Zoek maar eens op 42082 RC. Je krijgt dan links voor Rebrickable en Custombricks. Er wordt gewerkt met o.a. BuWizz en Sbricks.Afas schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:38:
[...]
Ben daar (nog) niet zo bedreven in, zijn daar goede tutorials voor?
Ik heb geen ervaring met treinen
Wat heb je extra nodig ( buiten rails om natuurlijk ) om met de Krokodil 10277 te kunnen rijden
Ik zag wel de 88013 motor op de website van Lego staan
Is dat voldoende
Wat heb je extra nodig ( buiten rails om natuurlijk ) om met de Krokodil 10277 te kunnen rijden
Is dat voldoende
Aangenomen dat je de 10277 hebt. In de instructies van die set staat wat je nodig hebt en hoe te bouwen. Ik zie staan 88013 en 88009.Hansw1 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:58:
Ik heb geen ervaring met treinen
Is dat voldoende
Voor de zekerheid checken voor t geval ik t verkeerde nummer getypt heb. Lego instructies staan op de LEGO site voor download:
https://www.lego.com/en-u...uildinginstructions/10277
Je hebt ook nog de app nodig en daarmee een smartphone en batterijen
[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 31-10-2020 12:34 ]
Heb mezelf deze week de sian cadeau gedaan. Mijn laatste ervaring met lego technic is nog uit begin jaren 90. Heb echt volop genoten van het bouwen van dit model.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Tijdens de koffie vanochtend kwam mijn vrouw opeens dat ze gekeken heeft naar Technic Lego als cadeau voor de Kerst. That’s the spirit! De Bugatti heeft het gewenste effect gehad.
Voor ons zelf doen we niet zo gek qua aanschafprijs, voor ons zoontje hanteren we een ander budget.
het gaat meer om dat er voor papa en mam ook wat onder de boom ligt. Het wordt dus geen Liebherr. Op dat moment kon ik me geen schappelijk geprijsd setje bedenken (voor volwassene), maar net gekeken op BW en kwam de Ducati tegen. Helemaal vergeten! Die ga ik doorgeven.
Voor ons zelf doen we niet zo gek qua aanschafprijs, voor ons zoontje hanteren we een ander budget.
Here we go! 
:strip_exif()/f/image/du3yFk6nlIcACwNbJnXf6egh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Update:
:strip_exif()/f/image/Fl6p4iu2kBunzLLmCVrUVHUU.jpg?f=fotoalbum_small)
Flashbacks naar de (saaie) Bugatti-build.
:strip_exif()/f/image/du3yFk6nlIcACwNbJnXf6egh.jpg?f=fotoalbum_medium)
Update:
:strip_exif()/f/image/Fl6p4iu2kBunzLLmCVrUVHUU.jpg?f=fotoalbum_small)
Flashbacks naar de (saaie) Bugatti-build.

[ Voor 36% gewijzigd door Yonix op 31-10-2020 13:30 ]
Als je beide instructies op zijn eigen website bestelt krijg je wat korting.meesje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:32:
...de bulldozer en vrachtauto ook wel mooie MOC’s van de 42082. Nu nog op de bestelknop drukken.
Who wants to life forever anyway...
Daar is de nieuwe Ghostbusters Ecto-1 (€199,99). Goed gelukt lijkt me.
https://www.bricktastic.n...-10274-ecto-1-verschenen/

[ Voor 48% gewijzigd door NotSoSteady op 31-10-2020 15:06 ]
Dat ziet er zeker leuk uit. Ik vind de Batmobiel tegenvallen qua bouwen, benieuwd hou deze zal zijn.
De Defender lijkt mij leuker om te bouwen dan de Bugatti of de Sian, waarom weet ik alleen niet. Is er iemand die ze heeft en er zijn/haar mening over kan geven?
De Defender lijkt mij leuker om te bouwen dan de Bugatti of de Sian, waarom weet ik alleen niet. Is er iemand die ze heeft en er zijn/haar mening over kan geven?
[ Voor 45% gewijzigd door Dagg op 31-10-2020 15:26 ]
Ik heb net de Bugatti gebouwd en ben nu bezig met de Defender, dus ik kan het je spoedig vertellenDagg schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:21:
Dat ziet er zeker leuk uit. Ik vind de Batmobiel tegenvallen qua bouwen, benieuwd hou deze zal zijn.
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
wel ik heb de defender gebouwd en dat was wel een uitdaging. Sportwagens in Technic Lego vind ik altijd een beetje raar. Het lijkt niet echt op het origineel maar goed mijn mening.Dagg schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:21:
Ik heb hem nog niet gekocht ; is eventueel voor een neefje en wil eerst de totale kosten wetenGim schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:29:
[...]
Aangenomen dat je de 10277 hebt. In de instructies van die set staat wat je nodig hebt en hoe te bouwen. Ik zie staan 88013 en 88009.
Voor de zekerheid checken voor t geval ik t verkeerde nummer getypt heb. Lego instructies staan op de LEGO site voor download:
https://www.lego.com/en-u...uildinginstructions/10277
Je hebt ook nog de app nodig en daarmee een smartphone en batterijen
Hij heeft namelijk een baan met de oudere treinen van Lego die nog op stroom reden en bij nieuwe treinen van Lego die op batterijen rijden bouwde hij daar beurtelinks de oude motor in volgens mij
Nu is mij niet duidelijk of je met de Krokodil dit ook kunt of dat je er nieuwe onderdelen moet bijkopen om te
kunnen rijden
En zijn de kosten dan nog te overzien
E
Ik zou verwachten dat een onderstel die op stroom werkt makkelijker in te bouwen is al een op batterijen. Alleen al omdat je die 9v batterij box niet kwijt hoeft in de trein.Hansw1 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Ik heb hem nog niet gekocht ; is eventueel voor een neefje en wil eerst de totale kosten weten
Hij heeft namelijk een baan met de oudere treinen van Lego die nog op stroom reden en bij nieuwe treinen van Lego die op batterijen rijden bouwde hij daar beurtelinks de oude motor in volgens mij
Nu is mij niet duidelijk of je met de Krokodil dit ook kunt of dat je er nieuwe onderdelen moet bijkopen om te
kunnen rijden
En zijn de kosten dan nog te overzien
E
200 fish found!
Oei... welk gebouw is in verval?Zeehond schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:01:
[Afbeelding] een kleine stad update. Morgen bij goed daglicht even nog wat foto's knippen
Zo, ben toch ook overstag gegaan en heb de 42082 besteld 
Nu het nog zien te verantwoorden als het binnen komt 😂
[ Voor 34% gewijzigd door mortael op 31-10-2020 17:17 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Dat is van latere zorg. Mijn vrouw wist ook niks van de Bugatti, tot ie bezorgd werd.mortael schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:17:
Sesamstraat , saturn v en ship in a bottle komen morgen allemaal uit.
1 nieuwe maar..Loader schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:21:
Sesamstraat , saturn v en ship in a bottle komen morgen allemaal uit.
Helaas is er nog geen MOC met Control+ hubs en motors? Dat zou wel ideaal zijn, als je ook de Liebherr hebtGim schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Zoek maar eens op 42082 RC. Je krijgt dan links voor Rebrickable en Custombricks. Er wordt gewerkt met o.a. BuWizz en Sbricks.
Gewoon zeggen dat ze er ook mee mag spelen. Alles komt goedmortael schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:17:
Yes! Echt een set waar ik op zit te wachtenNotSoSteady schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:05:
Daar is de nieuwe Ghostbusters Ecto-1 (€199,99). Goed gelukt lijkt me.![]()
[Afbeelding]

Maar .. maar ... Hij komt dit jaar toch nog niet uit? Toch? Dadelijk even t artikel lezen. Dat is te vroeg. M'n geld net aan Amazon gegeven
Las wel een ander artikel dat er Ghostbusters sets (meervoud) aan zaten te komen. Hopelijk blijft t bij een paar sets en dan gewoon een paar geweldige
Was je plan dan om de 'oude' PF die in de 42082 zit dan ook te vervangen? Althans, ik zou niet t oude en nieuwe power systeem beide in de set doen.mortael schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:37:
[...]
Helaas is er nog geen MOC met Control+ hubs en motors? Dat zou wel ideaal zijn, als je ook de Liebherr hebt
Dat zal inderdaad wel de bedoeling zijn.Gim schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:21:
[...]
Was je plan dan om de 'oude' PF die in de 42082 zit dan ook te vervangen? Althans, ik zou niet t oude en nieuwe power systeem beide in de set doen.
Ik heb nu 2 hubs en 3 XL en 4 L motoren, tegen 1 motor van de 42082.
Combineren gaat niet.
Misschien zal ik zelf een poging tot een MOC wagen waarbij ik het nieuwe systeem ga gebruiken
Ik weet dat de Ecto-1 van het formaat Creator Expert auto is, maar een Ghostbusters set zonder mini-figs?
Als ze van plan zijn meerdere sets te verkopen dan zullen er vast minifigs bij die sets zijn. Vanuit de Creator Expert auto reeks geredeneerd daar zitten geen figs bij. Anders krijgen we sowieso teveel Ghostbuster figs. Net als bij Harry Potter, overdaad aan dezelfde personagesmeesje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:46:
Ik weet dat de Ecto-1 van het formaat Creator Expert auto is, maar een Ghostbusters set zonder mini-figs?
En aangenomen dat deze auto staat in teken van de nieuwe film, nieuwe personages. De oude vertrouwde personages hebben we al bij de eerste Ecto-1 en GB HQ set
Heb het artikel niet zo nauw gelezen. Er zitten geen figs bij dus? In de auto zelf zullen ze hoe dan ook niet passen dus meer iets voor erbij te zetten op een standaard.
Een grote Marshmallow man set zou ook wat zijn, maar of ze zoiets zullen doen? Alles in teken van de nieuwe film of de oude klassieker ook nog wat aandacht geven
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 31-10-2020 19:02 ]
Als je dit toch ziet hadden ze ban Back to the Future toch iets veel mooiers kunnen makenNotSoSteady schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:05:
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
Wie weet komt dat nog? De oude Ecto-1 was ook een IDEAS set en nu komt er een grote vanuit LEGO. Wellicht ruikt LEGO geld en doen ze t zelfde met BttFrammes schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
Als je dit toch ziet hadden ze ban Back to the Future toch iets veel mooiers kunnen maken
Wanneer is er een jubileum voor back to the future? Dat of een nieuwe film als trigger
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 31-10-2020 19:04 ]
Een BTTF op grootte van de Bugatti klinkt wel als een goed idee.
Betekent wel dat er minder starwars verkocht kan worden, die grijze steentjes moeten ergens vandaag komen
Betekent wel dat er minder starwars verkocht kan worden, die grijze steentjes moeten ergens vandaag komen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
In mijn geval: shut up and take my money! De Ideas BttF set was een (van het Idea verkracht) gedrocht. Die auto verdient een herkansing.Gim schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:04:
[...]
Wie weet komt dat nog? De oude Ecto-1 was ook een IDEAS set en nu komt er een grote vanuit LEGO. Wellicht ruikt LEGO geld en doen ze t zelfde met BttF
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 31-10-2020 19:46 ]
En minstens 1000 onderdelen alleen voor de flux capacitor?The Eagle schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:31:
Een BTTF op grootte van de Bugatti klinkt wel als een goed idee.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
De Defender was mijn eerste lego sinds de jaren 90. Vond hem geweldig om te bouwen. Daarna de Bugatti Chiron gekocht en die vond ik toch minder. Defender heeft meer tandwieletjes enz en is technisch uitdagender om te bouwen. Ik zou voor de defender gaan.Dagg schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:21:
het was toch de bedoeling dat ze op 1 novembr zouden uitkomen....
Maar is er dan ook echt iets verandert of hebben ze de set alleen maar een nieuwe SKU (92176) gegeven?
Volgens mij is het een heruitgave, alleen onder een ander nummer. Datzelfde gebeurt bij ship in a bottle 92177 maar deze is nog niet online.redfoxert schreef op zondag 1 november 2020 @ 02:15:
[...]
Maar is er dan ook echt iets verandert of hebben ze de set alleen maar een nieuwe SKU (92176) gegeven?
Getriggerd door prijswijzigingen op BW. Ik dacht eerst wat een geld die Brick Sketches! Nu overigens 18 euro ipv 20 (bij Lego). Maar ik zie nu dat er ook een frame (voor ophangen of staand) bij zit. Dat maakt natuurlijk wel een verschil, want de verhouding aantal steentjes/prijs is zeer hoog.
Ik zie dat Lego ze neerzet als een product voor kinderen (niet alleen de leeftijd classificatie maar ook in de omschrijving), maar is het juist niet iets meer voor de volwassene?
Ik zie dat Lego ze neerzet als een product voor kinderen (niet alleen de leeftijd classificatie maar ook in de omschrijving), maar is het juist niet iets meer voor de volwassene?
[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 01-11-2020 10:56 ]
Een setje minifigs (inclusief Slimer graag!) op een stand bij de Ecto-1 zoals bij de Batmobile/Batwing zou wel heel tof zijn.
Het zal voor mij geen dealbreaker zijn overigens, ik bestel 'm zodra het kan
Het zal voor mij geen dealbreaker zijn overigens, ik bestel 'm zodra het kan
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
supervet, hopelijk is er ook snel een verlichtingsset met knipperende lampen beschikbaarNotSoSteady schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:05:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of gaat de kwaliteitscontrole bij Lego sterk achteruit? In het verleden al enkele keren gehad dat onderdelen in een verkeerd zakje zaten. Vervelden, maar geen echt probleem.
Nu heeft mijn zoon set 76122 voor zijn verjaardag gekregen. In zakje 8 zit een apart zakje met kleine onderdelen. Dit is echter het zakje van een verkeerde set (er zit een theepot en meisjesgezicht in, niet echt Batman..). Er ontbreken ook enkele grotere onderdelen in zakje 8. Nu zitten we hier met een half afgewerkte set. Niet leuk, en zou ook niet mogen voor de prijs die Lego vraagt voor zijn sets...
Nu heeft mijn zoon set 76122 voor zijn verjaardag gekregen. In zakje 8 zit een apart zakje met kleine onderdelen. Dit is echter het zakje van een verkeerde set (er zit een theepot en meisjesgezicht in, niet echt Batman..). Er ontbreken ook enkele grotere onderdelen in zakje 8. Nu zitten we hier met een half afgewerkte set. Niet leuk, en zou ook niet mogen voor de prijs die Lego vraagt voor zijn sets...
Wow die laatste crash kon bijna niet beter gefilmdalmightyarjen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:26:
De fails video van mijn 80's layout staat ook online
[YouTube: Lego train 80's layout the FAILS]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Yup, had ik al gedaan. Ik hoop dat ze mij verder kunnen helpen want de set is einde reeks...Arunia schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:20:
@mathias82 het is ook heel vervelend en valt me ook op, maar neem contact op met Lego en begin volgende week kun je verder.
Ja, die komt ook opnieuw uit. Maar nog niet in Shop.Arunia schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:20:
@mathias82 het is ook heel vervelend en valt me ook op, maar neem contact op met Lego en begin volgende week kun je verder.
@Loader Wut? Ship in a bottle komt opnieuw?
Wel in de Amerikaanse Shop maar nog niet in Nederlandse shop. Dus nog even wachten.
Oeps, verkeerd topic.
[ Voor 96% gewijzigd door meesje op 01-11-2020 16:30 ]
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb de onderdelen van het eiland van Barracuda bay gebruikt om mijn strand een facelift te geven.
Het eerste plaatje is van hoe het was, de andere twee van hoe het nu is.
[ Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 01-11-2020 16:55 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik heb even wat advies nodig. Ik heb een paar wintervillage setjes, 4 witte baseplates en wil (simpel) wat witte bergen en textuur aanbrengen op die baseplates. Wil in bulk wat witte blokjes kopen. Wat zouden jullie aanschaffen 2x2 2x4 hoge ? platte?
Ik zou het doen!
Dit weekend is mijn Porsche (42096) "getransformeerd" 
:strip_exif()/f/image/QrW5i3YNNYtAYAmysmUeBQSU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PEsUFspBQhqjN8H1QlNjaWcL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de moc:
https://rebrickable.com/m...-42096-alternate/#details
:strip_exif()/f/image/QrW5i3YNNYtAYAmysmUeBQSU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PEsUFspBQhqjN8H1QlNjaWcL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de moc:
€130.
Eindelijk, lang gewacht om te kopen. Wou niet echt €180+ betalen (voor wat ze nu nog bij andere shops te koop staan).
bij Amazon al wat goedkoper te krijgen.NeutraleTeun schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:23:
[...]
€130.
Eindelijk, lang gewacht om te kopen. Wou niet echt €180+ betalen (voor wat ze nu nog bij andere shops te koop staan).
En de rough terrain crane zit helemaal in elkaar
Gisteren en vandaag het B model van Lego gemaakt van 42055. Leuk om te bouwen, wel heel veel onderdelen over. Qua lengte is ie niet echt anders, wel veel minder hoog. En dit keer werkt alles soepel met de motor, de A versie piepte en kraakte vooral. Die bouw ik ooit nog wel een keer.
:strip_exif()/f/image/K2UNlEMjKQ52YCdGTuxz4Ss9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SdysWiGt6UJpnX9fIjg75NyK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tQXwg6liDI8Xfqo19JqS93AV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hRgmVuTGVqem8jqVfvCkxSWU.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgende die uit elkaar gaat om er het B model van te maken is de 42082.
:strip_exif()/f/image/K2UNlEMjKQ52YCdGTuxz4Ss9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SdysWiGt6UJpnX9fIjg75NyK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tQXwg6liDI8Xfqo19JqS93AV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hRgmVuTGVqem8jqVfvCkxSWU.jpg?f=fotoalbum_large)
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Haha, mooi gevondenanandovic8312 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is de moc:
Ik zag op Instagram een soortgelijke MOC van de Bugatti
Ik kwam net deze post tegen op Eurobricks ivm de opbouw van een winter village terrein: linkrammes schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:07:
Ik heb even wat advies nodig. Ik heb een paar wintervillage setjes, 4 witte baseplates en wil (simpel) wat witte bergen en textuur aanbrengen op die baseplates. Wil in bulk wat witte blokjes kopen. Wat zouden jullie aanschaffen 2x2 2x4 hoge ? platte?
Er staan wat WIP foto’s en filmpjes in, misschien kunnen deze helpen bij je keuze voor onderdelen.
wl mooi 'verloop' van blauw en strandJakkus schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:48:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb de onderdelen van het eiland van Barracuda bay gebruikt om mijn strand een facelift te geven.
Het eerste plaatje is van hoe het was, de andere twee van hoe het nu is.
Ook een stuk leuker model om te hebben staan dan het A model al zeg ik het zelf als Gold Rush kijker. A model komt nu dan ook wel soort van in het programma voor en is wel een stukje imposanter om te zien maar het B model kon mij ook meer bekoren.Bastien schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:35:
Gisteren en vandaag het B model van Lego gemaakt van 42055. Leuk om te bouwen, wel heel veel onderdelen over. Qua lengte is ie niet echt anders, wel veel minder hoog. En dit keer werkt alles soepel met de motor, de A versie piepte en kraakte vooral. Die bouw ik ooit nog wel een keer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet dat het in het topic stond, en uiteraard kijk ik er overheen, maar wil nog wat bestellingen doen en zoek eigenlijk de lijst met welke gifts er iedere keer bij zitten. November is niet zo'n goede maand wat ik ergens op een lego site tegen kwam. Niet boeiend qua winter thema gifts.
https://bouwsteentjes.info/lego-promoties-november-2020/Arunia schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:58:
Ik weet dat het in het topic stond, en uiteraard kijk ik er overheen, maar wil nog wat bestellingen doen en zoek eigenlijk de lijst met welke gifts er iedere keer bij zitten. November is niet zo'n goede maand wat ik ergens op een lego site tegen kwam. Niet boeiend qua winter thema gifts.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
@D75 Thanks. Dan is het voor november dan alleen de Hidden Side set. Balen, zitten wel leuke dingen tussen, maar niet met wat ik aan ga schaffen haha.
Wil wel van Star Wars The Child hebben, maar die is geen 100 euro. Dat schiet niet op.
Wil wel van Star Wars The Child hebben, maar die is geen 100 euro. Dat schiet niet op.
Op de lijst van @D75 staat het Black Friday evenement vermeld, daarbij komt er waarschijnlijk wel een Kerst GWP. 100% zeker zijn we nog niet, maar mogelijk is het deze:Arunia schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:58:
Niet boeiend qua winter thema gifts.

Gaaf, die ga ik ook aan mijn zoontje laten zien.anandovic8312 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is de moc:
Ik zat er na al de MOC's die de laatste dagen zijn langsgekomen van de rode kraan ook zwaar aan te denken om die te halen, maar ik kan natuurlijk ook eerst eens kijken wat ik van de RSR kan maken
Voordeel van de rode kraan is wel dat er ook motortjes bij zitten en hij bestaat uit nog veel meer stukjes. Die blijft dus nog wel op de watchlist staan de komende tijd.
Ik merk wel dat ik het bouwen superleuk vind, en nu zo iets heb van "ok, hij is af, wat nu". Het helpt niet dat mijn huis in de verkoop staat dus ik hem niet leuk neer kan zetten, maar ik vind het ook leuker om te bouwen dan om er naar te kijken.
@Arunia mijn zoontje had een hidden side zakje gekregen voor zijn verjaardag, maar de telefoon die hij mag gebruiken (Galaxy S5 Neo) trekt de app helemaal niet. Het is een download van ruim 800 mb (!) en heeft AR Core nodig. Toen ik het op mijn S20 had gezet vond ik het ook niet veel toevoegen, dus ik sla de hidden side dingen komende tijd zoveel mogelijk over. Standaard City of Ninjago dingen vindt hij ook leuk.....
Zo te zien aan de commentaren ben ik niet de enige die dat vindt, al is de gemiddelde waardering nog wel vrij hoog.
[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 02-11-2020 09:43 ]
@Kapoen Woah! Die is wel heeeeeel gaaf. Al zou het gewoon een koop set zijn.
Dan wacht ik dat even af of die er gaat komen. Kan altijd begin december nog bestellen.
@gwystyl Wij hebben een aantal sets van Hidden Side. Het is leuk spul om te bouwen, maar qua app. Tja. Voor mezelf is het ook niet leuk en mijn dochter vraagt er ook niet altijd om. Dus dat ligt er dan ook maar. Hoe tof ik ze vind, ga ik er ook niet meer van kopen.
Hebben wel in de aanbiedingen die sets gekocht.
@JeroenE Uiteraard, maar doelde er meer op dat als deze hier niet beschikbaar komt voor gift, maar wel verkoop.
Heb een keer hier via iemand op tweakers een winterset overgenomen omdat ik die gemist had.
Maar meestal lukt het wel om ze mee te bestellen. Ga die even in mijn agenda zetten om op te letten.
Dan wacht ik dat even af of die er gaat komen. Kan altijd begin december nog bestellen.
@gwystyl Wij hebben een aantal sets van Hidden Side. Het is leuk spul om te bouwen, maar qua app. Tja. Voor mezelf is het ook niet leuk en mijn dochter vraagt er ook niet altijd om. Dus dat ligt er dan ook maar. Hoe tof ik ze vind, ga ik er ook niet meer van kopen.
@JeroenE Uiteraard, maar doelde er meer op dat als deze hier niet beschikbaar komt voor gift, maar wel verkoop.
Heb een keer hier via iemand op tweakers een winterset overgenomen omdat ik die gemist had.
Maar meestal lukt het wel om ze mee te bestellen. Ga die even in mijn agenda zetten om op te letten.
[ Voor 65% gewijzigd door Arunia op 02-11-2020 09:48 ]
@Arunia Vaak kan je die extra's juist niet los kopen. Behalve op marktplaats en dat soort sites natuurlijk.
Waar blijven die extra onderdeeltjes nou!Gim schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
Positieve geluidenIk ben ergens teleurgesteld dat ik ook geen 'krak' hoor. Door diverse verhalen online vraag ik me nog steeds soms af of ik me schuldig heb gemaakt aan ondermaats testen en dat als ik beter mijn best doe dat het model wel 'naar verwachting' flink gaat kraken
En ja, ik weet dat ik het model kan laten kraken als ik heel goed m'n best doe
![]()
Maar ook hier positiefNog steeds wachtende op extra onderdeeltjes voor wat modding.
Iemand hier die de Lego Friends Central Perc set heeft ?
Is ie beetje leuk ?
Ben aan het nadenken om hem voor kerst te kopen voor men vrouw.
Is ie beetje leuk ?
-| Hit it i would ! |-
Mijn vrouw vindt de set heel leuk, ze is dan ook groot Friends fan.Falcon10 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:51:
Is ie beetje leuk ?
Dat vroeg ik mezelf dus ook af. Geen beste ervaring met de shop. Als het goed is ga ik nu n.a.v. mijn laatste bericht aan hem de onderdelen alsnog ontvangen, maar ik geloof het pas wanneer ik ze ontvangen heb. Ik had nog maar een paar onderdelen nodig, maar net wel vrij cruciale onderdelen
Afgelopen weekend was ik het echter beu, dus ik heb een nieuwe order geplaatst bij een andere shop. Ik moest toch nog wat onderdelen hebben. Ik heb de ontbrekende onderdelen gewoon nogmaals erbij besteld. Die order is gewoon al verstuurd! Zo kan het dus ook!
Als het goed is kan ik je dan wel precies vertellen wat je nodig hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 02-11-2020 13:26 ]
Mijn dochter heeft 'm ingepikt toen ik 'm voor mezelf gekocht had.Falcon10 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:51:
Is ie beetje leuk ?

Ik vind de vele details erg mooi gedaan (bv espressomachine). Al met al wel een aanrader wat mij betreft.
[ Voor 7% gewijzigd door Bra-Jo op 02-11-2020 13:17 ]
Nomen nescio
Let wel op dat Black Friday bij LEGO al veel eerder begint. Dit jaar starten ze al op 21 november.Arunia schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:43:
@Kapoen Woah! Die is wel heeeeeel gaaf. Al zou het gewoon een koop set zijn.

https://www.bricktastic.n...-wat-we-tot-nu-toe-weten/
@NotSoSteady Hey, dan zet ik die datum in mijn agenda. Kan ik mooi even kijken wat er te vinden is.
The Child, De kerstkrans en het Elven clubhuis.
The Child, De kerstkrans en het Elven clubhuis.
Het was mijn eerste set sinds mijn kindertijd en ik vond hem erg leuk om te bouwen. Er zitten veel details in van de set en het is dan wel leuk om na het bouwen nog eens de serie te kijken en de details die je gemist had te zoekenFalcon10 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:51:
Is ie beetje leuk ?
@NotSoSteady Vorig jaar was het een week eerder ook al "VIP weekend". Ze zijn ook niet gek natuurlijk en ook toen waren er op verschillende dagen andere aanbiedingen of promo's. Dus ik vermoed niet dat dit jaar wel alle promo's / aanbiedingen op de eerste dag gelijk te krijgen zijn.
Zeg ik toch ook nergens. Geef alleen aan dat de aanbiedingen al op 21 november beginnen. Als je veel gaat bestellen is een VIP-weekend misschien nog wel aantrekkelijker dan een GWP.JeroenE schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:52:
@NotSoSteady Vorig jaar was het een week eerder ook al "VIP weekend". Ze zijn ook niet gek natuurlijk en ook toen waren er op verschillende dagen andere aanbiedingen of promo's. Dus ik vermoed niet dat dit jaar wel alle promo's / aanbiedingen op de eerste dag gelijk te krijgen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 02-11-2020 13:55 ]
Nog steeds spijt dat ik toen de Disney trein niet had gekocht voor 250 euro....
zeker! als ze friends leuk vind - is het bijna onmogelijk de lego set niet leuk te vinden. zitten veel details in, leuk in elkaar gezet, mooi afol setjeFalcon10 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:51:
Is ie beetje leuk ?
Ik ben zelf geen overdreven groot friends fan, maar heb de set toch. er zitten leuke bouwtechnieken in en voor de prijs best veel en leuke onderdelen.Falcon10 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:51:
Is ie beetje leuk ?
Ben op dit moment ook bezig om deze MOC bij elkaar te bricklinken:
https://rebrickable.com/m...g-theory-modular/#details
zo kun je van de friends (en eventueel big bang theory set) ook een modulair huis maken.
(*niet mijn moc, ik vind em gewoon leuk en mooi!)
Dank je! Ik ben dit weekend weer lekker aan het herindelen geweest. Ik was verkouden, dus dan moet je wat in deze tijdhimlims_ schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:46:
[...]
wl mooi 'verloop' van blauw en strandleuke stad!
Ik zag op de foto's die ik hier plaatste nog een paar kleine oneffenheden op het strand, die heb ik ook weggewerkt
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
avdieren schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:42:
[...]
Ik ben zelf geen overdreven groot friends fan, maar heb de set toch. er zitten leuke bouwtechnieken in en voor de prijs best veel en leuke onderdelen.
Ben op dit moment ook bezig om deze MOC bij elkaar te bricklinken:
https://rebrickable.com/m...g-theory-modular/#details
zo kun je van de friends (en eventueel big bang theory set) ook een modulair huis maken.
(*niet mijn moc, ik vind em gewoon leuk en mooi!)

Draagt de TBBT veel bij aan deze moc qua onderdelen? Volgens mij heb je er buiten de minifigs niet veel aan in de algemene structuur van deze moc, het zijn allemaal standaard onderdelen.
Hahah, helemaal top, kan je dan ook gelijk vertellen welke shop maar niet wilde versturen?Gim schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:15:
[...]
Dat vroeg ik mezelf dus ook af. Geen beste ervaring met de shop. Als het goed is ga ik nu n.a.v. mijn laatste bericht aan hem de onderdelen alsnog ontvangen, maar ik geloof het pas wanneer ik ze ontvangen heb. Ik had nog maar een paar onderdelen nodig, maar net wel vrij cruciale onderdelen![]()
Afgelopen weekend was ik het echter beu, dus ik heb een nieuwe order geplaatst bij een andere shop. Ik moest toch nog wat onderdelen hebben. Ik heb de ontbrekende onderdelen gewoon nogmaals erbij besteld. Die order is gewoon al verstuurd! Zo kan het dus ook!Het gaat dus allemaal goedkomen... kan ik eindelijk aan de slag
Als het goed is kan ik je dan wel precies vertellen wat je nodig hebt
Je voorspelling was iets te optimistisch. Na 30 minuten in de wacht te hangen gaan ze de nodige onderdelen opsturen, maar dit duurt 7 tot 10 werkdagen. Ik moet zeggen dat ik momenteel erg teleurgesteld ben in Lego.Arunia schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:20:
@mathias82 Wilde zeggen dat je het via de site kon doen, maar je mist best veel. Denk dat dat systeem er dan toch melding van maakt en er contact over opgenomen zou worden.
Je zit nu natuurlijk nog met Corona tijd. Weet niet wanneer ik voor het laatst iets mistte. Dat zal dan daarvoor zijn geweest. Wie weet valt het alsnog mee en heb je het toch voor die tijd.
Je zit nu natuurlijk nog met Corona tijd. Weet niet wanneer ik voor het laatst iets mistte. Dat zal dan daarvoor zijn geweest. Wie weet valt het alsnog mee en heb je het toch voor die tijd.
Verlies nog niet alle moed in ze. de 7 tot 10 werkdagen is ruim aangegeven, bij mij duurde het vorige week maar 3.mathias82 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:44:
[...]
Je voorspelling was iets te optimistisch. Na 30 minuten in de wacht te hangen gaan ze de nodige onderdelen opsturen, maar dit duurt 7 tot 10 werkdagen. Ik moet zeggen dat ik momenteel erg teleurgesteld ben in Lego.
Ze sturen wel ineens een volledig nieuw "zakje 8" op, het is niet zo dat iemand al die stukjes 1 voor 1 uit het magazijn moet gaan halen (dat zou nogal wat zijnArunia schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:47:
@mathias82 Wilde zeggen dat je het via de site kon doen, maar je mist best veel. Denk dat dat systeem er dan toch melding van maakt en er contact over opgenomen zou worden.

Er zitten parts lijsten bij in 4 variaties. voor als je 1 van beide, beide of geen van beide sets hebt.Kapoen schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:59:
[...]
Bedankt! Ik was op zoek naar deze instructies. Ik had het project ergens gezien, maar vergeten te bookmarken
Draagt de TBBT veel bij aan deze moc qua onderdelen? Volgens mij heb je er buiten de minifigs niet veel aan in de algemene structuur van deze moc, het zijn allemaal standaard onderdelen.
Ik heb zelf beide sets (wel groot TBBT fan nl
Wow, je hebt in korte tijd aardig uitgebreidJakkus schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:54:
[...]
Dank je! Ik ben dit weekend weer lekker aan het herindelen geweest. Ik was verkouden, dus dan moet je wat in deze tijd
Ik zag op de foto's die ik hier plaatste nog een paar kleine oneffenheden op het strand, die heb ik ook weggewerkt
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Als friends en Lego fan is het eigenlijk een must-have😊Falcon10 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:51:
Is ie beetje leuk ?
Jakkus schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:54:
[...]
Dank je! Ik ben dit weekend weer lekker aan het herindelen geweest. Ik was verkouden, dus dan moet je wat in deze tijd
Ik vind ook de collectie Creator/3-in-1 gebouwen mooi bij elkaar passen, ze hoeven niet in competitie te gaan met de modulars zo. Mooi opgelost
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bdKrY5BoFE3n0O72H42npDWC.jpg?f=user_large)
Ik wilde al een tijdje een X-Wing en uiteindelijk heb ik de 75273 toch maar gekocht. Eigenlijk vond ik hem te duur (al had ik hem wel redelijk goedkoop weten te scoren) maar ik ben toch positief verrast door de grootte en de build. Helemaal perfect zou ik hem niet willen noemen, het mechanisme om de vleugels open te klappen heeft nogal wat te houden door de elastieken die gebruikt worden. Vooral het terug klappen van de vleugels gaat met een flinke knal. Daarnaast vind ik de onderste vleugels sowieso wat afsteken ten opzichte van de rest. Je kijkt toch tegen de mindere mooie kant aan van een plate.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DzWLxyHKxjr5eGucgVRCKtcg.jpg?f=user_large)
Voor de rest even snel een standaard in elkaar gezet:P Idealiter wil ik hem iets kantelen maar dat vergt nog even wat andere parts
Mooie set! Zelf heb ik ook gekeken naar een Star Wars set maar ik vind ze te duur. Maar wel mooi hoor.vhal schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:27:
[Afbeelding]
Ik wilde al een tijdje een X-Wing en uiteindelijk heb ik de 75273 toch maar gekocht. Eigenlijk vond ik hem te duur (al had ik hem wel redelijk goedkoop weten te scoren) maar ik ben toch positief verrast door de grootte en de build. Helemaal perfect zou ik hem niet willen noemen, het mechanisme om de vleugels open te klappen heeft nogal wat te houden door de elastieken die gebruikt worden. Vooral het terug klappen van de vleugels gaat met een flinke knal. Daarnaast vind ik de onderste vleugels sowieso wat afsteken ten opzichte van de rest. Je kijkt toch tegen de mindere mooie kant aan van een plate.
[Afbeelding]
Voor de rest even snel een standaard in elkaar gezet:P Idealiter wil ik hem iets kantelen maar dat vergt nog even wat andere parts
Dank je wel! Daar heeft best wat uitzoekwerk in gezeten, welke mooi naast elkaar passen, zonder teveel tussenruimte tussen te gebouwen te hebben, omdat ze geen vast formaat hebben. Zelf ben ik er ook heel blij mee hoe dat nu staat!Kapoen schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:08:
[...]
Foto’s als deze blijf ik toch altijd bestuderen, ik weet niet wat ik precies leuk vind aan stadsoverzichten, maar ze blijven me boeien. Knap werk!
Ik vind ook de collectie Creator/3-in-1 gebouwen mooi bij elkaar passen, ze hoeven niet in competitie te gaan met de modulars zo. Mooi opgelost
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Haha, heel mooi geformuleerdalmightyarjen schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:10:
[...]
Wow, je hebt in korte tijd aardig uitgebreidHet strand is met de upgrade van 80s naar 2020s gegaan, leuk gedaan!
[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 02-11-2020 21:27 ]
Afgelopen weekend bij mijn ouders een kist ruim 40 jarige Lego opgehaald. Aankomend weekend krijg ik als het goed is mijn enige Technic Lego setje weer terug (Skelter 854) en de komende weken ga ik mijzelf maar eens verrassen met een Land Rover Defender denk ik. Laat ik maar weer eens beginnen 😁
Vroeger nooit grote sets gehad, altijd van die kleine setjes. Kan mij niet eens meer herinneren wat allemaal. Als ik de kist bekijk wel heel veel rood en geel en wat minder wit en zwart. Ik ga eerst maar eens beginnen met sorteren en aan de hand van de speciale stenen eens op zoek gaan welke setjes er bij horen. Wat me opvalt is dat er nog al wat voorbedrukte stenen tussen zitten.
Vroeger nooit grote sets gehad, altijd van die kleine setjes. Kan mij niet eens meer herinneren wat allemaal. Als ik de kist bekijk wel heel veel rood en geel en wat minder wit en zwart. Ik ga eerst maar eens beginnen met sorteren en aan de hand van de speciale stenen eens op zoek gaan welke setjes er bij horen. Wat me opvalt is dat er nog al wat voorbedrukte stenen tussen zitten.
:strip_exif()/f/image/C8G3CNJwxYMssPihsmo5zeAc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ma9ma op 03-11-2020 10:31 ]
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ik ben ook redelijk into X-wingsvhal schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:27:
Ik heb ze nu aardig compleet, behalve die dure UCS versie(s). Ik hoop ooit nog een mooie Red-five UCS te kunnen bemachtigen.
:strip_exif()/f/image/EbOGexBUgWK4XCGSkEH3vOil.jpg?f=fotoalbum_large)
De manier van vleugels klappen verschilt ook nog wel door de jaren heen.
Was het bij de eerste (de grijze 7140) nog een simpel scharnier, daarna ging men met én elastiekjes én een stukje technic werken. Met wisselend succes.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dit is herkenbaar. Volgens mij zie ik ook afdrukken van de typische kindertandjes om de blokken weer los te maken.. Ik ben zelf ook gestart met de Defender. Vond ik erg vermakelijk. Nu een week of 8 verder de Ducati gemaakt en thans bezig met de Sian.ma9ma schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:21:
Afgelopen weekend bij mijn ouders een kist ruim 40 jarige Lego opgehaald. Aankomend weekend krijg ik als het goed is mijn enige Technic Lego setje weer terug (Skelter 854) en de komende weken ga ik mijzelf maar eens verrassen met een Land Rover Defender denk ik. Laat ik maar weer eens beginnen 😁
[Afbeelding]
7140 heb ik hier ook nog staan, blijft een mooie set. Ondanks dat het geen (zoals tegenwoordig bij veel LEGO wel het geval) tot in de puntjes afgewerkte set is, toch een heel goede benadering van een X-Wing. Al het detail tegenwoordig is mooi, maar voor die wat 'ruwere' bouwsels uit de jaren '90 valt toch ook wat te zeggen.QuattroNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:43:
[...]
De manier van vleugels klappen verschilt ook nog wel door de jaren heen.
Was het bij de eerste (de grijze 7140) nog een simpel scharnier, daarna ging men met én elastiekjes én een stukje technic werken. Met wisselend succes.
Scharnier vind ik toch wel echt mooier om te zien dan die elastiekjes tussen de motoren. Alleen jammer dat ze na bijna 20 jaar een beetje stroef zijn geworden.
[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 03-11-2020 10:56 ]
scintillating
Zoals gezegd, volgens mij is alles in die kist minimaal 40 jaar oud. Daar hebben aardig wat (klein)kinderen mee gespeeld. Dus zeker niet puntgaaf :-)Frank_79 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:45:
[...]
Dit is herkenbaar. Volgens mij zie ik ook afdrukken van de typische kindertandjes om de blokken weer los te maken.. Ik ben zelf ook gestart met de Defender. Vond ik erg vermakelijk. Nu een week of 8 verder de Ducati gemaakt en thans bezig met de Sian.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Ja, vroeger vond ik dat mijn moeder niet zo moest zeurenFrank_79 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:45:
Volgens mij zie ik ook afdrukken van de typische kindertandjes om de blokken weer los te maken..

Tegenwoordig denk ik dat ze niet streng genoeg is geweest

Dat gezegd hebbende is het nu wel veel makkelijker met de brick separator elementensplitser.
@ma9ma Die Japanse vlag zit maar in 1 setje die oorspronkelijk uit 1972 is.
Het Legoland stukje is ook van begin jaren 70. Een neef van mij had die ook (maar ik weet niet uit welke set).
[ Voor 25% gewijzigd door JeroenE op 03-11-2020 11:03 ]
Ik had een tijd terug mijn elementensplitser niet bij de hand, en in een onbewaakt moment (niet eens bewust dus) ik twee stenen losmaakte met mijn tanden. Daar werd ik direct voor gestraft, want het deed best pijn aan mijn tanden
Blijkbaar is mijn gebit wat gevoeliger geworden sinds mijn kindertijd...
Het voordeel is wel dat ik het direct ben afgeleerd en ik nu alles altijd netjes met de splitser los maak.
Het voordeel is wel dat ik het direct ben afgeleerd en ik nu alles altijd netjes met de splitser los maak.
[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 03-11-2020 11:13 ]
scintillating
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked