Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
@almightyarjen niet onze setting - kwam m tegen op reddit, vond t leuke setting ter inspiratieQuattroNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:06:
[...]
Gaaf idee! In m'n backlog zitten nog 3 HP bouwwerken (75948, 75953 en 75954). Paar lampjes erin en een sneeuwdeken en we hebben een mooie kersttafereeltje. Heb er weer zin in!
Lang getwijfeld tussen de Chiron en de Sian, maar toch de Chiron gedaan aangezien die al erg lang in productie is, en misschien verdwenen is als ik weer Lego geld heb.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wel een dun boekje... bouw deze poort [150x]Kungfukip schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:18:
[...]
Wat een ongelooflijk saaie set om te bouwen zeg.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Kan niet wachten tot ik met de Sian kan beginnen. Maar eerst maar eens zien of hij door dreamland.be geleverd wordt voor 206 euro. Ik heb de monochrome wanted-list al klaar staan. Voor 80 euro aan onderdelen in het zwart en grijsanandovic8312 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:40:
Vorige week ook begonnen met de lamborghini, mooie build en blij dat er bij deze geen stickers geplakt hoeven te worden
/edit: hm, hier en daar wat gewijzigd en nu kom ik op 54 euro aan onderdelen. Klinkt schappelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 16-11-2020 16:51 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wel heb ik een klein vraagje.
Voor de LEGO City 60197 trein die ik gekocht heb voor de kinderen ivm Sinterklaas, zie ik dat er 10 (!!!) AA batterijen in gaan. Het advies wat ik her en der tegenkom is om geen oplaadbare batterijen te gebruiken i.v.m. het voltage maar ik ben iets wat eigenwijs en ben ik benieuwd hoe de grootgebruikers van LEGO treinen dit hebben opgelost. Ik vind het nogal wat om 10 batterijen continue weg te mikken terwijl ik liever voor een wat duurzamere oplossing ga. Of moet ik alvast een pallet batterijen gaan bestellen bij nkon.nl of zo
Ik heb hem net afzonoskar schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:35:
[...]
Kan niet wachten tot ik met de Sian kan beginnen. Maar eerst maar eens zien of hij door dreamland.be geleverd wordt voor 206 euro. Ik heb de monochrome wanted-list al klaar staan. Voor 80 euro aan onderdelen in het zwart en grijs
/edit: hm, hier en daar wat gewijzigd en nu kom ik op 54 euro aan onderdelen. Klinkt schappelijk.
@42erik Wat is er mis met de bookmarks? Of kende je dat nog niet? Klik op een post rechts op de optie bookmark (net iets verder naar links dan "quote") en dan komt die post in je bookmarklijstje te staan. Als je daar dan op klikt kom je precies weer bij die ene post uit en kan je verder met lezen. Daarna sla je de laatst gelezen post weer op als bookmark. Die overschrijft de voorafgaande dan namelijk.
In de bookmarklijst kan je ook zien of er nieuwe posts in het topic zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door JeroenE op 16-11-2020 17:06 ]
Is geen MOC. Ik ben alleen allergisch voor al die kleuren in het chassis. Mijn Bugatti en mijn Laro heb ik beide ontkleurt. Alle (zo ver als onderdelen beschikbaar zijn) blauwe, gele, en rode onderdelen vervangen door zwart of grijs. Ziet er een stuk rustiger uit. Dit is bijvoorbeeld het chassis van de Laro:Frank_79 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:58:
[...]
Ik heb hem net af. Op welke MOC doel je? Ik kan hem zo niet vinden op Rebrickable.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n4ceY2weTnwn07xBQMS0iVGx.jpg?f=user_large)
Dit is de Bugatti:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O6zG7ccPku10mGWorENkcXeO.jpg?f=user_large)
Helaas zijn die rode en blauwe tandwielen niet in een andere kleur te krijgen, evenals die oranje schakel dingen (ja, voor 28 euro per stuk zijn ze er wel) Zo ziet het er dan uit van onderen als hij helemaal af is:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3tXPQVgtBM1zORNgsv3Wk0jf.jpg?f=user_large)
/Edit: En nog de 42069 met wheel mod:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8MrwkXuwq2ob0n9PRpGJyPZh.jpg?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 16-11-2020 17:36 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die gebruik ik ook, al anders dan jij. Ik klik dan op dat gekleurde "tekstballonnetje", die naar je laatst gelezen post zou moeten gaan, maar dat de helft van de tijd niet goed doet. Die kijkt heel leuk naar de laatste keer dat je op het forum was, ipv naar de laatste keer dat je in dat topic was.JeroenE schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:04:
@42erik Wat is er mis met de bookmarks? Of kende je dat nog niet? Klik op een post rechts op de optie bookmark (net iets verder naar links dan "quote") en dan komt die post in je bookmarklijstje te staan. Als je daar dan op klikt kom je precies weer bij die ene post uit en kan je verder met lezen. Daarna sla je de laatst gelezen post weer op als bookmark. Die overschrijft de voorafgaande dan namelijk.
In de bookmarklijst kan je ook zien of er nieuwe posts in het topic zijn.
Jouw handmatige versie zou ik eens kunnen proberen (al vind ik het raar dat dat anno 2020 handmatig moet, waarom wordt dat niet automatisch bijgehouden)
Voor de twee treinen van mijn zoontje (60197 en 60198) heb ik inderdaad geïnvesteerd in oplaadbare batterijen. Even copy/paste uit een oude e-mail: 4+2 AAA GP Recyko+ in blister - 950mAhvhal schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:51:
Inmiddels ben ik begonnen met de 'nieuwe' AT-AT, ik had de body wat groter verwacht maar misschien wordt het geheel8 wat groter als de beplating/poten/kop erop gaan.
Wel heb ik een klein vraagje.
Voor de LEGO City 60197 trein die ik gekocht heb voor de kinderen ivm Sinterklaas, zie ik dat er 10 (!!!) AA batterijen in gaan. Het advies wat ik her en der tegenkom is om geen oplaadbare batterijen te gebruiken i.v.m. het voltage maar ik ben iets wat eigenwijs en ben ik benieuwd hoe de grootgebruikers van LEGO treinen dit hebben opgelost. Ik vind het nogal wat om 10 batterijen continue weg te mikken terwijl ik liever voor een wat duurzamere oplossing ga. Of moet ik alvast een pallet batterijen gaan bestellen bij nkon.nl of zo
Dit zijn batterijen die zeer langzaam leeg lopen. Wel fijn als de trein niet continu gebruikt wordt.
Overigens ook besteld bij nkon.nl.
Ik gebruik nu steevast de Lada batterijen van Ikea. Niet duur (4x AA of AAA voor 6,-) en het schijnen Panasonic Eneloop versies te zijn (en dat zijn zeker goeie!)meesje schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:17:
[...]
Voor de twee treinen van mijn zoontje (60197 en 60198) heb ik inderdaad geïnvesteerd in oplaadbare batterijen. Even copy/paste uit een oude e-mail: 4+2 AAA GP Recyko+ in blister - 950mAh
Dit zijn batterijen die zeer langzaam leeg lopen. Wel fijn als de trein niet continu gebruikt wordt.
Overigens ook besteld bij nkon.nl.
Nog geen lange termijn ervaring met de treinen maar in andere apparaten bevallen ze goed.
Oplaadbare batterijen zijn 1.2V ipv 1.5V voor de niet oplaadbare. Een trein zal dus iets minder hard de bocht uitvliegen
[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 16-11-2020 17:27 ]
Klopt. Ik was vergeten er bij te zetten dat Ikea ook voldoet (had ik destijds hier ook als advies gekregen). Mijn batterijen waren bij nkon 6 (4+2 gratis) voor 6,25 euro. Dus keuze toen snel gemaakt.QuattroNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:26:
[...]
Ik gebruik nu steevast de Lada batterijen van Ikea. Niet duur (4x AA of AAA voor 6,-) en het schijnen Panasonic Eneloop versies te zijn (en dat zijn zeker goeie!)
Nog geen lange termijn ervaring met de treinen maar in andere apparaten bevallen ze goed.
Oplaadbare batterijen zijn 1.2V ipv 1.5V voor de niet oplaadbare. Een trein zal dus iets minder hard de bocht uitvliegen
Er zijn ook NiZn oplaadbare batterijen met 1.5V (en 1.6V). Daarnaast loopt het voltage van gewone alkaline batterijen ook langzaam terug naarmate ze leger worden.QuattroNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:26:
Oplaadbare batterijen zijn 1.2V ipv 1.5V voor de niet oplaadbare.
Ik heb hier al eens eerder over gepost met wat testjes de powered up series werken intern met max 5V (pwm 3.3V) dus oplaadbaar 6x 1.2V is geen enkel probleem en zorgt niet voor mindere prestaties/snelheid.
Af en toe hebben ze bij conrad 10 stuks aaa 800mAh voor €4, daarmee kan een de standaard trein makkelijk een paar uur mee werkend houden. Overigens, als je de remote niet gebruikt maar alleen de APP, scheelt het je weer 4 batterijen.
Daarnaast kan je ook 2 treinen op 1 remote laten werken.
Een remote lading gaat zeker 20 keer zo lang mee als een trein lading.
Daarnaast nog een protip, een goede lader die je inzicht geeft in status/capaciteit zodat je gelijke setjes kan maken, heb je meer aan dan dure accus met een hele hoge lading die je mixt met 1 slechtere. Maar dat gaat verder wel heel offtopic...
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ziet er zeker als een mooie verbetering uit! Wel weer een extra investering bij een al dure set.zonoskar schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:13:
[...]
Is geen MOC. Ik ben alleen allergisch voor al die kleuren in het chassis. Mijn Bugatti en mijn Laro heb ik beide ontkleurt. Alle (zo ver als onderdelen beschikbaar zijn) blauwe, gele, en rode onderdelen vervangen door zwart of grijs. Ziet er een stuk rustiger uit. Dit is bijvoorbeeld het chassis van de Laro:
[Afbeelding]
Dit is de Bugatti:
[Afbeelding]
Helaas zijn die rode en blauwe tandwielen niet in een andere kleur te krijgen, evenals die oranje schakel dingen (ja, voor 28 euro per stuk zijn ze er wel) Zo ziet het er dan uit van onderen als hij helemaal af is:
[Afbeelding]
/Edit: En nog de 42069 met wheel mod:
[Afbeelding]
76382 tm 76385

https://www.bricktastic.n...382-76383-76384-en-76385/
[ Voor 10% gewijzigd door Pino112 op 16-11-2020 19:27 ]
Zonder in detail te treden is het ook een oostblok sovjet pand. En ik ga je niet overtuigen om het mooi te vinden. Jouw mening is jouw mening en dat respecteer ik.The Eagle schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:25:
Nofi, maar dat pand op de foto ziet er meer uit als een Oostblok pand dat in de jaren 70 design was en vermoedelijk tegenwoordig wel een lik verf of een slopershamer kan gebruiken
Ik zie dat het in de Krim ligt...nou waren die Sovjets in veel dingen best goed, maar architectuur was er daar niet een van
Maar wat het pand intressant maakt is hoe het is ontworpen, hoe het is gebouwd.
En dan zijn we denk ik op een punt wat de architecture serie zo mooi maakte in het begin en waarom het in die vorm altijd een niche was. Het is voor architectuur liefhebbers. Veel architecten maken kleine 3d schetsjes met wat lego blokjes. En daar is deze serie op ingehaakt. De eerste sets zijn van die 3d schetsjes. Het is ook meer lego voor architectuur liefhebbers dan architectuur voor lego liefhebbers.
Wie koopt er nu de Willis tower
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xnJc5C5ArjibCRChZi4eGxdN.jpg?f=user_large)
Of Rockefeller Center
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nobegEOI5ayoxqPKm8LU2mcZ.jpg?f=user_large)
De serie heeft steeds uitgebreidere sets voorgebracht maar in eerste instantie toch meer voor architectuur liefhebbers:
Robie house
villa savoye
enz.
Dit zijn natuurlijk geen van alle sets die echt lekker zullen hebben gelopen want welke lego liefhebber loopt hier nu warm voor (ja, ikke.)? En veel van deze panden zijn niet te bezichtigen en als ze dat wel zijn zijn het niet bepaald touristische trekpleisers met een giftshop.
Dus dat ze zijn opgeschoven naar meer giftshop sets snap ik. Al vind ik het erg jammer.
En van mij hadden ze dus best een 500 euro set mogen uitbrengen waar alleen architectuur liefhebbers voor warm zouden lopen.
Tokyo Big Site had van mij ook gemogen hoor
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rQ0HPbYwJ0TRWrASvPyOAdqg.jpg?f=user_large)
Gecertificeerd ongeleid projectiel
ligt eraan, zijn ze allemaal 12v ? dat zijn ze van origine niet allemaal.Swennus schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:05:
Vraagje: ik kan van iemand 2 rolbakken (oude) lego overnemen. Er zou onder andere 3 treinen in zitten 7710, 7810 en 7730. De verkoper zegt dat alles compleet en werkend zou moeten zijn, daar moet ik maar op vertrouwen. Wat zou een normale vraagprijs zijn indien alles compleet is? Lego dozen zitten er niet meer bij helaas, wel instructies.
Ik zou het doen!
Waar kan ik dat aan zien?rammes schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:12:
[...]
ligt eraan, zijn ze allemaal 12v ? dat zijn ze van origine niet allemaal.
EDIT: ik zie dat dit alle 3 sets zijn uit 1980, toen was er toch alleen 12v?
[ Voor 15% gewijzigd door Swennus op 16-11-2020 20:29 ]
7710 en 7810 zijn treinen zonder motor, maar zijn wel wat waard. Mits alles compleet ongeveer €250.Swennus schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:17:
[...]
Waar kan ik dat aan zien?
EDIT: ik zie dat dit alle 3 sets zijn uit 1980, toen was er toch alleen 12v?
Met midden rails was toch 12V altijd? Je had er ook met 3xD-cell batterijen dacht ik en dat is 4,5V.rammes schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:12:
[...]
ligt eraan, zijn ze allemaal 12v ? dat zijn ze van origine niet allemaal.
Die laatste had het geniale klik systeem waardoor aan het einde van je rails de polariteit werd omgeschakeld en de trein terug reed. Mijn vriendin en ik zeggen nog steeds 'klik' als we bij een wandeling omkeren
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Alle treinen hebben dezelfde breedte. Ook een Powered Up trein kan je op een 12V track laten rijden, of die een middengeleider heeft of niet. Dus treinen zonder motor ook.franssie schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:09:
[...]
Met midden rails was toch 12V altijd? Je had er ook met 3xD-cell batterijen dacht ik en dat is 4,5V.
Die laatste had het geniale klik systeem waardoor aan het einde van je rails de polariteit werd omgeschakeld en de trein terug reed. Mijn vriendin en ik zeggen nog steeds 'klik' als we bij een wandeling omkeren
Hier sluit ik mij wel bij aan. Een van de dingen die de architecture serie leuk maakt (e) was inderdaad daadwerkelijk architectuur in de picture zetten. The Imperial Hotel blijft een van mijn favorieten. Ik hoop dat men nu wat groter gaat werken ook wat minder bekende architecturele hoogstandjes gaat uitbrengen al denk ik dat dat niet gaat gebeuren om dezelfde reden als jij aangeeft. Wie wil het daadwerkelijk hebben?Edgenumber schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:05:
[...]
Zonder in detail te treden is het ook een oostblok sovjet pand. En ik ga je niet overtuigen om het mooi te vinden. Jouw mening is jouw mening en dat respecteer ik.
Maar wat het pand intressant maakt is hoe het is ontworpen, hoe het is gebouwd.
En dan zijn we denk ik op een punt wat de architecture serie zo mooi maakte in het begin en waarom het in die vorm altijd een niche was. Het is voor architectuur liefhebbers. Veel architecten maken kleine 3d schetsjes met wat lego blokjes. En daar is deze serie op ingehaakt. De eerste sets zijn van die 3d schetsjes. Het is ook meer lego voor architectuur liefhebbers dan architectuur voor lego liefhebbers.
Wie koopt er nu de Willis tower
[Afbeelding]
Of Rockefeller Center
[Afbeelding]
De serie heeft steeds uitgebreidere sets voorgebracht maar in eerste instantie toch meer voor architectuur liefhebbers:
Robie house
villa savoye
enz.
Dit zijn natuurlijk geen van alle sets die echt lekker zullen hebben gelopen want welke lego liefhebber loopt hier nu warm voor (ja, ikke.)? En veel van deze panden zijn niet te bezichtigen en als ze dat wel zijn zijn het niet bepaald touristische trekpleisers met een giftshop.
Dus dat ze zijn opgeschoven naar meer giftshop sets snap ik. Al vind ik het erg jammer.
En van mij hadden ze dus best een 500 euro set mogen uitbrengen waar alleen architectuur liefhebbers voor warm zouden lopen.
Tokyo Big Site had van mij ook gemogen hoor![]()
[Afbeelding]
Die zit in de skyline van Tokyo van de architectuur serie!Edgenumber schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:05:
[...]
Tokyo Big Site had van mij ook gemogen hoor![]()
[Afbeelding]
/f/image/B2GZ1Ny8oDzOULLdUH3muIrZ.png?f=fotoalbum_large)
Zie rechtsonder.
Heb zondag de nieuwe Ghostbusters set gekocht voor mijn zoontje. Had hem gezegd dat die dan wellicht wel dinsdag of woensdag ging toekomen, maar op dit moment staat de bestelling nog altijd 'In Warehouse'. Dat was al zo van gisterenochtend. Hopelijk wordt die toch voor het weekend al geleverd..
Dit is mijn eerste bestelling bij LEGO zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 17-11-2020 09:39 ]
Mijn ervaring is ongeveer een week. Ik vroeg vorige week ongeveer hetzelfde. Maandag 9-11 besteld 16-11 was het binnen.Twixie schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:38:
Hoe lang doet LEGO er typisch over om bestellingen te shippen ?
Heb zondag de nieuwe Ghostbusters set gekocht voor mijn zoontje. Had hem gezegd dat die dan wellicht wel dinsdag of woensdag ging toekomen, maar op dit moment staat de bestelling nog altijd 'In Warehouse'. Dat was al zo van gisterenochtend. Hopelijk wordt die toch voor het weekend al geleverd..
Dit is mijn eerste bestelling bij LEGO zelf.
Nu ben ik toch benieuwd waarom de tempel links in jouw herinnering 3 verdiepingen lager is dan het origineelEdgenumber schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:30:
Het zijn leuke setjes. Ik heb hem wat aangepast met de punten die ik mij herinner uit mijn vakantie in japan. Er werd toen bij tokyo big site een modelbouw beurs gehouden waar ik ben geweest.
[Afbeelding]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Proper, hoe ziet je foto setup eruit?Dark_Angelus schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:28:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nog wat gezellige foto's van de Defender en z'n Bugatti broertje
Ja! Heel tof gedaan die hoge snelheidstrein. Dat doet mij ook meer aan Japan denken dan die blauwe-random-toren. Of ik heb er overheen gekeken maar was mij niet bekend.Edgenumber schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:30:
Het zijn leuke setjes. Ik heb hem wat aangepast met de punten die ik mij herinner uit mijn vakantie in japan. Er werd toen bij tokyo big site een modelbouw beurs gehouden waar ik ben geweest.
[Afbeelding]
Ik mis eigenlijk ook wat kleine karts die door de straten racen. Want als Winnie de Pooh / Goku / Mario door de straten scheuren zal ik nooit weer vergeten
[ Voor 3% gewijzigd door Metal Mark op 17-11-2020 09:59 ]
Voor wie het leuk vind, volg me hier op instagram: https://www.instagram.com/keverbricks/
:strip_exif()/f/image/kEG4mjaoeJRZ7nmGFH62NsRY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door keverjeroen op 17-11-2020 14:42 . Reden: typo ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Stuitte toevallig hier op, best geinig gedaan die achtbaankarretjes
Hoeveel tafels zijn dat, een stuk of tien? Ziet er een beetje uit als mijn grootte (max 6x12 wegenplaten).keverjeroen schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:14:
Sinds kort heb ik de zolder weer terug en heb ik mooie nieuwe Ikea tafels gekocht. Langzaam aan versie 2 van mijn stad begonnen te maken. Eerst maar eens een train layout neergelegd en de modulars die ik al heb terug gezet. En nu lekker verder volbouwen en aankleden. Vandaag komt er nog een leuk pakketje uit belgie met 8 9v wissels, dus kan ik een mooi stukje industrie maken waar ik de treinen kan parkeren. Verdere ideeen is een plek voor een strand/water, een stuk ruige natuur/jungle en een lekkere volle stad.
Voor wie het leuk vind, volg me hier op instageram: https://www.instagram.com/keverbricks/
[Afbeelding]
Overigens kan ik je met klem adviseren om de rails nit pal langs het randje te laten lopen als je de boel op een tafel zet. Of je moet regelmatig veel willen herbouwen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het zijn 7 tafels van 1 meter en 1 tafel van 1,20 meter (die had ik al in huis). Echt het maximale wat ik kwijt kan en er toch nog rondomheen kan lopen.The Eagle schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:33:
[...]
Hoeveel tafels zijn dat, een stuk of tien? Ziet er een beetje uit als mijn grootte (max 6x12 wegenplaten).
Overigens kan ik je met klem adviseren om de rails nit pal langs het randje te laten lopen als je de boel op een tafel zet. Of je moet regelmatig veel willen herbouwen
De rails komt uiteindelijk vast aan baseplates, zodat hij niet kan verschuiven. Dan moet ik alleen de trein niet te hard rond laten rijden..
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
hier minder ruimte; om dat te compenseren heb ik 3rd party 'rails' besteld, deze hebben een kleinere draaicirkel; krijg alleen de site en mail niet meer gevonden ... super handigThe Eagle schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:33:
[...]
Hoeveel tafels zijn dat, een stuk of tien? Ziet er een beetje uit als mijn grootte (max 6x12 wegenplaten).
//edit;

https://www.thingiverse.com/thing:2088927 <- zo iets (de radius van een cirkel)
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 17-11-2020 11:06 ]
Die Shinkansen is tofEdgenumber schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:30:
[Afbeelding]
Wil je delen wat je hebt aangepast allemaal en hoe?
Je ziet hem ook niet echt inderdaad tenzij je hoog genoeg bent in een gebouw of in het financial district bent geweest.Metal Mark schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:59:
[...]
Ja! Heel tof gedaan die hoge snelheidstrein. Dat doet mij ook meer aan Japan denken dan die blauwe-random-toren. Of ik heb er overheen gekeken maar was mij niet bekend.
...
https://static3.bigstockp.../9/large1500/98050772.jpg
[ Voor 28% gewijzigd door Dagg op 17-11-2020 10:52 ]
Heel simpel, Tokyo staat vol met tempels. En ik heb deze aangepast naar een tempel waar ik ben geweest.Moofnor schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:46:
[...]
Nu ben ik toch benieuwd waarom de tempel links in jouw herinnering 3 verdiepingen lager is dan het origineel
We liepen door tokyo eregns volledig buiten de touristische route. En we komen stom toevallig midden in een soort festival terrecht waarbij er door mannen in traditionele kledij een beeld naar een tempeltje word gedragen. Het was een heel leuk gebeuren met hele families in tradidionele kleding er omheen. Dus daar heb ik leuke herinneringen aan. De tempel uit de set dus ingekrompen om een beetje dit kleine tempeltje voor te laten stellen. Het is ook een beetje je fantasie gebruiken om het gevoel van toen terug te krijgen. De shinkansen rijdt natuurlijk ook niet onder tokyo tower door.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
bluebrixx meer voor het kleine bouwsteentjes topic heeft een Manhattan serie met gebouwen:Edgenumber schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:05:
[...]
Het is ook meer lego voor architectuur liefhebbers dan architectuur voor lego liefhebbers.
https://www.bluebrixx.com/en/items?q=manhattan
Als je, je registreerd op die website, dan kun je de instructies downloaden en dan zou je die sets dus ook met Lego kunnen bouwenbouwfraude schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:45:
[...]
bluebrixx meer voor het kleine bouwsteentjes topic heeft een Manhattan serie met gebouwen:
Vanavond ga ik de dozen ophalen, ben benieuwd. Er zitten ook nog oude losse wagons bij als het goed is, en tevens losse oude setjes uit de periode rond 1980.almightyarjen schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:09:
[...]
7710 en 7810 zijn treinen zonder motor, maar zijn wel wat waard. Mits alles compleet ongeveer €250.
holy crap; 21.000 blokjes voor 'heel' manhattan, erg benieuwd naar de prijs. helaas uitverkochtbouwfraude schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:45:
[...]
bluebrixx meer voor het kleine bouwsteentjes topic heeft een Manhattan serie met gebouwen:
Eind van de week schat ik, LEGO is niet zo rap met bestellingen.quorumz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:16:
Nou mijn ghostbusters Ecto staat nog steeds op warenhuis terwijl ik die zondag de 15e rond 7uur am besteld heb.. Zijn er anderen die hem al wel binnen hebben?
Had hem zelf net na middennacht besteld.
Zit wel eens 6 weken te wachten op mijn Bricks & Pieces bestelling, dus ben het wel wachten wel gewend
https://www.reddit.com/r/...down_project_minifig_for/

meer plaatjes;
https://imgur.com/a/qD1EpjJ
rebrickable:
https://rebrickable.com/m...odular-cathedral/#details
gok dat je een 'aardige' occasion voor de prijs van de blokjes kunt kopen
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 17-11-2020 16:59 ]
Witte kast, witte muur, neutrale kleur lamp van schuin boven erop. Weinig ingewikkelds in ieder geval

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Die van mij zou straks binnen moeten komen (vannacht mail van LEGO kort gevolgd door DPD) dus hopelijk bij jou ook?quorumz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:16:
Nou mijn ghostbusters Ecto staat nog steeds op warenhuis terwijl ik die zondag de 15e rond 7uur am besteld heb.. Zijn er anderen die hem al wel binnen hebben?
En? Ben ook benieuwdSwennus schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:10:
[...]
Vanavond ga ik de dozen ophalen, ben benieuwd. Er zitten ook nog oude losse wagons bij als het goed is, en tevens losse oude setjes uit de periode rond 1980.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
[ Voor 135% gewijzigd door Gim op 18-11-2020 08:35 ]
Oef, dure hobby inderdaad. Als je op "buy parts" klikt zit je op bijna 10k voor 94% van de onderdelen. Dat moet toch wel handiger op te lossen zijn door tactisch bepaalde sets te kopen? Het zou leuk zijn als de MOC maker er in zo'n geval bij zet welke sets hij als basis heeft gebruikt.himlims_ schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:55:
kwam deze bij reddit tegen;
https://www.reddit.com/r/...down_project_minifig_for/
[Afbeelding]
meer plaatjes;
https://imgur.com/a/qD1EpjJ
rebrickable:
https://rebrickable.com/m...odular-cathedral/#details
gok dat je een 'aardige' occasion voor de prijs van de blokjes kunt kopen
Ziet er wel erg geavanceerd uit met die bogen, glas in lood etc. Met 21000 stukjes heb je ook wel de mogelijkheid om flink wat detail aan te brengen....
Als ik het in een Bricklink wanted list gooi en op gebruikt en nieuwe parts zoek in de EU, komt ik uit op €3750. Als ik alleen in NL zoek kom ik uit op €1665, maar dan krijg je wel 74 pakketjes thuisgwystyl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:46:
[...]
Oef, dure hobby inderdaad. Als je op "buy parts" klikt zit je op bijna 10k voor 94% van de onderdelen. Dat moet toch wel handiger op te lossen zijn door tactisch bepaalde sets te kopen? Het zou leuk zijn als de MOC maker er in zo'n geval bij zet welke sets hij als basis heeft gebruikt.
Ziet er wel erg geavanceerd uit met die bogen, glas in lood etc. Met 21000 stukjes heb je ook wel de mogelijkheid om flink wat detail aan te brengen....
Het ziet er allemaal goed uit zo op het eerste gezicht. Het treinen gedeelte (7710, 7730 en 7810) zat apart in een tas, maar deze waren niet compleet. Na veel zoeken in de berg met lego heb ik ondertussen de 7730 weer compleet, op 1 stukje na (deze zit ongetwijfeld in de bak met Lego. Vanavond even kijken of de motor het nog doet (volgens de verkoper wel). Tevens zat er tussen de zak met treinen nog een losse Shell wagon (7816), en een andere wageon (7821). Alle boekjes zitten er nog bij, en van de treinen zijn de meeste stickervellen nog aanwezig. tevens nog een losse doos met allerlei rails en transformator.
In de berg met lego zitten verder veel kleinere setjes, en wat technic.
Ik hoef mij de komende tijd in ieder geval niet te vervelen, en ben benieuwd hoeveel sets ik compleet kan krijgen.
[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 18-11-2020 12:53 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 18-11-2020 12:54 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 18-11-2020 12:54 ]
En met zoontje bedoel je papa
Ik heb net de knoop doorgehakt en ga niet langer wachten tot de rode kraan goedkoper wordt. Met de kinderwenslijst en nog één of andere korting van een paar euro kwam hij onder de € 150, dus heb ik hem net besteld. Nu wachten tot hij binnen komt, en dan mag junior hier papa ook een beetje "helpen met bouwen". Hij vertelt nu nog vol trots aan iedereen die zijn Lego ziet dat hij bij de Porsche RSR heeft geholpen om het plaatwerk aan de linkerkant te maken
Ik heb voor junior ook de adventskalender besteld, ben benieuwd of hij dat leuk vindt. Dan heeft hij er in ieder geval een stapeltje poppetjes en kleine voertuigen bij; ik denk dat hij dat wel kan waarderen. Alleen het wachten tussen het openmaken van de verschillende vakjes niet
[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 18-11-2020 12:54 ]
Neen, echt wel zoontje, hij is 10.gwystyl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:07:
[...]
En met zoontje bedoel je papa? Of is hij groot genoeg om zelf zo'n unit in elkaar te zetten.....
Kwam daar vorige week ineens mee af: hij had iets gezien van Lego dat hij wou, maar wel vreesde dat het te duur was en pas 15/11 'Exclusief' in de verkoop ging, en dus schrik had dat het rap uitverkocht ging zijn. Vraag me niet waar, wellicht YouTube
Dus dan maar afgesproken dat het voor Sint én Kerst is, en zondag om 0u01 besteld
Zijn grootste build tot nu toe was de Volvo Zeux (LEGO 42081), die hij eigenlijk grotendeels alleen gebouwd heeft, en toen was hij 8, en wel 2 weken mee zoet was. Moeilijk te geloven maar de Ecto-1 heeft nog eens dubbel zoveel parts
Als ik er zo nu over nadenk, hoop ik dat dat ding niet vol met advanced building techniques zit, waardoor hij rap gefrustreerd gaat geraken... Want waarom zouden ze 18+ op die doos zetten...
[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 18-11-2020 12:15 ]
Mijn zoontje is net 5, dus die mag helpen stukjes te zoeken in de halfgesorteerde berg met stukjes en die op mijn aanwijzingen op de goede plek vastmaken. Hij is er redelijk handig in, maar ik denk dat hij zonder hulp niet veel meer dan 150 stukjes in elkaar kan zetten. Voornamelijk vanwege ongeduld en gebrek aan structuur. Hij wil alles wat hij ziet gelijk op een plek drukken; waar is wat minder boeiend, en of je eerst twee andere stukjes daar aan vast moet maken ook. Als ik hem een beetje begeleid heeft hij wel het inzicht waar het moet, maar is het na een uurtje bouwen ook wel klaar met de concentratie. Het begin is er in ieder geval, en hij vindt het leuk. Nadeel voor moeders is dat hij mij ook weer heeft aangestoken en ik dus uit mijn dark ages ben
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Marketing voor de volwassen Lego bouwers. De handleiding is altijd van het niveau 7-jarige, ongeacht wat er op de doos staat. Het enige dingetje is, hoe goed de fijne motoriek is van de bouwer. Soms is het pielen.Twixie schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:12:
Want waarom zouden ze 18+ op die doos zetten...
Tevens zit er een transformator bij (741). Heeft iemand ervaring hoe ik de trein (7730) rijdend ga krijgen? vanuit de transformator komen er 4 stekkertjes, en in de rails zitten gaatjes waarmee deze verbonden kunnen worden. Is 1 stekker voldoende om aan te sluiten met de rails, of moeten er meerdere zijn aangesloten? Het betreft de grijze rails met een middengeleider.Swennus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:07:
[...]
Het ziet er allemaal goed uit zo op het eerste gezicht. Het treinen gedeelte (7710, 7730 en 7810) zat apart in een tas, maar deze waren niet compleet. Na veel zoeken in de berg met lego heb ik ondertussen de 7730 weer compleet, op 1 stukje na (deze zit ongetwijfeld in de bak met Lego. Vanavond even kijken of de motor het nog doet (volgens de verkoper wel). Tevens zat er tussen de zak met treinen nog een losse Shell wagon (7816), en een andere wageon (7821). Alle boekjes zitten er nog bij, en van de treinen zijn de meeste stickervellen nog aanwezig. tevens nog een losse doos met allerlei rails en transformator.
In de berg met lego zitten verder veel kleinere setjes, en wat technic.
Ik hoef mij de komende tijd in ieder geval niet te vervelen, en ben benieuwd hoeveel sets ik compleet kan krijgen.
Ik ben benieuwd
Edit: de trein heeft zijn 1e rondjes kunnen rijden, maar heeft af en toe wel wat hulp nodig. Ik zal de rails eerst eens goed schoonmaken.
[ Voor 6% gewijzigd door Swennus op 18-11-2020 14:04 ]
Geweldiggwystyl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:07:
[...]
Zijn nu al gevleugelde uitspraak "wij houden niet van wachten hè papa?" komt regelmatig voorbij.
Gebruik hiervoor een licht polijstend middel. De geleiders worden dan weer aalglad en geleiden de stroom dan weer optimaal. Had bij mij toendertijd veel geholpen.Swennus schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:52:
Edit: de trein heeft zijn 1e rondjes kunnen rijden, maar heeft af en toe wel wat hulp nodig. Ik zal de rails eerst eens goed schoonmaken.
En vergeet niet de contacten van het aansluitstukje onder 1 van die geleiderails (die met het snoertje naar de trafo gaat) te reinigen.
En haal de draadjes uit het stekkertje en kort die ietsje in, de koperen draadjes kunnen groen geoxideerd zijn wat ook niet al te best geleidt.
Have fun!
De combinatie van Saturn V en Maanlander is TOP, kan ik uit ervaring zeggen. :-) En nu kan ik maar niet wachten op het Colosseum. Zijn er nog slinkse manieren om te preorderen?cordonbleu schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:05:
[...]
Die site had ik inderdaad al gevonden, maar alsnog bedankt voor de tip!
Na de Saturn V misschien de lander erbij. Daarna zien we wel weer. Anders, als het te snel gaat weet ik het wel. Dan mag het straks alleen in de berging op een display...
S@H in de gaten houd (of dit topic natuurlijkHelsie schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:24:
[...]
De combinatie van Saturn V en Maanlander is TOP, kan ik uit ervaring zeggen. :-) En nu kan ik maar niet wachten op het Colosseum. Zijn er nog slinkse manieren om te preorderen?
Dit lijkt dus inderdaad te kloppen. Hij is nu een paar uur bezig en zit al ongeveer op 1/3de van de volledige build, en het enige waarvoor hij mijn hulp kwam inroepen was om stickertjes te kleven (ben daar nogal een pietje-precies inAppieNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:16:
[...]
Marketing voor de volwassen Lego bouwers. De handleiding is altijd van het niveau 7-jarige, ongeacht wat er op de doos staat.
Dus totaal geen rationele reden waarom die doos als 18+ gemerkt staat.
Puur marketing inderdaad, er wordt een ouder publiek aangesproken met nostalgische modellen.Twixie schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:56:
[...]
Dit lijkt dus inderdaad te kloppen. Hij is nu een paar uur bezig en zit al ongeveer op 1/3de van de volledige build, en het enige waarvoor hij mijn hulp kwam inroepen was om stickertjes te kleven (ben daar nogal een pietje-precies in). Voor de rest gaat het dus enorm vlot, en veel sneller dan die Volvo Zeux (maar toen was hij nog maar 8 jaar).
Dus totaal geen rationele reden waarom die doos als 18+ gemerkt staat.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik raad de moonlander af; zowel qua bouwen als als displaymodel werd ik er uiteindelijk niet warm van (in tegenstelling tot de Saturncordonbleu schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:05:
[...]
Haha, gelukkig is Lego nog steeds niet goedkoop dus dat helpt wel mee soort van.
Maar toch, die maanlander hoort er eigenlijk wel naast.![]()
[...]
Die site had ik inderdaad al gevonden, maar alsnog bedankt voor de tip!
Na de Saturn V misschien de lander erbij. Daarna zien we wel weer. Anders, als het te snel gaat weet ik het wel. Dan mag het straks alleen in de berging op een display...

Ik heb bijvoorbeeld weer helemaal niks met het ISS, die vond ik niet mooi qua set en heb ik links laten liggen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
ISS vind ik best ok. Wellicht wat teveel herhaling maar qua geld en grootte best goed te doen.MsG schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:30:
Ik heb bijvoorbeeld weer helemaal niks met het ISS, die vond ik niet mooi qua set en heb ik links laten liggen.
Alleen waar laat ik zo'n ding?!
Met een draadje aan je lamp hangen zoals vroeger?QuattroNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:44:
[...]
ISS vind ik best ok. Wellicht wat teveel herhaling maar qua geld en grootte best goed te doen.
Alleen waar laat ik zo'n ding?!
Hier een kleine van 3 jaar, en de eerste paar pagina's lukt hem nog. Daarna gaat ie klooien.
Heeft al Lego vanaf zijn 2e.
En laatst kwam hij enorm enthousiast zijn nieuwe aanpassing laten zien
Zelf een mooie spoiler op een auto gemaakt.

Hij maakt de gekste creaties. Wel leuk om zien.
Zelf wacht ik eigenlijk dat de Saturn onder de €100 komt (hopen op Black Friday).
En twijfel enorm over de Porsche.
Oke, de Saturn V is na twee avondmomentjes al af, oepsSkybullet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:06:
[...]
Haha je hebt geen enkel idee hoe erg je nu al gedoemd bentlekker onschuldig, heerlijk
Hier ook met corona begonnen na the dark ages. ik hoor het mezelf nog goedpraten met... "Joh het is corona je hebt geen reet te doen. Koop gewoon die landrover, redelijk bedrag en leuke set. Lekker bouwen en dan kun je weer door met je leven "
Inmiddels dus de landrover, de bugatti, de rode kraan en nu gisteren de sian besteld. Dat alles sinds maart.
Wat een genot om na zo lang weer eens te doen. En het zat nog goed in de vingers. Ben er echt doorheen gevlogen. Het viel me echt op hoe zeer doordacht het bouwwerk in elkaar zit en dus ook heel stevig is. Hier hebben ze goed over nagedacht. Echt een huzarenstukje. En dan ook nog eens 1969 stukjes, kom op zeg!
Maarja. Terwijl ik deze eigenlijk niet eens echt kwijt kan in huis, ben ik toch wel stiekem aan het kijken wat voor moois er nog meer is...

IIS was een fragiel rotdingetje.. leuk om te zien, maar bij eerste beste zuchtje flikkerde die hier uitelkaarMsG schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:30:
Ik vond de Maanlander best een leuke build, en een mooie toevoeging aan de volledige raket, gezien het schaalverschil.
Hetzelfde hier... Begonnen met Central Perk tijdens de eerste golf. Ondertussen de Mustang en daarna HogwartsSkybullet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:06:
[...]
Haha je hebt geen enkel idee hoe erg je nu al gedoemd bentlekker onschuldig, heerlijk
Hier ook met corona begonnen na the dark ages. ik hoor het mezelf nog goedpraten met... "Joh het is corona je hebt geen reet te doen. Koop gewoon die landrover, redelijk bedrag en leuke set. Lekker bouwen en dan kun je weer door met je leven "
Inmiddels dus de landrover, de bugatti, de rode kraan en nu gisteren de sian besteld. Dat alles sinds maart.
Voor de oudste heb ik ook al wat Lego City staan.
En melding dat er een digitale wachtrij komt. Het zal mij benieuwen.
Is t nu zo dat als je vrijdagnacht besteld dat je dan zowel dat mini setje als het kerst gwp setje erbij krijgt (en dan ook nog 2x vip)?
Of vervalt een van de gratis setjes dat jullie weten?
Wat is sowieso de kans dat de Ecto-1 meedoet met Black Friday dit jaar? Ik verwacht dat de set te nieuw is om daaraan mee doen maar wat zijn eerdere ervaringen geweest met LEGO en BL? "Stunt" Lego weleens met heel nieuwe sets?
Niet met nieuwe sets, vooral oudere sets . Die al paar jaar in roulatie zijn.Gim schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:40:
Ik zag dat je momenteel een Mind Storm mini setje erbij krijgt als je bijv. de Ecto-1 besteld. En vooruit, een poster.
Is t nu zo dat als je vrijdagnacht besteld dat je dan zowel dat mini setje als het kerst gwp setje erbij krijgt (en dan ook nog 2x vip)?
Wat is sowieso de kans dat de Ecto-1 meedoet met Black Friday dit jaar? Ik verwacht dat de set te nieuw is om daaraan mee doen maar wat zijn eerdere ervaringen geweest met LEGO en BL? "Stunt" Lego weleens met heel nieuwe sets?
En Ecto gaat niet meedoen met BF. Is net uit.
Op Amazon heb ik de ecto-1 al kunnen kopen voor 132,55 (https://nl.pepper.com/aan...sters-ecto-1-10274-168619) wel pas februari geleverd, maar ben benieuwd.Gim schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:40:
Ik zag dat je momenteel een Mind Storm mini setje erbij krijgt als je bijv. de Ecto-1 besteld. En vooruit, een poster.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Die actie loopt tot en met 20 november, dus nee.Gim schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:40:
Omdat er sinds de Corona gekte al voorraadproblemen zijn bij S@H nam ik het zekere voor het onzekere. Ik kocht deze set reeds in oktober, tezamen met de 2 vignettes (Halloween en Kerst). Dit was wel buiten een promotieperiode, dus geen GWP of dubbele VIP punten erbij.Arunia schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:00:
Vanochtend melding kerstkrans op voorraad. Nu niet meer. Wordt wat straks met de vip Black friday. Zucht.
*semi offtopic*
Langs de ene kant is het jammer dat Lego blijkbaar geen controle heeft over z'n eigen voorraad, maar anderzijds draait de wereld gewoon dol op dit moment. Daar kan je niet omheen. Om het in perspectief te zetten: ik ben op zoek naar een huis(je) en ik krijg op dit moment zelfs niet de kans om iets te bezoeken. Huizen worden hier in de regio (Brussel <-> Antwerpen) bijna meteen verkocht aan vraagprijs of meer bij een eerste bezoek. Eenmaal ze op verzamelwebsites staan is het eigenlijk al te laat

Als men zonder verpinken zo'n grote aankopen wil doen dan begrijp ik dat een paar dozen Lego ter ontspanning ook geen probleem zijn. Dus bij gebrek aan echte huizen verkoopt Lego dan maar bouwpakketten => gevolg, tekorten op S@H
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 19-11-2020 08:07 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right

Ducati V4 R Lego build by RobinH., on Flickr

Niet alleen dat, maar het feit dat de Lego fabriek in Mexico dankzij Covid langdurig stil heeft gestaan (of zelfs nog steeds is, dat is mij niet bekend) en de Lego voor de Amerikaanse en Canadese markt dus deels uit de Europese fabrieken in Hongarije / Tsjechië moet komen, veroorzaakt tegelijkertijd dus ook lagere voorraden hier in Europa voor ons. Gecombineerd met hogere vraag omdat mensen die thuis zitten ook Lego (her-)ontdekken gaat het erg hard met de verkoop.Kapoen schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:19:
Als men zonder verpinken zo'n grote aankopen wil doen dan begrijp ik dat een paar dozen Lego ter ontspanning ook geen probleem zijn. Dus bij gebrek aan echte huizen verkoopt Lego dan maar bouwpakketten => gevolg, tekorten op S@H
Dat de Ghostbusters Ecto-1 nog niet tijdelijk uitverkocht is zal puur liggen aan het feit dat die set uitgekomen is precies één week voor het VIP weekend met mooie promo's. Zodra het VIP weekend van start gegaan is zal de Ecto-1 waarschijnlijk binnen een uur (of sneller) niet meer op voorraad zijn.
offtopic

Wij wachten met verkassen tot dit weer 'normaal' is - kansloos om dit toch te doen en over aantal jaar zegt de bank ... dat huisje is nu 100K minder waard. zit je met nog hogere schuld te kijken. velen kopen nu om te kopen - eens in de nabije toekomst gaat die bubbel stuk.
anyway; een grotere lego kamer is wel leuk

erg leuke steampunk-achtige trein - de neus van trein komt op mij iconisch over, kan m alleen niet plaatsen
dacht aan james bond / futurama - maar dat lijkt m ook neit te zijn
//edit
@crisp beetje combinatie van die van jou en deze;

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 19-11-2020 10:29 ]
Intentionally left blank
Zelfs een pre-order is niet mogelijkArunia schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:00:
Vanochtend melding kerstkrans op voorraad. Nu niet meer. Wordt wat straks met de vip Black friday. Zucht.
scintillating
Bricklinken? Als ik zo de plaatjes zie geen exclusieve onderdelen, ik zou er alleen niet te lang mee wachten, als er straks meer mensen op het idee komen kan je straks geen palmboomblaadje meer vinden op bricklink
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik wilde dit wel nog oplossen. Helaas had ik met de Pimped versie geen Axle and Pin Connector Perpendicular over, maar wel meerdere Axle and Pin Connector Perpendicular 3L with Centre Pin Hole.AppieNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:55:
Er zit trouwens rond die plek ook een bevestigingspunt om de body vast te maken aan het chassis in de pimped versie. Die pin heb ik gewoon weggelaten, want de V6 zit daar vast met een 3L pin en de bevestiging van body/chassis vond ik niet cruciaal genoeg op die plek om dat aan te passen.
Dit heb ik toen besloten te combineren met dit:
Heb op het chassis een as van 6 toegepast in plaats van 1x 4 en 1x 2. Vervolgens de vrije gekomen ruimte van 2 opgevuld met de Axle and Pin Connector Perpendicular 3L with Centre Pin Hole (waar de Pin in kan) en een Bush:AppieNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:41:
@Joster
Dat sier dingetje met de 4 pneumatic doorsluis stukjes op de 4L as had ik er expres uitgelaten omdat ik het idee had dat het meer bedoelt was voor een lijnmotor zoals de originele L6 ipv de V6 mod. Maar ik ben benieuwd wat je er mee doet, want ik wilde er zelf ook wel wat mee.
:strip_exif()/f/image/CuzHNsZtugGA3gkDiFCsOYqh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dit maakte het mogelijk hier dat sier geval aan te bevestigen:
:strip_exif()/f/image/YXvBo0hTUWblHF4fXWmNTgFY.jpg?f=fotoalbum_medium)
Daarna kan de body eroverheen en kan de rode pin (vanaf het chassis naar de body in plaats van andersom) bevestigd worden:
:strip_exif()/f/image/rEQ4NpLpv0AhiBpRi4kxxHH6.jpg?f=fotoalbum_medium)
Misschien vindt je het wat
[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 19-11-2020 12:10 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked