Bouwen, een paar weken of maanden tentoonstellen en dan verkopen
Zo hou ik het betaalbaar en staat het huis niet tjokvol met Lego
Naja als je het ding weer uit elkaar haalt en er iets anders van maakt, wat doe je er dan mee? Spelen? Of tentoonstellenSato schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:00:
[...]
En waar valt bouwen en daarna eventueel een alternatief bouwsel ontwerpen dan onder? Bouwen en spelen?
Passen al die losse sets ook echt als één ontwerp in/bij elkaar? Of is het meer het idee dat je het een beetje bij elkaar kunt zetten en dan soort-van-Hogwarts hebt?Timx2 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:22:
[...]
Die uitbreidingen van het modular kasteel komen er sowieso! Het neemt langzaamaan epische proporties aan en er kan nog zoveel bijkomen!
De andere sets… ze zijn het nog net niet voor mij… misschien dat huis van order of the phoenix of dat vervallen huis van prisoner of Azkaban…
Nomen nescio
Dacht vandaag eens aan de DeLorean te beginnen, maar strande al bij stap 4.
Zak 1 was namelijk niet goed geseald in de fabriek, ik mis 1x 6170702, de rest is compleet als ik de stappen verder volg.
Heb het onderdeel inmiddels al aangevraagd bij LEGO.
De Tumbler heb ik ook nog staan, misschien daar eens aan beginnen dan ^^
Zak 1 was namelijk niet goed geseald in de fabriek, ik mis 1x 6170702, de rest is compleet als ik de stappen verder volg.
Heb het onderdeel inmiddels al aangevraagd bij LEGO.
De Tumbler heb ik ook nog staan, misschien daar eens aan beginnen dan ^^
Tot nu toe kan ik ze fatsoenlijk stapelen, maar ik hoop wel dat er nog wat kamers uitkomen. Ik heb wat veel elementen met daken, maar dat hoeft geen probleem te zijn, want je kunt het dak er ook weer afhalen en als kamer plaatsen.Bra-Jo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:51:
[...]
Passen al die losse sets ook echt als één ontwerp in/bij elkaar? Of is het meer het idee dat je het een beetje bij elkaar kunt zetten en dan soort-van-Hogwarts hebt?
Uiteindelijk denk ik dat het één geheel zal vormen, maar dan wel als een soort-van-Hogwarts met de belangrijkste filmscènes / ruimtes en niet als logisch in elkaar stekend kasteel. Ik vind het een tof concept dat je makkelijk kunt stallen!
Hier zijn alvast pogingen om combinatie's te tonenBra-Jo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:51:
[...]
Passen al die losse sets ook echt als één ontwerp in/bij elkaar? Of is het meer het idee dat je het een beetje bij elkaar kunt zetten en dan soort-van-Hogwarts hebt?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Vandaag de laatste hand gelegd aan een alternatief model van de 42082. Heb totaal geen spijt van de aanschaf van de rode kraan. Compleet gebouwd aan de hand van een video. Helaas is hier geen handleiding van beschikbaar, maar door de video vaak te pauzeren is het prima te doen. Erg leuke build en zit erg knap in elkaar!
:strip_exif()/f/image/BrD6ZT9BgmOQ02nkiWGQQYMA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNOL6MpAPwqt8SpfrdcWIiUt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h5xGt0nN56VYPwXG30Wj5GmO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BrD6ZT9BgmOQ02nkiWGQQYMA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pNOL6MpAPwqt8SpfrdcWIiUt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h5xGt0nN56VYPwXG30Wj5GmO.jpg?f=fotoalbum_large)
Respect hoor! Elke keer op pauze zetten zal ook de bouwduur verlengen. Hele andere dimensie en niet echt voor de beginnende Lego bouwert stel ik me zo voorbvsteyn schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:07:
Vandaag de laatste hand gelegd aan een alternatief model van de 42082. Heb totaal geen spijt van de aanschaf van de rode kraan. Compleet gebouwd aan de hand van een video. Helaas is hier geen handleiding van beschikbaar, maar door de video vaak te pauzeren is het prima te doen. Erg leuke build en zit erg knap in elkaar!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: 10 april 2022]
Daily driver; MB R171 SLK280
mooi! er zijn heel veel MOCs voor de rode kraan. Daarom heb ik hem ook gekochtbvsteyn schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
mir4dor schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:58:
[...]
Respect hoor! Elke keer op pauze zetten zal ook de bouwduur verlengen. Hele andere dimensie en niet echt voor de beginnende Lego bouwert stel ik me zo voor
Zeker! Zijn nog veel meer mooie MOCs.mark777 schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:21:
[...]
De hele video is 1,5 uur lang. Maar door het pauzeren en vertraagd afspelen is de bouwtijd wel wat langer idd. Deze zou ik niet aanraden als je nieuw in deze leuke hobby bent!
mooi! er zijn heel veel MOCs voor de rode kraan. Daarom heb ik hem ook gekocht
Niet vergetende dat de rode kraan zelf een magnifieke bouwervaring behelst en een prachtig model vormt.
Helemaal eens!Roy vd M. schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:42:
Niet vergetende dat de rode kraan zelf een magnifieke bouwervaring behelst en een prachtig model vormt.
Tof, ziet er goed uit. Zou een moeilijke beslissing zijn om te kiezen of het grote microfiguur scale kasteel te kopen of de losse sets als kasteel bouwenKapoen schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:09:
[...]
Hier zijn alvast pogingen om combinatie's te tonen
[YouTube: LEGO Harry Potter Hogwarts Castles Combined! (2018-2021 Sets)]
[YouTube: LEGO Harry Potter Hogwarts Castle Sets Combined (2021- March 2022)]
200 fish found!
Bedankt voor alle stemmen! Ik heb er zelf even tussenuit gelegen dus ik heb nauwelijks meegekregen dat ik heb gewonnenJakkus schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:19:
Uitslag Lego MOC-challenge maart 2022!
Tot onze grote eer mogen wij jullie de uitslag bekend maken van de Lego MOC challenge van maart 2022. We hebben jullie uitgedaagd om een MOC te maken van Lego 31058 – Machtige Dinosaurussen. Uit alle mooie creaties, waarvoor dank, hebben jullie de volgende winnaars uitgekozen:
3. @Physx – Vleesetende plant/insect – 12 stemmen
2. @Psyx88 – Alien Xenomorph – 18 stemmen
1. @ErikT738 – De Type-31058 Dreadnaught – 28 stemmen
Van harte gefeliciteerd!
(Dit aantal stemmen was het aantal stemmen op vrijdag 1 april om 12.00 uur. Een mooie opmaak voor de eregalerij volgt nog).
----------
Natuurlijk is er ook een nieuwe challenge voor de maand april! En wel een hele bijzondere: in april dagen we jullie uit om één MOC te maken van de sets die we de afgelopen twee maanden hebben gebruikt. Dat zijn set 31058 – Machtige Dinosaurussen en 60253 - IJswagen!
[Afbeelding]
Het nieuwe topic voor april is geopend, en kun je hier vinden. Iedereen is welkom om mee te doen!
Ik ben benieuwd wat er in de volgende ronde wordt gebouwd.
Dit is mijn paasverzameling. Het grote "nadeel" is natuurlijk dat het er ieder jaar meer worden en dus een klein plankje zoals die van @TripleQ niet meer genoeg is.

Ik vind deze alternative build van de Boutique Hotel erg geslaagd! Zo knap hoe bouwers met dezelfde steentjes een heel ander gebouw weten te maken.
https://rebrickable.com/m...t-and-wine-store/#details
https://rebrickable.com/m...t-and-wine-store/#details
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik heb de 42141 wat zitten modden. Niet echt hoogdravend stuff, maar ik vind het wel een verbetering
De major 'verbetering' is dat je de motorkap er af kunt halen. Ik moet nog uitvogelen of dit kan zonder de Halo er ook mee af te moeten nemen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dV8EXoRHFBgF7juD9yEJX1d2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7HQZHhu9CAX5WeqQ5Heemcj7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s5JKf34GSr8QcMSgbMnM696u.jpg?f=user_large)
Dan heb ik een paar radiatoren erbij gemaakt. 2 daarvan zitten aan de motorkap vast, de andere 2 aan het chassis. Ik moest de stoel ook ergens anders aan vast maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVB4zFPMZi5zQcwIFhqDnPZe.jpg?f=user_large)
Verder veel gekke kleuren kunnen wegwerken in het onderstel. Geen rood, wit en geel meer, op de cylinders en vering na. In het chassis hier en daar grijs vervangen door zwart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lB5YLUUcINbTzoV9LDh1Pbd3.jpg?f=user_large)
Het gat in de motorkap dicht gemaakt zodat het ergens op lijkt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WTG5PE0UVlZ3xSsnbK43OdgS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RzgmBW3EcnjLcq1efVGXh81O.jpg?f=user_large)
Achterbanden van de 8461 set. Staat veel beter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0WLUJ3gBOqVG4X1E3GhtIuG6.jpg?f=user_large)
Ik had nog uitlaten willen maken, maar dat past niet echt met die slanke achterkant. Daar moet ik nog eens over denken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NTWHZuD5AB256uL8duCyuWlG.jpg?f=user_large)
Die grijze liftarm moet eigenlijk nog zwart
De major 'verbetering' is dat je de motorkap er af kunt halen. Ik moet nog uitvogelen of dit kan zonder de Halo er ook mee af te moeten nemen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dV8EXoRHFBgF7juD9yEJX1d2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7HQZHhu9CAX5WeqQ5Heemcj7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s5JKf34GSr8QcMSgbMnM696u.jpg?f=user_large)
Dan heb ik een paar radiatoren erbij gemaakt. 2 daarvan zitten aan de motorkap vast, de andere 2 aan het chassis. Ik moest de stoel ook ergens anders aan vast maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVB4zFPMZi5zQcwIFhqDnPZe.jpg?f=user_large)
Verder veel gekke kleuren kunnen wegwerken in het onderstel. Geen rood, wit en geel meer, op de cylinders en vering na. In het chassis hier en daar grijs vervangen door zwart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lB5YLUUcINbTzoV9LDh1Pbd3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WTG5PE0UVlZ3xSsnbK43OdgS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RzgmBW3EcnjLcq1efVGXh81O.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0WLUJ3gBOqVG4X1E3GhtIuG6.jpg?f=user_large)
Ik had nog uitlaten willen maken, maar dat past niet echt met die slanke achterkant. Daar moet ik nog eens over denken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NTWHZuD5AB256uL8duCyuWlG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oOnfBimXK9l7cqre1yT3CmXN.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En als je die wielplaten er ook nog vanaf haalt, lijkt het inmiddels bijna een 2021-wagen. Goed bezig alvast.
Hier ook klaar voor Pasen 🦔🐰🥚
Leukste vind ik het egeltje en het konijn uit de 3 in 1 creator set 31125, heb dus een combi van twee setjes.
Oogje hier en een voetje daar is het gelukt om ze toch beiden te maken.
Leukste vind ik het egeltje en het konijn uit de 3 in 1 creator set 31125, heb dus een combi van twee setjes.
Oogje hier en een voetje daar is het gelukt om ze toch beiden te maken.
:strip_exif()/f/image/yF5kYFmqmHzb5VCVGKsJWTa0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-04-2022 22:05 . Reden: Typo ]
Gefeliciteerd Basbvsteyn schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:07:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/BYE3z2Yp2kxd7f3lhnnuPDzY.gif?f=user_large)
Maar dat is echt wel een leuk ding zo te zien
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
/f/image/WHPXS27hedKwJmmr0BEiih3D.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren een jarig kind van vier en die heeft sinds kort een fascinatie met Super Mario. Dus dan maar het beste van twee werelden combineren als cadeau. Kende de sets eigenlijk niet, maar werkt boven verwachting. De basisset is eenvoudig genoeg dat hij die helemaal zelf in elkaar kan zetten en zijn fantasie kon al snel zijn gang gaan.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Aan het wachten met de stickers zeker tot er een 2022 set uit komt zeker? Hier ook al alles in elkaar gezet wachtende op een custom sticker set.zonoskar schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:13:
Ik heb de 42141 wat zitten modden. Niet echt hoogdravend stuff, maar ik vind het wel een verbetering![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, ik plak eigenlijk nooit stickers. Voor deze McLaren had ik de Pirelli stickers willen plakken op de discs, maar aangezien Lego de stickers heeft aangepast kijk ik even wat die oude stickers gaan doen qua prijs. Misschien schieten ze wel de lucht in qua waarde. Maar veel denk ik er niet aan over te houden.Helox-in-a-box schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:52:
[...]
Aan het wachten met de stickers zeker tot er een 2022 set uit komt zeker? Hier ook al alles in elkaar gezet wachtende op een custom sticker set.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Toch maar de vintage space cap besteld.
[ Voor 9% gewijzigd door rammes op 12-04-2022 13:57 ]
Ik zou het doen!
Ik heb een kind van 6 die zowel Lego als Mario heel leuk vindt, maar als ik zie hoe hij met zijn Lego omgaat vraag ik me af of dit leuk voor hem is. Meestal bouwt hij eerst heel fanatiek volgens het boekje, en na een paar dagen spelen gaan de eerste stukjes er af (al dan niet express), en maakt hij zijn eigen creaties met de bak Lego die hij inmiddels verzameld heeft. Best heel leuk, en hij is er elke dag mee bezig, maar ik ben bang dat zo'n set met specifieke hindernissen al gauw tussen de grote verzameling blokjes verdwijnt.Wom schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:48:
[Afbeelding]
Gisteren een jarig kind van vier en die heeft sinds kort een fascinatie met Super Mario. Dus dan maar het beste van twee werelden combineren als cadeau. Kende de sets eigenlijk niet, maar werkt boven verwachting. De basisset is eenvoudig genoeg dat hij die helemaal zelf in elkaar kan zetten en zijn fantasie kon al snel zijn gang gaan.
Gelukkig heeft hij er in de speelgoedwinkel nog niet heel fanatiek kwijlend voor gestaan, dus was het vrij makkelijk om de verleiding te weerstaan en die sets niet te kopen. Ook toen hij er bij een vriendje mee gespeeld had begon hij er niet om te vragen, dus we laten het lekker zo
Bovenstaande zorgt er trouwens ook voor dat mijn oude Lego nog set bij set in een paar doorzichtige kratten zit. Ik ben bang dat ik ze nooit meer compleet krijg als ze gemengd worden met zijn nieuwe Lego. Ook mijn recente (technisch Lego) hou ik redelijk apart.
Dat was eerst tentoon stellen, maar ik heb sinds kort een paar mooie planken aan de muur waar nog verlichting in gebouwd moet worden, daar staat de Lego op. Maar die is al bijna weer volDagg schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:30:
Poll: Wat heeft Lego bij jou als hoofddoel?
• Om te bouwen en tentoon te stellen
• Om te bouwen en te spelen
• Om te bouwen (om daarna te verkopen)
• Om te investeren
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Iemand nog tips voor iemand die met lego begint na een lange pauze?
Ik ben begonnen met de Paradijsvogelplant van onze grote vrienden Ali Express.
Bouwen ging makkelijk kwaliteit en uitstraling is uiteraard wel iets minder als orgineel.
Prijsverschil is echter 70 euro tov orgineel ik heb er 30 euro voor betaalt dus wel de moeite.
Bouwen ging makkelijk kwaliteit en uitstraling is uiteraard wel iets minder als orgineel.
Prijsverschil is echter 70 euro tov orgineel ik heb er 30 euro voor betaalt dus wel de moeite.
Tip 1; praat in het Lego topic alleen over echte Lego en niet over andere bouwsteentjes, daar is een apart topic voor. Directe kopieën mogen daar volgens mij ook niet worden besproken.MrN schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:38:
Iemand nog tips voor iemand die met lego begint na een lange pauze?
Maar ja, wat wil je verder weten? Kies een set uit die je er leuk uit vind zien, koop 'm en ga 'm bouwen. Als je vroeger fan was van piraten dan zou ik nog snel even Barracuda Bay kopen nu deze nog betaalbaar is. Wat mij betreft is dat één van de best geslaagde sets van de afgelopen jaren.
Het kleine 'Bouwsteentjes' topicMrN schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:38:
Hier kan je terecht voor andere bouwsteentjes waar @ErikT738 over sprak.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Voor de liefhebbers, de Titanic is weer leverbaar
Ik zou het doen!
Bedankt! Had nog geen mail van Lego dat ie weer beschikbaar was… interessant 🤔rammes schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:59:
Voor de liefhebbers, de Titanic is weer leverbaar
Zag daarna ook je signature en heb de knoop maar doorgehakt! Nu het de vrouw nog vertellen…
SuccesArnold schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:34:
[...] Nu het de vrouw nog vertellen…
Daily driver; MB R171 SLK280
Ja die signature kost soms best geldArnold schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:34:
[...]
Bedankt! Had nog geen mail van Lego dat ie weer beschikbaar was… interessant 🤔
Zag daarna ook je signature en heb de knoop maar doorgehakt! Nu het de vrouw nog vertellen…
Ik zou het doen!
Scalpers zijn weer lekker bezig op marktplaats, vragen zomaar 40-60 euro voor de Luke minifig die bij de nieuwe Lego Star wars game zit. Nog gauw even cashen, voordat hij in de 4 mei GWP zal zitten (schijnaar). Ik heb 3 euro geboden, kijken of hij daarvoor weg gaat
Ik vind het delen van wat andere mensen vragen voor hun product op marktplaats nooit zo boeiend. Wel ben ik benieuwd waar ik die informatie kan vinden over komende GWP's.zonoskar schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:21:
Scalpers zijn weer lekker bezig op marktplaats, vragen zomaar 40-60 euro voor de Luke minifig die bij de nieuwe Lego Star wars game zit. Nog gauw even cashen, voordat hij in de 4 mei GWP zal zitten (schijnaar). Ik heb 3 euro geboden, kijken of hij daarvoor weg gaat
Sorry verkeerde topic
[ Voor 95% gewijzigd door MrN op 13-04-2022 10:24 ]
Scroll aub even naar boven of kijk in het roze blok.MrN schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:23:
Iemand ervaring met deze rollercoaster van Ali Expess?
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch
Vergis ik me nu enorm, of heb ik het me ingebeeld?
Een paar dagen geleden zag ik op insta volgens mij een aankondigingsfilmpje.
In het filmpje deed een designer oude Lego-sets in een machine (o.a. een doos 375 geel kasteel).
De machine plette die stapel dozen en eruit kwam een nieuwe doos.
Die nieuwe doos bevatte mini versies van de oude sets.
Ik kan het filmpje (en dus de aankondiging) nergens terugvinden.
Wel weet ik dat er een disclaimer onder stond 'No original boxes are harmed during filming'.
Heeft iemand hetzelfde gezien?
Is dit een nieuwe set die er aan komt?
In het filmpje deed een designer oude Lego-sets in een machine (o.a. een doos 375 geel kasteel).
Wel weet ik dat er een disclaimer onder stond 'No original boxes are harmed during filming'.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Was een classic set met mini builds van oude sets, filmpje gezien op Twitter maar is inmiddels weg (volg alleen Lego Group en daar kan ik em niet meer vinden)?magic_nl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:42:
Vergis ik me nu enorm, of heb ik het me ingebeeld?
Xbox Live: MarkH
90 jaar spelenmagic_nl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:42:
Ik heb dat hier vandaan:L23 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:47:
[...]
Ik vind het delen van wat andere mensen vragen voor hun product op marktplaats nooit zo boeiend. Wel ben ik benieuwd waar ik die informatie kan vinden over komende GWP's.
Dat is 'm.. Must have voor mij. Vind het fantastisch bedacht die mini versies.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Zo zo... De Bionicle fans mogen Lego wel dankbaar zijn dat ze na al die tijd ook wat nieuws krijgen!
:fill(white):strip_exif()/f/image/yWisFEcE6sFf9FhK9Neem14y.png?f=user_large)
Lage IKEA kastjes er uit en IKEA Billy er in, maar of ik er echt content mee ben...?
Mijn oude Lego opbouwen was tof en het voelde episch, alleen als display model vallen de oude sets toch wat in het niet. Minder detail, te simpel, ik weet het niet. Met ouder Technisch Lego heb ik dat gevoel overigens niet. Dus grote kans dat de Lego piraten, kastelen en Space Police op den duur terug naar zolder gaan.
Voor nu staat het me wel goed zo:
:strip_exif()/f/image/QBX5b3AtlEJ8K81d3V90YNrg.jpg?f=fotoalbum_large)
Scheelt ook dat een Lego 32 baseplate precies past in een Billy, maar de sets die ik heb steken wat over door een kraan, dock of toren die buiten de baseplate steekt. Oog het wat meer rommelig in plaats van speels.
Aan de andere kant van de ruimte is er niet veel anders. Alleen de Lego Creator Expert auto's wat meer uit elkaar maar dat wordt vanzelf weer inschikken als er meer modellen gekocht gaan worden:
:strip_exif()/f/image/LtPdIoAMlsiFR0jLTu4fMS5C.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt alweer vol maar het is nu relatief ruim opgezet (foto vertekent wat). Ik kan modellen (niet alleen Lego maar ook de Assassin's Creed beelden) wat meer naar elkaar toe zetten en extra planken is ook altijd een optie. We gaan zien wat de toekomst brengt. Als er op den duur tien 1:8 Technic Super Cars zijn dan heb ik alleen alle wandplanken al nodig
Aan de korte wand tussen de ramen hangt nog steeds de NASA Apollo Saturn V en aangezien we voor een compleet beeld gaan hier nog een keer de foto:
Mijn oude Lego opbouwen was tof en het voelde episch, alleen als display model vallen de oude sets toch wat in het niet. Minder detail, te simpel, ik weet het niet. Met ouder Technisch Lego heb ik dat gevoel overigens niet. Dus grote kans dat de Lego piraten, kastelen en Space Police op den duur terug naar zolder gaan.
:strip_exif()/f/image/QBX5b3AtlEJ8K81d3V90YNrg.jpg?f=fotoalbum_large)
Scheelt ook dat een Lego 32 baseplate precies past in een Billy, maar de sets die ik heb steken wat over door een kraan, dock of toren die buiten de baseplate steekt. Oog het wat meer rommelig in plaats van speels.
Aan de andere kant van de ruimte is er niet veel anders. Alleen de Lego Creator Expert auto's wat meer uit elkaar maar dat wordt vanzelf weer inschikken als er meer modellen gekocht gaan worden:
:strip_exif()/f/image/LtPdIoAMlsiFR0jLTu4fMS5C.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt alweer vol maar het is nu relatief ruim opgezet (foto vertekent wat). Ik kan modellen (niet alleen Lego maar ook de Assassin's Creed beelden) wat meer naar elkaar toe zetten en extra planken is ook altijd een optie. We gaan zien wat de toekomst brengt. Als er op den duur tien 1:8 Technic Super Cars zijn dan heb ik alleen alle wandplanken al nodig
Aan de korte wand tussen de ramen hangt nog steeds de NASA Apollo Saturn V en aangezien we voor een compleet beeld gaan hier nog een keer de foto:
:strip_exif()/f/image/YOlMlh8y43CAzDz4rq3A3Mzh.jpg?f=fotoalbum_large)
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het huis boven de Caterham is dat die van de Simpsons? Of zie ik het niet helemaal correct?FeaR schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:45:
Lage IKEA kastjes er uit en IKEA Billy er in, maar of ik er echt content mee ben...?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Jep en daarnaast de Kwik-E-Mart. Ook twee modellen die ik eigenlijk liever in de IKEA Billy had gehad zodat ze beter zichtbaar zijn (al trek ik ze dan ook weg naast The Simpsons mini figures Series 1 en Series 2), maar ook te diep voor de Billy.Dommel schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:56:
[...]
Het huis boven de Caterham is dat die van de Simpsons? Of zie ik het niet helemaal correct?
[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 13-04-2022 12:04 ]
Het is dat je ondertussen de Billy's al hebt staan maar wij hebben diverse Besta kasten staan voor de auto's. Die Besta kasten zijn iets dieper als de Billy dus misschien iets voor een volgende keer voor de huizenFeaR schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:02:
[...]
Jep en daarnaast de Kwik-E-Mart. Ook twee modellen die ik eigenlijk liever in de IKEA Billy had gehad zodat ze beter zichtbaar zijn (al trek ik ze dan ook weg naast The Simpsons mini figures Series 1 en Series 2), maar ook te diep voor de Billy.
De supercars passen ook niet in een Besta (net niet) maar die hebben weer allemaal hun eigen (glazen) plank in een Billy kast van 80cm. De CAT D11 past trouwens wel in een vak van een Besta als je alles inklapt
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Ik zoek eigenlijk een vitrinekast voor voornamelijk de 1:8 technic auto's, heeft iemand al zoiets staan en/of ervaring mee/aanbevelingen?
De plankjes aan de muur in @FeaR's post vind ik ook heel nice
RubjeMazter schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:56:
Ik zoek eigenlijk een vitrinekast voor voornamelijk de 1:8 technic auto's, heeft iemand al zoiets staan en/of ervaring mee/aanbevelingen?
:strip_exif()/f/image/MpElOOOS5bkOeePFtXBFdcHv.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van mij staan op deze manier in een Billy IKEA kast. Enige nadeel is dat als je er deuren voor zet dat je dan in het midden een deel van je auto niet ziet. Een echte vitrinekast zal dat niet hebben
De Bugatti staat op de middelste houten plank, de Lamborghini en Porsche staan op glazen planken.
[ Voor 5% gewijzigd door Dommel op 13-04-2022 13:01 ]
Heb ooit bij iemand gezien die een paar grote modellen in van die vierkante glazen vitrinekasten had staan. Stond heel cool! (heb geen foto's ofzo).RubjeMazter schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:56:
Even 30sec Marktplaats checken en je moet denken aan zoiets: https://www.marktplaats.n...kast-metalen-kast-vintage
(de bovenkanten van die virtines uiteraard met rondom en onder glas)
Andere mooie optie is glas rondom op zwarte planken. Dat staat altijd heel stijlvol in mijn ogen.
Zelf heb ik een Pax kast van Ikea staan voor de diepte. Staat ook zeker niet verkeerd denk ik zelf. (al wil ik nog iets aan de afwerking doen van de "gaten" en wat lampen erin)
:strip_exif()/f/image/QlZAkAGNR0LOh3bjV3yj4Ixl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gHgpi4qHqxQlVmaZ8mBPbkJF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door SideShow118 op 13-04-2022 14:07 ]
Dan vind ik dat de promo "60 Years of the LEGO Brick" mooiere mini versies van die iconische modellen heeft:magic_nl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:04:
Dat is 'm.. Must have voor mij. Vind het fantastisch bedacht die mini versies.

De Besta serie van Ikea heeft 2 modellen qua diepte. Ook qua hoogte heb je keus uit 2 modellen.RubjeMazter schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:56:
De ene is 20cm diep, de andere 38cm. Met houten of glazen planken (deze samen met verlichting geeft een mooie uitstraling).
Een deurtje is even breed dus geen onderbreking in het midden.
In die van 20cm staan m'n Speed Champions.
:strip_exif()/f/image/zAESPdid5ROGxaTfYoRKNaJj.jpg?f=fotoalbum_large)
De Creator auto's passen er ook mooi in qua diepte (die kunnen alleen recht staan, niet schuin)
In die van 38cm diep passen heel mooi de 1:8 Technic cars en de iets kleinere Technic Cars zoals de Ferrari en Porsche RSR. Die kunnen dan ook nog enigszins schuin staan.
Correctie: de 1:8 Technic cars passen hier niet in omdat de 60cm brede versie net de smal is (56cm binnenmaat) en de 120cm brede versie toch een middenstuk heeft zodat je die 120cm niet ten volle kan benutten
[ Voor 11% gewijzigd door QuattroNL op 13-04-2022 15:12 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ja, die heb ik ook.Haay schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:02:
[...]
Dan vind ik dat de promo "60 Years of the LEGO Brick" mooiere mini versies van die iconische modellen heeft:
[Afbeelding]
Dit hebben wij nu in de woonkamer staan:
:strip_exif()/f/image/PCzI6h93JaPpI2vY9NAY9R7o.jpg?f=fotoalbum_medium)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Voor de Ikea-kasten-gebruikers: die overgebleven boorgaatjes van Billy/Pax kan je dichtmaken met de Variera afdekplaatjse (in wit of zwart).
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
daar heb je toch een lego tool voor?Arosa schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:37:
Klopt, maar die Variera propjes krijg je vervolgens erg lastig weer uit.

Welke vitrinekast is dit? Ziet er mooi uit!Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:24:
[...]
Ja, die heb ik ook.
Dit hebben wij nu in de woonkamer staan:
[Afbeelding: Vitrine kast]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Denk dat het deze is: https://www.ikea.com/nl/n...ekast-antraciet-60434825/
Zelf ook naar gekeken namelijk, maar wij hebben al een Ikea Milsbo staan voor Lego in de woonkamer en mocht er niet nog een bij plaatsen
Jeetje, wat gaaf gedaan!FeaR schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:45:
[Afbeelding]
Die van mij ligt nu horizontaal in de vensterbank, maar zo zou ik hem graag op in de trapopgang hangen. Hoe heb je dat gedaan? Iets met lego ertussen of iets 3D geprint danwel besteld?
Ophangen kan ook aan dun visdraad, zo heb ik het gedaan.Prosac schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:23:
[...]
Jeetje, wat gaaf gedaan!
Die van mij ligt nu horizontaal in de vensterbank, maar zo zou ik hem graag op in de trapopgang hangen. Hoe heb je dat gedaan? Iets met lego ertussen of iets 3D geprint danwel besteld?
:strip_exif()/f/image/8m3UXHYzkB3oyxhctcGAUsMf.jpg?f=fotoalbum_large)
Wiehoei! Op FB kwam ik net deze afbeelding tegen van Brickative. Ik denk een Moc van de Police Station. Die ziet er erg goed uit, op het eerste gezicht!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
3D laten printen via V&A op GoT. Design staat op https://www.thingiverse.com/thing:3095242Prosac schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:23:
[...]
Jeetje, wat gaaf gedaan!
Totaal vier parts. Je hebt twee keer de steun voor aan de wand nodig (arm), één keer de steun voor de body en één voor bij de motor. Er zijn op Thingiverse meerdere designs te vinden waarbij de hoek van het resultaat anders is. Ik heb die van 55 graden.
Nope, geen ikea kastHC_N.ick schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:24:
[...]
Denk dat het deze is: https://www.ikea.com/nl/n...ekast-antraciet-60434825/
https://www.vitrinemasters.com/maatwerk-vitrines/
Op maat laten maken. Die van de ikea was te smal, daar paste de spaceshuttle niet in (die is iets meer dan 50cm). En omdat we hem op maat hebben laten maken, konden we de breedte precies aanpassen aan de ruimte die we hadden tussen 2 ramen in.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat is ook geen Ikea prijsje danWailing_Banshee schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:24:
[...]
[...]
[...]
Nope, geen ikea kast
https://www.vitrinemasters.com/maatwerk-vitrines/
Op maat laten maken. Die van de ikea was te smal, daar paste de spaceshuttle niet in (die is iets meer dan 50cm). En omdat we hem op maat hebben laten maken, konden we de breedte precies aanpassen aan de ruimte die we hadden tussen 2 ramen in.
Zien d'r wel heel mooi uit! maar dat vreet te hard aan mijn LEGO budget
Nee, geen Ikea prijsje, maar als je iets koopt wat niet past en ook niet mooi staat, is het ook weggegooid geldHC_N.ick schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:28:
[...]
Dat is ook geen Ikea prijsje dan![]()
Zien d'r wel heel mooi uit! maar dat vreet te hard aan mijn LEGO budget
Ik gebruik deze om m'n lego in the showen: https://www.ikea.com/nl/n...ekast-antraciet-90452304/
"Don't let your dreams be memes"
Ik heb nu de Rudsta om mijn twee Technics auto's (waarvan ene nog in opbouw) in te plaatsen.RubjeMazter schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:56:
:strip_exif()/f/image/bKWBb5hMVKRGnNwCahP8uMOO.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.lego.com/en-nl/product/orchid-10311
https://www.lego.com/en-nl/product/succulents-10309
voor €49,99
https://twitter.com/LEGO_Group/status/1514513886472462338
https://www.lego.com/en-nl/product/succulents-10309
voor €49,99
https://twitter.com/LEGO_Group/status/1514513886472462338
[ Voor 20% gewijzigd door MarkH NL op 14-04-2022 11:42 ]
Xbox Live: MarkH
Donderdag samen met een vriend naar de Lego Discovery Center volwassenen-avond. Ben benieuwd.
Zijn hier mensen al eens geweest zo ja, hoe was het? (We doen niet mee aan de build-challenge, zo creatief zijn we niet meer)
Zijn hier mensen al eens geweest zo ja, hoe was het? (We doen niet mee aan de build-challenge, zo creatief zijn we niet meer)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
De nieuwe GWP lijkt bekend te zijn, een Children's Amusement Park (40529).
https://www.brickfanatics...s-amusement-park-details/
Nu ben ik LEGO pas sinds kort weer aan het volgen dus ik weet niet wat de verwachtingen zijn bij GWP's. En deze lijkt pas beschikbaar te komen vanaf 16 mei. Dus wat zal het in de tussentijd zijn, nu de Paas-GWP actie eindigt komend weekend. Of is dat ook normaal, dat er GWP-loze periodes zijn?
https://www.brickfanatics...s-amusement-park-details/
Nu ben ik LEGO pas sinds kort weer aan het volgen dus ik weet niet wat de verwachtingen zijn bij GWP's. En deze lijkt pas beschikbaar te komen vanaf 16 mei. Dus wat zal het in de tussentijd zijn, nu de Paas-GWP actie eindigt komend weekend. Of is dat ook normaal, dat er GWP-loze periodes zijn?
Ja hoor 'pruimentijd' is heel normaal en komt vrij vaak voor.Popmartijn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:26:
Of is dat ook normaal, dat er GWP-loze periodes zijn?
Wat er wel mogelijk is, maar nooit gegarandeerd ("zolang de voorraad strekt"):
- een oudere GWP komt plots terug op de kalender (zoals onlangs de Vintage Taxi)
- de periode van een lopende actie wordt verlengd
- oude stock van GWPs wordt meegegeven in de fysieke Lego winkels
Lego heeft het jammer genoeg niet gemakkelijker gemaakt voor klanten om aankopen te plannen.
Vroeger werden de kalenders maand(en)/weken op voorhand bekend gemaakt en kon je via de Lego fansites bekijken wat er ging komen. Sinds dit jaar is het allemaal 'ad hoc' qua planning

[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 14-04-2022 14:13 ]
Ja, ik wil best een nieuwe Lego set kopen, maar wil er eigenlijk wel een leuke GWP bij hebben. Of een andere actie. Anders kan ik best even wachten.
Indien je fan bent van Star Wars dan komt er binnenkort wel iets aan voor jou.Popmartijn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:19:
Ja, ik wil best een nieuwe Lego set kopen, maar wil er eigenlijk wel een leuke GWP bij hebben. Of een andere actie. Anders kan ik best even wachten.
Begin mei (May the fourth) is er jaarlijks een Star Wars actie met unieke minifig of vignette en waarschijnlijk ook dubbele VIP punten op SW sets.
Oe dat ga ik onthouden. Ik wacht ook op die soort Architect setjes van SW. Misschien dan even kijkenKapoen schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:51:
[...]
Indien je fan bent van Star Wars dan komt er binnenkort wel iets aan voor jou.
Begin mei (May the fourth) is er jaarlijks een Star Wars actie met unieke minifig of vignette en waarschijnlijk ook dubbele VIP punten op SW sets.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
:strip_exif()/f/image/Wg86Sg6WYQUsfwM8ActWwqOz.jpg?f=fotoalbum_large)
10278 Police Station zat al een tijdje in mijn backlog en met het trieste weer van de afgelopen weken een mooi moment om hier eens mee te beginnen. Ik ben alleen nog niet vaak zo'n scheve print tegengekomen.
Iemand anders met deze set hier ook last van? Ik twijfel nog of ik een vervangend onderdeel ga aanvragen (vind het aan de ene kant overdreven voor zo'n klein onderdeel dat je in dit geval aan de buitenkant niet ziet, aan de andere kan vind ik het ook gewoon lelijk en een principedingetje
scintillating
Ik ben voornemens om in de aankomende Meivakantie een dag naar LegoLand en een dag naar LegoHouse te gaan.
Als je daar in een Lego winkel iets koopt, kun je dan daarvoor VIP punten krijgen? Hoe toon ik het VIP-lidmaatschap aan? Is er een fysieke pas o.i.d. nodig?
Als je daar in een Lego winkel iets koopt, kun je dan daarvoor VIP punten krijgen? Hoe toon ik het VIP-lidmaatschap aan? Is er een fysieke pas o.i.d. nodig?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Ik denk dat je deze stappen even moet doorlopen: https://lego.hit2c.com/mobile_onlyBurning_Tyre schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:10:
Ik ben voornemens om in de aankomende Meivakantie een dag naar LegoLand en een dag naar LegoHouse te gaan.
/f/image/XWTDc6t7SUmr4dNeYYi0yWBn.png?f=fotoalbum_large)
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Ja, dat gebeurt bijna altijd. Ik vind het zelf ook een beetje jammer, maar het komt dus wel (veel) vaker voor.Tc99m schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:58:
Iemand anders met deze set hier ook last van?
Ik heb de set zelf niet. Maar ik vind dat bij een set van 180€ dit niet mag kunnen. Ik zou persoonlijk het ook niet aanvragen. Maarja aan de andere kant denk ik. Het was wel een set van 180€Tc99m schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:58:
Iemand anders met deze set hier ook last van? Ik twijfel nog of ik een vervangend onderdeel ga aanvragen (vind het aan de ene kant overdreven voor zo'n klein onderdeel dat je in dit geval aan de buitenkant niet ziet, aan de andere kan vind ik het ook gewoon lelijk en een principedingetje).

Bij Legoland krijg je geen VIP punten helaas, het is namelijk ander soort constructie qua ownership en daardoor uitbating Legostore daar...Burning_Tyre schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:10:
Bij Legohouse weet ik dat zo niet
[ Voor 13% gewijzigd door Arnold op 14-04-2022 17:36 ]
Afgelopen tijd heb ik mijn verzameling Speed Champions aangevuld en heb ook gekeken naar het maken van Speed Champions MOC's.
Nu ben ik bezig met het maken de Formule 1 Mercedes GT-R Safety Car 2022, alleen zoek ik een specifiek onderdeel wat nog niet bepaald makkelijk te verkrijgen is via lego zelf of bricklink. Het betreft een reserve onderdeeltje van set 76909, het mercedes logo'tje.
Ik hoop dat iemand mij daar blij mee kan maken :D!
Nu ben ik bezig met het maken de Formule 1 Mercedes GT-R Safety Car 2022, alleen zoek ik een specifiek onderdeel wat nog niet bepaald makkelijk te verkrijgen is via lego zelf of bricklink. Het betreft een reserve onderdeeltje van set 76909, het mercedes logo'tje.
Ik hoop dat iemand mij daar blij mee kan maken :D!

[ Voor 29% gewijzigd door Tijll op 14-04-2022 17:38 ]
Off topic: Welke Benelux-inwoner wil nu nog een Mercedes-logo.
Liever een ster in m’n voorruit dan op de motorkap 😏Hurtebise schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:30:
Off topic: Welke Benelux-inwoner wil nu nog een Mercedes-logo.
Nog nooit tegengekomen maar als ik dit zie zou ik mij daar wel elke keer aan storen om moment dat ik het interieur bekijk. Al doe je dat eigenlijk niet echt heel vaakTc99m schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:58:
[Afbeelding]
10278 Police Station zat al een tijdje in mijn backlog en met het trieste weer van de afgelopen weken een mooi moment om hier eens mee te beginnen. Ik ben alleen nog niet vaak zo'n scheve print tegengekomen.
Iemand anders met deze set hier ook last van? Ik twijfel nog of ik een vervangend onderdeel ga aanvragen (vind het aan de ene kant overdreven voor zo'n klein onderdeel dat je in dit geval aan de buitenkant niet ziet, aan de andere kan vind ik het ook gewoon lelijk en een principedingetje).
200 fish found!
Er zit behoorlijk wat afwijking in de printmachines van Lego. Dat valt normaal gesproken niet zo op (behalve als het heel duidelijk is, zoals bij deze klok), maar wel als je een rij tegeltjes hebt die uitgelijnd moeten zijn, zoals de Ford Mustang.
Dat het plakken van stickers tot overdadige onnauwkeurigheid leidt en de aan precisie behoeftige 'dus' beter af is met geprinte onderdelen, is een algemeen misverstand.
Dat het plakken van stickers tot overdadige onnauwkeurigheid leidt en de aan precisie behoeftige 'dus' beter af is met geprinte onderdelen, is een algemeen misverstand.
De voorkeur voor geprinte onderdelen is niet zozeer de plaatsing van de tekening, maar meer het feit dat het over een aantal jaar er nog steeds goed uitziet. Voor mijn oude sets met stickers (van voor 2000) en vooral diegenen met stickers die over meerdere blokjes gaan is weinig hoop meer. Stickers zijn kapot of vergaan. Dan had ik liever geprinte blokjes!Dat het plakken van stickers tot overdadige onnauwkeurigheid leidt en de aan precisie behoeftige 'dus' beter af is met geprinte onderdelen, is een algemeen misverstand.
Ik ben helaas al mijn lego van vroeger kwijt (trauma
) maar ik herken het probleem van stickers over meerdere steentjes niet. Ik had een paar sets waarbij dat het geval was, waaronder bijvoorbeeld het shell tankstation met parkeergarage (6394). Die heb ik ergens in 1989 gekregen, en die hebben het prima overleefd tot minimaal 2003. Hoe het daarna verder is gegaan weet ik helaas niet..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat is toegegeven wél een van de voordelen van geprinte steentjes.Bardu schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 01:05:
[...]
De voorkeur voor geprinte onderdelen is niet zozeer de plaatsing van de tekening, maar meer het feit dat het over een aantal jaar er nog steeds goed uitziet. Voor mijn oude sets met stickers (van voor 2000) en vooral diegenen met stickers die over meerdere blokjes gaan is weinig hoop meer. Stickers zijn kapot of vergaan. Dan had ik liever geprinte blokjes!
P.s. net als Malfunctions heb ik trouwens nooit problemen ondervonden met stickers uit de echt oudere sets, wél met stickers van de periode na 2000. Daar hadden we het laatst ook al over hier: stickers versplinteren en verpulveren, raken los en breken af. Ik weet niet of het bedrijf inmiddels is overgaan op een hogere kwaliteit stickers, daar komen we pas over een paar jaar achter.
Wél zijn stickers over meerdere blokjes natuurlijk vatbaarder voor scheuren op de overlappingslijn, en in het algemeen zijn oude stickertjes vaak wat vuilig door aanslag. Het is trouwens lang geleden dat ik nog eens een sticker over meerdere blokjes in een nieuwe set zag. Ben eigenlijk wel benieuwd of Lego daar officieel mee is gestopt en zo ja, wat de laatste set was waar het nog in voorkwam.
Wél zijn stickers over meerdere blokjes natuurlijk vatbaarder voor scheuren op de overlappingslijn, en in het algemeen zijn oude stickertjes vaak wat vuilig door aanslag. Het is trouwens lang geleden dat ik nog eens een sticker over meerdere blokjes in een nieuwe set zag. Ben eigenlijk wel benieuwd of Lego daar officieel mee is gestopt en zo ja, wat de laatste set was waar het nog in voorkwam.
[ Voor 16% gewijzigd door Roy vd M. op 15-04-2022 10:16 ]
wel een interessante vraag van @Roy vd M. , weet iemand hier meer van de huidige stickerkwaliteit die Lego heeft?
Na de eerdere plezier van de Brave 1, heb ik maar alle Slave 1's gebouwd met restanten en aanvullingen. Partijtje Lego Friends doet veel voor de kleur en vrolijkheid. Hier is gebouwd::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J3ZW7vr1NaD0bHKR22CxVS5l.jpg?f=user_large)
De minifigs is wel een duur verhaal! Daar ga ik niet aan beginnen. Voor een aantal is wel een voetje gemaakt (of zat hij bij het model, zoals de 75312) maar ik denk dat ze allemaal wel weer uit elkaar gaan en voor iets anders gebruikt gaan worden.
- CELB2012 - Boba Fett's Brave I - Mini - Star Wars Celebration VI Exclusive
- 4487 - Mini Jedi Starfighter & Brave I
- 6209 - Brave I (2nd edition)
- 6964 - Boba Fett's Brave I - Mini polybag
- 7144 - Brave I
- 7153 - Jango Fett's Brave I
- 8097v2 - Brave I (3rd edition)
- 20019 - Brave I - Mini polybag
- 75146 - Advent Calendar 2016, Star Wars (Day 1) - Brave I
- 75222 - Brave One
- 75243 - Brave I - 20th Anniversary Edition
- 75312 - Boba Fett's Starship
- 911508 - Brave One - Mini Foil Pack
- 911945 - Brave I - Mini Foil Pack
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J3ZW7vr1NaD0bHKR22CxVS5l.jpg?f=user_large)
De minifigs is wel een duur verhaal! Daar ga ik niet aan beginnen. Voor een aantal is wel een voetje gemaakt (of zat hij bij het model, zoals de 75312) maar ik denk dat ze allemaal wel weer uit elkaar gaan en voor iets anders gebruikt gaan worden.
Hier een voorbeeld van stickerweelde van Lego, de haarsalon uit 1978:

In die tijd was de gedachte blijkbaar dat stickers éénmalig zouden worden opgebracht, dat het bouwwerk dan een keer uit elkaar werd gehaald en dat de stickers daarbij wel bijna moesten sneuvelen. Vandaar dat uit die tijd zoveel stickers van sets ontbreken.
Wat opvalt is dat de stickers nog in zeer goede staat zijn. Geen verpulvering, versnippering of wat dan ook. Ik denk dat dit pas na circa 2003 is gekomen, door gebruik van lagere kwaliteit stickermateriaal. Het precieze jaartal weet ik niet.

In die tijd was de gedachte blijkbaar dat stickers éénmalig zouden worden opgebracht, dat het bouwwerk dan een keer uit elkaar werd gehaald en dat de stickers daarbij wel bijna moesten sneuvelen. Vandaar dat uit die tijd zoveel stickers van sets ontbreken.
Wat opvalt is dat de stickers nog in zeer goede staat zijn. Geen verpulvering, versnippering of wat dan ook. Ik denk dat dit pas na circa 2003 is gekomen, door gebruik van lagere kwaliteit stickermateriaal. Het precieze jaartal weet ik niet.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked