Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 209 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.660 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JoeZuCK schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:40:
[...]

"While building the excellent Ferrari Daytona SP3 set (42143) I was a but disappointed that the detachable roof didn't fit under the front hood. There is so much space under there that I thought it should be possible to fit the roof there, if only it could fold in half. Well, this MOD makes that a reality. Only a few extra pieces are needed."

Zou but even veranderen in bit als dat lukt.
En MOD in MOC ? (of modification).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Will_M schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:59:
[...]

En MOD in MOC ? (of modification).
Nee dat moet wel mod zijn, een moc is echt de term voor een zelf bedacht model (hoewel je de term ook wat extensiever zou kunnen uitleggen). Hier staat 'mod' inderdaad voor modification.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is inderdaad een modification, vandaar MOD.

Ik heb nog wat foto's gemaakt van de Daytona SP3 naast de andere 1:8 supercars. Helaas ligt mijn Sian uit elkaar, dus daarom alleen de Porsche en Bugatti.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFPTwO04Q_LileiwXadZNhE1s8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2baIW0XaJ8Cxf7JzlniFQoPV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G19AygiY8zLkzgxmS4Wf44GyE9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eT0E9gOtju6INORYZC5vpvOu.jpg?f=user_large

En naast de Ferrari 488 van Bruni (uitgebracht door CaDA).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRukU4OMGNIoRkNLwmlAF12oZ6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TVZe0qsRUAbqZfkNj14nRYio.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Zo, dat lijkt wel de grootste van de reeks dan. Volgens mij was de Porsche het grootste tot nu toe, maar nu dan de Ferrari? Ik heb alleen de Lambo opgebouwd staan, de Ferrari heb ik trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

zonoskar schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:18:

Ik heb nog wat foto's gemaakt van de Daytona SP3 naast de andere 1:8 supercars. Helaas ligt mijn Sian uit elkaar, dus daarom alleen de Porsche en Bugatti.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind de Porsche het mooist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Secsytime schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Vind de Porsche het mooist!
Ik persoonlijk de CaDa, heeft de minste gaps tussen de panelen, iig vanuit deze hoek.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Sian is een stukje groter dan de Porsche, dus ik denk dat de Ferrari en de Lambo aan elkaar gewaagd zijn. Ik zal eens snel de Sian weer opbouwen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:18:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRukU4OMGNIoRkNLwmlAF12oZ6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TVZe0qsRUAbqZfkNj14nRYio.jpg
dat is raar .. ze zijn IRL 4,68m resp. 4,60m oftewel nagenoeg even lang ... die modellen schelen flink :?
ze gaan toch beide door voor 1:8 meen ik .. ? ja dus.

de 488 Pista is IRL 460,5cm/8=57,56 cm en IRL Cada is 52~53cm dus die is te klein ;(
de Daytona is IRL 468,6cm/8=58,57cm en IRL Daytona is 59 cm dus die klopt het beste :)

typisch

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-07-2022 12:06 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alfa Novanta schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:52:
[...]

dat is raar .. ze zijn IRL 4,68m resp. 4,60m oftewel nagenoeg even lang ... die modellen schelen flink :?
ze gaan toch beide door voor 1:8 meen ik .. ? ja dus.
Het zou dezelfde schaal moeten zijn, maar misschien is ene 1:7.5 en de andere 1:8.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:59:
Het zou dezelfde schaal moeten zijn, maar misschien is ene 1:7.5 en de andere 1:8.5?
is de 488 ook smaller als de Daytona? dan is het iig wel in verhouding.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

RBH

Volgens mij is die 488 niet schaal 1:8, volgens de website is hij 52 cm lang, terwijl hij eigenlijk 57,1cm lang zou moeten zijn in schaal 1:8. :)

Edit: Spuit11, zie nu de edit in de post hierboven. :$

[ Voor 16% gewijzigd door RBH op 15-07-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

sorry :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:28:
Voor alle gesprekken rondom Lego Masters is een apart Lego Masters topic.
Klopt hoor. Vond het wel even het vermelden waard. Het moet inderdaad geen discussie worden. En zeker niet (onbedoeld) spoilers delen. Dat was destijds de aanleiding voor apart topic. Sommige tweakers (zoals ik :) ) keken wat later.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 15-07-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 12:09
Zit wat videos van het leeuwenridder kasteel en de galaxy explorer en ben iets te enthousiast geworden vind ik zelf.
Ik houd meer van de echte space themes alleen weet ik niet of die nog gaan komen dit jaar want anders zou een van de genoemde set mijn laatste aankoop zijn voor dit jaar.

We weten nog niet veel over het komende half jaar toch qua mogelijke nieuwe releases?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Dagg schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:45:
Zit wat videos van het leeuwenridder kasteel en de galaxy explorer en ben iets te enthousiast geworden vind ik zelf.
Ik houd meer van de echte space themes alleen weet ik niet of die nog gaan komen dit jaar want anders zou een van de genoemde set mijn laatste aankoop zijn voor dit jaar.

We weten nog niet veel over het komende half jaar toch qua mogelijke nieuwe releases?
Dit is de echte Space :D Maar je hoopt op sets zoals Saturn V en Space Shuttle Discovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
L23 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Dit is de echte Space :D Maar je hoopt op sets zoals Saturn V en Space Shuttle Discovery?
Okay, ik moet mijzelf even corrigeren. Dit is zeker de echte space, dat ben ik met je eens.
En ik doelde inderdaad op mogelijke nieuwe sets van NASA, ESA ed. Iets in de trant van de maanlader bijvoorbeeld zie ik wel zitten.

Of gewoon sparen voor en de leeuwenridders en de galaxy en eventuele andere set. Beetje sucker voor Lego :X _/-\o_ O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:50
The Office komt eraan, wel 120 euro dus ik wacht totdat die ergens in de aanbieding is.

https://www.lego.com/nl-nl/product/the-office-21336

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt5761ec51cab6eb53/21336_alt1.png

[ Voor 16% gewijzigd door rhodium op 15-07-2022 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
rhodium schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:53:
The Office komt eraan, wel 120 euro dus ik wacht totdat die ergens in de aanbieding is.

[Afbeelding]
15 unieke (?) minifigs in één set met ruim 1100 onderdelen, voor €120. Dat is niet verkeerd geprijsd.

Nou heb ikzelf niks met The Office (US), dus dit is niks voor mij. Maar voor de fans een goede set volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
Beatz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:50:

Verder iemand tips voor bakjes etc? Voor een werktafel zodat daar alle zakjes in kunnen en niet uit de zakjes hoeft te pakken?
Dit

https://www.disposabledis...0cc-175-serie-transparant

Gebruik ik al jaren 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Haay schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:11:
[...]

15 unieke (?) minifigs in één set met ruim 1100 onderdelen, voor €120. Dat is niet verkeerd geprijsd.

Nou heb ikzelf niks met The Office (US), dus dit is niks voor mij. Maar voor de fans een goede set volgens mij.
Friends Central Perk was vergelijkbaar met bijna evenveel steentjes en kon je voor 50 euro op een gegeven moment oppikken. Dit is VEEL TE overpriced.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Een hele grote Bowser?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Gaat per 500 stuks zo te zien, mag hopen dat je er jaren mee doet ja. 🤣

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:28
Ik zoek naar zoiets (goedkoops), maar dan langer (en bij voorkeur relatief smal): iets rond de 34cm*8,5cm zou ideaal zijn, maar helaas vind ik niets dat in de buurt komt.

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07
Mogelijk de Ideas vuurtoren set: LEGO 21336 The Office’s box art adds weight to latest Ideas rumours

Stukje uit het artikel:
That leaves a curious gap in the line-up, because the Ideas team has yet to reveal its 43rd set, presumably numbered 21335. But given 21336 The Office doesn’t launch until October 1, there’s still plenty of time for it to be revealed and released – and according to recent rumours, that’s exactly what’s going to happen.

Indeed, the latest reports claim that 21335 will be Sandro Quattrini’s Motorized Lighthouse, which is apparently due to hit shelves in September for around $300 (or more, depending on whether it’s impacted by the LEGO Group’s imminent price increases). Those are still only rumours at the moment, but they do seem to be supported by both 21336 The Office’s numbering and historical precedent.

There are no guarantees that another LEGO Ideas set will launch before 21336 The Office, of course. 21335 could have been delayed for any number of reasons, for instance, forcing the LEGO Group to launch Ideas sets out of sequence for the first time. But at this stage, it seems just as likely – if still surprising – that it’s onl
Neem het dus maar als gerucht :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Kapoen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Mogelijk de Ideas vuurtoren set: LEGO 21336 The Office’s box art adds weight to latest Ideas rumours

Stukje uit het artikel:

[...]

Neem het dus maar als gerucht :)
Een vuurtoren set van Nintendo die brult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
betaplayer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Ik zoek naar zoiets (goedkoops), maar dan langer (en bij voorkeur relatief smal): iets rond de 34cm*8,5cm zou ideaal zijn, maar helaas vind ik niets dat in de buurt komt.
Goedkoop en veel is altijd lastig, ik gebruik soortgelijke (wegwerp) bakken veel, maar ook dit systeem "Curver ladebakje 30x8 cm" die komt in de buurt van jou afmetingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:42:
Voor degene die RTL kunnen ontvangen: vanaf 12 aug begint een nieuw seizoen Lego Masters in Duitsland.
Ik ben overigens afgehaakt met LM. Dit heeft niks te maken met de bouwwerken of opdrachten, maar meer met de presentatie. Ik vind dit echt tenenkrommend.
Vond er ook geen zak aan, maar denk dat het toch vooral voor kinderen een leuk programma moet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07
L23 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Een vuurtoren set van Nintendo die brult?
Oops ik had de SuperMario tag in die tweet niet gezien, I stand corrected :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20

NoTimeRemains

I know

rhodium schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 15:53:

[Afbeelding]
Wss komt deze hier wel. Groot fan van The Office (US). Normaal heb ik t niet zo op de gebouwen en ben ik meer van de voertuigen maar dit is wel gaaf.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Hebbes. Maar wat een slagveld... Dit was in Utrecht. Het was erg druk en mensen hebben geen fatsoen om te wachten tot er ruimte is. Erg vervelend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5q1vL0GPvkQFZlWA8rB8E34m18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p78BGgIUBTC3LxQytByFL70J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYptEy5dU3cRZFJlnjGm8u7Dtt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoPNcXMhIdBsR3rRZXqBZMti.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door B00st3r op 16-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
B00st3r schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:55:
Hebbes. Maar wat een slagveld... Dit was in Utrecht. Het was erg druk en mensen hebben geen fatsoen om te wachten tot er ruimte is. Erg vervelend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er een speciale actie? Ik denk dat ik iets gemist heb. Snap ook niet zo goed de vorm van het object.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoop volwassenen daar, is toch een klein bouwpakketje voor kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:27:
Hoop volwassenen daar, is toch een klein bouwpakketje voor kinderen?
Het is gratis Lego en je hoeft er niks voor te kopen, dat is toch voldoende motivatie voor iedere (verslaafde) Afol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
chrisO schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Het is gratis Lego en je hoeft er niks voor te kopen, dat is toch voldoende motivatie voor iedere (verslaafde) Afol?
Iedere verslaafde AFOL minus ondergetekende dan.

Ik ga daar echt niet voor in de rij staan of zelfs maar brandstof- of parkeerkosten maken, of er tijd door verliezen. Ik begrijp het setje trouwens niet. Is dit de uitvergroting van een bestaand (modern) steentype?

Mocht je je opmerking cynisch bedoelen: ok ;)

Edit: dat gezegd zijnde, ieder z’n ding. Ik oordeel niet, heb zelf ook m’n eigenaardige hobbytrekjes op andere vlakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Roy vd M. op 16-07-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Roy vd M. schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Iedere verslaafde AFOL minus ondergetekende dan.

Ik ga daar echt niet voor in de rij staan of zelfs maar brandstof- of parkeerkosten maken, of er tijd door verliezen. Ik begrijp het setje trouwens niet. Is dit de uitvergroting van een bestaand (modern) steentype?

Mocht je je opmerking cynisch bedoelen: ok ;)

Edit: dat gezegd zijnde, ieder z’n ding. Ik oordeel niet, heb zelf ook m’n eigenaardige hobbytrekjes op andere vlakken.
Haha, jouw uitvoerige verhalen heb ik in ieder geval meer mee dan de wens dat setje (steentje) te bezitten.
Ik weet overigens ook niet welk steentje dit moet voorstellen. Als eerste moest ik denken aan zo’n garagedeur geleider. Voor zover mij bekend zijn die 1x2 ipv 2x2. De inkeping zou dan ook breder moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:58
meesje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:52:
[...]
...
Ik weet overigens ook niet welk steentje dit moet voorstellen. Als eerste moest ik denken aan zo’n garagedeur geleider. Voor zover mij bekend zijn die 1x2 ipv 2x2. De inkeping zou dan ook breder moeten zijn.
Ik vond het ook een raar ontwerp, even gegoogled op "red brick with slot" en al snel kwam ik deze hele oude steentjes tegen: https://www.pipionshop.com/?product_id=166305112_35
Gezien het een "90 jaar lego" giveaway is, gok ik een knipoog naar de allereerste steentjes?
-edit-
vage webshop trouwens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:45
Als ik die drukte zo zie gaat het prima met Lego's omzet... of was iedereen daar voor het 'gratis' setje? (we blijven Hollanders met z'n allen natuurlijk 🤣🤣🤣).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

meesje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Haha, jouw uitvoerige verhalen heb ik in ieder geval meer mee dan de wens dat setje (steentje) te bezitten.
Zo zag een Lego blokje er uit in 1949.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFpekuQrTwaB5xH7cBZX4UISCx4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X26NLq7cQJLBsFJbZzK0h2ue.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Ik zie een horloge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand hier nog een tip voor "goedkopere" legoland billund kaartjes? Meestal staat een gratis kinderkaart in de lego boekjes weet niet of dit nog steeds, zo is

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:58
Huh :?
Ik zie sneakers en foto's van oude bricks die als kledingstukken worden verkocht (men/women xxl etc) 8)7

Overigens is die actie wel overduidelijk op volwassenen gericht om die massaal (evt met kids) naar de winkel te lokken. Kan me niet voorstellen dat jongeren actief dergelijke acties opzoeken op internet, en denk dat de interesse voor de geschiedenis van Lego ook pas op latere leeftijd komt.

Zat te overwegen om volgende week in Amsterdam te gaan kijken, maar nu ik die drukte op de foto's zie vraag ik me af of ik er wel zin in heb... wat moet ik met die rode brick, gaat het me dan alleen maar om het gratis hebbenhebbenhebben? ... ja vrees ik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05
Fiber schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 02:03:
[...]

Heel gaaf! Kun je een foto van het interieur maken? :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEVGrzgWgAU3XpYoa7yxBhRQLrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wv6rqDKHlf1dWbGS3DqNIyGw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z824rLasA4FKbr1Fbm0n66ABMe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwMd0gL3TzFKZ7nHN2lC9uMb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixR-TvoyPQW6fxu8JDxj13W_geU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQ2PCHs41HfB24lKYiV8IfXX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROiveMIzDsl5dWsYrmhytKo4YM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XucMez5R1GDUGQJogJFAUNS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TV3AQqf741OW8x1Q1ZbYkRDPFkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBcPHHtXZN8SVfB2F0VzY56o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8LhoZvIWIxfGrbI1fnObSNjzkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOhQfQAuT5RZnjhirTLKd33Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3_insz8uPCg2VAo70fXGmEuzLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5RaiZwg0eh9Ll0WSeavyzJY0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cXGdGXzCO3tUN0JOPIc4pgrpMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjRWmdR8aYn8MD5nmA3XTJIe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUQozL0mhSaB5Mq-0jOgch-mN5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FU0erFGe6yHTGELOujX8IePs.jpg?f=fotoalbum_large

Schaakspel is af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
Wii4all schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:20:
Iemand hier nog een tip voor "goedkopere" legoland billund kaartjes? Meestal staat een gratis kinderkaart in de lego boekjes weet niet of dit nog steeds, zo is
Ja, zit nog steeds bij veel sets. Althans, ik kom ze steeds tegen in de sets van mijn kinderen. Niet in die van mij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Voor iemand die kleurenkots uit zijn sets haalt (;)) , verbaasd mij bij de Porsche die grijze 2x4 liftarm op het dashboard, #2 grijze connectors onder de motorkap en ik zie ook nog een grijze liftarm aan de binnenzijde van de deur? (de grijze pins met stopbush voor de deurscharnieren beschouw ik maar even als "expres").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
Ik kan me herinneren dat iemand het ook wel eens via Groupon of dergelijke sites had. Zoek nog eens terug in dit topic. De kaartjes uit het boekjes zijn inderdaad een zekerheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
betaplayer schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Dit is wel super goedkoop ten opzichte van wat ik eerst betaalde, vroeger kocht ik ze bij de Sligro, daar waren ze per 100 stuks 30 euro (met deksel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:59:
[...]

Voor iemand die kleurenkots uit zijn sets haalt (;)) , verbaasd mij bij de Porsche die grijze 2x4 liftarm op het dashboard, #2 grijze connectors onder de motorkap en ik zie ook nog een grijze liftarm aan de binnenzijde van de deur? (de grijze pins met stopbush voor de deurscharnieren beschouw ik maar even als "expres").
Haha, goed gespot. De Porsche heeft het eigenlijk in gang gezet. Nee, eigenlijk de 42070, dat was echt wel de definitie van kleurenkots :) Bij de pimped-Porsche build ben ik begonnen, maar het ik had het toen nog niet helemaal perfect onder de knie. Ik heb nog wel een wanted list met verbeteringen voor sommige sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Iemand n idee waar ik LEGO 76394 kan vinden? Voor n normale prijs? Bij LEGO is ie niet (meer) leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 23:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

johnb52 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:52:
Iemand n idee waar ik LEGO 76394 kan vinden? Voor n normale prijs? Bij LEGO is ie niet (meer) leverbaar...
Wat noem je een fatsoenlijke prijs? Adviesprijs Lego was 40 euro, op brickwatch zie èèn winkel die hem nog aanbiedt voor 64 euro, niet eens zo heel gek lijkt mij. Brickshop

Marktplaats zou het mogelijk wat goedkoper kunnen ook nog voor een exemplaar nieuw in doos.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 16-07-2022 23:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
die van 64 euro had ik ook gezien, en hou ik ook in gedachte. (heb al eerder daarzo gekocht) maar hij wordt toch gebouwd dus 2e hands mag ook :-)

Zal marktplaats ff nakijken en op facebook ook kijken of iemand daar deze set verkoopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlamingRealm
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-01 02:47
johnb52 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:52:
Via Bricklink is denk ik het goedkoopste, wellicht zit er een verkoper dichtbij genoeg om het op te halen:
76394 op Bricklink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
lutj schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Ik kan me herinneren dat iemand het ook wel eens via Groupon of dergelijke sites had. Zoek nog eens terug in dit topic. De kaartjes uit het boekjes zijn inderdaad een zekerheidje.
op welke boekjes doel je nu precies? In zowel een random instructieboekje als de catalogus zie ik eigenlijk niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vandaag het lego boekje, catalogus 2022, gehaald en daar staat inderdaad een gratis ticket in voor kinderen tot en met 11 jaar scheelt toch weer op de entree prijs

[ Voor 6% gewijzigd door Wii4all op 17-07-2022 13:34 ]

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:07
Toen wij in Denemarken waren het jaar voor Corona, toen hadden we inderdaad die standaard Lego boekjes de bonnen uit gehaald.
Maar we kwamen om in die bonnen, bij de supermarkt in de dozen eieren zaten ze bijvoorbeeld ook. :+
Genoeg weggegeven aan mensen daar bij de kassa, maar ook anderen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Lego set 8062 - Universal Set with Storage Case uit 1994. Vorig jaar alle Lego sets uitgezocht. Nu twee van deze set uit het boekje opgebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miJmTbH1Ois0nw2zU-uPMMb41DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10eZsFK694jpdMGogxF2b4bc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-h-nvUX7OPceWAnuYel4ntHtso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9Gsm4g3yEkOUqHCrIhhnSLL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bwu1oNzOHtshrkL_9817z_CH7AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JpaMvXFUcWValKMAcHOiYiT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Roy vd M.
L23 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:08:
Zo zag een Lego blokje er uit in 1949.
Ah ja nu je het zegt. Ik zat juist te denken aan de mogelijkheid dat het een modern steentje zou zijn. Die antieke exemplaren zijn steentjes van ver vóór mijn verzamelinteresse, toch had ik het moeten weten. Opmerkelijk dat Lego z'n jubileum viert door een steentje in de spotlight te zetten dat per saldo een gestolen ontwerp was, uitgevoerd in belabberde kwaliteit. Beide aspecten zal ik toelichten.

Hier het origineel, van het Britse bedrijf Kiddicraft:

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/0MwVr.jpg

Voor wie dacht dat Lego (vader en zoon Christiansen) zelf het idee van de beroemde steentjes had bedacht, blijft dat een leuk verhaal, dat ik wel eens wil oprakelen als mensen zich boos maken over wanneer met name Chinese bedrijven Legosteentjes 'kopiëren'. Meer info: https://bricks.stackexcha...versy-around-clone-brands

Wat belabberde kwaliteit betreft:` het plastic dat tot 1963 werd gebruikt, was CA (cellulose acetaat). Het eerste CA-steentje dat anno 2022 niet getordeerd / misvormd is, moet ik nog tegenkomen. Gelukkig is het bedrijf in 1963 overgestapt op het vormvaste ABS-plastic.

Hm ja dus het eerste CA-steentje dat anno 2022 NIET misvormd is, was kennelijk te bouwen in de Lego-winkel in Utrecht. Maar zelfs met die wetenschap, zou ik daar geen wachttijd aan spenderen ;)

DE RESTAURATIE VAN EEN LEGO-SET (deel 4)

Voor deel 1, zie hier.
Voor deel 2, zie hier.
Voor deel 3, zie hier.

Recap: deze serie posts gaat over de restauratie van Lego-set 357, de brandweerkazerne uit 1973. Alle tijdscorrecte onderdeeltjes worden bij elkaar gezocht, de te oude en te jonge onderdeeltjes worden terzijde geschoven, de vergeelde onderdeeltjes vervangen.

Ik heb het vlaggetje binnengekregen. Dit was onderdeel van de koop van de 4e donorset, maar de verkoper was vergeten het vlaggetje in de verzenddoos te doen. Ik had expliciet gevraagd het fragiele dingetje zo goed mogelijk te verpakken. En zo zat het uiteindelijk in de envelop:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52222492254_6f5af938cf_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52222240608_9b21e1e864_b.jpg

De vlag is perfect en is nog volledig wit, dus ik ga die nemen in plaats van het exemplaar dat ik al had.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52222240613_96d7218dce_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52222712035_8dde5404fc_b.jpg

Ik ben er erg blij mee.

Er volgen (nog) twee posts in deze serie; de ene over het bestellen en toevoegen van de twee nog ontbrekende LEGO-logosteentjes en het handmatig schoonmaken van de set; de andere over de final check en het proefbouwen (met korte review).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

L23 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:15:
Lego set 8062 - Universal Set with Storage Case uit 1994. Vorig jaar alle Lego sets uitgezocht. Nu twee van deze set uit het boekje opgebouwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geinig, flashback memories, heb ik ook gehad echter nooit veel mee gespeeld uiteindelijk, was het meer een doner doos voor andere modellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Xqlus1ve schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:16:
[...]

Geinig, flashback memories, heb ik ook gehad echter nooit veel mee gespeeld uiteindelijk, was het meer een doner doos voor andere modellen :P
Ik kan me ook niet herinneren dat ik vroeger veel met de set gespeeld heb. Koffertje vond ik wel erg handig. Was meer bezig met een Lego stad bouwen en spelen met de Lego trein. Maar nu wel plezier met de Lego Technic sets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Mag je hier ideas projecten uitlichten?

Ik vind deze walvis zo ontzettend gaaf qua idee (kan misschien nog wel wat aan geschaafd).

https://ideas.lego.com/s/p:0466e89155cb47229a469b19d42b87a5

Helaas doet hij het qua stemmen niet heel erg goed.🤷🏼‍♂️

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 12:00

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ond schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:36:

Ik vind deze walvis zo ontzettend gaaf qua idee (kan misschien nog wel wat aan geschaafd).

Het idee is gaaf maar de uitwerking is wat minder. Ik vind de vinnen maar niks. Het is gewoon nog niet af.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17

Zalmanman

So long,

Ond schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:36:

Ik mis de pot met petunia's nog een beetje eigenlijk.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Half jaar geleden gekocht. Nu tijdens de vakantie cadeau gegeven aan mijn zoontje van zeven. Vandaag samen gebouwd en gelijk uitgeprobeerd. En inderdaad deze set drijft en gaat er snel vandoor. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIFWVkGKt85SokZ1GVxbgQeQi7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOhPIsjjii4OGSuPiiDFe1Hj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
meesje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:51:
Half jaar geleden gekocht. Nu tijdens de vakantie cadeau gegeven aan mijn zoontje van zeven. Vandaag samen gebouwd en gelijk uitgeprobeerd. En inderdaad deze set drijft en gaat er snel vandoor. :)

[Afbeelding]
Echt heel vet! Welk nummertje is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beatz schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:52:
[...]

Dat staat op het zeil :P
spoiler:
42105

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oh wat haat ik het om technic sets uit elkaar te halen 😂. 4 uur verder zit de Chiron weer in de doos. Bricklink order geplaatst voor de Pimp-my versie. Als de verhuizing compleet is ga ik de Sian en Chiron pimp versies bouwen. Ik twijfel nog over de defender. Maar grote kans dat die order er vanavond ook nog uit gaat. Alleen de Sian moet nog uit elkaar 🤢

De instructies zien er wel uit als een uitdaging.

[ Voor 6% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-07-2022 21:22 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Beatz schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:52:
[...]

Het is deze: https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/42105/Catamaran.html
Ik heb zo’n vermoeden dat deze set nu met pensioen is.

[ Voor 38% gewijzigd door meesje op 17-07-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

meesje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:25:
[...]

Het is deze: https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/42105/Catamaran.html
Ik heb zo’n vermoeden dat deze set nu met pensioen is.
Maar wel gewoon verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
u_nix_we_all schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:59:
[...]

Dat staat op het zeil :P
spoiler:
42105
7(8)7 |:( (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

meesje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:51:

[Afbeelding]
Toch jammer dat er geen waterdichte PF bestaan. Water zat hier in de wijk, ik zou zo een paar 100 meter kunnen varen (en dan nog steeds het ding altijd onder handbereik hebben).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
The Eagle schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:43:
[...]

Toch jammer dat er geen waterdichte PF bestaan. Water zat hier in de wijk, ik zou zo een paar 100 meter kunnen varen (en dan nog steeds het ding altijd onder handbereik hebben).
Troost je, deze blijft ook alleen maar drijven als er echt geen golfjes zijn. Mijn dochters krijgen deze binnen een minuut op de bodem..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
FlamingRealm schreef op zondag 17 juli 2022 @ 00:15:
[...]

Via Bricklink is denk ik het goedkoopste, wellicht zit er een verkoper dichtbij genoeg om het op te halen:
76394 op Bricklink
En inmiddels besteld🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:18:
Ik denk dat deze de enige kanshebber is, want Lego weet dat we een chronisch tekort hebben aan brick separators >:)
[Afbeelding]
Ik ben het met je eens, helaas is het em niet geworden.
Als je hem toch wilt bouwen, kun je deze proberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUydZe3Y6AF-DSoFRRX91HTx07A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RXq8TrtkoM9iWQU3xLz7xLf3.png?f=user_large

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:47
Roy vd M. schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Ah ja nu je het zegt. Ik zat juist te denken aan de mogelijkheid dat het een modern steentje zou zijn. Die antieke exemplaren zijn steentjes van ver vóór mijn verzamelinteresse, toch had ik het moeten weten. Opmerkelijk dat Lego z'n jubileum viert door een steentje in de spotlight te zetten dat per saldo een gestolen ontwerp was, uitgevoerd in belabberde kwaliteit. Beide aspecten zal ik toelichten.

[Afbeelding]

Voor wie dacht dat Lego (vader en zoon Christiansen) zelf het idee van de beroemde steentjes had bedacht, blijft dat een leuk verhaal, dat ik wel eens wil oprakelen als mensen zich boos maken over wanneer met name Chinese bedrijven Legosteentjes 'kopiëren'. Meer info: https://bricks.stackexcha...versy-around-clone-brands

Wat belabberde kwaliteit betreft:` het plastic dat tot 1963 werd gebruikt, was CA (cellulose acetaat). Het eerste CA-steentje dat anno 2022 niet getordeerd / misvormd is, moet ik nog tegenkomen. Gelukkig is het bedrijf in 1963 overgestapt op het vormvaste ABS-plastic.

Hm ja dus het eerste CA-steentje dat anno 2022 NIET misvormd is, was kennelijk te bouwen in de Lego-winkel in Utrecht. Maar zelfs met die wetenschap, zou ik daar geen wachttijd aan spenderen ;)

Voor deel 1, zie hier.
Voor deel 2, zie hier.
Voor deel 3, zie hier.

Recap: deze serie posts gaat over de restauratie van Lego-set 357, de brandweerkazerne uit 1973. Alle tijdscorrecte onderdeeltjes worden bij elkaar gezocht, de te oude en te jonge onderdeeltjes worden terzijde geschoven, de vergeelde onderdeeltjes vervangen.

Ik heb het vlaggetje binnengekregen. Dit was onderdeel van de koop van de 4e donorset, maar de verkoper was vergeten het vlaggetje in de verzenddoos te doen. Ik had expliciet gevraagd het fragiele dingetje zo goed mogelijk te verpakken. En zo zat het uiteindelijk in de envelop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De vlag is perfect en is nog volledig wit, dus ik ga die nemen in plaats van het exemplaar dat ik al had.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben er erg blij mee.

Er volgen (nog) twee posts in deze serie; de ene over het bestellen en toevoegen van de twee nog ontbrekende LEGO-logosteentjes en het handmatig schoonmaken van de set; de andere over de final check en het proefbouwen (met korte review).
Dit verhaal ken ik inderdaad en geeft ook mijn weerstand weer tegen al het commentaar dat je krijgt als je het eens over nep hebt. Dit terwijl lego zelf in wezen niet origineel is, maar in wezen alleen maar alles te danken heeft aan een soort van overname op kiddicraft.

En wat ik al vaker heb gemekkerd (met commentaar tot gevolg, maar nooit een antwoord) hoe krijgt een kloon merk het voor elkaar om een kopie 1:1 te maken met exact dezelfde stenen. Als ik een bouwwerk namaak en ik heb bv geen steen 2x8, gebruik in 2 stenen 2x4. Dan moet er toch een gigantisch lek zitten bij lego als het binnen no-time 1:1 gekopieerd wordt.
En het IDEAS project idem dito, al gekopieerd voordat het ingediend is........

Voor de rest leest je restaurerings verhaal leuk weg en kan ik niet wachten op de volgende uit de serie.
_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Versaevel op 18-07-2022 06:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
The Eagle schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:43:
[...]

YouTube: Building and Testing a Lego-powered Submarine
Je bent tweaker of niet… Good luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Versaevel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 05:56:
[...]
hoe krijgt een kloon merk het voor elkaar om een kopie 1:1 te maken met exact dezelfde stenen. Als ik een bouwwerk namaak en ik heb bv geen steen 2x8, gebruik in 2 stenen 2x4. Dan moet er toch een gigantisch lek zitten bij lego als het binnen no-time 1:1 gekopieerd wordt.
Over welk IDEAS project heb je het?

Ik heb zelf een aantal projecten na gemaakt - ik vond ze leuk - je kunt heel veel informatie halen uit foto's en filmpje over de sets en tools die de ontwerper heel aan de hand van de gekozen zichtbare steentjes. Zo kun je inschatten welke steentjes de ontwerper tot zijn beschikking heeft, of waar zijn voorkeur log dan wel hoe doe geïnspireerd is.

Vaak verander ik de stabiliteit en de speelbaarheid en kijk naar hoe recent en courant de gebruikte steentjes zijn en vervang zeldzame en uit productie zijnde steentjes vaak voor een alternatief ontwerp. Door de beperkte ruimte en vorm kom je vaak op dezelfde oplossingen als TLG. Soms op 'betere', dat zal dan wellicht te maken hebben met productie capaciteit die een beperking oplegde aan de ontwerper, waar ik de vrijheid had.

[ Voor 5% gewijzigd door djwice op 18-07-2022 07:27 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
djwice schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:25:
[...]

Over welk IDEAS project heb je het?

Ik heb zelf een aantal projecten na gemaakt - ik vond ze leuk - je kunt heel veel informatie halen uit foto's en filmpje over de sets en tools die de ontwerper heel aan de hand van de gekozen zichtbare steentjes. Zo kun je inschatten welke steentjes de ontwerper tot zijn beschikking heeft, of waar zijn voorkeur log dan wel hoe doe geïnspireerd is.

Vaak verander ik de stabiliteit en de speelbaarheid en kijk naar hoe recent en courant de gebruikte steentjes zijn en vervang zeldzame en uit productie zijnde steentjes vaak voor een alternatief ontwerp. Door de beperkte ruimte en vorm kom je vaak op dezelfde oplossingen als TLG. Soms op 'betere', dat zal dan wellicht te maken hebben met productie capaciteit die een beperking oplegde aan de ontwerper, waar ik de vrijheid had.
o.a. de Globe en van Gogh bestonden al in nep voordat lego ze uitbracht. Uit eigen ervaring (ik heb van beide zowel het echt als nep gebouwd) staan ze 1:1.
Bij de nep van Gogh, kreeg ik zelfs het originele lego beschrijving erbij.

Ook het bricklink idee van de modulair in aanbouw, bestaat al een tig aantal jaren. Is de inzending dan van dezelfde ontwerper of ook gejat. Blijft de vraag alsnog staan, hoe is dat mogelijk 1:1

Ik heb zelf via bricklink Ollie de draak gemaakt, daar komt de zeldzame groene 2x8 steen in voor. Deze heb ik vervangen door 2x4 stenen. Hij is dus niet 1:1.

En dat is dus waar ik me het meeste over verbaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 23:23

Eurionair

Senior Destructor

Lek of geen lek , dat schaamte-/creativiteits-loos kopiëren vind ik ronduit verderfelijk.

Verder heb ik zelf in ieder geval een geval gehad dat ik een MOC had aangeschaft via Rebrickable voor een Johhny 5 robot. De ontwerper van de MOC had deze op enig moment ingezonden voor ideas maar dan mag ie klaarblijkelijk niet meer te koop staan op Rebrickable en die link was toen ook verwijderd.
Maar de MOC lag dus eigenlijk al wel op 'straat'.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
Versaevel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 05:56:
[...]

Dit verhaal ken ik inderdaad en geeft ook mijn weerstand weer tegen al het commentaar dat je krijgt als je het eens over nep hebt. Dit terwijl lego zelf in wezen niet origineel is, maar in wezen alleen maar alles te danken heeft aan een soort van overname op kiddicraft.

En wat ik al vaker heb gemekkerd (met commentaar tot gevolg, maar nooit een antwoord) hoe krijgt een kloon merk het voor elkaar om een kopie 1:1 te maken met exact dezelfde stenen. Als ik een bouwwerk namaak en ik heb bv geen steen 2x8, gebruik in 2 stenen 2x4. Dan moet er toch een gigantisch lek zitten bij lego als het binnen no-time 1:1 gekopieerd wordt.

Voor de rest leest je restaurerings verhaal leuk weg en kan ik niet wachten op de volgende uit de serie.
_/-\o_
Wat voor antwoord verwacht je te krijgen op tweakers dan?
Maar goed, zelfs al is er een "gigantisch lek" bij Lego, rechtvaardigt dat dan het kopiëren van een ontwerp? Lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 14:30
Versaevel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:23:
[...]

o.a. de Globe en van Gogh bestonden al in nep voordat lego ze uitbracht. Uit eigen ervaring (ik heb van beide zowel het echt als nep gebouwd) staan ze 1:1.

Ook het bricklink idee van de modulair in aanbouw, bestaat al een tig aantal jaren. Is de inzending dan van dezelfde ontwerper of ook gejat. Blijft de vraag alsnog staan, hoe is dat mogelijk 1:1

Ik heb zelf via bricklink Ollie de draak gemaakt, daar komt de zeldzame groene 2x8 steen in voor. Deze heb ik vervangen door 2x4 stenen. Hij is dus niet 1:1.

bedoel je dan dat de nepperd een 1 op 1 kopie van het uiteindelijk lego design is of van het idea waarop het gebaseerd is? als het de lego set is, ligt het lek idd bij lego en niet een slimmerd die het idea reverse engineered. (dat is ergens nog te begrijpen)

ik wist overigens niet dat ook lego gewoon het idee van kiddicraft gejat of gekocht heeft. hmm, toch weer een minpuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Eurionair schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:32:
Lek of geen lek , dat schaamte-/creativiteits-loos kopiëren vind ik ronduit verderfelijk.

Verder heb ik zelf in ieder geval een geval gehad dat ik een MOC had aangeschaft via Rebrickable voor een Johhny 5 robot. De ontwerper van de MOC had deze op enig moment ingezonden voor ideas maar dan mag ie klaarblijkelijk niet meer te koop staan op Rebrickable en die link was toen ook verwijderd.
En dat is ook een punt waar ik mij over verbaas.
Een idee dat wordt ingeleverd, kun je dus eigenlijk zelf niets meer mee. Dan ligt er dus een ban op vanuit lego.
Het zal me dan ook niets verbazen als de ontwerper probeert om het via een andere weg te proberen om zijn ontwerp aan de man te brengen. Al is hij dan min of meer illegaal bezig (want mag niet van lego), ik kan hem dan wel gelijk geven. Ook zal het mij niet verbazen sls er daardoor een kloon van wordt gemaakt waar hij dan werkelijk niets tegen kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Maar voordat er hier weer een discussie losbarst van welles en nietes, we gaan weer vrolijk verder on-topic :) 57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Medjai schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Wat voor antwoord verwacht je te krijgen op tweakers dan?
Maar goed, zelfs al is er een "gigantisch lek" bij Lego, rechtvaardigt dat dan het kopiëren van een ontwerp? Lijkt mij niet.
Rechtvaardigt dat, nee , vind ik het logisch.... ja, als er een markt voor is (en die is er als je de verkopen ziet als alternatief voor het dure spul, wat steeds duurder wordt)

(en schaamteloos kopieeren bestaat al sinds mensenheugenis dat er in de jaren 80 o.a. volop illegale cassettebandjes van de top 40 en videobanden werden gekopieerd. Vonden we toen heel normaal, of ben ik nu oud aan het worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 23:23

Eurionair

Senior Destructor

Ik krijg de indruk dat je liever een welles-nietes discussie voert dan on-topic verder gaat :+

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Versaevel schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:23:
[...]

Zijn de steentjes ook van vergelijkbare kwaliteit? Want wellicht komen ze gewoon uit dezelfde fabriek. In LEGO sets heb ik soms van het zelfde Technic steentje een andere 'versie' zitten. Een zakje met logo en nummer op de steentjes en een zakje zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Eurionair schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:32:

Dan maakt de MOC geen kans meer in het selectieproces, IDEAS vereist dat zij de eerste publicatie bron moeten zijn, dus als het elders is gedeeld voordat het op IDEAS komt wordt ie uiterlijk afgewezen.
Heb ik gehad met m'n Mondriaan canvas werd afgekeurd omdat hij al op Rebrickable stond tijdens de intake.

[ Voor 8% gewijzigd door djwice op 18-07-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Roy vd M. schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:21:
[...]

[Afbeelding]

Voor deel 1, zie hier.
Voor deel 2, zie hier.
Voor deel 3, zie hier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben er erg blij mee.

Hij had wel wat snot-stukjes mogen gebruiken in plaats van plakband :+

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

RBH

Ik ben erg gecharmeerd van de nieuwe Technic Airbus helicopter, en deze review maakt dat niet minder! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Er gaan geruchten over nieuwe Indiana Jones setjes.

https://9to5toys.com/2022/07/16/lego-indiana-jones-reboot/

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45

rammes

koekebakker 1e klas

Ik verwacht ook niet anders, er komt in 2023 een nieuwe film. Voor de fans, (zoals ik) let op spoilers!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

RBH schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:04:
Ik ben erg gecharmeerd van de nieuwe Technic Airbus helicopter, en deze review maakt dat niet minder! :)

[YouTube: LEGO Technic 42145 Airbus H175 Rescue Helicopter detailed building review]
Het is wachten tot daar een zwarte Airwolf MOC van komt.

Edit: dammit, die gozer heeft de Osprey ook staan :(

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 18-07-2022 12:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb net het filmpje zitten kijken en zit een beetje in dubio. De Camaro is mijn favoriete musclecar maar dit model maakt mij niet hebberig. Los van de prijs vind ik de kofferbak iets te lang ogen. En ik snap ook niet zo goed waarom ze een zwarte hebben gekozen. Juist de Camaro leent zich voor rood, geel of een andere uitgesproken kleur.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Een airwolf MOC is wel interessant.. O-)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Al die youtubers hebben er eentje gekregen van Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zonoskar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Al die youtubers hebben er eentje gekregen van Lego.
Er staat mij bij dat ik al ooit eens een osprey van lego technic heb gehad, althans een vliegtuig die de motoren kon draaien zoals de V-22 Osprey, in het wit dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Malfunctions schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Dat sowieso, maar of deze daar nu de goede basis voor is... Deze is veel minder slank vind ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45

rammes

koekebakker 1e klas

Malfunctions schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Thnx nu heb ik dat deuntje de hele middag al in mijn hoofd.

tuu tudududuu tudududuu tudududuu tuu tuu tu tu tu duuu 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

Reinier

\o/

[...]
Ja maar, ja maar, dat was een Bell 222 B)

(Was, ja, want die is jaren geleden kapotgecrasht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Xqlus1ve schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:51:
[...]

Er staat mij bij dat ik al ooit eens een osprey van lego technic heb gehad, althans een vliegtuig die de motoren kon draaien zoals de V-22 Osprey, in het wit dacht ik.
je hebt de https://brickset.com/sets/8434-1/Aircraft
en de https://brickset.com/sets/8222-1/VTOL
Maar beiden niet wit. Staat me wel bij dat er een grotere set in het wit was, maar volgens mij was dat iets dat je ook kon automatiseren ofzo. Multiset iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

The Eagle schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:39:
[...]

je hebt de https://brickset.com/sets/8434-1/Aircraft
en de https://brickset.com/sets/8222-1/VTOL
Maar beiden niet wit. Staat me wel bij dat er een grotere set in het wit was, maar volgens mij was dat iets dat je ook kon automatiseren ofzo. Multiset iig.
Zoiets ja, het was volgens mij ook niet het hoofd model, heb nog zitten graven op het internet maar kan het niet vinden helaas.

Edit; volgens mij was dat ook ergens een model uit de jaren 90-99.

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 18-07-2022 16:43 ]

Pagina: 1 ... 209 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .