Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 208 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.662 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:18
Kapoen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:20:
Morgen krijgen we de resultaten van een nieuwe ronde ideas.
Er zijn 36 kandidaten: artikel met foto’s

Een paar leuke ideeën, geen idee of er iets realistisch tussenzit.
Deze lijkt met nog steeds wel aardig. Niet zozeer de uitwerking maar meer het idee van "sprookjes Lego".

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/7e29a7ce-928f-48f5-a08b-4feb8a62c423/resize:1600:900/legacy

Deze vind ik ook wel mooi, al weet ik niet of ik 'm aan zou schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/01830bf2-df12-4670-9ec3-10fd83f95cae/resize:1600:900/legacy

En een eervolle vermelding voor Stargate, al snap ik niet dat mensen de franchise in blijven dienen. Als Lego dat Technic vliegtuig al "te militair" vond dan komt Stargate er zeker niet.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/ff464e49-d4ea-48d2-9944-c97df53cdbee/resize:1600:900/legacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
ErikT738 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:54:
[...]

Deze lijkt met nog steeds wel aardig. Niet zozeer de uitwerking maar meer het idee van "sprookjes Lego".

[Afbeelding]
Ik geloof dat het al de derde keer is dat dit idee aangeboden wordt door dezelfde auteur, hij krijgt alvast de prijs voor strijdlust :)
Chip. schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Wat ik mij nu afvraag is... zou LEGO bij deze set twee brickseperators doen? Of slechts 1?

[Afbeelding]
*mind blown*, stel je voor dat ze een brick seperator in de doos steken omdat dat quasi standaard is bij AFOL sets... 8)7 :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:36

Chakotay

Lick here to continue

ErikT738 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:54:
[...]

En een eervolle vermelding voor Stargate, al snap ik niet dat mensen de franchise in blijven dienen. Als Lego dat Technic vliegtuig al "te militair" vond dan komt Stargate er zeker niet.

[Afbeelding]
Er zijn ook honderden Star Wars sets... Dat heeft zelfs oorlog in de naam :P TV-series zijn geen probleem volgens mij, meer dat er geen 'echte' militaire voertuigen gemaakt worden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Chakotay schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Er zijn ook honderden Star Wars sets... Dat heeft zelfs oorlog in de naam :P TV-series zijn geen probleem volgens mij, meer dat er geen 'echte' militaire voertuigen gemaakt worden.
Nou ja, in Stargate is het wel echt de US Airforce natuurlijk, en niet een verzonnen keizerrijk in een galaxy far, far away... Al lijkt de maker van deze Ideas set daar omheen te werken door geen groene jassen en P90's in de set te verwerken.

Maar goed, uiteindelijk zie ik een Stargate set alleen gebeuren als Amazon een nieuwe serie lanceert en per ongeluk heel goede vriendjes wordt met Lego ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Nou ja, in Stargate is het wel echt de US Airforce natuurlijk, en niet een verzonnen keizerrijk in een galaxy far, far away... Al lijkt de maker van deze Ideas set daar omheen te werken door geen groene jassen en P90's in de set te verwerken.

Maar goed, uiteindelijk zie ik een Stargate set alleen gebeuren als Amazon een nieuwe serie lanceert en per ongeluk heel goede vriendjes wordt met Lego ineens.
Stargate leunt toch meer op al die mythische Egyptische figuren als ik mij niet vergis?
Een paar Jaffa battlepacks rond de verschillende goden en je hebt al een flink deel van de serie samengevat :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHh10tPa0kh8DWZPPZtzjLrK7RM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xr9fUOPQSbLc2sGkKJSls5hP.jpg?f=user_large

Hij is af. Wat een groot ding zeg :) De achterkant is echt wel gaaf gemaakt, al moest ik wel even een paar stappen verder kijken waar de 'achterlichten' bevestigd moesten worden. Op de afbeelding bij die stap was het niet meteen duidelijk. Was ook meteen de eerste en laatste onduidelijke stap. Volgens mij moet het mogelijk zijn om het dakje te laten scharnieren in het midden waardoor deze in de frunk past. Dus maar even MOCen dan :)

Meer foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5s_wpB9-Q0ShsOj79cvlMECC3U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1FTbi93PMWzFsqeEZ51xJubN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqMK49-hq_iIBmEN7OHrETrru0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YRsAkmZt31PMXlXHjs3s3liu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAKXbf-TIKqCstQyHUwkXjJoBvQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7QdGjgQdpOLJCi5W7TeKwViY.jpg?f=user_large

Ik kwam wel 3 zwarte 2L pins te kort, maar om Lego daar nou mee lastig te vallen... Wat ik wel jammer vindt is het puntje op deze bedrukte liftarm. Ik zag dat ook in andere reviews, maar helaas is dat bij mij dus ook het geval. Bij de andere stoel zit dit puntje aan de andere kant. Ik denk dat ik Lego vraag om een vervangend onderdeel, want mijn OCD kan dit niet aan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9sFzeharhoqA1D9NgjerE-r4vw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ppk2aEPk3J1k23ieX7vfB1sb.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 12-07-2022 11:38 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:36:
Zouden de kandidaten die niet gekozen worden, hun sets los (particulier, online) te koop kunnen zetten. Met manual en bricklist.

Of is er een regel dat ze dat niet mogen doen.

Staan er 2 in het lijstje die ik wel heel graag zou willen hebben.
Die brick seperator in box staat al 2 jaar op rebrickable, dus zo te zien mag dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
@zonoskar mooi ding! Dat puntje dat je noemt, is het aangietpunt.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:34

Mappy

Piramide van Austerlitz

Maar 1 Ideas set gekozen deze keer dus:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/3d08cbdc-3a71-4738-ac41-e15010933281/resize:950:633/webp Hocus Pocus

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
[b]zonoskar schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:32: Ik denk dat ik Lego vraag om een vervangend onderdeel, want mijn OCD kan dit niet aan :)
Ocharme ;)

Vanuit voortschrijdend inzicht alvast de waarschuwing dat je mogelijk hetzelfde steentje nog een keer ontvangt (print aan zijde met spuitgat). Ik vrees dat de printmachine de steentjes vanuit een bak/lopende band krijgt aangeleverd en zelf niet kan controleren aan welke kant het spuitgat zit, dus dat lijkt me willekeur. En als de medewerker die je vervangende steentje toe gaat sturen zelf niet handmatig die controle uitvoert (zit print tegenover spuitgat of niet) dan is het 50/50 of je nieuwe steentje de print aan de juiste kant heeft.

Ach, je hebt dan in elk geval gegarandeerd 2x hetzelfde steentje; danwel 2x met print bij spuitgat of 2x niet, hopelijk is dat voldoende identiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jammer vind ik, waren echt vele betere inzendingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57

Wailing_Banshee

You're Next

Chip. schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Jammer vind ik, waren echt vele betere inzendingen.
Scheelt weer geld... Dit vond ik echt zo'n generiek huisje, wel leuk, maar niet echt bijzonder.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:47
Die kubus bestaat al zeker 20 jaar. Ook gekocht bij de Bart Smit. Wel niet origineel lego, maar zo origineel is dat ding dus ook niet.

Voor de rest is het voor mij meer het idee van als we een tv of serie ding bouwen is het goed.

Ik blijf erbij dat de norm van 10K stemmen anders moet, maar ja, dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

Reinier

\o/

Jeeee, een 13-in-dozijn-huisje! Fantastisch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
@Mappy Dat zat er ook wel in, met de nieuwe film die er aan komt (en het feit dat Lego dikke vriendjes is met Disney). Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat ze het ontwerp nog flink onder handen nemen.

@Versaevel Zeker voor bestaande franchises zou er een hogere drempel moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:17:
Scheelt weer geld... Dit vond ik echt zo'n generiek huisje, wel leuk, maar niet echt bijzonder.
Precies ja. Aardige MOC en leuk gemaakt, maar niet een set die ik graag in mijn collectie zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Versaevel schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:19:
Voor de rest is het voor mij meer het idee van als we een tv of serie ding bouwen is het goed.
Ik vind die orrery echt fantastisch. Zeker geen tv of serie ding!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

RBH

LEGO 10304 Camaro Z/28 uit 1969 bekend geworden:

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/07/LEGO-Icons-10304-Chevrolet-Camaro-Z-28-11.jpeg
Het model bestaat uit 1456 stenen en bouwers kunnen kiezen uit meerdere ontwerpen. De basisversie is een zwarte Camaro met grijze rallystrepen op de motorkap en kofferbak. Voor de strepen wordt er geen gebruikgemaakt van stickers, maar van stenen en daardoor kun je kiezen uit de kleuren grijs, rood of wit. Verder kan het dak van de LEGO Icons 10304 Chevrolet Camaro Z/28 worden verwijderd om er een cabriolet van te maken.
Wel erg aan de prijs met €169,99 imho..

[ Voor 8% gewijzigd door RBH op 12-07-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Camaro lijkt in lijn met de Mustang, zelfde formaat en (op basis van de foto's) waarschijnlijk ook veel dezelfde bouwtechnieken. Als dat klopt, is ie inderdaad behoorlijk aan de prijs; de Mustang is 139,99.

Mbt de Ideas-set: ik vind 't een dikke tegenvaller. Zoals hier al gezegd, generiek huis, inspelend op een film die eraan zit te komen. Veel minder nostalgisch dan bv het huis uit Home Alone of de Ecto 1. En er waren zoveel leukere Ideas deze ronde (de Orrery was er hier 100% gekomen, net als Avatar en de Terraria). Jammer dat de (Disney-)commercie hier wint... :/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

davidov schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:57:
Ach, je hebt dan in elk geval gegarandeerd 2x hetzelfde steentje; danwel 2x met print bij spuitgat of 2x niet, hopelijk is dat voldoende identiek :)
Dat zou ik nog niet eens een probleem vinden :) Maar toch vreemd dat bij elke review/built video van deze set die ik gezien heb telkens 1 print aan de goede kant zit en 1 aan de minder goede.

@RBH Nice. De prijs was te verwachten, de Mustang is ook al 139.99 en met de prijsverhogingen van de laatste tijd is 170 euro niet eens gek. Het blijft veel geld voor 1500 steentjes. Maar niet zo gek als de Cad Bane's Justifier set (75323), 1100 steentjes voor 170 euro.

Hij staat overigens ook al op de lego site: https://www.lego.com/nl-n...hevrolet-camaro-z28-10304

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 12-07-2022 22:25 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:51

RBH

Waarschijnlijk gaat de prijs van de Mustang bijv. ook wel omhoog, ja. Dus in dat opzicht is het waarschijnlijk geen erg hoge prijs. Maar wel iets teveel om hem te pre-orderen. Wacht wel op een mooie aanbieding.

Leuk filmpje van RacingBrick overigens over de Camaro, ben benieuwd naar zijn uitgebreide review.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

Bra-Jo schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:49:
Camaro lijkt in lijn met de Mustang, zelfde formaat en (op basis van de foto's) waarschijnlijk ook veel dezelfde bouwtechnieken. Als dat klopt, is ie inderdaad behoorlijk aan de prijs; de Mustang is 139,99.
Bij de Mustang had ik het gevoel "dikke bak" oftewel "mooie set". Dat gevoel mis ik totaal bij de Camaro. Model voelt niet agressief of speciaal, het is eigenlijk gewoon saai. Ik ben recentelijk gestopt met Lego kopen om series compleet te hebben/houden en denk dat de Camaro ook onder de noemer "niet kopen" gaat vallen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:19
Echt heel jammer dat het Clockwork Solar System er niet door is gekomen, daar hoopte ik stiekem toch wel op, omdat die inzending al na een maand (vrij snel voor een non-IP inzending) aan de tienduizend stemmen zat, gaf ik hem wel een kansje.

Maar helaas: wéér een set gebaseerd op een bestaand IP, wéér een huis cq film/tv-set. Hartstikke leuke film, Hocus Pocus, maar echt een origineel idee voor een LEGO Ideas set kan ik het niet noemen. Jammer.

(ja sorry, zure reactie, maar moet het even van me af schrijven ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 12-07-2022 16:00 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
42erik schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Die brick seperator in box staat al 2 jaar op rebrickable, dus zo te zien mag dat
Is een soortgelijke build, maar de prints in dit model zitten niet op dat model uit rebrickable

https://rebrickable.com/m...go-emergency-box/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39
De Camaro gaat hier wel komen denk ik, mits even in de aanbieding.
Verder vandaag de Saturn V binnengekomen. Zal binnenkort wel eol gaan denk ik, maar dan heb ik m tenminste.

Zit nog best even zwaar te dubben over de f150 bij Bol, maar eigenlijk vind ik dat helemaal geen mooi model..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:57:
Bij de Mustang had ik het gevoel "dikke bak" oftewel "mooie set". Dat gevoel mis ik totaal bij de Camaro. Model voelt niet agressief of speciaal, het is eigenlijk gewoon saai. Ik ben recentelijk gestopt met Lego kopen om series compleet te hebben/houden en denk dat de Camaro ook onder de noemer "niet kopen" gaat vallen.
Ja, van het "serie compleet hebben/houden" ben ik ook afgestapt. Tot de VW T2 camper had ik de Creator Expert auto's compleet, maar de T2 vind ik te duur, te fragiel en te veel slechte reviews over die set, dus besloten die niet aan mijn collectie toe te voegen.

Op zich vind ik deze Camaro Z28 wel mooi voor mijn collectie, maar niet voor die prijs. Als ik die eens in een goede aanbieding kan krijgen dan komt die er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Ja, van het "serie compleet hebben/houden" ben ik ook afgestapt. Tot de VW T2 camper had ik de Creator Expert auto's compleet, maar de T2 vind ik te duur, te fragiel en te veel slechte reviews over die set, dus besloten die niet aan mijn collectie toe te voegen.

Op zich vind ik deze Camaro Z28 wel mooi voor mijn collectie, maar niet voor die prijs. Als ik die eens in een goede aanbieding kan krijgen dan komt die er wel.
De T2 wil ik vooral door de kleur, weer eens wat anders, en de technieken van schuifdeur is nieuw volgens mij. Maar ik merk dat ik sets kritischer bekijk. De T2 zie ik ook nog wel zakken naar 120 euro (25% korting) maar zelfs met 25 procent korting komt de Corvette niet bij wat ik er aan uit zou willen geven. Maar ik wacht rustig de reviews af en kom dan mogelijk terug op bovenstaande :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:34:
[...]
Toch, de set laat me niet los. Na het zien van de officiële Lego video neig ik om Mario er bij te bestellen. Voor nu maar "Avonturen met Mario starter set (71360)" in Brickwatch gezet. Losse Mario vanuit Nederland verzonden is al snel dertig euro. Voor een tientje meer heb ik de hele set. Dan is de set de betere deal. Eens zien wat de prijs doet. Kan me ook niet voorstellen dat die set er überhaupt uit gaat, enige manier om aan Mario te komen.
Bovenstaande gepost op acht juli en vandaag....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoccHXTcstlME3f_ZKVouJVGAXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxmiNaoY08VL9PLiBm5ASh6A.jpg?f=fotoalbum_large

Bowser is nog niet eens uit en het Vraagtekenblok heb ik nog niet gekocht. Maar toch, je zet de set in Brickwatch en checkt Marktplaats voor eventueel. Staat er een paar dorpen verderop de set tweedehands aangeboden, twee tientjes. Helemaal compleet, met werkende Mario. * FeaR is happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32

QuattroNL

It is I.

Als autofan wil ik die Camaro ook wel, al heb ik niks met het model an sich.
Wel natuurlijk als er een mooie aanbieding is, deed ik ook zo met de Mustang (90,-). Al zullen de komende prijsstijgingen daar niet aan meehelpen...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:33
Haay schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:29:
[...]

Grappig, ik vond de T2 één van de leukste om te bouwen terwijl ik voor de aankoop zoiets had van: ik heb de T1 al, wat heeft dit voor toegevoegde waarde? Behalve dat de kleur van de stickers echt compleet verkeerd was, heb ik ook niet echt klachten over de set. Wat is er precies fragiel dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roy vd M.
AppieNL schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:39:
[...]

Grappig, ik vond de T2 één van de leukste om te bouwen terwijl ik voor de aankoop zoiets had van: ik heb de T1 al, wat heeft dit voor toegevoegde waarde? Behalve dat de kleur van de stickers echt compleet verkeerd was, heb ik ook niet echt klachten over de set. Wat is er precies fragiel dan?
De set heeft wel een beetje die reputatie. Ik heb 'm nu een half jaar, maar heb 'm nog nooit gebouwd. De MOC die ik ervan heb gemaakt staat nog steeds op het dressoir. Maar misschien moet ik die eens afbreken en de camper gaan bouwen. Nu word ik toch ook wel benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52211311617_cc050c9a71_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

NoTimeRemains

I know

even voor de Star Wars mensen: de 75300 kan zonder extra steentjes omgebouwd worden naar de Tie Interceptor en de Tie Advance. Iemand dit gedaan? Hoe zien ze er IRL uit?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
johnb52 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:53:
[...]

Is een soortgelijke build, maar de prints in dit model zitten niet op dat model uit rebrickable

https://rebrickable.com/m...go-emergency-box/#details
ehm, aangezien modellen op rebrickable het met bestaande steentjes doen, lijkt het me nogal voor de hand liggend dat de prints er daar niet bij zitten...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beatz
  • Laatst online: 28-09 20:53
My first Lego set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yeAFgKmQxtidPP55F5qlgx8sU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZXBhryusFCKaCLOKo3hZpju.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvDhyNlzu-0lxXj0EZGEQ-z51TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYA3mk4tMpTu6sTB8o6znE6v.jpg?f=fotoalbum_large

Echt in mijn ogen goed gelukt en nu nog wachten op de lichten. Dan plat aan de muur waarschijnlijk.

Morgen een nieuwe set waar ik mee ga beginnen: Internationaal ruimtestation (21321) met verlichting

Verder iemand tips voor bakjes etc? Voor een werktafel zodat daar alle zakjes in kunnen en niet uit de zakjes hoeft te pakken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vfrElTL-_XRnabrenZgvDsBobc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WljhQwycQXHdR0goVdBorQ7N.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dagIzsHDC4-Vlw11bukchbd3vW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CJufSUDwRvsE7s2Xud3C9IKZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

@Beatz , ik heb zelf een aantal Seoul organizers bij de Blokker gehaald, die ik samen met wat oude vierkante cocktail bakjes gebruik. Ideaal, nee, maar het werkt voor nu en ik kan de boel snel "veilig stellen" voor als de kat besluit een kijkje te komen nemen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:21:
@Mappy Dat zat er ook wel in, met de nieuwe film die er aan komt (en het feit dat Lego dikke vriendjes is met Disney). Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat ze het ontwerp nog flink onder handen nemen.

@Versaevel Zeker voor bestaande franchises zou er een hogere drempel moeten zijn.
Mwa heb het idee dat de drempel vooral is “kunnen we er genoeg geld mee verdienen of niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:50:
[...]

Dat zou ik nog niet eens een probleem vinden :) Maar toch vreemd dat bij elke review/built video van deze set die ik gezien heb telkens 1 print aan de goede kant zit en 1 aan de minder goede.

@RBH Nice. De prijs was te verwachten, de Mustang is ook al 139.99 en met de prijsverhogingen van de laatste tijd is 170 euro niet eens gek. Het blijft veel geld voor 1500 steentjes. Maar niet zo gek als de Cad Bane's Justifier set (75323), 1100 steentjes voor 170 euro.

Hij staat overigens ook al op de lego site: https://www.lego.com/nl-n...hevrolet-camaro-z28-10304
Een 1:18 schaal model kost ook al snel €100+, en dan heb je niet eens het bouw plezier en mogelijkheid om te modden (rebrickable).

Blijft een hoop geld natuurlijk, maar zo zie ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Roy vd M. schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:25:
[...]

De set heeft wel een beetje die reputatie. Ik heb 'm nu een half jaar, maar heb 'm nog nooit gebouwd. De MOC die ik ervan heb gemaakt staat nog steeds op het dressoir. Maar misschien moet ik die eens afbreken en de camper gaan bouwen. Nu word ik toch ook wel benieuwd.

[Afbeelding]
T2 valt op rebrickable tegen, had inmiddels net als de T1 al wel een Doka verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Dat inderdaad. De Mustang was een instant buy, althans voor mij. Iets staat me bij dat ik die voor de adviesprijs of hooguit een eurootje of 10 goedkoper gekocht heb destijds.

Series compleet houden is leuk voor de echte verzamelaar in hart en nieren. Het simpelweg kopen (en houden) om een serie compleet te houden kan tegen je gaan werken en ten koste gaan van het plezier aan de serie; is mijn ervaring. Idem met Winter Village enzovoort. Alleen kopen wat je echt aanstaat.

Vraag me af of het meer "standaard" gaat worden bij LEGO met deze auto's; de varianten out of the (LEGO) box. De Mustang kwam met een cosmetische variatie, daarna de Porsche met de 2 modellen en nu de Camaro met de 4 smaken. Ik neem aan dat LEGO dat doet om op deze manier een set op de markt te brengen die meer mensen aanspreekt, omdat er allicht één variant tussen zit die aan het perfecte plaatje van de koper voldoet. Ik hoop zelf vooral op genoeg leuke alternatieve modellen op Rebrickable, zoals bij de Porsche het geval is. Dat in combinatie met een scherpe prijs doet wonderen soms :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Echt, ik ben best wel f*cking pissig op LEGO voor hun kl*te streek met het Ferrari boek. :(
Uitgebracht als limited editie voor €80 en uiteraard meteen uitverkocht/opgekocht door scalpers en nu voor €300-500 op eBay .. zag je ook niet aankomen 8)7

https://www.brickeconomy.com/set/5007418-1/lego-ferrari-daytona-sp3-the-sense-of-perfection

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBtrtooRAF1p1bzg59TwzZao_j8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4OANu1HuH8Ez0tWxHlKKLUzf.jpg?f=user_large

Ik hoop dat ze nog gaan bij drukken zodat alle prijzen ineen kakken want dit is gewoon super lame.. }:|

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:38:
Echt, ik ben best wel f*cking pissig op LEGO voor hun kl*te streek met het Ferrari boek. :(
Uitgebracht als limited editie voor €80 en uiteraard meteen uitverkocht/opgekocht door scalpers en nu voor €300-500 op eBay .. zag je ook niet aankomen 8)7

https://www.brickeconomy.com/set/5007418-1/lego-ferrari-daytona-sp3-the-sense-of-perfection

[Afbeelding]

Ik hoop dat ze nog gaan bij drukken zodat alle prijzen ineen kakken want dit is gewoon super lame.. }:|
Ik snap dat je pissig bent, maar het heeft erg weinig zin om pissig te worden op LEGO. Bespaar je de moeite en energie ;) Waar limited editions zijn, liggen scalpers op de loer. Of het een beeldje is in het winkel park van Disney, een speldje van de Efteling, één of andere game of een exclusieve LEGO set.

Alleen te voorkomen wanneer men stopt met limited editions en ook reguliere waar maar blijft produceren zolang er ook maar enige vraag naar is. Het eeuwige spelletje van vraag en aanbod waar mensen een slaatje uit willen slaan. ;)

Nu kan het zijn dat dat boek héél veel waarde voor jou heeft. Ik hoop van harte dat je het alsnog bemachtigt. Ik heb voor mezelf alleen gemerkt dat ik in het verleden diverse gelimiteerde spullen heb aangeschaft met een WOW gevoel... op dat moment.... en naderhand lag het maar te verstoffen of is zelfs verloren gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 13-07-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mag die gast die mijn boek gekocht heeft nog in zijn handjes wrijven, hij heeft 120 euro betaald. Ik vond het boek zo tegenvallen dat ik er niet meer voor durfde te vragen.

@Gim De Camaro heeft eigenlijk ook maar 2 varianten, de coupe en de cabrio. De rest zijn wat kleur varianten, of de grille die net wat anders is.

[ Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 13-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

zonoskar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:31:
Mag die gast die mijn boek gekocht heeft nog in zijn handjes wrijven, hij heeft 120 euro betaald. Ik vond het boek zo tegenvallen dat ik er niet meer voor durfde te vragen.

@Gim De Camaro heeft eigenlijk ook maar 2 varianten, de coupe en de cabrio. De rest zijn wat kleur varianten, of de grille die net wat anders is.
Die het boek vervolgens voor 300+ wél op MP zet .. hehe

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:38:

[Afbeelding]

dat is toch niet de schuld van lego? Die maken gewoon een limited edition, zoals zoveel bedrijven. Dan zou je volgens mij boos moeten zijn op scalpers... Of op het concept vraag-aanbod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:03
Gim schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:08:
[...]

Ik snap dat je pissig bent, maar het heeft erg weinig zin om pissig te worden op LEGO. Bespaar je de moeite en energie ;) Waar limited editions zijn, liggen scalpers op de loer. Of het een beeldje is in het winkel park van Disney, een speldje van de Efteling, één of andere game of een exclusieve LEGO set.

Alleen te voorkomen wanneer men stopt met limited editions en ook reguliere waar maar blijft produceren zolang er ook maar enige vraag naar is. Het eeuwige spelletje van vraag en aanbod waar mensen een slaatje uit willen slaan. ;)

Nu kan het zijn dat dat boek héél veel waarde voor jou heeft. Ik hoop van harte dat je het alsnog bemachtigt. Ik heb voor mezelf alleen gemerkt dat ik in het verleden diverse gelimiteerde spullen heb aangeschaft met een WOW gevoel... op dat moment.... en naderhand lag het maar te verstoffen of is zelfs verloren gegaan.
Ik heb dit dus ook. Voorheen was ik enorm vatbaar voor alles wat uniek of zeldzaam was, of het predikaat “limited Edition” heeft. Dan had ik het in huis, en was eigenlijk de lol er vanaf.

Inmiddels ben ik helemaal niet meer materialistisch, en is dat hele gevoel daarvoor echt weg. Af en toe eens wat leuks waar ik echt onwijs blij van wordt.
Tot zover het off-topic gedeelte van mijn zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

42erik schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:52:
dat is toch niet de schuld van lego? Die maken gewoon een limited edition, zoals zoveel bedrijven. Dan zou je volgens mij boos moeten zijn op scalpers... Of op het concept vraag-aanbod :P
Tuurlijk is het wel de schuld van Lego. Het boek was 80 euro, dan kunnen ze ook wel meer exemplaren drukken. Ze kunnen een maximum van 1 item per klant/ip adres instellen. Ze kunnen een voorwaarde opnemen bij de checkout dat herverkoop niet is toegestaan en met eBay, bricklink e.a. afspraken maken advertenties te verwijderen. Dat dekt niet de lading maar wel de grootste bulk. En scalpers zijn per definitie eikels. :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Ondertussen zijn er al wat reviews van het 10305 Lion Knight's Castle online te vinden.
Er zijn geen stickers in de set, enkel printed parts! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ze kunnen een voorwaarde opnemen bij de checkout dat herverkoop niet is toegestaan en met eBay, bricklink e.a. afspraken maken advertenties te verwijderen.
Huh? Dat laatste lijkt me een zeer onjuiste veronderstelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:41
TheDeeGee schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:53:
[...]

T2 valt op rebrickable tegen, had inmiddels net als de T1 al wel een Doka verwacht.
Bij de T1 was dat aanzienlijk makkelijker te doen, omdat die set gewoon met de brick stapel methode in elkaar stak (en ik met mijn gratis pickup versie het grondwerk voor de Doka al gelegd had :+ :P )

De T2 steekt echter zo anders in elkaar dat de simpele 'sloop de camper eraf en maak het weer netjes' benadering helaas niet toepasbaar is.

Dat de set niet opgepakt wordt door de alternate build ontwerpers is echter wel opvallend, dat was ook al het geval bij 10274 Ghostbusters Ecto-1. Ik heb daar helaas geen verklaring voor.

Of ik zelf nog iets met de T2 ga doen? (zie linkje onder mijn post ;) )
Waarschijnlijk niet, mogelijkheden lijken mij vrij beperkt.
Kom kwa ideeën niet veel verder dan een oude truck of iets dergelijks, en daar ligt mijn interesse helaas niet echt.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Alfa Novanta schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:43:
[...]

Tuurlijk is het wel de schuld van Lego. Het boek was 80 euro, dan kunnen ze ook wel meer exemplaren drukken. Ze kunnen een maximum van 1 item per klant/ip adres instellen. Ze kunnen een voorwaarde opnemen bij de checkout dat herverkoop niet is toegestaan en met eBay, bricklink e.a. afspraken maken advertenties te verwijderen. Dat dekt niet de lading maar wel de grootste bulk. En scalpers zijn per definitie eikels. :P
Er zat op dat boek al een limiet van 1 exemplaar per klant.

En eBay ziet LEGO al aankomen :D Dat zou wat zijn, als bedrijven konden afdwingen dat hun klanten hun aankopen (hun eigendom dus) niet mogen doorverkopen. Zelfs als LEGO de verkoop van het boek op Bricklink zou blokkeren, zou dat de verkoop alleen maar verplaatsen naar andere platformen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

42erik schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:52:
[...]

Kan je even uitleggen wie verantwoordelijk is voor het aanbod? Want als de aanbieder meer aanbiedt, maakt het scalpen niet interessant.
De aanbieder kan tevens nu gewoon een aankondiging eruit gooien dat er nog meer aankomen, net zolang totdat de scalpers met een hoop spul zitten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Benjamin- schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 03:54:
Kan je even uitleggen wie verantwoordelijk is voor het aanbod? Want als de aanbieder meer aanbiedt, maakt het scalpen niet interessant.
De aanbieder kan tevens nu gewoon een aankondiging eruit gooien dat er nog meer aankomen, net zolang totdat de scalpers met een hoop spul zitten.
Off topic, maar het doet me denken aan Nvidia en AMD, grafische kaarten zijn voor de gewone man niet te krijgen... maar miners pronken wel met pics met tientallen zo niet honderden kaarten in hun mining rigs. En de andere helft wordt door scalpers voor de dubbele prijs op internet gezet. Een fabrikant heeft de morele plicht om consumenten gelijkwaardig te bedienen en bij retailers 1 kaart per klant af te dwingen, maarja, ze doen niet de background check of een zakelijke bestelling van een retailer komt of van een miner, dus gaan er vrachtwagens vol naar miners toe. Onder het mom van chiptekorten.. en ondertussen krijgt de klant/fan de middelvinger :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hocus Pocus wordt de nieuwe Ideas set.

https://ideas.lego.com/pr...95-4d53-bac9-369356ea6d25

[ Voor 48% gewijzigd door JoeZuCK op 14-07-2022 08:30 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:30
Was al bekend @JoeZuCK ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Precies... ongelimiteerde gelimiteerde edities! :P

Net zoals bij musicals moet LEGO dus aankondigen dat de gelimiteerde editie stopt en dan op de valreep zeggen... wegens ongekend succes wordt het alsnog verlengd; en nog een keer en nog een keer. En elke keer maar van die scalpers die denken van "YES... oh toch niet".

Gaat niet gebeuren ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tc99m
Het Clockwork Solar System, een van de afgewezen inzendingen van de laatste Ideas ronde, is opnieuw ingediend door de makers. Kan dus weer op gestemd worden! ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Je weet wat limited edition betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:43:
[...]

Meer exemplaren... Het is juist een limited edition.

Advertenties verwijderen...? Waarom zouden ze dat doen? Hun hele businessmodel is ruimte bieden om dingen door te verkopen... Nog afgezien van het feit dat ik als eigenaar gewoon het recht heb om zo'n boek door te verkopen als ik dat wil

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• KrusT
De Galaxy Explorer is hier vandaag alvast geleverd! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Il-c_U2w4K-LoCRaB865T3lLH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zbhvSnwvSEhXzqFA5TZw545n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
KrusT schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:43:
De Galaxy Explorer is hier vandaag alvast geleverd! *O*

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, dat is een erg mooie!

Ik ben benieuwd naar je bevindingen en de staat van het model.

Edit: en als je er op enig moment klaar mee bent, hou ik me aanbevolen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Roy vd M. op 14-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 20:57
Tc99m schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:54:
Het Clockwork Solar System, een van de afgewezen inzendingen van de laatste Ideas ronde, is opnieuw ingediend door de makers. Kan dus weer op gestemd worden! ;)

[YouTube: Clockwork Solar System for LEGO Ideas]
Is deze exact dezelfde? Want dat zou anders naar mijn idee een goede reden zijn om het direct af te laten ketsen door Lego. Dan neem je Lego toch totaal niet serieus als bedrijf? Wat mij betreft past dit prima in het straatje van andere redenen waarom Lego al op voorhand bepaalde ideeen kan schrappen ipv eerst de 10k stemmen laten halen om er vervolgens in de review ronde een streep door te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

la_fusion schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Is deze exact dezelfde? Want dat zou anders naar mijn idee een goede reden zijn om het direct af te laten ketsen door Lego. Dan neem je Lego toch totaal niet serieus als bedrijf? Wat mij betreft past dit prima in het straatje van andere redenen waarom Lego al op voorhand bepaalde ideeen kan schrappen ipv eerst de 10k stemmen laten halen om er vervolgens in de review ronde een streep door te trekken.
Ja, eens, ik had precies dezelfde gedachte. Op deze manier kunnen alle ontwerpen die het niet gehaald hebben weer opnieuw gesubmit worden met grote kans dat ze weer 10k halen, enz...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
[...]

almightyarjen schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:01:

[...]

Ja, eens, ik had precies dezelfde gedachte. Op deze manier kunnen alle ontwerpen die het niet gehaald hebben weer opnieuw gesubmit worden met grote kans dat ze weer 10k halen, enz...
Volgens mij is het niet tegen de regels om een Ideas inzending opnieuw in te zenden (schijnt dat dat bij het ISS ook is gebeurd). Wellicht hebben ze feedback van LEGO gekregen en hebben ze die verwerkt?

Ik neem aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn (en wat dus wel/niet mogelijk is), aangezien een van de twee inzenders (Brent Waller) al lang binnen de IDEAS community actief is, o.a. het Seinfeld appartement en het Ghostbuster HQ zijn gebaseerd op zijn inzendingen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

vind Lego geen probleem:
A huge congratulations to our first Belgian Fan Designer Amber Veyt (aka TheAmbrinator) for making her dream a reality and showing that perseverance can pay off - after her original submission in 2020 was not approved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

42erik schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:21:
Meer exemplaren... Het is juist een limited edition.
ja precies .. wáárom? Het is niet dat het boek nou €1000 kost .. voor € 80 kun je net zo goed 1.000.000 exemplaren te koop zetten .. weet je wel hoeveel fans Ferrari wereldwijd heeft en/of Lego?
Nog afgezien van het feit dat ik als eigenaar gewoon het recht heb om zo'n boek door te verkopen als ik dat wil
tenzij dat expliciet verboden werd in de voorwaarden waarmee je akkoord ging. Ferrari is niet vies van een aantal obstakels op te leggen voordat je een bepaalde Ferrari kopen kunt .. zoals je F8 tributo aan Ferrari terug te verkopen als je een F8 Tributo Spider wil. Of dat je al tenminste 5 Ferrari's hebben moet alvorens je model-X kopen mag. 8)7

weetje laat maar .. het zijn gewoon eikels :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Leuke review the brothers brick van het nieuwe kasteel. Wat een pareltje is die set zeg! :9~

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Wat dat boek betreft, is het wel duidelijk dat niemand in dit topic de ander gelijk gaat geven. En zo al wel, dan heeft dat geen invloed op het beleid van dit soort bedrijven. Het is denk ik iets om je in te berusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Roy vd M. schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:46:
Wat dat boek betreft, is het wel duidelijk dat niemand in dit topic de ander gelijk gaat geven. En zo al wel, dan heeft dat geen invloed op het beleid van dit soort bedrijven. Het is denk ik iets om je in te berusten.
Het is inderdaad een zinloos gespreksonderwerp. Voor het boek had ik geen zin om mijn wekker te zetten. Het zou bij mij vrij snel op zolder belanden. Achteraf gezien misschien beter geweest om het wel (proberen) te kopen. :)
Voor het spaceship (1 aug) en castle (8 aug) ga ik wel mijn wekker zetten. Wat een gave sets. Ik was terughoudend wat betreft het castle, maar na het lezen/zien van reviews wil ik deze wel hebben (ook al vind ik het nog steeds serieus veel geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:44
meesje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Voor het spaceship (1 aug) en castle (8 aug) ga ik wel mijn wekker zetten. Wat een gave sets. Ik was terughoudend wat betreft het castle, maar na het lezen/zien van reviews wil ik deze wel hebben (ook al vind ik het nog steeds serieus veel geld).
Is er al iets bekend dat deze Lego-only zijn? Of komen de sets ook bij de retailer te liggen?
En waarom een wekker zetten, de sets zijn toch niet limited of wel?

Anders moet ik ook een wekker zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:11

L23

Metal Mark schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:34:
[...]

Is er al iets bekend dat deze Lego-only zijn? Of komen de sets ook bij de retailer te liggen?

Als de vraag groter is dan er geproduceerd is dan is het wachten op de volgende ronde. Bestel je op tijd dan ben je zeker dat je in augustus de sets kan bouwen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb zojuist mijn eerste MOD op rebrickable gesubmit. Hopelijk wordt hij goedgekeurd. Ik vond het vreemd dat het dakje van de 42143 Daytona SP3 niet in de frunk past, dus ik heb het dak gemod zodat dit op te vouwen is en dan wel past. Ik drop de link naar rebickable wel als het goedgekeurd is. Maar wel alvast wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icJafgGSgVkPli9cbkEiLfBlQlk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pFV01tEW7sdcRiNm5okYRTTS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmSZTohEHofYg2Z6qjXFHQS0BBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FiSyQxH0bRJcYpl0GkpMcr5s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikX1YYXSCIeFL3Uo_MnByUshRGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/azhfjaq5fDgARYWk5XNp5eFd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rUZNI4lYALLVD6eyldCsEMGTmI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z0w86a8PZdObY6rHrGklTZ18.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyKsh3bsWttrcFGjHuP6NPpjZPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jswoBjgDLrspKWhlgfvIBQxz.jpg?f=user_large

'Motorkap' past nog dicht ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:30
Briljant!!! Die ga ik zeker maken dan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:57

D75

almightyarjen schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:35:
Leuke review the brothers brick van het nieuwe kasteel. Wat een pareltje is die set zeg! :9~
Deel 2 is net ook verschenen met de minifigs etc.
https://www.brothers-bric...o-the-minifigures-review/

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
zonoskar schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:02:
Ik heb zojuist mijn eerste MOD op rebrickable gesubmit. Hopelijk wordt hij goedgekeurd. Ik vond het vreemd dat het dakje van de 42143 Daytona SP3 niet in de frunk past, dus ik heb het dak gemod zodat dit op te vouwen is en dan wel past.
Frunk ? Dan staat de "F" voor front ? Nooit geweten :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Een mens mag zijn gal spugen toch? Vrij land enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:19:
[...]

ja precies .. wáárom? Het is niet dat het boek nou €1000 kost .. voor € 80 kun je net zo goed 1.000.000 exemplaren te koop zetten .. weet je wel hoeveel fans Ferrari wereldwijd heeft en/of Lego?

[...]

tenzij dat expliciet verboden werd in de voorwaarden waarmee je akkoord ging. Ferrari is niet vies van een aantal obstakels op te leggen voordat je een bepaalde Ferrari kopen kunt .. zoals je F8 tributo aan Ferrari terug te verkopen als je een F8 Tributo Spider wil. Of dat je al tenminste 5 Ferrari's hebben moet alvorens je model-X kopen mag. 8)7

weetje laat maar .. het zijn gewoon eikels :+
Ja, laat maar is wel een goede... De realiteitszin is toch wat uit het zicht verdwenen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Agree 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Het is inderdaad een zinloos gespreksonderwerp.
Misschien is het gewoon een allergie van me maar om nu zomaar een gesprek van anderen voor zinloos uit te maken... :? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
42erik schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:49:
[...]

Misschien is het gewoon een allergie van me maar om nu zomaar een gesprek van anderen voor zinloos uit te maken... :? :N
Als onderstaande de uitkomst is van de ‘discussie’ vind ik het zinloos om er verder over te discussiëren.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 14-07-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Mij is niet bekend of het Lego exclusive is, al dan niet tijdelijk.
Sommige sets kunnen hard gaan. Wanneer uitverkocht is niet bekend wanneer weer voorradig. Zie b.v. de Titanic set; deze is af en toe opeens weer voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

De Explorer zou naar verluidt niet exclusief zijn, van het kasteel heb ik nog geen geruchten gehoord in die zin. Qua oplage verwacht ik dat je wel tijd genoeg zal hebben om een aankoop te doen, het zijn ideale sets voor mensen die zichzelf een Sint of Kerstcadeau willen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 14-07-2022 21:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 21:39
Ik zal wel oud worden, maar ik dacht aan
Afbeeldingslocatie: https://www.playdosgames.com/assets/screenshots/hocus-pocus.png

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Als onderstaande de uitkomst is van de ‘discussie’ vind ik het zinloos om er verder over te discussiëren.

[...]
heb je ook door dat je uitspraak van nu (vind ik het zinloos) al heel anders klinkt dan de vorige (Het is inderdaad een zinloos gespreksonderwerp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
42erik schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:14:
[...]

heb je ook door dat je uitspraak van nu (vind ik het zinloos) al heel anders klinkt dan de vorige (Het is inderdaad een zinloos gespreksonderwerp)?
Als je in een discussie er niet uit komt, vind ik zowel ‘vind ik’ als ‘het is’ op zijn plaats. Laten we het er maar op houden dat jij een dergelijke discussie wel zinvol vindt. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KrusT
Roy vd M. schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Gefeliciteerd, dat is een erg mooie!

Ik ben benieuwd naar je bevindingen en de staat van het model.

Edit: en als je er op enig moment klaar mee bent, hou ik me aanbevolen ;)
Wat een zalige ervaring :)
De eerste maal dat ik zo'n oude set koop, en al zeker met een doos.
Nu, ik wist dat er een gat in zat...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8b0WiTYCOhgkM42pY7EINN5KDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjfDPYCFxom3R425yU62VBgC.jpg?f=fotoalbum_large

Maar toch :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b050QXED-ubQt1R4F2OOVcgl04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fa268j4KmExpKvEp3ukVSsDb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdJxYdz3A9vtXj_Y7cSlO1s84IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zck5NQ8fhmTjkljBnrJCLXfR.jpg?f=fotoalbum_large

Voelde met even terug een 10-jarig jochie.
Het model zelf is in voor mij prima staat!
Misschien sommige blokjes eens schoonmaken, maar de vergrijzing valt reuze mee.
Ook de logo's zijn prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLur3geSqleGxhyWvjNHBn0R8ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDVfu4rXDx61yVcqLHE2eAlF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6t12QntxKmm-H6L-LG_e2PSmSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MpGn6VaXbrQBb6ZVmlysXQG8.png?f=fotoalbum_large

Zeer tevreden mee, krijgt een mooi plaatsje in kantoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ7HmoHNs_I3hlSsR5wJW3XrsdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7qXU0EXV5cbV9OlzpjLM8RvG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Voor degene die RTL kunnen ontvangen: vanaf 12 aug begint een nieuw seizoen Lego Masters in Duitsland.
Ik ben overigens afgehaakt met LM. Dit heeft niks te maken met de bouwwerken of opdrachten, maar meer met de presentatie. Ik vind dit echt tenenkrommend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@KrusT Wat een mooie set! Ziet er inderdaad prima uit. Mijn broer had deze vroeger. Toen vond ik ‘m al gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:52
meesje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:42:
Voor degene die RTL kunnen ontvangen: vanaf 12 aug begint een nieuw seizoen Lego Masters in Duitsland.
Ik ben overigens afgehaakt met LM. Dit heeft niks te maken met de bouwwerken of opdrachten, maar meer met de presentatie. Ik vind dit echt tenenkrommend.
Ik vind LM Nederland ook drama qua presentatie, maar ik heb ook gewoon weinig met die Ruben Nikolai. Om die presentator in Australië kan ik eerlijk gezegd wel lachen.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:11

L23

Voor alle gesprekken rondom Lego Masters is een apart Lego Masters topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32

QuattroNL

It is I.

KrusT schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! Brings back memories van zo'n 40 (?) jaar geleden toen ik deze set nieuw van m'n pa kreeg oOo
De set heb ik nog, samen met de LL924 en LL918 maar de dozen en handleidingen helaas niet -O-

De nieuwe Galaxy Explorer gaat hier mooi bij staan :Y

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Gim schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:44:
[...]

Precies... ongelimiteerde gelimiteerde edities! :P

Net zoals bij musicals moet LEGO dus aankondigen dat de gelimiteerde editie stopt en dan op de valreep zeggen... wegens ongekend succes wordt het alsnog verlengd; en nog een keer en nog een keer. En elke keer maar van die scalpers die denken van "YES... oh toch niet".

Gaat niet gebeuren ;)
42erik schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Je weet wat limited edition betekent?
Nee mijn engels is zo slecht dat dit gewoon niet te begrijpen is.

Maar goede punten dit, Lego kan natuurlijk niet anders dan gelimiteerd een product aanbieden. Oke misschien wel, maar ze zijn hierdoor compleet overvallen, want het is supernieuw dat scalpers aan de gang zijn met Lego, dat was absoluut nog niet gebeurd.

Het is simpel, Lego maakt een keuze, zij weten wat het resultaat is van die keuze. Zij dragen dus verantwoordelijkheid voor die keuze. En niet zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor wat er mee wordt gedaan, want dat is niet relevant, zij weten dat dit gaat gebeuren wanneer er schaarste is.

Lego fans kopen het product om te bewaren. Handelaren kopen ze massaal op om door te verkopen. Fans zullen het dus prima vinden als er een flinke oplage is, maar handelaren vinden dat niet tof.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:32:
[...]

Als je in een discussie er niet uit komt, vind ik zowel ‘vind ik’ als ‘het is’ op zijn plaats. Laten we het er maar op houden dat jij een dergelijke discussie wel zinvol vindt. :)
wow.... gewoon serieus wow.... zo oordelend... -O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ok, weer even gewoon lego, ipv meta-gesprekken

https://www.youtube.com/watch?v=Oe-s98xyzU8

Lego kun je ook flink onder spanning zetten blijkbaar, levert opvallende dingen op

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/79uat4rvldx71.jpg?auto=webp&s=39b713f36399166d6fafa42c0d74373d4a588292

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/4f/78/c1/4f78c1073c798c762fce5c9989961712--lego-star-bending.jpg

bizar dat ze dat eruit krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

KrusT schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf! Kun je een foto van het interieur maken? :9~

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Deze GWP heb ik nog niet voorbij zien komen in dit topic.
https://www.promobricks.d...osses-treppenhaus/146912/

15-31 juli, minimale aanschaf 130 euro, 224 steentjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMP57zhD2gVuIx4CFe8ajosKipY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQ8JZtvWByuPcZB2e9fiTXQx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 148% gewijzigd door meesje op 15-07-2022 07:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:36

Chakotay

Lick here to continue

@KrusT die oude dozen met klep en inlays voor de onderdelen blijven mooi. Uren naar zitten staren in de winkel als kind vroeger :P

@42erik neat!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 20:30
meesje schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:49:
Deze GWP heb ik nog niet voorbij zien komen in dit topic.
https://www.promobricks.d...osses-treppenhaus/146912/

15-31 juli, minimale aanschaf 130 euro, 224 steentjes.

[Afbeelding]
Best een grote complete set. Voorwaarde is overigens wel dat je voor €130 aan HP lego koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
RacingBrick review van de Camaro Z28:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

"While building the excellent Ferrari Daytona SP3 set (42143) I was a but disappointed that the detachable roof didn't fit under the front hood. There is so much space under there that I thought it should be possible to fit the roof there, if only it could fold in half. Well, this MOD makes that a reality. Only a few extra pieces are needed."

Zou but even veranderen in bit als dat lukt.

Pagina: 1 ... 208 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .