Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 207 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.712 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 16:50
Ik ben nieuw in dit topic, maar kan wel iets advies gebruiken..

Onlangs weer begonnen met Lego aanschaffen en bouwen samen met mijn zoontje van bijna 3.
Nu heb ik de volgende sets onlangs gebouwd en speelt hij ermee: 60322 City Racewagen, 60284 Wegenbouwtruck, 60323 Stuntvliegtuig.

Nu ben ik op zoek naar stevige(re) sets om mee te spelen. Bij de wegenbouwtruck gaat de cabine er vrij gemakkelijk af, bij de Racewagen is het vizier van het helmpje een aandachtspunt. Het Stuntvliegtuig is het meest degelijk.

Zijn hier nog goed suggesties voor kleine setjes? (Bouwtijd 15-30 min & degelijk om mee te spelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

@Purehz de kleine technic-setjes (bijvoorbeeld 42117, 42116, 30433) zijn over het algemeen steviger dan de system-setjes. Om te bouwen waarschijnlijk wat lastig voor een peuter, maar om mee te spelen ging dat hier ook prima :)

Die Monster Trucks doen het ook goed, die zijn zelfs ontworpen op dat er relatief ruw mee gespeeld word.

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 05-07-2022 22:02 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Purehz schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:57:

Onlangs weer begonnen met Lego aanschaffen en bouwen samen met mijn zoontje van bijna 3.
Nu heb ik de volgende sets onlangs gebouwd en speelt hij ermee: 60322 City Racewagen, 60284 Wegenbouwtruck, 60323 Stuntvliegtuig.

Nu ben ik op zoek naar stevige(re) sets om mee te spelen. Bij de wegenbouwtruck gaat de cabine er vrij gemakkelijk af, bij de Racewagen is het vizier van het helmpje een aandachtspunt. Het Stuntvliegtuig is het meest degelijk.

Zijn hier nog goed suggesties voor kleine setjes? (Bouwtijd 15-30 min & degelijk om mee te spelen)
Je kan ook kijken naar de Lego classic sets, hebben vaak een thema met de instructies voor een aantal modellen. Er zitten veel meer stenen in dus je kan daarna zelf van alles maken. Je hebben ook een voertuigen set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 00:14:
[...]

Je kan ook kijken naar de Lego classic sets, hebben vaak een thema met de instructies voor een aantal modellen. Er zitten veel meer stenen in dus je kan daarna zelf van alles maken. Je hebben ook een voertuigen set
De instructies zijn toch vooral voor erg kleine setjes, niet? Als in: mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

Voor wie nog interesse heeft, de Back to the Future set staat op naleveren en is dus bestelbaar.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:54
Purehz schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:57:

Misschien een open deur, maar als hij er nog wat ruw mee speelt is Duplo misschien een optie? Grote stevige onderdelen, zo weer in elkaar gezet, en als hij er op is uitgekeken ben je het via Marktplaats snel kwijt voor een goede prijs.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mir4dor schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:37:
[...]

Welke blokjes zijn dat als ik vragen mag ? Wellicht al gepost maar kan dat even niet vinden.
Ik denk dat ik wacht op mijn vakantie en dan lekker rustig bouwen aan de 10300.
Voor deze MOC: https://rebrickable.com/m...ods-improvements/#details

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Admiral Freebee schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:12:
[...]

De instructies zijn toch vooral voor erg kleine setjes, niet? Als in: mini.
Ik bedoel deze:
https://www.lego.com/nl-nl/product/bricks-and-wheels-11014

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
Toch iets teveel uitgegeven deze week, maar ik kon het niet laten liggen, ze passen allemaal goed in mijn winter village voor komende kerst. het zijn allemaal wel prima deals!Ik twijfel alleen of ik de hogwarts express dicht laat of niet. Ik heb geen spoor, en eigenlijk ook geen plek voor :X

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06

Pazo

Mroaw?

Even een heads-up!
Er is al veel moois / creatiefs voorbij gekomen in het Lego MOC Challenge 11 - juni / juli 2022, maar er is nog tijd tot vrijdag 29 juli 22.00 om je creatie in te dienen :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16
Chakotay schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:22:
Dit is mijn 'oplossing' voor de extra steentjes:

[Afbeelding]

Tijd om een 2e beker erbij te zetten :+
Ik stop het in ziplock vershoudzakjes van de AH vaak icm met het boekje.
Je hebt ze in 1 liter en 3 liter dus keuze zat.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 16:50
Tc99m schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Misschien een open deur, maar als hij er nog wat ruw mee speelt is Duplo misschien een optie? Grote stevige onderdelen, zo weer in elkaar gezet, en als hij er op is uitgekeken ben je het via Marktplaats snel kwijt voor een goede prijs.
Omdat ik het bouwen "stiekem" leuk vindt. Dus vandaar keuze van Lego boven Duplo.
Merk ook dat omdat Lego gedetailleerder is, hij het ook interessanter vind.

Ook elk weekend (of elke 2 weken) samen iets bouwen, lijkt mij een mooie traditie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:19
Bint schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:27:
Toch iets teveel uitgegeven deze week, maar ik kon het niet laten liggen, ze passen allemaal goed in mijn winter village voor komende kerst. het zijn allemaal wel prima deals!

Ik twijfel alleen of ik de hogwarts express dicht laat of niet. Ik heb geen spoor, en eigenlijk ook geen plek voor :X
Als ik mij niet vergis komt er dit jaar nog een nieuwe versie van de Hogwarts Express, dus voor de investeringswaarde moet je het niet laten denk ik.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
Kapoen schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:50:
[...]

Als ik mij niet vergis komt er dit jaar nog een nieuwe versie van de Hogwarts Express, dus voor de investeringswaarde moet je het niet laten denk ik.
die wordt 449 (of 499) uit mijn hoofd, dat is toch wel een forse investering. Ach, voor nu zit er geen haast achter ivm de ruimte, maar mocht ik een lumineus idee krijgen, zal ie vast wel uit de doos gaan. Geld moet rollen Steentje moeten gestapeld worden :)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:08:
advies vraagje; door omstandigheden moet mijn lego collectie aanzienlijk inslinken.

marktplaats? V&A? bricklink?

(praktisch alle modulars + sian e.v.a.)
hier weggeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Loader schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Snel en zonder gezeik, V & A
Marktplaats kan wel, heel af en toe krijg je gezeur. Of vele mensen die mailen wat je prijs is. Soms komt iemand niet of reageert heel traag ( das mijn eigen ervaringen )
Bricklink, je moet tegenwoordig aan meer dingen voldoen dan vroeger. Ik denk dat het meer werk kost dan V& A.
bedenk ik me opeens, marketplace van facebook bestaat ook, mischien wel aan een lego groep te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:45
Pazo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:33:
Even een heads-up!
Er is al veel moois / creatiefs voorbij gekomen in het Lego MOC Challenge 11 - juni / juli 2022, maar er is nog tijd tot vrijdag 29 juli 22.00 om je creatie in te dienen :)
Jammer dat dit uit dit topic is gehaald. Vergeet elke keer te kijken :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Laatst online: 13:06

Pazo

Mroaw?

Versaevel schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:27:
[...]

Jammer dat dit uit dit topic is gehaald. Vergeet elke keer te kijken :'(
Vandaar de reminder, en je hebt nog 3 weken ;)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben weer wat verder met de Daytona SP3. Bouwstap 1 is af. Bouwstap 2 is de voor as en dan zijn we denk ik klaar met de techniek. Ik vind de bouw van de achteras best mooi gedaan, en compleet anders dan die van de Sian, mede doordat ze de nieuwe schokbrekers gebruiken. Er zitten geen enkele standaard ophangingsonderdelen in (behalve de naven dan), alles is gemaakt met halve liftarms. Ik heb het chassis zwart proberen te houden en de bouw van de assen in het grijs. Lego leek dit ook te doen, alleen waren de assen voornamelijk grijs met wat zwart en het chassis was voornamelijk zwart met hier en daar grijs. Uiteindelijk had ik ook de 3x5 L liftarms in het zwart kunnen doen (2de foto, voorin), kwam ik later pas achter. Misschien dat ik hem nog even uit elkaar haal nu het nog kan. De 5L axle met stop in de eerste foto is een nep Lego onderdeel, die zou ik natuurlijk kunnen vervangen door een grijze 5L axle zonder stop. Is niet zo stevig, maar het wordt toch een display model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsuOLaRiIeFShu5pc78oQ-QCmVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XgKQLv4hQweirpWXw5oidtBh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UNixoYweRpapJUDc3LZugb9L6I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4WfhE2f7iaDI3RoydfwTKH4M.jpg?f=user_large

Ik heb alleen last van dat de cilinderrijen niet helemaal recht willen blijven, die gaan telkens een beetje bol staan. Ik kan me niet meer herinneren dat ik dat bij de V12 van de Sian had.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 07-07-2022 09:42 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:20

Neelon

FOR PONY!!!

Toch maar besloten om te gaan graven in de berg steentjes, en ik heb zowaar het transport gedeelte van de Lego City Harvester Transport kunnen maken, al wel met een paar kleine aanpassingen (soms andere kleur steentjes, andere uitlaatpijpen).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hbT3Ck7.jpg

Ik moet zeggen, deze kleine builds zijn best grappig om te doen.

Van de Harvester zelf missen teveel vitale onderdelen (zoals de massieve voorruit en delen van de oogst-armen) dus die gaan we maar niet zoeken,

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:46

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-p6Caw50KxKYZt2iuZ7hr8jra_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2J0YQs51KajdT1bu6tUJvym.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet toch wat op een regenachtige vakantiedag :p De camper meteen een beetje ge-moc'ed, zodat-ie wat meer op mijn buscampertje lijkt :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Vraag voor de gevorderden hier. Hoe doen jullie het bij het afbreken van een groot model (Land Rover Defender in mijn geval).

Gaan alle gelijke onderdelen bij elkaar (verbindingspinnen/assen, grote panelen, technic armen, etc) of is het "beter" om het per stappenset uit de handleiding bij elkaar te houden? Ik heb namelijk geen ongelimiteerde hoeveelheid bakjes om alles in te doen (stuk of 15 als ik de 5 kleine cocktail bakjes meereken).

Ik "moet" mijn Defender herbouwen omdat er ergens een fout in geslopen is, en ik dan ook de "pimp my defender" upgrades van rebrickable erbij ga doen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Neelon schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:48:
Vraag voor de gevorderden hier. Hoe doen jullie het bij het afbreken van een groot model (Land Rover Defender in mijn geval).

Gaan alle gelijke onderdelen bij elkaar (verbindingspinnen/assen, grote panelen, technic armen, etc) of is het "beter" om het per stappenset uit de handleiding bij elkaar te houden? Ik heb namelijk geen ongelimiteerde hoeveelheid bakjes om alles in te doen (stuk of 15 als ik de 5 kleine cocktail bakjes meereken).

Ik "moet" mijn Defender herbouwen omdat er ergens een fout in geslopen is, en ik dan ook de "pimp my defender" upgrades van rebrickable erbij ga doen.
Je kunt de bouwstappen 'afbreken' maar persoonlijk vind ik dat erg veel werk. Slechts één keer gedaan en toen was ik daar wel klaar mee (bis).

Wat wij doen, is de onderdeeltjes sorteren op kleur. Er is typisch een veel beperkter aantal kleuren dan dat er soorten onderdeeltjes zijn. Het is makkelijk om iets terug te vinden, zelfs in grote sets. Nog een voordeel: het sorteren gaat supersnel.

Maar sorteren op type, zoals jij zegt, is ook een mogelijkheid. Het is wat je zelf prettig vindt, daar is geen gouden regel voor. Waar ik het liefst sorteer op kleur, daar zal iemand anders graag sorteren op bouwstap.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

Zeker bij grote technic sets sorteer ik naar onderdelencategorie: pinnen, tandwielen en assen, bodywork, stenen-balken enz.

Kleine set of alles bij elkaar of in mijn algemene voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 22:21

Eurionair

Senior Destructor

Afas schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:49:
[...]

Zeker bij grote technic sets sorteer ik naar onderdelencategorie: pinnen, tandwielen en assen, bodywork, stenen-balken enz.

Kleine set of alles bij elkaar of in mijn algemene voorraad.
Ik gebruik een soortgelijke sortering maar bij mij gaat alles in de algemene voorraad.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:15

RBH

Zelfs bij een set als de Land Rover trek ik gewoon alles uit elkaar en gooi ik het in 1 bak. Als ik het daarna weer ga opbouwen strooi ik het allemaal uit over tafel en sorteer ik het op type. Dat werkt het beste IMHO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RBH schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Zelfs bij een set als de Land Rover trek ik gewoon alles uit elkaar en gooi ik het in 1 bak. Als ik het daarna weer ga opbouwen strooi ik het allemaal uit over tafel en sorteer ik het op type. Dat werkt het beste IMHO. :)
Zo doe ik het ook. Of als ik weet dat ik meteen erna een MOC ga bouwen, dan sorteer ik wel per type. Ik gebruik dan ongeveer 8 - 10 bakjes.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

https://www.lego.com/nl-n...-71411?cmp=OBS-QMCE0TV9GP

Nieuwe Mario lego set. # 71411 De machtige Bowser™ 2807 bricks prijs 229.99€

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:43
Bij het plaatje van de achterkant van de doos dacht ik even dat die een Yoshi tong had :D

En nu wil ik een Yoshi op dit formaat en doe ook maar een Mario :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 06:32

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Ik wil hem er toch even ingooien:

Heeft iemand als een officiële Moon Knight set voorbij zien komen? Het lijkt mij een geweldige aanvulling op de Marvel helmen die er al zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:05
AppieNL schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:51:
Bij het plaatje van de achterkant van de doos dacht ik even dat die een Yoshi tong had :D

En nu wil ik een Yoshi op dit formaat en doe ook maar een Mario :)
here you go :P https://www.marktplaats.nl/plaats/m1856895450/view

Water-Escape

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
Ik wil deze ook wel maar deze is best wel duur....dus hoop deze op te pikken in een sale ..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 11:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzU6nvi2WNnfilCAFoyFW9Jky_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xw8AxUma6W3CrlSMj33Ee47D.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry, geen tijd gehad tot nu toe om een foto te maken van de bloemen in de vaas, deze hadden jullie nog van mij tegoed 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:58

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik sta op het punt om wat Lego technic mounts te laten 3D printen. Einde aan de Inkoopacties samenkoop-acties zijn niet toegestaan via Tweakers.

[ Voor 70% gewijzigd door Ardana op 08-07-2022 00:25 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

De Defender is er helemaal kapot van... 😁

En poging nummer 2, nu de versie "pimp my ride", misschien dat ik hem deze keer zonder fouten bouw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f9P0fkq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Beste set uit de gehele Mario-range als je het mij vraagt. Wat zouden ze nog meer kunnen als dit aanslaat? Yoshi? Goomba?

Wel apart dat Lego soms sets, zoals deze, uit het niets naar buiten brengt zonder dat iemand er ooit over heeft gespeculeerd. Terwijl een set als de LEGO Creator Expert 10304 Chevrolet Camaro Z/28, die al maanden bekend is, nog niets heeft van afbeeldingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bouwstap 2 en 3 van de Daytona SP3 zijn nu af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCea04uWsH5wTeU_OxqJZzRBpbU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2MytDm6UpkmgCznNRm8y0LsQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMl4bFuxYQ8wo1mtCRspW_wIPzg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hIBNRq9DPcU2ZuGtsVtQ8D0n.jpg?f=user_large

Dit was t/m stap 2. Beide assen zijn klaar, de motor en versnellingsbak ook. Vrijwel alle techniek is daarmee gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBibhkDizPcmX28fhYCSEVOcyQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nQzd9BIlbH8f18GUnML1aaKf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivpUgFdLg6OCsRBvuNSQBZg90Uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w23iiphGo9hanx5fidjTVNC5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNYHXdLLqHRzUuD64w9k5w5wWDg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LQ6pECQsVZgYsw6l4gUMQ8bH.jpg?f=user_large

Stap 3 is meer het opbouwen van de vloer en verstevigingen om het model stijf te maken. En zo zie je dat de blauwe pins soms ook handig zijn :) Ik vind het wel grappig dat de armen van de achterwielophanging omlaag wijzen, terwijl die van de vooras omhoog wijzen. Het model zal dus voor een stuk lager op de grond liggen dan achter aangezien de draaipunten van de armen wel evenhoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36
Neelon schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:43:
De Defender is er helemaal kapot van... 😁

En poging nummer 2, nu de versie "pimp my ride", misschien dat ik hem deze keer zonder fouten bouw.

[Afbeelding]
Dat ding is hopeloos, na de derde keer in elkaar zetten heb ik het opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Dracula schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Ik vind het nog te vroeg om dit ding de stempel hopeloos te geven. 😁

Zit nu op pagina 57 uit 213 van de Pimp Up My Defender MOC van Rebrickable. Even dacht ik dat het weer mis ging met de koppeling tussen de assen en de motor, maar heb even de wielen er op gezet en dat ding wat rond laten rollen, en nu doen de zuigers het wel. Moet wel een 20-30 cm rollen voordat ze aangrijpen. Misschien was dat ook bij de orginele opbouw, dat ik te snel concludeerde dat het niet was gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lBmty59.jpg

En ik maar denken dat de orginele tricky was met bouwen. Nou, zo'n MOC schroeft het op naar standje 11. Soms heel veel onderdelen in een enkele stap, en dan moet je zelf heel goed traceren waar sommige pins wel en niet in moeten. We gaan het zien over een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Neelon schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Ik vind het nog te vroeg om dit ding de stempel hopeloos te geven. 😁

Zit nu op pagina 57 uit 213 van de Pimp Up My Defender MOC van Rebrickable. Even dacht ik dat het weer mis ging met de koppeling tussen de assen en de motor, maar heb even de wielen er op gezet en dat ding wat rond laten rollen, en nu doen de zuigers het wel. Moet wel een 20-30 cm rollen voordat ze aangrijpen. Misschien was dat ook bij de orginele opbouw, dat ik te snel concludeerde dat het niet was gekoppeld.
Ik ben er nu mee bezig, niet de Pimp-versie maar die uit het boekje, ben ongeveer even ver als jij nu.Ik zie hetzelfde, niet meteen beweging maar pas na 20-30cm. Tot nu toe doet ie het verder prima, snellere zuigers wanneer de versnelling geschakeld wordt enzo. Valt me niet tegen. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Dracula schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Wat vind je hopeloos? De pimp versie (of dienst instructies) of gewoon de hele Defender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

FeaR schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:09:
[...]

Beste set uit de gehele Mario-range als je het mij vraagt. Wat zouden ze nog meer kunnen als dit aanslaat? Yoshi? Goomba?
Ik duim voor een Godzilla, eerste waar ik aan dacht bij deze Bowser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
FeaR schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:09:
[...]

Wel apart dat Lego soms sets, zoals deze, uit het niets naar buiten brengt zonder dat iemand er ooit over heeft gespeculeerd. Terwijl een set als de LEGO Creator Expert 10304 Chevrolet Camaro Z/28, die al maanden bekend is, nog niets heeft van afbeeldingen.
Het zou wel gaaf zijn als dit een serie wordt. Of is dit de derde set uit de 18+ Nintendo serie (NES, kubus en nu deze)?
Ik hou wel van deze verrassingen. Zie ik eerlijk gezegd liever dan al dat gespeculeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Kerstmis staat weer bijna voor de deur, dus bij deze: Early look at the 2022 LEGO Advent Calendars (Star Wars, Harry Potter, City and Friends)

Het artikel verwijst naar een Japanse catalogus voor de 2e jaarhelft, en dat er geen Marvel kalender bijstaat. Speculatie van de auteur:
My guess is that there will be a 2022 LEGO Marvel calendar, and it’ll be themed on the upcoming Guardians of the Galaxy Holiday Special, which will be available on Disney+ later this year.
Star Wars (speciale minifigs):
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2022/06/LEGO-Star-Wars-Advent-Calendar-2022-Catalogue.jpg

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2022/06/LEGO-Summer-Darth-Vader-Beach.jpg

Er staan ook nog foto's van de Harry Potter en Friends dozen in het artikel, maar die tonen niet zoveel jammer genoeg.

De City doos lijkt na een aantal magere jaren ook weer eens interessant:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2022/06/LEGO-City-Advent-Calendar-2022-Catalogue.jpg

- gedeeltelijke remake van een CMF van dit jaar
- nog een andere recolour van een beestje
- obligate Santa
- op eerste zicht weer Kerst micro-builds ipv micro City sets
- ook op eerste zicht geen boeven/politie/brandweer minifigs

Al bij al blijven die kalenders weinig innoverend qua thema's. Lego heeft ooit Castle en Pirates kalenders uitgebracht, met dit jubileumjaar was er zeker ook een kans...

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 08-07-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-10 23:21
Roy vd M. schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:33:
[...]

De grens van het nutteloze overstijgende: ik bewaar ook alle plastic zakjes. Geen kenbaar doel, alleen de drang om alles wat Lego in een set heeft geleverd compleet te houden. Je hebt er verder niks aan. Maar ik ben aan de beterende hand, want tot voor kort verdeelde ik de reserveonderdeeltjes per zakje waar ik ze aantrof. Inmiddels doe ik alle reserves van een set in één zipbag.
Ik steek die zakjes allemaal in een tasje/zak en eens in de zoveel tijd gaat dat in de plastic recycling bak en begin ik overnieuw.
Mocht ik ooit een koper hebben die er zakjes bij wil dan kan die ze krijgen ook }) :+

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Pagina 83 van 213 en het technic gedeelte zit er "al" op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9itTzAy.jpg

Nu komt de body, die in z'n geheel los gebouwd gaat worden, en ook verwijderbaar is. We gaan het zien.

Wat ik ook heb gemerkt (ben nog erg onbekend met dit soort technic builds), is dat de motor ook niet "werkt" als de rechter hendel tussen HI en LO in staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
Neelon schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:04:
...
Wat ik ook heb gemerkt (ben nog erg onbekend met dit soort technic builds), is dat de motor ook niet "werkt" als de rechter hendel tussen HI en LO in staat.
Logisch. Hij staat dan ook niet in een versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

darth.75 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:59:
[...]

Logisch. Hij staat dan ook niet in een versnelling.
Dat is de linkse pook toch, die met Drive / Neutral / Reverse?

Ik weet hoe ik met een auto moet rijden, maar dan houd het ook op... 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:25
Neelon schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Check de bak maar eens. Hij heeft als het ware 2x een N.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Deze bak heeft inderdaad twee 'versnellingspookjes', de drive / neutral / reverse is in feite de versnellig zoals je die in een normale auto ook kent, echter een Landrover Defender heeft ook een high- en low-gear. Daarmee schakel je als het ware een set extra tandwielen in waardoor, bij gelijk toerental van de motor, de auto langzamer gaat rijden.

Hierdoor heeft de auto meer vermogen om door moeilijker terrein te kunnen rijden. Als men het helemaal goed had willen doen dan zou er nog een derde pookje bij moeten voor een sperdifferencieel, zodat het vermogen gelijk op zowel voor als achter wielen komt te staan. :)

Vergeet ik de conclusie: Dus als het High - Low pookje niet goed in één van beide posities staat zal de motor geen effect hebben op de aandriving en staat deze als het ware in neutraal, ondanks dat het andere pookje in de drive of reverse stand staat.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 08-07-2022 21:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Gisteren was Bowser 40 euro goedkoper (230 ipv 270).
https://www.lego.com/nl-n...16573106453045_389f2f6d32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Zeer opmerkzaam! Ik was al niet zo enthousiast over de prijs… wordt wel een erg niche afzetmarkt zo (denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Het was me al opgevallen dat de prijs in dollar 279,99 is en dat de prijs in euro enkele tientjes lager lag. Ik hoopte op een goede EU deal maar blijkbaar een goede typfout :P

Toch, de set laat me niet los. Na het zien van de officiële Lego video neig ik om Mario er bij te bestellen. Voor nu maar "Avonturen met Mario starter set (71360)" in Brickwatch gezet. Losse Mario vanuit Nederland verzonden is al snel dertig euro. Voor een tientje meer heb ik de hele set. Dan is de set de betere deal. Eens zien wat de prijs doet. Kan me ook niet voorstellen dat die set er überhaupt uit gaat, enige manier om aan Mario te komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

De volgende stap, de kleding is klaar om aangetrokken te worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1idRL1C.jpg

Ik heb wel het idee dat ik met deze versie sneller klaar ben dan met de orginele, ondanks de wat ingewikkeldere instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Neelon schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:34:
De volgende stap, de kleding is klaar om aangetrokken te worden.

[Afbeelding]

Ik heb wel het idee dat ik met deze versie sneller klaar ben dan met de orginele, ondanks de wat ingewikkeldere instructies.
Zou je zeggen dat de investering voor de pimp build de moeite waard is?

Ik heb hier ook nog de defender staan inclusief verklote gearbox en zat te twijfelen om hem af te breken en hem ook op deze manier op te bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:35

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:00:
Bouwstap 2 en 3 van de Daytona SP3 zijn nu af.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit was t/m stap 2. Beide assen zijn klaar, de motor en versnellingsbak ook. Vrijwel alle techniek is daarmee gedaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stap 3 is meer het opbouwen van de vloer en verstevigingen om het model stijf te maken. En zo zie je dat de blauwe pins soms ook handig zijn :) Ik vind het wel grappig dat de armen van de achterwielophanging omlaag wijzen, terwijl die van de vooras omhoog wijzen. Het model zal dus voor een stuk lager op de grond liggen dan achter aangezien de draaipunten van de armen wel evenhoog is.
Wat een oase van rust O+ O+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

SideShow118 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:41:
[...]

Zou je zeggen dat de investering voor de pimp build de moeite waard is?

Ik heb hier ook nog de defender staan inclusief verklote gearbox en zat te twijfelen om hem af te breken en hem ook op deze manier op te bouwen.
Ik vind van wel, al heb ik nog weinig ervaring met dit soort builds. Maar als ik naar de comments op de rebrickable pagina kijk, is de algemene mening zeer positief. Vooral minder torsie krachten en wrijving in het aandrijfgedeelte, dus geen gekraak meer als de Defender rolt. Over de investering? Ik had geloof ik voor een tientje ofzo aan onderdelen, en de instructies zijn gratis te downloaden. En ik hou ook best veel onderdelen van de orginele Defender over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BT8icTP.jpg

Hier de comments op zijn rebrickable pagina.

https://rebrickable.com/m...p-my-land-rover/#comments

En in de comment ook een link gevonden naar een ander forum, vol met aanpassingen van de Defender. Moet de rest van dat forum nog eens bekijken voor andere goodies.

Ik kan mn bankrekening al horen protesputteren op de achtergrond... :o

O ja, even nog een aanvulling.

Als je de Defender gaat ombouwen, en je hebt de stickers bij het orgineel gebruikt, let dan verdomd goed op welke stukjes je pakt. Ik dacht dat ik alle bestickerde stukken apart had gehouden, maar er was er 1 in een andere bak terecht gekomen. Ik dacht alle bakken nagekeken te hebben maar kon m niet vinden, en dit was halverwege het opbouwen van de body. Ik was dus bang dat ik m had gebruikt in het chassis gedeelte, dus ik zat al te dubben om het chassis af te breken en opnieuw op te bouwen. Blijkt dat het stukje toch in een andere bak zat, beetje ingeklemd in een van de body panelen, zodoende dat ik m niet zag. Zonder al te veel heisa toch nog alle achterlichten op het model.

[ Voor 20% gewijzigd door Neelon op 09-07-2022 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beatz
[...]

Darth heeft een punt denk ik al ken ik de build niet maar op moment dat jij dit in het midden zet maakt deze waarschijnlijk geen contact meer met de tandwielen of wat het in beweging zou moeten zetten...my2cents

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:33

ID5

Zo mijn 4de inzending voor de Summer Joust vandaag afgemaakt, voor de vignette categorie (12x12), Majisto portaal magie les:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52202988637_21a8617282.jpg
Majisto's advanced portal magic class

Geïnspireerd door het spel 'Portal'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
ID5 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:44:
Zo mijn 4de inzending voor de Summer Joust vandaag afgemaakt, voor de vignette categorie (12x12), Majisto portaal magie les:

[Afbeelding]
Majisto's advanced portal magic class

Heel leuk!

Die witte tile met de spreuk herken ik nog van het kasteel dat ik als kind al had, 6097 :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Hoeveel, wat, welke. Ik denk er eigenlijk niet veel over na maar, dit is dan wel weer confronterend voor mij;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwhdnVADa8ODRHZC0wnq5Ijfguw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6NkP17Ozb4xxRci5PBQIuzJ.jpg?f=fotoalbum_large
:+
Enfin, toch maar begonnen met de 10300. Ik kan dus toch niet wachten tot mijn vakantie.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatz
mir4dor schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:59:
Hoeveel, wat, welke. Ik denk er eigenlijk niet veel over na maar, dit is dan wel weer confronterend voor mij;
[Afbeelding]
:+
Enfin, toch maar begonnen met de 10300. Ik kan dus toch niet wachten tot mijn vakantie.
Don't forget the plutonium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:44
Hmm 229,- was al op t randje, 269,- is echt veel te veel (vind ik dan) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:43
Er stond al een "Nintendo D2C" set in dat lijstje met prijsstijgingen voor september van €230 naar €270 met een release van 1 oktober.

Dus ik dacht toen dat het deze was, wat dus blijkt te kloppen en dan vind ik het apart dat er überhaupt een €230 prijs ergens wordt gecommuniceerd als je hem uitbrengt na de prijsstijgingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
ID5 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:44:

Eerlijk, ik keek naar de foto en dacht inderdaad ook meteen aan Portal.
Pas daarna las ik dat je dat zelf ook al aangaf, dus dit is een heel duidelijk beeld _/-\o_

Alleen is er geen cake jammer genoeg :/

Vraagje ivm de muren: heb je 'oud grijs' met nieuwere elementen gemixed, of bestaan beide schakeringen in het moderne Lego kleurenpalet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Neelon schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:04:
[...]

Ik vind van wel, al heb ik nog weinig ervaring met dit soort builds. Maar als ik naar de comments op de rebrickable pagina kijk, is de algemene mening zeer positief. Vooral minder torsie krachten en wrijving in het aandrijfgedeelte, dus geen gekraak meer als de Defender rolt. Over de investering? Ik had geloof ik voor een tientje ofzo aan onderdelen, en de instructies zijn gratis te downloaden. En ik hou ook best veel onderdelen van de orginele Defender over.

[Afbeelding]

Hier de comments op zijn rebrickable pagina.

https://rebrickable.com/m...p-my-land-rover/#comments

En in de comment ook een link gevonden naar een ander forum, vol met aanpassingen van de Defender. Moet de rest van dat forum nog eens bekijken voor andere goodies.

Ik kan mn bankrekening al horen protesputteren op de achtergrond... :o

O ja, even nog een aanvulling.

Als je de Defender gaat ombouwen, en je hebt de stickers bij het orgineel gebruikt, let dan verdomd goed op welke stukjes je pakt. Ik dacht dat ik alle bestickerde stukken apart had gehouden, maar er was er 1 in een andere bak terecht gekomen. Ik dacht alle bakken nagekeken te hebben maar kon m niet vinden, en dit was halverwege het opbouwen van de body. Ik was dus bang dat ik m had gebruikt in het chassis gedeelte, dus ik zat al te dubben om het chassis af te breken en opnieuw op te bouwen. Blijkt dat het stukje toch in een andere bak zat, beetje ingeklemd in een van de body panelen, zodoende dat ik m niet zag. Zonder al te veel heisa toch nog alle achterlichten op het model.
Hah hartstikke goed. Ga die onderdelen toch maar even bestellen dan. Dank je wel!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-10 18:02
LEGO TECHNIC 1989 BATMOBILE - 42127 ALTERNATE MODEL: met uitsluitend gebruik van onderdelen van deze set. PDF-instructies a 11,00 euro.

Zie voor info: https://rebrickable.com/m...-alternate-model/#details

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52155647859_a126049617_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

MiaBella schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:03:
LEGO TECHNIC 1989 BATMOBILE - 42127 ALTERNATE MODEL: met uitsluitend gebruik van onderdelen van deze set. PDF-instructies a 11,00 euro.

[Afbeelding]
O die is wel gaaf!
Vond de nieuwe Technic Batmobile nou niet echt heel gaaf maar als daarvan ook de 1989 Batmobile van te maken is dan ga ik dat zeker overwegen!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:20

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

QuattroNL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:07:
[...]

O die is wel gaaf!
Vond de nieuwe Technic Batmobile nou niet echt heel gaaf maar als daarvan ook de 1989 Batmobile van te maken is dan ga ik dat zeker overwegen!
Ik heb de film gezien, de batmobile is een soort dakar truck racer maar dan verlaagd, deze lego versie komt helemaal niet in de buurt, de banden/velgen staat te ver naar binnen. De 1989 versie daarintegen is gewoon een genot om naar te kijken, leuke MOC!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MI1MscAXcrOy-aW-WickoPfDxic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJpshSeXXkCsgyGuL6TQeMVy.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk ongeveer €30 incl verzendkosten voor compleet nieuwe steentjes (4 verschillende shops via BL).
Vind hem erg geslaagd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:07:
[...]

O die is wel gaaf!
Inderdaad erg mooi! Super knap dat iemand dit kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
MiaBella schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:03:

[Afbeelding]
Hoe verzin je dit inderdaad. Had m al eerder gezien maar na het bekijken van het filmpje toch wel een serieuze kandidaat.
De Nico MOC staat hier nu als zodanig maar deze kan een leuke vakantie invulling worden :Y

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:33

ID5

Kapoen schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Eerlijk, ik keek naar de foto en dacht inderdaad ook meteen aan Portal.
Pas daarna las ik dat je dat zelf ook al aangaf, dus dit is een heel duidelijk beeld _/-\o_

Alleen is er geen cake jammer genoeg :/

Vraagje ivm de muren: heb je 'oud grijs' met nieuwere elementen gemixed, of bestaan beide schakeringen in het moderne Lego kleurenpalet?
Als je het herkende zonder dat je las dat het geïnspireerd is door Portal, dan heb ik het dus goed gedaan.

De muur bestaat uit een heleboel 1x2 in oud grijs en de 1x1 en goudstaaf 'ingot' blokjes zijn in nieuw grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
lex schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:27:
[Afbeelding]

Uiteindelijk ongeveer €30 incl verzendkosten voor compleet nieuwe steentjes (4 verschillende shops via BL).
Vind hem erg geslaagd!
Dat is nog goed te doen :) Hij is leuk geworden!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gisteren de Lego Vespa 125 afgebouwd. Ik moet zeggen dat ik blij ben deze set gekocht te hebben voor mijn verzameling. Niet alleen ziet hij er gewoon erg leuk en geslaagd uit, de set was ook een genot om te bouwen met erg leuke intrigerende bouwstappen die samen kwamen in dit model!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFEbxPXQ9cpwfoEjJ2ybnoPQ4SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyxN5Bj2ZQ4H1nYb5JjTb12Y.jpg?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking de Vespa 125 naast de Lego Harley Davidson. Niet dezelfde schaal maar beiden wel mooie modellen van iconische tweewieler voertuigen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkRIvIt6Vog6R9JCo4raASHFvM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbrr3naZd8LLph7e3r8B1UTP.jpg?f=fotoalbum_large

En "in a galaxy far far away..." 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVhC3nKsvcdXnA5pEtin-O9w3Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZGtTJwPETRCWs77L8FtUdIb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ea2RpV8tjgrs1j-DYoj0coo28V4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k4SfUryHu3yvHARSuMrT6WpG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljabFS0s3sMHmMiFBHm9f12j07k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x0a2cYVlss1PBf8YGezvXokw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTEzE5lNxKqQAdjv2sHeHwMHQSo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4tNEQ1z3HYdRDGKuOA8bpb2p.jpg?f=user_large

De Daytona SP3 is bijna af, ik moet alleen bouwstap 7 nog (de achterkant). Het model is mooi, maar die deuren zijn me een partij gammel... Daar zal wel een deur-MOC voor komen denk ik. Verder vind ik de onderkant van de motorkap niet helemaal geslaagd, ik had toch nog wat meer rode steentjes moeten kopen, En die spiegels... OMG.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 07:41
Last minute zomervakantie en de vrouw wilde wel graag naar Denemarken d:)b oOo

Met 2 kids van 7 en 4 willen we 2 dagen Legoland en 1 dag Lego house mee gaan pakken.

1) Is dat goed te doen qua tijd die je nodig hebt?

2) zijn er nog ergens goede acties voor tickets te vinden?

3)ik las dat Lego zelf vrij duur is daar, maar dat ze ook exclusieve hebben. Welke zijn interessant volgens jullie?

Ik zal wat leuke foto's posten volgende week B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36
Gim schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Wat vind je hopeloos? De pimp versie (of dienst instructies) of gewoon de hele Defender?
De originele versie, om de de aandrijflijn goed te krijgen zonder kraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ingmar_loko schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:38:

Met 2 kids van 7 en 4 willen we 2 dagen Legoland en 1 dag Lego house mee gaan pakken.

3)ik las dat Lego zelf vrij duur is daar, maar dat ze ook exclusieve hebben. Welke zijn interessant volgens jullie?

Zover ik heb begrepen is het goed om voor LEGO House in ieder geval een dag uit te trekken; niet iets wat je snel even erbij doet. Met Legoland zelf lijken me 2 dagen wel prima. Wij gaan zelf ook en hanteren dezelfde aanpak, waarbij we deels hopen dat we Legoland met 1 dag geheel kunnen doorlopen en de 2e dag het park bezoeken om de leukste dingen nog een keer te doen.

Qua exclusives, ik meen dat je er momenteel Dagny Holm Master Builder (40503) kunt kopen. Ik had dan liever nog een exemplaar gehad van het LEGO House, maar ik neem aan dat (een aantal van) de oudere exclusives niet meer te krijgen zijn daar. En verder, was er niet ook nog zo'n (architectuur) setje van het vliegveld van Billund? Hoe exclusive die is en of die nog te krijgen is staat me niet bij... ik weet geeneens of je die in Legoland kunt krijgen of dat je daavoor naar het vliegveld moet. En verder, hmm... misschien naast setjes ook wel merchandise zoals sleutelhangers o.i.d.? Zelf ook wel benieuwd, al heb ik niet al te veel verwachtingen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 11-07-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16

Een dag Legoland wou net voor ons (kinderen van 5 en 6). Maar een dagje extra had misschien iets meer rust gegeven. Vooral omdat het in het begin erg druk is bij bepaalde attracties en je kalmer aan kunt doen omdat "er nog wel een dag is".
Lego House is erg leuk en je zou daar ook wel 2 dagen voor kunnen pakken. Dan ga je ook met iets meer rust bouwen en kijken. Want er is zoveel te doen en te zien daar. Maar minimaal een dag is goed.

2) Er zitten bij sommige legodozen kortingscodes voor gratis tickets, maar ik kreeg het niet voor elkaar die te activeren gek genoeg. Mogelijk omdat ik combineerde met een hotel.

3) Ik vond de exclusives niet zo heel bijzonder. Al had ik achteraf misschien toch de lego-eend moeten meenemen. Die vond ik nog wel grappig. De prijsstelling is vergelijkbaar met in de online winkel, dus koop iets als herinnering, niet omdat je goedkoper uit bent.
Ik vond het zelfs samenstellen van 3 poppetjes wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:54

Als je LEGO VIP member bent en nog veel punten hebt, kun je via de shop voor 4000 VIP punten een ticket kopen.

En qua prijzen voor sets: LEGO hanteert in de eigen stores (dus ook in Legoland) uiteraard hun eigen adviesprijzen. Dus nee, je bent daar in principe niet goedkoper uit.

Als je een set ziet liggen die je graag wil hebben, check dan Brickwatch of hij bij resellers verkrijgbaar is, en zo ja, goedkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door Tc99m op 11-07-2022 11:16 ]

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024

Wij zijn er 3 maanden geleden geweest (9 jaar en 11 jaar). We hebben al veel gezien van Lego en persoonlijk vond ik dat we te laat zijn gegaan met de kids (te oud). Ze zijn fan, maar voor mijn leeftijd was er niet zoveel te doen.
De attracties in n legoland zijn voor zover ik me kan herinneren gericht op de kleine kids. Dus daar zit jij wel goed.

Let even op, eten en drinken is er duur, softijs was al snel 5-7 euro. Niet alles was open qua eten en drinken (tenminste dat was bij ons bezoek). Parkeren was er goed te doen. De rij bij opening is een beetje chaos, maar gaat voor het gevoel behoorlijk snel. Let even op dat je met de kinderwagen in de juiste rij gaat.

De shop in legoland Billund is behoorlijk duur in vergelijk met de andere Lego winkels en was een ware chaos op het einde van de dag. Het park sluit behoorlijk snel. Check vooral de parkapp eens.

1) 2 dagen legoland is meer dan voldoende, dan kun je wel heel rustig aan doen (vooral met kleine kids lijkt me dit wel handig). Het is echt niet zo groot als een Efteling of zo. Het is maar een klein park.
Lego House zelf helaas niet geweest. Mij lijkt dit voor volwassenen leuker.

2) volgens mij zijn de kids nu gratis volgens deze site:
Https://legoland.com/legoinsert/choose-language/Nederlands/
Check ff op google naar hotel/ park waar je kunt verblijven inclusief entree. En dat is inclusief Lalandia of zoiets?

3) zelfs specifieke sets kun je op bricklink/MP of waar dan ook uithalen wat goedkoper kan zijn. Lastig om te zeggen wat je zelf leuk vindt(en je budget is).

Spookhuis duurde de rij heel lang.
Emmet's flying adventure was leuk (4d ding).
Voor papa: ice pilots school, lang geleden dat ik zo hard gelachen heb. Gewoon alle inversies aangeklikt.
Maak minifigs niet de in de grote legostore maar in een winkel in het park. Daar is veel meer keuze.

Ow ja als je in Denemarken verblijft, vergeet niet dat je een narekening krijgt op basis van stroom en waterverbruik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 10:34
Voor Lego House: maak een reservering voor de lunch in het restaurant. Dat is erg leuk opgezet, waarbij je met steentjes je bestelling maakt die door robots wordt uitgeleverd. Als volwassene prima vermakelijk, maar kinderen vinden dat zeker fantastisch. Zonder reservering zul je wellicht op gekke tijden moeten gaan lunchen of in de rij moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Dracula schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:40:
[...]

De originele versie, om de de aandrijflijn goed te krijgen zonder kraken.
Als je alles orgineel wilt houden, dan is dit een goede: https://racingbrick.com/2...er-ultimate-repair-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:35
millerman_sf schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:36:
Voor Lego House: maak een reservering voor de lunch in het restaurant. Dat is erg leuk opgezet, waarbij je met steentjes je bestelling maakt die door robots wordt uitgeleverd. Als volwassene prima vermakelijk, maar kinderen vinden dat zeker fantastisch. Zonder reservering zul je wellicht op gekke tijden moeten gaan lunchen of in de rij moeten staan.
Dit kun je vooraf online regelen (als je dit op de dag zelf doet ben je te laat).

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:18
De lego in de shop in het park is rustig 10-20% duurder dan hier in Nederland.
Voorbeeldje, de Lamborghini Sian kost daar omgerekend € 440, terwijl de adviesprijs in Nederland via de Lego webshop maar € 399 is, retailprijs nog een stuk lager.

Kijken, kijken, hier kopen dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16
millerman_sf schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:36:
Hele goede aanvulling. Wij dacht het op de dag zelf nog wel ff te zien, want het was ook onze vertrekdag naar huis. Laat thuis, maar eten in Lego House bleek niet meer mogelijk.

Voor wat betreft de kosten die @lordloeder noemt, ik heb het niet als "duur" ervaren met eten. Sterker, ik vond het in vergelijking met andere pretparken prima qua kosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Morgen krijgen we de resultaten van een nieuwe ronde ideas.
Er zijn 36 kandidaten: artikel met foto’s

Een paar leuke ideeën, geen idee of er iets realistisch tussenzit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Kapoen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:20:
Morgen krijgen we de resultaten van een nieuwe rond ideas.

2, 18, 23, 24 en 34 zou ik meteen bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/b712e015-fe9c-4b3c-854d-8d32b06c5090/resize:1600:900/legacy

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/8cbba053-8f5a-4369-b37d-6cdf1448294e/resize:1600:900/legacy

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/17bab00b-f099-4d7f-86fd-f8f972b78504/resize:1600:900/legacy

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/e7c3c01d-5e1e-4a38-a571-4773ff2cbc5b/resize:1600:900/legacy

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/738a6a50-a10d-4969-a611-367736c15cd7/resize:1600:900/legacy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatz
Morgen krijgen we de resultaten van een nieuwe rond ideas.

Gremlins!!!!
En dan:
Johnny 5!
James web telescoop!
Union Pacific!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk dat deze de enige kanshebber is, want Lego weet dat we een chronisch tekort hebben aan brick separators >:)
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/25921e64-6abc-47fa-a07e-127243be62a4/resize:1600:900/legacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Morgen krijgen we de resultaten van een nieuwe ronde ideas.

Hoeveel van de kandidaten worden er normaliter gekozen voor productie?

Ik hoop dat de RUBIK's cube er een van is, instant-buy gezien ik er een paar normale heb :)

[ Voor 9% gewijzigd door RubjeMazter op 11-07-2022 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
RubjeMazter schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:21:
[...]

Hoeveel van de kandidaten worden er normaliter gekozen voor productie?

Ik hoop dat de RUBIK's cube er een van is, instant-buy gezien ik er een paar normale heb :)
Er is geen specifiek aantal dat steeds gekozen wordt, er zijn zelfs al rondes geweest zonder selecties.
Het blijft altijd gokken en hopen helaas. Gemiddeld genomen één set per ronde, soms twee. En heel zelden wordt er nog een derde set in 'maybe' status gezet naar een volgende ronde.

Er zitten volgens dit overzicht op wikipedia nog 5 sets in de backlog te wachten. Overigens lopen ze met één van die backlog sets al achter op de realiteit, de Koreaanse groep BTS is ondertussen al gesplit naar verluidt (voor zover ik daar iets van ken).

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 11-07-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:15
Die oldschool McDonalds is awesome!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:18:
Ik denk dat deze de enige kanshebber is, want Lego weet dat we een chronisch tekort hebben aan brick separators >:)
[Afbeelding]
Wat ik mij nu afvraag is... zou LEGO bij deze set twee brickseperators doen? Of slechts 1?

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/vnDhd7fDB6UAAAAC/seth-meyers-late-night-seth.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Chip. schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Wat ik mij nu afvraag is... zou LEGO bij deze set twee brickseperators doen? Of slechts 1?

[Afbeelding]
Ik denk twee stuks, plus een herziene versie van de Technic Land Rover-bouwinstructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Roy vd M. schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:47:
[...]

2, 18, 23, 24 en 34 zou ik meteen bestellen.
2, 6, 11, 19, 20, 32 en 36. Waarbij 6 ook op nr 1 staat op het lijstje van m'n partner.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 12:33
Zouden de kandidaten die niet gekozen worden, hun sets los (particulier, online) te koop kunnen zetten. Met manual en bricklist.

Of is er een regel dat ze dat niet mogen doen.

Staan er 2 in het lijstje die ik wel heel graag zou willen hebben.
Pagina: 1 ... 207 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .