Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.951 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Tc99m schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:58:
[Afbeelding]

10278 Police Station zat al een tijdje in mijn backlog en met het trieste weer van de afgelopen weken een mooi moment om hier eens mee te beginnen. Ik ben alleen nog niet vaak zo'n scheve print tegengekomen.

Iemand anders met deze set hier ook last van? Ik twijfel nog of ik een vervangend onderdeel ga aanvragen (vind het aan de ene kant overdreven voor zo'n klein onderdeel dat je in dit geval aan de buitenkant niet ziet, aan de andere kan vind ik het ook gewoon lelijk en een principedingetje :P ).
Nou, deze vind ik ook wel heel scheef. Wellicht foto eens naar de service afdeling van Lego sturen en vragen of ze een nieuwe kunnen leveren.
Ik heb de set zelf ook (zit intussen in elkaar, lekker relaxed een aantal avonden, middagen eventjes aan het bouwen. Zoontje (11 jaar te jong volgens de doos, maar goed) af en toe mee laten helpen, die vond het ook heel leuk om te bouwen.
In ieder geval zit bij mij de klok ook niet strak in het midden, maar simpel gezegd 1mm uit het lood, als in het valt alleen op als je er écht op let dat die niet helemaal in t midden zit.

[ Voor 3% gewijzigd door jbdeiman op 15-04-2022 11:18 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbmlcYHE8as9U-z6J4XId_0RJzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wq9l3DBYqYmSHezq7eN2wcFY.png?f=user_large

Ik heb even een foto gemaakt van de klok van mijn Police Station. Wel íets minder scheef dan die van @Tc99m.

Over het Police Station gesproken: hier een betere foto van de nieuwe alternative build daarvan, van Brickative :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8L3HRpLMmQzvcU1rYWYKMAXNwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rbk2c6in80p5cATMd25dRcs2.png?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom las ik nou Radioactive Station :X :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:32

QuattroNL

It is I.

Jakkus schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:25:
Over het Police Station gesproken: hier een betere foto van de nieuwe alternative build daarvan, van Brickative :)
[Afbeelding]
Gaaf zeg! Je zou er bijna een 2e hands PS voor gaan kopen....tempting ... :P

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Bijzonder momentje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh730N39Cr5mLqinEWw4IXWhktQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSfaEVwfUdYz9Npzhn8WnUko.jpg?f=fotoalbum_large

Ben bij stap 1000 met de bouw van de UCS Millenium Falcon :p

Ben nu zo’n 2 maanden bezig en nu het begint op te schieten heb ik bij Wicked Brick de verticale stand besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJBSJX_noBL_pgXJaZ_FQjJHhDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmpC2QRF9zlEbuSOfCMWgjcy.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben trouwens ook een erg gave display box voor de Saturn V

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9NyoIIs_0zUFA6JU5wemvlVzJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIa0inZ8QPHwzBktDhkEWYH3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Mijn werk aan de geautomatiseerde container terminal vordert gestaag, maar duurt lang. Gevolg is dat ik te weinig upload naar YouTube wat het algoritme niet blij maakt (netto verlies ik nu subscribers per maand). En aangezien ik -ooit- een 90's layout video wil maken, ben ik begonnen met het verzamelen van 90's sets. Om toch wat te kunnen uploaden heb ik een review gemaakt van een legendarische 90's set (nooit gehad als kind btw, ik zat toen al dik in mij Technic jaren). Enjoy :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@almightyarjen Heel erg leuk gedaan! En wat een leuke set, die kende ik helemaal nog niet. Het watervliegtuig is cool! En die hoofdjes, dat is pure nostalgie :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Hoe gedetailleerd de sets tegenwoordig ook zijn ik vind dit soort sets toch het leukst als ik dit weer zo zie. Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

SeatRider

Hips don't lie

QuattroNL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:59:
[...]

Gaaf zeg! Je zou er bijna een 2e hands PS voor gaan kopen....tempting ... :P
Ja, of gewoon nieuw als ie weer een keertje ergens rond of onder de 149 euro schiet :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

90’s Lego. O+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:52
Eind jaren 80 is ook geweldig hoor. Gisteren dit oudje uit 1988 in elkaar gezet. Met versnellingen, opklapbare koplampen, vering, verstelbare stoelen en een handleiding waar je echt goed moet opletten. Heerlijk om te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFaXSQT1ytKFywzLHEngAT10mEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6wKdyXy8YHb1rmaStq5Xk1k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Bardu schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:27:
[...]

Eind jaren 80 is ook geweldig hoor. Gisteren dit oudje uit 1988 in elkaar gezet. Met versnellingen, opklapbare koplampen, vering, verstelbare stoelen en een handleiding waar je echt goed moet opletten. Heerlijk om te bouwen.

[Afbeelding]
Deze komt best nauw inderdaad. Had wat kleine bramen op de vierkante cilinders in de motor zitten en dat gaf direct weerstand, met wat licht polijsten van de steentjes opgelost O-)

Mijn test car heeft wel wat meer te lijden gehad in mijn jeugd als ik jouw foto zie _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Afas op 16-04-2022 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
[...]

[Afbeelding]
‘Kraken’ bij jou ook veel steentjes? Bij mijn eerste helft 80 Lego steentjes (nu niet meer in bezit) had ik het idee dat deze allemaal zo konden breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:12:
[...]

‘Kraken’ bij jou ook veel steentjes? Bij mijn eerste helft 80 Lego steentjes (nu niet meer in bezit) had ik het idee dat deze allemaal zo konden breken.
Ik antwoord ook omdat ik best wat jaren 80 technic lego heb en inderdaad het kraakt :Y Gelukkig leidt bij mij kraken niet tot breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Tijll schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:35:
Afgelopen tijd heb ik mijn verzameling Speed Champions aangevuld en heb ook gekeken naar het maken van Speed Champions MOC's.

Nu ben ik bezig met het maken de Formule 1 Mercedes GT-R Safety Car 2022, alleen zoek ik een specifiek onderdeel wat nog niet bepaald makkelijk te verkrijgen is via lego zelf of bricklink. Het betreft een reserve onderdeeltje van set 76909, het mercedes logo'tje.

Ik hoop dat iemand mij daar blij mee kan maken :D!

[Afbeelding]
Ik zou even moeten kijken waar ik de reserve steentjes heb gedumpt, maar van mij mag je 'm hebben. Stuur maar een DM met je gegevens, dan komt dat wel goed :)
Dagg schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:01:
Hoe gedetailleerd de sets tegenwoordig ook zijn ik vind dit soort sets toch het leukst als ik dit weer zo zie. Ga zo door!
Qua looks vind ik 90's LEGO ook echt tof (en 80's ook for that matter) maar omdat het vergeleken met nu allemaal zo simpel is ga je er met bouwen echt héél snel doorheen. Mijn grootste set vroeger had nog geen 600 steentjes (6398). De Ferrari 512 M van Speed Champions zit al bijna aan de 300 steentjes :+

[ Voor 25% gewijzigd door SomerenV op 16-04-2022 13:25 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

[...]

[Afbeelding]
Ik kom uit de 90s, dus dat jaren 80 LEGO heb ik net gemist, nooit zoveel mee gehad ook eigenlijk. Pas in de jaren ‘00 kwam ik met Technic in aanraking, vandaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Burning_Tyre schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:10:
Ik ben voornemens om in de aankomende Meivakantie een dag naar LegoLand en een dag naar LegoHouse te gaan.

Als je daar in een Lego winkel iets koopt, kun je dan daarvoor VIP punten krijgen? Hoe toon ik het VIP-lidmaatschap aan? Is er een fysieke pas o.i.d. nodig?
Bij de winkel in het Lego house krijg je sowieso VIP punten.
Ik heb nog nooit een fysieke pas hoeven tonen en geef gewoon m'n e-mailadres bij het afrekenen.

Je kan overwegen om eventueel wat unieke sets, die je alleen daar kan krijgen, mee terug te nemen. Kan je een andere lego fan blij maken via marktplaats of zo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:52
meesje schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:12:
[...]

Dat verschilt enorm van set tot set. Uit mijn eigen jeugdverzameling en wat doorschuiven via familie zou ik nagenoeg alles van Technic moeten hebben van het begin tot zo'n 2013, maar ben nog druk aan het uitzoeken. Er is enorm veel verkleurd, maar dat vind ik ook wel weer zijn charme hebben. Vooral de Technic Bush 1/2 Toothed Type I is soms gescheurd en glijdt dan veel te soepel over de assen. Gelukkig heb ik een hoop reserve-onderdelen. Wat ook weer de lol is - sets weer compleet maken. Het kraken zelf - onverklaarbaar waarom bij de ene set alles kraakt en bij de ander alles eigenlijk nog soepel is. Soms zijn de zwarte technic pins haast niet los te krijgen, soms voelen ze als nieuw.

Met de 8868 heb ik wat pneumatische slangen moeten vervangen en ik maak me zorgen over de elektrische draden - die lijken langzaam te verpulveren en dan ligt de koperen draad open en bloot. Wellicht eens verdiepen hoe ik die kan vervangen.

Overigens is die 8868 echt een beest om te bouwen. Daar moet je enorm opletten, omdat er 4 verschillende pneumatische aansturingen (dus 8 sets slangen) kriskras door het model lopen. Als je die niet netjes door de opening naar de arm leidt, kan de arm niet draaien. Flink puzzelen, want de instructies zijn niet zo gedetailleerd als nu. Je moet echt even nadenken en proefdraaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiDalppOkOrXy3Be6r-lBnrcCos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSAfjG7xddWVZRIhIZE6irTL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:10
8868 - Technic Claw Rig is een fantastische set! En staat hier te pronken naast de 42043 - Arocs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI62PeyvJjC-NNtomzg_L46arz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avmjf17m8I9scvLp1Xp7K6W9.jpg?f=fotoalbum_large

De 8868 pneumatiek en compressor werkt, na 30 jaar, beter dan die van de Arocs 😁 Wel wat gescheurde bushes, maar die zijn zo vervangen.

Mijn jongens vinden deze sets geweldig. Wordt menig bouwproject mee uitgevoerd 😁👍🏻

[ Voor 52% gewijzigd door Psyx88 op 16-04-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
schumi1986 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:45:

Ze hebben trouwens ook een erg gave display box voor de Saturn V

[Afbeelding]
LEGO is prijzig,maar dat stukje doorzichtig plastic is duurder dan de Saturn zelf! Hoe zijn die prijzen in vredesnaam te verantwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
  • Laatst online: 10:34
almightyarjen schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:11:
Mijn werk aan de geautomatiseerde container terminal vordert gestaag, maar duurt lang. Gevolg is dat ik te weinig upload naar YouTube wat het algoritme niet blij maakt (netto verlies ik nu subscribers per maand). En aangezien ik -ooit- een 90's layout video wil maken, ben ik begonnen met het verzamelen van 90's sets. Om toch wat te kunnen uploaden heb ik een review gemaakt van een legendarische 90's set (nooit gehad als kind btw, ik zat toen al dik in mij Technic jaren). Enjoy :)

[YouTube: Vintage Lego set 6543 Sail N' Fly Marina review]
Oh mijn laatste lego set die ik nog voor een verjaardag heb gehad. Wat een mooi ding was dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik heb de 8865 en de 8868 ook :) Liggen al jaren uit elkaar in een doos. Maar weer eens in elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Ik heb vandaag een bak Lego bij de kringloop gevonden waarvan ik dacht dat het jaren tachtig-negentig spul was met wat nep-Lego ertussen, maar het blijkt gewoon te gaan om super-oude Lego die helemaal begint te verkleuren en vervormen. Er zitten ook ramen bij met frames van zacht, rood of wit plastic en daar een vastgelijmd hard doorzichtig raam er in die helemaal uit elkaar beginnen te knappen. Geen idee hoe oud dit spul allemaal is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHPP6EcJqP1bWh6qeVXTjk4W1ew=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GkCyouXTJOUEgtQamJEApDz.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXUmYE4b9V2xvqXIMZkiUxTVbI0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2j9NtkKrIIilYohk9ulGGiL.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1im6_AMY9mbOlxNAlpekDt6PfUY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/novAuelIkEYCsecl62NHDKJk.jpg?f=user_large

Gisteren de AT-ST in elkaar gezet. Ik had er nog geen en deze is vrij goed uitgevoerd. De bovenkant kan draaien door een knop op de achterkant. En weinig vreemde kleuren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
@ErikT738 Klinkt als cellulose plastic, dat is van 1963 of ouder.

[ Voor 9% gewijzigd door Roy vd M. op 16-04-2022 20:52 ]

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Bardu @Psyx88 AArrggh.... willen jullie dat niet doen? Die moet nog "ergens" bij mijn ouders op zolder liggen, hopelijk compleet in zijn originele doos. Ik heb al eens een poging gedaan om in de regio te gaan zoeken die mijn moeder aangaf, maar na het verplaatsen van 10+ bananendozen en alle meuk er omheen (terwijl er nog geen grote zwarte Lego-doos in zicht was) heb ik het opgegeven. Binnenkort toch nog maar eens een poging doen om die doos te vinden, want ik weet nog wel dat ik daar als 15/16-jarige dagen mee aan het bouwen ben geweest, en ook het B-model erg leuk was om te bouwen.

Ik ben stiekem ook wel heel benieuwd of alle pneumatiek nog werkt, en of de slangetjes bijvoorbeeld niet helemaal uitgedroogd of gescheurd zijn. Zijn die überhaupt nog nieuw te krijgen nu, of is er een passend alternatief?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Zitten jullie er ook klaar voor om deze set te bestellen? Nog 40min. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzA5MkM6t7o-5pyXGydSQKLWBWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xCHDoKHZ5T3dFyk12JX6f7X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Het hotel staat aan het strand :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI-T5jwltuFk41fHpI9Kq6pNbxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwomlSPl5gWSjXu0NwuDuxFS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLFTSxmd5641AwkSVE5pL8Bb0uM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaBzuDKUHSv4FpYEpc4mWd6D.jpg?f=fotoalbum_tile

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

schumi1986 schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:22:

[Afbeelding]
Goed dat ik dit nu zie. Ik dacht dat ie pas de 19e zou komen :o Ik heb nog nooit op dag 1 besteld, maar deze set vind ik echt heel vet dus ik kan het niet laten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
schumi1986 schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:22:

[Afbeelding]
Bij Intertoys overigens te koop voor 89,99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Laatst online: 15:58
meesje schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:04:
[...]

Bij Intertoys overigens te koop voor 89,99 euro.
Thanks held _/-\o_

Had m al bijna bij Lego besteld maar daar stond ie op naleveren vanaf 8 juli.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De Liebherr PR776 zit in elkaar *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leKGohLIrKsEhlqTfP-qvtodbVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4cJ7nlxey4PuQeXbnBOwV4A.jpg?f=fotoalbum_large

Supergave MOC om te bouwen, die zelfs een stuk minder herhaling bevat dan het A-model van de 42100. Paar keer wat verwarring/onduidelijkheid ervaren tijdens het bouwen. De handleiding is gewoon erg goed maar je merkt wel dat Lego hier en daar een andere benadering zou hebben gekozen qua montage volgorde.

Anyway, ik kan deze MOC iedereen aanraden als je de 42100 hebt staan of zelfs de set voor deze MOC te kopen als je de Lego CAT D11 te duur of te geel vind :+

Persoonlijk vind ik deze bulldozer sowieso een stoerder ding dan de 9800 graafmachine dus dat vertekent misschien wat :P

@DennisZ88 Niet je adem inhouden, maar na demontage ga ik de Case Quadtrac bouwen d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
Gisteren met dochterlief (4jr) deze set van Frozen in elkaar gezet. Mij viel gelijk de andere stijl van poppetjes op.

Weet niet of ik dit nu wel zo mooi vind. Dochterlief is er natuurlijk helemaal happy mee, dus daar klaag ik niet om, maar het heeft naar mijn gevoel minder LEGO gevoel dan de poppetjes die ik gewend ben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpLa9ptOwpIA0mIHw4X7wjNCEBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a9epvIW0iuvHImkreKiCLmW1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
PdeBie schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:29:
Gisteren met dochterlief (4jr) deze set van Frozen in elkaar gezet. Mij viel gelijk de andere stijl van poppetjes op.

Weet niet of ik dit nu wel zo mooi vind. Dochterlief is er natuurlijk helemaal happy mee, dus daar klaag ik niet om, maar het heeft naar mijn gevoel minder LEGO gevoel dan de poppetjes die ik gewend ben :)

[Afbeelding]
Zo te zien gebaseerd op de Friends serie. Daar zien al die poppetjes er zo uit. M'n dochter vind ze veel mooier dan "mijn" lego poppetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 10:07
Het zal puur een generatie verschil zijn inderdaad, maar “onze” poppetjes voelen tijdlozer aan. Deze Friends serie lijkt mij geen 30 jaar stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Brammos85 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:44:
[...]

LEGO is prijzig,maar dat stukje doorzichtig plastic is duurder dan de Saturn zelf! Hoe zijn die prijzen in vredesnaam te verantwoorden?
Op hun site staat handmade en dat geloof ik wel.
Alles wordt dan op hun eigen lasersnijder gesneden. Een stickerprinter er naast voor de achterkant.
Ontwerptijd, prototyping, montage… gaat best veel tijd in zitten als je dat allemaal zelf doet.
Materiaalkosten zal het niet zijn, manuren wel.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

PdeBie schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:09:
Het zal puur een generatie verschil zijn inderdaad, maar “onze” poppetjes voelen tijdlozer aan. Deze Friends serie lijkt mij geen 30 jaar stand houden.
Friends is er al sinds 2012, dus ze zijn al aardig op weg.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 10:44
PdeBie schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:09:
Voor mij ook, lijkt niet op lego wat ik wil. Echter, mijn dochters vinden deze poppetjes en de serie beduidend interessanter dan wat ik leuk vind. Dus op zich werkt het wel.
Net als Ninjago, niet mijn kop thee, maar wel succesvol.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Na vele jaren geen Lego meer te hebben aangeraakt ben ik een maandje geleden toch weer stiekem begonnen. Mijn oudere broer heeft nog veel meer staan echter probeer ik me eigenlijk te beperken tot de Star Wars sets. Misschien dat ik wel nog wat oudere brickheadz en microfighters ga opzoeken maar voor nu eerst eens onderstaande nog allemaal bouwen.

Komende week komt ook nog de AT-AT (de ucs versie) erbij en ergens rond einde deze maand ook nog de 3 nieuwe diorama's die aangekondigd zijn. Dan nog eens kijken wat de 4 mei promo gaat worden en dan denk ik dat ik even genoeg lego heb gekocht :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5MQn8TmtwVxyQSE-kgyEvjfdmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPnqUDuGIsyNKPEWvX6vmpAm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqB8CpyZHzF-JMZwlUcXP418FRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyDCmEVgnQXb2UNH4kP6iCy4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGczWF0Om4g8QwgsLKKuSjwEJro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bq1rQG8Z0Mtw5GUBHQGx5Rxo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee_bGFswQEGo8JkjA3FTxCkM65Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCFG2DTmznAJwj1z3usJQr1A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UxHgpMj2ymWM90G4dU-9bJTUGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVS5ZpK2Vhy37Okf9BXXJphr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD6ermzFel9m8vjoYzerMnkmayE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMwcJNKFjxhsYC2rQCREKq70.jpg?f=fotoalbum_large

-Te huur

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:32

QuattroNL

It is I.

Yagermeister schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:49:
... en dan denk ik dat ik even genoeg lego heb gekocht
Yeah right :+ _O-

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Heel erg leuk! Komt het uit een set, of heb je hem zelf gemaakt?
Heb je nog meer foto's van je stad? :*)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
De CMF serie rond de Muppets is officieel aangekondigd.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/74321_1.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Jakkus schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:30:
[...]

Heel erg leuk! Komt het uit een set, of heb je hem zelf gemaakt?
Heb je nog meer foto's van je stad? :*)
Ik doelde met de foto’s op her modulaire gebouw rechts :P. Maar in het midden staat inderdaad ook nog een kleine die uit het stadscentrum set komt van een paar jaar geleden :)

Ik zal nog eens foto’s maken van de stad zoals ie er nu uit ziet.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ah, het Boutique Hotel! Grappig dat ik dat niet meteen door had, ik keek ernaar en dacht: "leuk, die heb je ook al!", maar registreerde niet dat je die juist bedoelde :p Wat vond je van het gebouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb niets met de Muppets, maar dit ziet er echt heel goed uit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zijn er nog meer mensen die de Volkswagen T2 hebben gekocht?
Ik vraag me serieus af of de bedenker van deze set niet teveel gedronken heeft? Wat een f*cking fragiele voorbumper is dat. Je bevestigd het ene, en het andere lazert er al af. Wat een hopeloos ontwerp!
Ik ben echt serieus bijna geneigd om de lijmpot te pakken.

Hoe verzin je het om een een heel blok voor de cabine met studs vast te zetten, in plaats van zwarte verbindingsbusjes? Dan houdt het niet niet bij bevestigen? En dan zit het eindelijk, en dan bevestig je de bumper, en dan lazert alles er weer af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqmP0yfjONyv9fSfUzO70xDm27Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rEVxt6DsIunpWyTPclZrTZU.jpg?f=fotoalbum_large
Die losgevallen deel wil je dus weer vastzetten.
Waarom is dit niet met die verbinding-busjes bevestigd? :? :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63QE9V99Z42VM-MDFOsZxMpze0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSgrHQVJCR6pkHHRjRDkX4FM.jpg?f=fotoalbum_large
Deze zwarte gaan dus om die uitstekende rode dingen onderaan. Had ook wel een zwarte mogen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzZGCkCr1E2hjvqg6cp76mSacUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0fIY0hy0dMSEI58CG2OskB0.jpg?f=fotoalbum_large
En dan denken ze een verbinding met een omgedraaid hekje die totaal geen grip heeft. :S

Heb nog nooit zoveel moeite gehad met een bouwwerk als dit.

Enige pluspunt, het chassis is steviger dan de vorige t1 Volkswagen, maar de cabine is tot nu echt een ware hell... Man man man......

[ Voor 62% gewijzigd door AW_Bos op 17-04-2022 23:50 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Klopt, fragiel ding. Als het eenmaal in elkaar zit, dan in de vitrinekast zetten en niet meer aankomen. Gelukkig is de DeLorean (zelfde ontwerper) wel stevig. Maar dit is wel een van de slechtste LEGO-sets die ik de afgelopen jaren in elkaar gezet heb op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

BRO-JWE schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:48:
Klopt, fragiel ding. Als het eenmaal in elkaar zit, dan in de vitrinekast zetten en niet meer aankomen. Gelukkig is de DeLorean (zelfde ontwerper) wel stevig. Maar dit is wel een van de slechtste LEGO-sets die ik de afgelopen jaren in elkaar gezet heb op dit gebied.
Het chassis van het campergedeelte zelf is behoorlijn stevig vergeleken met de T1, maar de cabine is gewoon echt.. tja... echt zeer lomp geconstrueerd met tal van bouwfouten.

Dit gaat echt tegen mijn zere been, maar ik denk erover om morgen een paar onderdelen definitief vast te lijmen met de hoop dat het wel in elkaar valt te zetten. Of misschien dat onderstel van de cabine in delen opnieuw aan elkaar te zetten. Maar echt.... man man man!

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 17-04-2022 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
AW_Bos schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:51:
[...]
ik denk erover om morgen een paar onderdelen definitief vast te lijmen met de hoop dat het wel in elkaar valt te zetten.
Nou probeer dan liever mijn MOC!

P.s. 1: indien interesse, stuur me maar een PM dan maak ik een kortingscode aan (wil die ook wel in dit topic plaatsen maar ik weet niet zo goed of dat binnen de regels valt).

P.s. 2: is ook niet "Legowinkelmodel-stevig", maar valt in elk geval niet vanzelf uit elkaar. Ik heb de camper nooit gebouwd, moet ik nog altijd eens doen.

[ Voor 54% gewijzigd door Roy vd M. op 17-04-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Roy vd M. schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:55:
[...]

Nou probeer dan liever mijn MOC!

P.s. 1: indien interesse, stuur me maar een PM dan maak ik een kortingscode aan (wil die ook wel in dit topic plaatsen maar ik weet niet zo goed of dat binnen de regels valt).

P.s. 2: is ook niet "Legowinkelmodel-stevig", maar valt in elk geval niet vanzelf uit elkaar. Ik heb de camper nooit gebouwd, moet ik nog altijd eens doen.
Ik zal eens kijken, ik moet nog even verdiepen hoe ik als ik je MOC-manual heb, hoe ik aan de benodigde steentjes kom, en hoe duur dat is. Tot nu toe zijn het bij mij enkel LEGO-dozen, en een paar dozen van een paar MOC-ers die voor de T1 en de T2 een aanhangwagentje gemaakt hebben.
Maar ik geloof dat dit wel steviger dan de de bodem van de cabine van de T2 zal zijn.

Inmiddels heb ik deze T2 weer in elkaar gezet. Ik heb voorzichtig die platte 2x16 (ofzo) waar dat hekje op zat los gehaald, en dat hekje daarop gezet, zodat ik minder kracht hoef te zetten. Daarna dat plate weer teruggeplaatst. Hopelijk mis ik geen steentjes die tussen de vele spare-parts zitten ;)

Morgen naar deel 9 van het boekje.

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2022 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Zolang je je steentjes niet gaat vastlijmen (aarrghh! :D ), hoef je verder geen steentjes meer te kopen. Het is een zogenaamd 'alternative model', wat betekent dat je enkel de steentjes uit de originele set nodig hebt (maar ook de reserve-onderdeeltjes). De instructies kosten normaal gesproken 8,50 euro maar ik wil wel 40% paaskorting geven. Daarmee download je de bouwinstructies als PDFS. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_Y7q-ptHSs54tiNpefYQtxeNqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJlA1xn9H9PhMkTZdICoRElQ.jpg?f=fotoalbum_large

27 jaar nadat ik ermee gespeeld heb 8)
Little TripleQ van 3,5 jaar oud vermaakt zich er prima mee

Blijft mooi spul uit die tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:53

Coldcat

HODL

TripleQ schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:48:
[Afbeelding]

27 jaar nadat ik ermee gespeeld heb 8)
Little TripleQ van 3,5 jaar oud vermaakt zich er prima mee

Blijft mooi spul uit die tijd
Gaaf dat was ook de trein waar ik vroeger heel wat uren mee gespeeld heb! Rennend naar huis uit school om maar de eerste te zijn:)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Coldcat schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:56:
[...]

Gaaf dat was ook de trein waar ik vroeger heel wat uren mee gespeeld heb! Rennend naar huis uit school om maar de eerste te zijn:)
Ja echt leuk hè, mijn moeder heeft hem weer helemaal opgebouwd met het hele orginele boekje er nog bij. Er ontbraken wel een paar blokjes, maar die heeft ze ergens los besteld. Zie dat ze voor 250euro op marktplaats staan! (Niet dat ik hem wil verkopen...)

Vraag me af wat die set vroeger gekost heeft

Set 4564 is het trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Het chassis van het campergedeelte zelf is behoorlijn stevig vergeleken met de T1, maar de cabine is gewoon echt.. tja... echt zeer lomp geconstrueerd met tal van bouwfouten.

Dit gaat echt tegen mijn zere been, maar ik denk erover om morgen een paar onderdelen definitief vast te lijmen met de hoop dat het wel in elkaar valt te zetten. Of misschien dat onderstel van de cabine in delen opnieuw aan elkaar te zetten. Maar echt.... man man man!
Damn, dat is wel jammer van het bouwplezier.

Mijn tip.....mocht je toch enkele delen willen gaan verlijmen, kijk dan even om hoeveel onderdelen dat zou gaan en bestel die voor een paar euro (desnoods in nette gebruikte staat) los via bricklink.

Dan hou je je originele set gewoon los, mocht je nog eens een MOC er van willen bouwen of de set te koop aanbieden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Meuning. Ik ben mijn Lego voorraad aan het opruimen en heb ea verzameld dat naar een nieuwe eigenaar mag. Ik kan het aanbieden op Marktplaats, 1 of 2 facebook groepen maar zo te zien lopen de 2e hands verkopen niet hard daar. Zijn er meer populaire (online) winkels? Ik hoef er niet de hoofdprijs voor maar zelf op Bricklink zetten kost eventueel nog meer tijd en moeite. Het gaat iig om Minifigs uit collectible series

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:04
AW_Bos schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:05:
Ik vraag me serieus af of de bedenker van deze set niet teveel gedronken heeft? Wat een f*cking fragiele voorbumper is dat. Je bevestigd het ene, en het andere lazert er al af. Wat een hopeloos ontwerp!

Hoe verzin je het om een een heel blok voor de cabine met studs vast te zetten, in plaats van zwarte verbindingsbusjes? Dan houdt het niet niet bij bevestigen? En dan zit het eindelijk, en dan bevestig je de bumper, en dan lazert alles er weer af.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze zwarte gaan dus om die uitstekende rode dingen onderaan. Had ook wel een zwarte mogen zijn.

[Afbeelding]
En dan denken ze een verbinding met een omgedraaid hekje die totaal geen grip heeft. :S

Enige pluspunt, het chassis is steviger dan de vorige t1 Volkswagen, maar de cabine is tot nu echt een ware hell... Man man man......
Ik heb hem laatst ook gekocht. Bij mij is hij tijdens het bouwen niet uit elkaar gevallen. Ik vond de gebruikte technieken juist wel interessant. Moet daarbij wel zeggen dat ik altijd rustig te werk ga en goed oplet wanneer ik iets bevestig op een gedeelte dat minder stevig is.

Jammer dat niet iedereen het zo ervaart.

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
Ik heb de T2 een paar weken na release aangeschaft, zag toen al de eerste verhalen op internet over de bouwkwaliteit, ik hield er tijdens het bouwen dus al rekening mee. Heb echter niks bijzonders ervaren, eigenlijk dezelfde ervaring zoals @Uffeltje beschrijft. Gewoon rustig de stappen doorlopen en tijdens het bouwen viel er niets vanaf.

Wel denk ik idd dat je er achteraf niet meer mee moet willen doen dan tentoonstellen... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ROFLASTC schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:25:
Meuning. Ik ben mijn Lego voorraad aan het opruimen en heb ea verzameld dat naar een nieuwe eigenaar mag. Ik kan het aanbieden op Marktplaats, 1 of 2 facebook groepen maar zo te zien lopen de 2e hands verkopen niet hard daar. Zijn er meer populaire (online) winkels? Ik hoef er niet de hoofdprijs voor maar zelf op Bricklink zetten kost eventueel nog meer tijd en moeite. Het gaat iig om Minifigs uit collectible series
Je kan het ook hier op vraag&aanbod zetten ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@AW_Bos misschien moet je een nickname aanvragen naar TheKraken :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Uffeltje schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:36:
[...]

Ik heb hem laatst ook gekocht. Bij mij is hij tijdens het bouwen niet uit elkaar gevallen. Ik vond de gebruikte technieken juist wel interessant. Moet daarbij wel zeggen dat ik altijd rustig te werk ga en goed oplet wanneer ik iets bevestig op een gedeelte dat minder stevig is.

Jammer dat niet iedereen het zo ervaart.
True, je moet inderdaad voorzichtig zijn. Nu zit het wel goed, maar het had wel wat steviger mogen worden gemaakt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:55:
@AW_Bos misschien moet je een nickname aanvragen naar TheKraken :P
Is het niet TheKragle? ;)
Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/evil/images/9/9c/The_Kragle.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/950?cb=20150810040227

Maar The Kraken is ook vet natuurlijk >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Yagermeister schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:49:
Dan nog eens kijken wat de 4 mei promo gaat worden en dan denk ik dat ik even genoeg lego heb gekocht :+
Vergeet het maar (kijkt om zich heen en ziet alle modulair buildings vanaf de Petshop, Colosseum, Bulli, kever, Fiat), je bent verslaafd (maar wel een goede verslaving) die soms pijn doet bij een volgende Lego uitgave :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik ben sinds vandaag wat minder enthousiast met lego, kwam vandaag tot de ontdekking dat in mijn haunted house aardig wat blokken zijn gescheurd zoal 1x1 als grotere, had eerder al een starwars set waar veel blokken van gescheurd zijn, dit haalt voor mij de lol er even af,morgen even al mijn lego na kijken of er in mijn andere sets geen scheuren komen, als ik het in nog meer sets vind dan ben ik er snel klaar mee.

Ik heb geen zin om een hoop geld te betalen en slechte kwaliteit te krijgen en dan weer een hoop werk om allle onderdelen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:16
Ok, dan ga ik mijn haunted house ook maar eens nakijken. Ik merkte bij het in elkaar zetten dat er steentjes wel heel stroef op elkaar gingen, waaronder inderdaad die 1x1’s.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
Het 31132 Viking schip verschijnt waarschijnlijk per 1 juni.
https://www.facebook.com/...8/156267153526224/?type=3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quDhej0BdfcdzK0IJBQ1YLaWWRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjpeQpeRNqCi8dQjx5Je8b7m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Was inderdaad niet zo'n beste ervaring.

Komt allemaal door die stuur functie, daar hadden ze niet aan moeten beginnen. Persoonlijk heb ik bij alle auto's de wielen recht staan.

Die donker rode pickup had ook mooier geweest zonder stuur functie, dan zaten de wielen tenminste onder de spatborden. Misschien dat ik dat nog wel eens ga modden en de stuur functie eruit slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

120 euro? :X Da's best fors aan de prijs voor een schip dat niet super groot oogt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Prachtige builds :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Brammos85 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:44:
[...]

Plus 40 GBP shipping :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:09
[...]

Ook niet zoals het hoort, maar is het niet op te lossen met wat strategisch geplaatste stukjes tape o.i.d. (op een niet al te zichtbare plek)? Krijg je ook lijmresten van maar in ieder geval zijn die makkelijker te verwijderen.

scintillating

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPNMAoRzsO-y0kyndX55q6X5ThM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5idaNqlKMmy32VfrM1GFwXw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvINsr5t25K-cd5dJ8j32ssYjDI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNyfxigxGHebJB1w1D0yMCP0.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb een alternatieve Green Grocer gebouwd voor in mijn stad. Het verwisselen van bepaalde steentjes scheelt enorm in de kosten, en het resultaat vind ik zelf alsnog mooi geworden :)

Edit: nog een leuk klusje van vanmiddag: de Central Perk-set gebruiken om de Café Corner op te vullen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__V7dUcT-6MwD3-otpyLoCAcCZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efWXge4t4ZicgotYQyacd9IN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eeZCVJTqfrICMq6tnLcJeQQ1Ts=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgXewM81L1LRN6b4MyjQG1Zf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-KtkhlQxT1dqgBmQC-UP5kWuWY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3zbPX3NS4jXDyEZR8lzdHeM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nWCegqY5fRsYHqcxCXmVoN7xeg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vz8Ouw5iQytZVx6z88bFTzM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDmWjIQtLqwPZ3MHhh5XmAh0LT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUmDqKUW3nOXtJ3Y15i0PC2t.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 51% gewijzigd door Jakkus op 19-04-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:14

Dommel

Professioneel Software Sloper

Tc99m schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:02:
[...]

Ook niet zoals het hoort, maar is het niet op te lossen met wat strategisch geplaatste stukjes tape o.i.d. (op een niet al te zichtbare plek)? Krijg je ook lijmresten van maar in ieder geval zijn die makkelijker te verwijderen.
ik heb hem ook staan en op 1 of 2 problemen met de achterkant tijdens het dak er op zetten heb ik geen problemen ondervonden met de voorkant. Misschien omdat ik er door eerdere berichten hier en op andere plekken er op bedacht was dat ik met bepaalde op-pak-acties wat voorzichtiger moest doen maar ik heb niet extreem voorzichtig gedaan.
Wat ik wel minder vond zijn de gordijntjes, die heb ik bij elk raam een keer of 3 goed moeten hangen voordat ze naar mijn zin correct hingen :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Niet om lego te bashen, maar ik ben er echt wel een beetje klaar mee, ben verleden jaar augustus met lego begonnen dus nog niet zo lang bezig wel aardig wat sets gemaakt, maar dit is nu al de derde set die zoveel scheuren heeft, foto is nog maar een klein deel er van er zitten nog veel meer scheuren in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfeBsjV0XZyLl48MPCL3xMLPWso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN32XPzgaejk4XatL7NGCSJT.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry maar dit vind ik niet acceptabel, en heb ook geen zin om elke keer grote sets uit elkaar te moeten halen om stenen te vervangen, zo dus vandaag maar besloten om al mijn lego te verkopen hoe leuk ik het ook vind, heb nog aardig wat grote sets, modulars, en sets nieuw in doos, zal ze in verloop van de tijd hier ook op v.a. zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ziet er niet echt tof uit, @gizmokat Gewoon garantie claimen bij Lego.

Ik kreeg een mail van Birckwatch dat de BTTF DeLorean vanaf 1 Juli in de vrije handel gaat en dan dus met korting beschikbaar zal zijn. Nog even wachten dus :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Gedachtespinsel, of één three house halen of twee Winnie de Pooh? De laatste vind ik leuker maar de eerste heeft dan weer wat meer steentjes..

Jullie hier irrationele gedachtes bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
SomerenV schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:22:
[...]

Qua looks vind ik 90's LEGO ook echt tof (en 80's ook for that matter) maar omdat het vergeleken met nu allemaal zo simpel is ga je er met bouwen echt héél snel doorheen. Mijn grootste set vroeger had nog geen 600 steentjes (6398). De Ferrari 512 M van Speed Champions zit al bijna aan de 300 steentjes :+
Dat is zeker zo, ben ik met je eens. Wat dat betreft heb je meer keuze stress nu in je fantasie omdat er ‘opeens’ zoveel meer kan. De simpelheid en de in mijn ogen meer in het oog springende ontwerpen op kleine schaal (less is more?) spreekt mij meer aan. Of dat een vorm van jeugdsentiment is laat ik aan jullie over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

SomerenV schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:08:
[...]

120 euro? :X Da's best fors aan de prijs voor een schip dat niet super groot oogt.
1192 onderdelen, dus 10 ct/onderdeel. Dat is een gebruikelijke verhouding dacht ik?
Of was dat alleen voor Technic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Dagg schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:26:
Gedachtespinsel, of één three house halen of twee Winnie de Pooh? De laatste vind ik leuker maar de eerste heeft dan weer wat meer steentjes..

Boomhut (21318) bestaat al een tijdje (2019) dus gaat er vrij snel uit gok ik, Pooh is recenter dus langer verkrijgbaar?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
Vraagje, vriend van mij heeft een technic lego set gekocht (via verkoper via grote bekende site), en stuurde mij onderstaande foto.
Zie nogal wat mal restanten zitten & als ik naar hetgene kijk wat ik heb liggen zie ik dit niet zo terug op mijn (originele 😉) technic lego.
Nepperds of gewoon fabricagefouten? 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wZhTkZTB6WXhC4CNQ06fBUvUxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSDPVNSYLyzgYdF0vOa1PHk4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedyNick op 19-04-2022 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
SpeedyNick schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:50:
Vraagje, vriend van mij heeft een 2e hands technic lego set gekocht, en stuurde mij onderstaande foto.
Zie nogal wat mal restanten zitten & als ik naar hetgene kijk wat ik heb liggen zie ik dit niet zo terug op mijn (originele 😉) technic lego.
Nepperds of gewoon fabricagefouten? 🤔
[Afbeelding]
[Ah te snel gekeken, ik zie nu dat het modernere Lego is, dan geldt onderstaand verhaal niet. Ik laat het echter wel staan voor het geval iemand er iets aan heeft]

Dat is geen fabricagefout maar een uitvloeisel van de oorspronkelijk gemaakte keuze om de uitgietpunten van de Lego-steentjes aan de zijkant te zetten.

Met andere woorden, in de machine waarin het hete plastic wordt ingespoten, zat vroeger de vulopening aan de zijkant. Tegenwoordig zit die bovenop en zie je het uitgietpunt (of de uitgietpunten) op een of meerdere van de nopjes. Kleine Lego-onderdeeltjes hebben één uitgietpunt, grotere twee of meer.

De onderdeeltjes zijn zo te dateren op (uit mijn hoofd) circa 1978 of ouder. Overigens kunnen de steentjes ook later nog in sets zijn verwerkt, want Lego stond en staat erom bekend dat er niks wordt weggegooid. In nieuwere sets konden dus nog oude onderdeeltjes worden aangetroffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Roy vd M. op 19-04-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
Roy vd M. schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:58:
[...]

[Ah te snel gekeken, ik zie nu dat het modernere Lego is, dan geldt onderstaand verhaal niet. Ik laat het echter wel staan voor het geval iemand er iets aan heeft]

Dat is geen fabricagefout maar een uitvloeisel van de oorspronkelijk gemaakte keuze om de uitgietpunten van de Lego-steentjes aan de zijkant te zetten.

Met andere woorden, in de machine waarin het hete plastic wordt ingespoten, zat vroeger de vulopening aan de zijkant. Tegenwoordig zit die bovenop en zie je het uitgietpunt (of de uitgietpunten) op een of meerdere van de nopjes. Kleine Lego-onderdeeltjes hebben één uitgietpunt, grotere twee of meer.

De onderdeeltjes zijn zo te dateren op (uit mijn hoofd) circa 1978 of ouder. Overigens kunnen de steentjes ook later nog in sets zijn verwerkt, want Lego stond en staat erom bekend dat er niks wordt weggegooid. In nieuwere sets konden dus nog oude onderdeeltjes worden aangetroffen.
Dank voor je uitgebreide antwoord 👍op de set die ik even kon checken hier (Leibherr graafmachine), zie je heel licht deze punten, maar niet zoveel & grof op het voorbeeld wat hij stuurde.
Vandaar dat we allebei toch even begonnen te twijfelen 😷 set ziet er verder goed uit (doos, zakjes, instructie etc), maar ze kunnen namaak soms verdomd knap namaken immers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

GeeBee schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:13:
[...]

1192 onderdelen, dus 10 ct/onderdeel. Dat is een gebruikelijke verhouding dacht ik?
Qua onderdelen is de prijs gewoon oké, maar het ging mij vooral om de grootte. Ik heb hier een Imperial Flagship staan (1619 steentjes) en de Black Seas Barracuda (845 steentjes) maar beiden zijn volgens mij aardig wat groter dan het Viking Schip. Nou snap ik dat het een 3-in-1 set betreft dus dan kun je niet met grote onderdelen gaan werken voor de basis van een schip, maar de prijs voelt dan toch wat te hoog naar mijn mening. Om die reden heb ik het 3-in-1 piratenschip ook nog niet gekocht. Inmiddels is ie voor ~90 euro te krijgen, maar de originele 120 euro vind ik best veel geld voor niet super veel schip. Je betaalt dan vooral voor het hele 3-in-1 gebeuren, terwijl ik daar dan weer weinig mee heb. Lastig lastig allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:53
gizmokat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:03:
Niet om lego te bashen, maar ik ben er echt wel een beetje klaar mee, ben verleden jaar augustus met lego begonnen dus nog niet zo lang bezig wel aardig wat sets gemaakt, maar dit is nu al de derde set die zoveel scheuren heeft, foto is nog maar een klein deel er van er zitten nog veel meer scheuren in.

[Afbeelding]

Sorry maar dit vind ik niet acceptabel, en heb ook geen zin om elke keer grote sets uit elkaar te moeten halen om stenen te vervangen, zo dus vandaag maar besloten om al mijn lego te verkopen hoe leuk ik het ook vind, heb nog aardig wat grote sets, modulars, en sets nieuw in doos, zal ze in verloop van de tijd hier ook op v.a. zetten.
dit probleem is vaak bij de 1x1 had ik ook bij aantal sets ook nog bij politie auto (bus) van mijn zoon, gewoon lego mailen en ze sturen nieuwe, zal vanzelf opgelost worden als er maar genoeg geklaagd blijft worden. dus gewoon nieuwe vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:56
Het 3-in-1 piratenschip is nochtans zeker een toffe build. Knap uitgewerkt en toch een aangename grootte. Ik was er ook eerst sceptisch over maar ben wel blij dat ik de set gekocht heb. Set 21322 is natuurlijk nog leuker maar ook dubbel zo duur :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Aanspuitpunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Aanspuitpunten inderdaad, even terminologisch flink in de war met de uitdrukpunten zoals te zien op sprues en onderdeeltjes in plastic bouwkits, een andere hobby van me :D

[ Voor 14% gewijzigd door Roy vd M. op 19-04-2022 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen

Ik begrijp de vergelijking niet helemaal om eerlijk te zijn... 2x Winnie de Pooh versus Boomhut?
Wil je van de Disney set een MOD/MOC maken zodanig dat deze groter wordt en op de boomhut lijkt?

Voor de rest volg ik wat @MarkH NL zegt, de boomhut is de oudste set van de twee dus die zal waarschijnlijk sneller uit het aanbod verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29

Winnie the Pooh.

Omdat je daarbij ook de minifigs van Pooh, ieoor, konijn knorretje enz krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
GeeBee schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:13:
[...]

Als je kijkt naar vergelijkbare Creator sets zoals het piratenschip en het kasteel dan is 10 cent per onderdeel een slechte deal. Overigens zie ik dat de adviesprijs van het piratenschip nu ook 120 euro is voor 1264 onderdelen, terwijl ik vrij zeker ben dat deze 100 euro was bij de introductie...

Als het vikingschip net zo slecht verkrijgbaar wordt en weinig aanbiedingen krijgt als het kasteel dan laat ik deze gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
Misschien komt het omdat ik eerst barracuda bay heb gebouwd, en daarna het piratenschip, maar die laatste viel me erg tegen qua bouwen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen het hoofdmodel heb gebouwd. Wellicht zijn de alternatieven leuker.

Ik zit overigens ook te wachten totdat het kasteel een keer wat goedkoper wordt. Is de enige set die ik interessant vind die bij mijn weten nog nooit in de aanbieding is geweest.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDkR3v9nGUEMhI1j-Got85k7p8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oo9ppo8osiZrrC9yxSIKeczV.jpg?f=fotoalbum_large

:D

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Na een 20 jaar geen Lego jeukte het toch enorm. En in de tijd tussen twee banen in verveelde ik me de ballen. Dus maar wat lego aangeschaft na dit topic te hebben doorgelezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzjG7CxwMpYwp_tVnJ0UcjmPJdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCiV6KCcGS0ggaAasbe5YXwH.jpg?f=fotoalbum_large

Veruit de favoriet op dit moment is de Time Machine.

Wat een genot is dit.

Vanmiddag komt de Liebherr 42100 en hopelijk begin mei de Titanic, want "Go Big or Go Home". Eigenlijk heb ik ook nog mijn oog op het Colosseum, maar ik heb geen flauw idee waar ik die zou moeten neerzetten.

Mijn wederhelft vind het allemaal maar een beetje raar, ik ben denk ik al een keer of 10 een reuzenkind genoemd ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Hemingr op 20-04-2022 11:07 ]

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Malfunctions schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:06:
Misschien komt het omdat ik eerst barracuda bay heb gebouwd, en daarna het piratenschip, maar die laatste viel me erg tegen qua bouwen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen het hoofdmodel heb gebouwd. Wellicht zijn de alternatieven leuker.

Ik zit overigens ook te wachten totdat het kasteel een keer wat goedkoper wordt. Is de enige set die ik interessant vind die bij mijn weten nog nooit in de aanbieding is geweest.
Ik hou het kasteel ook al een tijdje in de gaten. Een enkele keer heb ik 'm voor 90 euro zien staan maar beter dan dat werd het niet.

Overigens vreemd dat het kasteel in vergelijking met andere sets maar bij weinig aanbieders te krijgen is. Zo hebben Bol.com en Amazon 'm bijvoorbeeld helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Laatst online: 12:47
ErikT738 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:40:
[...]

Ik hou het kasteel ook al een tijdje in de gaten. Een enkele keer heb ik 'm voor 90 euro zien staan maar beter dan dat werd het niet.

Overigens vreemd dat het kasteel in vergelijking met andere sets maar bij weinig aanbieders te krijgen is. Zo hebben Bol.com en Amazon 'm bijvoorbeeld helemaal niet.
Heb er ooit eens 3 gescoord bij Dreamland voor €80 het stuk. Maar verder weinig korting gezien op die set.
Soms zijn daar echt kloppen te doen. Onlangs de stadstuinen voor €200 kunnen kopen.
Kloterij dat ze niet naar Nederland versturen natuurlijk, hoewel je ze gratis kan afhalen in de Colruyt als je aan de grens woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hemingr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:28:
Na een 20 jaar geen Lego jeukte het toch enorm. En in de tijd tussen twee banen in verveelde ik me de ballen. Dus maar wat lego aangeschaft na dit topic te hebben doorgelezen.

[Afbeelding]

Veruit de favoriet op dit moment is de Time Machine.

Wat een genot is dit.

Vanmiddag komt de Liebherr 42100 en hopelijk begin mei de Titanic, want "Go Big or Go Home". Eigenlijk heb ik ook nog mijn oog op het Colosseum, maar ik heb geen flauw idee waar ik die zou moeten neerzetten.

Mijn wederhelft vind het allemaal maar een beetje raar, ik ben denk ik al een keer of 10 een reuzenkind genoemd ;).
Als je de Titanic kwijt kan, zou ik me niet zoveel zorgen maken om het Colosseum :+ . Titanic is 1m35 (!) bij 44 cm bij 14 cm, het Colosseum "maar" 27 x 52 x 59 cm. Dat gezegd hebbende lijken de Titanic en wellicht wat modulars me interessanter dan het Colosseum. Die lijkt erg repetitief. Ik zou dus wat reviews kijken om daar indrukken over op te doen en dan beslissen of het jou leuk lijkt of niet.

Met Time Machine bedoel je de DeLorean? Of mis ik iets in je foto....
Van de opmerking van wederhelft zou ik me niet teveel aantrekken. Het enige juiste antwoord is "ja schat, je hebt gelijk", en dan lekker doorbouwen 8) . Mannen blijven altijd een beetje kleine jongetjes toch?

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 20-04-2022 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hemingr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:28:
Groot gelijk. Veel plezier!
Ieder z'n hobby. Zij vind wellicht dingen leuk waar jij op jouw beurt weer helemaal niks mee hebt. Doen waar je je goed bij voelt, LEGO is voor alle leeftijden en zo zijn er wel meer dingen. Maar dat je reuzenkind genoemd wordt is wellicht één van de redenen waarom LEGO zich genoodzaakt voelde om zwarte dozen op de markt te brengen met 18+ erop :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
gwystyl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:26:
[...]

Als je de Titanic kwijt kan, zou ik me niet zoveel zorgen maken om het Colosseum :+ . Titanic is 1m35 (!) bij 44 cm bij 14 cm, het Colosseum "maar" 27 x 52 x 59 cm. Dat gezegd hebbende lijken de Titanic en wellicht wat modulars me interessanter dan het Colosseum. Die lijkt erg repetitief. Ik zou dus wat reviews kijken om daar indrukken over op te doen en dan beslissen of het jou leuk lijkt of niet.

Met Time Machine bedoel je de DeLorean? Of mis ik iets in je foto....
Van de opmerking van wederhelft zou ik me niet teveel aantrekken. Het enige juiste antwoord is "ja schat, je hebt gelijk", en dan lekker doorbouwen 8) . Mannen blijven altijd een beetje kleine jongetjes toch?
Time Machine = DeLorean, yes.

De Titanic kan ik wel kwijt qua lengte op een plank die ik er voor heb gereserveerd. Het Colosseum is daarentegen weer "logger" qua formaat.

Vriendin vind het allemaal wel prima stiekem, we hebben ieder ons eigen "vrij besteedbaar" budget dus ze kan eigenlijk niet klagen ;).

Ik ga eens een review van het Colosseum opzoeken, thanks!

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Laatst online: 15:58
Nog een uurtje dan is ie hier ook binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Gim schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:32:
[...]

Groot gelijk. Veel plezier!

[...]

Ieder z'n hobby. Zij vind wellicht dingen leuk waar jij op jouw beurt weer helemaal niks mee hebt. Doen waar je je goed bij voelt, LEGO is voor alle leeftijden en zo zijn er wel meer dingen. Maar dat je reuzenkind genoemd wordt is wellicht één van de redenen waarom LEGO zich genoodzaakt voelde om zwarte dozen op de markt te brengen met 18+ erop :P
Goede, zo had ik er nog niet naar gekeken. Wij (vrouw en ik) hebben het lego samen nu ook gevonden en onlangs het Police station gebouwd. Heerlijke set om aan te werken, leuk zoals ze met de set eigenlijk ook een verhaal vertellen, maar 18+ kon ik niet rijmen met de steentjes en onderdeeltjes.
Wellicht dat sommige bouwtechnieken voor een kind onder de 10 wat lastig zijn, maar de zoon (dichter bij de 7 dan de 6) kon prima meehelpen. Natuurlijk, je bent even aan het bouwen, maar de setjes die hij heeft (verschillende) van Lego City, of van Creator hebben qua steentjes ook van die kleine priegeldingetjes.

Maar het is dus gewoon marketing, zodat volwassen mannen tegen de vrouw kunnen zeggen dat ze met lego gaan bouwen. (spelen)
Pagina: 1 ... 182 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .