Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.864 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Zojuist heb ik mijn Sian afgemaakt. Wat een enorm bouwwerk is het geworden. Stuk groter dan ik van te voren had bedacht. Erg tof hoor.

Wat me wel opvalt en ik vraag me af of anderen dat ook hebben: ik vind de deuren nog best wiebelig. De techniek om ze omhoog te krijgen is mooi, maar terug moet je ze toch even netjes op hun plek leggen. Herkenbaar?

En daarnaast: moet je met het schakelen ook nog iets in het "rijgedrag" merken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:05
Frank_79 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:23:
Zojuist heb ik mijn Sian afgemaakt. Wat een enorm bouwwerk is het geworden. Stuk groter dan ik van te voren had bedacht. Erg tof hoor.

Wat me wel opvalt en ik vraag me af of anderen dat ook hebben: ik vind de deuren nog best wiebelig. De techniek om ze omhoog te krijgen is mooi, maar terug moet je ze toch even netjes op hun plek leggen. Herkenbaar?

In een hogere versnelling heeft ie een betere wegligging. :+
Mijn vermoeden is dat je alleen een verschil kunt zien in hoe snel de cilinders op en neer gaan.
Dat was al het geval van de Technic sets uit de jaren 80: de bekende rode en later de zwarte auto. Als je bij de rode auto in de 1e versnelling (van de drie) reed sprong de versnellingsbak uit elkaar. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Als ik het goed gelezen heb, krijg je in het weekend van 21/22 nov. het Charles Dickens setje cadeau bij een minimale aanschaf van 150 euro in de Lego Shop. En indien meer dan 200 euro dan ook(?) een bouwbare brick. Ook nog dubbele punten!
https://www.promobricks.d...end-2020-november/111449/

Misschien toch maar de laatste twee Winter Village sets en twee keer de Powered Up verlichting kopen.

Edit: info ook te vinden op de Lego website zelf.
https://www.lego.com/nl-n...Visual_PP-F-MT-QACI2VC2IY

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 13-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:45

in zijn 1e versnelling trekt hij sneller op dan in een hogerre versnelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:48
Ja, deed ik de eerste paar keer ook (de deuren wat naar “buiten trekken”), totdat ik me bedacht dat dat helemaal niet logisch is. Qua stroomlijning horen ze zo te liggen (achterkant auto meer naar binnen toe) :)

Edit (fotootje erbij):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4_vH134hg6YYEGrc-cow5wXBNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uq22ODCXxCQwOUFcBi2TyAfC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniemand op 13-11-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:14
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:47:
Als ik het goed gelezen heb, krijg je in het weekend van 21/22 nov. het Charles Dickens setje cadeau bij een minimale aanschaf van 150 euro in de Lego Shop. En indien meer dan 200 euro dan ook(?) een bouwbare brick. Ook nog dubbele punten!

Misschien toch maar de laatste twee Winter Village sets en twee keer de Powered Up verlichting kopen.

Moet zeggen dat de aankoop drempel flink hoog ligt. Ik wil graag die Dickens hebben, maar 150 drempel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Versaevel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:35:
[...]

Moet zeggen dat de aankoop drempel flink hoog ligt. Ik wil graag die Dickens hebben, maar 150 drempel :'(
Het is inderdaad best flink. Ik heb nog nooit wat bij de Lego Shop besteld. Dit jaar wil ik dat wel doen. In ieder geval voor 200 euro in het weekend van 21/22 nov. Weet ik ook eens hoe het is om een GWP te ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Een GWP is leuk, en die groen brick heb ik de rode versie van. Totaal voor 10 euro aan gebricklinked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Versaevel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:52:
Een GWP is leuk, en die groen brick heb ik de rode versie van. Totaal voor 10 euro aan gebricklinked ;)
Dus een extra uitgave van 50 euro kost me dan maar 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:52
De nieuwe Creator Expert set is officieel aangekondigd: 10267 Colloseum, waar op de vorige pagina al over gesproken werd.

Productpagina

Designer Video:
YouTube: LEGO Colosseum | LARGEST EVER LEGO SET! 2020 | Designer Video 10276

Wat een enorm bouwwerk! Ik vind het er erg indrukwekkend uitzien, maar ik twijfel of deze er zal komen. Taj Mahal vond ik erg repetitief en heb deze daarom weer verkocht, en het Colosseum ziet er ook vrij repetitief uit. Heb dan wel meer een band met dit gebouw dan met de andere Creator Expert 'landmark' gebouwen, dus wie weet komt hij er toch nog wel een keertje. Gewoon om eens de grootste set ooit te bouwen...

[ Voor 42% gewijzigd door golflars op 13-11-2020 15:22 ]

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:25
@Frank_79
Deuren van mijn Sian wiebelen maar een heel klein beetje. Ik vond het niet de moeite het te versterken zoals in de pimped versie. Mechaniek doet ook netjes z'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
AppieNL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:13:
@Frank_79
Deuren van mijn Sian wiebelen maar een heel klein beetje. Ik vond het niet de moeite het te versterken zoals in de pimped versie. Mechaniek doet ook netjes z'n werk.
Hmm, dank voor je check. Ik laat het ook even zo. Om nu meteen de pimped versie te gaan maken.. Eerst maar even genieten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Hier een review van de 10276 Colosseum set.
https://www.brickfanatics...t-10276-colosseum-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Oei, ik vind de drempel wel erg hoog liggen. Ik vind de dickensset erg leuk, maar dit is toch echt teveel in mijn ogen. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26

Als ik nu voor 150 Euro uitgeef en daarvan ruim de helft betaal met VIP punten, krijg ik dan ook de GWP of tellen de VIP punten dan niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
150 a 200 gaat me wel lukken deze keer. Elf clubhouse, Kerstkrans en The Child. Op zijn minst wil ik de charles dickens hebben en als ik dan toch bezig ben mag die bouwbare brick er ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Conclusie: Je moet een doorzetter zijn en veel ruimte hebben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:36:
[...]

Dat was al het geval van de Technic sets uit de jaren 80: de bekende rode en later de zwarte auto. Als je bij de rode auto in de 1e versnelling (van de drie) reed sprong de versnellingsbak uit elkaar. :)
Ik heb de 8865 hier ook nog staan uit mijn jeugd. Die doet het wel aardig moet ik zeggen. Heb ik laatst weer in elkaar gezet. Nostalgie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Arunia Ik zit ook te wachten met bestellen vanwege de extra's. Nadeel is wel dat helemaal niet duidelijk is of je dan wel echt kan bestellen. Het Elf clubhouse staat op nabestelling, maar de kerstkrans kan je nu helemaal niet kopen.

Dat ik iets op nabestelling krijg is prima (al liever niet natuurlijk) maar als je niet kan bestellen dan telt het vanzelfsprekend ook niet mee in je totaal. Dat is wel irritant, want dan zou je iets anders moeten kopen.

Natuurlijk kan het best dat volgende week wel weer op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Frank_79 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:44:
[...]

Ik heb de 8865 hier ook nog staan uit mijn jeugd. Die doet het wel aardig moet ik zeggen. Heb ik laatst weer in elkaar gezet. Nostalgie :)
De foutmarges in die versnellingsbak zijn klein. Als iets net niet helemaal goed zit, heb je een aantal kapotte tandwielen te pakken of kun je de motoronderdelen van de vloer rapen. Als hij goed in elkaar zit, gaat het in alle versnellingen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Versaevel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:35:
[...]

150 drempel!

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Frank_79 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:44:
[...]

Met rode en zwarte auto doelde ik op de nog iets oudere 853 en 8860. De eerste was nu niet echt een sportauto, maar de tweede met de motor achterin. Dit lijken me toch de voorlopers van de Bugatti en Sian. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:51:
[...]

Met rode en zwarte auto doelde ik op de nog iets oudere 853 en 8860. De eerste was nu niet echt een sportauto, maar de tweede met de motor achterin. Dit lijken me toch de voorlopers van de Bugatti en Sian. ;)
Ik kende de 853 helemaal niet. Die is nog meer dan 10 jaar ouder dan de 8865 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
chrisO schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:39:
[...]

Als ik nu voor 150 Euro uitgeef en daarvan ruim de helft betaal met VIP punten, krijg ik dan ook de GWP of tellen de VIP punten dan niet mee?
Je komt zeker in aanmerking voor de GWP, maar de dubbele VIP punten promotie wordt berekend op het restbedrag. Dus in jouw voorbeeld betaal je €75, je krijgt de GWP en daarbovenop 1125 punten (2.(75.7,5)).
Geef je toch de volle mep uit zonder VIP punten in te zetten dan heb je GWP + 2250 punten.

Aan jou de keuze uiteraard :)

Ik ben eens benieuwd wat de drempel zal zijn voor de tweede Kerstpromotie GWP, hopelijk is die wat gematigder.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Afas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:53:
[...]
Ik kende de 853 helemaal niet. Die is nog meer dan 10 jaar ouder dan de 8865 :o
Oeps.... daar gaat mijn leeftijd.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
Haay schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]

De Apollo Saturn V was voor mij persoonlijk een geweldige build ervaring. Ik heb zo vaak tijdens het bouwen gedacht: "Wat BRILJANT! Hoe KOMEN ze er op om Lego op deze manier te combineren tot dit effect!" Ik had van te voren gedacht dat het erg repetitief zou zijn maar dat viel me alles mee. Ja, er zijn zoals hierboven ook al genoemd is meerdere keren dat je een sub-assembly 2x of 4x moet maken, maar als je dat ziet werkt het prettiger (ook naar mijn mening) om stap voor stap de 2 of 4 delen parallel te maken.

En het uiteindelijke resultaat is erg indrukwekkend. Staat prominent in mijn huiskamer, naast de TV. :)

[...]

Het ISS heb ik dan weer wat minder mee, maar de Apollo 11 Maanlander heb ik ook gebouwd en die staat mooi bovenop de boekenkast. Mooie display set en ook leuk om te bouwen, vond ik.
92176 zojuist besteld bij Amazon. Dit wordt weer mijn eerste Lego set in 20 jaar! :D Ben dus heel erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Kon hem voor deze prijs niet laten staan en het lijkt me weer een leuke bezigheid door de tijd die vrij is gekomen met thuiswerken. Ben benieuwd of ik het nog een beetje in de vingers heb.

Vroeger als kind kon ik mij uren vermaken met Lego en heb ook vaak zelf creaties gemaakt. Vond dit heerlijk om te doen. Helaas tijdens verhuizingen e.d. is er veel kwijtgeraakt en ook de nodige bakken Lego zijn doorgegeven binnen de familie. Nu in m'n eigen huis heb ik niks van Lego staan en dat vond ik eigenlijk niet kunnen. Maar daar komt nu verandering in :*)

Alleen nog even een plekje zien te vinden waar hij netjes ter display kan staan. Het is nogal een gevaarte volgens mij... oeps. Mja, als er weer Lego in huis komt, dan maar meteen goed ook. Het is tenslotte maar één set. Dat kan ik nog wel verantwoorden. Hoewel, misschien roept deze set de verslaving weer tot leven. Die maanlander set (10266) ziet er ook goed uit...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
cordonbleu schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:58:
[...]

92176 zojuist besteld bij Amazon. Dit wordt weer mijn eerste Lego set in 20 jaar! :D Ben dus heel erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Kon hem voor deze prijs niet laten staan en het lijkt me weer een leuke bezigheid door de tijd die vrij is gekomen met thuiswerken. Ben benieuwd of ik het nog een beetje in de vingers heb.

Vroeger als kind kon ik mij uren vermaken met Lego en heb ook vaak zelf creaties gemaakt. Vond dit heerlijk om te doen. Helaas tijdens verhuizingen e.d. is er veel kwijtgeraakt en ook de nodige bakken Lego zijn doorgegeven binnen de familie. Nu in m'n eigen huis heb ik niks van Lego staan en dat vond ik eigenlijk niet kunnen. Maar daar komt nu verandering in :*)

Alleen nog even een plekje zien te vinden waar hij netjes ter display kan staan. Het is nogal een gevaarte volgens mij... oeps. Mja, als er weer Lego in huis komt, dan maar meteen goed ook. Het is tenslotte maar één set. Dat kan ik nog wel verantwoorden. Hoewel, misschien roept deze set de verslaving weer tot leven. Die maanlander set (10266) ziet er ook goed uit...
Ik dacht dat ook, ik koop 1 set in Corona tijden. Inmiddels zijn het er al een paar meer 8)7 Dus voor je het weet ben je kansloos verloren >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:16

Mappy

Piramide van Austerlitz

golflars schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:10:
De nieuwe Creator Expert set is officieel aangekondigd: 10267 Colloseum, waar op de vorige pagina al over gesproken werd.

Productpagina

Designer Video:
YouTube: LEGO Colosseum | LARGEST EVER LEGO SET! 2020 | Designer Video 10276

Wat een enorm bouwwerk! Ik vind het er erg indrukwekkend uitzien, maar ik twijfel of deze er zal komen. Taj Mahal vond ik erg repetitief en heb deze daarom weer verkocht, en het Colosseum ziet er ook vrij repetitief uit. Heb dan wel meer een band met dit gebouw dan met de andere Creator Expert 'landmark' gebouwen, dus wie weet komt hij er toch nog wel een keertje. Gewoon om eens de grootste set ooit te bouwen...
Dit was nou een leuke set geweest om lego ledverlichting te introduceren :P Onder elk boogje een ledje 8)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mappy schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:12:
[...]

Dit was nou een leuke set geweest om lego ledverlichting te introduceren :P Onder elk boogje een ledje 8)
gezien de promo/test prijzen die lego voor hun eigen licht setjes vroeg ..... zou de led set misschien nog wel 300 moeten kosten :+

zie;

LEGO Ideas 21321 Treehouse Night Mode verlichtingsset
649DKK (± €86,85), 32 LEDs, 12 Expansion Boards
LEGO Harry Potter 71043 Hogwarts Castle Night Mode verlichtingsset
1449DKK (± €193,92), 74 LEDs, 11 Expansion Boards
LEGO Creator Expert 10265 Ford Mustang Night Mode verlichtingsset
329DKK (± €44,03), 15 LEDs, 2 Expansion Boards
LEGO Creator Expert 10261 Downtown Diner Night Mode verlichtingsset
619DKK (± €82,85), 9 LEDs, 6 Expansion Boards

https://bouwsteentjes.info/lego-night-mode-verlichtingssets/

ik blijf bij de ali setjes (parijs restaurant ~8-9euro, bestel er daar wel een paar van)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik mis een beetje de banana for scale :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
[...]
Het is tenslotte maar één set. Dat kan ik nog wel verantwoorden. Hoewel, misschien roept deze set de verslaving weer tot leven. Die maanlander set (10266) ziet er ook goed uit...
Ik heb zo'n licht vermoeden dat 99,99% van de deelnemers aan dit draadje er ooit ook zo over dachten :P Goed dat je al zelf een slag om de arm houdt, dat maakt de drempel naar de volgende aankoop wat minder hoog >:)

Om je alvast op weg te helpen is dit een nuttige site: brickwatch.
Met deze site kan je prijzen vergelijken tussen winkels. Vergeet wel niet om het juiste land te selecteren in de rechterbovenhoek (NL of BE).

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 13-11-2020 16:39 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:34
Afas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:07:
[...]
Ik dacht dat ook, ik koop 1 set in Corona tijden. Inmiddels zijn het er al een paar meer 8)7 Dus voor je het weet ben je kansloos verloren >:)
Haha, gelukkig is Lego nog steeds niet goedkoop dus dat helpt wel mee soort van.
Maar toch, die maanlander hoort er eigenlijk wel naast. :9
Kapoen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:34:
[...]

Ik heb zo'n licht vermoeden dat 99,99% van de deelnemers aan dit draadje er ooit ook zo over dachten :P Goed dat je al zelf een slag om de arm houdt, dat maakt de drempel naar de volgende aankoop wat minder hoog >:)

Om je alvast op weg te helpen is dit een nuttige site: brickwatch.
Met deze site kan je prijzen vergelijken tussen winkels. Vergeet wel niet om het juiste land te selecteren in de rechterbovenhoek (NL of BE).
Die site had ik inderdaad al gevonden, maar alsnog bedankt voor de tip!
Na de Saturn V misschien de lander erbij. Daarna zien we wel weer. Anders, als het te snel gaat weet ik het wel. Dan mag het straks alleen in de berging op een display... :Y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Het is tenslotte maar één set. Dat kan ik nog wel verantwoorden.
Haha je hebt geen enkel idee hoe erg je nu al gedoemd bent :+ lekker onschuldig, heerlijk

Hier ook met corona begonnen na the dark ages. ik hoor het mezelf nog goedpraten met... "Joh het is corona je hebt geen reet te doen. Koop gewoon die landrover, redelijk bedrag en leuke set. Lekker bouwen en dan kun je weer door met je leven "

Inmiddels dus de landrover, de bugatti, de rode kraan en nu gisteren de sian besteld. Dat alles sinds maart. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:57:
[...]

Dus een extra uitgave van 50 euro kost me dan maar 40 euro.
Yep, ik heb het gehele Brick gebricklinked in nieuwe steentjes voor in totaal net geen 10 euro. Zijn simpel plaatjes en een aantal hoge stenen. Geen aparte onderdelen.
Tenzij je het boekje en doosje erbij wilt hebben is het geen ingewikkeld geheel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Versaevel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:30:
[...]

Yep, ik heb het gehele Brick gebricklinked in nieuwe steentjes voor in totaal net geen 10 euro. Zijn simpel plaatjes en een aantal hoge stenen. Geen aparte onderdelen.
Tenzij je het boekje en doosje erbij wilt hebben is het geen ingewikkeld geheel ;)
Het is inderdaad een dingetje van niks, maar als ik toch al min. 150 euro ga uitgeven, kan het net zo goed 200 euro worden. Dan maar hopen dat de sets die ik wil kopen (a) te bestellen zijn en (b) de week er na niet veel goedkoper. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
En dan gok ik op de kerstkrans die nog steeds op niet voorradig staat.
Ik heb net de wederhelft oveegt en we gaan terug naar onze jeugd van onze winstuitkering.

Sesamstraat en Flintstones _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:52
Afas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:07:
[...]
Hier precies hetzelfde, het loopt behoorlijk uit de hand :p

Ik denk er wel eens over om een groep op te richten met anonieme legoverslaafden. Al ben ik bang dat als je Legoliefhebbers bij elkaar zet, het effect alleen maar het omgekeerde kan zijn van dat je minder behoefte hebt aan Lego ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 12:44
AppieNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:27:
@Waaj en @Gim
Wat foto's van de V6 mod voor de Pimp My Defender versie, zo zit die op het moment in de wagen:
[Afbeelding]20201021_191108 by Appie NL, on Flickr
(ja dat stuurasje zit op de millimeter :))

In de Pimp My Defender instructies op pagina 38 tot en met bladzijde 41, bouwde ik dit ipv wat er staat.
Wat foto's van de motor los (met wat meer contrasterende kleuren)
[Afbeelding]20201021_190747 by Appie NL, on Flickr
(het dingetje links is mijn aanpassing voor de remove body mod)

[Afbeelding]20201021_191002 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20201021_190921 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20201021_190849 by Appie NL, on Flickr

Aangezien ik met de V6 geen gat meer had voor de remove body mod pin die jb70 daar wil hebben, heb ik die 1 stud naar achter gedaan. Dit is bladzijde 90, 91 en 95.
[Afbeelding]20201021_191205 by Appie NL, on Flickr
Dit is 1 stud dieper in het dashboard dan waar jb70 hem heeft.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, zo niet, hoor ik het wel :)
Ik heb de V6 zo goed mogelijk nagebouwd aan de hand van jouw foto's en die van @Gim alleen nu ik hem in wil gaan bouwen heb ik toch een probleem. Ofwel ik denk te moeilijk en lijkt het erop dat je de 3x3 T-vorm hoger hebt zitten in de ingebouwde V6 dan op de foto's van de losse aandrijving. Ofwel zit die 3x3 T inderdaad 1 stud lager en heb je in mijn roze cirkel op onderstaande foto een extra 3x1 geplaatst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B97WQTVb5V8ZgK-XEj2OEMlxOkw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4JBI7Rl50ARANjlt25M9Cp1.jpg?f=fotoalbum_medium

De 3x3 T moet haast wel in de lagere positie zitten omdat je anders geen ruimte hebt om het stukje gele krukas op een correcte positie kwijt te kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Joster schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:52:
[...]

Ik heb de V6 zo goed mogelijk nagebouwd aan de hand van jouw foto's en die van @Gim alleen nu ik hem in wil gaan bouwen heb ik toch een probleem. Ofwel ik denk te moeilijk en lijkt het erop dat je de 3x3 T-vorm hoger hebt zitten in de ingebouwde V6 dan op de foto's van de losse aandrijving. Ofwel zit die 3x3 T inderdaad 1 stud lager en heb je in mijn roze cirkel op onderstaande foto een extra 3x1 geplaatst?

[Afbeelding]

De 3x3 T moet haast wel in de lagere positie zitten omdat je anders geen ruimte hebt om het stukje gele krukas op een correcte positie kwijt te kunnen :P
Het beste om @AppieNL ook even te taggen omdat ik verder nog niks met de auto heb gedaan qua pimpen dus moet er zelf ook nog achter komen hoe t passend in de auto te zetten :o

Het blok al vergeleken met de foto's van AppieNL? Ik dacht dat ik hem t zelfde had als op de foto's...

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 13-11-2020 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
Gim schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:56:
[...]

Het beste om @AppieNL ook even te taggen omdat ik verder nog niks met de auto heb gedaan qua pimpen dus moet er zelf ook nog achter komen hoe t passend in de auto te zetten :o

Het blok al vergeleken met de foto's van AppieNL? Ik dacht dat ik hem t zelfde had als op de foto's...
Haha ja, maar ik quote hem toch :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Ik krijg geen notificaties voor quotes, wel voor @ :)
Joster schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:52:
Ofwel zit die 3x3 T inderdaad 1 stud lager en heb je in mijn roze cirkel op onderstaande foto een extra 3x1 geplaatst?
Correct, er zit een 3L liftarm boven het T-stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Joster schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:14:
[...]

Haha ja, maar ik quote hem toch :P :P
Oops, tijd voor weekend :O maar ik heb dan toch een foutje gemaakt? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
Gim schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:41:
[...]

Oops, tijd voor weekend :O maar ik heb dan toch een foutje gemaakt? :|
Nope, ik had bij het inbouwen niet in de gaten dat Appie een 3L liftarm boven het T-stuk had zitten, werd me niet meteen duidelijk maar is dus wel :) En die zat niet in het originele model of in de losse V6 maar moest er dus extra in :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 13-11-2020 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
De 3L liftarm had ik daar geplaatst voor de looks, dit had ik wel even duidelijk moeten maken bij de originele post.

Er zit trouwens rond die plek ook een bevestigingspunt om de body vast te maken aan het chassis in de pimped versie. Die pin heb ik gewoon weggelaten, want de V6 zit daar vast met een 3L pin en de bevestiging van body/chassis vond ik niet cruciaal genoeg op die plek om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
AppieNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:55:
De 3L liftarm had ik daar geplaatst voor de looks, dit had ik wel even duidelijk moeten maken bij de originele post.
Als ik goed heb gekeken hou ik geen 3L liftarm over, dus ik heb er nu een andere 3L tussen geplaatst. Mogelijk wil ik ook nog kijken of ik dit nog ergens terug kan toevoegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGkXZOoS9zObJIlfzaGtxQGT7VQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/SUjC1lNt5Fo7BKvZLtP2JG1L.png?f=fotoalbum_medium
Er zit trouwens rond die plek ook een bevestigingspunt om de body vast te maken aan het chassis in de pimped versie. Die pin heb ik gewoon weggelaten, want de V6 zit daar vast met een 3L pin en de bevestiging van body/chassis vond ik niet cruciaal genoeg op die plek om dat aan te passen.
Daar moet ik nog naar kijken inderdaad, ben nu gewoon de pimped versie aan het bouwen volgens de instructie van jb70 waarbij ik voor de motor de V6 heb gedaan. Later als ik bij de body aan kom moest ik sowieso al rekening houden met een aanpassing van het dashboard zoals je in je eerdere post omschreef.

Hoe gaat het sturen trouwens bij jou? Bij mij ratelt het nogal maar ik weet even niet of dit nu komt door de stuuras die iets raakt of dat de mechaniek gewoon niet soepel loopt.

Edit; het lijkt er toch op dat het uiteinde van deze joint de onderkant van een cilinder raakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2MvRTQvWFx8sMWNiDY-9gTtzNw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09gWeLWGexWOeNkczN9H73T8.jpg?f=fotoalbum_medium

Als ik de zwarte beam weg haal en de stuuras los haal van het stuur kan ik de stuuras vrij draaien en klinkt het een stuk soepeler. Heb jij dat ook @AppieNL ?

[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 14-11-2020 11:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 17:02
Kapoen schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:27:
[...]

En ook de Tower Bridge laat zich niet onbetuigd:

[...]
Toevallig afgelopen nacht klaar met de Tower Bridge.

Wat kan ik er van zeggen... het eindresultaat is mooi, maar de bouw is zo saai.
De torens zijn rondom bijna hetzelfde, dus een toren gespiegeld bouwen, alleen maar repetitie op de hoeken en dat ook nog eens x2. Gespiegeld parallel bouwen 8)7 528 1x1 cheese slope voor de hoekpilaren... |:(
Vanavond wordt deze weer afgebroken.

Als ik het Colosseum zie... moet er niet aan denken :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlUKrAVigQcViSuUGfpSjTbCA2I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RZBkNnTnDOfw5ousiq41Ed0A.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
@Joster
Klopt, je houdt geen 3L liftarm over, wel zo'n onderdeel als je nu hebt gedaan. Alternatief van onderdelen die over zijn, is 1L liftarm in het zwart x2.

Het sturen merk ik nu ook ja, maar alleen als ik aan de wielen zit om te sturen ipv met het stuur/hog en ook alleen als ik dan naar rechts stuur. Dan draait de universal joint zich in het cilinder blokje. Verder raakt het volgens mij niks.

Dit is op zich wel te fixen, door een cv-joint daar te mounten ipv de universal joint. Of de hoek op de universal joint licht te veranderen door de halve bush ervoor weg te halen, de 5,5L as vervangen voor een 5L. Moet de 0,5 as verlies wel gecompenseerd worden op de rode as richting het stuur, waar je nu weer een 5,5L voor vrij hebt, moet er nog wel een 2L axle connector (wel over in de pimped extra parts) bij en nog een 3L asje.

Dat sier dingetje met de 4 pneumatic doorsluis stukjes op de 4L as had ik er expres uitgelaten omdat ik het idee had dat het meer bedoelt was voor een lijnmotor zoals de originele L6 ipv de V6 mod. Maar ik ben benieuwd wat je er mee doet, want ik wilde er zelf ook wel wat mee.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 14-11-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:17:
Ik krijg geen notificaties voor quotes, wel voor @ :)
Dan mis je toch mensen die iets aan je vragen door op je te reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Allicht, maar de kans is klein, ik lees forum topics nog behoorlijk ouderwets, gewoon vanaf de laatste post die ik gezien heb bij m'n vorige sessie.

Zo ook deze reply, wat gewoon een antwoord is op de post boven me. Lekker ouderwets. Geen quote (vind tweakers geloof ik ook niet leuk als ik de post boven me quote) of @'s.

Ik heb ook nooit gekeken naar de settings voor notificaties op tweakers. Ik kreeg gewoon ooit meldingen voor @'s. Handig, maar nooit gekeken of ik het ook kon instellen voor quotes. Weet ook eigenlijk niet of ik dat per se nodig vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:08:
Allicht, maar de kans is klein, ik lees forum topics nog behoorlijk ouderwets, gewoon vanaf de laatste post die ik gezien heb bij m'n vorige sessie.
Dat probeer ik ook, maar er is nergens een fatsoenlijke manier om te bekijken waar je was (tenminste, zonder flink te mogen scrollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
AppieNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:41:
@Joster
Klopt, je houdt geen 3L liftarm over, wel zo'n onderdeel als je nu hebt gedaan. Alternatief van onderdelen die over zijn, is 1L liftarm in het zwart x2.
Ja die laat ik voor nu wel even zitten inderdaad :)
Het sturen merk ik nu ook ja, maar alleen als ik aan de wielen zit om te sturen ipv met het stuur/hog en ook alleen als ik dan naar rechts stuur. Dan draait de universal joint zich in het cilinder blokje. Verder raakt het volgens mij niks.
Bij mij raakt / ratelt hij ook als ik met het stuur of de hog verdraai helaas :/
Dit is op zich wel te fixen, door een cv-joint daar te mounten ipv de universal joint.
Een cv-joint heb ik helaas niet liggen dus ik heb wat zitten testen;
Of de hoek op de universal joint licht te veranderen door de halve bush ervoor weg te halen, de 5,5L as vervangen voor een 5L. Moet de 0,5 as verlies wel gecompenseerd worden op de rode as richting het stuur, waar je nu weer een 5,5L voor vrij hebt, moet er nog wel een 2L axle connector (wel over in de pimped extra parts) bij en nog een 3L asje.
Ik heb getest met een 5L (dus zonder bush), 5,5L en 6L (dus met hele bush) en deze 3 combinaties ook steeds weer gecombineerd met mogelijke lengtes i.p.v. de 8L voor de stuuras (van 7 t/m 9 zelfs). Ook heb ik wel eens een halve bush gestoken tussen de universal joint en het frame t.b.v. het stuur. Tot slot heb ik de universal joint geprobeerd een heel stuk naar achteren te brengen (door er gewoon een 8L as in te doen) zodat de stuuras als het ware pas na de cilinders omhoog hoeft.

Helaas hebben zo ongeveer alle opties hetzelfde resultaat. Ofwel de universal joint raakt een van de cilinders, ofwel de stuuras raakt de zwarte beam. Ik denk ik maar gewoon verder met de standaard zoals jij hem had en dan kijk ik er later nog wel eens naar.
Dat sier dingetje met de 4 pneumatic doorsluis stukjes op de 4L as had ik er expres uitgelaten omdat ik het idee had dat het meer bedoelt was voor een lijnmotor zoals de originele L6 ipv de V6 mod. Maar ik ben benieuwd wat je er mee doet, want ik wilde er zelf ook wel wat mee.
Haha ja dat idee had ik ook, maar ik vond het er wel geinig uit zien dus ik ga het straks alsnog wel proberen :P Mocht ik op iets fatsoenlijks uitkomen dan laat ik het weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
42erik schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:56:
[...]

Dat probeer ik ook, maar er is nergens een fatsoenlijke manier om te bekijken waar je was (tenminste, zonder flink te mogen scrollen).
Ik heb gewoon een stel tabs open staan met verschillende topics die ik interessant vind. Hoef ik dus alleen te refreshen als ik er een "(1 of meer)" naast zie staan in het desbetreffende tab balkje. Er zijn vast handigere methodes, maar nooit naar gezocht, vond dit wel best :)
Joster schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:53:
Ofwel de universal joint raakt een van de cilinders, ofwel de stuuras raakt de zwarte beam.
Voor de duidelijkheid: mijn stuuras zit ook tegen (of net niet) die zwarte liftarm, maar dit is niet wat een ratel geluid veroorzaakt of het mechaniek laat blokkeren, want hij zit niet op zo'n manier dat het klemt tussen de X stand van de as tegen die liftarm en met een kwartslag de liftarm zou moeten 'wegduwen' naar de + stand van de as. Er zit bij mij een millimeter speling in de X stand, wat dus betekent dat die in + stand misschien een beetje weerstand krijgt van de liftarm, maar niks dramatisch. Daarnaast zit er in de universal joints ook voldoende speling in dat onderdeel om dit op te vangen. Het ratelen zit dus in het cilinderblokje+u-joint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
AppieNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:34:

[...]

Voor de duidelijkheid: mijn stuuras zit ook tegen (of net niet) die zwarte liftarm, maar dit is niet wat een ratel geluid veroorzaakt of het mechaniek laat blokkeren, want hij zit niet op zo'n manier dat het klemt tussen de X stand van de as tegen die liftarm en met een kwartslag de liftarm zou moeten 'wegduwen' naar de + stand van de as. Er zit bij mij een millimeter speling in de X stand, wat dus betekent dat die in + stand misschien een beetje weerstand krijgt van de liftarm, maar niks dramatisch. Daarnaast zit er in de universal joints ook voldoende speling in dat onderdeel om dit op te vangen. Het ratelen zit dus in het cilinderblokje+u-joint.
Dat klopt inderdaad, maar vandaar dat ik ook probeerde om zowel de hoek als de positie van de u-joint aan te passen om het raken tussen de cilinder en de u-joint te omzeilen. Gevolg is dan dat de zwarte liftarm geraakt wordt in de + stand. Dus nee, dat is zeker niet de bron van het probleem, werd wel een gevolg als ik de u-joint wilde verplaatsen :)

Heb het zojuist even geprobeerd met een van deze cv-joints van mijn Lego 42099 set. Maar helaas is daar ofwel het deel van 'de' bol dat om een axle moet te dik als dit deel om de stuuras zit (zodat hij weer raakt met een cilinder) ofwel de as aan de zijde van 'het hol' te kort waardoor je deze als stuuras moet verlengen met een 2L axle connector naar een losse axle. De connector komt dan alsnog weer tegen een cilinder / zwarte liftarm.

Denk echt dat de eerste optie zoals jij hem had ingebouwd de beste was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ah, op die manier met de stuuras.

De nieuwe cv-joints uit de 42099 gaat het niet mee lukken idd, de oude stijl zijn dunner (1L dik) en helemaal rond, die zou wellicht nog kunnen werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DpGMRlxbOkFmp7yKgl-eWK5uzg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/SQyzsaWQOn6si74Haf2NKOjr.png?f=fotoalbum_medium

Woop, woop! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Iemand een idee wat de gratis GWP is?

Stond er namelijk niet bij.

( Zelfde bestelling als @Yonix :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
TheDeeGee schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:07:
Iemand een idee wat de gratis GWP is?

Stond er namelijk niet bij.

( Zelfde bestelling als @Yonix :P )
VIPs krijgen een gratis poster van de nieuwe film. ;) Geen vermelding van een set o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kun je beter niet nog even wachten tot volgende week? Krijg je dubbele vip punten en een best wel groot gratis setje :)

En als je nog voor 1 cent meer besteld volgende week krijg je ook nog eens een gratis blauwe bouwbare legosteen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Zeehond schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:28:
[...]

Kun je beter niet nog even wachten tot volgende week? Krijg je dubbele vip punten en een best wel groot gratis setje :)

En als je nog voor 1 cent meer besteld volgende week krijg je ook nog eens een gratis blauwe bouwbare legosteen.
Ik denk dat ze het risico niet willen lopen dat de voorraad Ecto-1 tegen die tijd op is en niet te bestellen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Haay schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:45:
[...]

Ik denk dat ze het risico niet willen lopen dat de voorraad Ecto-1 tegen die tijd op is en niet te bestellen is. ;)
Ow dat verklaart, had niet op de thumbnail geklikt dus zag alleen een bedrag staan :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Angeloonie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:06:
Gisteren deze gescoord via MP. Voor een machtig mooie prijs voor enkel al deze set, en kwam nog met een dikke bonus in de zin van motorsetje 8287 die zo'n €80 waard is. Als ik die verkoop heb ik de set in feite gratis. Motorsetje doet nauwelijks iets met de 8285 dus heb er weinig aan (in B-model kun je de kraan automatiseren.

Gisteravond en vanochtend in elkaar gezet. :) Wat een supergaaf model, bouw was tot nu toe de lastigste vind ik. (en heb de Falcon, A-Wing, Cargo Plane, Heavy Lift Helicopter, Dom's Charger)

[knip]
Ik heb 'm hier ook staan, het valt me op dat je de velgen hebt omgedraaid. Voorkeur voor de matte ipv glimmend zilveren velgen naar buiten?

En geen idee of het normaal is, maar de stickers bij mij begonnen te breken en te verbladderen na een paar jaar... Ik vermoed door UV, maar het was een ramp om die stickers van de Lego te krijgen. Gelukkig nieuwe stickers kunnen vinden, maar wees er dus voorzichtig mee.

Overigens geen idee gehad dat de 8287 €80 waard was. Meer dan ik er ooit voor betaald heb, idd voor de B build - helaas vind ik die build veel minder interessant dan de A build...

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Yup, dat hadden ze zeker... Een weekje wachten voor dubbele korting en een best grote set erbij is de moeite waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zalmanman schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:00:
[...]

Ik heb 'm hier ook staan, het valt me op dat je de velgen hebt omgedraaid. Voorkeur voor de matte ipv glimmend zilveren velgen naar buiten?
Nee, de set is in verschillende uitvoeringen uitgebracht. Sommige sets hebben meer zilveren onderdelen dan anderen. Voornamelijk de velgen zijn in veel sets niet meer zilver. Je hebt dus een exclusievere versie mét zilveren velgen.
Mijn velgjes zijn gewoon “saai” ;)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
[...]

Ik koop de sets die ik wil, de 'gratis' cadeaus interesseren mij doorgaans niet zo. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:08:
[...]

Ik koop de sets die ik wil, de 'gratis' cadeaus interesseren mij doorgaans niet zo. (y)
@Zeehond zegt toch ook niet dat je sets moet kopen die je niet wil? Is puur een tip zodat je meer waarde voor je geld krijgt ;) De extra's koop je niet. VIP punten voor korting op een volgende aankoop en extra's die je kunt weggeven (karma?) of kunt verkopen voor een subtiel prijsje voor wat korting op je aanschaf :)

Maakt verder ook niet uit. Geniet van je nieuwe set. Gaat over de Ecto-1 toch 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 15-11-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind hem erg goed gelukt! Alleen die prijs... Oef!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weet iemand wat het verschil is tussen deze 2 bricks? Degene zonder de paaltjes is ook een beetje doorschijnend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ko-T1l6c_LEnXxBZ-N-44WZkHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ahiviRIumTZYtTow4cSjaUde.jpg?f=user_large

/edit: echt, terwijl ik op 'verstuur' klik zie ik hem in bricklink....

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 15-11-2020 16:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:23:
[...]

VIPs krijgen een gratis poster van de nieuwe film. ;) Geen vermelding van een set o.i.d.
Apart, ik ben geen VIP en toch zit er een verassing bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
PaT schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:05:
[...]

Ik vind hem erg goed gelukt! Alleen die prijs... Oef!
Voor die prijs krijg je wel meer display value dan het colosseum.

En waarschijnlijk meer bouw plezier.

[ Voor 7% gewijzigd door TheDeeGee op 15-11-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

zonoskar schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:56:
Weet iemand wat het verschil is tussen deze 2 bricks? Degene zonder de paaltjes is ook een beetje doorschijnend.
[Afbeelding]

/edit: echt, terwijl ik op 'verstuur' klik zie ik hem in bricklink....
oude zonder tubes 1955-1969
nieuwe met 1961-nu

edit:
Ah dat had je zelf ook al gezien.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Yonix schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:08:
[...]

Ze zijn niet altijd interessant hoewel dubbele vip-punten handig zijn bij een volgende aankoop. Die gratis set van volgende week krijg je ongetwijfeld wel verkocht en anders komen de stenen wellicht ergens anders wel van pas :).

Maar veel bouwplezier uiteraard :)

200 fish found!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:43
Hehe.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Em37DvNXEAEOZwT?format=jpg&name=medium

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

11320 (datum) en 538(zetels) , die getallen zijn ook niet geheel toevallig gekozen vermoed ik _O-

[ Voor 8% gewijzigd door APClll op 15-11-2020 19:42 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flam
De Colosseum speedbuild van Brick Depot:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Wat een ongelooflijk saaie set om te bouwen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
Aan alleen al die 'grondplaat' ben je flink wat tijd kwijt, zo te zien.

En ja, zo te zien heel veel herhaling qua bouwen. Hoewel ik me afvraag of dat te voorkomen is, gezien het onderwerp...

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tc99m schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:24:
Aan alleen al die 'grondplaat' ben je flink wat tijd kwijt, zo te zien.

En ja, zo te zien heel veel herhaling qua bouwen. Hoewel ik me afvraag of dat te voorkomen is, gezien het onderwerp...
Vrienden uitnodigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
Zelfs dan lijkt t me saai... goeiendag... Ik raakte al verveeld door t kijken naar de speedbuild, laat staan dat ik er 21h+ aan zou moeten besteden! Wel veel MOCs mogelijk... right?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ninjetsu NL schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:01:
[...]

Zelfs dan lijkt t me saai... goeiendag... Ik raakte al verveeld door t kijken naar de speedbuild, laat staan dat ik er 21h+ aan zou moeten besteden!
Het lijkt me wel grappig om te zien wat de minimale bouwtijd is met zoveel mensen als je wilt :D Daar vallen nog wel leuke wedstrijden van te maken :D
4 dozen, per doos 1 hoofdbouwer, 1 persoon die per stap de blokjes klaarlegt en dan nog 1 of meer die de sub-builds vast maken. Daarnaast dan nog eentje voor de catering, eentje om gevallen stukjes van de vloer op te rapen, een fysiotherapeut, etc. Ik kom op een man of 20 als ideaal aantal 8)7
Wel veel MOCs mogelijk... right?! :+
Ik zit al te wachten tot iemand het naastliggende Forum Romanum ervan maakt ja :P

[ Voor 37% gewijzigd door Mappy op 16-11-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
Boone Builds heeft al instructies voor een kasteel van 6000+ parts, hou je nog zo’n 3000 parts over voor nog een MOC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

flam schreef op maandag 16 november 2020 @ 07:13:
Boone Builds heeft al instructies voor een kasteel van 6000+ parts, hou je nog zo’n 3000 parts over voor nog een MOC
Dat lijkt leuker bouwen dan het origineel

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:00
Ondanks de build zit ik toch wel te kijken naar dat colosseum.
Ik vind het een
kers op de taart van de architecture serie.
Sommige van de architecture sets van de afgelopen jaren, zeg maar veel van deze sets de afgelopen jaren zijn meer giftshop sets. Het Robie house heeft meer met architectuur te maken dan het vrijheidsbeeld, al zal het vrijheids beeld het beter doen in een giftshop.

Nu is het colosseum aan de ene kant meer giftshop dan architectuur, maar vanwege de grootte en daarmee het detail vind ik hem het giftshop niveau overstijgen.

Ok een echte kers op de taart van deze serie had een Druzhba health spa op het formaat van het colosseum geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TJnpCoQv16cW3IuuYobZubq3Dk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qW2nMUCtqWKFgrhQIB59wlb3.jpg?f=user_large
Maar goed, daarvoor zal waarschijnlijk alleen ik voor de deur bij Lego gaan liggen. Dus colosseum vind ik echt een gave keus.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar dat pand op de foto ziet er meer uit als een Oostblok pand dat in de jaren 70 design was en vermoedelijk tegenwoordig wel een lik verf of een slopershamer kan gebruiken :X

Ik zie dat het in de Krim ligt...nou waren die Sovjets in veel dingen best goed, maar architectuur was er daar niet een van :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

vectormatic

Warlock of the doorlock

@The Eagle Over smaak valt niet te twisten toch?

Heb er wel eens over nagedacht om het palace of the soviets in lego na te bouwen, lenin minifig bovenop :P

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/fydqNflPw-YL5QpP0HW27WX6yW0-Mc6mjTXPZ-sDsOFDMeyUuTF7VrrkvkhC-wgqeVw1v37esWmyCB-QTWuRTxXYlGH6PZAhibScL4Yyu-wR1gw9S_TSkzxG1J7VCFzPE-08IaKf8xk7j2bIggOxat926TyHIZG5OrS97vONuhon8z9rfazNI0jHyzKWg20hdblOn1TazHtBvLrIOYsjRYQGGjyjobeR0zomLis

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:
Nofi, maar dat pand op de foto ziet er meer uit als een Oostblok pand dat in de jaren 70 design was en vermoedelijk tegenwoordig wel een lik verf of een slopershamer kan gebruiken :X

Ik zie dat het in de Krim ligt...nou waren die Sovjets in veel dingen best goed, maar architectuur was er daar niet een van :X
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. En ook buiten de voormalige Sovjetunie zijn genoeg voorbeelden van brutalisme/modernisme te vinden hoor. ;)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:

Serieus? Ja, smaken verschillen, maar ze hebben echt wel toonaangevende archituur gecreeerd, waar een hoop andere architecten weer door geinspireerd zijn.
Kijk voor de grap even naar deze gallerij: http://stepegphotography.com/
Daar past het gebouw in de Krim waar je het over hebt ook prima tussen. Beeldschoon toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

fishman schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:45:
[...]

Serieus? Ja, smaken verschillen, maar ze hebben echt wel toonaangevende archituur gecreeerd, waar een hoop andere architecten weer door geinspireerd zijn.
Kijk voor de grap even naar deze gallerij: http://stepegphotography.com/
Daar past het gebouw in de Krim waar je het over hebt ook prima tussen. Beeldschoon toch?
Dat is op zijn minst niet allemaal Sovietarchitectuur. Ik ken lang niet alle gebouwen maar de tweede foto is bijvoorbeeld gewoon in Groningen gemaakt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik verwacht dat in deze serie ook wel de piramides van Gizeh en de Machu Picchu, of een Mayan tempel (bijv Chichen Itza) uit gaan komen. Lijken me ook al van die saaie builds, maar doen het goed om bij AFOLs geld uit de zakken te trekken :)

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 16-11-2020 10:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
SnoeiKoei schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:51:
[...]

Dat is op zijn minst niet allemaal Sovietarchitectuur. Ik ken lang niet alle gebouwen maar de tweede foto is bijvoorbeeld gewoon in Groningen gemaakt.
Modernisme en specifiek brutalisme is niet exclusief voor de sovjetunie. ;) In Nederland (en de rest van de wereld) zijn er genoeg voorbeelden van te vinden, zie bijvoorbeeld https://oostblog.info/architectuur/brutalisme-in-nederland/.

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 16-11-2020 10:58 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
zonoskar schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:56:
Ik verwacht dat in deze serie ook wel de piramides van Gizeh en de Machu Picchu, of een Mayan tempel (bijv Chichen Itza) uit gaan komen. Lijken me ook al van die saaie builds, maar doen het goed om bij AFOLs geld uit de zakken te trekken :)
Machu Pichu zou ik nog wel interessant vinden! :*) De piramides alleen maar als je het interieur ook zou kunnen bouwen (inclusief boobytraps :9 )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:43
Dagg schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:21:
Dat ziet er zeker leuk uit. Ik vind de Batmobiel tegenvallen qua bouwen, benieuwd hou deze zal zijn.

De Defender lijkt mij leuker om te bouwen dan de Bugatti of de Sian, waarom weet ik alleen niet. Is er iemand die ze heeft en er zijn/haar mening over kan geven?
Zo, klaar met de Defender. Rustig aan gedaan.

Het motorische deel is wel veel leuker om te doen dan de Bugatti, iets minder herhaling ook. Verder denk ik uiteindelijk vergelijkbare bouwervaring. Op naar de Sian :*)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tc99m schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:56:
[...]

Modernisme en specifiek brutalisme is niet exclusief voor de sovjetunie. ;) In Nederland (en de rest van de wereld) zijn er genoeg voorbeelden van te vinden, zie bijvoorbeeld https://oostblog.info/architectuur/brutalisme-in-nederland/.
Misschien is dat wel juist de redenen waarom een dergelijk pand niet in de serie voorkomt. Niet uniek / bekend genoeg. Betonnen kolossen heb je overal.

Having said that, uit een van de gemelde links zou het wel tof zijn als mijn deze in minifig style namaakte:

Afbeeldingslocatie: http://stepegphotography.com/wp-content/uploads/2019/10/34-900x900.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als lego grote/iconische bouwwerken gaat uitbrengen, vote ik voor 'de phinx'
anyway genoeg over architectuur, terug naar lego :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/s168i8nmxiz51.jpg

kerst weer voor de deur, we gaan m in harry stijl bouwen dit jaar

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/56p1jyemhfz51.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2020 11:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:16:
[...]

Misschien is dat wel juist de redenen waarom een dergelijk pand niet in de serie voorkomt. Niet uniek / bekend genoeg. Betonnen kolossen heb je overal.

Having said that, uit een van de gemelde links zou het wel tof zijn als mijn deze in minifig style namaakte:

[Afbeelding]
Om weer terug te gaan naar het topic van dit forum: ik denk dat die rechte gebouwen te saai zijn om te bouwen in Lego. Is gewoon veel steentjes stapelen.
En ze zijn inderdaad minder vaak toeristische trekpleisters omdat ze vaak pas maximaal 50-60 jaar oud zijn. Wellicht komen ze in de Lego Architecture lijn over 50 jaar ofzo :z
Maar om ze 'betonnen kolossen' te noemen doet me toch een beetje pijn :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Ik zou het toch wel leuk vinden als men een of meerdere van de Zeven Zusters zou uitgeven in Creator sets. Denk alleen dat het een te beladen onderwerp is. Heb ooit in zo'n tooltje getracht om een van deze bouwwerken in lego te gooien maar kwam niet helemaal uit met de maatvoering.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:04
Ninjetsu NL schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:01:
[...]

Machu Pichu zou ik nog wel interessant vinden! :*) De piramides alleen maar als je het interieur ook zou kunnen bouwen (inclusief boobytraps :9 )
of er een sphinx bij zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
als lego grote/iconische bouwwerken gaat uitbrengen, vote ik voor 'de phinx'
anyway genoeg over architectuur, terug naar lego :+

[Afbeelding]

kerst weer voor de deur, we gaan m in harry stijl bouwen dit jaar

[Afbeelding]
Je bent er vroeg bij :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 19:52
Vorige week ook begonnen met de lamborghini, mooie build en blij dat er bij deze geen stickers geplakt hoeven te worden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZHcwHICc7GXCpAa3zk7A18dwGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OemtaGOqx1c8yps2PhJRwnoF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xxe1yvIfIgxAFod_9Fa-5JhRdqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edVjSdjFrJ5PRX7Ym001qPob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umfy1ZW5WlhORIAq11qDUsACivs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pz5MjcpmhUCjZLc5zKwpWm12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-X-Siac3g2G5P17eUi-Tj5b8X8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ozdDk1xdOLAWUPsrcROUXkh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

anandovic8312 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:40:
Vorige week ook begonnen met de lamborghini, mooie build en blij dat er bij deze geen stickers geplakt hoeven te worden :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die achterlampjes links zitten niet allemaal goed zo te zien.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 19:52
SnoeiKoei schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:43:
[...]

Die achterlampjes links zitten niet allemaal goed zo te zien.
Ik denk(hoop) dat het door de positie van de camera is, zal er straks eens naar kijken als ik thuis ben.
Pagina: 1 ... 14 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .