Niet. Zit eenmaal bevestigd permanent vast.
Waarom zou je dat uit elkaar willen halen? Ik denk dat dat niet mogelijk is, c.q. dat het niet bedoeld is om weer uit elkaar te halen.Cloud_VII schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:19:
Ben de Lego 10257 Carousel aan het demonteren. Hoe krijg ik dit uit elkaar?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Die twee onderdelen gebruik je altijd samen, dus geen reden om ze uit elkaar te halen toch?Cloud_VII schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:19:
Mocht je het toch willen doen zie onderstaande video + link voor bouwinstructie:
MOC - Turntable disassembly tool
https://www.bricklink.com...ItemPic.asp?P=99010&tab=ICloud_VII schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:19:
Hier kun je het onderdeel mooi van alle kanten bekijken.
Op de vier hoeken zie je de nokjes zitten waarachter de andere kant haakt. Als het echt uit elkaar moet, moet je die dus los zien te wurmen.
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Thanks for the feedback. Laat ik het zitten.
Er zijn enkele sets geweest waarbij de constructie ook een beetje buigen van onderdelen nodig was. En Lego heeft regelmatig de gewoonte om op het moment dat je een liftarm moet klikken op een andere met pins dat ze willen dat de helft van de pins op de ene liftarm zit en de andere helft op de andere liftarm. Hier zit ik mij vervolgens suf op te friemelen. In mijn ervaring werkt het altijd beter als alle pins al op 1 liftarm zitten en niet dit halve geneuzel.Fraggert schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:03:
Het kan zijn dat er hier sprake is van een "n=1" - ervaring maar ik merk al wat verschil in het bouwen met de MOC-handleiding en een "echte" Lego handleiding.
1.
Bij het samenstellen van een onderdeel dat uit meerdere kleine onderdelen bestaat, merk ik dat ik bij de MOC heel wat meer subtiel moet "wrikken" (liever gezegd een beetje wriemelen) en pielen om zaken in elkaar te laten klikken. Het is geen forceren maar bij zowel de 42100 als de 42110 klikt alles echt wel makkelijker op zijn plek. Ik merk ook dat Lego een iets slimmere werkwijze hanteert (zie 2).
Ook dit onderdeel bouw ik liever op de manier dat ik het onderdeel op de axle pins moet schuiven waarbij de pins dus al in de liftarm zitten dan het onderdeel met pins en al op een liftarm drukken. Uiteraard staan de die pins bij een OCD figuurtje als ik standaard al waterpas2.
Bij het monteren van losse stenen of zelfs onderdelen pakt Lego het slimmer aan.
In onderstaand voorbeeld moet het witte blokje op de blauwe pinnen.
[Afbeelding]
Die blauwe pinnen heb ik een stap eerder moeten plaatsen.
Het witte blokje past echter alleen op zijn plek als de blauwe kruispennen op dezelfde wijze zijn georienteerd.
Lego zelf zou je de blauwe pinnen eerst in het witte blokje laten plaatsen om dat onderdeel daarna veel makkelijker op zijn plek te krijgen.
Dit heb ik met meerdere stenen zo al nu gehad, dan trek ik de pinnen er uit, zet ze in het blokje/steentje en zet dan de boel weer op zijn plek.
Het drukt de bouwpret gelukkig niet maar vond het een grappige observatie en het zijn maar kleine dingetjes natuurlijk maar ik merk dat ik iets meer moet opletten bij het bouwen dan met de R9800 en de Defender.![]()
Iemand anders dezelfde ervaring met MOC's of Alternate Builds?
Zitten er nou veel nieuwe elementen in dit model? Die wielophanging bevat onderdelen die ik niet ken. En ook lijkt het erop dat ik wat nieuwe panelen vormen zie. Klopt dat?
Hij gaat hier ook wel komen, maar ik wacht even tot de prijs wat zakt.
Vissa66 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat was de Mclaren alweer!Toch maar de stickers gelijk geplakt.
Ondanks er veel meer potentie in de set gezeten had is het resultaat toch wel vet. Beter dan alle F1 MOC's die ik tot nu toe heb gemaakt.![]()
De Titanic komt net binnen gevaren, dus daar kunnen we nu mee aan de slag!
Voorzichtig geweldCloud_VII schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:19:
Het is een onderdeel wat in elkaar klikt dus misschien met een paar assen door beide stukken zodat je wat grip hebt (in plaats van assen misschien een wat steviger metalen buisje). En dan voorzichtig geweld gebruiken om ze uit elkaar te trekken
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
De set zou uitgesteld zijn tot 2023 i.v.m. het uitstellen van de daadwerkelijke auto. Als het deze SP3 is dan lijkt het mij dat de set gewoon deze zomer in de schappen ligt, aangezien de SP3 allang is gepresenteerd.Dommel schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 02:07:
Volgens de laatste geruchten via Promobricks zou de nieuwe supercar een Ferrari Daytona SP3 zijn
[Afbeelding]
Dat zou mooi zijn, zit met smart te wachten op de nieuwe set!
M3P 24'
Volgens Promobricks zou of de nieuwe supercar of de nieuwe liebherr er in augustus 2022 moeten zijn, de andere van die twee wordt dan volgend jaar.Vissa66 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 04:55:
[...]
De set zou uitgesteld zijn tot 2023 i.v.m. het uitstellen van de daadwerkelijke auto. Als het deze SP3 is dan lijkt het mij dat de set gewoon deze zomer in de schappen ligt, aangezien de SP3 allang is gepresenteerd.![]()
Dat zou mooi zijn, zit met smart te wachten op de nieuwe set!
Zou wel gaaf zijn! En hopelijk net als bij de Sian bedrukte steentjes.Dommel schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 02:07:
Volgens de laatste geruchten via Promobricks zou de nieuwe supercar een Ferrari Daytona SP3 zijn
[Afbeelding]
Ik kwam dit filmpje tegen van iemand die draadloze LED-jes in transparante Lego blokjes heeft verwerkt. Heel tof idee
Grappig, nog niet eerder gezien. Nederlandstalige speedbuild + review van de nieuwe Vespa set door de PlayToday winkel:
De Vespa is wel van een flink andere schaal dan de auto's uit de Creator Expert / 18+ serie en ook van een andere schaal dan de Harley Davidson Fat Boy van 2019, zoals te zien op de vergelijkings foto op Brickset.
De Vespa is wel van een flink andere schaal dan de auto's uit de Creator Expert / 18+ serie en ook van een andere schaal dan de Harley Davidson Fat Boy van 2019, zoals te zien op de vergelijkings foto op Brickset.
Er kan vanaf nu gestemd worden in de maandelijkse Lego moc-challenge! D.m.v. een like kun je stemmen op jouw favoriete creatie(s) 
Hier is een link naar alle gepinde posts:
Tweakers Lego MOC Challenge 8 – februari 2022
Hier is een link naar alle gepinde posts:
Tweakers Lego MOC Challenge 8 – februari 2022
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De ophanging is vrijwel gelijk aan die van de 42000 Grand Prix Racer. Er zijn wel wat nieuwe panels en een nieuw 19x3 technic frame.fishman schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:45:
Zitten er nou veel nieuwe elementen in dit model? Die wielophanging bevat onderdelen die ik niet ken. En ook lijkt het erop dat ik wat nieuwe panelen vormen zie. Klopt dat?
[...]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Er is al iemand die zijn/haar best heeft gedaan: https://rebrickable.com/m...ayop/mri-scanner/#detailsKrusT schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:40:
Tof project van Lego!
Lego gaat MRI-sets verzenden naar 600 ziekenhuizen om kinderen te begeleiden bij het nemen van MRI scans.
Zelf werkende in een ziekenhuis, heb ik dit ook naar onze dienst radiologie gestuurd.
Ondertussen hebben ze zich aangemeld.
https://www.lego.com/nl-b...-foundation-donation-mri/
[Afbeelding]
Zo op het eerste oog is het redelijk gelijkend ?
Daily driver; MB R171 SLK280
Zucht, ergens ben ik misgegaan met de Millennium Falcon maar ik kan de fout niet zien. Ik zit eraan te denken om de hele boel maar weer af te breken. Ik moet iets in de rode balies drukken maar links past het logischerwijs niet. Je zou denken dat ik dit makkelijk moet kunnen spotten, maar zit er al een half uur naar te kijken.
:strip_exif()/f/image/FJ3cy21YMXSPrLr2mhfVRrFL.jpg?f=fotoalbum_large)
No guts, no glory!
Het is drie jaar geleden dat ik die bouwde dus ik kan het je echt niet zeggen. Maar je ziet wel dat het linksachterdeel lager zit dan het rechterdeel (zie de rode technic balk), dat is niet de bedoeling denk ik. Dus wat ik zou doen als ik jou was is kijken waar het fout gaat in de symmetrie. Steeds een beetje afbreken, foto's maken, links en rechts vergelijken en zodra je het verschil tegenkomt, dit herstellen.KillGhost schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:56:
Zucht, ergens ben ik misgegaan met de Millennium Falcon maar ik kan de fout niet zien. Ik zit eraan te denken om de hele boel maar weer af te breken. Ik moet iets in de rode balies drukken maar links past het logischerwijs niet. Je zou denken dat ik dit makkelijk moet kunnen spotten, maar zit er al een half uur naar te kijken. [Afbeelding]
ik heb uiteindelijk het probleem gevonden en gecorrigeerd, maar inmiddels was we zoveel afgebroken dat ik er geen zin meer in had. Ik ben inmiddels alles aan het afbreken. Ik heb geen zin om continue terug te moeten bladeren om te kijken waar alles moet.Roy vd M. schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:09:
[...]
Het is drie jaar geleden dat ik die bouwde dus ik kan het je echt niet zeggen. Maar je ziet wel dat het linksachterdeel lager zit dan het rechterdeel (zie de rode technic balk), dat is niet de bedoeling denk ik. Dus wat ik zou doen als ik jou was is kijken waar het fout gaat in de symmetrie. Steeds een beetje afbreken, foto's maken, links en rechts vergelijken en zodra je het verschil tegenkomt, dit herstellen.
No guts, no glory!
Volgend weekend wil ik een tripje maken naar een Lego store, maar ik ben mijn pasje kwijt.
Nu zit ik op de Lego site en die zegt:
"Want a digital version of your LEGO ® VIP card? Open rewards center on your mobile phone and follow the easy steps to save it to your wallet."
Maar ik heb ff geen idee waar ik dit doe. Iemand een tip?
"Want a digital version of your LEGO ® VIP card? Open rewards center on your mobile phone and follow the easy steps to save it to your wallet."
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ze kunnen in de lego winkel toch de punten bijschrijven op mailadres of nummer?Mad-Matt schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:26:
Volgend weekend wil ik een tripje maken naar een Lego store, maar ik ben mijn pasje kwijt.
Ik heb nooit een pasje gehad. Winkel doet het altijd op een van die manieren.
Ok, top, dan komt dat wel goed volgende weekSunnieNL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Ze kunnen in de lego winkel toch de punten bijschrijven op mailadres of nummer?
Ik heb nooit een pasje gehad. Winkel doet het altijd op een van die manieren.
De hele set weer terug in de doos? Of begrijp ik je verkeerd?KillGhost schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:04:
[...]
ik heb uiteindelijk het probleem gevonden en gecorrigeerd, maar inmiddels was we zoveel afgebroken dat ik er geen zin meer in had. Ik ben inmiddels alles aan het afbreken. Ik heb geen zin om continue terug te moeten bladeren om te kijken waar alles moet.
Ik heb ooit ook eens mijn kaartje verloren (x jaren geleden), en ik meen me te herinneren dat men in de winkel (te Antwerpen) gewoon een verse trok uit een lade en die meteen activeerden + VIP punten opschreven voor de aankoop die ik toen deed.Mad-Matt schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:30:
[...]
Ok, top, dan komt dat wel goed volgende week
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Log op je telefoon in bij de LEGO webshop, ga naar https://www.lego.com/nl-nl/vip/rewards-center/account en tik op “VIP-kaart aanvragen”.Mad-Matt schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:26:
scintillating
Onlangs heb ik de CMF minifig met paarse classic space torso gekocht, maar een volledige conversie is blijkbaar toch kostelijk: How to build a purple LEGO Classic Space astronaut minifigure
Uit het artikel:

Maar toch, ik heb daarnet de prijzen bekeken en de goedkoopste winkel binnen de EU zit aan €20
En dan ontbreken nog altijd de airtanks die niet bestaan in de paarse kleur, dus dan vraag ik mij af of het wel de moeite is om zoveel te investeren...
Uit het artikel:
Het helpt natuurlijk niet dat ze er dan zo'n foto bijzettenThe newer helmet showed up in purple in just three Knights’ Kingdom sets in 2004, which makes it pretty hard to come by these days.
In fact, if you want to grab one at the moment you’ll need to pay at least £11.47 on BrickLink (plus shipping). That price has shot up by more than 2,800% since we picked up a few of these helmets in late 2021, but it’s one potentially still worth paying if you want to fashion a full purple LEGO Classic Space astronaut – or as close as you can get in 2022.

Maar toch, ik heb daarnet de prijzen bekeken en de goedkoopste winkel binnen de EU zit aan €20

En dan ontbreken nog altijd de airtanks die niet bestaan in de paarse kleur, dus dan vraag ik mij af of het wel de moeite is om zoveel te investeren...
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb al moeite met de modernere helmpjes. Voor mij is het niet de moeite waard. Ik spaar alleen de minifigs met een Classic Space torso en dan is het wel primaKapoen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:35:
Onlangs heb ik de CMF minifig met paarse classic space torso gekocht, maar een volledige conversie is blijkbaar toch kostelijk: How to build a purple LEGO Classic Space astronaut minifigure
Uit het artikel:
[...]
Het helpt natuurlijk niet dat ze er dan zo'n foto bijzetten![]()
[Afbeelding]
Maar toch, ik heb daarnet de prijzen bekeken en de goedkoopste winkel binnen de EU zit aan €20![]()
Kapoen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:35:
Uit het artikel:
[...]
Het helpt natuurlijk niet dat ze er dan zo'n foto bijzetten![]()
[Afbeelding]
Maar toch, ik heb daarnet de prijzen bekeken en de goedkoopste winkel binnen de EU zit aan €20![]()
:strip_exif()/f/image/sKnubxhCR5YzeTDpD2Iet4st.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze minifig? (even uit de zolderbak gevist)
Nooit gedacht dat deze nog zoveel waard zou worden. Heeft voor mij teveel nostalgische waarde om weg te doen helaas
Dan heb ik nog geluk gehad dat ik hem kon kopen voor 3 euro... tjeetje... dat die prijzen zo hard gaan... en dat inderdaad voor de helm alleen.
Ik zou gewoon MP afstruinen naar 1 van die 3 sets. Genoeg lui die niet weten dat daar zo'n bijzondere helm bij zit.
En daarbij dus geduld hebben.
Geen geduld: ka$$a!
En daarbij dus geduld hebben.
Geen geduld: ka$$a!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Nee, maar wel helemaal opnieuw beginnen. Ben nu bezig met alles te sorteren.L23 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:49:
[...]
De hele set weer terug in de doos? Of begrijp ik je verkeerd?
No guts, no glory!
Had je waar het fout is gegaan te weinig stenen gebruikt? Of alleen verkeerd gemonteerd.KillGhost schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:04:
[...]
Nee, maar wel helemaal opnieuw beginnen. Ben nu bezig met alles te sorteren.
Het helpt mij in ieder geval om voor elke stap eerst de benodigde lego stenen apart te leggen, dan sla ik geen dingen over.
Verkeerd bevestigd en niet doorgehad. Ik had het 1 gat naar boven moeten bevestigen. En toen ik er naar keek kon ik het probleem in eerste instantie niet ontdekken en tijdens het zoeken brak er telkens weer wat af. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee.L23 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:09:
[...]
Had je waar het fout is gegaan te weinig stenen gebruikt? Of alleen verkeerd gemonteerd.
Het helpt mij in ieder geval om voor elke stap eerst de benodigde lego stenen apart te leggen, dan sla ik geen dingen over.
No guts, no glory!
volgens mij ben jij toe aan..KillGhost schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:35:
[...]
Verkeerd bevestigd en niet doorgehad. Ik had het 1 gat naar boven moeten bevestigen. En toen ik er naar keek kon ik het probleem in eerste instantie niet ontdekken en tijdens het zoeken brak er telkens weer wat af. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee.
/f/image/dnX7ynFqD9ohQiKQ4QYzTBby.png?f=fotoalbum_large)
Ik zou het doen!
Off-topic: is het bewust dat er op die Snicker, Snikcers staat?
gezien zijn onderschrift dacht ik meer aan:

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Brickers en Studs
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Anoniem: 221425
Een poosje geleden had ik deze MOC gemaakt.
Ik heb hem nagebouwd in stud.io en op rebrickable.com gezet.
Ondertussen is hij 'approved'.
https://rebrickable.com/m...e=approvemoc&elid=9656800
/f/image/8OPLuT2WhIDM1CwrYKvZnlqv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EHrDYmbXWd1lSMfO6rSHF01u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8OPLuT2WhIDM1CwrYKvZnlqv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EHrDYmbXWd1lSMfO6rSHF01u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tSQ68dksqXFc4Ihu2EiHQFJs.png?f=fotoalbum_large)
Op verzoek voor mijn hulpvraag om in stud.io iets af te bouwen heb ik een eigen topic ervoor gemaakt.
"Lego Stud.io hulp gevraagd"
Als ik hierboven naar @Anoniem: 221425 kijk vraag ik mij af hoe ik het complexe bestand af kan krijgen
"Lego Stud.io hulp gevraagd"
Als ik hierboven naar @Anoniem: 221425 kijk vraag ik mij af hoe ik het complexe bestand af kan krijgen
Water-Escape
Toegevoegd aan mijn lijstje van MOC's die ik nog wil maken!Anoniem: 221425 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:43:
Een poosje geleden had ik deze MOC gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Deze komt van aliexpressJolly_Jumper schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:15:
[...]
Off-topic: is het bewust dat er op die Snicker, Snikcers staat?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wel netjes dat ze die taxi erbij leverden
Veel bouwplezier!schumi1986 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:22:
Zo de kerstman was wat laat dit jaar
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lego gaat sowieso wel netjes om met de cadeau sets vind ik. Voor het cadeau van vorige maand (de tijger) was ik eigenlijk één dag te laat en voor de taxi had ik €0,01 te weinig. Toch beide gehad.
Er zijn genoeg bedrijven die dan denken "dikke pech, te weinig is te weinig en te laat is te laat"
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Vrienden wordenschumi1986 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je hulp nodig hebt bij het bouwen dan geef je maar een gil hoorschumi1986 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(want dit ga je echt niet redden in je spaarzame vrije tijd, ech nie!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
OK, I dare you: alle zakjes open van beide dozen, door elkaar gooien en dan bouwen.schumi1986 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Uit welk kasteel ga jij een tafel jatten om dit uit te stallen?The Eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:48:
[...]
OK, I dare you: alle zakjes open van beide dozen, door elkaar gooien en dan bouwen.
Veel plezier met die sets!
Nee joh, gewoon zoals vroeger alles op de vloerSideShow118 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:06:
[...]
Uit welk kasteel ga jij een tafel jatten om dit uit te stallen?![]()
Veel plezier met die sets!
Aha, dus geen huisdieren of kleine kinderen.Afas schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:23:
[...]
Nee joh, gewoon zoals vroeger alles op de vloerHeb je gratis een paar weken hindernisparcours erbij
Voor hetgeen wat hij gekocht heeft, hadden er wel 10 taxi's bij gemogen

Zo bedoelde ik ‘m ookJolly_Jumper schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:20:
[...]
Voor hetgeen wat hij gekocht heeft, hadden er wel 10 taxi's bij gemogen.
Dan zou ik ook zeggen... de zakjes van de taxi er ook bij en dan als eerste de taxi moeten bouwenThe Eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:48:
[...]
OK, I dare you: alle zakjes open van beide dozen, door elkaar gooien en dan bouwen.
Ik heb hem zelf ook besteld, was leuk in de aanbieding op amazon, normaal ben ik niet van de technic maar als formule fan wou ik deze graag hebben.Vissa66 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat was de Mclaren alweer!Toch maar de stickers gelijk geplakt.
Ondanks er veel meer potentie in de set gezeten had is het resultaat toch wel vet. Beter dan alle F1 MOC's die ik tot nu toe heb gemaakt.![]()
De Titanic komt net binnen gevaren, dus daar kunnen we nu mee aan de slag!
@Vissa66 hoe is die McLaren eigenlijk zonder die wieldoppen?
* The Eagle vind die dingen sowieso geen pan
* The Eagle vind die dingen sowieso geen pan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nou, net op Lego een hele serie nieuwe steentjes aangevraagd voor de Venator via Bricks & Pieces.
Allemaal donker rode stukjes die gebroken zijn. Ben benieuwd.
Allemaal donker rode stukjes die gebroken zijn. Ben benieuwd.
@Mad-Matt Die donkerrode steentjes zijn berucht, ik heb hetzelfde ook een aantal keer gehoord over de Fire Brigade (bij mij was er toen ik hem via marktplaats kocht maar één donkerrode tegel gebroken, dat was nog te overzien).
Wij zijn toch al een grote tweakers famillie

Haha gebrek aan vrije tijd klopt wel idd (ben ook al 1 maand bezig met de Millennium Falcon en het einde is nog lang niet in zicht)QuattroNL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:33:
[...]
Als je hulp nodig hebt bij het bouwen dan geef je maar een gil hoor![]()
(want dit ga je echt niet redden in je spaarzame vrije tijd, ech nie!)
Misschien is dat wel de manier om van mijn recente Lego verslaving af te komenThe Eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:48:
[...]
Ik weet het, ik had Lego gemaild, maar daar kreeg ik een hele simpele afwimpelende reactie op. Toen gereageerd dat ik van diverse mensen heb gehoord dat ze gewoon zonder morren alles vervingen.Jakkus schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:00:
@Mad-Matt Die donkerrode steentjes zijn berucht, ik heb hetzelfde ook een aantal keer gehoord over de Fire Brigade (bij mij was er toen ik hem via marktplaats kocht maar één donkerrode tegel gebroken, dat was nog te overzien).
Toen de reactie gekregen dat ik het via de site moest doen. Dus ik ben benieuwd.
McLaren f1 uitverkocht op lego.com
Zit te twijfelen om op Lego.com te kopen voor de vip punten of bij een andere shop die goedkoper is.
Zit te twijfelen om op Lego.com te kopen voor de vip punten of bij een andere shop die goedkoper is.
Dan maar gewoon naar de Intertoys?Evertt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:31:
Zie gizmokat in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"Evertt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:31:
Bedankt. Gelijk besteld heb van het weekend wat te doen.
Ondanks dat ik een groot F1-fan ben sla ik de Mclaren over, ik vind hem er gewoon niet leuk genoeg uitzien en de livery klopt niet (als purist kan ik dit niet verkroppen)
Toch de F1 McLaren gekocht, ookal had ik mijzelf verteld het niet te doen. Maar deze ochtend een onverwachte financiele meevaller en dan de lagere prijs bij Amazon en ik ging toch overstag.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik ben ook wel een F1-fan, maar deze McLaren is slechts een Afol-display set. Met een adviesprijs van 180 Euro en slechts 9! 'tandwielen', is deze set wat mij betreft uberhaupt niet het label "Technic" waardig.Mad-Matt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:51:
Ondanks dat ik een groot F1-fan ben sla ik de Mclaren over, ik vind hem er gewoon niet leuk genoeg uitzien en de livery klopt niet (als purist kan ik dit niet verkroppen)
Ik ga zelf wel iets beters bouwen.
Ben wel met je eens. Het is niet een echte tecnic set.Mad-Matt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:51:
Maar staat wel mooi in de vitrine kast en weet zeker dat er een bedrijf is die stickers maakt voor deze set die net beter zijn dan de set zelf. Of er komt een MOC set van.
[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 01-03-2022 11:38 ]
hier nog zo'n fan, ik moet zeggen dat de hoeveelheid stickers mij afschrikt, daarnaast had een Red-Bull mij wel wat meer aan het twijfelen gebrachtchrisO schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:13:
[...]
Ik ben ook wel een F1-fan, maar deze McLaren is slechts een Afol-display set. Met een adviesprijs van 180 Euro en slechts 9! 'tandwielen', is deze set wat mij betreft uberhaupt niet het label "Technic" waardig.
Ik ga zelf wel iets beters bouwen.
Je kan hem ook hier kopen voor veel minder: https://www.amazon.de/gp/product/B09JWFB4H8
Hierbij ook hier de uitslag van de Tweakers Lego MOC Challenge 8 (februari 2022):
🥇 1. pi! | 🥈 2. Roy vd M. | 🥉 3. Physx |
![]() | ![]() | ![]() |
En het topic voor de Tweakers Lego MOC challenge van maart is ook weer geopend!
Tweakers Lego MOC Challenge 9 – maart 2022
:strip_exif()/f/image/j0KA2vJrJg2cBGDLezckxOib.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe set 60253 – IJswagen van de challenge van februari nog niet weg! In april gaan we één bouwwerk maken van de sets van februari en maart.
Tweakers Lego MOC Challenge 9 – maart 2022
:strip_exif()/f/image/j0KA2vJrJg2cBGDLezckxOib.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe set 60253 – IJswagen van de challenge van februari nog niet weg! In april gaan we één bouwwerk maken van de sets van februari en maart.
Vanmorgen al besteld bij Amazon.nl, morgen bezorgd. Na de idiote actie van een DPD bezorger (bezorgde een LEGO bestelling in een andere straat hier 1km vandaan, zelfde huisnummer) maar voor Amazon en DHL gegaan.
Nog steeds te koop daar trouwens, met bezorging nu donderdag.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zucht
Ze hebben bij Lego nieuwe monitoren nodig, of de designers moeten nodig eens naar de oogarts. Dit kan toch niet, de print van het raam is een compleet andere kleur
En witte steentjes hebben nu ook al kleurverschil onderling

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wgqpcAvXZ0rrt91WIMBQ0MWM.jpg?f=user_large)
Mijn MOC is af, dit deel in ieder geval
:strip_exif()/f/image/zE34Fr6KGDVMrByPOCP0gEED.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hXRav6JPpWj84bLL6p2au6kP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6GdJ04Oc7NwxxZRfyyFQC6Ig.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9eOcsdJn2hYxFQFcLpZbnMN8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ging eigenlijk redelijk voorspoedig, 99% volgens mijn ontwerp kunnen maken.
Een paar bevindingen van mijn kant:
- Er zitten tussen de rotsen een paar zwarte steentjes ipv donkergrijs. Deze zijn via Bricklink in de verkeerde kleur opgestuurd. Ik wilde even zien hoe dat er uit zou zien, maar bij mijn volgende bestelling ga ik die toch vervangen.
- Volgende keer bestel ik nieuwe witte steentjes ipv gebruikte. Hier zitten helaas toch wel heel veel verkleuringen en beschadigingen bij die door de kleur extra opvallen. Ik denk dat ik driekwart van de witte steentjes ga vervangen bij mijn volgende bestelling.
- Note to self: Onthoud in welke kleur de "niet-zichtbare" steentjes zijn besteld. Dan hoef je niet je halve bouwwerk uit elkaar te halen om een steentje om te wisselen...
- Sommige steentjes zijn via Lego.com goedkoper, maar de levertijd is wel flink langer dan via Bricklink.
- Een bepaalde verkoper gaat op de ignore-list. Alles netjes geleverd wat ik besteld had, alles in aparte zakjes en alle steentjes zelf waren schoon en goed, maar als je bij het openen van het pakket al gelijk ruikt dat iemand een flinke roker is... Gadver.
- Er gaat veel meer tijd in zitten (vooral in het ontwerp vooraf), maar dit is véééél leuker dan een "echte set" maken
:strip_exif()/f/image/zE34Fr6KGDVMrByPOCP0gEED.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hXRav6JPpWj84bLL6p2au6kP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6GdJ04Oc7NwxxZRfyyFQC6Ig.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9eOcsdJn2hYxFQFcLpZbnMN8.jpg?f=fotoalbum_large)
- Er zitten tussen de rotsen een paar zwarte steentjes ipv donkergrijs. Deze zijn via Bricklink in de verkeerde kleur opgestuurd. Ik wilde even zien hoe dat er uit zou zien, maar bij mijn volgende bestelling ga ik die toch vervangen.
- Volgende keer bestel ik nieuwe witte steentjes ipv gebruikte. Hier zitten helaas toch wel heel veel verkleuringen en beschadigingen bij die door de kleur extra opvallen. Ik denk dat ik driekwart van de witte steentjes ga vervangen bij mijn volgende bestelling.
- Note to self: Onthoud in welke kleur de "niet-zichtbare" steentjes zijn besteld. Dan hoef je niet je halve bouwwerk uit elkaar te halen om een steentje om te wisselen...
- Sommige steentjes zijn via Lego.com goedkoper, maar de levertijd is wel flink langer dan via Bricklink.
- Een bepaalde verkoper gaat op de ignore-list. Alles netjes geleverd wat ik besteld had, alles in aparte zakjes en alle steentjes zelf waren schoon en goed, maar als je bij het openen van het pakket al gelijk ruikt dat iemand een flinke roker is... Gadver.

- Er gaat veel meer tijd in zitten (vooral in het ontwerp vooraf), maar dit is véééél leuker dan een "echte set" maken
Die inconsistenie tussen witte steentjes is al jaren een probleem, de losse 911 Turbo uit get 6-wide tijdstip heeft er bij mij ook last van (de lime groene van een jaar eerder ook), ik heb ook al inconsistentie gemerkt bij rood, verschillende tinten blauw etc.. De Fiat 500 met zn lichtgeel is ook berucht.chrisO schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:48:
ZuchtZe hebben bij Lego nieuwe monitoren nodig, of de designers moeten nodig eens naar de oogarts. Dit kan toch niet, de print van het raam is een compleet andere kleur
![]()
En witte steentjes hebben nu ook al kleurverschil onderling![]()
[Afbeelding]
Toevallig heb ik hier de koenigsegg jesko staan, die heeft ook een lichtgrijze print op de cockpit ipv wit.
Kleurproblemen horen wat mij betreft nu bij lego, ik vind het zelf ook moeilijk te rijmen met de prijzen, maar het zij zo, sommige sets (fiat 500, lambo Sian) laat ik er echt om staan
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dat raam valt wel op, die steentjes zie ik iig niet op de foto. Maar denk dat dit echt een probleem is voor volwassenen. Denk niet dat er een kind is wat hierover moeilijk gaat doen.chrisO schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:48:
ZuchtZe hebben bij Lego nieuwe monitoren nodig, of de designers moeten nodig eens naar de oogarts. Dit kan toch niet, de print van het raam is een compleet andere kleur
![]()
[Afbeelding]
Heb het zelfde met mn oude lego, nu zie ik pas hoe verschillend prints van de zelfde minifigures zijn. Daar was ik vroeger helemaal niet mee bezig.
Het kleurverschil van de print is ook genoemd in een paar reviews die ik gezien heb. Echter om puur en alleen vanwege dat grote kleurverschil de auto te laten staan... Nee dat heb ik niet gedaan. Als het goed is komen er deze week een paar speedchampions binnenchrisO schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:48:
![]()
[Afbeelding]
In alle kleuren zitten lichte kleurverschillen en dat al zeker 10+ jaar.chrisO schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:48:
(Volwassen Lego fan sinds 2005)
-----
Dat van die print is wel erg jammer, En een terechte klacht.
Dat had veel beter gekund.
[ Voor 16% gewijzigd door Sato op 01-03-2022 16:17 ]
Leuk dat deze set ook een B model heeft. Mijn zoontje (bijna 7) heeft nu al bijna geen interesse meer in zijn Lego. Dan ga ik het B model maar een keertje bouwen.mir4dor schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:38:
Zo, ik vond het wel weer eens tijd, een kadootje voor mijzelf;
[Afbeelding]
Natuurlijk eerst bouwen maar ook weer een aantal, voor mij, nieuw steentjes. Die rupsbanden zijn grappig klein, daar kan ik wel wat mee
Misschien even off topic, aan de hand van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70784814
Ik had op Rebrickable wel sympathie verwacht inzake het Oekraïne debakel.
Niets van dat alles. Wordt dit (bewust) tegen gehouden/ geblokkeerd?
Daily driver; MB R171 SLK280
Rebrickable is allang geen fansite van een hobbyist meer maar gewoon een inkomstenbron met een businessplan.
Nooit opgevallen dat ze alleen reviews doen van MOC's die premium zijn?
Mijn 10274 Convertible Classic alternate build zullen ze nooit een review van doen
Nooit opgevallen dat ze alleen reviews doen van MOC's die premium zijn?
Mijn 10274 Convertible Classic alternate build zullen ze nooit een review van doen
Ik hoop, omdat je Rebrickable noemt en niet Tweakers, dat je die bouw nu juist wél interpreteert als uiting van sympathie voor Oekraine en als uiting van hoop dat de Russische opmars wordt ingehaald door vrede. Zo heb ik het tenminste bedoeld toen ik dit vanmiddag bouwde.mir4dor schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:03:
Misschien even off topic, aan de hand van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70784814
Dit is het enige wat ik ervan wil zeggen, om te voorkomen dat hier een offtopic politieke discussie ontstaat. Maar ik wilde toch even verduidelijken wat mijn bedoeling was met die MOC.
Hij staat bij mij op "verzonden"! Dus voor het weekend komt hij wel, maar nog even geen tijd om hem te bouwen. Heb wel zin in dat project!Vissa66 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu de Mclaren af is eindelijk aan de Titanic beginnen.Doos 1, stapje 3. Wat een gigantische hoeveelheid stenen, dit gaat wel eventjes duren.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Die boba fett helm moet je eens onder blacklight zetten... heel apart maar de rode blokjes zijn minder gelijk dan gedacht, sommigen gloeien op en sommigen nietKillGhost schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 00:00:
Iemand vroeg laatst naar ervaringen met Amazon qua verzenden van dozen. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Duitse versie. Ook deze keer weer uitstekend verpakt. De dozen ook nu weer in bubble wrap En vulling naast de dozen. Echt top.[Afbeelding]
@Ottooo of je gebruikt gewoon nieuw en vergeeld wit door elkaar, i.c.m. wat andere kleuren, dat heb ik ook gedaan.
Deze heb ik volgens mij nog niet gepost:
Fort de Monchy by the_ Inventor, on Flickr
Was afgelopen maand druk bezig om voor elke dag een rover te bouwen, hier zijn alle 28:
FebRovery 2022 by the_ Inventor, on Flickr

Was afgelopen maand druk bezig om voor elke dag een rover te bouwen, hier zijn alle 28:

@ID5 Cool. Grappig ook die gezichtjes in de toren, die ene met een vlag lantaarn in zijn bek.
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 02-03-2022 10:08 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ziet er IRL stuk gaver uit dan stud.ioOttooo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:37:
Mijn MOC is af, dit deel in ieder geval![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ID5 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:41:
@Ottooo of je gebruikt gewoon nieuw en vergeeld wit door elkaar, i.c.m. wat andere kleuren, dat heb ik ook gedaan.
[Afbeelding]Fort de Monchy by the_ Inventor, on Flickr
Ik ben gisteravond begonnen met een aangrenzend deel, waarbij ik een soort citadel wil maken. Een grote ronde toren. Ik ben nog veel te lang en tot veel te laat bezig geweest met een wenteltrap die je waarschijnlijk niet echt goed zal gaan zien.
/f/image/l18UftCoqz4FymJvosrv8xjB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pykGW9CREk496ylJnYAmft5Q.png?f=fotoalbum_large)
Inspiratiefilmpje voor de ronde toren, vanaf circa minuut 2:01:
Je weet dat daar ook standaard steentjes voor zijn?Ottooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:56:
Ik ben nog veel te lang en tot veel te laat bezig geweest met een wenteltrap die je waarschijnlijk niet echt goed zal gaan zien.
haha, die heb ik voorbij zien komen ja. die vind ik niet zo mooiJeroenE schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:06:
[...]
Je weet dat daar ook standaard steentjes voor zijn?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked