Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 180 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.377.330 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
SlaadjeBla schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:22:
Voor het eerst in meer dan 30 jaar weer LEGO voor mijzelf gekocht. Mijn jongensdroom die ik nooit in het echt zal rijden, kan ik in ieder geval in het klein bezitten:
[Afbeelding]
Hij zit in elkaar. Was toch wel weer erg leuk. Heb wel weer gemerkt dat er wat verschillen zijn met de sets die ik 30 jaar geleden bouwde. Dat wist ik al van de LEGO Friends sets van mijn dochters, maar als je er zelf mee aan de slag gaat valt het nog meer op.

Ten eerste zijn er veel diversere stukjes in veel meer vormen. Dat levert wel veel mooiere, natuurgetrouwe bouwwerken op. Heb het idee dat het vroeger meer standaard blokjes waren. Ook zitten er elementen en constructies in die ik ken vanuit technisch lego, maar vroeger nooit in mijn standaard sets zag. Wel leuk, maar zorgt ook voor minder herbouwmogelijkheden (doe ik toch niet).

Ten tweede zijn de handleidingen veel meer monkeyproof. Ik meen mij te herinneren dat ik vroeger veel beter moest kijken wat er nu eigenlijk veranderd was tussen de stappen en zelf maar moest uitzoeken welke blokjes ik nodig had.

Ten derde, stickers. Volgens mij had ik die vroeger nauwelijks en ik vind ze vreselijk om aan te brengen.
Kapoen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:11:
[...]

Hebben ze je in de winkel gewaarschuwd er bij gezegd dat het waarschijnlijk niet bij deze ene set zal blijven? >:)

Welkom bij een nieuwe hobby ;)
Was wel weer erg leuk! Ik denk dat er nog wel een keer eentje komt. Wellicht de Porsche 911 RSR, maar ook de Lamborghini Sian lijkt me mooi. Dat is wel meteen een echt grote, dure set. Ben benieuwd hoe lang ik me kan beheersen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:46
aReaRe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:48:
[...]

Ik weet het, ik kwam uit mijn Lego dark ages dankzij mijn neefje en heb alle modulairs vanaf de Petshop.
De oudere, ik doe geen poging meer om aan te schaffen.

BTW, 10255 is nog steeds leverbaar via Lego shop of Intertoys O-)
Assembly square en corner garage heb ik al staan. Begin is er! 😉 Dit is mijn 3e modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Vandaag voor het eerst in een Nederlandse Lego store geweest, in Utrecht. Leuk om een keer gezien te hebben. Het viel me op dat er 7 man personeel rond liep, wat vrij veel is gezien de winkel oppervlakte. Heel druk was het er ook niet, dus het personeel was voornamelijk druk met elkaar :D Ik werd in het engels aangesproken, is dat gebruikelijk of had ik toevallig een medewerker die geen Nederlands kon?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:15
almightyarjen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:27:
Vandaag voor het eerst in een Nederlandse Lego store geweest, in Utrecht. Leuk om een keer gezien te hebben. Het viel me op dat er 7 man personeel rond liep, wat vrij veel is gezien de winkel oppervlakte. Heel druk was het er ook niet, dus het personeel was voornamelijk druk met elkaar :D Ik werd in het engels aangesproken, is dat gebruikelijk of had ik toevallig een medewerker die geen Nederlands kon?
Soms hebben ze personeel uit andere (buitenlandse) winkels om gaten op te vangen in de planning of gewoon extra bij speciale gelegenheden zoals openingen. Nou is 7 man idd vrij veel, maar ja, ik weet niet wat ze normaal verwachten op een woensdag. Service in de winkel vinden ze sowieso erg belangrijk, dus er lopen er vaker "teveel" dan te weinig in mijn ervaring. De winkels zijn natuurlijk vooral bedoelt om het Lego merk uit te dragen. Op drukke dagen staan er zo'n 3-4 achter de kassa (waarvan 1 dan vaak tassen inpakt), 2-3 man die dozen weer aanvullen of spiegelen als ze niet klanten aan het helpen zijn, plus nog zo'n 2 man die gewoon hulp bieden en sinds corona dus eentje met desinfectie spul bij de ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ik loop daar regelmatig even langs en niet vaak (ik denk zelfs nooit) in Engels aangesproken. You lucky man ;)

Veel medewerkers is wel standaard ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:07
Ook kans dat er opleiden personeel bij liep. Worden vaak in de winkels neergezet als controle.
Hier in leidschenhage ook vaak 7 of 8 man.

In de Appie heijn loopt minder personeel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:10
bvsteyn schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:43:
[...]

😉 nu alleen de bookshop en het hotel nog. De oudere modulairs zijn me te prijzig..
Best eerst kijken naar de bookshop dan, die gaat er waarschijnlijk dit jaar uit indien de logica gerespecteerd wordt (oudste set van de beschikbare modulars).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:01
Er komt een 4e LEGO store bij en dit keer in Den Haag... Bijzondere keuze.
Deze zomer openen we onze vierde LEGO Store in Nederland, in Den Haag! In deze winkel vind je onze nieuwste ‘retailervaring’, met interactief plezier voor alle leeftijden. Meer informatie volgt binnenkort...
Bron: Facebookpagina van LEGO.

[ Voor 69% gewijzigd door Vitruvius op 07-04-2022 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 16:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik werd in het engels aangesproken, is dat gebruikelijk of had ik toevallig een medewerker die geen Nederlands kon?
Ik weet niet hoe het in Utrecht is, maar mijn ervaring is dat in studentensteden vaak buitenlandse studenten in de winkels/horeca werken als bijbaan.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 23:28
Ik heb allemaal kleine projectjes door elkaar lopen op het moment, nu nog de tijd vinden om ermee aan de slag te gaan ;) Ik ben bezig om de 'Octan Office' van Brickative weer terug te bouwen naar de Corner Garage. Tijdens het bouwen valt me weer op hoe ontzettend leuk die is! Waar ik ook erg van geniet is hoeveel er om het gebouw heen gebeurt als hij in de stad staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72wVYDBJb0t4zofxPw3by82HY4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRQttoJrzZZA0LynXZ3okXKF.jpg?f=fotoalbum_large

Dan is dat gebouw van Brickative toch een beetje saai, ook vergeleken met de Pub van Versteinert, een andere alternative build. Ik heb even getwijfeld of ik die weer zou bouwen, maar heb uiteindelijk toch weer voor het origineel gekozen.

Verder heb ik een paar leuke ideeën: op Rebrickable heb ik een versie gevonden van de Green Grocer waarin de onderdelen vervangen zijn voor onderdelen die een stuk beter te krijgen zijn. Die wil ik ook gaan bouwen! De prijs viel me nu erg mee. Zelfs de minifigs zijn nog goed te krijgen, op één haarstukje na, die natuurlijk makkelijk door een andere te vervangen is. Verder scheelt het een hoop dat deze stenen niet in deze versie zitten. Ik ben benieuwd hoe dat straks wordt.

En ik wil een paar lege gebouwen opvullen met de Central Perk-set en Bro Thor's Appartment (die laatste zoals in dit filmpje).

En dan zijn er nog plannen om weer wat tafels te gaan schuiven in mijn stad, maar daar ga ik nog even op broeden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 07-04-2022 09:40 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:00
Leuk voor de bloemenliefhebbers. Sets kosten naar verluidt €49,99 en vanaf 1 mei te bestellen.

https://www.bricktastic.n...cculents-en-10311-orchid/

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/04/LEGO-10309-Succulents-Vetplanten.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/04/LEGO-10311-Orchid-Orchidee.jpeg

[ Voor 25% gewijzigd door NotSoSteady op 07-04-2022 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
NotSoSteady schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:49:
Leuk voor de bloemenliefhebbers. Sets kosten naar verluidt €49,99 en vanaf 1 mei te bestellen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gaat mijn vrouw leuk vinden. :)
Geeft mij weer een goede reden om ook weer een mooie LEGO set voor mijzelf te kopen. :+

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
DaLass schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:53:
[...]

Dat gaat mijn vrouw leuk vinden. :)
Geeft mij weer een goede reden om ook weer een mooie LEGO set voor mijzelf te kopen. :+
Heeft LEGO op die manier slim aangepakt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Kapoen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:14:
[...]

Best eerst kijken naar de bookshop dan, die gaat er waarschijnlijk dit jaar uit indien de logica gerespecteerd wordt (oudste set van de beschikbare modulars).
Idd...daar ga ik me nu op focussen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Da's helemaal niet interessant. We willen weten wat je gekocht hebt :)

@Vitruvius Da's niet de facebook page van Lego, maar een fan page. Zou best een beetje stom zijn om een store in Den Haag te openen. De volgende zal dan wel in Almere zijn en daarna Haarlem?

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 07-04-2022 10:14 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Kapoen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:14:
[...]

De oudste nog beschikbare is de al bijna antieke Assembly Square 10255.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Die 2 nieuwe sets van de botanical collection zijn fantastisch! Ik weet al wat mijn vrouw gaat krijgen voor Moederdag ;)

Interessant ook; het zijn setnummers 10309 en 10311. Zou 10310 dan ook nog komen of worden overgeslagen? Google leverde geen set op die nu al bestaat met dat nummer.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 08:01
Hierkomik schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:15:
Die 2 nieuwe sets van de botanical collection zijn fantastisch! Ik weet al wat mijn vrouw gaat krijgen voor Moederdag ;)

Interessant ook; het zijn setnummers 10309 en 10311. Zou 10310 dan ook nog komen of worden overgeslagen? Google leverde geen set op die nu al bestaat met dat nummer.
Hier een overzicht van de Adult Builder sets die zijn aankondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Vitruvius schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:17:
[...]
Komt er een optimus prime _/-\o_ Lego speelt echt enorm de jeugsentiment kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
bvsteyn schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:01:
[...]

Idd...daar ga ik me nu op focussen idd.
Roy vd M. schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:13:
[...]

De oudste nog beschikbare is de al bijna antieke Assembly Square 10255.
Oops, I stand corrected O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
[...]
Volgens diezelfde link komt er ook een set 10303, dat schijnt een nieuwe rollercoaster te zijn:
https://www.brickfanatics...oaster-rumoured-for-2022/

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:40

rammes

koekebakker 1e klas

Jakkus schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:42:
[...]

Volgens diezelfde link komt er ook een set 10303, dat schijnt een nieuwe rollercoaster te zijn:
https://www.brickfanatics...oaster-rumoured-for-2022/
Ik verwacht (nergens op gebaseerd) op een "drop" anders is er denk ik niet genoeg vaart om een looping te maken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
rammes schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:47:
[...]

Ik verwacht (nergens op gebaseerd) op een "drop" anders is er denk ik niet genoeg vaart om een looping te maken.
afhankelelijk van hoe ver ze de weerstand van de karretjes weten te beperken heb je op zich genoeg aan een startpunt dat hoger ligt dan de top van de looping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Afas schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:18:
[...]

Komt er een optimus prime _/-\o_ Lego speelt echt enorm de jeugsentiment kaart
Nostalgie is (te) makkelijk scoren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]
Nieuwe Eiffeltoren a 600+ euro :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
zonoskar schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:05:
[...]

Da's helemaal niet interessant. We willen weten wat je gekocht hebt :)

@Vitruvius Da's niet de facebook page van Lego, maar een fan page. Zou best een beetje stom zijn om een store in Den Haag te openen. De volgende zal dan wel in Almere zijn en daarna Haarlem?
Hij deelde zijn eigen pagina in plaats van die van LEGO. Hier is het officiële bericht.

https://www.facebook.com/...33340908/1880375672150024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NotSoSteady schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:01:
[...]

Hij deelde zijn eigen pagina in plaats van die van LEGO. Hier is het officiële bericht.

https://www.facebook.com/...33340908/1880375672150024
Hmm, het is dus waar. Wat een domme actie, waarom 3 stores izo dicht bij elkaar? Wat is het nut daarvan. Of zouden de winkels in Scheveningen en Leidschendam gesloten worden? Ik dacht dat er geruchten gingen over een winkel in Eindhoven, maar dat zal dan nog wel een tijdje duren.

@Kapoen In Turnhout lijkt me een perfecte plaats. Ook makkelijk voor mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 07-04-2022 11:22 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Hier in België mogen ze anders ook eens een winkel openen die effectief bereikbaar is.
De eerste winkel in/naast Antwerpen ligt verkeerstechnisch vrij moeilijk voor de rest van het land en in hartje Brussel waag ik me niet met mijn wagen. Als alternatief kan je kilo's Lego door het centrum van Brussel naar een station sleuren... dacht het niet ;).

@zonoskar Turnhout is 'the middle of nowhere' voor de meeste Belgen vrees ik, zelfs nog moeilijker bereikbaar dan de winkel in Antwerpen. De combinatie van de Antwerpse ring + E313 of E34 (in geval van Turnhout) = dagelijkse verkeersellende.

[ Voor 30% gewijzigd door Kapoen op 07-04-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Voor wat het waard is: ik vind de toegevoegde waarde van een Lego-winkel niet bijzonder groot ten opzichte van online (shop at home). Het is meer een kwestie van sfeer proeven, maar alles wat je daar ziet kun je -meestal- ook online kopen, met dezelfde VIP-korting en gratis thuisbezorgd mits je boven het minimumbedrag komt. Ik ben er nu een paar keer geweest omdat ik dan toch in de buurt ben, maar ik sla 'm ook wel eens over.

Dat ze drie winkels bij elkaar zetten is mijns inziens een van de domme keuzes die Lego in toenemende mate aan het maken is en doet me denken aan de situatie rond 2000 toen het bedrijf dreigde aan zijn eigen grootheidswaanzin ten onder te gaan. Zo ver zal het nu zeker niet komen, maar ik heb weer, net als toen, het idee dat de beslissers niet over alles even goed nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:19
zonoskar schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:13:
[...]

Hmm, het is dus waar. Wat een domme actie, waarom 3 stores izo dicht bij elkaar? Wat is het nut daarvan. Of zouden de winkels in Scheveningen en Leidschendam gesloten worden? Ik dacht dat er geruchten gingen over een winkel in Eindhoven, maar dat zal dan nog wel een tijdje duren.

@Kapoen In Turnhout lijkt me een perfecte plaats. Ook makkelijk voor mij :)
technisch gezien, zijn er dan 2 echte Lego stores in/rond Den Haag, want de store in Scheveningen is geen echte Lego store. Je krijgt er bijvoorbeeld geen VIP punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Technisch gezien misschien wel, maar Lego zou toch beter moeten weten dan enkel technisch te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Nu online

Moofnor

King of my castle

Technisch gezien zal Lego hier echt wel over nagedacht hebben...

Wie weet komt 90% van de omzet uit impulsaankopen van toevallig langslopende mensen en bepalen ze de locatie op basis van het aantal mensen wat er op een dag langsloopt

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Technisch gezien zal Lego hier echt wel over nagedacht hebben...
Als je denkt dat het bedrijf onfeilbaar is, wordt het tijd eens de (onverbloemde) geschiedenis in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 09:19
Lijkt me gewoon weer een typisch gevalletje van marketing mensen die enkel randstad denken.
Daar wonen de meeste mensen dus lopen de meeste mensen langs dus... logische plek.

Maar volgens mij is de grootste omzet van een LEGO store vooral mensen die er specifiek naar op zoek gaan, en mensen met kinderen waar je niet de duurste/grootste sets voor gaat kopen.

Een willekeurig persoon loopt vast een LEGO winkel binnen uit nostalgie. Die ziet dan bijvoorbeeld de Titanic staan en denkt "wow, heel cool!". Dan glijdt de blik naar het prijskaartje en draaien ze direct om naar de buitendeur.

Ze zouden er m.i. veel beter aan doen om spreiding verder in het land aan te brengen om LEGO-liefhebbers naar de winkel te trekken die nu thuisblijven omdat alles in de Randstad ligt. (zoals ik)

[ Voor 79% gewijzigd door SideShow118 op 07-04-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SideShow118 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:13:
Ze zouden er m.i. veel beter aan doen om spreiding verder in het land aan te brengen om LEGO-liefhebbers naar de winkel te trekken die nu thuisblijven omdat alles in de Randstad ligt. (zoals ik)
Ik weet het juiste antwoord ook niet. Ik woon redelijk in de buurt van een Lego store (maar wel een stad verderop). Ik ben er maar 1 keer geweest. Het was zeker leuk, vooral omdat je bouwwerken echt kan zien etc.

Maar ik weet niet of ik er nog een keer langs zou gaan. De reiskosten heen en weer zijn veel meer dan de verzendkosten als je online bij Lego besteld, zelfs al zit je onder de limiet. Als in in het centrum van mijn stad zou zitten zou ik er misschien wel wat vaker langs gaan, maar daar kom ik normaal gesproken ook maar een handjevol keren per jaar.

De vorige keer ben ik er oa geweest omdat a) ik er nog nooit geweest was b) mijn dochtertje van 6 heel graag een keer met de trein wilde gaan en ik geen betere bestemming kon verzinnen zonder gelijk nog meer aan het OV te moeten betalen (met de auto was het qua parkeren waarschijnlijk niet enorm veel goedkoper geweest).

Best kans dat b) de enige reden is voor mij om er nog een keer heen te gaan. Nouja, de PaB wall was ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 19:55
SideShow118 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:13:
Lijkt me gewoon weer een typisch gevalletje van marketing mensen die enkel randstad denken.
Daar wonen de meeste mensen dus lopen de meeste mensen langs dus... logische plek.

Maar volgens mij is de grootste omzet van een LEGO store vooral mensen die er specifiek naar op zoek gaan, en mensen met kinderen waar je niet de duurste/grootste sets voor gaat kopen.

Een willekeurig persoon loopt vast een LEGO winkel binnen uit nostalgie. Die ziet dan bijvoorbeeld de Titanic staan en denkt "wow, heel cool!". Dan glijdt de blik naar het prijskaartje en draaien ze direct om naar de buitendeur.

Zijn dit niet ook al de mensen die toch al online bestellen? Dan maakt het ook niet zoveel uit als je die groep misloopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-04 18:19
Afgelopen week weer wat nieuws ontvangen voor de 'bouw studio' > 2x LED lampen op bureauklemmen zodat tijdens het filmen er een constant licht aanwezig is.

Gelijk maar geprobeerd met het bouwen van de Lamborghini Countach, welke een zeer leuke build was en toch wat nostalgie opwekt naar vroeger (afgelopen oktober de rebuild van de concept Countach in real life gezien bij Concorso d'Eleganza Villa d'Este). De spoiler op de Countach is er op gekomen naar aanleiding van een speciale klant, welke de spoiler erop had laten monteren; Walther Wolf Special.

Hoor graag op en aanmerkingen om de bouwvideo's te kunnen verbeteren :)

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:06

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mikejong schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:18:
Afgelopen week weer wat nieuws ontvangen voor de 'bouw studio' > 2x LED lampen op bureauklemmen zodat tijdens het filmen er een constant licht aanwezig is.

Gelijk maar geprobeerd met het bouwen van de Lamborghini Countach, welke een zeer leuke build was en toch wat nostalgie opwekt naar vroeger (afgelopen oktober de rebuild van de concept Countach in real life gezien bij Concorso d'Eleganza Villa d'Este). De spoiler op de Countach is er op gekomen naar aanleiding van een speciale klant, welke de spoiler erop had laten monteren; Walther Wolf Special.

[YouTube: LEGO Speed Champions 76908 Lamborghini Countach - Speed Build]

Hoor graag op en aanmerkingen om de bouwvideo's te kunnen verbeteren :)
2 opmerkingen, het hele beeld zou wat lichter mogen en het lijkt erop dat je een automatische exposure hanteert ofzo, het hele beeld wordt elke keer lichter als je handen in beeld komen en donkerder als ze het beeld weer verlaten (m.n. zichtbaar aan de achtergrond). Dat oogt erg onrustig. Verder leuk gedaan :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11

Wailing_Banshee

You're Next

NotSoSteady schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik dacht dat ik de komende tijd geen sets ging te kopen....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow118
la_fusion schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:45:
[...]

Zijn dit niet ook al de mensen die toch al online bestellen? Dan maakt het ook niet zoveel uit als je die groep misloopt..
Weet ik niet. Denk voor de series dat dit het geval is (bijvoorbeeld de modulars, die koop je toch wel als liefhebber als je de vorige al hebt. Daar ga je niet voor kijken in een LEGO winkel)

De liefhebbers zijn ook de mensen die over de streep getrokken kunnen worden met impulsaankopen van 200euro als ze een set in het echt zien.

Nogmaals de titanic als voorbeeld. Geen "normaal" persoon gaat 700euro uitgeven aan een LEGO set als het geen grote liefhebbers zijn van de Titanic of van LEGO zelf. Jij twijfelt en besteld hem niet en komt een keer in de LEGO winkel. Daar staat die te shinen in al zijn glorie, begin je te twijfelen en ga je toch overstag direct in de winkel of je zet hem in je lijstje van hebbedingen bij een volgende aanbieding.

Volgens mij heeft een LEGO winkel drie primaire doelgroepen:
* Dagjesmensen die ergens aan het winkelen zijn zonder specifieke affiniteit met LEGO maar toch even naar binnen gaan omdat ze als klein kind met LEGO gespeeld hebben. (en niet een willekeurige Intertoys in gaan). Daar zien ze leuke dingen waarvan ze geen idee hadden dat LEGO dat deed (bijvoorbeeld botanicals or architecture) en worden ze wellicht overgehaald om toch iets leuks te kopen voor zeg 50euro.
* Mensen met kinderen die van tevoren weten dat een LEGO winkel binnengaan met kinderen een ramp voor de portemonnee is, of teleurgestelde kinderen. Dus die kinderen lopen 30 minuten te staren naar de mooiste dingen en willen alles hebben en als goedmakertje mogen ze toch iets uitzoeken voor 20 euro.
* LEGO liefhebbers die komen voor de exclusieve dingen zoals giveaways, pick a brick wall of toch even naar binnen lopen of er nog iets leuks te vinden is voor een zachte prijs. Dit zijn de mensen die gewend en bereid zijn om geregeld meer dan 100 euro voor een set uit te geven.

Daarom zet je displays neer in een winkel. Geinige dingen voor de 1e groep, speel displays zoals Mario met veel lampjes en bewegende dingen voor de kinderen en speciale, grote, displays voor die laatste groep om ze toch over te halen die Ferrari, Lamborghini, Titanic of AT-AT mee te nemen.

Door enkel de winkels in de randstad te pompen bedien je volgens mij alleen de eerste 2 groepen, waar Roy ook op doelt denk ik, terwijl je die 3e groep links laat liggen.

En ik denk dat LEGO ook wel weet dat je juist die 3e groep moet bedienen als je geld wilt verdienen. (veruit de meeste omzet per persoon en de grootste kans dat ze wat kopen in de winkel). De andere 2 groepen doe je meer voor naamsbekendheid en binding.

Nu weten wij natuurlijk niet precies wat de strategie van LEGO is met hun winkels en kunnen ze het prima vinden om verlies te lijden op een locatie op grond van naamsbekendheid. Maar het is altijd een balans waar je je geld in investeert. En zoveel locaties in eenzelfde gebied doet niets voor een groot gedeelte van de 3e groep liefhebbers, die overal wonen. De eerste 2 groepen zijn toevalligheids shoppers. Die 3e groep is daadwerkelijk bereid om ook specifiek te reizen naar een locatie voor de LEGO store. Die doe je tekort door alles op randstad locaties te rammen die primair als doel hebben om de eerste 2 groepen te trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door SideShow118 op 07-04-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het past wel in de Lego strategie die er alleen op lijkt gericht te zijn om nieuwe klanten te winnen. Bestaande klanten doet ze schijnbaar niets, gezien de kleurenkots in sets (waardoor je er niet makkelijk iets anders van kan bouwen, dus pure display sets), de super eenvoudige handleidingen, series die gewoon eindigen (treinen, piraten, etc). Ik zie ze er nog voor in staat om de 1:8 supercars gewoon te stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
zonoskar schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:09:
Het past wel in de Lego strategie die er alleen op lijkt gericht te zijn om nieuwe klanten te winnen. Bestaande klanten doet ze schijnbaar niets, gezien de kleurenkots in sets (waardoor je er niet makkelijk iets anders van kan bouwen, dus pure display sets), de super eenvoudige handleidingen, series die gewoon eindigen (treinen, piraten, etc). Ik zie ze er nog voor in staat om de 1:8 supercars gewoon te stoppen.
Niet alle Lego liefhebbers storen zich aan kleurenkots hoor, ik vind het juist prettig. Maakt de bouwtekeningen beter leesbaar, zorgt voor meer kleurvariatie (bij de millennium falcon was ik het grijs echt spuugzat), en zo krijg ik meer variatie in kleur en steentjes in mn verzameling, anders heb ik alleen de kleuren van de specifieke set, wat maakt hij mij nou uit welke kleuren de onzichtbare steentjes hebben. Zolang de kleuren maar niet superduidelijk van buitenaf te zien zijn vind ik het dikke prima.

Maargoed, de een wil dit, de ander dat, Lego kan onmogelijk 100% van de klanten 100% tevreden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
Het past wel in de Lego strategie die erop lijkt gericht te zijn om nieuwe klanten te winnen. Bestaande klanten doet ze schijnbaar niets, gezien de kleurenkots in sets (waardoor je er niet makkelijk iets anders van kan bouwen, dus pure display sets), de super eenvoudige handleidingen, series die gewoon eindigen (treinen, piraten, etc). Ik zie ze er nog voor in staat om de 1:8 supercars gewoon te stoppen.
Kan hier ondertussen niet meer wakker van liggen. Loyaliteit en betrokkenheid van bedrijven loopt alleen maar uit in teleurstelling.

Vooral in gaming hebben ze daar een handje van. Het bedrijf EA is gebouwd op sport titels als Fifa en Madden maar ze investeren hun geld alleen maar in andere dingen "want die liefhebbers kopen het toch wel". Dit resulteert weer in stagnatie van hun primaire melkkoe en gaat de kwaliteit weer achteruit.

LEGO lijkt me een beetje hetzelfde te doen.

Idiote spinsels en focus op nieuwe dingen/klanten als Vidiyo die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. En ondertussen weer de zoveelste teleurstellende Star Wars of Harry Potter set uitbrengen want dat verkoopt toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:19
Lego richt zich juist wel op de bestaande klanten, door juist met vele nieuwe series te komen. Nieuwe series in de afgelopen 2 jaar:

Botanische sets
Brick Sketches
Lego Art
Star Wars diorama's
Helmen
Grote historische objecten (Colosseum, Titanic, Eiffeltoren)
Ultieme Technic bouwvoertuigen (Liebherr R9800, D11, Liebherr LR 13000)
Voetbalstadions

Deze series zijn perfect voor de display-AFOL en dat is precies de doelgroep waar Lego het meeste aan verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zie net dat de 10300, de Back to the Future Delorean inmiddels verkocht is. En hij is erg beperkt verkrijgbaar.

Is er zicht op of er nog een nieuwe batch komt?

https://www.lego.com/nl-n...future-time-machine-10300

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
AW_Bos schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:49:
Ik zie net dat de 10300, de Back to the Future Delorean inmiddels verkocht is. En hij is erg beperkt verkrijgbaar.

Is er zicht op of er nog een nieuwe batch komt?

https://www.lego.com/nl-n...future-time-machine-10300
Natuurlijk komt die er. Gewoon even aanmelden en je krijgt een mailtje wanneer de set weer beschikbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 07-04-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

chrisO schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:22:
[...]

Lego richt zich juist wel op de bestaande klanten, door juist met vele nieuwe series te komen. Nieuwe series in de afgelopen 2 jaar:

Botanische sets
Brick Sketches
Lego Art
Star Wars diorama's
Helmen
Grote historische objecten (Colosseum, Titanic, Eiffeltoren)
Ultieme Technic bouwvoertuigen (Liebherr R9800, D11, Liebherr LR 13000)
Voetbalstadions

Deze series zijn perfect voor de display-AFOL en dat is precies de doelgroep waar Lego het meeste aan verdiend!
NIeuwe series = nieuwe doelgroep. Dus nieuwe klanten.

@davidov De kleuren die in het A-model onzichtbaar zijn, zijn in een ander bouwsel wel zichtbaar. Bovendien, de kleuren zouden niet zichtbaar moeten zijn, maar dat zijn ze vaak wel. Zo kun je de meeste Creator Expert auto's maar beter niet bovenin een vitrinekast zetten met glazen planken, want dan zie je al die kleuren juist wel.

Die kleuren zijn er alleen maar omdat Lego nieuwe klanten niet wil afschrikken met moeilijke instructies (en dus mijn conclusie dat Lego alleen in nieuwe klanten geinteresseerd is). Ik snap dan ook niet dat je er blij mee kunt zijn. Bijv bij de mickey mouse boot. Je denkt een zwart wit model te kopen, maar 50% is een andere kleur. Denk je dat je daar nog een leuk zwart/wit alternatief van kunt maken? Nee. Maar je hebt gelijk, Lego kan niet 100% van de klanten tevreden houden. Daarom koop ik voor de sets die ik alleen tentoonstel extra blokjes (bij webrick.com, stuk goedkoper) om van die kleuren af te zijn. Dat kost me dan wel 40-50 euro extra. Het wrange is dat het niet duurder voor Lego is om meteen de goede kleur te produceren. Een rood blokje is even duur als een wit blokje (al kan ik me voorstellen dat bijv flat-silver een duurdere kleurstof is dan gewoon wit of rood).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jakkus
Nog iets leuks: via Rebrickable vond ik deze kleine verhoging voor de Boutique Hotel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaI4cGaOAzHtTQUX2Aijk1CeIpo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfQEWAaTHtdl69JUAiGmFoXX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fYj8IyWKvrIh6VnIv90YgviemU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wG2gwsRRw1S5nqkuXMxIHGuY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Jakkus schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:36:
Nog iets leuks: via Rebrickable vond ik deze kleine verhoging voor de Boutique Hotel:

[Afbeelding][Afbeelding]
Jaloersmakende stad! Erg gaaf! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Laatst online: 13:53
Het past wel in de Lego strategie die er alleen op lijkt gericht te zijn om nieuwe klanten te winnen. Bestaande klanten doet ze schijnbaar niets, gezien de kleurenkots in sets (waardoor je er niet makkelijk iets anders van kan bouwen, dus pure display sets),
Persoonlijk vind ik de kleurenkots aangenaam.
Als ik zelf iets bouw pas ik het ook toe als het kan, mijn supports in rood of blauw ofzo maken.
Ik heb eerder het omgekeerde, een Star Wars build kan ik op zich nog wel appreciëren, maar stel er meerdere tentoon in een kast ofzo, en het wordt al snel een onaantrekkelijke grijze brij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicDrive
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 21:55
NotSoSteady schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:52:
[...]

Natuurlijk komt die er. Gewoon even aanmelden en je krijgt een mailtje wanneer de set weer beschikbaar is.
Vannacht om 05.15 een mailtje gekregen. Die zag ik vanochtend om 8.45 pas. Ik wilde hem meteen bestellen, maar hij was alweer uitverkocht :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
KrusT schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:59:
[...]

Persoonlijk vind ik de kleurenkots aangenaam.
Als ik zelf iets bouw pas ik het ook toe als het kan, mijn supports in rood of blauw ofzo maken.
Ik heb eerder het omgekeerde, een Star Wars build kan ik op zich nog wel appreciëren, maar stel er meerdere tentoon in een kast ofzo, en het wordt al snel een onaantrekkelijke grijze brij.
Ik heb ook niet het idee dat het grootste deel van de LEGO geïnteresseerden (kinderen + volwassenen) zich druk maken om de 'kleurenkots' en veelal ook niks anders ermee bouwen, los ervan of ze het daarna displayen of ermee gaan spelen. En kinderen gebruiken ook vaak allerlei kleuren door elkaar, dus het is m.i. vooral een 'probleem' van een kleine groep volwassenen. Niet echt iets voor LEGO om zich druk om te maken :)

Als volwassene vind ik het wel belangrijk dat het aan de buitenzijde goed eruit ziet, maar van binnen maakt het mij totaal niet uit. De MOC challenges hier gaan me daardoor soms totaal niet goed af wanneer de buitenzijde een bonte kermis wordt. Haast jaloers op de kinderen (en volwassenen) die dat wel goed af gaat :) Eén van de redenen waarom ikzelf ben helaas afgehaakt met de challenges, niks ten nadele van de challenges zelf :|

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 08-04-2022 09:36 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:57
SideShow118 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:17:
[...]

Kan hier ondertussen niet meer wakker van liggen. Loyaliteit en betrokkenheid van bedrijven loopt alleen maar uit in teleurstelling.

Vooral in gaming hebben ze daar een handje van. Het bedrijf EA is gebouwd op sport titels als Fifa en Madden maar ze investeren hun geld alleen maar in andere dingen "want die liefhebbers kopen het toch wel". Dit resulteert weer in stagnatie van hun primaire melkkoe en gaat de kwaliteit weer achteruit.

LEGO lijkt me een beetje hetzelfde te doen.

Idiote spinsels en focus op nieuwe dingen/klanten als Vidiyo die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. En ondertussen weer de zoveelste teleurstellende Star Wars of Harry Potter set uitbrengen want dat verkoopt toch wel.
Ik lees hier zo op het forum toch wel gekke reacties hoor, naar mijn mening is Lego in de betere plekken dan waar het ooit geweest is. Fanboys zoals wij denken met oogkleppen op, verbreed je blik en zoom uit.

De discussie over de winkels: men wil graag een winkel dichtbij maar we kijken niet verder dan dat. Voor een bedrijf is het simpelweg een ROI verhaal, waar investeer ik zodat ik er zo veel mogelijk rendement uit haal? Je kunt bij het opzetten van een winkel niet zeker weten hoeveel geld het zal gaan opbrengen dus baseer je je op gegevens als voorbijgangers/demografie/lokaal inkomen en eventueel gegevens van online tools die aangeven dat rond om bijvoorbeeld Den Haag er veel meer lego kopers zijn.
Het is dus niet persoonlijk dat LEGO jou als consument niet waardeert, het is gewoon de weg van het geld.

Dat zelfde verhaal gaat op voor nieuwe en bestaande series, verkoopt een serie geweldig dan (aka politiebureau) dan haal je die niet uit de selectie en andere wel.
Het is dus niet dat LEGO jou wil teleurstellen, het wil zoveel mogelijk mensen blij maken (e.a. zoveel mogelijk geld)

Hoe blijf je als bedrijf bestaan? Het antwoord is blijven bewegen en innoveren, niet alle innovaties werken en ik verwacht dat intern in Lego wel 1000 ideen zijn en dat maar 2 of 3 productie halen. Dan nog kunnen ze een flop zijn maar ook een succes ontwikkel je niet van die series dan heb je dus ook nooit een succes.

In the end is het allemaal heel simpel, je kan je geld maar 1x uitgeven dus als bedrijf wil je dat zo efficient mogelijk doen. Met al deze bovenstaande concepten komt groei en zoals ik het analysee komt er na een periode van slechte resultaten bij Lego steeds meer ruimte voor kleinere series die mede voor volwassenen interessant zijn.

Dus mijn advies blijft, kijk niet te negatief en geniet van wat er is er zijn al zoveel nare dingen dat dit maar kleine dingen zijn in een geweldige hobby

einde van Daans spreekbeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

daantjuh68 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:25:
[...]
einde van Daans spreekbeurt
Ik geef deze spreekbeurt wel sowieso een 8. Ik ben het helemaal met je eens. En het is een bedrijf. Die heeft ook kosten. En verkoopt iets goed dan blijf je het verkopen. Zo niet dan haal je hem uit de schappen :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 22:24
Was het vliegtuig als MOC voor de rode kraan al voorbij gekomen?

https://rebrickable.com/m...in-crane-c-model/#details

Begin toch te twijfelen of het wel zo verstandig was mijn eigen rode kraan te verkopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
la_fusion schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:59:
[...]

Zelf geen vliegtuigfan maar vind het toch eigenlijk ook wel absurd om te zien dat je voor de handleiding van zoiets als dit slechts 7 euro hoeft te betalen. Ik snap dat het eenmalig maken is en daarna vaak te verkopen is.. maar de tijd en moeite die in zoiets als dit gaat zitten is toch gigantisch!?
Maar vraag je teveel dan loop je kans dat mensen het niet willen kopen of dat ze harder hun best proberen te doen om de instructies via goedkopere wegen te bemachtigen.

Je weet op voorhand ook niet altijd hoe makkelijk of goed de instructies gemaakt zijn? Wie weet heeft de MOC véél tijd gekost, maar zijn de instructies zeer summier.

Hmm, deze reactie met quote moest eigenlijk ná de eigenlijke post komen :+

[ Voor 95% gewijzigd door Gim op 08-04-2022 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 19:55
Dagg schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:40:

Begin toch te twijfelen of het wel zo verstandig was mijn eigen rode kraan te verkopen :)
Zelf geen vliegtuigfan maar vind het toch eigenlijk ook wel absurd om te zien dat je voor de handleiding van zoiets als dit slechts 7 euro hoeft te betalen. Ik snap dat het eenmalig maken is en daarna vaak te verkopen is.. maar de tijd en moeite die in zoiets als dit gaat zitten is toch gigantisch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Het is een foto serie, dat is per definitie zo goed als altijd een vastlegging van de demontage als documentatie voor de bouwer zelf die tevens ook deelbaar is.

Eerlijk gezegd vind ik €7 dan nog net iets te duur eigenlijk, €5 was beter geweest.

Ga je een stap verder (zo'n foto documentatie is daarvoor vaak handig) dan ga in software als bijvoorbeeld Stud.io eerst het bouwwerk namaken en daarna bouwinstructies maken en daar gaat aardig wat tijd inzitten en daarmee gaat de prijs vaak naar €20/€30 maar of dat dan een juiste prijs is? Je koopt er immers ook een setje Lego voor. En ook hier geld dat de hoeveelheid moeite en aandacht die erin gestoken wordt erg varieerd.

Ikzelf ben dan ook geen fan van de betaalde bouwinstructies, zeker nu er een trend inzit dat zo goed als elke bouw instructie betaald is en de prijzen ook langzaamaan stijgen.
Je weet gewoon op voorhand niet wat je krijgt tenzij je genoeg inzicht hebt om dat op basis van die paar voorbeeld pagina's te kunnen bepalen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik zie net een teaser van Lego met Kermit. Als ze Statler en Waldorf uitbrengen in een balkonnetje, komt die dus echt wel hier aan de muur te hangen!

En wie weet de andere muppets ook wel…

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Laatst online: 17:21
Ja, deze past wel in dit topic gok ik 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1yJBEgE36LOOjlHGprYW0zgWOc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mh8caed2pYcHpZwkii9tG7t4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15:36

SeatRider

Hips don't lie

SpeedyNick schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:10:
Ja, deze past wel in dit topic gok ik 😂

[Afbeelding]
Doet me denken aan deze anekdote: Ik was in het buitenland met mijn vriendin, wilde voor de gein even wat Lego bekijken in een lokaal warenhuis.

Ik: Where's the Lego department?
Verkoopster: Where's the child?
Vriendin: *wijst naar mij*

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Cass Casey schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:07:
Ik zie net een teaser van Lego met Kermit. Als ze Statler en Waldorf uitbrengen in een balkonnetje, komt die dus echt wel hier aan de muur te hangen!

En wie weet de andere muppets ook wel…
Swedish Chef is hier in huis een nobrainer. Als ie dan ook nog Popcorn kan zingen is het feest compleet :+

:D

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 08-04-2022 15:20 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:20:
[...]

Swedish Chef is hier in huis een nobrainer. Als ie dan ook nog Popcorn kan zingen is het feest compleet :+

[YouTube: Pöpcørn | Recipes with The Swedish Chef | The Muppets]

:D
Oh ja! Ook een must have. Staat hier al als handpop in de keuken. Kan best een legø pøppetje næst.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05

TheVMaster

Moderator WOS
TheVMaster schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:06:
[...]

Ik heb het idee dat er in zakje 4 twee blokjes ontbreken. 😳

Neverland, er zijn meer zakjes met nummer 4 erop 🤯
Uiteindelijk was het een kleine 5 uur bouwen en zat hij in elkaar. Volgende keer moet ik niet gelijk beginnen, want ik was dus ‘s nachts on 2:00 pas klaar en om 7:00 ging de wekker weer. 😳
Ben overigens voor BTTF 2 gegaan. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bhKWd0JsIiA2-qTvc-wE3zyfFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/745DC6CVRRIQut04wcOFvf8C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 08-04-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:20:
[...]

Uiteindelijk was het een kleine 5 uur bouwen en zat hij in elkaar. Volgende keer moet ik niet gelijk beginnen, want ik was dus ‘s nachts on 2:00 pas klaar en om 7:00 ging de wekker weer. 😳
Ben overigens voor BTTF 2 gegaan. O-)

[Afbeelding]
Niet meteen een paar uurtjes terug in de tijd gegaan voor een goede nachtrust? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05

TheVMaster

Moderator WOS
Afas schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:27:
[...]

Niet meteen een paar uurtjes terug in de tijd gegaan voor een goede nachtrust? :D
Dacht bij elk zakje weer 'ohw, nog maar x-1 zakjes'. Uiteindelijk was het wel een hele zit, maar ik wilde hem af hebben. Volgende keer niet gelijk beginnen met zo'n bouwsel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Lekker bezig @Gim :D

Ik snap de discussie wel goed @Sato, @la_fusion en @Gim. Probeer zelf de fiat 500 aan te passen zodat die beter in verhouding is. Ook afhankelijk van hoe precies je bent kost dit veel tijd en dan moet je er ook nog eens een handleiding van maken.
Zelf zeg ik, niet te doen. :? Dat zegt meer over mijn concentratiecurve maar goed :P
Als je denkt hier geld mee te gaan verdienen dan is de vraagprijs wel belangrijk, zelf denk ik dat er weinig interesse is en dus niets oplevert, waarom dan geld vragen.
Ik ben wat dat betreft wel benieuwd wat de omzet zal zijn gemiddeld, zijn daar cijfers van? Heb het zelf iig nog nooit opgezocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Nu je het hebt over de Fiat, ik heb er een alternatief model voor ontworpen (de MGB), 5 euro, veel aandacht besteed aan de instructies van Studio; gebaseerd op het aantal likes wordt ie uiterlijk gunstig gewaardeerd; in het begin redelijk wat aankopen en nu soms een paar op een dag, soms een hele week niks.

Ik vind het altijd leuk om te zien dat iemand m koopt, minder voor het geld (4,50 hou ik eraan over), meer door te ervaren dat iemand kennelijk geld over heeft voor iets wat ik heb bedacht!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:07
https://indebuurt.nl/denh...et-haagse-centrum~218648/

Aangezien ik dit pand ken (heb er lang geleden gewerkt), heb ik zo het vermoeden dat dit wel eens een flagship store kan worden in de geest van Amsterdam.

Groot vloer oppervlakte, meerdere verdiepingen, ik denk zelfs grotere oppervlakte dan in Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Nu online
Roy vd M. schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:27:
Nu je het hebt over de Fiat, ik heb er een alternatief model voor ontworpen (de MGB), 5 euro, veel aandacht besteed aan de instructies van Studio; gebaseerd op het aantal likes wordt ie uiterlijk gunstig gewaardeerd; in het begin redelijk wat aankopen en nu soms een paar op een dag, soms een hele week niks.

Ik vind het altijd leuk om te zien dat iemand m koopt, minder voor het geld (4,50 hou ik eraan over), meer door te ervaren dat iemand kennelijk geld over heeft voor iets wat ik heb bedacht!
Dus in het geval van dat ontwerp heb je met een stuk of 20 verkopen de set al terug verdient, Dat is niet verkeerd.

En tussen rebrickable en paypal blijft er maar 10% hangen, Dat valt ook best mee. (Had meer verwacht.)
Dagg schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:23:
Ik snap de discussie wel goed @Sato, @la_fusion en @Gim. Probeer zelf de fiat 500 aan te passen zodat die beter in verhouding is.

Ik ben wat dat betreft wel benieuwd wat de omzet zal zijn gemiddeld, zijn daar cijfers van? Heb het zelf iig nog nooit opgezocht.
Roy heeft hier gelukkig al wat inzicht in gegeven.
Ik kan je er namelijk helaas niet mee helpen aangezien ik mijn bouw instructies gratis weg geef, En jammer genoeg kun je tegenwoordig ook niet meer inzien hoe vaak ze gedownload worden. (En om ze daarvoor nu zelf ergens anders te hosten gaat mij ook weer iets te ver)

Wel kan ik je vertellen wat je aan giften/donaties krijgt als je een paypal link op de pagina's van je gratis bouwinstructies zet:
.
..
...
*er vliegt een mot voorbij*
.
..
...
€7,5 (Voor de convertible gemaakt van 10274 Ghostbusters Ecto-1)
.
..
...
En dat was het tot zover na 9? maanden :o :+

Vind ik dat erg? Nee absoluut niet!
Ze gratis weggeven is een bewuste keuze, omdat ik liever heb dat iedereen zowel jong en oud kan genieten van een alternate build met bouw instructies van goede kwaliteit.

P.S. Ben overigens wel benieuwd wat je verbeterd zou willen zien aan de Fiat 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verbeteren van de Fiat 500 lijkt me erg lastig, gegeven de stenen die beschikbaar zijn in de juiste kleur (cool yellow of baby blue).

Wat ben je dan van plan?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik geef tot nu toe ook de bouwinstructies gratis weg, maar dat is ook omdat geld ervoor vragen mij persoonlijk wat spanning op zou leveren. Dan zou ik voor mijn gevoel ook een perfect product af moeten leveren, terwijl ik nu mijn bouwsels gewoon deel omdat ik dat leuk vind.

Zelf ben ik dan wel weer bereid om wat te betalen voor een goede alternatieve handleiding, mits er ook echt zorg aan besteed is.
Maar de mooiste alternative build die ik tot nu toe heb gemaakt was het grote kasteel van mocscout (van 3x 31120), en die was gratis :)

Ik vind het wel een leuk idee van @Sato om een link erbij te zetten zodat mensen zelfs iets kunnen geven als ze willen. Die optie mis ik nog wel bij Rebrickable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Voor mij was de uitdaging om de aankoopprijs van de set eruit te halen. Dus eigenlijk: ontwerp iets zodat je de set 'gratis' hebt. Dat is dus wel gelukt. Maar meer dan hobbymatig moet je dit niet doen, het kost ontzettend veel tijd als je fatsoenlijke instructies nastreeft. Ik denk daarom ook dat ik het bij deze twee modellen laat (totdat ik het weer in m'n bol krijg).

Mijn twee modellen zijn 'alternative builds', oftewel je kunt met de onderdeeltjes van de Lego-set de MOC maken. Ik ben erg benieuwd hoe het zit met MOC's die bestaan uit onderdeeltjes die je los moet kopen, bijv. via Bricklink. Ik vermoed (maar kan er volledig naast zitten) dat die minder vaak worden gedownload, simpelweg omdat het duurder en omslachtiger is om aan onderdeeltjes te komen. Heeft iemand hier een idee van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Nu online
Jakkus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:24:
Ik vind het wel een leuk idee van @Sato om een link erbij te zetten zodat mensen zelfs iets kunnen geven als ze willen. Die optie mis ik nog wel bij Rebrickable.
Ja daar zeg je iets.
Als zij faciliteren dat er bij de downloadknop ook een doneer knop zit dan mogen ze daar best ook wel 5% van houden van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Dagg schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:40:

Twijfel nog steeds of ik de rode kraan ga kopen 🙈 deze moc is wel heel vet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:15
Roy vd M. schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:26:
Ik ben erg benieuwd hoe het zit met MOC's die bestaan uit onderdeeltjes die je los moet kopen, bijv. via Bricklink. Ik vermoed (maar kan er volledig naast zitten) dat die minder vaak worden gedownload, simpelweg omdat het duurder en omslachtiger is om aan onderdeeltjes te komen. Heeft iemand hier een idee van?
Leuke vraag. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak zoiets wordt gedownload maar, sinds ik Rebrickable heb ontdekt ga ik regelmatig"los".
Ik ben met Lego bezig sinds corona. Vroeger ook hoor, maar toen had ik appel patches op de knieën van mijn spijkerbroek.

Anders dan Bricklink ben ik groot "fan" van Brickowl. Ik heb daar in het begin losse onderdelen gekocht die ik interessant vond. Later werd ik wat rustiger :+
Het gevolg na 100+ bestellingen heb ik een redelijke inventory, dat is wel handig.

To the point; op Rebrickable kom ik toch wel dingen tegen die ik waanzinnig gaaf vind; Saperpl bijvoorbeeld. Ik koop dan de onderdelen die ik nog mis om een van die builds te maken en die zijn gratis te downloaden ook nog.
Betalen wil ik ook als het er echt gaaf uitziet; https://rebrickable.com/m...obster/the-ronin/#details
Deze vind ik zo gaaf. Lekker pielen, kijken en verzamelen wat ik in stock heb en de rest via Brickowl inkopen. Ik heb daar veel plezier in :Y
More incoming van Moc_Lobster.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 22:25
Die uitbreidingen van het modular kasteel komen er sowieso! Het neemt langzaamaan epische proporties aan en er kan nog zoveel bijkomen!
De andere sets… ze zijn het nog net niet voor mij… misschien dat huis van order of the phoenix of dat vervallen huis van prisoner of Azkaban…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Wat je zegt @Roy vd M., dat is het wel. Ergens zit er een nieuwsgierig aagje in mij die wel benieuwd is hoe zoiets gewaardeerd wordt. En dan maar het net als bij @Sato niet uit hoeveel je er verkoopt.

En misschien is het vrij vergeven zoals @Jakkus nog wel het beste om de stemming te peilen.

Ik ben nog lang niet zo ver maar denk ook niet dat het op Rebrickable verschijnt. Maar die gedachte kan nog veranderen want zie toch wat op tegen het maken van de instructies.

Moest het even opzoeken maar onderstaand bericht is niet verder gekomen tot nu toe. De extra punten waar ik het over had zitten hem in de bumpers en ook de hoek van het achterraam.
Dagg schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:42:
[...]

Die staat bij mij nog op de planning om die meer gelijkend proberen te krijgen waarbij de afmeting van de wielen het uitgangspunt is:
[Afbeelding]
Al met al zijn er genoeg punten aan te wijzen die niet kloppen alleen dat de auto te hoog is gemaakt en de ramen te hoog zijn geplaatst zorgt voor het meeste vertekening van de Lego variant in mijn ogen voor nu.
Ik denk telkens dat het wel kan met de steentjes die in de set zelf zitten maar zeker weten doe ik niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Dagg op 08-04-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
mir4dor schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:00:
Anders dan Bricklink ben ik groot "fan" van Brickowl.
Ik ben wel benieuwd: wat zijn voor jou de voordelen van Brickowl ten opzichte van Bricklink? Zijn er belangrijke verschillen? Ik heb zelf geen ervaring met Brickowl, alleen met Bricklink tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Jakkus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:47:
[...]

Ik ben wel benieuwd: wat zijn voor jou de voordelen van Brickowl ten opzichte van Bricklink? Zijn er belangrijke verschillen? Ik heb zelf geen ervaring met Brickowl, alleen met Bricklink tot nu toe.
Goeie ook weer. Ik weet niet hoe het is begonnen maar ik ben via dit forum op Brickowl terecht gekomen.
Ik vind Brickowl erg overzichtelijk tov Bricklink maar dat zal persoonlijke voorkeur zijn.
Volgens mij zijn "dezelfde" verkopers op beide sites actief ?
Ik kan je vraag niet echt beantwoorden, doe eens een bestelling zou ik zeggen d:)b

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBoC1nTUvj71KEZQxsgzVuFRhOA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLFhOoLz26ggjnQy5UGKZaFR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZXo5xO80JPM-I9gvBxviIlRSOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0j19Mv8LnCodPQY8UlifJFy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9zfjUOVcN6ieDe-yTnqfZpWEEk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgvZxF1ZnFpsIschK8WDEn3f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJptCxPExpPE-TTtQYMsJ3x4i_c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmsUGwYz9CkHOTOhgb3bpo57.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsqO5dpipkuMU3QSUwhmeKoILeo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJRs8gyRE6zf5GHWelw0dt2r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2sc7Bm7kuxcb7uMPy8JISUFtoQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyVhbqqWBkQ1faFMwZ1AparA.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb vanmorgen lekker weer wat geschoven in de stad. Het strand is nu van helemaal rechts naar helemaal links gegaan.

@mir4dor Ik zal eens een kijkje nemen! Ik ben benieuwd wat de verschillen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Jakkus schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:02:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb vanmorgen lekker weer wat geschoven in de stad. Het strand is nu van helemaal rechts naar helemaal links gegaan.

@mir4dor Ik zal eens een kijkje nemen! Ik ben benieuwd wat de verschillen zijn :)
Heb je dan ook de neiging om er mee te spelen i.p.v. alleen te (ver)bouwen? Ik zie mijzelf wel een verhaallijn spelen in jouw stad alleen kan je dan niet overal even goed bij om bijvoorbeeld een toerist te spelen die aankomt met het vliegtuig in je hotel en de stad gaat ontdekken waarna deze door een ongelukje en door wegwerkzaamheden met een omweg in het ziekenhuis komt te liggen.

Word altijd wel vrolijk van je updates oOo

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jakkus
@Dagg Haha, dat soort verhaaltjes maakte ik vroeger wel met mijn Legokastelen, met mijn broertjes als publiek :) Wat ik nu probeer, is overal kleine verhaaltjes te laten gebeuren in de stad. Bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcAJc3828Lv3lkq2s60y4Jzc8y4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUl1QrUkzZN0xhiygWPfuZoS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6CV78Epn78NB5YbEPTQ0jq71zM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwXFGdZd75JITeA2M89pDZE2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okHnx4rTPvQQsJHVf-uOU66tRYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Xy6UKnI9EKUbQ3g96kCEMn8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k378pCZpepkxjH9NWXX4H89gjVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWzyBSoFEOLNWr3IRxW2WcaU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h9PqqlfenXU__92nQa34hVPcS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3DCGoKvBj4DDmFD70LIKpOh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPz4YanQUdWP74qWEYd0KXXTBqo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2iHkNOg2Zpeyhmhhb3KKLQT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAa71Oblpwv2CZvddB7sjTXVqww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEQyKMLypry09zzhEXmfJCsq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiBmtUeCGPYWTjq119k2SPeOE0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHQqt3xekDNUt0tiMptOs12O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTfGc7MACe7QiUwwlPVISg-iUUg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EG6t0SsfD2naABKL2Z53IDbT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C8A25_QE6Tekb-diSFuPNAHoSM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2FiIscLgKJpWKUQdIgqGVmw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN1vJtzsl9NtbMfuMyHs_SbMR1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7NR5xetNpJ6UvU3L0cZbBEZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bucsg_rdbzpXwbVmbuyXkHijx-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uvKTaGEbYuc0ULqsCLWdDOj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55IWLQNjJY4eaQtSYqLt-ZyVW38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/919AefGi3Yz9van1hlNJRyIV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_u6HOT1YzSjp2cQrO_M_Gqx1co=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEKIyv10bimXyXRHQc4XIoVA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMIrx8tg-nWZLWR92M--RP9sOAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgWIZ955JBCjfsaVNMdchH4f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYUdea2okB6OhlLq_UJwFNIxtbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7ZeN21bFH6vLmuCFoEeOret.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDWsIzeYUQq8zHVXpCdJgBDdfrU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MsUGxmi2owGircBJFUpQo6T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIYWgfSKdcLo8TTMUE5cMgp0j8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yg2tQnyCTjmpOBiuJF9FEN33.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NqB6kjbYwbXe_kUl25ziGR7ea0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLg5FvZSgnpydoo9rzQio52a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pabl9VllYEszkRHSr8KEspOIqkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyLHQtTfUzapCIArhsom5T6i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k42p-2ciqkjE9dC-w5Ct41GohxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJW6J9IbQ1IFScSY3XkxyU93.jpg?f=fotoalbum_tile

1: Minifig geschept door de molen
2: Politie wordt afgeleid tijdens uitbraak
3: Hulpvaardige Hulk
4: Een minifig die teveel heeft gegeten in het hamburgerrestaurant
5: Met pizza is het altijd feest!
6: Straatconcert, met op de achtergrond een wilde achtervolging
7: Toerist heeft niet door dat hij opgegeten gaat worden door een haai
8: Naaktloper
9: Weerzien in het park
10: De Avengers
11: Poes wil niet naar beneden komen
12: De detective is koekjes op het spoor
13: Avengers in actie
14: Selfie!
15: Batman: een heer in het verkeer!
16: Spaceship!!
17: Romance door loslopende hond
18: Kermis
19: De draak heeft eigenlijk gewoon dorst
20: Muziek tijdens het vechten
21: Lekker camperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:40

rammes

koekebakker 1e klas

@Jakkus erg leuk!

psst ligt het aan mijn ogen of zijn de foto's niet scherp?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@rammes Ze zijn niet altijd helemaal scherp inderdaad, excuses ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo, klaar voor pasen... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiX2-Yru-hkT4UUkyT9ubSM_TXU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9IOxRn7hJw1BXIw6ZaHwMFT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbBFENHn95bP2bZF7X-VjTR0ylc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfCQ1BtqoJ0LUG6gpeugN0W7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yss-MMKFXjW1LHmr_QJrgE-voF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSLty70EtGURXXrGAZ8P7NYZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnH7YLb3keVnXZa175T5uiPxmJU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lSrXBHJgjr9x8IDnMBC2g0L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0Ri3Zek1szchYLRUH1NPJiubXU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAl8cejYNZlUkU3YD5FtY5ZF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irpYN_20gM6R0Y_NPl6nARoNmQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOK40PMYyF84Z2WNkbrHkGYp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0MrljjVL62QzOIj5cXIj4WxVnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxdtuoX5QrO0gzQgtFbEJPtD.jpg?f=fotoalbum_tile

Het zijn 40527, 40463, 40523, 30583 en 40449.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v21SufAKRYo7kx8W20Qp0B5jpDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfnlQcqh9TYIF6Qth2c2sMTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier ons paas-schapje.

Kreeg vorig jaar het huisje gratis bij de spaceshuttle, en de rest bij de DeLorean.

Volgens mijn vrouw moet ik over een jaartje weer iets bestellen op lego.com :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Leuke setjes zijn dat! Lekker kleurrijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 22:53
TripleQ schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:04:
[Afbeelding]

Volgens mijn vrouw moet ik over een jaartje weer iets bestellen op lego.com :9
Ben jij met mijn vrouw? :P :+

Ik vind het wortelhuisje nog steeds het leukste eigenlijk. Het konijntje + ei is door mijn dochter (6) helemaal zelf in elkaar gezet. Vet trots was ik. En zij: "Ja, zit toch een boekje bij?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja die setjes zijn leuk voor de kids. Mijn zoontje van 3,5 jaar zet ze ook al bijna alleen in elkaar. Alleen die van deze week bevatte allemaal wel erg veel klein spul, dat vind die nog te lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Jakkus schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:54:
@Dagg Haha, dat soort verhaaltjes maakte ik vroeger wel met mijn Legokastelen, met mijn broertjes als publiek :) Wat ik nu probeer, is overal kleine verhaaltjes te laten gebeuren in de stad. Bijvoorbeeld:

1: Minifig geschept door de molen
2: Politie wordt afgeleid tijdens uitbraak
3: Hulpvaardige Hulk
4: Een minifig die teveel heeft gegeten in het hamburgerrestaurant
5: Met pizza is het altijd feest!
6: Straatconcert, met op de achtergrond een wilde achtervolging
7: Toerist heeft niet door dat hij opgegeten gaat worden door een haai
8: Naaktloper
9: Weerzien in het park
10: De Avengers
11: Poes wil niet naar beneden komen
12: De detective is koekjes op het spoor
13: Avengers in actie
14: Selfie!
15: Batman: een heer in het verkeer!
16: Spaceship!!
17: Romance door loslopende hond
18: Kermis
19: De draak heeft eigenlijk gewoon dorst
20: Muziek tijdens het vechten
21: Lekker camperen
Wat ik zie bij 5 is toch echt dat de bruidegom de pizza betaald met de ring :D

Misschien wel een leuke vraag die men hier persoonlijk wil beantwoorden.

Ik was vroeger van City en Technics Lego. City was ik altijd aan het bouwen en verhalen maken en met Technics (met veel functies) zodra ze gebouwd waren uren zoet met ‘bouwen’, ‘graven’ ed door de kamer.
Dat heb ik niet meer met Technics daarom mijn Rode kraan en een paar anderen verkocht maar alle NASA achtige en City vind ik nu nog steeds echt leuk om meer mee te doen dan alleen bouwen en ten toon te spreiden.

Eens even kijken hoe ik een pol kan starten..

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 09-04-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Poll: Wat heeft Lego bij jou als hoofddoel?
Om te bouwen en tentoon te stellen
Om te bouwen en te spelen
Om te bouwen (om daarna te verkopen)
Om te investeren
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404414&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Prosac schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:32:
[...]

Ben jij met mijn vrouw? :P :+

Ik vind het wortelhuisje nog steeds het leukste eigenlijk. Het konijntje + ei is door mijn dochter (6) helemaal zelf in elkaar gezet. Vet trots was ik. En zij: "Ja, zit toch een boekje bij?" :D
Hier noemen de jongens dat een "gebruiksaanboekje" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik miste er eigenlijk nog één "Bouwen, tentoonstellen en verkopen". Tenminste dat is de planning een beetje bij mij. In Coronatijd weer aangestoken door een collega, hij heeft weleenswaar alle technic modellen die je maar kunt bedenken. Ik ben meer in series zoals Nasa (die heb ik nu compleet) en ideas of expert modellen. Overigens moet ik bekennen, dat ik nog niet zeker weet of ik mij aan "verkopen" weet te houden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 09-04-2022 19:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Alleen bouwen. Het daarna neerzetten is vaak het probleem, en verkopen doe ik niet zo snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Bouwen, daarna het B,C of D model via Rebrickable aanschaffen :Y)
Bij sommige zelfs andersom zoals de 2022 Batmobile en de gele Fiat 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Nu online
En waar valt bouwen en daarna eventueel een alternatief bouwsel ontwerpen dan onder? Bouwen en spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Nu online
Dagg schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:23:
Wat je zegt @Roy vd M., dat is het wel. Ergens zit er een nieuwsgierig aagje in mij die wel benieuwd is hoe zoiets gewaardeerd wordt. En dan maar het net als bij @Sato niet uit hoeveel je er verkoopt.

En misschien is het vrij vergeven zoals @Jakkus nog wel het beste om de stemming te peilen.

Ik ben nog lang niet zo ver maar denk ook niet dat het op Rebrickable verschijnt. Maar die gedachte kan nog veranderen want zie toch wat op tegen het maken van de instructies.

Moest het even opzoeken maar onderstaand bericht is niet verder gekomen tot nu toe. De extra punten waar ik het over had zitten hem in de bumpers en ook de hoek van het achterraam.

[...]

Ik denk telkens dat het wel kan met de steentjes die in de set zelf zitten maar zeker weten doe ik niet.
Het is jammer dat je met een gratis rebrickable account geen informatie kan inzien over het aantal downloads/pagina bezoeken, wil je dat onbeperkt kunnen dan moet je betalen voor het moc designer abonnement. (Wat ik alleen zou doen als ik bouw instructies verkocht.)

Omdat ik mijn bouw instructies gratis weggeef heb ik ook enkel een gratis account, Enige waar ik iets uit kan concluderen is likes en comments (maar dat zijn niet perse builds).
Verder prive berichten (zeer zelden) en Instagram posts met een @ aan mij gericht.

Nu is mijn doel al bereikt als één persoon hem gebouwd heeft wat meestal ook het geval is. (Alhoewel ik ze zelf eerst test bouw voor ik ze upload dus eigenlijk ontwerp ik voor mijzelf? :o )

---

Wat de fiat 500 betreft, ik zie niet perse problemen om het dak, voorruit en de zijkanten iets te verlagen. Maar de achterklep wordt dan wel een probleem.

Die creator expert auto's kun je een klein beetje zien als een karikatuur van de auto, Alle belangrijkste kenmerken zijn er maar het klopt net niet helemaal
Het is namelijk vrijwel onmogelijk om het helemaal perfect te krijgen met Lego onderdelen en dan wordt 90/95% correct het hoogst haalbare voor een Lego set.

Natuurlijk zijn er MOC ontwerpers die een nog beter eindresultaat kunnen neerzetten dan Lego maar dat zit dan wel vaak vol met complexe bouw technieken die Lego niet zal gebruiken omdat Lego zich focust op een relatief frustratie vrij bouwproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Er is zeker meer mogelijk ja, durf alleen niet de poll aan te passen. Ik denk dan dat het eigenlijk ‘Om te bouwen (daarna verkopen, bewaren of MOC’en)’ had moeten zijn jullie reacties lezende.

Hoe kleiner een project hoe belangrijker de details, en dan is de verhouding ook sneller een probleem met de voor de hand liggende bouwtechnieken en steentjes dunkt me.
Pagina: 1 ... 180 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .