Erg toffe set inderdaad! Zelf ben ik ook begonnen met de herfstkleur en ik vond hem toch iets minder mooi toen ik hem later naar lente/zomer had omgebouwd. De herfstkleur past goed bij de blauwe daken.Haay schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:31:
Vorige week de Tree House afgebouwd. Wat een mooie set is het! Heeft mijn verwachtingen toch wel overtroffen.Vond alleen de daken van de drie huisjes wat repetitief in het bouwen, maar verder viel het mij alleszins mee. Nou, misschien ook de takken met bladeren wel wat repetitief, maar dat stoorde me minder dan de daken van de hutjes. Al met al een hele gave set en ik ben blij dat deze in mijn collectie zit.
Mijn ervaring is dat de sets vaak voor een deel weer uit elkaar moet (niet steentje voor steentje uiteraard). Het kans soms inderdaad best wat prutsen zijn om het netjes en goed te krijgen. Dit kan inderdaad wat frustrerend zijn 😁.Jakkus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:42:
@D. Ninjai Die vraag stel ik mezelf ook! Ik denk dat het het makkelijkst is om het tijdens het bouwen aan te brengen. En aan de andere kant: door het achteraf te doen, geniet je misschien meer van het bouwproces. Dan kun je eerst lekker bezig zijn met de Lego, en hoef je je achteraf pas druk te maken over de verlichting. Ik twijfel dus ook wat beter is.
Over Game of Bricks kwam ik trouwens net deze review tegen van @almightyarjen, leuk!
Ik bouw zelf altijd eerst de set normaal en daarna pas de verlichting erin. Voor de verlichting ga ik vaak even rustig een avondje zitten.
Als je het tijdens bouwen er al inzet dan zit je wel het hele bouw proces met draadjes en connectors in de weg.
Ik heb 'm gemixt in lentekleuren gebouwd om wat vrolijker te zijn dan alleen groen, misschien is dat wat voor je na de winter?lola schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:57:
Erg toffe set inderdaad! Zelf ben ik ook begonnen met de herfstkleur en ik vond hem toch iets minder mooi toen ik hem later naar lente/zomer had omgebouwd. De herfstkleur past goed bij de blauwe daken.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
ik doe het -altijd- achteraf, die flinterdunnen (te korte) draadjes zitten het bouw process in de weg. daarlangs kan ik pas achteraf bepalen welke lampje waar komt en hoe de draadjes meest efficient kan wegwerken. Dat lijkt me onmogelijk in te schatten tijdens het bouwen.Jakkus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:42:
@D. Ninjai Die vraag stel ik mezelf ook! Ik denk dat het het makkelijkst is om het tijdens het bouwen aan te brengen. En aan de andere kant: door het achteraf te doen, geniet je misschien meer van het bouwproces. Dan kun je eerst lekker bezig zijn met de Lego, en hoef je je achteraf pas druk te maken over de verlichting. Ik twijfel dus ook wat beter is.
Over Game of Bricks kwam ik trouwens net deze review tegen van @almightyarjen, leuk!
(ik gebruik verlichting enkel in modulars - hoe dat zit met technics/autos kan ik niet over oordelen)
Ik kwam deze net tegen: de minifigs voor 2022 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1GvgDrpkvtKAH8hdylT7r4pe.jpg?f=user_large)
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
dacht ik gisteren ook; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69445090Jakkus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:22:
Ik kwam deze net tegen: de minifigs voor 2022
[Afbeelding]
maar was ook al te laat
dat kleine paardje is nieuw? geloof niet dat die ergens eerder heb gezien, die kakatoo twijfel ik ook over
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2021 13:25 ]
@himlims_ Hahaha, daar gaat onze hoop om een primeur te hebben 
Ik denk ook dat die nieuw zijn! Zelf vind ik het meisje met het paard ook erg leuk, en de bard vind ik heel tof! Het elfje met de eikel als hoed is ook erg grappig. En de paprika vind ik ook leuk bedacht. Die wasbeer (?) is gewoon een heruitgave van de vos die er eerder al is geweest. En de blauwe vrouw met het paarse schild snap ik niet helemaal. Is dat een referentie ergens naar?
Die gele, is dat een minion?
Ik denk ook dat die nieuw zijn! Zelf vind ik het meisje met het paard ook erg leuk, en de bard vind ik heel tof! Het elfje met de eikel als hoed is ook erg grappig. En de paprika vind ik ook leuk bedacht. Die wasbeer (?) is gewoon een heruitgave van de vos die er eerder al is geweest. En de blauwe vrouw met het paarse schild snap ik niet helemaal. Is dat een referentie ergens naar?
[ Voor 75% gewijzigd door Jakkus op 16-11-2021 13:31 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
gele had ik ingeschaald ast een 'robot' of 'lasser'. die ener laatste die -moet- ik hebben; paarse astronautJakkus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:27:
@himlims_ Hahaha, daar gaat onze hoop om een primeur te hebben
:strip_exif()/f/image/j0W0AppJLKLuZW0ZBX5hRrdx.jpg?f=fotoalbum_large)
ps; als iemand een groene overtallig heeft? wil verkopen; drop me een DM
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2021 13:35 ]
Die Liebherr 9800 is hier inmiddels binnen 
Ik had wel even een schrikmomentje toen ik de doos zag (groot!), maar gelukkig had Amazon alles zeer ruim verpakt.
Ik had wel even een schrikmomentje toen ik de doos zag (groot!), maar gelukkig had Amazon alles zeer ruim verpakt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb de vos. Op het oog lijkt het exact hetzelfde model, maar in andere kleuren.Jakkus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:27:
Die wasbeer (?) is gewoon een heruitgave van de vos die er eerder al is geweest.
De paarse alien met classic space logo lijkt me ook wel wat. Maar of die leuk is om te bouwen naar astronaut. Aardig wat extra printjes op de torso. En is er een paarse helm en zuurstoftank in die kleur?
L23 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:28:
[...]
Ik heb de vos. Op het oog lijkt het exact hetzelfde model, maar in andere kleuren.
De paarse alien met classic space logo lijkt me ook wel wat. Maar of die leuk is om te bouwen naar astronaut. Aardig wat extra printjes op de torso. En is er een paarse helm en zuurstoftank in die kleur?
- Er bestaat geen paarse (dark purple) zuurstoftank.
- Paarse handjes/armpjes zitten in voldoende sets (100+)
- paarse helm zit enkel in 2 oude Knights Kingdom II sets:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hxjnpzq24FRjERg34z2LvOmG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MrRJpI14uG1O1PeXAVuSbYnT.jpg?f=user_large)
aanvulling:
Slechts 2 Nederlandse bricklink shops hebben er 1. (eens kijken hoe lang het duurt, totdat die weg zijn
[ Voor 5% gewijzigd door chrisO op 16-11-2021 16:28 ]
dank je voor de tip; heb er vast eentje besteldchrisO schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:21:
[...]:
- Er bestaat geen paarse (dark purple) zuurstoftank.
- Paarse handjes/armpjes zitten in voldoende sets (100+)
- paarse helm zit enkel in 2 oude Knights Kingdom II sets:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
aanvulling:
Slechts 2 Nederlandse bricklink shops hebben er 1. (eens kijken hoe lang het duurt, totdat die weg zijn)
PwohToppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:31:
[...]
Hij zit in elkaar. Heb er 4 dagen over gedaan
Nu jij de 42100 nog hebt zou je eigenlijk die PR776 bulldozer MOC naast je CAT moeten zetten he
Ik weet niet hoe interessant het voor je is, maar Kruidvat heeft een 20% actie bij aankoop van 2 modellen.Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:31:
[...]
Al met al een vette build. Nu maar eens nadenken wat de volgende wordt. Twijfel zit hem tussen 42129, 42114, 42115 en de 42083
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Je hebt een paarse ridder besteld? Wat zijn de prijzen?himlims_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:36:
[...]
dank je voor de tip; heb er vast eentje besteld
1.50-6€ afhankelijk van conditieL23 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:32:
[...]
Je hebt een paarse ridder besteld? Wat zijn de prijzen?
Beste bak met stenen he?Bossie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:37:
Die Liebherr 9800 is hier inmiddels binnen

Dit is verslavend. Ik heb vanochtend de Sian gekocht. Dikke kans dat de Bugatti er ook gaat komen.Fraggert schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:05:
[...]
Pwohdie blijft wel vet zeg
heb nu zo'n schik met de 9800 dat het er dik in zit dat die D11 hier ook komt
![]()
Nu jij de 42100 nog hebt zou je eigenlijk die PR776 bulldozer MOC naast je CAT moeten zetten he![]()
[YouTube: LEGO Technic Bulldozer Battle - 42131 CAT D11 vs 8275 vs 42100 B model Liebherr PR 776]
[...]
Ik weet niet hoe interessant het voor je is, maar Kruidvat heeft een 20% actie bij aankoop van 2 modellen.
Die Kruidvat actie is alles behalve interessant. 20% op de adviesprijs.
Gister avond al het kinder speelgoed van die kleine meid aan de ‘opgeruimd’ met de D11
[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 16-11-2021 18:37 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Afgelopen zondag vertrok @Fraggert met de 42100 buit huiswaarts en zat ik hier opeens met cash geld, ik wist niet eens meer hoe dat er uit zag
Dat moet natuurlijk voor een deel even verzilverd worden.
Zoals gezegd, en inderdaad, ik woon zowat boven de Intertoys. Daar net maar even binnen gelopen en daar stond de 10295. Die is mijn
:strip_exif()/f/image/w1BgPNUpocwx6YHyAqRqowmd.jpg?f=fotoalbum_large)
Na de Mustang heb ik ontdekt dat ik dit toch ook wel erg leuk vind na vele Technic sets ! En die JB Austin Martin, die komt er ook nog wel eens.
Zoals gezegd, en inderdaad, ik woon zowat boven de Intertoys. Daar net maar even binnen gelopen en daar stond de 10295. Die is mijn

:strip_exif()/f/image/w1BgPNUpocwx6YHyAqRqowmd.jpg?f=fotoalbum_large)
Na de Mustang heb ik ontdekt dat ik dit toch ook wel erg leuk vind na vele Technic sets ! En die JB Austin Martin, die komt er ook nog wel eens.
Daily driver; MB R171 SLK280
idd, maar de omdoos van Amazon was 150% van de lego doosFraggert schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:15:
[...]
Beste bak met stenen he?veel plezier met de bouw
Twijfel wel of ik niet toch de originele build ga doen of toch de Tank.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hele goede keus uit de sets waarover je zat te twijfelen. De Chiron en Sian zijn echt hele gave builds. Als je de kans krijgt om ook de GT3 RS voor een normale prijs te bemachtigen kun je die ook nog toevoegen in het rijtje. De Defender is trouwens ook nog een goede en niet zo heel prijzig. Complexe versnellingsbak!Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:26:
[...]
Dit is verslavend. Ik heb vanochtend de Sian gekocht. Dikke kans dat de Bugatti er ook gaat komen.
Gister avond al het kinder speelgoed van die kleine meid aan de ‘opgeruimd’ met de D11
M3P 24'
Kruidvat doet niet aan adviesprijzen! De prijzen die je ziet zijn de prijzen zonder korting, korting is zichtbaar in het winkelmandje!Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:26:
[...]
Dit is verslavend. Ik heb vanochtend de Sian gekocht. Dikke kans dat de Bugatti er ook gaat komen.
Je krijgt de korting over de adviesprijs.chrisO schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:19:
[...]
Kruidvat doet niet aan adviesprijzen! De prijzen die je ziet zijn de prijzen zonder korting, korting is zichtbaar in het winkelmandje!
https://www.kruidvat.nl/l...ros-trial-truck/p/5492796
Adviesprijs Lego: €299
[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 16-11-2021 20:37 ]
En prijs Kruidvat is 270. Stop er twee in het mandje en de prijs is 431 en niet 2*270=540.Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:36:
[...]
Je krijgt de korting over de adviesprijs.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Onzin! Bestel 2 x 42129 en je krijgt 20% korting over 2 x 269,99 euro. En niet over 2 x 299,99 euro.Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:36:
[...]
Je krijgt de korting over de adviesprijs.
Ik gaf een verkeerde reactie. Excuses.meesje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:44:
[...]
Onzin! Bestel 2 x 42129 en je krijgt 20% korting over 2 x 269,99 euro. En niet over 2 x 299,99 euro.
[ Voor 29% gewijzigd door RobvG op 16-11-2021 20:51 ]
Rustig allemaal. Jullie hebben allemaal gelijk. Deed de aanname dat de geadverteerde prijs al inclusief die 20% was
Haha, kom niet aan onze Kruidvat he.Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:52:
Rustig allemaal. Jullie hebben allemaal gelijk. Deed de aanname dat de geadverteerde prijs al inclusief die 20% was
In tegenstelling tot voor Corona zijn bij Kruidvat de prijzen van veel sets maar een beetje lager dan de adviesprijs. Soms zijn er een paar uitschieters (zoals b.v. gisteren de Ecto: 150 euro ipv 200 en dan minus 20 procent kom je op een leuk prijsje). En af en toe hebben ze een koopavond met extra korting.
De Ecto-1 kwam vandaag binnnen.. Die is wel wat groter dan ik had gedacht. 
Papa krijgt het grootste cadeau 5 december
Papa krijgt het grootste cadeau 5 december
Haha, je mag hem hebben. Ben meer een Ahold klantmeesje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:02:
[...]
Haha, kom niet aan onze Kruidvat he.
In tegenstelling tot voor Corona zijn bij Kruidvat de prijzen van veel sets maar een beetje lager dan de adviesprijs. Soms zijn er een paar uitschieters (zoals b.v. gisteren de Ecto: 150 euro ipv 200 en dan minus 20 procent kom je op een leuk prijsje). En af en toe hebben ze een koopavond met extra korting.

Maar eens, ze hebben soms goeie acties.
Is Intertoys tegenwoordig ook al van Ahold?
Er komt toch hopelijk wel een update van wat je hebt besteld?
Doelde meer op de Etos ipv Kruidvatmeesje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:05:
[...]
Is Intertoys tegenwoordig ook al van Ahold?
Er komt toch hopelijk wel een update van wat je hebt besteld?
En heb de Chiron besteld nu hij volgens Lego binnen komt er uit gaat
Ha, dat is ook een idee. Leuk ook zo buiten gefotografeerdMappy schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:06:
[...]
Ik heb 'm gemixt in lentekleuren gebouwd om wat vrolijker te zijn dan alleen groen, misschien is dat wat voor je na de winter?
[Afbeelding]
Ik heb hem destijds opgevrolijkt met roze bloemetjes, geen foto van helaas. Nu ik dit topic heb ontdekt, zal ik af en toe eens wat vastleggen.
Snap wel dat ze een tank-MOC op de 42100 hebben losgelaten
:strip_exif()/f/image/e5dBpbtNNgHMMXtUtJiScnaR.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderstel zit in elkaar, morgen maar eens rustig verder met de bovenbouw.
Toch besloten om alle steentjes maar ongesorteerd in de bak te houden. Het graven in die bak met onderdelen vind ik part off the fun
:strip_exif()/f/image/e5dBpbtNNgHMMXtUtJiScnaR.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderstel zit in elkaar, morgen maar eens rustig verder met de bovenbouw.
Toch besloten om alle steentjes maar ongesorteerd in de bak te houden. Het graven in die bak met onderdelen vind ik part off the fun
Kijk, jij laat er geen gras over groeien.....mir4dor schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:38:
Afgelopen zondag vertrok @Fraggert met de 42100 buit huiswaarts en zat ik hier opeens met cash geld, ik wist niet eens meer hoe dat er uit zagDat moet natuurlijk voor een deel even verzilverd worden.

Ik weet niet waarom, maar na het zien van die banaan moet ik meteen denken aan Worms met de Banana BombFraggert schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:53:
Snap wel dat ze een tank-MOC op de 42100 hebben losgelaten
Ben bezig met de Sian, wat een mooie bouw is dit zeg. Vooral die gearbox maakt het allemaal zeer geavanceerd.
Ook de logo’s en teksten op de steentjes gedrukt ipv stickers is een toffe verbetering!
Ook de logo’s en teksten op de steentjes gedrukt ipv stickers is een toffe verbetering!
:strip_exif()/f/image/Ypi8rmcMbROEkudqCWbxApHW.jpg?f=fotoalbum_large)
via; https://www.instagram.com/sfh_bricks/
/f/image/DR4Wy3UJPvM1fGSrbBpZJVCT.png?f=fotoalbum_large)
als f1 fan kan ik dit concept wel waarderen
zelfde gast heeft ook een auto ontwerp op rebrickable staan, ziet er best nifty uit; https://bricksalltheway.c...ull-racing-formula-1-car/
/f/image/DR4Wy3UJPvM1fGSrbBpZJVCT.png?f=fotoalbum_large)
zelfde gast heeft ook een auto ontwerp op rebrickable staan, ziet er best nifty uit; https://bricksalltheway.c...ull-racing-formula-1-car/

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 17-11-2021 11:08 ]
Ik heb ook een tijdje getwijfeld om de Sian te doen, maar nadat ik een aantal reviews had gelezen waarin er kleurverschillen in de groene "panelen" werd ik toch huiverig.Toppe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:33:
Ben bezig met de Sian, wat een mooie bouw is dit zeg. Vooral die gearbox maakt het allemaal zeer geavanceerd.
[Afbeelding]
zou neit zo huiverig voor zijn; lego heeft een prima service op dat gebied, parts worden gewoon vervangen.Bossie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:28:
[...]
Ik heb ook een tijdje getwijfeld om de Sian te doen, maar nadat ik een aantal reviews had gelezen waarin er kleurverschillen in de groene "panelen" werd ik toch huiverig.
Naar wat ik er zelf over gelezen heb doet lego dat bij de sian wel, maar is er geen enkele garantie dat je vervangende steentjes wel goed zijn.himlims_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:29:
[...]
zou neit zo huiverig voor zijn; lego heeft een prima service op dat gebied, parts worden gewoon vervangen.
Voor mij iig reden genoeg om ook de sian te skippen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Lego heeft de laatste tijd sowieso last van afwijkende kleuren op verschillende parts die dezelfde kleur zouden moeten zijn. Een aantal Star Wars sets en de Technic Ducati hebben hier ook last van. Ik weet niet of dit een kwaliteits issue is (kleurverschillen vallen wat mij betreft wel onder kwaliteit(scontrolle)), maar meer te maken heeft met de gebruikte soorten plastic en de methode van gieten.
Ik weet bijvoorbeeld dat een off-brand merk, waarbij de kwaliteit van de steentjes vergelijkbaar is met Lego, dezelfde kleurverchillen heeft op exact dezelfde steentjes (waarbij gezegd moet worden dat de vorm van deze steentjes iets anders is, dus ook de gebruikte mal anders is t.o.v. Lego)... toeval?
Op het punt van kwaliteit laat Lego wel steken vallen. Pak maar eens wat nieuwe en oude 1x1 steentjes en stapel ze op elkaar en zie de verschillen. Ook laatst een discussie met lego over mijn Arocs truck waar de pneumatiek maar matig werkt t.o.v. mijn Airtech Claw rig, die 23 jaar ouder is dan de Arocs, en het nog perfect doet. En laten we het maar niet hebben over de mal-afdrukken en 'scheurtjes' bij bepaalde stenen. Dus ja, wat mij betreft is de kwaliteit van de Lego steentjes in decline door 'streamlinen en kostenbesparingen van het productie process'. Zie bijvoorbeeld ook de varieteit aan kleuren in de verschillende sets.. allemaal om centen te besparen op de sets. Maar ondertussen wel premium+ prijzen blijven vragen voor sets... het voelt gewoon niet goed.
Terugkomend op de Sian: als je deze aanbiedt met een adviesprijs van 380!! euro, dan moet de kwaliteit gewoon goed zijn.
Ik weet bijvoorbeeld dat een off-brand merk, waarbij de kwaliteit van de steentjes vergelijkbaar is met Lego, dezelfde kleurverchillen heeft op exact dezelfde steentjes (waarbij gezegd moet worden dat de vorm van deze steentjes iets anders is, dus ook de gebruikte mal anders is t.o.v. Lego)... toeval?
Op het punt van kwaliteit laat Lego wel steken vallen. Pak maar eens wat nieuwe en oude 1x1 steentjes en stapel ze op elkaar en zie de verschillen. Ook laatst een discussie met lego over mijn Arocs truck waar de pneumatiek maar matig werkt t.o.v. mijn Airtech Claw rig, die 23 jaar ouder is dan de Arocs, en het nog perfect doet. En laten we het maar niet hebben over de mal-afdrukken en 'scheurtjes' bij bepaalde stenen. Dus ja, wat mij betreft is de kwaliteit van de Lego steentjes in decline door 'streamlinen en kostenbesparingen van het productie process'. Zie bijvoorbeeld ook de varieteit aan kleuren in de verschillende sets.. allemaal om centen te besparen op de sets. Maar ondertussen wel premium+ prijzen blijven vragen voor sets... het voelt gewoon niet goed.
Terugkomend op de Sian: als je deze aanbiedt met een adviesprijs van 380!! euro, dan moet de kwaliteit gewoon goed zijn.
[ Voor 48% gewijzigd door Psyx88 op 17-11-2021 14:19 ]
Voordeel als je kleurenblind bent. Je ziet het toch nietvectormatic schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:40:
[...]
Naar wat ik er zelf over gelezen heb doet lego dat bij de sian wel, maar is er geen enkele garantie dat je vervangende steentjes wel goed zijn.
Voor mij iig reden genoeg om ook de sian te skippen
Weet iemand het verschil op de Lego site tussen "nalevering" en "tijdelijk niet op voorraad"?
De Titanic staat nu op Tijdelijk niet op voorraad terwijl die dat eigenlijk al niet was omdat hij op "nalevering" stond.
nalevering = bestellen later ontvangen (nog niet verwerkt in voorraad)Martijn1990 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:11:
Weet iemand het verschil op de Lego site tussen "nalevering" en "tijdelijk niet op voorraad"?De Titanic staat nu op Tijdelijk niet op voorraad terwijl die dat eigenlijk al niet was omdat hij op "nalevering" stond.
tijdelijk niet op voorraad = niet bestellen (moet nog geproduceerd worden?)
ook maar een theorie

Zoiets zal het inderdaad wel zijn ja, vond de termen wat bijzonderhimlims_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:13:
[...]
nalevering = bestellen later ontvangen (nog niet verwerkt in voorraad)
tijdelijk niet op voorraad = niet bestellen (moet nog geproduceerd worden?)
ook maar een theorie![]()
GRRRR Ik wil de titanic gaan bestellen tijdens het VIP weekendMartijn1990 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:11:
Weet iemand het verschil op de Lego site tussen "nalevering" en "tijdelijk niet op voorraad"?De Titanic staat nu op Tijdelijk niet op voorraad terwijl die dat eigenlijk al niet was omdat hij op "nalevering" stond.
Ik heb hem dit jaar gekocht, en vind het reuze meevallen (of ik ben kleurenblindBossie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:28:
[...]
Ik heb ook een tijdje getwijfeld om de Sian te doen, maar nadat ik een aantal reviews had gelezen waarin er kleurverschillen in de groene "panelen" werd ik toch huiverig.
:strip_exif()/f/image/DkGRKOH1hTGHTtaAue0bwN0l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L9cohDkjIvOp0L6yzqrvWzAc.jpg?f=fotoalbum_large)
Intentionally left blank
Auto's zijn fijn! Afgelopen maandag de Mustang bij mogen plaatsenmir4dor schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:38:
Afgelopen zondag vertrok @Fraggert met de 42100 buit huiswaarts en zat ik hier opeens met cash geld, ik wist niet eens meer hoe dat er uit zagDat moet natuurlijk voor een deel even verzilverd worden.
Zoals gezegd, en inderdaad, ik woon zowat boven de Intertoys. Daar net maar even binnen gelopen en daar stond de 10295. Die is mijn![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/PkhVNQmvaUjgrsEsCUW62RkE.jpg?f=fotoalbum_large)
Moddervet hoor! Heb al een poosje de Porsche GT in elkaar zitten, maar deze is ook wel heul mooicrisp schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:23:
[...]
Ik heb hem dit jaar gekocht, en vind het reuze meevallen (of ik ben kleurenblind):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ow ja, ook nog de Discovery als "snoepgoed" gekocht
:strip_exif()/f/image/7H5ex4FmTkky7gMgPK4U38u7.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is er eigenlijk geen ruimte meer voor dingen. Misschien moet ik eens een 360 van onze woonkamer doen
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Kast begint wel serieus vol te raken
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
lego op toilet

lego in de gang

lego in de keuken

lego in de woonkamer

denk dat je @Kapoen'tje moet doen; 'buy bigger house'
Zal het ook niet komen vanwege Corona? Kan me best voorstellen dat ze vraag aanzienlijk is toegenomen waardoor de productie hoger moet waardoor je inlevert op de kwaliteit.Psyx88 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:46:
Lego heeft de laatste tijd sowieso last van afwijkende kleuren op verschillende parts die dezelfde kleur zouden moeten zijn. Een aantal Star Wars sets en de Technic Ducati hebben hier ook last van. Ik weet niet of dit een kwaliteits issue is (kleurverschillen vallen wat mij betreft wel onder kwaliteit(scontrolle)), maar meer te maken heeft met de gebruikte soorten plastic en de methode van gieten.
Elke productie run zal gecontroleerd worden op kleur, maatvastheid, kwaliteit, stevigheid, etc. Als dit niet klopt zal een volledige batch worden afgekeurd. Ergens zullen de stenen wel voldoen aan de kwaliteitseisen.
Speaking of which, mijn Lego kamer begint vorm te krijgen:himlims_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:26:
[...]
![]() | ![]() |
Aan de andere kant van deze ruimte staan gewoon nog meer backlog/kartonnen dozen
Ik ben nu al aan het denken om mijn werkplek aan de andere kant van de kamer te zetten, zodanig dat ik een grotere tafel voor mijn stad kan zetten tussen de twee rekken.
Mijn werkplek/bureau is overigens een Ikea keukenblad met 4 poten onder gemonteerd. Deze heeft jarenlang als bureau gediend in mijn appartement en heb ik nu maar opgevist om leukere dingen mee te doen
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Zolang je niet je gat met nopjes af hoeft te vegen......himlims_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:26:
[...]
lego op toilet
lego in de gang
lego in de keuken
lego in de woonkamer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lego in de werk kamer, mijn paradijsvolgel plant staat keuring naast mijn monitor.himlims_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:26:
[...]
lego op toilet
lego in de gang
lego in de keuken
lego in de woonkamer
Onder mijn monitor staan dan weer een aantal Shell Lego wagentjes.
Zou de vestas windmolen er ook wel bij willen, maar die moet eens een keertje 2e hands vinden.
Na wat Googlen kom ik op een site met een officiële verklaring die Lego heeft gegeven. Wel in het Duits.Psyx88 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:46:
In het kort: men maakt bricks in batches en soms worden oude bricks daarin gerecycled (om maar geen grondstoffen te verspillen). Soms zitten er ook bricks met een andere kleur tussen. Dit kan mogelijk het kleurverschil verklaren.Das sagt der LEGO Kundenservice:
Manchmal können Sie geringfügige Abweichungen im Farbton zwischen Steinen der gleichen Farbe bemerken. Dies liegt daran, dass wir unsere Steine in Chargen produzieren, ähnlich wie bei Wolle oder Textilien. Alle unsere Steine werden aus Kunststoff-Granulat gefertigt, für dessen Herstellung zum Teil alte Steine recycelt werden. Wir tun dies, um keine wertvollen Rohstoffe zu verschwenden und garantieren so einen möglichst umweltfreundlichen Umgang mit den von uns verwendeten Materialien.
Deshalb recyclen wir manchmal auch eine kleinere Menge von andersfarbigen Steinen, wenn wir neue produzieren. Aus diesem Grund ist es möglich, dass es leichte Farbabweichungen zwischen den einzelnen Chargen gibt.
Klinkt dat als een centenkwestie? Opzich wel, al maakt Lego nu leuke winsten. Maar het klinkt vooral lekker milieubewust dus goede marketing.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik ben vandaag aan de Saturn V begonnen. Ik vind het een beetje een repetitieve build maar wat een genot dat alle steentjes bedrukt zijn! Ik ben namelijk niet zo goed met stickeren dus dat is fijn.
En da's nog maar een klein kastje ... d'r staat hier nog een straatje in de vensterbank, drie treinen op een archiefkastje, Harry Potter kasteel op de boekenkast, London Bridge op de andere boekenkast + Porsche GT3 en nog wat klein spul ...
Tip, gebruik een pincet. Dat werkt echt veel beter. Zorg ook dat je steentje vast ligt, klik 't dus ergens anders op als het klein is b.v.stutrecht schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:32:
Ik ben vandaag aan de Saturn V begonnen. Ik vind het een beetje een repetitieve build maar wat een genot dat alle steentjes bedrukt zijn! Ik ben namelijk niet zo goed met stickeren dus dat is fijn.
Die is ook wel serieus groot, maar erg mooi. Staat hier op de vensterbank, maar mag eigenlijk wel meer in het zicht van mij. Beetje weggepropt.
[ Voor 70% gewijzigd door WhizzCat op 17-11-2021 19:45 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ik heb het idee dat de kwaliteitsissues bij Lego al langer spelen (lees: 5-10 jaar) en dat dit meer te maken heeft met verandering van productie process en de-centralisatie van de productie. Ook zijn de kwaliteitseisen van lego wat afgevlakt, dit zie je met name als je kijkt naar de toleranties tussen steentjes.Toppe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:33:
[...]
Zal het ook niet komen vanwege Corona? Kan me best voorstellen dat ze vraag aanzienlijk is toegenomen waardoor de productie hoger moet waardoor je inlevert op de kwaliteit.
Maar ik ben met je eens dat Corona (de extra vraag, productieproblemen door Corona gerelateerde maatregelen en problemen in de internationale supply chain) ook een (extra) negatief effect hebben gehad op de kwaliteit van de steentjes. En mogelijk doordat de afname nu zo groot is, dat mogelijk ook de kwaliteitsproblemen beter/meer zichtbaar worden.
Effin, dit betekent niet dat ik geen Lego meer 'consumeer'. Er komen nog steeds sets uit waar ik enorm van onder de indruk ben, zoals bijvoorbeeld de 42128, of de Ninjago City reeks 😁
[ Voor 8% gewijzigd door Psyx88 op 17-11-2021 20:04 ]
Het grootste probleem heb ik met 22961, die zijn toch echt een andere kleur lime (een stuk geler), maar ook de softaxles en sommige panelen verschillen van kleur tov de liftarms (de eerste batch was dit nog heel duidelijk te zien, het is al beter, maar je ziet het nog steeds. Met name liftarm vs liftarm thin hebben een duidelijk zichtbaar kleur verschil. Ook is op jouw tweede foto duidelijk zichtbaar dat de grote wing panelen op de engine cover 'groener' zijn dan de kleine wing panelen.crisp schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:23:
[...]
Ik heb hem dit jaar gekocht, en vind het reuze meevallen (of ik ben kleurenblind):
Het is zo jammer, want daardoor heeft de Sian geen uniforme kleur en daar stoor ik me dan aan. Ik snap dat veel mensen hier zich minder aan storen.
Dat gezegd hebbende is de Sian een duidelijke nieuwe iteratie, na de Porsche en en Bugatti, dus is daardoor technisch weer een stuk beter 😁👍🏻
[ Voor 8% gewijzigd door Psyx88 op 17-11-2021 20:50 ]
Nice, lekker bezigKapoen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:36:
[...]
Speaking of which, mijn Lego kamer begint vorm te krijgen:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Aan de andere kant van deze ruimte staan gewoon nog meer backlog/kartonnen dozen![]()
Ik ben nu al aan het denken om mijn werkplek aan de andere kant van de kamer te zetten, zodanig dat ik een grotere tafel voor mijn stad kan zetten tussen de twee rekken.
Mijn werkplek/bureau is overigens een Ikea keukenblad met 4 poten onder gemonteerd. Deze heeft jarenlang als bureau gediend in mijn appartement en heb ik nu maar opgevist om leukere dingen mee te doen
Even zitten inzoomen welke dozen je er hebt staan
200 fish found!
Dan kan je dit helemaal waarderenhimlims_ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:27:
via; https://www.instagram.com/sfh_bricks/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De foto van de rechterkant is eigenlijk al een beetje achterhaald, ik zal asap een nieuwere posten. De kleinere doosjes zijn eigenlijk een herinnering aan een slechte gewoonte, het aankopen van ‘parts packs’Zeehond schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:39:
[...]
Nice, lekker bezig![]()
Even zitten inzoomen welke dozen je er hebt staan
Ik ga nog veel bakjes nodig hebben om die kleinere sets weg te sorteren vrees ik…
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dat gevoel had ik in eerste instantie ook, maar kon uiteindelijk wel genieten van hoe goed die build in elkaar zit en dat je in het begin eigenlijk niet precies ziet wat je nou aan het bouwen bent, komt pas op het laatst echt tot een vorm en dan wordt het ook nog eens een behoorlijk groot ding.stutrecht schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:32:
Oh dear......d'r gaat een wereld voor me open hier met al die MOC's
De Defender stond al erg hoog op mijn lijstje als LaRo-fan.......en dan zie ik ook nog een echte 4deurs build zoals de 110 eigenlijk is, de korte 2-deurs is eigenlijk een "90", wel raar omdat het modelnummer 42110 is, of is dat echt toeval?
:strip_exif()/f/image/L8NVlfc71WVC8ek8HMhVtfCR.jpg?f=fotoalbum_large)
En als kers op de taart vind ik ook nog een half-track versie
:strip_exif()/f/image/vzR332WBFUtCLizqItwh5G23.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens zien of ik nog plek in mijn schoen of onder de boom kan vinden
De Defender stond al erg hoog op mijn lijstje als LaRo-fan.......en dan zie ik ook nog een echte 4deurs build zoals de 110 eigenlijk is, de korte 2-deurs is eigenlijk een "90", wel raar omdat het modelnummer 42110 is, of is dat echt toeval?
:strip_exif()/f/image/L8NVlfc71WVC8ek8HMhVtfCR.jpg?f=fotoalbum_large)
En als kers op de taart vind ik ook nog een half-track versie

:strip_exif()/f/image/vzR332WBFUtCLizqItwh5G23.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens zien of ik nog plek in mijn schoen of onder de boom kan vinden
Vorige week begonnen met de Sian, en ook ik heb nu de smaak te pakken. Meteen maar even een account aangemaakt op brickwatch en wat prijsalerts ingesteld 
Maar nu lees ik hier geregeld dat tweakers bij Lego zelf bestellen. Wat is hier de meerwaarde van want echt alles is (fors) duurder bij Lego. Of zijn die gratis Lego setjes en vip punten de hogere aanschaf meer dan waard?
Maar nu lees ik hier geregeld dat tweakers bij Lego zelf bestellen. Wat is hier de meerwaarde van want echt alles is (fors) duurder bij Lego. Of zijn die gratis Lego setjes en vip punten de hogere aanschaf meer dan waard?
Sommige sets zijn, zeker bij release, alleen bij Lego te koop. De andere winkels volgen dan maanden later, of helemaal niet.schumi1986 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:10:
Vorige week begonnen met de Sian, en ook ik heb nu de smaak te pakken. Meteen maar even een account aangemaakt op brickwatch en wat prijsalerts ingesteld
FAQ: https://www.lego.com/nl-n...atuses-kA009000001dcDxCAIMartijn1990 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:11:
[ Voor 6% gewijzigd door Vitruvius op 17-11-2021 22:22 ]
Goeie vraag! Voor mijzelf zijn het vooral de exclusieve sets die niet buiten de Shop@Home te krijgen zijn (denk aan de Chineze sets), of een combinatie van goeie promo's/VIP punten (aka verkapte 5 tot 10% korting)/bijna uitverkochte sets scoren.schumi1986 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:10:
Voor reguliere sets is het inderdaad slim om op Brickwatch te krijgen, dan zijn veel grotere kortingen mogelijk
Af en toe bouw ik graag eens een GBC maar in merendeel van de gevallen loopt het toch niet allemaal zo smooth als je zou willen of wat het bijbehorende filmpje vaak suggereert.
Maar ook af en toe klopt het wel allemaal en deze keer was dat zo. Het gaat om deze MOC. Hij is zelfs gratis en alweer een alternatieve build voor de 42082. Een van de vele mag je wel zeggen.
Oké , misschien niet de meest briljante constructies maar het werkt als een tierelier. Deze keer hoef ik niet door de kamer te rennen om de balletjes weer te verzamelen. Ik heb een hele kleine aanpassing gedaan zoals die door "BertZelf" in de comments wordt geopperd en getoond met een foto.
Je moet natuurlijk wel geschikte balletjes hebben maar gelukkig niet zoveel om het continu te laten draaien. Sommige GBC's hebben 100+ balletjes nodig om op gang te komen, deze draait prima met 20 à 25 balletjes.
Enkele foto's ....
Maar ook af en toe klopt het wel allemaal en deze keer was dat zo. Het gaat om deze MOC. Hij is zelfs gratis en alweer een alternatieve build voor de 42082. Een van de vele mag je wel zeggen.
Oké , misschien niet de meest briljante constructies maar het werkt als een tierelier. Deze keer hoef ik niet door de kamer te rennen om de balletjes weer te verzamelen. Ik heb een hele kleine aanpassing gedaan zoals die door "BertZelf" in de comments wordt geopperd en getoond met een foto.
Je moet natuurlijk wel geschikte balletjes hebben maar gelukkig niet zoveel om het continu te laten draaien. Sommige GBC's hebben 100+ balletjes nodig om op gang te komen, deze draait prima met 20 à 25 balletjes.
Enkele foto's ....
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Dat is gek, ik dacht dat het een van de weinige thema's was die je niet via externe verkopers kon kopenLoader schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:25:
Over Chinese sets gesproken, toevallig de 80106 Verhaal van Nian bij Zavvi.com voor 58.99 euro..
Klopt ook.TestDummie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:30:
[...]
Dat is gek, ik dacht dat het een van de weinige thema's was die je niet via externe verkopers kon kopen
Maar ik denk dat Lego ze niet kwijt raakt, als je ze nu op Lego wil kopen dan kan je per persoon nog steeds 5 stuks kopen. En ze moeten dit jaar eruit.
80107 was al in augustus uitverkocht, maar die was dan ook populair, een park die je tussen de modulairs kan zetten. de 80106 is wat dat betreft stuk moeilijker.
Ik ook!Baumans schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:23:
[...]
GRRRR Ik wil de titanic gaan bestellen tijdens het VIP weekend
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wow! Die zien er fantastisch uit! 👍🏻Jakkus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:41:
Toch knap wat mr. en mw. Brickative van de 31120 weten te maken
Ik zoek nog een grote set (dat is deze in ieder geval
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Gisteren toch maar een nieuwe speed champion gekocht, de Koenigsegg Jesko. In eerste instante was ik niet echt gecharmeerd van deze lichting speed champions, maar voor een toffe kleine build kan je eigenlijk niet beter vinden 
Er vielen me twee toffe dingen op, ten eerste zitten er nu andere wielen/banden op, ergens jammer dat de wielen dus niet voor wat anders dan als wiel bruikbaar zijn (ik vind multifunctionele lego blokjes op principe beter dan single use spul), maar het ziet er wel heeeeel slick uit zo, je zou haast extra van die nieuwe wielen gaan bestellen om je oude autotjes te upgraden
En hoewel ik normaal niet zon fan ben van de kleuren-kots in lego modellen, vond ik deze easter-(koenigs)egg wel heeft tof
Er vielen me twee toffe dingen op, ten eerste zitten er nu andere wielen/banden op, ergens jammer dat de wielen dus niet voor wat anders dan als wiel bruikbaar zijn (ik vind multifunctionele lego blokjes op principe beter dan single use spul), maar het ziet er wel heeeeel slick uit zo, je zou haast extra van die nieuwe wielen gaan bestellen om je oude autotjes te upgraden
En hoewel ik normaal niet zon fan ben van de kleuren-kots in lego modellen, vond ik deze easter-(koenigs)egg wel heeft tof
:strip_exif()/f/image/LKkVExOsj6fUfE3lJsproUhn.jpg?f=fotoalbum_large)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik vond die nieuwe wielen ook wel erg gaaf.vectormatic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:19:
Stond eerst raar te kijken dat de velgen en banden 1 geheel waren maar de lagere wang van de banden maken het er wel een stuk sportiever op. En ja, dat past wel bij Speed Champions
En ik vermoed dat kostenbesparing een bijkomend voordeel voor Lego is.
Ik heb het idee om tijdens elke stap van de Bugatti build foto’s te maken zodat je een grappig filmpje krijgt. Meer mensen die dit gedaan hebben?
Ja. Zoek op “lego bugatti time lapse” in YouTube en je vindt er zo een handvol.Toppe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:40:
Ik heb het idee om tijdens elke stap van de Bugatti build foto’s te maken zodat je een grappig filmpje krijgt. Meer mensen die dit gedaan hebben?
prettig winkelen. Ik heb ook wel eens via bricklink gekeken, maar dat is een website waar ik helemaal niets mee kan. Kan niets vinden en aangezien ik visueel ingesteld ben, werkt het ook niet mee dat die plaatjes daar letterlijk zo klein als mijn duimnagel zijn...schumi1986 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:10:
Probeer Brickowl.com eens. Vind ik persoonlijk een prettige site en echt alles is te vinden.Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:04:
[...]
prettig winkelen. Ik heb ook wel eens via bricklink gekeken, maar dat is een website waar ik helemaal niets mee kan. Kan niets vinden en aangezien ik visueel ingesteld ben, werkt het ook niet mee dat die plaatjes daar letterlijk zo klein als mijn duimnagel zijn...
Mogelijk haal je Bricklink en Brickwatch door elkaar?Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:04:
[...]
prettig winkelen. Ik heb ook wel eens via bricklink gekeken, maar dat is een website waar ik helemaal niets mee kan. Kan niets vinden en aangezien ik visueel ingesteld ben, werkt het ook niet mee dat die plaatjes daar letterlijk zo klein als mijn duimnagel zijn...
Bij Bricklink kan je vnl losse bricks (maar ook wel setjes) bestellen. Daar zie je soms door de bomen het bos niet meer, dat ben ik met je eens.
In Brickwatch kan je sets in de gaten houden om te zien waar ze het goedkoopst zijn (en via mail kan je op de hoogte gehouden worden).
eurotje valt niet; was is de easter egg in deze?vectormatic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:19:
bij brickhead van homer simpson zat ook een 'leuk blokje' verstopt in zijn hoofd; klein brein

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 18-11-2021 10:03 ]
Zweedse vlaghimlims_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:53:
[...]
eurotje valt niet; was is de easter egg in deze?
Hoppa, maar even vier van die nieuwe wielen en 5 spaaks deksels besteld, nadat ik de wielen van de Jesko even op de F8 tributo had gezet, moet dat gewoon gebeuren
Nieuwe sets direct binnenkrijgen. En de extra kosten krijg je terug in vippunten die je weer kan inzetten voor korting bij latere bestellingen. Uiteindelijk ontlopen de kosten elkaar niet zo veel als je veel lego koopt doordat de vip punten op een gegeven moment een best grote korting geven. En daarnaast op het juiste moment bestellen (2x vip punten, GWP meegeleverd) maakt het ook weer goed.schumi1986 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:10:
VIP punten leveren 5% (of 7.5%?) korting op, dus je houdt jezelf voor de gek. Het einige voordeel is dat je de sets meteen na introductie kunt bestellen, maar bij de meeste winkels kun je zo 20% korting krijgen als je kunt wachten op een deal. En als je lang genoeg wacht, is 30% of meer ook mogelijk. Zo heb ik de Landrover voor 110 euro, de Sian voor 225, Dom's charger voor 65, om maar wat recente sets te noemen.SunnieNL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:31:
[...]
Nieuwe sets direct binnenkrijgen. En de extra kosten krijg je terug in vippunten die je weer kan inzetten voor korting bij latere bestellingen. Uiteindelijk ontlopen de kosten elkaar niet zo veel als je veel lego koopt doordat de vip punten op een gegeven moment een best grote korting geven. En daarnaast op het juiste moment bestellen (2x vip punten, GWP meegeleverd) maakt het ook weer goed.
Het enige wat je echt bij Lego moet bestellen zijn de exclusieve sets. Maar meestal vind ik dat toch niks, dus in al die tijd dat ik Lego koop heb ik slechts 500 punten gesprokkelt (en toen ik de 41999 kocht hadden ze volgens mij nog geen VIP punten, dus die punten zijn allemaal van kleine speedchampions sets). Dat is volgens niet eens voldoende om te kunnen inwisselen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Inderdaad. 5% korting op je volgende aankoop, dus je 'moet' bij Lego blijven kopen om gebruik te kunnen maken van de kortingen. En de de GWP's betaal je gewoon zelf, omdat als je een beetje geduld hebt, dan kan je naar aanloop van de feestmaand (NU) zonder al te veel moeite 30% (40+ bij Technic) korting krijgen op de meeste sets.zonoskar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:13:
[...]
VIP punten leveren 5% (of 7.5%?) korting op, dus je houdt jezelf voor de gek. Het einige voordeel is dat je de sets meteen na introductie kunt bestellen, maar bij de meeste winkels kun je zo 20% korting krijgen als je kunt wachten op een deal. En als je lang genoeg wacht, is 30% of meer ook mogelijk. Zo heb ik de Landrover voor 110 euro, de Sian voor 225, Dom's charger voor 65, om maar wat recente sets te noemen.
Het enige wat je echt bij Lego moet bestellen zijn de exclusieve sets. Maar meestal vind ik dat toch niks, dus in al die tijd dat ik Lego koop heb ik slechts 500 punten gesprokkelt (en toen ik de 41999 kocht hadden ze volgens mij nog geen VIP punten, dus die punten zijn allemaal van kleine speedchampions sets). Dat is volgens niet eens voldoende om te kunnen inwisselen.
Wat een veel gemakkelijkere manier is om via Bricklink complete sets te vinden is via de omweg van Brickset.QuattroNL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:44:
Bij Bricklink kan je vnl losse bricks (maar ook wel setjes) bestellen. Daar zie je soms door de bomen het bos niet meer, dat ben ik met je eens.
Bijvoorbeeld je zoekt naar, ik noem maar wat, de Ideas set Steamboat Willie. Dan ga je naar Brickset en zoekt daar de set op:
/f/image/xeUGw6yvwduG1cR8Ybk5iLeG.png?f=fotoalbum_large)
Vervolgens scroll je omlaag naar het Bricklink kader:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ejbgUkweDcsYXjWfR84UfhWY.png?f=user_large)
Wil je de set nieuw in verzegelde doos dan kies je onder New voor Netherlands of European Union (vaak zijn aanbieders in bv. België of Duitsland of Frankrijk ruim goedkoper dan Nederlandse aanbieders zodat je zelfs met extra verzendkosten nog voordeliger uit bent). Wil je de set tweedehands dan klik je onder Used op Nederland of EU. En dan kijken wat de voordeligste optie is.
Bijvoorbeeld als je op Nederland Nieuw klikt zie je de Bricklink pagina:
/f/image/AVfuuPq1NXLrZhD9kLaI9ECs.png?f=fotoalbum_large)
Je kunt dan vervolgens ook op tabblad Price Guide klikken (en Group by Currency aanvinken om alleen Euro prijzen te zien) om te zien wat de prijs ontwikkeling van die set is:
/f/image/QXE3OGWcXGNRi2pftoGaBeID.png?f=fotoalbum_large)
Dat ligt er dus aan.. Stel dat je komend weekend de titanic koopt op lego.com.chrisO schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:22:
[...]
Inderdaad. 5% korting op je volgende aankoop, dus je 'moet' bij Lego blijven kopen om gebruik te kunnen maken van de kortingen. En de de GWP's betaal je gewoon zelf, omdat als je een beetje geduld hebt, dan kan je naar aanloop van de feestmaand (NU) zonder al te veel moeite 30% (40+ bij Technic) korting krijgen op de meeste sets.
Dan krijg je dubbele vippunten. Lever je 100 euro aan vippunten in aan korting, krijg je 50 euro aan vip punten terug. De titanic is vermoedelijk de komende 3 maanden nergens anders te koop. Lego kan zelf al niet meer leveren, dus andere winkels dan die van Lego zelf krijgen hem sowieso de komende tijd niet.
Die GWP betaal je mogelijk wel zelf, maar een groot deel ervan kun je sowieso nergens anders kopen, tenzij voor over de kop gaan prijzen op marktplaats.
De sets die overal voorradig zijn en met grote korting verkrijgbaar zijn, zijn voornamelijk sets die ik al meer dan een jaar in huis heb staan of waar ik zelf geen interesse in heb (voornamelijk modulars, en de grotere duurdere 16+/exclusive sets in huis).
De brickshop hier in Gorinchem ben ik heel blij mee, maar de sets die daar liggen die ik wil hebben kan ik beter bij lego.com kopen omdat ik dan die VIP punten bij dezelfde prijs krijg.
De Sian zit in elkaar. Erg gave build met veel details! Ik ben alleen niet tevreden over het sluiten van de deuren, het laatste stukje moet je met de hand dicht duwen. Is dit normaal?
:strip_exif()/f/image/H5Eaqj0OZ0P7dcYDgpP0V9mz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals Zonoskar al zei: "Het enige wat je echt bij Lego moet bestellen zijn de exclusieve sets". De Titanic is een (tijdelijke?) exclusive en als je vooraan wil staan, dan betaal je daar voor!SunnieNL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:55:
[...]
Dat ligt er dus aan.. Stel dat je komend weekend de titanic koopt op lego.com.
Dan krijg je dubbele vippunten. Lever je 100 euro aan vippunten in aan korting, krijg je 50 euro aan vip punten terug. De titanic is vermoedelijk de komende 3 maanden nergens anders te koop. Lego kan zelf al niet meer leveren, dus andere winkels dan die van Lego zelf krijgen hem sowieso de komende tijd niet.
Die GWP betaal je mogelijk wel zelf, maar een groot deel ervan kun je sowieso nergens anders kopen, tenzij voor over de kop gaan prijzen op marktplaats.
De sets die overal voorradig zijn en met grote korting verkrijgbaar zijn, zijn voornamelijk sets die ik al meer dan een jaar in huis heb staan of waar ik zelf geen interesse in heb (voornamelijk modulars, en de grotere duurdere 16+/exclusive sets in huis).
De brickshop hier in Gorinchem ben ik heel blij mee, maar de sets die daar liggen die ik wil hebben kan ik beter bij lego.com kopen omdat ik dan die VIP punten bij dezelfde prijs krijg.
Nog even een advies: Als je dubbele VIP punten kan krijgen, dan moet je geen VIP punten inwisselen, tenzij je bijna nooit, of enkel tijdens dubbele VIP punten events bij Lego koopt.
Daar is de pimp-my-sian build voorToppe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:02:
De Sian zit in elkaar. Erg gave build met veel details! Ik ben alleen niet tevreden over het sluiten van de deuren, het laatste stukje moet je met de hand dicht duwen. Is dit normaal?
[Afbeelding]
Nice. Eerdaags de onderdelen maar eens bestellen.
Nu eerst verder met de Chiron

Eerst maar vervangende stickers opgevraagd. Die er bij zitten hebben klem tussen een doos en het boek gezeten en zijn dus krom/stuk
[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 18-11-2021 13:21 ]
@Toppe,
Ik moet nog even geduld hebben... De Sian komt met SinterKerst.
Kan nu al niet wachten met het bouwen ervan!
De Porsche 911 GT RS3 en de Chiron ook niet
Ik moet nog even geduld hebben... De Sian komt met SinterKerst.
Kan nu al niet wachten met het bouwen ervan!
De Porsche 911 GT RS3 en de Chiron ook niet
Je zal toch genoeg ruimte, geld en tijd hebben;
https://www.brothers-bric...on-yavin-4-after-the-war/
https://www.brothers-bric...on-yavin-4-after-the-war/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked