De gebouwen ogen wat 'te' recht of plat? En ze ogen wat ondiep. Het is denk ik een beetje een combinatie van het rechte/platte in combinatie met een volwaardige voorgevel van een 2e verdieping. Het wordt dan automatisch 'stadser'; een blok*. Het brandweerstation had dat ook wel meer, maar die was dieper en er zat meer.... vorm in? Maar klopt, brandweerstation zat ook voor mij wel op het randje.
( * : zo doet het modular Police Station en Daily Bugles me ook te weinig; zo'n blok ).
Mijn grootste probleem met het brandweerstation was overigens het gebrek aan sneeuw, maar daar heb ik zelf wel voor gezorgd. Verder was het brandweerstation nog wel onder te brengen in een winterdorp (en trekt het de aandacht van kinderen).
Ik denk dat ik deze twee nieuwe gebouwen wel verwerkt zou krijgen in m'n winterdorp, maar zou ze niet op een prominente, eye-catching plek zetten. Meer iets voor opvulling in een steegje, waar de aandacht vooral uit gaat naar een andere set zoals bijvoorbeeld de caroussel. Als ik wederom met sfeervolle verlichting ga werken, dan zou ik ze ook iets minder belichten... meer een ondersteunende rol op de achtergrond.
Alleen zo zou het niet moeten zijn... daar is zo'n setje toch nét te duur voor
En dan te bedenken dat ik het Elf Club House vorig jaar gewoon midden in m'n winterdorp heb gezet. Het paste gewoon prima qua gebouw. Dat het "fantasy" was vanwege de elven maakte niet uit. Van die typische buren in je straat waar je niks vanaf weet... en in dit geval blijken het gewoon elven te zijn
Ik wacht de set eerst eens af. Dit jaar koop ik hem sowieso niet. Goed om te zien hoe andere mensen hem in hun winterdorp gaan verwerken; dat overtuigt misschien wel. Hoe dan ook... er is geen
must om elke set te moeten hebben. Jammer, maar past het niet, dan past het niet.
[
Voor 16% gewijzigd door
Gim op 21-09-2022 09:12
]