Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 170 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.854 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij heb ik het gemist, maar waar staat BTS voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

dr86 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:42:
Wat een ophef weer over de 2 aankomende lego ideas. Ik snap het wel, dat hele BTS is ontzettend populair, dus potentieel een groot kassucces.

Zou er zelf ook niet voor kiezen, maar dat heb ik met al die sitcom setjes ook niet
Die sitcom setjes zien er tenminste nog wel leuk uit, waar duidelijk veel aandacht aan is gegeven. Deze BTS set ziet er echt uit als iets wat ik ook had kunnen maken, 40 jaar geleden...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martijn1990 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:34:
Volgens mij heb ik het gemist, maar waar staat BTS voor?
Zie deze Wikipedia pagina.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:52
Blijkbaar is het 'idee' dus belangrijker dan de uitvoering bij Ideas - op zich vind ik dat nog niet zo'n gekke gedachte. Anders zijn het alleen masterbuilders die hun ideeën in kunnen leveren. Juist dat ook niet zulke goede bouwers dat kunnen maakt de drempel lager om mee te doen.

Een mooie uitvoering van je 'idee' zal ongetwijfeld wel helpen om aan stemmen te komen, denk ik. Maar als een goed idee met een slechte uitvoering toch veel stemmen krijgt, is het blijkbaar een idee dat veel mensen aanspreekt.

Daarnaast: Lego koos volgens mij steeds één 'Idea' uit, of niet? Die sitcom-sets en die van BTS zijn dus eigenlijk soort van extra, bovenop de gewone Ideas-lijn, zou je dan kunnen zeggen. Wat dat betreft hebben we dan weinig reden tot klagen als die BTS-lijn ons niet aanspreekt. Je kunt nooit iederéén terwille zijn: een keuze zal altijd een bepaalde groep aanspreken en een andere groep niet.

Ik heb trouwens even die clip bekeken van BTS Dynamite, best een vrolijk liedje :) Ik zal hem niet kopen, maar ik ben wel benieuwd wat Lego ervan gaat maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 23-02-2022 10:27 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:52:
[...]

Het zijn gewoon niet het soort sets wat de meeste Lego fans echt interesseert. In het geval van BTS helpt het ook niet dat de inzending zelf ontzettend low-effort is.

Voor mij ondermijnt het ook een beetje het Ideas programma. Waarom zou je nog je best doen om een set te ontwerpen als je met de juiste sitcom of band of andere franchise veel betere kansen hebt, Ongeacht het niveau van het ingezonden ontwerp?
Een discussie die al vaker voorbij is gekomen. Moet alles waarvoor een licentie benodigd is vanwege auteursrechten o.i.d. geweerd worden of niet. Met één simpele regel zou je bijvoorbeeld alle A-team, Knight Rider, F.R.I.E.N.D.S., Baywatch, BTS inzendingen kunnen afschieten. Echter ook een Wall-E, Saturn V, Caterham 7 e.d. Er mag best ruimte zijn voor die sets, zolang de 'balans' maar niet zoek raakt.

Maar het is wel jammer. Een aantal jaar geleden had ik meer aandacht voor de IDEAS sets. Daarna door de hoeveelheid inzendingen en gekozen sets is m'n interesse (als koper) wat afgezwakt.

En waarom zou je nog je best doen? Wat te denken van al die mensen die modulaire gebouwen inzenden met IDEAS, terwijl LEGO die toch niet gaat uitbrengen? Blijkbaar omdat mensen gewoon graag iets bouwen (en dat dan ook maar inzenden; leuke bijvangst als er wat mee gedaan wordt).

En LEGO zal niet alleen kijken naar wat dé LEGO fan interesseert, maar ook of ergens een goede doelgroep voor te vinden is, waarmee ze hun afzetmarkt en winst nog verder kunnen vergroten. Elke groep met geld wat kunnen bieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 23-02-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Ah.. daar was ik zelf nooit op gekomen :D Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:41:
Blijkbaar is het 'idee' dus belangrijker dan de uitvoering bij Ideas - op zich vind ik dat nog niet zo'n gekke gedachte. Anders zijn het alleen masterbuilders die hun ideeën in kunnen leveren.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vind ook het idee niet origineel. Dat is weinig meer dan "maak wat gebouwtjes na uit een populaire clip/liedje".

Als je een willekeurig Friends setje neemt met een optreden/podium/liedje zingen er in en je noemt het poppetje niet Andrea maar Beyoncé dan zal het vast ook populair worden.

Maar goed, wellicht is het hele idee achter Ideas wel dat het niet per se om het idee gaat, maar meer om te peilen wat er goed in de markt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@JeroenE Goed punt. Ik denk inderdaad dat Lego kijkt naar wat het beste gaat verkopen, en dat Ideas een manier is om dat te peilen. Daarnaast snap ik ook dat mensen het jammer vinden dat een écht origineel en mooi uitgewerkt idee - bijvoorbeeld de klok - niet gekozen wordt, maar zo'n weinig sprekend setje van een boyband wel.

En tegelijk is er blijkbaar wel een markt voor dat soort setjes, anders zou Lego hem niet uitkiezen. Stel dat ze de klok én de hut hadden uitgekozen, dan had waarschijnlijk één van die twee minder verkocht. Terwijl ze met die BTS-set weer een heel ander publiek aanspreken.

Ik zou er zelf wel meer problemen mee hebben als alleen die BTS-set uitgebracht werd. Dan heb je echt reden om te zeggen: waar is die Ideas-lijn nog voor nodig?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Al vraag ik me wel af hoeveel mensen zo'n BTS setje gaan kopen. Heeft BTS niet een pauze ingelast? Van wanneer dateert hun laatste hit? Ze hebben natuurlijk een hele hoop fans, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die 'fan' zijn op het moment dat ze in de spot lights staan. Als ze nu even in de schaduw zijn komen te staan en het nog maar de vraag is of en hoe ze terugkomen, wellicht dat diverse 'fans' allang hun aandacht verlegd hebben naar een andere band. Maar goed ik heb er niks mee en ook geen idee hoe hun populariteit is; in Azië wellicht onverminderd hoog.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 23-02-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Gim schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:07:
Als ze nu even in de schaduw zijn komen te staan en het nog maar de vraag is of en hoe ze terugkomen, wellicht dat diverse 'fans' allang hun aandacht verlegd hebben naar een andere band. Maar goed ik heb er niks mee en ook geen idee hoe hun populariteit is; in Azië wellicht onverminderd hoog.
Daarnaast is er ook nog de backlog van andere ideas sets die nog steeds moet verschijnen.
Uit het brickset artikel:
They join a long queue of projects waiting to be turned into products:

Vincent van Gogh: The Starry Night, passed review February 2021
Motorised lighthouse, passed review in June 2021
Jazz Quartet, passed review in October 2021
The Office, passed review in October 2021

So don't expect to see them on the shelves any time soon.
Het is dus goed mogelijk dat deze set pas volgend jaar ergens verschijnt...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Daarnaast is er ook nog de backlog van andere ideas sets die nog steeds moet verschijnen.
Uit het brickset artikel:

[...]

Het is dus goed mogelijk dat deze set pas volgend jaar ergens verschijnt...
Diverse mensen hebben misschien allang de Vincent van Gogh bij Ali besteld :+ Het laat in elk geval lang genoeg op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 11:02
Tc99m schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:33:
[...]

Ik vind het leuke builds, je bent er zo een paar avonden zoet mee. Het enige lastige is (maar dat is met meer LEGO natuurlijk) dat je er veel plek aan kwijt bent, zeker als je een 'straatje' wil maken. Die vier modulars die je noemt zijn bij elkaar meer dan een meter breed.

Ik heb Assembly Square en de Bookshop gemaakt, Assembly Square is heel leuk en afwisselend, Bookshop is wat meer recht toe recht aan qua bouwen, maar ziet er wel leuk uit. Police Station en Boutique Hotel zitten nog in m'n backlog (als ik die wil displayen moet ik een andere modular in de opslag doen want dat past dan niet meer in de kast...).
Dank je wel!

Had je berichtje gelezen gisteravond en heb ook even rondgekeken voor een mooie plek. Die is er zeker wel. Heb er een nachtje over geslapen en besloten om toe te happen.

Misschien krijg ik er spijt van maar ach, dan verkoop ik het weer :*)
QuattroNL schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:42:
[Afbeelding]
Zeker gaaf hoor, maar kan heel verslavend werken... so beware!
Hah dit is precies hoe het in mijn verbeelding erbij stond. Heel cool. Thx!

[ Voor 19% gewijzigd door SideShow118 op 23-02-2022 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Gim schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Diverse mensen hebben misschien allang de Vincent van Gogh bij Ali besteld :+ Het laat in elk geval lang genoeg op zich wachten.
Maar de Ali Express nep Lego versie is natuurlijk een 1-op-1 kopie van de Ideas inzending, terwijl LEGO vrijwel altijd de originele inzending aanpast en er een eigen draai aan geeft. Volgens mij het minst gewijzigd was de Old Fishing Store t.o.v. de originele inzending... We kunnen er wel van uit gaan dat de daadwerkelijke officiële Lego Ideas Vincent van Gogh Starry Night set er anders uit zal zien dan de inzending. Al is het maar om geen kopie te zijn van de Ali Express versie. :P

Overigens, nog niet eens officieel aangekondigd, maar nu al bij A2Toys te bestellen, de Creator Expert 10298 Vespa 125:
https://www.a2toys.nl/epa...s/63446990/Products/10298
(van €99,99 voor €84,95 en op voorraad).

Officiële aankondiging zal wel vandaag of morgen komen dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:45
souljah1h schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:42:
LEGO 42141 McLaren Formule 1 Racewagen lijkt een groot sticker festijn te worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPFwKuFl9n-MhNwETz1olVX6Lhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdQZxHptR3WykyKgsN5coQHk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBt2OFc1jztozgtrIBYDxAJDL28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6VvkS0zvFLtVXQ4an5K6Pq3.jpg?f=fotoalbum_large

Het zijn er inderdaad aardig wat! Denk dat ik ze niet eens ga plakken en dat voor de volgende overlaat. Een stickertje hier en daar is niet erg, maar 64 stuks.... Ik zie het wel wat ik ga doen. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Poe, ja jammer van al die stickers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:52:
[...]

Het zijn gewoon niet het soort sets wat de meeste Lego fans echt interesseert. In het geval van BTS helpt het ook niet dat de inzending zelf ontzettend low-effort is.

Voor mij ondermijnt het ook een beetje het Ideas programma. Waarom zou je nog je best doen om een set te ontwerpen als je met de juiste sitcom of band of andere franchise veel betere kansen hebt, Ongeacht het niveau van het ingezonden ontwerp?
Nja aan de ene kant is het lego IDEAS, dus je stuurt een idee in en daar gaat Lego dan mee aan de slag. Hoe uitgewerkt je idee ook is. IDEAS is gewoon commercieel, voor mooie creaties voor AFOLS kunnen ze beter het Bricklink program uitbreiden.

Ben het ook wel eens hoor dat het een heel mager "ontwerp" is, maar het blijft een idee. Daarnaast snap ik ook al die inzendingen van Modular achtige gebouwen niet, die komen er nooit doorheen, maar zouden voor het Bricklink program perfect zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:49:
Poe, ja jammer van al die stickers..
Zelfs stickers kunnen de vele tekortkomingen van deze set niet verbergen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02:01
Bizar de hoeveelheid stickers in die F1 set. Dit viel me ook al op bij de BMW set, zonder stickers ziet de set er feitelijk niet uit... en dan is het in het geval van de F1 set niet eens de juiste 2022 livery.

Nee, er is veel op aan te merken op deze F1 set. Als je dan toch een F1 auto wilt bouwen met lego technic, ga dan voor de oude Silver Champion of BMW.... of zelfs voor de 42000. Heck, getweakte versies van de 42096 F1 moc of 42123 (dadudi) F1 moc zijn beter dan dit gedrocht.

Jammer, want deze set heeft heel veel potentie, maar blijkbaar worden dit soort sets alleen maar uitgebracht als 'display'-modellen en niet als technic (featured) modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:11
Omdat ze het model zo vroeg in het jaar uitbrengen snap ik best dat het niet lukte om een 2022 livery te maken maar waarom in hemelsnaam dan het 2022 chassis gebruiken met verschrikkelijke wieldoppen :s

Lego had beter een historisch model van een McLaren uit kunnen brengen (Ayrton Senna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

offtopic:
Waarom zijn die sinds dit jaar dicht gemaakt? Aerodynamica? Veiligheid? Gewoon omdat het kon en lelijk staat? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
almightyarjen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:20:
[...]

offtopic:
Waarom zijn die sinds dit jaar dicht gemaakt? Aerodynamica? Veiligheid? Gewoon omdat het kon en lelijk staat? :?
Aërodynamica ja, IRL valt het aanzicht nog wel mee maar de creatie waar Lego mee aan komt is verschrikkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

offtopic:
Aerodynamic. Hier staan wat zaken opgesomd en uitgelegd. https://www.nu.nl/nu-form...n-de-formule-1-autos.html

"Er is ook een aerodynamische ingreep uitgevoerd: wieldoppen zijn verplicht, om de luchtverstoring door de draaiende en sturende velgen terug te dringen. "

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 23-02-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb als F1-fan én McLaren-fan mijn uiterste best gedaan om positieve kanten te ontdekken aan de McLaren Lego-set, maar zie alleen maar dingen die me tegenstaan. Zeker had Lego in mijn optiek een veel betere keuze gemaakt als ze ofwel een model hadden gemaakt van de 2021-auto ofwel van een van de klassiekers zoals de MP4/4 of MP4/6 uit de jaren '90, de Senna-tijd, zoals Schumi1986 suggereert.

Maar een model waar je doorheen kunt kijken, dat een groot aantal grote (en dús enkel met grote zorgvuldigheid fatsoenlijk te plaatsen) stickers bevat, dat weinig technische functies bevat en bovenal dat een mix is tussen de auto's en liveries van 2021 en 2022, vind ik echt een misslag. Ik probeer genuanceerd te zijn, maar ik kan geen fatsoenlijkere term bedenken.
[...]

offtopic:
Er zitten deksels overheen om de drag te verminderen. In de jaren '90 werd hier al eens mee geëxperimenteerd maar toen bleken deze deksels tot oververhitting van de remmen te leiden.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afbeeldingslocatie: https://igrushkispb.ru/sites/default/files/products/50157.jpg

Wat was het leven in die tijd toch heerlijk eenvoudig :P Dit was er en je moest het er maar mee doen, maar iedereen vond het ook geweldig :D (geen mogelijkheid tot openbare kritiek omdat geen internet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
almightyarjen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:57:
[Afbeelding]

Wat was het leven in die tijd toch heerlijk eenvoudig :P Dit was er en je moest het er maar mee doen, maar iedereen vond het ook geweldig :D (geen mogelijkheid tot openbare kritiek omdat geen internet)
Ik denk dat velen dat ook een geslaagder model zouden vinden, weliswaar uit een andere tijd maar nog steeds prachtig. Geen pretenties, geen ambities die niet waargemaakt worden. Simpelweg een model waarvan duidelijk is hoe het gemaakt is, wat de technische functies zijn, hoe die techniek werkt en waar ze voor nodig is. Je leert er wat van als kind en het resultaat ziet er ook nog eens mooi uit.

Zou je mij aan een tafel zetten en beide bouwdozen naar voren schuiven, zou ik zonder twijfel deze pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
[Afbeelding]

Maar de 8880 F1 heeft meer functies (2-speed gearbox) dan de F1 Mclaren en in tegenstelling tot de 8880 F1 is de McLaren F1 set geen B model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Roy vd M. schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:33:
Ik heb als F1-fan én McLaren-fan mijn uiterste best gedaan om positieve kanten te ontdekken aan de McLaren Lego-set, maar zie alleen maar dingen die me tegenstaan. Zeker had Lego in mijn optiek een veel betere keuze gemaakt als ze ofwel een model hadden gemaakt van de 2021-auto ofwel van een van de klassiekers zoals de MP4/4 of MP4/6 uit de jaren '90, de Senna-tijd, zoals Schumi1986 suggereert.

Maar een model waar je doorheen kunt kijken, dat een groot aantal grote (en dús enkel met grote zorgvuldigheid fatsoenlijk te plaatsen) stickers bevat, dat weinig technische functies bevat en bovenal dat een mix is tussen de auto's en liveries van 2021 en 2022, vind ik echt een misslag. Ik probeer genuanceerd te zijn, maar ik kan geen fatsoenlijkere term bedenken.

[...]

Er zitten deksels overheen om de drag te verminderen. In de jaren '90 werd hier al eens mee geëxperimenteerd maar toen bleken deze deksels tot oververhitting van de remmen te leiden.
Volgens mij zitten die deksels er meer om de outwash die men genereerde via de velgen te verminderen. Die outwash geeft veel vuile lucht achter de auto, waardoor het moeilijker is om te volgen en inhalen.
Maar ik ben het met je eens dat het geen optimale set is, hij is nog minder technisch dan de 42000. De trend lijkt steeds meer af te glijden naar simpel te bouwen (door allerlei extra kleuren die nergens voor nodig zijn, blauwe pins, ik kijk naar jou) en er een beetje aardig uit te zien, functies zijn niet nodig. Over een paar jaar zit er ook geen stuurwiel en motor meer in, let maar op.

Je kanm beter deze MOC bouwen, die ziet er tenminste realistisch uit: https://rebrickable.com/m...1-mcl36-18-scale/#details
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-101777.jpg/1000x800.jpg?1645536824.8138776

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 23-02-2022 14:37 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[Afbeelding]

Laat deze maar terug komen, want: geen stickers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Laat deze maar terug komen, want: geen stickers. :+
Ja zeker wel, die 2x2 tile met logo op de neus :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
almightyarjen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Ja zeker wel, die 2x2 tile met logo op de neus :D
Haha, daar kan ik nog mee leven. 60+ stickers vind ik gewoon te gek. De witte Porsche, rode Ferrari en nu deze Formule1 set sla ik wel over. Probeer bv die wieldop stickers er maar eens alle perfect op te krijgen.
Wat een verademing zijn modulars, Super Mario en 4+/junior sets. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
https://www.bricktastic.n...vip-punten-februari-2022/

24 t/m 28 Februari dubbele vip punten :)

Vannacht de Star Destroyer maar bestellen :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfDPg4S-bh7MMeTkTQn79jDcxRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkGV21DEgoweKD6UqYotVfGw.jpg?f=fotoalbum_large

3 uurtjes pielen en de Liebherr is gereduceerd tot krap 16 liter steentjes :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

schumi1986 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:52:

Ja, jammer dat de nieuwe speed champions nog niet te bestellen zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Ja, jammer dat de nieuwe speed champions nog niet te bestellen zijn.
ja balen idd dat pas 1 maart alle nieuwe setjes uitkomen, maar die vip punten stellen vaak toch niks voor, bij andere retailers is het vaak toch nog goedkoper.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mijn "decoration" cargo center voor bij de geautomatiseerde container terminal is af. Uiteindelijk is de versie die ik in Stud.io had ontworpen nog een beetje op de schop gegaan (vond de garage wat hoog/smal). In de tweede definitieve versie heb ik de andere roldeur net zo hoog gemaakt waardoor het wat minder "iel" lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PopSzGDnrnMyaxA1reCE7s67tUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6eTgypr7991btKuwruROhNN.jpg?f=user_large
Versie 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmleSmfsICZES_GTLC1GtP_CaO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rprZ9tqHuR5u3oy9zdqTsLpH.jpg?f=user_large
Versie 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzh5faq96HCZUna2WElrF0vwcrw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/muc2o7HX6kT1OOhqgpQsXTJw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-e-da-Ecd3nGD7M9qMqlRsaPmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PicRl914rypJuVoeutWtFGSz.jpg?f=user_large

(Veel) meer info in de Work In Progress video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vissa66 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zijn er inderdaad aardig wat! Denk dat ik ze niet eens ga plakken en dat voor de volgende overlaat. Een stickertje hier en daar is niet erg, maar 64 stuks.... Ik zie het wel wat ik ga doen. :P
Bedankt voor de foto's! Ben benieuwd naar het resultaat zonder stickers :9 veel plezier met bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
almightyarjen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:23:
Mijn "decoration" cargo center voor bij de geautomatiseerde container terminal is af. Uiteindelijk is de versie die ik in Stud.io had ontworpen nog een beetje op de schop gegaan (vond de garage wat hoog/smal). In de tweede definitieve versie heb ik de andere roldeur net zo hoog gemaakt waardoor het wat minder "iel" lijkt.
Erg mooi! De binnenkant vind ik ook mooi geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Jakkus schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Erg mooi! De binnenkant vind ik ook mooi geworden :)
Thanks! De binnenkant heb ik wat simpel gehouden omdat ik niet heel goed ben in het aanbrengen van detail en daarnaast zie je er weinig/niets van terug op video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@almightyarjen Ik vind de kleur van de tegels mooi, en de binnenkant heeft leuke details, zoals het koffiezetapparaat. Wat mij betreft erg leuk gedaan! De printer/kopieerapparaat op zijn bureau is ook leuk bedacht :) En leuk bedacht van die koekjes ;) Het brengt het tot leven!

[ Voor 28% gewijzigd door Jakkus op 23-02-2022 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Vissa66 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Owwww, maar 64 stickers valt mee (in vergelijking met de BMW M1000RR (78).

@Fraggert

Bij deze de foto's. De Defender is eigenlijk best klein als je het zo ziet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S935hNcli24DU5fq7N5NSs5sW7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmnL4dcwI6KR6Wb6Clvgofwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDfmT5puzExir5MCbZGV5zx32Yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3m699iXjTs3YhE4jh51NqqsA.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:56
Na enige tijd meelezen op dit forum, hierbij mijn eerste MOC. Deze is gemaakt met onderdelen van de Zetros (42129) en te programmeren met Python.

Bouwinstructies staan op rebrickable.

DIY

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
gosse adema schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:22:
Na enige tijd meelezen op dit forum, hierbij mijn eerste MOC. Deze is gemaakt met onderdelen van de Zetros (42129) en te programmeren met Python.

[YouTube: Lego Technic Rubik's Cube Machine (Timelapse)]

Bouwinstructies staan op rebrickable.
Dat ziet er indrukwekkend uit, bijzonder mooi eerste project… en meteen een alternative build! Knap hoor.

Ter compensatie van je bescheidenheid, hier de link: https://rebrickable.com/m...iks-cube-machine/#details

Het helpt als je likes krijgt, dan kom je hoger in de zoekresultaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Roy vd M. op 23-02-2022 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Maikel64 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:08:
[...]

@Fraggert

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ow joh, die Beemer is echt wel fors ja.

Ik heb wat minder met (race-)auto's en motoren van Lego, met als uitzondering die 1200GS maar dat komt omdst ik zelf een R1150GS Adventure heb gehad <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[Afbeelding]

Hebbeh :9
edit: ah is het B model van de 8880

[ Voor 7% gewijzigd door Afas op 23-02-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Ik heb hier even terug wat liefhebber bezig gezien in stud.io om gebouwen uit te tekenen. Nu heb ik vorig jaar iemand gevraagd om mijn huis na te bouwen. Dit is al heel ver gedaan. Maar helaas heeft hij geen tijd meer om dit af te ronden.

Ikzelf ben niet zo goed in stud.io en vroeg mij af of iemand hier mij zou kunnen helpen om het af te bouwen. Eventueel tegen vergoeding.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
schumi1986 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:52:

Is maar goed dat je vrij diepe zakken hebt he :9

Jij had ook de mos eisley cantina gekocht toch?
Hoe bevalt die ten opzichte van de schepen van star wars? Ik twijfel nog namelijk om die te kopen en ben bang dat als ik eraan begin en het bevalt dat ik ook de cloud city en ewok village wil hebben :+

Maar wel fijn die dubbele punten, kan ik ook weer een aantal dingen bestellen die toch wel gekocht gingen worden.
Wel jammer dat de boba troonzaal ineens niet meer te bestellen is, zou toch zweren dat die vorige week gewoon te pre orderen was.

Snap alleen nog steeds niet hoe ik er nou achter kan komen hoelang een set exclusief bij lego te koop blijft en of ik dan wil wachten of niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Lego 10307 Eiffeltoren in november voor 629,99 euro.
https://www.promobricks.d...10307-erste-infos/139345/

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36
zonoskar schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Je kanm beter deze MOC bouwen, die ziet er tenminste realistisch uit: https://rebrickable.com/m...1-mcl36-18-scale/#details
[Afbeelding]
Ik heb mijn MOC van de RB16 (https://rebrickable.com/m...6-base-110-scale/#details) deze week ook afgemaakt. Het is echt een mooie build en bijzonder knap hoe hij in elkaar zit. Sommige dingen zijn niet heel stevig, zoals de flaps op de voorvleugel of de side pods. Maar verder echt superknap hoe hij in elkaar zit. Ik had de Porsche 42096 en heb de rest van de blokjes los besteld.

En ik ben normaal ook niet echt van de stickers (heb bij geen 1 set de stickers geplakt), maar bij deze maakt hij het echt af en is hij zonder stickers maar erg saai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_VR6e4pLg6WLxlbR6M2mA5fmfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXokbxGZB9Y0AIWUJzyy4vgc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuwLfkMPieeNab8fB0y-16nth94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEa1W9vipJeB3i6OPz8JmSiF.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wachten op de 2022 versie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Denniz0229 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Hoe bevalt die ten opzichte van de schepen van star wars? Ik twijfel nog namelijk om die te kopen en ben bang dat als ik eraan begin en het bevalt dat ik ook de cloud city en ewok village wil hebben :+
Kan ik nog niets over zeggen, ligt hier nog te wachten tot ik klaar ben met de millennium falcon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:27
Denniz0229 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Mos Eisley Cantina vind ik als liefhebber van Star Wars LEGO een leuke afwisseling ten opzichte van de schepen. Leuk om te bouwen met veel details. De sfeer zit er goed in met de mini figs en de details. Eigenlijk gekocht voor een prikkie om na het bouwen weer te verkopen, maar voorlopig blijft ie hier staan.

Cloud City spreekt mij minder aan met op de structuur en losse onderdelen op de plaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:14

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

bassio schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:11:
[...]

Ik heb mijn MOC van de RB16 (https://rebrickable.com/m...6-base-110-scale/#details) deze week ook afgemaakt. Het is echt een mooie build en bijzonder knap hoe hij in elkaar zit. Sommige dingen zijn niet heel stevig, zoals de flaps op de voorvleugel of de side pods. Maar verder echt superknap hoe hij in elkaar zit. Ik had de Porsche 42096 en heb de rest van de blokjes los besteld.

En ik ben normaal ook niet echt van de stickers (heb bij geen 1 set de stickers geplakt), maar bij deze maakt hij het echt af en is hij zonder stickers maar erg saai.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu wachten op de 2022 versie :-)
super vet!
Ben alleen bang dat hij niet te betalen is met bricklinken/

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Maikel64 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:08:
[...]

@Fraggert

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, die is best groot. :o

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:16
Tof project van Lego!
Lego gaat MRI-sets verzenden naar 600 ziekenhuizen om kinderen te begeleiden bij het nemen van MRI scans.
Zelf werkende in een ziekenhuis, heb ik dit ook naar onze dienst radiologie gestuurd.
Ondertussen hebben ze zich aangemeld.

https://www.lego.com/nl-b...-foundation-donation-mri/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yzxo7hm.png

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

KrusT schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:40:
Tof project van Lego!
Lego gaat MRI-sets verzenden naar 600 ziekenhuizen om kinderen te begeleiden bij het nemen van MRI scans.
Zelf werkende in een ziekenhuis, heb ik dit ook naar onze dienst radiologie gestuurd.

[Afbeelding]
Ik las het een tijdje terug. Super leuke actie inderdaad, enorm goed.
Zou best zo'n setje willen hebben O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
KrusT schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:40:
Tof project van Lego!

[Afbeelding]
Ik heb zelf op de Radiologie en Nucleaire Geneeskunde gewerkt, en vind dit een hele leuke actie van LEGO. Dit soort speelse instructiematerialen werken heel goed om kinderen (en soms ook voor volwassenen, bijv. met claustrofobie) voor te bereiden op medisch onderzoek. In dit geval bijv. ook niet alleen voor MRI geschikt, maar ook voor andere type scanners (CT/PET/SPECT).

Alleen jammer dat alleen al in Nederland er 114 ziekenhuislocaties zijn (en daarvan heeft de meerderheid wel één of meerdere MRI-scanners), en dan tel je de particuliere diagnostische centra niet eens mee.
600 sets voor de hele wereld is dan wel érg weinig, vraag me af waarom ze deze niet gewoon in grootschalige productie nemen. Zo groot is het setje niet, en het lijkt er niet op dat er veel exotische parts in zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 24-02-2022 11:08 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:44:
Zou best zo'n setje willen hebben O-)
Ik zie op het oog niet zo snel gekke onderdelen, dus ik denk dat dit wel na te bouwen is? Alleen hoe ze het precies hebben gemaakt met het openklappen van de MRI en wat daar dan in zit kon ik zo snel nergens op beeld terugvinden.

Het zou wel fijn zijn als ze gewoon de bouwhandleiding online zouden zetten natuurlijk.

Edit: Dit is tot nu toe het enige artikel met plaatje wat (een klein beetje) laat zien hoe het er uit ziet als hij open is.

Hier een plaatje met diverse sets in aanbouw (er staan er nog een paar andere foto's in het album). Maar ook daar niet veel details. In ieder geval wel duidelijk dat de dikke bodemplaat niet echt bijzondere dingen herbergt.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenE op 24-02-2022 11:33 ]

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:16
Tc99m schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:04:
[...]

Ik heb zelf op de Radiologie en Nucleaire Geneeskunde gewerkt, en vind dit een hele leuke actie van LEGO. Dit soort speelse instructiematerialen werken heel goed om kinderen (en soms ook voor volwassenen, bijv. met claustrofobie) voor te bereiden op medisch onderzoek. In dit geval bijv. ook niet alleen voor MRI geschikt, maar ook voor andere type scanners (CT/PET/SPECT).

Alleen jammer dat alleen al in Nederland er 114 ziekenhuislocaties zijn (en daarvan heeft de meerderheid wel één of meerdere MRI-scanners), en dan tel je de particuliere diagnostische centra niet eens mee.
600 sets voor de hele wereld is dan wel érg weinig, vraag me af waarom ze deze niet gewoon in grootschalige productie nemen. Zo groot is het setje niet, en het lijkt er niet op dat er veel exotische parts in zitten.
Als ik het goed begrijp heeft de medewerker die het project heeft opgestart, Erik Ullerlund Staehr, reeds zelf een hondertal ziekenhuizen weten te bereiken.
De Lego group heeft dit nu uitgebreid naar 600.
Ik vermoed dat er later nog meer sets zullen volgen?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Embedden of een zinnetje waar je link over gaat is makkelijker dan alleen een linkdrop

Leuk filmpje met iemand die iets knaps heeft gedaan door een "luchtballon" te maken van Lego en daarmee een knikkerbaan een liedje laat spelen.

• bassio
Mad-Matt schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:19:
[...]

super vet!
Ben alleen bang dat hij niet te betalen is met bricklinken/
Goedkoop is het niet inderdaad. Maar als je al sets hebt kan je kijken wat je daar evt van kan gebruiken. Maar hij is wel een stuk mooier en beter dan de F1 set van McLaren die uitkomt vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:54:
Leuk filmpje met iemand die iets knaps heeft gedaan door een "luchtballon" te maken van Lego en daarmee een knikkerbaan een liedje laat spelen.
Het is het liedje van de film Up

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

bassio schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:36:
[...]

Goedkoop is het niet inderdaad. Maar als je al sets hebt kan je kijken wat je daar evt van kan gebruiken. Maar hij is wel een stuk mooier en beter dan de F1 set van McLaren die uitkomt vind ik.
Zeker waar. Ik heb nagenoeg niets. (Enige technisch lego set die ik heb is de Defender)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb zojuist op Rebrickable.com 2 van mijn favo MOC's gekocht :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uEkehfeQaCeOmNKwZUv6Wlfl5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/64jN9ULJ3E4GblrmmPgFfAer.jpg?f=user_large

Het bestellen van de MOC's kan echt niet eenvoudiger, je logt in met je account en je zoekt even de MOC die je wilt hebben. Met je creditcard (of Paypal, maar dat hoef je dus niet te hebben) ontgrendel je de downloadbutton en je kunt ze altijd terug vinden in je "Purchased MOC's". Wat een uitvinding _/-\o_

Ik heb nu voor 3 tientjes 2 complete bouwsets waar ik anders een vermogen voor neer had moeten leggen :),

De grote vraag is alleen.......welke ga ik bouwen :+

To be continued d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

De vespa is officieel...

https://www.lego.com/nl-nl/product/lego-vespa-125-10298

[ Voor 4% gewijzigd door D75 op 24-02-2022 15:07 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Fraggert schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:56:

In principe laat je je kat kiezen, zie voorbeeldpost van @schumi1986 :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kapoen schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:18:
[...]

In principe laat je je kat kiezen, zie voorbeeldpost van @schumi1986 :P
<3 wat leuk man

die bejaarde huistijger van ons ligt te snurken, die kijkt me een maand niet aan als ik haar wakker maak voor dergelijke minderwaardige futiliteiten (lees: geen eten) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
KrusT schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Als ik het goed begrijp heeft de medewerker die het project heeft opgestart, Erik Ullerlund Staehr, reeds zelf een hondertal ziekenhuizen weten te bereiken.
De Lego group heeft dit nu uitgebreid naar 600.
Ik vermoed dat er later nog meer sets zullen volgen?
JeroenE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:06:
[...]
Ik zie op het oog niet zo snel gekke onderdelen, dus ik denk dat dit wel na te bouwen is? Alleen hoe ze het precies hebben gemaakt met het openklappen van de MRI en wat daar dan in zit kon ik zo snel nergens op beeld terugvinden.

Het zou wel fijn zijn als ze gewoon de bouwhandleiding online zouden zetten natuurlijk.

Edit: Dit is tot nu toe het enige artikel met plaatje wat (een klein beetje) laat zien hoe het er uit ziet als hij open is.

Hier een plaatje met diverse sets in aanbouw (er staan er nog een paar andere foto's in het album). Maar ook daar niet veel details. In ieder geval wel duidelijk dat de dikke bodemplaat niet echt bijzondere dingen herbergt.
In dat artikel dat JeroenE deelt, staat dat LEGO de sets gebouwd (!) aanlevert aan de scholen, en dat ze de bouwinstructies niet publiek beschikbaar maken.

Ik vind dat een heel bijzondere stap, en daarmee verliest het ook wel gelijk een van de meerwaardes in mijn ogen (dat je het setje evt. gezamenlijk kan bouwen bij kinderen die een MRI scan spannend vinden).

Het voegt dan nog maar weinig toe ten opzichte van bestaand voorlichtingsmateriaal voor medische onderzoeken (dat is er namelijk al heel veel, ziekenhuizen hebben bergen materiaal in allerlei vormen, specifiek toegespitst op kinderen)

scintillating

• Bossie
  • Laatst online: 22:45

[Afbeelding]

Het bestellen van de MOC's kan echt niet eenvoudiger, je logt in met je account en je zoekt even de MOC die je wilt hebben. Met je creditcard (of Paypal, maar dat hoef je dus niet te hebben) ontgrendel je de downloadbutton en je kunt ze altijd terug vinden in je "Purchased MOC's". Wat een uitvinding _/-\o_

Ik heb nu voor 3 tientjes 2 complete bouwsets waar ik anders een vermogen voor neer had moeten leggen :),

De tank natuurlijk !

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

U doelt op de Killdozer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt7qISxTy617TziJ5Pd_RD7VtRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7r5pwOms0YV9vT1v6OoIkWlB.jpg?f=user_large

Maar het is inderdaad de Liebherr PR776 Bulldozer geworden, inmiddels een mooi stukje verder en het bouwt lekker weg. d:)b

• Bossie
Fraggert schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:47:
[...]

U doelt op de Killdozer?

[Afbeelding]

Maar het is inderdaad de Liebherr PR776 Bulldozer geworden, inmiddels een mooi stukje verder en het bouwt lekker weg. d:)b
Dat ding ziet eruit alsof het uit een slechte actie-film komt :o

https://rebrickable.com/m...nk-42100-model-b/#details

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Bossie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:51:
Nee joh, dat is in een schuurtje in elkaar gelast door B.A. terwijl Murdock op de uitkijk staat.

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Tc99m schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:10:
[...]

[...]

In dat artikel dat JeroenE deelt, staat dat LEGO de sets gebouwd (!) aanlevert aan de scholen, en dat ze de bouwinstructies niet publiek beschikbaar maken.

Ik vind dat een heel bijzondere stap, en daarmee verliest het ook wel gelijk een van de meerwaardes in mijn ogen (dat je het setje evt. gezamenlijk kan bouwen bij kinderen die een MRI scan spannend vinden).

Het voegt dan nog maar weinig toe ten opzichte van bestaand voorlichtingsmateriaal voor medische onderzoeken (dat is er namelijk al heel veel, ziekenhuizen hebben bergen materiaal in allerlei vormen, specifiek toegespitst op kinderen)
Denk dat LEGO wil dat de steentjes niet kwijt raken en dat de steentjes verlijmd zitten, zodat ze niet iets anders ermee kunnen maken, of dat scholen/leraren ze verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
johnb52 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:58:
Denk dat LEGO wil dat de steentjes niet kwijt raken en dat de steentjes verlijmd zitten, zodat ze niet iets anders ermee kunnen maken, of dat scholen/leraren ze verkopen.
Als je Lego gaat lijmen dan kan je net zo goed gewoon een stuk speelgoed maken wat uit grotere stukken plastic bestaat. Playmobil of een willekeurig ander merk plastic speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
JeroenE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:56:
[...]
Nee joh, dat is in een schuurtje in elkaar gelast door B.A. terwijl Murdock op de uitkijk staat.
Ah BA, de enige die kan lassen met een snijbrander, held ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
JeroenE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:03:
[...]
Als je Lego gaat lijmen dan kan je net zo goed gewoon een stuk speelgoed maken wat uit grotere stukken plastic bestaat. Playmobil of een willekeurig ander merk plastic speelgoed.
Sterker nog, Playmobil heeft die al: https://www.bol.com/nl/nl...er-70196/9200000107552317

Ook andere diagnostische apparatuur, zoals een C-boog trouwens. Ik wil zeker niet 'overstappen' naar Playmobil ;) maar wat ik zo snel zie aan ziekenhuis-sets, zou je dat heel goed voor patientbegeleiding kunnen gebruiken, ziet er best realistisch uit (realistischer dan LEGO-ziekenhuissetjes).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
JeroenE schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:03:
[...]
Wordt wel meer gedaan met LEGO hoor, die brickbuild minifigs en andere grote builds zijn ook verlijmd, en de sets in de displaycases in de winkels zijn ook verlijmd. dat snap ik ook wel, anders zijn die steentjes zo "verdwenen''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@johnb52 Ja, maar ik vind een "tentoonstelling" dan wel anders dan een uitleg met kleine kinderen. Als het dan toch nodig is om het allemaal aan elkaar te lijmen, dan zou ik denken dat je dus beter niet met Lego kan werken maar bijvoorbeeld een Playmobil setje neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
johnb52 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Als LEGO niet wilt dat ze worden doorverkocht, moeten ze er meer dan 600 produceren of de bouwinstructies delen. Deze setjes lopen nu al het risico om te worden doorverkocht vanwege de exclusiviteit (verlijmd of niet).

In westerse landen zijn ziekenhuizen echt niet zo armlastig dat ze geen € 40,- voor zo'n setje kunnen neerleggen (er is gewoon een budget voor de afdeling patientvoorlichting). In armere landen kun je het voor een korting of gratis aanbieden. Als ze het nu ook voor 'gewone' LEGO-fans zouden verkopen, zouden ze met de winst weer nieuwe initiatieven kunnen ontplooien.

Zoals ik het nu zie, is het meer een PR-stunt vanuit de LEGO foundation (waarvoor het budget wellicht te beperkt was om meer dan 600 setjes te produceren).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bossie schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:51:
[...]

https://rebrickable.com/m...nk-42100-model-b/#details
Zou je denken, maar er zit helaas een triest verhaal achter

Wikipedia: Marvin Heemeyer

@JeroenE

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39

rammes

koekebakker 1e klas

zag ik dat verkeerd of is de prijs van de Titanic aangepast. meende dat hij 625 ofzo was, nu 629,99

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
rammes schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:31:
zag ik dat verkeerd of is de prijs van de Titanic aangepast. meende dat hij 625 ofzo was, nu 629,99
In mijn beleving nooit anders geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Fraggert schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Goede keuze! Dat wordt ook mijn volgende build als ik mijn Liebherr af heb en weer afgebroken heb.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb afgelopen dagen waar aanpassingen gemaakt aan een moc die ik eerder heb gemaakt van 4x set 31097.
De kleuren van de begane grond en tweede verdieping zijn omgewisseld, en ik heb wat aanpassingen gemaakt aan het hoge gebouw om het wat meer af te werken.

Eerst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVpRAe7Qi3Ib3wK9HOE51pQrUnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/if9tJxQtaNa6rdHivmL8FvUO.jpg?f=fotoalbum_large

Nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1DMyjp1z5a3GL8PbhPC5Bk8Kpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pXmwOjkVJX9iIL71zAm7uDn.jpg?f=fotoalbum_large

• Vissa66
rammes schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:31:
629,99 is hij altijd geweest. :)

Mijne is vertrokken vanuit België. Eindelijk. :)

M3P 24'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Het kan zijn dat er hier sprake is van een "n=1" - ervaring maar ik merk al wat verschil in het bouwen met de MOC-handleiding en een "echte" Lego handleiding.

1.
Bij het samenstellen van een onderdeel dat uit meerdere kleine onderdelen bestaat, merk ik dat ik bij de MOC heel wat meer subtiel moet "wrikken" (liever gezegd een beetje wriemelen) en pielen om zaken in elkaar te laten klikken. Het is geen forceren maar bij zowel de 42100 als de 42110 klikt alles echt wel makkelijker op zijn plek. Ik merk ook dat Lego een iets slimmere werkwijze hanteert (zie 2).

2.
Bij het monteren van losse stenen of zelfs onderdelen pakt Lego het slimmer aan.
In onderstaand voorbeeld moet het witte blokje op de blauwe pinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXLpqIPphmonts9V5WFORGNkO1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmJvGYwlDfLJjZymf6hfsFO0.jpg?f=fotoalbum_large

Die blauwe pinnen heb ik een stap eerder moeten plaatsen.
Het witte blokje past echter alleen op zijn plek als de blauwe kruispennen op dezelfde wijze zijn georienteerd.
Lego zelf zou je de blauwe pinnen eerst in het witte blokje laten plaatsen om dat onderdeel daarna veel makkelijker op zijn plek te krijgen.
Dit heb ik met meerdere stenen zo al nu gehad, dan trek ik de pinnen er uit, zet ze in het blokje/steentje en zet dan de boel weer op zijn plek.

Het drukt de bouwpret gelukkig niet maar vond het een grappige observatie en het zijn maar kleine dingetjes natuurlijk maar ik merk dat ik iets meer moet opletten bij het bouwen dan met de R9800 en de Defender. :)

Iemand anders dezelfde ervaring met MOC's of Alternate Builds?

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 24-02-2022 22:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Punt 2 kom ik bij heel wat MOC's tegen. Ik heb mezelf al aangeleerd om die kruisjes direct recht te zetten. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:42
Vissa66 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:47:
Punt 2 kom ik bij heel wat MOC's tegen. Ik heb mezelf al aangeleerd om die kruisjes direct recht te zetten. :P
Dat.
Is de ervaring. Inderdaad gelijk uitlijnen die pinnen (y)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 11:02
Ik dacht dat ok de enige was die gestoord werd van dst gedoe met die pinnetjes.

Ben ook bezig met mijn eerste MOC van de 42100 en het is een stuk "lastiger" dan de normale lego sets door het gepriegel met pinnetjes en doordrukken op plekken die weinig support hebben aan de andere kant.

Ook wel weer leuk moet ik zeggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rpdfa15UPhJ8iS9idZeFlU-Nnis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPDkHxmcXmPbPLVhSuGAgZsO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door SideShow118 op 24-02-2022 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Vissa66 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:26:
[...]

629,99 is hij altijd geweest. :)

Mijne is vertrokken vanuit België. Eindelijk. :)
Mijne ook samen met de Star Destroyer :) zal wel pas maandag worden vrees ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassio
Mad-Matt schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Zeker waar. Ik heb nagenoeg niets. (Enige technisch lego set die ik heb is de Defender)
Als je de defender hebt, dan heb je al bijna 42% van de steentjes…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pk2NB-nfwmIhkpqm9gy7uO6-uEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zftP86V1Z6dQuh8p4Y2CZ0G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roy vd M.
Fraggert schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:03:
(...)
1.
Bij het samenstellen van een onderdeel dat uit meerdere kleine onderdelen bestaat, merk ik dat ik bij de MOC heel wat meer subtiel moet "wrikken" (liever gezegd een beetje wriemelen) en pielen om zaken in elkaar te laten klikken. Het is geen forceren maar bij zowel de 42100 als de 42110 klikt alles echt wel makkelijker op zijn plek. Ik merk ook dat Lego een iets slimmere werkwijze hanteert (zie 2).
Dat is een interessant punt. Wanneer je een MOC gaat ontwerpen die het basale niveau ontstijgt, kom je er al vrij snel achter dat Lego-steentjes lang niet altijd goed op / aan elkaar passen. Zo is de hoogte van één gewoon steentje onderverdeeld in zes eenheden. Als je een gewoon steentje ernaast zet en daar een plaatje bovenop plaatst, zal dat plaatje natuurlijk goed passen. 6/6 bij de een is even hoog als 6/6 bij de ander. Maar kijk bijvoorbeeld naar het volgende verschil:

Afbeeldingslocatie: https://www.brickplaza.nl/Files/2/28000/28933/ProductPhotos/Medium/1223420847.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0453/6378/9987/products/LEGO_407021_4070_Red_Brick_Modified_1_x_1_with_Headlight_iloveblokjes.nl_192x.jpg?v=1598006277

Beide steentjes hebben noppen aan de zijkant, waardoor je 'SNOT' (Studs Not On Top) kunt bouwen. Maar bij het tweede steentjes zit de nop 1/6 verzonken. Dus als je beide steentjes naast elkaar plaatst op een grondplaat bijvoorbeeld; en je probeert er een plaatje tegenaan te monteren (dus niet erbovenop, maar tegen de zijkant-nopjes), dan zul je erachter komen dat dat nét niet lekker gaat. Het kan wel, maar het voelt niet goed en ziet er ook niet perfect uit.

Dit is maar één van legio voorbeelden waar het net niet helemaal goed gaat. Denk aan de uitlijning van pinnen ten opzichte van elkaar.

Wanneer je zo'n ervaring hebt met een MOC, is die op dat onderdeel niet perfect ontworpen. Ik heb bij die MOC Renault van mij soms hele avonden gepuzzeld en geschoven met onderdeeltjes om hier 1/6 erbij te krijgen, daar weer 1/6 eraf, et cetera, alleen maar om dingen passend te krijgen. Ik had zelfs een speciaal groepje steentjes terzijde geschoven waar je dat mee kon doen. Dit kan extreem lastig zijn. Daarna kijk je met toegenomen respect naar de ontwerpen uit de Lego-fabriek en besef je waarom ze zoveel research en tests vergen.

Een voorbeeld uit eigen huis, de sturing van mijn Renault. Die gebeurt door middel van een reservewiel dat lijkt te rusten tegen de achterwand in de laadbak. Ik kon de as van het stuurwiel niet zomaar door een technic steentje 1x2 met gat laten lopen, want die constructie zou veel te zwak zijn. Dat technic steentje moest ik daarom verstevigen door middel van een grijze technic balk, waar ik vervolgens een (faux) ladder van heb gemaakt. Maar het heeft me anderhalf uur gekost voordat ik precies uitgewerkt had waar ik het 'contra-steentje' moest plaatsen, dusdanig dat beide bevestigingspinnen precies pasten in de grijze balk. Op de foto hieronder zie je pijltjes wijzen naar het as-steentje en het contrasteentje.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51902228808_9b88bcea77_c.jpg

Daar waar de MOC'er op dit vlak niet zo secuur is, krijg je wrikwerk zoals jij dat ondervindt (tenminste ik denk dat dit het in jouw geval is; maar misschien is het een ander probleem). Ik kan hier veel verder op in gaan, als daar interesse voor is dan hoor ik het graag, maar hoop dat 't in de kern duidelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Roy vd M. schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:30:
[...]

Dat is een interessant punt. Wanneer je een MOC gaat ontwerpen die het basale niveau ontstijgt, kom je er al vrij snel achter dat Lego-steentjes lang niet altijd goed op / aan elkaar passen. Zo is de hoogte van één gewoon steentje onderverdeeld in zes eenheden. Als je een gewoon steentje ernaast zet en daar een plaatje bovenop plaatst, zal dat plaatje natuurlijk goed passen. 6/6 bij de een is even hoog als 6/6 bij de ander. Maar kijk bijvoorbeeld naar het volgende verschil:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beide steentjes hebben noppen aan de zijkant, waardoor je 'SNOT' (Studs Not On Top) kunt bouwen. Maar bij het tweede steentjes zit de nop 1/6 verzonken. Dus als je beide steentjes naast elkaar plaatst op een grondplaat bijvoorbeeld; en je probeert er een plaatje tegenaan te monteren (dus niet erbovenop, maar tegen de zijkant-nopjes), dan zul je erachter komen dat dat nét niet lekker gaat. Het kan wel, maar het voelt niet goed en ziet er ook niet perfect uit.

Dit is maar één van legio voorbeelden waar het net niet helemaal goed gaat. Denk aan de uitlijning van pinnen ten opzichte van elkaar.

Wanneer je zo'n ervaring hebt met een MOC, is die op dat onderdeel niet perfect ontworpen. Ik heb bij die MOC Renault van mij soms hele avonden gepuzzeld en geschoven met onderdeeltjes om hier 1/6 erbij te krijgen, daar weer 1/6 eraf, et cetera, alleen maar om dingen passend te krijgen. Ik had zelfs een speciaal groepje steentjes terzijde geschoven waar je dat mee kon doen. Dit kan extreem lastig zijn. Daarna kijk je met toegenomen respect naar de ontwerpen uit de Lego-fabriek en besef je waarom ze zoveel research en tests vergen.

Een voorbeeld uit eigen huis, de sturing van mijn Renault. Die gebeurt door middel van een reservewiel dat lijkt te rusten tegen de achterwand in de laadbak. Ik kon de as van het stuurwiel niet zomaar door een technic steentje 1x2 met gat laten lopen, want die constructie zou veel te zwak zijn. Dat technic steentje moest ik daarom verstevigen door middel van een grijze technic balk, waar ik vervolgens een (faux) ladder van heb gemaakt. Maar het heeft me anderhalf uur gekost voordat ik precies uitgewerkt had waar ik het 'contra-steentje' moest plaatsen, dusdanig dat beide bevestigingspinnen precies pasten in de grijze balk. Op de foto hieronder zie je pijltjes wijzen naar het as-steentje en het contrasteentje.

[Afbeelding]

Daar waar de MOC'er op dit vlak niet zo secuur is, krijg je wrikwerk zoals jij dat ondervindt (tenminste ik denk dat dit het in jouw geval is; maar misschien is het een ander probleem). Ik kan hier veel verder op in gaan, als daar interesse voor is dan hoor ik het graag, maar hoop dat 't in de kern duidelijk is.
Dank voor dit inkijkje! Heb zelf niet de know how hoe je uberhaupt moet beginnen met een MOC, maar heb alle respect voor mensen zoals jij die dit kunnen. Hoe krijg je het voor elkaar om alleen met de beschikbare steentjes uit een set een compleet andere set te maken. Maar snap wel dat het een enorme puzzel is om het voor elkaar te krijgen. Echt knap!!
Fraggert schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:03:
Het kan zijn dat er hier sprake is van een "n=1" - ervaring maar ik merk al wat verschil in het bouwen met de MOC-handleiding en een "echte" Lego handleiding.

1.

2.
Bij het monteren van losse stenen of zelfs onderdelen pakt Lego het slimmer aan.
In onderstaand voorbeeld moet het witte blokje op de blauwe pinnen.

[Afbeelding]

Die blauwe pinnen heb ik een stap eerder moeten plaatsen.
Het witte blokje past echter alleen op zijn plek als de blauwe kruispennen op dezelfde wijze zijn georienteerd.
Lego zelf zou je de blauwe pinnen eerst in het witte blokje laten plaatsen om dat onderdeel daarna veel makkelijker op zijn plek te krijgen.
Dit heb ik met meerdere stenen zo al nu gehad, dan trek ik de pinnen er uit, zet ze in het blokje/steentje en zet dan de boel weer op zijn plek.

Het drukt de bouwpret gelukkig niet maar vond het een grappige observatie en het zijn maar kleine dingetjes natuurlijk maar ik merk dat ik iets meer moet opletten bij het bouwen dan met de R9800 en de Defender. :)

Iemand anders dezelfde ervaring met MOC's of Alternate Builds?
Heel erg herkenbaar. Heb inmiddels al wel wat MOC's gemaakt. Soms idd dat blokjes net niet helemaal lekker passen en je wat moet wrikken of dat idd de 'kruizen' niet helemaal goed staan. Vervelender vind ik MOC's die fragiel zijn qua bouw. Dit kan soms ook niet anders als je kijkt naar de beschikbare onderdelen.

De meest fragiele MOC die ik heb gemaakt is de Ford Mustang GT500 (alternatief van de 10265). Alhoewel hij mooi oogt, moest je er niet te veel aan zitten omdat dan de boel al afbreekt. Kijkende naar bijvoorbeeld de recent gemaakte Ford Mustang van de Porsche 911 Turbo (10295) die zit weer veel beter in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPyrW_ur-CQ-8bt4YphjQErG1y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5ypEe6w9l5XFWFeR9DCBKsb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

bassio schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:02:
[...]

Als je de defender hebt, dan heb je al bijna 42% van de steentjes…[Afbeelding]
Oh, dat is best veel.
Toch maar eens over nadenken dan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Haay
Roy vd M. schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:30:

Hier heeft (ex-LEGO Designer) Tiago Catarino een interessant filmpje over gemaakt:

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 25-02-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Haay Bedankt voor het delen, een erg duidelijk filmpje! Ik heb weer wat geleerd :) Een deel wist ik al, maar een ander deel niet. Bijvoorbeeld dat je geen brick bovenop een technic brick mag zetten waar een plate in de technic hole zit (2:05). En de uitleg over de technic pins (2:13). En het verschil tussen de oude en de nieuwe cones (3:17).

[ Voor 65% gewijzigd door Jakkus op 25-02-2022 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Laatst online: 12-09 16:20

[Afbeelding]

Laat het even weten als je de Case gebouwd hebt! Ben heel benieuwd hoe degelijk die is :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29

Ottooo

Vuurvlieg

Yes! Al mijn Lego.com en Bricklink bestellingen zijn binnen! Ik had al een begin gemaakt, maar nu kan ik (de eerste baseplate van) mijn fort afbouwen! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQuMbgfpazZom4oRAzH8hkRCCdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYdqv7EP8JqcWxWvRgJANeMX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkpVttlXKUOJ8g9tDvoSw-v432g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F9Ig7jAt46Po7Ti63quRFkgY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:07
Ben de Lego 10257 Carousel aan het demonteren. Hoe krijg ik dit uit elkaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d0C3tdgOLZxEHHz3e4MY60moFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vycuFrn7sRI4H4i9PDZusXUj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8guowcoqdz4QuI_96s6YyVGLRBU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRBwGSWp0B2J4v1LwM07E9Eb.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 170 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .