Dit is 1 keer de set en de rest is van bricklink.Bra-Jo schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:09:
[...]
Nice! Is dat twee keer de oorspronkelijke set, qua materiaal? Of zit er één originele in met een hoop andere meuk?
Thanks!mir4dor schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:01:
[...]
Persoonlijke voorkeur natuurlijk maar ik kan je firas_legocars aanbevelen: https://rebrickable.com/users/firas_legocars/mocs/
Mooi systeem!almightyarjen schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:29:
In een nieuwe Work In Progress video ga ik in detail in op een verlichtingssysteem wat ik.voor de nieuwe passagierstrein heb gemaakt. Het idee is dat een Lipo batterij zorgt voor verlichting als de trein stil staat (ik gebruik het 9V systeem waarbij de stroom voor de verlichting uit de rails komt) en dat de batterij wordt opgeladen als de tein rijdt. Deze video gaat over de bouw en werking. Het is een lange zit, maar wellicht zitten er leuke delen tussen.
[YouTube: Lego train 2022 layout Episode 02: Custom lighting for the Lego 60337 passenger train]
Ik vraag me wel af hoeveel stroom er nodig is om de accu te laden, vooral als de accu niet erg vol is. Zo'n grote trein als je aan het eind laat zien zal richting de 100 mA gaan op 12 V. Dat is al 240 mA op 5 V van de 500 mA van de 5 V converter.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Na 6399 ook set 6394 ook weer bij elkaar gezocht en opgebouwd. Vond ik destijds en nog steeds een toffe set:
:strip_exif()/f/image/FcVuzQe2gj7uYPLb0ByYAxIb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e5FGf77B3p3OMVqbJzTWWlsE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qrf99V0nLyx2sLtb2iYt9D9H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FcVuzQe2gj7uYPLb0ByYAxIb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e5FGf77B3p3OMVqbJzTWWlsE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qrf99V0nLyx2sLtb2iYt9D9H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YwpG1m51L0brPQSn3ZikwHrc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 04-09-2022 20:09 ]
Ik weet nog goed hoe deze set vroeger altijd op mijn verlanglijstje stond, helaas nooit gekregen omdat die toen net uit de handel ging.Exorcist schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:08:
Na 6399 ook set 6394 ook weer bij elkaar gezocht en opgebouwd. Vond ik destijds en nog steeds een toffe set:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij een vriendje toen hadden ze die wel staan en speelde er daar altijd mee
Erg gaaf om deze weer te zien!
Voor wie langsgaat bij de Lego winkels, er zijn nieuwe BaM minifiguren
https://www.stonewars.de/...inifigure-september-2022/
Klik op de link en scroll naar beneden,
Paar met Halloween als thema en paar nieuwe.
https://www.stonewars.de/...inifigure-september-2022/
Klik op de link en scroll naar beneden,
Paar met Halloween als thema en paar nieuwe.
Mooie opzet, al zou ik er wel bijzetten als tip dat je de dozen ook gewoon plat kunt maken. Als je een doos netjes aan één kant kunt openmaken, dan veelal ook wel aan twee kanten. Dan bespaar je véél meer ruimte dan wanneer je dozen 'intact' laat (en kleine in grote doet). Intact tussen quotes want met het openmaken aan één kant is hij ook al niet meer intactRoy vd M. schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:01:
Hier een -geheel vrijblijvend- voorbeeld van hoe zo'n FAQ-vraag+antwoord eruit zou kunnen komen te zien. Elk antwoord zou door een vrijwilliger kunnen worden voorbereid, zoals ik hieronder dus als voorbeeld doe. Vervolgens zou het conceptantwoord hier in het topic als dartbord kunnen worden opgehangen en zou iedereen aanvullingen / opmerkingen kunnen plaatsen. Na afloop van die discussie, kan de definitieve tekst worden genoteerd en in de FAQ geplaatst.
Edit: toegegeven, het is flink wat tekst maar zelfs dan is het een compacte leeservaring, ten opzichte van wat men anders zal lezen verspreid over dertig posts (elke drie weken herhaald). Bovendien is de FAQ specifiek bedoeld voor iemand die specifiek geïnteresseerd is in het geformuleerde antwoord, dus is het denk ik niet erg wanneer dat antwoord enige lengte heeft.
IS HET RAADZAAM DE KARTONNEN LEGO-DOOS TE BEWAREN?
Hierover verschillen de meningen. Het korte antwoord: een doos bewaren kan gunstig zijn voor de waarde van je set. Anderzijds, kost het bewaren veel opslagruimte.
Dan het langere antwoord.
Wel bewaren?Niet bewaren?
- Door de doos te bewaren, houd je het product zo compleet mogelijk. Sets die bij verzamelaars in trek (zullen) zijn, zijn meer waard als de doos erbij zit. Voor verkoop op Marktplaats is dit dus een pre. Op lange termijn zal hetzelfde kunnen gelden voor 'normale' Lego-setjes zoals City en Friends. Kijk maar naar jaren '80-setjes op Marktplaats, Bricklink of Ebay. Er zijn ook zeker dozen die niet of nauwelijks bijdragen aan de waarde, zoals assortimentsdozen. Aan de andere kant zijn er lege dozen van zeldzame sets die op Ebay veel geld opbrengen. Sommige verzamelaars beperken zich in hun zoektocht naar sets tot die waar de doos nog bij zit, dus als je je set later wil verkopen zou je de kring geïnteresseerden verkleinen door nu de doos weg te gooien.
- Je kunt de lege doos gebruiken om de steentjes van de set in op te slaan wanneer je die hebt afgebroken. Anders dan veel transparante bewaarbakken, beschermt het karton het plastic tegen verkleuring.
- Vooral wanneer een doos wat ouder/zeldzamer wordt, kan het leuk zijn de set op of bij de doos tentoon te stellen (zoals standaard gebeurt bij antieke Dinky Toys waar de doos nog bij zit).
- Bij moderne dozen besteedt Lego veel aandacht aan 'slickness' van het design. Ze worden gemaakt om aankoop van de set aantrekkelijk te maken. Bij oudere dozen is de aantrekkelijkheid van dozen er onder andere in gelegen dat er door middel van foto's alternatieve bouwmogelijkheden op staan afgebeeld. Die mogelijkheden vind je alleen op de doos, niet in het instructieboekje.
Tips
- Het bewaren van lege Lego-dozen neemt veel ruimte in beslag. Niet iedereen heeft de luxe van een grote zolder waar de dozen kunnen worden geplaatst.
- Als je het goed wilt doen, moet je ze uit de zon en zelfs uit het licht bewaren, anders verkleuren ze. Dit kan het bewaren nog lastiger maken.
- Bovendien is het zonde van die ruimte, zelfs al heb je die ter beschikking, want de waardestijging is (in de meeste gevallen) niet groot. Zeker voor de wat normalere speel-Lego zoals politiebureaus, Duplo, Ninjago of Jack Stone. Het heeft weinig zin iets van dergelijke afmetingen te bewaren ook al levert het je over 6 jaar een tientje extra op.
- Uitgangspunt is, Lego is om mee te spelen (of toch, te bouwen). Men doet niets met de doos; jij niet en de volgende eigenaar ook niet. Je koopt speelgoed niet voor de verpakking.
- Het is simpelweg teveel gedoe.
- Het staat in de weg van een opgeruimd en minimalistisch ingericht huis.
- Er zitten allemaal gaten / scheuren / deukjes in de doos. Hier heeft een verzamelaar niks aan.
- Als je weinig ruimte hebt, kun je altijd per doos de afweging maken of je hem wilt bewaren of niet. Denk je dat een doos misschien waardevol kan zijn of worden, kijk dan eens op Marktplaats bij vergelijkbare sets wat de vraagprijs mét / zónder doos is en vergelijk deze met elkaar. Op Bricklink worden losse dozen aangeboden, kijk daar ook eens naar de vraagprijzen. Zo kun je een goede afweging maken.
- De meeste Lego-liefhebbers, 'voor-' en 'tegenstander' van dozen bewaren, zijn het erover eens dat het bewaren van Duplo-dozen en assortimentsdozen weinig bijdraagt aan de waardevastheid. Verreweg de meeste mensen gooien deze weg. Dat komt doordat Duplo en assortimentsdozen in de regel geen verzamelstukken zijn.
- Besluit je om dozen te bewaren, dan kun je de in te nemen ruimte verkleinen door kleinere dozen in grotere dozen te bewaren.
- Sta je op het punt om de dozen bij het oud papier te gooien, vraag dan eens eerst een bevriende Lego-fan of hij er misschien interesse in heeft. Zijn de dozen al wat ouder, zet ze dan eens op Marktplaats, wie weet is een liefhebber er naar op zoek.
Dat laatste een geintje natuurlijk ofschoon ik ook verward gebruik van de term MISB voorbij zie komen.
Slaat M (mint) op de LEGO in de doos die al dan niet sealed is of ook op de doos? Zover ik weet bestaat er namelijk ook een afkorting MIB, wat betekent dat de LEGO nog mint in top staat is maar dat de doos geopend is geweest.
Met verkopen hanteer ik derhalve liever de zin "ongebruikt of nieiw in ongeopende, verzegelde doos" of iets dergelijks ipv MISB om te voorkomen dat iemand vervolgens klaagt wanneer de doos een hele kleine bolling, deukje of zeer lichte shelf wear blijkt te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 04-09-2022 20:27 ]
Het is samen met m'n 6399 denk ik idd één van de sets die je minder ziet. Ben echt alles weer aan het opbouwen, veel is aardig compleet en anders is er Brickowl. Zal binnenkort van al het andere grut 's een foto makenMarsman83 schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:15:
[...]
Ik weet nog goed hoe deze set vroeger altijd op mijn verlanglijstje stond, helaas nooit gekregen omdat die toen net uit de handel ging.
Bij een vriendje toen hadden ze die wel staan en speelde er daar altijd mee.
Zelf heb ik altijd een zwak gehad voor treinen maar nooit een écht LEGO trein gehad, alleen dus de monorail. Kan ook echt geniet van die filmpjes op YT met mensen die kilometers aan spoor aan elkaar hebben geknoopt samen met de sets van eind jaren 80/begin 90.
[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 04-09-2022 20:30 ]
Paar jaar nadat ik uit de dark ages kwam (met dank aan de 8258 kraanwagenExorcist schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:29:
[...]
Het is samen met m'n 6399 denk ik idd één van de sets die je minder ziet. Ben echt alles weer aan het opbouwen, veel is aardig compleet en anders is er Brickowl. Zal binnenkort van al het andere grut 's een foto maken
Zelf heb ik altijd een zwak gehad voor treinen maar nooit een écht LEGO trein gehad, alleen dus de monorail. Kan ook echt geniet van die filmpjes op YT met mensen die kilometers aan spoor aan elkaar hebben geknoopt samen met de sets van eind jaren 80/begin 90.
Long story short: binnen een jaar stond er voor ca 1500 euro aan treinenspul, plus de 6399 want die wilde ik ook altijd
Is overigens een kriem om te kunnen combineren, dan moet je al met dubbele hoogte van de monorail gaan werken anders krijg je de trein er niet onderdoor
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als ik nooit in de retro-game verzameling(en) was gaan zitten, had het evengoed LEGO kunnen zijn startende met de treinen! Tof!The Eagle schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:42:
[...]
Paar jaar nadat ik uit de dark ages kwam (met dank aan de 8258 kraanwagen) kochten we ons huis. En had ik ineens ruimte enzo. Toen ik klein was wilde ik altijd een Lego trein, nooit gekregen. Dat kon dus anders
Long story short: binnen een jaar stond er voor ca 1500 euro aan treinenspul, plus de 6399 want die wilde ik ook altijd
Is overigens een kriem om te kunnen combineren, dan moet je al met dubbele hoogte van de monorail gaan werken anders krijg je de trein er niet onderdoor
Heb volgens mij zelfs nog een foto van die set uit mijn jeugd, toen in mijn kamer...'s ff zoeken. En found it:
:strip_exif()/f/image/Sl78ahIOIb05hpV0HZPmalvh.jpg?f=fotoalbum_large)
De rest op deze foto heb ik ook nog en ook laatst opgebouwd. Het vliegtuigje links achterin (blauw) ook vandaag nog toevallig
[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 04-09-2022 21:02 ]
MISB geeft wat mij betreft aan dat hetgeen dat in de doos zit, in Mint conditie is. Idd omdat er ook MIB bestaat.Gim schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:18:
Dat laatste een geintje natuurlijk ofschoon ik ook verward gebruik van de term MISB voorbij zie komen.
Slaat M (mint) op de LEGO in de doos die al dan niet sealed is of ook op de doos? Zover ik weet bestaat er namelijk ook een afkorting MIB, wat betekent dat de LEGO nog mint in top staat is maar dat de doos geopend is geweest.
Met verkopen hanteer ik derhalve liever de zin "ongebruikt of nieiw in ongeopende, verzegelde doos" of iets dergelijks ipv MISB om te voorkomen dat iemand vervolgens klaagt wanneer de doos een hele kleine bolling, deukje of zeer lichte shelf wear blijkt te hebben.
Ik heb zelf 1 keer een koper gehad, die een doos in perfecte staat verwachte bij MISB.
NISB (New in sealed box) zou een een alternatief kunnen zijn.
Bij andere collectibles zie je online een soort van grading systemen om de doos kwaliteit te waarderen.
Maar het blijft erg subjectief, dus bij voorkeur foto's in je advertenties gebruiken, of een duidelijke disclaimer.
Iemand nog interesse in de originele 928 Galaxy Explorer incl boekje?
Ik woon/werk er vlakbij dus kan het voor je ophalen als je (te) ver weg woont. En ik heb de set zelf ook dus kan eenvoudig controleren of alles compleet is.
(zag de set toevallig voorbij komen en mocht iemand 'm toevallig graag willen...)
Ik woon/werk er vlakbij dus kan het voor je ophalen als je (te) ver weg woont. En ik heb de set zelf ook dus kan eenvoudig controleren of alles compleet is.
(zag de set toevallig voorbij komen en mocht iemand 'm toevallig graag willen...)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ook hier een jeugd trauma omdat ik die parkeergarage nooit gekregen heb.Marsman83 schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:15:
[...]
Ik weet nog goed hoe deze set vroeger altijd op mijn verlanglijstje stond, helaas nooit gekregen omdat die toen net uit de handel ging.
Bij een vriendje toen hadden ze die wel staan en speelde er daar altijd mee.
Mijn pa vond me te groot voor city dus ik kreeg iets van Technik
https://www.brickeconomy.com/Orangelights23 schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:34:
Grappig dat stuk over lego bewaren in de originele dozen. Ik ben dat zelf van plan met de AT AT van de Star Wars set: heb deze onlangs al zelf gemaakt, maar ik denk dat deze over +10 jaar nog wel eens veel waard zal zijn. Een paar jaar geleden bestond er nog een website met de verwachte prijswaardes als je een set in de originele doos bewaard had, weet iemand deze nog? Nu woon ik dan wel in Denemarken, maar volgens mij kan je de prijswaardes wel redelijk gelijktrekken.
Mijn zoontje van 2 is nu al helemaal gek van de blauwe Lego technic kraan (42042), is er naast de rode kraan (42082) nog een leuk alternatief (met bewegende mogelijkheden natuurlijk..)?
Als hij de 42042 en de 42082 al heeft en dergelijke grootse kranen leuk vind....njiwedu0b schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:57:
Mijn zoontje van 2 is nu al helemaal gek van de blauwe Lego technic kraan (42042), is er naast de rode kraan (42082) nog een leuk alternatief (met bewegende mogelijkheden natuurlijk..)?
LEGO Technic 42146 Liebherr LR 13000 (deze komt later in het jaar; kost je wel een rib
Maar misschien dat de Heavy Duty Tow-truck (42128) ook iets voor hem is? Eens iets anders, met pneumatiek
[EDIT] Ik lees nu dat je zoontje 2 is..... dus je zoontje vind het vooral leuk om zo'n bewegend ding te zien en papa is op zoek naar iets leuks om te bouwen
[ Voor 32% gewijzigd door Gim op 05-09-2022 11:02 ]
Maar je hebt hem dus al gebouwd? Richt Brickeconomy.com zich niet op new/sealed sets qua verwachte waarden?Orangelights23 schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:34:
Grappig dat stuk over lego bewaren in de originele dozen. Ik ben dat zelf van plan met de AT AT van de Star Wars set: heb deze onlangs al zelf gemaakt, maar ik denk dat deze over +10 jaar nog wel eens veel waard zal zijn. Een paar jaar geleden bestond er nog een website met de verwachte prijswaardes als je een set in de originele doos bewaard had, weet iemand deze nog? Nu woon ik dan wel in Denemarken, maar volgens mij kan je de prijswaardes wel redelijk gelijktrekken.
Geweldig, deze foto. Ik moet echt weer bij mijn pa en ma in de oude fotoalbums gaan duikenExorcist schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:01:
[...]
Als ik nooit in de retro-game verzameling(en) was gaan zitten, had het evengoed LEGO kunnen zijn startende met de treinen! Tof!
Heb volgens mij zelfs nog een foto van die set uit mijn jeugd, toen in mijn kamer...'s ff zoeken. En found it:
[Afbeelding]
De rest op deze foto heb ik ook nog en ook laatst opgebouwd. Het vliegtuigje links achterin (blauw) ook vandaag nog toevallig
Burp
Nog leuk overzichtsartikel van Lego, de moeilijke opstart e.d. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/01/lego-geschiedenis/
En daar zie je achterin dus exact ook het probleem van het inpassen van de monorail: daar past geen hele straatplaat meer tussenExorcist schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:01:
[...]
Als ik nooit in de retro-game verzameling(en) was gaan zitten, had het evengoed LEGO kunnen zijn startende met de treinen! Tof!
[Afbeelding]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Gaat erom dat ik er nog eentje of een paar koop. Dus netjes in de doos, terwijl mijn gebouwde AT AT hier mooi staatGim schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:07:
[...]
Maar je hebt hem dus al gebouwd? Richt Brickeconomy.com zich niet op new/sealed sets qua verwachte waarden?
naar verwachting pas volgend jaar pas, scheelt dit jaar weer een rib/nierGim schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:56:
[...]
Als hij de 42042 en de 42082 al heeft en dergelijke grootse kranen leuk vind....
LEGO Technic 42146 Liebherr LR 13000 (deze komt later in het jaar; kost je wel een rib)
.....
Welke MOCs van de Mustang kun je aanbevelen? Ik zag dat hij een 2-in-1 had; muscle car en pick-up truck. Die leek me wel geinig... een MOC met een B-modelmir4dor schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:01:
[...]
Persoonlijke voorkeur natuurlijk maar ik kan je firas_legocars aanbevelen: https://rebrickable.com/users/firas_legocars/mocs/
[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 05-09-2022 14:24 ]
Ik heb deze laatst gebouwd:Gim schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:15:
[...]
Welke MOCs van de Mustang kun je aanbevelen? Ik zag dat hij een 2-in-1 had; muscle car en pick-up truck. Die leek me wel geinig... een MOC met een B-model. Hm, ik zie nu dat hij voor de Mustang niet zoveel MOCs heeft, dus laat m'n vraag maar zitten. Kijken of er nog wat budget over is voor een instructie
https://rebrickable.com/m...by-gt500-b-model/#details
Leuke build en het resultaat ziet er ook erg tof uit. Ik vond op het eind alleen de kwaliteit van de bouw wat tegen vallen. Het laatste stukje een paar keer moeten herbouwen omdat het zo nu en dan uit elkaar valt. Het is dan ook zeker geen build om mee te spelen
Nu je het zegt... Dat is me nooit opgevallen, dit hadden ze destijds wel even anders mogen doen! Toch nog een smetje op een verder epische set.The Eagle schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:26:
[...]
En daar zie je achterin dus exact ook het probleem van het inpassen van de monorail: daar past geen hele straatplaat meer tussen
En welke locaties zijn per auto bereikbaar en betaalbaar parkerenhimlims_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:12:
[...]
- amsterdam
- leidsendam
- scheveningen
- utrecht
+ denhaag
wie had dat 2-3jr geleden voorspeld? 4 officiele locaties(hing dat nu samne met vervallen van eoa overeenkomst van blokker?)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Düsseldorf/oberhausenaReaRe schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:55:
[...]
En welke locaties zijn per auto bereikbaar en betaalbaar parkeren
Memories of yesterday, will grow, but never die
Iig niet Amsterdam. Of je wil in "mijn" buurtje gratis parkeren en dan een klein halfuurtje met de tram en stukje lopen.aReaRe schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:55:
[...]
Daily driver; MB R171 SLK280
Leidschendam, vlak naast de snelweg en gratis parkeren.aReaRe schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:55:
[...]
51 projecten gaan door naar een nieuwe selectieronde: 51 projects qualify for the second 2022 Ideas review
Ze staan allemaal met foto in het artikel.
Er zit wel nog een andere selectie aan te komen voor deze: 39 projects qualify for the first 2022 LEGO Ideas review period
Idem als het andere artikel, de hele selectie staat erin.
Er zit wel nog een andere selectie aan te komen voor deze: 39 projects qualify for the first 2022 LEGO Ideas review period
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Mijn zoontje (bijna 2) vindt de reddingshovercraft heel leuk. Voor zo'n goedkope set zit er veel techniek in. Je kan er ook een vliegtuig van maken. Die heb ik nog niet gemaakt omdat hij nu nog bijna dagelijks met de hovercraft speelt.njiwedu0b schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:57:
Ik lees ook graag mee met de opties die jij krijgt van andere users.
[ Voor 6% gewijzigd door Paper op 05-09-2022 21:41 ]
Je kunt creatief zijn met de pilaren, maar dat haalt het concept van precies bouwen zoals "de voorschriften" wel onderuit. Maar ik dacht - en ik zal het fout hebben - dat jij (?) ooit een video had die deze set heel netjes om een stad gebouwd had? Maar dan was het iemand andersalmightyarjen schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:42:
[...]
Nu je het zegt... Dat is me nooit opgevallen, dit hadden ze destijds wel even anders mogen doen! Toch nog een smetje op een verder epische set.
Volgens mij is de 42070 wel goedkoop te vinden op marktplaats. Die set werd toen helemaal afgekraakt, maar qua techniek en speel mogelijkheden heeft de set best wat te bieden. Ik vind het in ieder geval niet zo'n slechte set. Je moet alleen niet opmerken dat de laadvloer afwezig is, dat er geen vering in zit (vooras is star, achterassen zijn ongeveerde pendelassen) en dat de outriggers niet tegelijk de bodem raken. Maar goed, hij is groot, hij rijdt, hij takelt, hij heeft grote wielen en een funky kleur. En dat beertje...njiwedu0b schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:57:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat was een stad met niet overal wegenplaten. Als je zelf iets bouwt dan kan je het wel passend krijgen, maar het is wel bizar dat je de set in zijn originele staat dus niet precies kan inpassen o.b.v. het formaat van de wegenplaten. Aan de andere kant: wie heeft een weg nodig als je ook de monorail kan nemenExorcist schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:52:
[...]
Je kunt creatief zijn met de pilaren, maar dat haalt het concept van precies bouwen zoals "de voorschriften" wel onderuit. Maar ik dacht - en ik zal het fout hebben - dat jij (?) ooit een video had die deze set heel netjes om een stad gebouwd had? Maar dan was het iemand anders
Laten we het er dan maar op houden dat dat de insteek was van de grootmeesters uit Denemarkenalmightyarjen schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:14:
[...]
Dat was een stad met niet overal wegenplaten. Als je zelf iets bouwt dan kan je het wel passend krijgen, maar het is wel bizar dat je de set in zijn originele staat dus niet precies kan inpassen o.b.v. het formaat van de wegenplaten. Aan de andere kant: wie heeft een weg nodig als je ook de monorail kan nemen
ik was vroeger (35 a 40 jaar geleden) helemaal dol op lego Technic. De Unimog, Buldozer, Helicopter, Pnuematic... ik had het allemaal. Hoe meer tandwielen, des te beter. Mijn zoontjes hebben een kleine hoeveelheid technic, waar ik maar moeilijk aan kan wennen, die studless balken en alle gekke connectoren. Toch fascineert het mij en wil ik er meer over weten. Ik ben nu op zoek naar een set van +/- 100 euro (mag ook gebruikt) die technisch gezien zeer uitdagend is. Wie heeft een tip voor mij?
Als je er nog voor een redelijke prijs tweedehands aan kunt komen kan ik je de rode kraan 42082 aanraden.107mb schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:26:
ik was vroeger (35 a 40 jaar geleden) helemaal dol op lego Technic. De Unimog, Buldozer, Helicopter, Pnuematic... ik had het allemaal. Hoe meer tandwielen, des te beter. Mijn zoontjes hebben een kleine hoeveelheid technic, waar ik maar moeilijk aan kan wennen, die studless balken en alle gekke connectoren. Toch fascineert het mij en wil ik er meer over weten. Ik ben nu op zoek naar een set van +/- 100 euro (mag ook gebruikt) die technisch gezien zeer uitdagend is. Wie heeft een tip voor mij?
Ik heb de 42100 (land rover) enige tijd geleden gekocht. Toch al flink wat uurtjes mee bezig geweest. Heb deze voor 100euro via marktplaats ergens kunnen oppikken. Als ik meer geduld had had ik hem voor 15 euro nieuw ook kunnen hebben via marktplaats.107mb schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:26:
Heb er al behoorlijk wat uurtjes inzitten
Heb deze toen ook gezien. Maar deze is zeker niet voor 100 euro op te pikken. Wel net als de Land Rover via Rebrickable enorm veel Mocs van te vindenAfas schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:35:
[...]
Als je er nog voor een redelijke prijs tweedehands aan kunt komen kan ik je de rode kraan 42082 aanraden.
[ Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 05-09-2022 23:33 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Er zitten echt genoeg mooie sets tussen, maar ook genoeg sets waarvan je op voorhand eigenlijk al weet dat ze er niet gaan komen. Ook genoeg sets die ik verder wel mooi gemaakt vind, maar waar ik verder dan weinig mee heb dus ook niet hoef te hebben. Vanavond nog eens een keer doorheen lopen, kijken of ik voor mezelf een goede top 3 zie.Kapoen schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:16:
51 projecten gaan door naar een nieuwe selectieronde: 51 projects qualify for the second 2022 Ideas review
Wel verrast dat er een wc-pot in de lijst staat. Mooi ter display in je woonkamer?
Begin augustus heb ik VIP-punten geclaimed voor 20 euro korting. Door de prijsstijgingen vind ik het nogal zuur dat je nu niet echt korting meer hebt, maar feitelijk die verhogingen staat te compenseren.
De korting loopt begin oktober af. Weet iemand of deze gebonden is aan je eigen account of ook overdraagbaar?
De korting loopt begin oktober af. Weet iemand of deze gebonden is aan je eigen account of ook overdraagbaar?
Vraag aan LEGO klantenservice stellen voor de zekerheid?RodeStabilo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:55:
Begin augustus heb ik VIP-punten geclaimed voor 20 euro korting. Door de prijsstijgingen vind ik het nogal zuur dat je nu niet echt korting meer hebt, maar feitelijk die verhogingen staat te compenseren.
Maar je hebt het er enerzijds over dat je het zuur vind dat je verhogingen staat te compenseren, maar anderzijds heb je het erover om de korting over te dragen naar een ander account? Dan geef je je korting toch feitelijk weg? Maakt dat je volgende aankopen (zonder korting) dan niet nog zuurder.... of ga je stoppen bij de LEGO webshop? Je zou er natuurlijk ook nog iets van kunnen kopen wat niet in prijs verhoogd is.
Maar waarom heb je de VIP punten geclaimed voor de korting? Gingen ze vervallen? Je wist (neem ik toch aan) dat de prijsverhogingen eraan zaten te komen.
Bijna alles wat ik wilde hebben is (fors) in prijs verhoogd , helaasGim schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:03:
[...]
Vraag aan LEGO klantenservice stellen voor de zekerheid?
Maar je hebt het er enerzijds over dat je het zuur vind dat je verhogingen staat te compenseren, maar anderzijds heb je het erover om de korting over te dragen naar een ander account? Dan geef je je korting toch feitelijk weg? Maakt dat je volgende aankopen (zonder korting) dan niet nog zuurder.... of ga je stoppen bij de LEGO webshop? Je zou er natuurlijk ook nog iets van kunnen kopen wat niet in prijs verhoogd is.
Maar waarom heb je de VIP punten geclaimed voor de korting? Gingen ze vervallen? Je wist (neem ik toch aan) dat de prijsverhogingen eraan zaten te komen.
Waarom ik ze heb geclaimed heb.. tsjah dat is nu een beetje achteraf.
Enige wat ik interessant vind is die nieuwe Lighthouse maar met 300 euro vind ik die ook aardig kostbaar.
Natuurlijk kan ik het de klantenservice vragen, maar wellicht dat iemand het hier (sneller) weet.
RodeStabilo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:05:
[...]
Bijna alles wat ik wilde hebben is (fors) in prijs verhoogd , helaas
Enige wat ik interessant vind is die nieuwe Lighthouse maar met 300 euro vind ik die ook aardig kostbaar.
Natuurlijk kan ik het de klantenservice vragen, maar wellicht dat iemand het hier (sneller) weet.
Bron: https://www.lego.com/nl-nl/vip/termsHet aantal Punten dat moet worden ingewisseld voor een Beloning kan aanzienlijk worden verhoogd, een Beloning kan worden teruggetrokken en beperkingen kunnen worden ingesteld op een Beloning of het inwisselen daarvan door de LEGO Groep, een vertegenwoordiger daarvan of door een externe zakelijke partner die de Beloning verstrekt. Beloningen zijn niet toewijsbaar en niet overdraagbaar en mogen niet worden geruild of verkocht.
Hierbij neem ik aan dat zo'n korting voucher die je met de punten koopt ook een "beloning" is. Dat is vast na te zoeken.
Wellicht dat je contact met LEGO kunt opnemen om de situatie uit te leggen en om te vragen of het teruggezet kan worden naar punten? En anders toch maar iets kopen zoals een kerstkrans of zo
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 06-09-2022 11:10 ]
Had de terms bekeken, maar niet goed gekeken, thanks!Gim schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:08:
[...]
[...]
Bron: https://www.lego.com/nl-nl/vip/terms
Hierbij neem ik aan dat zo'n korting voucher die je met de punten koopt ook een "beloning" is. Dat is vast na te zoeken.
Wellicht dat je contact met LEGO kunt opnemen om de situatie uit te leggen en om te vragen of het teruggezet kan worden naar punten? En anders toch maar iets kopen zoals een kerstkrans of zo
Kan idd nog vragen of ze teruggezet kunnen worden. had ik al aan zitten denken
bedankt voor je moeite.
In dezelfde voorwaarden lees ik ook dit...RodeStabilo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:11:
[...]
Had de terms bekeken, maar niet goed gekeken, thanks!
Kan idd nog vragen of ze teruggezet kunnen worden. had ik al aan zitten denken
bedankt voor je moeite.
Maar vragen staat vrij hè. Wie weet hanteren ze deze regels om teveel 'misbruik' en/of administratie te voorkomen, maar dat ze bepaalde situaties wel through the fingers looken.Ik weet niet wat die bepalingen zijn waarover ze hier praten, dus wie weet kan het met vouchers wel, maar met kleurplaten niet.Als een product wordt geretourneerd, worden de Punten, die zijn verdiend of ingewisseld voor de aankoop, behandeld volgens het retourneerbeleid van de LEGO Store of LCS-winkel waar de Deelnemer de aankoop heeft uitgevoerd, dus eventueel met een tegoedbon voor de winkel of een voucher. Voor aankopen via LEGO.com wordt een vouchercode uitgegeven voor ingewisselde punten die voor een andere aankoop kunnen worden gebruikt. Als Punten voor een Beloning zijn gebruikt, kan een dergelijke Beloning niet worden geretourneerd en kunnen de ingewisselde Punten niet worden hersteld, tenzij dit is toegestaan volgens de voorwaarden en bepalingen van de Beloning.
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 06-09-2022 11:17 ]
107mb schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:26:
Ik sluit mij hier volledig bij aan! De Land Rover was een hele leuke set om te bouwen, en de uiteindelijke functionaliteiten zijn ook zeer leuk.Oxigeon schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:31:
[...]
Ik heb de 42100 (land rover) enige tijd geleden gekocht. Toch al flink wat uurtjes mee bezig geweest. Heb deze voor 100euro via marktplaats ergens kunnen oppikken. Als ik meer geduld had had ik hem voor 15 euro nieuw ook kunnen hebben via marktplaats.
Eens. De set zelf is uitdagend en daarnaast zijn er ook nog diverse MOC's van te maken (Rebrickable), zoals een forklift, een stadium truck en een helicopter. En als @107mb de smaak te pakken heeft en het ervoor over heeft kan hij ook extra parts erbij kopen en de Land Rover verder aanpassenSlapabeardon schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:40:
[...]
[...]
Ik sluit mij hier volledig bij aan! De Land Rover was een hele leuke set om te bouwen, en de uiteindelijke functionaliteiten zijn ook zeer leuk.
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 06-09-2022 11:48 ]
Is de build van het Treehouse nog een beetje uitdagend en/of leuk of is het in dat opzicht een set die je links moet laten liggen ?
Ik zie dat er wel flink wat alternate builds zijn te vinden op Rebrickable dus daarom trok ie mijn aandacht.
Ik zie dat er wel flink wat alternate builds zijn te vinden op Rebrickable dus daarom trok ie mijn aandacht.
Ook helemaal mee eens, zie ook mijn eerdere post. Vond het een geslaagde aankoop. Ook omdat ie toen nieuw minder dan 100 euro kostte.Gim schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:46:
[...]
Eens. De set zelf is uitdagend en daarnaast zijn er ook nog diverse MOC's van te maken (Rebrickable), zoals een forklift, een stadium truck en een helicopter. En als @107mb de smaak te pakken heeft en het ervoor over heeft kan hij ook extra parts erbij kopen en de Land Rover verder aanpassen
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Vragen staat inderdaad vrij en er is best een kans dat ze ondanks de regels toch tegemoet komen. Had ik toen laatst ook met die Piraten en schatten VIP-uitbreidingspakket. Kwam een dag nadat ik het Leeuwenridders kasteel besteld had beschikbaar. Toch maar gebeld en uiteindelijk extra punten gekregen inplaats van het Piraten en schatten VIP-uitbreidingspakket. Klantenservice is vrij relaxt.Gim schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:13:
[...]
In dezelfde voorwaarden lees ik ook dit...
[...]
Maar vragen staat vrij hè. Wie weet hanteren ze deze regels om teveel 'misbruik' en/of administratie te voorkomen, maar dat ze bepaalde situaties wel through the fingers looken.Ik weet niet wat die bepalingen zijn waarover ze hier praten, dus wie weet kan het met vouchers wel, maar met kleurplaten niet.
Wellicht een uitzondering. Ik had in juni nog voordat de Galaxy Explorer en Leeuwenridders kasteel bekend waren de XL-15 en BD-1 besteld. Paar weken terug weer geretourneerd. De verdiende VIP punten bij deze sets niet kwijtgeraakt.
Nu staat er in de voorwaarden ook dit:L23 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:12:
Wellicht een uitzondering. Ik had in juni nog voordat de Galaxy Explorer en Leeuwenridders kasteel bekend waren de XL-15 en BD-1 besteld. Paar weken terug weer geretourneerd. De verdiende VIP punten bij deze sets niet kwijtgeraakt.
Wellicht dat de 'verdiende' VIP punten daar ook onder vallen. Foutje bedankt, maar dat ze het recht behouden om dit recht te zetten en dat je geen recht hebt om er misbruik van te makenAls Punten per ongeluk zijn toegevoegd aan het VIP-account van een Deelnemer, behoudt de LEGO Groep zich het recht voor om de Punten, die per ongeluk zijn toegevoegd aan het account van de Deelnemer, te annuleren of verwijderen. De LEGO Groep tolereert het opzettelijk of bewust misbruiken van een dergelijke fout door de Deelnemer niet. Dergelijk misbruik kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het lidmaatschap van de Deelnemer en daarmee met het verlies van alle verdiende Punten en ook tot uitsluiting van toekomstige deelname aan het Programma.
@Gim Ik denk inderdaad een foutje. Maar verwacht niet dat ze later alsnog verdwijnen. Retournering is al weer een tijdje verwerkt en geld is teruggestort. We gaan het zien. Voorlopig genoeg Lego en met de prijsverhogingen sta ik nu ook niet te springen om iets nieuws te bestellen
Mogelijk volgend jaar de Gemotoriseerde vuurtoren en dat ik dan mijn VIP punten in zet voor korting.
Mijn absolute lievelingsset uit het city thema. Ook de eerste grote set die ik als 6-jarige kreeg. Dat ding heb ik ontelbare keren in en uit elkaar gehad. Alleen zaten die blauwe borstels wel redelijk vol met stof en andere rotzooi. Het shell logo op meerdere bars is altijd prima gebleven.Exorcist schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou willen dat ik deze set nog had..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik vond het zelf een erg leuke build! Hier en daar wat herhalend, maar het is echt een heel origineel idee, en er zitten leuke details in (zoals de binnenkant van de hutjes). Het resultaat mag er zijn, en het is ook leuk dat je kunt switchen tussen zomer en herfst met de bladerenEurionair schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:53:
Is de build van het Treehouse nog een beetje uitdagend en/of leuk of is het in dat opzicht een set die je links moet laten liggen ?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
eensch,Jakkus schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:47:
[...]
Ik vond het zelf een erg leuke build! Hier en daar wat herhalend, maar het is echt een heel origineel idee, en er zitten leuke details in (zoals de binnenkant van de hutjes). Het resultaat mag er zijn, en het is ook leuk dat je kunt switchen tussen zomer en herfst met de bladerenEn daarnaast veel alternatieve builds, zoals je zegt.
ik vond (en vind) hem er heel mooi uizien en de build zelf was ook leuk genoeg door de leuke details die er zijn aangebracht.
En kennis van me gaat hier ook een beetje tegenaan lopen: die koopt nooit Lego maar wilde een jaar geleden perse een bepaalde grote set hebben. Dus die heeft nu een zwik VIP punten die hij nooit meer gaat inwisselen. Alleen verlopen die punten na 1,5 jaar.RodeStabilo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:05:
[...]
Bijna alles wat ik wilde hebben is (fors) in prijs verhoogd , helaas
Als hij ze omzet naar een kortingsbon dan krijg je toch een code? En die code kan je toch gewoon aan iemand anders geven (verkopen hebben we het hier zeker niet over)? Of anders gezegd: die code is toch niet gekoppeld aan je account?
Ja ook dit kan ik aan de klantenservice vragen maar mogelijk weet iemand het antwoord (n.a.v. eigen ervaringen) en mogelijk gaan anderen ook iets aan dat antwoord hebben.
(Deels een antwoord op de vorige vraag, deels een reactie op wat ik eerder vandaag werd besproken:)
De punten verlopen niet als je binnen 1,5 jaar weer iets nieuws koopt bij S@H.
Dan begint de termijn van 1,5 jaar opnieuw te lopen, voor wat betreft al je punten.
Dus in plaats van een tegoed van 20 euro inleveren waarvan je niet zeker weet of je er iets mee kunt doen, zou je ook een kleine aankoop kunnen doen als je écht bijna aan het eind van je termijn zit en niet weet wat te kopen.
Dan begint de termijn van 1,5 jaar opnieuw te lopen, voor wat betreft al je punten.
Dus in plaats van een tegoed van 20 euro inleveren waarvan je niet zeker weet of je er iets mee kunt doen, zou je ook een kleine aankoop kunnen doen als je écht bijna aan het eind van je termijn zit en niet weet wat te kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Roy vd M. op 06-09-2022 17:47 ]
Volgend mij zijn die vipnpuntrn niet gebonden. Je kan ze inwisselen voor code en die aan iemand anders geven.
Klopt wat je zegt. Maar je hoeft niet perse iets nieuws te kopen, het gaat er om dat je je VIP punten verhoogd. Dus als je bijvoorbeeld een Lego survey doet of op een andere manier gratis VIP punten krijgt dan begint het termijn van 1,5 jaar ook opnieuw.Roy vd M. schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:45:
(Deels een antwoord op de vorige vraag, deels een reactie op wat ik eerder vandaag werd besproken:)
![]() | ![]() |
Ik ben op de helft met het kasteel. Ik bouw hem erg rustig aan, dan geniet ik er langer van. Het is een mooi gebouw, met hele verrassende bouwtechnieken! Ik ben benieuwd naar de tweede helft
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
@Jakkus Ik was van plan om 1 zakje per week te bouwen, dan is het eind februari klaar. Maar weet niet of dat lukt hoor
1e zakje gebouwd, maar dat was een klein zakje. En ik denk dat er toch wel gauw een moment is dat je gelijk zin hebt om aan het volgende zakje te beginnen.
Leidschendam vind ik een prima storeaReaRe schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:55:
[...]
Groot genoeg, vriendelijk personeel en parkeren (gratis? Geloof ik)
Scheveningen kom ik nooit meer - drukke, kleine toko met meer kinderwagens dan loopruimte
https://nl.hardware.info/...de-switches-hebben-nopjes
Ideaal voor op kantoor, lekker in de baas zijn tijd met Lego spelen
[ Voor 9% gewijzigd door Togi op 06-09-2022 21:17 ]
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be brickedTogi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:16:
Ohoh…
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Of je zegt gewoon dankjewel voor de tip.GeeBee schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:33:
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.
Ohoh…
Je kunt dat ding helemaal volbouwen met kilo's lego maarja.. waarschijnlijk ga je dan in vlammen op ofzo.
Gelukkig zijn er draadjes waar niet zo krampachtig wordt gedaan.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nou je het zegt: we zitten sinds begin dit jaar in een nieuw, groter kantoor. Inmiddels zijn we het aan aan het kleden. De baas vroeg of we nog suggesties hadden. Lego kwam naar boven en dat was een goed idee. Mogelijk hebben we binnenkort een legotrein door het pand rijdenTogi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:16:
Wel duur als je 'm naar Nederland wil importeren.Togi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:16:
Ik vraag me af of de Lego typewriter te "modden" is zodat je 'm als een echt toetsenbord kan gebruiken.
Vandaar deAlfa Novanta schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:49:
[...]
Of je zegt gewoon dankjewel voor de tip.
Je kunt dat ding helemaal volbouwen met kilo's lego maarja.. waarschijnlijk ga je dan in vlammen op ofzo.
Gelukkig zijn er draadjes waar niet zo krampachtig wordt gedaan.
Verder geen min-mod of report van mijn kant.
Een leuk toetsenbord idd, hoewel ik $200 dan wel weer aan de hoge kant voor het leuke.
[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 07-09-2022 00:43 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dit FAQ-opzetje heb ik inmiddels aangevuld met de suggestie van GIM dat de dozen, om ruimte te besparen, meestal ook platgemaakt kunnen worden.
En ook vele foto's mee gemaakt? Ik had me voorgenomen om er dit jaar echt wat mee te doen, maar op een paar momenten na ben ik die minifiguren simpelweg vergeten bij uitjes en lagen ze nog op de gehuurde kamer. Gewoon jammer, want ik had nog diverse extra hoofdjes e.d. meegenomen om ze qua expressie en accessoire(s) af te stemmen op het uitjehimlims_ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:01:
Onze Lego figures / alter ego’s zijn weer mee
Klein briesje maakt het lastig

ThanksRoy vd M. schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:52:
Dit FAQ-opzetje heb ik inmiddels aangevuld met de suggestie van GIM dat de dozen, om ruimte te besparen, meestal ook platgemaakt kunnen worden.
Helaas staat de 42082 nog op mijn wensenlijst(je); maar met dergelijke alternatieve builds maakt het die inflatie het nog waardt. Bedankt voor de tip!Gim schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:56:
[...]
Als hij de 42042 en de 42082 al heeft en dergelijke grootse kranen leuk vind....
LEGO Technic 42146 Liebherr LR 13000 (deze komt later in het jaar; kost je wel een rib)
Maar misschien dat de Heavy Duty Tow-truck (42128) ook iets voor hem is? Eens iets anders, met pneumatiekWel ook weer met touwtjes, net als bij de 42042 en 42082 en gewoon leuke functionaliteit?
[EDIT] Ik lees nu dat je zoontje 2 is..... dus je zoontje vind het vooral leuk om zo'n bewegend ding te zien en papa is op zoek naar iets leuks om te bouwenDan nog steeds bovenstaande sets
Of je maakt zo'n GBC van bijv. de 42082. Dan kan ie eindeloos kijken naar alle beweging.
Ah de 42120, ziet er leuk uit. Toegevoegd voor een volgende bestelling. :-)Paper schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:36:
[...]
Mijn zoontje (bijna 2) vindt de reddingshovercraft heel leuk. Voor zo'n goedkope set zit er veel techniek in. Je kan er ook een vliegtuig van maken. Die heb ik nog niet gemaakt omdat hij nu nog bijna dagelijks met de hovercraft speelt.
Ik lees ook graag mee met de opties die jij krijgt van andere users.
Eigenlijk perfect en zelfs beter voor de "job" dan zijn (opvolger?) 42128.zonoskar schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:09:
[...]
Volgens mij is de 42070 wel goedkoop te vinden op marktplaats. Die set werd toen helemaal afgekraakt, maar qua techniek en speel mogelijkheden heeft de set best wat te bieden. Ik vind het in ieder geval niet zo'n slechte set. Je moet alleen niet opmerken dat de laadvloer afwezig is, dat er geen vering in zit (vooras is star, achterassen zijn ongeveerde pendelassen) en dat de outriggers niet tegelijk de bodem raken. Maar goed, hij is groot, hij rijdt, hij takelt, hij heeft grote wielen en een funky kleur. En dat beertje...
[Afbeelding]
Vanaf volgende week is er een reclame campagne voor lego adult. Denk dat de piramide, vespa en van gogh dan wellicht in de aanbieding komen ;-)
Met de landelijke Lego kortingsactie in combinatie met de 20 euro kortingsbon die ik nog van de Intertoys had kon ik de verleiding niet weerstaan om weer een aantal sets te kopen voor mijn lego stad:
- Baseplate wit 2x (11010)
- Wegplaten (60304)
- Strandwachter uitkijkpost (60328)
- Noedelwinkel in de stad (31131)
- City adventkalender (60352)
Voorlopig weer genoeg om te bouwen
- Wegplaten (60304)
Vooral de Van Gogh zou mooi zijn. Waarom daarom denk ik dat we daar minder snel aanbiedingen voor zullen zien dan met een Vespa o.i.d.djerror schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:15:
Vanaf volgende week is er een reclame campagne voor lego adult. Denk dat de piramide, vespa en van gogh dan wellicht in de aanbieding komen ;-)
hmm, ik wil nog wel wat kopen, nog maar een weekje wachten dan!djerror schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:15:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Nice! Ik had Sanctum Sanctorum (76218) laatst gekocht voor 184 euro, daar kreeg ik zo'n stickervel mee waar ik de Vakantiecamper (60283) mee kon halen en dus de bon. De bon gister gebruikt voor de Galaxy Explorer (10497)Schildje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:17:
Met de landelijke Lego kortingsactie in combinatie met de 20 euro kortingsbon die ik nog van de Intertoys had kon ik de verleiding niet weerstaan om weer een aantal sets te kopen voor mijn lego stad:
- Wegplaten (60304)
Xbox Live: MarkH
hetzelfde verhaal hier, maar dan met het modulair hotel. Met de bon en de huidige actie 3in1 korting de noodle shop en het 3in1 kasteel op de kop getikt. Dat kasteel is bijna nergens meer te vinden, dus ik mocht een dorpje verder fietsen om het te gaan halen.MarkH NL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:06:
[...]
Nice! Ik had Sanctum Sanctorum (76218) laatst gekocht voor 184 euro, daar kreeg ik zo'n stickervel mee waar ik de Vakantiecamper (60283) mee kon halen en dus de bon. De bon gister gebruikt voor de Galaxy Explorer (10497)
Dit weekend ook de loop coaster in elkaar gezet. Wat een redelijk repetitieve build is, maar het resultaat is echt wel mega.(elke dag draai ik wel een paar keer de coaster over de lift).
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
zijn er nog fans van LEGO trein crashes?
Ik zou het doen!
M.i. had dit spectaculairder kunnen zijnrammes schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:02:
zijn er nog fans van LEGO trein crashes?
[YouTube: Huge 8 Lego Train Crash and Fails]
Ja inderdaad, meer opbouw en meer snelheid, meer blokjes die rondvliegen, meer minifigs, meer meer meer! @almightyarjen ga de uitdaging aanalmightyarjen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:03:
[...]
M.i. had dit spectaculairder kunnen zijn
Ik zou het doen!
Eens. Ik zie wel slow-motion stukjes, maar die waren meen ik alleen van bovenaf (overzicht) gefilmd. Alle stukjes vanuit de trein gingen meen ik normale snelheid.almightyarjen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:03:
[...]
Ik zou een paar slow-mo stukken verwachten vanuit de trein of nabij de treinen; van onderaf gefilmd zodat je de treinen echt indrukwekkend omhoog ziet gaan en nog vele stukken, ledematen, wat dan ook door de lucht ziet vliegen. Dan wil je niet hebben dat een Goofy nog doodvrolijk achter op die ene trein blijft staan.
Cool! Ik wil graag nog de Fiat.djerror schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:15:
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Ja, was er nou maar iemand die dat beter kon.. met een verhaallijn met aliens en evil CEO's etc..almightyarjen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:03:
[...]
Maar je dat is natuurlijk wishfull thinking
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Enerzijds leuk om te zien, anderzijds zonde van de steentjes die hier erg onder te lijden hebben. Er zullen er best een paar stuk zijn. Dus beetje dubbel gevoel wanneer ik naar zoiets kijk
Leidschendam ben ik ook geweest tijdens een weekendje naar de kust. Inderdaad gratis parkeren, een groot overdekt winkelcentrum. Utrecht was volgens mij groter, maar dat is niet per definitie beter.himlims_ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:02:
[...]
Leidschendam vind ik een prima store
Groot genoeg, vriendelijk personeel en parkeren (gratis? Geloof ik)
Scheveningen kom ik nooit meer - drukke, kleine toko met meer kinderwagens dan loopruimte
Moet zeggen dat naast de officiële stores er ook meer grotere speelgoedwinkels (veel) ruimte hebben voor LEGO spullen.
Ik blijf ook echt fan van LEGO zelf, heb van andere merken wel iets gehad, maar daar zit erg veel kwaliteitsverschil in de steentjes zelf. Ben ook VIP, maar heb nog niet heel veel via LEGO zelf aangeschaft, eigenlijk pas dit jaar begonnen met LEGO voor mezelf (en vrouwlief), naast de LEGO voor onze zoon van 7. Maar het smaakt zeker naar meer, die grotere bouwwerken.
Enjoyrammes schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:05:
[...]
Ja inderdaad, meer opbouw en meer snelheid, meer blokjes die rondvliegen, meer minifigs, meer meer meer! @almightyarjen ga de uitdaging aan
Zojuist de Camaro en de vuurtoren besteld.
Helaas ga ik de vuurtoren niet bouwen, cadeau voor pa z'n verjaardag
Helaas ga ik de vuurtoren niet bouwen, cadeau voor pa z'n verjaardag
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Iemand die nieuwe Black Panter set al gezien? Bijna 3000 steentjes, 250 dollar, komt uit op 4 November
Absoluut niet mijn ding, maar mogelijk wel voor de Marvel fans?
[ Voor 14% gewijzigd door ReVision. op 07-09-2022 17:20 ]
hoi
Wat een enorm ding vergeleken met de hoofden van Star Wars figuren, vandaar die prijs. Heb niks met superhelden maar deze is wel heel gaaf.ReVision. schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:19:
Iemand die nieuwe Black Panter set al gezien? Bijna 3000 steentjes, 250 dollar, komt uit op 4 November
[YouTube: LEGO LIFE-SIZED BLACK PANTHER BUST Official Reveal]
Edit: ging uit van €250 maar €350… no way.
[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 07-09-2022 21:03 ]
In de comments zegt ie dat de set geen 250 maar 350 dollar (/euro) gaat kosten en op 1 oktober uitkomt.ReVision. schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:19:
WTF: 350 euro?
Een buste/helm ding net als de huidige Star Wars/Marvel helmen is absoluut gaaf en wil ik zeker hebben maar deze is life size! Dus past niet bij de rest en de prijs is natuurlijk belachelijk.
Lego denkt echt dat AFOL's geld zat hebben
Ik denk dat Lego een proefballonnetje heeft opgelaten. Als hier markt voor blijkt te zijn hebben ze nog een manier gevonden om de SW franchise uit te melken.QuattroNL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:43:
[...]
In de comments zegt ie dat de set geen 250 maar 350 dollar (/euro) gaat kosten en op 1 oktober uitkomt.
WTF: 350 euro?![]()
Een buste/helm ding net als de huidige Star Wars/Marvel helmen is absoluut gaaf en wil ik zeker hebben maar deze is life size! Dus past niet bij de rest en de prijs is natuurlijk belachelijk.
Kan zomaar ja.almightyarjen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:29:
[...]
Ik denk dat Lego een proefballonnetje heeft opgelaten. Als hier markt voor blijkt te zijn hebben ze nog een manier gevonden om de SW franchise uit te melken.
De huidige helmen-reeks doet het goed dus we beginnen met een grotere helmen-reeks.
Beetje net zoals met de Speedchampions; de 6 studs versie ging goed dus we maken ze nu 8 studs zodat ze gedetailleerder en dus duurder kunnen worden.
Ik ben benieuwd...
Ik zie het nu ook ja, damn dat is helemaal een waardeloze prijs. Ik vind het ook totaal geen mooie set.QuattroNL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:43:
In de comments zegt ie dat de set geen 250 maar 350 dollar (/euro) gaat kosten en op 1 oktober uitkomt.
WTF: 350 euro?![]()
Het ziet er vooral uit als iets wat iemand in zijn SM kelder zou neerzetten.

hoi
De BMW M1000 RR is eindelijk klaar, maar na het eerste zakje dat heel leuk is door het opbouwen van de motor en versnellingsbak is het plezier grotendeels wel weggeëbd. Vooral de stickers maken het een verschrikking.
Bouwplezier vond ik een heel stuk minder dan de kleine Ducati. De rolstandaard is bij mij ook een stuk minder stabiel dan van de Ducati. Dat ding met modelplaatje is wel stabiel.
Van het mooie technic deel is na opbouw bijna niks meer te zien, wat gewoon jammer is. Ja de motor is groot en op zich best mooi om te zien.
Dat deze set sinds prijsverhoging volgens Lego €250 moet kosten is echt absurd naar mijn mening.
Voor dat geld is bv de Land Rover veel leuker (terwijl ik die voor €99 heb kunnen kopen… Maar ook de Ducati is naar mijn mening leuker voor veel minder geld.
Bouwplezier vond ik een heel stuk minder dan de kleine Ducati. De rolstandaard is bij mij ook een stuk minder stabiel dan van de Ducati. Dat ding met modelplaatje is wel stabiel.
Van het mooie technic deel is na opbouw bijna niks meer te zien, wat gewoon jammer is. Ja de motor is groot en op zich best mooi om te zien.
Dat deze set sinds prijsverhoging volgens Lego €250 moet kosten is echt absurd naar mijn mening.
Voor dat geld is bv de Land Rover veel leuker (terwijl ik die voor €99 heb kunnen kopen… Maar ook de Ducati is naar mijn mening leuker voor veel minder geld.
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 08-09-2022 11:39 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Er zijn 51 inzendingen gekozen voor de tweede Lego Ideas beoordelingsronde. Kan er een poll gemaakt worden waar alle volgers van dit topic 3 favorieten kunnen kiezen?
https://ideas.lego.com/bl...e7-4821-9cac-3eee6030fe63
Ik vind die van A Team leuk. Als Lego dat nou verder ontwikkelt zoals de BTTF auto... dan zou ik hem zo kopen.
Aan de ene kant ben ik blij dat er wat minder pop-culture sets in zitten en wat meer algemene; aan de andere kant denk ik dat de walkman het ontzettend goed kan doen als ze hem omtoveren naar de versie die Max gebruikt in Stranger Things of de versie die Peter Quill gebruikt in Guardians of the Galaxy. Beide franchises waar Lego al sets voor heeft uitgebracht.Luuk89 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:52:
Er zijn 51 inzendingen gekozen voor de tweede Lego Ideas beoordelingsronde. Kan er een poll gemaakt worden waar alle volgers van dit topic 3 favorieten kunnen kiezen?
Voor Stranger Things zijn ze misschien net te laat, maar GotG 3 zou begin volgend jaar uit moeten komen.
De designer heeft ook al een render gemaakt van een cassette met als titel "Awesome Mix #1"
*proest*ReVision. schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:57:
Ik zie het nu ook ja, damn dat is helemaal een waardeloze prijs. Ik vind het ook totaal geen mooie set.
Het ziet er vooral uit als iets wat iemand in zijn SM kelder zou neerzetten.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked