Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.370.014 views

Onderwerpen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Over de Lego Titanic gesproken... :) Gisteravond met zakje #46 de laatste stap van deze geweldige set voltooid. En wat een majestueuze set is het! Heel indrukwekkend en echt een blikvanger in de huiskamer. Heb de set bovenop de boekenkast staan waar die perfect past met nog enige ruimte tussen de toppen van de masten en het plafond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_B-RR4sb-NENpPrQUimplI3e1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7APfBNgOr5ejhM3XYJceCIFG.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook de extra vaandels erbij die ik via Etsy gekocht heb. De Red Star Line vaandel, en de Royal Mail Service (RMS) vaandel. De RMS Titanic is niet compleet zonder die vaandels vind ik! O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDOcrX5VXFPUBeHk6SKbj9JvisI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIv915leXMXQDnSS9Zpl4Wyl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:20
jbdeiman schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:03:
[...]
Maar het is dus gewoon marketing, zodat volwassen mannen tegen de vrouw kunnen zeggen dat ze met lego gaan bouwen. (spelen)
Misschien is het ook wel een aanduiding voor: is niet gemaakt om mee te spelen maar om op display te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hemingr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:28:
Na een 20 jaar geen Lego jeukte het toch enorm. En in de tijd tussen twee banen in verveelde ik me de ballen. Dus maar wat lego aangeschaft na dit topic te hebben doorgelezen.

[Afbeelding]

Veruit de favoriet op dit moment is de Time Machine.

Wat een genot is dit.

Vanmiddag komt de Liebherr 42100 en hopelijk begin mei de Titanic, want "Go Big or Go Home". Eigenlijk heb ik ook nog mijn oog op het Colosseum, maar ik heb geen flauw idee waar ik die zou moeten neerzetten.

Mijn wederhelft vind het allemaal maar een beetje raar, ik ben denk ik al een keer of 10 een reuzenkind genoemd ;).
welkom terug uit de 'dark ages' de ruimtevaart vond ik leuke serie, wel 'tricky' om te bouwen. de ISS is 3-4x uit elkaar gevallen :X en de saturnus 2x moeten bouwen (dat lag overigens aan de whiskey en niet aan de lego insturcties)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03
RubjeMazter schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:41:
[...]

Misschien is het ook wel een aanduiding voor: is niet gemaakt om mee te spelen maar om op display te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ec/64/62/ec6462d7f05887d488223245392304c3.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Geinig, er is dus ook een Lego topic op GoT (zit hier alweer een paar daagjes mee te lezen).

Vorig jaar mijzelf een dik cado gedaan namelijk 75192, Millenium Falcon. Die had ik in 2 maanden tijd 3 keer opnieuw gebouwd, ongeveer 18 uur per keer :P

Afgelopen zondag zat ik te neuzen op het net en kwamen de Lego SW Helmen weer voorbij en tot mijn verbazing waren enkele alweer snel uit productie, baalde wel weer want die stonden ook op mijn lijstje (heb zowiezo een helm verzameling van Deagostini van SW). Dus afgelopen zondag Storm Trooper, Tie Fighter, Scout Trooper, Darth Vader, Boba Fett, Mandalorian & Dark trooper aangeschaft die de komende dagen binnen komen vallen. De eerste 2 helaas wel tegen een meer prijs moeten aanschaffen :X

Ik heb ook mijn hoop gevestigd dat er meerdere modellen gaan komen (hopelijk Clone Troopers en andere troopers).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LEGO BUILDING STORIES | 15 Years of LEGO Modular Buildings

Erg leuk: een video ter ere van de 15e verjaardag van de modulaire gebouwen waarin Jamie vertelt over alle modulars tot nu toe.

[ Voor 12% gewijzigd door Jakkus op 20-04-2022 13:57 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Jakkus schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:55:
[YouTube: LEGO BUILDING STORIES | 15 Years of LEGO Modular Buildings]

Erg leuk: een video ter ere van de 15e verjaardag van de modulaire gebouwen waarin Jamie vertelt over alle modulars tot nu toe.
Jamie Berard, de favoriete ontwerper van velen (mij incluis). Dank voor het delen van dat filmpje!

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:22
Voor het eerst dat ik steentjes mis in een set. 4 steentjes uit één zakje. Besteld bij Lego maar ze waren niet gelijk op voorraad wat ik zo zag.

Afwachten maar. Gelukkig kon ik er omheen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

TinusXIII schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:46:
Voor het eerst dat ik steentjes mis in een set. 4 steentjes uit één zakje. Besteld bij Lego maar ze waren niet gelijk op voorraad wat ik zo zag.

Afwachten maar. Gelukkig kon ik er omheen bouwen.
Dat had ik ook met de 75192 MF set, bestellen en gratis naleveren is wel een prettige service van ze!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:33
May the 4th details :)

https://www.bricktastic.n...punten-en-nieuwe-ucs-set/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InOwlv8mGXYbMndJ5AvXEOgRCjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuVBCETIqyyck89N4Slk8oMT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door schumi1986 op 21-04-2022 09:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:46

D75

Ik heb sinds kort een Flickr pagina met al mijn Lego bouwwerken....
Zijn ook een aantal te zien die ik eerder hier gedeeld heb en een paar nieuwe (vooral bij MOCs Castle/Forestmen, MOCs other en Own house).

https://www.flickr.com/photos/194874357@N05/albums

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:15
@D75 wat leuk zeg! Zitten een hoop mooie creaties bij. Vooral de remakes van bekende jaren 90 sets geven bij mij een vrolijk nostalgies gevoel 😁 Maar ook je museum en pub vind ik heel geslaagd. Ook leuk om al je creaties van de MOC challenges terug te zien. Bedankt voor het delen 👍🏻

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

LEGO Star Wars 75329 Death Star Trench Run

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTwdPmi7q5q1SnH6Xvk1A6OZvgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxeauiZp1yEbYxrZwpMDNmbS.jpg?f=fotoalbum_large

Is ook wel een gave set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 14:29
KrusT schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:26:
[...]

Heb er ooit eens 3 gescoord bij Dreamland voor €80 het stuk. Maar verder weinig korting gezien op die set.
Soms zijn daar echt kloppen te doen. Onlangs de stadstuinen voor €200 kunnen kopen.
Kloterij dat ze niet naar Nederland versturen natuurlijk, hoewel je ze gratis kan afhalen in de Colruyt als je aan de grens woont.
Even wachten tot na de zomer, dan start LEGO Masters seizoen en dan komt ie wel weer in de aanbieding bij Intertoys. Toen was ie namelijk €75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vitruvius schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:13:
[...]
Even wachten tot na de zomer, dan start LEGO Masters seizoen en dan komt ie wel weer in de aanbieding bij Intertoys. Toen was ie namelijk €75.
Is er eigenlijk een pricewatch Lego website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-05 04:49
www.brickwatch.nl

Maar daar doen niet alle (web)shops aan mee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:05

Hemingr

Gekke henkie

Schat ik koop nog één LEGO. No worries.

De LEGO:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGQGR4qNvi71ejaRLc5PZgGylRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YE9v0Rg2GRa99yWVYzKefFCm.jpg?f=fotoalbum_large

Supergave build, bijna 10 uur op het gemak, zere vingers van de Technic connectors.

Helaas 1 slang missend. En die is niet op voorraad bij LEGO.

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met het rondrijden maar ik denk dat ik mijn neefje helemaal gek krijg als hij langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 15:43
Hemingr schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:23:
Schat ik koop nog één LEGO. No worries.

De LEGO:

[Afbeelding]

Supergave build, bijna 10 uur op het gemak, zere vingers van de Technic connectors.

Helaas 1 slang missend. En die is niet op voorraad bij LEGO.

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met het rondrijden maar ik denk dat ik mijn neefje helemaal gek krijg als hij langskomt.
En hiermee kun je nog wel wat vaker plezier hebben. In dit topic al paar hele mooie alternative builds voorbij zien komen. Zie bijvoorbeeld https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:05

Hemingr

Gekke henkie

Andreas92 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:50:
[...]

En hiermee kun je nog wel wat vaker plezier hebben. In dit topic al paar hele mooie alternative builds voorbij zien komen. Zie bijvoorbeeld https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details.
Dit was een deel van de reden dat ik deze set wilde, veel coole alternatieve builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hemingr schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:24:
[...]

Dit was een deel van de reden dat ik deze set wilde, veel coole alternatieve builds.
Precies ook de reden dat ik em nog, jammer alleen dat hij nu alleen maar duurder wordt :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens Brick Clicker op youtube is de comende Technic supercar set een Ferrari Daytona SP3 voor 400 euro.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
EVERY Lego 2022 D2C/18+ Set LEAKS! (25+ SETS!)

Ik neem aan dat ie rood gaat worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.automotivpress.fr/wp-content/uploads/2021/11/Daytona_SP3_06-768x512.jpg

/edit: Oh, en het is echt waar: https://www.lego.com/nl-n...alker-s-landspeeder-75341

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 21-04-2022 17:52 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
zonoskar schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:18:
Volgens Brick Clicker op youtube is de comende Technic supercar set een Ferrari Daytona SP3 voor 400 euro.

[YouTube: EVERY Lego 2022 D2C/18+ Set LEAKS! (25+ SETS!)]

Ik neem aan dat ie rood gaat worden.
[Afbeelding]

/edit: Oh, en het is echt waar: https://www.lego.com/nl-n...alker-s-landspeeder-75341
En blijkbaar zit de Luke with milk minifigure toch niet bij de GPW’s van may the 4th.

Blij dat ik hem nog heb :+ is het nog gelukt om hem voor 3 euro te kopen? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 09:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
1900 onderdeeltjes is toch nog veel voor zo’n schijf met opbouw, dat had ik niet verwacht. Dan begrijp ik de prijs ook wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32

almightyarjen

When does the hurting stop?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

schumi1986 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:58:
[...]

En blijkbaar zit de Luke with milk minifigure toch niet bij de GPW’s van may the 4th.

Blij dat ik hem nog heb :+ is het nog gelukt om hem voor 3 euro te kopen? :9
Nee, het hoogste bod is nu 4 euro. :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand waar je online de minifigure kan bouwen, heb vorige week een bestelling gedaan die incompleet is aangekomen, maar kan de pagina niet meer vinden op lego.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Zit ik uit te kijken naar de Lego Transformers set 10302 welke in Mei moet verschijnen... Kom ik in een Duitse speelgoed winkel Stranger Things tegen voor 140,-
Die kon ik toch echt niet laten liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9negwkqjBYpjLz432NOHr0miF-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iv3l0Zxd7rZFiWZRtB1iUBU0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zo zondag alle helmen besteld op die van Luke na (weet niet of ik die nog ooit koop, meestal bestel ik enkel troopers en gesloten maskers van Sith’s).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBFK_74L6byAUSNe2FdRZOiAEek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWRzbTVYMkNWzMF7O5EENH6F.jpg?f=fotoalbum_large

Weet nog niet wanneer ik ze ga bouwen, wil eigenlijk een betere wandkast aangezien mijn Kallax overvol raakt. Tevens will ik de helmen in sets van 5 in een Acrylic display plaatsen maar die displays zijn echt vet duur (vermoedelijk door design en weinig afname, kosten aan materiaal is het niet). Billy kast van Ikea is helaas niet breder als 80cm per vak en ik heb 92cm nodig zo uit mijn hoofd. Ik ga nog eens het internet afspeuren voor een leuke kast.

Van mij mogen zo nog wel jaren zo helmets releasen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:18:
En daarbij het steeds sterker wordende gerucht dat ie in augustus uit gaat komen.
En daarmee het einde inluidt van de Chiron (mag een keer na bijna 4 jaar).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 00:10
QuattroNL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:02:
[...]

En daarbij het steeds sterker wordende gerucht dat ie in augustus uit gaat komen.
En daarmee het einde inluidt van de Chiron (mag een keer na bijna 4 jaar).
Tenzij ze gaan komen met allemaal one-offs zoals in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Kapoen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:43:
[...]

Ik begrijp de vergelijking niet helemaal om eerlijk te zijn... 2x Winnie de Pooh versus Boomhut?
Wil je van de Disney set een MOD/MOC maken zodanig dat deze groter wordt en op de boomhut lijkt?

Voor de rest volg ik wat @MarkH NL zegt, de boomhut is de oudste set van de twee dus die zal waarschijnlijk sneller uit het aanbod verdwijnen.
Vandaar ook mijn vraag om irrationele gedachtes.

Zat nu te kijken naar 1 Winnie en 1 Kerstman op bezoek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Dagg schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:17:
[...]

Vandaar ook mijn vraag om irrationele gedachtes.

Zat nu te kijken naar 1 Winnie en 1 Kerstman op bezoek..
Je hebt geluk, volgens dit artikel op brickfanatics.com wordt de levensduur van de boomhut en Winnie the Pooh verlengd tot eind 2023. Je kan dus rustig kiezen of beide sets kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Lego star wars ucs imperial star destroyer - 75252 was beschikbaar bij de bouwsteenwinkel.nl, dus die heb ik 3 weken gehuurd. Hopelijk morgen binnen, dan kan ik lekker gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zonoskar schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:00:
De Lego star wars ucs imperial star destroyer - 75252 was beschikbaar bij de bouwsteenwinkel.nl, dus die heb ik 3 weken gehuurd. Hopelijk morgen binnen, dan kan ik lekker gaan bouwen.
Huren, wist nogeneens dat dat mogelijk was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Xqlus1ve schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:09:
[...]

zoek eens in dit topic; zijn verschillende partijen en mogelijkheden voor

voor zo'n set zou ik t nog wel eens willen overwegen, maar onderaan de streep wil ik een set gewoon in eigen beheer houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Xqlus1ve schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:09:
Eigenlijk, en zeker met de grote Creator Expert / 18+ / UCS sets, geldt dat het kopen vs huren vergelijkbaar is met een huis kopen / huren.

Voor kopen moet je initieel veel meer op tafel leggen (hypotheek bij kopen van een huis) vs huren waar je een overzichtelijk maandbedrag hebt.

Maar ... net zoals huizen na verloop van tijd meer waard worden en je een huis over het algemeen met winst kunt verkopen, heb je dat met die grote Lego sets ook. Zelfs tweedehands (dus door jou gekocht, gebouwd, en paar jaar in bv een vitrine bewaard) kun je na verkoop vaak je initiële aankoop weer terug verdienen. Terwijl bij huren ben je nooit eigenaar, en je huurgeld krijg je nooit meer terug.

Dus, mits je het geld voor de initiële aankoop beschikbaar hebt, en de ruimte om het netjes op display te hebben en de doos en handleiding goed bewaart, zal het kopen, bouwen en over aantal jaar weer verkopen van de UCS Millennium Falcon je uiteindelijk minder geld kosten dan de set te huren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Haay schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:30:
[...]

Eigenlijk, en zeker met de grote Creator Expert / 18+ / UCS sets, geldt dat het kopen vs huren vergelijkbaar is met een huis kopen / huren.

Voor kopen moet je initieel veel meer op tafel leggen (hypotheek bij kopen van een huis) vs huren waar je een overzichtelijk maandbedrag hebt.

Maar ... net zoals huizen na verloop van tijd meer waard worden en je een huis over het algemeen met winst kunt verkopen, heb je dat met die grote Lego sets ook. Zelfs tweedehands (dus door jou gekocht, gebouwd, en paar jaar in bv een vitrine bewaard) kun je na verkoop vaak je initiële aankoop weer terug verdienen. Terwijl bij huren ben je nooit eigenaar, en je huurgeld krijg je nooit meer terug.

Dus, mits je het geld voor de initiële aankoop beschikbaar hebt, en de ruimte om het netjes op display te hebben en de doos en handleiding goed bewaart, zal het kopen, bouwen en over aantal jaar weer verkopen van de UCS Millennium Falcon je uiteindelijk minder geld kosten dan de set te huren. :P
Mijn MF (eigenaar van trouwens :) ) staat op zolder waar een enkel raam in zit, bovenop een kast waar niet heel veel licht binnen schijnt, maar waar ik mij wel bewust van ben en voorzichtig mee ben is het verkleuren van het lego. Ik zit nu toch te neigen naar een Billy boekenkast setup maar helaas past de MF door zijn grote nergens normaal in (84 cm in grote :P ).

Maar ook al zou ik de UCS set in een vitrinekast of acrylic display kast plaatsen zou dat niet helpen tegen verkleuren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Trouwens nog een vraag voor alle Billy boekenkast eigenaren, hoe zit het met doorhangen van de planken bij de kasten van 80cm breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Xqlus1ve schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:55:
Trouwens nog een vraag voor alle Billy boekenkast eigenaren, hoe zit het met doorhangen van de planken bij de kasten van 80cm breed?
Met veel zware boeken op zo'n brede plank gaan ze wel wat doorhangen ja (eigen ervaring).
Lego is over het algemeen wel wat lichter :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6u7JZgn3DAlL5cHsq2A1WdV0pCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mLbUu1gqkUZ7BkwdkAHzQdot.jpg?f=fotoalbum_large

Lego geeft op hun website nu de mogelijkheid om zelf minifigs samen te stellen. Ik heb eens een poging gedaan en wat familieleden nagemaakt. De minifigs zijn net binnengekomen. Erg leuke functie, wat mij betreft! :p

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 22-04-2022 14:09 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

QuattroNL schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:58:
[...]

Met veel zware boeken op zo'n brede plank gaan ze wel wat doorhangen ja (eigen ervaring).
Lego is over het algemeen wel wat lichter :+
Heb ook nog de nodige whisk(e)y :7 flessen in mijn kast staan, kon bij Ikea ook niet 1 2 3 vinden wat hun adviseren als maximale belasting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wtf, ik zie net tot mijn grote schrik dat ik opeens 0 VIP-punten heb... Is alles 3 weken geleden verlopen? Nooit een mail van gezien of wat dan ook. Godverd*mme zeg :( Was voor 100,- aan VIP-punten.

Oja, zie dat ze 3 maanden van te voren 1 mail sturen 8)7 Wat een bullshit dit. Enige reden om daar te kopen dus ook weg.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 22-04-2022 14:21 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kuusj schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:19:
Wtf, ik zie net tot mijn grote schrik dat ik opeens 0 VIP-punten heb... Is alles 3 weken geleden verlopen? Nooit een mail van gezien of wat dan ook. Godverd*mme zeg :( Was voor 100,- aan VIP-punten.

Oja, zie dat ze 3 maanden van te voren 1 mail sturen 8)7 Wat een bullshit dit. Enige reden om daar te kopen dus ook weg.
zou de klantenservice even bellen [..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Jakkus schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:08:
[Afbeelding]

Lego geeft op hun website nu de mogelijkheid om zelf minifigs samen te stellen. Ik heb eens een poging gedaan en wat familieleden nagemaakt. De minifigs zijn net binnengekomen. Erg leuke functie, wat mij betreft! :p
Oeh wat een toffe nieuwe functie!
Dacht; die ga ik meteen even uitproberen... maar volgens mij is het tijdelijk weer offline gehaald :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
davidov schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:23:
[...]

Dacht; die ga ik meteen even uitproberen... maar volgens mij is het tijdelijk weer offline gehaald :/
ik dacht hetzelfde. Helaas we moeten even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Over vip punten gesproken… volgende maand is het weer 2x VIP points, ben dan van plan de UCS AT-AT te kopen. Ik heb 125 euro aan vip punten korting,krijg in dan nog steeds over de originele waarde a 799 vip punten of over de 799-125 = 674?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

himlims_ schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:23:
[...]

zou de klantenservice even bellen [..]
De gouden tip. Ik heb ze weer terug.. Bedankt.
Nu weet ik dus ook dat die dingen elke 18 maanden vervallen..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 20:16
schumi1986 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:32:
Over vip punten gesproken… volgende maand is het weer 2x VIP points, ben dan van plan de UCS AT-AT te kopen. Ik heb 125 euro aan vip punten korting,krijg in dan nog steeds over de originele waarde a 799 vip punten of over de 799-125 = 674?
Van wat ik tot nu toe gezien heb, krijg je maar een klein deel van de VIP punten als je VIP-korting inwisselt.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

schumi1986 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:32:
Je krijgt (zoals altijd) enkel vip-punten over het deel dat je in euro's betaald, dus hier idd over 674€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haay schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:30:
Ik weet van mezelf dat ik moeilijk afscheid kan nemen van sets. Dus als ik zo'n UCS set koop, dan is er een grote kans dat ie blijft. En dat krijg ik niet echt verkocht aan mijn vrouw, en bovendien heb ik geen plaats voor zo'n groot model, dus dan ligt ie maar op de zolder. Dus zo'n grote set huren is voor mij een uitkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 22-04-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:29:
Weet niet of ik dit nu wel zo mooi vind. Dochterlief is er natuurlijk helemaal happy mee, dus daar klaag ik niet om, maar het heeft naar mijn gevoel minder LEGO gevoel dan de poppetjes die ik gewend ben :)
Bij ons is het niet anders. Mijn dochter vind de mini-dolls ook veel leuker. Ik vind het zelf vooral irritant dat je ze niet makkelijk "vast" kan zetten en ook minder leuk dat je de benen niet apart kan bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:08:
[Afbeelding]

kan dat nog online bij lego zelf? wel 3rd party diensten gezien, maar indruk dat de print 'minder' is dan jouw familiefoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:46

D75

https://www.lego.com/nl-nl/build-a-mini

Maar zoals al eerder door iemand gezegd... nu even buiten dienst.
Net als de pick-a-brick (behalve de bestsellers)

[ Voor 62% gewijzigd door D75 op 22-04-2022 15:56 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Reinier

\o/

JeroenE schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:59:
[...]
Bij ons is het niet anders. Mijn dochter vind de mini-dolls ook veel leuker. Ik vind het zelf vooral irritant dat je ze niet makkelijk "vast" kan zetten en ook minder leuk dat je de benen niet apart kan bewegen.
En de handjes draaien niet, dus op een fiets bijvoorbeeld zien ze er sneu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Xqlus1ve Check het Ikea Platsa systeem. Daar vind je wel wat je zoekt denk ik: https://www.ikea.com/nl/nl/cat/platsa-systeem-37894/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

The Eagle schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:57:
@Xqlus1ve Check het Ikea Platsa systeem. Daar vind je wel wat je zoekt denk ik: https://www.ikea.com/nl/nl/cat/platsa-systeem-37894/
Bedankt voor de tip, PAX en PLATSA is tegenwoordig enkel in het wit te verkrijgen ;(

PAX heeft wel een mooi brede maat om mee te beginnen (waar 75192 MF in past) maar wit is een kleur die ik vermijd (ook zo steriel en koud / saai). Zwart vind ik dan vaak weer te donker. Billy hebben ze in een mooi donkere bruine kleur te verkrijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
https://www.brickfanatics...r-program-round-3-prices/

Prijzen bekend van de bricklink ideas.

Holy shit wat een geld, denk niet dat ik er deze ronde intrapt :X

Er zitten wel leuke modellen tussen, maar ik wacht maar even totdat er bouwbeschrijvingen beschikbaar komen. (desnoods zelf bricklinken)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-05 09:17
Vorige week de Lego Diner gekregen van mijn vriendin maar kon het twee dagen later het niet laten om een kleine aanpassing te doen O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiPuZ7OZEhkQiuVfuygMJg7aB0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNvsg0wpJQNBtLugbsbcAuQ1.jpg?f=fotoalbum_tile

Moet nog wel de missende delen bouwen in grijs, maar dat komt goed ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dm-dutchman op 22-04-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:36

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04YB-aDIZ9LU3sv6A6qiaeRna1I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QhtY7raZRdAzCRsNUmoV8Lur.png?f=fotoalbum_large
mogelijke nieuwe goederentrein, ik word er nog niet warm van.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Weet iemand of er al nieuwe voorraad van de DeLorean is aangekondigd (als ze dat al doen)?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
LAD93 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:55:
Weet iemand of er al nieuwe voorraad van de DeLorean is aangekondigd (als ze dat al doen)?
Voor zover mij bekend, wordt dat niet aangekondigd en produceert men op z'n gemak verder totdat er voldoende exemplaren zijn geproduceerd om de set weer bestelbaar te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

je kunt je aanmelden krijg je een mail, of wat ik zelf doe een scriptje die de wijzigingen van de site bijhoud.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08

SomerenV

It's something!

Ik wilde zeggen, bestellen bij Amazon/Bol.com/Intertoys maar die hebben 'm nog niet. Dat is zo jammer aan LEGO.com. Meestal is zo'n set 3 maanden exclusief en binnen een dag is ie voor de komende maand of langer vaak uitverkocht. Vervolgens is de set ook elders te krijgen en vaak nog goedkoper ook. En ze verzenden met DPD wat ik echt een belabberde vervoerder vind :+

Als het nou soms gebeurt met bepaalde sets dat ze snel uitverkocht zijn... dat kan gebeuren. Maar het gebeurt iedere keer bij de wat grotere sets. Je moet óf om 01:00 uur klaar zitten of je wekker vroeg zetten, anders vis je vrij snel naast het net, en je kunt me niet wijsmaken dat LEGO na al die jaren nog altijd stelselmatig er zó naast zit met hun verwachtingen 8)7

LEGO als product vind ik geweldig (al laten ze afgaande op berichten her en der wel steeds vaker steken vallen) en de service is vaak ook top, maar kopen via hun website moet je echt alleen doen voor de gratis setjes die je soms krijgt en de VIP-punten, als je daar wat om geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 22-04-2022 20:07 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Je moet maar zo denken, de sets die nu niet goed verkrijgbaar zijn, zijn dat over een jaar wel.

Beste voorbeeld: de overhypete 75192 Millennium Falcon UCS. Precies dezelfde situatie als nu met de Titanic. Ook toen werden op Marktplaats prijzen geboden die de Lego-adviesprijs met honderden euro's overstegen. Hadden die bieders wat geduld gekend, dan hadden ze een jaar later diezelfde 75192 met net zoveel korting kunnen kopen als ze toen aan premium hadden betaald (adviesprijs 800, Marktplaats-biedingen herhaaldelijk 1.000 euro en hoger, set heeft vervolgens bij Amazon of Bol.com te koop gestaan voor 600.

Als je steeds op de eerste rang wilt zitten, dan kost je dat een dubbeltje extra.

Dus mijn tip, kijk eens wat er een of twee jaar geleden nauwelijks verkrijgbaar was. Denk recenter bijvoorbeeld aan dat Home Alone huis. Dat soort sets komt vanzelf met kortingen beschikbaar. Die sets zijn nu net zo leuk als toen. Maak een notitie in je agenda over een jaar, dat je dan kijkt wat die DeLorean kost; en koop hem dan voor 30 euro minder; plus je hebt 'm de dag erna in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:20
Roy vd M. schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:06:
Maak een notitie in je agenda over een jaar, dat je dan kijkt wat die DeLorean kost; en koop hem dan voor 30 euro minder; plus je hebt 'm de dag erna in huis.
Exact dit gedaan met de technic 1:8 auto's, is vanzelf onder de 300,- bij andere aanbieders i.p.v. 399,- bij LEGO zelf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:31
Over de DeLorean gesproken, heb hem net afgerond en hij is best tof om te bouwen. The Power of Love op op de achtergrond en gaan met de banaan :D

Ben voor de versie uit deel 2 gegaan. Was wel weer stress met die stickers maar ga ervan uit dat er binnenkort elders geprinte steentjes voor gekocht kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EV_kJeVKcdjtsF1syAQLAMmEWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QMk2L5MGY8WidQrya8rTtHrS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rl29VIY2JIzpKHMC-WnqzsTRJ_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFWdx3n1lub6t0IG73FNRbZb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dld5kz32UcnAFhiZBhED1G1oaWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ca3NulOuA2rS2JWTstkXsSeF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 22-04-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

75192 voor 749 opgepikt vorig jaar Mei, ik heb hem afgelopen week volgens mij voor 650 gezien, tja wie kon mij garenderen dat deze nog steeds te koop was een jaar later?

Overigens nul spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

de mijne zit nog in de doos maar ik ga 2mnd met vakantie dus als je wil mag je hem wel overnemen dm me maar

Ik zou het doen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

.

[ Voor 99% gewijzigd door Xqlus1ve op 21-05-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Versaevel schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:43:

Er zitten wel leuke modellen tussen, maar ik wacht maar even totdat er bouwbeschrijvingen beschikbaar komen. (desnoods zelf bricklinken)
Denk dat ik alleen voor de diner ga, leuk setje en redelijk betaalbaar. De rest vind ik te groot of te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:28

GeeBee

Oddball

rammes schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:51:
mogelijke nieuwe goederentrein, ik word er nog niet warm van.
Alweer een set met één wissel?
Gelukkig nu een rechter wissel, zodat je met set 60198 dan wel een setje compleet hebt… 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 23-04-2022 07:51 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35

TheDudez

Usenet stofzuiger!

dr86 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 23:44:
[...]

Denk dat ik alleen voor de diner ga, leuk setje en redelijk betaalbaar. De rest vind ik te groot of te duur.
Is inderdaad erg duur! Al snap ik wel dat het trein station erg duur is. Dat is toch wel een must have!

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
davidov schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:23:
[...]

Ik wist niet dat ze het alweer offline hadden gehaald, jammer! Waarom zouden ze dat gedaan hebben? Teveel mensen die er gebruik van maakten? Of zou het nog niet helemaal goed lopen?
Ik vond het in elk geval goed werken, het was best leuk om te doen! Hopelijk komt het snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 13:55

Goverman

not loaded

Oef, stevige prijzen idd 😞. Ik kijk vooral verlekkerd naar die sterrenwacht, maar ik vind hem wel erg duur met 270 euro…

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:26:
[...]

Ik wist niet dat ze het alweer offline hadden gehaald, jammer! Waarom zouden ze dat gedaan hebben? Teveel mensen die er gebruik van maakten? Of zou het nog niet helemaal goed lopen?
Ik vond het in elk geval goed werken, het was best leuk om te doen! Hopelijk komt het snel weer terug.
Het komt eind mei weer terug, zaten te veel bugs in begreep ik van de klantenservice.

Had namelijk een order gedaan maar die kwam incompleet aan. Had wat minifigs zonder torso.

Ze konden nu helaas niks doen dus moest wachten totdat het weer online staat om opnieuw te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 11:33
Goverman schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 08:45:
[...]

Oef, stevige prijzen idd 😞. Ik kijk vooral verlekkerd naar die sterrenwacht, maar ik vind hem wel erg duur met 270 euro…
De meeste van die sets zijn dan ook groot. Dat ding heeft 4000 pieces. Vind het eerlijk gezegd allerminst redelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door SideShow118 op 23-04-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Oef, de winter chalet en het Exploratorium zijn wel erg gaaf! Prijzen zijn vergelijkbaar met de modulairs.
Ze komen pas volgend jaar lees ik? Eens zien hoe dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
SideShow118 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:53:
[...]

De meeste van die sets zijn dan ook groot. Dat ding heeft 4000 pieces. Vind het eerlijk gezegd allerminst redelijk.
Vind je het wel of niet redelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
Roy vd M. schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:38:
[...]

Allerminst
Dus: niet redelijk
Indien wel redelijk, dan is het woord niet juist gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Xqlus1ve schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:31:
[...]

Bedankt voor de tip, PAX en PLATSA is tegenwoordig enkel in het wit te verkrijgen ;(

PAX heeft wel een mooi brede maat om mee te beginnen (waar 75192 MF in past) maar wit is een kleur die ik vermijd (ook zo steriel en koud / saai). Zwart vind ik dan vaak weer te donker. Billy hebben ze in een mooi donkere bruine kleur te verkrijgen.
Dan rij je naar de Hornbach en haal je wrapfolie. Keuze is reuze :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
meesje schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:49:
[...]

Allerminst
Dus: niet redelijk
Indien wel redelijk, dan is het woord niet juist gebruikt. :)
Ik weet wat allerminst betekent; lees zijn post dan begrijp je de reden van mijn vraag. Ik denk dat hij ‘alleszins’ bedoelt te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Roy vd M. op 23-04-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
Roy vd M. schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 13:14:
[...]

Ik weet wat allerminst betekent; lees zijn post dan begrijp je de reden van mijn vraag. Ik denk dat hij ‘alleszins’ bedoelt te zeggen.
Ik begrijp je hoor en ik denk dat je gelijk hebt.
De 10255 AS kost 260 euro voor 4000 steentjes. Ik kan me voorstellen dat iemand dan 340 euro een redelijke prijs vindt voor een dergelijke ‘special’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ja en ik ben eigenlijk best benieuwd hoe er over die prijzen wordt gedacht. Ligt volgens mij best wel op lijn van de Lego-prijzen en je krijgt dan toch wel iets bijzonders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
De Assembly Square heeft trouwens heel veel kleine onderdeeltjes, die minder kosten om te produceren. Als zulke aantallen worden geproduceerd, wordt het ook een kwestie van ABS-plasticprijs. Een set als Diagon Alley (5.544 steentjes) kost 400 euro, wat 7,21 cent per stukje is. Assembly Square zit op 6,5 cent per steentje. Een verschil is natuurlijk de licentie.

Dan de sterrenwacht, 270 euro voor 3.889 steentjes, komt neer op 6,9 cent per stukje. Dat zit tussen beide eerstgenoemde in. Geen licentie, maar wel een model met gelimiteerde oplage en waar meerdere partijen aan zullen willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Sjeez wat een prijzen, inflatie bedankt. De rule of thumb voor 10 cent per onderdeel gemiddel kunnen we wel loslaten :X

Ik vind de 50's diner iig leuk, past ook goed bij de bowling alley (wanneer gaat die batch eigenlijk geleverd worden? :? ). Het station vind ik mwoahtjes.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Roy vd M.
almightyarjen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:05:
[...]

Sjeez wat een prijzen, inflatie bedankt. De rule of thumb voor 10 cent per onderdeel gemiddel kunnen we wel loslaten :X

Ik vind de 50's diner iig leuk, past ook goed bij de bowling alley (wanneer gaat die batch eigenlijk geleverd worden? :? ). Het station vind ik mwoahtjes.
Meten is weten, berekenen is verzekeren.

Dus hier gaan we dan:

Space Troopers! – $199.99 / €169.99: 2.670 steentjes.
1950s Diner – $129.99 / €109.99: 1.377 steentjes.
Train Station: Studgate – $399.99 / €339.99: 4.062 steentjes.
Working Waterfall – $229.99 / €189.99: 2.399 steentjes.
Exploratorium – $299.99 / €249.99: 3.403 steentjes.
Winter Chalet – $199.99 / €169.99: 2.705 steentjes.
Modular Construction Site – $319.99 / €269.99: 3.371 steentjes.
Mountain View Observatory – $319.99 / €269.99: 3.889 steentjes.
Brickwest Studios – $349.99 / €289.99: 3.928 steentjes.

Prijs per steentje, van laag naar hoog:
Winter chalet: 6,3 cent.
Space Troopers: 6,4 cent.
Observatorium: 6,9 cent.
Exploratorium: 7,3 cent.
Brickwest Studios: 7,4 cent.
Waterval: 7,9 cent.
1950's Diner: 8 cent.
Constructieplaats: 8 cent.
Treinstation: 8,4 cent.

De prijzen liggen dus tussen de 6,3 en de 8,4 cent. Voordeligste 'per steentje'-set is het winterchalet, waarschijnlijk omdat het veel recht toe recht aan is. Relatief duurste set is het treinstation, maar dat is logisch omdat daar nu eenmaal veel transparante garagedeur-onderdelen inzitten.

Deze prijzen zijn goed te vergelijken met reguliere Lego-prijzen. Wat ik niet goed begrijp is, waarom er dan meteen opmerkingen worden gemaakt over hoe duur het allemaal maar wordt en, net na mijn vorige bericht nog, dat '10 cent per onderdeel' als stelregel wel kan worden losgelaten... als je het nu eens eerst berekent alvorens zo'n uitspraak te doen, kom je erachter dat de gemiddelde prijs 7,4 cent per steentje is en dat de hoogste prijs 8,4 cent is. Het is dus bepaald niet zo dat alles boven de 10 cent zit, integendeel, niets zit daarboven.

Wat ik wél met jullie eens ben, maar dat is een belangrijk nuanceverschil, is dat Lego erg duur IS. Maar dat was altijd al zo en het zal ook altijd zo blijven. Maar deze Bricklink-setjes zullen daar dus niet in negatieve(re) zin van afwijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Roy vd M. op 23-04-2022 14:46 . Reden: Prijzen van laag naar hoog gezet. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
Laten we even teruggaan naar begin 2020, toen Lego de UCS Imperial Star Destroyer uitbracht. 700 euro schoon aan de haak, voor 4.784 onderdelen. In mijn beleving is dat een van de relatief duurste sets die Lego ooit heeft uitgebracht (maar ik ben benieuwd naar betere voorbeelden).

Die set bevat dus onderdeeltjes die Lego gemiddeld een waarde toedicht van 14,6 cent per stuk. Daar zit dan wel het grand total van maar liefst 2 minifiguurtjes bij inbegrepen. Overigens gaat het, zoals al eerder gezegd, echt niet alleen om het aantal onderdeeltjes. Het gaat ook om de variatie en om de grootte van de onderdeeltjes; en in die UCS zitten veel grotere platen bijvoorbeeld.

Maar hierboven werd wél gekeken naar prijs per onderdeeltje, en zo bezien is in vergelijking met de UCS-set uit 2020 eerder sprake van deflatie dan inflatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 11:33
Roy vd M. schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:38:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde alleszins redelijk.

Zoals je lange post ook laat zien zijn deze bricklink sets van hetzelfde prijsniveau als 'normale' lego.

Ik vind ze zelf ook teveel geld maar ze zijn niet duur. Ik had b.v. die observatory graag gehad maar hij had best kleiner gemogen om een betaalbaardere prijs te kunnen bieden.

Maar dat is persoonlijk. Deze sets zijn niet duur voor wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk89
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Dubbel..

[ Voor 98% gewijzigd door TheDudez op 23-04-2022 16:35 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Kan mij niet voorstellen dat de piramide wat is. Of hij moet open kunnen. Wie koopt dit nou? Een sfinx zou wel leuk zijn.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dagg
Als ik naar de Atari kijk klopt er iets niet in mijn hoofd met de foto en vermeende 2900+ steentjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
TheDudez schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:34:
[...]
Kan mij niet voorstellen dat de piramide wat is. Of hij moet open kunnen. Wie koopt dit nou? Een sfinx zou wel leuk zijn.
Ik zou deze leuker vinden dan de sfinx en openen gaat hem denk ik niet worden gezien de schaal en dat de grafkamer een paar meter onder maaiveld ligt en dus niet in deze foto mockup past daardoor. Maar goed, koop hem toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Is deze al langs gekomen? De geruchtenmolen zegt dat er een D2C Hogwarts Express zit aan te komen:

Bekijk op YouTube
LEGO Harry Potter $500 Hogwarts Express & Station D2C Coming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
Als de piramide een architectuur wordt, is het voor mij een must have. Zittie in de schaal van het Collosseum, dan niet.
Voor de rest mwah.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dagg schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:53:
Als ik naar de Atari kijk klopt er iets niet in mijn hoofd met de foto en vermeende 2900+ steentjes..
Jah, lijkt eerder op een GWP, de Joysticks zijn 3x3.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Cool

Bekijk op YouTube
Making a futuristic Flintstones Car with Lego

[ Voor 43% gewijzigd door Reinier op 23-04-2022 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Roy vd M. schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:41:
[...]

Meten is weten, berekenen is verzekeren.
I rest my case. Bedankt voor de berekening, ik heb idd maar wat geroepen zo blijkt :D
Kapoen schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:51:
Is deze al langs gekomen? De geruchtenmolen zegt dat er een D2C Hogwarts Express zit aan te komen:
[YouTube: LEGO Harry Potter $500 Hogwarts Express & Station D2C Coming?]
Ik had het op Eurobricks gelezen. Ben benieuwd, totaal geen HP fan dus die andere trein is er ook nooit gekomen. Had liever een model gezien zonder franchise, maar ik snap de keuze van Lego.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
En het valt jullie verder niet op dat de set-nummers en aantal steentjes identiek zijn bij die zogenaamde gelekte foto's?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-zaU_2Tzd_a44HeBNKea7hMp9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ad33cnttmviL3SVJ9TlMbRB8.png?f=fotoalbum_large
Dus leuk en aardig, die geruchten, maar dit soort moc-up plaatjes zegt natuurlijk helemaal niks. :P
Pagina: 1 ... 183 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .