I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nee klopt, de plaatjes zijn gemaakt op basis van de geruchten. Maar aangezien bekend is om welke piramide/spelcomputer het gaat zou u zich er een beeld bij kunnen vormen. In de video worden overigens wel de juiste set-nummers en steentjes aantallen weergegeven.Haay schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:08:
[...]
En het valt jullie verder niet op dat de set-nummers en aantal steentjes identiek zijn bij die zogenaamde gelekte foto's?
[Afbeelding]
Dus leuk en aardig, die geruchten, maar dit soort moc-up plaatjes zegt natuurlijk helemaal niks.
Klinkt wel opzicht als het meets te verwachte ja. Denk niet dat een pyramide van Colosseum formaat interessant zou zijnVitruvius schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:11:
Die Pyramide zal wel een architecture worden met hopelijk de Sphinx of iets erbij.
Select * from fish
Hangt er helemaal vanaf wat ze aan de binnenkant gaan bedenken.Zeehond schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:15:
[...]
Klinkt wel opzicht als het meets te verwachte ja. Denk niet dat een pyramide van Colosseum formaat interessant zou zijn.
Een knikkerbaan parcours zou leuk zijn!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

[ Voor 91% gewijzigd door _Dune_ op 25-04-2022 00:26 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik snap dat men de film gaat volgen, maar ik hoopte iets meer het originele model binnen de Lego serie te herkennen.
Misschien is er al ergens een MOC op basis van het hoofd van Zurg van set 76831?
Dan past die namelijk beter bij mijn oude model van Buzz ( 7592 )
Dat zou wel gaaf zijn jaQuattroNL schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:55:
[...]
Hangt er helemaal vanaf wat ze aan de binnenkant gaan bedenken.
Select * from fish
.... heb hier nog geen mening over
Doe een samenwerking met History-channel en maak het van de binnenkant een alien-ruimteschip.QuattroNL schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:55:
[...]
Hangt er helemaal vanaf wat ze aan de binnenkant gaan bedenken.
Dit zijn een drietal MOCs van afgelopen periode:
Nog een sneeuw scene gemaakt, toen er ineens sneeuw lag in de lente:

A path to travel, a quest to complete... by Ids de Jong, on Flickr
Een cyberpunk Ramen (noedels) eettentje met appartementen erboven.

District-7 - Ramen corner by Ids de Jong, on Flickr
Een vakwerk huisje:

Marko and Sascha's home by Ids de Jong, on Flickr
Ehm, pax is er ook gewoon in eikXqlus1ve schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:31:
[...]
Bedankt voor de tip, PAX en PLATSA is tegenwoordig enkel in het wit te verkrijgen![]()
PAX heeft wel een mooi brede maat om mee te beginnen (waar 75192 MF in past) maar wit is een kleur die ik vermijd (ook zo steriel en koud / saai). Zwart vind ik dan vaak weer te donker. Billy hebben ze in een mooi donkere bruine kleur te verkrijgen.
Een Lego pyramide set zou echt heel vet zijn maar als hij er zo uit ziet hoef ik hem niet xDHaay schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:08:
[...]
En het valt jullie verder niet op dat de set-nummers en aantal steentjes identiek zijn bij die zogenaamde gelekte foto's?
[Afbeelding]
Dus leuk en aardig, die geruchten, maar dit soort moc-up plaatjes zegt natuurlijk helemaal niks.
Wat zou jij dan willen dan? Ik moet dan eigenlijk denken aan een soort van City Scape waarbij de vijf bekendste pyramides te zien zijn? Ik ben wel benieuwd of je nog leuke ideeen daarover hebt.Anakin_ schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:32:
[...]
Een Lego pyramide set zou echt heel vet zijn maar als hij er zo uit ziet hoef ik hem niet xD
The Strip in Las Vegas met het Luxor, dan heb je de pyramide en de sfinx tegelijk, naast de eiffeltoren en een luchtballon en kan er ook nog een rollercoaster in (Hotel New York iirc)Dagg schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:46:
[...]
Wat zou jij dan willen dan? Ik moet dan eigenlijk denken aan een soort van City Scape waarbij de vijf bekendste pyramides te zien zijn? Ik ben wel benieuwd of je nog leuke ideeen daarover hebt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
zou je vaker moeten doen; leuke bouwwerkjes tussenID5 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:51:
Volgens mij heb ik alweer een tijdje niks gedeeld hier.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Klopt, 58cm diepgang, de 35cm diepgang naast die van 28cm Billy dipegang had nog wel prima gegaan maar die is helaas enkel in wit te verkrijgen.
Boekenkast met een diepgang van 56cm is geen boekenkast, maar een open kledingkast

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 25-04-2022 17:48 ]
Het was dan ook niet de bedoeling om dat ding voor boeken te gebruikenXqlus1ve schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:48:
[...]
Klopt, 58cm diepgang, de 35cm diepgang naast die van 28cm Billy dipegang had nog wel prima gegaan maar die is helaas enkel in wit te verkrijgen.
Boekenkast met een diepgang van 56cm is geen boekenkast, maar een open kledingkast
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Haha, het is een verzameling van alles, Deagostini SW helmen, Whisk(e)y flessen, glazen en samples, boeken, Gadgets, etc. Mijn eerste Lego sinds 20 Jaar was de Millennium Falcon die ik vorig jaar gekocht had, onlangs de SW Lego helmen aangeschaft en daardoor op zoek naar een nieuwe kast. En ondertussen zit ik me te verlekkeren op set 75313The Eagle schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:53:
[...]
Het was dan ook niet de bedoeling om dat ding voor boeken te gebruiken

Some will say it's reversed...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mooie builds! Gaaf ook hoe je de schuine balk in het vakwerk hebt gerealiseerd!ID5 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een vakwerk huisje:
[Afbeelding]
Als wannabe gitaarspeler (zie passend topic hier op GoT) luister ik vaak naar muziek terwijl ik op het instrument probeer uit te vissen hoe bepaalde stukjes in elkaar zitten (akkoorden, riffs, solo's,...).ID5 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een vakwerk huisje:
[Afbeelding]
Pas wanneer ik echt nergens raak grijp ik naar een kant-en-klare partituur (bouwinstructies zullen we zeggen), maar daar leer ik minder van.
Op dezelfde manier steel ik deze foto's van jou (en andere tweakers die hier hun mooie bouwwerken tonen) en 'reverse engineer' ik deze om zoveel mogelijk van te leren
Mooi werk, ik neem mijn hoed (eerder pet zullen we zeggen
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ja dat is een goede vraag, vroeg het mezelf ook wel af.Dagg schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:46:
[...]
Wat zou jij dan willen dan? Ik moet dan eigenlijk denken aan een soort van City Scape waarbij de vijf bekendste pyramides te zien zijn? Ik ben wel benieuwd of je nog leuke ideeen daarover hebt.
Als ik het goed begrijp zou het om een vrij grote set gaan (veel steentjes) maar ook om een realistische set.
Is een flinke uitdaging om daar iets leuks van te maken en daarom ben ik ook zo benieuwd.
misschien toch iets modulairs, dat er een schatkamer in de binnenkant van de piramide, zit, of meerdere piramides...
:strip_exif()/f/image/Z0htDaU68ps5J2A04WPjYCBg.jpg?f=fotoalbum_large)
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Is al beschikbaar, vandaag gekocht.Shifty47 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:25:
Inmiddels is er ook een filmpje:
[YouTube: Horizon Forbidden West | LEGO Tallneck]
Komt dus in mei.
https://www.lego.com/nl-n...idden-west-tallneck-76989
:fill(white):strip_exif()/f/image/P9WLcUkHADBls3jPYQtLXcyF.png?f=user_large)
Dat is nog niet de bedoeling 😛
Waar heb je hem al gevonden?
[ Voor 24% gewijzigd door milo526 op 26-04-2022 20:36 ]
https://www.suprabazar.be/lego-gaming-ip-horizon-forbidden-west-tallneck-29845141.htmlmilo526 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:35:
[...]
https://www.lego.com/nl-n...idden-west-tallneck-76989
[Afbeelding]
Dat is nog niet de bedoeling 😛
Waar heb je hem al gevonden?
Ik woon er dichtbij, was daarjuist in de winkel om eten voor de kat. Direct meegebracht.
:strip_exif()/f/image/JVPkChwW8DrBG1DqFbWF4yIx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door tsjarlie op 26-04-2022 20:41 ]
Dit is hilarisch op meerdere niveau's, bedankt om mij oprecht te doen lachentsjarlie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:37:
[...]
Ik woon er dichtbij, was daarjuist in de winkel om eten voor de kat. Direct meegebracht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4EDPAKS8uoT5F7cYgMmFOHLd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9qY12ALZYZ8UYGq4xnRgk6IJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HUunLB9JmQ1byxIHgSNUFXyb.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ondanks dat ik hem indrukwekkend en groot vind, staan de details mij een beetje tegen en is de prijs icm hoeveelheid steentjes iets wat mij tegen heeft gehouden om hem aan te schaffen. Als ik zie hoeveel details er op een MF zit maar ook met name de AT-AT vind ik dit toch wel de minste van de beschikbare grote UCS sets verkrijgbaar.zonoskar schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:31:
Bezig met de UCS Star destroyer. Ik vind het tot nu toe een beetje saaie build. Hij wordt wel groot. Is nu al bijna onhandelbaar groot.
Vond het van de USC sets de minste tot nu toe qua bouw. En als je hem nu al onhandelbaar vindt, wacht maar tot deze klaar is & je wilt hem ergens plaatsen met dat fragiele onderstelletjezonoskar schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:31:
Bezig met de UCS Star destroyer. Ik vind het tot nu toe een beetje saaie build. Hij wordt wel groot. Is nu al bijna onhandelbaar groot.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is voor mij wel de eerste 3-1 welke ik echt leuk vind qua verschil in build/thema.ridddick schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:17:
Meer foto’s van de nieuwe 3-in-1 set:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien wordt het dan wel de Winnie en Viking
Gaaf begin! Is dit een SEC, MOC? en als het een MOC is, bouw je hem dan "op gevoel", of heb je hem al helemaal uitgewerkt?JoeZuCK schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:49:
Zo, de dagen worden weer langer (bouwen met daglicht is toch fijner). Had al een half jaar alle steentjes binnen. Eindelijk bouwen nu. Het begin is er.
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
wat was er gisteren?ErikT738 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:59:
Heeft iemand nog wat leuks gevonden gisteren? Alles behalve de zakjes Elves en de grondplaten is helemaal nieuw.
[Afbeelding]
Ik heb wel een paar kraampjes gezien met "vintage" Lego, maar uiteindelijk niks gekocht. Ik kon moeilijk inschatten of ze redelijk geprijsd waren, en zag er niks bij waarvan ik gelijk heel hebberig werd.
Bricklink? Klaas/ green man storeXqlus1ve schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:05:
Ik heb een Lego bloemen setje gekocht voor mijn vrouw (10280) maar wil daarbij ook graag de vaas vullen met 1x1 transparante studs, weet iemand hoe ik die het goedkoopste kan verkrijgen? Zit een beetje te googlen maar daar ben ik rustig 30 euro kwijt als ik een vaasje wil vullen met een bodempje.
Wat is "Klaas/ green man store"?
Een brick link store?
Zo ja welke, vind alleen iets in Nieuw Zeeland als ik op "Green man" zoek.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
greenman (zoek op bulk)D75 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:04:
[...]
Wat is "Klaas/ green man store"?
Een brick link store?
Zo ja welke, vind alleen iets in Nieuw Zeeland als ik op "Green man" zoek.
ik heb niet specifiek gekeken of hij jouw blokjes heeft - maar ik koop (in bulk) praktisch altijd bij hem
[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 28-04-2022 13:14 ]
Deze bricklink store heeft 1x1 round transparant voor 9/ct en heeft er 10000+ op voorraad (goedkoopste in NL met 500+ op voorraad)Xqlus1ve schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:05:
Ik heb een Lego bloemen setje gekocht voor mijn vrouw (10280) maar wil daarbij ook graag de vaas vullen met 1x1 transparante studs, weet iemand hoe ik die het goedkoopste kan verkrijgen? Zit een beetje te googlen maar daar ben ik rustig 30 euro kwijt als ik een vaasje wil vullen met een bodempje.
Als je in de buurt van Leidschendam woont, de Lego store daar heeft de Brick, Modified 1 x 1 with Headlight in de PAB wall zitten (daar kan je toch ook wel een vaasje mee vullen?):
:fill(white):strip_exif()/f/image/5zZ9duFsNJawqICDCS52NzWr.png?f=user_large)
De bricks 2x8 waren allemaal vervangen door plates, maar de persoon had geen zin meer om verder te zoeken.
Ik heb deze gesorteerd, gewassen en ns geteld. Missen er 12 bricks en 6 plates.
Kosten om deze te bricklinken 4,80. Kosten draak 35 euro.
Vind ik persoonlijk geen slechte deal
:strip_exif()/f/image/YnyAmh2BsZvsjy3gfzjKK2gm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ea4S1CCmY8PiMssIQJp5vDdi.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, da's nog wel een leuk idee! Moet ik er nog wel een mooie vaas voor hebben...Xqlus1ve schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:05:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dus dat water is niet echt nodig voor het echt laten lijken
Top bedankt, ga trouwens kijken of ik mijn vrouw gek kan maken voor een tripje LeidschendamchrisO schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:23:
[...]
Deze bricklink store heeft 1x1 round transparant voor 9/ct en heeft er 10000+ op voorraad (goedkoopste in NL met 500+ op voorraad)
Als je in de buurt van Leidschendam woont, de Lego store daar heeft de Brick, Modified 1 x 1 with Headlight in de PAB wall zitten (daar kan je toch ook wel een vaasje mee vullen?):
[Afbeelding]
Niet nodig, wel leuk/mooi. Zag het op YT voorbij komen en dacht goh dat wil ik ook wel voor een schappelijke bedragD75 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:21:
Wij hebben het boeket staan zonder "water-stukjes" in een doorzichtige vaas... en nog steeds denken mensen dat het echte bloemen zijn (voordat ze beter kijken).
Dus dat water is niet echt nodig voor het echt laten lijken
Zowiezo is de Botanical serie harstikke leuk, wordt binnenkort weer uitgebruid zag ik en de prijzen zijn wel leuk momenteel, heb zojuist 34,5 voor 10281 (Bonsai) betaald en 37 voor het boeket (10281), Amazon.de trouwens.Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:59:
[...]
Oh, da's nog wel een leuk idee! Moet ik er nog wel een mooie vaas voor hebben...
Of kjiken op https://www.lego.com/nl-nl/page/static/pick-a-brickXqlus1ve schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:05:
1x1 round plates kosten 4 cent/stuk daar
Intentionally left blank
Ja, de Bonsai was mijn eerste set, daarna de bos bloemen gekocht en tenslotte de paradijsbloem. O en de rozen gegeven aan mijn manXqlus1ve schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:32:
[...]
Zowiezo is de Botanical serie harstikke leuk, wordt binnenkort weer uitgebruid zag ik en de prijzen zijn wel leuk momenteel, heb zojuist 34,5 voor 10281 (Bonsai) betaald en 37 voor het boeket (10281), Amazon.de trouwens.
De vetplantjes en orchidee gaan er ook komen, maar ik zag dat de orchidee weg was ut de lego shop...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hier gewoon beschikbaar: https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:09:
[...]
Ja, de Bonsai was mijn eerste set, daarna de bos bloemen gekocht en tenslotte de paradijsbloem. O en de rozen gegeven aan mijn man(voor zijn verjaardag
)
De vetplantjes en orchidee gaan er ook komen, maar ik zag dat de orchidee weg was ut de lego shop...
Xbox Live: MarkH
Ja, nu wel weer, ik kreeg vanmorgen echt een 404!MarkH NL schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:26:
[...]
Hier gewoon beschikbaar: https://www.lego.com/nl-nl/product/orchid-10311
Ik zou het advies van @chrisO ivm grotere elementen zeker meenemen. Een vaas vullen met 1x1 studs kan wel, maar je hebt er echt duizenden van nodig.Xqlus1ve schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:05:
Volgens brickset bevat deze set 284 1x1 studs, en je ziet ze nog amper liggen:

Misschien is het economischer om deze elementen te gebruiken?

Moest wel plek maken, en ben van plan een aantal sets te gaan verkopen, waaronder:
8157 - Ferrari F1 1:9 (2008)
10220 - Volkswagen Camper Van T1 (2011)
6286 - Skull's Eye Schooner (1993)
En ik doe waarschijnlijk al mijn 6 wide Speed Champions weg, die heb ik al een hele poos niet meer staan, en ook geen plek voor.
75881 - Ford GT 2016 & Ford GT40 1966
75884 - Ford Mustang Fastback 1968
75885 - Ford Fiesta WRC M-Sport
75886 - "Scuderia Corsa" Ferrari 488 GT3
75887 - Porsche 919 Hybrid
75890 - Ferrari F40 Competizione
75891 - Chevrolet Camaro ZL1 Race Car
75892 - McLaren Senna
75893 - 2018 Dodge Challenger SRT Demon & 1970 Dodge Charger R/T
75895 - 1974 Porsche 911 Turbo 3.0
Dus mocht je interesse hebben hoor ik het wel, en anders vind je ze de komende weken wel in V/A. Moet namelijk nog foto's maken, en van de Speed Champions alle extra's nog erbij zoeken. Van de VW Camper T1 wil ik alle witte steentjes een waterstofperoxide bad geven, aangezien na 11 jaar display hier en daar wat geel is ontstaan, ondanks dat hij nooit de zon heeft gezien.
[ Voor 18% gewijzigd door TheDeeGee op 05-05-2022 14:15 ]
Het is een MOC van SleeplessNight. Staat op Rebrickable. Zoek op Lions' Castle. Het is een modulair ontwerp (met uit mijn hoofd 21 modules). Ik ga er wel mijn eigen draai aan maken. Meer torens en interieur (troonzaal, mozaïekvloeren enz). Ook de poort zal aangepast worden. Ben inmiddels weer wat verder.Bint schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:43:
[...]
Gaaf begin! Is dit een SEC, MOC? en als het een MOC is, bouw je hem dan "op gevoel", of heb je hem al helemaal uitgewerkt?
:strip_exif()/f/image/3NPLxtbfXj7wN3tXq7jZiyPc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 29-04-2022 06:46 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Een klein 8000 steentjes, ik ben nog meer onder de indruk:JoeZuCK schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:19:
[...]
Het is een MOC van SleeplessKnight. Staat op Rebrickable. Zoek op Lions' Castle. Het is een modulair ontwerp (met uit mijn hoofd 21 modules). Ik ga er wel mijn eigen draai aan maken. Meer torens en interieur (troonzaal, mozaïekvloeren enz). Ook de poort zal aangepast worden. Ben inmiddels weer wat verder.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...ght/lions-castle/#details
En er zitten afgaand op de foto’s een paar hele leuke details in zoals het kruis in de ramen van de grote toren, of het ‘leien’ dak aan de rechter zijkant.
En niet te vergeten dat jij er een ‘dragons’ castle van maakt natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door Dagg op 28-04-2022 21:45 ]
Klopt, er wordt ook echt nog een groene draak toegevoegd 😉. En het leger (hier een deel van op de foto) is ook niet misselijk:Dagg schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:39:
[...]
Een klein 8000 steentjes, ik ben nog meer onder de indruk:
https://rebrickable.com/m...ght/lions-castle/#details
En er zitten afgaand op de foto’s een paar hele leuke details in zoals het kruis in de ramen van de grote toren, of het ‘leien’ dak aan de rechter zijkant.
En niet te vergeten dat jij er een ‘dragons’ castle van maakt natuurlijk
:strip_exif()/f/image/meILTQLc1OSh5C4F4kM6EHV7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben er stiekem wel een beetje trots op.
Lol, zat je bericht te lezen en zat te denken in welke film of boek een Sleepless Knight voorkwam. Blijkt de bedenker van de moc sleeplessNight te hetenJoeZuCK schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:19:
[...]
Het is een MOC van SleeplessKnight. Staat op Rebrickable. Zoek op Lions' Castle. Het is een modulair ontwerp (met uit mijn hoofd 21 modules). Ik ga er wel mijn eigen draai aan maken. Meer torens en interieur (troonzaal, mozaïekvloeren enz). Ook de poort zal aangepast worden. Ben inmiddels weer wat verder.
[Afbeelding]
Every magical journey begins with a single step
Ik weet dat er wat mocs zijn waarbij de twee volledig vanuit blokjes zijn opgebouwd maar wil zelf graag het met de CMF doen.
oeh gaaf! wel erg groot. Ik wacht denk ik nog even op die lego castle set die gaat uitkomen, maar deze ziet er ook wel erg tof uitJoeZuCK schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:19:
[...]
Het is een MOC van SleeplessNight. Staat op Rebrickable. Zoek op Lions' Castle. Het is een modulair ontwerp (met uit mijn hoofd 21 modules). Ik ga er wel mijn eigen draai aan maken. Meer torens en interieur (troonzaal, mozaïekvloeren enz). Ook de poort zal aangepast worden. Ben inmiddels weer wat verder.
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Miscchien kun je inspiratie halen uit de creatie van Joachim Klang ( @_derjoe_ op Instagram) Hij had hetzelfde idee en dit alvast gemaakt ter voorbereiding op de CMF's:la_fusion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:46:
Als Vaderdag cadeau wil ik voor mijn vader een moc maken van de balustrade met de Waldorf en statler CMF.

Bron: https://www.instagram.com/p/CcUfiO0qdVD/ , zie zijn account voor meer foto's.
Erg leuk om hem te volgen, hij heeft ook boeken uitgegeven over zijn Lego creaties.
[ Voor 6% gewijzigd door pi! op 05-05-2022 20:47 ]
Deze kan je ook als inspiratie gebruiken:la_fusion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:46:
Als Vaderdag cadeau wil ik voor mijn vader een moc maken van de balustrade met de Waldorf en statler CMF. Ik vind het alleen lastig om een goed uitgangspunt te vinden.. wellicht dat ik met de juiste Engelse zoekterm wat beter op gang kom of dat er wellicht al bestaande sets zijn waar een soortgelijke balustrade te vinden is.. Vandaar ook mijn vraag hier, weten jullie wellicht een bestaande set waar er 2minifigs op een soort van balkon zitten?
Ik weet dat er wat mocs zijn waarbij de twee volledig vanuit blokjes zijn opgebouwd maar wil zelf graag het met de CMF doen.
https://rebrickable.com/mocs/MOC-103788/freddiebricks-mocs/the-muppets-cmf-minifigures-display-stand/#details

De Muppets zijn de eerste figure set die ik wel wil hebben en dan zo’n display er bij maakt het wel af inderdaad. Leuk initiatief!
Voor ik het woord "draak" zag staan....vond ik dat je er vrij vroeg bij was met je KerstboomVersaevel schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:30:
Ik heb op de vrijmarkt een vrijwel compleet gebricklinked 3724 (Lego dragon) gescoord.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YkG0sKLjJW6Jv2qurhmKyMMY.jpg?f=user_large)
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik zoek sinds dat de muppets cmf's aangekondigd zijn regelmatig op 'lego muppets display'.la_fusion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:29:
@pi! En @roeleboel bedankt! Zoiets zocht ik inderdaad! Wisten jullie deze toevallig of waar hebben jullie op gezocht?
Eens kijken wat ik zelf in elkaar kan zetten om zo een part list te creëren die niet te duur is.
Deze heeft ook hele leuke dingen voor de andere muppet minifigs:
https://toughpigs.com/tms-lego/
De swedish chef hierin vind ik geweldig
Deze wist ik toevallig, kwam een tijdje geleden in de Instagram-feed voorbij, en was blijven hangenla_fusion schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:29:
@pi! En @roeleboel bedankt! Zoiets zocht ik inderdaad! Wisten jullie deze toevallig of waar hebben jullie op gezocht?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
[ Voor 130% gewijzigd door Ardana op 29-04-2022 22:32 ]
https://brickset.com/article/74603
Nieuwe dieren: biggen, lammetjes, kalf
Nieuwe kleuren: koe en kip
En een schaap met verwijderbare wol
[ Voor 5% gewijzigd door D75 op 29-04-2022 15:29 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 29-04-2022 22:32 ]
Op alle Star Wars sets bij de Intertoys zit nu 15% korting
En je weet dat er een speciaal Lego aanbiedingen topic is?
[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 29-04-2022 22:33 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dank, daar ook even gepost, de 75313 set is echt wel nette prijs, ik kreeg van Brickwatch al door dat ze Intertoys momenteel niet mochten monitoren maar 749 euro is goedkoopste volgens hun database.QuattroNL schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:32:
[...]
Op alle Star Wars sets bij de Intertoys zit nu 15% korting![]()
En je weet dat er een speciaal Lego aanbiedingen topic is?
Ik heb hem al besteld, het jeukte behoorlijk

Waar zie je dat je zijn vacht kan verwijderen?D75 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:20:
Nieuwe boerderij sets..
https://brickset.com/article/74603
Nieuwe dieren: biggen, lammetjes, kalf
Nieuwe kleuren: koe en kip
En een schaap met verwijderbare wol
Edit: hmm zelfde schaap als uit de Disney set denk ik? Maar dan met een soort 'zadeldekvacht'.
[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 29-04-2022 20:01 ]
Staat een tekening van op de achterkant van de doos. Vacht is een losse partJoeZuCK schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:59:
[...]
Waar zie je dat je zijn vacht kan verwijderen?
Ik ben zelf best enthousiast over de boerderij sets, leuk als toevoeging voor de Lego stad
[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 30-04-2022 09:34 ]
Voor mij zijn de hoogtepunten dat we eindelijk de Ideas/GWP set van de 'out of this world' wedstrijd krijgen. Onderstaande foto is niet noodzakelijk het eindproduct.
Volgens het youtube filmpje is de aankoopdrempel om deze GWP te verkrijgen wel vrij hoog ($160, dus reken hier in Europa ook maar > €150). --> timestamp 4:30
Ook fijn om te weten is dat er in de stijl van 11021 90 years of play een Classic Space doos komt, met microbuilds (+ exclusieve minifig?) -> zie timestamp 5:19

Dus mei = space maand? Star Wars of Classic, take your pick
Mooie maand.Kapoen schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:45:
Volgend filmpje ivm releases en promoties in mei is interessant, maar het hoeft niet noodzakelijk correct te zijn voor de Europe/Benelux Lego shop. Dus mijn excuses indien je planning mislukt![]()
[YouTube: EVERY LEGO SET RELEASING IN MAY 2022! Star Wars, Ideas, CMF, Classic Space and MORE!]
Voor mij zijn de hoogtepunten dat we eindelijk de Ideas/GWP set van de 'out of this world' wedstrijd krijgen. Onderstaande foto is niet noodzakelijk het eindproduct.
[Afbeelding]
Volgens het youtube filmpje is de aankoopdrempel om deze GWP te verkrijgen wel vrij hoog ($160, dus reken hier in Europa ook maar > €150). --> timestamp 4:30
Ook fijn om te weten is dat er in de stijl van 11021 90 years of play een Classic Space doos komt, met microbuilds (+ exclusieve minifig?) -> zie timestamp 5:19
[Afbeelding]
Ga vannacht de UCS Landspeeder en de Horizon Tallneck kopen
Samen met de UCS AT-AT aanbieding van Intertoys is het toch weer een dure Lego maand geworden
Zowel Legoland als Lego House gaan bezocht worden, met mijn Lego-enthousiaste nichtje. Benieuwd of ze veel speciale sets hebben die de moeite waard zijn.
De 11021 gaat hier zeker komen. Ik ben ook erg benieuwd naar de Classic Space doos! Hopelijk beide gelijktijdig voorradig.Kapoen schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:45:
Volgend filmpje ivm releases en promoties in mei is interessant, maar het hoeft niet noodzakelijk correct te zijn voor de Europe/Benelux Lego shop. Dus mijn excuses indien je planning mislukt![]()
[YouTube: EVERY LEGO SET RELEASING IN MAY 2022! Star Wars, Ideas, CMF, Classic Space and MORE!]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mis alleen nog KorgJakkus schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:42:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Haha, Thor heeft ook zijn 'New Asgard' gevonden in Steendam, boven in het huis van de Pet Shop
Die zit er ook bij, op de grond
Helemaal over het hoofd gezien

Staat nu mooi op mijn bureau!
:strip_exif()/f/image/8TP81Ut060zrBg7wJFJgcwg3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hG3WjXijRtiJPoAAe3P2PYoK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cSP99mEp00CcaRB0NJGiXbZO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C5hvSuRqhLnrBFyqtlmdoL9p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eFlHx9xAwowBFyeJ32JnOX4S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2YScs4kaoJ31Nj84Hvoo51xa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FZkvdkGfbXSL1Zp0M56AtSgL.jpg?f=fotoalbum_large)
7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE
toevallig vandaag geweest. Speciale sets zijn de legoland specifieke sets.Bardu schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:14:
Vannacht opblijven voor de UCS Landspeeder en dan morgenochtend vroeg op pad richting Billund.
Zowel Legoland als Lego House gaan bezocht worden, met mijn Lego-enthousiaste nichtje. Benieuwd of ze veel speciale sets hebben die de moeite waard zijn.
LL trein, LL drakenkasteel, LL drakenachtbaan, LL waterpark en legoland attractieparkset. Veel nieuwe sets hadden ze (nog) niet.
Vond die speciale sets maar zo zo, dus de classic batmobile gekocht.
Maandag naar Legoland Billund (nee niet het House... De kids wilden naar het land) Ik hoop dat het leuk wordt. En dat ik de tallneck daar even mee kan nemen. Ik weet dat de prijzen daar niet goedkoper zullen zijn, iemand nog een (offtopic) tip voor Legoland? Buiten de shop natuurlijkSkybullet schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:15:
Donderdag besteld, vandaag binnen en meteen gebouwd. Ik kon deze set niet laten liggen nadat ik onlangs het spel had gespeeld. De bouw zelf was niet heel bijzonder, maar wel wat leuke elementen en voor mij nieuwe steentjes. Paar herhalende stappen, maar viel opzich reuze mee. Had hem in een uurtje of 2-3 wel af.
Staat nu mooi op mijn bureau!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, een snot-brick... Deze is echt één van de grappigste lego bouwwerken ooit!
https://www.lego.com/nl-n...E_SKYWALKER_S_LANDSPEEDER
Voor de back to the future was ik te laat, geen idee hoe snel ie gaat..
Ik denk lees ik het nouvekeerd, zie nog steeds 'binnenkort beschikbaar' staan....ThoffeGast schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:02:
Voor de liefhebbers, nu te bestellen en (nog) niet uitverkocht (vip):
https://www.lego.com/nl-n...E_SKYWALKER_S_LANDSPEEDER
Voor de back to the future was ik te laat, geen idee hoe snel ie gaat..
Maar toen ik het eenn 2e keer las zag ik dat VIP eerder 1 kunnen bestellen. Serieuze vraag, ik snap dat je soms niet kan wachten om er 1 aan te schaffen (een set waar je je oog op hebt), maar wat is het nut van de hoofdprijs te betalen los van de gratis cadeau die je er soms bij krijg?
Da’s snel, was toch bestellen vanaf 1 mei ? Ook vandaag besteld samen met de nieuwe “plantjes”, alleen bij Amazon, want helemaal klaar met DPD die LEGO gebruikt.Skybullet schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:15:
Donderdag besteld, vandaag binnen en meteen gebouwd. Ik kon deze set niet laten liggen nadat ik onlangs het spel had gespeeld. De bouw zelf was niet heel bijzonder, maar wel wat leuke elementen en voor mij nieuwe steentjes. Paar herhalende stappen, maar viel opzich reuze mee. Had hem in een uurtje of 2-3 wel af.
Staat nu mooi op mijn bureau!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik moest inloggen en kon bestellen, wat ik heb gedaan...Xqlus1ve schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:10:
[...]
Ik denk lees ik het nouvekeerd, zie nog steeds 'binnenkort beschikbaar' staan....
Het bevredigen van het innerlijke kind! gisteren ook bij intertoys de ucs AT-AT besteld.Maar toen ik het eenn 2e keer las zag ik dat VIP eerder 1 kunnen bestellen. Serieuze vraag, ik snap dat je soms niet kan wachten om er 1 aan te schaffen (een set waar je je oog op hebt), maar wat is het nut van de hoofdprijs te betalen los van de gratis cadeau die je er soms bij krijg?
Gisteren ook begonnen met de ucs Y-wing.
Ben weer of nog steeds KIND!
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ganse week of enkel dit weekend ofzo ?
-| Hit it i would ! |-
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked