Hij zit in elkaar. Was toch wel weer erg leuk. Heb wel weer gemerkt dat er wat verschillen zijn met de sets die ik 30 jaar geleden bouwde. Dat wist ik al van de LEGO Friends sets van mijn dochters, maar als je er zelf mee aan de slag gaat valt het nog meer op.SlaadjeBla schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:22:
Voor het eerst in meer dan 30 jaar weer LEGO voor mijzelf gekocht. Mijn jongensdroom die ik nooit in het echt zal rijden, kan ik in ieder geval in het klein bezitten:
[Afbeelding]
Ten eerste zijn er veel diversere stukjes in veel meer vormen. Dat levert wel veel mooiere, natuurgetrouwe bouwwerken op. Heb het idee dat het vroeger meer standaard blokjes waren. Ook zitten er elementen en constructies in die ik ken vanuit technisch lego, maar vroeger nooit in mijn standaard sets zag. Wel leuk, maar zorgt ook voor minder herbouwmogelijkheden (doe ik toch niet).
Ten tweede zijn de handleidingen veel meer monkeyproof. Ik meen mij te herinneren dat ik vroeger veel beter moest kijken wat er nu eigenlijk veranderd was tussen de stappen en zelf maar moest uitzoeken welke blokjes ik nodig had.
Ten derde, stickers. Volgens mij had ik die vroeger nauwelijks en ik vind ze vreselijk om aan te brengen.
Was wel weer erg leuk! Ik denk dat er nog wel een keer eentje komt. Wellicht de Porsche 911 RSR, maar ook de Lamborghini Sian lijkt me mooi. Dat is wel meteen een echt grote, dure set. Ben benieuwd hoe lang ik me kan beheersen.Kapoen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:11:
[...]
Hebben ze je in de winkel gewaarschuwd er bij gezegd dat het waarschijnlijk niet bij deze ene set zal blijven?![]()
Welkom bij een nieuwe hobby