Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.656 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Reinier schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Ja maar, ja maar, dat was een Bell 222 B)

(Was, ja, want die is jaren geleden kapotgecrasht)
I know. Net als vele modellen in de show zelf ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Xqlus1ve schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Zoiets ja, het was volgens mij ook niet het hoofd model, heb nog zitten graven op het internet maar kan het niet vinden helaas.

Edit; volgens mij was dat ook ergens een model uit de jaren 90-99.
Kan het deze zijn geweest: https://brickset.com/sets/8082-1/Multi-Model-Control-Set ?
Niet wit, wel zwart :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

RBH

Xqlus1ve schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Zoiets ja, het was volgens mij ook niet het hoofd model, heb nog zitten graven op het internet maar kan het niet vinden helaas.

Edit; volgens mij was dat ook ergens een model uit de jaren 90-99.
Komt dan wel niet uit de jaren 90-99, maar niet de 42025 toevallig?

https://brickset.com/sets/42025-1/Cargo-Plane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-09 20:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

JA! Dat is hem geweest, waarom ik dan aan wit zat te denken?

Met die bestuurdebare auto heb ik veel mee gespeeld alleen op gegeven moment omgebouwd tot de osprey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
rammes schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:23:
[...]

Thnx nu heb ik dat deuntje de hele middag al in mijn hoofd.

tuu tudududuu tudududuu tudududuu tuu tuu tu tu tu duuu 8)
Ja, dat overkwam mij ook al. 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:47

L23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Als ze die als set uitbrengen dan is ie net te duur :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
Mijn batwing met licht:
https://www.veed.io/view/...8a-4877-a518-465ade73cea7

Edit: Nieuwe link Let op: heavy light flickering!

Verder is dit gemaakt met Game of Bricks. Veel draden wegwerken en wil het nog iets netter maken en de remote goed krijgen maar overall voor een eeerste project valt het mij mee

[ Voor 69% gewijzigd door Beatz op 19-07-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 17:55
Heeft iemand toevallig het blokje gebouwd in de lego store en nog een bouwtekening?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:30

Mappy

Piramide van Austerlitz

dm-dutchman schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:02:
Heeft iemand toevallig het blokje gebouwd in de lego store en nog een bouwtekening?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8y9exEuTs_L8Y1D1ntwqSy5G-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ee2S4oxl1qZlz2J8iy7IXNON.png?f=user_large
O-)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Wel de onderdelen gevonden, denk dat je daar genoeg aan hebt.

https://rebrickable.com/s...-brick/?inventory=1#parts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:30

Mappy

Piramide van Austerlitz

Nu de echte instructies :)
Old_LEGO_brick.pdf

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Is je video weg? Krijg een foutmelding.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:19

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RBH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:04:
Ik ben erg gecharmeerd van de nieuwe Technic Airbus helicopter, en deze review maakt dat niet minder! :)

[YouTube: LEGO Technic 42145 Airbus H175 Rescue Helicopter detailed building review]
Ik zag hem ook voorbijkomen, die vind ik ook wel erg gaaf _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Als de lego set ook 14 feet tall zou zijn dan zou de prijs nog enig sinds te verklaren zijn.
De huidige prijs is echt belachelijk, hoe graag ik hem ook wil dat ga ik er echt niet voor betalen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Tarin

Just plain weird.

Nu we langzaam project Titanic afsluiten en ik een plan heb om het gevaarte in de woonkamer te zetten, ben ik op zoek naar de bouwinstructies van de blauwe vinvis uit het boekje, omdat ik dat wel een coole weergave vind van de schaal van het schip. Het is niet de miniatuur, grote of kleine Creator-versie.. iemand een idee, of iemand al aan het nabouwen geslagen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAssVDA7M42wAkGq_vbQ5PQ3lHI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3T4Djzx51RSGrC9Pu7i14Rsd.png?f=user_large

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb mn SpeedChampion Mclaren (75892) afgebroken en opnieuw opgebouwd met MOC instructies. De verhoudingen van de orginele kit zijn gewoon te verkeerd in mijn ogen. De MOC die ik heb gekozen is McLaren Cyberpunk Rallye Car by dorianbricktron.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RHTE6Dh.jpg

Vanwege het cyberpunk thema ogen de verhoudingen een heel stuk beter in mijn ogen. Het is wel een display piece geworden, en geen play piece. Op een aantal plekken zitten delen maar met een enkele stud vast, en nog wat meer verbindingen zijn niet geborgen met een extra verbinding, maar dat is een limitatie als je alleen stukjes uit het donor-pakket wil gebruiken.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bezig met de BTTF DeLorean. Ik maak weer alle vreemde kleuren zwart of grijs :) Zakje 1 en 2 zijn af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXUF_RsjMJxyFG6MYg9qHethCaE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4wpcjSFVjGQ9S6jrKRDFuT2I.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23pP65ASXeNGVGPRzcJZ5Nwleqk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MueQPPFhJivluyBqHqZTfA5C.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ3L93NqQLwfnc4w34N2820EslA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pqjieQ2OQIQ5gltEgoXi3347.jpg?f=user_large

Vergelijk met Lego variant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkYqwuAIdfm_IFY_Ey2fAZ_sTrY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gGDd8XDbYOyqHX1aZzZcgzuu.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 19-07-2022 10:51 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatz
Pierre schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:48:
[...]

Is je video weg? Krijg een foutmelding.
Zie de nieuwe link en en edit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Beatz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:47:
[...]

Zie de nieuwe link en en edit
Geinig hoor!

Maar vind de licht setjes altijd overdreven en disco's. Alles van Batman was stealth, nu een NFS Underground voertuig 8)7

Hetzelfde geld voor de SW licht setjes, veels te veel licht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:32

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben zondag bij mijn vader langs gegaan om mijn oude lego van zolder te halen. Ik had mijn vrouw voorbereid dat het veel zou zijn....

het zijn 6 old school curver kratten vol :*) :*)

Vrouw lief vond dat toch iets te veel. Dus maar eens goed kijken wat ik echt niet ga missen.

Opmerkelijke dingen die ik tegen kwam:

ZNAP (gaat in de verkoop)
alle 8 de Slizers (die was ik helemaal vergeten)
Een van de eerste X-wing sets met doos (verkoop)
Het voetbalstadion van de Shell (ook te groot om te bewaren denk ik)

Daarnaast gewoon veel kastelen, piraten, inboorlingen, technic enz.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:16
Ik vind die LEDs in bepaalde sets best mooi, geeft net wat sfeer en body als je een LEGO set op je bureau hebt staan.

Dus ik ff googlen voor mij nieuwe aanwinst (76209) Thors hamer... die staat heel gaaf naast mijn monitor nu. Maar als alles dicht zit (screen etc) dan is het best donker en valt ie minder op. Dus ik vind een leuke LED set (Linkje) maar wat is dat duur zeg...

Het effect is gaaf, maar voor die prijs? Dan wordt de set bijna dubbel zo duur.. Dan wordt deze set nog duurder dan de Van Gogh :( dat had ik nu net niet op de planning staan.

Waar halen jullie die light-sets dan vandaan?

- The Neo and Only -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Succes daarmee, wat was dat een mislukt project zeg. Zelf toen ook een aantal doosjes gekocht, volgens mij heb ik er nog 1 of 2 in verzegelde toestand. Maar echt een voorbeeld van hoe mis Lego het kan hebben. Wel erg leuk voor de verzamelaars van rariteiten; denk dat je de advertentie zo het beste kunt insteken.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:32

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik verwacht ook niet veel te vangen voor die Znap. Het is een koffer met race auto.

Een domme fout van mijn jonge zelf, ik geloof ook niet dat ik er zelf veel mee gedaan heb.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Misschien heb je ze gekocht in de tijd dat er bakken vol van dat spul in de uitverkoop lagen, elke Bart Smit en Intertoys lag er vol mee. 2 gulden voor een setje dat oorspronkelijk 10 gulden kostte.. dan wil je toch wel eens wat proberen. Maar zelfs dat kon dit project niet redden van het K'nex-monster waarmee Lego middels Znap wilde concurreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 13:07
NeoFoX schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:40:
Ik vind die LEDs in bepaalde sets best mooi, geeft net wat sfeer en body als je een LEGO set op je bureau hebt staan.

Dus ik ff googlen voor mij nieuwe aanwinst (76209) Thors hamer... die staat heel gaaf naast mijn monitor nu. Maar als alles dicht zit (screen etc) dan is het best donker en valt ie minder op. Dus ik vind een leuke LED set (Linkje) maar wat is dat duur zeg...

Het effect is gaaf, maar voor die prijs? Dan wordt de set bijna dubbel zo duur.. Dan wordt deze set nog duurder dan de Van Gogh :( dat had ik nu net niet op de planning staan.

Die light my bricks set zijn ook belachelijk duur, ik heb laats 2 sets van Brixmax gekocht voor de assembly square en corner garage, waren in de aanbieding samen gekocht voor 66 euro, https://www.lightailing.com

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Paper
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-01 18:15
Voor dit topic ook even een account aangemaakt. Na 25 jaar ben ik vorige week weer begonnen met Lego. (11 tot 36) .
Om mee te beginnen heb ik de van Gogh gekocht, en vind dit erg leuk. Hier gaat het waarschijnlijk dus niet bij blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 16:02
Paper schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:11:
Hier gaat het waarschijnlijk dus niet bij blijven.
Daar mag je zeker van zijn, welkom bij een nieuwe hobby _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:53
Tarin schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:33:
Nu we langzaam project Titanic afsluiten en ik een plan heb om het gevaarte in de woonkamer te zetten, ben ik op zoek naar de bouwinstructies van de blauwe vinvis uit het boekje, omdat ik dat wel een coole weergave vind van de schaal van het schip. Het is niet de miniatuur, grote of kleine Creator-versie.. iemand een idee, of iemand al aan het nabouwen geslagen?

[Afbeelding]
Moet niet al te moeilijk zijn, een betere kwaliteit afbeelding zal echter aanzienlijk helpen.

Laat het even weten als je vastloopt, dan kunnen we je verder helpen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Vet... Wellicht een waarschuwing er bij voor mensen met fotogevoelige epilepsie _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:20
artificial_sun schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:17:
Ik ben zondag bij mijn vader langs gegaan om mijn oude lego van zolder te halen. Ik had mijn vrouw voorbereid dat het veel zou zijn....

het zijn 6 old school curver kratten vol :*) :*)

Vrouw lief vond dat toch iets te veel. Dus maar eens goed kijken wat ik echt niet ga missen.

Opmerkelijke dingen die ik tegen kwam:

ZNAP (gaat in de verkoop)
alle 8 de Slizers (die was ik helemaal vergeten)
Een van de eerste X-wing sets met doos (verkoop)
Het voetbalstadion van de Shell (ook te groot om te bewaren denk ik)

Daarnaast gewoon veel kastelen, piraten, inboorlingen, technic enz.
Doe zoals hier, maak haar verslaafd. :D

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Doe zoals hier, maak haar verslaafd. :D
Moet de gezinsportemonee wel tegen kunnen natuurlijk :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is nog wel een dingetje. :P

Ze koopt inmiddels veel meer dan ik. Ik hik een beetje tegen de vele leuke dure sets aan met als gevolg dat ik vrijwel niks meer koop. :X

Hoewel... Tweede blacksmith, vorige maand Batwing. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:35:
Ze koopt inmiddels veel meer dan ik. Ik hik een beetje tegen de vele leuke dure sets aan met als gevolg dat ik vrijwel niks meer koop. :X
Hey, dat zei mij man laatst ook al! (nadat ik de Dagobah set, de orchidee en de vetplantjes had gekocht, terwijl ik nog met de boomhut bezig was...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:26
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:35:
Dat is nog wel een dingetje. :P

Hoewel... Tweede blacksmith, vorige maand Batwing. O-)
oeh, een tweede blacksmith, doe mij er eentje! Ik baal enorm dat ik die laatst niet voor 100,- heb aangeschaft :(

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bint schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:01:
[...]

oeh, een tweede blacksmith, doe mij er eentje! Ik baal enorm dat ik die laatst niet voor 100,- heb aangeschaft :(
Hij was 117 ofzo. Ik moet nog even checken welke doos mooier is en ik dus voorlopig dichtlaat. Maar ik ga eens in de vakantie mijn backlog door.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Tof, na de NES is er nu ook een Atari 2600 :)

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/79586_10306_Box3_V29.jpg

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Helaas hebben we geen van die drie spellen (wel Millipede en nog 4 andere spellen). Dit wordt een instant buy. En dan samen met de Atari 2600 neerzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:16
gizmokat schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Die light my bricks set zijn ook belachelijk duur, ik heb laats 2 sets van Brixmax gekocht voor de assembly square en corner garage, waren in de aanbieding samen gekocht voor 66 euro, https://www.lightailing.com
Thanks, dat is al iets beter qua pricing idd.. Korte vraag; kan je deze USB leds ook gewoon in een phone-adapter drukken? Dan kan ik het namelijk ook nog automatiseren ipv via zo'n meegeleverde USB-AA-Battery-ding gebruiken.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:00

SomerenV

It's something!

artificial_sun schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:00:
Ik verwacht ook niet veel te vangen voor die Znap. Het is een koffer met race auto.

Een domme fout van mijn jonge zelf, ik geloof ook niet dat ik er zelf veel mee gedaan heb.
Ik kende het niet eens, terwijl het nog uit gekomen is in de periode dat ik nog LEGO kocht of kreeg. Maar kijkende naar de foto's snap ik dat het nooit een succes is geweest. Wat. Lelijk. :X Moest het een soort Knex tegenhanger zijn ofzo? Overigens heb ik Knex ook nooit zo begrepen. Allemaal verschillende kleuren door elkaar heen, alles vol gaten enzo. Nee, dat vond mijn (licht) autistische brein maar niks :+ Om die reden had ik ook nooit zo'n hoge pet op van vrienden die gebouwen en dergelijke van LEGO maakten in alle kleuren van de regenboog. Dat hoorde gewoon niet wat mij betreft :')

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 19-07-2022 15:37 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
NeoFoX schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:25:
[...]

Thanks, dat is al iets beter qua pricing idd.. Korte vraag; kan je deze USB leds ook gewoon in een phone-adapter drukken? Dan kan ik het namelijk ook nog automatiseren ipv via zo'n meegeleverde USB-AA-Battery-ding gebruiken.
Ik kan wel even de USB connector in een phone adapter duwen....even kijken of de batwing dan neerstort of weg smelt....of er gebeurt niets ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Beatz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Ik kan wel even de USB connector in een phone adapter duwen....even kijken of de batwing dan neerstort of weg smelt....of er gebeurt niets ;p
Als ie neerstort, dan wordt je volgende Lego project dus Bruce Wayne op terras. ;)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Neelon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:07:
[...]

Als ie neerstort, dan wordt je volgende Lego project dus Bruce Wayne op terras. ;)
Nou Bruce kan rustig adem halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mio5MBr07WoH9SkdEsZSvUcO3Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plMIhUodqOKWMbuZahrppn2Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaq8W1iqWUtdzc9ZJqNUdR3kyec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caIYZILNAOhKO9G43Ii1u6NJ.jpg?f=fotoalbum_large

Werd niet warm of iets...hoorde geen rare geluiden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gaaf. Duur grapje wel :X
Then again, koop de city monorail en je bent tegenwoordig het zelfde kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:18

QuattroNL

It is I.

Beatz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:38:
[...]
Werd niet warm of iets...hoorde geen rare geluiden 8)
Waarom zou het te warm worden? Een usb adapter geeft gewoon 5V, niks meer of minder.
Die ledjes trekken 3x niks dus ook de stroom kan die adapter prima leveren.
Als je er iets op aansluit wat meer stroom vraagt dan krijgt de adapter het zwaar maar met leds is dat eigenlijk nooit een probleem.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
QuattroNL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:36:
[...]

Waarom zou het te warm worden? Een usb adapter geeft gewoon 5V, niks meer of minder.
Die ledjes trekken 3x niks dus ook de stroom kan die adapter prima leveren.
Als je er iets op aansluit wat meer stroom vraagt dan krijgt de adapter het zwaar maar met leds is dat eigenlijk nooit een probleem.
Bedankt voor de info maar die had ik niet dus voor mij en anderen was het dus afwachten wat er zou gebeuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:18

QuattroNL

It is I.

Beatz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:44:
[...]
Bedankt voor de info maar die had ik niet dus voor mij en anderen was het dus afwachten wat er zou gebeuren!
Zo'n vermoeden had ik al dus was mijn reactie ook meer ter info en zeker niet bedoeld als kritiek d:)b
Graag gedaan :Y

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
SomerenV schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:36:
[...]

Ik kende het niet eens, terwijl het nog uit gekomen is in de periode dat ik nog LEGO kocht of kreeg. Maar kijkende naar de foto's snap ik dat het nooit een succes is geweest. Wat. Lelijk. :X Moest het een soort Knex tegenhanger zijn ofzo? Overigens heb ik Knex ook nooit zo begrepen. Allemaal verschillende kleuren door elkaar heen, alles vol gaten enzo. Nee, dat vond mijn (licht) autistische brein maar niks :+ Om die reden had ik ook nooit zo'n hoge pet op van vrienden die gebouwen en dergelijke van LEGO maakten in alle kleuren van de regenboog. Dat hoorde gewoon niet wat mij betreft :')
YouTube: De 10 vreemdste LEGO sets ooit!

Waarom???

Bij LEGO vonden ze n naam bedenken van die set te moeilijk, daarom gewoon "promotion set" genoemd, of dachten ze bij LEGO : geen idee wat t is? dus geen tijd besteden aan n titel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beatz
Set No.2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXrBW5wAD6dtIFQvu35eT3J16Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0EkF3W8VfYRJIFDSSKT95F8v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnQYEZctRAmpoifwVy52r_ShDWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QScC4YHmLwG4HXKGU7NfjQh.jpg?f=fotoalbum_large

Lichten komen er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
[

Op Amazon heb je van Gaement:
https://www.amazon.nl/GEA...09Z76TS2Q?ref_=ast_sto_dp

Misschien is het wat? Ik heb net voor de International space station binnen gekregen maar moet nog testen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4Ab_PVrx0F0oy-ELZw88T6Xycc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8zb0rBl4oiCNNgkxMOYJNnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Wat voor verlichting zit er op de echte ISS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YW4TJeJT6Cee1VgkvD_c5uSLtRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9q6GbfQI7f3E8boM8DfmaQkD.jpg?f=fotoalbum_large

I don't know....er zal wel iets op zitten voor als de dragon aan gekoppeld wordt met mensen of vracht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roy vd M.
Hier een tip voor mensen die hun steentjes graag intact (zonder scheurtjes) willen houden.

Ik ben al sinds februari bezig met het uitzoeken van m'n reserve-onderdelen. Alles lag her en der door elkaar heen, van alle leeftijden en zelfs soms kleuren. Half jaar geleden de keuze gemaakt om het allemaal te sorteren, steen voor steen. Beschadigde en verkleurde steentjes apart leggen (ik gooi niets weg) en de overgebleven steentjes chronologisch sorteren.

Nu had ik al een paar keer het idee om in te gaan op een opmerking van een forumlid dat klaagde over gescheurde steentjes, maar ik vergat het steeds. Nu in de nachtkoelte tijdens het sorteren weer een boel gescheurde steentjes tegengekomen. Ik durf wel te stellen dat iedereen met een bovengemiddelde verzameling Lego dat soort scheuren in z'n stenen heeft. In mijn reservevoorraad is zo'n 5 tot 10% van de ervoor in aanmerking komende stenen aan scheuring onderhevig. Zo ziet het eruit (het glanzende steentje in het midden):

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52227049832_d4531221f5_c.jpg

Vaak zie je het niet zolang een steentje los is. Hier een foto van een steentje dat niet vast zit; niets aan te zien; en datzelfde steentje dat wel vast zit: ziedaar het scheurtje*.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52228539105_481e0f277c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52228056471_007c3268a2_c.jpg

Vaak zijn de scheurtjes zo klein, vaak ook groter, soms over de volle lengte of hoogte van een steentje.

De getoonde exemplaren zijn relatief oude steentjes, maar ik zie het ook gebeuren bij mijn tweemaal opgebouwde Assembly Square van 2 jaar oud bijvoorbeeld. Het gebeurt typisch bij steentjes 1x2 en 1x1, plaatjes 1x1 en 1x2; en andere typen waar relatief veel rek wordt gevraagd van het plastic. Bekijk je 1x1 modified 'koplamp'-steentjes eens, als je eens flink wilt schrikken.

Hoe dit nu te voorkomen of de kans op scheuren minimaliseren?

- Plaatsen: voorzichtig en wrikkend in elkaar duwen indien mogelijk. Zo weinig mogelijk kracht op de te combineren steentjes zetten. Vergelijk het met een steeksleutel waarmee je probeert een vastzittende moer los te draaien. Een keer flink met een hamer erop slaan kán de moer loskrijgen, maar ook beschadigen. En als 'ie niet los komt, dan beschadig je de moer zéker. Liever een paar zachtere tikjes, dan krijg je 'm meestal ook los en zonder enige beschadiging. De vergelijking: druk een Lego-steentje met beleid en wrikkend op een ander.

- Loshalen: ook weer wrikkend, met gevoel. Vertrouw ook niet klakkeloos op de brick separator, ook daarmee kun je je Lego-steentjes stuk maken.

Als je hier tijdens één grote op- c.q. afbouwsessie op let, wordt het een automatisme. Bijkomstig voordeel is, dat het fijner bouwen c.q. afbreken is (vind ik althans).

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

*Het lijkt door de lichtwerking op de foto's net alsof het twee verschillende steentjes / zijden zijn, maar het betreft echt dezelfde zijde van hetzelfde steentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
Malfunctions schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Een airwolf MOC is wel interessant.. O-)
Ik heb pas geleden een Airwolf MOC voorbij zien komen. Op Facebook als ik het goed heb. Die zag er heel aardig uit.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Ik kwam laatst deze tegen, toch wel de beste die ik tot nu toe gevonden heb.
Als ik ooit eens tijd over heb ga ik hem proberen te ontleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FotW schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:08:
Ik kwam laatst deze tegen, toch wel de beste die ik tot nu toe gevonden heb.
Als ik ooit eens tijd over heb ga ik hem proberen te ontleden
Die zou ik gelijk kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De DeLorean schiet al op. Ik was eigenlijk van plan elke avond 2 zakjes te doen, maar de hond wou niet wandelen met dit warme weer, dus heb ik lekker bij de airco een paar zakjes meer gedaan. Nou stoorde ik me al sinds het uitkomen aan de manier hoe de kabels rond de voorwielen liep, dit stookte met het beeld wat ik had van de time machine en foto's van de echte auto bevestigden dat. De kabels moeten rond de wielkast lopen, niet bijna helemaal naar de voorruit en dan pas naar beneden. Ik snap dat Lego zich moet houden aan de regels van hun blokjes systeem, maar volgens mij kan het beter.

Dit is de originele auto:
Afbeeldingslocatie: https://image.cnbcfm.com/api/v1/image/105257322-makeit_v3_06072018_E407_DeLorean_JLG_mezz.jpg?v=1529478395

Dit is wat Lego er van gemaakt heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BaNU5c_zxmB0LpyRqsX52Vk-HU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YXDrQdpMVwUFxFtdXAtFPjeN.jpg?f=user_large

Ik heb die brick modified 2 studs richting voorwiel geplaatst en de kabel 1 stud verder naar voren en dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz95l3W5Kh_jbYPIezZkGzjIehM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GEP8sUMABriACEmFOsoC36rD.jpg?f=user_large

Wat vinden jullie? Beter, of niet? Eigenlijk had de kabel een halve stud korter moeten zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@zonoskar moest echt 10x kijken om überhaupt een verschil te zien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

@zonoskar beter

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:58
@zonoskar ik heb net pas stap 4 afgemaakt maar ga daar ook eens naar kijken.
Het ziet er zo al iets beter uit denk ik. Waarom heeft Lego hier gekozen voor die haakse pennen ? Wellicht zie ik het verkeerd maar als die verticale clips werden gebruikt kun je die slang beter in vorm krijgen ? Je krijgt dan wel meer lengte en zo te zien is die ruimte er niet onder het chassis.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
@zonoskar Oef moest goed kijken om de verschillen te spotten. Had zelf geen moeite met hoe de kabel over de wielen gaat, maar nu je het zegt, bij het wiel zelf is je aanpassing wel een verbetering.

Echter persoonlijk vind ik het minder mooi dat de kabel aan de onderkant nu te strak lijkt te staan; ipv dat de kabel de auto "horizontaal" in gaat, gaat de kabel nu lager dan de auto en "omhoog" de auto in. Dat vind ik aanzienlijk minder strak ogen dan het ontwerp van Lego, een stuk storender dan de afwijking bij de wielen als je het mij vraagt. Maar misschien staat de kabel niet zo strak en is het gewoon bij te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door davidov op 20-07-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@davidov Dat is inderdaad nog een issue, al komt er wel een paar zilveren bars overheen uiteindelijk, dan is het wat minder duidelijk dat de kabel met een boogje omlaag de auto ingaat. Helaas is de gebruikte kabel iets te lang, hij zou eigenlijk een halve stud (eigenlijk 1.5 stud) korter moeten zijn. Ik kan hem ook 1 stud verder vastmaken aan de onderkant (daar waar normaal de kabel van de achterkant komt), maar dan staat de kabel erg strak en dan ziet het er nog minder mooi uit. Ik ga nog proberen om de L-brick 1 stud naar achteren te verplaatsen, wellicht heb ik dan wat meer spanning op de kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:29:
@davidov Dat is inderdaad nog een issue, al komt er wel een paar zilveren bars overheen uiteindelijk, dan is het wat minder duidelijk dat de kabel met een boogje omlaag de auto ingaat. Helaas is de gebruikte kabel iets te lang, hij zou eigenlijk een halve stud (eigenlijk 1.5 stud) korter moeten zijn. Ik kan hem ook 1 stud verder vastmaken aan de onderkant (daar waar normaal de kabel van de achterkant komt), maar dan staat de kabel erg strak en dan ziet het er nog minder mooi uit. Ik ga nog proberen om de L-brick 1 stud naar achteren te verplaatsen, wellicht heb ik dan wat meer spanning op de kabel.
Ik vond het al een vrij knappe build met vormen die me onmogelijk leken in Lego, maar het is ergens ook wel knap dat je alsnog de speelruimte kan vinden voor dit soort aanpassingen, ook al is het slechts het 1-2 studs verplaatsen van een steentje.

Heb de auto alweer een tijdje in de kast staan, maar van deze "building in progress" foto's krijg ik haast zin om 'm opnieuw te bouwen, wat ik normaliter nooit doe. Vond het heerlijk om te zien hoe de vorm van de auto langzaam tevoorschijn komt.... die voorbumper ook.. of die zilveren exhaust die over de achterkant kronkelt... Misschien dat ik het technic gedeelte wel in tact laat, er zat 1 stap in waar ik eigenlijk 3 handen nodig had om alles in elkaar te zetten zonder dat het uitelkaar viel, )*#@$^@#*&@# wat heb ik daar lang over gedaan, ruim een uur meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Nou ik weet het niet. Had eerst een verticale clip gebruikt maar dit gaf te veel spanning op de kabel. Deze is inderdaad te lang zoals je al aangaf @zonoskar
Nu een horizontale clip gebruikt 1x1 want ik heb de 1x2 niet in mijn voorraad.
Toch maar even verder bouwen voor een beter overzicht. Kan in die stappen nog wel wat aanpassen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njF1zwpC6T29vSzV6x90kYTWuFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/he82NrPcf539QAU20J4Tl4Rx.jpg?f=fotoalbum_large
[Edit] heb onder ook nog een zwarte clip geprobeerd maar dat was helemaal niets.

[ Voor 5% gewijzigd door mir4dor op 20-07-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:56
zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:17:
De DeLorean schiet al op. Ik was eigenlijk van plan elke avond 2 zakjes te doen, maar de hond wou niet wandelen met dit warme weer, dus heb ik lekker bij de airco een paar zakjes meer gedaan. Nou stoorde ik me al sinds het uitkomen aan de manier hoe de kabels rond de voorwielen liep, dit stookte met het beeld wat ik had van de time machine en foto's van de echte auto bevestigden dat. De kabels moeten rond de wielkast lopen, niet bijna helemaal naar de voorruit en dan pas naar beneden. Ik snap dat Lego zich moet houden aan de regels van hun blokjes systeem, maar volgens mij kan het beter.

Dit is de originele auto:
[Afbeelding]

Dit is wat Lego er van gemaakt heeft:
[Afbeelding]

Ik heb die brick modified 2 studs richting voorwiel geplaatst en de kabel 1 stud verder naar voren en dan krijg je dit:
[Afbeelding]

Wat vinden jullie? Beter, of niet? Eigenlijk had de kabel een halve stud korter moeten zijn.
Rigid hose anders een idee? Die kan je buigen zoals je wilt, duurt alleen wel even voor ze in de vorm blijven zitten zonder klipjes of iets (of "valsspelen" met een ijzerdraadje erin ;)), maar dan kan die heel strak langs de wielkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:41:
[...]

Rigid hose anders een idee? Die kan je buigen zoals je wilt, duurt alleen wel even voor ze in de vorm blijven zitten zonder klipjes of iets (of "valsspelen" met een ijzerdraadje erin ;)), maar dan kan die heel strak langs de wielkast.
Of niet valsspelen en er een Lego-flex leiding in laten zitten, maar die buigen natuurlijk ook terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Tarin

Just plain weird.

Sato schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Moet niet al te moeilijk zijn, een betere kwaliteit afbeelding zal echter aanzienlijk helpen.

Beter dan dit wordt het niet ben ik bang, maar beter dan het PDFje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49hMiMj6m79fAQSEiYopJjZ71qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d4tFIkxSqu1qfdnQoKhw3ZT7.png?f=fotoalbum_large

Ik ben begonnen met Studio 2.0, maar ik ben niet zo thuis in de benamingen van de gekromde en schaal-delen..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 10:14
Dagg schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:49:
Ik was al opzoek naar een goede gitaar, basgitaar en saxophone toen ik deze tegen kwam om van het quartet een quintet te maken.
https://rebrickable.com/m...saxophone-player/#details[Afbeelding]
Welke een inspiratie is op wat de designer van het originele Jazzkwartet had bedacht voor een saxophone speler en toen kwam ik ook deze tegen, erg gaad, https://flic.kr/s/aHsmUaWU74
Ik heb de getoonde saxofoonspeelster gekocht, onderdelen via diverse sites binnen gekregen. Valt tegen, geen aanrader. Ziet er op de foto leuk uit, maar armen en benen zitten amper vast. Er zit m.i. ook een ontwerpfout in de manier waarop de benen moeten worden vastgezet.
Ze is niet bij het Jazzquartet te zetten, veel te fragiel. Jammer maar helaas.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De DeLorean is af. Ik heb ook een nieuwe blauwe 5L liftarm met Ferrari print binnen van Lego, zonder morren opgestuurd. Maar je raadt het al, ook deze heeft het puntje aan de print kant. Ah well, nu heb ik in ieder geval 2 dezelfde :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cg0_16aFyKGGvhjTvr8HKQKekYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/stwFvgrJqi8pBpDd7xoegBHj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2-OMQikCi353m_KG1BRzpn-JC4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JNm79VxzqPKttM5fQSZ7dXSs.jpg?f=user_large

Ik heb de build gefilmd, dus er komt nog een video. En beter foto's heb ik ook nog gemaakt, maar foto's bewerken van mijn nieuwe R6 is nog steeds lastig aangezien mijn oude Lightroom de RAW bestanden niet ondersteunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20

NoTimeRemains

I know

zonoskar schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:53:
De DeLorean is af. Ik heb ook een nieuwe blauwe 5L liftarm met Ferrari print binnen van Lego, zonder morren opgestuurd. Maar je raadt het al, ook deze heeft het puntje aan de print kant. Ah well, nu heb ik in ieder geval 2 dezelfde :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb de build gefilmd, dus er komt nog een video. En beter foto's heb ik ook nog gemaakt, maar foto's bewerken van mijn nieuwe R6 is nog steeds lastig aangezien mijn oude Lightroom de RAW bestanden niet ondersteunt.
oh man die delorean kriebelt wel zeg... :X

This is the Way.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Sato schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:36:
[...]

That's where you're wrong :+ Mijn eerste gedachte was ook 'easy, zo'n walvis' maar de werkelijkheid is iets anders. Ik heb nu de kop, grotendeels... Maar het is echt een mengelmoes van gebogen en schuine onderdelen, en op de plaatjes is niet goed te zien welke onderdelen gebruikt worden. Dus veel trial and error. Vooral veel error :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSJ2IehvjMSrydy4paQe1-w9o-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqIVleZH1UqC1LJXrZXe5GyN.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen maar mee verder gaan :) Kleine disclaimer trouwens, helemaal voorop klopt het niet. Op het origineel zijn studs te zien, en ik heb er tiles op gezet om te kijken of dat wat is.

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 21-07-2022 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Roy vd M. schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 02:20:
Hier een tip voor mensen die hun steentjes graag intact (zonder scheurtjes) willen houden.

Ik ben al sinds februari bezig met het uitzoeken van m'n reserve-onderdelen. Alles lag her en der door elkaar heen, van alle leeftijden en zelfs soms kleuren. Half jaar geleden de keuze gemaakt om het allemaal te sorteren, steen voor steen. Beschadigde en verkleurde steentjes apart leggen (ik gooi niets weg) en de overgebleven steentjes chronologisch sorteren.

Nu had ik al een paar keer het idee om in te gaan op een opmerking van een forumlid dat klaagde over gescheurde steentjes, maar ik vergat het steeds. Nu in de nachtkoelte tijdens het sorteren weer een boel gescheurde steentjes tegengekomen. Ik durf wel te stellen dat iedereen met een bovengemiddelde verzameling Lego dat soort scheuren in z'n stenen heeft. In mijn reservevoorraad is zo'n 5 tot 10% van de ervoor in aanmerking komende stenen aan scheuring onderhevig. Zo ziet het eruit (het glanzende steentje in het midden):

[Afbeelding]

Vaak zie je het niet zolang een steentje los is. Hier een foto van een steentje dat niet vast zit; niets aan te zien; en datzelfde steentje dat wel vast zit: ziedaar het scheurtje*.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vaak zijn de scheurtjes zo klein, vaak ook groter, soms over de volle lengte of hoogte van een steentje.

De getoonde exemplaren zijn relatief oude steentjes, maar ik zie het ook gebeuren bij mijn tweemaal opgebouwde Assembly Square van 2 jaar oud bijvoorbeeld. Het gebeurt typisch bij steentjes 1x2 en 1x1, plaatjes 1x1 en 1x2; en andere typen waar relatief veel rek wordt gevraagd van het plastic. Bekijk je 1x1 modified 'koplamp'-steentjes eens, als je eens flink wilt schrikken.

Hoe dit nu te voorkomen of de kans op scheuren minimaliseren?

- Plaatsen: voorzichtig en wrikkend in elkaar duwen indien mogelijk. Zo weinig mogelijk kracht op de te combineren steentjes zetten. Vergelijk het met een steeksleutel waarmee je probeert een vastzittende moer los te draaien. Een keer flink met een hamer erop slaan kán de moer loskrijgen, maar ook beschadigen. En als 'ie niet los komt, dan beschadig je de moer zéker. Liever een paar zachtere tikjes, dan krijg je 'm meestal ook los en zonder enige beschadiging. De vergelijking: druk een Lego-steentje met beleid en wrikkend op een ander.

- Loshalen: ook weer wrikkend, met gevoel. Vertrouw ook niet klakkeloos op de brick separator, ook daarmee kun je je Lego-steentjes stuk maken.

Als je hier tijdens één grote op- c.q. afbouwsessie op let, wordt het een automatisme. Bijkomstig voordeel is, dat het fijner bouwen c.q. afbreken is (vind ik althans).

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

*Het lijkt door de lichtwerking op de foto's net alsof het twee verschillende steentjes / zijden zijn, maar het betreft echt dezelfde zijde van hetzelfde steentje.
Ik heb het idee dat dit met de nieuwe steentjes veel vaker gebeurt (sowieso met bruin, ook de plates daarvan) dan steentjes uit de jaren 80/90.

Heb er daar maar een paar die barstjes hebben, terwijl setjes van de afgelopen 10/15 jaar veel meer mankementen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:53
SomerenV schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:56:
[...]

That's where you're wrong :+ Mijn eerste gedachte was ook 'easy, zo'n walvis' maar de werkelijkheid is iets anders.
*Niet al te moeilijk vergeleken met grotere bouwwerken die ik in het verleden ge-reverse engineered heb.

Maar met het grotere plaatje werd mijn vermoeden al bevestigd, dit model zit vrij creatief in elkaar en was zeker niet voor de verkoop bedoeld.

Mocht je ermee klem lopen dan hoor ik het wel. ;)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hV6CcoZ7FFetVRZneev0_rC_vE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qw8idcI8s0M9EHpCMF17OHIb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben met corona thuisgekomen van vakantie, dus ik ben in quarantaine. Daarom ben ik met een nieuw projectje gestart: een alternatief van de Boutique Hotel proberen te maken!
Het valt me op dat deze best veel andere kleuren bevat dan veel andere modulaire gebouwen, bijvoorbeeld als het gaat om de tiles tussen de verschillende verdiepingen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Jakkus schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:54:
[Afbeelding]

Ik ben met corona thuisgekomen van vakantie, dus ik ben in quarantaine. Daarom ben ik met een nieuw projectje gestart: een alternatief van de Boutique Hotel proberen te maken!
Het valt me op dat deze best veel andere kleuren bevat dan veel andere modulaire gebouwen, bijvoorbeeld als het gaat om de tiles tussen de verschillende verdiepingen.
Met Lego bezig zijn zoals het oorspronkelijk bedoeld was.. leuk hoor! Ik ben benieuwd waar je op uit komt. Zo'n MOC met een beperkt aantal onderdeeltjes laat zich soms noodzakelijkerwijze sturend bouwen, maar dat dit aan aangename creaties niet in de weg staat, bewijzen je eerdere ontwerpen. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ook hier begonnen aan een volgend project, dat gedurende de komende maanden gaat plaatsvinden omdat ik niet alle 8stud modellen in 1 keer ga aanschaffen, de Lego Speed Champions.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y3BDTEl.jpg

De 3 die ik tot nu toe in elkaar heb gezet zijn erg leuk om te doen, ze lijken ondanks het kleine formaat goed op de echte modellen.

Maar, bij de Urus staan de wielen te ver naar buiten. Ik heb geprobeerd om dat te verhelpen met een ander model spatbord. Nu gaat me dat voor nog wel enigszins lukken, ondanks het wegvallen van wat schuine plaatjes. Achter gaat dit m niet worden omdat de ruimte achter de wielen gewoon te kort is, helaas. Ook is de kleur groen van de stickers erg verschillend van de kleur groen van de steentjes, maar dat wist ik al vanuit reviews. Ik heb de meeste stickers op het vel laten zitten, en is het ipv een racewagen, een urban offroader geworden zodat de kinderen bij de basisschool naar binnen gegooid kunnen worden.

Eenzelfde minpuntje kwam ik tegen bij de I-PACE ETROPHY, de kleur blauw is veel donkerder op de stickers, dus hier ook een urban offroader van gemaakt. Nu nog een paar minifig kindjes met tasjes zien op te scharrelen om het geheel compleet te maken. Verder is deze Jaguar qua model dik in orde. Heeft ook kleinere en smallere wielen dan de Lambo Urus, dus ze blijven binnen het chassis.

De Lamborghini Huracán is dan weer wel dik in orde, is dan ook een zwarte wagen met zwarte stickers. Zeer klein minpuntje is dat de minifig met helm net een fractie van een mm te hoog is, waardoor het dak net niet aansluit, maar je moet er met je neus op hangen om het te zien.

Bij alle 3 de modellen heb ik ook verbindingen gezien waarvan ik in eerste instantie dacht, da ken nie... En toch kan het, en krijg je de meest creatieve vormen uit combinaties van steentjes. De ontwerpers zijn echt goochelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatz
Jakkus schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:54:
[Afbeelding]

Beterschap!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Sato schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:00:
[...]

*Niet al te moeilijk vergeleken met grotere bouwwerken die ik in het verleden ge-reverse engineered heb.

Maar met het grotere plaatje werd mijn vermoeden al bevestigd, dit model zit vrij creatief in elkaar en was zeker niet voor de verkoop bedoeld.

Mocht je ermee klem lopen dan hoor ik het wel. ;)
Bij nader inzien lijkt het toch een stuk eenvoudiger in elkaar te zitten dan ik eerst dacht. De creativiteit qua bouwtechnieken valt me nog redelijk mee, althans op de manier hoe ik het gedaan heb. Morgen ga ik weer verder en zal ik het model hier neergooien zodat jij en anderen er nog een keertje aan kunnen rommelen. Het enige waar ik nog wel echt op vastloop is de staart. Dat lijkt gebruik te maken van slopes en wedges, maar afgaande op het plaatje is het echt onmogelijk voor mij de onderdelen te identificeren. Hij is 3 studs in de lengte en ik gok 4 breed, dus iets groter dan hoe ik het nu heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLGCxFKytzArRq-W3VYkIjTAvSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NvoetmfHCRIPMayGjuVeGWT.jpg?f=fotoalbum_large

De steentjes sluiten overigens nog niet echt lekker aan op elkaar, maar da's het resultaat van meermaals steentjes verwisselen en handmatig een beetje schuiven hier en daar om dingetjes te testen. Structureel zou het vrij solide moeten zijn als het eenmaal klaar is.

Wat ik overigens niet snap is de vin bovenop aan de achterkant. Het is daar 2 breed en er is een stud te zien. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door dat onderdeel off-center te plaatsen... maar waarom zou je dat doen? :X Het lijkt ook op een 1x1 versie van 37352 , maar die bestaat niet. Het enige wat er bij in de buurt komt is wat ik nu gebruikt heb, maar op het voorbeeld is het niet zo hoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:39
De Avatar sets die nu bekend zijn gemaakt vind ik een beetje jammer. Deze is nog wel aardig maar zal wel weer enorm duur zijn gelet op het aantal minifigs.

Afbeeldingslocatie: https://www.thebrickfan.com/wp-content/uploads/2022/07/LEGO-Avatar-Floating-Mountains-Site-26-RDA-Samson-75573.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 02:22:
[...]

Bij nader inzien lijkt het toch een stuk eenvoudiger in elkaar te zitten dan ik eerst dacht. De creativiteit qua bouwtechnieken valt me nog redelijk mee, althans op de manier hoe ik het gedaan heb. Morgen ga ik weer verder en zal ik het model hier neergooien zodat jij en anderen er nog een keertje aan kunnen rommelen. Het enige waar ik nog wel echt op vastloop is de staart. Dat lijkt gebruik te maken van slopes en wedges, maar afgaande op het plaatje is het echt onmogelijk voor mij de onderdelen te identificeren. Hij is 3 studs in de lengte en ik gok 4 breed, dus iets groter dan hoe ik het nu heb.

[Afbeelding]

De steentjes sluiten overigens nog niet echt lekker aan op elkaar, maar da's het resultaat van meermaals steentjes verwisselen en handmatig een beetje schuiven hier en daar om dingetjes te testen. Structureel zou het vrij solide moeten zijn als het eenmaal klaar is.

Wat ik overigens niet snap is de vin bovenop aan de achterkant. Het is daar 2 breed en er is een stud te zien. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door dat onderdeel off-center te plaatsen... maar waarom zou je dat doen? :X Het lijkt ook op een 1x1 versie van 37352 , maar die bestaat niet. Het enige wat er bij in de buurt komt is wat ik nu gebruikt heb, maar op het voorbeeld is het niet zo hoekig.
Lijkt mij deze, dwars tussen 2 studs geklemd:

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-Uzznc5b7yrI/WKD_da3ZDnI/AAAAAAAAGoQ/PW6H105-lcMZQE5ZBN5BSwwoGt-b0uGNwCEw/s1600/lego-quarter-tiles-new-colors.jpg

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:26
[...]

[Afbeelding]

Ik gok dat voor het einde van de staat een ronde tile en twee wedges worden gebruikt (niet de goede kleuren)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gv2hhUCC81eXNAGMv_zLZwMIb_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CX0MEFyZKqOXbQoeOdZzjgAV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZBx1NRt4rSnDIPo6yCgeHAeOgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfbrK7KcXPQrZowFDuI3UZkg.jpg?f=fotoalbum_large

De “voorkant” van de staart is geen wedge, maar het lijkt er wel op. De stenen die ik in de staart heb gebruikt kunnen onmogelijk samen die ronde tile vasthouden

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:55

Pazo

Mroaw?

-BREAK-

Jullie hebben nog 1 week (tot 29 juli 22.00) om je creatie in te zenden in het Lego MOC Challenge 11 - juni / juli 2022 topic :)

Please carry on ;)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
[...]

[Afbeelding]

Is dit geen opties om het toch gecentreerd te plaatsen op steentje van 2 breed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmBTZgypj1_XmcjX9IkUuIZOgdo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MkwLn72VKUGjdSyvqGbWEFvx.png?f=user_large

Volgens mij worden die dingen jumper plates genoemd.

Voor verdere inspiratie kan je ook eens kijken naar MOC's, zoals deze: https://rebrickable.com/m...ale-31088-2-to-1/#details

[ Voor 3% gewijzigd door Justinn1988 op 22-07-2022 10:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y58s2FqM9yEovkhA5YNrsdW1PJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEHVzrw0pXvFXMiqjzNT2p7U.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat nog niet zo heel hard, maar ik ben wel weer een stukje verder gekomen vandaag :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:17
Mijn zoon van bijna 6 jaar is de laatste tijd met de LEGO aan de slag gegaan en omdat ik wat meer tijd heb (in between jobs) ben ik voor het eerst in 25 jaar weer eens wat gaan bouwen. Ik ben dus volledig nieuw in dit topic en ben ook niet echt op de hoogte van de hedendaagse lego-trends.

Ik heb een interesse in de F1, heb al gezien dat er een mooie McLaren F1 bolide te verkrijgen is van technische lego, misschien een idee om voor mijn verjaardag te vragen :).

Anyway, mijn zoon heeft een behoorlijke verzameling van lego-city bouwpakketjes en hij is hier driftig mee aan het bouwen. Van deze stukjes heb ik vanaf scratch onderstaande F1 auto gebouwd. Inclusief, voorvleugel, schuine achtervleugel, luchthapper, versnellingsbak, uitlaat, remlicht en vloer. Een poppetje past er helaas niet goed in, dit wil alleen zonder benen en met de handjes helemaal omhoog, dus dat lijkt nergens op.

Feedback, tips en trucs meer dan welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57AqBcc6g5rNd-YQEXSsSB3UArU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KQciSMjQxix3s5hj12NUV7U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACN7F6sQzZzGEAXiLh2gsOiIljY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVPK8UW3sICle2fDCnnWPizo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlHP8XoZFWyRAWL--Em2gIqF2xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQaKBPX3wlBp6DFihV9fgJkj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@GoeiedagEem In de Speed Champions lijn zit een Mercedes F1 wagen. Misschien is dat iets? Zitten sowieso toffe sets tussen als je wagens leuk vindt en ze zijn niet idioot duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
@GoeiedagEem Ik wil je niet beïnvloeden met mijn eigen mening, maar wil je wel aanraden om enkele reviews te lezen over de McLaren F1-wagen. Zo kun je zelf je mening vormen. Nooit zomaar Lego kopen, altijd best een review lezen, want sommige modellen worden heel goed, andere wat minder goed gewaardeerd.

Veel plezier met de nieuwe hobby!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mir4dor
Zo, ook de 10300 (BTTF) afgerond, en mijn vakantie moet nog beginnen :+
Allereerst; voor de eerste keer in mijn prille Lego avonturen miste ik een blokje (stap 31). Ipv 1x2 studs 1-side (11211) zat er 1x2 grille Brick (2877) in het zakje. Ik ga Lego hier niet voor spammen, gelukkig nog eentje in eigen voorraad.

Leuke build weer ! Hoe verzin je het.
Gekozen voor de eerste film uitvoering. Ik ben niet zo van die tierelantijnen, lees bananen en blikjes.
Erg stoere verschijning maar ga toch eens de "normale" DeLorean overwegen.
Ook de gebruikte clip Vertical (4085) ipv Handle side (4623/88072) ben ik nog niet helemaal uit. Iemand ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8FKEhGgiqwSoHmeP-CIh3yAIZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTnpa45vNYBntc01YH6lLtiw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6NlJJkHw-uX-G45-iZmD1OWPvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xidcsndVwYMhBnUtGa94piDe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duZQwU8R-mL0GUIpYhMLHQSnDFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evc1Vt1xTo1HlTNZCcSXrSjO.jpg?f=fotoalbum_large

Whale, whale, whale, what have we here? :D

Instructies (PDF) en Stud.io bestand voor de liefhebber :) Deze link is maar 7 dagen geldig, maar ik heb hem ook geupload naar Rebrickable zodat ie wat langer beschikbaar is voor wie hem wil bouwen. Qua kosten zit je rond de 10 euro volgens mij.

@Bint Jouw staart heb ik geprobeerd, maar dan klopt het ook niet met hoe het zou moeten zijn helaas.

@Justinn1988 Dat had ik al, alleen dan met een 2x2 plaatje met een stud in het midden :) Die heb ik overigens ook gebruikt aan de voorkant, voor het spuitgat.

@itsme Illegale bouwtechnieken in een officieel LEGO-boekje? :o Heiligschennis! ;w

[ Voor 20% gewijzigd door SomerenV op 22-07-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
@SomerenV Ik vind dat toch wel knap. Het is een beetje als puzzelen he? Maar lijkt me een erg voldaan gevoel te geven als dat beest dan ineens op je computerscherm aanspoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Roy vd M. op 22-07-2022 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Ik was als kind echt geobsedeerd door Lego. Uren heb ik ermee gespeeld.
Ik kan me nog wilde avonturen op zee herinneren met mijn piratenschip en er zijn ontelbare keren prinsessen gered uit mijn kasteel O+

Af en toe merk ik dat het kriebelt om die nostalgie terug te beleven en ik denk dat ik nu gewoon eens de knoop moet doorhakken en een set moet bestellen.
Ik ben een Star Wars en Harry Potter fan, dus keuze genoeg.

Zweinstein steekt mijn ogen uit. Voor die prijs heb je uren plezier. Ik twijfel echter tussen ineens voor zo'n mega set als Zweinstein gaan, of eerder 2 kleinere Star Wars sets zoals de Falcon en de AT-AT. De kleinere sets van Zweinstein spreken me niet echt aan.
Ik zit uiteraard helemaal niet op het niveau als de meeste hier, maar vroeg me af of jullie tips hebben voor een beginner zoals mij? :)

[ Voor 3% gewijzigd door C11 op 22-07-2022 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Roy vd M. schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:22:
@SomerenV Ik vind dat toch wel knap. Het is een beetje als puzzelen he? Maar lijkt me een erg voldaan gevoel te geven als dat beest dan ineens op je computerscherm aanspoelt.
Het heeft wel iets ja :) Nou viel deze wel mee, zeker in vergelijking met wat sommigen hier en elders soms laten zien, maar toch geeft het wel een soort van voldoening als het af is. Overigens was me dit nooit gelukt zonder Studio, omdat je daarin gewoon makkelijk op steentjes kunt zoeken als je weet welke termen normaal gebruikt worden (slope, curve, corner, wedge, plate, tile, round, en dan eventueel in combinatie met de oppervlakte, dus 1x2, 2x2, 2x4, you name it).
C11 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:30:
Ik was als kind echt geobsedeerd door Lego. Uren heb ik ermee gespeeld.
Ik kan me nog wilde avonturen op zee herinneren met mijn piratenschip en er zijn ontelbare keren prinsessen gered uit mijn kasteel O+

Af en toe merk ik dat het kriebelt om die nostalgie terug te beleven en ik denk dat ik nu gewoon eens de knoop moet doorhakken en een set moet bestellen.
Ik ben een Star Wars en Harry Potter fan, dus keuze genoeg.

Zweinstein steekt mijn ogen uit. Voor die prijs heb je uren plezier. Ik twijfel echter tussen ineens voor zo'n mega set als Zweinstein gaan, of eerder 2 kleinere Star Wars sets zoals de Falcon en de AT-AT. De kleinere sets van Zweinstein spreken me niet echt aan.
Ik zit uiteraard helemaal niet op het niveau als de meeste hier, maar vroeg me af of jullie tips hebben voor een beginner zoals mij? :)
Toevallig is m'n vriendin Harry Potter-fan en ze heeft dan ook wat sets. Zo zijn meerdere gebouwen vaak te combineren tot een groter geheel en kun je meerdere bekende scenes uit de films tentoonstellen. Die Zweinstein-set is heel gaaf (we hebben hem zelf niet) maar de losse gebouwen bevatten weer veel meer details die je herkent uit de films, om nog maar te zwijgen over de minifigs :) Die cohesie van sets mis ik bij Star Wars dan weer enorm omdat daar de focus veel meer ligt op voertuigen. Die zijn ook leuk, maar niet echt te combineren. Het wordt dan al snel een verzameling voertuigen :+ Ook gaaf, maar toch net wat anders.

Wat je qua Star Wars zou kunnen doen is beginnen met de X-Wing en Tie Fighter. Niet super duur, wel leuk om te bouwen. Of, als je meer een collectors item wilt wat leuk 'staat', dan zou je voor de helmen kunnen gaan. Die zijn qua bouwen een stuk eentoniger, maar staan wel leuk.

[ Voor 54% gewijzigd door SomerenV op 22-07-2022 23:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
Vergis je echter niet, in het grote kasteel zitten ook erg veel details. Maar het is micro-figuurschaal dus Lego kon er zoals SomerenV zegt niet alles in kwijt.

Het is een hoop bouwplezier dat je aan het kasteel beleeft; als je iets voor jezelf koopt, zou ik die nemen. Als je iets voor de kinderen neemt, hoe imposant het grote kasteel ook is, je kunt dan beter die wat kleinere sets nemen. Die kun je ook aan elkaar schakelen; het leent zich meer voor rollenspellen e.d.

Wacht wat dat kasteel betreft niet te lang, je weet nooit wanneer het uit productie gaat en vanaf dan zullen de prijzen niet dalen. Voer de set in in je Brickwatch (www.brickwatch.net) en wacht even af tot er een mooie aanbieding voorbij komt, zou mijn advies zijn als je voor het kasteel gaat (en dat geldt eigenlijk ook voor de kleinere sets)
.

[ Voor 26% gewijzigd door Roy vd M. op 22-07-2022 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:42
SomerenV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:17:
[Afbeelding]

Instructies (PDF) en Stud.io bestand voor de liefhebber :) Deze link is maar 7 dagen geldig, maar ik heb hem ook geupload naar Rebrickable zodat ie wat langer beschikbaar is voor wie hem wil bouwen. Qua kosten zit je rond de 10 euro volgens mij.

[...]
Super nice gemaakt. Respect.

En je kunt hier iemand (na 7maanden) blij maken: https://www.reddit.com/r/...ind_this_blue_whale_from/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

C11 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:30:
Kleinere sets van SW zegt die dan _O-

MF 75192, (7500+ steentjes) en AT-AT 75313 (6700+ steentjes) behoren ook tot 1 van de grootste sets van Lego :P

MF is circa 14/18 uur bouw plezier, AT-AT iets minder (12-14 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Xqlus1ve schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:11:
[...]

Kleinere sets van SW zegt die dan _O-

MF 75192, (7500+ steentjes) en AT-AT 75313 (6700+ steentjes) behoren ook tot 1 van de grootste sets van Lego :P

MF is circa 14/18 uur bouw plezier, AT-AT iets minder (12-14 uur).
Ik bedoelde eerder de 75257 en 75288.
Die grote zijn ook onbetaalbaar voor mij :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

C11 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:21:
[...]

Ik bedoelde eerder de 75257 en 75288.
Die grote zijn ook onbetaalbaar voor mij :'(
Ah ja helemaal vergeten, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:57

rammes

koekebakker 1e klas

SomerenV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:17:
[Afbeelding]

@Bint Jouw staart heb ik geprobeerd, maar dan klopt het ook niet met hoe het zou moeten zijn helaas.

@Justinn1988 Dat had ik al, alleen dan met een 2x2 plaatje met een stud in het midden :) Die heb ik overigens ook gebruikt aan de voorkant, voor het spuitgat.

@itsme Illegale bouwtechnieken in een officieel LEGO-boekje? :o Heiligschennis! ;w
oooh zelf een instructie gemaakt, waar doe je dat mee?

Ik zou het doen!

Pagina: 1 ... 210 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .