Je kan ze ook zo gebruiken:Ottooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:14:
[...]
haha, die heb ik voorbij zien komen ja. die vind ik niet zo mooi

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Je kan ze ook zo gebruiken:Ottooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:14:
[...]
haha, die heb ik voorbij zien komen ja. die vind ik niet zo mooi
[ Voor 9% gewijzigd door Hemingr op 02-03-2022 12:02 ]
nog nooit meegemaakt. ik zou bellen misschien legt dat beter uit.Hemingr schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:29:
Vraagje voor de experts hier.
Ik heb voor het eerst in 20 jaar weer eens een Lego gekocht (92176, Saturn V). Helaas zit er een verkeerd stukje in de doos (juiste stukje is 6117975).
Nu heb ik via de Lego website een vervangend stukje aangevraagd, maar die aanvraag word subiet afgewezen.
Welke stappen zou ik moeten nemen om toch de set compleet te maken? Mailen?
Als je maar één stukje hebt aangevraagd en het is dat eenvoudige beugeltje, dan zal Lego 'm je toesturen. Ik denk dat er in dat geval een foutieve afwijzing heeft plaatsgevonden. Zoals Leosand schrijft, even bellen en dan komt het naar alle waarschijnlijkheid goed. Zo niet, dan kun je het onderdeel voor weinig op bijvoorbeeld Bricklink of Brickowl kopen. Maar zover zal het niet hoeven te komen lijkt me.Hemingr schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:29:
Vraagje voor de experts hier.
Ik heb voor het eerst in 20 jaar weer eens een Lego gekocht (92176, Saturn V). Helaas zit er een verkeerd stukje in de doos (juiste stukje is 6117975).
Nu heb ik via de Lego website een vervangend stukje aangevraagd, maar die aanvraag word subiet afgewezen.
Welke stappen zou ik moeten nemen om toch de set compleet te maken? Mailen?
Hmm, apart. Voorlopig ben ik er nog niet aan toe.kneusteun schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Die boba fett helm moet je eens onder blacklight zetten... heel apart maar de rode blokjes zijn minder gelijk dan gedacht, sommigen gloeien op en sommigen nietmijn Slave one heeft dat ook.... geen idee waarom en hoe?
No guts, no glory!
Dit is heel leuk gedaan. Het blijft leuk om te zien hoe creatief mensen met Lego weten om te gaan.ID5 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Je kan ze ook zo gebruiken:
[Afbeelding]Battle of Drakenborg - get the King by the_ Inventor, on Flickr
No guts, no glory!
deze kende je vast ook wel?Ottooo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:56:
[...]
next level! Wat vet gedaan! Je hebt de lat voor mij nu wel hoog gelegd
Ik ben gisteravond begonnen met een aangrenzend deel, waarbij ik een soort citadel wil maken. Een grote ronde toren. Ik ben nog veel te lang en tot veel te laat bezig geweest met een wenteltrap die je waarschijnlijk niet echt goed zal gaan zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inspiratiefilmpje voor de ronde toren, vanaf circa minuut 2:01:
[YouTube: LEGO TUTORIAL - CURVED WALLS - LEGO ARCHITECTURE]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 03-03-2022 05:47 ]
Men ziet dit soort dingen liever niet, zet ze beter op V&A onder overig.SideShow118 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:06:toon volledige bericht
Iemand nog onteresse in een paar setjes om over te nemen? Ze gaan weg ivm technic inwisselen voor modulars.
Ga ze binnenkort (volgende week) op MP zetten maar als er hier liefhebbers zijn dan mag een DM altijd
42082 - Rode Kraan
42100 - Liebherr 9800
42111 - Dom's Charger
75301 - Luke Skywalker Xwing
Eventueel:
75302 - Imperial Shuttle
42110 - Defender
Later (wss over een maand)
42083 - Bugatti Chiron
42115 - Lamborghini Sian
Geen idee of dit mag of gewenst is hier maar anders verwijder ik hem weer
Nomen nescio
O my. Ik stond vandaag in de Intertoys,keek ernaar, en ging weer wegzonoskar schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:48:
Ik dacht slim te zijn de 2 speed champions setjes die ik perse wou hebben bij Lego te bestellen voor de VIP punten. Maar ik had ze weer beter bij de lokale speelgoedwinkel kunnen halen, dan had ik ze nu al in huis. Die bij Lego staan nog steeds op "in magazijn" of iets dergelijks. Anyways, bij de speelgoedwinkel maar de Lotus meegenomen, heb ik wat te bouwen vanavond. Ik zag dat ze ook de Creator Expert Vespa hadden staan, maar dat is niet mijn ding.Toch nog even staan twijfelen bij de McLaren technic set, maar ik vind 180 euro toch echt te duur. Ik wacht wel tot hij onder de 110 euro komt (40% korting).
[Afbeelding]
Daily driver; MB R171 SLK280
Ja, met stickers, al valt het bij deze set wel mee (stuk of 20 stickers). Ik plak echter vrijwel nooit stickers, dus ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet zonder.mir4dor schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:30:
[...]
O my. Ik stond vandaag in de Intertoys,keek ernaar, en ging weer weg![]()
Na jouw bericht zit ik weer te denken. Vind dit wel een van de mooiere van de Speed Champions. Wel stickers neem ik aan ?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik plak ook geen stickers meer maar met deze moet ik nog even zien, ziet er wel beter uit met denk ik.zonoskar schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:38:
[...]
Ja, met stickers, al valt het bij deze set wel mee (stuk of 20 stickers). Ik plak echter vrijwel nooit stickers, dus ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet zonder.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Zie hem gewoon staan op amazon echter wel met een levertijd van twee weken.avdieren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:45:
iemand een idee waarom het harry potter schaakbord zo lastig leverbaar is?
set 76392, ik zit er al maanden op te azen om de verzameling gouden minifigs kompleet te maken, maar het wil maar niet ..
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nou dat ging makkelijk! Alle MOC-gegevens ingevoerd en hij werd automatisch goedgekeurd. Zou nog wel kunnen dat 'ie alsnog wordt verwijderd, maar laten we er niet vanuit gaan.Roy vd M. schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 00:46:
Ik wil de proef wel op de som nemen en zal zsm bouwinstructies voor die moc (gratis) op Rebrickable proberen te plaatsen. Kijken of die door de keuring heen komt.
[ Voor 12% gewijzigd door Roy vd M. op 03-03-2022 00:50 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
en 50 euro bovenop de lego prijs van 75 euro. ik ga geen handelaars aanmoedigenBossie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:31:
[...]
Zie hem gewoon staan op amazon echter wel met een levertijd van twee weken.
Get the king? Dat is onmogelijk, de trap houdt halverwege op.ID5 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Je kan ze ook zo gebruiken:
[Afbeelding]Battle of Drakenborg - get the King by the_ Inventor, on Flickr
De rest van het kasteel mag je erbij verzinnen.Jolke schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Get the king? Dat is onmogelijk, de trap houdt halverwege op.
Daarom hou ik wel van die 8x8 vignettes. Het is niet gemakkelijk om op zo'n kleine oppervlakte 1 duidelijk beeld/verhaal te schetsen.ID5 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:27:
[...]
De rest van het kasteel mag je erbij verzinnen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
wat is toch die aversie tegen stickers?mir4dor schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:55:
[...]
Ik plak ook geen stickers meer maar met deze moet ik nog even zien, ziet er wel beter uit met denk ik.
Enfin, dank voor je post, heb m ook maar even gescoord. En passant de telehandler 42133 meegenomen
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Het probleem is dat de stickers zich oplossen na verloop van tijd.Alfa Novanta schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:47:
[...]
wat is toch die aversie tegen stickers?
[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 03-03-2022 09:55 ]
zó dan .. ja dat is wel bizar idd.zonoskar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Het probleem is dat de stickers zich oplossen na verloop van tijd.
[Afbeelding]
Dat is niet erg als je de set verkoopt voordat dit gebeurd, maar als je de sets houdt, dan is het niet echt mooi. En het is een PITA om die stickers er af te krijgen als ze er uitzien zoals op de foto. Ze verbrokkelen helemaal.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar in dat geval zijn stickers juist beter dan bedrukte steentjesmir4dor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:56:
Plus ik wil nog wel eens iets anders bouwen met die steentjes en dan zitten die stickers in de weg.
De John Deere komt eraan, die stickers ga ik wel netjes plakken
Roy vd M. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:46:
[...]
Nou dat ging makkelijk! Alle MOC-gegevens ingevoerd en hij werd automatisch goedgekeurd. Zou nog wel kunnen dat 'ie alsnog wordt verwijderd, maar laten we er niet vanuit gaan.
De instructies zijn hier te downloaden. Titel is 'A Barricade of Peace'. Het is een alternative build voor set 31058, Mighty Dinosaurs dus als je die set hebt kun je dit ervan bouwen om op een andere manier met de kwestie bezig te zijn en de gedachten even te verzetten.
[Afbeelding]
Ik bouw geen Technic modellen, maar bijvoorbeeld dit vind ik persoonlijk niet zo leuk:Alfa Novanta schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:47:
[...]
wat is toch die aversie tegen stickers?het is toch gewoon onderdeel van het bouwproces? koop je een bouwmodel dan moet je toch óók stickers plakken. Is het luiheid? onhandigheid? Neem die Ferrari 488 GTE die ik onlangs ging bouwen .. natúúrlijk zit daar een shitload stickers bij. Ja het had ook bedrukt kunnen zijn, maar nu heb je iig nog de keuze om het wel/niet te doen. Ik vond het best geinig. En IRL plakken ze die sponser -stickers- er ook met het handje op. big deal..
scintillating
Bedrukte zijn ook niet netjes uitgelijnd hoor. Zoek maar eens wat foto's op van de Creator Expert Mustang.Tc99m schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Dit is in een set van > € 300,- (71044), waarin meerdere stickers zitten die op elkaar moeten aansluiten en het een heel gepriegel is om dat netjes te doen (en in dit geval zelfs onmogelijk). Dan heb ik liever dat LEGO ze bedrukt, of dat de stickers worden voorgedrukt (zoals ze bij de Super Mario sets ook hebben gedaan met de QR-codes).
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Bedankt.Jakkus schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:32:
@ID5 Het is erg leuk om die Flickr-pagina te bekijken. Echt indrukwekkend wat je allemaal gemaakt hebt! Heel cool
Wat @WVL_KsZeN zegt; als ik echt iets heel mooi uitgelijnd wil hebben dan vertrouw ik eerder op mijn geduld dan op de Lego-steentjesbedrukmachine.Tc99m schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Ik bouw geen Technic modellen, maar bijvoorbeeld dit vind ik persoonlijk niet zo leuk:
[Afbeelding]
Dit is in een set van > € 300,- (71044), waarin meerdere stickers zitten die op elkaar moeten aansluiten en het een heel gepriegel is om dat netjes te doen (en in dit geval zelfs onmogelijk). Dan heb ik liever dat LEGO ze bedrukt, of dat de stickers worden voorgeplakt (zoals ze bij de Super Mario sets ook hebben gedaan met de QR-codes).
Uiteindelijk gezien alle ellende in de wereld klein leed, maar toch jammer.
heeeel bizonderd; of dit zijn 'slechte' stickers, of 'er is iets mee gebeurd'zonoskar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
[...]
[Afbeelding]
Dat is niet erg als je de set verkoopt voordat dit gebeurd, maar als je de sets houdt, dan is het niet echt mooi. En het is een PITA om die stickers er af te krijgen als ze er uitzien zoals op de foto. Ze verbrokkelen helemaal. Dit zijn dan wel stickers van 20 jaar geleden, we moeten nog zien hoe de huidige stickers eruitzien na die tijd. Maar ze voelen hetzelfde aan als die van 20 jaar geleden, dus daarom bespaar ik me de moeite van het plakken, en over 20 jaar om ze er weer eraf te halen. Oh, de stickers zagen er overigens al na 10 jaar zo uit, dus we hoeven maar tot 2032 te wachten om te zien of de stickers op jouw 488 het hebben overleeft.
De stickers in de jaren '00 en begin jaren '10 waren wel echt héél echt slecht. Die versplinterden gewoon na verloop van tijd. Dit was destijds ook wel een bekend probleem. Daar heeft Lego sindsdien wel verbetering in gebracht. De oudere stickers zijn prima, de nieuwe stickers (voor zover ik kan inschatten) ook.himlims_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:
[...]
heeeel bizonderd; of dit zijn 'slechte' stickers, of 'er is iets mee gebeurd'
ik heb lego >30jr oud, waarvan de stikkers nog goed zijn. geen een die ook maar beetje lijkt op wat hierboven staat. kan haast niet anders dan dat 'er iets gebeurd is', normaliter zien stickers er naar 20-30jr niet zo uit. (lijkt me, combinatie van licht/warmte en schoonmaak middel ofzo)
Kan het niet zo zijn dat vrouwlief stiekem de steentjes in een kussensloop heeft gestopt en in de wasmachine heeft laten badderen? Kan geen kwaad om het voor de zekerheid even bij haar na te vragen, misschien helpt dat dit mysterie uit de wereld; want dit is geen normale ontwikkeling van moderne Lego-stickers.zonoskar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
[...]
[Afbeelding]
Dat is niet erg als je de set verkoopt voordat dit gebeurd, maar als je de sets houdt, dan is het niet echt mooi. En het is een PITA om die stickers er af te krijgen als ze er uitzien zoals op de foto. Ze verbrokkelen helemaal. Dit zijn dan wel stickers van 20 jaar geleden, we moeten nog zien hoe de huidige stickers eruitzien na die tijd. Maar ze voelen hetzelfde aan als die van 20 jaar geleden, dus daarom bespaar ik me de moeite van het plakken, en over 20 jaar om ze er weer eraf te halen. Oh, de stickers zagen er overigens al na 10 jaar zo uit, dus we hoeven maar tot 2032 te wachten om te zien of de stickers op jouw 488 het hebben overleeft.
[ Voor 17% gewijzigd door Roy vd M. op 03-03-2022 13:32 ]
Er is niks mee gebeurd. De sets staan gewoon in de kast, niet in de zon. Schoonmaken doe ik met een kwast, dus geen vloeistof. Dit is zo met mijn 3 formule 1 auto's (8458, 8461 en 8674), en de 8297. Verder heb ik geen sets uit die tijd met stickers.himlims_ schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:17:
[...]
heeeel bizonderd; of dit zijn 'slechte' stickers, of 'er is iets mee gebeurd'
ik heb redelijkwat lego >30jr oud, waarvan de stikkers nog goed zijn.
geen een set die ook maar beetje lijkt op wat hierboven staat.
kan haast niet anders dan dat 'er iets gebeurd is', normaliter zien stickers er naar 20-30jr niet zo uit. (lijkt me, combinatie van licht/warmte en schoonmaak middel ofzo)
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ja, inderdaad. In 1 van de sets (ik meen de Aston Martin set) zitten deze onderdelen ook onbedrukt.meesje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:35:
@zonoskar De koplampen zijn bedrukte steentjes? Dat is wel gaaf. Doen ze dat bij alle nieuwe SC sets?
gaaf die lotus; besteldzonoskar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:28:
@Roy vd M. In die tijd had ik nog geen vrouw. En ook nu komt mijn vrouw niet aan mijn Lego sets.
[...]
Er is niks mee gebeurd. De sets staan gewoon in de kast, niet in de zon. Schoonmaken doe ik met een kwast, dus geen vloeistof. Dit is zo met mijn 3 formule 1 auto's (8458, 8461 en 8674), en de 8297. Verder heb ik geen sets uit die tijd met stickers.
Over geen stickers gesproken, zo ziet de Speed Champion Lotus 76907 er uit zonder stickers. Alles wat je ziet is een print (of stof, of kattenharen).
Bakje water met een druppeltje dreft. Steentje natmaken, sticker erop, schuiven tot ie recht zit en met keukenpapier aandrukken. Geen luchtbellen en kaarsrecht.Stormtrooper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:41:
Gisteren toch maar de BMW motor gehaald. Daarmee gelijk mijn grootste Lego doos tot nu toe.. Nu al zin in, van het weekend alle 1920 stukjes op tafel en bouwen maar. Ook flink boekwerk en (helaas) veel stickers.
Ik heb dus wel een hekel aan stickers. Vind het plakken niet leuk, zeker niet als het een grote sticker is en er een luchtbelletje komt. En al helemaal als ik kijk naar mijn Lego 75532 waar een aantal stickers van aan het omkrullen zijn (en ja, ik maak stukjes schoon voordat ik er een sticker op plak)..
Ik ga mij ook aansluiten bij de @ID5 fanclub denk ik. Ik heb al een aantal foto's overmatig geanalyseerd deze namiddag, dat is een goed tekenJakkus schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:32:
@ID5 Het is erg leuk om die Flickr-pagina te bekijken. Echt indrukwekkend wat je allemaal gemaakt hebt! Heel cool
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Je haalt me de woorden uit de mond; maar hoewel ik me ook bezig hou met modelbouw had ik die tip van stickers (doet me denken aan Micro set / sol) nooit gehoord. Ga ik proberen, merci!pixels66 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:35:
[...]
Bakje water met een druppeltje dreft. Steentje natmaken, sticker erop, schuiven tot ie recht zit en met keukenpapier aandrukken. Geen luchtbellen en kaarsrecht.
Ik zie dit soort sets als modelbouw, en dan moet het perfect zijn, niet domweg steentjes op elkaar drukken en wat stickers erop bonjouren. Dus dan mag het ook wel netjes gebeuren en wat werk in zitten. En op deze wijze krijg je het echt het mooist. Nog netter dan sommige afbeeldingen die Lego op zijn dozen gebruikt waarbij je de boel gewoon scheef ziet zitten..
Dat heb ik dus eens geprobeerd met een steentje en een loos stukje van het stikkervel. Steentje natgemaakt, sticker erop, verschuiven en vervolgens droogmaken. Daarna plakte het stickertje zo goed als helemaal niet meer.. Wat doe ik dan fout? Steentje te nat gemaakt? Te weinig of juist teveel dreft?pixels66 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:35:
[...]
Bakje water met een druppeltje dreft. Steentje natmaken, sticker erop, schuiven tot ie recht zit en met keukenpapier aandrukken. Geen luchtbellen en kaarsrecht.
Ik zie dit soort sets als modelbouw, en dan moet het perfect zijn, niet domweg steentjes op elkaar drukken en wat stickers erop bonjouren. Dus dan mag het ook wel netjes gebeuren en wat werk in zitten. En op deze wijze krijg je het echt het mooist. Nog netter dan sommige afbeeldingen die Lego op zijn dozen gebruikt waarbij je de boel gewoon scheef ziet zitten..
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
veel bouwplezier!Stormtrooper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:41:
Gisteren toch maar de BMW motor gehaald. Daarmee gelijk mijn grootste Lego doos tot nu toe.. Nu al zin in, van het weekend alle 1920 stukjes op tafel en bouwen maar. Ook flink boekwerk en (helaas) veel stickers.
als het alleen lucht is kun je met een naald een klein gaatje prikken en de lucht eruit duwen.Ik heb dus wel een hekel aan stickers. Vind het plakken niet leuk, zeker niet als het een grote sticker is en er een luchtbelletje komt.
[ Voor 11% gewijzigd door Roy vd M. op 03-03-2022 16:29 ]
Klinkt als te veel dreft waardoor de lijmlaag oplost. 1 druppeltje in een klein bakje water(zo’n soja bakje voor je sushi) is echt voldoende.Stormtrooper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Dat heb ik dus eens geprobeerd met een steentje en een loos stukje van het stikkervel. Steentje natgemaakt, sticker erop, verschuiven en vervolgens droogmaken. Daarna plakte het stickertje zo goed als helemaal niet meer.. Wat doe ik dan fout? Steentje te nat gemaakt? Te weinig of juist teveel dreft?
Geen idee of het al door iemand vermeld is maar ik zag hem op voorraad bij Lego Amsterdam op 19 feb.avdieren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:45:
iemand een idee waarom het harry potter schaakbord zo lastig leverbaar is?
set 76392, ik zit er al maanden op te azen om de verzameling gouden minifigs kompleet te maken, maar het wil maar niet ..
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeIk zou het doen!
rammes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:18:
[YouTube: LEGO Technic and Scale Models at LEGO Exhibition Bricking Bavaria 2021 at Friedrichshafen]
ik kan hier echt uren naar kijken
Wat een nerds zeg. Oh wachtrammes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:18:
[YouTube: LEGO Technic and Scale Models at LEGO Exhibition Bricking Bavaria 2021 at Friedrichshafen]
ik kan hier echt uren naar kijken
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeMy Youtube channel: Alfa Novanta
ah de Held der mopperen. #langweiligAlfa Novanta schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:21:
Hij blijft leuk
[YouTube: Absurd teuer und unfassbar langweilig: LEGO® Technic 42141 McLaren 2022er Formel 1-Wagen]
P.s. wie 'm al gekocht heeft gelieve gauw verder te scrollen
Ik zou het doen!
Achja, maar hij heeft wel gelijk.rammes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:23:
ah de Held der mopperen. #langweilig
[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-03-2022 12:39 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:52 ]
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:56 ]
Ik heb hem sinds gisteren in volle glorie hier staan. Ik vind hem sehr toll of ganz geil.Jolke schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:
Ik weet niet of die gelijk heeft, maar ik zou deze F1 auto ook niet kopen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
ik volg geen duits; wat bespreekt hij ?Alfa Novanta schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:21:
Hij blijft leuk
[YouTube: Absurd teuer und unfassbar langweilig: LEGO® Technic 42141 McLaren 2022er Formel 1-Wagen]
P.s. wie 'm al gekocht heeft gelieve gauw verder te scrollen
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:57 ]
Ik wil hem wel, maar niet voor 180 euro. Maar ook ik vind dat Lego zich er makkelijk vanaf gemaakt heeft. Ze hadden door kunnen borduren op de 42000, maar in plaats daarvan maken ze een auto zonder enige functies. Uit Technic bricks. En dan nog met dingen die totaal niet kloppen (blauwe P zero banden, banden even breed voor en achter, halo die lelijk is, gat in de 'motorkap' waardoor je de motor ziet). Ik begin niet eens over de livery van 2021 die op de 2022 FIA showcar zijn geplakt. Het was echt super geweest als ze nieuwe slick banden hadden geintroduceert. Met een print erop zoals bij de 8461. Met bedienbare DRS en verwijderbare motorkap. Dan was ie IMHO wel 180 euro waard geweest.Jolke schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:
Ik weet niet of die gelijk heeft, maar ik zou deze F1 auto ook niet kopen.
Je kunt Youtube ondertiteling inschakelen en op Nederlands instellen
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-03-2022 10:56 ]
Cool, fijn dat hij zo goed bevalt.loekf2 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:20:
[...]
Ik heb hem sinds gisteren in volle glorie hier staan. Ik vind hem sehr toll of ganz geil.
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 10:57 ]
Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!
Bekijk op YouTubeIf the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
klopt! erg vet!Jakkus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:00:
Ik kwam net deze tegen, ik vind hem erg leuk bedacht en ook knap gemaakt!
[YouTube: "Winner, Winner" A Lego Magician Automaton]
https://ideas.lego.com/pr...bf-4646-8b24-38194efa855f
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 04-03-2022 11:23 ]
Hij voegt wel een extra optie toe aan de "eeuwenoude" vraag wie er eerder wasJakkus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:00:
Ik kwam net deze tegen, ik vind hem erg leuk bedacht en ook knap gemaakt!
[YouTube: "Winner, Winner" A Lego Magician Automaton]
https://ideas.lego.com/pr...bf-4646-8b24-38194efa855f
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 04-03-2022 11:04 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
dat bedoel ik. en al was ie dan € 300 geweest. als het maar kwaliteit is. Dit is je er snel vanaf maken. De McLaren(Lego)-fanboy koopt m toch wel.zonoskar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:34:
Ik wil hem wel, maar niet voor 180 euro. Maar ook ik vind dat Lego zich er makkelijk vanaf gemaakt heeft. Ze hadden door kunnen borduren op de 42000, maar in plaats daarvan maken ze een auto zonder enige functies. Uit Technic bricks. En dan nog met dingen die totaal niet kloppen (blauwe P zero banden, banden even breed voor en achter, halo die lelijk is, gat in de 'motorkap' waardoor je de motor ziet). Ik begin niet eens over de livery van 2021 die op de 2022 FIA showcar zijn geplakt. Het was echt super geweest als ze nieuwe slick banden hadden geintroduceert. Met een print erop zoals bij de 8461. Met bedienbare DRS en verwijderbare motorkap. Dan was ie IMHO wel 180 euro waard geweest.
Bekijk op YouTube[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-03-2022 11:19 ]
ja echt bizar! echt genietenJakkus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:03:
@Alfa Novanta Die tennisbaan is ook heel erg leuk. Ook hoe die poppetjes steeds meedraaien richting de bal!
En dat paard, wauw...
idd, maar check ook die bal eens .. stuitert precies 1x op de andere helft.. ongeacht welke kant hij op gaat.Jakkus schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:03:
@Alfa Novanta Die tennisbaan is ook heel erg leuk. Ook hoe die poppetjes steeds meedraaien richting de bal!
Ik denk dat we allemaal weten dat Thomas Panke een persoonlijke vete voert versus Lego dus objectief is hij allerminstExpendable schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:21:
@Alfa Novanta
Ik heb dat issue nog niet met die dumptruck gehad, zijn hier meer verhalen over? Kan niet zeggen dat ik hem elke week gebruik maar toch wel wat mee gespeeld al.
zo simpel is het, maar bij kids is dat lastiger. Wat ik dan persoonlijk bij deze set misschien nóg storender vind, is dat Control+ systeem. Alleen te gebruiken als het gehele apparaat opgebouwd is zodat ie alle functies kalibreren kan. Zoals Thomas zegt, even een motor pakken en er een windmolen van maken kan niet want dan mist ie de rest van de dump-truck. Dus het is de dump-truck en niets anders. Like wtf .. LEGO?!Expendable schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:03:
@Alfa Novanta Haha, reminder dat ik hem dus maar blijvend moet ondersteunen bij optillen
dat is het hem juist, ze zouden beter moeten kunnen, ze kúnnen beter. Waarom blue pins? waarom al die kleuren in die SNES ..Was eigenlijk helemaal niet mee bekend dat kwaliteit op bepaalde gebieden in gedrang zou zijn tot ik deze laatste posts hier zag, bedrijf is immers al zo oud en voor je gevoel zou je zeggen dat ze zulke zaken wel tackelen.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Nee, het is niet dat je de doos gaat inlijsten, of wel? Het gaat om de Lego, en niet om het stukje karton. Maar zo kijk ik er na.Burning_Tyre schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:06:
Helaas is de doos wel licht beschadigd op een hoek. Is dit iets waar jullie normaal gesproken iets mee zouden doen? (contant opnemen met Lego zelf?)
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Nou dan ben jij iemand waarbij de winkel gewoon het verzendlabel direct op de Lego doos mag plakken. Maar laat elkaar lekker in waarde.SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:27:
Verpakking is er om je product (Lego) te beschermen en bij elkaar te houden en dat heeft 'ie gedaan. We slaan volledig door hier, straks zijn er mensen die waarde hechten aan de verpakking van de verpakking en dan moet er nog een verpakking omheen. Geen wonder dat onze planeet naar de gallemiezen gaat zo.
Als je in je waarde gelaten wil worden moet je niet om meningen vragen.meesje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Nou dan ben jij iemand waarbij de winkel gewoon het verzendlabel direct op de Lego doos mag plakken. Maar laat elkaar lekker in waarde.
Degene vraagt om advies. Niet om een mening. Daarnaast is je reactie erg overtrokken. Alleen de eerste zin was voldoende geweest. Ik zou het dan zelfs in de ik vorm verwoord hebben: ik vind dat de Lego verpakking er is om de inhoud te beschermen.SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:35:
[...]
Als je in je waarde gelaten wil worden moet je niet om meningen vragen.
Als je in je waarde gelaten wil worden moet je niet om meningen vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door Roy vd M. op 04-03-2022 13:52 ]
had die korting gepakt, en doos los op bricklink gekochtRoy vd M. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:51:toon volledige bericht
Snoeikoei, om een voorbeeld te geven. Ik kreeg een maand of twee terug van Fun.be het Harry Potter-kasteel toegestuurd. Dat is een set waar ik veel geld voor betaal (71043), Lego-prijs is nu 420 euro. Als ik zoveel geld betaal voor een verzamelaarsproduct dan mag ik er vanuit gaan dat de doos in goede staat is. Ik verwijs naar wat ik hierboven schreef. Zoals de meeste mensen weten, vormt voor de verzamelaar de doos een belangrijk onderdeel van het geheel. Zo verzamel ik antieke Lego en ik begin steevast mijn zoektocht naar de doos. Al het andere is altijd wel te vinden, maar de doos is vaak het moeilijkst.
Dat Harry Potter-kasteel van Fun.be kwam binnen met een gat erin van 15x2 centimeter, dat verdacht veel leek op een heftruckblad-souvenir. Die indruk werd versterkt doordat ook de binnendoos (goed zichtbaar) zo'n zelfde gat had. Ik weet niet of er onderdeeltjes beschadigd zijn geraakt.
Wat er gebeurd zal zijn: heftruck van transporteur pakt de pallet wat te hoog op en boort z'n lepel dwars door mijn kostbare Lego-set. Ik heb er dan wel geen 420 euro voor betaald, maar toch zeker 350 meen ik.
Teruggestuurd naar Fun.be en meteen een nieuwe toegestuurd gekregen. Ik had alternatief kunnen kiezen voor schadevergoeding, dan had ik bijv. 100 euro of zo vergoed gekregen, maar voor mij is de doos (en binnendoos) dus zo belangrijk dat ik kies voor een andere set.
Hopelijk begrijp je dit; en zo niet, dan hoop ik toch minstens dat je de ander die er zo over denkt in z'n waarde laat in plaats van te zeggen:
[...]
Ok, ik vind dat het geen wonder dat de planeet naar de gallemiezen gaat zo. Veel beter inderdaad. Duidelijk mijn mening dat verpakking om een verpakking verspilling is van gezonde bomen.meesje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:39:
[...]
Degene vraagt om advies. Niet om een mening. Daarnaast is je reactie erg overtrokken. Alleen de eerste zin was voldoende geweest. Ik zou dan zelfs in de ik vorm verwoord hebben: ik vind dat de Lego verpakking er is om de inhoud te beschermen.
[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-03-2022 13:57 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Roy vd M. op 04-03-2022 14:06 ]
dat had ik gemist; dat inhoud (mogelijk) ontbrakRoy vd M. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:57:
@himlims_ Dan had ik met een doos gezeten waarvan ik niet zeker ben dat 'ie compleet is (ik weet niet of bepaalde zakjes eruit gevallen zijn) en had ik alsnog een fiks bedrag moeten bijbetalen om een nieuwe doos te kopen. Verder had het me bergruimte gekost die ik al eigenlijk niet heb.
Je praat langs anderen heen heb ik het idee. Jij hebt het nog over een omdoos die "we" eisen en de wereld mee verpesten, maar dat lees ik hier niet. Wat mij betreft is meer het punt, de slechte zorg die (web)winkels leveren, waardoor producten beschadigd raken (geen vulling en lego dozen zelf zijn mweh).SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:56:
[...]
Ok, ik vind dat het geen wonder dat de planeet naar de gallemiezen gaat zo. Veel beter inderdaad. Duidelijk mijn mening dat verpakking om een verpakking verspilling is van gezonde bomen.Mijn advies, gewoon een verpakking met een minimale deuk accepteren.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door MarkH NL op 04-03-2022 14:25 ]
Xbox Live: MarkH
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq