Nu ik die viswinkel zie, doet me dat denken aan een voorbeeld van het andere uiterste... Destijds heb ik in de Lego-winkel in Keulen twee van die dozen gekocht. Ik wilde per se de mooiste doos die beschikbaar was; en de winkelmedewerksters waren uiteindelijk zo vriendelijk om naar achteren te lopen en me twee nagenoeg perfecte exemplaren aan te reiken. Dit nadat ik de hele stapel die in de winkel stond had beoordeeld en op
elke doos beschadigingen zag. Ik geef meteen toe, dit riekt naar autisme... maar ja vragen staat vrij he.
Uit dit voorbeeld blijkt meteen ook dat een beschadiging gauw gemaakt is en dat het onrealistisch is een perfecte doos te verwachten. Nu ja net toevallig de Ford Mustang ontvangen als cadeau bij Top Gear-abonnement, een tip uit een ander topic op dit forum... die doos is nagenoeg vlekkeloos. Maar het is eerder uitzondering.
Er zijn zoveel dingen die je met een Lego-doos kunt doen of nalaten... meteen openen en de doos weggooien, set bouwen, doos bewaren, set tweemaal kopen en tweemaal openen ('Rebrickable MOC' bouwen), zoals hierboven werd gezegd bewaren en later verkopen als beleggingsobject... et cetera et cetera. Alles heeft z'n voors en z'n tegens, maar vooral: alles is iemands eigen te respecteren keuze. Ook het verwachtingspatroon. Dat van mij: je betaalt er veel geld voor, dan mag je ook kwaliteit verwachten. Dus bijvoorbeeld niet dat de doos je zonder enige bescherming tegen invloeden van buitenaf wordt toegezonden, zoals ik hierboven op de foto zie van die Pirates-set.
[
Voor 13% gewijzigd door
Roy vd M. op 04-03-2022 15:38
]