Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.370.057 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online

ID5

Ottooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:14:
[...]

haha, die heb ik voorbij zien komen ja. die vind ik niet zo mooi ;)
Je kan ze ook zo gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51794805705_73d0c97334_b.jpgBattle of Drakenborg - get the King by the_ Inventor, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:45

Hemingr

Gekke henkie

Vraagje voor de experts hier.

Ik heb voor het eerst in 20 jaar weer eens een Lego gekocht (92176, Saturn V). Helaas zit er een verkeerd stukje in de doos (juiste stukje is 6117975).

Nu heb ik via de Lego website een vervangend stukje aangevraagd, maar die aanvraag word subiet afgewezen.

Welke stappen zou ik moeten nemen om toch de set compleet te maken? Mailen?

edit: even gebeld op onderstaand advies. Opgelost. Software dingetje, ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Hemingr op 02-03-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 08:26
Hemingr schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:29:

Ik heb voor het eerst in 20 jaar weer eens een Lego gekocht (92176, Saturn V). Helaas zit er een verkeerd stukje in de doos (juiste stukje is 6117975).

Nu heb ik via de Lego website een vervangend stukje aangevraagd, maar die aanvraag word subiet afgewezen.

nog nooit meegemaakt. ik zou bellen misschien legt dat beter uit.
dan kun je misschien ook horen waarom precies af is gewezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Hemingr schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:29:

Als je maar één stukje hebt aangevraagd en het is dat eenvoudige beugeltje, dan zal Lego 'm je toesturen. Ik denk dat er in dat geval een foutieve afwijzing heeft plaatsgevonden. Zoals Leosand schrijft, even bellen en dan komt het naar alle waarschijnlijkheid goed. Zo niet, dan kun je het onderdeel voor weinig op bijvoorbeeld Bricklink of Brickowl kopen. Maar zover zal het niet hoeven te komen lijkt me.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

kneusteun schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Die boba fett helm moet je eens onder blacklight zetten... heel apart maar de rode blokjes zijn minder gelijk dan gedacht, sommigen gloeien op en sommigen niet :? mijn Slave one heeft dat ook.... geen idee waarom en hoe?
Hmm, apart. Voorlopig ben ik er nog niet aan toe.

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Dit is heel leuk gedaan. Het blijft leuk om te zien hoe creatief mensen met Lego weten om te gaan.

No guts, no glory!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 08:26
Ottooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:56:
[...]

_/-\o_ next level! Wat vet gedaan! Je hebt de lat voor mij nu wel hoog gelegd ;)

Ik ben gisteravond begonnen met een aangrenzend deel, waarbij ik een soort citadel wil maken. Een grote ronde toren. Ik ben nog veel te lang en tot veel te laat bezig geweest met een wenteltrap die je waarschijnlijk niet echt goed zal gaan zien. :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inspiratiefilmpje voor de ronde toren, vanaf circa minuut 2:01:
[YouTube: LEGO TUTORIAL - CURVED WALLS - LEGO ARCHITECTURE]
deze kende je vast ook wel?
https://www.eurobricks.co...od-ways-to-create-towers/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

somewhere at some comic-con (2015)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzhPLTvoVuic05rZKcs7fZEWonc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wg21GycNWOZA8GQ7hv7eA2Tn.webp?f=fotoalbum_large

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik dacht slim te zijn de 2 speed champions setjes die ik perse wou hebben bij Lego te bestellen voor de VIP punten. Maar ik had ze weer beter bij de lokale speelgoedwinkel kunnen halen, dan had ik ze nu al in huis. Die bij Lego staan nog steeds op "in magazijn" of iets dergelijks. Anyways, bij de speelgoedwinkel maar de Lotus meegenomen, heb ik wat te bouwen vanavond. Ik zag dat ze ook de Creator Expert Vespa hadden staan, maar dat is niet mijn ding.Toch nog even staan twijfelen bij de McLaren technic set, maar ik vind 180 euro toch echt te duur. Ik wacht wel tot hij onder de 110 euro komt (40% korting).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MaV7YSSkyrulUztt8XF0o35rD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SAkHbtn4JX6sU5tQSS6Wiy1E.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 11:33
V&A is niet toegestaan hier.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 03-03-2022 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

SideShow118 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:06:
Iemand nog onteresse in een paar setjes om over te nemen? Ze gaan weg ivm technic inwisselen voor modulars.

Ga ze binnenkort (volgende week) op MP zetten maar als er hier liefhebbers zijn dan mag een DM altijd :)

42082 - Rode Kraan
42100 - Liebherr 9800
42111 - Dom's Charger
75301 - Luke Skywalker Xwing

Eventueel:
75302 - Imperial Shuttle
42110 - Defender

Later (wss over een maand)
42083 - Bugatti Chiron
42115 - Lamborghini Sian

Geen idee of dit mag of gewenst is hier maar anders verwijder ik hem weer :)
toon volledige bericht
Men ziet dit soort dingen liever niet, zet ze beter op V&A onder overig. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
zonoskar schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:48:
Ik dacht slim te zijn de 2 speed champions setjes die ik perse wou hebben bij Lego te bestellen voor de VIP punten. Maar ik had ze weer beter bij de lokale speelgoedwinkel kunnen halen, dan had ik ze nu al in huis. Die bij Lego staan nog steeds op "in magazijn" of iets dergelijks. Anyways, bij de speelgoedwinkel maar de Lotus meegenomen, heb ik wat te bouwen vanavond. Ik zag dat ze ook de Creator Expert Vespa hadden staan, maar dat is niet mijn ding.Toch nog even staan twijfelen bij de McLaren technic set, maar ik vind 180 euro toch echt te duur. Ik wacht wel tot hij onder de 110 euro komt (40% korting).

[Afbeelding]
O my. Ik stond vandaag in de Intertoys,keek ernaar, en ging weer weg :S
Na jouw bericht zit ik weer te denken. Vind dit wel een van de mooiere van de Speed Champions. Wel stickers neem ik aan ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mir4dor schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:30:
[...]

O my. Ik stond vandaag in de Intertoys,keek ernaar, en ging weer weg :S
Na jouw bericht zit ik weer te denken. Vind dit wel een van de mooiere van de Speed Champions. Wel stickers neem ik aan ?
Ja, met stickers, al valt het bij deze set wel mee (stuk of 20 stickers). Ik plak echter vrijwel nooit stickers, dus ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet zonder.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
zonoskar schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:38:
[...]

Ja, met stickers, al valt het bij deze set wel mee (stuk of 20 stickers). Ik plak echter vrijwel nooit stickers, dus ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet zonder.
Ik plak ook geen stickers meer maar met deze moet ik nog even zien, ziet er wel beter uit met denk ik.
Enfin, dank voor je post, heb m ook maar even gescoord. En passant de telehandler 42133 meegenomen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0dgL4JcJ0YEryTRlwpECyZrV8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cy3OiuHDuQLUVkNG329Jt9xV.jpg?f=fotoalbum_large

De Liebherr PR776 is aardig onderweg.

Mooi groot ding ook en zit erg stevig in elkaar, de individuele grote onderdelen gaven me wat twijfel over hoe hufterproof dit gebouwd zou aanvoelen maar dat zit gelukkig wel aardig snor d:)b

Forse machine, hij staat schuin op de foto dus dat vertekent iets maar ik heb een vrij forse koffiemok :P

Toch volgende keer maar weer naar beneden voor een banaan :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:47
iemand een idee waarom het harry potter schaakbord zo lastig leverbaar is?
set 76392, ik zit er al maanden op te azen om de verzameling gouden minifigs kompleet te maken, maar het wil maar niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
avdieren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:45:
set 76392, ik zit er al maanden op te azen om de verzameling gouden minifigs kompleet te maken, maar het wil maar niet ..
Zie hem gewoon staan op amazon echter wel met een levertijd van twee weken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roy vd M.
Roy vd M. schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 00:46:
Ik wil de proef wel op de som nemen en zal zsm bouwinstructies voor die moc (gratis) op Rebrickable proberen te plaatsen. Kijken of die door de keuring heen komt.
Nou dat ging makkelijk! Alle MOC-gegevens ingevoerd en hij werd automatisch goedgekeurd. Zou nog wel kunnen dat 'ie alsnog wordt verwijderd, maar laten we er niet vanuit gaan.

De instructies zijn hier te downloaden. Titel is 'A Barricade of Peace'. Het is een alternative build voor set 31058, Mighty Dinosaurs dus als je die set hebt kun je dit ervan bouwen om op een andere manier met de kwestie bezig te zijn en de gedachten even te verzetten.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51914630906_d00cbdc055_c.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Roy vd M. op 03-03-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12

Wailing_Banshee

You're Next

Blijkbaar is bij DPD "Eerstvolgende werkdag" ook "vandaag". Kreeg gistermorgen (iets voor 11 uur) een mailtje dat m'n Titanic de "eerstevolgende werkdag" zou worden bezorgd. 2 uur later was hij in huis :p Nu staat de keuken vol met dozen*, en hebben we weer wat te doen, het komende jaar :D

* hij zat in een grote buitendoos, waar een grote lego binnen doos in zat, waar dan weer de titanic doos zelf in zat, het voelde een beetje als zo'n Russisch poppetje :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Laatst online: 11:47
Bossie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:31:
[...]

Zie hem gewoon staan op amazon echter wel met een levertijd van twee weken.
en 50 euro bovenop de lego prijs van 75 euro. ik ga geen handelaars aanmoedigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:55
Get the king? Dat is onmogelijk, de trap houdt halverwege op. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID5
  • Nu online

ID5

Jolke schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Get the king? Dat is onmogelijk, de trap houdt halverwege op. :P
De rest van het kasteel mag je erbij verzinnen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 13:55
ID5 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:27:
[...]

De rest van het kasteel mag je erbij verzinnen. :P
Daarom hou ik wel van die 8x8 vignettes. Het is niet gemakkelijk om op zo'n kleine oppervlakte 1 duidelijk beeld/verhaal te schetsen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 22:34
@ID5 Het is erg leuk om die Flickr-pagina te bekijken. Echt indrukwekkend wat je allemaal gemaakt hebt! Heel cool :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mir4dor schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Ik plak ook geen stickers meer maar met deze moet ik nog even zien, ziet er wel beter uit met denk ik.
Enfin, dank voor je post, heb m ook maar even gescoord. En passant de telehandler 42133 meegenomen :+
wat is toch die aversie tegen stickers? :? het is toch gewoon onderdeel van het bouwproces? koop je een bouwmodel dan moet je toch óók stickers plakken. Is het luiheid? onhandigheid? Neem die Ferrari 488 GTE die ik onlangs ging bouwen .. natúúrlijk zit daar een shitload stickers bij. Ja het had ook bedrukt kunnen zijn, maar nu heb je iig nog de keuze om het wel/niet te doen. Ik vond het best geinig. En IRL plakken ze die sponser -stickers- er ook met het handje op. big deal..

wat mij wel opviel aan dit stickers, dat ze, ze eigenlijk te klein maken, dus je laat veel plastic zichtbaar wat je zou kunnen afdekken door de stickers iets ruimer uit te knippen, wat ik dus heb gedaan. Dat is wel een hele verbetering bij de 488 GTE.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alfa Novanta schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:47:
[...]

wat is toch die aversie tegen stickers? :?
Het probleem is dat de stickers zich oplossen na verloop van tijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjp3f04Y7Mk-JmyMm2KdvE0NVwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DG05qt8I63O5PqF91IEEpUK5.jpg?f=user_large
Dat is niet erg als je de set verkoopt voordat dit gebeurd, maar als je de sets houdt, dan is het niet echt mooi. En het is een PITA om die stickers er af te krijgen als ze er uitzien zoals op de foto. Ze verbrokkelen helemaal. Dit zijn dan wel stickers van 20 jaar geleden, we moeten nog zien hoe de huidige stickers eruitzien na die tijd. Maar ze voelen hetzelfde aan als die van 20 jaar geleden, dus daarom bespaar ik me de moeite van het plakken, en over 20 jaar om ze er weer eraf te halen. Oh, de stickers zagen er overigens al na 10 jaar zo uit, dus we hoeven maar tot 2032 te wachten om te zien of de stickers op jouw 488 het hebben overleeft.

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 03-03-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
[...]

[Afbeelding]
Dat is niet erg als je de set verkoopt voordat dit gebeurd, maar als je de sets houdt, dan is het niet echt mooi. En het is een PITA om die stickers er af te krijgen als ze er uitzien zoals op de foto. Ze verbrokkelen helemaal.
zó dan .. ja dat is wel bizar idd. -O-
Na hoeveel jaar is dat? doen alle sets dit? daar betaal je dan de hoofdprijs voor :')

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Plus ik wil nog wel eens iets anders bouwen met die steentjes en dan zitten die stickers in de weg.
De John Deere komt eraan, die stickers ga ik wel netjes plakken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:44
mir4dor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:56:
Plus ik wil nog wel eens iets anders bouwen met die steentjes en dan zitten die stickers in de weg.
De John Deere komt eraan, die stickers ga ik wel netjes plakken :P
Maar in dat geval zijn stickers juist beter dan bedrukte steentjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^dat dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 08-05 19:14
Roy vd M. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:46:
[...]

Nou dat ging makkelijk! Alle MOC-gegevens ingevoerd en hij werd automatisch goedgekeurd. Zou nog wel kunnen dat 'ie alsnog wordt verwijderd, maar laten we er niet vanuit gaan.

De instructies zijn hier te downloaden. Titel is 'A Barricade of Peace'. Het is een alternative build voor set 31058, Mighty Dinosaurs dus als je die set hebt kun je dit ervan bouwen om op een andere manier met de kwestie bezig te zijn en de gedachten even te verzetten.

[Afbeelding]
offtopic:
Als ik die afbeelding zie, moet ik denken aan Super Mario Bros 3, de tank levels in wereld 8. :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://mario.wiki.gallery/images/e/e5/Smb3mariotank.png

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:16
Alfa Novanta schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:47:
[...]

wat is toch die aversie tegen stickers? :? het is toch gewoon onderdeel van het bouwproces? koop je een bouwmodel dan moet je toch óók stickers plakken. Is het luiheid? onhandigheid? Neem die Ferrari 488 GTE die ik onlangs ging bouwen .. natúúrlijk zit daar een shitload stickers bij. Ja het had ook bedrukt kunnen zijn, maar nu heb je iig nog de keuze om het wel/niet te doen. Ik vond het best geinig. En IRL plakken ze die sponser -stickers- er ook met het handje op. big deal..
Ik bouw geen Technic modellen, maar bijvoorbeeld dit vind ik persoonlijk niet zo leuk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kZoGUGQMgB-lLds4jbCpV6cIyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRB3nECc3wzsKsumUfXz9zoD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is in een set van > € 300,- (71044), waarin meerdere stickers zitten die op elkaar moeten aansluiten en het een heel gepriegel is om dat netjes te doen (en in dit geval zelfs onmogelijk). Dan heb ik liever dat LEGO ze bedrukt, of dat de stickers worden voorgeplakt (zoals ze bij de Super Mario sets ook hebben gedaan met de QR-codes).

Uiteindelijk gezien alle ellende in de wereld klein leed, maar toch jammer. ;)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:33
Tc99m schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Dit is in een set van > € 300,- (71044), waarin meerdere stickers zitten die op elkaar moeten aansluiten en het een heel gepriegel is om dat netjes te doen (en in dit geval zelfs onmogelijk). Dan heb ik liever dat LEGO ze bedrukt, of dat de stickers worden voorgedrukt (zoals ze bij de Super Mario sets ook hebben gedaan met de QR-codes).
Bedrukte zijn ook niet netjes uitgelijnd hoor. Zoek maar eens wat foto's op van de Creator Expert Mustang.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID5
  • Nu online

ID5

Jakkus schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:32:
@ID5 Het is erg leuk om die Flickr-pagina te bekijken. Echt indrukwekkend wat je allemaal gemaakt hebt! Heel cool :)
Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Tc99m schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Ik bouw geen Technic modellen, maar bijvoorbeeld dit vind ik persoonlijk niet zo leuk:

[Afbeelding]

Dit is in een set van > € 300,- (71044), waarin meerdere stickers zitten die op elkaar moeten aansluiten en het een heel gepriegel is om dat netjes te doen (en in dit geval zelfs onmogelijk). Dan heb ik liever dat LEGO ze bedrukt, of dat de stickers worden voorgeplakt (zoals ze bij de Super Mario sets ook hebben gedaan met de QR-codes).

Uiteindelijk gezien alle ellende in de wereld klein leed, maar toch jammer. ;)
Wat @WVL_KsZeN zegt; als ik echt iets heel mooi uitgelijnd wil hebben dan vertrouw ik eerder op mijn geduld dan op de Lego-steentjesbedrukmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[Afbeelding]
Dat is niet erg als je de set verkoopt voordat dit gebeurd, maar als je de sets houdt, dan is het niet echt mooi. En het is een PITA om die stickers er af te krijgen als ze er uitzien zoals op de foto. Ze verbrokkelen helemaal. Dit zijn dan wel stickers van 20 jaar geleden, we moeten nog zien hoe de huidige stickers eruitzien na die tijd. Maar ze voelen hetzelfde aan als die van 20 jaar geleden, dus daarom bespaar ik me de moeite van het plakken, en over 20 jaar om ze er weer eraf te halen. Oh, de stickers zagen er overigens al na 10 jaar zo uit, dus we hoeven maar tot 2032 te wachten om te zien of de stickers op jouw 488 het hebben overleeft.
heeeel bizonderd; of dit zijn 'slechte' stickers, of 'er is iets mee gebeurd'

ik heb redelijkwat lego >30jr oud, waarvan de stikkers nog goed zijn.

geen een set die ook maar beetje lijkt op wat hierboven staat.

kan haast niet anders dan dat 'er iets gebeurd is', normaliter zien stickers er naar 20-30jr niet zo uit. (lijkt me, combinatie van licht/warmte en schoonmaak middel ofzo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
himlims_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:
[...]

ik heb lego >30jr oud, waarvan de stikkers nog goed zijn. geen een die ook maar beetje lijkt op wat hierboven staat. kan haast niet anders dan dat 'er iets gebeurd is', normaliter zien stickers er naar 20-30jr niet zo uit. (lijkt me, combinatie van licht/warmte en schoonmaak middel ofzo)
De stickers in de jaren '00 en begin jaren '10 waren wel echt héél echt slecht. Die versplinterden gewoon na verloop van tijd. Dit was destijds ook wel een bekend probleem. Daar heeft Lego sindsdien wel verbetering in gebracht. De oudere stickers zijn prima, de nieuwe stickers (voor zover ik kan inschatten) ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
[...]

[Afbeelding]
Kan het niet zo zijn dat vrouwlief stiekem de steentjes in een kussensloop heeft gestopt en in de wasmachine heeft laten badderen? Kan geen kwaad om het voor de zekerheid even bij haar na te vragen, misschien helpt dat dit mysterie uit de wereld; want dit is geen normale ontwikkeling van moderne Lego-stickers.

EDIT: ik lees nu dat dit zo'n oude set betreft waar ik het in mijn vorige post over had. Nu ja, je illustreert dus eigenlijk wat ik bedoel. Maar de nieuwe stickers zijn van betere kwaliteit. In hoeverre die de tand des tijds overleven is natuurlijk de vraag, maar ik vermoed dat ze net zo lang mee zullen gaan als de pre-jaren 00 stickertjes. Prima dus.

@zonoskar Zie ook hier: https://brickset.com/article/11981/sticker-horror

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3861/14663489357_e25de14cbf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5589/14663403439_d8c7d85164.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Roy vd M. op 03-03-2022 13:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Roy vd M. In die tijd had ik nog geen vrouw. En ook nu komt mijn vrouw niet aan mijn Lego sets.
himlims_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:
[...]

ik heb redelijkwat lego >30jr oud, waarvan de stikkers nog goed zijn.

geen een set die ook maar beetje lijkt op wat hierboven staat.

kan haast niet anders dan dat 'er iets gebeurd is', normaliter zien stickers er naar 20-30jr niet zo uit. (lijkt me, combinatie van licht/warmte en schoonmaak middel ofzo)
Er is niks mee gebeurd. De sets staan gewoon in de kast, niet in de zon. Schoonmaken doe ik met een kwast, dus geen vloeistof. Dit is zo met mijn 3 formule 1 auto's (8458, 8461 en 8674), en de 8297. Verder heb ik geen sets uit die tijd met stickers.

Over geen stickers gesproken, zo ziet de Speed Champion Lotus 76907 er uit zonder stickers. Alles wat je ziet is een print (of stof, of kattenharen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkYXzIgWyyxlgeP8Sv6vzPXfk_8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4GBzn4sFx55Cy2h7XpFWgunJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pie8BOVHxcqqg0b0jqNk1aEZDHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LkfwQV2OULoacEc5sitQNjlm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMvnF4uPyFoW1QwpwLpaZTYPcTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h6YHrvsJEoNAA0aG2H5Q83lE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66umRtqtvgQdTensxh3TTWnxzMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cTKrv96cgKVOPVJPEDiuES4Z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08wlaMIfH68yLSsCaOt7Go_-QMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GYhFb6glHluOuRnJW00x32t9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mydK3AI9ChTIet1oNm55R06MqwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GEc3c36jjkFB8vc7cnIAv0sn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 14:55
@zonoskar De koplampen zijn bedrukte steentjes? Dat is wel gaaf. Doen ze dat bij alle nieuwe SC sets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
@zonoskar zie de aanvulling op mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gisteren toch maar de BMW motor gehaald. Daarmee gelijk mijn grootste Lego doos tot nu toe.. Nu al zin in, van het weekend alle 1920 stukjes op tafel en bouwen maar. Ook flink boekwerk en (helaas) veel stickers.

Ik heb dus wel een hekel aan stickers. Vind het plakken niet leuk, zeker niet als het een grote sticker is en er een luchtbelletje komt. En al helemaal als ik kijk naar mijn Lego 75532 waar een aantal stickers van aan het omkrullen zijn (en ja, ik maak stukjes schoon voordat ik er een sticker op plak)..

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:35:
@zonoskar De koplampen zijn bedrukte steentjes? Dat is wel gaaf. Doen ze dat bij alle nieuwe SC sets?
Ja, inderdaad. In 1 van de sets (ik meen de Aston Martin set) zitten deze onderdelen ook onbedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
@Roy vd M. In die tijd had ik nog geen vrouw. En ook nu komt mijn vrouw niet aan mijn Lego sets.

[...]

Er is niks mee gebeurd. De sets staan gewoon in de kast, niet in de zon. Schoonmaken doe ik met een kwast, dus geen vloeistof. Dit is zo met mijn 3 formule 1 auto's (8458, 8461 en 8674), en de 8297. Verder heb ik geen sets uit die tijd met stickers.

Over geen stickers gesproken, zo ziet de Speed Champion Lotus 76907 er uit zonder stickers. Alles wat je ziet is een print (of stof, of kattenharen).
gaaf die lotus; besteld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Stormtrooper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:41:
Gisteren toch maar de BMW motor gehaald. Daarmee gelijk mijn grootste Lego doos tot nu toe.. Nu al zin in, van het weekend alle 1920 stukjes op tafel en bouwen maar. Ook flink boekwerk en (helaas) veel stickers.

Ik heb dus wel een hekel aan stickers. Vind het plakken niet leuk, zeker niet als het een grote sticker is en er een luchtbelletje komt. En al helemaal als ik kijk naar mijn Lego 75532 waar een aantal stickers van aan het omkrullen zijn (en ja, ik maak stukjes schoon voordat ik er een sticker op plak)..
Bakje water met een druppeltje dreft. Steentje natmaken, sticker erop, schuiven tot ie recht zit en met keukenpapier aandrukken. Geen luchtbellen en kaarsrecht.

Ik zie dit soort sets als modelbouw, en dan moet het perfect zijn, niet domweg steentjes op elkaar drukken en wat stickers erop bonjouren. Dus dan mag het ook wel netjes gebeuren en wat werk in zitten. En op deze wijze krijg je het echt het mooist. Nog netter dan sommige afbeeldingen die Lego op zijn dozen gebruikt waarbij je de boel gewoon scheef ziet zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 13:55
Jakkus schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:32:
Ik ga mij ook aansluiten bij de @ID5 fanclub denk ik. Ik heb al een aantal foto's overmatig geanalyseerd deze namiddag, dat is een goed teken :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
pixels66 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Bakje water met een druppeltje dreft. Steentje natmaken, sticker erop, schuiven tot ie recht zit en met keukenpapier aandrukken. Geen luchtbellen en kaarsrecht.

Ik zie dit soort sets als modelbouw, en dan moet het perfect zijn, niet domweg steentjes op elkaar drukken en wat stickers erop bonjouren. Dus dan mag het ook wel netjes gebeuren en wat werk in zitten. En op deze wijze krijg je het echt het mooist. Nog netter dan sommige afbeeldingen die Lego op zijn dozen gebruikt waarbij je de boel gewoon scheef ziet zitten..
Je haalt me de woorden uit de mond; maar hoewel ik me ook bezig hou met modelbouw had ik die tip van stickers (doet me denken aan Micro set / sol) nooit gehoord. Ga ik proberen, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

pixels66 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Dat heb ik dus eens geprobeerd met een steentje en een loos stukje van het stikkervel. Steentje natgemaakt, sticker erop, verschuiven en vervolgens droogmaken. Daarna plakte het stickertje zo goed als helemaal niet meer.. Wat doe ik dan fout? Steentje te nat gemaakt? Te weinig of juist teveel dreft?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Stormtrooper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:41:
veel bouwplezier! d:)b
Ik heb dus wel een hekel aan stickers. Vind het plakken niet leuk, zeker niet als het een grote sticker is en er een luchtbelletje komt.
als het alleen lucht is kun je met een naald een klein gaatje prikken en de lucht eruit duwen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roy vd M.
Wat ik trouwens soms doe bij sets waarvan ik twijfel om de stickertjes te gebruiken is, ofwel een stickervel extra kopen (op Bricklink bijvoorbeeld), dat kost meestal een paar euro en dan heb ik mooi een reservevelletje voor als ik het eens wil verkopen.

Een andere optie die ik soms toepas, is het stickervel te scannen en dan de scan te printen op A4-stickerpapier. Dergelijk papier is algemeen verkrijgbaar. Je moet de stickers dan wel zelf uitsnijden.

Een paar foto's uit een review die ik een jaar of 6 geleden heb gemaakt van Star Wars UCS Slave 1:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1625/24933905936_c8c2892ef6_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1588/24933907306_8da9a8f9e7_b.jpg

Hier de set met eigengemaakte stickers, niet zo glossy als de originele maar wel snel verwijderd en het originele stickervel is nog onaangeroerd.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1534/24681870129_114048ed9f_b.jpg

Zo is meteen ook het probleem van de verpulverende stickers zeker opgelost.

Misschien heeft iemand er iets aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Roy vd M. op 03-03-2022 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:06
Stormtrooper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Dat heb ik dus eens geprobeerd met een steentje en een loos stukje van het stikkervel. Steentje natgemaakt, sticker erop, verschuiven en vervolgens droogmaken. Daarna plakte het stickertje zo goed als helemaal niet meer.. Wat doe ik dan fout? Steentje te nat gemaakt? Te weinig of juist teveel dreft?
Klinkt als te veel dreft waardoor de lijmlaag oplost. 1 druppeltje in een klein bakje water(zo’n soja bakje voor je sushi) is echt voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 12:14
avdieren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:45:
Geen idee of het al door iemand vermeld is maar ik zag hem op voorraad bij Lego Amsterdam op 19 feb.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:52

rammes

koekebakker 1e klas

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LEGO Technic and Scale Models at LEGO Exhibition Bricking Bavaria 2021 at Friedrichshafen

ik kan hier echt uren naar kijken

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Wat een nerds zeg. Oh wacht :+
Memorizing. Zo even op de big screen, thanks for sharing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hij blijft leuk :+

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Absurd teuer und unfassbar langweilig: LEGO® Technic 42141 McLaren 2022er Formel 1-Wagen

P.s. wie 'm al gekocht heeft gelieve gauw verder te scrollen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:52

rammes

koekebakker 1e klas

ah de Held der mopperen. #langweilig

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

rammes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:23:
ah de Held der mopperen. #langweilig
Achja, maar hij heeft wel gelijk. :P

feitelijke 2022 auto ..
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/63vAPEEY/s1200/daniel-ricciardo-mclaren-mcl36-1.webp

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-03-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik weet niet of die gelijk heeft, maar ik zou deze F1 auto ook niet kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 18:28

CORVETTE

---- American V8 ---

Fan-boy-zijn is prima, anti-fan-boy ook, maar we houden het wel netjes. Er is een topic voor andere steentje dan Lego, daar kun je je voorkeuren naar hartelust uitleven. Niet hier.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:52 ]

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 11:33
Quote en reactie verwijderd. Off-topic hier.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
Jolke schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:
Ik heb hem sinds gisteren in volle glorie hier staan. Ik vind hem sehr toll of ganz geil.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik volg geen duits; wat bespreekt hij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:02

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jolke schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:
Ik wil hem wel, maar niet voor 180 euro. Maar ook ik vind dat Lego zich er makkelijk vanaf gemaakt heeft. Ze hadden door kunnen borduren op de 42000, maar in plaats daarvan maken ze een auto zonder enige functies. Uit Technic bricks. En dan nog met dingen die totaal niet kloppen (blauwe P zero banden, banden even breed voor en achter, halo die lelijk is, gat in de 'motorkap' waardoor je de motor ziet). Ik begin niet eens over de livery van 2021 die op de 2022 FIA showcar zijn geplakt. Het was echt super geweest als ze nieuwe slick banden hadden geintroduceert. Met een print erop zoals bij de 8461. Met bedienbare DRS en verwijderbare motorkap. Dan was ie IMHO wel 180 euro waard geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:23:
[...]

ik volg geen duits; wat bespreekt hij ?
Je kunt Youtube ondertiteling inschakelen en op Nederlands instellen :)

samenvatting:
  • te duur
  • lijkt niet op het 2022 model (<- vind ik nog het beste argument, like wtf .. er staat 2022 op de doos!)
  • die banden, regenbanden wtf en voor/achter even breed, waar zijn de slicks?
  • blue pins :')
  • weinig zinloze/kanslose kleuren! :)
  • vroeger was alles beter, meer detail, meer functies
  • vroeger kreeg je meer voor minder
kortom, nog even wachten met kopen tot er flink korting op zit.

ik kan hem simpelweg niet ongelijk geven, hij komt nota bene met allerhande oudere/andere modellen om dit te onderbouwen. 1300 onderdelen voor 100 euro of nu 1400 onderdelen voor 180 euro. Die motor is ronduit kut, 6 cilinders zonder enige opsmuk (waar is de kers/turbo/uitlaat?) en je kunt de "motorkap" niet openen. Inderdaad, weinig Technic vergeleken met oudere modellen.

Ben zelf erg gecharmeerd van de Ferrari F1 8674 .. die staat toevallig bij onze directeur stof te happen. Denk dat ik 'm binnenkort eens vraag of ik 'm over kan nemen. Even schoonmaken en opnieuw opbouwen.
(stickers zijn nog goed) ;)

Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2020/1/25/a/5/4/a54f29e4-8627-4870-ac5c-7944f7a3765b.jpg

kijk dat dingen duurder worden, a la .. maar je gaat toch gvd niet van die prullaria maken als Lego? kwaliteit eerst! Neem die f*cking kleuren overal en nergens en die blue pins .. alle loze ruimte. Slappe constructies..

Bij de dump truck flikkert gewoon de cabine eraf als je hem even niet goed ondersteund.. wtf

Afbeeldingslocatie: https://www.ubuy.co.nl/productimg/?image=aHR0cHM6Ly9tLm1lZGlhLWFtYXpvbi5jb20vaW1hZ2VzL0kvODFuTGgwUWE4TUwuX0FDX1NMMTUwMF8uanBn.jpg

geef de concurrentie gewoon geen kans, maak kwaliteit. En dan het kleurverschil op de Sian

Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2020/06/LEGO-Technic-18-42115-Lamborghini-Sian-FKP-37-Review-68-640x427.jpg
.. echt..

Ik ben echt een Lego liefhebber, altijd geweest, maar momenteel gaat het nergens over..

[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-03-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
loekf2 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Ik heb hem sinds gisteren in volle glorie hier staan. Ik vind hem sehr toll of ganz geil.
Cool, fijn dat hij zo goed bevalt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Laatst online: 12:14

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jolke
* Jolke aait zijn 8440 F1 Ferrari. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.technicopedia.com/8440/8440revolve.gif

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Ik heb een aantal reacties over andere bouwsteentjes (en dat die zoveel beter/goedkoper zouden zijn dan LEGO) verwijderd.

Als mensen willen kunnen ze best 'n topic openen om te vergelijken, maar zowel hier, als in Het kleine 'Bouwsteentjes' topic zijn vergelijkingen off-topic.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
Ik kwam net deze tegen, ik vind hem erg leuk bedacht en ook knap gemaakt!

Bekijk op YouTube
"Winner, Winner" A Lego Magician Automaton

https://ideas.lego.com/pr...bf-4646-8b24-38194efa855f

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

klopt! erg vet!

moet je deze eens zien dan..

Bekijk op YouTube
Brickfair NJ Automaton Display by Taylor Heanue (me) and Simon Cohen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:02
<knip> Commentaar op moderatie mag via andere kanalen.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:23

Dommel

Professioneel Software Sloper

Hij voegt wel een extra optie toe aan de "eeuwenoude" vraag wie er eerder was :P
Het ei, de kip of de kipschnitzel :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Alfa Novanta Die tennisbaan is ook heel erg leuk. Ook hoe die poppetjes steeds meedraaien richting de bal!

En dat paard, wauw...

[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 04-03-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:34:
Ik wil hem wel, maar niet voor 180 euro. Maar ook ik vind dat Lego zich er makkelijk vanaf gemaakt heeft. Ze hadden door kunnen borduren op de 42000, maar in plaats daarvan maken ze een auto zonder enige functies. Uit Technic bricks. En dan nog met dingen die totaal niet kloppen (blauwe P zero banden, banden even breed voor en achter, halo die lelijk is, gat in de 'motorkap' waardoor je de motor ziet). Ik begin niet eens over de livery van 2021 die op de 2022 FIA showcar zijn geplakt. Het was echt super geweest als ze nieuwe slick banden hadden geintroduceert. Met een print erop zoals bij de 8461. Met bedienbare DRS en verwijderbare motorkap. Dan was ie IMHO wel 180 euro waard geweest.
dat bedoel ik. en al was ie dan € 300 geweest. als het maar kwaliteit is. Dit is je er snel vanaf maken. De McLaren(Lego)-fanboy koopt m toch wel.

En ja ik heb de Ferrari 488 GTE 42125 gekocht, guilty as charged :+

Check hoe hij die ook afbrandt ..

Bekijk op YouTube
Der schlechteste Ferrari der Welt - LEGO® Technic 42125 Ferrari 488 GTE - das ist enorm peinlich!

gelukkig had ik m voor € 123 en ik ben een Ferrari fanboy dus dat scheelt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-03-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jakkus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:03:
@Alfa Novanta Die tennisbaan is ook heel erg leuk. Ook hoe die poppetjes steeds meedraaien richting de bal!

En dat paard, wauw...
ja echt bizar! echt genieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jakkus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:03:
idd, maar check ook die bal eens .. stuitert precies 1x op de andere helft.. ongeacht welke kant hij op gaat.

Ook die struisvogel vind ik erg goed gemaakt. En die haai .. machtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 19:12
@Alfa Novanta
Ik heb dat issue nog niet met die dumptruck gehad, zijn hier meer verhalen over? Kan niet zeggen dat ik hem elke week gebruik maar toch wel wat mee gespeeld al.

Zelf per toeval weer wat in de lego gekomen en vind vooral de techniek omtrent die graafmachines e.d. mooi. Prijzen zijn natuurlijk wel aardig aan forse kant, maar 2e hands blijft het gelukkig vergelijkbaar. Ik moet nog die D-11 Bulldozer, maar zag recent dat met een half jaar die dure Liebherr kraan komt.. dus mag wel opschieten haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Expendable schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:21:
@Alfa Novanta
Ik heb dat issue nog niet met die dumptruck gehad, zijn hier meer verhalen over? Kan niet zeggen dat ik hem elke week gebruik maar toch wel wat mee gespeeld al.
Ik denk dat we allemaal weten dat Thomas Panke een persoonlijke vete voert versus Lego dus objectief is hij allerminst :+ (under-understatement2)

hier flikkert ie uit elkaar.. wait for it.. :+

Bekijk op YouTube
Teile toll, App Schrott: LEGO® Technic 42114 Knickgelenkter Volvo-Dumper (6x6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 19:12
@Alfa Novanta Haha, reminder dat ik hem dus maar blijvend moet ondersteunen bij optillen ;)

Was eigenlijk helemaal niet mee bekend dat kwaliteit op bepaalde gebieden in gedrang zou zijn tot ik deze laatste posts hier zag, bedrijf is immers al zo oud en voor je gevoel zou je zeggen dat ze zulke zaken wel tackelen.

Vind dat verhaal omtrent die McLaren F1 ook niet al te best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ja die Volvo is inderdaad niet zo stevig, die is bij mij ook wel eens 'geknakt'. Sindsdien vervoer ik 'm met twee handen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Expendable schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:03:
@Alfa Novanta Haha, reminder dat ik hem dus maar blijvend moet ondersteunen bij optillen ;)
zo simpel is het, maar bij kids is dat lastiger. Wat ik dan persoonlijk bij deze set misschien nóg storender vind, is dat Control+ systeem. Alleen te gebruiken als het gehele apparaat opgebouwd is zodat ie alle functies kalibreren kan. Zoals Thomas zegt, even een motor pakken en er een windmolen van maken kan niet want dan mist ie de rest van de dump-truck. Dus het is de dump-truck en niets anders. Like wtf .. LEGO?!

Wat ik wel weer geinig vind is de "automaat" modus, druk op snel rijden en hij schakelt zelf verder op om sneller te gaan :)
Was eigenlijk helemaal niet mee bekend dat kwaliteit op bepaalde gebieden in gedrang zou zijn tot ik deze laatste posts hier zag, bedrijf is immers al zo oud en voor je gevoel zou je zeggen dat ze zulke zaken wel tackelen.
dat is het hem juist, ze zouden beter moeten kunnen, ze kúnnen beter. Waarom blue pins? waarom al die kleuren in die SNES ..
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2020/08/rRzJ1SWy-LEGO-71374-Nintendo-Entertainment-System-Review-65.jpg

of in Steamboat Willy
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2019/03/TBB-21317-Steamboat-Willie-Review-The-Build-4-1024x768.jpg

:X

éénmaal klaar zijn ze fantastisch! Maar probeer er eens iets anders van te bouwen.. lijkt wel alsof ze dat willen ontmoedigen. Een B-model ontbreekt ook steeds vaker/standaard.

Persoonlijk zou ik graag minder betalen als ze die mega-dikke handleidingen weg lieten en gewoon via PDF gingen werken. Prima toch? Wel zo gemakkelijk.

Maargoed, we moeten het er mee doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-05 20:15
Ik had ergens gelezen dat de ontwerpers een soort beloning kregen als ze meer onderdelen van bepaalde kleuren weten te verwerken. maar de reden weet ik niet precies.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:01
Ik had altijd het gevoel dat ze intern andere kleuren geven omdat je daardoor erg makkelijk kan oriënteren als je volgens het instructieboekje bouwt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 07-05 09:54
Na een jaar of 20 (ben nu 34) niet met Lego te hebben gespeeld gaat het nu weer gebeuren.

Heb onlangs al de Titanic set aangeschaft, maar die wil ik in de doos laten zitten en kijken wat het over een paar jaar doet met de waarde.
Maar toen begon het toch al langzaamaan te kriebelen, of ik hem niet stiekem zou uitpakken en zou gaan bouwen..

Heb net de Vespa 10298 binnen gekregen via Lego zelf. Had genoeg VIP-punten staan voor 50 euro korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTFdw7HSTDerFgj25pOEv8ichSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxfZgfea8s4rSrFc4qfbD8qv.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas is de doos wel licht beschadigd op een hoek. Is dit iets waar jullie normaal gesproken iets mee zouden doen? (contant opnemen met Lego zelf?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPPnEKQurSKJIazuBvUcWBZ2lkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC64cWIdNOiOH3wLuLh3ahOW.jpg?f=fotoalbum_large

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 22:04
Burning_Tyre schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:06:
Helaas is de doos wel licht beschadigd op een hoek. Is dit iets waar jullie normaal gesproken iets mee zouden doen? (contant opnemen met Lego zelf?)
Nee, het is niet dat je de doos gaat inlijsten, of wel? Het gaat om de Lego, en niet om het stukje karton. Maar zo kijk ik er na.

Heb zelf gisteren de Speed Champion Mercedes F1 + Technic McLaren F1 auto binnen gekregen. Dit weekend lekker bouwen voordat het echte seizoen begint _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Laatst online: 07-05 09:54
Nee dat klopt, maar ik ben wel van plan de doos (+boekjes, zakjes) netjes te bewaren zodat ik hem eventueel later nog compleet kan verkopen.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verpakking is er om je product (Lego) te beschermen en bij elkaar te houden en dat heeft 'ie gedaan. We slaan volledig door hier, straks zijn er mensen die waarde hechten aan de verpakking van de verpakking en dan moet er nog een verpakking omheen. Geen wonder dat onze planeet naar de gallemiezen gaat zo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik begrijp wat je bedoelt Burning_Tyre. Hoe het volgens mij zit:

Er is punt waarop je dozen zeker kunt terugsturen; bijvoorbeeld als de doos helemaal ingedeukt / gescheurd of anderszins significant beschadigd is. Er is daarentegen ook een punt waarop je de dozen zeker NIET kunt terugsturen, namelijk als er hoogstens een krasje op zit of er ter lengte van drie millimeter een schaafplekje zit.

Alles wat daartussen zit is vatbaar voor discussie, interpretatie en afweging. Zoals jij mij de doos toont, is 'ie prima geschikt voor latere verkoop (dozen zijn nooit perfect) en zou ik me eerder zorgen maken over hoe je 'm gaat openmaken ingeval het een druksysteem is (bij seals is dat makkelijker).

Bekijk het eens zo. Je hebt nu twee dozen Lego gekocht. Statistisch gezien ben je over een half jaar verslaafd aan Lego ook al besef je dat nu nog niet. Je moet dus nog langer met het bedrijf door één deur; ik zou dan de terugmeldingen en verzoeken om nieuwe dozen bewaren voor de wat ernstigere gevallen.

Wat ik dus nu zou doen in jouw situatie:

- (Optioneel) bij klantenservice per mail melden dat je liefhebber bent en de dozen liefst in perfecte staat houdt. Titanic wel gelukt, Vespa niet. Zeg dat je het alleen meldt, zodat ze ervan op de hoogte zijn, maar dat je geen nieuwe doos hoeft. Wie weet sturen ze je bij je volgende bestelling een verrassing toe, een sleutelhanger of zoiets... hoeven ze dan niet te doen maar soms komt het bedrijf met een onverwachts verrassinkje.

- Lekker beginnen met bouwen van beide.

- En als je nog eens iets koopt ter belegging, wacht dan op een betere prijs (hou Brickwatch in de gaten) en op een vééééél later moment. Nu zul je moeten wachten tot je een ons weegt voordat de prijs 'blijvend' stijgt (zonder overigens een oordeel te willen vellen over het beleggingsprincipe, daar gaat het hier immers niet om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:27:
Verpakking is er om je product (Lego) te beschermen en bij elkaar te houden en dat heeft 'ie gedaan. We slaan volledig door hier, straks zijn er mensen die waarde hechten aan de verpakking van de verpakking en dan moet er nog een verpakking omheen. Geen wonder dat onze planeet naar de gallemiezen gaat zo.
Nou dan ben jij iemand waarbij de winkel gewoon het verzendlabel direct op de Lego doos mag plakken. Maar laat elkaar lekker in waarde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

meesje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:34:
[...]

Nou dan ben jij iemand waarbij de winkel gewoon het verzendlabel direct op de Lego doos mag plakken. Maar laat elkaar lekker in waarde.
Als je in je waarde gelaten wil worden moet je niet om meningen vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Degene vraagt om advies. Niet om een mening. Daarnaast is je reactie erg overtrokken. Alleen de eerste zin was voldoende geweest. Ik zou het dan zelfs in de ik vorm verwoord hebben: ik vind dat de Lego verpakking er is om de inhoud te beschermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Snoeikoei, om een voorbeeld te geven. Ik kreeg een maand of twee terug van Fun.be het Harry Potter-kasteel toegestuurd. Dat is een set waar ik veel geld voor betaal (71043), Lego-prijs is nu 420 euro. Als ik zoveel geld betaal voor een verzamelaarsproduct dan mag ik er vanuit gaan dat de doos in goede staat is. Ik verwijs naar wat ik hierboven schreef. Zoals de meeste mensen weten, vormt voor de verzamelaar de doos een belangrijk onderdeel van het geheel. Zo verzamel ik antieke Lego en ik begin steevast mijn zoektocht naar de doos. Al het andere is altijd wel te vinden, maar de doos is vaak het moeilijkst.

Dat Harry Potter-kasteel van Fun.be kwam binnen met een gat erin van 15x2 centimeter, dat verdacht veel leek op een heftruckblad-souvenir. Die indruk werd versterkt doordat ook de binnendoos (goed zichtbaar) zo'n zelfde gat had. Ik weet niet of er onderdeeltjes beschadigd zijn geraakt.

Wat er gebeurd zal zijn: heftruck van transporteur pakt de pallet wat te hoog op en boort z'n lepel dwars door mijn kostbare Lego-set. Ik heb er dan wel geen 420 euro voor betaald, maar toch zeker 350 meen ik.

Teruggestuurd naar Fun.be en meteen een nieuwe toegestuurd gekregen. Ik had alternatief kunnen kiezen voor schadevergoeding, dan had ik bijv. 100 euro of zo vergoed gekregen, maar voor mij is de doos (en binnendoos) dus zo belangrijk dat ik kies voor een andere set.

Hopelijk begrijp je dit; en zo niet, dan hoop ik toch minstens dat je de ander die er zo over denkt in z'n waarde laat in plaats van te zeggen:

[ Voor 3% gewijzigd door Roy vd M. op 04-03-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Roy vd M. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:51:
Snoeikoei, om een voorbeeld te geven. Ik kreeg een maand of twee terug van Fun.be het Harry Potter-kasteel toegestuurd. Dat is een set waar ik veel geld voor betaal (71043), Lego-prijs is nu 420 euro. Als ik zoveel geld betaal voor een verzamelaarsproduct dan mag ik er vanuit gaan dat de doos in goede staat is. Ik verwijs naar wat ik hierboven schreef. Zoals de meeste mensen weten, vormt voor de verzamelaar de doos een belangrijk onderdeel van het geheel. Zo verzamel ik antieke Lego en ik begin steevast mijn zoektocht naar de doos. Al het andere is altijd wel te vinden, maar de doos is vaak het moeilijkst.

Dat Harry Potter-kasteel van Fun.be kwam binnen met een gat erin van 15x2 centimeter, dat verdacht veel leek op een heftruckblad-souvenir. Die indruk werd versterkt doordat ook de binnendoos (goed zichtbaar) zo'n zelfde gat had. Ik weet niet of er onderdeeltjes beschadigd zijn geraakt.

Wat er gebeurd zal zijn: heftruck van transporteur pakt de pallet wat te hoog op en boort z'n lepel dwars door mijn kostbare Lego-set. Ik heb er dan wel geen 420 euro voor betaald, maar toch zeker 350 meen ik.

Teruggestuurd naar Fun.be en meteen een nieuwe toegestuurd gekregen. Ik had alternatief kunnen kiezen voor schadevergoeding, dan had ik bijv. 100 euro of zo vergoed gekregen, maar voor mij is de doos (en binnendoos) dus zo belangrijk dat ik kies voor een andere set.

Hopelijk begrijp je dit; en zo niet, dan hoop ik toch minstens dat je de ander die er zo over denkt in z'n waarde laat in plaats van te zeggen:

[...]
toon volledige bericht
had die korting gepakt, en doos los op bricklink gekocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

meesje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Degene vraagt om advies. Niet om een mening. Daarnaast is je reactie erg overtrokken. Alleen de eerste zin was voldoende geweest. Ik zou dan zelfs in de ik vorm verwoord hebben: ik vind dat de Lego verpakking er is om de inhoud te beschermen.
Ok, ik vind dat het geen wonder dat de planeet naar de gallemiezen gaat zo. Veel beter inderdaad. Duidelijk mijn mening dat verpakking om een verpakking verspilling is van gezonde bomen. :) Mijn advies, gewoon een verpakking met een minimale deuk accepteren. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-03-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
@himlims_ Dan had ik met een doos gezeten waarvan ik niet zeker ben dat 'ie compleet is (ik weet niet of bepaalde zakjes eruit gevallen zijn) en had ik alsnog een fiks bedrag moeten bijbetalen om een nieuwe doos te kopen. Verder had het me bergruimte gekost die ik al eigenlijk niet heb.

Hier nog ter illustratie wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51917402251_43076e0d6c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51917503958_b24e882ce6_c.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Roy vd M. op 04-03-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Roy vd M. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:57:
@himlims_ Dan had ik met een doos gezeten waarvan ik niet zeker ben dat 'ie compleet is (ik weet niet of bepaalde zakjes eruit gevallen zijn) en had ik alsnog een fiks bedrag moeten bijbetalen om een nieuwe doos te kopen. Verder had het me bergruimte gekost die ik al eigenlijk niet heb.
dat had ik gemist; dat inhoud (mogelijk) ontbrak

herken jouw verhaal wel (al eerder gedeeld via amazon:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60Dcue0INYvVeUP7uz0eDpT_8o8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lNUDYLtgr1qsf4IGSiCESvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iE21lHIa_kz16WnwNAiGHHEezg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p92bDr3jgclWWRTXj79f9S5Z.jpg?f=fotoalbum_large

die werd geopend (zonder omdoos) geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:18
SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Ok, ik vind dat het geen wonder dat de planeet naar de gallemiezen gaat zo. Veel beter inderdaad. Duidelijk mijn mening dat verpakking om een verpakking verspilling is van gezonde bomen. :) Mijn advies, gewoon een verpakking met een minimale deuk accepteren. d:)b
Je praat langs anderen heen heb ik het idee. Jij hebt het nog over een omdoos die "we" eisen en de wereld mee verpesten, maar dat lees ik hier niet. Wat mij betreft is meer het punt, de slechte zorg die (web)winkels leveren, waardoor producten beschadigd raken (geen vulling en lego dozen zelf zijn mweh).

Zelf heb ik onlangs ook wat terug gestuurd vanwege een flink beschadigde doos en voor mij heeft de prijs daar een flinke invloed op (is het een "goedkoop" artikel, onder de 50/100 euro dan laat ik het). Je betaald een hoop geld en wanneer een bedrijf er niet zorgvuldig mee om gaat en het beschadigd geleverd wordt, vind ik dat persoonlijk een disrespect naar mij "hier heb je je rommel". Verpest voor mij deels de belevenis van het openen..

En als je de wereld zo graag wilt redden; koop dan überhaupt geen Lego! Zelf vind ik het overigens heel teleurstellend dat Lego bijvoorbeeld zolang met die plastic zakken werkt.. Zorg dat die plastic zakken hersluitbaar zijn en het is al zoveel beter..

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:06
Hier eindelijk de bestelde steentjes van afgelopen januari binnen zodat ik mijn Old Fishing Store kon afmaken.

Pier:
https://rebrickable.com/m...ld-fishing-store/#details

Boot:
https://rebrickable.com/m...shing-store-boat/#details

Zand etc, eigen inbreng. Store zelf heb ik via Bricklink gedaan, de bedrukte steentjes via Steindrucker (zijn normaal stickers). Ik had per ongeluk de verkeerde "hout" tiles gekocht (4 spijkers ipv 3) maar besloten om het zo te laten. Ook 1 van de minifigs heeft de verkeerde benen, maar het origineel is niet te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o81IFtPam05euKqxGUdg5FvL1K8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3lx6erLtsEiQa6Lwwk8fiqO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgEzTtpJTIMStnv1pciwQp4N58w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B39z9M9Nszb9yYiIxDVumPBr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyGx5Za_tSBDBTsBuNOxZbDn2qw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHPLMt0teUGZxrU0KEZPvST9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8irTjJh1RwtwghjyejRcm0HneTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMzIPB6hR2ZExmNPJY0nT1iJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door MarkH NL op 04-03-2022 14:25 ]

Xbox Live: MarkH

Pagina: 1 ... 172 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .