Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.857 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Jeroen Koopman schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:31:
Ik ben de afgelopen maanden bezig geweest met een nieuw project,

[...]
Het bodywork is alles behalve standaard, en het bied me veel mogelijkheden om functies toe te voegen, wat toch wel een van de leukste dingen is aan het maken van MOCs.

Het chassis en interieur zijn nu af. Het resultaat tot zo ver:

[...)
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk detail toe te voegen, en aan de onderkant is veel van de techniek te zien, ik vind het namelijk een beetje zonde om dat allemaal weg te stoppen
Succes met je de bodywork!
Intern al ingewikkeld genoeg, buitenkant is ook een beste uitdaging...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

vectormatic

Warlock of the doorlock

@AppieNL Dat is een tof mechanisme van Charbel!

Wat de A-pilars van de Sian betreft, dat is toch bij elke lego auto? Ik kan me niet anders bedenken dan dat de A-pilars nooit echt structureel iets toevoegen, je moet het altijd hebben van een stijf dak en een goede verbinding tussen dak en vloerplan. Wat dat betreft zijn lego autos net cabrios, 0 stijfheid uit je dakconstructie.

Viel me bij de dodge charger ook weer op trouwens, ik heb aardig men best gedaan om de boel wat stijver te maken, maar als je em in het midden naar beneden drukt zie je toch het hele ding flexen. Volgens mij heeft de Chiron dat zelfs onder zn eigen gewicht al..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Donker Lego, heel donker...
Afbeeldingslocatie: https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/original/1562/15626911/3747630-image002%282%29.jpg

Voor de liefhebbers van Kerstspecials, volgende week verschijnt er een nieuwe poging in het SW universum:

Voor de mensen die graag 'die andere versie' uit 1978 nog eens willen bekijken >:) :

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 09:26
GeeBee schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 05:09:
[...]

Succes met je de bodywork!
Intern al ingewikkeld genoeg, buitenkant is ook een beste uitdaging...
Dankje! ik heb al een begin gemaakt, maar het wordt inderdaad nog een flinke klus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
vectormatic schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:03:
Wat de A-pilars van de Sian betreft, dat is toch bij elke lego auto? Ik kan me niet anders bedenken dan dat de A-pilars nooit echt structureel iets toevoegen, je moet het altijd hebben van een stijf dak en een goede verbinding tussen dak en vloerplan. Wat dat betreft zijn lego autos net cabrios, 0 stijfheid uit je dakconstructie.
Klopt, meeste Lego auto's hebben geen A-pillars die steun bieden, maar die hebben dan (meestal) wel een middenconsole die verstevigd doorloopt van voor naar achteren. Bij die Sian houdt dat in de middenconsole net op voor het dasboard, en daar buigt die dus als je hem verkeerd oppakt.

Deed de Chiron dit ook al zeg je? Was me daar niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Jeroen Koopman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:20:
[...]

Dankje! ik heb al een begin gemaakt, maar het wordt inderdaad nog een flinke klus :D
Mijn ervaring met auto's op die schaal: technisch in 3-4 weken 'klaar'. Bodywork: 3-4 maanden :D

Mooi begin iig met het binnenwerk. Succes met de body.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:52
Ik kon het niet laten, toch nog twee oude Legogebouwtjes opgepikt hier in de buurt (een postkantoor en een tankstation), met nog een paar voertuigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72cZES0_oVkBwBCXSsiqJq4xMVo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IY2zcArdcXxwSfcYdNt2Wyaw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhoZylpXQcQIsyurY8TnJxYSvcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8XtkFGz7o928Npz3tiVXHJR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAQI0bbYsyum07gNg3QW8n7_r6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwJeFqGtqReDc8hFxXsD5Imj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSAZFXtRKIG-vKDfNQsqkSLrjIA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWNXYLXsGWgDlqtfSYkGQs8H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzyuuMvEnCyZ48jebLeuUGVJUwE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXmzVosUBI9OuSqGOtbY5nrQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik zat te twijfelen of ik niet de oude wegplaat bij het tankstation zou leggen, maar dit heeft ook wel wat, vind ik :)

Iets in die oude sets spreekt mij erg aan, misschien nog wel meer dan de nieuwe! Ik denk omdat het zo simpel is, en je toch meteen ziet wat het is.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:54:
[...]

Klopt, meeste Lego auto's hebben geen A-pillars die steun bieden, maar die hebben dan (meestal) wel een middenconsole die verstevigd doorloopt van voor naar achteren. Bij die Sian houdt dat in de middenconsole net op voor het dasboard, en daar buigt die dus als je hem verkeerd oppakt.

Deed de Chiron dit ook al zeg je? Was me daar niet opgevallen.
Mja, vaak is de "tunnel" van de middenconsole ook niet groot/stijf genoeg om de boel echt lekker stevig te maken, de charger heeft er ook last van, en die heeft ook netjes van voor tot achter een dubbellaags chassis.

De Chiron boog voor mij al merkbaar tijdens het bouwen, zodra beide chassishelften aan elkaar zaten voelde ik em flexen als ik em bij 1 as oppakte. Met al het bodywerk er omheen werd het er ook niet beter van.. Op zich geen giga probleem, maar voor mij wel een teken dat de chiron echt tegen de grenzen van het mogelijke met lego aanloopt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Tijd voor een terugkeer van een studded Technic beam chassis dus! :)

Maar goed, misschien moeten ze de A-pillars gewoon dragend maken, scheelt al een hoop.

[ Voor 39% gewijzigd door AppieNL op 10-11-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 17:02
FongWan schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:48:
[...]

Gaaf dat je de 80101 hebt, neem aan dat je die gehaald hebt in HK.

80107 gaat er wel komen. De 80106 Story of Nian vind ik een beetje jammer. Alleen voorkant van het huis. De Nian is wel er gaaf gedaan en zou hem bijna daarvoor alleen willen halen.

Als ik de 80101 had zou ik het wel weten. De 80106 halen en kijken of ik die twee sets tot een huis zou kunnen maken als MOC.

Zodat je ze kan smenvoegen net als de modulars met pins (80106 als voorkant vastzetten op 80101) of een open scharnier zoals Mos Eisley open gaat zodat als het dicht is een huis is en je het open kan maken voor de binnenkant.

Ach ja, ik kan eigenlijk alleen hopen op een heruitgave van 80101. Die vind ik echt mooi maar de premium prijzen zijn niet leuk meer.

@flam mocht je van de 80101 af willen voor een schappelijke prijs dan hou ik mij aanbevolen :P
De 80101 idd in HK gehaald. Op de dag dat de set uit kwam 1.5 uur in de rij gestaan voor de winkel open ging, want zou de volgende ochtend weer terug naar NL vliegen.

Lijkt erop dat de 80101 voor de 80106 past, we hebben al wat ideetjes ervoor dus de set blijft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 09:26
AppieNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:57:
[...]

Mijn ervaring met auto's op die schaal: technisch in 3-4 weken 'klaar'. Bodywork: 3-4 maanden :D

Mooi begin iig met het binnenwerk. Succes met de body.
Bedankt, komt vast goed! Ik heb inderdaad vergelijkbare ervaringen zover, maar ik heb het idee dat deze iets langer gaat duren (alleen maar mooi, hoef ik niet te denken over volgende projecten :+)

edit
vectormatic schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:15:
[...]

De Chiron boog voor mij al merkbaar tijdens het bouwen, zodra beide chassishelften aan elkaar zaten voelde ik em flexen als ik em bij 1 as oppakte. Met al het bodywerk er omheen werd het er ook niet beter van.. Op zich geen giga probleem, maar voor mij wel een teken dat de chiron echt tegen de grenzen van het mogelijke met lego aanloopt.
Het is op zich mogelijk om hem stijver te bouwen, het chassis van mijn Ford flext nauwelijks (de achterkant zakt een paar mm als ik de vooras vast pak), maar ik heb er ook veel werk in gestoken om flex te voorkomen, aangezien dat een probleem was bij mijn vorige projecten.

[ Voor 53% gewijzigd door Jeroen Koopman op 10-11-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dankzij @FongWan , @flam en @D75 (damn you! *shake fist*) ben ik beginnen twijfelen om al dan niet een aantal van die Chinese feestelijke sets aan te schaffen.

Een combinatie/moc van 80105 Chinese New Year, 80104 Lion Dance en de aankomende 80107 Spring Lantern Festival lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:20:
Maar goed, misschien moeten ze de A-pillars gewoon dragend maken, scheelt al een hoop.
Helemaal eens, enige probleem is dat een A-pilar vaak in 2 of 3 dimensies onder een hoek staat, en er voor zover ik weet weinig onderdelen zijn die dat compact en stevig voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 12:44
the___butcher schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:37:
[...]

Ik gebruik de Chris box serie van Hornbach (https://www.hornbach.nl/s...sortiment/chris--_-%7Cbox). In een L-box kun je 6 tot de nok gevulde verdelers kwijt, plus een dekseltray. Geeft je 28 bakjes in verschillende groottes. Ik heb mijn Rough Terrain Crane (42082, 4057 stukjes) in zo'n box en dat werkt echt prima.
Nadeel is dat je tijdens het bouwen wel alle trays moet uitstallen, maar dan is alles ook wel overzichtelijk bij de hand.
Even voor mijn beeldvorming en inschatting.. Met 4057 stukjes, is zo'n box dan vol, kom je eigenlijk ruimte tekort of zou er nog meer bij kunnen indien gewenst?

Het lastigste aan sorteren vind ik eigenlijk dat ik 4 groepen LEGO in thuis heb. Dat van beide kinderen bewaren we in feite per set (in elkaar of in zakken in de doos), de LEGO van mij van vroeger is nog vermengd met hetgeen dat van m'n broer is en dat zit nu gesorteerd op kleur (daar moet dus echt nog wat mee) en mijn huidige LEGO sets staan in elkaar. Eigenlijk wil ik de sets van de kinderen en die van mij van heden ten dage het liefst per set bewaren (of puur mijn Technic / Creator + sets van nu vermengen volgens een sorteersysteem op onderdeel / soort). De LEGO van vroeger gebeurt niet zo heel veel mee, dus dat wordt puur alle sets van m'n broer bij elkaar zoeken, bouwen en dat door hem laten ophalen :P Neig voor mijn eigen sets naar zoiets als die boxen van Hornbach. Alles van vroeger wat nu op kleur zit wordt gewoon heel veel zoekwerk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27
LEGO Italië heeft vandaag de datum bekendgemaakt waarop het LEGO Colosseum (10276) officieel gelanceerd zal worden. Volgens de save-the-date flyer wordt het geheim op vrijdag 13 november om 15.00 uur onthuld en wordt de megaset uitgebreid gepresenteerd.

De structuur (met meer dan 9.000 onderdelen) is het "grootste LEGO-model dat ooit is geproduceerd", aldus de aankondiging op de Italiaanse website. Het LEGO Colosseum maakt indruk met veel aandacht voor detail om het zo getrouw mogelijk weer te geven.

Bron: Promobricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Metal Mark schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:38:
LEGO Italië heeft vandaag de datum bekendgemaakt waarop het LEGO Colosseum (10276) officieel gelanceerd zal worden. Volgens de save-the-date flyer wordt het geheim op vrijdag 13 november om 15.00 uur onthuld en wordt de megaset uitgebreid gepresenteerd.

De structuur (met meer dan 9.000 onderdelen) is het "grootste LEGO-model dat ooit is geproduceerd", aldus de aankondiging op de Italiaanse website. Het LEGO Colosseum maakt indruk met veel aandacht voor detail om het zo getrouw mogelijk weer te geven.

Bron: Promobricks
Enkele foto's (van de doos) van het Colosseum zijn al geleaked, waaronder deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jxipNqmmmNd1cip3a5qVgKKTt4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rxsscqrTeMzUu9j99gM15yxF.jpg?f=user_large
Volgens mij is een flink deel van die 9000 steentjes gebruikt voor de donkergrijze ondergrond :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

chrisO schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:45:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij is een flink deel van die 9000 steentjes gebruikt voor de donkergrijze ondergrond :/
wat een ding, ik mis wel de opdringerige verklede gasten in gladiatorpak die 20€ vragen voor een foto :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
@vhal oh, praat me niet over die gasten. Heb ze betaald van de foto's waren leuk, maar achteraf zeuren om geld. Pfff. Haha.

Die set is overigens wel heel mooi. Blijf het jammer vinden dat ze niets met het Colosseum doen. Sterker nog, überhaupt in Rome doen ze weinig met dat soort gebouwen. Iets met geld uit geven als je ook kunt verdienen met minimaal geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Arunia schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:57:
@vhal oh, praat me niet over die gasten. Heb ze betaald van de foto's waren leuk, maar achteraf zeuren om geld. Pfff. Haha.

Die set is overigens wel heel mooi. Blijf het jammer vinden dat ze niets met het Colosseum doen. Sterker nog, überhaupt in Rome doen ze weinig met dat soort gebouwen. Iets met geld uit geven als je ook kunt verdienen met minimaal geld uitgeven.
Ik beken iets over een uitdrukking met een klok en klepel, maar hebben ze niet een aantal van die grote monumenten (zoals de Trevi fontein) 'geprivatiseerd' omwille van renovatiekosten? Volgens mij beslist de (lokale) overheid niet zelf meer wat ermee gebeurd.

"Deze brood en spelen werden U aangeboden door..."

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 10-11-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:49:
[...]

wat een ding, ik mis wel de opdringerige verklede gasten in gladiatorpak die 20€ vragen voor een foto :+
Die worden straks wellicht als GWP promo verkocht door LEGO :P. En mocht je die dan mislopen dan zijn er vast aardige handelaars die er eentje voor een symbolische prijs van €20 aan je willen doorverkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:06:
[...]

Ik beken iets over een uitdrukking met een klok en klepel, maar hebben ze niet een aantal van die grote monumenten (zoals de Trevi fontein) 'geprivatiseerd' omwille van renovatiekosten? Volgens mij beslist de (lokale) overheid niet zelf meer wat ermee gebeurd.

"Deze brood en spelen werden U aangeboden door..."
precies; 1. euros zijn er simpelweg niet, 2. nodige wordt verkocht (china/privaat) om beetje in kas te krijgen. ga je dat aan de samenleving spenderen (sociale voorzieningen) of semi vervallen ruine?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Kapoen Dat zou best kunnen en geloof je daarin ook zeker in. Wij zijn er met huwelijksreis onder andere geweest. En dat viel ons op (naast Florence, Pisa en Venetië waarbij dit toch in onze ogen veel minder speelde).
Opknappen ten behoeve van geld verdienen. Aan de andere kant, weet ik zeker dat niet gerenoveerd het ook genoeg geld binnen brengt.

Bij wie het ligt, dat heb ik uiteraard niet uitgezocht, vandaar.

Was niet de bedoeling om er een discussie over te starten. Sorry!
Terug naar de Lego!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Arunia schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:39:
Was niet de bedoeling om er een discussie over te starten. Sorry!
Terug naar de Lego!
Geen probleem hoor, in dit geval hebben beide met elkaar te maken denk ik :)

Misschien heb ik met de aankoop van mijn eerste architecture set ooit (Trevi fontein) dus ook onrechtstreeks een ander bedrijf gesponsord met beeldrechten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46

Eurionair

Senior Destructor

[...]

[Afbeelding]
Tja, en als ik het goed zie een adviesprijs van bijna 500 euro. Daarbij lijkt mij veel herhaling te zitten in deze build. Het mag er dan uiteindelijk wel imposant uitzien maar mijn ding gaat het niet worden.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:43

QuattroNL

It is I.

Eurionair schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:46:
Tja, en als ik het goed zie een adviesprijs van bijna 500 euro. Daarbij lijkt mij veel herhaling te zitten in deze build. Het mag er dan uiteindelijk wel imposant uitzien maar mijn ding gaat het niet worden.
Idem hier.
Ik hou wel van mooie architectonische hoogstandjes en dit is zeker een gave build en hij zal er irl absoluut imposant uit zien maar én het (vermoedelijk) hoge reperterende bouwen én de aanschafprijs zijn toch zeker de reden dat ik deze echt niet aan ga schaffen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:53

Maximus

There is no substitute

[...]

[Afbeelding]
Voorzie wel wat repetitive building. Vond dat ook minder leuk bij de London Bus.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dit is wel een beetje zuur, afgelopen maand de Grand Piano gekocht bij lego. Staat ie nu voor 100,- goedkoper op Amazon. Dacht dat het een exclusive was die alleen bij Lego zelf te koop zou zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:45
dr86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:48:
Dit is wel een beetje zuur, afgelopen maand de Grand Piano gekocht bij lego. Staat ie nu voor 100,- goedkoper op Amazon. Dacht dat het een exclusive was die alleen bij Lego zelf te koop zou zijn.
ik koop zoiezo niet bij amazon. Een groot misdadig bedrijf is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
mark777 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:53:
[...]

ik koop zoiezo niet bij amazon. Een groot misdadig bedrijf is het.
Ik ben zelf ook geen fan van amazon maar 100,- goedkoper dan de adviesprijs van 350,- vind ik wel echt een bedrag waarbij ik me moet afvragen waarom ik het nog bij lego zelf zou kopen. Zeker zo snel na release, het is niet dat deze set al een jaar oud is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

dr86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:42:
[...]

Ik ben zelf ook geen fan van amazon maar 100,- goedkoper dan de adviesprijs van 350,- vind ik wel echt een bedrag waarbij ik me moet afvragen waarom ik het nog bij lego zelf zou kopen. Zeker zo snel na release, het is niet dat deze set al een jaar oud is ofzo.
Amazon verkoopt het een paar dagen voor deze prijs, totdat hun ingekochte voorraad op is. Ze verkopen het nu tegen inkoopprijs en pakken elders hun winst wel. Het verdienmodel van ze.

Ik koop er ook niet. Als ik wat wil wacht ik wel op aanbiedingen van anderen. Amazon stinkt mij gewoon teveel en dat maakt een prijsverschil niet goed. Bij Lego koop ik ook niet (tot op heden), inderdaad meestal een veel hogere prijs dan de gemiddelde retailprijs na enige tijd. Maar met mijn drie grote Technics sets heb ik ook nog niet veel bijgedragen tot op heden. :P Wil tzt de Liebherr nog wel, maar die is mij nu nog te duur.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
dr86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:48:
Als hij nog in doos zit kun je hem wellicht nog retour doen naar LEGO ;) Dacht je dat de set tijdelijk exclusive bij LEGO zou zijn? Dan had je ook kunnen wachten ;) Dan had je hem te zijner tijd wellicht bij een A-tembo of zo kunnen kopen met een subtiele korting.

In elk geval niet naar de Amazon prijs kijken als je hem daar toch niet zou willen halen. Geeft een vertekend beeld. Eenzelfde met die Ecto-1 die onlangs zo goedkoop werd aangeboden.

Gewoon genieten van de set :) :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:47
Hoofdstuk 4 was wel een beetje saai, geen technische dingen meer, alleen die bak in elkaar prikken.

Hoofdstuk 1 en 2 vond ik het leukst, lekker technisch en goed opletten dat je niks fout doet of deeltjes vergeet zoals ik :9

Maar hij is af!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/wFRnT57MKN1YcDbg4XoJkyLp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:
[...]

Als hij nog in doos zit kun je hem wellicht nog retour doen naar LEGO ;) Dacht je dat de set tijdelijk exclusive bij LEGO zou zijn? Dan had je ook kunnen wachten ;) Dan had je hem te zijner tijd wellicht bij een A-tembo of zo kunnen kopen met een subtiele korting.

In elk geval niet naar de Amazon prijs kijken als je hem daar toch niet zou willen halen. Geeft een vertekend beeld. Eenzelfde met die Ecto-1 die onlangs zo goedkoop werd aangeboden.

Gewoon genieten van de set :) :)
Uiteraard al begonnen aan de set, maar dacht inderdaad dat de set in wel een stuk langer exclusive zou blijven bij lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
FastFred schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:31:
Hoofdstuk 4 was wel een beetje saai, geen technische dingen meer, alleen die bak in elkaar prikken.

Hoofdstuk 1 en 2 vond ik het leukst, lekker technisch en goed opletten dat je niks fout doet of deeltjes vergeet zoals ik :9

Maar hij is af!

[Afbeelding]
mooie set. zat te denken of ik hem zelf ook zou kopen. Heb ook een volvo shovol dus wel mooi bijelkaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
mark777 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:52:
[...]

mooie set. zat te denken of ik hem zelf ook zou kopen. Heb ook een volvo shovol dus wel mooi bijelkaar. :)
Ff prijs in de gaten houden, nu 212 euro bij Bol, vorige week 187 euro dus meteen besteld

Welke shovel heb je? Recent model?

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 10-11-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Weet iemand hoe lang het kan duren voordat een bestelling van Lego.com binnen is? Ik had 09-11-2020 een bestelling gedaan en betaald via Paypal. Ik verwacht hem niet binnen een dag zoals bij coolblue o.i.d maar hoop niet dat ik drie weken mag wachten ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@Webgnome Normaal zou het niet zo lang moeten duren, of het moet om een preorder zijn gegaan natuurlijk.
Mijn ervaring, maar dat is nog pre-corona, is dat het met uiterlijk een week wel binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
@Webgnome Heb je op 9-10 of op 9-11 besteld? ;) Als je al een maand wacht, zou ik contact opnemen met de klantenservice, want dat is echt ongebruikelijk bij LEGO (als het product op voorraad is).
Op de website kun je zien of je bestelling al is verzonden.

In mijn ervaring zijn bestellingen bij de LEGO webshop er binnen een paar dagen tot een week. De vertragende factor is vaak DPD waarbij het lastig is om een goed bezorgmoment te prikken, of dat je het naar een afhaalpunt laat brengen waar het dan toch later dan gepland wordt geleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 11-11-2020 09:58 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik had de datum verkeerd. Het is inderdaad 9-11. Dan wacht ik nog wel een weekje.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Webgnome schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:50:
Ik had de datum verkeerd. Het is inderdaad 9-11. Dan wacht ik nog wel een weekje.
Eergisteren besteld dus... beetje geduld lijkt me niet verkeerd. Maar je zou toch gewoon aan de status van de bestelling moeten zien hoe ver het is? Verzendbevestiging etc. Zolang je die niet hebt hoef je ook niet op de deurmat klaar te gaan zitten.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:54:
[...]

Ff prijs in de gaten houden, nu 212 euro bij Bol, vorige week 187 euro dus meteen besteld

Welke shovel heb je? Recent model?
Ik gok dat @mark777 de 42030 heeft. Die past inderdaad heel goed bij die nieuwe set. Zag de combo van die twee ook al in een Youtube filmpje. Voor het speelplezier gaat zoiets erg goed samen :)

Wat ik wel tof vind aan de 42114 is het feit dat je twee versnellingen hebt die je met de afstandbediening (smartphone) kunt gebruiken. Zoiets moet toch ook wel te doen zijn met het oude PF systeem. Een aparte motor die het schakelen op zich neemt.

Op Youtube (via Eurobricks?) wel nog iets gezien van iemand die bezig was met een automatische versnellingsbak. Zag er tof uit, alleen werkte het niet goed :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
SnoeiKoei schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:58:
[...]

Eergisteren besteld dus... beetje geduld lijkt me niet verkeerd. Maar je zou toch gewoon aan de status van de bestelling moeten zien hoe ver het is? Verzendbevestiging etc. Zolang je die niet hebt hoef je ook niet op de deurmat klaar te gaan zitten.
Inderdaad beetje geduld. De bestelling staat nog op 'in warehouse'. Vandaar dat het even vroeg. En ik werk veel thuis dus dan wil je wel eens wat anders. Ben nu op de deurmat aan het werk :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gim schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:58:
[...]

Ik gok dat @mark777 de 42030 heeft. Die past inderdaad heel goed bij die nieuwe set. Zag de combo van die twee ook al in een Youtube filmpje. Voor het speelplezier gaat zoiets erg goed samen :)

Wat ik wel tof vind aan de 42114 is het feit dat je twee versnellingen hebt die je met de afstandbediening (smartphone) kunt gebruiken. Zoiets moet toch ook wel te doen zijn met het oude PF systeem. Een aparte motor die het schakelen op zich neemt.
Ja die had ik inmiddels ook gevonden, gaaf ding.

De 42114 heeft in de app een 2e GUI waar je alle 3 versnellingen handmatig kunt selecteren.

Je hebt dan Manual en Auto, in Auto heb je alleen de keus uit Forward en Reverse. En in Manual krijg je een selector waar je de versnellingsbak vast kunt zetten in 1, 2 of 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

kan je bij Rebrickable ook zoeken naar MOC's met een bepaald onderdeel? Ik heb nog zo'n PF servo motor liggen en ik wil daar "iets" mee gaan doen en ik zoek inspiratie.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Ik denk dat je met PF in de richting van een servo met de draaiknop controller zou moeten gebruiken, dan in combinatie met de chiron versnellingsbak selector en misschien wat gear reductie, en kan je waarschijnlijk dezelfde truuk uithalen, alleen is de bediening minder fool proof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
[...]

Op Youtube (via Eurobricks?) wel nog iets gezien van iemand die bezig was met een automatische versnellingsbak. Zag er tof uit, alleen werkte het niet goed :/
nope ik heb de 42081 LEGO Technic Volvo Concept Wiellader. grappige is dat deze als B model ook een kiepwagen heeft. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
almightyarjen schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:45:
kan je bij Rebrickable ook zoeken naar MOC's met een bepaald onderdeel? Ik heb nog zo'n PF servo motor liggen en ik wil daar "iets" mee gaan doen en ik zoek inspiratie.
Yep, als je naar het onderdeel gaat kan je zien in welke MOCs (en sets) hij voorkomt.
Ik denk dat je deze servo motor bedoeld?

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

mortael schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:03:
[...]

Yep, als je naar het onderdeel gaat kan je zien in welke MOCs (en sets) hij voorkomt.
Ik denk dat je deze servo motor bedoeld?
Yes bedankt! Ik was al op die pagina geweest, maar dus niet ver genoeg naar beneden gescrolled :')

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wie kan me een leuke, interessante Technic set adviseren (die niet EOL is)?

Het gaat me dan waarschijnlijk om Technic sets die op technisch vlak gewoon iets leuks, uitdagend, vernieuwend te bieden hebben. Gewoon niet te klein, maar ook niet extreem groot en/of te duur.

Ducati Panigale V4 R (42107) en Rode Kraan (42082) zijn me al bekend, dus die hoeven niet meer geadviseerd te worden ;) Sets zoals de supercars (Sian, Bugatti) en Control+ sets (Top Gear e.d.) ook even buiten beschouwing gelaten; sowieso al vanwege de prijs. De Landrover heb ik al.

Ik zat zelf te denken aan 42112 - Betonmixer, omdat het eens wat anders is, maar geen idee of die zijn geld waard is. Dom's Dodge Charger (42111) trekt me niet gelijk en ga het niet halen omdat het toevallig van F&TF is. Heeft deze op technisch vlak echt iets leuks te bieden? Puur afgaand op de buitenkant ga ik liever voor een Creator Expert variant :P

Ik weet niet of ik toevallig nog een pareltje van dit jaar of vorig jaar gemist heb die ik écht moet overwegen of dat er iets bekend is voor volgend jaar wat echt een must-have gaat zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Gim op 11-11-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Joster schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:17:
[...]

Even voor mijn beeldvorming en inschatting.. Met 4057 stukjes, is zo'n box dan vol, kom je eigenlijk ruimte tekort of zou er nog meer bij kunnen indien gewenst?
Met deze set zit de doos redelijk vol, maar dit is erg afhankelijk van hoe groot de stukjes zijn. Zo'n grote technic set bevat veel grote stukjes.
Het lastigste aan sorteren vind ik eigenlijk dat ik 4 groepen LEGO in thuis heb. Dat van beide kinderen bewaren we in feite per set (in elkaar of in zakken in de doos), de LEGO van mij van vroeger is nog vermengd met hetgeen dat van m'n broer is en dat zit nu gesorteerd op kleur (daar moet dus echt nog wat mee) en mijn huidige LEGO sets staan in elkaar. Eigenlijk wil ik de sets van de kinderen en die van mij van heden ten dage het liefst per set bewaren (of puur mijn Technic / Creator + sets van nu vermengen volgens een sorteersysteem op onderdeel / soort). De LEGO van vroeger gebeurt niet zo heel veel mee, dus dat wordt puur alle sets van m'n broer bij elkaar zoeken, bouwen en dat door hem laten ophalen :P Neig voor mijn eigen sets naar zoiets als die boxen van Hornbach. Alles van vroeger wat nu op kleur zit wordt gewoon heel veel zoekwerk..
Ik bewaarde de lego van de kinderen ook eerst per set, maar heb het nu allemaal bij elkaar. Legoën is voor mij ook creatief doorborduren op bestaande sets of iets helemaal nieuws creëren. Ik werd op een gegeven moment gek van mezelf omdat ik de set niet door elkaar wilde halen.
Nu alles dus in de Chris-boxen. Voor de kinderen heb ik twee van die L-boxen met in iedere box zes verdelers en een deksel-tray. In totaal 2x7x4=56 verschillende bakjes. Er zitten nu zo'n 8000-8500 stukjes in, en daarmee zitten de boxen tsjokvol. Uitgepakt ziet dat er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gSfqm1j/IMG-20201018-174909765.jpg

Qua sortering heb ik de stukjes gesorteerd op type/functie. Dus een bakje met alle wielen/banden. Een bakje met alle platte plaatjes 2x1 en 2x2, een bakje met alle stukjes met een 'click-handje', enz. Kleuren allemaal door elkaar, dat vind je makkelijk terug in zo'n hoop.
Om bestaande set's nog enigszins makkelijk terug te vinden heb ik een excel-file opgezet waarbij ik alle sets (te importeren via bijvoorbeeld https://brickset.com/) kan sorteren op 'mijn' bakjes-volgorde ipv op kleur, zoals achterin de boekjes. Een mens moet toch bezig blijven :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Joster schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:17:
[...]

Waarom wil je de Lego van je kinderen per set bewaren? Hoe kunnen ze nu creatief gaan bouwen als alles gescheiden opgeborgen is? :| Gooi alles in een grote bak of meerdere kleinere bakken en laat ze lekker creatief zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
Bij jonge kinderen kunnen ze de hoeveelheid Lego niet overzien en laten ze het hier grotendeels links liggen, terwijl ze het per setje wel leuk vinden om te maken.

Wellicht hebben we ook iets teveel. O-)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
Señor Sjon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:40:
Bij jonge kinderen kunnen ze de hoeveelheid Lego niet overzien en laten ze het hier grotendeels links liggen, terwijl ze het per setje wel leuk vinden om te maken.

Heel herkenbaar! Ik probeer het ook een beetje gescheiden te houden.
Ik heb nu een paar bakjes met Lego Classic setjes voor het creatief bouwen en een aantal city bakjes voor de city setjes.
Dat gaat nu best goed, eerst werd alles afgebroken en bleef er niks overeind, een groot slagveld en dan wordt er niet meer naar om gekeken.
Nu houden ze de leukste setjes in elkaar en bouwen ze met de creatieve bakjes steeds iets om het spel op dat moment uit te breiden O+
En uiteraard zo nu en dan bouwsessies met z'n allen, blijft leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
[...]
Zoiets moet toch ook wel te doen zijn met het oude PF systeem. Een aparte motor die het schakelen op zich neemt.
Ja hoor, Sheepo had het al met een servo in de Mustang en een m-motor in z'n Rubicon.

Daarna is het nog wel verder verfijnd door mensen. Een betrouwbare servo schakel stepper die ik vond op Youtube zit ook in mijn Rolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Hi. Ik heb een nogal detailvraag over het bouwen van de Sian. Wellicht dat een van jullie de ervaring heeft, of een beter inzicht dan ik..

Ik ben dit model aan het bouwen. Bij stap 713 constateer ik dat ik het staafje van 5,5 niet geheel in het bouwsel gestoken krijg. Als gevolg hiervan steekt deze dus een stukje uit en loopt het rubberen ding schuin. Kan het zijn dat hier een foutje zit in de handleiding (ik volg de digitale versie) of doe ik hier iets fout..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ek5q0hR3xu-11DhX86Qo-vktGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VeEQMMzet4uybWWooIHTBOtJ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY1Y5cOA3R3moSIOuETyYKorv_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOktfGVI6Zq7usWS53tby3pz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Frank_79 op 11-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

@Frank_79 Ik heb hem hier ook zo gebouwd. Met dat groene helikopterblad erboven ziet het er wel logisch uit vind ik.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:22
Frank_79 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:32:
Hi. Ik heb een nogal detailvraag over het bouwen van de Sian. Wellicht dat een van jullie de ervaring heeft, of een beter inzicht dan ik..

Ik ben dit model aan het bouwen. Bij stap 713 constateer ik dat ik het staafje van 5,5 niet geheel in het bouwsel gestoken krijg. Als gevolg hiervan steekt deze dus een stukje uit en loopt het rubberen ding schuin. Kan het zijn dat hier een foutje zit in de handleiding (ik volg de digitale versie) of doe ik hier iets fout..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk zonder ervaring met de Sian dat dit zo hoort, een staafje van 5,5 gaat ook nooit helemaal passen hier door dat er maar ruimte is voor max 4 door de opstaande rand waar die tegenaan komt. Dan heb je nog 1,5 over voor erbuiten waarvan er 1 gebruikt wordt door dat rubberen ding en die 0,5 dus voor het uitsteken zorgt.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
J2S schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:39:
@Frank_79 Ik heb hem hier ook zo gebouwd. Met dat groene helikopterblad erboven ziet het er wel logisch uit vind ik.
Thanks. Dat stelt me gerust 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
tabaqui schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:51:
[...]

Denk zonder ervaring met de Sian dat dit zo hoort, een staafje van 5,5 gaat ook nooit helemaal passen hier door dat er maar ruimte is voor max 4 door de opstaande rand waar die tegenaan komt. Dan heb je nog 1,5 over voor erbuiten waarvan er 1 gebruikt wordt door dat rubberen ding en die 0,5 dus voor het uitsteken zorgt.
Nou precies, dat was mijn gedachte dus ook. Aangezien alles zo strak past en uitgelijnd is, begon ik te twijfelen.. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 07:41
https://www.bricktastic.n...-jaar-langer-beschikbaar/

Tree house waarschijnlijk toch niet EOL, hopelijk komt er dan nog een mooie aanbieding ergens komend jaar 😋

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
ingmar_loko schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
https://www.bricktastic.n...-jaar-langer-beschikbaar/

Tree house waarschijnlijk toch niet EOL, hopelijk komt er dan nog een mooie aanbieding ergens komend jaar 😋
Gaaf, heb aangegeven dat ik deze wel als verjaardagcadeau zie zitten...en dat is komende maand al.. 8)

• FongWan
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

flam schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:52:
[...]

De 80101 idd in HK gehaald. Op de dag dat de set uit kwam 1.5 uur in de rij gestaan voor de winkel open ging, want zou de volgende ochtend weer terug naar NL vliegen.

Lijkt erop dat de 80101 voor de 80106 past, we hebben al wat ideetjes ervoor dus de set blijft :) .
Nice, geluk dat je die nog kon krijgen voordat je terug moest. Ik ben benieuwd naar je ideetjes en zie graag wat het is geworden.
Kapoen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:10:
Dankzij @FongWan , @flam en @D75 (damn you! *shake fist*) ben ik beginnen twijfelen om al dan niet een aantal van die Chinese feestelijke sets aan te schaffen.

Een combinatie/moc van 80105 Chinese New Year, 80104 Lion Dance en de aankomende 80107 Spring Lantern Festival lijkt me wel wat.
Lol, join us in the festivities :p heb hetzelfde idee met die drie setjes. Speel ook met het idee om de Spring Lantern 2x te halen.

Ach ja, zo blijf je aan de gang. Eerst maar eens gaan kijken of ik ooit een city kan maken met een "Chinatown". Poort als ingang en de overige sets/elementen als straat/wijk. Maar dat zal nog wel een tijd duren.

Ben sinds dit jaar uit mijn dark ages.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 11:38

RBH

Ik kon het niet laten om een klein setje te kopen deze dagen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y5CwWcn/image0.jpg

• Joster
the___butcher schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:11:
[...]

Met deze set zit de doos redelijk vol, maar dit is erg afhankelijk van hoe groot de stukjes zijn. Zo'n grote technic set bevat veel grote stukjes.
Heb de L-box gisteren gewoon gehaald en heb de Defender afgebroken en per stukjes soort gesorteerd, werkte prima! De 42099 van mezelf ga ik er denk ik ook bij doen.
[...]

Ik bewaarde de lego van de kinderen ook eerst per set, maar heb het nu allemaal bij elkaar. Legoën is voor mij ook creatief doorborduren op bestaande sets of iets helemaal nieuws creëren. Ik werd op een gegeven moment gek van mezelf omdat ik de set niet door elkaar wilde halen.
Nu alles dus in de Chris-boxen. Voor de kinderen heb ik twee van die L-boxen met in iedere box zes verdelers en een deksel-tray. In totaal 2x7x4=56 verschillende bakjes. Er zitten nu zo'n 8000-8500 stukjes in, en daarmee zitten de boxen tsjokvol. Uitgepakt ziet dat er ongeveer zo uit:

[Afbeelding]
Helaas is voor mijn kinderen LEGOën niet creatief doorborduren op bestaande sets, die bouwen echt het liefst uit een boekje zonder al teveel zoekwerk. De een speelt er vervolgens uitgebreid mee, de ander laat het staan tot het weer uit elkaar gaat ;(
Qua sortering heb ik de stukjes gesorteerd op type/functie. Dus een bakje met alle wielen/banden. Een bakje met alle platte plaatjes 2x1 en 2x2, een bakje met alle stukjes met een 'click-handje', enz. Kleuren allemaal door elkaar, dat vind je makkelijk terug in zo'n hoop.
Zo heb ik mijn Defender nu ook gesorteerd inderdaad, als ik hem binnenkort op ga bouwen volgens de Pimped handleiding van jb70 ga ik ervaren hoe het zoeken me hiermee bevalt ;)

In die zin is het wel een goede test. Als het me bevalt dan overweeg ik deze boxen ook te halen voor mijn LEGO van vroeger (ca. 20k stuks). Voor die van de kinderen zou het ook nog kunnen, maar als die echt puur per set willen blijven bouwen dan heeft het niet zoveel meerwaarde.
Om bestaande set's nog enigszins makkelijk terug te vinden heb ik een excel-file opgezet waarbij ik alle sets (te importeren via bijvoorbeeld https://brickset.com/) kan sorteren op 'mijn' bakjes-volgorde ipv op kleur, zoals achterin de boekjes. Een mens moet toch bezig blijven :Y)
Op brickset heb ik inderdaad ook nagenoeg al mijn sets (+ die van de kinderen + die van vroeger + die van mijn broer van vroeger) in een lijst gezet. Ik snap alleen nog niet helemaal wat je dan bedoelt met het sorteren per set per 'bakjes-volgorde'?

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 12-11-2020 10:01 ]

• Joster
chrisO schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:37:
[...]

Waarom wil je de Lego van je kinderen per set bewaren? Hoe kunnen ze nu creatief gaan bouwen als alles gescheiden opgeborgen is? :| Gooi alles in een grote bak of meerdere kleinere bakken en laat ze lekker creatief zijn. :)
Dit hebben we geprobeerd, alle sets van de kinderen (tussen de 10k en 15k stukjes) in een paar grote bakken, gerangschikt op 'grove onderdelen'. Dus wielen, minifigs, grote plates / bricks, etc wel van elkaar gescheiden. Er gebeurde helemaal niets mee. Het werd een grote frustratie zoektocht omdat ze gewoon vanuit de boekjes wilden bouwen.
Señor Sjon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:40:

Het werd dus precies dit, het werd een grote bende en er werd niet meer naar om gekeken. Vroeger had ik juist alles bij elkaar, bouwde ik een paar setjes (autootjes, huisje, politiebureau) uit het boekje en verder ontwikkelden we al bouwend onze eigen stad. Met mijn kinderen nu is het niets van dat :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
Joster schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:56:
[...]

Dit hebben we geprobeerd, alle sets van de kinderen (tussen de 10k en 15k stukjes) in een paar grote bakken, gerangschikt op 'grove onderdelen'. Dus wielen, minifigs, grote plates / bricks, etc wel van elkaar gescheiden. Er gebeurde helemaal niets mee. Het werd een grote frustratie zoektocht omdat ze gewoon vanuit de boekjes wilden bouwen.

[...]

Het werd dus precies dit, het werd een grote bende en er werd niet meer naar om gekeken. Vroeger had ik juist alles bij elkaar, bouwde ik een paar setjes (autootjes, huisje, politiebureau) uit het boekje en verder ontwikkelden we al bouwend onze eigen stad. Met mijn kinderen nu is het niets van dat :F
Part counts zijn natuurlijk ook wel anders dan vroeger. En het was voor mijn gevoel duurder/steen, dus je had ook minder sets. De collectie van mijn kinderen is al bijna groter dan mijn collectie tot ~1993.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Gim schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:26:
Wie kan me een leuke, interessante Technic set adviseren (die niet EOL is)?

Het gaat me dan waarschijnlijk om Technic sets die op technisch vlak gewoon iets leuks, uitdagend, vernieuwend te bieden hebben. Gewoon niet te klein, maar ook niet extreem groot en/of te duur.

Ducati Panigale V4 R (42107) en Rode Kraan (42082) zijn me al bekend, dus die hoeven niet meer geadviseerd te worden ;) Sets zoals de supercars (Sian, Bugatti) en Control+ sets (Top Gear e.d.) ook even buiten beschouwing gelaten; sowieso al vanwege de prijs. De Landrover heb ik al.

Ik zat zelf te denken aan 42112 - Betonmixer, omdat het eens wat anders is, maar geen idee of die zijn geld waard is. Dom's Dodge Charger (42111) trekt me niet gelijk en ga het niet halen omdat het toevallig van F&TF is. Heeft deze op technisch vlak echt iets leuks te bieden? Puur afgaand op de buitenkant ga ik liever voor een Creator Expert variant :P

Ik weet niet of ik toevallig nog een pareltje van dit jaar of vorig jaar gemist heb die ik écht moet overwegen of dat er iets bekend is voor volgend jaar wat echt een must-have gaat zijn?
Ik heb de Betonmixer 42112 gekocht omdat mijn zoontje van 3 plots die dingen helemaal tof vond. Ik kan je zeggen dat de set een best hoog speelgehalte heeft, maar technisch niets uitdagend heeft. De trommel kan ronddraaien waarbij je met een hendel kunt kiezen tussen handmatig en wielaandrijving. De trommel heeft daarnaast schoepen waarmee de grijze busjes inderdaad uit de trommel kunnen draaien. Deze feature in combinatie met de wielaandrijving geeft dat bij vooruit rijden de busjes netjes in de trommel blijven, maar bij achteruit rijden dus eruit komen. Daarnaast de standaard features als de "nep 4-in-lijn motor" en 2 stuurassen. Verder vind ik het jammer dat er een klein schaalverschil zit tussen de Betonmixer en bijv. de autotransporter 42098 en de gele kraan 42108. Met name de gele kraan zou in dezelfde schaal echt perfect langs de betonmixer passen. De rode kraan is wel echt een paar slagen groter.

• Gim
  • Niet online
PatrickPR schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:39:
[...]

Ik heb de Betonmixer 42112 gekocht omdat mijn zoontje van 3 plots die dingen helemaal tof vond. Ik kan je zeggen dat de set een best hoog speelgehalte heeft, maar technisch niets uitdagend heeft. De trommel kan ronddraaien waarbij je met een hendel kunt kiezen tussen handmatig en wielaandrijving. De trommel heeft daarnaast schoepen waarmee de grijze busjes inderdaad uit de trommel kunnen draaien. Deze feature in combinatie met de wielaandrijving geeft dat bij vooruit rijden de busjes netjes in de trommel blijven, maar bij achteruit rijden dus eruit komen. Daarnaast de standaard features als de "nep 4-in-lijn motor" en 2 stuurassen. Verder vind ik het jammer dat er een klein schaalverschil zit tussen de Betonmixer en bijv. de autotransporter 42098 en de gele kraan 42108. Met name de gele kraan zou in dezelfde schaal echt perfect langs de betonmixer passen. De rode kraan is wel echt een paar slagen groter.
Je zoontje van 3 is al bezig met Lego Technic? :o Als hij de lading van de betonmixer dan maar niet opeet of zo. Beton ligt zwaar op de maag :+

Hmm ja, wel een goed punt. De betonmixer heeft dus wel een leuk speelgehalte (net zoals die gele kraan, althans lijkt me), maar technisch wat te kort komingen zoals het achteruit rijden e.d. De schaal is wel een goede. Nu vroeg ik inderdaad om een kleinere set, maar in deze was het inderdaad wel mooi geweest als hij dan zo'n beetje van het formaat vuilniswagen (mack anthem b-model) was geweest. Met een scherp retail prijsje was je dan voor zo'n €90 wel blij :)

Eens op Eurobricks kijken of er al iets goeds is bedacht m.b.t. het achteruit rijden. Ik was deze topic al tegengekomen.

Heb zo het vermoeden dat ik verder gewoon maar afwacht totdat er nog iets leuks op de markt komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 12-11-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Gim schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:48:
[...]

Je zoontje van 3 is al bezig met Lego Technic? :o Als hij de lading van de betonmixer dan maar niet opeet of zo. Beton ligt zwaar op de maag :+

Hmm ja, wel een goed punt. De betonmixer heeft dus wel een leuk speelgehalte (net zoals die gele kraan, althans lijkt me), maar technisch wat te kort komingen zoals het achteruit rijden e.d. De schaal is wel een goede. Nu vroeg ik inderdaad om een kleinere set, maar in deze was het inderdaad wel mooi geweest als hij dan zo'n beetje van het formaat vuilniswagen (mack anthem b-model) was geweest. Met een scherp retail prijsje was je dan voor zo'n €90 wel blij :)

Heb zo het vermoeden dat ik gewoon maar afwacht totdat er nog iets leuks op de markt komt.
Oké, hij wordt eind november 4 jaar ;) . Bouwen doet hij uiteraard niet, maar er mee spelen wel. Dingen in de mond stoppen doet hij al lang niet meer. Soms moet ik hem een handje helpen of uitleggen dat iets blokkeert of niet verder kan, met name bij gemotoriseerde sets. Maar hij is gek op de Rode kraan 42082 en vind het geweldig om er dingen mee op te hijsen. De haak omlaag/omhoog kan hij zelf, en met de hand draaien ook. De kleinere Gele Kraan met handbediening is nog wat te zwaar voor hem, de knoppen krijgt hij niet gedraaid.

De Mercedes Arocs 42043 vind hij ook leuk. Ik heb de pneumatiek eraf gehaald. Samen spelen we er dan mee, hij rijd en ik bedien de bak.

Heerlijk oldskool, maar de Scanner Truck 8479 speelt hij ook graag mee. Qua bediening is die heel simpel en kan hij helemaal zelf, zowel de grijparm als de bak bedient hij met de hendels en battery pack. Als de banden weer door de kamer rollen heeft hij de grootste lol. Heerlijk om te zien dat hij die interesse al zo vroeg heeft. Voor nu is het alleen nog het spelen, voor het bouwen heeft hij het geduld niet al begrijpt hij wel hoe het werkt (met bijv. Lego City sets).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
PatrickPR schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:08:
[...]

Oké, hij wordt eind november 4 jaar ;) . Bouwen doet hij uiteraard niet, maar er mee spelen wel. Dingen in de mond stoppen al lang niet meer. Soms moet ik hem een handje helpen of uitleggen dat iets blokkeert of niet verder kan, met name bij gemotoriseerde sets. Maar hij is gek op de Rode kraan 42082 en vind het geweldig om er dingen mee op te hijsen. De haak omlaag/omhoog kan hij zelf, en met de hand draaien ook. De kleinere Gele Kraan met handbediening is nog wat te zwaar voor hem, de knoppen krijgt hij niet gedraaid.

De Mercedes Arocs 42043 vind hij ook leuk. Ik heb de pneumatiek eraf gehaald. Samen spelen we er dan mee, hij rijd en ik bedien de bak.

Heerlijk oldskool, maar de Scanner Truck 8479 speelt hij ook graag mee. Qua bediening is die heel simpel en kan hij helemaal zelf, zowel de grijparm als de bak bedient hij met de hendels en battery pack. Als de banden weer door de kamer rollen heeft hij de grootste lol. Heerlijk om te zien dat hij die interesse al zo vroeg heeft. Voor nu is het alleen nog het spelen, voor het bouwen heeft hij het geduld niet al begrijpt hij wel hoe het werkt (met bijv. Lego City sets).
Oh tof, je hebt die (42043) ook. M'n zoontje is er dus ook in geïnteresseerd; maakte maar een grapje met het eten van onderdelen :P Het mooie aan Technic: papa mag bouwen, het kind kan er mee spelen en ofschoon de Technic set groot is is het wel maar één ding en ligt niet de hele woonkamer vloer vol met pijnlijke steentjes >:)

De 42030 staat in de woonkamer en de 42043 is in reparatie door ondergetekende omdat zoonlief het toch wel jammer vond dat de pneumatische functies momenteel niet te gebruiken zijn. Goed moment voor mij om de 42043 dan gelijk maar RC te maken, zodat die vrolijk kan samenwerken met de 42030 8)

Hmm... misschien dat ik die betonmixer toch ga overwegen. Zo te zien zijn er genoeg mensen die zich eraan storen dat het ding niet goed werkt als hij achteruit rijdt, dus dan zou je vermoeden dat er genoeg slimme mensen zijn die er een toffe MOD voor weten te verzinnen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the___butcher
  • Laatst online: 00:46
Joster schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:56:
[...]
Op brickset heb ik inderdaad ook nagenoeg al mijn sets (+ die van de kinderen + die van vroeger + die van mijn broer van vroeger) in een lijst gezet. Ik snap alleen nog niet helemaal wat je dan bedoelt met het sorteren per set per 'bakjes-volgorde'?
Standaard is de lijst van Brickset gesorteerd op kleur, net als de lijst achterin de boekjes bij de sets. Ik wil de lijst graag opnieuw sorteren zodat ik eerst alle blokjes uit bakje 1, dan alle blokjes uit bakje 2, enz kan halen. Anders blijf ik heen en weer zoeken tussen mijn 56 bakjes. Ik heb dus een soort mapping table gemaakt tussen brick-number en bakje-nummer, zodat ik de lijst van Brickset kan sorteren volgens mijn opbergsysteem. Kost bij de eerste sets wat werk, maar bij de meeste nieuwe sets wordt 90% van de blokjes al herkend en hoef ik alleen de nieuwe blokjes te mappen.
Ik merk dat mijn kinderen (5 en 6) juist creatiever worden doordat de blokjes op functie gesorteerd zijn. Ze kunnen echt gericht zoeken naar een specifiek blokje zonder door duizenden blokjes in een grote doos te moeten zoeken.
Het terug opruimen van de blokjes in het sorteersysteem is nog wel een uitdaging, vooral voor de jongste. Maar op een regenachtige zondagmiddag een paar honderd stukjes uitsorteren heeft ook wel iets meditatiefs :D .

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Misschien wil ik ook weer eens wat lego setjes aanschaffen.
Wat ik echter niet begrijp is de de prijzen op Brickwatch een stuk hoger zijn dan op Bricklink.

Nu snap ik dat de ene vooral "gewone" winkels zijn, en de andere een online marktplaats, maar wat zijn jullie ervaringen met kopen via Bricklink? En waarom doet niet iedereen dat dan?

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:19
Baytep schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:16:
Wat ik echter niet begrijp is de de prijzen op Brickwatch een stuk hoger zijn dan op Bricklink.

Nu snap ik dat de ene vooral "gewone" winkels zijn, en de andere een online marktplaats, maar wat zijn jullie ervaringen met kopen via Bricklink? En waarom doet niet iedereen dat dan?
Je moet er langer op wachten, geen garantie dat het compleet is of toch wel de seals gebroken, beschadigingen bij verzenden, verzendkosten etc. Bij een normale winkel kan het altijd nog retour. Als marktplaats goedkoper is dan bricklink zou ik het eerder in persoon ophalen via een verkoper daar bij dezelfde prijs.

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:59

Mijn ervaringen met Bricklink zijn uitstekend. Bestel er regelmatig onderdelen om sets compleet te maken. Sommige sets op Bricklink zijn beduidend goedkoper, maar dat zijn dan ook voornamelijk sellers uit het buitenland. Reken dan ook op forse verzendkosten dat het voor Nederlandse buyers toch weer duur uitpakt. Ik kies eigenlijk altijd alleen maar voor Nederlandse sellers. Maar als je een mooie set ziet tegen een goede prijs, gewoon doen! Kijk dan wel even naar de reviews van de betreffende store, maar over het algemeen zijn het shops die het heel serieus aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m

Bricklink is tweedehands verkoop. De set kan geopend, gebruikt, incompleet, etc. zijn.

En ook bij gesealde sets ga je op Bricklink (zo lang de set nog in de winkel verkrijgbaar is) ook niet boven de reguliere winkelprijs zitten. Dan koopt niemand die van je natuurlijk, want in de winkel is hij goedkoper.

Pas als LEGO stopt met de productie van een set (end of life), gaan de prijzen van (gesealde) sets op Bricklink stijgen.

scintillating

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:25:
[...]

Bricklink is tweedehands verkoop. De set kan geopend, gebruikt, incompleet, etc. zijn.
daarvoor heb je optie 'new/used' in menu zitten; bij new heb ik nog nooit een geopend/gebruikt/incompleet setje bemachtigd

• Tc99m
Ik bedoelde het ook als voorbeeld ;)

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Setnummer: 10276
Naam: LEGO 10276 Roman Colosseum
Aantal stenen: 9036 stenen
Aantal minifiguren: geen
Schaal: micro
Prijs: €499,99
Reguliere verkoop: 27 november 2020

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/11/LEGO-10276-Roman-Colosseum-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/11/LEGO-10276-Roman-Colosseum-4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/11/LEGO-10276-Roman-Colosseum-3.jpg

bron; https://www.bricktastic.n...osseum-gelekt-verpakking/

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 12-11-2020 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:37:
Promobricks.de geeft ook aan dat er een GWP komt in het thema van deze set: artikel link
Helaas geven ze alleen een link naar een wazig plaatje op instagram.
Stonewars.de heeft op basis daarvan een render gemaakt, dus neem het voorlopig met een korrel zout:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/11/lego-10276-colosseum-gwp-box-1.jpg

*edit* samenvatting op bricktastic.nl: link

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 12-11-2020 14:51 ]

• Webgnome
himlims_ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:37:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

bron; https://www.bricktastic.n...osseum-gelekt-verpakking/
jeetje mina wat een ding zeg. 9000+ steentjes. Prijstechnisch is deze dan weer een stuk beter dan de Star Destroyer die de helft aan steentjes heeft en bijna 150 euro duurder is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
Webgnome schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:52:
[...]

jeetje mina wat een ding zeg. 9000+ steentjes. Prijstechnisch is deze dan weer een stuk beter dan de Star Destroyer die de helft aan steentjes heeft en bijna 150 euro duurder is.
Wel heel veel van dezelfde stenen :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Denk dat je gek wordt van de stenen, aangezien ze allemaal dezelfde kleur hebben.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Webgnome
Wij hebben hier een vrij grote tafel in de woonkamer staan maar als ik dit zo zie denk ik dat er een tweede tafel bij moet om alleen maar fatsoenlijk te kunnen sorteren..

Strava | AP | IP | AW

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Webgnome schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:02:
Wij hebben hier een vrij grote tafel in de woonkamer staan maar als ik dit zo zie denk ik dat er een tweede tafel bij moet om alleen maar fatsoenlijk te kunnen sorteren..
Sorteren? ;)

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27
Wat een gigantische set. 57 bij 27 cm. Dan zijn twee A4-tjes naast elkaar en dan nog eentje staand. Dat is behoorlijk oppervlak. Wat moet je er mee heen? Een schattig tafel-piece is het niet meer. Dit is typisch zo'n set die je eerst in echt wil bekijken. Ik hou het liever bij de kleine schattige landscapes. Tokio is echt prachtig (L)

• Kapoen
Metal Mark schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:08:
Wat een gigantische set. 57 bij 27 cm. Dan zijn twee A4-tjes naast elkaar en dan nog eentje staand. Dat is behoorlijk oppervlak. Wat moet je er mee heen? Een schattig tafel-piece is het niet meer. Dit is typisch zo'n set die je eerst in echt wil bekijken. Ik hou het liever bij de kleine schattige landscapes. Tokio is echt prachtig (L)
De Sydney Opera House set heeft een grotere 'voetafdruk':
Measures over 11" (28cm) high, 25" (63cm) wide and 15" (38cm) deep
En ook de Tower Bridge laat zich niet onbetuigd:
Completed model measures an impressive 40" (102 cm) long, 17" (45 cm) high and 10" (26 cm) wide.

• Tc99m
Kapoen schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:27:
[...]

[...]

[...]
Zoveel zichtbare studs... Op de Colosseum-set is alles gladgemaakt met tiles, weet eigenlijk niet welke van de twee opties me meer aanspreekt.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Het colosseum is 52 x 59! cm en 27cm hoog. Qua oppervlak dus meer dan 2 x 2 A4tjes
[...]

[...]
Colosseum is een stukje groter dan het Sydney Opera House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
PatrickPR schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:39:
[...]

Dat de trommel draaid terwijl hij rijdt vind ik juist tof gedaan. Dat als je achteruit rijdt alles er dan uitvliegt is wel logisch. Je kan dat simpel voorkomen door handel in neutraal of handmatig te zetten als je achteruit rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eigenlijk had de Colloseum set een A model moeten hebben met hoe het er vroeger uit moet hebben gezien en als B-model dat wat nu op de doos staat. Dat lijkt me nou cool. Maar goed, dan zouden er nog meer steentjes in hebben moeten zitten :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

zonoskar schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:10:
Eigenlijk had de Colloseum set een A model moeten hebben met hoe het er vroeger uit moet hebben gezien en als B-model dat wat nu op de doos staat. Dat lijkt me nou cool. Maar goed, dan zouden er nog meer steentjes in hebben moeten zitten :)
Als je er twee koopt valt dat er vastwel van te maken O-)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

Ik vermoed dat het nu tan parts hamsteren wordt via Bricklink om te modden.
De SW Cantina, Harry Potter sets en nu dit Colloseum beest...lots of tan!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:04
QuattroNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:38:
Ik vermoed dat het nu tan parts hamsteren wordt via Bricklink om te modden.
De SW Cantina, Harry Potter sets en nu dit Colloseum beest...lots of tan!
Voordeel is dan ook weer wel dat mensen die sets ook gaan uitparten en via bricklink verkopen. oftewel dat dark tan plots een stuk goedkoper en beter beschikbaar wordt via bricklink.

Voor mij hoeft het collosseum in elk geval niet. Ondanks dat ik er 2 jaar geleden geweest ben en het een pracht gebouw vond. Voor 500 euro zijn er mooiere sets te vinden.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[...]

[...]

[...]
The opera house staat op mijn verlanglijstje O-)

en dank jullie voor de reacties op mijn vraag voor Lego-opslag _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Afas op 12-11-2020 18:11 ]

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 08:58
avdieren schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:08:
[...]

Voordeel is dan ook weer wel dat mensen die sets ook gaan uitparten en via bricklink verkopen. oftewel dat dark tan plots een stuk goedkoper en beter beschikbaar wordt via bricklink.

Voor mij hoeft het collosseum in elk geval niet. Ondanks dat ik er 2 jaar geleden geweest ben en het een pracht gebouw vond. Voor 500 euro zijn er mooiere sets te vinden.
Zomer 2021: 300 euro... denk ik

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Heb de Taj Mahal al staan, pastie mooi naast :-)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

Afas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:31:
[...]

Bij mij staat ie op de lijst om weg te gaan...geen plek meer voor nieuwe builds... (heb nog 2 sw's en een modular in doos staan...)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:04
Afas schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:31:
[...]

De sydney opera house is al 2 jaar uit de handel, wordt lastig om die nog voor normale prijzen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:19
Recent iets besteld met 100 euro korting door VIP punten in te wisselen. Als ik dit item retourneer, ben ik de vip punten dan kwijt of krijg ik de punten evenals het resterende bedrag retour?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

HBSVDK schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:23:
Recent iets besteld met 100 euro korting door VIP punten in te wisselen. Als ik dit item retourneer, ben ik de vip punten dan kwijt of krijg ik de punten evenals het resterende bedrag retour?
als t goed is krijg je die automatisch retour - zo niet, even bellen

LEGO® Klantenservice
00800 5346 5555
+441753826003*

Maandag tot vrijdag 09:00-17:00 MET

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 13-11-2020 10:27 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .