ingmar_loko schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:38:
Last minute zomervakantie en de vrouw wilde wel graag naar Denemarken
Met 2 kids van 7 en 4 willen we 2 dagen Legoland en 1 dag Lego house mee gaan pakken.
1) Is dat goed te doen qua tijd die je nodig hebt?
2) zijn er nog ergens goede acties voor tickets te vinden?
3)ik las dat Lego zelf vrij duur is daar, maar dat ze ook exclusieve hebben. Welke zijn interessant volgens jullie?
Ik zal wat leuke foto's posten volgende week

Wij zijn er 3 maanden geleden geweest (9 jaar en 11 jaar). We hebben al veel gezien van Lego en persoonlijk vond ik dat we te laat zijn gegaan met de kids (te oud). Ze zijn fan, maar voor mijn leeftijd was er niet zoveel te doen.
De attracties in n legoland zijn voor zover ik me kan herinneren gericht op de kleine kids. Dus daar zit jij wel goed.
Let even op, eten en drinken is er duur, softijs was al snel 5-7 euro. Niet alles was open qua eten en drinken (tenminste dat was bij ons bezoek). Parkeren was er goed te doen. De rij bij opening is een beetje chaos, maar gaat voor het gevoel behoorlijk snel. Let even op dat je met de kinderwagen in de juiste rij gaat.
De shop in legoland Billund is behoorlijk duur in vergelijk met de andere Lego winkels en was een ware chaos op het einde van de dag. Het park sluit behoorlijk snel. Check vooral de parkapp eens.
1) 2 dagen legoland is meer dan voldoende, dan kun je wel heel rustig aan doen (vooral met kleine kids lijkt me dit wel handig). Het is echt niet zo groot als een Efteling of zo. Het is maar een klein park.
Lego House zelf helaas niet geweest. Mij lijkt dit voor volwassenen leuker.
2) volgens mij zijn de kids nu gratis volgens deze site:
Https://legoland.com/legoinsert/choose-language/Nederlands/
Check ff op google naar hotel/ park waar je kunt verblijven inclusief entree. En dat is inclusief Lalandia of zoiets?
3) zelfs specifieke sets kun je op bricklink/MP of waar dan ook uithalen wat goedkoper kan zijn. Lastig om te zeggen wat je zelf leuk vindt(en je budget is).
Spookhuis duurde de rij heel lang.
Emmet's flying adventure was leuk (4d ding).
Voor papa: ice pilots school, lang geleden dat ik zo hard gelachen heb. Gewoon alle inversies aangeklikt.
Maak minifigs niet de in de grote legostore maar in een winkel in het park. Daar is veel meer keuze.
Ow ja als je in Denemarken verblijft, vergeet niet dat je een narekening krijgt op basis van stroom en waterverbruik.