Toon posts:

Lego MOC Challenge 10 - april 2022 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:01
Mede-auteur:
  • chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:52

chrisO

Tweakers Lego MOC Challenge 10 – april 2022

Op aanvraag wordt de challenge van april met een maand verlengd! Je kunt nu je creaties insturen tot 28 mei, 22:00 uur.

Welkom bij de Tweakers Lego MOC Challenge! MOC betekent ‘My own creation’. Elke maand dagen we elkaar uit om van een kleine Legoset zelf een mooie creatie te maken en die met elkaar te delen.

In de maand april gaan we iets heel nieuws uitproberen: in plaats van een MOC te maken van één kleine set, gaan we jullie uitdagen om één MOC te maken van de twee sets die we in februari en maart hebben gebruikt voor de challenge: Lego 31058 – Machtige Dinosaurussen en Lego 60253 - IJswagen!

Twee heel verschillende sets, dus we zijn erg benieuwd wat je ervan gaat maken!

Challenge april/mei 2022
Sets:
-60253 - IJswagen | Onderdelen: 200
Bricklink onderdelenlijst | Brickwatch
-31058 – Machtige Dinosaurussen | Onderdelen: 174
Bricklink onderdelenlijst | Brickwatch
Verplicht thema: nee.
Gebruik extra minifigs toegestaan: ja, max. 2
Gebruik baseplate toegestaan: ja
Gebruik reserveonderdelen toegestaan: ja
Mag je dezelfde onderdelen in een andere kleur gebruiken?: nee
Bonusopdrachten (voor de fun, niet verplicht):
-Probeer om minstens de helft van de onderdelen van beide sets te gebruiken.
-Geef dit onderdeel een bijzondere plaats :p
Opzet
Elke maand wordt een kleine Legoset aangewezen – rond de 15 euro - waar jij al dan niet aan de hand van een thema zelf iets van kunt maken. Daar maak je één of meerdere foto’s van. Die deel je met ons in dit topic. Vervolgens kunnen je medetweakers aan het einde van de maand door een like hun stem op jouw creatie uitbrengen. Tot slot worden de stemmen geteld, en wordt de winnaar bekend gemaakt!
Regels
  • Iedereen mag meedoen! Ook als je weinig ervaring hebt met Lego. Gewoon proberen! Slechts één deelname per persoon (Tweakers account).
  • Het is de bedoeling dat je je houdt aan de voorwaarden die in de maandelijkse challenge genoemd worden.
  • Je kunt je creaties delen tot een paar dagen voor het eind van de maand. Vervolgens kunnen andere tweakers erop stemmen door je inzending te liken.
  • Je kunt op elkaars creaties stemmen door ze te liken. Hier zijn geen restricties aan verbonden (bijv. hoeveel likes je mag geven). De inzending met de meeste likes wint de challenge.
  • Je mag zoveel WIP's (=Work In Progress) posten als je wil. Zet bij je uiteindelijke inzending het woord ‘Final’ in je post, dan weten we dat we dat bericht kunnen pinnen.
  • Je bent vrij om op elkaars creaties te reageren. Hou het wel opbouwend en positief.
  • Het is de bedoeling dat je alleen creaties deelt die je speciaal voor deze challenge gemaakt hebt.
  • Een render gemaakt in Studio of LDD is ook toegestaan, mits het in het echt ook zo na te bouwen is, en alleen de stenen van de genoemde set gebruikt worden.
  • Met ‘reserveonderdelen’ worden de extra onderdelen bedoeld die bij de set geleverd worden. Vaak is dit 1 extra van de allerkleinste onderdelen.
  • Als je meerdere foto’s plaatst in één post, probeer de thumbnails dan klein te maken, dat houdt het overzichtelijker.
  • Dit topic is bedoeld voor het plaatsen van foto’s van jouw creaties. Ook mag je in dit topic op elkaars creaties reageren. Voor overige Legopraat is Het Grote Lego Topic - Deel 7.
  • Heb je een vraag of opmerking over de regels, of wil je de TS ergens op wijzen? Graag in het discussietopic.
Sluitingsdatum
Je kunt je creaties delen tot zatererdag 28 mei 22:00. (Daarna kan ook nog, maar dan loop je mogelijk stemmen mis).
Stemmen
Stemmen op de gepinde FINAL inzendingen via de likeknop is geopend vanaf zaterdag 28 mei 2022 22:00 en sluit op dinsdag 1 juni 12:00. Kort hierna wordt de uitslag in dit topic bekend gemaakt.
Winnaars
Als jij de maandelijkse challenge wint kom je in de lijst van eeuwige roem en glorie te staan in het Het Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic!

Veel succes en vooral plezier bij het bouwen! We kijken uit naar jullie creaties :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:41

Pazo

Mroaw?

Loopt nog niet echt storm :+
Moet ook zeggen dat ik eerlijk gezegd er tegenop zie op de sets door elkaar te gooien, en dat ik later de onderdelen weer moet gaan uitzoeken. Aan de andere kant is dat nu ook niet zo heel veel werk...
En ben druk met klussen, dus veel tijd is er nu ook weer niet. Toch kriebelt het ergens wel, dus maar eens een poging wagen binnenkort?

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

• Jakkus
@Pazo De hoeveelheid onderdelen valt mee. Je kunt natuurlijk altijd één van de sets bouwen, dan heb je ze meteen weer uit elkaar :)

Ik moet zeggen dat ik deze challenge zelf lastiger vind dan ik had verwacht, ik weet niet of er bij mij iets deelbaars uit gaat komen ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:48
Jakkus schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:28:
@Pazo De hoeveelheid onderdelen valt mee. Je kunt natuurlijk altijd één van de sets bouwen, dan heb je ze meteen weer uit elkaar :)

Ik moet zeggen dat ik deze challenge zelf lastiger vind dan ik had verwacht, ik weet niet of er bij mij iets deelbaars uit gaat komen ;)
Het zijn ook niet echt sets die lekker met elkaar samen gaan, op het eerste gezicht tenminste. Zo'n beetje alle kleuren en soorten onderdelen clashen :P

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er gewoon nog geen tijd voor gehad (net als de vorige challenge).

Je kan altijd nog kleurenblind naar de stukjes kijken. Als kind kon ik dat in eider geval best goed. Ik heb genoeg kastelen gebouwd met alle kleuren steentjes die ik had (die van 1 of 2 kleuren waren nooit genoeg).

Tegenwoordig vind ik het ook wel lastiger om dat te doen.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Het is wel een beetje lastig ja en ook niet echt een match :P.
Auto vs Dier
City vs Creator (andere soort stenen)
Geen match op kleur.

Select * from fish

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Monstertruck @ The Gym...

Toegegeven: een maffe combinatie :)

Op de valreep er toch nog wat uit kunnen persen, maar het kostte veel moeite om een start te maken....

Lastige challenge deze keer:
- vooral ook door externe factoren: zomertijd en langere dagen is voor mij meer tijd naar buiten,
- en zoals hierboven al gezegd: de combinatie van setjes maakte het op de een of andere manier lastiger.
(zou de uitdaging eigenlijk leuker moeten maken... )

Maar uiteindelijk toch lekker mee zitten knutselen! Begonnen met de voorkant van de auto, dat vormde zich op een bepaald moment tot de monster-truck (met mini-wielen). De overgebleven onderdelen werden pas een gym toen de minifig zijn accessoires kreeg 8)

Helaas een slechte maand voor de challenge, terwijl het vorige maand zo lekker liep!
Dus vooralsnog geen 'final' erbij, zie deze post vooral als het "delen van creaties" en ter inspiratie!

>> LEGO Mindstorms Pakket in V&A <<

• Jakkus
@pi! Heel tof dat je de uitdaging aan bent gegaan en iets hebt ingestuurd! Ik vind hem erg leuk geworden :)

• Jakkus
Op aanvraag wordt de challenge van april met een maand verlengd! Je kunt nu je creaties insturen tot 28 mei, 22:00 uur.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
Heb deze maand weer wat tijd, kan ik er toch nog mee aan de slag!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• phYzar
  • Registratie: November 2001
Toch weer eens een poging gewaagd. Niet zo'n groot deel van de blokjes gebruikt.

Tropisch strand:

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006

Pazo

Mroaw?

Deze challenge is helaas niet helemaal geworden wat we er van hadden verwacht.
Bedankt @pi! en @phYzar voor jullie inzet / creaties :)

In overleg met @Jakkus ga we / ik kijken naar een nieuw challenge voor juni, nu weer met een 1 set zoals eerder gedaan. Mochten jullie suggesties hebben, discussieer dan even mee in Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic.

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

• Jakkus
@pi! en @phYzar Erg bedankt voor jullie inzendingen! We kunnen ze natuurlijk alsnog een plekje geven in de galerij, want jullie hebben er wel je best voor gedaan :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:52
Jakkus schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:36:
@pi! en @phYzar Erg bedankt voor jullie inzendingen! We kunnen ze natuurlijk alsnog een plekje geven in de galerij, want jullie hebben er wel je best voor gedaan :)
Ik ben het er mee eens.
Ik was zo als gewoonlijk ivm drukte alweer vergeten dat het tijd was voor de uitslag van de MOC Challenge.
Ik zal later vandaag P! en phYzar aan galerij toevoegen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee