Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
NOOOOO shiiiit. Instand buy!
349 euro

Instand buy!!
[ Voor 5% gewijzigd door rammes op 09-03-2022 19:52 ]
Ik zou het doen!
gast ... ik mag hopen dat het dan wel iets meer dan 664 pieces zijnrammes schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:51:
349 euro![]()
Instand buy!!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CAY3LYuDGG7LwUFBDxuDsCw0.jpg?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-03-2022 20:01 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
pffff wat een geld, mag toch hopen dat het niet hetzelfde is als op de afbeelding, dat zou wel heel erg duur zijn, neem aan dat ze er wel wat anders en groters van gemaakt hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door gizmokat op 09-03-2022 20:09 ]
Het plaatje erbij is een oud plaatje, ik heb nog geen foto's gezien van de nieuwe setgizmokat schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:03:
[...]
pffff wat een geld, ik zie het er niet in terug, word steeds gekker met lego, ik snap dat dit een oude set is die ze opnieuw uit brengen, maar voor die prijs koop ik wel wat anders leuks.
Had mijn post al veranderd, ik in eerste instantie zoiets van huh, maar niet goed gekeken en ik mag aannemen dat de set wel wat groter en uitgebreider is.Sjurm schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Het plaatje erbij is een oud plaatje, ik heb nog geen foto's gezien van de nieuwe set

https://rebrickable.com/m...t/lions-castle/#buy_parts
je mag toch dromen toch?!
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
kwijlAlfa Novanta schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:14:
misschien wel zoiets...
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...t/lions-castle/#buy_parts
je mag toch dromen toch?!
Voor mij een instant buy als het kasteel er komt. In mijn jeugd vooral met technic gespeeld dus de piraten en kastelen wat gemist. Daarom vorig jaar net op tijd nog de Barracudah piraten gekocht en ik aas dus ook nog op een groot kasteel.
Ga de set zeker weten halen, maar wacht wel eerst op een mooie gwp of een dubbele vip punten actie, instant buys voor de hoofdprijs doe ik niet meer.
Edit: zo, maar even de twee lego bloemensets besteld!
[ Voor 17% gewijzigd door Basekid op 09-03-2022 22:40 ]
Nice, krijg zin om de oude nog eens bijeen te sprokelen!
Maar €350 is niet van de poes weer.
Please be awesome!
Misschien toch maar eens een bijbaantje zoeken
Jeez, gaan we weer! Ik heb het niet nodig maar ik wil hem wel hebben. Er staat hier ook al een barracuda bay set in doos te verstoffen: kan hem nergens kwijt, past ook niet in mijn video's als decor maar ik moest hem wel hebben. Zelfde gaat dus ook voor dat kasteel gelden ben ik bang
Dat vat inderdaad een stuk van de hobby samen voor mijalmightyarjen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:25:
[...]
Jeez, gaan we weer! Ik heb het niet nodig maar ik wil hem wel hebben. Er staat hier ook al een barracuda bay set in doos te verstoffen: kan hem nergens kwijt, past ook niet in mijn video's als decor maar ik moest hem wel hebben. Zelfde gaat dus ook voor dat kasteel gelden ben ik bang
Ik weet nog niet of ik het kasteel ga halen, ik had eigenlijk niet zoveel 'classic castle' (toen nog gewoon castle
Clowns to the left of me, Jokers to the right
What the actual fuck.rammes schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:51:
[...]
349 euro![]()
Instand buy!!
Ik ben groot Castle fan, maar 350 euro vind ik echt niet meer normaal. Je zou denken dat ze zo'n anniversary set juist een beetje binnen het bereik van de normale consument willen houden... Dit is bijna dubbel zo duur als Barracuda Bay. Krijgen we dan ook 16 minifigs en 5000 steentjes?
voor mij begint de lol er beetje vanaf te raken zo ....ErikT738 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:41:
[...]
What the actual fuck.
Ik ben groot Castle fan, maar 350 euro vind ik echt niet meer normaal. Je zou denken dat ze zo'n anniversary set juist een beetje binnen het bereik van de normale consument willen houden... Dit is bijna dubbel zo duur als Barracuda Bay. Krijgen we dan ook 16 minifigs en 5000 steentjes?

heb veel uit die serie vna vroeger, nodige kasteeltjes en ridders
maar 350 (?) hoe dan? dit is geen speciale licentie, geen bizondere constructie of parts (misschien t paneel, maar die wordt geloof ik nog in friends sets gebruikt)
het orgineel kasteel is nog wel te bricklinken voor minder [..]
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 10-03-2022 08:50 ]
En dan komt deze er mogelijk ook nog aan, een nieuwe modular-achtige Sanctum Sanctorum:
https://bouwsteentjes.inf...-76218-sanctum-sanctorum/
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Het zal wel een andere en grotere build worden, maar zelfs dan vind ik het een idioot hoog bedrag. Zonder licentie verwacht ik dat een steentje 10 cent of minder kost, dus dan zou het nieuwe kasteel minimaal 3500 onderdelen moeten hebben. Met minder hadden ze ook echt wel een tof kasteel kunnen bouwen.himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:50:
[...]
voor mij begint de lol er beetje vanaf te raken zo ....![]()
heb veel uit die serie vna vroeger, nodige kasteeltjes en ridders
maar 350 (?) hoe dan? dit is geen speciale licentie, geen bizondere constructie of parts (misschien t paneel, maar die wordt geloof ik nog in friends sets gebruikt)
het orgineel kasteel is nog wel te bricklinken voor minder [..]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dit wilde ik net typen. Er is nog zo weinig bekend over deze set.Jakkus schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:06:
Het grote Harry Potter-kasteel (71043) was nog duurder, maar was wel écht de moeite waard. Misschien is het goed om eerst af te wachten wat er komt. In ben in elk geval wel heel benieuwd!
Ik kijk er eerlijk gezegd ook wel naar uit en heb best hoge verwachtingen. Hopelijk geen grijze muren die uit één geheel bestaan.
Jups; nu is dat niet alleen bij Lego zo maar bij heel veel andere verpakkingen. Zelf vond ik altijd die plastic inlays ook erg mooi maar de toegevoegde waarde is voor mij beperkt. Er waren zelfs dozen met een flap die vastzit middels een stukje klittenband. Tja, dan gaat er toch weer meer geld richting verpakking dan nodig.zonoskar schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:17:
De ironie is echter dat de oude, hardere plastic cover veel beter te recyclen is dan de huidige, slappe plasic zakjes. En straks de papieren zakjes met plastic liner zijn helemaal onmogelijk te recyclen. Dus het lijkt vooruit te gaan, maar dat is het niet.
Overigens snap ik niet waarom mensen zo'n fan zijn van Greeble-muren met tientallen steentjes in diverse kleuren. Ik vind het er maar zelden beter uit zien dan een grijze muur met hier en daar een baksteen-stukje in een andere kleur ertussen.
Dat komt omdat het eigenlijk een 'goat battlepack' wordthimlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Geen grap, dit onderdeel is blijkbaar pokkeduur (€60 op bricklink volgens brickset) want het verscheen slechts in 1 set uit 2011:
7189 Village Raid

Dus 5 geiten en je hebt al €300 aan waarde in je set?
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 10-03-2022 09:27 ]
Op dit moment is de beschikbare info (het is overigens nog steeds een gerucht) vrij beperkt. Pas wanneer we het aantal steentjes weten, kan een beter oordeel gegeven worden. Wie weet zit het aantal steentjes wel dicht in de buurt van de 10 jarig jubileum set van Ninjago (City Gardens).ErikT738 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:21:
@Jakkus @meesje Ze gaan er vast wel wat moois van maken, maar om het nu gelijk meer te laten kosten dan drie Creator kastelen... Met drie van die sets kan je echt al een enorm kasteel bouwen zonder überhaupt alle onderdelen te gebruiken, en deze zou dus nog groter moeten worden... Barracuda Bay was voor mij echt het perfecte prijspunt. Een grote en mooie display set met 8 minifiguren en voldoende extra's voor 200 euro.
Overigens snap ik niet waarom mensen zo'n fan zijn van Greeble-muren met tientallen steentjes in diverse kleuren. Ik vind het er maar zelden beter uit zien dan een grijze muur met hier en daar een baksteen-stukje in een andere kleur ertussen.
Wat kunnen we eigenlijk over 10 jaar verwachten?
ditto - barracuda bay (imho de beste set in jaren) nostalgische waarde, 2 varianten om te bouwen, gedetailleerd en 'groot' maar niet TE. prijs is daar dan ook na. inmiddels verschijnen er meerdere sets per jaar >300euro. Dat was aantal jaar terug ondenkbaar. Maar goed, de cash-cow is de afol. dat weet lego maar al te goed.ErikT738 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:21:
@Jakkus @meesje Ze gaan er vast wel wat moois van maken, maar om het nu gelijk meer te laten kosten dan drie Creator kastelen... Met drie van die sets kan je echt al een enorm kasteel bouwen zonder überhaupt alle onderdelen te gebruiken, en deze zou dus nog groter moeten worden... Barracuda Bay was voor mij echt het perfecte prijspunt. Een grote en mooie display set met 8 minifiguren en voldoende extra's voor 200 euro.
Het schijnt dat het schaap uit de 4+ 10775 set ook redelijk exclusief is. Ook Donald overigens, eerste mini-fig sinds 2016.Kapoen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Dat komt omdat het eigenlijk een 'goat battlepack' wordt:
[Afbeelding]
Geen grap, dit onderdeel is blijkbaar pokkeduur (€60 op bricklink volgens brickset) want het verscheen slechts in 1 set uit 2011:
7189 Village Raid
[Afbeelding]
Dus 5 geiten en je hebt al €300 aan waarde in je set?
met dat verschil dat het schaapje nu bij de PaB shop van lego zelf voor 2.08 per stuk te krijgen is. En (redelijk) onbeperkt te bestellen.meesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Het schijnt dat het schaap uit de 4+ 10775 set ook redelijk exclusief is. Ook Donald overigens, eerste mini-fig sinds 2016.
Die 4+ setjes lijken op eerste zicht weinig interessant voor ons als AFOLs, maar het loont de moeite om toch eens te kijken naar de onderdelen zoals je aangeeftmeesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Het schijnt dat het schaap uit de 4+ 10775 set ook redelijk exclusief is. Ook Donald overigens, eerste mini-fig sinds 2016.
Nog een (recent) voorbeeld:

Dit doosje vond ik in een warenhuis met een mooie korting (er plakte een sticker op dat dit product nog dezelfde dag ging vervallen en dus meteen moest opgegeten worden
Het verkeersbord in de achtergrond is uniek voor deze set, het geprintte roostertje (2 stuks) naast het stuur is alleen te vinden in de Daily Bugle en deze set en de groene kruiwagen is ook niet courant.
Een ander (ouder) voorbeeld is deze polybag:

Het geprinte bordje/2x4 tegel is alleen te vinden in deze polybag (uit 2018) en één nog oudere set uit 2017.
Ik herinner mij dat ik ooit eens in de Kruidvat een aantal van deze polybags heb gekocht (met korting)
[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 10-03-2022 10:38 ]
Die polybag heeft mijn zoontje, wel destijds gebouwd natuurlijk. Leuk om te weten dat een dergelijk steentje alleen daarin voorkomt.Kapoen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:32:
[...]
Die 4+ setjes lijken op eerste zicht weinig interessant voor ons als AFOLs, maar het loont de moeite om toch eens te kijken naar de onderdelen zoals je aangeeft![]()
Nog een (recent) voorbeeld:
[Afbeelding]
Dit doosje vond ik in een warenhuis met een mooie korting (er plakte een sticker op dat dit product nog dezelfde dag ging vervallen en dus meteen moest opgegeten worden).
Het verkeersbord in de achtergrond is uniek voor deze set, het geprintte roostertje (2 stuks) naast het stuur is alleen te vinden in de Daily Bugle en deze set en de groene kruiwagen is ook niet courant.
Een ander (ouder) voorbeeld is deze polybag:
[Afbeelding]
Het geprinte bordje/2x4 tegel is alleen te vinden in deze polybag (uit 2018) en één nog oudere set uit 2017.
Ik herinner mij dat ik ooit eens in de Kruidvat een aantal van deze polybags heb gekocht (met korting)
Als vader vond ik de junior/4+ periode een verademing. Hoefde ik niet om de zoveel bladzijden weer een sticker te plakken.
en idd, net een mailtje gekregen dat de titanic weer beschikbaar is via lego.com

https://rebrickable.com/m...erty/ferrari-f40/#details
denk dat dit mijn eerste download moc instructies gaat worden, zeer geslaagd model
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 10-03-2022 12:20 ]
Het is inderdaad wel een flink bedrag.ErikT738 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:41:
[...]
What the actual fuck.

Zelf heb ik het 3-in1 kasteel 3x gekocht en er €240 voor betaald, en dat is al een massa kasteel.
Die staat hier nog op het verlanglijstjemeesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Damn, wat een verschil weer tussen België en Nederland.avdieren schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:17:
[...]
met dat verschil dat het schaapje nu bij de PaB shop van lego zelf voor 2.08 per stuk te krijgen is. En (redelijk) onbeperkt te bestellen.
In België 1410 onderdelen beschikbaar, waarvan 28 Animals & Nature.
In Nederland 12158, waarvan 335 Animals & Nature.
[ Voor 0% gewijzigd door KrusT op 10-03-2022 12:29 . Reden: typo ]
Inderdaad, dit keer wel een mailtje, hoewel hij al geleverd is en we net doos 1 af hebben (met uitzondering van 1 missende 6335319 - ben benieuwd hoe snel die nageleverd wordtschumi1986 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:55:
Lego titanic beschikbaar bij shop@home
De levertijd van de complete set is wel heftig trouwens, 'wordt binnen 60 dagen verzonden..'
[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 10-03-2022 12:38 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik denk dat ze in de Belgische webshop de oude PaB en B&P interfaces nog niet samengevoegd hebben.KrusT schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:29:
[...]
Damn, wat een verschil weer tussen België en Nederland.![]()
In België 1410 onderdelen beschikbaar, waarvan 28 Animals & Nature.
In Nederland 12158, waarvan 335 Animals & Nature.
Je kan nog op de oude manier aan de gewenste onderdelen geraken (dus via B&P) en tijdelijk ook nog profiteren van de lagere prijzen dan in de nieuwe interface.
*edit* net even nagekeken, en hier in België kan je dat schaap element kopen voor €1,91 via de oude B&P.
(itt nieuwe PaB interface waar deze blijkbaar €2,08 kost).
[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 10-03-2022 13:58 ]
Wow inderdaad zeg! Jammer dat het niet zomaar zelf te bouwen is door de beschikbaarheid van bepaalde onderdelen.himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:19:
super!
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...erty/ferrari-f40/#details
denk dat dit mijn eerste download moc instructies gaat worden, zeer geslaagd model
[ Voor 7% gewijzigd door la_fusion op 10-03-2022 13:12 ]
Denk vooral dat het echt een set is voor volwassenen, vraag me af of de huidige jeugd zit te wachten op piraten en ridders. Dat was leuk in onze jeugd, maar nu is toch echt harry potter, ninjago en starwars populair onder de jeugd.ErikT738 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:41:
[...]
What the actual fuck.
Vind het ook echt een hoop geld, maar wie weet kunnen we iets qua grootte verwachten als het Disney kasteel.
Sinds begin covid weer beetje begonnen met het verzamelen/bouwen van Lego, voornamelijk de auto's en hiervan speed build video's maken.
Voorheen gewoon op m'n bureau, inmiddels met een 'studio' achtergrond.
De volgende modellen liggen er nog om te bouwen
- Koenigsegg Jesko
- McLaren Elva
- Lotus Evija
- Toyota Supra
- Lamborghini Countach
- Ferrari 512M
- Ford Shelby Mustang
- Ferrari 488 GT3
De Sian was een aardige zit met bouwen én het filmen ervan:
Tips voor verbetering van het filmen zijn uiteraard welkom
www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike
Gebaseerd op de Rocky Horror Picture Show neem ik aan?himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:36:
[Afbeelding]
^-- dat dus![]()
en lego kasteel ~350euro
vind vandaag geen leuke lego dag
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Speed Build van een uurmikejong schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:48:
In het topic heb ik enkele voorbij zien komen die de McLaren F1 gebouwd hebben. Ik was nieuwsgierig naar de tijd die jullie aan het bouwen kwijt waren en het gepriegel met stickers plakken?
Sinds begin covid weer beetje begonnen met het verzamelen/bouwen van Lego, voornamelijk de auto's en hiervan speed build video's maken.
Voorheen gewoon op m'n bureau, inmiddels met een 'studio' achtergrond.
De volgende modellen liggen er nog om te bouwen
- Koenigsegg Jesko
- McLaren Elva
- Lotus Evija
- Toyota Supra
- Lamborghini Countach
- Ferrari 512M
- Ford Shelby Mustang
- Ferrari 488 GT3
De Sian was een aardige zit met bouwen én het filmen ervan:
[YouTube: LEGO Technic 42115 Lamborghini Sián FKP 37 - Speed Build [4K]]
Tips voor verbetering van het filmen zijn uiteraard welkom

Ik denk dat dit soort filmpjes alleen leuk zijn als ze +- 5 minuten duren. Ik ga geen uur kijken naar hoe iemand blokjes in elkaar prikt.
Signature van nature
speedbuilds imho 'kansloos' tenzij je een soort ranking/benchmark hebtSircuri schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:06:
[...]
Speed Build van een uur![]()
Ik denk dat dit soort filmpjes alleen leuk zijn als ze +- 5 minuten duren. Ik ga geen uur kijken naar hoe iemand blokjes in elkaar prikt.
maar 'zsm' een setje bouwen [..] zeer interresant
Bij mij staat helaas niet beschikbaar op lego.comschumi1986 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:55:
Lego titanic beschikbaar bij shop@home
Dan was het weer zo'n beetje net zo snel voorbij als de vorige batch (11 februari) - maar dan met tot 60 dagen levertijd in plaats van een verschuivende levertijd van 2/3/4 weken (25 feb / 3 maart / 10 maart). Op basis daarvan verwacht ik hem in mei weer op voorraadruderodeo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:23:
[...]
Bij mij staat helaas niet beschikbaar op lego.com

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 10-03-2022 16:33 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Die minifig zou ik nog wel willen, maar niet voor die prijs.himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:36:
[Afbeelding]
^-- dat dus![]()
en lego kasteel ~350euro
vind vandaag geen leuke lego dag
Ben wel een Rocky Horror fan.
Staan er trouwens nog leuke op die site.
Maar echt niet voor die prijzen.

De speed builds (versneld bouw proces) van 5min is alleen haalbaar met de speed champions sets, haha. Die bouw ik in 30-45min, en dan 400-600% versneld afgespeeld.Sircuri schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:06:
[...]
Geen probleem dat je het "kansloos" vindt, ieder zo z'n mening en dat respecteer ik. Zelf vind ik het leuk om te doen/maken en dat te delen op YouTube (naast het filmen van auto's zelf), genoeg mensen die het ook bekijken!himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:12:
[...]
speedbuilds imho 'kansloos' tenzij je een soort ranking/benchmark hebt
maar 'zsm' een setje bouwen [..] zeer interresant
Je kunt altijd deze nog bouwen.ruderodeo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:23:
[...]
Bij mij staat helaas niet beschikbaar op lego.com
/f/image/cTRTYjdPUeGL2vT1L1yNM4Me.png?f=fotoalbum_large)
https://rebrickable.com/m...itanic-10294-alt/#details
Ja die had ik ook gezien, is een alternatief model voor de grote TItanic. Maar wellicht voordeliger om de onderdeeltjes bij elkaar te Bricklinkenmeesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:24:
[...]
Je kunt altijd deze nog bouwen.![]()
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...itanic-10294-alt/#details
De andere Micro sets zijn ook wel grappig.Roy vd M. schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:27:
[...]
Ja die had ik ook gezien, is een alternatief model voor de grote TItanic. Maar wellicht voordeliger om de onderdeeltjes bij elkaar te Bricklinken.
https://rebrickable.com/users/TerribleMOCs/mocs/
Je bespaart veel geld en je hebt niet snel ruimtegebrek.
meesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:31:
[...]
De andere Micro sets zijn ook wel grappig.
https://rebrickable.com/users/TerribleMOCs/mocs/
Je bespaart veel geld en je hebt niet snel ruimtegebrek.
Eens. Dat is wat, halve snelheid ofzo? Ik zeg niet dat ik het beter kan hoor maar wij deden bijvoorbeeld bij deze een foto per 2 seconden (dacht ik): YouTube: Lego Super Star Destroyer 10221 timelapse build. Dan houdt je van een 8 uur build een filmpje van 13 minuten over. Nog te lang overigens vind ik, volgende build gaan we naar 3 seconden per foto.Sircuri schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:06:
[...]
(En ja, we hebben nog geen 100 views maar we verkopen alle sets weer dus dit is een beetje ons digitale archief)
Jullie deden het met een fotocamera en dan per stap een foto gemaakt? Als je meer tips zou hebben, be my guestsig69 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:12:
[...]
Eens. Dat is wat, halve snelheid ofzo? Ik zeg niet dat ik het beter kan hoor maar wij deden bijvoorbeeld bij deze een foto per 2 seconden (dacht ik): YouTube: Lego Super Star Destroyer 10221 timelapse build. Dan houdt je van een 8 uur build een filmpje van 13 minuten over. Nog te lang overigens vind ik, volgende build gaan we naar 3 seconden per foto.
(En ja, we hebben nog geen 100 views maar we verkopen alle sets weer dus dit is een beetje ons digitale archief)
Ik doe het met een videocamera (camcorder) op statief en dan later in het edit programma de time line laten versnellen naar400-800x.
Dit is met een Speed Champion als voorbeeld:
Mwa voor zo’n grote set vind ik een langere speedbuild wel interessanter. Ga ook geen uur kijken maar scroll dan afentoe verder.Sircuri schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:06:
[...]
Een grote set in 5 minuten gaat zo snel dat je bijna niks meer ziet lijkt me
Ja klopt. Camera op statief, elke x seconden een foto. Meer tips heb ik niet, ik pruts ook maar watmikejong schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:41:
[...]
Jullie deden het met een fotocamera en dan per stap een foto gemaakt? Als je meer tips zou hebben, be my guest
Je zou kunnen overwegen om te bouwen in een kamer met gesloten gordijnen en kunstmatig verlicht.sig69 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Ja klopt. Camera op statief, elke x seconden een foto. Meer tips heb ik niet, ik pruts ook maar wat
Daardoor vermijd je al die flikkeringen in het beeld, maar het is natuurlijk minder aangenaam dan bouwen bij normaal daglicht.
Daar ben ik inmiddels wel naar aan het kijken. Heb een studio achtergrond systeem gekocht met wit papier. Nu even paar Speed Champions sets aanklooien hoe het is met "dag licht" en "reguliere lampen". Wel al aan het oriënteren op studio lampen met de softbox gloed.Kapoen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:39:
[...]
Je zou kunnen overwegen om te bouwen in een kamer met gesloten gordijnen en kunstmatig verlicht.
Daardoor vermijd je al die flikkeringen in het beeld, maar het is natuurlijk minder aangenaam dan bouwen bij normaal daglicht.
Het is voor mij een extraatje op mijn YouTube kanaal, dat gaat alleen maar over auto's, dus dan is het bouwen van Lego auto's wel een leuke feature, of het bekeken wordt is dan altijd een tweede..
/edit: Om toch wat Lego in de mix te doen, de 3 single pack Speed Champions setjes van 2022 vormen de Italiaanse vlag. Alleen jammer dat 1 van de auto's geen Italiaanse auto is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wJGadc86ifFRAmHIaimbT47M.jpg?f=user_large)
[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 11-03-2022 11:25 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Van wat ik beetje gezien heb gewoon begonnen met standaard fotocamera met filmfunctie en nu naar wat higher end camera (ik denk Sony A7iii ivm 4k60).
Staat wel gaaf zo, die nieuwe sets zonder de stickers! Denk dat de Countach toch wel m'n favoriet is. Volgende week met m'n nieuwe camera maar even bouwen
[ Voor 16% gewijzigd door mikejong op 11-03-2022 11:31 ]
Psssst. Ferrari kan haast niet Italiaanser.zonoskar schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:21:
Ik ben zelf ook zoiets aan het doen/van plan, maar ik merk dat mijn camera erg veel licht nodig heeft. Met 2x 36W TL balk boven de tafel moet ik voor 1/25s sluitertijd al naar ISO800, dus je hebt erg veel licht nodig als je geen daglicht gebruikt en ik gebruik al een redelijke camera met een f2.8 objectief. Je kan natuurlijk nog groter gaan, maar dan heb je ook steeds minder DoF. Dit is voor mij het grootste struikelblok.
/edit: Om toch wat Lego in de mix te doen, de 3 single pack Speed Champions setjes van 2022 vormen de Italiaanse vlag. Alleen jammer dat 1 van de auto's geen Italiaanse auto is.
[Afbeelding]
Ik mis alleen de Lotus van de single Speed Champions, maar ik kan echt niet warm worden van dat model.
[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 11-03-2022 11:49 ]
Ik moet op m'n handen zitten om niet naar de winkel te rennen om ze alle 3 te halen. O wat zijn ze gaaf!zonoskar schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:21:
[Afbeelding]
Maar als echte Ollander wacht ik 'natuurlijk' op een mooie aanbieding

O ja, en ik moet nog 1 (of liever maar gelijk 2) nieuwe vitrines hebben want ruimte is nu echt een serieus dingetje (lees: DING!) hier.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik vind ze ook niet verkeerd zonder stickers. De Ferrari is mijn all-time favoriet van de 8 stud Speed Champions serie.mikejong schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:26:
Staat wel gaaf zo, die nieuwe sets zonder de stickers! Denk dat de Countach toch wel m'n favoriet is.
Bij Mr.Bricks zijn ze al goedkoper te krijgen dan bij Lego! De McLaren ook.QuattroNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Ik moet op m'n handen zitten om niet naar de winkel te rennen om ze alle 3 te halen. O wat zijn ze gaaf!
Maar als echte Ollander wacht ik 'natuurlijk' op een mooie aanbieding![]()
O ja, en ik moet nog 1 (of liever maar gelijk 2) nieuwe vitrines hebben want ruimte is nu echt een serieus dingetje (lees: DING!) hier.
Ik denk dat je hier teveel achter zoekt,zonoskar schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:21:
...
[Afbeelding]
de Countach is in heel veel gevallen wit, (wat mij betreft ook de enige juiste kleur voor die auto),
de Ferrari 512 wordt (in NL) bijna in 74% van de gevallen in het rood geleverd en
de Lotus is gewoon BRG.
Dat die drie samen de kleuren van de italiaanse vlag vormen is volgens mij dan ook niet meer dan toeval.
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
Vervolgens 's kijken of er leuke upgrades waren; en dat bleek zo te zijn. Gratis en al: https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details. Het is een combinatie van verschillende upgrades bedacht door verschillende bouwers.
De bijna 300 extra onderdeeltjes die hiervoor nodig zijn, konden in nieuwstaat verdeeld over twee bestellingen in Nederland worden gekocht. Deze zijn nu een paar dagen later binnen. Kostte iets van 50 euro in totaal. Het ziet er naar uit dat ik kan gaan demonteren en opnieuw beginnen

De 'pimp my Bugatti' was/is ook een zeer aanbevelingswaardige upgrade!Roy vd M. schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:23:
Ik had doos 1 van de Lamborghini Sian af…
Vervolgens 's kijken of er leuke upgrades waren; en dat bleek zo te zijn. Gratis en al: https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details. Het is een combinatie van verschillende upgrades bedacht door verschillende bouwers.
De bijna 300 extra onderdeeltjes die hiervoor nodig zijn, konden in nieuwstaat verdeeld over twee bestellingen in Nederland worden gekocht. Deze zijn nu een paar dagen later binnen. Kostte iets van 50 euro in totaal. Het ziet er naar uit dat ik kan gaan demonteren en opnieuw beginnen![]()
[Afbeelding]
Tof dat ze de handleiding volledig nieuw en compleet uitbrengen.....en vooral gratis. Daar zit serieus werk in!
Ja daar zit zeker veel werk in. Blijkbaar is het geheel der instructies opnieuw bedacht. Ik dacht dat er hier en daar een aanpassing zou zijn, maar dat is zeker niet (slechts) het geval. Het is een veel uitdagender bouw dan de originele Lego-set. Het aantal bouwstappen in het Lego-origineel is ongeveer 2,5 keer zo veel als in deze versie. Zelf vind ik dat geweldig, want het brengt wat van de oude Technic-tijd terug. In de jaren '80 moest je nog echt nadenken als je de instructies bekeek. In de jaren '70 waren het soms echte (lastige) puzzels, zoals set 190 (Building set with people) waarbij je enkele instructies kreeg (dak van het huis, koe, wagen) en de rest moest je abstraherend bouwen door naar de foto op de doos te kijken. Dat was een puzzelwerk!
Nu, deze instructies zijn natuurlijk niet zo uitdagend als dat, maar wel dusdanig dat ik er veel meer plezier in heb dan toen ik doos 1 met het Lego-boek aan het bouwen was. Degenen die een van mijn MOCs hebben gebouwd weten dat ik dergelijke puzzeltjes ook in mijn eigen instructies stop... je hoeft er nooit LANG over na te denken, maar je brein wordt tenminste een beetje getriggerd. In plaats van de Lego-instructies, die je elke bouwstap twee of drie onderdeeltjes laat toevoegen.
Hier is de inventaris voor één bouwstap, waaruit blijkt dat je zelf moet nadenken over de montagevolgorde:

En hier ter vergelijking, bouwstap 3 bij het origineel, versus bouwstap 9 bij de alternatieve versie.

Wat ik me niet realiseerde is dat een flink aantal onderdeeltjes wordt gebruikt als kleurwissel. Dat is ook op de laatste foto te zien. Geel en rood maakt plaats voor zwart en grijs (dus nee, de instructies zijn niet in grijstinten
Wel is dit geheel echt niet voor beginnende Technic-bouwers, die raken waarschijnlijk al vrij snel de weg kwijt. Maar dan is dit ook eigenlijk al een uitdagende set zelfs rechtstreeks uit de doos.
Ik amuseer me alom prima!
[ Voor 4% gewijzigd door Roy vd M. op 12-03-2022 02:15 ]
Wat maakt deze zo gaaf? Elke keer als ik hem zie, heb ik hetzelfde idee als bij het Colosseum: groot, mooi, maar lijkt me erg repetitief om te bouwen. Is dat niet zo bij de Titanic?Vissa66 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:59:
Dit is toch wel de aller gaafste set die ik tot nu toe heb gebouwd.
Het antwoord zal altijd persoonlijk zijn. Gewoon het imposant grote eindresultaat kan al gaaf zijn. Iedereen die binnenkomt zal t ding zien staan en zal ongetwijfeld er naar kijkenmillerman_sf schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 07:14:
[...]
Wat maakt deze zo gaaf? Elke keer als ik hem zie, heb ik hetzelfde idee als bij het Colosseum: groot, mooi, maar lijkt me erg repetitief om te bouwen. Is dat niet zo bij de Titanic?
En wie weet heb ik het wel mis en is het eindresultaat slechts matig op zijn best, de bouw stierlijk vervelend naar ben je simpelweg verplicht aan jezelf om te zeggen dat ie gaaf is omdat je immers een mega pak geld eraan besteed hebt
Hij lijkt me serieus tof om een keer te bouwen. Toch groots met aandacht voor detail. Hij lijkt mij wel wat minder repetitief dan het Colosseum. Misschien iets om ooit een keer te huren.
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 12-03-2022 08:58 ]
Dat viel best wel mee. Ze variëren voldoende in de stappen zodat je niet achter elkaar dezelfde handelingen verricht. Bij het middenstuk ontkom je er niet aan, dat is ook de minst leuke. Maar door de complexe vormen van de boeg en het achterschip denk je toch wel wat is dit knap bedacht en tof uitgevoerd.millerman_sf schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 07:14:
[...]
Wat maakt deze zo gaaf? Elke keer als ik hem zie, heb ik hetzelfde idee als bij het Colosseum: groot, mooi, maar lijkt me erg repetitief om te bouwen. Is dat niet zo bij de Titanic?
Eensch!Roy vd M. schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 02:13:
[...]
Ja daar zit zeker veel werk in. Blijkbaar is het geheel der instructies opnieuw bedacht. Ik dacht dat er hier en daar een aanpassing zou zijn, maar dat is zeker niet (slechts) het geval. Het is een veel uitdagender bouw dan de originele Lego-set. Het aantal bouwstappen in het Lego-origineel is ongeveer 2,5 keer zo veel als in deze versie.
De handleiding die je gratis kan downloaden is vele malen uitdagender dan die van Lego.
Je moet daarin echt zelf zoeken en ontdekken en dat is zeker meer voor de gevorderden.
Die van Lego vind ik eigenlijk heel saai; het gaat in veels te veel kleine stappen.
Eigenlijk zou Lego voor elke grote set een bouwbeschrijving voor gevorderden digitaal op hun site moeten aanbieden, dan heeft een ieder de keus op welk nivo hij/zij bouwt.
Dat is echt een heel goed idee…! Vraag me af of men daar wel eens over heeft nagedacht.QuattroNL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:54:
[...]
Eigenlijk zou Lego voor elke grote set een bouwbeschrijving voor gevorderden digitaal op hun site moeten aanbieden, dan heeft een ieder de keus op welk nivo hij/zij bouwt.
Wat is ongeveer de tijdsduur dat je er bouwplezier mee hebt gehad?Vissa66 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We zijn er bijna. Achterste deel ook klaar, enkel de allerlaatste stap moet nog. De motoren en alles samenvoegen en afwerken. Dit is toch wel de aller gaafste set die ik tot nu toe heb gebouwd.
Als ik op rebrickable zoek op (nog) benodigde parts, en enkel de 42115-1 als source gebruik, krijg ik dit resultaat: LinkRoy vd M. schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:23:
...
De bijna 300 extra onderdeeltjes die hiervoor nodig zijn
...
Dat is wat anders dan 300 steentjes, wat zie ik over het hoofd?Out of 3773 buildable parts (ignoring 4 minifig/non-LEGO parts), you are missing 1091 parts.
You have 71.1% of the parts in this set.
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
Ga naar https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#detailssjunnie schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:42:
[...]
Als ik op rebrickable zoek op (nog) benodigde parts, en enkel de 42115-1 als source gebruik, krijg ik dit resultaat: Link
[...]
Dat is wat anders dan 300 steentjes, wat zie ik over het hoofd?
Klik op de link 'these 341 additional parts'.
Je komt dan op https://rebrickable.com/s...&2-inv=68462&2-user_list=
Scroll naar halverwege de pagina tot aan het deel '9.0% unique'. Die lijst met onderdelen (341 stuks) heb je nodig om de volledige moc te bouwen. Je kan de lijst downloaden en importeren in bijv. Bricklink.
[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 12-03-2022 11:02 ]
Pfoe, ik denk een uurtje of 12.ruderodeo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Wat is ongeveer de tijdsduur dat je er bouwplezier mee hebt gehad?
M3P 24'
Blijf de Speed Champions toch erg gaaf vinden voor het geld.
Ikzelf ben sinds vorige zondag ook bezig met bouwen van de Titanic. Nog bij de eerste van drie dozen, dus de boeg. 12 genummerde zakken (met sub zakjes). Elk nummer doe ik gemiddeld ongeveer een half uur over.ruderodeo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:37:
Wat is ongeveer de tijdsduur dat je er bouwplezier mee hebt gehad?
Tot nu toe vind ik het echt ontzettend gaaf. Zit wel iets van repetitie in maar het valt me alles mee tot nu toe. Middenstuk met al die kajuit poorten zal wel wat meer repetitief zijn, maar de rest is geweldig en een genot om te bouwen.
"Pimp up my Lamborghini
based on the beautiful LEGO SET 42115-1 - Lamborghini Sián FKP 37.
You will need these 341 additional parts to build it."
Met een link naar hier: https://rebrickable.com/s...&2-inv=68462&2-user_list=
Ik zou het doen!
:strip_exif()/f/image/wW3x13vZZ4cAwENCsarZQEmH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZU431S4ySRwop2tvuzb2Ba1v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5p0zm4nrvmtO0JJp6P7FGsSh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mcbmp6SPvHtktkrMLZuyNMkr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xRho1YHnMGTCFH0P5YAK4OXX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nLS4Pu6jfdh7CWjNnGos67px.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/THWcWxjk53UuvvrdHvcYJETD.jpg?f=fotoalbum_large)
It's a wrap! Hij is af.
Heel erg mee vermaakt. Ja, sommige delen zijn iets repetitief, maar het valt dan weer reuze mee vergeleken bij een Stadion of Collosseum build. Daar moest ik echt doorheen worstelen en had ik soms gewoon geen zin meer om verder te gaan. Dat gevoel heb ik bij deze zeker niet gehad.
Eigenlijk verliep de build best vlotjes voor het aantal stenen. Bouwt lekker weg.
Kijken of ik er iemand blij mee kan maken. Te groot om neer te zetten, wat een kolossaal apparaat.
M3P 24'
Plankje op die bench achter de tafel en dan kan die daar toch mooi op staan? Of in de vensterbankVissa66 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:08:
Eigenlijk verliep de build best vlotjes voor het aantal stenen. Bouwt lekker weg.![]()
Kijken of ik er iemand blij mee kan maken. Te groot om neer te zetten, wat een kolossaal apparaat.
Mooi model iddmikejong schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:20:
Inmiddels de eerste set gebouwd in de mini studio. Ik ga er niet aan ontkomen om te investeren in een lampenset, haha.
Blijf de Speed Champions toch erg gaaf vinden voor het geld.
[YouTube: LEGO Speed Champions 76906 1970 Ferrari 512 M - Speed Build]
Vind de kwaliteit nog best prima zo
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kgJXeVWJodpK9ThgksJV0KB8.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-03-2022 20:18 ]
Met een beetje camera heb je een time lapse optie. Bijvoorbeeld mijn Gopro Black 8 schiet 1 frame iedere 0,5smikejong schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:41:
[...]
Jullie deden het met een fotocamera en dan per stap een foto gemaakt? Als je meer tips zou hebben, be my guest![]()
Ik doe het met een videocamera (camcorder) op statief en dan later in het edit programma de time line laten versnellen naar400-800x.
Dit is met een Speed Champion als voorbeeld:
[YouTube: LEGO Speed Champions 76895 Ferrari F8 Tributo - Speed Build [4K]]
Dat is veel beter dan bijvoorbeeld 60fps filmen en dat versnellen want dan heb je een mega groot bestand. Met de gopro methode valt dat dus heel erg mee.
https://projectgo.pro/gopro-hero-8-time-lapse/
Ik heb er deze speedbuild mee gefilmd. Default settings. Nog steeds aan de lange kant. Mensen hebben tegenwoordig een aandachtsspanne van een grasspriet.
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-03-2022 21:13 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 30% gewijzigd door Jakkus op 12-03-2022 20:51 ]
Die banaan hoort OP of NAAST je model te liggen. Zo kunnen we niet zien hoe groot het isVissa66 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
It's a wrap! Hij is af.![]()
Heel erg mee vermaakt. Ja, sommige delen zijn iets repetitief, maar het valt dan weer reuze mee vergeleken bij een Stadion of Collosseum build. Daar moest ik echt doorheen worstelen en had ik soms gewoon geen zin meer om verder te gaan. Dat gevoel heb ik bij deze zeker niet gehad.
Eigenlijk verliep de build best vlotjes voor het aantal stenen. Bouwt lekker weg.![]()
Signature van nature
De handleiding is gratis.
https://rebrickable.com/m.../42121-bulldozer/#details
/f/image/i02nAM8cWhcrUf6E5DqGCz9Z.png?f=fotoalbum_large)
Nu al een MOC beschikbaar waarmee je deze set met PU besturing kunt voorzien.
https://rebrickable.com/m...139-modification/#details
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 13-03-2022 17:26 ]
https://rebrickable.com/m.../10295-ford-gt40/#details
Ziet er ook weer goed uit hoor

Daily driver; MB R171 SLK280
O die is ook al zo gaaf!mir4dor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:53:
Een nieuwe MOC voor de 10295 Porsche door Firas;
Je zou bijna een aantal Porsches kopen om al die gave moc's te maken...
Keuzes keuzes....
Stadia was beter....
Die gast is zo goed met zijn rebricks, niet normaal. mind = blown, telkens weer.mir4dor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:53:
Een nieuwe MOC voor de 10295 Porsche door Firas;
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik heb "zijn" Corvette al van de plank gehaald, die GT40 ga ik zeker bouwen. Kan ie mooi naast zijn grote broertje staan; https://rebrickable.com/m...d-gt40-mk-i-1967/#details
Verder heb ik een 20% korting coupon in de mail gekregen voor al zijn MOCs met de mededeling "share with your friends if you want"
Plemp je code op een publiek forum of beter via PB voor de geïnteresseerden ?
Daily driver; MB R171 SLK280
Geïnteresseerdmir4dor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:06:
Ja hij maakt echt mooie dingen.
Ik heb "zijn" Corvette al van de plank gehaald, die GT40 ga ik zeker bouwen. Kan ie mooi naast zijn grote broertje staan; https://rebrickable.com/m...d-gt40-mk-i-1967/#details
Verder heb ik een 20% korting coupon in de mail gekregen voor al zijn MOCs met de mededeling "share with your friends if you want"
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 13-03-2022 14:16 ]
Je kunt ze neem ik aan ook allemaal maken met slechts één set?QuattroNL schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:22:
[...]
O die is ook al zo gaaf!
Je zou bijna een aantal Porsches kopen om al die gave moc's te maken...
Keuzes keuzes....
Daar heb ik wel oren naar, wil nog wel wat moc's van hem hebben (en heb er al een aantal).mir4dor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:06:

Maar allemaal tesaam op een plank, hoe cool is datGim schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:17:
[...]
Je kunt ze neem ik aan ook allemaal maken met slechts één set?Anders moet je ook weer een vitrinekast of rek erbij kopen
Een of meerdere vitrines heb ik toch al nodig....gaat wat snel allemaal.
O btw: net de Titanic 2e hands gekocht. Had ik al gezegd dat ruimte nu echt een ding gaat zijn?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked