Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 179 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.932 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

zonoskar schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:00:
[...]
Ik krijg er ook vreselijke FOMO van, maar gelukkig is de voorraad op, dus moet ik toch wachten :)
Gelukkig... Ik ben nog steeds bezig met m'n boomhut, mijn man is bezig met z'n globe en de titanic ligt nog te wachten... (wij lego'en eigenlijk alleen tijdens de lunch pauze, het voordeel van thuiswerken!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twonha
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 22:34
[b]Wailing_Banshee in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"mijn man is bezig met z'n globe
Speaking of de globe... Ik wil 'm graag hebben, maar niet per se voor 200 euro vanuit de Lego winkel. Maar elders is-ie niet te koop. Is al bekend of die set bij andere winkels komen te liggen, en vanaf wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
JBplap schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:56:
[...]

Welke Lego Masters zijn er eigenlijk nog meer?
Naast:
Australie (echt super tof, KALE SCALE ftw :rofl:)
NL
USA (ooit met seizoen 1 gestart, maar wat een geschreeuw)
Hier staat een lijst met alle versies: wikipedia artikel
Het zijn er toch al aardig wat :P

Ik kijk ook al uit naar de Nieuw-Zeelandse versie die dit jaar van start gaat.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:41
Er zijn vast legio bronnen voor nieuwe LEGO leaks etc. Maar ik zou zo niet weten welke goed is. Zit eigenlijk te wachten op leaks/aankondiging van een nieuwe 1:8 technic auto. Gezien de vorige 3x er 2 jaar tussen zat (2016, 2018 & 2020) leek het me logisch dat er dit jaar ook een in aantocht was maar voor zover heb ik nog niks gezien/gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 22:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik zie dat de DeLorean in Amsterdam en Leidschendam wel in de LEGO store verkrijgbaar is.... zou er een tweaker zijn die me kan helpen 1 naar Friesland te krijgen? O+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Conclusie van even lego kijken in de Lego store in Utrecht

- back to the future auto, al ben ik best fan van de films, neuh. Ik vind hem niet echt gedetailleerd, vooral die motorkap is een groot recht vlak.

- titanic en de grote at-at. Wow, wat een detail, wat indrukwekkend. Maar waar raak je ze kwijt...? 😉 😝

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

42erik schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:32:

- back to the future auto, al ben ik best fan van de films, neuh. Ik vind hem niet echt gedetailleerd, vooral die motorkap is een groot recht vlak.

- titanic en de grote at-at. Wow, wat een detail, wat indrukwekkend. Maar waar raak je ze kwijt...? 😉 😝
Weleens een Delorean goed bekeken, weinig airodinamica, allemaal platte en rechte vlakken. Geen mooie lijnen... :D Wat dat betreft is daar niets mis aan in het Lego model, als je het mij vraagt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:44

De AT-AT ben ik vandaag mee begonnen 😎 al een geschikt plekje voor in gedachten gelukkig 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aX_aoeypL6JvSCy6r3AyQXgXRXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GqMqml2FyT6q1vQi3LOccTt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Die heb ik ook nog ergens liggen in een doos. Tijdje geleden heb ik hem nog in elkaar gezet maar ik heb het idee dat hij vroeger veel groter leek :P Nu vond ik hem vrij simpel en kaal.

In het midden de 6781

[Afbeelding]

De Mtron set blijft wel mijn favoriet.
Ik heb hem pas nog in elkaar gezet. Hij was qua grootte wel kloppend met mijn geheugen, maar wat weinig steentjes als je het met by vergelijkt. Nu alles dicht gemaakt, toen dingen functioneel open gelaten. Grappig dat verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:48:
[...]

Weleens een Delorean goed bekeken, weinig airodinamica, allemaal platte en rechte vlakken. Geen mooie lijnen... :D Wat dat betreft is daar niets mis aan in het Lego model, als je het mij vraagt.
Het feit dat ie realistisch is maakt hem niet mooier he :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dat zien we wel wanneer we eraan toe zijn :p Zal waarschijnlijk pas aan het eind van de zomer zijn, gezien de snelheid waarop wij lego sets in elkaar zetten :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

42erik schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 17:04:
[...]

Het feit dat ie realistisch is maakt hem niet mooier he :p
Daar heb je inderdaad een punt. 😄

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
AngelDust schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:42:
Ik zie dat de DeLorean in Amsterdam en Leidschendam wel in de LEGO store verkrijgbaar is.... zou er een tweaker zijn die me kan helpen 1 naar Friesland te krijgen? O+
Ken het probleem voor mijn vrouw met een Barbie die wel beschikbaar is nog in een winkel in Leeuwarden. 2,5 uur rijden. :+
Andere barbie uit dezelfde reeks moeten we nog ophalen in Zoeterwoude. Zitten alleen nu nog in quarantaine. -_-

Echt jammer dat winkels niet iets kunnen/willen regelen qua versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:02
Ja gedoe. Ik woon zelfs in Amsterdam maar geen mogelijkheid nog om naar de Kalverstraat af te rijzen. Budget slinkt snel, al wat losse steentjes gekocht deze maand en getankt.
Een tankbeurt kost tegenwoordig bijna net zoveel als een DeLorean -O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00
Paasvakantie!
Voor de zoon eentje uit de backlog gehaald die hij al een tijd wil bouwen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQyh30SzrKKQxmcfXqeAUR5ye7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWefi1uPPqItpbS6s1OL7Scw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mir4dor schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:20:
Ja gedoe. Ik woon zelfs in Amsterdam maar geen mogelijkheid nog om naar de Kalverstraat af te rijzen. Budget slinkt snel, al wat losse steentjes gekocht deze maand en getankt.
Ik geniet van auto rijden en heb een leasebak. Heb er echt 0 problemen mee om even een uur heen en een uur terug te knallen. Vaak zat gedaan ook, zowel voor nieuwe Lego als tweedehands. Voor speciaal spul ga ik ook rustig anderhalf uur enkele reis in de auto zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tja, dat is het verschil tussen zakelijke lease en zelf brandstof moeten betalen.
Voorheen met leaseauto en geen kids geen probleem om even te rijden, maar met kids ligt bij mij de prio zeker niet bij even 2 x 1,5 uur autorijden. Daarnaast nu zelf autokosten betalen. Voor de autokosten kun je dan een leuke Lego set bestellen. De keuze is dan snel gemaakt. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:15

rammes

koekebakker 1e klas

Ik had voor de fun drie zakjes besteld uit serie22. Maar die zijn best leuk 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRCwPdBem6YNz7wUTkk4hotu0DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6YJMe5lKeD0Ig2eGJRIaivo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
meesje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:
Tja, dat is het verschil tussen zakelijke lease en zelf brandstof moeten betalen.
Voorheen met leaseauto en geen kids geen probleem om even te rijden, maar met kids ligt bij mij de prio zeker niet bij even 2 x 1,5 uur autorijden. Daarnaast nu zelf autokosten betalen. Voor de autokosten kun je dan een leuke Lego set bestellen. De keuze is dan snel gemaakt. :)
Zeker dat. Maar ja, het leven bestaat naast Lego nog uit vele andere dingen (die geld kosten)
Helaas kom ik onder het woon/werkverkeer niet uit. Maar goed, dat is een andere discussie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
rammes schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:02:
Ik had voor de fun drie zakjes besteld uit serie22. Maar die zijn best leuk 🤩
Ik vind het ook een leuke serie, en per toeval heb ik vandaag ook een gokje gewaagd en twee zakjes in m'n bestelling op S@H toegevoegd. Nog leuker is dat er ik niet zelf voor hoef te betalen, op bevel van hogerhand (aka m'n moeder) moest ik mijn eigen verjaardagscadeau bestellen O-)

CMF serie 22 is wel één van de betere naar mijn bescheiden smaak, de meeste minifigs heb ik al binnen (en soms meer dan één). Van quasi al de minifigs wil ik wel een exemplaar, dus het gokken maakt niet uit (vooral met iemand anders geld ;)).

Qua CMFs ben ik ook wel nieuwsgierig naar het gerucht ivm de serie van classic minifigs die dit jaar zou verschijnen (in het kader van 90 jaar Lego). Welke minifigs zijn het meest iconisch?
Voor mij alvast deze:
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.brickshelf.com/gallery/Dunechaser/Classic/construction.worker.jpg?w=200
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/fig-000127/57440.jpg/800x800p.jpg?1602528569.120282
Alles wat met constructie te maken had had mijn voorkeur als kind :9

Oja, de eigenlijke 'bulk' van mijn bestelling is 10278 Police Station, 60326 Picnic in the park en 3 GWPs (2x Pasen en de Vintage Taxi die weer (nog?) bij modulars geleverd wordt).

[ Voor 31% gewijzigd door Kapoen op 02-04-2022 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dit mag via DM's.

[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:46 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41

Ik heb het geluk dat ik een grote boekenkast in de huiskamer heb staan met precies voldoende ruimte tussen bovenkant van de boekenkast en het plafond om de Titanic bovenop de boekenkast te kunnen plaatsen met nog enige speling zodat ik de Titanic nog wel kan optillen. :)

Maar inderdaad, die grote AT-AT lijkt me heel erg gaaf om te bouwen (idem voor de grote Millennium Falcon), maar daar heb ik geen mooie plekken voor om ze neer te zetten. Gelukkig bederven ze niet dus laat ik die dozen in de berging staan en wie weet ooit. Misschien als de kinderen het huis uit zijn en er meer ruimte in huis beschikbaar komt. Eigen LEGO hobby kamer voor mij ofzo :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 19:26

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Roy vd M. schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:23:
Ik had doos 1 van de Lamborghini Sian af…

Vervolgens 's kijken of er leuke upgrades waren; en dat bleek zo te zijn. Gratis en al: https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details. Het is een combinatie van verschillende upgrades bedacht door verschillende bouwers.

De bijna 300 extra onderdeeltjes die hiervoor nodig zijn, konden in nieuwstaat verdeeld over twee bestellingen in Nederland worden gekocht. Deze zijn nu een paar dagen later binnen. Kostte iets van 50 euro in totaal. Het ziet er naar uit dat ik kan gaan demonteren en opnieuw beginnen :)

[Afbeelding]
Ik heb de gepimpte versie ook "af", gaandeweg de bouw miste ik echter toch wel enkele parts of had ik enkel nog donkergrijs over waar ik zwart nodig had.
En in enkele gevallen was het ook echt wel zoeken waar en hoe de getoonde bricks op het model geplaatst dienden te worden... pfoei
Ik zal zeker hier of daar een foutje gemaakt hebben met bouwen maar zoveel issues heb ik in het verleden nog nooit gehad.

Al met al een challeniging build waarbij ik niet helemaal tevreden ben over het resultaat, helaas zit er een paar dagen werk in waardoor ik (in ieder geval voorlopig) niet geneigd ben om overnieuw te beginnen. :/

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
sjunnie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:00:
[...]

Ik heb de gepimpte versie ook "af", gaandeweg de bouw miste ik echter toch wel enkele parts of had ik enkel nog donkergrijs over waar ik zwart nodig had.
En in enkele gevallen was het ook echt wel zoeken waar en hoe de getoonde bricks op het model geplaatst dienden te worden... pfoei
Ik zal zeker hier of daar een foutje gemaakt hebben met bouwen maar zoveel issues heb ik in het verleden nog nooit gehad.

Al met al een challeniging build waarbij ik niet helemaal tevreden ben over het resultaat, helaas zit er een paar dagen werk in waardoor ik (in ieder geval voorlopig) niet geneigd ben om overnieuw te beginnen. :/
Ikzelf had gelukkig niet het probleem van ontbrekende onderdeeltjes, maar ik kan me er alles bij voorstellen. Het is een combinatie van continu goed opletten en geluk dat alles in één keer goed gaat. Bij mij wist ik 1 zwarte pin niet te plaatsen. 10 minuten zoeken op de tekening, toen dacht ik, bekijk het maar met je zwarte pin. En het model is tot op heden nog niet in elkaar gezakt.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Dit mag via DM's.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:47 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:36

QuattroNL

It is I.

Backlog keuzestress :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFsCwnhAF7EK_4_3VfcPRrWMB4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rH1A2Z47Lh7opyu49vNkYo9F.jpg?f=fotoalbum_large

En daarnaast: waar láát ik het? -O-

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
QuattroNL schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:05:
[Afbeelding]

Voor 100 euro neem ik het wel van je over als het toch in de weg staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dit mag via DM's.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:47 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Toch wel een gaaf gezicht zo, 2 Titanics naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AB5oLqdgsRRCdmpiemIxM65orQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHFVainE6Y6jayZbg2zmmYtf.jpg?f=fotoalbum_large
M'n zoontje heeft nu wel nieuwe ideeën om zijn versie te verbeteren, met name qua detaillering.
De 10294 gaat weer in de verkoop, neemt wel erg veel ruimte in en ik vind 'm gewoon te duur om te houden V&A is niet hier

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:05
V&A is niet hier.

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:48 ]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Wannabe-modden is niet de bedoeling.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Het is hier geen Facebook of Marktplaats. Op 'n publiek forum aankondigen dat je 'n DM gestuurd hebt is écht niet de bedoeling.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
[Afbeelding]

Oee mooie sets. Ikzelf heb de batwing (reeds gebouwd) en de tumbler (in backlog). Maar een goede deal voor de 76139 moet ik nog vinden. Hoe langer ik wacht des te moeilijker het wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Tomahawk_nr1 schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:23:
[...]
Oee mooie sets. Ikzelf heb de batwing (reeds gebouwd) en de tumbler (in backlog). Maar een goede deal voor de 76139 moet ik nog vinden. Hoe langer ik wacht des te moeilijker het wordt.
De 76139 wordt zo te zien alleen maar duurder. Blij dat ik deze een tijd terug nog voor een mooie prijs kon kopen.

Ik laat ze voorlopig maar even zo liggen, heb er toch geen plek voor.
En als de prijs voor deze sets echt hoog wordt dan weet ik niet of ik ze überhaupt ga bouwen (zelfde heb ik met de oranje Technic Porsche).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:19

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]

Die Batmobile is echt nice! Doet me aan mijn jeugd denken. Is zeker niet meer officieel te krijgen en nu heel duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Secsytime schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:36:
[...]
Die Batmobile is echt nice! Doet me aan mijn jeugd denken. Is zeker niet meer officieel te krijgen en nu heel duur?
Klopt, is volgens mij eind vorige jaar uit de Lego shop verdwenen. Ik heb er ook nog een voor een leuke prijs weten te bemachtigen. Verbaasde mij al hoe snel deze op verschillende site kwa prijs omhoog vliegt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43
Vandaag de technic mc laren afgemaakt, heb wel wat veranderd andere wielen en banden er op gezet, die originele met wieldoppen waren echt lelijk en voor en achter even breed, profiel is nog steed niet kloppend maar beter als die lego wielen.

Verder heb ik aan de voorkant de neus dicht gemaakt met tegels vond al die gaten er niet zo mooi uit zien, en ik heb een paneel over de motor heen gemaakt, nu vind ik hem wel gaaf geworden met deze aanpassingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AnFssc_hfuI5GRFppiLdUftoQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgCniUZkhXum8U9z8wDIx7Eb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dcq-XB6MGquihuKAvA7STgoeMtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRCAdou2ZRpOe2K5peQZDuUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0D4hjCXtxohB2bnwe25ww0jObU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rASQKKcl3MRrO4TEMkRCmYzy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15HUKyaZKcxd95CTdQK1Z_HcBrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxZDFGAekdWrLPz0naU5TulA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:19

Secsytime

Automagisch

_Dune_ schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:13:
[...]

Klopt, is volgens mij eind vorige jaar uit de Lego shop verdwenen. Ik heb er ook nog een voor een leuke prijs weten te bemachtigen. Verbaasde mij al hoe snel deze op verschillende site kwa prijs omhoog vliegt.
Gelukkig heb ik geen last van FOMO, dan maar niet :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Grappig, ik heb dit weekend ook de McLaren afgemaakt. Ik heb alle gekke kleuren weggelaten en zwarte pins gebruikt (behalve in de vleugel, daar paste blauwe pins juist beter). Hier naast zijn 2 broertjes (de Williams heeft even zijn banden moeten doneren, dus die kon niet op de foto. Tafel is ook niet eens breed genoeg voor 4 auto's naast elkaar). De McLaren is de langste van de 4, 1 stud langer (op het oog geschat) dan de Silver Champion. De Ferrari is een stukje korter. De ophanging is redelijk vergelijkbaar, maar de McLaren gebruikt de nieuwe hubs, terwijl de oudere auto's brick-built hubs hebben. De oude auto's hebben ook een stuk meer stuuruitslag dan de McLaren, onrealistisch meer uitslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywW2A65Iv4YVUkoYdK3NGuzN9kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CY487htbbUD168hjQjYzOBu4.jpg?f=user_large

Met de 'echte' formule 1 achterbanden lijkt het een stuk beter, alleen dat profiel op de voorbanden is jammer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R33uKzeprMY4Er98TNQ4U9OpRH0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RaR5syIOeijwx62kOd9DC39n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiFAMCMIWyjCOqr4ciHFXgtY8WQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wX91HB7dpCMVXAaVqCnVQ6ej.jpg?f=user_large

De intake van de vloer is mooi gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SF7cTkrgQF9rNpSX4RZPNqDpeHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSqCzcP2kpbCDG5L5ZYEW6RQ.jpg?f=user_large

Dan is het deste jammer dat er verder niets speciaals aan het model zit. Geen airbox op de motor, geen aanduiding van radiatoren of uitlaten. Hier de functies van de McLaren vergeleken met die van de Ferrari :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_yIz_Eb8bvGmEkIpMPdl-U-U7s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k6wuSymeXBtlZlb9kd97NwSh.jpg?f=user_large

@gizmokat Zijn dat gewone RC banden/velgen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

sus

is druk :+

[edit]
Reactie verplaatst naar bestellingen-topics

[ Voor 88% gewijzigd door sus op 04-04-2022 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Bestel-updates mogen in 'n ander topic.

[ Voor 70% gewijzigd door Ardana op 04-04-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
:?

[ Voor 99% gewijzigd door gizmokat op 04-04-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
zonoskar schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:42:
Grappig, ik heb dit weekend ook de McLaren afgemaakt. Ik heb alle gekke kleuren weggelaten en zwarte pins gebruikt (behalve in de vleugel, daar paste blauwe pins juist beter). Hier naast zijn 2 broertjes (de Williams heeft even zijn banden moeten doneren, dus die kon niet op de foto. Tafel is ook niet eens breed genoeg voor 4 auto's naast elkaar). De McLaren is de langste van de 4, 1 stud langer (op het oog geschat) dan de Silver Champion. De Ferrari is een stukje korter. De ophanging is redelijk vergelijkbaar, maar de McLaren gebruikt de nieuwe hubs, terwijl de oudere auto's brick-built hubs hebben. De oude auto's hebben ook een stuk meer stuuruitslag dan de McLaren, onrealistisch meer uitslag.

[Afbeelding]

Met de 'echte' formule 1 achterbanden lijkt het een stuk beter, alleen dat profiel op de voorbanden is jammer.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De intake van de vloer is mooi gemaakt.
[Afbeelding]

Dan is het deste jammer dat er verder niets speciaals aan het model zit. Geen airbox op de motor, geen aanduiding van radiatoren of uitlaten. Hier de functies van de McLaren vergeleken met die van de Ferrari :)
[Afbeelding]

@gizmokat Zijn dat gewone RC banden/velgen?
Ja dit zijn rc banden en velgen, toevallig had ik deze set nog liggen, heb ze alleen zwart gemaakt, zijn ook nog wel slicks of andere banden in deze maat te krijgen, maar ik wou niet heel veel extra geld er aan spenderen aangezien ik deze nog had liggen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Het is goed te zien dat mensen dit een fijne, gezellige plek vinden. Maar, het is wel jammer dat hierdoor mensen zich niet meer aan de spelregels houden.

Even dus in herinnering brengen:
- Geen onzin ("Hoe gaat het?" of "ik heb je 'n DM gestuurd")
- Geen wannabe-mod-reacties (daar hebben we TR's voor)
- Geen bestel-updates ("ik heb X besteld!")
- Geen V&A ("ik heb deze over, wil iemand 'm over kopen?")

Dank!

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Wat is eigenlijk de meerwaarde van het bewaren van de LEGO dozen? Ik heb nu een x aantal in de kast liggen welke ik waarschijnlijk niet eens ga verkopen (misschien ooit als ik 80 ben), maar vroeg me af of het het wel waard is deze te bewaren of niet. Ik zet de sets in elkaar zonder stickers en de dozen zijn heel maar platgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RubjeMazter schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:36:
Wat is eigenlijk de meerwaarde van het bewaren van de LEGO dozen? Ik heb nu een x aantal in de kast liggen welke ik waarschijnlijk niet eens ga verkopen (misschien ooit als ik 80 ben), maar vroeg me af of het het wel waard is deze te bewaren of niet. Ik zet de sets in elkaar zonder stickers en de dozen zijn heel maar platgemaakt.
Meestal bewaar je de doos om hem ooit te kunnen verkopen. Ik heb de meesten opgevouwen behalve de technics supercar dozen. Die zijn gewoon mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat is eigenlijk de meerwaarde van het bewaren van de LEGO dozen?
Voor sets < 10 jaar oud is de meerwaarde niet zo heel hoog. 10-20 euro max. De kopers zien de dozen eigenlijk als bonus waar ze niet extra voor willen betalen. Dit is anders bij oudere sets lijkt me, al heb ik daar niet echt ervaringsgetallen bij. ik zie bijv de 8880 zonder doos zo rond de 100-120 euro te koop staan. Met doos is dat al gauw 200 euro.

Het meeste waard blijven sets die opgeopend zijn. Maar ja, wie koopt er nou Lego om niet open te maken. Ik heb mijn 41999 ook gewoon opgebouwd en daarmee dus 200-300 euro van de waarde vergooid.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Meestal bewaar je de doos om hem ooit te kunnen verkopen. Ik heb de meesten opgevouwen behalve de technics supercar dozen. Die zijn gewoon mooi ;)
Die heb ik inderdaad ook nog in elkaar gelaten, maar voornamelijk de kleinere dozen zijn platgemaakt.
Het meeste waard blijven sets die opgeopend zijn. Maar ja, wie koopt er nou Lego om niet open te maken.
Exact mijn gedachte, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:
Ook meteen een stuk milieubewuster dan 3 uur rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Als je niet wil verkopen, geen. Ruimte verspilling dan in mijn bescheiden mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

42erik schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:11:
[...]

Als je niet wil verkopen, geen. Ruimte verspilling dan in mijn bescheiden mening
Behalve dat sommige van die dozen ook gewoon prachtig zijn :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08
Wailing_Banshee schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:18:
[...]

Behalve dat sommige van die dozen ook gewoon prachtig zijn :D
Foto van maken en hup, opgeruimd. >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Dozen gaan hier eigenlijk direct bij het oud papier, ongeacht hoe gaaf ze er uit zien. Sets koop ik uitsluitend voor mezelf (en voor eventueel nageslacht) dus dozen heb ik niks aan. Als ik sets een keer besluit af te breken om wat voor reden dan ook dan gaat het in een ziplock bag en in een bak/kist voor als het weer een keer opgebouwd gaat worden.

Ik denk dat het merendeel van de mensen (los van de (door)verkopers) er ook nooit meer iets mee zal doen. Dan heb je dus een shitload aan dozen ergens liggen. Eventueel platgemaakt zodat het minder ruimte in beslag neemt, maar that's it. Het ligt daar maar... Zonde van de ruimte :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Iedereen moet doen wat ie wil met de dozen, los van wat een ander ervan vind. De een vind dat de doos bij het product hoort, de ander vind het artwork op de doos een meerwaarde hebben, de andere bewaart het voor een eventuele verkoop en weer een ander die gooit ze in de kliko. Er is simpelweg geen goed of fout.

Ik maak de dozen netjes plat en bewaar ze voor wat betreft de noemenswaardige sets. Platgemaakt nemen ze echt niet zoveel ruimte in beslag en vooralsnog heb ik er een mooi loos plekje voor op de zolder waar het me totaal niet in de weg ligt. Uit het zicht en anders was het een lege plek.

Ieder z'n ervaring met het verkopen van LEGO kan natuurlijk anders zijn, maar met de sporadische keren dat ik LEGO verkocht heb zijn er kopers bij geweest die het echt wel op prijs stelden dat er een doos bij zat. Misschien geeft het een gevoel van een 'completer' product of waar meer met zorg is omgesprongen. Of simpelweg omdat ie het koopt om cadeau te geven aan iemand... en het met een doosje erom heen leuker gepresenteerd kan worden.

Maakt me verder ook niet zoveel uit. Sommige dozen zien er ook gewoon goed uit, zoals die klep doosjes van Doctor Who, Wall-E, Caterham 7 en dergelijke. Mocht ik ooit klaar zijn met LEGO en de sets bewaren voor het nageslacht dan kan ik me met dergelijke sets voorstellen dat ik de onderdelen in een zip-lock zak in genoemde dozen terug doe.

En ja er zijn ook genoeg dozen die in de kliko belanden. Van LEGO City en Friends is het meeste in de kliko beland. Het papier hè.... :P

Maar de dozen discussie is net zo eindeloos als een discussie die je kunt houden over mensen die dure LEGO sets kopen om eenmalig te bouwen om ze vervolgens te laten verstoffen in een vitrinekast. LEGO was toch om mee te bouwen? Ook dat kun je zonde vinden... honderden, duizenden euro uit te geven aan LEGO wat je eenmalig bouwt om vervolgens neer te zetten. Aan eenieder z'n eigen invulling aan de hobby.

Zo koop ik ook fysieke boeken. Zonde het papier en de ruimte die het in je boekenkast inneemt toch? :+

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 05-04-2022 09:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Over bouwen gesproken, de rode kraan zit weer in elkaar :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6VxtcWzHs7xlAByjfREDr7PXDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbBEDrEJ5q4KtI8BAi4LlnTD.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft een hele mooie bouw en in prijs-kwaliteitsverhouding is het ook een van de beste set van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Afas schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:57:
Over bouwen gesproken, de rode kraan zit weer in elkaar :*)

[Afbeelding]

Blijft een hele mooie bouw en in prijs-kwaliteitsverhouding is het ook een van de beste set van de afgelopen jaren.
Hoelang deed je over het bouwen, de eerste en tweede keer? Met het opnieuw bouwen heb je wellicht nog een actieve herinnering van de vorige keer. Gaf het opnieuw bouwen nog steeds dezelfde voldoening met ow en aaah momenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:02:
[...]

Hoelang deed je over het bouwen, de eerste en tweede keer? Met het opnieuw bouwen heb je wellicht nog een actieve herinnering van de vorige keer. Gaf het opnieuw bouwen nog steeds dezelfde voldoening met ow en aaah momenten?
De bouwtijd heb ik niet echt bijgehouden maar ik denk dat ik er de tweede keer ongeveer even lang over gedaan heb. Wat geholpen heeft is dat ik de set na het afbreken gesorteerd heb en in mijn (nog) beperkte voorraadbakken gedaan heb vanwege de grote aantal onderdelen. Dat betekende dat ik nu weinig hoefde te zoeken en 95% van de onderdelen direct gesorteerd bij de hand had. Ik ben redelijk nauwkeurig dus ik maak niet zo vaak bouwfouten, heb het deze bouw 1x gehad (en 1x dat ik iets uit elkaar moest halen vanwege een eerder geplakte sticker die nu verkeerd zat)

De bouwervaring is wel iets anders want je weet grofweg wat er komt, maar de details ben ik na anderhalf jaar wat kwijt. Dus niet zo zeer ow en aaah momenten. Wel dat soms even denkt, hoe zat dit ook al weer in elkaar.
Nu is dit een van de complexere sets van de afgelopen jaren, bij een modular zul je dat sowieso al minder hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Updeetje van de Liebherr PR766!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rezuw6VKL1s1aXSeGb0QISjfY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9s6y91KVHMWYmAZ3dMPMYTUs.jpg?f=fotoalbum_large

Dozerblad zit erop dus veel langer wordt het apparaat niet, tijd voor een banaanfoto :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4P3TYGkt_h02P1Lfpf8xm0JCYlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzkceFuoc9HDGHNhq4b2Ktf2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NY_prxzHaAR29-vPuaQm8vb28AA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGPc0ExIYIBXcIkCbHSujNLM.jpg?f=fotoalbum_large

Nadeeltje van een MOC is het gebruik van gestickerde steentjes. Ik schrijf de bouwstap op een lijstje met zaken waar ik nog eens naar wil kijken, dan hoef ik niet meteen een ongestickerde steen te zoeken (je zal net zien dat het ook de laatste was, dan blijf je zoeken :+ ).

Hier zit een stuk dashboard van de 9800 op het Dozerblad, how's that for circulaire economie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6WgGP8IzrAcMLBBrJRSAVCFBjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXHLGgIksSbWYKpm7QsB4zQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Gauw weer even een stukje verder bouwen, het regent toch buiten.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:55
Tijdje geleden Lego The Skywalker Saga Deluxe edition gepreordered, deze komt met de 30625 Skywalker minifigure :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Va_thn8C4YDWYTEALsp2nkdWJxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIginJ18dlJCGD3m4q8cwYoR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZ6DyehzxqU_koMmMyHRXo1E6UI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdXx9TWYPpXLKv8zGnjg1KdB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

schumi1986 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:49:
Tijdje geleden Lego The Skywalker Saga Deluxe edition gepreordered, deze komt met de 30625 Skywalker minifigure :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf heb hem ook binnen! Ik had hem hier gepost: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2123526

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Prosac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Smae9_6MFXbwUO0lcE8sW8duyB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXig6seerqSEpU44tuTvfirb.jpg?f=fotoalbum_large

:9

Nu nog de tijd vinden om er mee aan de slag te gaan. :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:28
Tijd moet geen probleem zijn hiermee :P :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Prosac schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:21:
[Afbeelding]

Daarom moet je hem gisteren bouwen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 19:26

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Andries155 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:25:
Tijd moet geen probleem zijn hiermee :P :+
Jaha, maar dan moettie wel eerst af zijn, anders doettie niks... :o

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kan ook beginnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXVdAkmkqunRp8a7hTN1K-dKDhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrqcMWi7ndneTYhCNawzPRyA.jpg?f=fotoalbum_large

Ow nee, toch nog niet.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

BillSpaarbank schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:18:
Ik kan ook beginnen!

[Afbeelding]

Ow nee, toch nog niet.
Met links kan ook prima. Maakt het meteen wat uitdagender :9

[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 05-04-2022 19:21 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

souljah1h schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:21:
[...]

je hebt het nog steeds over LEGO bouwen?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:28

TheVMaster

Moderator WOS
Prosac schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:21:
[Afbeelding]

Ik heb het idee dat er in zakje 4 twee blokjes ontbreken. 😳

Neverland, er zijn meer zakjes met nummer 4 erop 🤯

[ Voor 59% gewijzigd door TheVMaster op 05-04-2022 22:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Jurassic Word is op tv, en toen moest ik denken aan de nieuwe sets die komen. Deze staat nog wel op mijn wensenlijstjeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZklg8GuVYwPT8VuTpuSUCO8yUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0M4ovySEgy2Q8yBlETXBrob1.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

mir4dor schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:20:

Parkeren in de binnenstad van Amsterdam komt sneller in de buurt van je vergelijking :> :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
souljah1h schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:21:
[...]

Ik heb ooit een set in elkaar gezet met 1 hand. Een uitdaging en soms ook wel frustrerend, dus succes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar t verschil tussen deluxe en standaard is het minifiguurtje en de DLC character bundel? Laatstgenoemde is neem ik aan ook nog los te kopen. Althans,... Toch? Ben nl. voor standaard gegaan :+

Zat al even te wachten op een nieuw LEGO spel. Hoge verwachtingen met deze :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 05-04-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:55
Gim schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:37:
[...]

Maar t verschil tussen deluxe en standaard is het minifiguurtje en de DLC character bundel? Laatstgenoemde is neem ik aan ook nog los te kopen. Althans,... Toch? Ben nl. voor standaard gegaan :+

Zat al even te wachten op een nieuw LEGO spel. Hoge verwachtingen met deze :)
Klopt, het is niet veel extra maar daar was de prijs ook na (59,99)

vandaag weer eens de Lego store in Utrecht binnen gelopen en kwam daar tot de ontdekking dat de met blackfriday aangekochte kortingscodes (vergeten te besteden) blijkbaar niet binnen 60 dagen verlopen..dat gaf mij dus een onverwachte korting van 25 euro op de aankoop van de maanlander :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
Voor het eerst in meer dan 30 jaar weer LEGO voor mijzelf gekocht. Mijn jongensdroom die ik nooit in het echt zal rijden, kan ik in ieder geval in het klein bezitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUW7E5XAVJyq9zS4EP_PMfQmbeU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/58sxYjndILN51eJv3whABD8v.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
SlaadjeBla schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:22:
Voor het eerst in meer dan 30 jaar weer LEGO voor mijzelf gekocht. Mijn jongensdroom die ik nooit in het echt zal rijden, kan ik in ieder geval in het klein bezitten:
[Afbeelding]
Hebben ze je in de winkel gewaarschuwd er bij gezegd dat het waarschijnlijk niet bij deze ene set zal blijven? >:)

Welkom bij een nieuwe hobby ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 21-08 18:42
schumi1986 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 23:58:
[...]
Klopt, het is niet veel extra maar daar was de prijs ook na (59,99)
Die polybag lijkt hetzelfde waard te zijn, wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Vitruvius schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:42:
[...]
Die polybag lijkt hetzelfde waard te zijn, wauw.
Er zijn mensen die het voor 200€+ euro hebben aangeboden? Bij mij staat hij in de kast bij mijn Harry Potter set (Star Wars set ga ik binnenkort keertje kopen)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
AlwaysNick schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:44:
[...]

Er zijn mensen die het voor 200€+ euro hebben aangeboden? Bij mij staat hij in de kast bij mijn Harry Potter set (Star Wars set ga ik binnenkort keertje kopen)
Aanbieden mag natuurlijk altijd maar ik kijk meer naar de sales. Dacht dat deze polybag ook met 4 mei bij de promo's zou komen, maar dat is nog even afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
rammes schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:29:
Jurassic Word is op tv, en toen moest ik denken aan de nieuwe sets die komen. Deze staat nog wel op mijn wensenlijstje[Afbeelding]
Heel gaaf alleen jammer van de T-rex voeten, dat kan toch wel beter en dreigender? Lijkt wel of ie sneakers aan heeft :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Hij is binnen ;) thnx voor iedereen die heeft meegedacht 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH0vOcEjjg69LyquQaFtiQbrCA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygvbUoK2FufAIgg9ibV4C4EC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ar8cU0l7nXJo4PpIeFN6EtzMps8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7Ixa1AcAoDt6woxDHOEW8kx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:30
@rammes Dat zijn erg leuke setjes, die brengen de boel echt tot leven :) Ik heb deze zelf ook, en ook één van het strand en van het park. En deze bus komt ook met een aantal leuke minifigs :)

[ Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 06-04-2022 12:02 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL-_KNYmp9ndtJXvcVE_0HjhqHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSWnzH7bW5q2aOGdq0Z6IP1E.jpg?f=fotoalbum_large
Zo kan het ook, met gewoon Lego Technisch Lego nabootsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
wtf is dat voor waardeloze photoshop afbeelding.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitruvius
Dat is geen photoshop, dat is een promotie vanwege de samenwerking. Hier en hier nog wat foto's. Ben benieuwd of er nog logo's verdwenen zijn want deze zal niet in een paar dagen opgebouwd zijn afgelopen week.

[ Voor 15% gewijzigd door Vitruvius op 06-04-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Het lijkt wel vreemd, alsof de auto is gerendered als png en hoepla zo in de foto is gezet. Het (vanuit de auto gezien) linker voorwiel lijkt ook raar met de doorgetrokken gele streep.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:47

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RubjeMazter schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:04:
Het (vanuit de auto gezien) linker voorwiel lijkt ook raar met de doorgetrokken gele streep.
Reflectie heet dat. :P Spiegels doen dat ook.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
rammes schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:42:
Hij is binnen ;) thnx voor iedereen die heeft meegedacht 👍
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die backpacker op de voorgrond is 'one happy camper' ;)

Mooie aankoop allezinds _/-\o_

Geen idee of je iets hebt aan deze suggestie, maar dit vind ik ook een mooie 'park/urban' set:
60326 Picnic in the park
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/60326-1.jpg?202109060928
Squirrels!

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 06-04-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dagg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:18:
[Afbeelding]
Zo kan het ook, met gewoon Lego Technisch Lego nabootsen
Vind het rechtervoorwiel en de rechter wing frontend plate wat onrealistisch. Vooral van die laatste had ik verwacht dat het zwart meer licht zou reflecteren, het is nu wel heel egaal mat zwart en het steekt teveel af tegen de achtergrond.
Of zou juist (een deel van) de achtergrond er apart in gesjopt zijn?

En er zit gewoon een vent in :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 14-09 13:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5e4W0T5r47oxPTwHgx-8QANRgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRePB1CDzd9bzXKpGgf8ijK7.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben gekozen voor Back to the Future III 8)

[ Voor 6% gewijzigd door ex87 op 06-04-2022 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

ex87 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:29:
[Afbeelding]

We hebben gekozen voor Back to the Future III 8)
Hoe was de build?
Denk dat dat voor mij doorslaggevend wordt of ik hem ga halen of niet, want stiekem vind ik hem wel een beetje tegenvallen zo... :$

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zit te kijken welke MOC ik van mijn Defender wil maken, onder andere de Willy's, helikopter en heftruck zien er cool uit. Mensen met ervaring met 1 of meerdere van deze (of een andere) een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Preau schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:39:
Ik zit te kijken welke MOC ik van mijn Defender wil maken, onder andere de Willy's, helikopter en heftruck zien er cool uit. Mensen met ervaring met 1 of meerdere van deze (of een andere) een aanrader?
Was laatst bij mijn broer en die was bezig met de Willy's. Die zag er best leuk uit, en die ga ik zelf ook nog wel eens doen. De andere MOC's weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Preau schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:39:
Even zoeken in het topic, er zijn meerdere MOC's op basis van de Defender hier gepost.

Tip: Het Grote Lego Topic - Deel 7

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 06-04-2022 19:48 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Bra-Jo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:23:
[...]

Hoe was de build?
Denk dat dat voor mij doorslaggevend wordt of ik hem ga halen of niet, want stiekem vind ik hem wel een beetje tegenvallen zo... :$
Mijn geduld heeft het een keertje gewonnen, ik ben niet meteen naar de winkel gerend. Ben erg benieuwd naar de MOC's die er ongetwijfeld gaan komen en, die windshield, die wil ik wel :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Vandaag via MP deze modulair gescoord. Inmiddels al uit elkaar. Binnenkort - nadat ik klaar ben met een moc van de rode kraan - starten met de bouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlmeaGDpkA-VrokL-K1_ZFULHx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHvHv3vXAnof7HyAFGlIa6vL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

bvsteyn schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:31:
Vandaag via MP deze modulair gescoord. Inmiddels al uit elkaar. Binnenkort - nadat ik klaar ben met een moc van de rode kraan - starten met de bouw.

[Afbeelding]
Leuke modulair, ik heb hem zelf ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
aReaRe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:40:
[...]

Leuke modulair, ik heb hem zelf ook :P
😉 nu alleen de bookshop en het hotel nog. De oudere modulairs zijn me te prijzig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

bvsteyn schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:43:
[...]

😉 nu alleen de bookshop en het hotel nog. De oudere modulairs zijn me te prijzig..
Ik weet het, ik kwam uit mijn Lego dark ages dankzij mijn neefje en heb alle modulairs vanaf de Petshop.
De oudere, ik doe geen poging meer om aan te schaffen.

BTW, 10255 is nog steeds leverbaar via Lego shop of Intertoys O-)

[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 06-04-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 14-09 13:30
Bra-Jo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:23:
[...]

Hoe was de build?
Lastig maar wel te doen.. Lastig omdat ik/wij beginners zijn haha. 10 uur over gedaan in totaal denk ik?
Pagina: 1 ... 179 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .