Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 211 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.651 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Met het gratis programma Stud.io

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
SomerenV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:17:
[Afbeelding]
[...]

@itsme Illegale bouwtechnieken in een officieel LEGO-boekje? :o Heiligschennis! ;w
Maar @itsme heeft wel gelijk, ze gebruiken wel degelijk een Tile, Round 1 x 1 Quarter geklemd tussen twee studs. En wat betreft illegale bouwtechniek; ze hebben deze techniek redelijk recent nog gebruikt voor het vlaggetje in de Nasa Apollo Saturn V, dus dan is het toch niet meer illegaal ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_R1zBHCT4oodIHbxytgkdCuoMpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QJGpLGM2552fs0KpMSjgs8y8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
ButcherJF schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Ik heb de getoonde saxofoonspeelster gekocht, onderdelen via diverse sites binnen gekregen. Valt tegen, geen aanrader. Ziet er op de foto leuk uit, maar armen en benen zitten amper vast. Er zit m.i. ook een ontwerpfout in de manier waarop de benen moeten worden vastgezet.
Ze is niet bij het Jazzquartet te zetten, veel te fragiel. Jammer maar helaas.
Dat is jammer, ik heb het nog wel op mijn to-do lijst staan maar is niet aan te raden begrijp ik. Valt er wat aan te tweaken volgens jou om het model beter te maken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 23:07
SomerenV schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:17:
@itsme Illegale bouwtechnieken in een officieel LEGO-boekje? :o Heiligschennis! ;w
Die techniek is wel/niet illegaal.

Wel als het plate in plate is.
Niet als het tile in plate is.

Bij plate in plate komt er stress op te staan doordat de studs en de Lego tekst erop tegen elkaar komen, een tile heeft geen studs en creëert daardoor ook geen stress op de onderdelen.

Is het een stevige connectie? Nee niet bepaald en daarom wordt het vrijwel nooit gebruikt in Lego sets.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

En de volgende 2 zijn af. Ook bij de Formula E is er een kleurverschil tussen het blauw van de stickers en het blauw van de steentjes. Maar, het verschil is kleiner, en het valt minder op omdat de stickers kleiner zijn en onderbroken worden door zwarte accenten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h5s6PmC.jpg

De Audi Quattro is gewoon een blokkendoos, een echt groep B monster. Ik ga nor wel een bijrijder opscharrelen, die krijgt dan de blik van wat nu de bestuurder is, dan is het helemaal compleet. 🤣

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mXb52iu.jpg

Heb nu alleen nog de Nissan GTR Nismo liggen, de anderen liggen al een week ergens bij DHL. We gaan het zien. Voor volgende maand staan de 2 nieuwe (Dodge Charger en de Astin Martin DB5) en de Ferrari 512 M in bestelling.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:32

QuattroNL

It is I.

Neelon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:01:
Voor volgende maand staan de 2 nieuwe (Dodge Charger en de Astin Martin DB5) en de Ferrari 512 M in bestelling.
Hou er rekening mee dat de single Speedchampions vanaf 1 augustus 25% duurder worden.
De Dodge en Aston komen per 1-8 uit en hebben vanaf het begin al de nieuwe adviesprijs van 25,-

Zodoende heb ik zojuist nog even snel de 3 huidige Speedchampions op Marktplaats gekocht (gewoon nieuw, maar wel voor een redelijk mooie prijs).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

QuattroNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Hou er rekening mee dat de single Speedchampions vanaf 1 augustus 25% duurder worden.
De Dodge en Aston komen per 1-8 uit en hebben vanaf het begin al de nieuwe adviesprijs van 25,-

Zodoende heb ik zojuist nog even snel de 3 huidige Speedchampions op Marktplaats gekocht (gewoon nieuw, maar wel voor een redelijk mooie prijs).
Ik weet het.

De Dodge, DB5 en 512 M zijn al betaald, en de F8, Countach en Evija zijn nog onderweg. De rest wordt marktplaats / bricklink / aanbiedingen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24
Na de aanschaf van de Sian, toch maar een wall display gekocht van Huyl. De wallmount is mooi qua afwerking, maar vond het ophang systeem wat simpel, het hangt aan een schroef en gezien het in de trapgang hangt en de kans bestaat dat je er tegen aan stoot...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/925748770405249074/1000018125850419270/20220722_135817.jpg

Maar ach je bent tweaker en dat lossen we op met een extra schroef + spacer. Deze past geen druk toe, maar houd het simpel op zijn plaats.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/925748770405249074/1000362872355962950/20220723_130744.jpg

Raad mijn volgende build :+
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/925748770405249074/1000363063737851995/20220723_132139.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
Cardinal schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:35:
Na de aanschaf van de Sian, toch maar een wall display gekocht van Huyl. De wallmount is mooi qua afwerking, maar vond het ophang systeem wat simpel, het hangt aan een schroef en gezien het in de trapgang hangt en de kans bestaat dat je er tegen aan stoot...

[Afbeelding]

Maar ach je bent tweaker en dat lossen we op met een extra schroef + spacer. Deze past geen druk toe, maar houd het simpel op zijn plaats.

[Afbeelding]

Raad mijn volgende build :+
[Afbeelding]
Niet de groene?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Slime! Dus de Ecto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
Ow had ik nog niet gezien maar dat is wel cool... :9~ ik heb zelf ook de Ecto-1 maar wou die eigenlijk nog niet bouwen (ook belegingswise) maar das wel cool....hmmmm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:55
Vandaag dankzij mijn vrouw in de LEGO store in Brussel geweest. We waren er vrij laat, maar ieder nog het blokje in elkaar kunnen zetten (ik was het vergeten eigenlijk, dat het er was). Dus die 2 keer mee kunnen nemen.
Verder eigenlijk weinig gekocht. Dots voor onze dochter en de kleine iron man platte ding voor mijn vrouw. Ik bewaar de aanschaf van de Starry Night voor Legoland over een paar weken en mijn vrouw hoopt daar dan Optimus Prime mee te kunnen nemen. Denk onze dochter de Sonic set.
Lekker alle drie wat om naar uit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Heb even gezocht maar ik kwam deze video niet tegen in het topic, excuus als hij wel al eerder gepost is.
Hier een korte video van Lego en de maker van The Mighty Bowser, met wat meer details over het model.

Ik blijf balen van de prijs, want het model zelf is wel echt heel tof!

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-09 20:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ReVision. schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:29:
Heb even gezocht maar ik kwam deze video niet tegen in het topic, excuus als hij wel al eerder gepost is.
Hier een korte video van Lego en de maker van The Mighty Bowser, met wat meer details over het model.

[YouTube: LEGO Super Mario The Mighty Bowser - Built to Impress]

Ik blijf balen van de prijs, want het model zelf is wel echt heel tof!
Je bedoelt je bent super ongeduldig en wil eigenlijk niet wachten tot er een goede aanbieding is, of wordt hij enkel exclusief op Lego.com verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Of mogelijkheid 3, de verwachting dat zelfs een fikse aanbieding nog een in absolute zin te hoge prijs zal inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
De prijs is wat mij betreft inderdaad gewoon veel te hoog, 239 of 269 euro is gewoon echt te veel en daarvoor ga ik hem niet kopen, ondanks dat ik hem wel echt graag wil hebben. Mocht de prijs onder de 200 euro zijn geweest of ooit komen in een aanbieding dan ga ik wel twijfelen en hem waarschijnlijk kopen.

hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:26
zo, een mooi resultaat dit weekend:

* lego architecture londen gratis opgepikt. Ik denk dat ie gevallen was en dat ze geen boekje meer hadden om hem in elkaar te zetten
* 3kg lego voor 20,-, redelijk modern, met daarin 5 complete sets (die ik heb kunnen identificeren) - daarnaast zaten er nog minstens 2 of 3 sets met lego basic collectie in.
* 7kg jaren 70-80 lego gekregen. Veel is verkleurd, maar wie weet wat ik er nog uit pik.

Maar nu eerst verder met Hotel Boutique - wat een geweldig gebouw waar ik echt het cuba gevoel van krijg. Deze bouw ik samen met mijn dochter van 4. Heerlijk om in de ochtend te bouwen als moeders de vrouw en min jongste dochter nog in bed liggen :D

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whk6Pi6BYX2xCK-6ZK792B4XfWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNTUUQVHmTJhlulwgSchBeFv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben verder aan het bouwen aan het alternatief van de Boutique Hotel. Het begint ergens op te lijken! :)

Er begint zich ook een verhaal te ontvouwen:

Edgy Exhibit:
Minifigs komen van heinde en verre om de beroemde kunstwerken in het museum van Steendam te bekijken. Wat ze echter niet weten is dat de meeste kunstwerken in dit museum nep zijn!
De buurman is een vervalser. 's Nachts opent hij een geheime doorgang vanuit zijn huis, en vervangt de kunstwerken in het museum met zijn eigen maaksels.
Tot nu toe is hij nog niet gesnapt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j09UxIlzEa4YW3PjnZyJIos2xuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8l0Ivcyj9Lq8VMp2amYoPFq8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Jakkus op 24-07-2022 13:10 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ReVision. schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:56:
De prijs is wat mij betreft inderdaad gewoon veel te hoog, 239 of 269 euro is gewoon echt te veel en daarvoor ga ik hem niet kopen, ondanks dat ik hem wel echt graag wil hebben. Mocht de prijs onder de 200 euro zijn geweest of ooit komen in een aanbieding dan ga ik wel twijfelen en hem waarschijnlijk kopen.
Brickwatch met een reminder aanzetten en geduld/geluk hebben. Als ik zie voor wat voor bedragen de MF, AT-AT en de SD UCS sets al eens geweest zijn in aanbieding kan je leuke kortingen pakken, dit zal ook wel een keer met deze set zo zijn, maar je moet er soms wel snel bij zijn!

Ik vergeet ook soms dat niet iedereen het heel breed heeft en dat Lego gewoon vet duur is als hobby, ook voor de prijs stijgingen die eraan zitten te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:00

SomerenV

It's something!

Xqlus1ve schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Ik vergeet ook soms dat niet iedereen het heel breed heeft en dat Lego gewoon vet duur is als hobby, ook voor de prijs stijgingen die eraan zitten te komen.
Ik heb het zelf ook niet heel breed maar had meestal wel ruim voldoende inkomsten om zowel wat te sparen als soms wat Lego te kopen (overigens geen idioot dure sets, dat scheelt wel wat). Nu is alles aanzienlijk duurder geworden waardoor sparen een stuk lastiger is geworden maar iets als Lego kopen dus ook veel meer naar de achtergrond is verdwenen.

Dit jaar heb ik vooralsnog 2 sets op m'n verlanglijstje staan. De DeLorean en het kasteel, al hoop ik in beide gevallen op leuke kortingen later dit jaar ergens. Doordat alles zo idioot duur is tegenwoordig is het jammer dat juist de nostalgische sets vaak gericht zijn om de afols met geld. Zie het kasteel van 400 euro of de forest hideout die je gratis krijgt bij besteding van een bepaald (relatief hoog) bedrag. Zonde.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 07:41
Oops verkeerde knopje

[ Voor 98% gewijzigd door ingmar_loko op 24-07-2022 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-09 16:15
Ik weet niet of het kasteel ooit met korting komt, heb zo' n voorgevoel dat het een lego exclusive is.

Die andere, de ruimteschip, die komt wel met korting schat ik.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-09 18:47

ID5

Voor de Summer Joust, 'Bridging the Gap' heb ik een Japanse brug gebouwd, geïnspireerd door de Shinkyo Bridge die naar de Futarasan heiligdom gaat in Nikko, waar ik in 2020 geweest ben.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52236422131_39e0bd10d2_b.jpgThe Sacred Bridge

Mijn foto, genomen in januari 2020:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcifcVKuiuFZ7VI8bgBgujLIPyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejWTiQ0W62HSAzcQW3fCaHyU.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mijn MOC heb ik er alleen wat meer sneeuw toegevoegd, zodat de brug er extra uitspringt. Er lag overigens op sommige plaatsen nog wel een heel klein beetje sneeuw in die omgeving toen ik er was, aleen niet op de brug. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op maandag 25 juli 2022 @ 01:54:
Die andere, dat ruimteschip, die komt wel met korting schat ik.
Hoop het ja.
Alhoewel, ik denk dat ik 'm zomaar op 1-8 gelijk bestel, moet 'm gewoon hebben (pure nostalgie)! :Y

(sorry voor de fix, ben een beetje een taalpurist :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
QuattroNL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:43:
[...]

Hoop het ja.
Alhoewel, ik denk dat ik 'm zomaar op 1-8 gelijk bestel, moet 'm gewoon hebben (pure nostalgie)! :Y

(sorry voor de fix, ben een beetje een taalpurist :+ )
Zelf ga ik deze set ook per 1-8 bestellen. Pure nostalgie en de prijs vind ik ook nog te doen. En super dat je er nog twee ruimteschepen van kunt maken. Wel jammer dat deze instructies alleen digitaal beschikbaar komen.

Ik zou er overigens gewoon ‘het ruimteschip’ van hebben gemaakt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 25-07-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:06:
[...]
Zelf ga ik deze set ook per 1-8 bestellen. Pure nostalgie en de prijs vind ik ook nog te doen. En super dat je er nog twee ruimteschepen van kunt maken. Wel jammer dat deze instructies alleen digitaal beschikbaar komen.
O ik wist geeneens dat er 2 ruimteschepen van te maken waren, nice!
Al zal ik denk ik vooral (in het begin that is) bij het origineel blijven omdat ie op de vintage LL928 gebaseerd is waar hij naast komt te staan.
Ik zou er overigens gewoon ‘het ruimteschip’ van hebben gemaakt. :)
Taaltechnisch gezien kan dat ook natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 07:23
QuattroNL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:18:
[...]

O ik wist geeneens dat er 2 ruimteschepen van te maken waren, nice!
Al zal ik denk ik vooral (in het begin that is) bij het origineel blijven omdat ie op de vintage LL928 gebaseerd is waar hij naast komt te staan.
Het zijn twee extra modellen, en ook die 2 zijn gebaseerd op klassieke space modellen uit dezelfde reeks. Echt nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:26
ID5 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:16:
Voor de Summer Joust, 'Bridging the Gap' heb ik een Japanse brug gebouwd, geïnspireerd door de Shinkyo Bridge die naar de Futarasan heiligdom gaat in Nikko, waar ik in 2020 geweest ben.

[Afbeelding]The Sacred Bridge

[Afbeelding]

Voor mijn MOC heb ik er alleen wat meer sneeuw toegevoegd, zodat de brug er extra uitspringt. Er lag overigens op sommige plaatsen nog wel een heel klein beetje sneeuw in die omgeving toen ik er was, aleen niet op de brug. :9
wow, heel. heel erg gaaf. Als je meer foto's hebtt, graag. Misschien bouw ik hem een keer na en neem ik hem op in mijn winterlandschap. ALs ik er ooit aan toekom met alle projecten die ik nog in mijn hoofd heb.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccxJoXdp_X2Dm3wuJ92ktdyk1Xc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vl1GAq0lRbrnXuO7B214OUL5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6kwLceXpWDfLTh_nTpKbYY2ops=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtLqjQU2lqM9pTuSSp0B0vbm.jpg?f=fotoalbum_tile

Creatief met trappen :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:13

Soggney

Zeekomkommer

De trapgaten lijken me wel wat beperkt. Ze verliezen zo hun hoofd als ze naar boven willen/of moeten op de bovenste treden kruipen

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

kezzza schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Het zijn twee extra modellen, en ook die 2 zijn gebaseerd op klassieke space modellen uit dezelfde reeks. Echt nice!
Gevonden: https://jaysbrickblog.com...er-2022-alternate-builds/
*O*

Nieuwe versie van de oude LL918:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkaGfrlr8S5-yRcNVxusg1UxxFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afGGyG6hOrsOBDFWMcwWaRFN.jpg?f=fotoalbum_large
Vind de nieuwe variant wel wat te groot.

Nieuwe versie van de oude LL924:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL75ztkF93WrjW5Vpp7VD4etAUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slHaJE5RDzypTMTafztXYAhj.jpg?f=fotoalbum_large
Die lijkt nog wel aardig :9

De instructies voor de nieuwe 918 en 924 komen, als ik Jaybricks moet geloven, per 1-8 op de Lego-site beschikbaar.

[ Voor 61% gewijzigd door QuattroNL op 25-07-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Soggney schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:38:
[...]

De trapgaten lijken me wel wat beperkt. Ze verliezen zo hun hoofd als ze naar boven willen/of moeten op de bovenste treden kruipen
Op de foto's lijkt dat erger dan het is.. Ze moeten hooguit een beetje bukken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Persoonlijk zou ik -als je die slangen al moet gebruiken wegens de beperkte onderdelenkeuze- die slangen allemaal parallel zetten, zodat je een ladder-idee krijgt. Nu zit het tussen een ladder en een trap in, iets wat zeer moeilijk te beklimmen zou zijn. Ter overweging; voor de rest ziet het er weer prima uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

Wederom was de NASA Ruimtevaart raket (10283) in de aanbieding bij Intertoys. Echter net als de vorige keer niet leverbaar online. Men wees naar de voorraad in de winkels, maar die was ook letterlijk nul. Klacht gestuurd naar Intertoys dat een aanbieding zonder voorraad letterlijk kansloos is. Nietszeggende mail op terug gehad over dat de set nog wel terug in het assortiment komt. Leuk, maar dat was niet de essentie van mijn email...

Omdat ik toch wilde bouwen zojuist deze maar meegenomen bij de lokale Intertoys aangezien deze ook in de aanbieding is. Eigenlijk 5 euro meer dan ik voor mezelf vast had gesteld voor deze set maar soit :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYAg3_rwVJxhjy0XKS545YPe2WM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djGWFA9g7psD3c9uOJAuLvHg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 25-07-2022 14:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 21:02
En nu eindelijk bouwen, want vakantie. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HrzPgVx6I8dpnhbxKVKP9827U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfagwaT2FW0aRi1POHn5buvA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ID5 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:16:

[Afbeelding]The Sacred Bridge

[Afbeelding]

Mooi gedaan. Alleen is winter nou niet echt een zomerding, zeg maar :P
Mocht je meer inspiratie zoeken: google images even "japanse tuin clingendael". We hebben er in NL namelijk ook eentje, een hele mooie zelfs :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Na enig twijfelen toch de Lego Wall-E 2e-hands aangeschaft en direct ook extra Lego pieces voor een Moc die ik had gevonden op rebrickable. Resultaat mag er zijn naar mijn mening :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3i-qn4QJ3_qF36fwZIdF2AI5TY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYlxgFN5aCL7HIRgg3QQ3kQg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 21:02
bitpixl schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:25:
Na enig twijfelen toch de Lego Wall-E 2e-hands aangeschaft en direct ook extra Lego pieces voor een Moc die ik had gevonden op rebrickable. Resultaat mag er zijn naar mijn mening :)

[Afbeelding]
Die ligt hier ook nog ergens in stukjes boven op zolder. Niet normaal wat die set tweedehands doet. :D

Heb hier nu voor zo'n 2000 euro aan Lego in gesloten dozen op zolder liggen, in de hoop dat het ooit leuk geld waard is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hmm, Wall-E, die wilde mijn zoontjes ook nog eens dat ik op ging bouwen. Ligt hier MISB, factory sealed in de kast. Eigenlijk nooit aan toegekomen. Voor 250 euro laten we dat maar even zo denk ik :+

Edit: die van mij is nog van voor de fix met de nek, dat zal hem ongetwijfeld meer waard maken ook als ik dat zo zie.

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 25-07-2022 16:35 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb eindelijk de foto's van de DeLorean weten te bewerken. Ik hoop dat ze in de smaak vallen :) Ik ben voor de 2de variant gegaan, maar ik heb de extra slangen uit de eerste versie ook gebruikt, het ziet er daardoor wat drukker uit. Uiteraard ook vrijwel alle rare kleuren vervangen, alleen de skateboard en plutonium kist en de hendel voor het inklappen van de wielen zijn nog gekleurd. Dat laatste vond ik wel passend aangezien het een feature van deze set is.

Niet te zien op de foto's maar ik heb toch nog de kentekenplaat van een sticker voorzien en aangezien ik de OUTATIME het mooist vind, is het die geworden. Klopt niet met de film, maar ach. De stickers in het interiuer heb ik niet geplakt, is me teveel gepriegel en ik vind dat dat gewoon bedrukt had moeten zijn. Met de wielen ingeklapt staat ie op 3 1x2x5 trans-clear bricks zodat hij nog hoger zweeft dan wat Lego verzonnen had.

Ik heb ook een oplossing gevonden voor de kabel langs de voorwielen, maar daar zijn nog onderdelen voor onderweg. Foto's komen later :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYmC5-_kfhgl5nY90vXiK-f65Po=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jTTCbkzKTcJJ78oE6YEC7qqD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUBXFRxUtIg7CYWLJn7ztEfI624=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kTVmSkAS9EbzdZND6kFctf0z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiwY07IEuuL_BpkLkceM2z8G5PM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MLG8IqwYs0M6MgVNqIyGlviM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIGDtSHOWclwgPYd6nIRsPlGeg0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mUjQ4rnHq0ZYhX3hEeUwRq1q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GV9qbonyU1aCWcwWlUrd-AnZR6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ug8CiPfy6pODmcHIo0VpXgsE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzkg_mI56WlwTT-Y9qiCIP_PrdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ogZ2pBIX3WUBax0v8ZRoQgz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph_G_Z2yJPhwwbC6TsQwRdsS2o8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zTwztRjiB3xybajdxJtvfDo9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lS7yiIocl5IXYhuwQNVGAWD4H8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qOMUvDjuJaUQDMkmulu3U76z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geFkUZfG0w8W7HzVYGOP4LORIDI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mBigrEgX5YkhZvNOe00ivXBf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjYMWS8IzSG-yjtRa-aldq3qNlI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5TIJw2srL7z9R6wxeqQdKdGq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIk7dKnp6X9J_GZXw9Cukvl41Bo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z8WKbeolINdJ2qI4I3dkZdZR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8128A81Mi9EkehfKqusX88OCc4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uaVpfF1yGVLnW4z1rbU2cffN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRoRaqz7rS51NnOBqOWT12gMMR4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r4y57Ux694fESryPZ7kAgTc1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-e-KQCkSmelEES2brePmoKJR4w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X1742bkKL1C85RUnbUppS2cL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE-ks-DhVvu5lKRlc_PynmBKBzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/orr39ha7A19sPXSWUR0isIxA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raalNfxXGUC21d0AvrRWDhlsYO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SKEsLOXh3L4Q1wOMksVNIyxp.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-09 22:30
iemand een goedkope en betrouwbare site om een stickerset te kopen?
het gaat om de ferrari F40 creator 10248
heb deze 2ehands op de kop getikt en zou toch graag de stickers recht hangen :)
iemand ook tips om de oude stickers te verwijderen die er wss al verschillende jaren ophangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 15:07
daedalus81 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:16:
iemand ook tips om de oude stickers te verwijderen die er wss al verschillende jaren ophangen.
Voor oude stickers ooit een filmpje gezien waarbij je het steentje met sticker moet houden tegen de zijkant van een mok met heet water. Daarna kon je de sticker goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Als je héél voorzichtig bent, kun je veel stickers verwijderen en opnieuw aanbrengen. Om 'een begin te maken' bij verwijderen, kun je een stanleymesje gebruiken. Zorg ervoor dat je het steentje niet bekrast en werk voorzichtig.

Ik doe dit bij de sets uit de jaren '70 en '80 en het werkt prima. Wel zijn de stickers vanaf de jaren '00 van beduidend slechtere kwaliteit, maar de Ferrari is nog niet zo oud dus ik verwacht dat het goed zal gaan. En... als je toch een ander stickersetje gaat kopen (origineel op Bricklink bijvoorbeeld), dan heb je niets te verliezen he.

De tip van Meesje misschien eerst 's proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

bitpixl schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:25:

[Afbeelding]
Welke MOC is dat? De "wenkbrauw" is één die ik zo op de foto in werking zie. Die andere zal te maken hebben met de berg Technic beams onder?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

*knip
verkeerde conclusie getrokken :+

[ Voor 94% gewijzigd door Superkiwi op 25-07-2022 19:29 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:32
Zelf al een paar keer besteld bij deze shop.

https://www.brickstickers...Product=773239314&Lng=nl#

Of als je originele wilt ipv replica, bricklink proberen

[ Voor 4% gewijzigd door londemanmp op 25-07-2022 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

FeaR schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:46:
[...]

Welke MOC is dat? De "wenkbrauw" is één die ik zo op de foto in werking zie. Die andere zal te maken hebben met de berg Technic beams onder?
Ik zie ook aangepaste armen en handjes.

Deze MOC:

https://rebrickable.com/m...l-eyebrows-hands/#details

Kwam me bekend voor omdat ik de zonnepanelen tof vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
londemanmp schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:36:
[...]

Zelf al een paar keer besteld bij deze shop.

https://www.brickstickers...Product=773239314&Lng=nl#

Of als je originele wilt ipv replica, bricklink proberen
thnx eens bekijken
ook de tip van het verwarmen zal ik eens proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

QuattroNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:08:
[...]

En ik kon het niet laten... ook de 25% prijs verhoging speelt natuurlijk mee. Alle 8stud wide Speed Champions zijn nu onderweg en/of in bestelling. Er moet de komende tijd niks super tofs uit gaan komen, behalve dan de Galaxy Explorer, die komt er zo snel als Lego deze verstuurt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JDZqxDr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mVRVP3A.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AxyfolC.jpg

En de dragster heb ik wat aangepast. De standaard achterwielen zijn lachwekkend klein, dus door middel van een 4stud axle met stop, een volle hoogte technic bush, en 2 halve hoogte technic bushes (1 aan iedere kant van het wiel) grotere wielen gemonteerd. Ziet er meteen stukken beter uit, en de halve bushings matchen qua kleur mooi met het schema van de rest van de dragster.

O ja, en een setje "moc" startlichten voor bij de dragster, daar passen ze beter bij dan bij de 2 andere sets die hem standaard erbij hebben zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Neelon op 25-07-2022 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik moest bij die laatste foto serieus twee keer kijken. Lijkt met je keyboard en monitor er achter wel of er een overdekte tribune achter staat, als ware het een racecircuit :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:13

Maximus

There is no substitute

Gisteren van de nieuwe Speed Champions de Ferrari 512M gekocht; erg leuke build voor de prijs. Leuke bouwtechnieken om ook de voorspatborden te maken. Moet zeggen dat met de 8 stud brede Speed Champions de auto's sterk hebben gewonnen in geloofwaardigheid. Veel mooier dan de eerdere in de reeks. De 512M kan ik zeer aanraden!

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Maximus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 06:38:
Gisteren van de nieuwe Speed Champions de Ferrari 512M gekocht; erg leuke build voor de prijs. Leuke bouwtechnieken om ook de voorspatborden te maken. Moet zeggen dat met de 8 stud brede Speed Champions de auto's sterk hebben gewonnen in geloofwaardigheid. Veel mooier dan de eerdere in de reeks. De 512M kan ik zeer aanraden!
Bij mij liggen de Ferrari, Lotus en Lambo klaar om in de vakantie gebouwd te gaan worden.
De ruimte in de vitrine is er nog net dus gelukkig kunnen ze bij de rest staan. Daarna wordt het tijd dat Ikea de glazen plankjes voor hun Besta serie weer eens normaal op voorraad gaat krijgen, die dingen, in mijn maat, zijn bijna constant in elk filiaal uitverkocht :(
Want tja, waar moet ik dan straks de Aston en Dodge kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Maximus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 06:38:
Ik sluit me aan bij jouw aanbeveling. Anderhalve week geleden de Ferrari, als eerste Speed Champion, gebouwd en ik vond het een pracht van een constructie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Als ie nog niet in elkaar staat kan ik je deze mod aanraden.

https://rebrickable.com/m...-ferrari-f40-mod/#details

Onderlaatst zelf ook toegepast, was meer dan de moeite waard. Hij zit er nu velen malen beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NQgeseGYA4UeY7SuPa-KIwUq5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfkYPAjPB6lkfeXREavueQFo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QNaBfV8fJwHHIgUVwGL7M3kvp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmZULbPDV39PRese5BG26k68.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMXMVEkhe28yn59oPuAajlbutkA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yoo6CVlE2Q3BQBh5ymwA8Owi.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

QuattroNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:18:
[...]

Bij mij liggen de Ferrari, Lotus en Lambo klaar om in de vakantie gebouwd te gaan worden.
De ruimte in de vitrine is er nog net dus gelukkig kunnen ze bij de rest staan. Daarna wordt het tijd dat Ikea de glazen plankjes voor hun Besta serie weer eens normaal op voorraad gaat krijgen, die dingen, in mijn maat, zijn bijna constant in elk filiaal uitverkocht :(
Zo wacht ik al heel lang op de zwarte glazen bovenplaten van Besta, momenteel hebben ze problemen qua productie/levering, vermoed dat dat ook met Oekraine te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Xqlus1ve schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:50:
[...]
Zo wacht ik al heel lang op de zwarte glazen bovenplaten van Besta, momenteel hebben ze problemen qua productie/levering, vermoed dat dat ook met Oekraine te maken heeft.
Ik ben ook niet echt verbaasd dat het spul er niet is, baal er alleen van (en het is nou ook niet echt een first world problem :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
TheDeeGee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:32:
[...]

Als ie nog niet in elkaar staat kan ik je deze mod aanraden.

https://rebrickable.com/m...-ferrari-f40-mod/#details

Onderlaatst zelf ook toegepast, was meer dan de moeite waard. Hij zit er nu velen malen beter uit.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
waar kan je zien welke blokjes je extra nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
daedalus81 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:10:
[...]

waar kan je zien welke blokjes je extra nodig hebt?
De linkse listing van 94 onderdelen.

https://rebrickable.com/s...t=MOC-49743&2-set=10248-1

Heb ongeveer 70% van Brick & Pieces gekocht en de bij Bricklink.

[ Voor 10% gewijzigd door TheDeeGee op 26-07-2022 16:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dagg
Toch maar even mijn oude Lego tevoorschijn getrokken. Wist niet meer dat ik het vliegtuig had eigenlijk net als de gele kart die half afgebouwd is. Nu nog kijken bij welke set het grote stuur hoort want die kan ik niet meer plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5cDCYBQmhoJoDEpT9S3rW-S3xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ggvpo1RxRDmlencxNu3wVZXh.jpg?f=fotoalbum_largeLinks onder is de Benetton F1 uit de jaren 90 die ik nagebouwd had op de schaal van de banden die ik toen al had.
Nu de handleidingen nog terug zien te vinden die ik ergens nog in hardcopy moet hebben. Anders maar digitaal.
Dan de City sets nog eens proberen uit te zoeken en te bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een review/speed build gemaakt voor de 10300 BTTF set.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 14:15

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ben ik nou gewoon oud(erwets) als ik tijdens het bouwen de papieren instructies gebruik? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
almightyarjen schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:00:
Ben ik nou gewoon oud(erwets) als ik tijdens het bouwen de papieren instructies gebruik? :?
Nee hoor, heerlijk om wat te maken zonder scherm en lekker te bladeren 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 23:23

Eurionair

Senior Destructor

Nee , geen etiketjes alsjeblieft om dat geneuzel als het kan. Heeft denk ik helemaal niks met ouderwets te maken. Gewoon lekker doen wat je prettig vind.

Ik ben zeker niet de jongste hier in dit forum en toch bouw ik altijd vanaf scherm. Dat is voor mijn bouwplek opstelling veruit het prettigst.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:55
Een beetje off topic, maar iemand tips om zo voordeling mogelijk kaarten voor legoland te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jordy89 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:09:
Een beetje off topic, maar iemand tips om zo voordeling mogelijk kaarten voor legoland te kopen?
In de lego catalogus zit altijd 1 kaartje gratis (icm. het kopen van een ander kaartje oid.)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57

Wailing_Banshee

You're Next

Nee hoor. Ik gebruik de elektronische instructies gewoon omdat dat makkelijker is. Vooral als je een dik boekwerk hebt, wat niet open wil blijven liggen.... (of hij blijft wel open liggen, omdat er een kat op ligt :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12
Zelf gebruik ik beide door elkaar, ik zit graag buiten onder het afdak te bouwen, dan is papier soms gemakkelijker. Nu ben ik echter bezig met het politiebureau, en daar is de achtergrond van het papier zwart, zodat je de donkerbruine steentjes bijna niet ziet op dat glanzend papier. Dan is het handig dat ik mijn tablet erbij haal.
Dan kun je ook vergroten. Door mijn 53 jaar gebruik ik wel al regelmatig een leesbril om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik mijn iPad voornamelijk omdat het minder ruimte in beslag neemt. En omdat je kunt zoomen (ik heb nog geen leesbril). Kleine sets met kleine boekjes bouw ik wel vanaf papier overigens.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dagg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjtd9EtgXiuS7qiAEojRUHFcaJ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ggnpeVCmG5doa5kZODhC8lb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaHU_sJ788TTcM7WT3SfG-m-ce0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwjQvcwwIZAFTVBehO97jLqz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVHM5cZ92ppjroGG-VNf8NXPmSw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ck82zDz1IuzDY0iT0KZW5Iu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr2hzcCZGZbRdIs9VkMNxMTB24k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b23lWMHAvc2gp61qSIJr8i3A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duwqYV2rtqbTZdkjV_1qQYz3gdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mXBIfC0NisW66hIo5RYVihO.jpg?f=fotoalbum_tile

Toch maar even een opnieuw opgebouwd en foto’s gemaakt. Inmiddels afgebroken om te starten met alle sets te bouwen om te kijken welke onderdelen allemaal ontbreken.

Dit is de auto Van Benetton uit 1996 met de Bitburger gele vlakken omdat ik toen geen groene steentjes had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
En ik ben ook van het papier alleen kan ik de oude hardcopies niet meer vinden. Laat staan dat van alles een digitale te vinden is op brickset zag ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Dagg schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:36:
[Afbeelding][Afbeelding]

Toch maar even een opnieuw opgebouwd en foto’s gemaakt. Inmiddels afgebroken om te starten met alle sets te bouwen om te kijken welke onderdelen allemaal ontbreken.

Dit is de auto Van Benetton uit 1996 met de Bitburger gele vlakken omdat ik toen geen groene steentjes had.
Die zou kunnen profiteren van dubbele wielen vooraan en driedubbele achteraan. Verder, leuke vondst! Tja groene steentjes die waren er toen niet in overvloed.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 07:41
Zoals beloofd hierbij een verslag van 2 dagen Legoland en 1 dag Lego House tijdens mijn vakantie van 2 weken in Denemarken.

Legoland:

We zijn in totaal 2 dagen in Legoland geweest en 2 dagen heb je ook echt nodig om het hele park te zien. Vanwege het hoogseizoen was het erg druk en waren de wachtrijen bij de meeste attracties ongeveer 30 minuten, waardoor het onmogelijk is om dit in 1 dag te doen.

Voor de tickets hadden wij 4 bonnen uit de Lego catalogus meegenomen (kind mag gratis naar binnen), waardoor we 2 keer de hoofdprijs aan de kassa voor 2 volwassenen hebben betaald (429 Deense kronen per persoon per keer). Alternatieven zijn online passen voor 2 dagen kopen. Dan ben je niet heel veel duurder uit, alleen moet je binnen 6 dagen twee keer gaan.
Ook een seizoenspas is niet heel veel duurder en daarmee krijg je nog korting voor Lego house en wow-park (ook zeker een aanrader maar hier offtopic). Afhankelijk van je eigen situatie dus even puzzelen tussen deze opties.

Het park is opgedeeld in meerdere werelden (Ninjago, Lego movie, Duplo, Castle, etc) met in elke wereld 2-3 grote attracties (achtbanen, wildwaterbanen, 4d bioscoop, etc ) en een aantal kleine attracties ( draaimolens, bootjes, treintjes, etc). Alle attracties hebben uiteraard een lego-thema en wat erg leuk is gedaan is dat in alle grote wachtrijen er bakken met Lego staan, zodat de kids kunnen bouwen terwijl de ouders langzaam opschuiven in de rij eromheen.
Ook staan er bij veel attracties Lego bouwwerken in het bijbehorende thema.

Verder is het hele park volgepropt met winkeltjes en eetgelegenheden. Prijzen zijn voor Nederlandse begrippen erg duur (een ijsje kost snel 5 euro+, een lunch 30 euro pp voor volwassenen) maar komen overeen met de rest van Denemarken. Het meebrengen van eigen eten en drinken is geen probleem en wordt goed gefaciliteerd met picknicktafels etc.

Miniland (Madurodam in Lego gebouwd) was voor mij wel een afknapper en behoorlijk gedateerd/vies/geel.

Aan het einde vind je een enorme legowinkel met volgens mij echt alle actuele sets voorradig. Wel tegen adviesprijzen, dus zeker niet goedkoop. Er zijn ook enkele legoland exclusives te koop, zoals het attractiepark zelf.

Conclusie:
Leuk pretpark en kids (7 en 4) hebben genoten, maar uiteindelijk blijft het vooral een pretpark (met een erg leuk thema)

Foto's Legoland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkBHe-3pFE29X9GZebPZNm42_BQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdqsfsjCSnZLYFW2j9mvUpWN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24Y_NRgfMhaCgQgC7g1E1ibc-nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIl3Iyl7qJCszHl9G7ncdvno.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClFAmiYUYdz-NPd2x-o3c4oirOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMv6OEOartALF0FnvTfixqMu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfm73_seUv0dSDKNbSAnkPMZyaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8BltyIy8OR72igLjUSMvDqL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0YbySKPcBKvKfxQ9Vhwokz0Crk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlKOx6jZn5PXUTdI0IQhoZSt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5gcf4HYLFLVNpc-hmWi2OIchXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KslxefdwIAy6doon3wCqqTS2.jpg?f=fotoalbum_large

Lego House:

Laat ik het alvast verklappen: dit was f.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h.!!! en een must see voor elke Lego fanaat.

Tip: kijk ook de documentaire van ruim 40 min op de website van Lego House!

Online prijs is 249 Deense kronen p.p. ook voor de kinderen. Ik heb nergens kortingsbonnen kunnen vinden oid

In de kelder is het vooral een museum met het ontstaan van Lego en Lego door de jaren heen met als hoogtepunt een ruimte met alle iconische sets uit het verleden (en heden) die staan opgebouwd incl doos. Ook staat er een digitale zuil met een catalogus van alle legosets gesorteerd op bouwjaar. Erg leuk om even door je eigen jeugd heen te scrollen en herinneringen op te halen.

Daarna kan je vanaf de begane grond met een trap naar de bovenste verdieping. Deze trap slingert om het grootste Lego bouwwerk ooit heen: de tree of creativity. 15m hoog en meer dan 6 miljoen stenen!

Bovenaan kom je dan in een ruimte met 3 reusachtige dino's van ieder 4 meter hoog (1 Duplo, 1 Lego en 1 technic). Verder staan in deze ruimte diverse MOC's die over de hele wereld zijn gemaakt (veelal door Lego medewerkers). Echt super om te zien wat men kan maken.

In de volgende ruimtes komt het doe-gedeelte. Een greep uit de mogelijkheden:
- bouw een vis en laat deze digitaal tot leven komen
- maak een bloem en zet deze neer
- maak een gebouw (wonen, retail of industrie) op een 8 bij 8 plate.
-Maak een poppetje, geef deze een emotie blok mee en laat deze digitaal tot leven komen
-maak een auto en gebruik deze op de race/stunt aan
- maak een stop-motion film met een vaste set-up

Daarnaast is er nog een enorme ruimte met 3 werelden die zijn opgebouwd uit Lego en waarin de minifigure verhaaltjes centraal staan (met dag en nacht verlichting). Alleen hier zou je al uren kunnen kijken.

We zijn ook wezen eten in het mini chef restaurant (reserveer minimaal 2-3 dagen van tevoren!). Leuke ervaring waarbij je moet bestellen mbv het inscannen van Lego steentjes, waarna je eten in een grote Lego doos via een baan naar beneden komt en door robots wordt uitgeserveerd. Eten was ook erg lekker (199dkk voor volwassenen en 119 voor kinderen)

In de Lego shop bij de uitgang veel te koop uiteraard, maar allemaal tegen adviesprijzen.
Lego House exclusives die te koop zijn:
- Houten eend
- Lego House architecture
- Brick Moulding machine
- Dagny Holm Master Builder

Uiteindelijk zijn we van half 11 tot 19 uur in het Lego House geweest en ons uitstekend vermaakt!

Foto's Lego House:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o6jqV5x7737VOvAshk_ROGUUq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nr9HWV8kRfSriskY5ORDsqLo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3b922ZCfmJ1ZRP44ACHtyixdig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh7cLvl0MlVSfz7O1qKtBcoG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOq3EVfCaNA3YJrXxuI9XpB7rNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNpFiKpBgAWjCHLidwMMKKPv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WI9gAV8-bz-6k7zAvp6_rmzwIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHERd6TZkGmelNOXyOPUdMBp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0XBJXPiKnRFu-EemCT1Lxo8gS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b0mDE1qAh4RN8WHHpsjeJZg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcYUFMEwvBL5zxfk53XL1KhKnf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pk43129RDZoKGeyJGeAJAlc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tv1GiNRhkeO_-j4f-t5JtWXc9xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qb1MwTQaOSRZD7ggcLEdE3tH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1l7roJenwax61Jj1bOIhFINiZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtysGdS0ROhDnRP61ZURBMe2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igMemw0_HTN84BlXPVNAhaI1i9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSvEQsgTUGk63gYiI6YyWbJR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HiJrgAyAbgn3-DvmIJGUo-ci94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbthpopnhxvGFIVwKu5iumw0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik zie dat diverse mensen het over de 76906 Speed Champions 1970 Ferrari 512 M hebben. Is dit een aanrader die boven de 76908 Lamborghini Countach gesteld mag worden? Ik zat eerst aan de Countach te denken, omdat die erg weinig stickers lijkt te hebben en me de tofste leek in de huidige serie. Ik moet zeggen dat de 512M wel even wennen is qua looks, maar daarmee ook wel gelijk een opvallende look... begin hem toch wel te waarderen :P En als ik het goed begrijp een van de betere SC modellen qua bouw(technieken)? Of is het maar net waar je fan van bent :) Jaja, ik ben op zoek naar het laatste zetje om hem aan te schaffen :P Ik was eigenlijk gestopt met de SC sets (m.u.v. van wat ik al had gebouwd), maar begint nu toch weer een beetje te jeuken met de huidige wave haha :+
ingmar_loko schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:24:
Zoals beloofd hierbij een verslag van 2 dagen Legoland en 1 dag Lego House tijdens mijn vakantie van 2 weken in Denemarken.
Bedankt voor je verslag! Ik ga ook dit jaar, benieuwd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 27-07-2022 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 12:10
Leuk om te zien dat er veel ontwikkeling zit.
Afgelopen zomer ook in het Lego house geweest en toen waren de baby dino's er nog niet :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Grappig, ik ben er eens geweest toen ik ongeveer 10 jaar oud was (30 jaar geleden) en herken direct die indiaan. Die stond in het uitklap foto-albumpje wat mijn ouders daar toen voor mij gekocht hadden.

*edit, deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWSOqmOH0rpatzg3WoY5Pf4HkaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vtkkZVNky3AoolTjRtTmasQ.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk verslag Ingmar! :)

[ Voor 47% gewijzigd door Superkiwi op 27-07-2022 11:48 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 10:16

Legoland:

We zijn in totaal 2 dagen in Legoland geweest en 2 dagen heb je ook echt nodig om het hele park te zien. Vanwege het hoogseizoen was het erg druk en waren de wachtrijen bij de meeste attracties ongeveer 30 minuten, waardoor het onmogelijk is om dit in 1 dag te doen.

Voor de tickets hadden wij 4 bonnen uit de Lego catalogus meegenomen (kind mag gratis naar binnen), waardoor we 2 keer de hoofdprijs aan de kassa voor 2 volwassenen hebben betaald (429 Deense kronen per persoon per keer). Alternatieven zijn online passen voor 2 dagen kopen. Dan ben je niet heel veel duurder uit, alleen moet je binnen 6 dagen twee keer gaan.
Ook een seizoenspas is niet heel veel duurder en daarmee krijg je nog korting voor Lego house en wow-park (ook zeker een aanrader maar hier offtopic). Afhankelijk van je eigen situatie dus even puzzelen tussen deze opties.

Het park is opgedeeld in meerdere werelden (Ninjago, Lego movie, Duplo, Castle, etc) met in elke wereld 2-3 grote attracties (achtbanen, wildwaterbanen, 4d bioscoop, etc ) en een aantal kleine attracties ( draaimolens, bootjes, treintjes, etc). Alle attracties hebben uiteraard een lego-thema en wat erg leuk is gedaan is dat in alle grote wachtrijen er bakken met Lego staan, zodat de kids kunnen bouwen terwijl de ouders langzaam opschuiven in de rij eromheen.

Verder is het hele park volgepropt met winkeltjes en eetgelegenheden. Prijzen zijn voor Nederlandse begrippen erg duur (een ijsje kost snel 5 euro+, een lunch 30 euro pp voor volwassenen) maar komen overeen met de rest van Denemarken. Het meebrengen van eigen eten en drinken is geen probleem en wordt goed gefaciliteerd met picknicktafels etc.

Miniland (Madurodam in Lego gebouwd) was voor mij wel een afknapper en behoorlijk gedateerd/vies/geel.

Aan het einde vind je een enorme legowinkel met volgens mij echt alle actuele sets voorradig. Wel tegen adviesprijzen, dus zeker niet goedkoop. Er zijn ook enkele legoland exclusives te koop, zoals het attractiepark zelf.

Conclusie:
Leuk pretpark en kids (7 en 4) hebben genoten, maar uiteindelijk blijft het vooral een pretpark (met een erg leuk thema)

Foto's Legoland:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lego House:

Laat ik het alvast verklappen: dit was f.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h.!!! en een must see voor elke Lego fanaat.

Online prijs is 249 Deense kronen p.p. ook voor de kinderen. Ik heb nergens kortingsbonnen kunnen vinden oid

In de kelder is het vooral een museum met het ontstaan van Lego en Lego door de jaren heen met als hoogtepunt een ruimte met alle iconische sets uit het verleden (en heden) die staan opgebouwd incl doos. Ook staat er een digitale zuil met een catalogus van alle legosets gesorteerd op bouwjaar. Erg leuk om even door je eigen jeugd heen te scrollen en herinneringen op te halen.

Daarna kan je vanaf de begane grond met een trap naar de bovenste verdieping. Deze trap slingert om het grootste Lego bouwwerk ooit heen: de tree of creativity. 15m hoog en meer dan 6 miljoen stenen!

Bovenaan kom je dan in een ruimte met 3 reusachtige dino's van ieder 4 meter hoog (1 Duplo, 1 Lego en 1 technic). Verder staan in deze ruimte diverse MOC's die over de hele wereld zijn gemaakt (veelal door Lego medewerkers). Echt super om te zien wat men kan maken.

-Maak een poppetje, geef deze een emotie blok mee en laat deze digitaal tot leven komen

Daarnaast is er nog een enorme ruimte met 3 werelden die zijn opgebouwd uit Lego en waarin de minifigure verhaaltjes centraal staan (met dag en nacht verlichting). Alleen hier zou je al uren kunnen kijken.

We zijn ook wezen eten in het mini chef restaurant (reserveer minimaal 2-3 dagen van tevoren!). Leuke ervaring waarbij je moet bestellen mbv het inscannen van Lego steentjes, waarna je eten in een grote Lego doos via een baan naar beneden komt en door robots wordt uitgeserveerd. Eten was ook erg lekker (199dkk voor volwassenen en 119 voor kinderen)

In de Lego shop bij de uitgang veel te koop uiteraard, maar allemaal tegen adviesprijzen.
- Houten eend
- Brick Moulding machine

Uiteindelijk zijn we van half 11 tot 19 uur in het Lego House geweest en ons uitstekend vermaakt!

Foto's Lego House:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ontzettend bedankt voor deze leuke samenvatting, ik kijk er sinds kort ook naar uit om te gaan. Een goede vriendin van mijn vrouw blijkt ook een Lego enthousiasteling in huis te hebben, haar man. Laatst toen ze bij ons waren zei hij, het lijkt mij wel leuk om met z'n 4e samen naar Denemarken te gaan. De vrouwen hadden op dat moment nog een vraagteken op hun hoofd, waarom Denemarken maar ik vloog natuurlijk uit m'n stoel omdat ik wist waar hij het over had.

Dus daarom heel erg leuk om jullie ervaring te lezen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Superkiwi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:34:
Grappig, ik ben er eens geweest toen ik ongeveer 10 jaar oud was (30 jaar geleden) en herken direct die indiaan. Die stond in het uitklap foto-albumpje wat mijn ouders daar toen voor mij gekocht hadden.

*edit, deze dus:
[Afbeelding]

Leuk verslag Ingmar! :)
Ik ben er idd ook 30 jaar geleden geweest en die indiaan was voor mij ook gelijk zeer herkenbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

En de volgende is af, de McLaren Elva.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xyBOy3q.jpg

Ik vind het niet de beste SC tot nu toe, maar ook niet de slechtste. Duidelijkste minpuntje is hoe laag dat de voorkant van de auto is. Ik heb wat fotos van de echte bekeken, en de voorkant had best 1 plate hoger mogen zijn om het wat beter in balans te houden. Gelukkig valt dit alleen echt op als je recht tegen de auto aankijkt, schuin van boven is er weinig mis mee. Ook heb ik de bestuurster 1 plate omhoog gezet, zodat ze boven het stuur uit kijkt, en de armen wat natuurlijker staan. Stickers zijn goed van kleur, zijn er weinig (voor een SC dan) omdat dit model geen race livery heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Neelon schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:26:

[Afbeelding]

Ik vind het niet de beste SC tot nu toe, maar ook niet de slechtste. Duidelijkste minpuntje is hoe laag dat de voorkant van de auto is. Ik heb wat fotos van de echte bekeken, en de voorkant had best 1 plate hoger mogen zijn om het wat beter in balans te houden. Gelukkig valt dit alleen echt op als je recht tegen de auto aankijkt, schuin van boven is er weinig mis mee. Ook heb ik de bestuurster 1 plate omhoog gezet, zodat ze boven het stuur uit kijkt, en de armen wat natuurlijker staan. Stickers zijn goed van kleur, zijn er weinig (voor een SC dan) omdat dit model geen race livery heeft.
Ik vind het model maar wat saai. Een plat blauw ding. Wellicht mis ik ook gewoon een voorruit :+
Is ook de enige SC die inmiddels al maanden nog nieuw in doos zit, heb er eigenlijk helemaal geen zin in om 'm te bouwen, zo saai oogt ie. De Supra is maar een fractie beter.

De Ferrari F8 Tributo, de Koenigsegg, de Audi, dát zijn pas modellen die spreken!
Komt mogelijk door de vormen maar ook door het juiste gebruik van (contrasterende) kleuren denk ik.
Smaak blijft een interessant iets :w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Neelon schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:26:

[Afbeelding]

Leuk model! Hoe gaaf zou 't zijn als er nog een Ferrari SP1/2 komt in Speed Champions stijl. Ben erg fan van de SP2 O+ For those in the unknown:

Afbeeldingslocatie: https://www.gewoonvoorhem.nl/app/uploads/fly-images/103129/kroymans-ferrari-monza-sp2-13-e1572454185437-1000x750-c.jpg

Dat is toch gewoon schitterend.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Maximus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Leuk model! Hoe gaaf zou 't zijn als er nog een Ferrari SP1/2 komt in Speed Champions stijl. Ben erg fan van de SP2 O+ For those in the unknown:

[Afbeelding]

Dat is toch gewoon schitterend.
Wel lastig lijkt me om die mooie golvende lijnen in een kleine SC uitvoering te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Gim schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Wel lastig lijkt me om die mooie golvende lijnen in een kleine SC uitvoering te krijgen.
Zeker lastig; 't is ze wel gelukt met de 512 M die ik recent gebouwd heb. Anders ben ik ook niet tegen een oude Creator Expert versie ;)

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Gim schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:36:
Ik zie dat diverse mensen het over de 76906 Speed Champions 1970 Ferrari 512 M hebben. Is dit een aanrader? Ik moet zeggen dat de 512M wel even wennen is qua looks, maar daarmee ook wel gelijk een opvallende look... begin hem toch wel te waarderen :P
ik heb 'm ook net gebouwd, leuk model, lijkt erg op de echte en m.i. het mooiste model uit de reeks met de Countach als close 2e. Of op gelijke hoogte, maakt niet veel uit. Beiden zijn aanraders!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Gim schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:36:
TL;DR

Jaja, ik ben op zoek naar het laatste zetje om hem aan te schaffen :P
* Maximus geeft @Gim een douw. Succes met bouwen :+

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
QuattroNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:18:
[...]

Hetzelfde heb een leuke stapel liggen inclusief de Sian, hoewel dit vooral iets voor het najaar/winter etc.

Kun je de Lotus eens linken, die heb ik waarschijnlijk gemist.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Bossie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Kun je de Lotus eens linken, die heb ik waarschijnlijk gemist.
Lotus Evija

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ja ;p

Het is ouderwetser, ik doe het overigens ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Legoland:

Conclusie:

Foto's Legoland:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lego House:

- Houten eend
- Brick Moulding machine

Foto's Lego House:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je, ik weet waar ik heenga nu :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dagg
Mijn oude Technisch Lego allemaal opgebouw, opgezocht en waar nodig schoon gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSHy8-_s9jtj8CeJ66IR9qbWZCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hpihh5y9XFqhS6JUFOYHrChR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTMj1ddp7Rvvnmvvn8IA_uOHBsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpzedOZF8kUmRotfXb3ZSXyQ.jpg?f=fotoalbum_large
Betreft:
8712: Technic Figures
8720: 9V Motor Set
8020: Universal Set
8832: Roadster
8810: Cafe Racer
8838: Shock Cycle
8836: Sky Ranger
8225: Road Rally V
8458: Silver Champion
8042: Multi Model Pneumatic Set
8714: The LEGO Technic Guys
8459: Pneumatic Front-End Loader
edit:
Nu met linkjes naar Brickset erbij.

Wat valt de Silver Champion dan opeens tegen, de studded beams modellen vind ik zelf toch een stuk leuker. Ook het feit dat ze wat kleiner zijn spreekt mij toch wel erg aan. En poppetjes, toch meer het spelen gevoel daarbij met deze modellen dan alles zo groot en ingewikkeld mogelijk. Geen idee eigenlijk of veel modellen nog op de schaal van deze poppetjes gemaakt/ontworpen worden.

Inmiddels de andere bakken uitgespreid en kwam weer een paar steentjes tegen van modellen waarvan ik niet meer wist dat ik die had, leuk al die flashbacks.

edit:
Extra info

Veel van de parts 3713 bus en 4265A bus 1/2 zijn wel gescheurd van de echt oudere modellen. Ze vallen er niet af/uit maar heel vast zit het ook niet overal.

[ Voor 25% gewijzigd door Dagg op 27-07-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

Minifigs met lange benen! _/-\o_ O-)

Kan je die grote racewagen een keer apart goed op de foto zetten? #durftevragen :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dagg
Fiber schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:11:

Kan je die grote racewagen een keer apart goed op de foto zetten? #durftevragen :)
U vraagt, wij draaien. Ik bedoel, maak de foto’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyKBPLi41uYCnhuJ-1v9pSyrqnc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuvRNRzhrlfOZunUIExXOX6m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyU3tyloOWQySvVEpslXMLtw0V0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGzo2ueA8YhfCBNjKKtJHem8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfWp5u7SP1f8BvmPkO9BeYYFGxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnHqL6VXoNCoZZFp0YcaQpYe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9r_WCBDAG028xTDEKuWTFqfq48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z29PoaiWDV3DdEwJV8sfl66M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUaSblKZ_Cw6fy-2MJvopYhUI70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQAxU1ifsjL6Oqqlyg9Mczfa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNyeOhGxocHUlvdmO9LgfTzv-y8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1ZDr9mb3FfvN7bvQKWWOJyb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlqhTFCAhar2K-WBxLfFL-6MXdc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPm1uw0Ayz7A5MkqhvjgUnxE.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik had dit model ooit gekocht om er een Donkervoort van te MOC’en.
De ‘sigaar’/basis van het model is nog wel studded beams maar hier kwamen voor mij de eerste studdedles beams in een model voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 15:10
Fiber schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:11:

Zijn Technic Figs toch ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

Dagg schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]

De ‘sigaar’/basis van het model is nog wel studded beams maar hier kwamen voor mij de eerste studdedles beams in een model voor.
Leuke mix inderdaad!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Dagg schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:32:
[...]

[Afbeelding]

Welke wilde je gaan Moccen? Een D10 of een uit de S8 reeks? De D10 is wel erg gaaf om te doen!

PhD i.o.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben eindelijk aan de BMW 42130 begonnen. Ik heb hem een tijd laten liggen omdat ik het model niet helemaal geslaagd vond. Ik kon hem toch niet weerstaan.

Echt een uitdagende build. Ik ben normaal heel secuur, maar vond de tekeningen tot dusver niet altijd even duidelijk en tot 3 keer toe onderweg dingen moeten corrigeren. Dat gebeurd me eigenlijk nooit. Hij vordert gestaag :)

Maar man, wat een stickerfeest..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6IOskYjA62sRLA39pWO0Tr_m_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raQwpn9Pu2GNXriFF4RFVKNX.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Maximus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:28:
[...]

Welke wilde je gaan Moccen? Een D10 of een uit de S8 reeks? De D10 is wel erg gaaf om te doen!
Rond die tijd was Donkervoort net overgestapt van Cosworth naar Audi motoren en vond de D8 AGU (Sport?) altijd wel mooi, niet de klassiek als de S8.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In de categorie kleurverschillen, dit is het creator expert politiebureau.. ik ga bijna twijfelen of het niet twee verschillende kleuren hadden moeten zijn?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIHf3MaEEiQ0xbds_QYCHSaT1VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRxj3055D6FTJRIjnYd4EzOv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

∆∆Jeetje, dat is wel heel erg zeg! Hierover zou ik gaan klagen bij Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA1_YBlue5zURjaJMvXIxcCKlbA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X91wkLhWoYrJE6qk0atVdY7V.jpg?f=user_large

Mijn oplossing voor de kabel op de BTTF set. Ik heb echter weer het verkeerde steentje gekocht, ik wou hem met het armpje naar beneden hebben, zoals de 4L platen die Lego in deze set gebruikt, behalve dan 2L. Helaas maakt Lego dit onderdeel niet, ik had dat alleen niet door. Dus voor nu zit het zo. De kabel loopt ongeveer zoals ik wil, alleen moet ik een geschikt steentje vinden. Ik dacht aan plate modified 1x2 with wheel holder, 21445.

Origineel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KypShD1ALZjwt5CCJZy_ajmapXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IXbo1VopvGQ4nZZCoapaYAB3.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 27-07-2022 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
mir4dor schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:34:
[...]

Zijn Technic Figs toch ?
Jazeker
Pagina: 1 ... 211 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .