Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 228 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.237 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Mijn broertje en ik hebben vroeger al het lego bij elkaar gegooid. Ik had meer dan hij had, maar het leek me handig zodat we samen met alles konden spelen. Daar hebben we nu spijt van. Het kriebelt echt enorm om weer te starten met lego. Maar de prijzen zijn helaas te hoog. Ik zou graag het boetiekhotel (10297), de loop coaster (10303) en de mountain view observatory willen hebben. Die laatste zag ik hier recent voorbij komen. Kan iedereen trouwens gebouwen ontwerpen en die aanbieden via bricklink? Ik ben er niet echt bekend mee.

Ik vrees trouwens dat mijn lego vooral lijkt op de sets van @Exorcist. Echt niet te vergelijken met de sets van tegenwoordig, prachtig zijn die. Al voelt het net als met games, vroeger vond ik dat ook mooi. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen. Destijds vond ik Lego 4561 de leukste set die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zenomyscus schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:33:
.

Ik vrees trouwens dat mijn lego vooral lijkt op de sets van @Exorcist. Echt niet te vergelijken met de sets van tegenwoordig, prachtig zijn die. Al voelt het net als met games, vroeger vond ik dat ook mooi. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen. Destijds vond ik Lego 4561 de leukste set die ik had.
Mijn LEGO roept met name veel herinneringen op, ondanks dat het inderdaad lang niet zo geraffineerd is als nu. Maar daarom ben ik denk ik ook zo van de retro games/consoles; het gevoel wat het me levert. Vind het voor nu een mooie afsluiting van het LEGO stuk om alles op te bouwen wat ik ooit had en de verkoop in te gaan gooien tzt, m'n dochters spelen er niet mee en het is mooi geweest. Zie ik mezelf met al m'n (oude) games en consoles nog niet zo snel doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:07:
En zoals beloofd de rest van de opgebouwde sets, alles in principe compleet, mis nog wat kleine dingen (aapje van het restaurant bijv., wat kleine zaken). Rommelige foto's maar heb het quick and dirty gedaan, heb een bende gemaakt van m'n ooit zo nette zolder :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie op de foto hierboven dat ik iets mis op de staart van het vliegtuig..gelijk maar opgezocht en erop geklikt :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
je bent rond de 40...? Ik herken echt teveel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

42erik schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:13:
[...]

je bent rond de 40...? Ik herken echt teveel :)
Ik word in november 40 inderdaad. Nice! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

Vandaag bij de intertoys toch ook gezwicht voor de acties en de Fiat 500 gehaald. Ook een paar kraskaarten gescored, waaronder 1tje die goed is voor 15 euro korting.

De voorwaarden zijn dan wel weer een tikje jammer, alleen in november geldig, en max 1 bon per aankoop. De aanbiedingen in november zullen dan wel weer minder zijn (hoewel, met 5 dec in het verschiet....) en even nu de Sian scoren en dan in november een set van 75-90 "gratis" zit er ook niet in. Was ook niet van plan dit jaar nog meerdere grote sets de kopen, dus die kraskaarten zijn voor mij al niet meer interessant nadat ik 1 waardebon heb.

Hoe dan ook, 275 voor de Sian is tempting....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
vectormatic schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:14:
Vandaag bij de intertoys toch ook gezwicht voor de acties en de Fiat 500 gehaald. Ook een paar kraskaarten gescored, waaronder 1tje die goed is voor 15 euro korting.

De voorwaarden zijn dan wel weer een tikje jammer, alleen in november geldig, en max 1 bon per aankoop. De aanbiedingen in november zullen dan wel weer minder zijn (hoewel, met 5 dec in het verschiet....) en even nu de Sian scoren en dan in november een set van 75-90 "gratis" zit er ook niet in. Was ook niet van plan dit jaar nog meerdere grote sets de kopen, dus die kraskaarten zijn voor mij al niet meer interessant nadat ik 1 waardebon heb.

Hoe dan ook, 275 voor de Sian is tempting....
Vergeet Black Friday niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:20
Nog een geruchtenmolen filmpje ivm GWPs en nieuwe sets, deze is qua presentatie wel redelijk monotoon:
New Lego leaks (Winter Village, Star Wars, Icons, GWPs & more)
- Winter Village : 10308 Music & Toy Store (vanaf oktober, helaas geen foto's)
=> 1400 -> 1500 onderdelen
=> 2 gebouwen
=> tram
=> $100 tot $130
=> info samengeraapt van dit filmpje en andere geruchten

- 3 micro-build GWP/VIP sets ivm vintage Lego (Black Seas Barracuda, Galaxy Explorer en één heel wazig fototje)
- year of the rabbit GWP (december/januari?)
- en voor de rest nog veel zaken die al bekend waren denk ik + 2023 geruchten

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25
Roy vd M. schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:51:
In aanvulling op de stadions-discussie... vandaag is Camp Nou op de site van Lego gemarkeerd als 'Binnenkort uit handel'. Opvallend genoeg staat dat niet bij de oudere set (Old Trafford). Het stadion van Madrid, dat nog maar een paar maanden uit is, is als enige nog op de site van Lego te bestellen.

Meer retiring soon: https://www.lego.com/nl-nl/categories/retiring-soon

Ik had dat van de camper toch niet verwacht, die is ook nog niet zo lang in productie.
Nu heb ik geen excuus meer om de Saturn niet te halen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bossie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:14:
[...]

Nu heb ik geen excuus meer om de Saturn niet te halen :+
Wat een slap excuus! :P (geintje)

Het is wel een set die erg in de weg kan staan door z'n grootte. Ik weet niet of ik hem in m'n "collectie" hou.

Maar zeker, als je hem wil is het denk ik wel een goed moment om hem te halen. Ik wilde eerst een opmerking maken over de prijs en dat het wellicht geen vaart loopt en dat ie wellicht 2e hands (nieuw/gebruikt) wel voor een nette prijs gevonden moet kunnen worden, maar da's praten zonder eerst zelf gekeken te hebben :)

[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 13-09-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:25
Gim schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:24:
[...]

Wat een slap excuus! :P (geintje)

Het is wel een set die erg in de weg kan staan door z'n grootte. Ik weet niet of ik hem in m'n "collectie" hou.

Maar zeker, als je hem wil is het denk ik wel een goed moment om hem te halen. Ik wilde eerst een opmerking maken over de prijs en dat het wellicht geen vaart loopt en dat ie wellicht 2e hands (nieuw/gebruikt) wel voor een nette prijs gevonden moet kunnen worden, maar da's praten zonder eerst zelf gekeken te hebben :)
Tja, ik heb nu een opblaas variant in de hoek van mijn bureau staan, echter heb ik deze wel als herinnering gekocht tijdens een bezoek aan het space center in Houston.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:33:
Nog een geruchtenmolen filmpje ivm GWPs en nieuwe sets, deze is qua presentatie wel redelijk monotoon:
New Lego leaks (Winter Village, Star Wars, Icons, GWPs & more)
- Winter Village : 10308 Music & Toy Store (vanaf oktober, helaas geen foto's)
=> 1400 -> 1500 onderdelen
=> 2 gebouwen
=> tram
=> $100 tot $130
=> info samengeraapt van dit filmpje en andere geruchten

- 3 micro-build GWP/VIP sets ivm vintage Lego (Black Seas Barracuda, Galaxy Explorer en één heel wazig fototje)
- year of the rabbit GWP (december/januari?)
- en voor de rest nog veel zaken die al bekend waren denk ik + 2023 geruchten
Weer een Toy store? De Toy shop set is notabene al een keer (vernieuwd) opnieuw uitgebracht.

Als het om twee gebouwen gaat, waarbij de ene muziek en de andere over speelgoed gaat, had dan toch iets anders gekozen dan speelgoed. Toy & Candy of Toy & Pastry of wat dan ook. Ik sta niet verkeerd tegenover wat meer winkels o.i.d., maar mócht deze set uitkomen en mócht ie de geruchten waar maken en mócht ik deze set in huis halen, dan ga ik er waarschijnlijk wel een andere winkel o.i.d. van maken.

Op zich is een tram natuurlijk wel leuk, maar zou deze dan ook op een spoor moeten lopen? Benieuwd hoe zo'n spoor voor ogen zien. Een train rail is iets TE voor een tram. Ik vind het wel leuk dat ze weer wat "nieuws" verzinnen. Een paard en wagen, brandweerwagen, passagierbus, sleetjes, sneeuwschuiver hebben we al gehad, dus een tram zal allicht een leuke toevoeging zijn voor sommige winterdorpen :)

Voor mensen die de Harry Potter set al in huis hebben gehaald is het natuurlijk wel een beetje jammer als er nu twee gebouwen zouden uitkomen à la HP set.

Gemengde gevoelens voor nu :) Maar er komt een nieuwe Winter Village set...dat is altijd goed nieuws _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 13-09-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:01:
[...]
Op zich is een tram natuurlijk wel leuk, maar zou deze dan ook op een spoor moeten lopen? Benieuwd hoe zo'n spoor voor ogen zien. Een train rail is iets TE voor een tram. Ik vind het wel leuk dat ze weer wat "nieuws" verzinnen. Een paard en wagen, brandweerwagen, passagierbus, sleetjes, sneeuwschuiver hebben we al gehad, dus een tram zal allicht een leuke toevoeging zijn voor sommige winterdorpen :)
Misschien een iets uitgebreidere versie van de tram die in dit B/C model zat?
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/31097-1/31097_alt1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:09:
[...]

Misschien een iets uitgebreidere versie van de tram die in dit B/C model zat?
[Afbeelding]
En naar alle waarschijnlijkheid spoorloos dus. Dan komt ie vast te zitten in mijn winterdorp :P

Maar Elf Club huis met ~1200 stenen €90 en Santa's Visit met ~1450 stenen €99. Als deze nieuwe set met 1400-1500 stenen dan €130 zou gaan kosten, dan zou het wel een flinke stijging zijn. Het zou kunnen dat deze set dan meer grotere onderdelen heeft, maar zonder die info zou het vooral voelen als een flinke stijging. Ik hoop op €99 met een max van €109.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:26
Vandaag jarig, maar we zijn nog in Italië. Vriendin had wel een leuk setje meegenomen met daarbij een kaart dat ik "de Lego set" (assembly square) mocht bestellen als ik thuis ben.

Mijn zoontje van 3 vond de Lego set ook erg leuk en wij denken er nu over om deze bij elke verjaardag gewoon bij de jarige op tafel te zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAUMBKks6FI7Cw1PucnVfDyb2uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pxLeJwlTScbnejVwXYx647f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 22:17

artificial_sun

Mazda Rx7

Gefeliciteerd, en ik zou gewoon naar de Lego store in Firenze gaan. Veel leuker dan thuis bestellen:) al is dat economisch niet rendabel, en kun je beter wijn mee naar huis nemen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb nog steeds geen tijd gehad om aan de 10497 te beginnen, maar online vast even de instructies doorgekeken.

Lijkt me leuk om eens de bak met classic space (waar oa een 928 en 918 in zitten) te voorschijn te halen en te kijken of ik met de moderne bouwmethodes gebruikt in de 10497 een vergelijkbaar schip te bouwen maar dan wel met alleen steentjes uit de classic space tijd. Dus een framework van technic balken etc en ook dat stukje schuine cockpit en vleugels uit 2 horizontale niveau’s met uitvulling. Of is dat inmiddels al door iemand gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Gim schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:01:
[...]

Weer een Toy store? De Toy shop set is notabene al een keer (vernieuwd) opnieuw uitgebracht.

Als het om twee gebouwen gaat, waarbij de ene muziek en de andere over speelgoed gaat, had dan toch iets anders gekozen dan speelgoed. Toy & Candy of Toy & Pastry of wat dan ook. Ik sta niet verkeerd tegenover wat meer winkels o.i.d., maar mócht deze set uitkomen en mócht ie de geruchten waar maken en mócht ik deze set in huis halen, dan ga ik er waarschijnlijk wel een andere winkel o.i.d. van maken.

Voor mensen die de Harry Potter set al in huis hebben gehaald is het natuurlijk wel een beetje jammer als er nu twee gebouwen zouden uitkomen à la HP set.

Gemengde gevoelens voor nu :) Maar er komt een nieuwe Winter Village set...dat is altijd goed nieuws _/-\o_
Yes! De originele speelgoedwinkel wordt hopelijk opnieuw uitgegeven zodat mensen een derde kans krijgen (en mijn eerste versie voor de tweede maal in waarde zakt... [geintje, die hebben we voor onbepaalde tijd hier liggen, zoals alle andere wintersets die we proberen elk jaar weer op te bouwen, hoewel dat steeds moeilijker wordt i.v.m. plaats... maar de speelgoedwinkel blijft in ons bezit dus qua waarde maakt het mij niet uit]).

Ik denk echter dat er ditmaal een andere speelgoedwinkel wordt ontworpen... het zou volgens mij een unicum in de geschiedenis van Lego zijn als een set tot driemaal toe wordt uitgegeven. De tweede speelgoedwinkel had weliswaar kleine aanpassingen (en die hebben we dan ook niet gekocht want de toegevoegde waarde ten opzichte van de eerste versie was er bijna niet) maar de derde... nog een paar kleine aanpassingen?

Lego begon z'n heruitgavenplan volgens mijn herinnering met set 10001 (en 10002), de begin van deze eeuw opnieuw in de handel gezette versie van de Metroliner. Ik was daar destijds niet zo blij mee, begreep de keuze niet want je zou verzamelaars tegen de tenen kunnen stoten.

Verder en vooral, was ik niet blij met de heruitgave van Guarded Inn, ook rond die tijd, die setnummer 10000 kreeg. Ik had de originele set (6067) met perfecte doos en perfecte instructies. Het gaat niet om geld, maar ik ben als verzamelaar toch altijd op zoek naar iets unieks en de originele 6067 was een zeer geliefde set. Vandaar ook de heruitgave, mogen we aannemen. Maar daardoor gaat er wel wat van de charme van de originele set verloren, dus persoonlijk vind ik het jammer. Alsof je met zo'n fantastisch en uitgebreid designteam niet iets nieuws kunt ontwerpen.

Toch zijn er daarna nog diverse heruitgaven (zoals Taj Mahal) of 'bijna' heruitgaven (zoals UCS MF) geweest. Maar nooit tevoren is een set driemaal uitgegeven (meen ik te weten, maar helemaal zeker weten doe ik het niet).

Persoonlijk denk ik dus echt dat we een nieuwe speelgoedwinkel-winterset gaan krijgen.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 19:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

Wat lees ik, een tram bij een wintervillage set? Ik zie monorail mogelijkheden ontstaan :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe Kerst set. 1400/1500 steentjes voor twee huisjes en een tram klinkt als dat alles vrij klein zal zijn. De laatste set bevat 1445 steentjes, voor maar 100 euro overigens. De nieuwe set dus kennelijk 30 euro duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:30:
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe Kerst set. 1400/1500 steentjes voor twee huisjes en een tram klinkt als dat alles vrij klein zal zijn. De laatste set bevat 1445 steentjes, voor maar 100 euro overigens. De nieuwe set dus kennelijk 30 euro duurder.
De prijsverhoging is natuurlijk nog niet bevestigd, laat staan de wisselratio tussen $ en €.
Zoals ik zei in mijn post, de info/het gerucht is een samenraapsel van dat filmpje en sommige websites.

We zullen zien in oktober :) Ik ben overigens benieuwd naar de Kerst GWPs, daar hebben we zelfs nog geen wazige plaatjes van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
De geruchtenmolen rondom de nieuwe Winter Village set draait in ieder geval op volle toeren. Het verbaast me dat er nog niks is aangekondigd, aangezien de set op/rond 1 oktober in de verkoop zou moeten gaan…

Volgens iemand op het Eurobricks forum zou de nieuwe set pas op 22 september worden onthuld (maar dat is dan ook maar weer een gerucht). Lijkt mij vrij kort op de releasedatum, aan de andere kant weet LEGO er zo ook genoeg hype voor te creëren (en in tegenstelling tot vroeger heel goed te voorkomen dat er iets uitlekt).

Het idee van twee winkeltjes (die dan denk ik wat kleiner zouden zijn dan bijv. het huis van vorig jaar?) spreekt mij wel aan. Jammer dat het wel dan weer een toy shop is, ik had dan liever een nieuwe bakkerij en postkantoor gezien (een muziekwinkel vind ik niet echt “kerstig”). Maar als de winkeltjes er voldoende afwijkend uitzien van de bestaande toy shop(s), dan kan ik er goed mee leven denk ik.

Hoe de tram zich verhoudt tot de reeds bestaande kersttrein moet ik nog zien (wellicht een paardentram, ipv een gemotoriseerde tramlijn?), maar winkeltjes (ongeacht ‘t type) en een tram passen voor mijn smaak sowieso beter in een “Dickensiaans” kerstdorp dan bijv. het Gingerbread House en het Elf Clubhouse (de laatste heb ik daarom ook niet gekocht - tot nu toe geen spijt van).

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 13-09-2022 18:15 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Paardentram zou leuk zijn. Ik zie de uitbreidingsets voor het hele dorpje wel tegemoet, gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:48
Is er toevallig iemand die bij rational werkt? M'n schoonouders hadden een monteur in de winkel die z'n Lego opstelling in huis liet zien omdat ze het tijdens de pauze over mijn Lego verzameling hadden haha.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/306657179_645829890235116_412532832403820425_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=PqcOIeCSrc4AX-ZvQ7k&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AT9HvRGDbIvFhmlDSBSQtE0tRx3-m39dyaG3PGCJnKL0xw&oe=6325264E

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Miljaar, dat ding wordt groot...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUl2iiSAerVecL2kFdW_SDXguU4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Urkmojk87IXUXsMEteqVKgsz.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Gim
  • Niet online
Voordat ik inhaak op de Winter Village discussie... ik ben bezig met IDEAS Dinosaur Fossils (21320). Is en blijft een pracht set :) Wel af en toe een gedoe wanneer iemand kijkt met z'n ogen ...handen... en ik de botten weer wat moet uitlijnen zoals het mij zint >:)
meesje schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:30:
Misschien dat ze dat deze keer een brick-build kerstboom achterwege laten :P De Toy Shop set destijds was meen ik iets van 800-900 onderdelen. In de video hadden ze het meen ik ook over een mogelijke overeenkomst met de Harry Potter Hogsmeade Village Visit set. Die set heeft slechts 851 delen en heeft óók twee gebouwtjes (die eveneens open zijn aan de achterzijde). Al met al zou je zeggen dat het wel goed moet komen :)
Roy vd M. schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:44:
Paardentram zou leuk zijn. Ik zie de uitbreidingsets voor het hele dorpje wel tegemoet, gezellig!
Een paardentram zou inderdaad leuk zijn en dan is het vraagstuk m.b.t. een spoor ook gelijk opgelost! Met de bakery winter village set zat er meen ik ook een paard in (met wagen). Ik vond dat wel wat toevoegen, maar die set nooit gehad.
Tc99m schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:14:
Hoe de tram zich verhoudt tot de reeds bestaande kersttrein moet ik nog zien (wellicht een paardentram, ipv een gemotoriseerde tramlijn?), maar winkeltjes (ongeacht ‘t type) en een tram passen voor mijn smaak sowieso beter in een “Dickensiaans” kerstdorp dan bijv. het Gingerbread House en het Elf Clubhouse (de laatste heb ik daarom ook niet gekocht - tot nu toe geen spijt van).
In een "Dickensiaans" winterdorp passen die fantasy sets inderdaad wat minder, maar zo ook Santa's Workshop; althans qua naam. Qua gebouw past die wel beter. Elf Clubhouse kon ik in m'n winterdorp wel redelijk goed verwerken. Gingerbread House is in dat opzicht wel de lastigste. Vorig jaar heb ik die maar achterwege gelaten. Ik wil dit jaar toch weer proberen om een winterdorp te realiseren, waarbij het fantasy gedeelte zich iets afgezonderd (door bomen en/of rails en/of water) van het dorp afspeelt.

[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 14-09-2022 11:28 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• daantjuh68
Ik doe een oproep aan allen hier om jullie kerst dorpjes / setups hier te delen!

Ik ben samen met m'n vrouw aan het kijken hoe wij het gaan inrichten dit jaar en nu we toch met z'n allen aan het speculeren zijn is dit misschien een leuk moment.

Om het af te trappen, wij hebben dit, waarschijnlijk nemen we dit jaar een kleinere boom die we iets verhogen en daar dan onder een dorpje bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDO9MNGfmJt8ax8vBdFct3hHUDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xQsVAd6gEnoLThNjEGHss9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roy vd M.
December 2016:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52357044606_6491430fe0_c.jpg

Jammer genoeg geen betere foto terwijl ik dacht dat die er wel was, ik zal mijn vriendin vragen of ze nog iets heeft en zo ja dan post ik dat.

Edit: ik zie hier dat het winterchalet (10229) er nog niet bij staat, denk dat dit nog toegevoegd moest worden. De kersttrein zie ik ook niet op de rails staan op deze foto; dus er moet een betere/completere foto zijn. Mijn dochter zag net de foto (ze was toen 4, is nu 10) en reageerde uitzinnig van vreugde en een soort vroege nostalgie. Zo zie je wat Lego met een kind kan doen.

Edit: hier nog een foto genomen door mijn vriendin:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52357468863_d35a90df97_c.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Roy vd M. op 14-09-2022 15:48 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:45
Vorig jaar een flinke hoeveelheid witte stukjes besteld en een besneeuwde berg gemaakt. Nog aan het broeden op iets voor dit jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XO-8TeWlwqqYWgDI82VMwQUF-0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4MMpe1yC1IWMZJDdTroynQv.jpg?f=fotoalbum_large

tja...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Wij hebben er vorig jaar voor gekozen om het kerstgebeuren aan twee kanten van de boom te verdelen. Soort van Noordpool waar Ginger Bread house en Elf Clubhouse een plekje kregen. Aan de andere kant de wat meer "normale" sets die we hebben. Kersttrein rijdt dan tussen de twee gebieden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzvpBvmQd7OaR1vdplWDRkNYP3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/okUBkIjtc2kxen93HC85pzKL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RWGwYdkojVMdvSSsxpwvmZxag4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JypvqZYrOnPbfPnUTOLcU34k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:31
Exorcist schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:07:
En zoals beloofd de rest van de opgebouwde sets, alles in principe compleet, mis nog wat kleine dingen (aapje van het restaurant bijv., wat kleine zaken). Rommelige foto's maar heb het quick and dirty gedaan, heb een bende gemaakt van m'n ooit zo nette zolder :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie op de foto hierboven dat ik iets mis op de staart van het vliegtuig..gelijk maar opgezocht en erop geklikt :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, een groot feest der herkenning. Ik had heel veel van deze sets ook vroeger :*)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:52

rammes

koekebakker 1e klas

Sander0105 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:09:
Vorig jaar een flinke hoeveelheid witte stukjes besteld en een besneeuwde berg gemaakt. Nog aan het broeden op iets voor dit jaar
[Afbeelding]
leuk wat heb je precies aan witte blokjes besteld?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Liggen de pepernoten al in de winkel? >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

pi! schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:04:
Naast de paaseitjes ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 15:54

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Als tip voor verlichting in de vele wintersetjes:

Ik gebruik de draadverlichting van de Action om de huisjes van binnenuit te verlichten.
Makkelijk in het huisje te proppen en geeft een leuk effect door de ramen.

https://www.action.com/nl-nl/p/led-draadverlichting-/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:45
rammes schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:59:
[...]

leuk wat heb je precies aan witte blokjes besteld?
1000x 2x4 brick
500x 2x3 brick
En een zooi slopes

Binnenkant van de berg is van duplo 😬

tja...

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:39

SomerenV

It's something!

Een poos terug had ik besloten een brandweerwagen na te maken die gebruikt wordt in de regio waar ik praktisch heel m'n leven gewoond heb. Een goede vriend van me zit daar ook bij de brandweer, en ik heb een tijdje als persfotograaf gewerkt, dus deze tankautospuit veel van dichtbij gezien. Enfin, dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zlC8n6yyOZ6ahHyDoCsgovzmWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tj18V6wbbcJgj6EdIw3GNofP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was echter nooit helemaal 100% tevreden. Te rommelig en te lomp. Zo'n twee weken terug heb ik twee brandweerwagens gekocht van een ander merk bouwsteentjes en die kloppen qua minifig-schaal best aardig. Ik ga over die modellen verder niet uitwijken, maar mijn eerste gedachte was 'dat moet beter kunnen' gevolgd door een 'tijd voor een V2 van mijn eigen brandweerwagen' :+

Inmiddels ben ik weer thuis van vakantie, maar ik ben nog vrij, dus voldoende tijd om lekker aan te rommelen. Na een paar uurtjes is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI3kU38fX4jO5arZOZer8Zpl57E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJcp13rgAv27IkIqPo9DNJ7W.jpg?f=fotoalbum_large

Hij oogt strakker, zit minder rommelig in elkaar, is als het goed is steviger én de verhoudingen kloppen beter. Uiteindelijk wil ik deze ook in het echt gaan maken, dus ik moet ervoor waken dat de prijs niet te ver omhoog gaat, maar ik wil tegelijkertijd zoveel mogelijk (real life) details in het model verwerken. To be continued :)

Voor men het gaat vermelden, ja ik weet dat het deurtje van de cabine niet open kan, maar dit was de enige nette manier om ervoor te zorgen dat er 2 minifigs voorin kunnen zitten.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

Poah!

Net de 42136 in elkaar geknutseld. Leuk klein dingetje wel :)
De groene kleur komt op de foto's niet goed over, in het echt is de kleur veel mooier.
Vanavond de laadbak maar eens doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IPZza6tWqBUUBzT4SQIlsqvkOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpWWS2cWDBvAMfv1mAcz45Wx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4pCTb1PG-vYt5ubm23HGakW4LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04MXc41o98Y3owddLyykYl1J.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 19:22
Superkiwi schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:19:
Poah!

Net de 42136 in elkaar geknutseld. Leuk klein dingetje wel :)
De groene kleur komt op de foto's niet goed over, in het echt is de kleur veel mooier.
Vanavond de laadbak maar eens doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke build inderdaad. De stickers geven toch ook wat extra's qua looks vind ik.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

Zeker! Het soort van 3d effect in de stickers hebben ze leuk gedaan. Daarnaast maken de gele merkstickers van een normale tractor opeens een hele herkenbare :)

[ Voor 48% gewijzigd door Superkiwi op 14-09-2022 17:31 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

daantjuh68 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:42:
Ik doe een oproep aan allen hier om jullie kerst dorpjes / setups hier te delen!

Ik ben samen met m'n vrouw aan het kijken hoe wij het gaan inrichten dit jaar en nu we toch met z'n allen aan het speculeren zijn is dit misschien een leuk moment.

Om het af te trappen, wij hebben dit, waarschijnlijk nemen we dit jaar een kleinere boom die we iets verhogen en daar dan onder een dorpje bouwen.
[Afbeelding]
Ik heb het meeste weg gedaan en hou het bij de kerstman slee en de 4002019

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRrxk8Y62ylx1nCwc2XO91zyquI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGSnwyj7cosoIZ2Hdj9Z2lBD.jpg?f=fotoalbum_large

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 14:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98x3AErtfTXLJzHAeIGteygSJss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIouz4ScigVRUAr7hfxqcwKV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqTOZXg4dNQ7Lz_-ADNbdsNQDnk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4Ycr9zhF9ctHewi3GUCzbf9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ileasUPtkVjrrFJl_yfD-qRfM-s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A61ar8OKiNCnHeoXlgtVj4Ki.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtU7F43wFDpE7GbJ7PMr7vRxbVg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mv0B9fzc44RMRSWaQSPWFVLX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQMPipQ0x0TRigdysvzuYAyogz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drKT3MS7K11iKDcWf1QZINTR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f06ODvD4zCvgDbf5HKFadxEa4Lg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIe1R0eD7Lcy0oLA27kkOnVZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3T8yKhi5-5x7Mh8phtkkNKiGCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXNesdckupd4etec3V6ZtRv0.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit jaar wordt die nog veel groter. Vorig jaar de chinese lunar ice set erbij gekocht, dat krijsende huis van HP komt er nog bij en de nieuwe winterset. Heb de familie al meegedeeld dat er hier niet gegeten kan worden met kerst :P (vrees dat volgend jaar de keuze gemaakt moet worden tussen kerstboom of lego winterdorp).
Verhogingen zijn via Ikea lego bakjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 19:22
Ond schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:02:
[...]

[Afbeelding]
Haha, geweldige interpretatie van het kerst gevoel. Maarre, 4002019 ? Lego employee gift ? Ik kan er zo even verder niets over vinden dus denk ik, redelijk exclusief.
Is er ook een bouwbeschrijving te vinden ergens ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:32

QuattroNL

It is I.

[...]

Jij hebt de 4002019? _/-\o_ d:)b
En dan ook nog gebouwd en wel!
Held! :Y

(op MP doet een gesealde set 750,-)

[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 14-09-2022 18:58 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

When does the hurting stop?

2016...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNyKMWCLg7_QTH1q9V6BYWtlVrQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCxvZmqstv8Duma1lYoI6nGg.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcta-nDANEZKZjgZgETSOCsHzOQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ag6YCxUqhQVndM7RWcUj4iU3.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdVwMyojScAgFqPOrH8mK3FD53g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOT5UE3Ewc5El4Mj2DDYpZ0a.jpg?f=fotoalbum_medium

En de video uiteraard!

Ik ben al drie jaar voornemend om een nieuw dorp te maken, maar het komt er maar niet van qua tijd (en de WV sets stapelen zich op :') )

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:48

Secsytime

Automagisch

[...]

[Afbeelding]
OMG, wat is die set cool!

• Ond

Ond

mir4dor schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:33:
[...]

Haha, geweldige interpretatie van het kerst gevoel. Maarre, 4002019 ? Lego employee gift ? Ik kan er zo even verder niets over vinden dus denk ik, redelijk exclusief.
Is er ook een bouwbeschrijving te vinden ergens ?
Jep klopt uit 2019. :) Op YouTube zijn wel wat filmpjes te vinden dacht ik, ook met opbouwen en boekjes. Hij lijkt erg op de 75218, maar toch met veel verschillen op details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ond

Ond

QuattroNL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:57:
[...]

Jij hebt de 4002019? _/-\o_ d:)b
En dan ook nog gebouwd en wel!
Held! :Y

(op MP doet een gesealde set 750,-)
Jep, die en de fishing store zijn de enige keren dat ik diep in de buidel getast heb :'( deze heb ik toen meteen gekocht, wetende dat hij vast niet goedkoper ging worden. Van de eigenaar van brickfever trouwens, die verkocht ze op mp. Kwam er bij hem thuis pas achter dat hij die winkel heeft.

Maar 750…wow…. :o

Doe hem echter echt nooit weg. Ik heb ook bijna alle kerst Star Wars poppetjes uit de adventkalenders er bij staan als ik hem neer zet.

Hij zit nu in de doos hoor. Hebben ze ook aan gedacht trouwens, vleugels kunnen los en dan kan hij het doosje in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

Dank je, mee eens hoor, dit is echt met stip de mooiste set die ik ken. :)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:51
Mijn WV display begint ook aardig vol te geraken. Sinds covid wel flink geinvesteerd om de baseplates modulair op te stellen, zodat het nu in 1-1,5 dagen opgezet kan worden.

De baseplates zijn 2 bricks hoog, zodat hierdoor de (meeste) draden van de verlichting kunnen lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz5bTZ7TT2G-R0qOAEeftAirMag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuFgwstxzARSWbTMuMAE2sWS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJxdOQ0ROE-Df1gGGghSRWOzSsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQo3OKXDfa6GSVZp8AAz4EeB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yr9qvaQmw5ORzFGBFykFvbcix-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzhDa18EEhUEFxK2HarTPAWb.jpg?f=fotoalbum_large

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:40

D75

[Afbeelding]
Heb een soortgelijke kast als jij... en vorig jaar dit gebouwd.
Links en rechts een berg met tunnel voor trein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pv5mmF82SKNVjhjpe0LxPyBuww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSK6hhk5hJsOhbtbBNYg4QXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Meer foto's in eerdere post: D75 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

en later ge-upgrade met licht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX4vDtMh0vw9f-W56gNWVubX9hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obYwymsOEY06t4maLDsXG39i.jpg?f=fotoalbum_large

Meer foto's in eerdere post: D75 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Dit jaar is het plan om een Harry Potter winterdorp te bouwen... door diverse sets in een besneeuwde omgeving te zetten.. en sneeuw op de sets toe te voegen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door D75 op 15-09-2022 09:07 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

super vet!

Ik wil dit ook zo graag, maar geld en vrouw houden mij tegen ;(

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb überhaupt geen tijd en energie om al die WV sets als dorp op te bouwen. Maar vind ze wel tof.

Tot nu de trein en station om de kerstboom en het nieuwe gebouw van dat jaar. Verder heb ik gewoon geen tijd en plek. :+

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
Ik wil na m'n verjaardag (1 oktober) gaan beginnen met m'n kerst sets op te bouwen en een plek te geven aan m'n setup. Zal dan zeker foto's delen.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

schijnbaar is bij mij in dorp as weekend iets met lego te doen;

Afbeeldingslocatie: https://storage.pubble.nl/b79537a1/content/2022/9/edf47b3f-b35d-4312-9542-7753e378d3e4_thumb840.jpg

OSS | Zaterdag 17 en zondag 18 september is het LEGOstenen-weekend op Natuurcentrum en stadsboerderij De Elzenhoek. Van 10.00 uur tot 16.00 uur staat alles op De Elzenhoek dat weekend in het teken van LEGO. Zo zijn er legobouwwerken te bewonderen en kunnen kinderen van 12.00 uur tot 16.00 uur meedoen met LEGOworkshops, rijden met radiografisch bestuurbare LEGO-auto’s en natuurlijk zelf legobouwwerken maken.

20 LEGObouwers uit heel Nederland komen naar De Elzenhoek om hun meest mooie en indrukwekkende LEGObouwwerken te laten zien. Zowel het leslokaal van het natuurcentrum als de vergaderruimte zullen gevuld zijn met verschillende soorten LEGO, zoals Lego friends, vintage Lego, Clikits en Modulex. Zo is er meer dan 100m2 aan LEGO te bewonderen, van treinen, huizen en vrachtauto’s tot dieren, kermissen en draken.

https://www.kliknieuws.nl...eekend-lang-in-teken-lego

[ Voor 73% gewijzigd door himlims_ op 15-09-2022 10:54 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pi! schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:04:
sinds een week geleden hier, de chocolade letters en pepernoten. eerste hippies mengen zich alweer in de 'black-face'-discussie :+ vakanties afgelopen, volgens mij kan het alweer; kerst dorp

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
SomerenV schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:40:
[...]

Voor men het gaat vermelden, ja ik weet dat het deurtje van de cabine niet open kan, maar dit was de enige nette manier om ervoor te zorgen dat er 2 minifigs voorin kunnen zitten.
Dat was het eerste dat mij ook opviel. B)
Ik neem aan dat het dak wel open kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:39

SomerenV

It's something!

Mad-Matt schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:13:
super vet!

Hoewel ik kerstdorpjes echt heel vet vind én ik m'n vriendin ook nog wel zover zou kunnen krijgen, betekent het dat ik (best wel wat) geld moet investeren in een LEGO-thema dat er maar een paar weken staat ieder jaar. Dat is het me niet waard. Nou heeft m'n vriendin wel wat Harry Potter-sets waar sneeuw in zit, dus met wat aanpassingen en kleine aankopen kunnen we wel wat neerzetten, maar dat gaat ongetwijfeld naar meer smaken en daar ga ik niet aan beginnen :+ Overigens hebben we hier ook nooit een kerstboom staan, dus dan zou ik wat moeten maken op het dressoir. Niet onmogelijk natuurlijk, maar nu pleuren we er wat lampjes neer en zetten we her en der wat kerstspul neer en dan is het klaar. Wel zo makkelijk O-)
Jolke schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:13:
[...]

Dat was het eerste dat mij ook opviel. B)
Ik neem aan dat het dak wel open kan?
Het dak kan inderdaad verwijderd worden. In de cabine heb je dan voorin 2 plaatsen voor minifigs, en achterin. Daar kunnen ze zitten inclusief ademlucht als dat moet. Ook heb je daar een extra zuurstoftank, portofoon en helm.

Achterin kunnen alle luiken open en dan heb je toegang tot gereedschappen, brandslangen en aansluitingen. Bovenop zit nog een (met een beetje geluk) deels functioneel ladderrek. Ik probeer zoveel mogelijk details in de beschikbare ruimte te proppen zodat je niet gewoon een massief blok LEGO hebt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Mad-Matt schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:13:
super vet!

Wat bij mij hielp was gewoon overleg, m'n vrouw wil graag het huis versieren en een kerstboom. Ik wilde graag Lego met overleg kan je dan een eind komen.

Kerstboom is jaarlijks een uitgave die terug komt. plus de rest van de versiering kijk je toch al snel naar 100 euro. Daarmee kan je misschien een argument vormen dat je Sinterklaas cadeau + kerst versiering een Lego kerst set kan verantwoorden die ook nog eens waardevast is. In andere woorden mocht er serieus geldnood ooit komen kan je verwachten je geld terug te krijgen.

Daarnaast wil ik iedereen bedanken voor de reacties!
@Fluxie erg gave setup met dat hoogte verschil
@D75 ik zie ook nog eens een NAD versterker haha, gaaf met de lichtjes! @Lucky-Shirt thanks voor het idee, daarvan heb ik nog een setje liggen.
@Jemeenthet leuk dat jullie die onder de kerstboom setup hebben, goede ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52

Wailing_Banshee

You're Next

daantjuh68 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:54:
[...]

Wat bij mij hielp was gewoon overleg, m'n vrouw wil graag het huis versieren en een kerstboom. Ik wilde graag Lego met overleg kan je dan een eind komen.

Kerstboom is jaarlijks een uitgave die terug komt. plus de rest van de versiering kijk je toch al snel naar 100 euro. Daarmee kan je misschien een argument vormen dat je Sinterklaas cadeau + kerst versiering een Lego kerst set kan verantwoorden die ook nog eens waardevast is. In andere woorden mocht er serieus geldnood ooit komen kan je verwachten je geld terug te krijgen.
Kerstboom is een eenmalige uitgave, die jaren lang mee kan gaan. Idem voor versieringen. Maar ik denk dat bij ons eerder de katten een probleem zouden zijn... Die liggen namelijk graag onder de kerstboom :D

Maar ik wil dit jaar wel een nieuwe kerstboom hebben, die van lego :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik zie de post van @Mad-Matt en @SomerenV aangaande winterdorp/kerstsets. Het hoeft niet gelijk bakken met geld te kosten. Je kunt klein beginnen met een setje en het hoeft ook niet gelijk veel meer te worden. Vrouw Gim ziet een voordeel in het winterdorp, namelijk dat die LEGO niet het hele jaar staat, dus je bent er niet perminent ruimte aan kwijt zoals bij "gewone" seizoensloze sets die ter display staan. Even echt ervan genieten en iets leuks ervan maken en daarna weer even rust en opgeruimd staat netjes. Dit houdt het ook speciaal en even wat anders, omdat je de sets niet dag in dag uit ziet :)

Een "gewone" stad of lay-out dan krijg ik hier nooit gedaan, maar daar heb ik vrede mee. Met de winter is het even goed uitleven en daarna weer terug naar de "normale" sets en bouwsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb nog wat kleinere/oudere huisjes staan. Ik denk dat ik de nodige witte dakpannen ga bestellen en zo m'n eigen winterdorp ga maken. Heb ook nog 2 witte baseplates.
De originele wintersets zijn best prijzig :o

Ik heb ook nog 2 verlichtingssetjes liggen :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:20
Eigenlijk had ik mezelf eventjes een verbod opgelegd om nog meer Lego aan te schaffen, ik vond dat ik eventjes alles had wat ik écht wil hebben (DeLorean, 007 Aston Martin groot en klein, MF & een Tie Fighter, Sonic en een Everybody is awesome)... paar leuke dingen om te tonen zonder dat mn huis vol komt te staan...

Maaarrrrrr een kerst/winterdorpje is wel echt een wens met kinderlijke verlangens, dat lijkt me zo tof om te doen elk jaar... paar lampjes erin en genieten maar van de nieuwe jaarlijkse traditie. Als ik die foto's van anderen zie maakt me dat direct kinderlijk jaloers :D

En dan zijn die deals bij Intertoys toch wel erg aantrekkelijk. Iemand enig idee hoe lang die 20% korting nog aanblijft? Ik kan het niet zo snel vinden op de site van intertoys noch op het tweakers kortingen topic. Ik doe soms lekker lang over dergelijke beslissingen (hekel aan te snel iets kopen), maar wil ook weer niet achter het net vissen als ik de knoop eindelijk doorhak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
davidov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:31:
Eigenlijk had ik mezelf eventjes een verbod opgelegd om nog meer Lego aan te schaffen, ik vond dat ik eventjes alles had wat ik écht wil hebben (DeLorean, 007 Aston Martin groot en klein, MF & een Tie Fighter, Sonic en een Everybody is awesome)... paar leuke dingen om te tonen zonder dat mn huis vol komt te staan...

Maaarrrrrr een kerst/winterdorpje is wel echt een wens met kinderlijke verlangens, dat lijkt me zo tof om te doen elk jaar... paar lampjes erin en genieten maar van de nieuwe jaarlijkse traditie. Als ik die foto's van anderen zie maakt me dat direct kinderlijk jaloers :D

En dan zijn die deals bij Intertoys toch wel erg aantrekkelijk. Iemand enig idee hoe lang die 20% korting nog aanblijft? Ik kan het niet zo snel vinden op de site van intertoys noch op het tweakers kortingen topic. Ik doe soms lekker lang over dergelijke beslissingen (hekel aan te snel iets kopen), maar wil ook weer niet achter het net vissen als ik de knoop eindelijk doorhak :)
Kopen! Binnen 30 dagen kan het weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
davidov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:31:

Geen idee hoe lang; wellicht dat het mee gaat met Lego Masters? Maar zou dan kunnen betekenen dat de actie elke week afgewisseld wordt.

Als je zit te denken aan Elf Club House, die gaat er dit jaar uit. Stond op lijstje retirement bij Lego als ik me niet vergis. Was die niet voor zo'n €71 te koop bij Intertoys? Dat is verder wel een nette prijs. Die €80 voor het blauwe chalet huisje is overigens ook wel netjes.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Steentjes voor de Camaro zijn binnen, vind het er een stuk beter uit zien nu de striping voor en achter net zo breed is. Ik snap niet dat Lego dit niet gewoon direct zelf heeft gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zVC30Xw/Camaro2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QC4FDnk/Camaro1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mad-Matt schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:57:
Steentjes voor de Camaro zijn binnen, vind het er een stuk beter uit zien nu de striping voor en achter net zo breed is. Ik snap niet dat Lego dit niet gewoon direct zelf heeft gedaan.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik mis roof striping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pi!
  • Niet online

pi!

Iemand enig idee hoe lang die 20% korting nog aanblijft? Ik kan het niet zo snel vinden op de site van intertoys noch op het tweakers kortingen topic.
Als ik het goed heb gezien op de actiebordjes in de winkel zelf duurt de "hard-to-find-actie" tot of t/m de 18e.
Het Elf Clubhuis (10275) is nog in een enkele winkel verkrijgbaar, Bezoek van de Kerstman (10293) is nu weer online te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De 69 Camaro is uitgebracht met een vinyl dak, ik gok dat Lego deze versie heeft uitgebracht. Ik twijfel nog of ik de striping door ga trekken.

Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/15564183/r/il/d09e3e/1311865538/il_570xN.1311865538_jetw.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Mad-Matt op 16-09-2022 14:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:20
@meesje @Gim @pi! Jullie enthousiasme is aanstekelijk en effectief :P
Ik ben overtuigd, Het Elf Clubhuis (10275) móét er komen voordat het uit de handel gaat, te bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik het niet doe.... (er zijn al zoveel superleuke uitverkochte wintersets, wil niet nóg later instappen). En dan kan er eindelijk een begin gemaakt worden aan mn eigen mini winterdorpje O+

Op naar de volgende horde.... Dichtstbijzijnde Intertoys is Zaandam, heb geen auto, OV heen terug is 9,-.... totale korting is 18,-.... dus 9,- winst maar wel 2 uur reistijd. Hmm dat is alweer wat minder.
Oplossing 1; méér Lego kopen voor méér korting (ohjee, zie je daar ga ik alweer :+ )
Oplossing 2; Laat die 9,- korting zitten en ga gewoon voor het eerst eens langs de Lego Store zelf. Met het risico ook om meer uit te geven dan je van plan was.

Damnit. Lego heeft me weer in de pocket, bedankt hoor guys :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:23:
Oplossing 2; Laat die 9,- korting zitten en ga gewoon voor het eerst eens langs de Lego Store zelf. Met het risico ook om meer uit te geven dan je van plan was.
Je kan jezelf troosten met het idee dat je de pick-a-brick wall kan plunderen, daarmee heb je relatief gezien het meeste 'bang for your buck' in zo'n Lego winkel ;)

Kleine update van mijn Lego kamer (sorry voor de smartphone foto's):
- 2x Ikea tafels geplaatst (Linmon en Lagkapten)
- eigenlijk had ik alleen de Lagkapten (140cm) gepland
- de kleinere Linmon (100cm, andere kleur) moest in mijn keuken komen,
maar door een kleine beschadiging dacht ik dat het beter was deze te bedekken met baseplates O-)
=> daardoor heb ik meteen wel een idee van wat ik in de toekomst nog kan bijplaatsen in deze kamer (9m²)

De gebouwen die nu op de tafels staan dienen om een beetje feeling te krijgen van wat ik precies wil:
- welke diepte van gebouwen hou ik aan?
=> toy store staat op een plaat van 12x12, de corner deli is 6 diep en beide Lego stores 8 studs (zonder voetpad)
=> verbind ik de nieuwe wegplaten rechtstreeks met gebouwen, of ga ik voor een brede stoep
=> op welke manier betegel ik het voetpad
=> ...

Ik heb zo de indruk dat dit een eindeloos project/iteratie gaat worden :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0sI3sPtPHUvTZlamu93pwX69DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtv9jY15hJO3NMixa10DCiar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfm395xdyKZTdJidT7kQO-F9O24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjFQYluFIXowdqpdR8VNV3l1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzVlR8yT-LXJaAXOYHuLwHUgT5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxPRnccDp3bWo3gPJV7YCF3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 10497 Galaxy Explorer is af. Wat een machtig model, echte nostalgie :) Er zitten ook leuke functies in zoals het open klappen van de achterkant en de schans om de rover te kunnen inladen. Verder veel prints en geen stickers. Ik had nog een paar oude maanbasis grondplaten gevonden op zolder, perfecte match (afgezien van de kleur dan). Het enige wat ik vreemd vind is dat de navigatielichten aan beide kanten groen en rood zijn, terwijl het mij logischer lijkt aan 1 kant groen te gebruiken en aan de andere kant rood (qua links/rechts).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIJPxBQg4_A5ey9rU_fZp3oDNDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GEREQAnbeWTD0zJ7zRu0xB7C.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx5aO8eiwy41ctczooFx4r7kN8w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sy04hix0tbG5KdS8q0nmYw4y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_GOwo1VSv0VJFRK_gKwcAYONZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ccMeRax55jcwTNBIgN7zqyx8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxSmE570V_dX9mraCxPxjHGc0CI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fxR4dmfAPUdzMxaLK3ijpX1K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QX3bmlPO4ZsbCeAiQQlDS9iSgk0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRR7FQyUO6ZYeZkVAA88gd13.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF2WemvnsOK_2Zlvo381LwMNsuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vNX0WB1TPbai0C0csDymqFeO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdegUutaDXRcWL0j57BUjB7l0K8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5i9nY4ibaY5vzP1J2mZlnhJ6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTAy65tiN8gi1NtHREXNOW-IxNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NorTYIKEVFA8GlGdrya9OZlb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xn6LBGlExn2RKzwXZ4kouzM6_oE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jkPBiLyvLMMisg2PUEs50MNj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OjEvTv2tk4j9Bnjar0GpC4dSTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/995I2uKVMo6hgwC1LcpqzEfh.jpg?f=user_large

De motoren kunnen afgenomen worden en daar kan een astronaut op vliegen. Er was volgens mij ooit zo'n setje in classic space wat er op lijkt, of het komt uit een film.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5gwqzmlFQSJT9qjJKCP3pMjdbA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uah7AIyHrwtRY7Y3jFcpHyTT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/469Z3WYm7yX3B2z9ccCFAqqPdOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nYaP0yzk8sv3aQvJk8cSegqF.jpg?f=user_large

De enige plek waar je nog wat van de kleuren kunt zien is in deze spleet (maar je moet dan erg goed kijken). Grappig is wel dat de kleuren overeenkomen met de striping aan de bovenkant, dus nog niet eens zo heel gek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eekE5J5ke1h5XR4jDcVtWnfp6so=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EP926tJQT5YY3BzdeaJRQa4m.jpg?f=user_large

En hier in het interieur, waar dat geel niet echt past. Helaas zijn die rode plates met pinhole niet in het blauw te krijgen bij Lego.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16YZb--RwQVeab5lrtnUIdR4UIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C7kWXgwQj1IOIfbBC2IhdSph.jpg?f=user_large

Het rood in het onderstel kan eigenlijk wel vind ik, soort van signaal kleur voor belangrijke onderdelen. Het blauw is de bovenkant van de cockpit die je van onder ziet. Misschien kan ik daar iets aan doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeBZMvq7TgUd8pay5Z-SVe22djg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dg9wsH3bYr2hpHMLAARPV39e.jpg?f=user_large

Voor de liefhebbers heb ik nog een filmpje gemaakt van de bouw:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:21
zonoskar schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:00:
Voor de liefhebbers heb ik nog een filmpje gemaakt van de bouw:
Je filmpje geeft aan de 70e verjaardag, moet dat niet 90e verjaardag zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jolly_Jumper schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:09:
[...]

Je filmpje geeft aan de 70e verjaardag, moet dat niet 90e verjaardag zijn? ;)
Inderdaad, oeps. Lees je het 30 keer na of het wel goed is.... Grr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
davidov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:23:
@meesje @Gim @pi! Jullie enthousiasme is aanstekelijk en effectief :P
Ik ben overtuigd, Het Elf Clubhuis (10275) móét er komen voordat het uit de handel gaat, te bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik het niet doe.... (er zijn al zoveel superleuke uitverkochte wintersets, wil niet nóg later instappen). En dan kan er eindelijk een begin gemaakt worden aan mn eigen mini winterdorpje O+

Op naar de volgende horde.... Dichtstbijzijnde Intertoys is Zaandam, heb geen auto, OV heen terug is 9,-.... totale korting is 18,-.... dus 9,- winst maar wel 2 uur reistijd. Hmm dat is alweer wat minder.
Oplossing 1; méér Lego kopen voor méér korting (ohjee, zie je daar ga ik alweer :+ )

Damnit. Lego heeft me weer in de pocket, bedankt hoor guys :D
Hou ook goed de website van Intertoys gedurende de dag in de gaten. Af en toe de pagina refreshen. Vandaag heb ik van veel gezien dat er online weer voorraad was. De huidige actie (20% op hard to find) gaat nu denk ik de tweede week in. Dus wellicht komt er komende week nog online wat voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:09
Ik had nog een paar oude maanbasis grondplaten gevonden op zolder, perfecte match (afgezien van de kleur dan).
Gevonden, yeah right. Je focus zat helemaal opgezogen in de classic space dimensie op zoek naar de maanbasisplaten die ergens moeten liggen :Y .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Net m'n Intertoys kraskaarten binnengekregen, twee stuks weggegeven en een eurostuk bot gekrast op de resterende 101 kaarten. Ik dacht, voor de statistici wel leuk om te weten:

- 92x geen prijs
- 9x korting van 15 euro, te gebruiken in november 2022.

De voorwaarden van de actie vind ik niet zo gunstig, dus ik denk dat ik zelfs de 15 euro korting niet ga gebruiken. Zie hier de voorwaarden. Ach ja het was leuk om weer 's te krassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

De motoren kunnen afgenomen worden en daar kan een astronaut op vliegen. Er was volgens mij ooit zo'n setje in classic space wat er op lijkt, of het komt uit een film.
Armageddon - Rockhound die rodeo met een nucleaire bom doet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 08:12
Roy vd M. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:33:
Net m'n Intertoys kraskaarten binnengekregen, twee stuks weggegeven en een eurostuk bot gekrast op de resterende 101 kaarten. Ik dacht, voor de statistici wel leuk om te weten:

- 92x geen prijs

De voorwaarden van de actie vind ik niet zo gunstig, dus ik denk dat ik zelfs de 15 euro korting niet ga gebruiken. Zie hier de voorwaarden. Ach ja het was leuk om weer 's te krassen.
Sjonge, 15 euro als je 75 gaat besteden, en niet stapelbaar. Is inderdaad niet zo geweldig als op de eerste indruk lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Andreas92 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:00:
[...]
Sjonge, 15 euro als je 75 gaat besteden, en niet stapelbaar. Is inderdaad niet zo geweldig als op de eerste indruk lijkt...
Of je nou 20,- korting krijgt bij 100,- besteding of 15,- bij 75,-, 't is beide 20% korting.
Ik zou er wel raad mee weten (m'n bankrekening minder, afgelopen maand was een dure Lego maand :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 08:12
QuattroNL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:32:
[...]

Of je nou 20,- korting krijgt bij 100,- besteding of 15,- bij 75,-, 't is beide 20% korting.
Ik zou er wel raad mee weten (m'n bankrekening minder, afgelopen maand was een dure Lego maand :+ ).
Zeker, zegels voor korting sparen = kortingsbon. Een prijs winnen van een waardebon van €15, klinkt gewoon anders. Ik denk dan eerder aan een cadeaubon dan een kortingsbon. Maarja, geslaagde marketing van ze...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:31
Afas schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:35:
[...]

Als je er nog voor een redelijke prijs tweedehands aan kunt komen kan ik je de rode kraan 42082 aanraden.
ik heb de kraan voor 150 euro kunnen kopen op MP. incl. doos en handleiding. Helaas missen er een paar onderdelen, maar die worden nu op toyspro besteld, en heb de kosten kunnen delen met de verkoper.

Het rijdend gedeelte zit nu in elkaar.... wat een enorm werk zeg. Echter wel uitdagend en werkelijk prachtig bedacht! Echt knap hoe de verschillende delen (middenstuk, ophanging, stempels, los van elkaar worden gebouwd , om dan inelkaar geschoven te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
107mb schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:39:
[...]

ik heb de kraan voor 150 euro kunnen kopen op MP. incl. doos en handleiding. Helaas missen er een paar onderdelen, maar die worden nu op toyspro besteld, en heb de kosten kunnen delen met de verkoper.

Het rijdend gedeelte zit nu in elkaar.... wat een enorm werk zeg. Echter wel uitdagend en werkelijk prachtig bedacht! Echt knap hoe de verschillende delen (middenstuk, ophanging, stempels, los van elkaar worden gebouwd , om dan inelkaar geschoven te worden!
veel plezier met de bouw en er zijn ook heel veel MOCs voor te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik moet de 42082 binnenkort uit elkaar halen als ik een moc wil bouwen, daar kijk ik iets minder naar uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
QuattroNL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:32:
[...]

Tsja die berekening klopt wel, als je iets wilt kopen van precies 75 euro. Maar als je iets van 100 euro interessant vindt, is het 'nog maar' 15% korting. Vaak zie je elders al hogere kortingen (Brickwatch). Volgens de voorwaarden, geldt die 15 euro korting niet in combinatie met andere acties. En dan moet je ook nog naar de winkel toe, online kun je die 15 euro niet inwisselen.

Maar ik zal in november wel eens kijken, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:30
Roy vd M. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:21:
[...]

Tsja die berekening klopt wel, als je iets wilt kopen van precies 75 euro. Maar als je iets van 100 euro interessant vindt, is het 'nog maar' 15% korting. Vaak zie je elders al hogere kortingen (Brickwatch). Volgens de voorwaarden, geldt die 15 euro korting niet in combinatie met andere acties. En dan moet je ook nog naar de winkel toe, online kun je die 15 euro niet inwisselen.

Maar ik zal in november wel eens kijken, wie weet.
Dit zijn dezelfde voorwaarden als nu met de 20 euro kortingsbon bij 100 euro besteding. En die kan je ook nu inwisselen met de huidige kortingen. Zo heb ik de VW T2 nu nog 20 euro goedkoper kunnen krijgen (107euro).

Ik denk dat je met deze kraskaarten tijdens Black Friday veel plezier kunt beleven ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Roy vd M. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:33:

- 92x geen prijs

101 kaarten.... Klopt mijn schatting dat dat rond de 1500 euro aan lego is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
42erik schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:00:
[...]

101 kaarten.... Klopt mijn schatting dat dat rond de 1500 euro aan lego is geweest?
Merkwaardig genoeg niet, zo lees ik het ook (bij elke 15 euro zou je zo'n kaart krijgen). Het zou moeten gaan om het daadwerkelijk betaalde bedrag... maar in werkelijkheid was mijn bestelling 1.235 euro. Dus ik denk dat ze te gunstig hebben gerekend en zijn uitgegaan van de bedragen alsof er geen korting op de sets zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 11:15
Roy vd M. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:11:
[...]

Merkwaardig genoeg niet, zo lees ik het ook (bij elke 15 euro zou je zo'n kaart krijgen). Het zou moeten gaan om het daadwerkelijk betaalde bedrag... maar in werkelijkheid was mijn bestelling 1.235 euro. Dus ik denk dat ze te gunstig hebben gerekend en zijn uitgegaan van de bedragen alsof er geen korting op de sets zat.
Slik.... 1235 ekkies. Naja, tegenwoordig koop je er niet eens meer een instap a-telefoon meer voor. Dus ik zeg goede investering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Roy vd M. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:11:
[...]

1...2....3....5.... okee :)

Da's fors! Maar veel plezier met de sets!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de liefhebberij was ik nog eens aan het zoeken naar boeken om toe te voegen aan mijn collectie.
Ik kijk graag naar mooie (Lego) fotografie in boekvorm (nostalgie?).

Deze maand komen er twee boeken uit, die misschien ook interessant zijn voor jullie om aan de Sint of Kerstman te vragen? O-)

- The Lego Engineer (No Starch Press, hardcover)
(voorbeeld pagina's te zien via de link)
Afbeeldingslocatie: https://nostarch.com/sites/default/files/styles/uc_product_full/public/LEGOengcover1%20(1).png

Dit boek draait voornamelijk rond micro-building, net zoals de reeds eerder verschenen boeken van dezelfde auteur:
- The Lego Castle Book
- Lego Micro Cities

No Starch geeft voornamelijk 'geek gerelateerde' boeken uit over allerlei onderwerpen, en hun Lego
collectie richt zich dan voornamelijk ook op AFOLs. Itt DK Books heeft No Starch geen affiliatie met Lego zelf, en kunnen ze dus 'illegale bouwtechnieken' gebruiken in hun publicaties.

- The LEGO Ideas Book New Edition (DK Books, hardcover)
(voorbeeld pagina's via link)
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/dk-hub/image/upload/c_limit,f_auto,w_580,h_650/dk-core-nonprod/9780744060935/9780744060935_cover.jpg

In tegenstelling tot No Starch draait het bij DK Books rond kinderen. Via andere uitgaven in mijn collectie weet ik dat ze soms ook behoorlijke grote/complexe ideeën in die boeken zetten. Ik verwacht wel dat dit boek net zoals de oudere uitgaven zal vertaald worden naar het Nederlands (helaas meestal wel duurder dan de Engelse editie).

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 17-09-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:17
Ik heb veel Lego Star Wars setjes in elkaar gezet en van de Darth Vader USC 31200 paint, ben ik echt van onder de indruk :o

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pi!
  • Niet online

pi!

Kapoen schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:55:
Voor de liefhebberij was ik nog eens aan het zoeken naar boeken om toe te voegen aan mijn collectie.
Ik kijk graag naar mooie (Lego) fotografie in boekvorm (nostalgie?).

Deze maand komen er twee boeken uit, die misschien ook interessant zijn voor jullie om aan de Sint of Kerstman te vragen? O-)
Oh, dank voor de tips, zeker interessant voor december!

Sinds de Galaxy Explorer ben ik weer helemaal into Space en kwam ik het boek "Lego Space - Building the future" tegen. Mooie fotografie, leuke verhaaltjes en goed voor de inspiratie:
http://thebrickblogger.co...pace-building-the-future/
https://www.bol.com/nl/nl/f/lego-space/9200000022631725/

Nostalgie? Jazeker! :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:44
Heb voor de vakantie in het buitenland een Lego set meegenomen, heerlijk elke avond beetje rommelen :)

Wat een geweldige set is het trouwens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zzTmJDCa8GnKdyfZqPVwnG3oOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h016o1Zf9TM4KMtQwybG8yVz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
Set naam van de nieuwe Winter Village set (10308) wordt (volgens diverse fora en Instagram accounts) waarschijnlijk “Holiday Main Street”. Prijs is nog steeds onduidelijk of die €100 blijft of meer richting €130.

Overflowing with Christmas cheer, the LEGO Holiday Main Street set (10308) is the latest addition to the popular LEGO Winter Village collection. Build an adorable village Christmas scene, with a toy shop, music store and shoppers, shop owners and their cosy apartments. Then build the tram and get it ready to take the shoppers home after their pleasant time outside.
What better way to travel than in a festive tram? Enjoy building all the details of this vehicle, including seating for 4 minifigures. You can even motorize the model, adding LEGO Powered Up and your own rails and lights (all sold separately).
Explore all the details of the toy shop and music shop. There are gifts in each of them, as well as a detailed apartment above each where the shop owner can rest after a busy day. Other details include a tram stop and a child mailing a letter to Santa. The set also contains 4 building booklets, so the whole family can enjoy building together.

Ben benieuwd naar de beelden.

scintillating

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

What better way to travel than in a festive tram? Enjoy building all the details of this vehicle, including seating for 4 minifigures. You can even motorize the model, adding LEGO Powered Up and your own rails and lights (all sold separately).
Eigen rails, verlichting en motor...met name benieuwd welke rails dat dan zal zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vandaag de McLaren F1 (42141) gehaald bij de Intertoys voor € 125,99! Stond al even op m'n verlanglijstje, hij was steeds rond de € 175.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
pi! schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:10:
[...]

Oh, dank voor de tips, zeker interessant voor december!

Sinds de Galaxy Explorer ben ik weer helemaal into Space en kwam ik het boek "Lego Space - Building the future" tegen. Mooie fotografie, leuke verhaaltjes en goed voor de inspiratie:
http://thebrickblogger.co...pace-building-the-future/
https://www.bol.com/nl/nl/f/lego-space/9200000022631725/

Nostalgie? Jazeker! :)
De auteur van dat boek (Peter Reid) heeft ook nog bijgedragen aan volgende (bouw)boeken:
- The Lego Adventure Book, vol 1 (No Starch Press, hardcover)
- The Lego Adventure Book, vol 3 (idem)

- Lego Awesome Ideas (DK Books, hardcover)

Alle drie aanraders wat mij betreft, zeker indien je meer wil leren over de 'Neo Classic Space' stijl van Peter Reid/Tim Goddard. Moest je interesse hebben in die adventure serie van No Starch, dan zou ik zeker ook volume 2 erbij aanschaffen, alle drie zijn het echte AFOL ideeën boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tc99m schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:26:
Set naam van de nieuwe Winter Village set (10308) wordt (volgens diverse fora en Instagram accounts) waarschijnlijk “Holiday Main Street”. Prijs is nog steeds onduidelijk of die €100 blijft of meer richting €130.

Overflowing with Christmas cheer, the LEGO Holiday Main Street set (10308) is the latest addition to the popular LEGO Winter Village collection. Build an adorable village Christmas scene, with a toy shop, music store and shoppers, shop owners and their cosy apartments. Then build the tram and get it ready to take the shoppers home after their pleasant time outside.
Explore all the details of the toy shop and music shop. There are gifts in each of them, as well as a detailed apartment above each where the shop owner can rest after a busy day. Other details include a tram stop and a child mailing a letter to Santa. The set also contains 4 building booklets, so the whole family can enjoy building together.

Ben benieuwd naar de beelden.
Ik stel me in op 130 euro. Alles er onder is mooi meegenomen. :)
Mijn vermoeden is dat de tram gewoon op standaard trein rails zal gaan rijden.
Hopelijk past een standaard trein motortje en hebben ze niet gekozen voor een oplossing als bij de Crocodile. Je bent dan verplicht om de app gebruiken ipv de PU remote.
Overigens leuk dat Lego kiest voor een tram. Ik ben destijds met WV begonnen met de trein en het stationnetje. Maar velen daarna pas. Mooi dat ze nu weer gaan voor een rijdend (gemotoriseerd) iets. Misschien is een tram nog wel leuker dan een trein?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZW3ANQBpN1em5SvyzUGIoZ8Rgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSAbaseveiHch9FRzZ2QU8D4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQ6BXEYONXnfwvcavbYkbc5TClo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jo6O6zirOc3GTz94j9QF8Z1O.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een familieprojectje moest een poppetje van PawPatrol gemaakt worden. Ik vind em erg gelukt! 😻

Ik zou het doen!

Pagina: 1 ... 228 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .