Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.852 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
chrisO schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
[...]

De DB5 is zwaar overpriced (vanwege licenties???) De London Bus heeft 1686 onderdelen en kost maar 129.99.
Helaas is die compleet nieuwe voorruit ook gemaakt van het krasgevoelige nieuwe milieu vriendelijkere 'plastic'. :|
Dus als je de Ecto-1 koopt, bekijk de voorruit goed en bij krasjes direct naar de klantenservice en een nieuwe aanvragen/eisen! Lego begint de laatste jaren meer en meer de kantjes eraf te lopen betreffende de kwaliteit van de steentjes :'(
Misschien heel stom hoor maar kun je geen screenprotector kopen en die er op plakken? Het zou niet nodig moeten zijn maar als tussenoplossing?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:57:
[...]

Misschien heel stom hoor maar kun je geen screenprotector kopen en die er op plakken? Het zou niet nodig moeten zijn maar als tussenoplossing?
Het probleem is vooral dat hij uit de doos al bekrast is, dan heb je niks aan je screenprotector die je er achteraf op wilt plakken :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
chrisO schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
...en bij krasjes direct naar de klantenservice en een nieuwe aanvragen/eisen! Lego begint de laatste jaren meer en meer de kantjes eraf te lopen betreffende de kwaliteit van de steentjes :'(
Dat klinkt wel interessant, doen ze dat ook gemakkelijk bij Lego? Bekraste 'ruiten' nieuw sturen?

Zo had ik van de week set 31105 cadeau gedaan aan mijn vriendin, en ook daar zaten her en der krasjes op de doorzichtige panelen dat ruiten moeten voorstellen.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
FastFred schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
Ik heb het idee dat de aandrijving behoorlijk over ingewikkeld is met al die tandwielen, of hij moet meerdere versnellingen vooruit hebben ofzo
Hij heeft 3 versnellingen vooruit en een neutraal (waarin de bak kan kiepen). Ipv 3 'versnellingen' in de app zoals de top gear auto, bouw je het dus ouderwets en schakel je door het tweede motortje te laten schakelen tussen de versnellingen in het onderstel. Je kan dus manual schakelen, maar als je gewoon 'gas' geeft in de app, schakelt hij automatisch in het model.

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 06-11-2020 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:59
mortael schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:18:
[...]

Dat klinkt wel interessant, doen ze dat ook gemakkelijk bij Lego? Bekraste 'ruiten' nieuw sturen?

Zo had ik van de week set 31105 cadeau gedaan aan mijn vriendin, en ook daar zaten her en der krasjes op de doorzichtige panelen dat ruiten moeten voorstellen.
Ja. Mijn Fiat 500 had ook een flinke kras op de voorruit. Met ongeveer een week had ik een nieuwe in huis. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
AppieNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:10:
[...]

Hij heeft 3 versnellingen vooruit en een neutraal (waarin de bak kan kiepen). Ipv 3 'versnellingen' in de app zoals de top gear auto, bouw je het dus ouderwets en schakel je door het tweede motortje te laten schakelen tussen de versnellingen in het onderstel. Je kan dus manual schakelen, maar als je gewoon 'gas' geeft in de app, schakelt hij automatisch in het model.
Ok, en dat schakelen en de switch van rijden naar kiepen doe je dus met dat kleine motortje die dat oranje wokkelwieltje aandrijft? En de grote motor is dan voor het rijden en de daadwerkelijke aandrijving van de laadbak? Cool :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Er is net een nieuwe moc uitgekomen voor 42082:
https://rebrickable.com/m...el-reach-stacker/#details

Lijkt mij een leuke! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik kan niet wachten om de Chinese tuin tussen mijn Modulars te zetten! Het is echt een prachtig setje, op de stier na bijna feilloos _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4cLAYy_7qg2rS16Uh8iu_6x4Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSkfWQIwAt7UmkTtGZKau47S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door TestDummie op 06-11-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Argh, vanavond vol goeie zin verder met de 42114, mis ik een onderdeel, een universal joint (6335279) :'(

Maar even gejat van de 42082 en onderdeeltje bij besteld bij Lego :)

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 06-11-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hulliee schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:46:
Er is net een nieuwe moc uitgekomen voor 42082:
https://rebrickable.com/m...el-reach-stacker/#details

Lijkt mij een leuke! :)
Die is wel gaaf inderdaad. Gaat wel een beetje traag dat bewegen maar het functioneert wel mooi. Maar goed, eerst dat ding maar eens uit elkaar halen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Heb net met de dubbele VIP punten de 80105 en 80104 gekocht. Dus zat met smart te wachten op de nieuwe sets.

De 80107 Spring Lantern Festival ziet er goed uit. Denk dat die er wel bij komt.

Hoop dat ze de 80101 ooit opnieiw uitbrengen maar die kans is klein. Vind dat ook een mooie set maar ga niet de hoofdprijs betalen ervoor.

De Duplo set ziet er ook wel leuk uit voor mijn dochtertje.

Ben benieuwd naar de prijzen ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren deze gescoord via MP. Voor een machtig mooie prijs voor enkel al deze set, en kwam nog met een dikke bonus in de zin van motorsetje 8287 die zo'n €80 waard is. Als ik die verkoop heb ik de set in feite gratis. Motorsetje doet nauwelijks iets met de 8285 dus heb er weinig aan (in B-model kun je de kraan automatiseren.

Gisteravond en vanochtend in elkaar gezet. :) Wat een supergaaf model, bouw was tot nu toe de lastigste vind ik. (en heb de Falcon, A-Wing, Cargo Plane, Heavy Lift Helicopter, Dom's Charger)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kkj4isVDxbmiAvd0fgX0udeUsso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODQuGjd0VJ5yp6Y2Q5HhKz7T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHXjPW-c1Rykuf8OLtWrHir3ze8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JofYataNxjQz10F9K9p2qRI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBvKPAS3ZmqS3HKeQcPxs6Srwds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lWehwGw5m7tYSXCUAvkIqjlt.png?f=user_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54
Bastien schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:08:
[...]

Die is wel gaaf inderdaad. Gaat wel een beetje traag dat bewegen maar het functioneert wel mooi. Maar goed, eerst dat ding maar eens uit elkaar halen.
Wat ik mij altijd afvraag. Heb je extra steentjes nodig voor deze Mocs. Ik kan dat nooit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:08:
[...]

Ik heb de 42082 vorige week in elkaar gezet en ik kijk er niet naar uit hem uit elkaar te halen. De hoeveelheid blauwe en zwarte koppelpinnen is enorm.

Net de inventory list doorgescold en ik kom op ergens rond de 1300 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56

Superkiwi

Hoi doei

Ik vroeg me al af hoe die spokenvanger nu opeens wielen heeft maar die komt dus uit de nieuwe film, net als sommige nieuwe Ecto-1 gadgets. Wel tof dat ze de Ecto-1 in al die jaren niet vernieuwd hebben en het nog steeds hetzelfde model Cadillac is :)
Laat het maar snel 15 november zijn!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48
@dvdkiwi Ze proberen de vorige film (die niet perse slecht was) te vergeten. Daar was zoveel in omgegooid. Met deze release hoop ik dat ze weer terug gaan naar de oorspronkelijke.
Dat zie je in ieder geval al terug in de Ecto-1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Afas schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb de 42082 vorige week in elkaar gezet en ik kijk er niet naar uit hem uit elkaar te halen. De hoeveelheid blauwe en zwarte koppelpinnen is enorm.

Net de inventory list doorgescold en ik kom op ergens rond de 1300 :X
Ik heb twee weken geleden de 42055 uit elkaar gehaald. Die doet daar niet voor onder denk ik. Kostte mij twee avonden en een boel gepuzzel om het allemaal uit elkaar te krijgen. Ik ga niet de boekjes achterwaarts volgen om het te demonteren, gewoon ergens beginnen en uiteindelijk heel veel onderdelen. :D

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Bastien schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:07:
[...]

Ik heb twee weken geleden de 42055 uit elkaar gehaald. Die doet daar niet voor onder denk ik. Kostte mij twee avonden en een boel gepuzzel om het allemaal uit elkaar te krijgen. Ik ga niet de boekjes achterwaarts volgen om het te demonteren, gewoon ergens beginnen en uiteindelijk heel veel onderdelen. :D
en een paar gehavende Lego-handen :o
Ik ga zo een architecture set uit elkaar halen dat gaat een stuk gemakkelijker

Hebben jullie een goede tip voor opslagbakjes. Heb de afgelopen maanden een paar grote sets gekocht (technic, ideas en architecture) met heel veel verschillende onderdelen en wil dat niet mengen met mijn oude lego dus ik heb een goed opslagsysteem nodig. Ik vrees dat dit een uit de hand lopende hobby gaat worden... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Afas schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:12:
[...]
Ook dat ja, handen...
Hebben jullie een goede tip voor opslagbakjes. Heb de afgelopen maanden een paar grote sets gekocht (technic, ideas en architecture) met heel veel verschillende onderdelen en wil dat niet mengen met mijn oude lego dus ik heb een goed opslagsysteem nodig. Ik vrees dat dit een uit de hand lopende hobby gaat worden... :*)
Ik heb afsluitbare zakjes in verschillende volumes (Istad) en doorzichtige afsluitbare bakken voor de zakjes (Samla) bij Ikea gekocht om het in op te slaan. Al laat ik het gebouwde in principe gewoon staan (tot een alternatieve bouw) dus het is vooral het overschot aan onderdelen die ik per bak/lego nummer opsla.

Ow, en een aantal bestekbakken (Stodja) om eea een beetje te sorteren bij het bouwen. Anders werden het wel heel veel losse bakjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
Prima zaterdag zo. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAEVOBfc1HwUSedbNST1-2XBga4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJdVeUIkwQIHy2IkV7UqMy90.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tito129 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:48:
[...]

Wat ik mij altijd afvraag. Heb je extra steentjes nodig voor deze Mocs. Ik kan dat nooit vinden.
Je kan op Bricklink de moc vergelijken met de originele set en kun je precies zien wat er (niet) nodig is:

https://rebrickable.com/sets/compare/slow/

Edit:
Niets extra nodig dus:
https://rebrickable.com/s...et=MOC-56222&2-user_list=

[ Voor 16% gewijzigd door Hulliee op 07-11-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:59:
Argh, vanavond vol goeie zin verder met de 42114, mis ik een onderdeel, een universal joint (6335279) :'(

Maar even gejat van de 42082 en onderdeeltje bij besteld bij Lego :)
:'( Gister hoofdstuk 2 afgerond, wielen er al vast onder. Ik ben wat ongeduldig, dus zonet de controller alvast geplaatst en de batterijen erin gedaan. Alleen de 2e versnelling doet het, verder niks, weet ook al waar de fout zit, de hele versnellingsbak van hoofdstuk 1 moet weer uit elkaar 7(8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb vanochtend mijn oude Lego verzameling weer zo goed mogelijk in elkaar gezet. Ik kwam er achter dat de meeste wel compleet zijn, maar ik mis uiteraard hier en daar een stukje of poppetje.
Van een paar boekjes misten alle stukjes, dus die liggen waarschijnlijk nog bij mijn zusje. Misschien liggen daar mijn missende stukjes ook wel, dus daar ga ik eerst zoeken, anders via de Lego site of Bricklink maar de boel weer compleet maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArwPFIj7CHvBIKbY1dGVx4h4j1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjfPZVJ7OAgmHYCERp6wYKbH.jpg?f=fotoalbum_large

@FastFred wees blij dat je er dan nu achter gekomen bent, dan hoef je minder uit elkaar te slopen dan wanneer hij bijna af zou zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 07-11-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik zag dat Readly ook de Blocks magazines aanbied, dus ook maar eens gaan doorbladeren.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanKupers op 07-11-2020 13:10 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19

CeesKees

I rest my Kees

gwystyl schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:59:
Ik heb vanochtend mijn oude Lego verzameling weer zo goed mogelijk in elkaar gezet. Ik kwam er achter dat de meeste wel compleet zijn, maar ik mis uiteraard hier en daar een stukje of poppetje.
Van een paar boekjes misten alle stukjes, dus die liggen waarschijnlijk nog bij mijn zusje. Misschien liggen daar mijn missende stukjes ook wel, dus daar ga ik eerst zoeken, anders via de Lego site of Bricklink maar de boel weer compleet maken.

[Afbeelding]

@FastFred wees blij dat je er dan nu achter gekomen bent, dan hoef je minder uit elkaar te slopen dan wanneer hij bijna af zou zijn :)
Daar zit een hoop herkenbaar spul bij!
Alsof ik mijn eigen slaapkamer van 1990 bekijk!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@gwystyl Blijft toch altijd leuk om zo veel te herkennen (al had ik deze zeker niet allemaal).

Hoort die losse brievenbus niet bij je postauto (linkerkant, derde van boven)? Of heb je die in/achter de auto staan?

Vooral het setje met de krik herken ik goed, daar heb ik wat mee afgespeeld. Steeds grotere auto's bouwen tot de krik het niet meer houdt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[...]

Heel basic: ik bewaar alle bakjes wanneer we ooit Chinees halen. Vrij stevig, zit een goed passend dekseltje bij, en kunnen redelijk wat (gangbare) stukken in per bakje. Goed uitwassen, op de voorkant schrijven wat er in zit, en in de kast stapelen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Kak, blijkbaar stond de nieuwe Ecto-1 in pre-order bij Amazon.nl voor € 132. :(

https://nl.pepper.com/aan...sters-ecto-1-10274-168619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

[Afbeelding]

Ik ben daar ook mee bezig. Leuke nostalgie!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Yonix schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:39:

Klopt. Stond nog eerder in het Lego & Duplo aanbiedingen topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
meesje schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:47:
[...]

Klopt. Stond nog eerder in het Lego & Duplo aanbiedingen topic. ;)
Toch maar eens wat beter in de gaten gaan houden. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Yonix schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:48:
[...]

Toch maar eens wat beter in de gaten gaan houden. :')
Soms bijna niet te doen gezien hoe snel iets kan veranderen op Amazon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Damn, ik heb hoofdstuk 1 echt compleet verkloot.... Niet alleen het oranje schakelwieltje zat verkeerd. Ik had ook 3 rode vrijloop tandwielen en 2 grijze tandwielen in het zakje met 'shit die ik over heb' zitten, maar die had ik dus wel nodig, in de versnellingsbak :X

Heb heel hoofdstuk 1 vanaf 0 overnieuw gedaan, toen de voorzijde van de truck er weer aan en hij werkt nu wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17

[Afbeelding]

Brandweerkazerne komt mij bekend voor, die heb ik begin jaren 90 voor mijn verjaardag gekregen en kostte toen welgeteld 75 gulden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

Die brandweerkazerne heb ik hier ook staan. Alleen de grote sticker aan de voorzijde ziet er minder fraai uit. Zo'n sticker over meerdere stenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:31

_Eend_

🌻🇺🇦

Die brandweerkazerne heb ik ook gehad, net als een paar andere sets op die foto. Leuk om die weer eens te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JeroenE schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:29:
@gwystyl Blijft toch altijd leuk om zo veel te herkennen (al had ik deze zeker niet allemaal).

Hoort die losse brievenbus niet bij je postauto (linkerkant, derde van boven)? Of heb je die in/achter de auto staan?
Ik heb verschillende losse brievenbussen, die horen bij verschillende setjes
Vooral het setje met de krik herken ik goed, daar heb ik wat mee afgespeeld. Steeds grotere auto's bouwen tot de krik het niet meer houdt O-)
Die krik had ook grote aantrekkingskracht op junior. Hij lag ook in twee stukken in de bak met onderdelen, maar ik herkende m gelijk.

Iets anders dat ik gelijk herkende was het uit elkaar vallen van de roldeur van de brandweerkazerne. Zoonlief had t al binnen een paar minuten voor elkaar en vond het heel erg dat hij wat kapot had gemaakt. Ik zei maar dat mij dat vroeger ook tig keer is overkomen, en het ook makkelijk weer in elkaar kan.
Rhapsody schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:49:
[...]
Ik ben daar ook mee bezig. Leuke nostalgie!
Ja inderdaad :) ik heb inmiddels al mijn setjes in Excel gezet met jaartal, aantal stukjes, compleetheid etc. Ook toegevoegd bij rebrickable en brickset (via synchronisatie) en alle beschrijvingen gedownload van Toysperiod of de Lego site.

Morgen gaan we naar mijn ouders, dus dan ga ik nog even speuren of ik mijn Technic spul kan vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Yonix schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:39:

Nu twijfel ik of ik 'm bij release moet kopen voor €199 bij Lego of dat ik geduld moet hebben en hopen dat ie ooit nog eens richting die €132 zakt :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:07
dvdkiwi schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:07:
[...]

Nu twijfel ik of ik 'm bij release moet kopen voor €199 bij Lego of dat ik geduld moet hebben en hopen dat ie ooit nog eens richting die €132 zakt :/
Zakken in prijs doet ie wel maar of ie tot 132 komt ? over een jaar ofzo is ie wel goedkoper te krijgen, al helemaal bij volgende black Friday. of een eventuele lego crazy days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:51
[b]
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/LEGO-Opbergbox/p100311416

Komende week ook in NL volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Helaas! M'n 42082 is uiteindelijk fout gegaan bij het DPD depot in Nederland. De hele reis vanuit Duitsland via Frankrijk en België helaas fataal geworden in Nederland :/ . Amazon betaalt me terug en omdat ik de 42082 besteld had met de KWL15 actie, wordt ik gecompenseerd zodat ik hem nogmaals met de korting kan bestelling. Zo gezegd, zo gedaan :)

Ditmaal voor €144, omdat hij iets in prijs was gezakt. Per mail te horen heb gekregen dat de set met omdoos verstuurd zou moeten worden dus geen cadeauverpakking nodig; werd nu ook niet meer als optie geboden. Blijkt dit toch mis te gaan dan is al afgestemd dat ik direct de klantenservice kan benaderen voor een oplossing.

Netjes geregeld, duimen dat t nu goed gaat (y)

En aangezien de Ecto-1 dus echt goedkoper kan dan €200, gaan we die dus ook niet bij de release bestellen. Wel jammer die pre order actie gemist te hebben, maar laat wel zien dat de set toch zeker wel voor zo'n €150 of minder te krijgen moet zijn over een poosje ;) Kan ik tot die tijd alle mocs van de 42082 bouwen :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 08-11-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:21:
[...]
Complete set met doos, boekje (boekje niet op de foto, die ligt onder een plank iets minder gekruld te worden) en nog de stickers voor het B-model. Al heb ik zojuist wel een replacement set stickers besteld, de spiegels zijn niet meer zo mooi.
Gisteren de Lego Technic 8880: Super Car afgebouwd en gemengde gevoelens. Niet aan het model zelf! Dat was echt episch bouwen. Heerlijk hoe je in één stap tientallen steentjes bij elkaar mag zoeken en dan door vergelijken zelf mag ondervinden waar de steentjes moeten. Geen makkelijk gedoe van een paar steentjes per stap en dan ook nog eens omcirkelen waar wat moet. Alle functies werken al merk je wel dat de nieuwe generatie tandwielen wat soepeler loopt. Maar aangezien ik Lego als display heb geen probleem :)

Wat was er dan gemengd? Nou iets waar de set zelf niets aan kon doen. Verkocht als compleet maar dat was de set alles behalve! Zojuist alle missende onderdelen in BrickLink gezet en ik kom tot 29 (!) verschillende steentjes die missen waarvan sommige uit meer dan één stuk bestaan. Grotendeels aan kunnen vullen met stenen uit de eigen voorraad dan wel niet gebruikt omdat het visueel was. Ik twijfel nu een beetje wat te doen. Alleen de missende stenen bestellen om de set compleet te maken of de voorraad ook weer aanvullen. Laatste is natuurlijk goed maar ergens weet ik dat ik die sets nooit meer ga bouwen. Die onderdelen opnieuw kopen is gewoon zonde. Alleen de missende stenen komt op zo'n 1,50 wat dus echt geen issue is. Ga ik voor alles dan gaat het richting de 30 euro wat an sich behoorlijk is.

Edit:
Ik zit net op Bricklink te kijken en het verschilt nogal. Sommige shops vallen af omdat je voor €99,99 moet bestellen. Er zijn ook shops die meteen alles per 50 doen, ook al heb je maar enkele nodig. Dat is niet bevordelijk voor de prijs. Heb nu iemand uit Duitsland die 28 van de 29 steentjes heeft en daar net iets meer dan een tientje voor vraagt.

Edit 2:
Schiet mij maar in de feestverlichting. Ik heropen Bricklink en nu kan ik in Nederland 27 van de 29 onderdelen kopen voor 5 euro.

Ik moet er toch eens voor gaan zitten om goed te begrijpen hoe ik dit soort verschillen kan krijgen. De eerder genoemde Duitse shop vraagt voor één onderdeel €2,56, heb ik er vier van nodig. Dan tikt het snel aan.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 08-11-2020 15:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:58:
[...]

Gisteren de Lego Technic 8880: Super Car afgebouwd en gemengde gevoelens. Niet aan het model zelf! Dat was echt episch bouwen. Heerlijk hoe je in één stap tientallen steentjes bij elkaar mag zoeken en dan door vergelijken zelf mag ondervinden waar de steentjes moeten. Geen makkelijk gedoe van een paar steentjes per stap en dan ook nog eens omcirkelen waar wat moet. Alle functies werken al merk je wel dat de nieuwe generatie tandwielen wat soepeler loopt. Maar aangezien ik Lego als display heb geen probleem :)

Wat was er dan gemengd? Nou iets waar de set zelf niets aan kon doen. Verkocht als compleet maar dat was de set alles behalve! Zojuist alle missende onderdelen in BrickLink gezet en ik kom tot 29 (!) verschillende steentjes die missen waarvan sommige uit meer dan één stuk bestaan. Grotendeels aan kunnen vullen met stenen uit de eigen voorraad dan wel niet gebruikt omdat het visueel was. Ik twijfel nu een beetje wat te doen. Alleen de missende stenen bestellen om de set compleet te maken of de voorraad ook weer aanvullen. Laatste is natuurlijk goed maar ergens weet ik dat ik die sets nooit meer ga bouwen. Die onderdelen opnieuw kopen is gewoon zonde. Alleen de missende stenen komt op zo'n 1,50 wat dus echt geen issue is. Ga ik voor alles dan gaat het richting de 30 euro wat an sich behoorlijk is.

Edit:
Ik zit net op Bricklink te kijken en het verschilt nogal. Sommige shops vallen af omdat je voor €99,99 moet bestellen. Er zijn ook shops die meteen alles per 50 doen, ook al heb je maar enkele nodig. Dat is niet bevordelijk voor de prijs. Heb nu iemand uit Duitsland die 28 van de 29 steentjes heeft en daar net iets meer dan een tientje voor vraagt.

Edit 2:
Schiet mij maar in de feestverlichting. Ik heropen Bricklink en nu kan ik in Nederland 27 van de 29 onderdelen kopen voor 5 euro.

Ik moet er toch eens voor gaan zitten om goed te begrijpen hoe ik dit soort verschillen kan krijgen. Die drie tientjes van eerder genoemd krijg ik niet eens meer gereproduceerd.
Wat zegt de verkoper er van?

Heb eerder dit jaar mijn oude lego opgebouwd en dat vind ik ook zeker zo leuk om te doen dan de nieuwe sets bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Afas schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:05:
[...]
Wat zegt de verkoper er van?
Helaas had ik in de Marktplaats app de chat al verwijderd en heb dus geen connectie meer met de verkoper. Het gaat me overigens ook niet om het geld wat de set me nu extra kost.

Goede leer voor de volgende keer. Mits die er komt... Kopen via Bricklink is mogelijk toch de betere weg.
Heb eerder dit jaar mijn oude lego opgebouwd en dat vind ik ook zeker zo leuk om te doen dan de nieuwe sets bouwen
Oude Lego is zo veel leuker. Ik heb met alle nieuwe modellen nooit gehad een fout gemaakt te hebben waarvoor ik het model weer deels uit elkaar moest halen. Natuurlijk wel kleine fouten dat je net een pin een hole te ver naar links of rechts hebt geplaatst. Veelal zie je dat snel omdat er dan iets niet past. Met de 8880 ging de achterklep niet goed dicht. Resultaat, hele constructie uit elkaar gehaald en opnieuw gebouwd.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 08-11-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:15:
[...]

Helaas had ik in de Marktplaats app de chat al verwijderd en heb dus geen connectie meer met de verkoper. Goede leer voor de volgende keer. Mits die er komt, kopen via Bricklink is mogelijk toch de betere weg.

[...]

Oude Lego is zo veel leuker. Ik heb met alle nieuwe modellen nooit gehad een fout gemaakt te hebben waarvoor ik het model weer uit elkaar moest halen. Altijd wel dat je net een pin een hole te ver naar links of rechts hebt gedaan maar veelal zie je dat snel omdat er dan iets niet past. Met de 8880 ging de achterklep niet goed dicht. Resultaat, hele constructie uit elkaar gehaald en opnieuw gebouwd.
Ik had iets soortgelijks met de 8865. De motor liep niet goed, bleek uiteindelijk dat er een braampje zat aan de zijkant van een van de vierkante cilinderkoppen. Dat is niet heel gek met een set die meer dan 30 jaar oud is. Met wat schuurpapier was het zo opgelost, was wel even bezig om het probleem te vinden en alles weer in elkaar te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03
Ben op dit moment de 42043 (Mercedes wagen) aan het bouwen. Gaan flink wat uurtjes in zitten, maar erg leuk om te bouwen. Mooie technieken erin gecombineerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNMXE7TELlN-mZwdcDKBEZSkUe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGjenH08Eh0khUFCHddGjtXb.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna heb ik nog de 42030 (Volvo shovel) liggen, maar misschien dat ik tussendoor een “gewone” Lego doos ga maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Cass Casey op 08-11-2020 17:13 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Promobricks.de heeft foto’s gepost van de (vermoedelijke) 2e Kerst GWP.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2020/11/lego-40416-limited-edition_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2020/11/lego-40416-limited-edition_3.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Heb meerdere van deze van de hornbach:

https://www.hornbach.nl/s...nior/8532223/artikel.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/491/803/05/DV_8_8532223_02_4c_DE_20151216101234.jpg

Heb wel de gele schuifjes tussen de vakjes dicht gelijmd omdat ze anders te los zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Loader schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:28:
[...]

Zakken in prijs doet ie wel maar of ie tot 132 komt ? over een jaar ofzo is ie wel goedkoper te krijgen, al helemaal bij volgende black Friday. of een eventuele lego crazy days.
Het feit dat Amazon hem zelf kan verkopen onder de prijs is vreemd aangezien hij wordt gepromoot door lego als zijnde exclusive , of zie ik dat verkeerd?

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:07
Scighera schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:13:
[...]

Het feit dat Amazon hem zelf kan verkopen onder de prijs is vreemd aangezien hij wordt gepromoot door lego als zijnde exclusive , of zie ik dat verkeerd?
De eerste 3 maanden is het exclusive. Maar daarna komt de set in vrije verkoop . Amazon levert rond 20 februari.

En dan mogen winkels zelf bepalen hoeveel ze ervoor vragen. Over algemeen is 30 % van de prijs voor de winkel zelf. Dus 200 - 30 % , dan kom je rond op 130 uit. En dit was tevens pre order.

Eigenlijk verdient Amazon hier niets tot heel weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

FeaR schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:15:
[...]

Helaas had ik in de Marktplaats app de chat al verwijderd en heb dus geen connectie meer met de verkoper. Het gaat me overigens ook niet om het geld wat de set me nu extra kost.

Goede leer voor de volgende keer. Mits die er komt... Kopen via Bricklink is mogelijk toch de betere weg.

[...]
Dit is de reden waarom ik geen sets meer koop op Marktplaats. Zo vaak dat ze niet compleet zijn. Bij Bricklink komt dat nauwelijks voor. Misschien betaal je wat meer, maar je hebt er veel meer bouwplezier van als er geen ergernis van missende onderdelen is.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:40
Kapoen schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:40:
Promobricks.de heeft foto’s gepost van de (vermoedelijke) 2e Kerst GWP.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice! Leuke aanvulling voor het winterdorp.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

almightyarjen schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:51:
[...]
Dit is de reden waarom ik geen sets meer koop op Marktplaats. Zo vaak dat ze niet compleet zijn. Bij Bricklink komt dat nauwelijks voor. Misschien betaal je wat meer, maar je hebt er veel meer bouwplezier van als er geen ergernis van missende onderdelen is.
Het is natuurlijk de vraag hoeveel "wat meer" is. Als ik zie dat ik op Marktplaats voor 125 haast de 8461 - Williams F1 Team Racer had gekocht versus de prijzen op Bricklink, daar had ik best wat onderdelen voor kunnen kopen. Ik hen nu bij een NL shop 90% van de onderdelen besteld om de 8880 - Super Car compleet te maken, was iets van tien euro kwijt inclusief verzendkosten en nog wat extra steentjes. Al met al heb ik met de 8880 dan geen verkeerde deal gedaan. Het had zeker anders kunnen lopen als het niet relatief simpele steentjes waren die ontbraken.

Toegegeven, ik post dit met de kennis van dat ik dus voor relatief weinig geld klaar ben. Als het me nog tientallen euro's had gekost had ik er waarschijnlijk anders in gezeten :P

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Dit weekend zijn een vriend en ik maar eens bezig gegaan met de Lamborghini Sian. De derde in de rij van nieuwe supercars en ook gelijk de grootste van de drie qua aantal onderdelen.

Qua build was deze wel even van een iets andere orde dan de Bugatti (en al helemaal dan de Porsche).Wel erg gaaf trouwens en het uiteindelijke model is absoluut zeer geslaagd. En eindelijk heeft Lego ook begrepen wat bij dit soort premium modellen simpelweg hoort te zitten: bedrukte onderdelen en geen domme stickers.

De beide Sians gebroederlijk naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-4Ub6zfAEeaNjgN4L4NfXxECFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sBlwxdYySdp1mRqt7loxCsBs.jpg?f=user_large

En de hele familie gezellig op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpM08tzY4ZpVYSUZQNKM0S7yzkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d1lztVPEpR9MnRfBzVWbmEDM.jpg?f=user_large

Op naar de volgende *O*

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 07:41
Leut schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:10:

Qua build was deze wel even van een iets andere orde dan de Bugatti (en al helemaal dan de Porsche).
Wat bedoel je hier precies mee?
Wat is volgens jou de beste volgorde om te bouwen?
Ik heb ze alle drie nog ongebouwd staan namelijk :P

Wel een volle tafel zo met 6 supercars :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 22:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

ingmar_loko schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:26:
[...]

Ik kan je wbt de porsche aanraden om meteen voor de pimp my porsche build te gaan, kost een tientje of twee aan extra ondelen, maar het wordt er echt een beter model van

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de Sian van "een andere orde" maakt dan de Chiron, naar wat ik begreep was het technisch gezien weinig innovatiefs.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ook maar eens "3648: Technic, Gear 24 Tooth" erbij besteld. Als het goed is kan daarmee het til vermogen van zowel de 42042 als de 42082 verhoogd worden. Er staat me wel iets bij dat je dan wel moet opletten, zodat er niks kapot gaat :+

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 09-11-2020 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

jongens bij bouwsteentjes hebben leuke brickhead voor de sint/zwartepiet dagen

https://bouwsteentjes.inf...o-sinterklaas-brickheadz/

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27
Dit weekend zijn een vriend en ik maar eens bezig gegaan met de Lamborghini Sian. De derde in de rij van nieuwe supercars en ook gelijk de grootste van de drie qua aantal onderdelen.

Qua build was deze wel even van een iets andere orde dan de Bugatti (en al helemaal dan de Porsche).Wel erg gaaf trouwens en het uiteindelijke model is absoluut zeer geslaagd. En eindelijk heeft Lego ook begrepen wat bij dit soort premium modellen simpelweg hoort te zitten: bedrukte onderdelen en geen domme stickers.
Heel dik! Ik krijg de Sian aanstaande woensdag binnen en dan heb ik de hele serie van Porsche, Landrover en Bugatti ook compleet. Ik zie dat de gelijkenissen zelfs in het biertje zaten, goed bezig!

Wat viel jou het meeste op in de Sian qua bouwen? Is dat zo anders dan alle voorgaande modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik ben aan het denken om de Apollo Saturn V aan te gaan schaffen. Het is een super indrukwekkend model echter vraag ik mij af voor de mensen die hem al hebben. Hoe is de build? Mij lijkt het een vrij saaie build? Klopt dat beeld?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:27

QuattroNL

It is I.

En hoe is jullie ervaring qua kleurverschil van de groene delen?
Hebben altijd dezelfde delen een kleurverschil of zijn het steeds andere?
Kan je zodoende parts uitwisselen zodat de naast elkaar liggende delen dezelfde kleur krijgen en het hiermee minder/niet opvalt?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:07:
Ik ben aan het denken om de Apollo Saturn V aan te gaan schaffen. Het is een super indrukwekkend model echter vraag ik mij af voor de mensen die hem al hebben. Hoe is de build? Mij lijkt het een vrij saaie build? Klopt dat beeld?
Ik vond het niet saai en heb hem twee keer gebouwd. Ik kan me wel herinneren dat sommige dingen meerdere keren gemaakt moeten worden maar die kan je ook paralel bouwen.
Dus ipv. een aantal. stappen doen en dan die stappen x4 oid. doe je iedere stap x4 dat scheelt tijd en zoeken is mijn ervaring.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
Pin0 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:24:

Ik heb een aantal van die iris kunststof ladekasten met 6 of 8 laden. Daarin verschillende bakjes met verschillende type onderdelen. (inzet bakjes zijn oude wattenstaafbakjes want die waren goedkoper dan losse bakjes en pasten perfect. Heb nu ook voor de rest van mijn leven wattenstaafjes)
Bedankt voor de tip, van het weekend een 8 ladesysteem van Iris binnen gekregen. Daar passen inderdaad perfect 6 wattenstaafbakjes in van de Kruidvat (a € 0,39), dus daar eerst er 10 van gekocht.

Ik kwam er met het sorteren van de Defender parts achter dat 10 bakjes eigenlijk veel te weinig is, dus eind van de dag maar weer langs de Kruidvat :)

@Afas zie hierboven voor een goede tip :)

[ Voor 21% gewijzigd door mortael op 09-11-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
himlims_ schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:44:
jongens bij bouwsteentjes hebben leuke brickhead voor de sint/zwartepiet dagen

https://bouwsteentjes.inf...o-sinterklaas-brickheadz/
Ik zag het ook inderdaad. Erg leuk. Heb daar onder de comments ook al even de vraag gepost. Hoe kun je nu deze benodigde onderdelen het makkelijkste bestellen? Stuk voor stuk opzoeken, zonder de exacte naam, vind ik best uitdagend :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Frank_79 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:31:
[...]

Ik zag het ook inderdaad. Erg leuk. Heb daar onder de comments ook al even de vraag gepost. Hoe kun je nu deze benodigde onderdelen het makkelijkste bestellen? Stuk voor stuk opzoeken, zonder de exacte naam, vind ik best uitdagend :O
begrijp ook neit goed waarom ze daar geen bricklink lijstje van hebben gemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:13
[...]
Ik gebruik de Chris box serie van Hornbach (https://www.hornbach.nl/s...sortiment/chris--_-%7Cbox). In een L-box kun je 6 tot de nok gevulde verdelers kwijt, plus een dekseltray. Geeft je 28 bakjes in verschillende groottes. Ik heb mijn Rough Terrain Crane (42082, 4057 stukjes) in zo'n box en dat werkt echt prima.
Nadeel is dat je tijdens het bouwen wel alle trays moet uitstallen, maar dan is alles ook wel overzichtelijk bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
ingmar_loko schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:26:
[...]

Qua bouw is de Sian niet veel anders dan de Chiron, met name qua opbouw van de gearbox, de bediening en de aandrijving zit er weinig verschil in.

Wel zit er een aardig verschil in de kleine details qua bouwen. Bijvoorbeeld de scharnierdeuren, de koplampen en veel meer kleine dingen, die qua bouw uit veel meer details (onderdelen en stappen) bestaan dan bij de Chiron. Dat maakt het dat de build wat meer aandacht vraagt dan bij de Chiron. Die was, afgezien van de gearbox, vrij rechttoe rechtan.

Qua volgorde zou ik gaan hoe ze zijn uitgebracht: eerst de Porsche, dan de Bugatti en afsluiten met de Lamborghini. Het houdt je overigens wel even van de straat ;)

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
vectormatic schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:36:
[...]

Ik kan je wbt de porsche aanraden om meteen voor de pimp my porsche build te gaan, kost een tientje of twee aan extra ondelen, maar het wordt er echt een beter model van

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de Sian van "een andere orde" maakt dan de Chiron, naar wat ik begreep was het technisch gezien weinig innovatiefs.
Inderdaad, technisch, gearbox en dergelijke, is er weinig aan veranderd. Vind wel, dat de gearbox en de bediening beter in elkaar steekt dan de Chiron.

Vraag me ook af, hoe veel beter dit nog zou kunnen. Je zou een stapje technischer kunnen, zoals met de Landrover Defender hebben gedaan, maar qua functionaliteit zit naar mijn idee alles wel zo'n in de gearbox van de Sian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
QuattroNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:11:
[...]

En hoe is jullie ervaring qua kleurverschil van de groene delen?
Hebben altijd dezelfde delen een kleurverschil of zijn het steeds andere?
Kan je zodoende parts uitwisselen zodat de naast elkaar liggende delen dezelfde kleur krijgen en het hiermee minder/niet opvalt?
Matig.... Veel onderdelen waren prima in dezelfde kleur, maar hier en daar toch afwijkend groen. Niet alleen met de groene beams, maar ook de groene pins. Wel jammer, maar het is niet anders...

Uitwisselen had geen effect, omdat het net maar de hele tijd 1 onderdeel in die reeks was, die afweek qua kleur. De rest was wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

RBH

Die foto's van de Lambo, Bugatti en Porsche doen mij er aan denken dat ik ook mijn Porsche weer in elkaar moet gaan zetten.. Maar wil eigenlijk wel een MOC gaan bouwen. Welke moet het worden?

Poll: Welke MOC build?
Mini F56
McLaren P1
VW Kever
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403100&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

https://rebrickable.com/mocs/?q=42056

[ Voor 44% gewijzigd door RBH op 09-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:50
@RBH: De mini Cooper (F56) op basis van de Porsche was een leuke build. Samen met mijn dochter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
mortael schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:29:
[...]
Bedankt voor de tip, van het weekend een 8 ladesysteem van Iris binnen gekregen. Daar passen inderdaad perfect 6 wattenstaafbakjes in van de Kruidvat (a € 0,39), dus daar eerst er 10 van gekocht.

Ik kwam er met het sorteren van de Defender parts achter dat 10 bakjes eigenlijk veel te weinig is, dus eind van de dag maar weer langs de Kruidvat :)
[...]
Kun je daar eens een foto van posten hoe dat er dan uitziet, met die wattenstaafbakjes van de Kruidvat in die lades? Ik zit zelf ook nog naar een opbergoplossing te kijken en twijfel over de door jou toegepaste oplossing, of bijvoorbeeld de GLIS bakken van Ikea:

https://www.ikea.com/nl/n...sel-transparant-00283103/

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
RBH schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:07:
Die foto's van de Lambo, Bugatti en Porsche doen mij er aan denken dat ik ook mijn Porsche weer in elkaar moet gaan zetten.. Maar wil eigenlijk wel een MOC gaan bouwen. Welke moet het worden?

Mini F56
McLaren P1
VW Kever
[Afbeelding]

Hmm.... ik heb de poll niet goed begrepen. Ik klikte op de eerste link om de MOC te bekijken, maar dat was dus gelijk een stem. Op dit moment staat de Mini op 100%, dus wellicht hebben anderen dezelfde fout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

meesje schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:27:
[...]

Hmm.... ik heb de poll niet goed begrepen. Ik klikte op de eerste link om de MOC te bekijken, maar dat was dus gelijk een stem. Op dit moment staat de Mini op 100%, dus wellicht hebben anderen dezelfde fout gemaakt?
Ah, de link staat eronder idd. Ik dacht al, populair model die Mini. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ja en nee.
De buitenkant met al zijn ronde gladde plaatjes kan vrij saai zijn om te bouwen ja, het plezier zit hem juist in het tot stand zien komen van de verschillende delen van de Apollo die aan het einde één grote raket vormen.
Ik vond het ontzettend leuk én indrukwekkend, mede omdat het mijn eerste Lego set sinds 25 jaar was ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPM5JrPjZ4rEXKSmX5654ZmulZ4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2g7ugVNQFAZsquUogTw2asl.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

meesje schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:27:
[...]

Ik iig wel _O- Maar goed, model ff opgezocht en ziet er cool uit.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 22:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

@RBH Ik vind de McLaren het tofste, maar dan heb je met 42056 nog maar ~57% van de onderdelen, en persoonlijk heb ik een hekel aan die mini-fake engines

Persoonlijk zou ik denk ik voor de lambo Miura gaan, geen extra parts nodig, helaas wel weer een mini-fake engine (en je gaat geen "echte" lego V12 overdwars er in gepropt krijgen)
Leut schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:02:
[...]

Inderdaad, technisch, gearbox en dergelijke, is er weinig aan veranderd. Vind wel, dat de gearbox en de bediening beter in elkaar steekt dan de Chiron.

Vraag me ook af, hoe veel beter dit nog zou kunnen. Je zou een stapje technischer kunnen, zoals met de Landrover Defender hebben gedaan, maar qua functionaliteit zit naar mijn idee alles wel zo'n in de gearbox van de Sian.
De bediening van de Sian gearbox is toch gewoon zon heel en weer flipper als bij de Chiron? Persoonlijk vind ik dat nogal een armoedige oplossen (en plaatsing), zeker vergeleken met de pimped up porsche, geen idee hoe de porsche stock is.

Hoe het beter kan.. ik zou graag de flippers out de pimped up porsche willen zien in de volgende supercar, en misschien is wat authentiekere wielophanging, en evt verstelbare rijhoogte wel een aardig idee. De Sian heb ik me nog niet echt in verdiept, maar meestal weet de AFOL community wel een aardige set met mods/verbeteringen te verzinnen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Afbeeldingslocatie: https://images.blokker.nl/1380000/large/1388816.jpg
https://www.blokker.nl/ir...--8-lades-a4/1388816.html
de lades 'stoppen' maar kun je er ook volledig uit halen

individuele blokjes (per type in lade - vervolgens in gripzakjes per kleur)

labeltjes op de lade om de verschillende type blokjes te scheiden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dGLHjPAItbCW4K8Pfv3u75Rw.jpg

labeltjes; https://brickarchitect.com/labels/

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 09-11-2020 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mortael
DaLass schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:26:
[...]

Kun je daar eens een foto van posten hoe dat er dan uitziet, met die wattenstaafbakjes van de Kruidvat in die lades? Ik zit zelf ook nog naar een opbergoplossing te kijken en twijfel over de door jou toegepaste oplossing, of bijvoorbeeld de GLIS bakken van Ikea:

Ja hoor, dit is met 4 bakjes (er achter passen er nog 2)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tnis8UKGHAMJ0tjraIKzSFAK7xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl9Xmc4LVJUZTsC5HRa29ZEP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nou, de twee maal een 2x4 Tile in het zwart is de enige piece die ik nog mis voor de 8880 maar dat steentje gaat er niet snel komen.. 20 cent per stuk (nieuw) is peantuts maar de euro verzendkosten en dan nog 75 cent (of een veelvoud daarvan) aan standaard fee maken dat één tile over de euro wordt. Dat is toch wat te veel van het goede :X
Ik zou het 50-50 noemen qua build. Er zijn sommige delen die je twee of zelfs vier keer moet maken, dat soort herhaling gaat wellicht vervelen.Althans, ik wordt veelal niet happy als ik na een onderdeel gemaakt te hebben opeens "2x" of zelfs "4x" zie staan bij de laatste stap. Echter zijn de bouwtechnieken wel interessant en dat weegt zeker op tegen de herhaling. Onder de streep staat het daarme 1-1. Wat mij aanstond was dat je stap voor stap de raket naast je groter ziet worden en hoe netjes alles in elkaar valt en klikt. Dat maakt van de 1-1 die het stond dat de Saturn voor mij een set was die nu met 5-1 voor staat. Laat wat 3D-printen of print zelf een paar stands en je hangt het model zo aan de muur (zie FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"). Hier is het toch wel één van de mooiere sets die ik als display heb staan hangen.

Nadeel is wel dat je er hebberig van wordt. Als je de Saturn V hebt dan knagen sets als NASA Apollo 11 Maanlander (10266) en Internationaal ruimtestation (21321) ook wel om gekocht te worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
De Apollo Saturn V was voor mij persoonlijk een geweldige build ervaring. Ik heb zo vaak tijdens het bouwen gedacht: "Wat BRILJANT! Hoe KOMEN ze er op om Lego op deze manier te combineren tot dit effect!" Ik had van te voren gedacht dat het erg repetitief zou zijn maar dat viel me alles mee. Ja, er zijn zoals hierboven ook al genoemd is meerdere keren dat je een sub-assembly 2x of 4x moet maken, maar als je dat ziet werkt het prettiger (ook naar mijn mening) om stap voor stap de 2 of 4 delen parallel te maken.

En het uiteindelijke resultaat is erg indrukwekkend. Staat prominent in mijn huiskamer, naast de TV. :)
FeaR schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:08:
Nadeel is wel dat je er hebberig van wordt. Als je de Saturn V hebt dan knagen sets als NASA Apollo 11 Maanlander (10266) en Internationaal ruimtestation (21321) ook wel om gekocht te worden :P
Het ISS heb ik dan weer wat minder mee, maar de Apollo 11 Maanlander heb ik ook gebouwd en die staat mooi bovenop de boekenkast. Mooie display set en ook leuk om te bouwen, vond ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 09-11-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]

De Apollo Saturn V was voor mij persoonlijk een geweldige build ervaring. Ik heb zo vaak tijdens het bouwen gedacht: "Wat BRILJANT! Hoe KOMEN ze er op om Lego op deze manier te combineren tot dit effect!" Ik had van te voren gedacht dat het erg repetitief zou zijn maar dat viel me alles mee. Ja, er zijn zoals hierboven ook al genoemd is meerdere keren dat je een sub-assembly 2x of 4x moet maken, maar als je dat ziet werkt het prettiger (ook naar mijn mening) om stap voor stap de 2 of 4 delen parallel te maken.

En het uiteindelijke resultaat is erg indrukwekkend. Staat prominent in mijn huiskamer, naast de TV. :)
hij is weer beschikbaar bij S@H!!! heb z'n vermoede wat mijn kerst cadeau wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Cass Casey schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:06:
Ben op dit moment de 42043 (Mercedes wagen) aan het bouwen. Gaan flink wat uurtjes in zitten, maar erg leuk om te bouwen. Mooie technieken erin gecombineerd.
[Afbeelding]

Hierna heb ik nog de 42030 (Volvo shovel) liggen, maar misschien dat ik tussendoor een “gewone” Lego doos ga maken.
Zat je dit nou gewoon lekker op Center Parcs te doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

[...]
Het ISS heb ik dan weer wat minder mee, maar de Apollo 11 Maanlander heb ik ook gebouwd en die staat mooi bovenop de boekenkast. Mooie display set en ook leuk om te bouwen, vond ik.
IIS heb ik voor mezelf ook op de lijst van "die hoeft niet" geplaatst maar de Maanlander knaagt nog steeds :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03
Joster schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:23:
[...]

Zat je dit nou gewoon lekker op Center Parcs te doen? :D
Haha. Bijna goed. Landal De Bloemert op randje Groningen/Drenthe. Net weer thuis gekomen, dus vanavond hier verder.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 17:02
DaLass schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:26:
[...]

Wij hebben de 10 lade kast op wieltjes van Iris, in een la passen precies 4 GLIS bakjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH7_H5qQ7glKXtgKtYnOikOdSPs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FL7gbR2rX4p2DSsXCyRbFUkN.jpg?f=user_large
meesje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:10:
[...]

Van deze set heb ik echt spijt dat ik ‘m niet heb gekocht. Ik was net uit mijn Dark Ages en helemaal niet into Ninjago. Maar nu (bijna) 500 euro betalen.... Dat vind ik echt te gek. Samen met de docks (en de nieuwe set) heb je een mooi geheel. Eigenlijk nog gaver dan de gewone modular buildings.
Waarom? Waarom vond ik Ninjago toen niks... 8)7 |:(
Ik had hetzelfde, was ook net uit mijn Dark Ages en was meer bezig met de grote Technics voertuigen en de Creator Auto's. Eigenlijk niet echt naar de Ninjago serie gekeken, weet niet waarom. Maar de City viel wel op, toen deze bij Ibood voor 250 te krijgen was wilde ik het er wel op wagen hoewel het daarna nog 1,5 jaar heeft geduurd voordat deze opgebouwd werd. Ondertussen ook maar de Docks bijgekocht en afgelopen weekend gebouwd. (Even naast het Disney kasteel gezet voor schaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UdqGR8YPAZn-LoxxcP-KQk_3IQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZW45DFvTY5tpYr2xzVsagHQF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyIV4UR4Ev1X49A4MldyLLLqxO0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3R45W4Kw3oNSPr1HwSGTCmJ5.jpg?f=user_large
vhal schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:55:
[...]

Die lijkt ook mooi te combineren met de Ninjago city/haven.
De 80107 gaat hier zeker ook komen.

Twijfel nog over de 80106 Story of Nian, deze set doet me wel denken aan vroeger, toen ik als klein kind Chinees Nieuwjaar vierde bij m'n grootouders in Hong Kong, met het Chinese Opera in het dorp, de drukte, mensen, eten, rode envelopjes, leeuwendansen...
FongWan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:44:
[...]

Heb net met de dubbele VIP punten de 80105 en 80104 gekocht. Dus zat met smart te wachten op de nieuwe sets.

De 80107 Spring Lantern Festival ziet er goed uit. Denk dat die er wel bij komt.

Hoop dat ze de 80101 ooit opnieiw uitbrengen maar die kans is klein. Vind dat ook een mooie set maar ga niet de hoofdprijs betalen ervoor.

De Duplo set ziet er ook wel leuk uit voor mijn dochtertje.

Ben benieuwd naar de prijzen ...
Volgens Bricktastic worden de prijzen:
80106 79,99
80107 119,99

Heb gelukkig de 80101 hier MISB liggen. Lange tijd getwijfeld of ik deze weg zou doen of niet, deze blijft voorlopig nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RBH schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:07:

Mini F56
McLaren P1
VW Kever
[Afbeelding]

Ik heb de Datsun (Nissan), de Lancia en de Miura gemaakt. Waarom staan die niet op je lijstje?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

[...]

Vanmiddag toch maar even snel besteld. We zullen zien over een aantal dagen komt ie binnen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 09:26
Ik ben de afgelopen maanden bezig geweest met een nieuw project, een 1:8 schaal Ford LM GTE

Dit leek me een leuke uitdaging om te doen na de Aston Martin. Het bodywork is alles behalve standaard, en het bied me veel mogelijkheden om functies toe te voegen, wat toch wel een van de leukste dingen is aan het maken van MOCs.

Het chassis en interieur zijn nu af. Het resultaat tot zo ver:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50583151866_6d22d8df28.jpg
FordGTLME_Chassis by Jerry LEGO Creations, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50583271837_ce46362bce.jpg
FordGTLME_Chassis_2 by Jerry LEGO Creations, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50583151846_c366771748.jpg
FordGTLME_Chassis_3 by Jerry LEGO Creations, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50582414033_0b9a6e2e5d.jpg
FordGTLME_Chassis_4 by Jerry LEGO Creations, on Flickr

Hij heeft zover de volgende functies/features:
- V6 motor
- Gedetaileerde engine bay
- Sequentiele 6+N+R versnellingsbak
- Paddle shifters
- Shifting limiter, die voorkomt dat je van 6 naar R schakelt of vice versa.
- Ackermann stuurgeometie
- Werkend stuur
- Gedetaileerd interieur
- Rolkooi
- Positieve caster hoek
- Negative camber hoek
- Verstelbare toe (een beetje een noodzaak door de complexe vooras, anders waren de wielen erg slecht uitgelijnd)
- Stijve vering
- Anti-rollbar aan de voor- en achterkant

Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk detail toe te voegen, en aan de onderkant is veel van de techniek te zien, ik vind het namelijk een beetje zonde om dat allemaal weg te stoppen. Het geheel is ook verbazingwekkend stevig, nauwelijks flex als je de vooras en achteras t.o.v. elkaar probeert te draaien, en nauwelijks buiging als je hem aan 1 kant op tilt.

(ps: ik zie nu ook dat de blauwe pinnetjes aan de zijkant niet symmetrisch zitten 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

zonoskar schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:26:
[...]

Ik heb de Datsun (Nissan), de Lancia en de Miura gemaakt. Waarom staan die niet op je lijstje?
Voornamelijk eigenlijk omdat de auto's zelf mij niet veel doen. Ik heb zelf een MINI (schaal 1:1 ;) ), dus daarom leek die mij wel leuk. De McLaren P1 is gewoon een gaaf model, en de Kever vind ik humor.

Maar het lijkt er op dat het de MINI gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cass Casey schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:46:
[...]

Haha. Bijna goed. Landal De Bloemert op randje Groningen/Drenthe. Net weer thuis gekomen, dus vanavond hier verder.
offtopic:
Kon je nog wel zwemmen enzo dan? Of had je daar een huisje met privezwembad? WIj zouden dit weekend naar Centerparcs gaan maar die heb ik gecancelled. Horeca, bowling, zwembad, winkels, eigenlijk alles binnen was dicht :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[b]Jeroen Koopman in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"Jeroen Koopman schreef op maandag 9 november 2020 @ knip...
Cool hoeveel uur zit daar wel niet in? EN bouw je hem zelf fysiek en ook digitaal? Of zijn dit gewoon hele knappe foto's?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
Pin0 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:31:
[...]

Cool hoeveel uur zit daar wel niet in? EN bouw je hem zelf fysiek en ook digitaal? Of zijn dit gewoon hele knappe foto's?
Dankje! Ik weet niet precies hoeveel uur er in zit, maar dat gaat wel ruim over de 100 heen, helemaal als je de 'denktijd' (denken over hoe ik iets wil oplossen terwijl ik niet bouw) meetelt, dan zou het me niks verbazen als het over de 200 gaat. Ik heb hem zowel fysiek als digitaal, dit zijn inderdaad renders, omdat ik geen set-up heb om zulke goede foto's te maken. Daar wil ik me ooit nog eens in verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

"Bouw" je dit dan eerst in Stud.io zodat je daarvan ook een bouwinstructie kan maken, of bouw je met echte steentjes (of tegelijkertijd) om er achter te komen of je gekke dingen tegen komt? Dan bedoel ik een as die je niet kan plaatsen, of een balkje die je met veel kracht ergens tussen zou moeten duwen oid.

Het lijkt me in ieder geval zeer tijdrovend om een goede MOC te maken. Wel erg interessant, maar ik hou het voorlopig bij het bouwen van de originelen, en dan over een tijdje een aantal MOC's.

Ik wilde mijn Porsche RSR in Stud.io importeren, maar kwam alleen de set met steentjes tegen. Het ziet er uit als een hele bult werk om dat na te bouwen. Zijn daar handige manieren voor, of ga je bij wijze van spreken het normale bouwinstructieboekje helemaal digitaal nabouwen?

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 09-11-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen Koopman
gwystyl schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:50:
"Bouw" je dit dan eerst in Stud.io zodat je daarvan ook een bouwinstructie kan maken, of bouw je met echte steentjes (of tegelijkertijd) om er achter te komen of je gekke dingen tegen komt? Dan bedoel ik een as die je niet kan plaatsen, of een balkje die je met veel kracht ergens tussen zou moeten duwen oid.
Ik bouw eerst in het echt, en dan bouw ik het na in stud.io om er later instructies (en renders) van te kunnen maken
Het lijkt me in ieder geval zeer tijdrovend om een goede MOC te maken. Wel erg interessant, maar ik hou het voorlopig bij het bouwen van de originelen, en dan over een tijdje een aantal MOC's.
Het kost inderdaad lang, maar ik kan het zeker aanraden om te proberen, ik vind het erg leuk om te doen
Ik wilde mijn Porsche RSR in Stud.io importeren, maar kwam alleen de set met steentjes tegen. Het ziet er uit als een hele bult werk om dat na te bouwen. Zijn daar handige manieren voor, of ga je bij wijze van spreken het normale bouwinstructieboekje helemaal digitaal nabouwen?
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik serieus in stud.io bezig ben, en ik heb eerlijk gezegd nooit geprobeerd om een model te importeren. Hoe dat zit weet ik dus niet, maar als het niet lukt, klinkt dat inderdaad als een oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:06
Het lijkt me in ieder geval zeer tijdrovend om een goede MOC te maken.
Hangt geheel af van wat je wilt bouwen en vooral hoe groot/complex het wordt.
In ieder geval geen reden om het niet te proberen. *O*
In Stud.io zelf zit geen optie om direct een gebouwde set te openen, Wel kun je alle steentjes in een file laden of er een palette van maken. (Dat laatste is heel handig als je alternate builds maakt)

Daarnaast kun je bestanden van andere Lego programma's openen, En zijn er mensen die het leuk vinden om sets digitaal te bouwen en dat bestand te delen.
Eurobricks heeft daar een heel topic voor met een index, Houd er alleen wel rekening mee dat niet iedereen 100% de juiste onderdelen gebruikt/sommige onderdelen nog niet in stud.io zitten.
Meestal kun je met de google zoekopdracht 'Lego xxxxx ldd' zo'n digitaal gebouwde set wel vinden.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sato schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:18:
[...]

Hangt geheel af van wat je wilt bouwen en vooral hoe groot/complex het wordt.
In ieder geval geen reden om het niet te proberen. *O*

[...]

In Stud.io zelf zit geen optie om direct een gebouwde set te openen, Wel kun je alle steentjes in een file laden of er een palette van maken. (Dat laatste is heel handig als je alternate builds maakt)

Daarnaast kun je bestanden van andere Lego programma's openen, En zijn er mensen die het leuk vinden om sets digitaal te bouwen en dat bestand te delen.
Eurobricks heeft daar een heel topic voor met een index, Houd er alleen wel rekening mee dat niet iedereen 100% de juiste onderdelen gebruikt/sommige onderdelen nog niet in stud.io zitten.
Meestal kun je met de google zoekopdracht 'Lego xxxxx ldd' zo'n digitaal gebouwde set wel vinden.
Gevonden, thx! Iemand had hem inderdaad al gemaakt, en blijkbaar staan (nog) niet alle deeltjes in Stud.io

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0KoX4dLfj9WoPueibroGACaEFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7H3KtsEvzGHTeiNAGSjNLqPx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een half uur lopen klooien met Stud.io, maar ik kreeg de eerste twee stappen in de bouwinstructies al niet voor elkaar. Is er ergens een tutorial hoe je daarmee moet omgaan? Hij probeert nu dingen in elkaar te snappen, maar meestal net niet op de plek die ik wil. Dingen verplaatsen gaat vaak net in de richting die ik niet wil, of een stuk te ver.
Ik heb de help-pagina met de gebruikte toetsen al wel gevonden, maar óf te weinig geduld óf het programma heeft een iets steilere leercurve dan ik had gehoopt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:06
Studio kan soms erg vervelend tegenwerken, Vooral Technic Lego kan rare dingen doen in dat programma.
Vooral flexibele delen kunnen je tot wanhoop drijven.
Vaak is er wel omheen te bouwen door tijdelijk andere onderdelen te gebruiken om iets op de juiste plaats te krijgen, Dat vergt wat gewenning maar dat komt vanzelf als je het programma blijft gebruiken.

Vooral niet opgeven is het beste advies wat ik kan geven.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

flam schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:47:

De 80107 gaat hier zeker ook komen.

Twijfel nog over de 80106 Story of Nian, deze set doet me wel denken aan vroeger, toen ik als klein kind Chinees Nieuwjaar vierde bij m'n grootouders in Hong Kong, met het Chinese Opera in het dorp, de drukte, mensen, eten, rode envelopjes, leeuwendansen...

Volgens Bricktastic worden de prijzen:
80106 79,99
80107 119,99

Heb gelukkig de 80101 hier MISB liggen. Lange tijd getwijfeld of ik deze weg zou doen of niet, deze blijft voorlopig nog maar.
Gaaf dat je de 80101 hebt, neem aan dat je die gehaald hebt in HK.

80107 gaat er wel komen. De 80106 Story of Nian vind ik een beetje jammer. Alleen voorkant van het huis. De Nian is wel er gaaf gedaan en zou hem bijna daarvoor alleen willen halen.

Als ik de 80101 had zou ik het wel weten. De 80106 halen en kijken of ik die twee sets tot een huis zou kunnen maken als MOC.

Zodat je ze kan smenvoegen net als de modulars met pins (80106 als voorkant vastzetten op 80101) of een open scharnier zoals Mos Eisley open gaat zodat als het dicht is een huis is en je het open kan maken voor de binnenkant.

Ach ja, ik kan eigenlijk alleen hopen op een heruitgave van 80101. Die vind ik echt mooi maar de premium prijzen zijn niet leuk meer.

@flam mocht je van de 80101 af willen voor een schappelijke prijs dan hou ik mij aanbevolen :P

[ Voor 0% gewijzigd door FongWan op 09-11-2020 21:56 . Reden: Damn auto correct :p ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
vectormatic schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:36:
[...]
Ik heb mijn Sian toevallig ook net klaar. Technisch is het weinig nieuws tov de Chiron, maar het bodywork bouwen is wel van een hoger niveau. Panels die mooi in elkaar over gaan en mooie lijnen door het schuin plaatsen van bodywork delen. De deuren werken lekker en is ook leuk om mee te klooien net als de spoiler :)

Ik heb de mijne gebouwd in halve Pimped setup met de betere gearbox, paddle shifter met rechts voor omhoog schakelen en ackermann, de rest van de Pimped kon me niet zoveel schelen (net als bij de Chiron en Porsche). Wat me wel een beetje stoorde is dat de Pimped nu blijkbaar ook vindt dat het kleurenkots moet verwijderen terwijl ik liever gewoon zoveel mogelijk onderdelen uit de set gebruik, maar goed minor annoyance.

Een minpuntje dat ik wel merk bij de Sian is dat A-pillar niks aan stevigheid toevoegd, terwijl de constructie van het dashboard hier wel om vraagt, Dit buigt namelijk door als je hem aan de voorkant beet pakt. Misschien hebben ze dit wel geregeld in de Pimped versie, eigenlijk niet gecheckt.

Ik merk wel dat ik de handleidingen steeds slechter trek, bij auto's vooral. Zodra het bodywork moet worden gebouwd, kakt het in bij mij. Constant alles gespiegeld bouwen, maar het niet op dezelfde pagina zetten, begint gewoon te irriteren. Dan mis ik de goede oude tijd van de 90's handleidingen. Ja, ik kan vooruit bladeren en de onderdelen verzamelen+controleren of ze wel echt speigelbeeld zijn en er niet 1 klein kutonderdeeltje meer op zit (wel eens de mist mee ingegaan), maar dat vind ik inmiddels ook al suf. Iemand nog andere suggesties?
vectormatic schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:59:

Hoe het beter kan.. ik zou graag de flippers out de pimped up porsche willen zien in de volgende supercar, en misschien is wat authentiekere wielophanging, en evt verstelbare rijhoogte wel een aardig idee. De Sian heb ik me nog niet echt in verdiept, maar meestal weet de AFOL community wel een aardige set met mods/verbeteringen te verzinnen.
Ik zie liever dit idee van Charbel op Eurobricks in een set terugkomen. Misschien onhandig in bedienen, maar wel realitisch en leuk gedaan met Lego onderdelen.

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 09-11-2020 22:47 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .