Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Nemean schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:05:
[...]

Mooi schip daarom, heb je daar meer foto's van?
Staat in Lego House, Billund ;)
Ben er 2 maanden geleden geweest, fantastisch om te zien wat daar allemaal staat.
(heb overigens geen fotos voor je)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AppieNL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:08:
[...]

offtopic:
Was zelfs eens een aflevering van Mythbusters met James Cameron als gast. Dezelfde conclusie. James Cameron's antwoord: "ok, misschien had ik hem wat kleiner moeten maken, maar hoe dan ook, Jack moest dood." :)
Eigenlijk had Rose dood moeten gaan.. of iig in het begin moeten springen.. dan moest de titanic omdraaien om naar haar te zoeken en waren ze waarschijnlijk niet op de ijsberg geklapt..
bron: de wilde theorieen van mijn dochters ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Cloud_VII schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:52:
Zojuist eindelijk de doos van Assembly Square open gemaakt…. WAT EEN ZAKJES!! Haha. Voor mij de grootste set die ik tot nu toe ga bouwen.
Geniet er van. Ben zelf nog aan het bouwen ervan..ben met de zakjes 5 bezig..heerlijk!

Have fun!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mastergo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:59:
Zie de titanic wel heel veel op marktplaats staan.
Zie biedingen staan van 700+ euro.

Achja ik wacht wel tot de 2x vip punten actie is. Heb geen haast.
Inderdaad zeg... je bent toch harstikke 8)7 als je dat via Marktplaats nu koopt als LEGO de set zelf nog verkoopt. Sowieso mensen die LEGO gebruiken als 'belegging' net zoals die Pokemon kaarjtes :') maja ieder zijn ding uiteraard.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Hoe zit dat nou eigenlijk met dat designer program van Bricklink? Want er staat
Pre-order and support your favorite design today! Only the first five designs to reach 3,000 pre-orders will be produced.
Er zijn er al 5 die die 3000 pre-orders hebben gehaald, dus het heeft geen zin meer om een van de anderen te preorderen?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:40
Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:47:
Hoe zit dat nou eigenlijk met dat designer program van Bricklink? Want er staat

[...]

Er zijn er al 5 die die 3000 pre-orders hebben gehaald, dus het heeft geen zin meer om een van de anderen te preorderen?
Het kan niet eens meer wat de bestelknoppen van die sets zijn nu "greyed-out".
Je kunt vooralsnog 4 van de 5 sets orderen. De Lego winkel is uitverkocht.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

HBSVDK schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:06:
[...]

Het kan niet eens meer wat de bestelknoppen van die sets zijn nu "greyed-out".
Je kunt vooralsnog 4 van de 5 sets orderen. De Lego winkel is uitverkocht.
Er was er maar 1 die ik wel interessant vond en dat is niet een van de 5 :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
ToolkiT schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:35:
[...]

Eigenlijk had Rose dood moeten gaan.. of iig in het begin moeten springen.. dan moest de titanic omdraaien om naar haar te zoeken en waren ze waarschijnlijk niet op de ijsberg geklapt..
bron: de wilde theorieen van mijn dochters ;)
Eigenlijk wilde de maatschappij bij daglicht NY invaren, en koos Smith ervoor om dan wat rustiger aan te varen...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben met de tweede MOC bezig van de Landrover Defender, best spend 120 euro ever so far :) Het is een Jeep Wrangler, gratis beschikbaar, erg netjes hoor. De Willies (betaald) is een mooie MOC, maar deze is wat afwerking betreft wel echt netter. Deze heeft ook mooiere vering natuurlijk, maar dat is niet de schuld van het Willies model. Veel kleine slimme dingen zitten er in, petje af! De motor en schakelonderdelen lopen ook licht en soepel.

https://rebrickable.com/m...-42110-alternate/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3JPF6cWouBJyI2Kn6zDFcQiOoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMV8Ju15MHjQNsZF9ZH0iNuD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Okasha op 11-11-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Okasha schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:56:
Ben met de tweede MOC bezig van de Landrover Defender, best spend 120 euro ever so far :) Het is een Jeep Wrangler, gratis beschikbaar, erg netjes hoor. De Willies (betaald) is een mooie MOC, maar deze is wat afwerking betreft wel echt netter. Veel kleine slimme dingen zitten er in, petje af! De motor en schakelonderdelen lopen ook licht en soepel.

https://rebrickable.com/m...-42110-alternate/#details

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit! En ook nog gratis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:31:
[...]

Ben er 2 maanden geleden geweest, fantastisch om te zien wat daar allemaal staat.
ach, nog ééntje dan

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Lego-2018-07-01.JPG

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hallo allemaal, na lang meelezen maar even meedoen :)

Ik zit helaas inmiddels al bijna een jaar ziek thuis omdat ik (zachtjes uitgedrukt) niet écht lekker in mijn vel zit, zeg maar. Inmiddels gaat het beter en krabbel ik langzaam uit het dal.

Om niet elke avond te ver-bankhangen te ver-netflixen bedacht ik me ineens om lekker ontspannen een Lego Technic bouwdoos uit te zoeken om mijn zinnen te verzetten.
In mijn jeugd heb ik menig creatie weten te bouwen en uren vol bouwplezier beleeft.

Met dit topic en jullie bijdragen (waarvoor veel dank _/-\o_ ) ging er een wereld voor me open, wat een gave sets zijn tegenwoordig *O* en ook van MOC's en sites als ReBrickable etc had ik nooit eerder gehoord.

Mijn oog is gevallen op de 42100 Liebherr 9800 om daar de bulldozer-MOC van te bouwen. Die nieuwe CAT D11 is me nu te duur en, naar ik begreep, minder uitgebreid in functies.

Nu maar eens op marktplaats zoeken naar een nette 42100.

To be continued :w

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:42
@Fraggert Wat mooi dat je dit deelt! Ik hoop dat je veel plezier mag beleven aan de nieuwe set!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:56
Met Lego kan het bijna niet mis @Fraggert

Je hebt pb :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:12:

Ik zit helaas inmiddels al bijna een jaar ziek thuis omdat ik (zachtjes uitgedrukt) niet écht lekker in mijn vel zit, zeg maar. Inmiddels gaat het beter en krabbel ik langzaam uit het dal.

Om niet elke avond te ver-bankhangen te ver-netflixen bedacht ik me ineens om lekker ontspannen een Lego Technic bouwdoos uit te zoeken om mijn zinnen te verzetten.
In mijn jeugd heb ik menig creatie weten te bouwen en uren vol bouwplezier beleeft.

Met dit topic en jullie bijdragen (waarvoor veel dank _/-\o_ ) ging er een wereld voor me open, wat een gave sets zijn tegenwoordig *O* en ook van MOC's en sites als ReBrickable etc had ik nooit eerder gehoord.

Mijn oog is gevallen op de 42100 Liebherr 9800 om daar de bulldozer-MOC van te bouwen. Die nieuwe CAT D11 is me nu te duur en, naar ik begreep, minder uitgebreid in functies.

Veel plezier met je eerste bouwervaring en de vele daarna :D Je zou @Toppe kunnen benaderen die heeft in het V&A deel van het forum deze set te koop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:59

Toppe

Oké ✅

Afas schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:50:
[...]
Veel plezier met je eerste bouwervaring en de vele daarna :D Je zou @Toppe kunnen benaderen die heeft in het V&A deel van het forum deze set te koop staan.
Thanks for mention!

@Fraggert stuur mij even een PB!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dank jullie wel voor het warme welkom @Jakkus, @Afas, @mir4dor en de rest voor de duimpjes.

Ik zag Mir4dor zijn pb al binnenstuiteren, je hebt pb terug en ik zal eens opzoek naar meneer of mevrouw Toppe.

Edit: ow @Toppe reageert al _/-\o_

Wat een fijne community hier zeg d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 11-11-2021 17:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 22:13
Ik heb er ook nog eentje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFfDXb8SkamdqJsG_lDORYmC3Ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2Brfj28IsQQSfRpPv8QavAG.jpg?f=fotoalbum_large

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Succes @Fraggert d:)b

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-09 17:29
To be continued…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bSB6r_Sg7bHb-5_t25WQt0aJCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YM4zZ5XBmvxPF84iGwub4Hop.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik denk dat Lego je wel rust zal brengen @Fraggert . Ik wil ook weer eens wat gaan bouwen. Waarschijnlijk de Mustang.

Momenteel helaas geen tijd en ruimte. Maar ik heb me 2 avonden kunnen vermaken met het afbreken van de Super Street sensation die al zeker 18 jaar in elkaar stond.

Stadia was beter....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43

Herkenbaar!
Zelf paar jaar geleden een burn-out gehad.
Vroeguh ook Lego gehad en tijdens burn-out weer is een keer wat gekocht.
Ontdekt dat het mij ontzettend veel rust bracht en mijn gedachte leeg kon maken tijdens bouwen.
Toen ook erachter gekomen dat mijn dochters het ook erg leuk vonden.
Op een gegeven moment zaten we heerlijk met z’n drieën te bouwen.
Dus inmiddels al veel meer aangekocht.
Win-win situatie, behalve voor de portemonnee .

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand ervaring met de 42055? Lijkt me een leuke build, al twijfel ik wel. Weet niet waarom?

• Okasha
  • Niet online

Ik ben ook voor de 42100 op de markt, maar is tweedehands echt bijna niet te doen. Veel aanbod maar ik vind de prijzen ivm de nieuw prijzen erg uit balans. Had gisteren bijna deal voor 225 gedemonteerd en gesorteerd met doos en boekjes, maar hij kreeg opeens een bod van over de 250 en dat ging mij weer tever 😅.

Ook gek vind ik dat veel mensen niet bereid zijn hem te demonteren (of willen dan extra betaald krijgen?) dus verzenden is dan geen optie.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Okasha schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:13:
[...]

Ik ben ook voor de 42100 op de markt, maar is tweedehands echt bijna niet te doen. Veel aanbod maar ik vind de prijzen ivm de nieuw prijzen erg uit balans. Had gisteren bijna deal voor 225 gedemonteerd en gesorteerd met doos en boekjes, maar hij kreeg opeens een bod van over de 250 en dat ging mij weer tever 😅.

Ook gek vind ik dat veel mensen niet bereid zijn hem te demonteren (of willen dan extra betaald krijgen?) dus verzenden is dan geen optie.
Demonteren is geen probleem maar een koper wilt graag alles in zakjes uitgesorteerd hebben en dat kost ook gewoon tijd.

Ik heb hem laatst bij de Intertoys gekocht voor €319.

Zoals ik ben wil ik z’n set dan ook weer graag houden, anders is huren nog wel een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Zo'n grote set demonteren gaat wel erg veel tijd inzitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 17:15
fonias schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:00:
[...]
Ontdekt dat het mij ontzettend veel rust bracht en mijn gedachte leeg kon maken tijdens bouwen.
Heel herkenbaar, ik heb dit ook ontdekt toen ik x jaren geleden de Volkswagen T1 kocht. Ik had sinds m’n jeugd geen Lego meer aangeraakt, en kocht deze set louter als ‘decoratie’ voor mijn koffietafel. Bij het bouwen heb ik toen een ontspanning gevonden die ik al lang niet meer ervaren had (ik kan heel moeilijk mijn gedachtentrein stoppen).

Overigens kan ik mij ook ontspannen bij het sorteren van elementen. Dat heb ik gisteren nog gevoeld bij het leegmaken van pick-a-brick potten (eerste oogst sinds covid gekte).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

fonias schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:00:
[...]

Herkenbaar!
Zelf paar jaar geleden een burn-out gehad.
Vroeguh ook Lego gehad en tijdens burn-out weer is een keer wat gekocht.
Toen ook erachter gekomen dat mijn dochters het ook erg leuk vonden.
Op een gegeven moment zaten we heerlijk met z’n drieën te bouwen.
Dus inmiddels al veel meer aangekocht.
Win-win situatie, behalve voor de portemonnee .
Thanks, fijn dat je even reageert, dat vind ik erg waardevol want je omschrijft ook waar ik een beetje mee zit. Rust en even ontspannen bezig zijn om even wat plezier te hebben.

@Kapoen jij ook bedankt, heel herkenbaar.

• Nemean
  • Laatst online: 03:28

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

TepelStreeltje schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:31:
[...]

Had inmiddels ook een reactie gehad via PM van @ymnia, vooral het schip geeft een interesse. Het stond op de planning dit jaar om naar Denemarken en o.a. Billund te gaan als huwelijksreis maar helaas met al de Covid-19 ellende toch maar uitgesteld. Hopelijk bied volgend jaar meer vooruitzicht!

Ik ben inmiddels weer verder aan het gaan met de kotter.Inmiddels al flink wat keren opnieuw opgebouwd omdat ik toch niet helemaal tevreden was met de stevigheid van het schip. Kortom werk aan de winkel. :D

Ik vraag mij wel af of meer mensen dit probleem hebben met Dark Red. Tijdens het plaatsen van tiles of curved slopes springen ze spontaan kapot. Het gebeurt ook echt alleen bij deze kleur. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd7MWrS1XXkk0WSDVGXuwZRQC38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1zmPvxce8r00stliUW6JeCU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 09-09 14:34
Fraggert schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:11:
[...]

Thanks, fijn dat je even reageert, dat vind ik erg waardevol want je omschrijft ook waar ik een beetje mee zit. Rust en even ontspannen bezig zijn om even wat plezier te hebben.

@Kapoen jij ook bedankt, heel herkenbaar.
Zelf gelukkig geen ervaring met burn out of overspannen oid. Maar ik kan zeker wel bevestigen dat met Lego bezig zijn gewoon rust geeft!
Voor mij is het echt een moment om even weg te zijn van computer/tv/telefoon.
Lekker even niks en rustig aan zoeken en bouwen.

Hoop dat het jou ook je rust geeft en je er snel weer bovenop komt!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 12:15
Nemean schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:38:

Ik vraag mij wel af of meer mensen dit probleem hebben met Dark Red. Tijdens het plaatsen van tiles of curved slopes springen ze spontaan kapot. Het gebeurt ook echt alleen bij deze kleur. :(

[Afbeelding]
Bekend probleem, ook bij lego zelf.

Even contact opnemen met klantenservice. En dan krijg je nieuwe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
@Fraggert jij hier ook? Lukt hardlopen als ontspanning nog wel?

Ben zelf ook flink aan de lego, dus als wellicht als stads/wijkgenoten kunnen we ook wat uitwisselen als je klaar bent met een model? Scheelt in de portemonnee..😉 Het is maar een ideetje..😊

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Loader schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:05:
[...]

Bekend probleem, ook bij lego zelf.

Even contact opnemen met klantenservice. En dan krijg je nieuwe.
Ook als ze niet uit een set komen? Maar via bijv. Bricklink?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@richard_1st dank je wel, doet me goed om te horen :)
bvsteyn schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:21:
@Fraggert jij hier ook? Lukt hardlopen als ontspanning nog wel?

Ben zelf ook flink aan de lego, dus als wellicht als stads/wijkgenoten kunnen we ook wat uitwisselen als je klaar bent met een model? Scheelt in de portemonnee..😉 Het is maar een ideetje..😊
Hey :) .....helaas niet. Na mijn probleemloze "Couch to 5K" leerde ik dat blessures hand in hand gaan met een depressie (zo, dat woord is er uit) en ook nu met weer terugkrabbelen ontbreekt het me nog domweg aan energie. Ik hoop echter richting de winter weer te beginnen, want het hardlopen deed me goed, helaas kon ik het tij niet meer keren.

Ik focus me nu op meer ontspannen en weer plezier beleven.

Leuk dat je in elk geval óók Lego-ed.....Legodt.....Lego-t.....met Lego in de weer bent :P ..........ik gooi je ff een pb d:)b

@ all....sorry voor de slowchat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Don't be sorry... ik ben blij voor je dat je stapjes naar boven zet weer... als dat slowchat geeft, slowchat lekker door :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

42erik schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:44:
[...]

Don't be sorry... ik ben blij voor je dat je stapjes naar boven zet weer... als dat slowchat geeft, slowchat lekker door :)
Weet in elk geval dat dit soort berichten heel erg fijn zijn en meer betekenen dan je/jullie allicht vermoeden.

Ik zal dan ook zeer zeker even de moeite nemen hier flink mijn Lego-avonturen te gaan spammen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
almightyarjen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:17:
[...]

Ik ben niet helemaal bij met het lezen van dit forum, maar is dit het ontwerp van @Barthezz Brick?
Nee, deze zijn van iemand anders. Zitten in het designer programma vanuit Bricklink als ik me niet vergis.

Ik kan hopelijk eind Nov weer door met mijn project. Dan is de zolder klaar en zijn we met het nieuwe huis binnen ver klaar (vandaar wat in-actief de laatste tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mjah, wij waren vorige maand in Billund, blijkt dat Dinsdag Legoland dicht is, dus daarom maar naar Lego House gegaan.
Geen moment spijt van gehad of wat dan ook, was echt super :P

Dus de foto's die jullie posten van Legoland zijn leuk! Voor mij reden om nog een keer naar Billund te gaan.
Toppe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:13:
Iemand ervaring met de 42055? Lijkt me een leuke build, al twijfel ik wel. Weet niet waarom?
Deze staat nog op mijn lijstje om een keer te kopen. Zijn aantal erg gave MOC's van te vinden.
Alleen de prijs is nog ff pijnpuntje, hoewel ik niet verwacht dat die gaat zakken...

[ Voor 27% gewijzigd door TepelStreeltje op 12-11-2021 06:39 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Nog meer MOC werk gedaan gisteravond :) Ik vond eindelijk de batterijhouder terug van mijn lego HUB van de technic rally car (terecht niet het meest populaire model). Mijn dochter vond hem onderin een bak met speelgoed :) Hoe dan ook, we willen weer rijden, dus een MOC van rebrickable getrokken (5 euro).

https://rebrickable.com/m...b-model-rc-truck/#details
Hij is optisch er fraai (op de foto mist alweer een koplamp, kinderen. Enige nadeel vind ik dat de vrije ruimte onder door de plaatsing van de grote motor erg klein is, deze gaat hobbels niet erg leuk vinden. Als straks de motor het weer doet (zie onder), dan schijnt de snelheid wel ook stukje hoger te zijn door andere gearing, dat is wel welkom.

Heb nu alleen wel een probleem met de HUB, die is natuurlijk erg lang uit geweest en moet een update. Hij gaat goed aan, telefoon maakt contact, ziet de update, dan gaat hij starten met laden, springt de HUB opeens uit en gebeurd er niets (telefoon maakt melding dat niet lukt). Probeer ik opnieuw, zelfde ding. Heb al andere batterijen geprobeerd, telefoon reboot, app opnieuw geinstalleerd.. Iemand een idee?
Update: Gelukt na zoveelste reboot etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyY4KRUsKiA2E54Oy8rWEpOeSY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AIE3dvdHMoGKOVQrQSHapxX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQefV0-KNc_0F8eIO-RkHSzj0sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYp5vT196YIJsr5c4e4Vpbm4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Okasha op 12-11-2021 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk89
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
Piraten van Barracuda Baai weer op voorraad bij Lego...

https://www.lego.com/nl-n...es-of-barracuda-bay-21322

Edit: en nu is hij echt op....

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk89 op 12-11-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
oeh leuk! maar ben nog bezig met home alone en heb toch eigenlijk al teveel gekocht afgelopen maand. santa's visit, home alone, kerstkrans en een city raket lancering. hopelijk blijft het schip nog even op voorraad.

Home alone is ook wel echt een hele leuke set om te bouwen. gisteren de film nog een keer gekeken voor onder het bouwen. leuker dan sommige modulars, want hij zit tjokvol lejke details.

lego is verslavend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[...]
Zodra je zelf de 42100 in elkaar hebt snap je waarschijnlijk waarom dit zo is :)
Nadat ik hem zelf had gebouwd en honderden (voor mijn gevoel wel duizend) pinnen in de staafjes had gedrukt heb ik hem ook in 1 stuk verkocht. (terwijl ik normaal alle sets uit elkaar haal)
De koper wilde hem de dag erna aan iemand als cadeau doen, maar reageerde later dat hij er drie avonden mee bezig is geweest om hem uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:31
wouter3 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:46:
[...]

Zodra je zelf de 42100 in elkaar hebt snap je waarschijnlijk waarom dit zo is :)
Nadat ik hem zelf had gebouwd en honderden (voor mijn gevoel wel duizend) pinnen in de staafjes had gedrukt heb ik hem ook in 1 stuk verkocht. (terwijl ik normaal alle sets uit elkaar haal)
De koper wilde hem de dag erna aan iemand als cadeau doen, maar reageerde later dat hij er drie avonden mee bezig is geweest om hem uit elkaar te halen.
Ik vond het wel meevallen. Heb nog nooit langer dan 2 a 3 uurtjes gedaan om een set compleet te demonteren, sorteren, terug in de genummerde zakjes, en weer in te pakken. De 42100 ging juist vrij rap. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:11:
[...]

Ik vond het wel meevallen. Heb nog nooit langer dan 2 a 3 uurtjes gedaan om een set compleet te demonteren, sorteren, terug in de genummerde zakjes, en weer in te pakken. De 42100 ging juist vrij rap. :)
Inderdaad, ik ken de 42100 niet, maar andere grote modellen wel, en ik vind het altijd prima activiteitje met netflix op de achtergrond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Okasha schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:16:
[...]

Inderdaad, ik ken de 42100 niet, maar andere grote modellen wel, en ik vind het altijd prima activiteitje met netflix op de achtergrond :)
De 42100 is zelfs nog heel simpel en snel te demonteren omdat je per stap een groot onderdeel aan het bouwen bent. Zodra je dat onderdeel los hebt van het bouwwerk is het zonder nadenken uit elkaar klikken in hoog tempo. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Bij bijvoorbeeld de Lego Defender is vooral de wielophanging icm differentielen wel even gedoe, omdat het echt helemaal vast in elkaar zit. Maar dat gaat dan ook niet over uren ofzo om die noot netjes te kraken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:11:
[...]

Ik ben met de rode kraan heel wat langer dan 3 uur bezig geweest om die uit elkaar te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:21:
[...]

De 42100 is zelfs nog heel simpel en snel te demonteren omdat je per stap een groot onderdeel aan het bouwen bent. Zodra je dat onderdeel los hebt van het bouwwerk is het zonder nadenken uit elkaar klikken in hoog tempo. :)
Voor mijn gevoel heeft de 42100 ook minder unieke stukken dan de andere sets die ik tot nu toe gebouwd heb.

Edit, dat klopt ook:

42100 - 225
43082 - 264
42078 - 254
42128 - 231

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 12-11-2021 11:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Ik sta op het punt de 42100 te bestellen na het zien van deze MOC: https://rebrickable.com/m...nk-42100-model-b/#details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Okasha schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:36:
Ik sta op het punt de 42100 te bestellen na het zien van deze MOC: https://rebrickable.com/m...nk-42100-model-b/#details
Die is bruut :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

werkt goed

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Heel erg cool. Maar niet 449 + 15 euro cool voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Prosac schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:16:
[...]

Heel erg cool. Maar niet 449 + 15 euro cool voor mij.
€320 bij Intertoys: https://www.intertoys.nl/...r-9800-graafmachine-42100

Nog steeds veel geld maar wel €130 minder dan je dacht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 12-11-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
En hij schiet projectielen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:17:
[...]

€320 bij Intertoys: https://www.intertoys.nl/...r-9800-graafmachine-42100

Nog steeds veel geld maar wel €130 minder dan je dacht ;)
Nog niet, zit te azen op de maanlander, spaceshuttle en ecto 1. ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

inspiratie dingetje:

The Notting Hill Market, inspired by Portobello Road Market in London, UK.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwzUvcAXH5zTDwTg-CoBXK6Nb48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L4yohTHRXQik9TRDwm9UU7gd.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXfNeYmePgX1W7yV1A_tjYGW1tY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r7oyRWJ1RQA4O9rCt9QXmIFt.png?f=user_large

via; https://www.instagram.com/p/CQYYrdfJPBi/

//edit;
gevonden; https://ideas.lego.com/pr...fc-4c48-a31e-c6ccdf8d7ac4 (betere plaatjes dan mijn IG screenshots)

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 12-11-2021 13:47 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Voor de geïnteresseerde: De toch niet uitverkochte 1989 Batmobile is weer beschikbaar in de Legoshop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-9dTURWmakzZnKJlVP1FFdr2n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0o75OSXW4HPha78m7Ur65WR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een leuk tussendoor setje om te bouwen met een wat andere bouwervaring dan de modulars. Technic zou eventueel kunnen maar het mag ook iets heel anders zijn.

Afgelopen jaar heb ik drie modulars, treehouse, rode kraan, 1e friends, paar speed champions en een treintje gebouwd. Barracuda piraten heb ik nog liggen, die is voor de kerst.

Grootte van de set maakt niet zo veel uit. Iemand een goede tip?

spoiler:
best confronterend als ik zo opsom wat ik in ruim een jaar allemaal aan Lego gekocht heb

[ Voor 12% gewijzigd door Afas op 12-11-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Afas schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:26:
Ik ben op zoek naar een leuk tussendoor setje om te bouwen met een wat andere bouwervaring dan de modulars. Technic zou eventueel kunnen maar het mag ook iets heel anders zijn.

Afgelopen jaar heb ik drie modulars, treehouse, rode kraan, 1e friends, paar speed champions en een treintje gebouwd. Barracuda piraten heb ik nog liggen, die is voor de kerst.

Grootte van de set maakt niet zo veel uit. Iemand een goede tip?

spoiler:
best confronterend als ik zo opsom wat ik in ruim een jaar allemaal aan Lego gekocht heb
De 42128 is erg leuk om te bouwen en qua prijs leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Als je nog een leuke MOC wilt voor de 42100, mijn buurman die is vrij recent met deze MOC begonnen voor de Liebherr.

Al moet ik er bij zeggen dat je nog wel veel andere onderdelen nodig hebt dan alleen set 42100. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Nemean op 12-11-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Nemean schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:30:
[...]

Als je nog een leuke MOC wilt voor de 42100, mijn buurman die is vrij recent met deze MOC begonnen voor de Liebherr.

[YouTube: Full RC LEGO Technic replica of the Liebherr LTM11200]

Al moet ik er bij zeggen dat je nog wel veel andere onderdelen nodig hebt dan alleen set 42100. :+
Dat noem ik nou niet echt een MOC voor de 42100, je mist namelijk nog 'maar' 5000+ parts en de LTM11200 gebruikt de oudere Power Functions ipv de Powered Up die bij de 42100 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 06:25
Ik kijk zelf al een tijdje mee, ben ook terug uit de dark-ages >:)
Zelf recent wat setjes nieuwe aangeschaft o.a. Corner Garage, Bugatti, Lamborghini, Aston Martin, Crocodile, Ecto-1 en de oude Mini Cooper (om o.a. een VW Golf te bouwen).

Ondertussen zijn de Corner Garage en Mini Cooper gebouwd.
Ook de GWP vliegende auto staat netjes gebouwd op het bureau :)

Heb ook nog het nodige oude Lego van de jaren 90/00, dat binnenkort ook maar eens tevoorschijn halen.
En kijken wat er nog compleet is en wat niet.

Maar wat ik mij afvraag, wat is nu de beste manier om mijn eigen Lego te inventariseren en in een app/site bij te houden?
En kan ik dan makkelijk een MOC toevoegen om te kijken welke onderdelen ik dan wel/niet heb?

Zelf kwam ik Brickset al tegen, maar zie nog niet hoe ik dan kan zien of ik alle onderdelen voor een MOC heb.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 15-09 17:15
MarlyNL schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
Maar wat ik mij afvraag, wat is nu de beste manier om mijn eigen Lego te inventariseren en in een app/site bij te houden?
En kan ik dan makkelijk een MOC toevoegen om te kijken welke onderdelen ik dan wel/niet heb?

Zelf kwam ik Brickset al tegen, maar zie nog niet hoe ik dan kan zien of ik alle onderdelen voor een MOC heb.
Via brickset.com kan je je collectie uploaden naar rebrickable.com (mits je daar ook een account hebt natuurlijk). Via rebrickable heb je alvast zicht of je collectie voldoet om hun aangeboden moc's en andere standaard Lego modellen te bouwen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 06:25
Gelukt, ik heb mijn nieuwe sets er in staan.
Ik zie wel dat 1 GWP (vliegende auto) niet naar Bricklink gestuurd kan worden omdat ze de set daar niet kennen.
Dat is een kwestie van tijd voordat deze daar ook toegevoegd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
MarlyNL schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:59:
Ik kijk zelf al een tijdje mee, ben ook terug uit de dark-ages >:)
Zelf recent wat setjes nieuwe aangeschaft o.a. Corner Garage, Bugatti, Lamborghini, Aston Martin, Crocodile, Ecto-1 en de oude Mini Cooper (om o.a. een VW Golf te bouwen).

Ondertussen zijn de Corner Garage en Mini Cooper gebouwd.
Ook de GWP vliegende auto staat netjes gebouwd op het bureau :)

Heb ook nog het nodige oude Lego van de jaren 90/00, dat binnenkort ook maar eens tevoorschijn halen.
En kijken wat er nog compleet is en wat niet.

Ik heb de sets die ik weet op rebrickable ingevoerd. Hartstikke handig omdat je dan meteen ziet welke MOC's je allemaal kunt invoeren. Maar verschillende sites kennen ook import/export functies met elkaar volgens mij

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb afgelopen dagen weer een schuifbui gehad. Dit keer heb ik niet veel veranderd aan de modulars, maar wel aan de kleinere gebouwtjes. Het is altijd een hele puzzel (dat maakt het ook leuk) om te kijken hoe het allemaal in en bij elkaar past, en hoe ik goed uitkom met de wegen. En vervolgens een heel werk om de stoepen opnieuw te leggen en alle gebouwtjes en poppetjes weer een plek te geven. Ik ben weer best blij met het resultaat!
De grootste verandering is het pleintje: dat lag eerst best dichtbij het park, en dat vond ik niet zo mooi. Nu ligt dat wat meer verspreid (en daardoor moest alles aan die kant van de stad overhoop). Ik heb de kerk aan het pleintje gezet, dat staat ook wel leuk vind ik!
Nu wachten hoe lang het weer zo blijft staan. In januari moet er natuurlijk ook weer plek gemaakt worden voor de nieuwe modular, dat wordt langzamerhand steeds meer een uitdaging ;)

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6XDyopoUa983lAZnnV-BAlQEeM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8s09xEVC9tcswPkpGObYIJe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geEXCtMIk7qyKbjXbT8XUyeAC70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/an2DUi9Inejmw72Q3IirxerG.jpg?f=fotoalbum_tile

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUlXllg3wBgIirnQHQv4Dar8tzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6NeY4b3xtS9QLlA6F9lLASk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aONQzLmJr_7NbkBWYYNcfWtUWns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQoUmKTMyClyEsGoiZFePMVA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMiebXwFws401F36WxCHa9ueLiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwvhdAQVhq3jg4S8EMvBp8qe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVlT0s6yk9jPyD7zSjCd6beWtpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PglZc32c9JmcRth36ZrbATKT.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05
Prosac schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:36:
[...]

Nog niet, zit te azen op de maanlander, spaceshuttle en ecto 1. ;)
Toevallig vandaag de ecto 1 gekocht voor 135 euro...

https://www.bricktastic.n...-10274-ecto-1-aanbieding/

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Een vrouw om te houden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dCgo1hUBNuatElhJbsD6cyqV3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1heBudo7eoCM0UGIzHrI9mA9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Hele toffe set! Ga je veel plezier aan beleven! 8)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 12:00

Eurionair

Senior Destructor

Heb 'm gisteren ook besteld voor mijn verjaardag over een maandje. Mag 'm op mijn verjaardag pas openmaken. Ja ja , wel lief maar ook een beetje streng :+

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoezo, de buit is nu toch binnen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Eurionair schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:43:
[...]

Heb 'm gisteren ook besteld voor mijn verjaardag over een maandje. Mag 'm op mijn verjaardag pas openmaken. Ja ja , wel lief maar ook een beetje streng :+
Is toch niet moeilijk, hier staat al 3 maanden de DB5 in een doos te wachten :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fladder80 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:59:
[...]

Hoezo, de buit is nu toch binnen? :+
Hahaha! Ben harteloos, zo maar harteloos ook weer niet :+

spoiler:
Ik post dit natuurlijk alleen voor het geval vrouwlief mijn telefoon te pakken krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Bedankt hiervoor! _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Advies: bookmark dit topic en/of zet een ‘Lego’ filter op pepper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Jakkus Is die lichtblauwe auto in het eerste na plaatje linksonder zelfbouw?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
JoeZuCK schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:50:
@Jakkus Is die lichtblauwe auto in het eerste na plaatje linksonder zelfbouw?
Helaas niet, ik wou dat ik die skills had :p Het is set 60285. Net vorige week gebouwd!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Santa’s Visit is af.. deel van het winterdorp alvast naar beneden gehaald. Komen de Ikea bakken ook nog van pas om wat hoogte te creëren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7mBB-glewEmjLvqW-HNxhmvG-s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHRmO8vdiVsHfQyekx0EJMbW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCsVY4z3ocpkoDTVFjnVoQkzG_c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyimRyPj5aLOtIBtOis345HQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHq9tcc65HShyeEi5e2zmw2IGxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9plgv0faCz6wDw9jx46QHP12.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHVK5t0n_gWk-iFA12OiNW6BOmA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2OwP2QRVSPI1PGKEwPEV7pG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
Nice, klinkt als een erg verleidelijk projectje voor de winterperiode :D
En besteld, icm met de korting word dit idd een winterperiodeprojectje :9

Dit is nu precies de reden waarom ik dit topic probeer te vermijden O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Bossie op 13-11-2021 10:44 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Nog geen afbeelding, maar wel nog wat meer info dan er al was over de nieuwe modular:
https://www.bricktastic.n...f-1-januari-2022-te-koop/

Het klinkt erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Jakkus schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:53:
Nog geen afbeelding, maar wel nog wat meer info dan er al was over de nieuwe modular:

Het klinkt erg goed!
Gaaf, ben heel benieuwd. We hadden het er laatst nog over of het hotelbordje van Cafe Corner op het gebouw zelf sloeg of voor een toekomstig hotel. Wordt makkelijk placeren lijkt me ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:53:

Het klinkt erg goed!
Als het geïnspireerd is op de Flatiron building is het meteen een must have voor mij. Ben benieuwd of ze het speciale van dit gebouw in Lego goed kunnen nabootsen. Flatiron building was de eerste wolkenkrabber opgebouwd met een staalconstructie en dat werd mogelijk door een van de eerste liftsystemen. Die er overigens volgens de overlevering ongeveer 20 minuten over deed om van beneden naar boven te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 13:58

Ottooo

Vuurvlieg

Toevallig gisteren het modulaire politiebureau afgerond, erg leuke build met een paar interessante bouwtechnieken. Hoewel ik niet per se een hele stad hoef te bouwen ben ik wel erg benieuwd naar dit nieuwe gebouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
Hier al iemand begonnen aan de Titanic? Heb er volgens mij pas 1 lange zien komen en die persoon zou wachten tot januari geloof ik :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mir4dor
Een paar pagina's terug al bericht dat ik deze MOC wil nabouwen maar dan iets groter; https://rebrickable.com/m...sc.brix/vw-beetle-ratrod/

Het moest iets met portal-axles gaan worden maar, dit is (nog) niet gelukt. Hij werd erg bulky.
Besloten om het iets kleiner te houden met een mix van Technic en "gewoon" Lego.

Zo goed mogelijk geprobeerd om bepaalde details over te nemen al is dat nog best lastig.
Geen differentieel maar de zuigers in de boxer-motor worden wel aangedreven.
Bouw van de driver seat gejat van de Mustang en daar past eigenlijk heel mooi mijn enige Technic figure in :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e69u6IOXOKbhGnpQAqyBxV9Uzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSWnTwYPxUksrTJ6NsJOsnTE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJuLQEi2e_mUYqd5UcAXIOI--BM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53AIJOQVNeej98E7vdwmhqRm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGAJmD5wgTteCRv4MS-f0uKuwIA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfxckMPu0PqvawnnZltta98W.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ST_-GKdl4pBgwj_cTAQtIXrWSVE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQpAGGBONyjRbvjHI2TNdJCw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rk1lYDbVWi9dX6S6PX1oQJcdCQU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A09e2Dv3PPGM5ZzOEA23YwOk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMayl4jLEeSJR_OAqND7vZGg6v8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cp3lpuC8VoqB2gV7NFCLLsM1.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog niet helemaal tevreden dus suggesties zijn welkom.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 22:57
Gisteren kerstlampjes van de action verwerkt in de modulars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgrJmSaoz1HKFXil0vkXonrxT9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPrR3DG7NxPBZgoANloOkFQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuYq7XeUjj4QcQaQW4UfbDugcPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFuZzl29ODHfX1MD0SigFLST.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben erg tevreden met het resultaat :P

Somige minifigs moeten nog wel een andere plek krijgen in de straat maar dat komt nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
@dm-dutchman Leuk dat je de bookstore opgesplitst hebt. Ik vind dat de corner garage nu mooi aansluit.
En waar het donker is (1e verdieping herenhuis) is de dief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
dm-dutchman schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:41:
Gisteren kerstlampjes van de action verwerkt in de modulars.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben erg tevreden met het resultaat :P

Somige minifigs moeten nog wel een andere plek krijgen in de straat maar dat komt nog wel.
Wauw, leuk zeg! Wat voor lampjes heb je precies gebruikt?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:20
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NJUvv6D.jpg

200 stappen en 6 zakjes verder.

hij wordt wel giga groot :o :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
Frantic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:03:
[Afbeelding]

200 stappen en 6 zakjes verder.

hij wordt wel giga groot :o :+
Lijkt al best op je strijkijzer :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja die Titanic is echt mega.
Staat sinds kort in de etalage in Leidschendam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2ny-HVAOeHemtI5jOhgF1Xd1F4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BY2gYdwb7M8Pr5ker53DYK12.jpg?f=fotoalbum_large
Wel fraaie houten sokkel eronder ook.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-11-2021 20:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09 22:57
meesje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:45:
@dm-dutchman Leuk dat je de bookstore opgesplitst hebt. Ik vind dat de corner garage nu mooi aansluit.
En waar het donker is (1e verdieping herenhuis) is de dief. :)
Thanx.
Jakkus schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:08:
[...]

Wauw, leuk zeg! Wat voor lampjes heb je precies gebruikt?
Het is een pakje van een euro. Op de verpakking staat Decorative lightning 20 LED, indoor, warm White

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwQeZBDJ4bEQZa6OBDEWC8braCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTKV0VbHjMRNcJWMsSJw0cCk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8Nr_iKlWnyLJZrVdMKxGPp2d-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97mnD8HzwiWwN76yiRzjU3ey.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zosNOczJLvzwkJlnX6CFSjRxtnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXNCzphxesgXprSfxDOIcYGC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mGlb3Dfe02tgeUR2q5TtX7b2IY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwlpejPGrjX6AazBQX6bTx3T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGyn1rqo3VEkyH5iXwOSVNZY2DM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rev7Vxir21SubNhJDkaHwwd0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_4zM9M6CoyIRRp6rikuvG-evDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwhRhGKcZMU8DIuVBcvcY7HK.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Nadat ik wat modulairs bij elkaar heb "gebricklinked", ben ik nu bezig met een aantal Star Wars sets.
Sommige minifigures zijn hiervan echt wel bizar duur, en dan heb ik het niet over extremen als een Boba Fett van 450 euro per stuk, maar een minifigures die 50-60 euro per stuk kosten.

Als ik via Lego kijk bij missing pieces kan ik vaak wel los torso's, benen en hoofdjes kiezen, maar wil ik er voor betalen via "vervangende onderdelen" staan deze er vaak niet bij.

Is er, dat iemand weet wel een mogelijkheid om deze alsnog te kopen via Lego? Ik zou alles kunnen aanklikken als ontbrekend onderdeel, maar dat gaat vast niet door Lego geaccepteerd worden.

Ik ben benieuwd!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 12:15
Roland_EM25 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:40:
Nadat ik wat modulairs bij elkaar heb "gebricklinked", ben ik nu bezig met een aantal Star Wars sets.
Sommige minifigures zijn hiervan echt wel bizar duur, en dan heb ik het niet over extremen als een Boba Fett van 450 euro per stuk, maar een minifigures die 50-60 euro per stuk kosten.

Als ik via Lego kijk bij missing pieces kan ik vaak wel los torso's, benen en hoofdjes kiezen, maar wil ik er voor betalen via "vervangende onderdelen" staan deze er vaak niet bij.

Is er, dat iemand weet wel een mogelijkheid om deze alsnog te kopen via Lego? Ik zou alles kunnen aanklikken als ontbrekend onderdeel, maar dat gaat vast niet door Lego geaccepteerd worden.

Ik ben benieuwd!
Vervangend onderdeel , daar zit inderdaad geen prijs bij want je geeft dan aan dat je hem niet in de doos kan vinden. En dan sturen ze jou 1 op.

Maar ik had ooit 8 beschadigde tiles in 1 doos en die allemaal als vervangend aangevraagd. Werd afgewezen , moest contact opnemen en heb foto's gestuurd en toen kreeg ik ze alsnog.

Meestal over algemeen kun je bij duurdere sets of sets met licentie geen torso kopen bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Loader schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:51:
[...]

Vervangend onderdeel , daar zit inderdaad geen prijs bij want je geeft dan aan dat je hem niet in de doos kan vinden. En dan sturen ze jou 1 op.

Maar ik had ooit 8 beschadigde tiles in 1 doos en die allemaal als vervangend aangevraagd. Werd afgewezen , moest contact opnemen en heb foto's gestuurd en toen kreeg ik ze alsnog.

Meestal over algemeen kun je bij duurdere sets of sets met licentie geen torso kopen bij hun.
Ah, het zal dan waarschijnlijk met de licentie te maken hebben. Thanks!

Voor de wat oudere modulars heb ik via lego.com de meeste torso's kunnen bestellen en compleet kunnen maken met hoofdjes en benen die ik nog had liggen. Scheelde een hoop geld.

Als ik zo op bricklink kijk, vraag ik me wel af hoe sommige mensen aan hun voorraden komen.
Bijvoorbeeld de Imperial Navy Officer, SW0774.
https://www.bricklink.com...item.page?M=sw0774#T=S&O={%22iconly%22:0}

Er is dus iemand die er momenteel 100 stuks te koop heeft, ik kan me toch niet voorstellen dat die destijds 100 Death Stars heeft gekocht?

De minifigures laat ik voorlopig maar even achterwege.... :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:26:
Ja die Titanic is echt mega.
Staat sinds kort in de etalage in Leidschendam.
[Afbeelding]
Wel fraaie houten sokkel eronder ook.
Zoiets wil ik er ook voor hebben, maar vrees dat ie voorlopig in 3 delen in een doos gezet wordt.

Krijg als jan de zeeman zijnde wel een beetje een nautisch orgasme van hoe (nautisch) kloppend de set in elkaar zit.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Frantic
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zp1VeJl.jpg

Voorschip staat in elkaar. Zitten nu rond de 8 uren in schat ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31
Frantic schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:38:
[Afbeelding]

Voorschip staat in elkaar. Zitten nu rond de 8 uren in schat ik?
Gaaf! Mooi ook dat de delen los neergezet kunnen worden op die staanders 8)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Iemand hier had de Hotrod MOC voor de 42111 set al eens gebouwd, ik heb deze nu ook af. Ik was wel lichtjes teleurgesteld dat er geen vering in zit. Maar misschien is dat ook wel realistisch, die dingen hebben in het echt ook altijd super harde vering. Deuren, achterklep en motor kap kunnen open. Motor loopt mee, alleen een beetje hakkelig. Eens kijken of ik dat gefixt krijg. De motor zit overigens wel heel speciaal bevestigd (boven dat tandwiel):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAU-CwmecF7-ofwDHD8hBEuP424=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BxQT6eNHGtDsjfXCYeNDU08f.jpg?f=user_large

Meer foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXYOIS2IMNtBwxrrtWon_kVq9DI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uqqif251borNry23BK1edNGk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2x_IM2zrFbNHTqp-tD-hf78in0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sM3qrGSJ8Fxg4OXcZ5Y4hmwG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eks2B10dVhGfj0HXL9krfh7_DCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DQGsTKzR2GaQECfItXBAZVs1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDGdYjKl_-kpEdcV4D_sAW5f5jI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7DaMJrcMgtQH0ho8kw9mVxow.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL3IVSPvAcPIGMhMWun3mA8SMhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cH5RC4eFiIQovSwouzhj2zvB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEJUhRqsdZFHZ2BKzOt0WnOU5SU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3MEQRfAwyFZpD43tGVLqkC3B.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqa61W8Gg6zdzNj91llbvpFE474=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nr1Kn0AXL8DEkkR0A4X0m2z7.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
Gerucht: in april 2022 verschijnt de LEGO Creator Expert 10300 Back to the Future: DeLorean
170 euro, aantal steentjes nog onbekend.
Bron: https://www.promobricks.d...an-erscheint-2022/131071/
Naast de Ecto straks dus een DeLorean. Leuk nostalgisch subthema.
Pagina: 1 ... 126 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .