@ma9ma De kleuren rood en geel is heel herkenbaar. Ik had hele oude Duplo blokken en deze waren allemaal in de kleuren rood, geel en blauw. Ook bij een grote Lego set, nummer weet ik niet meer uit mijn hoofd, je kon er meerdere dingen mee bouwen. Deze kleuren zie je overigens ook terug bij de entree van Legoland.
En jaag je ook op de speciale Kersteditie? 4002019 Christmas X-wingQuattroNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:43:
[...]
Ik ben ook redelijk into X-wingsmaar ga meer voor de classic uitvoering. De nieuwere in het oranje en blauw vind ik persoonlijk minder (de zwart/oranje polybag versie kreeg ik een keer ergens bij).
Ik heb ze nu aardig compleet, behalve die dure UCS versie(s). Ik hoop ooit nog een mooie Red-five UCS te kunnen bemachtigen.

Deze is helaas wel een employee gift als ik mij niet vergis, dus die kan nog aardig duur zijn.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Kan aardig duur zijn? Die is erg duur!Kapoen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:21:
[...]
En jaag je ook op de speciale Kersteditie?
Deze is helaas wel een employee gift als ik mij niet vergis, dus die kan nog aardig duur zijn.
Idd een employee gift die met Kerst 2019 aan Lego medewerkers is gegeven.
Nee, hij is best leuk maar én veeeel te duur (want nooit te koop geweest, dus zeldzaam) én hij is niet in de originele kleuren. Dus deze laat ik graag aan me voorbij gaan.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Hier een foto van de twee X-Wings die ik heb staan. De zwart met oranje versie van Poe Dameron uit The Force Awakens wilde ik gewoon hebben omdat ik die kleuren zo mooi en uniek vind. Wel merk ik dat de elastiekjes na een aantal jaren zo uitgerekt te zijn (vleugels open in aanvalsstand) dat als ik de vleugels inklap de onderste vleugels slapjes bungelen.
De andere is natuurlijk Luke Skywalker's X-Wing uit 2018/2019.
Op de plank eronder heb ik ok de "bijpassende" Tie Fighters (First Order Tie Fighter in zwart met rood (75101), en de Imperial Tie Fighter in grijs (75211)).
De andere is natuurlijk Luke Skywalker's X-Wing uit 2018/2019.
Op de plank eronder heb ik ok de "bijpassende" Tie Fighters (First Order Tie Fighter in zwart met rood (75101), en de Imperial Tie Fighter in grijs (75211)).
:strip_exif()/f/image/FLK53Dj9QBJ08sI0NQNkesLX.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was niet zo dat de shop niet wilde versturen, maar er werd gewoon wat slordig met m'n order omgesprongen, warrig, fout op fout gevoel. Opgelost door nogmaals te mailen. Ik kon ook wat minder hebben omdat het van het weekend ook bij Kruidvat fout ging met een LEGO bestellingJoster schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:36:
[...]
Hahah, helemaal top, kan je dan ook gelijk vertellen welke shop maar niet wilde versturen?
Door m'n ongeduld/weekend frustratie krijg ik nu wel reserveonderdelen binnen door de tweede bestelling. Had ik maar eerst de afloop moeten afwachten
Vooraf excuus dat ik niet het hele forum heb doorgespit, maar weten jullie of er al mensen hele slimme oplossingen hebben gevonden om er voor te zorgen dat kinderen met lego kunnen spelen en het ook weer opgeruimd kan worden?
Ik zit te denken aan een plaat op wielen ongeveer een meter bij 75 centimeter met opstaande randen.
daar passen dan precies 12 grondplaten in, en het geheel kan onder de bank of een bed gereden worden.
Voordat ik zelf het wiel ga uitvinden vroeg ik me af of jullie al eens zoiets voorbij hebben zien komen..
Ik zit te denken aan een plaat op wielen ongeveer een meter bij 75 centimeter met opstaande randen.
daar passen dan precies 12 grondplaten in, en het geheel kan onder de bank of een bed gereden worden.
Voordat ik zelf het wiel ga uitvinden vroeg ik me af of jullie al eens zoiets voorbij hebben zien komen..
Leuk idee! Ik had vroeger gewoon een groot kleed waar de Lego op lag. Als ik stopte met spelen vouwde ik het kleed dicht en deed het in een bak.Baytep schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:00:
Vooraf excuus dat ik niet het hele forum heb doorgespit, maar weten jullie of er al mensen hele slimme oplossingen hebben gevonden om er voor te zorgen dat kinderen met lego kunnen spelen en het ook weer opgeruimd kan worden?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Baytep schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:00:

^- ali is your friend
inmiddels 35+ en bouw nog steeds liefste op de grond

Wacht maar tot je 40+ bent, ik had een overbelaste knie door die 80's layouthimlims_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
[...]
[Afbeelding]
^- ali is your friend
inmiddels 35+ en bouw nog steeds liefste op de grondalleen dat opstaan gaat steeds moeizamer na lange tijd bouwen

Dat had ik vroeger ook, werkt prima. Klein nadeeltje: je moest niet te hoog bouwen (huisje was een uitdaging) anders ging het tegen het bed aan bij het onderschuiven.Baytep schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:00:
Onze oudste heeft een bedbak voor een logeermatras onder zijn bed. Staat momenteel een duplo trein op.
Een plaat behoedt je echter niet voor losse stukjes, dat waait er af en wil je ook niet als je een stad bouwt. Ik had een kast met laden en vakindeling op mijn kamer voor het losse grut. Die heb ik 35 jaar later nog steeds gevuld met lego staan, is er nooit meer uit gegaan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
And what about purple?himlims_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:31:
[YouTube: And I think to myself... that’s the 2020 LEGO holiday season ad!]
^- bruin space figure confirmed!
En ridders en draken! Ik ben benieuwdhimlims_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:31:
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Leuke reclame... zou het ook wel goed doen op de NL tvhimlims_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:31:
'vroeger', 30 jaar terug. Had mijn vader een grote plank gemaakt van bed lengte/diepte met daaronder 4 wielen. Daar zetten we dan onze lego op. Als we klaar waren dan reden we die dus onder het bed. Precies zoals jij beschrijft. Of het te koop is ? geen idee. Maar het is niet heel lastig in elkaar te timmeren schat ik.Baytep schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:00:
Totaal niet. Gefineerde spaanplaat op maat, randje van een houten sierstrip er omheen (hoeft maar een paar mm op te staan) en in verstek. 4 zwenkwieltjes er onder en klaarWebgnome schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:02:
[...]
'vroeger', 30 jaar terug. Had mijn vader een grote plank gemaakt van bed lengte/diepte met daaronder 4 wielen. Daar zetten we dan onze lego op. Als we klaar waren dan reden we die dus onder het bed. Precies zoals jij beschrijft. Of het te koop is ? geen idee. Maar het is niet heel lastig in elkaar te timmeren schat ik.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, zag het ook net. Ik hoop stiekem op een "classic space" revival.himlims_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:31:
Nintendo speler sinds '94.
Van de vlaggen heb ik nu USA, Portugal en Japan teruggevonden in de kist. De rest van het setje (bomen en verkeersborden) zie ik niet meer. Of in zo'n slechte staat (gebroken) dat ik er niets meer mee kan. Wel leuk dat ik wat aanknopingspunten zie (police, taxi, shell, rode kruis)JeroenE schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:58:
[...]
@ma9ma Die Japanse vlag zit maar in 1 setje die oorspronkelijk uit 1972 is.
Het Legoland stukje is ook van begin jaren 70. Een neef van mij had die ook (maar ik weet niet uit welke set).
En ik vermoed dat dat Legolandstukje van mij uit deze set komt.
[ Voor 10% gewijzigd door ma9ma op 03-11-2020 15:07 ]
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
In mijn jeugd zijn heel wat verkeersborden gesneuveld. Iedereen (inclusief ik) zat aan het bord te trekken om ze weer los te krijgen of er botste weer een voertuig tegen aan (of je voeten). Ik heb heel wat van die afgebroken voetjes gehad.ma9ma schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:01:
De rest van het setje (bomen en verkeersborden) zie ik niet meer. Of in zo'n slechte staat (gebroken) dat ik er niets meer mee kan.
Ik zou zeggen dat mijn neef hem uit de vorkheftruck had, maar ik weet het echt niet. Helaas is van mijn Lego wel behoorlijk wat verdwenen van Space en treinen. Dat zat waarschijnlijk in een andere doos die (nu ook al lang geleden) in een vlaag van verstandsverbijstering door mijn vader aan iemand anders is gegeven. Zonder dat eerst aan mij te vragen, natuurlijk. Wat dat betreft nog geluk dat niet al mijn Lego is verdwenen.En ik vermoed dat dat Legolandstukje van mij uit deze set komt.
Vraagje over de Lego Boost (17101). Er wordt hier volop mee gespeeld door de jongste (net 5 geworden). Het bouwen via de app gaat goed. Ik ervaar nu echter een probleem; hij is bij het bouwen van de robot die sportactiviteiten doet; alle 3 de bouwactiviteiten hebben we gedaan en ook alle activiteiten die benoemd staan bij het lampje hebben we uitgevoerd.
Toch unlockt de volgende stap niet.
Iemand een idee? We doen ongetwijfeld iets verkeerd, maar zowel de 5 als de 'iets' ouderen komen er niet uit...
Edit; gevonden. Blijkbaar had de kleine man in een eerdere stap 1 actie overgeslagen. Dat was toen geen probleem, nu wel. Na die alsnog te doen kon hij door.
Toch unlockt de volgende stap niet.
Iemand een idee? We doen ongetwijfeld iets verkeerd, maar zowel de 5 als de 'iets' ouderen komen er niet uit...
Edit; gevonden. Blijkbaar had de kleine man in een eerdere stap 1 actie overgeslagen. Dat was toen geen probleem, nu wel. Na die alsnog te doen kon hij door.
[ Voor 13% gewijzigd door MiKeZZa op 03-11-2020 16:43 ]
En als je de 50 bent gepasseerd is het nog steeds een must om op de grond te bouwen. Alleen idd het opstaan is wel een dingetjealmightyarjen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:15:
[...]
Wacht maar tot je 40+ bent, ik had een overbelaste knie door die 80's layout

Ik ervaar hetzelfde met de Tie Bomber (4479) en X-wing Fighter (6212). Erg jammer dat er elastiekjes zijn gebruikt.Haay schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:23:
Hier een foto van de twee X-Wings die ik heb staan. De zwart met oranje versie van Poe Dameron uit The Force Awakens wilde ik gewoon hebben omdat ik die kleuren zo mooi en uniek vind. Wel merk ik dat de elastiekjes na een aantal jaren zo uitgerekt te zijn (vleugels open in aanvalsstand) dat als ik de vleugels inklap de onderste vleugels slapjes bungelen.
@Gaius Volgens Bricklink zijn dat dezelfde als die nu nog in de Chiron en Sian gebruikt worden. Dus als je nog een excuus zoekt kan je die aanschaffen voor de reserve onderdelen 
Volgens mij kan je ze ook bij Lego bestellen, enkel zijn ze niet op voorraad volgens hun site.
Volgens mij kan je ze ook bij Lego bestellen, enkel zijn ze niet op voorraad volgens hun site.
[ Voor 1% gewijzigd door JeroenE op 03-11-2020 16:11 . Reden: Of je tikt de juiste naam van de auto's ]
enhimlims_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:31:
en
Leuke reclamespot, die mogen ze inderdaad ook wel zo op TV gevenReintji schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:15:
[...]
Ja, zag het ook net. Ik hoop stiekem op een "classic space" revival.
Het zou natuurlijk heel fijn zijn moest Lego alvast een GWP uitgeven met nieuwe kleuren van deze minifig *wishful thinking*
Of een andere kleine/middelgrote set in de stijl van 70841 Benny's Space Squad.

geek: Tweaker maakt grote legostad met alle 12V-treinen uit jaren tachtig
@almightyarjen
frontpage!
@almightyarjen
[ Voor 4% gewijzigd door Mappy op 03-11-2020 17:26 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Maandje later is het dan zo verFeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Het voelt alsof de 8880 hier toch wel gaat komen. Marktplaats eens in de gaten houden
:strip_exif()/f/image/4Rw0iVEqowlwOYIiDYGApKN2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aqTV9Gku19ee5iSTAJgFRrRb.jpg?f=fotoalbum_large)
Complete set met doos, boekje (boekje niet op de foto, die ligt onder een plank iets minder gekruld te worden) en nog de stickers voor het B-model. Al heb ik zojuist wel een replacementset stickers besteld, de koplampen zijn niet meer zo mooi.
Witte steentjes en velgen zijn wat vergeeld, zoals te verwachten. Maar niet zo erg als ik sommige sets heb gezien of bij mijn eigen sets heb. Verschil tussen vergeeld of de kleur van koffie met melk

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 03-11-2020 20:33 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dit was mijn laatste set voor mijn dark ages. Na de 8868 was dit mijn favorietFeaR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:21:
[...]
Maandje later is het dan zo ver![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Complete set met doos, boekje (boekje niet op de foto, die ligt onder een plank iets minder gekruld te worden) en nog de stickers voor het B-model. Al heb ik zojuist wel een replacementset stickers besteld, de koplampen zijn niet meer zo mooi.
Witte steentjes en velgen zijn wat vergeeld, zoals te verwachten. Maar niet zo erg als ik sommige sets heb gezien of bij mijn eigen sets heb. Verschil tussen vergeeld of de kleur van koffie met melkIk twijfel om het zo te laten of later de witte delen een waterstofperoxidebehandeling te geven. Het wit helemaal als nieuw is aan de ene kant wel leuk maar een set uit 1994 mag wel iets van tekenen van ouderdom vertonen. Hoe dan ook, eerst eens rustig schoonmaken, bouwen en dan van de zomer beslissen hoe en wat met de witte delen

Die set heeft mij nooit wat gedaan, geen idee waarom eigenlijk want het model is zeker tof. Als deze 8880 bevalt dan ga ik mogelijk nog voor een 8461: Williams F1 Team Racer. Ook al eens eerder over gehad in dit topic. Andere set die ik heel episch vindt is de 8480: Space Shuttle maar door de motoren in die set is die best prijzig.almightyarjen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:41:
[...]
Dit was mijn laatste set voor mijn dark ages. Na de 8868 was dit mijn favoriet
Maar goed, nu eerst tevreden zijn met de 8880
@FeaR De 8880 heb ik toen heel lang voor gespaard en gekocht voor volgens mij 200 gulden.
Heb hem nog steeds met doos en al. Ook met vergeeld wit. Twijfel nog wat ik er mee ga doen wbt wit, maar dat zien we dan wel. Eerst maar eens mijn opleiding afronden en dan verder kijken met bouwen.
Heb hem nog steeds met doos en al. Ook met vergeeld wit. Twijfel nog wat ik er mee ga doen wbt wit, maar dat zien we dan wel. Eerst maar eens mijn opleiding afronden en dan verder kijken met bouwen.
Ha ik heb de 8880 ook staan! Meestal in B model: vind die F1 best gaaf
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ja de Space Shuttle is enorm gaaf, kwam in mijn dark ages uit. Volgens mij was dat ook zo'n beetje de laatste set met studded Technic of niet? Die staat ook nog op mijn wensenlijstje, maar idd: reteduur.FeaR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:28:
[...]
Die set heeft mij nooit wat gedaan, geen idee waarom eigenlijk want het model is zeker tof. Als deze 8880 bevalt dan ga ik mogelijk nog voor een 8461: Williams F1 Team Racer. Ook al eens eerder over gehad in dit topic. Andere set die ik heel episch vindt is de 8480: Space Shuttle maar door de motoren in die set is die best prijzig.
Maar goed, nu eerst tevreden zijn met de 8880
Volgens mij kwamen er nog wel wat modellen na de spaceshuttle met studded. Ik heb hier sowieso de 8462 - Tow Truck staan uit 1998 (Spaceshuttle komt uit 1996) met studded.almightyarjen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:17:
[...]
Ja de Space Shuttle is enorm gaaf, kwam in mijn dark ages uit. Volgens mij was dat ook zo'n beetje de laatste set met studded Technic of niet? Die staat ook nog op mijn wensenlijstje, maar idd: reteduur.
Ik zie wel dat ik een déjà vu heb naar haast 1,5 jaar geleden. Toen was ik ook al aan het twijfelen over de Silver Champion of Williams: FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
Kleine vraag over witte steentjes met waterstofperoxide behandelen. Zou je, met gebrek aan goede zon deze tijd, ook onder de zonnebank resultaat kunnen behalen? Of hebben we het dan over andere UV stralen? Geen idee of het logisch, middernacht brain fart
De Space Shuttle (1996) was het eerste model met een studless beam. Met een hoek ook nog, nog niet eens een rechte balk. Die kwamen pas vanaf 2000.
Eerst alleen voor de vorm, later pas echt voor de structuur.
Nu worden studded beam volgens mij alleen nog maar gebruikt als het echt niet anders kan, zoals in hefarmen van graafmachines enz.
Leuk artikel over de overgang:
https://brickset.com/arti...-the-beginning-of-the-end
Eerst alleen voor de vorm, later pas echt voor de structuur.
Nu worden studded beam volgens mij alleen nog maar gebruikt als het echt niet anders kan, zoals in hefarmen van graafmachines enz.
Leuk artikel over de overgang:
https://brickset.com/arti...-the-beginning-of-the-end
[ Voor 28% gewijzigd door GeeBee op 04-11-2020 07:07 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Bij de kist met Lego zat ook een map met daarin ruim 50 pagina’s beknopte handleidingen. Allemaal uitgeknipt en op volgorde in de map gestopt. Ze vallen allemaal onder 1 handleiding, dat zie ik aan de paginanummers. Maar is dit een officiële Lego set of is het gewoon een los boekje wat je kon kopen?
:strip_exif()/f/image/LG4eoBHPfyCIZvL11MwKUwye.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q5O4cCBrHM3KhZnZ02lW8dGd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i1YkXxwwhV584gyB3dBpbiFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o4wAJOD9db8qBY9lyiyxXi87.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LG4eoBHPfyCIZvL11MwKUwye.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q5O4cCBrHM3KhZnZ02lW8dGd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i1YkXxwwhV584gyB3dBpbiFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o4wAJOD9db8qBY9lyiyxXi87.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aYbTOAXSwigv9G7E9mWBwjx5.jpg?f=fotoalbum_large)
@almightyarjen heeft een video gemaakt van zijn ontgelingsmachine: YouTube: De-yellowing Lego with(out) the sun: everything you need to knowFeaR schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:38:
Kleine vraag over witte steentjes met waterstofperoxide behandelen. Zou je, met gebrek aan goede zon deze tijd, ook onder de zonnebank resultaat kunnen behalen? Of hebben we het dan over andere UV stralen? Geen idee of het logisch, middernacht brain fart
Edit: ik vergat zijn pagina met uitleg: https://www.almightyarjen.com/?page_id=74202
Dat is een los boek wat je kon kopen. Ze hebben er verschillende gehad. Ik had (heb?) zelf het Idea boek 6000, maar als ik het goed heb is het degene die jij hebt de 221. Zie ook YouTube: My 1st LEGO Idea Book! LEGO Idea Book #1 or 221 from 1973! Review! Als het klopt moet je alle bladzijden herkennen.ma9ma schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:57:
Bij de kist met Lego zat ook een map met daarin ruim 50 pagina’s beknopte handleidingen. Allemaal uitgeknipt en op volgorde in de map gestopt. Ze vallen allemaal onder 1 handleiding, dat zie ik aan de paginanummers. Maar is dit een officiële Lego set of is het gewoon een los boekje wat je kon kopen?
[ Voor 2% gewijzigd door JeroenE op 04-11-2020 08:22 . Reden: pagina met uitleg vergeten ]
Dat is hem inderdaad. Dank! Heb alle pagina's dus nog, alleen alle pagina's los. Leuk om te weten dat dit alweer bijna 50 jaar oud is.JeroenE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:11:
Dat is een los boek wat je kon kopen. Ze hebben er verschillende gehad. Ik had (heb?) zelf het Idea boek 6000, maar als ik het goed heb is het degene die jij hebt de 221. Zie ook YouTube: My 1st LEGO Idea Book! LEGO Idea Book #1 or 221 from 1973! Review! Als het klopt moet je alle bladzijden herkennen.
Prachtig om te zien dat je in 6 stappen een heel bouwwerk neerzet. Nu heb je voor elke blokje bijna een aparte stap. We zijn er blijkbaar dommer op geworden
Ik denk het wel. Zonnebanken hebben een vrij breed UVA spectrum volgens mij. Wellicht dat het wat langer duurt, maar denk wel dat dat zou moeten werken. Je zou voor een wat hoger percentage H2O2 oplossing kunnen gaan, bijvoorbeeld 9%, dat helpt ook. Als je het probeert, laat het resultaat even weten, altijd interessant!FeaR schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:38:
Ik vind eigenlijk de 8461 Williams uitvoering mooier. De panelen zijn wat gladder, verder is het in essentie hetzelfde model. Ik heb ze beide staan hierFeaR schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:38:
Ik zie wel dat ik een déjà vu heb naar haast 1,5 jaar geleden. Toen was ik ook al aan het twijfelen over de Silver Champion of Williams: FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Eens zien of ik de zonnebank van pa en ma kan regelen. Vind het toch wat socialer om zo'n grote energieslurper bij mij achter de zonnepanelen te hangen dan in hun nog niet A-label woningalmightyarjen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:44:
[...]
Ik denk het wel. Zonnebanken hebben een vrij breed UVA spectrum volgens mij. Wellicht dat het wat langer duurt, maar denk wel dat dat zou moeten werken. Je zou voor een wat hoger percentage H2O2 oplossing kunnen gaan, bijvoorbeeld 9%, dat helpt ook. Als je het probeert, laat het resultaat even weten, altijd interessant!
Jup, volgens mij hadden we in het vorige topic die discussie ook gehad. Ik ga dit weekend eerst kijken hoe de build van de 8880 bevalt. Door het boekje bladeren deed me al goed. 35 stappen om van niets tot het gehele model te komen, sommigen stappen waar je in één keer 40+ steentjes voor nodig hebt. Heerlijk! weer eens wat anders dan de honderden stappen van tegenwoordig.zonoskar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:46:
[...]
Ik vind eigenlijk de 8461 Williams uitvoering mooier. De panelen zijn wat gladder, verder is het in essentie hetzelfde model. Ik heb ze beide staan hier
[Afbeelding]
Ik noem dat tegenwoordig liefkozend 'Lego patina'FeaR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:21:
[...]
Witte steentjes en velgen zijn wat vergeeld, zoals te verwachten. Maar niet zo erg als ik sommige sets heb gezien of bij mijn eigen sets heb. Verschil tussen vergeeld of de kleur van koffie met melkIk twijfel om het zo te laten of later de witte delen een waterstofperoxidebehandeling te geven. Het wit helemaal als nieuw is aan de ene kant wel leuk maar een set uit 1994 mag wel iets van tekenen van ouderdom vertonen. Hoe dan ook, eerst eens rustig schoonmaken, bouwen en dan van de zomer beslissen hoe en wat met de witte delen
Eigenlijk was dit onderdeel de eerste studless liftarm:GeeBee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:05:
De Space Shuttle (1996) was het eerste model met een studless beam.

In 1990.
Lego Technic heeft nog tot 2003 (de 8455 was de eerste complete studless set als ik me niet vergis) onderstellen gemaakt met studded Technic beams, zoals de Silver Champion en de Williams. Ze worden nu nog gebruikt in UCS modellen en idd armen van kranen. Ze zijn nog steeds de koning van gewicht dragen in Lego, omdat ze niet alleen vast zitten met pins maar ook met studs.Nu worden studded beam volgens mij alleen nog maar gebruikt als het echt niet anders kan, zoals in hefarmen van graafmachines enz.
Dergelijke liefkozende termen maken het eigenlijk meteen een stuk minder erg. Ik twijfel ook nog steeds of ik met waterstofperoxide aan de slag ga of niet. Dit weekend eerst de set eens goed schoonmaken en in elkaar zetten. Ook wat andere steentjes uit de eigen set zoeken om wat aanpassingen te doen aan de 8880. Oudere modellen hebben nog stickers die over meerdere steentjes heen gaan. Ik heb er al een paar gezien waar ik dat kan voorkomen door twee losse plates te wisselen voor één grotere.AppieNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:29:
[...]
Ik noem dat tegenwoordig liefkozend 'Lego patina'
Ergens heb ik gelezen dat de zakjes van de Ducati een QR code bevatten waarmee je kunt zien hoe dit onderdeel (in het echt) werkt. Klopt dit? Zijn dit de zakjes die menigeen zal weggooien?
Van de week begonnen aan de Landrover Defender. Vond het een zeer interessante bouwwerk naast de Porsche en de Bugatti. De carrosserie vond ik maar zo-zo, maar het binnenwerk met alle schakels was zeker vermakelijk! Ik mis alleen de Sian nog, hopelijk krijgen we tijdens BF een goede deal die ik niet kan weerstaan.
:strip_exif()/f/image/bIp4TcNSz1tDC62ww5h3MyRq.jpg?f=fotoalbum_large)
Net de Batwing af en een leuke toevoeging aan de Batmobile. Veel gespiegeld werk, maar dat was te verwachten.
Nu nog de Tumbler ergens zien te scoren. Jammer dat ie zo aan de prijs is.
Voor het eerst in ongeveer 50 sets ontbraken er 2 stenen. Gelukkig alleen cosmetische, waardoor ik verder kon bouwen. Missende stenen aangevraagd bij Lego, iemand die weet hoelang dat ongeveer duurt?
Nu nog de Tumbler ergens zien te scoren. Jammer dat ie zo aan de prijs is.
Voor het eerst in ongeveer 50 sets ontbraken er 2 stenen. Gelukkig alleen cosmetische, waardoor ik verder kon bouwen. Missende stenen aangevraagd bij Lego, iemand die weet hoelang dat ongeveer duurt?
De kogel is door de kerk en Hogwarts 71043 is binnen
Voor €299 was het toch té goed om te laten liggen...
Hij was online uitverkocht maar via mijn winkelwagen kon ik hem nog bestellen met levertijd 13/11. Dan bleek dat hij nog fysiek beschikbaar was in een winkelpunt in de buurt dus ben ik hem daar gaan halen.
Hij was online uitverkocht maar via mijn winkelwagen kon ik hem nog bestellen met levertijd 13/11. Dan bleek dat hij nog fysiek beschikbaar was in een winkelpunt in de buurt dus ben ik hem daar gaan halen.
Iemand ervaring met een shop voor aftermarket stickers?
Net klaar met Ninjago City, wat een gave build! Vol met detail, kleurrijk, nauwelijks herhaling. Een en al sfeer.
Hopelijk kloppen de geruchten over de Gardens of Ninjago City, die zal er dan zeker ook komen.
Hopelijk kloppen de geruchten over de Gardens of Ninjago City, die zal er dan zeker ook komen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bAuejn6Kgtfn4RWm9Agt90C0.jpg?f=user_large)
Duurde voor mij ongeveer een week.small2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:43:
Net de Batwing af en een leuke toevoeging aan de Batmobile. Veel gespiegeld werk, maar dat was te verwachten.
Nu nog de Tumbler ergens zien te scoren. Jammer dat ie zo aan de prijs is.![]()
Op zoek naar een treinstation op rebrickable kwam ik uit op NEXTBrick:
https://rebrickable.com/s...Nextbrick&search_type=all
Het treinstation, maar ook zeker de wegdelen, zien er erg mooi uit. Kennen jullie dit?
https://rebrickable.com/s...Nextbrick&search_type=all
Het treinstation, maar ook zeker de wegdelen, zien er erg mooi uit. Kennen jullie dit?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Via marktplaats voor weinig een hele leuke aanwinst voor mijn stad gekocht! Tijd voor een heel klein '80s, '70's en '60s-deel, geïnspireerd door @almightyarjen. Bij jou kan ik natuurlijk niet in de buurt komen, maar ik vind het wel heel leuk om een paar van die setjes in de stad te hebben, gewoon voor het gevoel
Spaceship!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 04-11-2020 18:12 ]
Leuk. Die space sets heb ik alledrie, die brandweerwagen ook, en die gele tractor / voorlader was mijn eerste doosje Lego
Ik heb toevallig gisteren een nieuwe set stickers voor de 8880 besteld via https://www.brickstickershop.comBeavbusi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:02:
Iemand ervaring met een shop voor aftermarket stickers?
Van diezelfde site heb ik al eens stickers besteld en die waren kwalitatief een stuk beter. Wel een iets andere kleur/tint dan de originele maar beter dan zonder stickers. Zie FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" en dan tweede deel van de post, zie je het kleurverschil van die betreffende set. Originele kan je natuurlijk ook proberen te bestellen via Bricklink.com maar afhankelijk van de set kans dat je de hoofdprijs mag betalen en ook kans dat de stickers weer van beroerde kwaliteit zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 05-11-2020 08:52 ]
Sinds een tijdje ben ik fanatiek met het sparen van de lego treinen. Nu was ik eigenlijk op zoek naar iets om een brug te maken. Het mag gewoon een simpele brug zijn. Nu ben ik aan het zoeken geweest, en kom ik op de site van Trixbrix, maar daar ben je al snel €60 kwijt. Zijn er goedkopere alternatieven om een eenvoudige brug te maken?
Ik weet niet wat voor steentjes je al in huis hebt, maar de brug uit het Lego 7777 boek is een befaamde. Zie ook het filmpje van @almightyarjen, de blauwe brug.Swennus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:18:
Sinds een tijdje ben ik fanatiek met het sparen van de lego treinen. Nu was ik eigenlijk op zoek naar iets om een brug te maken. Het mag gewoon een simpele brug zijn. Nu ben ik aan het zoeken geweest, en kom ik op de site van Trixbrix, maar daar ben je al snel €60 kwijt. Zijn er goedkopere alternatieven om een eenvoudige brug te maken?
Set 7900 is dan denk ik erg bruikbaar. De standaard treinsporen passen er perfect tussen.Swennus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:18:
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dit is toch wel een erg mooie MOC van de 42082:
Die is idd erg vet. Weet je waar de handleiding hiervan te vinden is?Mikeymike74 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:47:
Dit is toch wel een erg mooie MOC van de 42082: [YouTube: Lego Technic 42082 model C - Instructions | Инструкция]
Volgens mij is die video de instructiesfelder schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:31:
[...]
Die is idd erg vet. Weet je waar de handleiding hiervan te vinden is?
meesje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:25:
[...]
Ik weet niet wat voor steentjes je al in huis hebt, maar de brug uit het Lego 7777 boek is een befaamde. Zie ook het filmpje van @almightyarjen, de blauwe brug.
Bedankt voor de tips, snel op zoek naar de 7900.QuattroNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:47:
[...]
Set 7900 is dan denk ik erg bruikbaar. De standaard treinsporen passen er perfect tussen.
De pilaren richting de brug zijn erg mooi uit het filmpje van almightyarjen, is hier nog een parts list voor? Of zal ik zelf in de plaatjes moeten duiken?
Heel erg mooi! Het opstapje vind ik erg leukChicken88 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:37:
Gewoon ff een bouw foto. Want daar gaat het uiteindelijk om toch.
De video _is_ de handleiding...felder schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:31:
[...]
Die is idd erg vet. Weet je waar de handleiding hiervan te vinden is?
/hmm: spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 05-11-2020 10:42 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Thanks.Jakkus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:31:
[...]
Heel erg mooi! Het opstapje vind ik erg leuk
Gewoon beetje prutsen, en ineens zag het er best leuk uit.
7900 onderdelen zijn idd bruikbaar, maar als je ziet wat die trapezes kosten kun je net zo goed iets zelf bouwen uit technicSwennus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:17:
[...]
[...]
Bedankt voor de tips, snel op zoek naar de 7900.
De pilaren richting de brug zijn erg mooi uit het filmpje van almightyarjen, is hier nog een parts list voor? Of zal ik zelf in de plaatjes moeten duiken?

Ik heb het overwogen, werd uiteindelijk veel te duur, de 7900 is nou ook niet zo heel veel geleverd,
Ik heb een impulsaankoop gedaan
, DPD kwam een joekel van een doos brengen. De gedachte was om tijdens de decemberdagen wat te bouwen hebben. Maar hij is wel heeul erg groot. Ik twijfel of ik em niet terugstuur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tbvBuhrgOyubNeg9AaVNrTuQ.jpg?f=user_large)
Ik zou het doen!
You shall build!rammes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:28:
Ik heb een impulsaankoop gedaan, DPD kwam een joekel van een doos brengen. De gedachte was om tijdens de decemberdagen wat te bouwen hebben. Maar hij is wel heeul erg groot. Ik twijfel of ik em niet terugstuur.
[Afbeelding]
offtopic:
Ik wil hem ook wel gratis van je overnemen hoor ...
Ik wil hem ook wel gratis van je overnemen hoor ...
[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 05-11-2020 14:55 ]
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Erg gave set, heb niks met ninjago maar had deze wel graag willen hebben maar ga er niet voor betalen wat sommige er op marktplaats voor durven te vragen.flam schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:04:
Net klaar met Ninjago City, wat een gave build! Vol met detail, kleurrijk, nauwelijks herhaling. Een en al sfeer.
[Afbeelding]
Zo te zien weer behoorlijk wat stickers.Dark_Angelus schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:24:
[...]
Hier in een filmpje.
YouTube: LEGO Ghostbusters ECTO-1 Set 10274 is BIG!
[ Voor 17% gewijzigd door dr86 op 05-11-2020 15:31 ]
De maten staan er toch gewoon bij? 74 cm hoo9, 48 cm breed en 31 cm lang.rammes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:28:
Maar hij is wel heeul erg groot.
De Saturn V is hoger, maar wel veel smaller
Voordeel is dat je de roeststickers kan weglaten om hem een wat originelere look te geven...
Denk ook dat er wel instructies gaan volgen om hem meer te laten lijken op de Ecto-1 uit de originele ghostbusters film
Ik heb hem ook en hoewel hij groot is, heb ik er geen spijt van. Leuke bouwervaring, staat leuk in mijn studeerkamer en een plek om mijn Disney minifigs in kwijt te kunnen.rammes schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:28:
Ik heb een impulsaankoop gedaan, DPD kwam een joekel van een doos brengen. De gedachte was om tijdens de decemberdagen wat te bouwen hebben. Maar hij is wel heeul erg groot. Ik twijfel of ik em niet terugstuur.
[Afbeelding]
scintillating
Ik ontdekte gister dat er een Lego house docu op Netflix staat.
Misschien al bekend maar ik had 'm hier nog niet voorbij zien komen
Misschien al bekend maar ik had 'm hier nog niet voorbij zien komen
[ Voor 19% gewijzigd door Medjai op 05-11-2020 16:23 ]
Hij is wel heel erg vet zeg. Misschien mijn eerste 'creator expert' doos die ik ga kopen. Als ik nog geld over heb na de Sian.
Van deze set heb ik echt spijt dat ik ‘m niet heb gekocht. Ik was net uit mijn Dark Ages en helemaal niet into Ninjago. Maar nu (bijna) 500 euro betalen.... Dat vind ik echt te gek. Samen met de docks (en de nieuwe set) heb je een mooi geheel. Eigenlijk nog gaver dan de gewone modular buildings.flam schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:04:
[Afbeelding]
Waarom? Waarom vond ik Ninjago toen niks...

In 2021 komt er een nieuw grote Ninjago set en wie weet neemt Lego de oude terug in productie (wellicht alleen Ninjago city). Dat beleid wordt wellicht vaker gehanteerd na de ship in a bottle en de saturnVmeesje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:10:
[...]
Van deze set heb ik echt spijt dat ik ‘m niet heb gekocht. Ik was net uit mijn Dark Ages en helemaal niet into Ninjago. Maar nu (bijna) 500 euro betalen.... Dat vind ik echt te gek. Samen met de docks (en de nieuwe set) heb je een mooi geheel. Eigenlijk nog gaver dan de gewone modular buildings.
Waarom? Waarom vond ik Ninjago toen niks...![]()
De laatste paar weken lekker bezig geweest met bouwen. Heb helaas alleen foto's van het eindproduct.
Als eerste een MOC van mijn lievelings-set tot nu toe. De 42082 All Terrain Crane. Er zijn voor deze set een groot aantal MOC's te vinden en deze Ferris Wheel (GBC) is er een van.
De bouwinstructies zijn gratis en bovendien zeer goed te volgen. Sommige stappen hielden niet meer in dan het plaatsen van een connector maar desalniettemin was dit een leuke build. Dit is mijn 2e GBC die ik met deze set heb gemaakt en als het dan klaar is wil je ook zien dat alles lekker werkt. In dat opzicht vind ik deze MOC erg geslaagd. Het loopt redelijk robuust. Je moet er dan niet een grote bak met knikkers in gooien want dan loopt het hier en daar vast of de knikkers floepen een beetje alle kanten op. Nee, met beleid knikkers voeren en het draait lekker.
Kortom , een aanrader
Een tweede MOC is de "smooth" versie van de Bucket Wheel Excavator (42055). Uiteraard zijn de bouwinstructies voor het overgrote deel gelijk aan het origineel. Het is wel een enorm apparaat maar zeker leuk om te bouwen.
Ik heb deze set niet als origineel gebouwd dus ik kan het niet vergelijken. Wel kan ik zeggen dat deze variant uitstekend werkt. Niets hapert of kraakt
Als eerste een MOC van mijn lievelings-set tot nu toe. De 42082 All Terrain Crane. Er zijn voor deze set een groot aantal MOC's te vinden en deze Ferris Wheel (GBC) is er een van.
De bouwinstructies zijn gratis en bovendien zeer goed te volgen. Sommige stappen hielden niet meer in dan het plaatsen van een connector maar desalniettemin was dit een leuke build. Dit is mijn 2e GBC die ik met deze set heb gemaakt en als het dan klaar is wil je ook zien dat alles lekker werkt. In dat opzicht vind ik deze MOC erg geslaagd. Het loopt redelijk robuust. Je moet er dan niet een grote bak met knikkers in gooien want dan loopt het hier en daar vast of de knikkers floepen een beetje alle kanten op. Nee, met beleid knikkers voeren en het draait lekker.
Kortom , een aanrader
![]() | ![]() |
Een tweede MOC is de "smooth" versie van de Bucket Wheel Excavator (42055). Uiteraard zijn de bouwinstructies voor het overgrote deel gelijk aan het origineel. Het is wel een enorm apparaat maar zeker leuk om te bouwen.
Ik heb deze set niet als origineel gebouwd dus ik kan het niet vergelijken. Wel kan ik zeggen dat deze variant uitstekend werkt. Niets hapert of kraakt
![]() | ![]() |
Vandaag kwam mijn vader oppassen op junior, en hij had het grootste deel van mijn oude Lego meegenomen met de boekjes erbij. Dat zijn er dus best veel.... Vooral veel kleine autootjes uit de City serie, maar ook een paar Space dingen. De Technic sets liggen nog bij mijn ouders.
:strip_exif()/f/image/aoGnTIpQY9RBuJIHWJBUMqv8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat ik ook nog het oude politiebureau heb uit dezelfde tijd als de brandweerkazerne, maar die zat er niet bij. Misschien dat die van mijn zus was en nu daar ligt.
Ik ben nu bezig met alles in Excel zetten en de bouwinstructies digitaal proberen te vinden. Ik heb al gemerkt dat Toysperiod veel instructies heeft voor oude sets zoals die van mij, en dat nieuwere (vanaf 1996) makkelijk op de Lego site te vinden zijn. Voordeel van de Lego site is dat de namen ook in het Nederlands zijn, op Toysperiod zijn de omschrijvingen in het Engels. Geen probleem voor het begrijpen van het geheel, maar ik zou het leuk vinden om de Nederlandse namen van de sets terug te vinden. Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden?
Komende tijd ga ik ze maar weer bouwen met junior. De meeste zijn simpele stevige auto's die hij volgens mij makkelijk kan bouwen (voor zover ze nog niet in elkaar zitten) en daarna leuk mee kan spelen. Hij had mijn oude vliegtuig al vast "veranderd", dus misschien heeft hij wel andere plannen
. Als ik eerst maar weet dat alle setjes nog compleet zijn mag hij ze wat mij betreft gebruiken om zelf creatieve voertuigen mee te maken.
:strip_exif()/f/image/aoGnTIpQY9RBuJIHWJBUMqv8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat ik ook nog het oude politiebureau heb uit dezelfde tijd als de brandweerkazerne, maar die zat er niet bij. Misschien dat die van mijn zus was en nu daar ligt.
Ik ben nu bezig met alles in Excel zetten en de bouwinstructies digitaal proberen te vinden. Ik heb al gemerkt dat Toysperiod veel instructies heeft voor oude sets zoals die van mij, en dat nieuwere (vanaf 1996) makkelijk op de Lego site te vinden zijn. Voordeel van de Lego site is dat de namen ook in het Nederlands zijn, op Toysperiod zijn de omschrijvingen in het Engels. Geen probleem voor het begrijpen van het geheel, maar ik zou het leuk vinden om de Nederlandse namen van de sets terug te vinden. Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden?
Komende tijd ga ik ze maar weer bouwen met junior. De meeste zijn simpele stevige auto's die hij volgens mij makkelijk kan bouwen (voor zover ze nog niet in elkaar zitten) en daarna leuk mee kan spelen. Hij had mijn oude vliegtuig al vast "veranderd", dus misschien heeft hij wel andere plannen
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 05-11-2020 20:51 ]
Die Cadillac gaat er bij mij zeker komen, maar dan wel om om te bouwen naar een reguliere ambulance. Heb niks met ghost busters, maar zo'n 59 Cadillac is fantastisch.
In de catalogus wellicht? Als je het jaar weet wanneer de set uit komt kan je op worldbricks kijken of ze daar de (Nederlandstalige) catalogus van hebben. Bijvoorbeeld de 646 is uit 1979, maar die is er niet. Van 1980 hebben ze hem wel in DE/FR/NL en dan blijkt die in het Nederlands dus "Wegenwachter" te heten.gwystyl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:45:
Geen probleem voor het begrijpen van het geheel, maar ik zou het leuk vinden om de Nederlandse namen van de sets terug te vinden. Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden?
Ik wist trouwens niet (meer?) dat ze in die tijd ook "Dots" hadden, al noemden ze het toen "Scala".
@gwystyl op brickfactory.info staan er ook heel veel catalogussen (ook Nederlandstalige edities). Met de link van JeroenE erbij kom je waarschijnlijk wel een heel eind.JeroenE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 06:30:
[...]
In de catalogus wellicht? Als je het jaar weet wanneer de set uit komt kan je op worldbricks kijken of ze daar de (Nederlandstalige) catalogus van hebben. Bijvoorbeeld de 646 is uit 1979, maar die is er niet. Van 1980 hebben ze hem wel in DE/FR/NL en dan blijkt die in het Nederlands dus "Wegenwachter" te heten.
Ik wist trouwens niet (meer?) dat ze in die tijd ook "Dots" hadden, al noemden ze het toen "Scala".
https://bouwsteentjes.info/lego-chinese-new-year-sets-2021/
De nieuwe chinees nieuwjaar sets!
Must haves voor mij
De nieuwe chinees nieuwjaar sets!
Must haves voor mij
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Best sticker heavy. Zonde. Ik gok dat de 18+ doelgroep best wat meer overheeft voor een set met bedrukte steentjes.
Goh, eerder dat ik het al duur genoeg vind om geen stickers te hebben. Ik vermoed dat het drukken van steentjes veel duurder is voor Lego dan ergens een stickerfabrikant in te schakelen en dat het dus een mooie kostenbesparing is maar het doet wel afbreuk aan toch al vaak dure sets vind ik. Ten eerste ziet het er minder mooi uit maar stickers overleven de tand des tijds meestal ook niet goed.FeaR schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:17:
[...]
Best sticker heavy. Zonde. Ik gok dat de 18+ doelgroep best wat meer overheeft voor een set met bedrukte steentjes.
Die Ghostbusters Ecto-1 set is een MUST HAVE voor mij! Denkt wel dat ik de roest stickers van de Ghostbusters 3 film (2021 release) gewoon lekker op het vel laat zitten. Zonder die stickers krijg je veel meer het model uit de eerste twee films.
Grootste verschil is dat de ladder aan de andere kant van de wagen zit. Zeker vanwege die actie-feature om de stoel uit te klappen aan de zijkant.
Van die Chinese Nieuwjaar sets vind ik de Spring Lantern Festival echt prachtig! Ook een Must Have !
Van die Chinese Nieuwjaar sets vind ik de Spring Lantern Festival echt prachtig! Ook een Must Have !
Die lijkt ook mooi te combineren met de Ninjago city/haven.Haay schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:57:
Hoeveel wat? Hoeveel steentjes? Of hoeveel kost deze set? Deze info is gewoon terug te lezen op de genoemde pagina.
Ik schrok wat van de prijs, laten we het daar op houdenmeesje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:19:
[...]
Hoeveel wat? Hoeveel steentjes? Of hoeveel kost deze set? Deze info is gewoon terug te lezen op de genoemde pagina.
Och, zo heb je de keuze hem met of zonder roest maakt. Vind ik ook wat waard. En een paar tientjes meer voor geen stickers vind ik best heel wat voor al een dure setFeaR schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:17:
[...]
Volgens mij is de prijs wel redelijk conform de Creator expert auto serie. B.v. de VW Beetle kost de helft, maar heeft ook de helft minder steentjes.Brammos85 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:23:
[...]
Ik schrok wat van de prijs, laten we het daar op houden
:fill(white):strip_exif()/f/image/U5dmmwMWyDuAUxctBpd6u6bt.png?f=user_large)
Ziet er uit als een flinke set! Ruim groter dan de Aston Martin DB5 (1290 onderdelen) van €170. En dus ook flink groter dan de Ford Mustang (1471 onderdelen) van €140.
Met 2352 onderdelen, waaronder een compleet nieuwe voorruit (!), is €200 een heel acceptabele prijs.
Gisteravond begonnen aan de 42114, hoofdstuk 1 duurde wat langer dan gedacht, 2,5 uur
Ik heb het idee dat de aandrijving behoorlijk over ingewikkeld is met al die tandwielen, of hij moet meerdere versnellingen vooruit hebben ofzo

De instructies zijn af en toe wat lastig te volgen. Je bouwt 1 ding, dan begin je aan een subassembly die je later moet toevoegen aan het andere deel dat je gebouwd hebt. Maar in plaats van dat je krijgt te zien waar het een en ander op aan moet sluiten staat er gewoon het eind resultaat en is het passen en meten hoe het nu hoort te zitten...
En ik moest op een gegeven moment een grijs asje door een geel balkje steken en die draaide daar dusdanig stroef in dat ik dacht dat dat niet goed zou gaan met de aandrijving van e.e.a. Dus ander balkje gepakt van dezelfde afmeting en dat kon wel vrij draaien. Nog niet eerder meegemaakt met een Technic set.

De instructies zijn af en toe wat lastig te volgen. Je bouwt 1 ding, dan begin je aan een subassembly die je later moet toevoegen aan het andere deel dat je gebouwd hebt. Maar in plaats van dat je krijgt te zien waar het een en ander op aan moet sluiten staat er gewoon het eind resultaat en is het passen en meten hoe het nu hoort te zitten...
En ik moest op een gegeven moment een grijs asje door een geel balkje steken en die draaide daar dusdanig stroef in dat ik dacht dat dat niet goed zou gaan met de aandrijving van e.e.a. Dus ander balkje gepakt van dezelfde afmeting en dat kon wel vrij draaien. Nog niet eerder meegemaakt met een Technic set.
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 06-11-2020 13:59 ]
De DB5 is zwaar overpriced (vanwege licenties???) De London Bus heeft 1686 onderdelen en kost maar 129.99.Haay schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:23:
[Afbeelding]
Ziet er uit als een flinke set! Ruim groter dan de Aston Martin DB5 (1290 onderdelen) van €170. En dus ook flink groter dan de Ford Mustang (1471 onderdelen) van €140.
Met 2352 onderdelen, waaronder een compleet nieuwe voorruit (!), is €200 een heel acceptabele prijs.
Helaas is die compleet nieuwe voorruit ook gemaakt van het krasgevoelige nieuwe milieu vriendelijkere 'plastic'.
Dus als je de Ecto-1 koopt, bekijk de voorruit goed en bij krasjes direct naar de klantenservice en een nieuwe aanvragen/eisen! Lego begint de laatste jaren meer en meer de kantjes eraf te lopen betreffende de kwaliteit van de steentjes
Helemaal mee eens dat de DB5 zwaar overpriced is. Gelukkig is de Ford Mustang een stuk redelijker qua prijs.chrisO schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:45:
De DB5 is zwaar overpriced (vanwege licenties???) De London Bus heeft 1686 onderdelen en kost maar 129.99.
Helaas is die compleet nieuwe voorruit ook gemaakt van het krasgevoelige nieuwe milieu vriendelijkere 'plastic'.![]()
Dus als je de Ecto-1 koopt, bekijk de voorruit goed en bij krasjes direct naar de klantenservice en een nieuwe aanvragen/eisen! Lego begint de laatste jaren meer en meer de kantjes eraf te lopen betreffende de kwaliteit van de steentjes
Goede top voor wat betreft die voorruit. Zal dat zeker ook in de gaten houden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked