Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.368.303 views

Onderwerpen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:18

Flabergasted

Prepare to die !

MarkH NL schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:23:
Hier eindelijk de bestelde steentjes van afgelopen januari binnen zodat ik mijn Old Fishing Store kon afmaken.
Leuk ! Dat Hidden side bootje doet het goed he ?

Ik moet met de set aan de slag nu ik jou foto's zie....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxhM2nW34phwGmvN0vzwyO4-6JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fa1FS6yfvK8hnPblkiOxN4ee.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-04 16:02
Flabergasted schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Leuk ! Dat Hidden side bootje doet het goed he ?

Ik moet met de set aan de slag nu ik jou foto's zie....[Afbeelding]
Yes, zelfde bootje maar andere kleuren :-)

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Roy vd M. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:51:
Snoeikoei, om een voorbeeld te geven. Ik kreeg een maand of twee terug van Fun.be het Harry Potter-kasteel toegestuurd. Dat is een set waar ik veel geld voor betaal (71043), Lego-prijs is nu 420 euro. Als ik zoveel geld betaal voor een verzamelaarsproduct dan mag ik er vanuit gaan dat de doos in goede staat is. Ik verwijs naar wat ik hierboven schreef. Zoals de meeste mensen weten, vormt voor de verzamelaar de doos een belangrijk onderdeel van het geheel. Zo verzamel ik antieke Lego en ik begin steevast mijn zoektocht naar de doos. Al het andere is altijd wel te vinden, maar de doos is vaak het moeilijkst.

Dat Harry Potter-kasteel van Fun.be kwam binnen met een gat erin van 15x2 centimeter, dat verdacht veel leek op een heftruckblad-souvenir. Die indruk werd versterkt doordat ook de binnendoos (goed zichtbaar) zo'n zelfde gat had. Ik weet niet of er onderdeeltjes beschadigd zijn geraakt.

Wat er gebeurd zal zijn: heftruck van transporteur pakt de pallet wat te hoog op en boort z'n lepel dwars door mijn kostbare Lego-set. Ik heb er dan wel geen 420 euro voor betaald, maar toch zeker 350 meen ik.

Teruggestuurd naar Fun.be en meteen een nieuwe toegestuurd gekregen. Ik had alternatief kunnen kiezen voor schadevergoeding, dan had ik bijv. 100 euro of zo vergoed gekregen, maar voor mij is de doos (en binnendoos) dus zo belangrijk dat ik kies voor een andere set.

Hopelijk begrijp je dit; en zo niet, dan hoop ik toch minstens dat je de ander die er zo over denkt in z'n waarde laat in plaats van te zeggen:
Verzamelaars betalen aanzienlijk meer voor MIB of MISB. Verzamel zelf Transformers en een MISB in top staat gaat echt voor de hoofdprijs. Nooit een doos onderschatten of weggooien. Zal voor moderne Lego sets nog niet veel uitmaken maar hoe ouder de sets hoe idioter het wordt. Zonder twijfel.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

himlims_ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:06:
[...]

dat had ik gemist; dat inhoud (mogelijk) ontbrak

herken jouw verhaal wel (al eerder gedeeld via amazon:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

die werd geopend (zonder omdoos) geleverd
ik zou echt woest worden :(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hier eindelijk de bestelde steentjes van afgelopen januari binnen zodat ik mijn Old Fishing Store kon afmaken.

Pier:
https://rebrickable.com/m...ld-fishing-store/#details

Boot:
https://rebrickable.com/m...shing-store-boat/#details

Zand etc, eigen inbreng. Store zelf heb ik via Bricklink gedaan, de bedrukte steentjes via Steindrucker (zijn normaal stickers). Ik had per ongeluk de verkeerde "hout" tiles gekocht (4 spijkers ipv 3) maar besloten om het zo te laten. Ook 1 van de minifigs heeft de verkeerde benen, maar het origineel is niet te krijgen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
schitterend!! O+

Misschien kun je nog wat details/hoogteverschil aanbrengen in het water en strand?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Daarom laat elkaar gewoon in waarde. De een vindt het belangrijk, de ander vindt het best als Lego het (bij wijze van) in een Komo zak bezorgd. Zo heeft ieder z’n voorkeur.

Zelf hecht ik waarde aan een mooie Lego doos. Het hoort bij mij bij de totaalbeleving, zoals waarschijnlijk Lego het ook bedoeld heeft, want anders leveren ze het wel in een bruine kartonnen doos. :)
Daarnaast koop ik wel eens impulsief (bij een goede aanbieding) een Lego set. Later bedenk ik dan of het wel iets voor mij is en verkoop ik de set weer. Dan heeft een onbeschadigde Lego doos grote waarde.

Al met al gaat ieder op zijn/haar eigen manier met de hobby om en hoeven we geen oordeel over te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 15:43

Pier:
https://rebrickable.com/m...ld-fishing-store/#details

Boot:
https://rebrickable.com/m...shing-store-boat/#details

Zand etc, eigen inbreng. Store zelf heb ik via Bricklink gedaan, de bedrukte steentjes via Steindrucker (zijn normaal stickers). Ik had per ongeluk de verkeerde "hout" tiles gekocht (4 spijkers ipv 3) maar besloten om het zo te laten. Ook 1 van de minifigs heeft de verkeerde benen, maar het origineel is niet te krijgen.

[Afbeelding]
Alfa Novanta schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:22:
[...]

schitterend!! O+

Misschien kun je nog wat details/hoogteverschil aanbrengen in het water en strand?
Tip hiervoor, gebruik de mils methode. Daarmee creëer je een extra laagje die enorm goed te gebruiken is om je omgeving van detail te voorzien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Nu ik die viswinkel zie, doet me dat denken aan een voorbeeld van het andere uiterste... Destijds heb ik in de Lego-winkel in Keulen twee van die dozen gekocht. Ik wilde per se de mooiste doos die beschikbaar was; en de winkelmedewerksters waren uiteindelijk zo vriendelijk om naar achteren te lopen en me twee nagenoeg perfecte exemplaren aan te reiken. Dit nadat ik de hele stapel die in de winkel stond had beoordeeld en op elke doos beschadigingen zag. Ik geef meteen toe, dit riekt naar autisme... maar ja vragen staat vrij he.

Uit dit voorbeeld blijkt meteen ook dat een beschadiging gauw gemaakt is en dat het onrealistisch is een perfecte doos te verwachten. Nu ja net toevallig de Ford Mustang ontvangen als cadeau bij Top Gear-abonnement, een tip uit een ander topic op dit forum... die doos is nagenoeg vlekkeloos. Maar het is eerder uitzondering.

Er zijn zoveel dingen die je met een Lego-doos kunt doen of nalaten... meteen openen en de doos weggooien, set bouwen, doos bewaren, set tweemaal kopen en tweemaal openen ('Rebrickable MOC' bouwen), zoals hierboven werd gezegd bewaren en later verkopen als beleggingsobject... et cetera et cetera. Alles heeft z'n voors en z'n tegens, maar vooral: alles is iemands eigen te respecteren keuze. Ook het verwachtingspatroon. Dat van mij: je betaalt er veel geld voor, dan mag je ook kwaliteit verwachten. Dus bijvoorbeeld niet dat de doos je zonder enige bescherming tegen invloeden van buitenaf wordt toegezonden, zoals ik hierboven op de foto zie van die Pirates-set.

[ Voor 13% gewijzigd door Roy vd M. op 04-03-2022 15:38 ]

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:10
Roy vd M. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:35:
Nu ik die viswinkel zie, doet me dat denken aan een voorbeeld van het andere uiterste... Destijds heb ik in de Lego-winkel in Keulen twee van die dozen gekocht. Ik wilde per se de mooiste doos die beschikbaar was; en de winkelmedewerksters waren uiteindelijk zo vriendelijk om naar achteren te lopen en me twee nagenoeg perfecte exemplaren aan te reiken. Dit nadat ik de hele stapel die in de winkel stond had beoordeeld en op elke doos beschadigingen zag. Ik geef meteen toe, dit riekt naar autisme... maar ja vragen staat vrij he.

Uit dit voorbeeld blijkt meteen ook dat een beschadiging gauw gemaakt is en dat het onrealistisch is een perfecte doos te verwachten. Nu ja net toevallig de Ford Mustang ontvangen als cadeau bij Top Gear-abonnement, een tip uit een ander topic op dit forum... die doos is nagenoeg vlekkeloos. Maar het is eerder uitzondering.

Er zijn zoveel dingen die je met een Lego-doos kunt doen of nalaten... meteen openen en de doos weggooien, set bouwen, doos bewaren, set tweemaal kopen en tweemaal openen ('Rebrickable MOC' bouwen), zoals hierboven werd gezegd bewaren en later verkopen als beleggingsobject... et cetera et cetera. Alles heeft z'n voors en z'n tegens, maar vooral: alles is iemands eigen te respecteren keuze. Ook het verwachtingspatroon. Dat van mij: je betaalt er veel geld voor, dan mag je ook kwaliteit verwachten. Dus bijvoorbeeld niet dat de doos je zonder enige bescherming tegen invloeden van buitenaf wordt toegezonden, zoals ik hierboven op de foto zie van die Pirates-set.
Ach, een ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Het grootste gemis van Lego vind ik eigenlijk dat de zakjes stuk moeten, vooral als je van die genummerde zakjes hebt e.d. zou dat super fijn zijn als die weer dicht kunnen (al snap ik voor een potentiële koper ook wel dat die wil zien dat er mee gebouwd/ gespeeld is).

Maar je kan de lego (bijna) niet meer fatsoenlijk terugstoppen in de zakjes, dus gebruiken we daar nu ritszakjes voor die we zelf kopen. Maar dat is zonde, want dan gooien we de originele zakjes weg. De dozen bewaren we wel en zo netjes mogelijk, al vinden we een deukje of krasje helemaal niet zo erg (momenteel hanteren we nog de 'zo leuk voor ons zoontje' excuses voor de lego :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
jbdeiman schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Ach, een ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Het grootste gemis van Lego vind ik eigenlijk dat de zakjes stuk moeten, vooral als je van die genummerde zakjes hebt e.d. zou dat super fijn zijn als die weer dicht kunnen (al snap ik voor een potentiële koper ook wel dat die wil zien dat er mee gebouwd/ gespeeld is).
Ik haak even aan op die zakjes: Mijn eerste set als volwassene ging open waar mijn vrouw bij was en ik kreeg plaatsvervangede schaamte voor de hoeveelheid zakjes. Maar ik begreep dat we papieren zakjes krijgen dus dat lijkt me wel beter in deze tijd.
Roy vd M. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:29:

Bekijk het eens zo. Je hebt nu twee dozen Lego gekocht. Statistisch gezien ben je over een half jaar verslaafd aan Lego ook al besef je dat nu nog niet.

...

- Lekker beginnen met bouwen van beide.
Even creatief in dit bericht geknipt omdat er 2 dingen voorbij kwamen waarop ik wilde reageren.

1. Die verslaving is zeer aannemelijk. Ik kon mij behoorlijk inhouden en hield het steeds op apengapen in de intertoys, maar sinds ik de eerste set van mijn vrouw heb gekregen heb kijken we samen seeds naar de volgende.

2. Lekker beginnen met bouwen! Ik heb hier een set 2 maanden in huis gehad als 'investering' maar uiteindelijk samen in elkaar gezet. De plezier die je daar uithaalt is ook wat waard, dat is soms niet in waarde te omschrijven. Ik zeg slik dat kleine beetje rendament in en geniet lekker van de spulletjes waarvoor ze bedoeld zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Je kunt Youtube ondertiteling inschakelen en op Nederlands instellen :)

samenvatting:
  • te duur
  • lijkt niet op het 2022 model (<- vind ik nog het beste argument, like wtf .. er staat 2022 op de doos!)
  • die banden, regenbanden wtf en voor/achter even breed, waar zijn de slicks?
  • blue pins :')
  • weinig zinloze/kanslose kleuren! :)
  • vroeger was alles beter, meer detail, meer functies
  • vroeger kreeg je meer voor minder
kortom, nog even wachten met kopen tot er flink korting op zit.

ik kan hem simpelweg niet ongelijk geven, hij komt nota bene met allerhande oudere/andere modellen om dit te onderbouwen. 1300 onderdelen voor 100 euro of nu 1400 onderdelen voor 180 euro. Die motor is ronduit kut, 6 cilinders zonder enige opsmuk (waar is de kers/turbo/uitlaat?) en je kunt de "motorkap" niet openen. Inderdaad, weinig Technic vergeleken met oudere modellen.

Ben zelf erg gecharmeerd van de Ferrari F1 8674 .. die staat toevallig bij onze directeur stof te happen. Denk dat ik 'm binnenkort eens vraag of ik 'm over kan nemen. Even schoonmaken en opnieuw opbouwen.
(stickers zijn nog goed) ;)

[Afbeelding]

kijk dat dingen duurder worden, a la .. maar je gaat toch gvd niet van die prullaria maken als Lego? kwaliteit eerst! Neem die f*cking kleuren overal en nergens en die blue pins .. alle loze ruimte. Slappe constructies..

Bij de dump truck flikkert gewoon de cabine eraf als je hem even niet goed ondersteund.. wtf

[Afbeelding]

geef de concurrentie gewoon geen kans, maak kwaliteit. En dan het kleurverschil op de Sian

[Afbeelding]
.. echt..

Ik ben echt een Lego liefhebber, altijd geweest, maar momenteel gaat het nergens over..
Als je de stickers van die 8674 plakt gaan ze over 3-5 jaar krullen en kruimelen, was bij mij ook. En met vele andere sets rond die tijd.

Zo heb ik ook de 8157, die stickers waren ook vergaan na een paar jaar, heb toen een custom sticker vel gekocht op ebay. En die zijn nog steeds goed.

Zou ze niet plakken, al ze vergaan is het ook nog eens een hels karwij om ze er af te krijgen. Kijk dan gelijk naar een custom sticker vel, heb je er geen omkijken meer naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-04 16:02
Andreas92 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:30:
[...]

[...]

Tip hiervoor, gebruik de mils methode. Daarmee creëer je een extra laagje die enorm goed te gebruiken is om je omgeving van detail te voorzien.
Misschien ga ik dat ooit nog een keer doen, voor nu is het prima (en gaat het naar zolder denk ik) haha

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Weekend !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4luhGkkodo6qg38WZtgWi-wztz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2zqkC6RCuKnGry3QIHneDTe.jpg?f=fotoalbum_large
Wil niet zeuren maar bij bol gaat gaat het sneller dan bij Lego plus geen verzendkosten.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:31

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zniWQoO-J-Hy8od32W_dcKxCNKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YckkANlADAm1UT3YiU17n0DC.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen. Moet zeggen dat de verzending via Amazon heel netjes was. Twee dozen met materiaal voordat je aan de echte Lego-doos zat.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag dagje winkelen in A'dam. Uiteraard even langs de Lego winkel gelopen want ik wilde graag The Mandalorian.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zt-HQpnoFYSoRP6B2wKjYT-VBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zx9vAXfjgMt2gO6PPIqQgzLB.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie aanvulling op mijn Storm en Scout Trooper! Ze hadden ook nog Dark Troopers staan maar die vond ik toch wat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Volgens mij niet een heel populair thema maar per 1 april worden er nieuwe Sketches toegevoegd aan het assortiment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlgfMXx4sGvYHN8qnyCDbfHWlZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rHC1h1WXEU2bkOcWhXkZohnV.jpg?f=user_large
bron: https://www.stonewars.de/...-und-40536-miles-morales/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 22:29
De aanwinst vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYgLY7b3hZp5-mWKlmWhEkacFT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1pf5sbWL4Q0MX56XM1Pn7nh.jpg?f=fotoalbum_large

Nu, alles is compleet, maar ik ga ze toch eerst eens wassen.
Ik merk wel dat het wit wat vergeeld is.
Ik heb al gehoord van bleken met waterstofperoxide 3%, en heb hier zo'n flesje staan, maar durf er niet goed aan beginnen.
Soms lees ik weken en dan afspoelen. Elders lees ik dat er een UV lamp aan te pas komt.
Iemand hier er ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
KrusT schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:05:
De aanwinst vandaag

[Afbeelding]

Ik heb al gehoord van bleken met waterstofperoxide 3%, en heb hier zo'n flesje staan, maar durf er niet goed aan beginnen.
Soms lees ik weken en dan afspoelen. Elders lees ik dat er een UV lamp aan te pas komt.
Zover ik weet heb je wel UV nodig dus of zo'n lamp of wachten op t zomerse krachtige zonnetje. En dan goed onderdompelen en dat er ook geen luchtbelletjes zijn op de steentjes oid zodat alles mooi wit wordt zonder plekjes waar t minder goed effect heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

De aanwinst vandaag

[Afbeelding]

Oe, nice! Die rechtsonder heb ik vroeger ook gehad. Nooit meer aan gedacht, maar nu ik hem zie, herinner ik me het ineens. Leuk man!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:55
Wom schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:46:
[Afbeelding]

Hij is binnen. Moet zeggen dat de verzending via Amazon heel netjes was. Twee dozen met materiaal voordat je aan de echte Lego-doos zat.
Staat hier nu ook op het dressoir, zonder stickers overigens. Hij is echt een stuk groter dan de vorige F1 modellen.

Ondanks de negativiteit in reviews is het echt een leuk model. Kan het geavanceerder en beter? Zeker, maar goed… hij is nog steeds cool 😄

[ Voor 10% gewijzigd door Den_S85 op 04-03-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45

M14

meesje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:27:
Daarom laat elkaar gewoon in waarde. De een vindt het belangrijk, de ander vindt het best als Lego het (bij wijze van) in een Komo zak bezorgd. Zo heeft ieder z’n voorkeur.

Zelf hecht ik waarde aan een mooie Lego doos. Het hoort bij mij bij de totaalbeleving, zoals waarschijnlijk Lego het ook bedoeld heeft, want anders leveren ze het wel in een bruine kartonnen doos. :)
Daarnaast koop ik wel eens impulsief (bij een goede aanbieding) een Lego set. Later bedenk ik dan of het wel iets voor mij is en verkoop ik de set weer. Dan heeft een onbeschadigde Lego doos grote waarde.

Al met al gaat ieder op zijn/haar eigen manier met de hobby om en hoeven we geen oordeel over te geven.
Ik heb alle dozen nog van alle Lego modellen, inclusief die van vroeger. En ja, het neemt meer ruimte in dan dat het nuttig is, maar ze weg doen kan ik ook niet.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De aanwinst vandaag

[Afbeelding]

Ik leg ze gewoon in een bakje met folie erover en laat ze op niet zonnige dagen gewoon 2/3 dagen liggen. Altijd goed gegaan. In de zomer ben je er al met een paar uurtjes volle zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:37

SomerenV

It's something!

@KrusT alles in een afgesloten doorzichtige bak (of met folie) in de volle zon een paar uur. Tussendoor een paar keer roeren zodat de zon overal z'n werk kan doen. Als je het niet helemaal vertrouwt kun je het altijd een keertje testen met een paar onderdelen. Ben je daar tevreden mee kun je de rest doen. Zo heb ik het ook gedaan :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb eindelijk de MOC af van de 42055: https://rebrickable.com/m...keOmori/unloader/#details

Gigantisch gevaarte is het geworden, iets van 160cm breed en 70 cm hoog. Niet het meest stabiele wat ik ooit gemaakt heb en sommige stukken staat best wat spanning op, maar dat is ook wat de MOC maker al aangaf. Desalniettemin is het een mooi ding om te maken. Hoe verzin je het :D

De band beweegt samen met de scheppen, dit via de motor. Het ronddraaien van het geheel kan handmatig via de motor gedaan worden. Het hele gevaarte rechts kan handmatig draaien om zijn as en ook het kantelen van de giek kan handmatig. Er zit een flink contragewicht aan de linkerkant in de bak, anders dondert ie direct om. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oz1TN7C2QqYHR2m5ehEKF0hroq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srg5ITAlytNrUGUOEUnGuReA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-I4oj2D410nneMmn8i7qhQy2JEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hlr1OPnwF7FNcraNDP6m1zaJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57b32BwfNOWQj8VAg3B7tQdgEBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCkW26FvBLoXnuFUPdSpYRwh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrjKwu9Ut16sqb10h4cM-Q4Q1Ts=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUKjRHoV5RbuE64LBxcbIc6R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltgRAsVpUm5QU_YJkLis3z5tmcQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc2tlz9YyGbngOMxaOAydOlD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZNSIfLHF4LppIHMpSwpRkxqMto=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cD2qAjv6HHTYX1FqtR5B1mwl.jpg?f=fotoalbum_tile

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Gim schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Zover ik weet heb je wel UV nodig dus of zo'n lamp of wachten op t zomerse krachtige zonnetje. En dan goed onderdompelen en dat er ook geen luchtbelletjes zijn op de steentjes oid zodat alles mooi wit wordt zonder plekjes waar t minder goed effect heeft gehad.
dr86 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 00:52:
[...]

Ik leg ze gewoon in een bakje met folie erover en laat ze op niet zonnige dagen gewoon 2/3 dagen liggen. Altijd goed gegaan. In de zomer ben je er al met een paar uurtjes volle zon.
SomerenV schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:52:
@KrusT alles in een afgesloten doorzichtige bak (of met folie) in de volle zon een paar uur. Tussendoor een paar keer roeren zodat de zon overal z'n werk kan doen. Als je het niet helemaal vertrouwt kun je het altijd een keertje testen met een paar onderdelen. Ben je daar tevreden mee kun je de rest doen. Zo heb ik het ook gedaan :)
Bedankt voor de tips! d:)b
Deze lente/zomer eens mee aan de slag gaan.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:01
Het verzamelen van Lego gaat zonder problemen maar kom echt tijd te kort om het ook daadwerkelijk te bouwen..

In november begon ik met de Sian, even later kocht ik 2 kasten om de gemaakte lego sets in te zetten maar deze staan ondertussen vol met nieuwe lego dozen :p

Hoort dit bij de Lego verslaving? Dat het verzamelen sneller gaat dan het bouwen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhCyoz7CWtfGAG4bxRsSF4Iwv9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbYiQVOyqkCV6k69tGYtotyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 14:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hoslLluvRm_xE3Wn0im-_AVSgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5BdoBqfNBMbxTcnUL5xJDUR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N13gHl1IfFnxhackPA1EUsGxn0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0bEZFMUBKGeREIkj3QTdSif.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcEM6Ld7kvVhWQ-k-898t8KRgOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyY6lbFNlpTIw3WoCMe5v2Ek.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4007pcPzmoLkBz3Ozxu9CtTQt8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPu1bQBWGuZty4RDWNHFP380.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoXL0t06e6g-nKhw0GQFrxTIXGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyYccQN1XAbMZXv5HlAPxwbw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5MawwALNa6jGlEJ2hTceQQEXAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8UnAoCa92pBRbexZCc7Wz5l.jpg?f=fotoalbum_large

De Titanic vordert gestaag, wat een gigantische build is dit zeg. Vind hem wel erg leuk tot nu toe. Doos #1 is bijna af, nog 2 stapjes. :)

M3P 24'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
schumi1986 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:29:
Hoort dit bij de Lego verslaving? Dat het verzamelen sneller gaat dan het bouwen?
Hier herken ik mij totaal niet in. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vissa66 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Titanic vordert gestaag, wat een gigantische build is dit zeg. Vind hem wel erg leuk tot nu toe. Doos #1 is bijna af, nog 2 stapjes. :)
Ik vind me dit toch een gave build! Woon nu echt te klein om dit soort dingen makkelijk een plekje te geven maar holy moly zodra de ruimte er is... Veel plezier met bouwen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:15

QuattroNL

It is I.

schumi1986 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:29:Hoort dit bij de Lego verslaving?
Nee totaal niet, heb dit nog bij niemand zo gezien, hierin ben je echt uniek!

:+ :w

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:37

SomerenV

It's something!

Niet met mijn salaris :+

Sowieso koop ik zelf alleen op momenten dat ik weet dat ik ergens een dag of een paar dagen helemaal niks gepland heb staan, dat scheelt ook. Als ik het geld er voor zou hebben gehad zou ik ongetwijfeld meer kopen buiten die momenten, maar zoals het nu is vind ik ook helemaal prima :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Ter vermaak.

Stel je bent student in het jaar 2000. Stel je hebt een kleine beurs... maar je wilt wel iets bijzonders op je studentenkamer hebben waarvan je denkt 'later heeft niemand dit'... wat koop je dan?

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51921054086_b2f5296726_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51921054081_baac871837_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51920088077_4920de4445_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51920088072_cf6dff4984_c.jpg

Het gesprek bij de Intertoys Nijmegen ging ongeveer zo: "mevrouw, als ik 4 van elk van die doosjes koop dus 16 in totaal, mag ik dan de standaard erbij hebben?" -> "eh.. ja die hebben we dan niet meer nodig denk ik, even overleggen" (...) "Ok neem maar mee".

In totaal zijn het 16 doosjes, van 4 verschillende types. Steeds in het donker bewaard en geen van alle aangebroken. Ligt nog bij mijn ouders, misschien eens een leuke displayplek voor verzinnen.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Roy vd M. schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:12:
Ter vermaak.

Stel je bent student in het jaar 2000. Stel je hebt een kleine beurs... maar je wilt wel iets bijzonders op je studentenkamer hebben waarvan je denkt 'later heeft niemand dit'... wat koop je dan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het gesprek bij de Intertoys Nijmegen ging ongeveer zo: "mevrouw, als ik 4 van elk van die doosjes koop dus 16 in totaal, mag ik dan de standaard erbij hebben?" -> "eh.. ja die hebben we dan niet meer nodig denk ik, even overleggen" (...) "Ok neem maar mee".

In totaal zijn het 16 doosjes, van 4 verschillende types. Steeds in het donker bewaard en geen van alle aangebroken. Ligt nog bij mijn ouders, misschien eens een leuke displayplek voor verzinnen.
Haha gaaf zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Laatst online: 19-03 20:16

[Afbeelding]
Ik herken het wel een beetje hoor.
Helemaal op dit moment. Het verzamelen gaat iets sneller dan het bouwen, maar dat is meestal als je een “inhaalslag” maakt.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-04 11:42
Deevay schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Ik herken het wel een beetje hoor.
Helemaal op dit moment. Het verzamelen gaat iets sneller dan het bouwen, maar dat is meestal als je een “inhaalslag” maakt.
Dit inderdaad. Een half jaar geleden begonnen en dan heb je ongeveer 2 jaar aan nieuw om te kopen en een jaar of 3 daarvoor dat 2e hands nog wel te betalen/waard is. En dan gaat het heel hard.

Als ik nu kijk naar de nieuwe dingen van 2022 dan is die interesse er veel minder omdat er minder dingen te verzamelen zijn.

Als OP straks alles klaar heeft dan ben je door de gigantische sets wel heen. Of je gaat heel veel geld betalen voor oude UCS sets of je wacht geduldig op nieuwe en dan wordt de hobby een stuk betaalbaarder denk ik zo.

Mijn voorbeeld is de modulars. Net 800eu uitgegeven voor 5 bestaande modulars en in dat tempo is het niet meer te betalen. Maar vanaf nu maar max 1 per jaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deevay
  • Laatst online: 19-03 20:16
SideShow118 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:43:
[...]

Dit inderdaad. Een half jaar geleden begonnen en dan heb je ongeveer 2 jaar aan nieuw om te kopen en een jaar of 3 daarvoor dat 2e hands nog wel te betalen/waard is. En dan gaat het heel hard.
Ik heb vooralsnog best wat sets nieuw kunnen bestellen nog. Ook al wat “oudere” maar ik zie nog best wat sets die gewoon mooi zijn, goed in elkaar zitten maar waar ik toch nog iets teveel over twijfel. Voorlopig dus even niet.
Als ik nu kijk naar de nieuwe dingen van 2022 dan is die interesse er veel minder omdat er minder dingen te verzamelen zijn.
Er zitten nu best wat leuke Harry Potter sets bij, vooral die ter gelegenheid van 20 jaar Lego Harry Potter. Die heb ik al wel bij elkaar nu. Mogelijk ga ik nog voor het compleet krijgen van de “Wizarding World” sets.
Als OP straks alles klaar heeft dan ben je door de gigantische sets wel heen. Of je gaat heel veel geld betalen voor oude UCS sets of je wacht geduldig op nieuwe en dan wordt de hobby een stuk betaalbaarder denk ik zo.
Er is eigenlijk maar 1 oude UCS die ik echt wil hebben, maar die ligt financieel even buiten bereik.
Ik moet mezelf wel inhouden en heb zodoende besloten me te richten op enkel de Millennium Falcons die uit zijn. Daarmee ben ik een heel eind op weg nu.
Mijn voorbeeld is de modulars. Net 800eu uitgegeven voor 5 bestaande modulars en in dat tempo is het niet meer te betalen. Maar vanaf nu maar max 1 per jaar :D
Die modulars zijn idd heel gaaf en die zou ik ook best willen hebben. Passen straks misschien mooi in m’n MOC idee, maar voor nu zijn dienenden van de radar af. Eerst zeker weten waar ik straks woon en hoeveel ruimte ik dan heb.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Dat is het idd, nadat ik Lego opnieuw had ontdekt zag ik zo veel gave sets. Nu ik bijna alles bemachtigd heb kan ik het rustig aan gaan doen. Bij de onlangs uitgekomen sets (zoals de UCS AT-AT) kan ik mij ook voorbereiden op de aankoop omdat deze set voorlopig niet retired gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Roy vd M. schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:12:
Ter vermaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Cool. Ik herken er een aantal als schoencadeau toen ik nog een klein jongetje was!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 23:23
schumi1986 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:47:
Dat is het idd, nadat ik Lego opnieuw had ontdekt zag ik zo veel gave sets. Nu ik bijna alles bemachtigd heb kan ik het rustig aan gaan doen. Bij de onlangs uitgekomen sets (zoals de UCS AT-AT) kan ik mij ook voorbereiden op de aankoop omdat deze set voorlopig niet retired gaat.
Heel herkenbaar inderdaad! Als je het herontdekt krijg je een soort inhaalrace om alle mooie en leuke sets van dat moment ineens te bemachtigen. Dat eenmaal een beetje bij elkaar ga je wat rustiger aan doen en kan je rustig kijken wat er nieuw is of wat bijvoorbeeld binnenkort uit de handel verdwijnt.
Door dit een beetje in de gaten te houden kan je mooi de aanbiedingen en acties in de gaten houden zodat het nog enigszins betaalbaar is 😁

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 23:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDK4baXfDe7r5iJSTous6LHaIjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFATxOO7bqvsVf6SOgp6Eo4h.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet het, het is maar een foto van de doos van de Lego Titanic. Maar het is vandaag mijn verjaardag en dit heb ik vandaag als cadeau gekregen. (Geld van mezelf, partner, familie bij elkaar gelegd :P ) Had de set al een paar weken staan maar nu mag ik er eindelijk aan beginnen om te bouwen. Zin in! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 09:45
@Roy vd M. Cedric the Bull! Die heeft een hoop narigheid veroorzaakt in kasteel Leeuwenhart bij mij thuis. Meer dan eens heeft hij het kasteel ingenomen. Gelukkig nooit voor langere tijd: hij was niet erg slim, dus namen de dappere ridders snel gaat kasteel weer van hem af, en herbouwden het in de originele staat.

Hij had een alliantie met kasteel Vleermuis, ook al niet zulke frisse types. En hij was erg bang voor de prinses.

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 06-03-2022 14:14 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Haay schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]

Ik weet het, het is maar een foto van de doos van de Lego Titanic. Maar het is vandaag mijn verjaardag en dit heb ik vandaag als cadeau gekregen. (Geld van mezelf, partner, familie bij elkaar gelegd :P ) Had de set al een paar weken staan maar nu mag ik er eindelijk aan beginnen om te bouwen. Zin in! 8)
Proficiat en heel veel bouwplezier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAX_xsjfnaX45GK6slUp4s7OC6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMedaMAcZWSHJO4jxsRYAeEB.jpg?f=fotoalbum_large

Best handig zo over doos.

Ben nu bezig met de Mclaren f1. Toch is deze set best leuk om te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Haay schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]

Gefeliciteerd! Daar kun je mee vooruit :P oOo

Select * from fish

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 12:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfMstrmJ30jK2sEggStSTc-gWCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNhySPo5ihgXcRnVEuIcDImE.jpg?f=fotoalbum_large

Voor diegene die nog twijfelt om ooit aan de Speed Champion reeks te beginnen, de F1 auto is echt fantastisch! Interessante technieken en leuk om te bouwen. Enige minpuntje zijn de 30 stickers, maar daar moet je maar even doorheen. ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Volgens mij was het @meesje die hier wereldkundig maakte dat de 42136 eraan kwam? Die moest ik hebben en, ik ga deze keer wel de stickers plakken, dat hoort gewoon bij dit model.

Leuke build, lekker eenvoudig en op een of andere manier vind ik de gekleurde pins eigenlijk geen probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KGtkU8kPuZ4224fVIr-q4QnOP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcNqVJ5B2eQLV52K4QpDDuNu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7U4Kq6L66oPoQAP_NThjoMeNe8I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xgbqx4F8SYTxAGUDNIG8jGE8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQIuyXNqAfh3aFYCfrkWJN2PqK8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuUYV2f253kjVWvrkOfoQ7V5.jpg?f=fotoalbum_tile

@mir4dor start binnenkort zijn eigen boeren bedrijf :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8zCQISCYEgP3bVFX7JsCuSa_xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuMeGevEv9WdE05M7tcjijoX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
mir4dor schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:13:
Volgens mij was het @meesje die hier wereldkundig maakte dat de 42136 eraan kwam? Die moest ik hebben en, ik ga deze keer wel de stickers plakken, dat hoort gewoon bij dit model.

Leuke build, lekker eenvoudig en op een of andere manier vind ik de gekleurde pins eigenlijk geen probleem.

@mir4dor start binnenkort zijn eigen boeren bedrijf :Y
[Afbeelding]
Nice! De John Deere gaat er hier ook komen. Ik wacht wel eerst op een goede aanbieding. :)
Leuk die combi met de graafmachine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
meesje schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Nice! De John Deere gaat er hier ook komen. Ik wacht wel eerst op een goede aanbieding. :)
Leuk die combi met de graafmachine!
Gelijk heb je!
Ik vind dit soort kleine setjes zo leuk dat mijn geduld direct op de proef wordt gesteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Metal Mark schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:46:
[Afbeelding]

Voor diegene die nog twijfelt om ooit aan de Speed Champion reeks te beginnen, de F1 auto is echt fantastisch! Interessante technieken en leuk om te bouwen. Enige minpuntje zijn de 30 stickers, maar daar moet je maar even doorheen. ;-)
Kan heel wat meer min punten noemen aan deze set… maar heel misschien komt dat omdat Lewis niet mijn favoriete coureur in de F1 is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]

het is gelukkig niet de Red Bull dus dat is al 1 positief punt. :+ Deze stond ook op mijn shortlist maar het andere model in de doos spreekt mij wat minder aan. Maar wie komt ie er nog wel :)

Strava

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:11
Ben klaar met de moc van de 2 surfhuis sets, vind het surfhuis erg leuk geworden 😀.

Nu begonnen aan de McLaren, mijn backlog was aardig geslonken, nu toch weer uitgebreid met de McLaren en de rode creator pick up truck, ik kan het toch niet laten, nog op me te wachten zijn de ecto1, bookshop en de 1989 batmobile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LFWm2ud363xO70HBMYtUciGxT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJazGVaWM5M38fZzOmA1HtjW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr3BNTJXI51TZauNyWGB_3DW72M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8HD61btNDzrnZipjMioCIjz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYD2VCGiCzQ1JnYrZ-xkUXIEZ98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCdImIshJuIRtdTf8IEnyVts.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhrL_YsDWnH6a-83Bi5CNo5JMEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WoD5IxyVNMjbiUXV9BoVjYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXQL1-jSH2361Ulp2Lj2C0dDzgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TW5Yr37azomXKgXfzczua5CG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
Blijf jammer vinden dat er geen Building Instructions beschikbaar is voor de McLaren F1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:31
Afgelopen weken ben ik actief bezig om oudere sets te verkopen van mijn jeugd (ben 21). Dit zijn voornamelijk lego city sets tussen 2006 en 2012.

Via marktplaats zijn de grotere technic sets goed verkocht, daar heb ik niks op aan te merken. Maar de city sets (groot en klein) willen maar niet verkopen.

Heeft iemand ervaring met het verkopen van oudere city sets (en subsets zoals; space police // power miners)?

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Tijll schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:09:
Afgelopen weken ben ik actief bezig om oudere sets te verkopen van mijn jeugd (ben 21). Dit zijn voornamelijk lego city sets tussen 2006 en 2012.

Via marktplaats zijn de grotere technic sets goed verkocht, daar heb ik niks op aan te merken. Maar de city sets (groot en klein) willen maar niet verkopen.

Heeft iemand ervaring met het verkopen van oudere city sets (en subsets zoals; space police // power miners)?
Bricklink als je geduld hebt. Verkoopt minder snel dan MP, maar als de set compleet is kan je er ook iets meer voor vragen dan op MP.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

schumi1986 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:08:
[...]

Kan heel wat meer min punten noemen aan deze set… maar heel misschien komt dat omdat Lewis niet mijn favoriete coureur in de F1 is :p
Je kan de auto ook met nummer 77 uitrusten, dan is het de auto van Bottas.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
zonoskar schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:03:
[...]

Je kan de auto ook met nummer 77 uitrusten, dan is het de auto van Bottas.
Ah dat is al een hele vooruitgang!

Moet wel zeggen dat ik dit model een stuk leuker vind dan die McLaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier vanmiddag aan de BMW M 1000 RR begonnen, zakjes 1 & 2 gelijk in een bak. Pletter normaal alle zakjes tegelijk leeg in een bak maar paste nu niet.

Nu net klaar met 1 & 2. Het meeste Technic gedeelte waar je later zo goed als niets meer van ziet. Wel wat blokjes moeten swappen omdat ze er van een andere tint grijs in zaten... Best vaag...

Maar tot nu toe erg leuke build..

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8Fp1Gn6m-ZL0nz_ix0_dZI8lnA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPH1EXEeQJcu9Gvp9dSnptSk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEJRngDox3YEgfCy0AHw2ZIYggM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC2U50iZVULJoxHccaPjpReC.jpg?f=fotoalbum_tile

De afgelopen weken heb ik twee nieuwe gebouwen (op 16x32-baseplates) toegevoegd aan Steendam: de Chemist en de Ice Cream Parlor van Brickative. Vooral die tweede was ontzettend de moeite waard! Hele knappe bouwtechnieken, en hij ziet er prachtig uit. Ik vind zelf deze kleur erg mooi.
Voor mijn gevoel zijn dit nu echt blikvangers in mijn stad.

Van de 'Octan Office', de alternatieve build van de Corner Garage, twijfel ik of ik hem zo laat. Ik denk dat ik zelf de Pub van Versteinert mooier vind. Of terug naar het origineel :)

Wat ik nu eerst wil doen is zelf een moc maken van de Assembly Square, die ik als inverted corner wil gaan gebruiken. Ik ben benieuwd of dat lukt zoals ik het in mijn hoofd heb! Ik denk aan een soort steegje, met kraampjes of een terrasje. Maar gewoon proberen en kijken wat eruit komt :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-102189.jpg/1000x800.jpg?1645110424.3328846

Mega boutique hotel! 🤤🤤🤤

https://rebrickable.com/m...ique-hotel-10297/#details

Acties:
  • +66 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mannen, even opscheppen hoor. Maar ik heb toch wel de beste (inmiddels) vrouw ter wereld gevonden, het was haar idee om deze taarttopping te gebruiken. O+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DWsT8Xt/274740764-487108639489423-5498790235122458664-n.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 23:22
Wat een nostalgie. Wat oude jeugd sets die ik weer eens in elkaar kan zetten. Mijn ouders hebben alle oude lego weer eens gesorteerd en deze sets zitten in 2 mooie sorteerbakken. Wat waren de instructies toen enorm anders zeg. De 5591 heeft maar 44 pagina’s. Dat zou nu een veelvoud zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lK1aF1PgIlIq87WXWXrZXj8I0ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6XwQlGhKuBKYERhxEokV70B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qOuxlfH-JQu_gIriOshs1PuhRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGEiDAcINoaLexOg0o0JWtRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Mad-Matt Gefeliciteerd! Ik voorzie veel Lego in jouw voorruitzicht :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 12:39

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mad-Matt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:46:
Mannen, even opscheppen hoor. Maar ik heb toch wel de beste (inmiddels) vrouw ter wereld gevonden, het was haar idee om deze taarttopping te gebruiken. O+

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, je zult wel in je nopjes zijn :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 10:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zonoskar schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:49:
@Mad-Matt Gefeliciteerd! Ik voorzie veel Lego in jouw voorruitzicht :)
Thanks!

En dat komt al goed, van de week een tripje naar Utrecht gedaan:
Globe
Razor Crest
Darth Vader helm (had ik nog niet)
Roadrunner brickheadz.

En binnenkort nog even terug voor de Mando en Dark Trooper helmen. O-)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11

Tarin

Just plain weird.

Gefeliciteerd @Mad-Matt :). Wij kregen de Tower Bridge voor ons huwelijk en zijn gisteravond aan de Titanic begonnen; we hebben ook de piano en het een en ander aan Nintendo-sets - leuk om gezamelijke hobby's te kunnen combineren :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIc6H-PKElGhP9SMN8QvS_nvJjY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rp0T2zzB38VaLSKdT05HmPjF.png?f=fotoalbum_large

Klaar t/m zakje 4. Erg leuke bouwtechnieken en weer grappig gebruik van onderdeeltjes. De patrijspoortjes zijn echt leuk gedaan.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 16:35

[Afbeelding]
Geen probleem om op te scheppen, zo lang je mij maar niet vergeet bij het opscheppen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:14
[Afbeelding]

Ik heb deze set ook staan, ik ben geen die hard AFOL maar zo af en toe bouw ik een betaalbaar setje. Ik ga hem in ieder geval als Bottas versie bouwen :) Die Speed Champions Lamborghini Countach ziet er ook wel nice uit, wellicht komt die nog een keer voor een mooie prijs langs.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, leuk bedacht zo!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:07

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik de beste vrouw ter wereld hoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyDchlwYXpzXNFDoYgthprDjcCE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PKfxXjcqHB8wYSfmDA2Bhn8s.jpg?f=user_large

De rest van de taart was hier denk al opgegeten, dit is alleen de bovenste laag die de vriezer in ging :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 16:21

Soggney

Zeekomkommer

Nu nog 2 andere koppels met een lego kers op de huwelijkstaart en er kan een Lego Masters koppels edition wedstrijd gepland worden. :+

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Mad-Matt Van harte gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16

Wailing_Banshee

You're Next

Soggney schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:03:
Nu nog 2 andere koppels met een lego kers op de huwelijkstaart en er kan een Lego Masters koppels edition wedstrijd gepland worden. :+
Telt het ook als je lego sets voor zijn verjaadag geeft?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Physx schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:47:
Wat een nostalgie. Wat oude jeugd sets die ik weer eens in elkaar kan zetten. Mijn ouders hebben alle oude lego weer eens gesorteerd en deze sets zitten in 2 mooie sorteerbakken. Wat waren de instructies toen enorm anders zeg. De 5591 heeft maar 44 pagina’s. Dat zou nu een veelvoud zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waren mooie sets van Model Team.

Zou die graag geremastered zien terug komen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-04 22:17
Soggney schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:03:
*Meld!!

@Mad-Matt Gefeliciteerd!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1UjHaDhpu8cIweCD4dF7dML7hI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKBlxYZY13AjhHraLfkckxeN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 23:22
TheDeeGee schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Waren mooie sets van Model Team.

Zou die graag geremastered zien terug komen.
Ik heb ook deze nog liggen. Waarschijnlijk niet 100% compleet maar meeste is er wel (in ieder geval de grill en de zeldzame onderdelen). Gaat ook nog wel eens een projectje worden om in elkaar te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZzB5bGnTWUScsTi1RxfiPyQsr8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EgGmOEF64XfOi3g8aws3UzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxwuOj3Bfq6B--s-7vwASozJ7W0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfWZ2ul68EfrvfAmC2fKPa6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46

[Afbeelding]
Haha, go for it! Afgelopen Juli zijn wij getrouwd en toen vond m'n vrouw het nog net 'te'. Ik denk dat ze het nu ook wel zou willen omdat ze nu ook gezellig mee doet met de lego.

Iets grappigs wat bij ons is voorgekomen op de bruiloft:
Wij hadden van die poppetjes gekocht voor boven op de taart, bij het aansnijden stoten we er onhandig tegenaan en de hoofdjes breken gelijk af. Ik als onhandige in huis (glazen enzo zijn niet veilig in mijn handen) nam gelijk maar de schuld op me omdat ik toch altijd alles sloop. Kregen we een dag later een excuus berichtje van de taarten maker. Die had de poppetjes met vervoer op de taart laten staan waardoor ze waren gevallen en onthoofd. Ze hebben toen in aller haast de hoofdjes met secondelijm gelijmd op onze trouwlocatie net een paar minuten voordat we gingen aansnijden. Dat had in ieder geval met Lego wat makkelijker te repareren zijn

Gefeliciteerd Mad-Matt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanita
  • Laatst online: 22-04 06:13
Gekke vraag maar waar staat de grijze broek met zwarte riem / rand op Brick Owl als individueel stukje / 'steentje'? Ik kan de volledig grijze broek wel vinden maar niet de grijze broek met zwarte rand.

Afbeeldingslocatie: http://media.peeron.com/pics/inv/setpics/6057-1.1121278101.jpg

edit: hebbes ........... https://www.brickowl.com/catalog/lego-black-minifigure-hips-with-light-gray-legs

[ Voor 27% gewijzigd door juanita op 08-03-2022 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 12:39

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

juanita schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:55:
Gekke vraag maar waar staat de grijze broek met zwarte riem / rand op Brick Owl als individueel stukje / 'steentje'? Ik kan de volledig grijze broek wel vinden maar niet de grijze broek met zwarte rand.

[Afbeelding]
Die maak je toch zelf? Beentjes en zwart middenstuk combineren.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Deze? https://www.bricklink.com...70c09&idColor=11#T=C&C=11

Vanuit de set kan je doorklikken bij de inventory op een minifig, en dan vanaf daar weer de inventory van een minifig zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

SnoeiKoei schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:58:
[...]
Die maak je toch zelf? Beentjes en zwart middenstuk combineren.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit beentjes gedemonteerd heb :|
Wel eens handjes gewisseld maar nog nooit benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

QuattroNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:36:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit beentjes gedemonteerd heb :|
Wel eens handjes gewisseld maar nog nooit benen.
Ook geen ervaring mee. Maar lijkt me ook niet heel verstandig met jaren 90 Lego. Plastic is inmiddels aardig verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:00

[Afbeelding]
En later op de avond gaan je gasten er allemaal rare standjes mee creëren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er komt schijnbaar een UCS Land Speeder set aan voor 200 euro. Lache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:58

rammes

koekebakker 1e klas

zonoskar schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:17:
Er komt schijnbaar een UCS Land Speeder set aan voor 200 euro. Lache!
waar lees je dat?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag het in een video van Brickstory op joetjoep (Duits)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:17

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Zojuist voor het eerst sinds enige tijd een losse steentjes bestelling op lego.com geplaatst.
Opzich is de zoekbaarheid wel verbeterd, maar inclusief verzending en nieuwe servicekosten wordt het toch wel een stukje duurder t.o.v. eerder.

Er wordt nu schijnbaar onderscheid gemaakt tussen "bestsellers" en "standaard". Waarbij je voor de bestsellers een service fee betaald van € 3,00 en voor de standaard van € 6,00. Deze fee komt te vervallen als je voor minimaal € 12 euro hebt besteld, maar gaat per categorie. Dus voor € 12 euro bestseller items hebt besteld vervalt de fee van € 3,00, maar als je daarnaast voor zeg € 3 euro standaard blokjes bij wilt bestellen, betaal je alsnog de service fee van € 6,00.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat je minimaal voor € 12 in beide categorieën zou moeten bestellen, en daar bovenop komen dan nog eens verzendkosten van € 5,95.

Goed om losse steentjes bestellingen te combineren dus!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Ik zag het in een video van Brickstory
Right, 200 euro voor een Landspeeder....
Schijnt dus een speciale versie van C3PO in te zitten. Nou ja, dan nog 8)7

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 14:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtkMXOZUUzBh2_NtpJkQu38zmak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ab7qEOTM9ic7rgi8VqVy4IyB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lqFY12f5KjFuBRFq9nKbZnLcN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkV5M4oI1EiEkwhbUqilt6Mg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5_3_NOrFidw7dpG5OXoyk3JXaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jt9C1aZtLLTLTCmTsjmCs4hv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ban-x51ftMpAlbhr4fPjUknAC2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPA9nUaqCZ5OXpHsHQN5KMTy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7j0oCnalBy5w0n1e2Baa78_EJos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kU8orL8zoV5lN9jxbcok6BDe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLV2nz-mwACxk6aaQbTHawTmgvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1m8HSmKLVjI3LYbDvulRV1f.jpg?f=fotoalbum_large

Man man man wat een bouwwerk. :) Doos 2 af en de 2 delen samengevoegd. Nou weet je van te voren al dat het groot zou gaan worden, maar in het echt is het pas echt imposant.

En ja, die touwtjes zijn heel interessant.... 🐈

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 13:06

KillGhost

\o/

Iemand hier ervaring met het runnen van een BrickLink Store? Ik heb een paar vragen.

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:17

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

KillGhost schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:02:
Iemand hier ervaring met het runnen van een BrickLink Store? Ik heb een paar vragen.
Ik heb een (weliswaar kleine) bricklink store sinds iets meer dan een half jaar.

Laten we dit niet doen, hoe aardig het ook is

Ik heb deze in het begin met name gebruikt om wat oudere sets te verkopen en ik werd een beetje moedeloos van marktplaats verkopen.

Daarna heb ik als ik een oud set compleet wilde maken, maar ik hier te veel van bleek te missen, de stukjes die ik wel had in de store gezet om zo een beetje op te ruimen.

Sinds kort zet ik er ook wat sets op die ik “ge-part out” heb. Ook probeer ik wat zeldzamere stukjes te verzamelen en door te verkopen. Zoals bijvoorbeeld van de nieuwe Titanic set.
Al met al best leuk om te doen.

De winst gaat, hoe kan het ook anders, weer naar Lego sets die ik zelf aan wil schaffen.

Ik hoor wel wat je allemaal wilt weten!

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 09-03-2022 11:39 . Reden: Link eruit gehaald, kan gezien worden als 'spam' voor eigen verkoop. ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPFWjZfwrbq6zjbr1802-klcWC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XuEdKOwVE4CODtBbYqX8Xvf6.jpg?f=user_large
Gisteren de 2 Speed Champions binnen gekregen die ik via Lego.com besteld had. Het duurde eeeeeuwen voordat ze verzonden werden, dus maar meteen in elkaar gezet. De ferrari is echt een meesterlijke build, heerlijk. De Lambo is me een beetje te fragiel, de luchtinlaten aan de bovenkant zitten niet echt vast, dus als je het model oppakt verschuiven deze makkelijk.

Het viel me overigens wel op dat het instructieboekje van de Ferrari gelijmd is, terwijl die van de Lambo en de Lotus geniet zijn. Heel vreemd dat Lego dit anders doet binnen dezelfde serie, zou dit een kwaliteits eis van Ferrari zijn? Volgens mij is het boekje van de Ferrari trouwens de enige Speed Champions set met een gelijmd boekje.

En ja, de kleur van de print op de Lambo is echt waardeloos, het is meer blauw dan wit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Physx schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook deze nog liggen. Waarschijnlijk niet 100% compleet maar meeste is er wel (in ieder geval de grill en de zeldzame onderdelen). Gaat ook nog wel eens een projectje worden om in elkaar te zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Model Team was geweldig. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik mezelf verlekkerde bij de Intertoys. Die flap die je open kon klappen bij Model Team en Technic dozen, love it!

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:05
Mog schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Model Team was geweldig. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik mezelf verlekkerde bij de Intertoys. Die flap die je open kon klappen bij Model Team en Technic dozen, love it!
Dat mis ik ook wel. Die inlay met de "hoogtepunten" van de set en daaronder de zakjes met de rest. Wat dat betreft is het tegenwoordig wel armoe. Gewoon een doos met zakjes. Dat "premium" gevoel bij die flap en daaronder die uitgestalde bijzonderheden. Echt mooi.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cass Casey schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Dat mis ik ook wel. Die inlay met de "hoogtepunten" van de set en daaronder de zakjes met de rest. Wat dat betreft is het tegenwoordig wel armoe. Gewoon een doos met zakjes. Dat "premium" gevoel bij die flap en daaronder die uitgestalde bijzonderheden. Echt mooi.
Dat is waar. Maar het waren ook andere tijden. De enige bron was het Lego boekje zelf. Nu heb je van elke set videos op YouTube. Het is milieuvriendelijker om alleen karton te gebruiken gok ik.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 15:21

Ottooo

Vuurvlieg

[...]

Dit ja, en niet alleen bij genoemde series. Goede herinneringen aan deze set: 8)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0018/2609/5162/products/57_8c4938a6-293b-46ad-af17-e5e0b20c9cc7_1024x1024.jpg?v=1571720233

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:05
Mog schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Dat is waar. Maar het waren ook andere tijden. De enige bron was het Lego boekje zelf. Nu heb je van elke set videos op YouTube. Het is milieuvriendelijker om alleen karton te gebruiken gok ik.
"Goedkoper" is het woord dat je zoekt. Die inlays werden niet of nauwelijks weggegooid, dus voor 't milieu maakt het weinig uit. Zeker niet voor een bedrijf wat leeft van de fabricage van kunststof blokjes.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:14
[...]

Het grote nadeel van die flap met daarachter de "hoogtepunten" is dat het, het makkelijk maakt voor mensen met minder goede bedoelingen om deze "hoogtepunten" te jatten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
Alleen al het positioneren van onderdelen in die inlay lijkt mij enorm duur om te produceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Cass Casey schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:22:
[...]

"Goedkoper" is het woord dat je zoekt. Die inlays werden niet of nauwelijks weggegooid, dus voor 't milieu maakt het weinig uit. Zeker niet voor een bedrijf wat leeft van de fabricage van kunststof blokjes.
Hier werd als kind na een tijd alles spijtig genoeg weggegooid. :'(
Ook niet veel vrienden in die tijd die de dozen bijhielden.
Lego zat in grote bakken en krabben maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:43
Ottooo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:19:
[...]

Dit ja, en niet alleen bij genoemde series. Goede herinneringen aan deze set: 8)

[Afbeelding]
Dit doet me eraan herinneren dat ik even langs m’n ouders moet en een grote doos met Lego op moet halen :P

Deze set zit daar ook tussen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

la_fusion schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:25:
Alleen al het positioneren van onderdelen in die inlay lijkt mij enorm duur om te produceren..
Ik denk dat dit ook een belangrijke factor is idd. Het is tegenwoordig wat "armoediger" qua verpakking maar de tijden zijn ook anders:
  • Meer bewustzijn van de impact van (plastig inlay)verpakkingen op het milieu
  • Lego moet nu zo goedkoop mogelijk produceren om de concurrentie aan te kunnen met andere bouwsteen fabrikanten (patent verlopen)
  • Functie van de verpakking is anders; vroeger gaf het zoals gezegd een kijkje in hoe er met de set gespeeld kon worden, tegenwoordig heb je daar Youtube voor
Edit: neemt niet weg dat die flap op de doos van vroeger echt wel een meerwaarde gaf in de beleving. Ik zie mezelf nog zo bij de Intertoys staan en onder alle flappen ff kijken, heerlijk! :Y

[ Voor 11% gewijzigd door almightyarjen op 09-03-2022 13:49 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Pagina: 1 ... 173 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .