Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:29
Sinterklaas begint goed voor men dochter van 5. Voor 99% heeft ze hem zelf gebouwd. Deze kleine simpele setjes vinden ze helemaal geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQGVz_cwy0sdnhsB3hZpCscqmvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMc8X4PFyM40scejFIXQYbyl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Okasha schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:08:
Nog meer MOC werk gedaan gisteravond :) Ik vond eindelijk de batterijhouder terug van mijn lego HUB van de technic rally car (terecht niet het meest populaire model). Mijn dochter vond hem onderin een bak met speelgoed :) Hoe dan ook, we willen weer rijden, dus een MOC van rebrickable getrokken (5 euro).

https://rebrickable.com/m...b-model-rc-truck/#details
Hij is optisch er fraai (op de foto mist alweer een koplamp, kinderen. Enige nadeel vind ik dat de vrije ruimte onder door de plaatsing van de grote motor erg klein is, deze gaat hobbels niet erg leuk vinden. Als straks de motor het weer doet (zie onder), dan schijnt de snelheid wel ook stukje hoger te zijn door andere gearing, dat is wel welkom.
Ik krijg deze MOC maar niet goed op de afstandsbesturing. Hij blijft teveel naar rechts sturen en calibreert niet goed in het midden. Ben nu begonnen met die PoweredUp app (nog niet gebruikt, alleen de controls app) om zelf de knoppen te "programmeren". Werkt best leuk zeg! Maar hij drukt nu bij het calibreren de stuurstang kapot (pinnetje los), dus moet nog verder spelen hoe ik dat voorkom.

Dit geeft wel leuke opties, zeker ook omdat 1 knop meedere motoren kan besturen. Hier ga ik wel lol mee hebben, zeker als er straks wat meer hubs en motoren zijn >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weet niet of deze al gedeeld is hier. Ik zag deze voorbij komen: een MOC van LEGO 10293 Santa’s Visit. Kan er een andere Holiday Home cottage van gebouwd worden. Met gratis bouwinstructies als t goed is :)

https://bouwsteentjes.inf...ter-village-holiday-home/

Bouwinstructies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0XL4JzPTu55NojqQDUTLF1pyzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmfzfREluKfo9A7MzZUqX1NR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Gim op 14-11-2021 09:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

meesje schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:55:
Gerucht: in april 2022 verschijnt de LEGO Creator Expert 10300 Back to the Future: DeLorean
170 euro, aantal steentjes nog onbekend.
Bron: https://www.promobricks.d...an-erscheint-2022/131071/
Naast de Ecto straks dus een DeLorean. Leuk nostalgisch subthema.
Eindelijk! _/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
nu nog een K.I.T.T.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

En Airwolf.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Frantic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:38:
[Afbeelding]

Voorschip staat in elkaar. Zitten nu rond de 8 uren in schat ik?
Ah, ze hebben bij het maken van het model al bedacht dat ie in meerdere stukken moet kunnen breken. Nice :P :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
En natuurlijk die A-Team bus _O_
Echt supergaaf dat er een Delorean komt. Heb die van Playmobil al en dit weekend de lego Ecto-1 besteld. De Delorean vind ik eigenlijk nog wel gaver dan de Ecto 1, die BTF films zijn voor mij echt nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:20
The Eagle schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:44:
[...]

Ah, ze hebben bij het maken van het model al bedacht dat ie in meerdere stukken moet kunnen breken. Nice :P :+
:Y model is 135cm lang :') dat kan ik nergens kwijt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:20
Prosac schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:44:
[...]

[...]

Echt supergaaf dat er een Delorean komt. Heb die van Playmobil al en dit weekend de lego Ecto-1 besteld. De Delorean vind ik eigenlijk nog wel gaver dan de Ecto 1, die BTF films zijn voor mij echt nostalgie.
Playmobil heeft ook een A-Team bus :P

https://www.playmobil.nl/de-a-team-bus/70750.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
Ik weet het. Maar mijn vrouw bleef maar benadrukken dat ze dat teveel geld vond en dat ik ivm Sinterklaas geen dingen meer mocht kopen.

(ik weet dus genoeg, want de Ecto-1 kon wel gewoon zei ze :+ O+ ).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Prosac schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:44:
[...]

[...]

Die bus staat hier al in de vitrine :D
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXfw4ETrZbum-kulyKblGuLWtdX7I9tDgKHZHrmK18MgRwSXZkLriOtuV0Oy4iyAmTkQ4D1EGWTvERM8RLx9sAfpq_fQWuqefpQB8wFHEAa_KOpUjDvofsAyD0L7yIBx-gN7NwO66Bq1TbidgVtKTlM=w600-no?authuser=0
En Lego heeft al eerder A-team lego uitgebracht dus qua rechten is het mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gerucht: in april 2022 verschijnt de LEGO Creator Expert 10300 Back to the Future: DeLorean
Ik heb de eerste BTTF DeLorean nog in een ongeopende doos staan. Volgens mij met misprint flux capacitor tile ook. Maar er is maar 1 manier om erachter te komen of het idee een misprint is. En dat ga ik niet doen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:58

Ottooo

Vuurvlieg

Afgelopen nacht is de Sint bij ons langs geweest. Mocht iemand nog ideeën nodig hebben voor pakjesavond, de stunt crew is een heel groot succes! 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qf_GFgDYDxnHnR8cddq5Iu7_jFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEUYTtRlGcZCmajUBYXMdI6S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
The Eagle schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:25:
[...]

Ik heb de eerste BTTF DeLorean nog in een ongeopende doos staan. Volgens mij met misprint flux capacitor tile ook. Maar er is maar 1 manier om erachter te komen of het idee een misprint is. En dat ga ik niet doen :P
Oh, als het toch een misprint is, dan neem ik deze schadedoos wel van je over 50 euro. Scheelt je weer ruimte en ik vind een verkeerde flux geen probleem. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 21:03
Roland_EM25 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:40:
Nadat ik wat modulairs bij elkaar heb "gebricklinked", ben ik nu bezig met een aantal Star Wars sets.
Sommige minifigures zijn hiervan echt wel bizar duur, en dan heb ik het niet over extremen als een Boba Fett van 450 euro per stuk, maar een minifigures die 50-60 euro per stuk kosten.

Als ik via Lego kijk bij missing pieces kan ik vaak wel los torso's, benen en hoofdjes kiezen, maar wil ik er voor betalen via "vervangende onderdelen" staan deze er vaak niet bij.

Is er, dat iemand weet wel een mogelijkheid om deze alsnog te kopen via Lego? Ik zou alles kunnen aanklikken als ontbrekend onderdeel, maar dat gaat vast niet door Lego geaccepteerd worden.

Ik ben benieuwd!
Goed zoeken en een lange adem hebben haha. Ik ben mijn LEGO Star Wars verzameling ook langzaam aan het uitbreiden/compleet aan het maken. Kost wat tijd en uitzoekwerk, daarnaast zijn er vaak NL shops die via bricklink kortingen geven, dat is de moeite om in de gaten te houden, en via Marktplaats of soortgelijke platformen af en toe wat bulk kopen. Daarin vind je soms nog wel eens verrassende parts/minifigures.

Ik heb zelf ook een aantal minifigures van sets die ik niet eens heb, en bij andere sets mis ik weer figures. Sommige sets heb ik ook dubbel. In sommige van deze gevallen ruil ik ook wel eens met andere LEGO Star Wars verzamelaars. Dan is iedereen blij.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
W1LL3M schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]
En Lego heeft al eerder A-team lego uitgebracht dus qua rechten is het mogelijk.
Leuk! In mijn beleving was de bus overigens volledig zwart (met rood).

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 14-11-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

nixjuh schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:33:
[...]

Goed zoeken en een lange adem hebben haha. Ik ben mijn LEGO Star Wars verzameling ook langzaam aan het uitbreiden/compleet aan het maken. Kost wat tijd en uitzoekwerk, daarnaast zijn er vaak NL shops die via bricklink kortingen geven, dat is de moeite om in de gaten te houden, en via Marktplaats of soortgelijke platformen af en toe wat bulk kopen. Daarin vind je soms nog wel eens verrassende parts/minifigures.
Bedankt voor de tips!
Ik heb inderdaad via marktplaats al eens een goede bulk deal gevonden, maar er gaat idd aardig wat tijd in zitten…

Maar is ook leuk natuurlijk om het zo stukje bij beetje compleet te krijgen.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:56
zonoskar schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:56:
Iemand hier had de Hotrod MOC voor de 42111 set al eens gebouwd, ik heb deze nu ook af. Ik was wel lichtjes teleurgesteld dat er geen vering in zit. Maar misschien is dat ook wel realistisch, die dingen hebben in het echt ook altijd super harde vering. Deuren, achterklep en motor kap kunnen open. Motor loopt mee, alleen een beetje hakkelig. Eens kijken of ik dat gefixt krijg. De motor zit overigens wel heel speciaal bevestigd (boven dat tandwiel):

[Afbeelding]

Meer foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aha, dat motor geratel heb ik dus ook.
De reden van geen vering en de ietwat vreemde manier van het motorblok monteren; dit is een MOC van de Dom's charger.
Daar zit dan waarschijnlijk ook geen vering in en is dit de beste manier om de motor te monteren met de beschikbare steentjes? Heb zelf de Dom's niet trouwens.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
The Eagle schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:25:
[...]

Niet per se. De seal stickers op de doos hadden in die tijd (nu nog?) geloof ik nog wel eens een code erop staan waaruit de productie maand/jaar was af te leiden (zoals op onderdelen zelf als motors en LA's). Dat was toen iig bij de Wall-E Ideas set voor de nieuwe nek onderdelen dat consumenten het ook zo konden checken. Dus als je kan uitvogelen tot welk maand/jaar code ze de verkeerde tile hadden, kan je het controleren met je doosje.

Zit er niet zo'n code op de seal sticker is er vast wel een andere plek op de doos waaruit het is af te leiden wat de productie datum is (code ergens gedrukt in de zijkant anders?), want dit is voor Lego ook nuttige info als ze wat moeten laten terugsturen van een batch, dus het lijkt me stug dat ze er mee zijn opgehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

meesje schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:42:
[...]

Leuk! In mijn beleving was de bus overigens volledig zwart (met rood).

[YouTube: The A-Team - S01E14 Scene 3]
De stuntwrakken (en veel speelgoed!) waren soms wel helemaal zwart vanwege kosten/tijdsbesparing, de echte bus was donkergrijs boven de rode streep.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/23/63/e8/2363e8328698aea4fb0e834f5f6a22eb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
W1LL3M schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]
Vet!

Wist dat nog niet!

Welk setnummer heeft die bus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

johnb52 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:18:
[...]

Vet!

Wist dat nog niet!

Set 'dit is een moc'

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

johnb52 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:18:
[...]

Vet!

Wist dat nog niet!

Precies dat. Gewoon beginnen te bouwen met wat je hebt en dan nog wat blokjes er bij bricklinken dan kom je er wel ;)
Ooit heb ik 'm met meer foto's op mocpages gezet maar die is al een tijdje down. Er was zelfs iemand die de mijne deels heeft nagebouwd en het ontwerp verkoopt... Maar die ziet er toch minder goed uit :D

Maar realistisch gezien maakt deze een stuk meer kans om een IDEAS set te worden, al moeten ze dan wel wat anders doen om die rode streep er op te krijgen: https://ideas.lego.com/pr...8f-415b-978d-49d4d40f9d52

[ Voor 37% gewijzigd door W1LL3M op 14-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
LEGO is echt helemaal los met de voertuigen sinds de 18+ lijn.

Super blij mee, alleen ruimte word een probleem :P

Misschien moet ik eens gaan kijken om wat oude sets te verkopen, te beginnen met de VW T1 Camper, die past niet zo goed meer bij de huidige modellen qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
Ottooo schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:27:
Afgelopen nacht is de Sint bij ons langs geweest. Mocht iemand nog ideeën nodig hebben voor pakjesavond, de stunt crew is een heel groot succes! 😎

[Afbeelding]
Ja is die leuk. Onze dochter heeft hem ook uitgeknipt voor op haar verlanglijstje.

Rijden de motoren als je ze achter uit trekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Tito129 schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:17:
[...]

Ja is die leuk. Onze dochter heeft hem ook uitgeknipt voor op haar verlanglijstje.

Rijden de motoren als je ze achter uit trekt ?
Er zat er hier vanochtend ook 1 in de schoen van mijn zoontje (set 60298), ze rijden door ze een of meerdere keren een zet te geven, waardoor het vliegwiel opspint. Dus minder breekbaar dan het achteruittrekken uit oudere sets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

Toppe

Oké ✅

Ben bezig met de D11 en ik vindt het trappetje maar gek. Blijft beetje schuin staan. Heb daarom het rode pinnetje vervangen voor een grijze ‘3’ en een grijze opvulling er tussen. Nu valt hij stuk mooier uit.

Boven originele situatie, onderin nieuwe situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nizLdSBP_VuAUNqx2UbMPWWNuGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTYu7LikZWYcqlfMUtFyK3I4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0EcgcylkcptF-T69wpBj4sekwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9G4zBrOjSWHIMPf6obLFmGV.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Toppe Bij je nieuwe situatie staat het geheel nu wat schuin. Je ziet dat duidelijk aan de zwarte rechtopstaande liftarm. Dit lijkt me eerlijk gezegd niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:58:
@Toppe Bij je nieuwe situatie staat het geheel nu wat schuin. Je ziet dat duidelijk aan de zwarte rechtopstaande liftarm. Dit lijkt me eerlijk gezegd niet goed.
Wel iets, foto vertekend nog wel een beetje. Ga nog even steuntje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:28:
[...]

Wel iets, foto vertekend nog wel een beetje. Ga nog even steuntje maken :)
Nog een keer naar de foto’s gekeken. Bij de onderste vind ik dat de horizontale pin (bijna volle breedte foto) wat scheef staat. Ik heb zo’n vermoeden dat door je eigen aanpassing je later in de knoei komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

W1LL3M schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:19:
[...]

Er zat er hier vanochtend ook 1 in de schoen van mijn zoontje (set 60298), ze rijden door ze een of meerdere keren een zet te geven, waardoor het vliegwiel opspint. Dus minder breekbaar dan het achteruittrekken uit oudere sets!
Over de oude sets kan ik niets zeggen, maar ik heb het idee dat dit wel redelijk goed mee gaat. Mijn zoon vind ze in ieder geval fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Toppe schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:46:
Ben bezig met de D11 en ik vindt het trappetje maar gek. Blijft beetje schuin staan. Heb daarom het rode pinnetje vervangen voor een grijze ‘3’ en een grijze opvulling er tussen. Nu valt hij stuk mooier uit.

Boven originele situatie, onderin nieuwe situatie
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vreemde "fix". Ik zou het toch logischer vinden als je de error opspoort en corrigeert. Dit lijk echt zo scheef als wat (ook als de foto vertekent, niet vertekend).

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

*tromgeroffel* :P

Vanmiddag gezellig kennis gemaakt met @mir4dor en na koffie en geklets naar huis gereden met de 42100 Liebherr in mijn kofferbak. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yipejlxhZOGzPuMEtCLR0J760nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7n1YePsbJaFFmshkOalU0XZ.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik de doos zag staan vroeg ik me even kort af of ik niet eerst ff mijn oude Duplo tevoorschijn moest halen :P dit kaliber Technic is wel wat anders dan mijn laatste bouwsets :D

Ik ben er in elk geval superblij mee en ga de set eerst eens uitpluizen en de zakjes compleet maken om wat overzicht te krijgen voor mezelf.

Mir4dor, Nogmaals dank voor de gezellige middag en jullie gastvrijheid d:)b

Ook iedereen hier in het topic bedankt voor het warme welkom, dat doet me goed.

Wordt vervolgd........Leg godt *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
Het is je gegund @Fraggert !
Prettig kennis gemaakt te hebben en nogmaals heel veel plezier met deze dik 4000 steentjes tellende puzzel. En vergeet er niet van te genieten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Reinier schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:59:
[...]

Vreemde "fix". Ik zou het toch logischer vinden als je de error opspoort en corrigeert. Dit lijk echt zo scheef als wat (ook als de foto vertekent, niet vertekend).
En @meesje

Zal morgen de laser waterpas uit de auto pakken en die er eens naast zetten. Ook in de originele situatie loopt hij gewoon scheef.

Vindt de constructie van dat trappetje sowieso beetje zwak. Er zit best veel beweging en speling in.

Ik ga even nadenken of, en hoe, dit steviger kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
Trappetje is inderdaad vrij slapjes, maar werkt later prima met het motortje! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 12:15
Vraagje :

dit heb ik ook in ander topic geplaatst maar geen reactie en omdat ik morgen iemand moet laten bellen naar Lego ( ben doof namelijk ) wil ik weten of er bij iemand van jullie ook een bestelling is geannuleerd, dit dan het volgende bericht gekregen heeft:

Beste LEGO® Fan,

Hartelijk dank voor je recente LEGO® Shop bestelling..
Het spijt ons heel erg, maar je recente bestelling kwam niet door onze goedkeuringscontroles en is daarom geannuleerd. Hier volgen een paar mogelijke redenen waarom je bestelling werd geannuleerd:
• Het verzendadres was een postbusadres, doorstuur service of hotel;
• De adresgegevens waren onvolledig of onjuist;
• Het adres bevatte een btw-nummer;
• Het aantal artikelen in de bestelling overtrof onze bestel limiet;
• Er is een onjuiste promotiecode gebruikt;

Ik heb geen van bovenstaande regel overtreden.
Wat kan hier verkeerd gegaan zijn , ben ik geblokkeerd als klant?
Dit is nu al 5 x gebeurd bij mij. Ik heb geen zin om elke keer iemand te laten bellen.

Als iemand dit ook ooit heeft gehad, wat was het probleem?
Want dan kan ik dit zeggen tegen de klantenservice daar want die weten vaak ook niet hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

@Loader Was de bestelling betaald of op factuur ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
DukeBox schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:42:
@Loader Was de bestelling betaald of op factuur ?
Zoals altijd op invoice, ik plaatst bestelling, en krijg mail met verzoek tot betaling . Maak ik over met internetbankieren en dan komt het goed. Maar sinds paar maanden gaat het fout. 1 bestelling deels betaald met vip punten maar nee, punten weg. daarom moet ik morgen ook bellen.

Wordt meteen geannuleerd , dus niet eens verzoek tot betaling.

[ Voor 18% gewijzigd door Loader op 14-11-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Als dat voorgaande keren goed is gegaan is het inderdaad vreemd. Je weet ook zeker dat er niet een betaling open stond of er een retour is misgegaan ? Zo nee, dan denk ik dat er niets anders opzit dan lego contacten en vragen waarom het opeens niet meer goed gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
W1LL3M schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:45:
[...]

De stuntwrakken (en veel speelgoed!) waren soms wel helemaal zwart vanwege kosten/tijdsbesparing, de echte bus was donkergrijs boven de rode streep.
[Afbeelding]
wil je mijn jeugd niet zo pijnigen...? In mijn hoofd is ie volledig zwart... Nu is mijn wereld stuk :p

Bijzonder, hoe je sommige dingen zo in je geheugen kan aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Fraggert schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:14:

Vanmiddag gezellig kennis gemaakt met @mir4dor en na koffie en geklets naar huis gereden met de 42100 Liebherr in mijn kofferbak. d:)b

[Afbeelding]

Toen ik de doos zag staan vroeg ik me even kort af of ik niet eerst ff mijn oude Duplo tevoorschijn moest halen :P dit kaliber Technic is wel wat anders dan mijn laatste bouwsets :D

Ik ben er in elk geval superblij mee en ga de set eerst eens uitpluizen en de zakjes compleet maken om wat overzicht te krijgen voor mezelf.

sjees, wat een enorme doos _/-\o_

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Mocht iemand het zoeken, er staat een TBBT met dichte zakjes op MP met bieden, hij gaat weg voor €100 geeft de verkoper aan. Gaat mij wat te ver voor het aantal onderdelen, maar misschien een echte verzamelaar hier die er wat mee wil.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De eerste sorteerbak bleek te klein, dik 4000 stenen is toch iets waar je je op verkijkt :+

Andere bak er maar ff bij gepakt, ruimt ook makkelijk op in de woonkamer, deksel dicht en onder de koffietafel uit de weg d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUPfV6mapwnyKJ7ZBCTKom30tGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weZsItrWc3dtpXPipnwaPJRm.jpg?f=fotoalbum_large

Alles in de bak en toch even gauw wat in elkaar geklikt tot en met stapje 4, het begin is er, toch maar eerst even de 9800 in elkaar zetten voor ik aan MOC's begin, moet dat toch nog even uitzoeken met aanmelden etc. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d91VwZzgbmn98OvBhB0ZRWo_-uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dM8cjUIgJ0gcHyoRdAZH9B6U.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen verder *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Fraggert schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:08:
De eerste sorteerbak bleek te klein, dik 4000 stenen is toch iets waar je je op verkijkt :+

Andere bak er maar ff bij gepakt, ruimt ook makkelijk op in de woonkamer, deksel dicht en onder de koffietafel uit de weg d:)b

[Afbeelding]

Alles in de bak en toch even gauw wat in elkaar geklikt tot en met stapje 4, het begin is er, toch maar eerst even de 9800 in elkaar zetten voor ik aan MOC's begin, moet dat toch nog even uitzoeken met aanmelden etc. :)

[Afbeelding]

Morgen verder *O*
Gaaf man! Geniet ervan! Lijkt mij een leuke build!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

TheDeeGee schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:02:
[...]

LEGO is echt helemaal los met de voertuigen sinds de 18+ lijn.
Ja, er komen helemaal geen leuke sets uit, alleen die domme voertuigen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Gisteren heeft de Sint een kleine McLaren in mijn schoen gedaan. 's Avonds toen de kleine in bed lag maar even gaan bouwen en daarna zelf wat gaan knutselen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0p7GOu0_9t9DwFmOYU-2yH4C55I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aSvBNNESCgcn1RrPrwfRLO3E.png?f=user_large

Toch weer 1,5 uur aan het prullen geweest :)

[ Voor 15% gewijzigd door artificial_sun op 15-11-2021 09:15 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loader
https://www.bricktastic.n...ifigures-Series-22-2.jpeg

Nieuwe CMF serie.

En kijk eens naar nummer 11. Paarse space torso!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Loader schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:38:
https://www.bricktastic.n...ifigures-Series-22-2.jpeg

Nieuwe CMF serie.

En kijk eens naar nummer 11. Paarse space torso!!!
Die daarnaast staat, in die rolstoel, is ook wel erg tof gedaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

De aankondiging wel, maar nog niet met een plaatje. Dus thanks, deze is erg cool!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Mad-Matt schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:14:
[...]

De aankondiging wel, maar nog niet met een plaatje. Dus thanks, deze is erg cool!
Dat plaatje is niet de nieuwe BTTF auto..

Dat is van een kleine lego ideas setje. En die ander plaatje is een moc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fraggert schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:14:

[Afbeelding]

AH, je hebt een nieuw speeltje voor je hond gekocht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Laatst online: 00:09
Eerder dit jaar heb ik de Nasa Discovery Space Shuttle gekocht (staat mooi in de vitrinekast naast de Apollo, Mars Rover, Lunar Lander, ISS) maar wil nu toch ook de Ulysses ernaast zetten.

Zoals velen van ons heb ik hier naast gegrepen toen deze met VIP punten in de verkoop ging en met enkele minuten uitverkocht was.
https://www.lego.com/en-us/product/ulysses-satellite-5006744

Echter nu de onderdelen gebricklinkt voor onderstaande MOC. Deze zier er ook een stuk beter uit dan het origineel 8)
https://www.stonewars.net/lego-news/ulysses-instructions/

Nu ben ik alleen nog op zoek naar het 'naamplaatje'. Ik weet me nog te herinneren dat er rondom de launch van de Ulysses een aantal aanbieders waren (volgens mij via Marktplaats) die een sticker aanboden om je eigen plakkatje te maken maar ik kan hier nu niets meer van vinden, behalve buiten NL en dan wordt het in combinatie met verzendkosten niet echt interessant meer..
Heb inmiddels wel een highres PDF versie gevonden die ik eventueel zelf op stickerpapier kan afdrukken maar ben toch nog op zoek naar iemand die deze gewoon kant en klaar verkoopt.

Iemand nog tips waar dit te kunnen vinden?

(Op de site van Stonewars waar de MOC vandaan komt staat wel een link naar een bedrukt plaatje. Dit heeft een zeer nette prijs van €4, echter verzendkosten zijn €13 waardoor het ook meteen weer een stuk minder interessant is..
https://www.jb-spielwaren...-648653957/?ReferrerID=15)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Superhuuper schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:09:

Nu ben ik alleen nog op zoek naar het 'naamplaatje'. Ik weet me nog te herinneren dat er rondom de launch van de Ulysses een aantal aanbieders waren (volgens mij via Marktplaats) die een sticker aanboden om je eigen plakkatje te maken maar ik kan hier nu niets meer van vinden, behalve buiten NL en dan wordt het in combinatie met verzendkosten niet echt interessant meer..
Heb inmiddels wel een highres PDF versie gevonden die ik eventueel zelf op stickerpapier kan afdrukken maar ben toch nog op zoek naar iemand die deze gewoon kant en klaar verkoopt.

Iemand nog tips waar dit te kunnen vinden?
Afbeeldingslocatie: https://steindrucker.com/media/3597/catalog/p801-plakette-ulysses-5006744.jpg?size=600
https://steindrucker.com/plakette-ulysses-5006744
€ 7,-.
Verzendkosten zijn € 8,50, dus scheelt ietsje :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
schumi1986 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:31:
Mooie aanbieding,

170 voor de lambo

Bekijk LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 - 42115 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Bestelling is uiteindelijk niet aangekomen, externe verkoper lijkt er met het geld van door te zijn. gelukkig snel geld terug van bol.com :)

Daarna toch maar opgepikt bij Toychamp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiPu-qz1keJT1CevdIK_noA3EEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SnrhLtbdjosU882Xm84buwB.jpg?f=fotoalbum_large

Ben inmiddels bij box 2, wat een gave build is dit zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
schumi1986 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:50:
[...]

Bestelling is uiteindelijk niet aangekomen, externe verkoper lijkt er met het geld van door te zijn. gelukkig snel geld terug van bol.com :)

Daarna toch maar opgepikt bij Toychamp

[Afbeelding]

Ben inmiddels bij box 2, wat een gave build is dit zeg :9
Vet! Die is inderdaad heel erg leuk!

Enige waar ik mij wel aan stoorde was het gigantische kleurverschil van de groene stenen. Sommige waren meer geel dan groen. Ben benieuwd of dat ondertussen al beter is geworden?

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

Vissa66 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:59:
[...]

Vet! Die is inderdaad heel erg leuk!

Enige waar ik mij wel aan stoorde was het gigantische kleurverschil van de groene stenen. Sommige waren meer geel dan groen. Ben benieuwd of dat ondertussen al beter is geworden?
Ik heb dit jaar een exemplaar gescoord en vind het kleurverschil eigenlijk reuze meevallen. Vergeleken met plaatjes die ik eerder van anderen heb gezien lijkt het dat dat toch wel beter is geworden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZiEwP_xkjp8TGBDaQL1t6ig2mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEVTilHzhAMO5BsYGthh5amJ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn kofffiekarretje is binnen!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Toppe schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:05:
[...]

En @meesje

Zal morgen de laser waterpas uit de auto pakken en die er eens naast zetten. Ook in de originele situatie loopt hij gewoon scheef.

Vindt de constructie van dat trappetje sowieso beetje zwak. Er zit best veel beweging en speling in.

Ik ga even nadenken of, en hoe, dit steviger kan
:D Zet jij je waterpas er maar langs. Die Lego handleidingen worden met een CAD pakket uitgetekend. en jij verwacht ff verschillen van 5mm? :X

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:51
Vorige week de Tree House afgebouwd. Wat een mooie set is het! Heeft mijn verwachtingen toch wel overtroffen. O+ Vond alleen de daken van de drie huisjes wat repetitief in het bouwen, maar verder viel het mij alleszins mee. Nou, misschien ook de takken met bladeren wel wat repetitief, maar dat stoorde me minder dan de daken van de hutjes. Al met al een hele gave set en ik ben blij dat deze in mijn collectie zit. :)

Natuurlijk in deze tijd van het jaar in de herfstkleuren gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YP4AhXuY9PimP6AdF37zATX58Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGAhucrbsAQ8OZeMqxAZ3xzn.jpg?f=fotoalbum_large

En nog even een vergelijking in formaat met de Lunar Lander en de Destiny's Bounty:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nVJiLb-8hN2Foo85ukMNxw6kI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q4abnPIsQPzRuwS28qHOPPOK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Dus de Titanic is eigenlijk de GWP die je bij de koffiekar krijgt? Dat is wel een plottwist die ik niet zag aankomen O-)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

warhamstr schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:21:
[...]

:D Zet jij je waterpas er maar langs. Die Lego handleidingen worden met een CAD pakket uitgetekend. en jij verwacht ff verschillen van 5mm? :X
Ik verwacht hem, en hij zit er ook. De afstand die je noemt is relatief want op welke lengte bepaal je de afwijking? Op een meter zou het zomaar eens 5/7cm kunnen schelen dat het trappetje scheef staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://9to5toys.com/wp-content/uploads/sites/5/2021/11/LEGO-collectible-minifigures.jpg

volgens mij is deze nog niet langs geweest, zitten wel paar leuke tussen :+ :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:45:
[Afbeelding]

volgens mij is deze nog niet langs geweest, zitten wel paar leuke tussen :+ :P
Is hier al voorbijgekomen Loader in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" ;)

hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zEAEluTN34ytMUTh9-oix-0uoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTe7zR856IOvKzetOKnLdzyh.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de oplettende kijker: bij de schep zit inderdaad een bodem deel verkeerd om. Ondertussen hersteld

Hij zit in elkaar. Heb er 4 dagen over gedaan :+

Heb toch twee drie kleine puntjes van kritiek:
De ladder is leuk maar had van mij niet gehoeven. De constructie ziet er een beetje gek en bulky uit. Daarbij is de trap niet recht zodra hij opgeklapt is en valt hij voor de rupsbanden waardoor hij daar ook scheef hangt.

De haak op de achterkant komt niet tot op de tafel, hij blijft er ongeveer 2cm boven zweven.

En je kan de rupsbanden op spanning brengen door aan een tandwiel te draaien. Nu hadden ze wat mij betreft 6 extra schakels mogen mee leveren zodat je dat systeem wat meer kan zien. Nu valt het namelijk net achter de arm om de bak te kunnen kantelen. In eerste instantie vroeg ik me af of het echt zou werken maar dat doet het dus :)

Al met al een vette build. Nu maar eens nadenken wat de volgende wordt. Twijfel zit hem tussen 42129, 42114, 42115 en de 42083

[ Voor 34% gewijzigd door Toppe op 15-11-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik ken Lego niet zo goed als de meeste hier. Ik zoek de rechter brick maar dan aan de lange kant een kruis zoals op de linker. Iemand enig idee of dit bestaat? En dan bijvoorbeeld een blauwe waar een lampje (plat) op kan drukken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xN-MMNF-03FL_QyXtDG11NWJDaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezqLiZU6nnypha99IE5EDxpI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 15-11-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]
Voor de oplettende kijker: bij de schep zit inderdaad een bodem deel verkeerd om. Ondertussen hersteld

Hij zit in elkaar. Heb er 4 dagen over gedaan :+

Heb toch twee drie kleine puntjes van kritiek:
De ladder is leuk maar had van mij niet gehoeven. De constructie ziet er een beetje gek en bulky uit. Daarbij is de trap niet recht zodra hij opgeklapt is en valt hij voor de rupsbanden waardoor hij daar ook scheef hangt.

De haak op de achterkant komt niet tot op de tafel, hij blijft er ongeveer 2cm boven zweven.

En je kan de rupsbanden op spanning brengen door aan een tandwiel te draaien. Nu hadden ze wat mij betreft 6 extra schakels mogen mee leveren zodat je dat systeem wat meer kan zien. Nu valt het namelijk net achter de arm om de bak te kunnen kantelen. In eerste instantie vroeg ik me af of het echt zou werken maar dat doet het dus :)

Al met al een vette build. Nu maar eens nadenken wat de volgende wordt. Twijfel zit hem tussen 42129, 42114, 42115 en de 42083
Die bestaat (nog) niet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Hier is nu ook eindelijk gearriveerd! *O*

Vanavond een begin maken en tegelijk een nieuwe kast uitzoeken waar ie straks op kan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ucUYQwvkxIcVzfuDPTcEbNl7Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZT9GhLLnRkJgECoui9KFvYx.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Inmiddels begonnen oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlfaJWA2q0ORObjqCnRxnxafr9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTbJGZ36nn9bYLncGnrH4zNF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door D. Ninjai op 15-11-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:05:
[...]

Ik verwacht hem, en hij zit er ook....
Natuurlijk :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:55:
Ik ken Lego niet zo goed als de meeste hier. Ik zoek de rechter brick maar dan aan de lange kant een kruis zoals op de linker. Iemand enig idee of dit bestaat? En dan bijvoorbeeld een blauwe waar een lampje (plat) op kan drukken.
[Afbeelding]
Hoe lang mag hij zijn?
https://rebrickable.com/parts/6587/technic-axle-3-with-stud/
Er is namelijk wel een as met een dopje op het einde.

Met het uit elkaar halen van 8448 ben ik er best een hoop tegen gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door artificial_sun op 15-11-2021 16:38 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

artificial_sun schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:34:
[...]

Hoe lang mag hij zijn?
Goeie. Als hij te lang is snij ik hem wel af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

artificial_sun schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:34:
[...]

Hoe lang mag hij zijn?

Met het uit elkaar halen van 8448 ben ik er best een hoop tegen gekomen.
Dat dopje van die as is niet hetzelfde als de 3/4 pin die @Toppe zoekt. Die is meer vergelijkbaar met de 1/2 pin. Je kan een half technic beam op die 3/4 pin klikken, dat kan met die 3L axle met stud niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

zonoskar schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:48:
[...]

Dat dopje van die as is niet hetzelfde als de 3/4 pin die @Toppe zoekt. Die is meer vergelijkbaar met de 1/2 pin. Je kan een half technic beam op die 3/4 pin klikken, dat kan met die 3L axle met stud niet.
Maar als er een lampje op moet passen is die stud precies wat hij nodig heeft. Ik denk dat @Toppe deze bedoelde (half pin with stud) in plaats van de rechter.
Afbeeldingslocatie: https://www.die-welt-der-kleinen.de/images/product_images/info_images/LEGO-Technic-Pin-Bolzen-Verbinder-Stab-mittelsteingrau-4211483.jpg. Die lengte met kruis-as bestaat inderdaad niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Tarin op 15-11-2021 18:24 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik overweeg de ECTO1 te kopen en dan vooral omdat ik vermoed hoop dat Lego een serie gaat maken, DeLorean, K.I.T.T. , A-team-van :9 Lijkt me geinig als aankleding van mijn thuiswerkplek.

[ Voor 3% gewijzigd door Afas op 15-11-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Afas schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:02:
Ik overweeg de ECTO1 te kopen en dan vooral omdat ik vermoed hoop dat Lego een serie gaat maken, DeLorean, K.I.T.T. , A-team-van :9 Lijkt me geinig als aankleding van mijn thuiswerkplek.
De Aston Martin DB5 met alle Bond-gadgets past ook wel in de serie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 22:56
Voor de geïnteresseerden, de piraten zijn weer gestrand bij Lego en dus beschikbaar (set 21322).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Home Alone set besteld met de Dickens set én koffiekar erbij dus dikke prima! Hopelijk eind november binnen,was nu niet op voorraad. Nu al zin om de set met de kids te bouwen en daarna weer de film te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Laatst online: 00:09
Thanks voor de tip. Was deze gister inderdaad ook tegengekomen maar is nog steeds vrij prijzig als je het mij vraagr ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Nog niemand die al creatief verlichting in de Titanic heeft gebouwd? Lijkt me toch de ideale set hiervoor met al die raampjes. >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:37:
[...]

Goeie. Als hij te lang is snij ik hem wel af :+
Snijden in Lego. De horror!

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
TheKerremenke schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:31:
Nog niemand die al creatief verlichting in de Titanic heeft gebouwd? Lijkt me toch de ideale set hiervoor met al die raampjes. >:)
Ik wacht op de set van Light My Bricks. Nog wel even afwachten qua prijs maar wil het wel graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
D. Ninjai schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:07:
[...]

Ik wacht op de set van Light My Bricks. Nog wel even afwachten qua prijs maar wil het wel graag.
Ik ook, en nog op de Titanic zelf… vroeg me alleen af of er iemand al een DIY daarvan voorbij had zien komen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

D. Ninjai schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:07:
[...]

Poe, dat zijn dure setjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:50:
[...]

Poe, dat zijn dure setjes!
Zeg dat wel. 210 euro voor de home alone kit.... :X

Dit leek mij wel leuk voor het politie bureau, maar 100 euro voor die kit is mij toch echt iets te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
ridddick schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:47:
Voor de geïnteresseerden, de piraten zijn weer gestrand bij Lego en dus beschikbaar (set 21322).
En alweer uitverkocht, man dat gaat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Als er hier mensen zijn die ook problemen hebben met Lego, met als in dat de bestellingen geannuleerd worden of dat je account geblokkeerd wordt, wil je dan even daar de topic: Lego bestellingen en ervaringen met webshops gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000

Mappy

Piramide van Austerlitz

Toppe schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:55:
[Afbeelding]
Welk probleem wil je eigenlijk oplossen met zo'n element? Kun je niet de ontvangende kant vervangen door iets waar een pin ipv een axle in past bijvoorbeeld?

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ottooo schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:08:
[...]

Zeg dat wel. 210 euro voor de home alone kit.... :X

Dit leek mij wel leuk voor het politie bureau, maar 100 euro voor die kit is mij toch echt iets te veel.
Who! Die durven wel zeg! Setje lampjes is bijna net zo duur als de set zelf!
Heb tot nu toe al m’n verlichting via Ali besteld en met deze prijzen blijf ik dat zeker doen.
Zelfde setje kost daar tussen de 50 en 75 euro. Meer dan genoeg voor wat verlichting 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51
Hier hebben ze al een light kit voor de Titanic: https://lelightgo.com/col...ght-kit-for-titanic-10294. Prijs is ook wel ok, maar er zullen nog wel invoerrechten betaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
TJ89 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:55:
[...]

En alweer uitverkocht, man dat gaat snel!
En nu is de 21322 weer beschikbaar! 8)7 Net maar gauw een besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 16-11-2021 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mappy schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:34:
[...]

Welk probleem wil je eigenlijk oplossen met zo'n element? Kun je niet de ontvangende kant vervangen door iets waar een pin ipv een axle in past bijvoorbeeld?
Wil nog een lampje op het trappetje monteren. Het is nu een axle met een verleng stuk er op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ao_AZQ-Pnh9aIow-kJs6hYluRFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDTTU8bpdiFI4nom7l8Dsxn8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Haay schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:31:

En nog even een vergelijking in formaat met de Lunar Lander en de Destiny's Bounty:
[Afbeelding]
Grappig, nooit gedacht dat de Lunar Lander zo groot was nu ik hem zo zie staan naast DB. Hij staat inmiddels al weer maanden in de ongeopende doos op de kast, typisch zo'n backlog geval :/

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
@Ottooo en @richard_1st De verlichtingsset van Game of Bricks is ook een goed alternatief, die is een stuk goedkoper dan Light My Bricks in dit geval :) Normaal gesproken werk ik weinig met verlichting, maar er zijn sets zoals Home Alone waar het wel heel goed bij past.
Voor mijn kasteel Zweinstein (71043) heb ik destijds wel de lichtjes van Light My Bricks gekocht. Daar betaal je voor, maar het was het ook echt waard!
Het nadeel aan verlichting vind ik dat ik het geen leuk werk vind om ze aan te brengen. Dan geeft gewoon legoën voor mij een stuk meer ontspanning.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:36:
[...]

Wil nog een lampje op het trappetje monteren. Het is nu een axle met een verleng stuk er op.
[Afbeelding]
Deze 'lampjes' blijven zelf in een kruisje hangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjEU2Uck6FuN3rjZOzpAjzmXSBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M7qxUYERpX94WxWidmk19DxO.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxA5OK5SrWZsVSgEmhQUYMjqYks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mWZR8glyQkaNgv5rnpEMbKiZ.png?f=user_large

We hebben trouwens nog 'ontdekt' dat er soms extra PDFjes met bouwinstructies zijn - iig bij de 'machtige dinosaurussen' - wat mooi uit komt want de langnek is de favoriet van onze dochter (samen met de Euoplocephalus Ankylosaurus (close enough)). Een extra voordeeltje van digitale bouwinstructies op de tablet.

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 16-11-2021 10:55 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Jakkus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:56:
@Ottooo en @richard_1st De verlichtingsset van Game of Bricks is ook een goed alternatief, die is een stuk goedkoper dan Light My Bricks in dit geval :) Normaal gesproken werk ik weinig met verlichting, maar er zijn sets zoals Home Alone waar het wel heel goed bij past.
Voor mijn kasteel Zweinstein (71043) heb ik destijds wel de lichtjes van Light My Bricks gekocht. Daar betaal je voor, maar het was het ook echt waard!
Het nadeel aan verlichting vind ik dat ik het geen leuk werk vind om ze aan te brengen. Dan geeft gewoon legoën voor mij een stuk meer ontspanning.
En kan je het makkelijk aanbrengen als de set al klaar is? Of is het beter om het tijdens het bouwen te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
@D. Ninjai Die vraag stel ik mezelf ook! Ik denk dat het het makkelijkst is om het tijdens het bouwen aan te brengen. En aan de andere kant: door het achteraf te doen, geniet je misschien meer van het bouwproces. Dan kun je eerst lekker bezig zijn met de Lego, en hoef je je achteraf pas druk te maken over de verlichting. Ik twijfel dus ook wat beter is.

Over Game of Bricks kwam ik trouwens net deze review tegen van @almightyarjen, leuk!

[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 16-11-2021 10:57 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tarin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:59:
[...]

Deze 'lampjes' blijven zelf in een kruisje hangen:

[Afbeelding] [Afbeelding]

We hebben trouwens nog 'ontdekt' dat er soms extra PDFjes met bouwinstructies zijn - iig bij de 'machtige dinosaurussen' - wat mooi uit komt want de langnek is de favoriet van onze dochter (samen met de Euoplocephalus Ankylosaurus (close enough)). Een extra voordeeltje van digitale bouwinstructies op de tablet.
Thanks! Inderdaad de beste oplossing. Maar even bestellen!!

Edit: Besteld!

Pagina: 1 ... 127 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .