Zoiets zit al zonder de walkman bij de I am Groot set. Daar zit het bandje bij.milo526 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:25:
[...]
Aan de ene kant ben ik blij dat er wat minder pop-culture sets in zitten en wat meer algemene; aan de andere kant denk ik dat de walkman het ontzettend goed kan doen als ze hem omtoveren naar de versie die Max gebruikt in Stranger Things of de versie die Peter Quill gebruikt in Guardians of the Galaxy. Beide franchises waar Lego al sets voor heeft uitgebracht.
Voor Stranger Things zijn ze misschien net te laat, maar GotG 3 zou begin volgend jaar uit moeten komen.
De designer heeft ook al een render gemaakt van een cassette met als titel "Awesome Mix #1"
Niet om flauw te doen maar.... Dat je van het mooie Technic deel uiteindelijk nog maar weinig ziet, dat geldt wel voor meer Technic sets. Met de eerste paar zakjes ben je technisch bezig en daarna wordt alles onder panelen weggestopt. Dat weet je op voorhand al. Als je je aan stickers stoort, dat kon je ook op voorhand weten (je hoeft ze niet te plakken).GAIAjohan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:37:
De BMW M1000 RR is eindelijk klaar, maar na het eerste zakje dat heel leuk is door het opbouwen van de motor en versnellingsbak is het plezier grotendeels wel weggeëbd. Vooral de stickers maken het een verschrikking.
Bouwplezier vond ik een heel stuk minder dan de kleine Ducati. De rolstandaard is bij mij ook een stuk minder stabiel dan van de Ducati. Dat ding met modelplaatje is wel stabiel.
Van het mooie technic deel is na opbouw bijna niks meer te zien, wat gewoon jammer is. Ja de motor is groot en op zich best mooi om te zien.
Dat deze set sinds prijsverhoging volgens Lego €250 moet kosten is echt absurd naar mijn mening.
Voor dat geld is bv de Land Rover veel leuker (terwijl ik die voor €99 heb kunnen kopen… Maar ook de Ducati is naar mijn mening leuker voor veel minder geld.
Prijsverhoging is sowieso een ding waar je een mening over kunt hebben los van welke set; geslaagde set of niet. Menig dure set die een prijsverhoging heeft gekregen. Dat je de Land Rover voor €99 hebt gekocht is leuk, maar aangezien je het hebt over een adviesprijs bij de BMW.... de Land Rover is ook in prijs verhoogd; naar €200. Van de Land Rover is ook veel weggestopt achter panelen en van die set wordt ook nog door menigeen gezegd dat de versnellingsbak een groot drama is (zelf geen last van). Even los van het feit dat ik de Land Rover ook een erg leuke set vond voor de (betaalde retail) prijs.
Maar eens, soms is het kleine veel beter
Moet zeggen dat het gross van de problemen bij de Landrover een kwestie van goed de handleiding volgen is.Gim schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:45:
[...]
Van de Land Rover is ook veel weggestopt achter panelen en van die set wordt ook nog door menigeen gezegd dat de versnellingsbak een groot drama is.
Het zijn problemen die je kunt vermijden door iets beter op te letten met het bouwen. De meeste "fix"-guides die je vindt, geven ook eigenlijk alleen aan hoe je m afbreekt tot de stap waar je iets fout hebt gedaan, en daarna hoe je m weer in elkaar zet.
Zou kunnen. Ik kan verder alleen voor mezelf praten (ik had er geen probleem mee). Maar het lijkt er wel op dat het een set is die in ieder geval qua bouwen gevoeiliger is voor fouten en problemen vergeleken met een Sian, Porsche of Bugatti (afgaande op de verhalen); even los ervan of het door de instructies, de set of de bouwer komt. Volgens mij zaten er namelijk ook mensen tussen die toch al de nodige Technic sets gebouwd hebben, dus dan mag je het best een set ten dele aanrekenen.Wolfbikes schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:50:
[...]
Moet zeggen dat het gross van de problemen bij de Landrover een kwestie van goed de handleiding volgen is.
Het zijn problemen die je kunt vermijden door iets beter op te letten met het bouwen. De meeste "fix"-guides die je vindt, geven ook eigenlijk alleen aan hoe je m afbreekt tot de stap waar je iets fout hebt gedaan, en daarna hoe je m weer in elkaar zet.
Waarom moet het nou weer gelijk aan een andere franchise worden gekoppeld? Hij zou perfect passen bij de gameconsoles...milo526 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:25:
[...]
Aan de ene kant ben ik blij dat er wat minder pop-culture sets in zitten en wat meer algemene; aan de andere kant denk ik dat de walkman het ontzettend goed kan doen als ze hem omtoveren naar de versie die Max gebruikt in Stranger Things of de versie die Peter Quill gebruikt in Guardians of the Galaxy. Beide franchises waar Lego al sets voor heeft uitgebracht.
Voor Stranger Things zijn ze misschien net te laat, maar GotG 3 zou begin volgend jaar uit moeten komen.
De designer heeft ook al een render gemaakt van een cassette met als titel "Awesome Mix #1"
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Maar de LR is m.i. qua build veel mooier en alleen al daarom meer waard dan de BMW. Het stickeren daar vond ik ook veel minder een probleem, veel rechttoe rechtaan balkjes, veel minder dat-exact- op elkaar aan moet sluiten of bij bepaalde offset dat moet kloppen. En dat is een probleem bij de BMW, blokjes met een hoek waar een sticker recht op moet etc. Aansluitende stickers. Zonder stickers ziet het er niet uit m.i.Gim schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:45:
[...]
Niet om flauw te doen maar.... Dat je van het mooie Technic deel uiteindelijk nog maar weinig ziet, dat geldt wel voor meer Technic sets. Met de eerste paar zakjes ben je technisch bezig en daarna wordt alles onder panelen weggestopt. Dat weet je op voorhand al. Als je je aan stickers stoort, dat kon je ook op voorhand weten (je hoeft ze niet te plakken).
Prijsverhoging is sowieso een ding waar je een mening over kunt hebben los van welke set; geslaagde set of niet. Menig dure set die een prijsverhoging heeft gekregen. Dat je de Land Rover voor €99 hebt gekocht is leuk, maar aangezien je het hebt over een adviesprijs bij de BMW.... de Land Rover is ook in prijs verhoogd; naar €200. Van de Land Rover is ook veel weggestopt achter panelen en van die set wordt ook nog door menigeen gezegd dat de versnellingsbak een groot drama is (zelf geen last van). Even los van het feit dat ik de Land Rover ook een erg leuke set vond voor de (betaalde retail) prijs.
Maar eens, soms is het kleine veel beterDe Ducati was leuk, maar zo vind ik de kleine Harry Potter uil met die bewegende vleugels ook veel meer bieden voor het geld vergeleken met die grote, dure UCS set
En ik snap wel dat Lego de onderdelen niet durft te printen , als bij de Mustang de uitlijning ervan al niet overal goed lukte is dat bij deze motor nog veel erger..
Bij de LR kun je een deel van het mooie technic prima zien aan de onderzijde, heb ook bij de LR geen problemen met de versnellingsbak gehad. Was inderdaad een kwestie van minutieus de (online) handleiding volgen en veel testen. Verder heb je bij een auto gewoon veel meer zaken die open/dicht kunnen, je hebt een stuurinrichting enz.
Bij de BMW moet je zonder panelen eraf te halen echt zoeken naar iets van de binnenkant.
Kritiek bij de LR is wmb eigenlijk technic algemeen tegenwoordig, komt bij mij vooral dat Lego meent dat elk stukje een aparte kleur moet hebben waardoor bv blauwe en rode pins extreem opvallen op groen, zwart of wit. Of gele onderdelen bij bv de Dodge Charger..
Bij de LR vond ik de hele build geweldig, de Ducati ook. Verder heb ik vooral creator expert auto’s, ruimtevaart zaken en wat creator expert gebouwen. Oh en de Technic Dodge Charger natuurlijk. Maar gemiddeld genomen vind ik Technic auto’s minder mooi. De LR is echt een uitzondering.
Ik denk overigens dat de Ducati ook gewoon goed scoort omdat er geen genummerde zakjes zijn en je gewoon ouderwets zit te bouwen. Kun je ook doen natuurlijk met alle genummerde zakjes, al wordt ruimte dan echt een probleem.
Dat vond ik bij de BMW overigens wel goed. Dat het slechts 5 zakjes waren, waardoor je toch met behoorlijk veel Lego startte tov bv de space shuttle..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Qua tijdperk, 100% mee eens. Maar vanuit Lego's oogpunt: mooie toevoeging aan een populaire franchise (welke van de twee ze ook zouden kiezen) = hogere verkoopprijs = meer winst.Wailing_Banshee schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:01:
[...]
Waarom moet het nou weer gelijk aan een andere franchise worden gekoppeld? Hij zou perfect passen bij de gameconsoles...
Puur hypothetisch uiteraard, want moet nog maar blijken of ze 'm gaan doorontwikkelen.
Nomen nescio
Huh? Nes... Atari.. Walkman ...? Da's geen logische combiWailing_Banshee schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:01:
[...]
Waarom moet het nou weer gelijk aan een andere franchise worden gekoppeld? Hij zou perfect passen bij de gameconsoles...
Onder het kopje "oude tech" misschien, maar inderdaad niet als console42erik schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:39:
[...]
Huh? Nes... Atari.. Walkman ...? Da's geen logische combi
Qua serie maakt het mij niet uit waar ie bij hoort ik koop 'm toch niet. Ben nog zo *ahum* jong dat ik de walkman niet heb meegemaakt
.
[ Voor 123% gewijzigd door Gim op 09-09-2022 16:08 ]
Heb hier kak internet, sorry als dit voor de zoveelste keer gedeeld wordt
https://make-your-inventory-smart.brightbin.io/?page_id=475
Heeft wel iets, maar denk dat je meer tijd kwijt bent met de administratie:+
Maar je kunt er blijkens de calculator wel zo'n 244.167 US dollar per maand mee besparen, mits je elke dag 83 uur besteedt aan het zoeken naar Lego-steentjes.himlims_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:17:
Heb hier kak internet, sorry als dit voor de zoveelste keer gedeeld wordt
Crosspostje: a whale for scaleSomerenV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:17:
[Afbeelding]
Whale, whale, whale, what have we here?![]()
Instructies (PDF) en Stud.io bestand voor de liefhebberDeze link is maar 7 dagen geldig, maar ik heb hem ook geupload naar Rebrickable zodat ie wat langer beschikbaar is voor wie hem wil bouwen. Qua kosten zit je rond de 10 euro volgens mij.
@Bint Jouw staart heb ik geprobeerd, maar dan klopt het ook niet met hoe het zou moeten zijn helaas.
@Justinn1988 Dat had ik al, alleen dan met een 2x2 plaatje met een stud in het middenDie heb ik overigens ook gebruikt aan de voorkant, voor het spuitgat.
@itsme Illegale bouwtechnieken in een officieel LEGO-boekje?Heiligschennis!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XZjI3bvarHeC1TqQysKINfuh.jpg?f=user_large)
De instructies staan inmiddels ook op rebrickable:
https://rebrickable.com/m...94-titanic-scale/#details
In totaal ongeveer 20 euro inclusief verzendkosten aan onderdelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 09-09-2022 20:14 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Tarin schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:12:
[...]
Crosspostje: a whale for scale.
[Afbeelding]
Past deze er nog bijhttps://rebrickable.com/m...1128-sperm-whale/#details misschien ook ff schalen
De instructies staan inmiddels ook op rebrickable:
https://rebrickable.com/m...94-titanic-scale/#details
In totaal ongeveer 20 euro inclusief verzendkosten aan onderdelen.
Wat ben ik blij dat ik begin dit jaar heb besloten om via Bricklink Designer Program de Mountain View Observatory te kopen voor 219,99.

Met alle prijsstijgingen die ik heb gezien en waar Lego naar toe wilt als bedrijf, als voorbeeld de 300 euro Vuurtoren (21335) of de Black Panther voor 350 euro (76215), word het mij persoonlijk veel te gek qua wat je betaald voor een stukje recreatie / amusement.
Voor mij is de Mountain View Observatory de laatste set die ik heb aangekocht voor onbepaalde tijd.

Met alle prijsstijgingen die ik heb gezien en waar Lego naar toe wilt als bedrijf, als voorbeeld de 300 euro Vuurtoren (21335) of de Black Panther voor 350 euro (76215), word het mij persoonlijk veel te gek qua wat je betaald voor een stukje recreatie / amusement.
Voor mij is de Mountain View Observatory de laatste set die ik heb aangekocht voor onbepaalde tijd.
Die Observatory heb ik ook nog in bestelling staan bij Lego, dat is nu zeker met de huidige prijzen een goede deal inderdaad.
hoi
Ja ik ben ook blij dat ik Studgate station, de American Diner, het winterchalet en de modulaire bouwplaats heb besteld in de goede ouwe tijd toen dit alles nog goed te betalen was (hoewel iedereen toen ook al klaagde over de hoge prijzen, in elk geval totdat ik per set de price per piece uitrekende en in een schema zette) 
Maar even serieus... het valt mij op dat in dit topic véél kritiek is op Lego en de laatste weken vooral ook véél kritiek over het prijsniveau. Maar ik denk dat de meeste topicbezoekers stiekem toch wel positiever over het bedrijf zijn dan we soms durven toe te geven, wat alleen al blijkt uit de omstandigheid dat het topic veelvuldig wordt bezocht en aangevuld. Ik sluit me aan bij veel onderdelen van de gegeven kritiek en heb er zelf ook een paar die ik voor me hou om geen olie op het vuur te gooien, maar vind persoonlijk dat het weinig zinvol is elke paar posts te moeten lezen 'dit is duur' of 'dit is belachelijk' of 'ik ga geen Lego meer kopen'. Na de derde of vierde keer is de tendens wel duidelijk. Overigens, ook ik vind de beslissing de prijzen te verhogen onhandig, wegens twijfelachtige timing en willekeur in setkeuze. Maar het is nu eenmaal hoe het is en er is al zoveel over gezegd dat mij niet lijkt dat mijn mening te geven nog ergens iets aan bijdraagt.
Dat gezegd zijnde, ieder z'n mening en als men het dienstig aan het algemeen forumtopicbelang vindt om die (steeds versterkt wordend lijkende) kritische mening bij herhaling te uiten, dan is dat vanzelfsprekend ieders goedrecht; maar zo is het ook mijn goedrecht op te merken dat de negativiteit naar mijn smaak soms wat minder zou mogen.
Hier zal tegenover kunnen staan dat andere deelnemers van dit topic die negativiteit misschien niet ervaren, wat dan natuurlijk een prima mogelijk verschil van waarneming is.
Ik hoop, kortom, dat we weldra weer terug kunnen naar het bespreken van Lego en het niet telkens hoeven te hebben over de 'belachelijke prijsverhogingen'. Die hoop uit ik met respect voor degenen die tot nu toe wel die mening hebben gegeven, nu die mening en de daarmee gepaard gaande frustratie op zichzelf genomen prima te begrijpen is.
Maar even serieus... het valt mij op dat in dit topic véél kritiek is op Lego en de laatste weken vooral ook véél kritiek over het prijsniveau. Maar ik denk dat de meeste topicbezoekers stiekem toch wel positiever over het bedrijf zijn dan we soms durven toe te geven, wat alleen al blijkt uit de omstandigheid dat het topic veelvuldig wordt bezocht en aangevuld. Ik sluit me aan bij veel onderdelen van de gegeven kritiek en heb er zelf ook een paar die ik voor me hou om geen olie op het vuur te gooien, maar vind persoonlijk dat het weinig zinvol is elke paar posts te moeten lezen 'dit is duur' of 'dit is belachelijk' of 'ik ga geen Lego meer kopen'. Na de derde of vierde keer is de tendens wel duidelijk. Overigens, ook ik vind de beslissing de prijzen te verhogen onhandig, wegens twijfelachtige timing en willekeur in setkeuze. Maar het is nu eenmaal hoe het is en er is al zoveel over gezegd dat mij niet lijkt dat mijn mening te geven nog ergens iets aan bijdraagt.
Dat gezegd zijnde, ieder z'n mening en als men het dienstig aan het algemeen forumtopicbelang vindt om die (steeds versterkt wordend lijkende) kritische mening bij herhaling te uiten, dan is dat vanzelfsprekend ieders goedrecht; maar zo is het ook mijn goedrecht op te merken dat de negativiteit naar mijn smaak soms wat minder zou mogen.
Hier zal tegenover kunnen staan dat andere deelnemers van dit topic die negativiteit misschien niet ervaren, wat dan natuurlijk een prima mogelijk verschil van waarneming is.
Ik hoop, kortom, dat we weldra weer terug kunnen naar het bespreken van Lego en het niet telkens hoeven te hebben over de 'belachelijke prijsverhogingen'. Die hoop uit ik met respect voor degenen die tot nu toe wel die mening hebben gegeven, nu die mening en de daarmee gepaard gaande frustratie op zichzelf genomen prima te begrijpen is.
Omg!! Ik heb zojuist mezelf niet kunnen stoppen, en heb de Millennium Falcon besteld bij Intertoys.😵 Ik was al maanden aan het zoeken naar een beetje ok prijs voor deze set en nadat de prijsverhoging er ook nog bij LEGO eroverheen ging had ik de moed een beetje opgegeven.
Ik zou het doen!
kwam deze net tergen en vond het echt enorm grappig gedaan!
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
FTFY,Kapoen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:06:
Ik heb me beperkt tot de sets die ik 'echt nodig wil' hebben (voor zover dat kan met speelgoed):...
Blijft natuurlijk maar een luxe probleem deze hobbie
Ik zit wel te loeren maar eigenlijk niets wat ik direct wil hebben op de AT-TE na, die is overigens laagste ooit, het kriebelt wel moet ik zeggen. Echter is hij enkel in de winkel op te halen en ik woon nergens in de buurt van een Intertoys.
Ben al een tijdje geabonneerd op dat kanaal. Erg leuk gedaan inderdaad. Hij pakt de highlights van elke race eruit; Max die tegen een lekke band trapt en watjes gebruiken voor rook en stof. Hilarischgamerboy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:21:
kwam deze net tergen en vond het echt enorm grappig gedaan!
[YouTube: The 2022 Lego Formula 1 Belgian Grand Prix]

Daily driver; MB R171 SLK280
Ik heb inderdaad die woordkeuze ook overwogenXqlus1ve schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:30:
[...]
FTFY,
Blijft natuurlijk maar een luxe probleem deze hobbie
En ik ben vooral blij dat ik niet heb toegegeven om grote sets te kopen.
Alhoewel... mijn moeder vroeg mij onlangs om eens te bekijken wat ik voor Kerstmis zou willen...

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heb hier ook weer even gretig gebruik gemaakt van de aanbiedingen van deze week.
Geen slechte manier om 60 euro te besteden

Ik zit ook nog te twijfelen over de 3-1 Pirate Ship, daar zijn ook een paar hele mooie mocs van te maken wanneer je twee sets koopt. Iemand die de 31109 heeft? Is dat een beetje een leuke set om te bouwen en neer te zetten op zich zelf?
Geen slechte manier om 60 euro te besteden

Ik zit ook nog te twijfelen over de 3-1 Pirate Ship, daar zijn ook een paar hele mooie mocs van te maken wanneer je twee sets koopt. Iemand die de 31109 heeft? Is dat een beetje een leuke set om te bouwen en neer te zetten op zich zelf?
hoi
Netjes gespreid over de hele week, set 10270 Creator Expert Bookshop gebouwd. Genieten van begin tot einde!
Alweer een poosje geleden dat ik een modulair gebouw gebouwd heb, omdat ik er eigenlijk mee gestopt was. Ik snap wel weer gelijk waarom het verslavend kan werken met alle details en bouwtechnieken. Mooi spul. Een paar sets destijds toch niet moeten verkopen haha
Nu maar sparen en wachten voor een mooie aanbieding van het Boutique Hotel
Het Politiestation hoeft dan weer niet, statig hoekig en wellicht geheel zoals zoiets moet zijn, maar heb er vooralsnog te weinig mee. Zo blijft t voor de portemonnee en ruimte ook nog leuk 
Met een willekeur aan kleuren (eigen stenen) wel aan de slag gegaan om Palace Cinema wat te verbeteren. Dit stond al super lang in de planning. Enerzijds wil ik dergelijke sets laten zoals ze zijn, maar deze set vraagt gewoon om eigen inbreng. Zal nog wel een hoop tijd gaan kosten. Zowel de lobby als de bioscoopzaal wil ik gaan verbeteren. Hierbij probeer ik wel wat af te kijken van voorbeelden op internet. Als t me lukt, dan beloon ik mezelf met een bestelling van steentjes in de juiste kleuren
Een beetje zelf bouwen wil ik er zo toch inhouden. Daarbij... als de bioscoop straks beschikt over een toilet dan kunnen daar eventueel ook mensen terecht die in t hotel geen toilet hebben
Nu maar sparen en wachten voor een mooie aanbieding van het Boutique Hotel
Met een willekeur aan kleuren (eigen stenen) wel aan de slag gegaan om Palace Cinema wat te verbeteren. Dit stond al super lang in de planning. Enerzijds wil ik dergelijke sets laten zoals ze zijn, maar deze set vraagt gewoon om eigen inbreng. Zal nog wel een hoop tijd gaan kosten. Zowel de lobby als de bioscoopzaal wil ik gaan verbeteren. Hierbij probeer ik wel wat af te kijken van voorbeelden op internet. Als t me lukt, dan beloon ik mezelf met een bestelling van steentjes in de juiste kleuren
Een beetje zelf bouwen wil ik er zo toch inhouden. Daarbij... als de bioscoop straks beschikt over een toilet dan kunnen daar eventueel ook mensen terecht die in t hotel geen toilet hebben
[ Voor 21% gewijzigd door Gim op 10-09-2022 14:59 ]
Ik vind dat deze set heel interessante bouwtechnieken heeft, zeker het feit dat alles 'brick built' (tov grote onderdelen) is maakt dat je veel zal bijleren. Dus ja, wat mij betreft een prima bouwervaring.ReVision. schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:22:
Is het een mooie displayset? Ik denk van wel als je bedenkt dat het 'maar' een 3-in-1 creator set is.
Natuurlijk, als je deze naast een 21322 Pirates of Barracuda Bay zou zetten dan zie je een groot verschil.
Het prijsverschil is er dan ook naar.
Als de 31109 je enige piratenset op display wordt dan is deze prima denk ik, helemaal als je er nog wat kleinere mocs naast zet (kijk ook even naar het B en C model van deze set).
Dus met een mooie korting erbij is deze wat mij betreft zeker een aanrader, het is één van de betere 3-in-1 sets. Een minpunt dat ik wel wil meegeven: Lego is gierig geweest met de kanonnen. Er zitten er maar twee in de set, terwijl het schip ruimte heeft voor vier stuks.
*edit* review door Jangbricks + vergelijking met Barracuda set op het einde.
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 10-09-2022 15:16 ]
Ik herken die negatieve sfeer ook wel ja. Een aanzienlijk deel van de posts gaat alleen maar over kosten en maar matig over bouwwerken... In mijn ogen niet heel interessant en sowieso al eerder verkondigdRoy vd M. schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 01:53:
Ja ik ben ook blij dat ik Studgate station, de American Diner, het winterchalet en de modulaire bouwplaats heb besteld in de goede ouwe tijd toen dit alles nog goed te betalen was (hoewel iedereen toen ook al klaagde over de hoge prijzen, in elk geval totdat ik per set de price per piece uitrekende en in een schema zette)
En daar komt die recente Piraten en Schatten VIP polybag (#40515) die je bij een aankoop kreeg dan weer goed van pas. Mooie aanvulling met z'n extra kanon en andere toebehoren! Twee van die polybags erbij en je hebt je schip gevuld met 4 kanonnen.Kapoen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:03:
Een minpunt dat ik wel wil meegeven: Lego is gierig geweest met de kanonnen. Er zitten er maar twee in de set, terwijl het schip ruimte heeft voor vier stuks.
Haay schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:02:
[...]
En daar komt die recente Piraten en Schatten VIP polybag (#40515) die je bij een aankoop kreeg dan weer goed van pas. Mooie aanvulling met z'n extra kanon en andere toebehoren! Twee van die polybags erbij en je hebt je schip gevuld met 4 kanonnen.

Ik vermoed dat gewoon losse kanonnen bricklinken goedkoper zal zijn.
Voor €129.99 bij de Intertoys kon ik het niet laten liggen (€169 normaal).

Kleine backlog nu, de Fiat500 is bij de schoonmaak gesneuveld en ligt in steentjes, de 911 moet ik nog afmaken
Luxe problemen.

Kleine backlog nu, de Fiat500 is bij de schoonmaak gesneuveld en ligt in steentjes, de 911 moet ik nog afmaken
Luxe problemen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Kom er vanmiddag achter dat mijn kinderen mijn 10128 overweg en 7397 station gesloopt hebben.
* The Eagle dus weer een klusje
* The Eagle dus weer een klusje
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is jammer dat ik te laat was voor de Barracuda Bay set, die was op het laatste moment nog te krijg voor een mooie prijs voordat die eruit ging. Nu helaas enkel voor een achterlijke prijs via scalpersKapoen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:03:
[...]
Ik vind dat deze set heel interessante bouwtechnieken heeft, zeker het feit dat alles 'brick built' (tov grote onderdelen) is maakt dat je veel zal bijleren. Dus ja, wat mij betreft een prima bouwervaring.
Is het een mooie displayset? Ik denk van wel als je bedenkt dat het 'maar' een 3-in-1 creator set is.
Natuurlijk, als je deze naast een 21322 Pirates of Barracuda Bay zou zetten dan zie je een groot verschil.
Het prijsverschil is er dan ook naar.
Als de 31109 je enige piratenset op display wordt dan is deze prima denk ik, helemaal als je er nog wat kleinere mocs naast zet (kijk ook even naar het B en C model van deze set).
De 3-1 Pirateship lijkt me een leuke set om te maken en neer te zetten.
Ik zit er nu dus ook aan te denken om de 31109 2x te kopen om dan onderstaande moc te maken
hoi
Mooi project zo te zienReVision. schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:52:
[...]
Het is jammer dat ik te laat was voor de Barracuda Bay set, die was op het laatste moment nog te krijg voor een mooie prijs voordat die eruit ging. Nu helaas enkel voor een achterlijke prijs via scaplers
DE 3-1 Pirateship lijkt me een leuke set om te maken en neer te zetten.
Ik zit er nu dus ook aan te denken om de 31109 2x te kopen om dan onderstaande moc te maken
[YouTube: Lego Creator 31109 Upgrade !!! " Lady Cutlass ".]
En het missen van sets is iets wat iedere AFOL wel kan beamen denk ik. Het maakt niet uit wanneer je in de hobby stapt, er is altijd wel een set (of meerdere) die je net gemist hebt of over getwijfeld tot het te laat is.
Toen ik eraan begon (ik geloof ergens eind 2013, begin 2014) waren deze sets nog in productie:
- 10224 Town Hall
- 10211 Grand Emporium
- 10228 Haunted House
Ik wist nog niet goed welke richting ik zou uitgaan met de hobby, dus ik wou nog niet meteen grote sets aankopen. Ook wist ik toen nog niets over looptijden van sets, dus ik haastte me niet met aankopen
Achteraf bekeken heb ik alleen echt spijt dat ik dat spookhuis niet heb gekocht, de modulars zijn niet helemaal mijn smaak. De 10218 Pet Shop heb ik gelukkig wel nog gewoon kunnen aanschaffen bij Lego, en met 10243 Parisian Restaurant begon een nieuwe periode in de lijn van modulars.
Dus ik kan wel leven met het idee dat ik niet alles heb van deze collectie, maar toch...
Grote Technic sets, kleine Technic sets. Creator Experts sets, ik vind ze allemaal leuk.
Ik ben niet armlastig maar ga toch een beetje op de uitgave letten. Deed ik elke maand wel een setje, nu probeer ik me even te beheersen. @mir4dor wil straks ook nog gewoon warm kunnen douchen, geen idee welke kant het opgaat met dat energie gedoe.
En dan heb je daar de Speed Champions. Na de de JB Austin Martin, de Lotus en de Mercedes F1 + dat andere ding moet ik zeggen dat ik dit toch ook erg leuk vind en daar denkt mijn portemonnee ook zo over
Even bij het Kruitvat naar binnen en zojuist de Ferrari 76906 gescoord. Zit er zelfs aan te denken, als niet plakker, toch de stickers te gaan plakken bij deze sets.
De grotere sets plak ik niet want weer uit elkaar halen voor een MOC bijvoorbeeld. De SC laat ik zoals ze zijn. Hoe doen jullie dat ?
Ik ben niet armlastig maar ga toch een beetje op de uitgave letten. Deed ik elke maand wel een setje, nu probeer ik me even te beheersen. @mir4dor wil straks ook nog gewoon warm kunnen douchen, geen idee welke kant het opgaat met dat energie gedoe.
En dan heb je daar de Speed Champions. Na de de JB Austin Martin, de Lotus en de Mercedes F1 + dat andere ding moet ik zeggen dat ik dit toch ook erg leuk vind en daar denkt mijn portemonnee ook zo over
Even bij het Kruitvat naar binnen en zojuist de Ferrari 76906 gescoord. Zit er zelfs aan te denken, als niet plakker, toch de stickers te gaan plakken bij deze sets.
De grotere sets plak ik niet want weer uit elkaar halen voor een MOC bijvoorbeeld. De SC laat ik zoals ze zijn. Hoe doen jullie dat ?
Daily driver; MB R171 SLK280
Enige wat ik vroeger van piraten Lego had was een enkele piraat met een goudkist en een aap. Speelde ik mee op de vensterbank, die was 50cm diep met planten dus prima geschikt als jungle 
En nog steeds, als ik zo'n piraat zie, komt even dat gevoel van die kleine onbezorgde jongen met zijn Lego terug
Goede reden voor mij trouwens om geen piraten Lego te kopen, hoe mooi ook. Het zou niet het zelfde zijn en die herinneringen wil ik graag bewaren
En nog steeds, als ik zo'n piraat zie, komt even dat gevoel van die kleine onbezorgde jongen met zijn Lego terug
Goede reden voor mij trouwens om geen piraten Lego te kopen, hoe mooi ook. Het zou niet het zelfde zijn en die herinneringen wil ik graag bewaren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Had na de prijs verhogingen niet meer verwacht dat er zo met de prijzen gestunt zou worden, en dat ze extra veel van de prijs af zouden doen, waarschijnlijk toch genoeg marge op lego.
Ik heb me dan ook laten verleiden om de Daily bugle te kopen, stond op mijn verlanglijstje en was nooit goedkoper dan geweest dan €270, toen de prijs verhoogt werd naar €350 had ik ook niet verwacht dat ik hem nog zo goedkoop kon scoren, mooi dat Intertoys hem in de aanbieding had voor €239.
Bij Fun het City ziekenhuis gehaald voor €52 euro inplaats van 100 euro bij lego, die is voor mij dochter, alvast voor 5-12.
En ik had vier doosjes van de nieuwe minifiguren besteld bij de Wehkamp waren nu €16.79 inplaats van 24 euro, had ze op de gok gekocht 2 doosjes voor me zelf en 2 voor mijn vrouw, ik had mazzel en had de hele serie compleet, mijn vrouw had 2 minifiguren dubbel, geen slechte score.
Heb me nog in kunnen houden, had nog genoeg andere dingen gezien voor leuke prijzen.
Ik heb me dan ook laten verleiden om de Daily bugle te kopen, stond op mijn verlanglijstje en was nooit goedkoper dan geweest dan €270, toen de prijs verhoogt werd naar €350 had ik ook niet verwacht dat ik hem nog zo goedkoop kon scoren, mooi dat Intertoys hem in de aanbieding had voor €239.
Bij Fun het City ziekenhuis gehaald voor €52 euro inplaats van 100 euro bij lego, die is voor mij dochter, alvast voor 5-12.
En ik had vier doosjes van de nieuwe minifiguren besteld bij de Wehkamp waren nu €16.79 inplaats van 24 euro, had ze op de gok gekocht 2 doosjes voor me zelf en 2 voor mijn vrouw, ik had mazzel en had de hele serie compleet, mijn vrouw had 2 minifiguren dubbel, geen slechte score.
Heb me nog in kunnen houden, had nog genoeg andere dingen gezien voor leuke prijzen.
Deze per toeval?The Eagle schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:50:
Enige wat ik vroeger van piraten Lego had was een enkele piraat met een goudkist en een aap. Speelde ik mee op de vensterbank, die was 50cm diep met planten dus prima geschikt als jungle
En nog steeds, als ik zo'n piraat zie, komt even dat gevoel van die kleine onbezorgde jongen met zijn Lego terug![]()

Ik doe mijn hoed af voor jou, ik kan zelf niet weerstaan aan de moderne pirates sets. In feite eigenlijk ook door nostalgie.
Nu je het zegt.... die had/heb ik ook (ergens)The Eagle schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:50:
En nog steeds, als ik zo'n piraat zie, komt even dat gevoel van die kleine onbezorgde jongen met zijn Lego terug![]()
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat aapje was echt mijn holy grail vroeger. Ik had voornamelijk City-sets (of Town destijds volgens mij) met her en der wat losse Castle, Pirate en Space sets. Iedere keer als ik wat mocht kopen of uitkiezen was er weer die keuze: de stad uitbreiden of investeren in een ander genre? Om dan vervolgens altijd jaloers naar de LEGO van familieleden te kijkenKapoen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:54:
[...]
Deze per toeval?
[Afbeelding]
Ik doe mijn hoed af voor jou, ik kan zelf niet weerstaan aan de moderne pirates sets. In feite eigenlijk ook door nostalgie.
Zo had ik twee neefjes met praktisch alle pirate-sets voor mijn gevoel en wat Castle-sets en een oudere neef met idioot veel Castle-sets uit de jaren 80, dus ook veel Forest Men. Super tof om dat allemaal uitgestald te zien destijds. Ook nog een neef die helemaal idolaat was van Technic en daar vooral veel kermisattracties mee maakte, maar daar had ik niet zoveel mee.
Overigens zijn de struggles qua keuzes er nu nog steeds

Die jaKapoen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:54:
[...]
Deze per toeval?
[Afbeelding]
En als ik er aan terugdenk op basis van de reacties hierop: vroeger was het mij ook vaak te doen omdat een bepaalde set dan bepaalde steentjes had die ik wilde omdat ik wist dat ik er ook iets anders mee kon doen en dat ook wilde. Die piratenvlag eindigde bijvoorbeeld vaak genoeg op een snelle auto of zelf gebouwde monstertruck
Tegenwoordig hebben we bricklink en kun je alles los kopen...vroeger was je gewoon afhankelijk van wat er in de catalogus stond en wat je lokale speelgoedwinkel op voorraad had. Dat maakte de voldoening nog groter
Met het kijken van LEGO Masters ook even een kijkje bij Intertoys genomen. Grootse kortingen, maar ergens voelt t ook wel een beetje meh. Twee weken geleden had je niet zo wakker gelegen van bijv. €179 voor Boutique Hotel want het is maar %10 op €199. Nu is de adviesprijs plots €230, staat ie voor €179 en lijk je onderhand jezelf tekort te doen als je niet nu gelijk toeslaat...
Handig zo'n nieuwe adviesprijs
praat me er niet overGim schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:23:
Met het kijken van LEGO Masters ook even een kijkje bij Intertoys genomen. Grootse kortingen, maar ergens voelt t ook wel een beetje meh. Twee weken geleden had je niet zo wakker gelegen van bijv. €179 voor Boutique Hotel want het is maar %10 op €199. Nu is de adviesprijs plots €230, staat ie voor €179 en lijk je onderhand jezelf tekort te doen als je niet nu gelijk toeslaat...
Ik zou het doen!
Vandaag, eindelijk, weer eens zwart glas voor Besta kasten op voorraad, wacht al 2 maanden hierop. Tevens de AT-ST opgehaald,
:strip_exif()/f/image/nyKN4ljo49RTkvaNLpMTlkeE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WsKbMZ406d8jkJINBkWH7GYU.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoveel beter als het kale hout en de lijn in het midden van de twee kasten.
:strip_exif()/f/image/zIBbDLAkz4GFwHQfm0J7KixQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wel vet dat er een donkere weerspiegeling is.
:strip_exif()/f/image/rBp0ZksdtW6flhphnvwdthhI.jpg?f=fotoalbum_large)
De verhoudingen kloppen wel erg goed trouwens tussen de AT UCS en de AT-ST Hoth.
:strip_exif()/f/image/nyKN4ljo49RTkvaNLpMTlkeE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WsKbMZ406d8jkJINBkWH7GYU.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoveel beter als het kale hout en de lijn in het midden van de twee kasten.
:strip_exif()/f/image/zIBbDLAkz4GFwHQfm0J7KixQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wel vet dat er een donkere weerspiegeling is.
:strip_exif()/f/image/rBp0ZksdtW6flhphnvwdthhI.jpg?f=fotoalbum_large)
De verhoudingen kloppen wel erg goed trouwens tussen de AT UCS en de AT-ST Hoth.
Zie nu op de order van Intertoys staan dat ik 43 kraskaarten krijg

Ik zou het doen!
103 kraskaarten hierorammes schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:52:
Zie nu op de order van Intertoys staan dat ik 43 kraskaarten krijg
Maar vannacht was alles nog online bestelbaar, dus UCS Millennium Falcon, Daily Bugle, kerstsets, etc. Toen ik vanochtend keek, waren veel sets al niet meer online te bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Roy vd M. op 10-09-2022 23:07 ]
Een korting van 85 euro of een prijs van 85 euro? Bij fun zie ik de 60337 voor 90 en bij dreamland voor 85. Als Nederlander moet ik dreamland (helaas) overslaan, maar 90 euro bij fun vind ik ook zeker geen verkeerde prijs. Veel goedkoper zal deze denk ik nooit meer worden. Aangezien deze set nog niet lang op de markt is, kan ik nog wel wachten op een eerstvolgende soortgelijke aanbieding.Kapoen schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:06:
Dan zag ik ook nog de nieuwe passagierstrein staan met een korting van €85, dat 3-in-1 kasteel met €25 korting,...
Meteen begon ik te denken aan een 2x trein aankoop etc... en dan was er gelukkig een kortsluiting in mijn grijze massa, waardoor ik maar direct naar de virtuele kassa ben gegaan om bovenstaande sets af te rekenen.
Voor de vorige passagierstrein (60197) heb ik op de valreep nog wel even een tweede exemplaar gekocht (75 euro bij fun). Eentje voelt niet als af. En de extra PU set kan ik mooi gebruiken voor de 40370 stoomlocomotief.
103?!Roy vd M. schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:05:
[...]
103 kraskaarten hiero![]()
Maar vannacht was alles nog online bestelbaar, dus UCS Millennium Falcon, Daily Bugle, kerstsets, etc. Toen ik vanochtend keek, waren veel sets al niet meer online te bestellen.
Op mijn order staan 8 kraskaarten…
Kon het niet laten, dus de McLaren F1 Technic gekocht. Ben benieuwd!
Je hebt gelijk, de korting bedraagt €74,50, waardoor de uiteindelijke prijs €85,50 bedraagt. Nog steeds een mooie korting denk ik. Lego zelf vraagt €159,99, dus het is bijna een ‘2 voor de prijs van 1’ promo.meesje schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:07:
[...]
Een korting van 85 euro of een prijs van 85 euro? Bij fun zie ik de 60337 voor 90 en bij dreamland voor 85. Als Nederlander moet ik dreamland (helaas) overslaan, maar 90 euro bij fun vind ik ook zeker geen verkeerde prijs. Veel goedkoper zal deze denk ik nooit meer worden. Aangezien deze set nog niet lang op de markt is, kan ik nog wel wachten op een eerstvolgende soortgelijke aanbieding.
Door de kortingen bij Intertoys ook toegeslagen hiero, de 10497 voor 80 euro is in ieder geval al beter dan bij Lego zelf 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KYy3wo0Rs2u1YJXiytGgWGJQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3WkiBMfqOjxwkb7gEcJDDjyi.jpg?f=user_large)
Nu nog in elkaar zetten, en dan weer uit elkaar halen en de B en C modellen maken. En dan uitvogelen hoe ik ze alle drie kan bouwen (of in ieder geval beide B en C modellen tegelijk). Ik heb nog 50 euro VIP bonnen, dus een 2de 10497 komt er misschien ooit wel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KYy3wo0Rs2u1YJXiytGgWGJQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3WkiBMfqOjxwkb7gEcJDDjyi.jpg?f=user_large)
Nu nog in elkaar zetten, en dan weer uit elkaar halen en de B en C modellen maken. En dan uitvogelen hoe ik ze alle drie kan bouwen (of in ieder geval beide B en C modellen tegelijk). Ik heb nog 50 euro VIP bonnen, dus een 2de 10497 komt er misschien ooit wel
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja ik had vanochtend iets uit te leggen aan mijn vriendin
Roy vd M. schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:32:
[...]
Ja ik had vanochtend iets uit te leggen aan mijn vriendin

Heerlijk, zo herkenbaar
Gah. Die kortingen bij Intertoys zijn verleidelijk, maar ze zijn niet te combineren met die bon van vorige maand toch?
Ik denk dat ik 'm toch helaas ga overslaan (tot wanneer is die korting eigenlijk?).
Enerzijds wou ik wat geld reserveren om voor het eerst een bestelling bij Lego zelf te plaatsen ergens eind van de maand, voor alle GWP en add-on bonussen, anderzijds wou ik ook geld reserveren voor de opening van de Lego store in Den Haag. Heb wat onderzoek zitten doen, en dat lijkt ook iets wat je niet mag missen als je leuke goodies wilt..
Ik denk dat ik 'm toch helaas ga overslaan (tot wanneer is die korting eigenlijk?).
Enerzijds wou ik wat geld reserveren om voor het eerst een bestelling bij Lego zelf te plaatsen ergens eind van de maand, voor alle GWP en add-on bonussen, anderzijds wou ik ook geld reserveren voor de opening van de Lego store in Den Haag. Heb wat onderzoek zitten doen, en dat lijkt ook iets wat je niet mag missen als je leuke goodies wilt..
Make lovecraft not warcraft.
Hoewel meer voor het aanbiedings en kortings topic, de bon -20 en de kortingen nu zijn wel degelijk te combineren.Sméagol schreef op zondag 11 september 2022 @ 00:39:
Gah. Die kortingen bij Intertoys zijn verleidelijk, maar ze zijn niet te combineren met die bon van vorige maand toch?
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ik zou jullie eens willen vermoeien met wat ik gemakshalve aanduid als de beroemdevoetbalstadionskwestie.
Tot nu toe heeft Lego 3 miniatuur-voetbalstadions uitgegeven:
1. Old Trafford (Manchester United), 10272, uitgekomen 17 januari 2020;
2. Camp Nou (FC Barcelona), 10284, uitgekomen 3 september 2021;
3. Santiago (Real Madrid), 10299, uitgekomen 1 maart 2022.
1 en 2 zijn uitverkocht op de site van Lego. Dit is vaak, maar niet per definitie, een voorteken van pensionering als de set al wat ouder is. Dat zou dus kunnen gelden bij 1., want die is bijna 3 jaar in productie. Bij 2. kwam een paar weken geleden schijnbaar vanuit het niets een 40%-kortingsactie van Lego zelf. Dus in plaats van 330 euro kostte 'ie bij Shop@Home nog 198 euro. Lego doet dat, bij zeldzame sets, slechts zeer zelden.
Ik dacht eerst dat dit te maken had met het feit dat 2. relatief slecht gewaardeerd werd, vanwege een hoog bouwrepetitiegehalte. Later kwam ik erachter dat het echte Camp Nou binnenkort volledig verbouwd zal worden, dus dacht ik dat Lego om die reden van de voorraad afwilde - op naar een ander stadion. Maar vervolgens dacht ik, Lego zal toch allang van die verbouwing hebben geweten toen deze set werd ontwikkeld...? Om de een of andere reden moet Lego snel en effectief van zijn voorraad af hebben gewild.
Mijn huidige 'best guess' is, dat de voetbalstadion-sets Lego om de een of andere manier tegenvallen. Ofwel qua verkoop, ofwel qua beperkt bouwplezier, ofwel qua limieten in verzamelbaarheid en/of etaleerbaarheid; en dat het stadion van Real Madrid het laatste in de reeks zal zijn.
Ik ben erg benieuwd naar jullie gedachten hierover.
1 en 2 zijn uitverkocht op de site van Lego. Dit is vaak, maar niet per definitie, een voorteken van pensionering als de set al wat ouder is. Dat zou dus kunnen gelden bij 1., want die is bijna 3 jaar in productie. Bij 2. kwam een paar weken geleden schijnbaar vanuit het niets een 40%-kortingsactie van Lego zelf. Dus in plaats van 330 euro kostte 'ie bij Shop@Home nog 198 euro. Lego doet dat, bij zeldzame sets, slechts zeer zelden.
Ik dacht eerst dat dit te maken had met het feit dat 2. relatief slecht gewaardeerd werd, vanwege een hoog bouwrepetitiegehalte. Later kwam ik erachter dat het echte Camp Nou binnenkort volledig verbouwd zal worden, dus dacht ik dat Lego om die reden van de voorraad afwilde - op naar een ander stadion. Maar vervolgens dacht ik, Lego zal toch allang van die verbouwing hebben geweten toen deze set werd ontwikkeld...? Om de een of andere reden moet Lego snel en effectief van zijn voorraad af hebben gewild.
Mijn huidige 'best guess' is, dat de voetbalstadion-sets Lego om de een of andere manier tegenvallen. Ofwel qua verkoop, ofwel qua beperkt bouwplezier, ofwel qua limieten in verzamelbaarheid en/of etaleerbaarheid; en dat het stadion van Real Madrid het laatste in de reeks zal zijn.
Ik denk dat lego fans minder dan gemiddeld van voetbal houden. Ik denk dat voetbal fans ook minder dan gemiddeld van lego houden.Roy vd M. schreef op zondag 11 september 2022 @ 04:22:
Ik zou jullie eens willen vermoeien met wat ik gemakshalve aanduid als de beroemdevoetbalstadionskwestie.
Het zijn ook grote sets toch? Dat is misschien sowieso beperkend, waar zet je het?
Als lego iets met 40% korting verkoopt dan loopt het niet, zo simpel zit het denk ik.
Voor die queer eye die ook die korting kreeg gold voor mij iig dat ik er nooit van gehoord had totdat de lego set uit kwam.
Een geruchtenmolen* filmpje ivm de GWPs voor komende maanden:
Lego promos For October and November 2022! Ideas, Halloween, Icons
De belangrijkste op korte termijn (vanaf 1 oktober):
- Ray the castaway, drempel $120 (geen idee ivm €, en de getoonde foto is die van de ideas website)
- 40513 Spooky VIP add-on pack Vermoedelijk ook €50 drempel zoals het gelijkaardige pirates pack.
- Ninjago polybag, bij aankopen van $40 in dit thema
- vanaf 14 oktober een 3-in-1 Halloween thema set, geen drempel vernoemd
- dan verwijst de auteur ook nog naar 40251 mini piggy bank, maar zonder meer omkadering. Geen idee dus of het een herwerkte versie betreft, of een re-release (lijkt me sterk voor een GWP uit 2017).
Er zijn nog meer zaken vermeld in het filmpje (oa. Eifel toren + add-on GWP).
* prijzen en data kunnen afwijken, vanwege verschil Amerikaanse en Europese markt.
Lego promos For October and November 2022! Ideas, Halloween, Icons
De belangrijkste op korte termijn (vanaf 1 oktober):
- Ray the castaway, drempel $120 (geen idee ivm €, en de getoonde foto is die van de ideas website)
- 40513 Spooky VIP add-on pack Vermoedelijk ook €50 drempel zoals het gelijkaardige pirates pack.
- Ninjago polybag, bij aankopen van $40 in dit thema
- vanaf 14 oktober een 3-in-1 Halloween thema set, geen drempel vernoemd
- dan verwijst de auteur ook nog naar 40251 mini piggy bank, maar zonder meer omkadering. Geen idee dus of het een herwerkte versie betreft, of een re-release (lijkt me sterk voor een GWP uit 2017).
Er zijn nog meer zaken vermeld in het filmpje (oa. Eifel toren + add-on GWP).
* prijzen en data kunnen afwijken, vanwege verschil Amerikaanse en Europese markt.
[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 11-09-2022 08:29 ]
Hoe werkt het met naleveringen icm GWP’s? De DeLorean besteld op nalevering, echter nu heel andere GWP dan bij bestelling. Welke leveren ze dan mee?
Ze gaan in ieder geval geen andere GWP meeleveren. Je krijgt als het goed is wat op je bestelling staat. Wil je de GWP eerder dan kan je naast je grote set een klein setje kopen die wel op voorraad is.Slomy schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:52:
Hoe werkt het met naleveringen icm GWP’s? De DeLorean besteld op nalevering, echter nu heel andere GWP dan bij bestelling. Welke leveren ze dan mee?
En dat kleine setje mag dus ook gewoon een goedkope sleutelhanger of een minifiguur zijn. Krijg je dan al zonder extra verzendkosten toegezonden.L23 schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:57:
[...]
Ze gaan in ieder geval geen andere GWP meeleveren. Je krijgt als het goed is wat op je bestelling staat. Wil je de GWP eerder dan kan je naast je grote set een klein setje kopen die wel op voorraad is.
Althans zo ging ik te werk omdat ik vreesde anders de gwp misschien mis te lopen
Dankzij de nieuwe cmf serie is het een stuk goedkoper geworden om de grijze classic spaceman compleet te maken (het riddertje heeft de juiste helm, of althans zo goed als kan zonder echte classic helm).
Al viel rocket boy uit serie 17 voor de torso me al wat tegen met vinden, ik denk dat die aan het oplopen is qua prijs.
Toch wel erg leuk al die kleurtjes.
Al viel rocket boy uit serie 17 voor de torso me al wat tegen met vinden, ik denk dat die aan het oplopen is qua prijs.
Toch wel erg leuk al die kleurtjes.
:strip_exif()/f/image/pZrz6NEa2KIhF3CEWxeK2qNi.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat denk ik ook meespeelt is dat voetbalfans veelal van hun club houden. Ik ben voetbalfan en zou ook zeer zeker een lego stadion van mijn club kopen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik met een stadion van een andere club in mijn verzameling aan zou moeten. Dan bouw ik nog liever een neutraal stadion.Ond schreef op zondag 11 september 2022 @ 07:14:
[...]
Ik denk dat lego fans minder dan gemiddeld van voetbal houden. Ik denk dat voetbal fans ook minder dan gemiddeld van lego houden.
Het zijn ook grote sets toch? Dat is misschien sowieso beperkend, waar zet je het?
Als lego iets met 40% korting verkoopt dan loopt het niet, zo simpel zit het denk ik.
Voor die queer eye die ook die korting kreeg gold voor mij iig dat ik er nooit van gehoord had totdat de lego set uit kwam.
Dat, maar ook de repeterende bouw. Mijn vermoeden is ook dat het wel klaar is na het derde stadion. Vanwege de lage prijs (minder dan 200 euro) wel getwijfeld om deze te kopen. Uiteindelijk denk ik, net als bij veel andere sets, wat doe ik er mee? Een goede plek voor display hebben we niet. Een kamer over ook niet. Een treinbaan neemt ook best wat ruimte in, maar heb je ook zo opgezet en afgebroken (dat was met 12v wel anders). Daarom heb ik liever wat kleinere sets die wisselend op dezelfde plek neergezet kunnen worden. Zo heb ik afgelopen periode Ninjago stadstuinen en Lego kasteel geretourneerd. Het spaceship gaat er wel komen maar zet ik op mijn wensenlijst voor mijn verjaardag. De Apollo van vorig jaar moet ik ook nog bouwen. Gaan we waarschijnlijk in de herfstvakantie doen. Dat stelde de oudste voor (“als mijn broertje naar de opvang is”).Groningerkoek schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:55:
[...]
Wat denk ik ook meespeelt is dat voetbalfans veelal van hun club houden. Ik ben voetbalfan en zou ook zeer zeker een lego stadion van mijn club kopen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik met een stadion van een andere club in mijn verzameling aan zou moeten. Dan nou wik nog liever een neutraal stadion.
Ben ook een poging aan het wagen beide kleinere modellen uit 1 grote te maken.zonoskar schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:30:
Die gele cockpit ramen zijn heel gaaf maar ook heel groot. Met name bij de 918 loop je daar tegenaan en maakt het model dus groter als dat je zou willen.
:strip_exif()/f/image/IXE1aK0fA5BmvMsZXvmvd5yx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik het de layout even losjes geprobeerd.
Rechts de 924, links de 918.
Ik mis zo al gauw 6 grijze vleugeldelen (want die zijn een dubbele laag), alsook natuurlijk 1x het space logo op de blauwe 2x4 plate. Een Bricklink bestellinkje is onoverkomelijk.
We klooien lekker verder vandaag
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
@QuattroNL Volgens mij ben je bijna even lang bezig met model 918 maken als model 924. Ze zijn even lang, alleen is de 924 breder. De 924 is leuk om te bouwen, die heb ik nu naast de tv staan. De 918 mist van alles en uiteindelijk een net zo complexe build als de 924. De cockpit is inderdaad behoorlijk groot en ook erg breed, een kleiner schip maken vond ik daardoor moeilijk. Ik ben wel van plan om nog wat andere cockpit ramen te kopen op Bricklink.
Gebruik je nog ander Lego of beperk je je tot de Lego stenen van de Galaxy Explorer?
Gebruik je nog ander Lego of beperk je je tot de Lego stenen van de Galaxy Explorer?
Ik heb er sowieso even een rem opgezet, zoontje is 6 en speelt nog liever met Duplo
Ik heb al een wanted list voor de ontbrekende onderdelen, maar ik wil eerst testen of dat alles is. En dan wil ik ook meteen de van de buitenkant zichtbare rode onderdelen wegpoetsen. Wat echt niet meer zichtbaar is vind ik niet zo erg, dit model is in dat opzicht al vrij goed moet ik zeggen.QuattroNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:01:
Ik mis zo al gauw 6 grijze vleugeldelen (want die zijn een dubbele laag), alsook natuurlijk 1x het space logo op de blauwe 2x4 plate. Een Bricklink bestellinkje is onoverkomelijk.
We klooien lekker verder vandaag
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hoe gebruik je die bonnen bij een online besteling?Soggney schreef op zondag 11 september 2022 @ 01:01:
[...]
Hoewel meer voor het aanbiedings en kortings topic, de bon -20 en de kortingen nu zijn wel degelijk te combineren.
Er zit toch geen code op ofzo, streepjescode lijkt het niet te doen?
Hoe heb je die lijst samengesteld?zonoskar schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:52:
[...]
Ik heb al een wanted list voor de ontbrekende onderdelen, maar ik wil eerst testen of dat alles is.
A.d.h.v. de bestaande B-modellen?
Bonnen zijn alleen in de winkel te gebruiken.JBplap schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:56:
[...]
Hoe gebruik je die bonnen bij een online besteling?
Er zit toch geen code op ofzo, streepjescode lijkt het niet te doen?
Ik heb de set 10497 ge-part-out en dan met de hand de wanted list aangepast. Een wanted list heeft een "want" hoeveelheid en een "have" hoeveelheid, dus ik heb eerst alle onderdelen verplaatst van de want naar de have hoeveelheid en toen met de hand alle onderdelen van het B en C model op rebrickable op gezocht en toegevoegd aan de wanted hoeveelheid. Als je dan buy all doet, koopt hij alleen het verschil tussen want en have hoeveelheid. De 1x6 brick met de 928 print is het duurste met 5 euro per stuk. Maar er zijn nog een hoop 1x3 bricks over, dus die kun je daarvoor in de plaats gebruiken.QuattroNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:57:
[...]
Hoe heb je die lijst samengesteld?
A.d.h.v. de bestaande B-modellen?
Net de Camaro gebouwd. Toffe build, maar man man man, Lego, serieus!!???
De striping op de motorkap is 3 studs wide en op de kofferbak 4 studs.
Dat wordt bricklinken voor onderdeeltjes om ze beide 3 breed te krijgen.
De striping op de motorkap is 3 studs wide en op de kofferbak 4 studs.
Dat wordt bricklinken voor onderdeeltjes om ze beide 3 breed te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 11-09-2022 20:01 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Brick Technology op youtube heeft echt een paar pareltjes, zoals bijvoorbeeld een Lego drum machine:
Net even gebricklinkd en voor 15 euro aan spul besteld om de Camaro te fixen en direct een extra kleurtje besteld omdat ik de 3 meegeleverd kleuren erg saai vind. Dus nu Dark Azure besteld voor blauwe striping.
Pics will follow.
Pics will follow.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Zojuist op Brinklink bestelling de deur uitgedaan voor ontbrekende onderdelen die ik niet in mijn eigen losse onderdelen terug kon vinden om deze Ferrari F40 MOC te kunnen maken:

https://rebrickable.com/mocs/MOC-49743/NKubate/10248-ferrari-f40-mod/#details
Vond het 10248 model altijd al wat gedrongen en met deze MOC kan ik m'n F40 eindelijk nog beter in verhouding uit laten zien! Kijk er naar uit deze te bouwen!

Vond het 10248 model altijd al wat gedrongen en met deze MOC kan ik m'n F40 eindelijk nog beter in verhouding uit laten zien! Kijk er naar uit deze te bouwen!
In aanvulling op de stadions-discussie... vandaag is Camp Nou op de site van Lego gemarkeerd als 'Binnenkort uit handel'. Opvallend genoeg staat dat niet bij de oudere set (Old Trafford). Het stadion van Madrid, dat nog maar een paar maanden uit is, is als enige nog op de site van Lego te bestellen.
Meer retiring soon: https://www.lego.com/nl-nl/categories/retiring-soon
Ik had dat van de camper toch niet verwacht, die is ook nog niet zo lang in productie.
Ik had dat van de camper toch niet verwacht, die is ook nog niet zo lang in productie.
[ Voor 21% gewijzigd door Roy vd M. op 12-09-2022 12:52 ]
Die stadions lijken mij net als het Colosseum ook een erg saaie build..Roy vd M. schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:51:
In aanvulling op de stadions-discussie... vandaag is Camp Nou op de site van Lego gemarkeerd als 'Binnenkort uit handel'. Opvallend genoeg staat dat niet bij de oudere set (Old Trafford). Het stadion van Madrid, dat nog maar een paar maanden uit is, is als enige nog op de site van Lego te bestellen.
Opvallend dat de T2 ook alweer stopt, die is er nog niet zo lang.
[ Voor 4% gewijzigd door Brilsmurfffje op 12-09-2022 13:00 ]
Op tijd de Star Destroyer aangeschaftRoy vd M. schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:51:
Wellicht dat de camper toch niet zo goed verkoopt?Roy vd M. schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:51:
Ik dacht dat het Disney kasteel al EOL was. Niet dat ik hem wil, maar gewoon... dacht dat ie er al uit was. En de Saturn V moet er dan toch eindelijk aan gaan geloven? Hoeveel zouden er daar wel niet van verkocht zijn.
Betreffende de T2 camper; heb er alleen maar matige tot negatieve reacties over gelezen, fragiele build etc.Roy vd M. schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:51:
Misschien dat Lego dit terugziet in de lage verkoopcijfers en icm met de matige ontvangst dat ze er de stekker versneld uittrekken?
Zelfde als met die Stadions en ik zie ook veel TV-serie setjes.... denk dat die minder goed verkopen dan verwacht, dat vrijwel iedereen die er interesse in had het inmiddels heeft aangeschaft en dat de verkoop daarna nog verder instortte. Ik gok dat andere sets veel sneller "en passant" worden gekocht zoals de bloemen bijvoorbeeld, maar ook de vele grote/kleine auto's, 3-1 sets en natuurlijk de grote franchises (HP en SW).
Ik zou zo graag willen dat Lego maar inzage gaf in wat goed verkoopt en hoeveel per maand etc ten opzichte van andere sets, mogelijk dat dat ook meer begrip zou kweken bij de AFOLS over waarom Lego doet wat ze doen.
Weet je dat zeker? Dacht dat er stond dat ze niet gecombineerd konden worden? Moet je er naar vragen of kan het sowieso wel?Soggney schreef op zondag 11 september 2022 @ 01:01:
[...]
Hoewel meer voor het aanbiedings en kortings topic, de bon -20 en de kortingen nu zijn wel degelijk te combineren.
Het kan, 100% zeker.DennisZ88 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:09:
[...]
Weet je dat zeker? Dacht dat er stond dat ze niet gecombineerd konden worden? Moet je er naar vragen of kan het sowieso wel?
Ik heb in afgelopen weken 3 van die vouchers ingeleverd bij verschillende filialen en bij elke transactie was er sprake van producten in de actie.
10275 Elf Clubhuis + 43183 Moana's Island Home
10293 Santa's Visit + 71410 Personagepakketten – serie 5
10275 Elf Clubhuis + 10311 Orchidee (cadeautjes
Wat een feest der herkenning! Die sets heb ik ook (bijna) allemaal.Exorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:57:
Klaar met het opbouwen van mijn oude sets. Aardig wat compleet, zal ik nog fotos van maken. Dit zijn incomplete sets waar ik verder geen vervangende blokjes voor ga zoeken of divers spul.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Zal proberen om vanavond foto's te maken van de rest, zijn ook wat grotere sets. Die heb ik wel compleet (gemaakt)Rhapsody schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:59:
[...]
Wat een feest der herkenning! Die sets heb ik ook (bijna) allemaal.
Het leuke van die relatief simpele doosjes is ook: Je ziet bijvoorbeeld dat gele terreinwagentje. Dan kun je al een beetje afleiden uit welke steentjes dat ding is opgebouwd, want zoveel zijn het er niet. Dan kijk je in je eigencollectie steentjes en bouw je dat ding gewoon na van tekening. Misschien met een kleine aanpassing, maar iets dat er veel op lijkt is prima mogelijk.Exorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:57:
Klaar met het opbouwen van mijn oude sets. Aardig wat compleet, zal ik nog fotos van maken. Dit zijn incomplete sets waar ik verder geen vervangende blokjes voor ga zoeken of divers spul.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ZO ging het althans eind jaren 80 / begin 90

chicken mech
Edit: ehm, ja, geen idee waarom tweakers dit plaatje weigert....

Meer edit: ja, tuurlijk, nu opeens wel
[ Voor 15% gewijzigd door 42erik op 12-09-2022 15:41 ]
Waarom ga je deze sets niet compleet maken? Makkelijk te Bricklinken toch? Of ga je de Lego stenen ergens anders voor gebruiken?Exorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:02:
[...]
Zal proberen om vanavond foto's te maken van de rest, zijn ook wat grotere sets. Die heb ik wel compleet (gemaakt)
Kosten tov wat het oplevert. Aan de andere kant moet ik sowieso her en der nog wat bestellen en dan kan ik net zo goed klein goedkoop grut meebestellen (stuurtjes, deurtjes, dakje bijv.). Dus wellicht dat ik dat inderdaad nog doe "als ik toch bezig ben"L23 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:45:
[...]
Waarom ga je deze sets niet compleet maken? Makkelijk te Bricklinken toch? Of ga je de Lego stenen ergens anders voor gebruiken?
Hoop bekende setjes die ik hier ook heb liggen.Exorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad, als je toch al bezig bentExorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:57:
[...]
Kosten tov wat het oplevert. Aan de andere kant moet ik sowieso her en der nog wat bestellen en dan kan ik net zo goed klein goedkoop grut meebestellen (stuurtjes, deurtjes, dakje bijv.). Dus wellicht dat ik dat inderdaad nog doe "als ik toch bezig ben"
Ik wil nog wel graag de New year ice festival hebben. Hoelang zal het duren voordat deze eruit gaan? Ik ben met 1.5 maand jarig. Ga ik dit nog halen? Zou een ideaal verjaardagskado zijn.Roy vd M. schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:51:
Erg cool al die oude sets. Volgens mij liggen die allemaal nog in een grote doos bij mijn ouders. 😄Exorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"The only true wisdom is in knowing you know nothing." - Socrates
Volgens mij eind van het jaar. Maar denk dat je goed zit.jordy89 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:26:
[...]
Ik wil nog wel graag de New year ice festival hebben. Hoelang zal het duren voordat deze eruit gaan? Ik ben met 1.5 maand jarig. Ga ik dit nog halen? Zou een ideaal verjaardagskado zijn.
Make lovecraft not warcraft.
En zoals beloofd de rest van de opgebouwde sets, alles in principe compleet, mis nog wat kleine dingen (aapje van het restaurant bijv., wat kleine zaken). Rommelige foto's maar heb het quick and dirty gedaan, heb een bende gemaakt van m'n ooit zo nette zolder 
:strip_exif()/f/image/GWS2QgDau7PM824pwxePndcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5VX8iTAsM4EaxghaFuWe0wBX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ic3rGnOCU442dSDbKsMBaPyG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jj3YrWlNle9zlSnjkUHRbGAS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1MLdYNw0VYnX1og4OVYPGHMo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fJeeWao3Jmtdd77M1EuWi99o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e4VmITxlb7aDI8WrzmvgSFgz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aPcgzk3rLJjS94MZL5WOdsRp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aLbCVndybhI6aqi6jCgojEkY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dUmxJ8UwLnMDdBoUMIzSONVG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SBLuEpGb62zW9nGHkVPw0Irv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JBwbnsplTnCNa69ucdZbOJ0l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Ijgj1CFs4LrocSwizIj7dCv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RT9uBUOo3Q0zTCDs0bIZGumN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XkJ82qiDz5Sh8O2Armv5fW44.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M5EIp8MsVrLvXobGbpVoHtD6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tz5QYZ5EiJojaiB3H24BClR8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kua6ZuBy1fIiwVTnFfF7iVFh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IHs4RLIJbD94NwLNmUR8LkJB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/meGoxVwZjRanJ4zgxbAepNwT.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie op de foto hierboven dat ik iets mis op de staart van het vliegtuig..gelijk maar opgezocht en erop geklikt
:strip_exif()/f/image/MTLA4BjrbC8xRcUO3M3FOdTw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uK2S3AsoXSSEqtGYuyyGNFZ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rZxq37ptI1frjLfm2pJZCJz8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/96BM3AcsPonWTsRl2WCFkoyT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GSTCCXdmZO4oM9KAYz5DVADh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VqW5yhTZJ378rqEAsuhOEOpX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GWS2QgDau7PM824pwxePndcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5VX8iTAsM4EaxghaFuWe0wBX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ic3rGnOCU442dSDbKsMBaPyG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jj3YrWlNle9zlSnjkUHRbGAS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1MLdYNw0VYnX1og4OVYPGHMo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fJeeWao3Jmtdd77M1EuWi99o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e4VmITxlb7aDI8WrzmvgSFgz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aPcgzk3rLJjS94MZL5WOdsRp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aLbCVndybhI6aqi6jCgojEkY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dUmxJ8UwLnMDdBoUMIzSONVG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SBLuEpGb62zW9nGHkVPw0Irv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JBwbnsplTnCNa69ucdZbOJ0l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Ijgj1CFs4LrocSwizIj7dCv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RT9uBUOo3Q0zTCDs0bIZGumN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XkJ82qiDz5Sh8O2Armv5fW44.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M5EIp8MsVrLvXobGbpVoHtD6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tz5QYZ5EiJojaiB3H24BClR8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kua6ZuBy1fIiwVTnFfF7iVFh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IHs4RLIJbD94NwLNmUR8LkJB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/meGoxVwZjRanJ4zgxbAepNwT.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie op de foto hierboven dat ik iets mis op de staart van het vliegtuig..gelijk maar opgezocht en erop geklikt
:strip_exif()/f/image/MTLA4BjrbC8xRcUO3M3FOdTw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uK2S3AsoXSSEqtGYuyyGNFZ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rZxq37ptI1frjLfm2pJZCJz8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/96BM3AcsPonWTsRl2WCFkoyT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GSTCCXdmZO4oM9KAYz5DVADh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VqW5yhTZJ378rqEAsuhOEOpX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P7wnHQSlIbgNlA7Vgp8936hG.jpg?f=fotoalbum_large)
Oooeeh dat rode vliegtuig die moet bij mij ook nog ergens in een bak liggen... Mijn herinnering zegt mij dat ik daar super trots op was en veel mee heb gespeeld. Ook eens tijd om die bak van zolder te halen.
Heb ik zelf onderlaatst ook toegepast, was meer dan de moeite waard.Haay schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:39:
Zojuist op Brinklink bestelling de deur uitgedaan voor ontbrekende onderdelen die ik niet in mijn eigen losse onderdelen terug kon vinden om deze Ferrari F40 MOC te kunnen maken:
[Afbeelding]
Ik heb hem ook nog met een illegale mod (moest de extra onderdelen lijmen) weten te verlagen zodat de banden mooier uitkomen in de wielkasten.
En bij de voorwielen een stud achter de velg gedaan zodat die minder diep is dan achter, zoals het hoort
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked