Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 212 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.629 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
SideShow118 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:47:
[...]

Laat je weten of je hem zou aanraden als die klaar is? O-)

Zit er waar over te denken om het te kopen.
Ik heb Diagon Alley eindelijk af (langzame bouwer!). Mocht je hem nog niet hebben, dan kan ik hem zeker aanraden. Het vierde en laatste gebouw was het hoogtepunt van de set! Details, technieken… een feestje!

Tevens heb ik me zelf Lego 75810 Stranger Things gegund. Ik heb de serie pas recent ontdekt 🙈. Veel te veel betaald natuurlijk, maar de set zal er niet goedkoper op worden. Ik vind de set op papier heel geslaagd uitzien. Bouwen zal nog wel even duren met mijn backlog en bouwtempo… 😅

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-09 18:47

ID5

Na het zien van een andere inzending voor de Afrika categorie van de Summer Joust had ik het idee gekregen om de foto opnieuw te maken en iets meer tijd in het bewerken te steken, voornamelijk de achtergrond.

Dus gisteren aan het einde van de dag, met de ondergaande zon, nog een foto van mijn MOC gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52245677648_74e564bae8_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 15:48

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

BillSpaarbank schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:38:
Ik ben eindelijk aan de BMW 42130 begonnen. Ik heb hem een tijd laten liggen omdat ik het model niet helemaal geslaagd vond. Ik kon hem toch niet weerstaan.

Echt een uitdagende build. Ik ben normaal heel secuur, maar vond de tekeningen tot dusver niet altijd even duidelijk en tot 3 keer toe onderweg dingen moeten corrigeren. Dat gebeurd me eigenlijk nooit. Hij vordert gestaag :)

Maar man, wat een stickerfeest..
[Afbeelding]
Zitten inderdaad wat lastige stappen in, meer omdat inderdaad de tekening zeker niet duidelijk is. Ben ook benieuwd of jij eindigt met een model met 1 klein zwak punt: de kleine radiator. Als je maar kijkt naar het model, valt bij dat dat deel er al af...

Eindresultaat is wel een mooi en enorm model tussen al mijn andere Lego Technic motorfietsen....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:48:
In de categorie kleurverschillen, dit is het creator expert politiebureau.. ik ga bijna twijfelen of het niet twee verschillende kleuren hadden moeten zijn?!

[Afbeelding]
Bizar groot verschil; 6 stud blokjes hebben een andere kleur vergeleken met de 4 stud, maar als ik het goed zie heb je ook bij de 6 stud blokjes nog verschil? Als het dezelfde groen was geweest met wat witte vlekken dan had LEGO de uitbloei van kalk realistisch nagemaakt, maar dit is gewoon jammer :|

Ik heb er trouwens niet zo op gelet met het bouwen van de witte Porsche (veelal gebouwd in de latere uren bij minder licht), maar betwijfel of ik die al te goed moet bekijken bij goed licht. Iets doet me vermoeden dat die ook het de nodige subtiele verschillende tinten wit heeft. Neemt niet weg dat ik het (nu toch) een leuke set vind :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Stormtrooper schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Zitten inderdaad wat lastige stappen in, meer omdat inderdaad de tekening zeker niet duidelijk is. Ben ook benieuwd of jij eindigt met een model met 1 klein zwak punt: de kleine radiator. Als je maar kijkt naar het model, valt bij dat dat deel er al af...

Eindresultaat is wel een mooi en enorm model tussen al mijn andere Lego Technic motorfietsen....
We gaan het zien :) hij is er inderdaad al een keer vanaf gevallen. Ik zie trouwens op mijn foto dat ik de velgen er ook verkeerd om in heb gezet :+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Maximus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:50:
[...]

* Maximus geeft @Gim een douw. Succes met bouwen :+
Bedankt voor het duwtje...

Al heeft het ertoe geleid dat ik vooralsnog de Speed Champions Lamborghini Countach (76908) heb besteld. Kwam deels door een snel besluit na het kort bekijken van een Jangbricks filmpje. Wellicht te snel ;)

Kan zijn dat ik de Ferrari 512M alsnog bestel (voor 1 augustus i.v.m. een mogelijke prijsverhoging). Ik ben er nog niet aan over uit.
De 512M vind ik 'unieker' in de hele SC line-up, al ben ik minder gecharmeerd van de achterkant; ookal gelijkt ie daarmee op het echte model. Met het displayen zie je de auto echter vooral van voren/zijkant, dus in dat opzicht niet gelijk een nadeel.
De Countach vind ik voor het grootste héél erg geslaagd, maar de afwijkende witte ruit doet wel ontzettend pijn aan m'n ogen. Ik weet nog niet of ik dat kan accepteren of dat ik dan toch liever voor de 512M kies. Misschien heb ik m'n keuze al gemaakt... :+

[ Voor 61% gewijzigd door Gim op 28-07-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:23

Eurionair

Senior Destructor

BillSpaarbank schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:09:
[...]

We gaan het zien :) hij is er inderdaad al een keer vanaf gevallen. Ik zie trouwens op mijn foto dat ik de velgen er ook verkeerd om in heb gezet :+
De radiator valt er inderdaad makkelijk af maar zolang je 'm met rust laat op zijn display-plek is er geen probleem. Zelf vond ik dit een heeele leuke build en sinds lange tijd bij dit model toch maar besloten om de stickers te plakken. Ik vond het bij deze een groot verschil maken.

Komt bij dat ik 'm ook gewoon mooi (is smaak uiteraard) vind en daarom mag ie wat langer opgebouwd blijven pronken daar waar andere modellen sneller gedemonteerd worden om plek te maken.

Van mij mag Lego er een serie van maken :Y

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 12:00

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Vraag niet hoe maar het is mij blijkbaar gelukt om twee keer de zelfde Bricklink designer program set te bestellen. Ik krijg er nu twee opgestuurd. Ik dacht dat er een limiet was van 1 set per persoon?

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
TheDudez schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:38:
Vraag niet hoe maar het is mij blijkbaar gelukt om twee keer de zelfde Bricklink designer program set te bestellen. Ik krijg er nu twee opgestuurd. Ik dacht dat er een limiet was van 1 set per persoon?
Jup, had ik hier ook (betaling leek 1e keer niet te lukken maar is toch geslaagd) en is zojuist 2x binnen gekomen. Vreemd! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
En welke sets hebben jullie dubbel? Misschien zijn er hier wel geïnteresseerden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
Afas schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:23:
En welke sets hebben jullie dubbel? Misschien zijn er hier wel geïnteresseerden O-)
Me too...mocht er een leuke dubbele tussen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:35
TheDudez schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:38:
Toevallig 910023 Venetian Houses? Stuur dan even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

De LEGO 42145 Airbus H175 Reddingshelicopter komt ook bijna uit. Iemand die deze set op het oog heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16

neanderthaler

Are friends electric?

Nog even over de 10497 die ik graag wil bestellen op 1 augustus; heeft iemand enig idee of dit heel hard gaat lopen? Moet ik de wekker zetten?

Nu is er een speeltuintje als gratis extraatje t/m 31 juli, hoe weten we wat het extraatje of 1 augustus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:33

L23

neanderthaler schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:56:
Nog even over de 10497 die ik graag wil bestellen op 1 augustus; heeft iemand enig idee of dit heel hard gaat lopen? Moet ik de wekker zetten?

Nu is er een speeltuintje als gratis extraatje t/m 31 juli, hoe weten we wat het extraatje of 1 augustus is?
Niet bekend, dus wellicht voor de zekerheid de wekker zetten.

Gerucht is dat de Forest Hideout terug komt als GWP vanaf 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:50

Als je hem graag als eerste wil hebben, dan zou ik zeker de wekker zetten, de kans is groot dat de eerste batch al is uitverkocht rond een uur of 8. Maar uiteindelijk komt deze set wel weer op voorraad, mocht je naast het net vissen.

Nog niet in paniek raken als hij stipt om middernacht nog niet op leverbaar staat, meestal gebeurt dat om 01.00 uur (ik denk ivm de verkoop in het VK?).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16

neanderthaler

Are friends electric?

L23 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:21:
[...]

Zou leuk zijn, meteen leuk cadeautje voor een van de kinderen.

Moeten ze niet opeens de minimale prijs aan aankopen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:52

QuattroNL

It is I.

Ik wil de 10497 ook graag hebben oOo
Weet niet of ik om 01:00 achter de laptop kruip...
Is natuurlijk een gok om te denken dat het niet zo'n vaart zal lopen, of dat ie later voor een stuk minder te krijgen is.

De Forest hideout als GWP zou leuk zijn, al heb ik weinig met dat thema 8)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Pazo

Mroaw?

MOC Challenge
Morgen is de laatste dag (tot 22.00) dat je nog een inzending kan doen voor de MOC challenge van juni / juli.
Lego MOC Challenge 11 - juni / juli 2022

Meedoen aan de nieuwe MOC challenge voor augustus / september?
De poll staat nu online om tot een keuze te komen voor de volgende challenge
Pazo in "Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic"
(gelieve alleen in te vullen indien je ook de intentie hebt om mee te gaan doen met de challenge)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
Ik ben ein-de-lijk eens verder aan het bouwen aan de McLaren F1 wagen. Als F1 fan bouwt hij lekker weg met al die vleugels en flapjes en downforce dingetjes, maar....

Ik moest een sticker plakken, stap 321

en die liet ik vallen

op het instructie boek

en die zit nu vast geplakt aan de pagina

:( :'(

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 28-07-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

FastFred schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:01:
Ik ben ein-de-lijk eens verder aan het bouwen aan de McLaren F1 wagen. Als F1 fan bouwt hij lekker weg met al die vleugels en flapjes en downforce dingetjes, maar....

Ik moest een sticker plakken, stap 321

en die liet ik vallen

op het instructie boek

en die zit nu vast geplakt aan de pagina

:( :'(
Bummer -O-

Nieuw stickervelletje bestellen op Bricklink? Als een set nog in de handel is dan zijn ze nog wel betaalbaar.
En je hebt dan gelijk de rest van de stickers als reserve :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 11:37
Timx2 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:32:
[...]

Ik heb Diagon Alley eindelijk af (langzame bouwer!). Mocht je hem nog niet hebben, dan kan ik hem zeker aanraden. Het vierde en laatste gebouw was het hoogtepunt van de set! Details, technieken… een feestje!

Tevens heb ik me zelf Lego 75810 Stranger Things gegund. Ik heb de serie pas recent ontdekt 🙈. Veel te veel betaald natuurlijk, maar de set zal er niet goedkoper op worden. Ik vind de set op papier heel geslaagd uitzien. Bouwen zal nog wel even duren met mijn backlog en bouwtempo… 😅
Cool! Ik heb de instructies van die set gebruikt om deze te maken:

MarkH NL in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 16:02

Waarschijnlijk zal de Explorer wel vrij snel uitverkocht geraken, maar ik zou er mij geen zorgen om maken. Deze set zal zeker nog wel even in productie blijven. De enige afweging die je dus zou moeten maken is hoe graag je die eventuele GWP wil hebben.

*edit* voor de duidelijkheid, dit is slechts een gok van mijn kant. Misschien heeft Lego wel een heel grote voorraad van deze set geproduceerd en kan je maandag om 12:00 nog prima een bestelling plaatsen.
L23 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:21:
[...]

Om dat gerucht even uit te breiden, de drempel om deze GWP te verkrijgen zal op $150 (dus vermoedelijk €150) liggen. De 10497 Galaxy Explorer alleen zal dus niet genoeg zijn, daarvoor moet je nog €50 extra besteden.

Maar het blijft inderdaad slechts een gerucht.

Ik ben zelf nog aan het twijfelen om de Explorer aan te schaffen, maar ik heb gelukkig weinig met de Forestmen. Dus als ik de Explorer aanschaf zal het waarschijnlijk later op het jaar zijn om te combineren met de GWPs van Black Friday en Kerstmis of zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 29-07-2022 07:44 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

Enig idee hoe iemand aan zoveel schildjes komt als dit stukje LEGO nog niet eens los te koop is?

Lego Shildje schildjes Forestmen Deer Head uit set 40567
€ 4,75
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 08:48

Chakotay

Lick here to continue

@FastFred best kans dat Lego je zo een nieuw stickervel opstuurt als je dat verhaal + foto naar de klantenservice stuurt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 15:02
@QuattroNL @Chakotay je schijnt ze ook bij Lego te kunnen bestellen op de pagina waar je ook missende onderdelen kunt bestellen maar ik kan het nergens vinden. Zal idd ook eens contact opnemen met de klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Dus...

Ik heb ondertussen al 2 Speed Champions gekocht, nl. de Lambo gevolgd door de Ferrari (512M), want oh jee... de prijzen gaan stijgen ( :o :o :o ), maar gaan die prijzen ook wel stijgen voor deze sets?

Op zich werkt de dreiging van een prijsverhoging wel, want ik kan binnenkort twee leuke setjes bouwen, maar ik kan de informatie eigenljik niet meer vinden dat deze sets überhaupt in prijs gaan verhogen :+ Ik heb wel weer de lijst gevonden die ik al eerder zag (met daarin slechts 1 SC duo set), maar daar stond qua artikel verder niks bij dat alle SC sets van deze wave in prijs omhoog gaan :?

Simpel gezegd, hoe zit het nu met die prijsverhogingen? Wordt bijvoorbeeld die 3-in-1 tijger set ook in prijs verhoogd dat iemand echt weet?

P.S. nog een vraag die op prijsverhoging en LEGO na compleet los staat van bovenstaande... hoe zit het eigenlijk met de prijzen van MOC instructies bij Rebrickable? Worden die ook weleens verhoogd of zijn dat vaste prijzen, waarbij je al eerder aan tijdelijke kortingen/aanbiedingen moet denken dan iets anders?

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 29-07-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 18:14
Gim schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:10:
Dus...

Ik heb ondertussen al 2 Speed Champions gekocht, nl. de Lambo gevolgd door de Ferrari (512M), want oh jee... de prijzen gaan stijgen ( :o :o :o ), maar gaan die prijzen ook wel stijgen voor deze sets?

Op zich werkt de dreiging van een prijsverhoging wel, want ik kan binnenkort twee leuke setjes bouwen, maar ik kan de informatie eigenljik niet meer vinden dat deze sets überhaupt in prijs gaan verhogen :+ Ik heb wel weer de lijst gevonden die ik al eerder zag (met daarin slechts 1 SC duo set), maar daar stond qua artikel verder niks bij dat alle SC sets van deze wave in prijs omhoog gaan :?

Simpel gezegd, hoe zit het nu met die prijsverhogingen? Wordt bijvoorbeeld die 3-in-1 tijger set ook in prijs verhoogd dat iemand echt weet?

P.S. nog een vraag die op prijsverhoging en LEGO na compleet los staat van bovenstaande... hoe zit het eigenlijk met de prijzen van MOC instructies bij Rebrickable? Worden die ook weleens verhoogd of zijn dat vaste prijzen, waarbij je al eerder aan tijdelijke kortingen/aanbiedingen moet denken dan iets anders?
Volgens mij mogen de verkopers van de instructeurs op Rebrickable zelf bepalen hoeveel ze voor de instructies vragen. Aanbieders kunnen dus zelf bedenken dat ze korting willen geven of de prijs omhoog of omlaag doen, daar zijn voor zover ik weet geen regels voor.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:20
JoeZuCK schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:38:
Enig idee hoe iemand aan zoveel schildjes komt als dit stukje LEGO nog niet eens los te koop is?

Lego Shildje schildjes Forestmen Deer Head uit set 40567
€ 4,75
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Dat vraag ik me ook wel eens af bij sommige Bricklink verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:10:
Dus...

Dit is de link die ik heb.
Qua SpeedChampions staat daar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9XrMtwhDu7PDaS8Q9uwyapBf3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JZOycUDIxEhVjE1t7CzHQY4l.png?f=fotoalbum_large
Alle huidige single sets en de 2 sets die per 01-08 uitkomen krijgen een adviesprijs van 25,-
Enige die blijkbaar niet in prijs stijgt is de 76909 Mercedes duo set maar die set is alleen bij Lego zelf te krijgen en blijft op een hele constante 39,99 staan.

Of bovenstaande site ook echt klopt weten we vanaf maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
QuattroNL schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Enige die blijkbaar niet in prijs stijgt is de 76909 Mercedes duo set maar die set is alleen bij Lego zelf te krijgen en blijft op een hele constante 39,99 staan.

[...]
De 76909 Mercedes duo is ook gewoon te koop bij de Intertoys en is dus geen Legoshop exclusive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:15:
[...]

De 76909 Mercedes duo is ook gewoon te koop bij de Intertoys en is dus geen Legoshop exclusive!
Heb ook niet gezegd dat een een Lego exclusive set is 8)
Als ik op BW kijk is ie alleen bij Lego verkrijgbaar voor die prijs (en voor meer bij Brickshop).
Bij Intertoys heb ik 'm ook wel eens in een winkel gezien ja, dat klopt. BW geeft aan dat ie daar nu niet leverbaar is. Maar mijn bron op dit moment, vanachter mijn laptop, is BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier-nl
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:27
[...]

Volgens mij gaan de prijsverhogingen in Europa pas op 1 september in. Dus we hebben iets meer tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Alle huidige single sets en de 2 sets die per 01-08 uitkomen krijgen een adviesprijs van 25,-

Ah kijk, bedankt voor dit lijstje. Al met al de juiste keuze gemaakt :)

Wat dan wel weer opmerkelijk is, is 10293 (Winter Village Santa's Visit). Die werd in de markt gezet voor €99 (las ik destijds op Bouwsteentjes), is vervolgens na kerst/nieuwjaar €10 in adviesprijs bijgesteld naar €89 en wordt nu weer €10 verhoogd. Even knipperen met je ogen, de tijdelijke verlaging missen en je weet niet beter dan dat ie altijd €99 heeft gekost. Voelt dan toch niet aan als een prijsverhoging :P Nu had ik hem voor €89 kunnen kopen in zijn eerste jaar, maar WV sets koop ik doorgaans pas in het 2e/3e jaar waarin ik gunstigere prijzen verwacht. Lig hier dus niet zo wakker van :)

Ik weet niet of bepaalde webshops in de BW nog met €5 korting werken als je verjaardag nabij is. Anders is het een kwestie van een account aanmaken, een gunstige verjaardagsdatum invullen, €5 korting toegezonden krijgen en de set voor ~€84 inslaan :P

[ Voor 25% gewijzigd door Gim op 29-07-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:21

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

pier-nl schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:30:
Volgens mij gaan de prijsverhogingen in Europa pas op 1 september in. Dus we hebben iets meer tijd..
ow ... nahjah .. de Lambo staat bij Bol.com te koop voor €18 dus maar besteld .. fomo kicking in hard :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19
pier-nl schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Promobricks geeft augustus en september aan. Als iemand nu een bepaalde set op het oog heeft, zou ik niet te lang wachten met bestellen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Heb ook niet gezegd dat een een Lego exclusive set is 8)
Dat zijn niet je exacte woorden, maar je geeft wel aan: alleen bij Lego zelf. Volgens mij is dit wel synoniem aan exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 08:48

Chakotay

Lick here to continue

Jammer wel die prijsverhogingen... Alledrie de technic supercars heb ik tot nu toe voor rond de €200-250 kunnen kopen met goed brickwatch in de gaten houden, dat kan ik met de Ferrari wel vergeten ben ik bang.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 18:57

RBH

Chakotay schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:03:
Jammer wel die prijsverhogingen... Alledrie de technic supercars heb ik tot nu toe voor rond de €200-250 kunnen kopen met goed brickwatch in de gaten houden, dat kan ik met de Ferrari wel vergeten ben ik bang.
Zal wel meevallen. Kon hem vorige week voor 300€ kopen bij een (goede) Duitse webshop. Ik kijk het iig nog wel even aan voordat ik hem bestel, hij gaat nog wel een keer onder de 300 duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:56

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Chakotay schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:03:
Same here.

Sian voor 225 zelfs, ik ga kijken wat black friday met de prijs doet van de ferrari.
Hoewel ik hem eigenlijk minder mooi vind dan de chiron en de sian... Mjah, iets met FOMO enzo?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:56:
[...]

Dat zijn niet je exacte woorden, maar je geeft wel aan: alleen bij Lego zelf. Volgens mij is dit wel synoniem aan exclusief.
Zo kan je het idd ook lezen :+
Ik schreef het niet als kritiek, probeerde alleen wat info te geven en we vullen elkaar aan om al die AFOL's hier zo goed mogelijk van info te voorzien. Niet boos worden *;

Maar fomo is nu wel een dingetje ja :Y
Al ga ik nu echt niet gehaast de 42143 Technic Ferrari ergens snel vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Maar het is toch ook even de vraag wat de retailprijzen en aanbiedingsprijzen gaan doen toch? Als de adviesprijs €50 omhoog gaat, wil dat toch nog niet automatisch betekenen dat de prijzen die we dusver gezien hebben ook €50 omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:23:
Maar het is toch ook even de vraag wat de retailprijzen en aanbiedingsprijzen gaan doen toch? Als de adviesprijs €50 omhoog gaat, wil dat toch nog niet automatisch betekenen dat de prijzen die we dusver gezien hebben ook €50 omhoog gaan?
Per winkel zal dit verschillen. Sommige zullen wellicht eerst de oude voorraad voor de lage prijs verkopen, want ook tegen lage prijs ingekocht. Andere zullen misschien gelijk de prijs verhogen, want meer marge op de oude voorraad.

Ik vind de verhogingen overigens erg flink, zowel procentueel als absoluut. Wat is er de afgelopen periode gebeurd wat een verhoging van (meer dan) 20 procent rechtvaardigt? Met inflatie hoeven we weinig rekening te houden. Daarvoor zijn deze sets te kort in het assortiment. Het voelt soms wel als we kunnen nog wat meer geld halen bij de AFOL. Maar nogmaals, dat is een gevoel.

Begin jaar was Central Perk met 10 euro duurder geworden (van 70 naar 80) maar toch kun je deze set nog steeds regelmatig voor rond de 50 euro kopen. Wellicht biedt dit hoop. :)

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 29-07-2022 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:10:
[...]

Zo kan je het idd ook lezen :+
Ik schreef het niet als kritiek, probeerde alleen wat info te geven en we vullen elkaar aan om al die AFOL's hier zo goed mogelijk van info te voorzien. Niet boos worden *;
Ik word er ook niet boos om en het is goed om elkaar aan te vullen. Alleen ik vind het niet terecht als iets gezegd wordt wat totaal niet anders gelezen kan worden. Jij beweert (onterecht) dat een bepaalde set alleen bij Lego te koop is. Een ander vult dit aan dat het geen Lego exclusive is, want ook bij Intertoys te bestellen. In mijn ogen zou de discussie dan klaar zijn. Misschien nog een duimpje of zo.

Nu we het toch over exclusief hebben, heb ik het vermoeden dat Intertoys bij sommige sets (naast Lego zelf) de exclusiviteit heeft. Dat zie je nu met de SC set, destijds bij de Crocodile trein, maar nu ook de Jurassuc Park T-rex ontsnapping set. En ongetwijfeld zullen er nog andere sets zijn (geweest). Ik ben blij dat Intertoys weer in BW is opgenomen. Dat bespaart weer wat werk. :) Om de een of andere reden heb ik een beetje een zwak voor Intertoys. Als hun prijzen een enigszins concurrerend zijn (hoeft echt de laagste te zijn) dan koop ik graag bij Intertoys. Ach, wie weet komt het doordat ik twee kleine kids heb en graag zie dat de fysieke winkel blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Per winkel zal dit verschillen. Sommige zullen wellicht eerst de oude voorraad voor de lage prijs verkopen, want ook tegen lage prijs ingekocht. Andere zullen misschien gelijk de prijs verhogen, want meer marge op de oude voorraad.

Ik vind de verhogingen overigens erg flink, zowel procentueel als absoluut. Wat is er de afgelopen periode gebeurd wat een verhoging van (meer dan) 20 procent rechtvaardigt? Met inflatie hoeven we weinig rekening te houden. Daarvoor zijn deze sets te kort in het assortiment. Het voelt soms wel als we kunnen nog wat meer geld halen bij de AFOL. Maar nogmaals, dat is een gevoel.
Ik verwacht dat er genoeg winkeliers zullen zijn die gelijk de prijzen omhoog laten gaan. Eenzelfde wordt ook vaker bij de pomp gezegd; wordt de olie duurder, dan gaat de benzineprijs ook gelijk omhoog ongeacht reeds ingekochte voorraad. Of juist die voorraad gebruiken om even later mee te stunten in de hoop dat mensen nog meer in hun winkel kopen.

Maar de verhogingen zijn wel fors. Grondstoffen-, productie- en transportkosten gerelateerd? Zouden de prijzen dan ook weer naar beneden worden bijgesteld wanneer het allemaal (hopelijk) weer wat kalmeert? ;)

Mensen die bijvoorbeeld de Mustang nog in huis willen halen, die kunnen maar beter spoedig toeslaan. Toch een set die volgens BW in nog maar een paar ketens/webshops verkocht wordt. Fun levert hem voor €109. Toch een betere prijs dan de €169 die je straks bij LEGO mag gaan afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Ik verwacht dat er genoeg winkeliers zullen zijn die gelijk de prijzen omhoog laten gaan. Eenzelfde wordt ook vaker bij de pomp gezegd; wordt de olie duurder, dan gaat de benzineprijs ook gelijk omhoog ongeacht reeds ingekochte voorraad. Of juist die voorraad gebruiken om even later mee te stunten in de hoop dat mensen nog meer in hun winkel kopen.

Maar de verhogingen zijn wel fors. Grondstoffen-, productie- en transportkosten gerelateerd? Zouden de prijzen dan ook weer naar beneden worden bijgesteld wanneer het allemaal (hopelijk) weer wat kalmeert? ;)

Mensen die bijvoorbeeld de Mustang nog in huis willen halen, die kunnen maar beter spoedig toeslaan. Toch een set die volgens BW in nog maar een paar ketens/webshops verkocht wordt. Fun levert hem voor €109. Toch een betere prijs dan de €169 die je straks bij LEGO mag gaan afrekenen.
Ik had nog een kleine aanvulling gedaan. :) Maar misschien is dat uitzonderlijk. We zullen het wel zien.
Voor mij in ieder geval een reden om zo veel mogelijk pas Lego te kopen wanneer flink in de aanbieding. Voor Winter Village maak ik een uitzondering, maar ook het komende spaceship. 100 vind ik nog te doen. Verder zie ik het wel. Voor ieder verschilt het natuurlijk, voor mij is Lego maar een hobby voor er bij. Ik koop af en toe iets. Regelmatig heb ik twijfel bij een aankoop en gaat deze zonder verlies weer weg. Dat is het mooie van alleen bij goede aanbiedingen iets kopen. :)

Wat betreft Central Perk, dit is een set die toch elke keer weer mijn aandacht heeft. Ik heb niet zo veel met al die tv setjes, maar Friends wel. Ik heb nog een paar maanden om hierover te twijfelen. Ooit wel even in huis gehad, maar toen weer geretourneerd. Qua investering hoef je deze set niet te kopen, want lang in productie en zeer vaak in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:57:
Om de een of andere reden heb ik een beetje een zwak voor Intertoys. Als hun prijzen een enigszins concurrerend zijn (hoeft echt de laagste te zijn) dan koop ik graag bij Intertoys. Ach, wie weet komt het doordat ik twee kleine kids heb en graag zie dat de fysieke winkel blijft bestaan.
Straks hoef je inderdaad voor niks meer je huis uit; hoe gezellig is dat :P Gewoon even iets in de winkel kopen heeft ook wel wat. Gewoon even rondstruinen door een winkel, producten fysiek kunnen vasthouden en beoordelen. En ofschoon het niet veel gebeurd, heb ik toch een aantal leuke "gril" aankopen gedaan. Bijvoorbeeld lokale voorraad die eruit moest o.i.d. De CLAAS Xerion tractor was daar een goed voorbeeld van _/-\o_
meesje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:11:
Regelmatig heb ik twijfel bij een aankoop en gaat deze zonder verlies weer weg. Dat is het mooie van alleen bij goede aanbiedingen iets kopen. :)

Wat betreft Central Perk, dit is een set die toch elke keer weer mijn aandacht heeft. Ik heb niet zo veel met al die tv setjes, maar Friends wel. Ik heb nog een paar maanden om hierover te twijfelen. Ooit wel even in huis gehad, maar toen weer geretourneerd. Qua investering hoef je deze set niet te kopen, want lang in productie en zeer vaak in de aanbieding.
Zoals je al zegt, kopen en niet retourneren maar hooguit uiteindelijk verkopen als je er toch spijt van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

meesje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:42:
[...]

Alles en idereen verhoogt gewoon de prijzen zonder dat er een duidelijke reden voor is, gewoon weg omdat het kan, iedereen het slikt en er in veel markten maar weinig concurentie is, enkel een paar logge organisaties. Neem bijvoorbeeld de supermarkt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/5555/14931276759_747cccb6bb_c.jpg

Van alle merken en spullen die daar verkocht worden is 90% te herleiden naar 6 merken uit het bovenstaande plaatje. Dus maar 6 bedrijven hoeven de prijzen te verhogen en alles is duurder. Bij speelgoed is het idem dito, welke speelgoed winkels hebben we nou nog in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Alles en idereen verhoogt gewoon de prijzen zonder dat er een duidelijke reden voor is, gewoon weg omdat het kan, iedereen het slikt en er in veel markten maar weinig concurentie is, enkel een paar logge organisaties. Neem bijvoorbeeld de supermarkt:
[Afbeelding]

Van alle merken en spullen die daar verkocht worden is 90% te herleiden naar 6 merken uit het bovenstaande plaatje. Dus maar 6 bedrijven hoeven de prijzen te verhogen en alles is duurder. Bij speelgoed is het idem dito, welke speelgoed winkels hebben we nou nog in Nederland?
Toychamp, Top1Toys, Intertoys (incl. Toys XL en Bart Smit). Dat zijn denk ik de ketens; verder wat resterende lokale speelgoed winkels en wat gespecialiseerde speelgoed winkels. Veel verder dan dat kom ik niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 10:14
Dagg schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Dat is jammer, ik heb het nog wel op mijn to-do lijst staan maar is niet aan te raden begrijp ik. Valt er wat aan te tweaken volgens jou om het model beter te maken?
Vast wel, maar ik denk dat er dan vrij ingrijpend getweaked moet worden. Ik begin er niet aan, maar voor de échte tweaker zal dat net de uitdaging zijn ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-09 13:27
‘k was eigenlijk alweer vergeten dat ik deze besteld had. :P :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdnT37zoxKXnJF53FYdJEwDOlFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6I91nilkD4lWz5ELCZHhhIMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Pazo

Mroaw?

Er kan vanaf heden gestemd worden op de creaties van MOC Challenge juni/juli

Lego MOC Challenge 11 - juni / juli 2022

[ Voor 19% gewijzigd door Pazo op 29-07-2022 22:54 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
ButcherJF schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Vast wel, maar ik denk dat er dan vrij ingrijpend getweaked moet worden. Ik begin er niet aan, maar voor de échte tweaker zal dat net de uitdaging zijn ;)
Ik heb mijn eigen moc van de Fiat 500 ook nog op de lijst staan, of ik deze ga doen is maar zeer de vraag :')

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44

Superkiwi

Hoi doei

Deze post hoort hier thuis: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 30-07-2022 23:47 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paper
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-01 18:15
De van Gogh is af. (Eerste project na 25 jaar) Was leuk om te bouwen, en ook leuk om aan de muur te hebben hangen. Degene die zei dat ik een nieuwe hobby had, had gelijk.
Ben nu rustig aan het kijken naar een volgende aankoop. Neig naar een Technic voertuig. Bijvoorbeeld de Landrover, de robuuste sleepwagen en/of de reddingshovercraft.

Na wat meelezen hier vind ik een aantal speed champions auto's ook wel leuk. Op Amazon.de zijn ze rond de 15 euro. En mijn zoontje kan daar als hij iets ouder is ook mee spelen.
Even over nadenken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:05

SomerenV

It's something!

Paper schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 00:52:
De van Gogh is af. (Eerste project na 25 jaar) Was leuk om te bouwen, en ook leuk om aan de muur te hebben hangen. Degene die zei dat ik een nieuwe hobby had, had gelijk.
Ben nu rustig aan het kijken naar een volgende aankoop. Neig naar een Technic voertuig. Bijvoorbeeld de Landrover, de robuuste sleepwagen en/of de reddingshovercraft.

Na wat meelezen hier vind ik een aantal speed champions auto's ook wel leuk. Op Amazon.de zijn ze rond de 15 euro. En mijn zoontje kan daar als hij iets ouder is ook mee spelen.
Even over nadenken.
Pro tip: begin niet aan de Speed Champions. Al helemaal niet om uit te testen. Daarna wil je namelijk meer :+ Ik ben er mee begonnen omdat er een aantal wagens in Forza Horizon 4 zaten in de vorm van een expansion. Dat waren toen in mijn geval de Ferrari F40, Porsche 911 en de McLaren Senna. Inmiddels heb ik er iets van 17 in totaal, waarvan er 13 8 studs breed zijn :+ En ik ben niet eens zo'n grote autoliefhebber :')

Maar ze staan leuk omdat het lijkt op modelwagentjes, ze zijn leuk om te bouwen, niet te duur en voor kinderen leuk om mee te spelen. Veel win win dus :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

SomerenV schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 01:03:
[...]

Pro tip: begin niet aan de Speed Champions. Al helemaal niet om uit te testen. Daarna wil je namelijk meer :+ Ik ben er mee begonnen omdat er een aantal wagens in Forza Horizon 4 zaten in de vorm van een expansion. Dat waren toen in mijn geval de Ferrari F40, Porsche 911 en de McLaren Senna. Inmiddels heb ik er iets van 17 in totaal, waarvan er 13 8 studs breed zijn :+ En ik ben niet eens zo'n grote autoliefhebber :')

Maar ze staan leuk omdat het lijkt op modelwagentjes, ze zijn leuk om te bouwen, niet te duur en voor kinderen leuk om mee te spelen. Veel win win dus :)
Ik sluit me hier bij aan. Heb ze inmiddels allemaal in verschillende stadia (gebouwd, niet gebouwd, onderweg (als DHL z'n sh#t op orde krijgt) of in bestelling. En het lijken zo'n eenvoudige bouwseltjes, totdat je ziet dat de voor/achterkant vanuit alle richtingen wordt opgebouwd en in elkaar ge-origamied wordt. Ik denk nog steeds, HOE verzinnen ze het.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dt6ndyd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q470UZT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OpEZM2g.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f0a8ifk.jpg

En nu moet ik even stoppen met bouwen, omdat ik geen parkeer ruimte meer heb. :o

De Defender gaat maar weer uit elkaar denk ik, eens zien of die Stadium Truck MOC (van de orginele ontwerper zelfs, kwam ik ook pas net achter) iets is om te bouwen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bijvoorbeeld de Landrover, de robuuste sleepwagen en/of de reddingshovercraft.
Ik vond de sleepwagen een erg leuke build. En die heeft ook leuke functies om mee te spelen voor kinderen, maar misschien (nog) niet voor heel jonge kinderen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Ik zie juist via brick watch dat LEGO haar producten hogere kortingen geeft dan voorheen. Was eerst de top rond 34%, zie ik nu sets met 42% korting op de adviesprijs.
Alles met processoren er in is slecht leverbaar (logisch), maar de rest heeft de Aziatische productie capaciteit er bij.

[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 30-07-2022 10:21 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37

Even over nadenken.
De starry night? Die ga ik volgende week regelen in Legoland zelf. Ben echt fan van dat schilderij en de andere variaties daarop welke je online ziet (Mario versie met Piranhaplants e.d.).
Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Conform eerdere geruchten is de LEGO 40567 Forestmen’s Hideout per 1 aug weer als GWP te verkrijgen bij een bedrag van 150 euro.
https://www.bricktastic.n...67_Forestmens_Hideout_GWP

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
Ik ben dan wel niet nostalgisch voor classic castle, maar ik bewonder wel hoe mensen de Creator 31120 set steeds weer omtoveren tot mooie mocs. Deze vind ik heel geslaagd:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-101775.jpg/1000x800.jpg?1644768214.3207
Link naar rebrickable instructies en in deze review op youtube kan je de details beter bekijken. Ik heb geen binding met de auteur van deze moc of zo, maar ik vind het echt wel iets hebben.

En dan kan je natuurlijk nog een stap verder gaan blijkbaar :P
Recreate LEGO ICONS 10305 Lion Knights’ Castle with 31120 Medieval Castle
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/2022/07/LEGO-Creator-3-in-1-31120-Medieval-Castle-10305-Lion-Knights-Castle-alt-build-Rebrickable-featured-800x445.jpg
Of het geheel goedkoper is dan 'de echte set' kopen betwijfel ik. Qua blokjes vast wel, maar zonder het legertje aan fraaie minifigs zie ik de besparing niet direct...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Moeite met het volgen van verwarrende lego instructies?

Er bestaat nu een AI die u kan helpen daarmee!

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Kapoen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:46:
Ik ben dan wel niet nostalgisch voor classic castle, maar ik bewonder wel hoe mensen de Creator 31120 set steeds weer omtoveren tot mooie mocs. Deze vind ik heel geslaagd:
[Afbeelding]
Link naar rebrickable instructies en in deze review op youtube kan je de details beter bekijken. Ik heb geen binding met de auteur van deze moc of zo, maar ik vind het echt wel iets hebben.

En dan kan je natuurlijk nog een stap verder gaan blijkbaar :P
Recreate LEGO ICONS 10305 Lion Knights’ Castle with 31120 Medieval Castle
[Afbeelding]
Of het geheel goedkoper is dan 'de echte set' kopen betwijfel ik. Qua blokjes vast wel, maar zonder het legertje aan fraaie minifigs zie ik de besparing niet direct...
Ik had ze ook gezien en begon daardoor wel erg te twijfelen maar zoals je zegt, het legertje aan minifigs bepaald voor mij dat ik toch liever wat meer uit geef aan de 10305.
En ik blijf het knap vinden wat ze allemaal verzinnen want het ziet er echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:22

Secsytime

Automagisch

Vandaag de UCS MF voor het eerst in het echt gezien.. die is wel imposant groot zeg. Maar eens kijken of die binnenkort nog in de aanbieding komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paper
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-01 18:15
Arunia schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:32:
[...]

De starry night? Die ga ik volgende week regelen in Legoland zelf. Ben echt fan van dat schilderij en de andere variaties daarop welke je online ziet (Mario versie met Piranhaplants e.d.).
Ben heel benieuwd.
Ja, klopt. Vond hem leuk om te bouwen, en hij hangt ook mooi aan de muur. Al is hij als "schilderij" vrij druk. Even wennen.

Ik heb net de technic hovercraft, en de speed champions Ferrari 512, Lamborghini Countach, en de 2 Chevrolets gekocht via de Duitse Amazon. Ligt er alvast iets klaar als ik terug ben van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:43:
Conform eerdere geruchten is de LEGO 40567 Forestmen’s Hideout per 1 aug weer als GWP te verkrijgen bij een bedrag van 150 euro.
https://www.bricktastic.n...67_Forestmens_Hideout_GWP
Gaaf en balen!
Balen omdat ik de hoop had een leuke GWP bij de nieuwe Galaxy Explorer te krijgen. Kom ik nu alsnog 50,- te kort.
Kan vast wel tot dat bedrag komen (luxe probleem) maar het zat niet in de planning :+
Nu nog dubben of ik zondag tot heel laat opblijf of maandag wel ga zien of dat ruimtescheepje er nog is :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
ButcherJF schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Ik heb de getoonde saxofoonspeelster gekocht, onderdelen via diverse sites binnen gekregen. Valt tegen, geen aanrader. Ziet er op de foto leuk uit, maar armen en benen zitten amper vast. Er zit m.i. ook een ontwerpfout in de manier waarop de benen moeten worden vastgezet.
Ze is niet bij het Jazzquartet te zetten, veel te fragiel. Jammer maar helaas.
En als je haar er op deze manier bij zet?
Afbeeldingslocatie: https://brickshelf.com/gallery/JunkstyleGio/21334/saxaphone_player_jsg_3klein.png
Afbeeldingslocatie: https://brickshelf.com/gallery/JunkstyleGio/21334/jazz_quintet_complete_7klein.png

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
djwice schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:39:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen nog de twee studs op de armen wegwerken. Dat valt nu een beetje buiten de toon.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 30-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
meesje schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:50:
[...]

Alleen nog de twee studs op de armen wegwerken. Dat valt nu een beetje buiten de toon.
Ik ken de set / bouw niet zo goed, maar geen 1*2 bruin glas? Persoonlijk denk ik dat een armbandje of zo ook leuk zal zijn. Maar nog geen idee hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:30:
[...]

Gaaf en balen!
Balen omdat ik de hoop had een leuke GWP bij de nieuwe Galaxy Explorer te krijgen. Kom ik nu alsnog 50,- te kort.
Kan vast wel tot dat bedrag komen (luxe probleem) maar het zat niet in de planning :+
Nu nog dubben of ik zondag tot heel laat opblijf of maandag wel ga zien of dat ruimtescheepje er nog is :X
Op dit moment denk ik er over om op te blijven. De vorige keer haakte uiteindelijk af om 23.00 uur. Dat zou zo maar weer kunnen. :)
Ik ga dit weekend nog even zoeken naar de benodigde aanvulling van 50 euro. Wel iets op het oog, maar zul je net zien dat dit straks uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Super vet!
Code op GitHub: https://github.com/Relento/lego_release

[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 30-07-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:50:
[...]

Ik zou twee half afgeronde 1x1 tiles gebruiken in plaats van de 1x2 plate.

[ Voor 6% gewijzigd door djwice op 30-07-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:34

rammes

koekebakker 1e klas

Secsytime schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:05:
Vandaag de UCS MF voor het eerst in het echt gezien.. die is wel imposant groot zeg. Maar eens kijken of die binnenkort nog in de aanbieding komt.
ik wacht al maanden op een mooie deal. Als je iets weet hoor ik t graag.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

Poekie McPurrr

Mreoww~

rammes schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:15:
[...]
ik wacht al maanden op een mooie deal. Als je iets weet hoor ik t graag.
Deze post had in 't Het kleine 'Bouwsteentjes' topic topic gemoeten.

[ Voor 35% gewijzigd door Ardana op 30-07-2022 23:44 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
QuattroNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:30:
[...]

Gaaf en balen!
Wil je deze set op de eerste dag hebben, of kan dat nog wachten?
Het is geen ‘one off’ en zal ook later te koop zijn in andere winkels (naar verluidt).

En met een extra oplage van de GWP zal deze ook wel goedkoper worden op bricklink e.a. denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Ben heel benieuwd.
Mario? Heb je een linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kapoen schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:22:
[...]

Wil je deze set op de eerste dag hebben, of kan dat nog wachten?
Het is geen ‘one off’ en zal ook later te koop zijn in andere winkels (naar verluidt).

En met een extra oplage van de GWP zal deze ook wel goedkoper worden op bricklink e.a. denk ik?
Heel simpel: fomo en nostalgie.
Ik wil deze set persé en ben een klein beetje bang naast de pot te pissen als de set idd gewild blijkt te zijn. Heb geen zin in Titanic-praktijken.
Als dit nou een 300+ set zou zijn dan had ik wel gewacht maar 100,- vind ik goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:07
Is de bestel limiet twee stuks op de galaxy explorer? Want dan is die GWP zo gepakt ;) :+

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
42erik schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Mario? Heb je een linkje?
Geen lego set. Ging om een plaatje.
Als je zoekt op starry night piranha plant kom je dat plaatje tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Zo, de Audi crew is goed zo, misschien dat ik een keer een orgineel Audi torso laat komen via bricklink maar dat zien we nog wel. Rijdt nu op Octan peut en angstzweet van de navigator. 😁

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rOnuias.jpg

En dan een vraag over een onderdeel. Ik heb gezocht op google, bricklink en brickowl, maar krijg dezer band niet gevonden daar. Ben deze tegen gekomen bij het Lego winkeltje hier in Best, maar helaas lag er maar 1 in de bakken. Deze zou namelijk perfect zijn voor de Speed Champion Dragster.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sUlQfeL.jpg

Ik gok, gezien de staat van de band, dat het van een redelijk oud setje afkomt. Hulp van de veteranen hier is welkom. 😀

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Het is rustig aan het front hier. Ik ben nog steeds mijn voorraad losse Lego-steentjes aan het sorteren op leeftijd en dat duurt een tijd. Om toch maar wat te melden, hier een paar bijzondere situaties die men zoal tegenkomt.

Ik heb veel toegetakelde steentjes gezien, maar wat hiermee gebeurd is durf ik me niet voor te stellen...

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52251721330_4f76420377_c.jpg

Nog niet heel oud ook. We zullen het nooit weten.

Hier een gietfout nabij het aangietpunt (de nop is 'verfrommeld', maar zie vooral de verzakking rondom die nop). Opmerkelijk dat dit door de kwaliteitscontrole is gekomen, nooit eerder gezien of opgevallen. Ik zal m'n geld gaan terugvragen ;)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52250247107_98944815d0_c.jpg

Ten slotte, er zijn mensen die denken dat het niet veel uit maakt voor de verkleuring als je een model ten toon stelt of in de doos laat. Want 'het verkleurt ook in de doos soms'. Dat zou kunnen, maar er is toch echt wel een verschil:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52250246997_e946416214_c.jpg

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10

BrZ

Neelon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:51:
En dan een vraag over een onderdeel. Ik heb gezocht op google, bricklink en brickowl, maar krijg dezer band niet gevonden daar. Ben deze tegen gekomen bij het Lego winkeltje hier in Best, maar helaas lag er maar 1 in de bakken. Deze zou namelijk perfect zijn voor de Speed Champion Dragster.

[Afbeelding]

Ik gok, gezien de staat van de band, dat het van een redelijk oud setje afkomt. Hulp van de veteranen hier is welkom. 😀
De velg is volgens mij part 56145. De band kan ik niet vinden, ik vermoed dat dat geen origineel lego onderdeel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BrZ schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:09:
[...]

De velg is volgens mij part 56145. De band kan ik niet vinden, ik vermoed dat dat geen origineel lego onderdeel is.
Precies dat. Als er al een merk op lego banden staat is dat altijd "Lego Group"

edit: btw, https://www.autoblog.nl/n...roducent-ter-wereld-60485

[ Voor 13% gewijzigd door u_nix_we_all op 30-07-2022 16:36 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Was ik al bang voor, staat geen Lego Group op, alleen GoodYear en de maat. Jammer. Dan houdt de Dragster maar de nat-weer banden. 😎

edit: Mocht iemand trouwens weten waar ze wel vandaan komen, ik hoor het graag.

[ Voor 23% gewijzigd door Neelon op 30-07-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Neelon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:38:
Was ik al bang voor, staat geen Lego Group op, alleen GoodYear en de maat. Jammer. Dan houdt de Dragster maar de nat-weer banden. 😎

edit: Mocht iemand trouwens weten waar ze wel vandaan komen, ik hoor het graag.
Ik gok een gemiddelde winkel in RC auto's :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
djwice schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:39:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik het zo bekijk is het model niet veel anders, zou deze steviger zijn? Het uitbreiden van de stage is wel een goede. Net als een rode jurk i.p.v. wit als de mannen.
Ik heb de set nog steeds niet gebouwd, mijn oude Lego heeft even voorrang maar ik ga deze onthouden, dank!

Deze staat ook nog op de lijst om aan het quartet toe te voegen:
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Leo1/little-hot-rod/fender-stratocaster/Fender%20Stratocaster%20edited.png
Zal wel te groot zijn voor deze set vermoed ik, dat is onderdeel er van, aanpassen, moccen

[ Voor 23% gewijzigd door Dagg op 30-07-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Neelon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:51:...

[Afbeelding]

Wellicht als je zoekt op:

"good year" 46mm x 26mm rc wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
BrZ schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Het mooie bij bricklink is dat ze alle passende banden bij de velg opgeven (ook in http://stud.io/ 3D Lego software):
https://www.bricklink.com...&category=%5BWheel%5D#T=C

De banden suggereren maat 46mm x 24mm.

@Neelon
Klopt dat met de velg?
Komt de afmeting van de velg overeen met de afmeting die bricklink opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

djwice schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:01:
[...]

Het mooie bij bricklink is dat ze alle passende banden bij de velg opgeven (ook in http://stud.io/ 3D Lego software):
https://www.bricklink.com...&category=%5BWheel%5D#T=C

De banden suggereren maat 46mm x 24mm.

@Neelon
Klopt dat met de velg?
Komt de afmeting van de velg overeen met de afmeting die bricklink opgeeft?
Het zijn die velgen idd, en daar heb ik er genoeg van. Alleen geen van de Lego banden komt overeen met dat rubber wat er op die ene zit, en ze hebben geen enkele slick helaas.

En ik ben ook al gaan zoeken bij r/c banden, alleen die gebruiken nergens mm maten, dus dat maakt het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBoSDeCZTA2d2pPyZkukvIgkJes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzKpQ7Lfd6ffjfFeAvf60RvU.jpg?f=fotoalbum_large
Als je drie keer het kasteel 31120 hebt en de 3 modellen bouwt, kun je makkelijk nog een extra fort uit de overgebleven stukjes bouwen.

Enkel een 2x6 grijs en 2x 1x6 groen toegevoegd. Ziet mooier uit maar zonder moet je vermoed ik ook wel iets leuks ervan kunnen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 30-07-2022 20:41 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Neelon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:07:
[...]

Het zijn die velgen idd, en daar heb ik er genoeg van. Alleen geen van de Lego banden komt overeen met dat rubber wat er op die ene zit, en ze hebben geen enkele slick helaas.
Dit filmpje heb je dan vast ook al gekeken:
YouTube: LEGO Tires Grip Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28
Ola, hebben jullie al een idee of de prijsstijging vanaf morgen (1 augustus) ingaat of pas vanaf september? Ik lees wisselende verhalen over de start.
Het lastige is dat ik twee sets op het oog heb die beide qua adviesprijs 30 euro hoger gaan worden: back to the future en boetiek hotel.

Omdat back to the future niet in voorraad is bij Lego zou ik nu bij een andere partij meer betalen dan de adviesprijs. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JacquesDoekjes schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:28:
Ola, hebben jullie al een idee of de prijsstijging vanaf morgen (1 augustus) ingaat of pas vanaf september? Ik lees wisselende verhalen over de start.
Het lastige is dat ik twee sets op het oog heb die beide qua adviesprijs 30 euro hoger gaan worden: back to the future en boetiek hotel.

Omdat back to the future niet in voorraad is bij Lego zou ik nu bij een andere partij meer betalen dan de adviesprijs. Wat zouden jullie doen?
Ik neem aan dat de BTTF set straks net als de Ecto-1 elders te koop is dan bij LEGO zelf. De Ecto-1 kon/kun je voor €140-€150 kopen toen de adviesprijs €199 was. Dat is dus €50 onder adviesprijs. Dus.... Waarom zou je meer dan de huidige adviesprijs betalen? Dan betaal je feitelijk dus al iets van die extra €30 adviesprijs terwijl je hem waarschijnlijk voor minder kunt kopen bij een retailer. Mij lijkt het dat je dan beter kunt wachten tot je de set elders kunt kopen.

Nu heb ik geen glazen bol en kan ik geen beloftes maken maar ik zou hem nu dan echt nog niet kopen en wachten tot ie elders goedkoper ligt, goedkoper dan de huidige adviesprijs.

Of blijft de BFFT set een LEGO exclusive? Is het een domme aanname dat ook deze set gewoon weer bij Amazon, Bol o.i.d. komt te liggen? Althans dat zou ik verwachten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 31-07-2022 09:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 07:13

Maximus

There is no substitute

Gisteren nog de Star Wars Death Star diorama gekocht in Keulen. Enorm leuke winkel om weer eens langs te gaan. Je wordt er wat hebberig van al die grote sets die er voor 't grijpen staan. Deze gisteren gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/276668/files/401250070/image.jpg

Erg leuk; en smaakt naar meer voor de Star Wars LEGO.

Heb altijd de Creator Expert auto's verzameld; de huidige modellen nodigen niet uit tot kopen en bouwen. De grote R2D2 staat ook hoog op mijn verlanglijst:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt203243e87ed003d9/75308_alt22.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gim schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Ik neem aan dat de BTTF set straks net als de Ecto-1 elders te koop is dan bij LEGO zelf. De Ecto-1 kon/kun je voor €140-€150 kopen toen de adviesprijs €199 was. Dat is dus €50 onder adviesprijs. Dus.... Waarom zou je meer dan de huidige adviesprijs betalen? Dan betaal je feitelijk dus al iets van die extra €30 adviesprijs terwijl je hem waarschijnlijk voor minder kunt kopen bij een retailer. Mij lijkt het dat je dan beter kunt wachten tot je de set elders kunt kopen.

Nu heb ik geen glazen bol en kan ik geen beloftes maken maar ik zou hem nu dan echt nog niet kopen en wachten tot ie elders goedkoper ligt, goedkoper dan de huidige adviesprijs.

Of blijft de BFFT set een LEGO exclusive? Is het een domme aanname dat ook deze set gewoon weer bij Amazon, Bol o.i.d. komt te liggen? Althans dat zou ik verwachten :)
Mja ik zit ook al even te azen op de BTTF, ik greep alleen steeds mis. Een ander model welke ik nog wel graag zou willen is de home alone set. Ik vraag mij af of die wel naar andere stores gaat komen. Deze set gaat namelijk best wel een verhoging krijgen met zo’n 20%.

Ik zie net op brickwatch dat de home alone set al wel elders verkrijgbaar is, maar nog weinig in prijs heeft gedaan. Dat is te zeggen hij wordt tussen de 250 en 300 aangeboden… weinig kans op een leuke prijsdaling als Lego hem vanaf morgen voor 50 euro meer gaat aanbieden.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 31-07-2022 10:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
_Dune_ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Mja ik zit ook al even te azen op de BTTF, ik greep alleen steeds mis. Een ander model welke ik nog wel graag zou willen is de home alone set. Ik vraag mij af of die wel naar andere stores gaat komen. Deze set gaat namelijk best wel een verhoging krijgen met zo’n 20%.

Ik zie net op brickwatch dat de home alone set al wel elders verkrijgbaar is, maar nog weinig in prijs heeft gedaan. Dat is te zeggen hij wordt tussen de 250 en 300 aangeboden… weinig kans op een leuke prijsdaling als Lego hem vanaf morgen voor 50 euro meer gaat aanbieden.
Home Alone zou ik dan vandaag lekker bij Lego kopen. Dit levert vip punten en een gwp op. Morgen kun je waarschijnlijk 50 euro meer aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-09 16:15
Word je ook lekker kriegel van... dan die duurder en dan die ook...

Maar ik kan Home Alone niet terug vinden in de lijsten, met hoeveel wordt die dan duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Loader schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:03:
Word je ook lekker kriegel van... dan die duurder en dan die ook...

Maar ik kan Home Alone niet terug vinden in de lijsten, met hoeveel wordt die dan duurder?
Dat heb ik uit deze lijst gehaald: https://www.theverge.com/...-star-wars-ideas-nintendo Ik neem aan dollar-euro, dus zo’n 50 euro, al hoe wel de euro volgens mij redelijk zwak staat op het moment tegenover de dollar. De kans bestaat dat het nog wat duurder wordt.

Mijn gevoel zegt ook dat Lego zichzelf uit de markt aan het prijzen is…

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 31-07-2022 12:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-09 16:15
_Dune_ schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Dat heb ik uit deze lijst gehaald: https://www.theverge.com/...-star-wars-ideas-nintendo Ik neem aan dollar-euro, dus zo’n 50 euro, al hoe wel de euro volgens mij redelijk zwak staat op het moment tegenover de dollar. De kans bestaat dat het nog wat duurder wordt.

Mijn gevoel zegt ook dat Lego zichzelf uit de markt aan het prijzen is…
Die lijst kende ik nog niet... ga ik even kijken.

En over je laatste opmerking: je bent niet de enige die zo denkt, ik lees reacties op meerdere websites en lees vooral dat ze toch wachten op korting van 25 - 40 %.

Of ze worden kieskeuriger of ze stoppen ermee....
Pagina: 1 ... 212 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .