Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.976 views

Onderwerpen

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:11

Toppe

Oké ✅

Volgens die website heb je 341 extra stukken nodig. Ik heb de BrickLink XML gekopieerd en weer geïmporteerd.

Kom dan uit op 66 regels met 294 regels, iemand een idee?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Loader schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:25:
[...]

Raar dat intertoys nieuwe voorraad heeft als het bij lego op is.

Vermoedelijk terug gestuurd door klanten denk ik.
neehoor, ik gok op compleet verschillende supply-chains en warehouses.

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 08:58
Ik vind de titanic 10294 supermooi. Lijkt me leuk te bouwen, maar zo'n statig raamkozijn van eikenhout met voldoende ruimte heb ik helaas niet.

Weet iemand of het model stevig genoeg is om aan de muur op te hangen zonder dat onderdeel 'lui' worden en doorhangen? En dat zoek ik uiteraard ook nog een mooi systeem om het model mee op te hangen?

Had medieval blacksmith ook nog op mijn wensenlijstje staan, maar die zakt ook maar niet in prijs. Hoe blij zijn jullie met deze set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Toppe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:19:
[...]

Volgens die website heb je 341 extra stukken nodig. Ik heb de BrickLink XML gekopieerd en weer geïmporteerd.

Kom dan uit op 66 regels met 294 regels, iemand een idee?
Ik denk dat je de verkeerde kant hebt gekozen. 294/60 is het aantal onderdelen wat wel in 42115 zit, maar niet in de MOC. Je wilt de onderdelen hebben die wel in de MOC zitten, maar niet in 42115. Dat zouden 375 onderdelen moeten zijn, 93 unieke delen (dus van sommigen heb je meerdere onderdelen nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 18-11-2021 19:26 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23
Fraggert schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:08:
Oh dear......d'r gaat een wereld voor me open hier met al die MOC's :o

De Defender stond al erg hoog op mijn lijstje als LaRo-fan.......en dan zie ik ook nog een echte 4deurs build zoals de 110 eigenlijk is, de korte 2-deurs is eigenlijk een "90", wel raar omdat het modelnummer 42110 is, of is dat echt toeval?

[Afbeelding]

En als kers op de taart vind ik ook nog een half-track versie _/-\o_ <3

[Afbeelding]

Eens zien of ik nog plek in mijn schoen of onder de boom kan vinden :+
De landrover is nu leuk geprijsd bij amazon.co.uk. Die 4 deurs versie vind ik er een beetje lang uitzien? Ben een beetje bang voor de hoeveelheid onderdelen die je extra nodig hebt voor die half-track.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

zonoskar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat je de verkeerde kant hebt gekozen. 294/60 is het aantal onderdelen wat wel in 42115 zit, maar niet in de MOC. Je wilt de onderdelen hebben die wel in de MOC zitten, maar niet in 42115. Dat zouden 375 onderdelen moeten zijn, 93 unieke delen (dus van sommigen heb je meerdere onderdelen nodig.
Gelukt. Al twijfel ik nog wel even of ik het ga bestellen. Ergens voelt het vreemd om hem weer uit elkaar te halen en volgens een niet officiële handleiding weer in elkaar te zetten.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ruderodeo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:11:
Ik vind de titanic 10294 supermooi. Lijkt me leuk te bouwen, maar zo'n statig raamkozijn van eikenhout met voldoende ruimte heb ik helaas niet.

Weet iemand of het model stevig genoeg is om aan de muur op te hangen zonder dat onderdeel 'lui' worden en doorhangen? En dat zoek ik uiteraard ook nog een mooi systeem om het model mee op te hangen?

Had medieval blacksmith ook nog op mijn wensenlijstje staan, maar die zakt ook maar niet in prijs. Hoe blij zijn jullie met deze set?
Mooie eiken houten plank blind ophangen waar je hem op kan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:05
Toppe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:42:
[...]

Mooie eiken houten plank blind ophangen waar je hem op kan zetten?
Dat dacht ik ook. Alhoewel hij hier waarschijnlijk tzt op de vensterbank komt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

WVL_KsZeN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:31:
[...]

De landrover is nu leuk geprijsd bij amazon.co.uk. Die 4 deurs versie vind ik er een beetje lang uitzien? Ben een beetje bang voor de hoeveelheid onderdelen die je extra nodig hebt voor die half-track.
127 euro omgerekend. Bij bol.com is ie 133. Dus niet echt een spectaculaire prijs vind ik.

Signature van nature

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Sircuri schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:49:
[...]

127 euro omgerekend. Bij bol.com is ie 133. Dus niet echt een spectaculaire prijs vind ik.
Uurtje geleden was het 105 inclusief verzendkosten bij amazon uk

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

De maker van de MOC zegt dat de makkelijkste/goedkoopste manier om de 4 deurs defender te maken is om 2 defenders te kopen, dan zit je goed. Kun je meteen misschien een dubbel achteras versie maken met 6 wielaandrijving :+

Andere vraag, ik ben op zoek naar de 42100, die nu voor 319 euro is. Wat is nu de kans dat er met black friday een aanbieding komt? Hij moet er zijn met sinterklaas wat wij op 27/11 vieren, dus black friday is nogal een risico, maar als het 30-40 euro scheelt kan het de moeite zijn :) Ik zie dat de laagste prijs ooit 270 euro is, dat scheelt toch een mooie 50 euro.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Afas schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:50:
[...]

Uurtje geleden was het 105 inclusief verzendkosten bij amazon uk
Klopt... 105 pounds. Dat is 127 euro :+

Signature van nature

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TheKerremenke
Zo het eerste begin is er. Zakjes 1 t/m 4 van doos 1 8) Nu al mooi om te zien hoeveel details in deze set gaan zitten. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwwtyLvPo6SI3KPzZZeh4cqFtXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QupWF5oJqnIe5723eyyOp3oF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDc0RBwCZTGYY43IMNgpI8E8-9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98sWk73kQnEjTAn7XGQlekG3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zOCqgebyisK96AefL-5O-QraeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRZHyhlCDkDZUS8oaVRklhRx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 19-11-2021 00:02 . Reden: Aanvulling ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Sircuri schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:59:
[...]

Klopt... 105 pounds. Dat is 127 euro :+
Het was alleen eerder vanavond ergens in de 80 pond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:00:
Zo het eerste begin is er. Zakjes 1 t/m 4 van doos 1 8) Nu al mooi om te zien hoeveel details in deze set gaan zitten. :9~

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel dozen/zakjes zijn er?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42
De doos van de boeg had 12 zakjes. Dan is er nog een doos voor het middenschip en een voor de achtersteven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NeyZr63Dk85UoTuPmdvsz6smg4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ovYPph8FCNU68IKD1OdCEMUe.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOodld7uVfwtiOeOV9cExPl0lpI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qNtKC35DgtK5xkRq7FPpwlew.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
Toppe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 01:08:
[...]

Hoeveel dozen/zakjes zijn er?
3 delen, elk deel 1 doos / boekje.

Doos 1, 22 zakjes, stappen 1 t/m 12
Doos 2, 18 zakjes, stappen 13 t/m 28
Doos 3, 26 zakjes, stappen 29 t/m 46

8)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42
Vissa66 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 05:45:
[...]

3 delen, elk deel 1 doos / boekje.

Doos 1, 22 zakjes, stappen 1 t/m 12
Doos 2, 18 zakjes, stappen 13 t/m 28
Doos 3, 26 zakjes, stappen 29 t/m 46

8)
Tel je dan de zakjes ìn de zakjes ook mee? :P Maar heb je hem ook al helemaal af? Mijn ETA zou ik op volgend weekend zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Titanicfanatic schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:24:
[...]

Tel je dan de zakjes ìn de zakjes ook mee? :P Maar heb je hem ook al helemaal af? Mijn ETA zou ik op volgend weekend zetten.
Gebruikt men tegenwoordig de afkorting ETA ook om aan te geven wanneer iets af is?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Mijn zoontje is ondertussen een paar maandjes vijf jaar en is helemaal verkocht aan Lego. Ondertussen wat auto’s en dergelijke gehaald van Lego city en dat blijkt toch wel een geschikte serie voor hem te zijn. Ik heb van Sinterklaas gehoord dat er een LEGO City Brandweerkazerne - 60215 onderweg is. Gisteren heb ik nog een Lego classic doos gekocht zodat hij ook zijn fantasie kan laten gaan en zelf iets kan bouwen. Een restaurant met pizza en ijsjes was snel gebouwd.

Ook super fijn dat je je verzameling kan bijhouden in de Lego instructies app al word niet ieder bouwwerk gevonden. Van de tot nu toe aangekochte Lego is het niet interessant genoeg om de doos en het boekje te bewaren.

Nu wil meneer dus een Lego kamer. Ik heb een aantal Lego opberghoofden groot en Lego boekenplanken besteld en een nieuw (Ikea bed) is onderweg. Alle wanden in de kamer worden blauw. Niet Lego blauw want dat vind mevrouw te heftig.

Zijn er heren die ook een Lego kamer voor hun zoontje gemaakt hebben en wat zijn leuke accessoires? Of zijn er leuke ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
[...]

Kwam ik tegen in een review. Ik denk dat het inclusief de zakjes in de zakjes is aan de hoeveelheid te zien. :P

De Titanic die ik van Lego heb binnen gekregen is doorverkocht aan een liefhebber. Volgende week krijg ik nog 3 setjes via via waarvan er 1 voor mijzelf is en 2 voor andere liefhebbers.

Geen scalper praktijken trouwens. De set afkomstig van Lego is voor de winkelprijs doorgegaan en de sets die volgende week komen gaan voor 5 tientjes onder de Lego prijs weg. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

Nee zoals de grote zakken genummerd zijn, maar er zijn bijvoorbeeld meerdere grote zakken met nummer 1 (2 stuks) en nr 2 (2 stuks) vervolgens kunnen daar weer kleinere zakjes in zitten inderdaad. Maar die tellen we natuurlijk niet apart.

Je moet de nummering meer zien als stap 1, 2, etc. Hierbij kunnen respectievelijk 1 of meerdere zakken zitten met hetzelfde nummer.

Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk neer heb getypt. ;)

Ook handig om te vermelden: de vlaggen. Zitten in het karton van doos 1 (waar de handleiding in zit). Deze dus niet zomaar weg gooien. :$

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 19-11-2021 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Deef_K schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:06:
Mijn zoontje is ondertussen een paar maandjes vijf jaar en is helemaal verkocht aan Lego. Ondertussen wat auto’s en dergelijke gehaald van Lego city en dat blijkt toch wel een geschikte serie voor hem te zijn. Ik heb van Sinterklaas gehoord dat er een LEGO City Brandweerkazerne - 60215 onderweg is. Gisteren heb ik nog een Lego classic doos gekocht zodat hij ook zijn fantasie kan laten gaan en zelf iets kan bouwen. Een restaurant met pizza en ijsjes was snel gebouwd.

Ook super fijn dat je je verzameling kan bijhouden in de Lego instructies app al word niet ieder bouwwerk gevonden. Van de tot nu toe aangekochte Lego is het niet interessant genoeg om de doos en het boekje te bewaren.

Nu wil meneer dus een Lego kamer. Ik heb een aantal Lego opberghoofden groot en Lego boekenplanken besteld en een nieuw (Ikea bed) is onderweg. Alle wanden in de kamer worden blauw. Niet Lego blauw want dat vind mevrouw te heftig.

Zijn er heren die ook een Lego kamer voor hun zoontje gemaakt hebben en wat zijn leuke accessoires? Of zijn er leuke ideeën?
Wat een tof idee! Hij heeft zeker de Dream Big or Go Home mentaliteit ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:34
JoeZuCK schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:55:
[...]

Gebruikt men tegenwoordig de afkorting ETA ook om aan te geven wanneer iets af is?
Estimated time to assembly? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Ik heb veel leuke herinneringen aan het spelen met Lego met m'n vader die het stiekem ook leuk vond _/-\o_
De boekjes zou ik toch altijd bewaren, ook die van de classic dozen:
- handig voor later wanneer de zoon zelf een AFOL wordt en oude sets wil heropbouwen :P
- eventueel voor een verkoop van de collectie later (daar gaan we uiteraard niet van uit in dit topic ;))
- tastbare tijdslijn

[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 19-11-2021 07:58 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
@Toppe heeft die van mij 😉
@Kapoen mocht het nou een set zijn van +€50 dan zeker maar voor de Lego City auto’s die je bij de Kruidvat voor nog geen tientje kan kopen laat ik dat graag aan mij voorbijgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:50

Soggney

Zeekomkommer

...
Qua level van detail en bouwplezier zit ie voor mij op hetzelfde niveau als de boomhut en barracuda bay aan.
(exclusief het repetitievere bladerwerk)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:10
Het is mijn favoriete displayset, vooral door het kleurgebruik. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Het bouwen was ook erg vermakelijk (op de boom na misschien). Ik heb er nog de Lego adviesprijs voor betaald en daar ook geen spijt van gehad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
TheKerremenke schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Ik hoef nog maar drie zakjes en dan is de boeg klaar. Het is echt een hele leuke build, met name hoe je de driehoek maakt, de schoorsteen schuin erin krijgt en de ramen van de brug was ook wel een wow wat cool momentje. De Britse vlag vooraan laat ik achterwege, die zag je 1x in de haven maar niet tijdens het varen. Volgens mij zouden de vlaggen weer tevoorschijn komen als het schip in New York aankwam, zoals bij haar zusterschip Olympic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdO974aoZ2oAvdHZuDhq6OyrzNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDMSZifMzO4GyDHwsUC8oZzS.jpg?f=fotoalbum_large

Op Reddit zag ik iemand tegelijk beginnen aan alle drie delen, zodat je vanaf de bodem omhoog werkt. Net zoals hoe de Titanic in het echt is gebouwd, vanaf de kiel. Doe je er nog langer over alleen moet je voor jezelf goed bijhouden waar je bent gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MAiK1sszVjOFKvDU6ioplZquH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkTVZp9SVTPtSomIOgGAr6jm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door D. Ninjai op 19-11-2021 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Ik was niet echt enthousiast van de 10290 pickup truck, maar wel geworden na het lezen van deze review. Zelfs met de Kerst kan ie een plekje in de woonkamer krijgen. Nu wachten op een leuke aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

De Def is inderdaad lang en iets te smal, volgens mij lijkt dat ding ook meer op het nieuwe type defender en niet zozeer de oer-baksteen die het was helaas.

Het zal me ook niet gaan om een exacte relica er van, meer als inspiratie voor een eigen MOC. Ik kom ern heel eind met de stenen van de 42100 om een rups-onderstel te bouwen denk ik. :)

Ik denk dat dat een kruising wordt tussen deze flatbed 6x6 en die halftrack.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8oI4FGH5Orn356zubhQYTX0WsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RXUe6wiPS0D0Qn1NmwsoDA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUdFuNlvc6kqD3MAl_0tPS9iKCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzR332WBFUtCLizqItwh5G23.jpg?f=fotoalbum_large

Maar eerst verder met de Liebherr :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
meesje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:59:
Ik was niet echt enthousiast van de 10290 pickup truck, maar wel geworden na het lezen van deze review. Zelfs met de Kerst kan ie een plekje in de woonkamer krijgen. Nu wachten op een leuke aanbieding.
Bij mij heeft de prijs in combinatie met ruimtegebrek (ik heb nu al moeite om alle LEGO een plekje te geven, zeker als het winterdorp ook staat) me er voorlopig van weerhouden om deze aan te schaffen. Maar misschien als er nog eens een leuke aanbieding komt...

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Ik vind het altijd opvallend dat op sommige Lego blogs de reviews altijd heel erg positief zijn (waaronder dus Bouwsteentjes.info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:
[...]

Ik vind het altijd opvallend dat op sommige Lego blogs de reviews altijd heel erg positief zijn (waaronder dus Bouwsteentjes.info)
Goed punt! Ze hebben er natuurlijk belang bij dat er doorgeklikt wordt. Zo ook bij bricktastic: wel artikel en link naar b.v. bol of Amazon, maar niet naar Intertoys. Deze laatste heeft regelmatig goede aanbiedingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Vorig jaar de star destroyer gekregen en gebouwd. Nu leek het me een leuke verrassing deze te reverse-engineeren en dan mijn zoon "kado te doen" met kerst.

Work in progress (173 pagina's gedaan, 267 te gaan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YghXd37DnsKIF5pKReQUFiBnC7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gdcuqEhV72omLE9QRK9MHHQi.jpg?f=fotoalbum_large

Heb zakjes 12 tm 19 erop zitten. Wat een werk en nog voor de boeg ook.
Stiekem ook best wel pijnlijk voor de handen ook.
Maar hopen dat hij er blij mee is volgende maand. o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
Je zou een paar bodemplaten op de muur kunnen maken met in stenen zijn naam erop.
Wellicht heb je ze zelf gezien: ter decoratie heb je ronde studs als kapstok, en fotolijstjes in de vorm van ramen.

Qua opbergen/praktisch:
Ikea heeft glis bakken (zowel kleinere losse als een grotere met vakken), betaalbare oplossing voor opbergers. Zeker als je nog niet per ieder type steen een bakje/laadje nodig hebt. Daarnaast zijn die Ikea Trofast kasten ideaal, daar kun je eenvoudig een Lego werkbank en/of wand mee maken.

Ik weet niet of je een bed met ruimte eronder hebt gekocht, maar platen met wielen zijn wellicht ook fijn indien hij graag op de grond bouwt. Dan kan hij het losse spul daarop uitspreiden en rol je dat zo onder het bed zonder alle blokjes van de vloer te hoeven scheppen.

Ben benieuwd hoe het wordt, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
chrisO schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:09:
Het volledig afkraken van een Lego set komt maar zelden voor. Een voorbeeld dat ik me goed kan heugen was de Star Wars 75201 First Order AT-ST. Deze:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4673/38834350465_fa5a0423e8_n.jpg

De reviews van diverse Lego reviewers (Jangbricks bv. en MandR) over die set waren niet mals!

Maar over het algemeen zijn Lego sets vrij goed doordacht en is er gewoon weinig op aan te merken. Ikzelf heb na het zien en lezen van enkele reviews over de VW T2 geen interesse in die set. Voor de 10290 Pickup Truck heb ik vanaf de release wel interesse. Het model ziet er gewoon geslaagd uit, en alle reviews zijn er positief over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44

Toch even een tip om in elk geval alle boekjes te bewaren. Na 20 jaar is de lego-kist bij mijn ouders weer geopend en mijn vader heeft een hele lockdown besteed aan het sorteren van de lego. Aan de hand van bepaalde blokjes, foto's en herinneringen konden we voor een deel wel achterhalen van welke set de blokjes waren waar we geen boekje meer van hadden.
Maar er blijft nog altijd een redeljke stapel over waarmee we nu over het internet struinen naar boekjes uit de jaren 80 en 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
meesje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:17:
[...]

Goed punt! Ze hebben er natuurlijk belang bij dat er doorgeklikt wordt. Zo ook bij bricktastic: wel artikel en link naar b.v. bol of Amazon, maar niet naar Intertoys. Deze laatste heeft regelmatig goede aanbiedingen.
Heeft Intertoys een referralprogramma dan? Als je er niks tegenover stelt, gaan fansites ook geen moeite doen om je te vermelden. Ik ben bepaald geen fan van Amazon maar ze snappen wel dat voor niets de zon op gaat. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tc99m schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:50:
[...]

Heeft Intertoys een referralprogramma dan? Als je er niks tegenover stelt, gaan fansites ook geen moeite doen om je te vermelden. Ik ben bepaald geen fan van Amazon maar ze snappen wel dat voor niets de zon op gaat. ;)
Amazon en bol hebben ook een API systeem waarmee prijsvergelijkers kunnen werken. Als Intertoys die niet heeft, en die kans acht ik vrij groot, dan zul je hun prijzen ook niet zien.

Daarbij werkt Intertoys (denk ik) met franchisenemers waardoor het voor hun minder interessant is om te laten vermelden omdat er ook kosten aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Toppe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:03:
[...]

Amazon en bol hebben ook een API systeem waarmee prijsvergelijkers kunnen werken. Als Intertoys die niet heeft, en die kans acht ik vrij groot, dan zul je hun prijzen ook niet zien.

Daarbij werkt Intertoys (denk ik) met franchisenemers waardoor het voor hun minder interessant is om te laten vermelden omdat er ook kosten aan vast zitten.
Ik bedoel niet de prijsvergelijkers (zoals Brickwatch), maar de fansites die nieuws en reviews delen (zoals in NL Bricktastic en Bouwsteentjes.info) en aan het eind van een review dan een linkje plaatsen naar webshops waar je de besproken set kunt kopen.

Als sitebeheerder is het dan niet zo interessant om daar ook Intertoys (of een andere webshop) bij te plaatsen als je bij Bol en Amazon commissie kunt krijgen, en bij Intertoys niet.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Toppe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:03:
[...]

Intertoys had die wel, maar ivm corona drukte hebben ze toen aan Brickwatch gevraagd deze eruit te halen. @JPDeckers kan dat wellicht beter zelf uitleggen. :9
Daarom is het ook intressant sommige facebook groepen te volgen waar iedereen gewoon alles mag delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seedi
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 04:24
@Vitruvius Daarom is het ook intressant sommige facebook groepen te volgen waar iedereen gewoon alles mag delen.

Kun je er een paar noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Seedi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:31:
@Vitruvius Daarom is het ook intressant sommige facebook groepen te volgen waar iedereen gewoon alles mag delen.

Kun je er een paar noemen?
Weet niet of 't mag want er geldt hier een no referal beleid, zo niet moet dit maar verwijderd worden... al mag Brickwatch geloof ik weer wel...
We hebben ons eigen topic, hier mag je geen linkjes delen maar wel screenshots en hier mag je alles delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vitruvius op 19-11-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Tc99m schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:23:
[...]

Ik bedoel niet de prijsvergelijkers (zoals Brickwatch), maar de fansites die nieuws en reviews delen (zoals in NL Bricktastic en Bouwsteentjes.info) en aan het eind van een review dan een linkje plaatsen naar webshops waar je de besproken set kunt kopen.

Als sitebeheerder is het dan niet zo interessant om daar ook Intertoys (of een andere webshop) bij te plaatsen als je bij Bol en Amazon commissie kunt krijgen, en bij Intertoys niet.
Door die referrals kun je dus de objectiviteit van een review in twijfel trekken. Een beetje overgedreven geformuleerd: een negatieve/minder goede review levert minder clicks. Zelf hou ik er wel van om een review te lezen (kun je lekker even snel scannen), maar een review via YouTube lijkt me objectiever omdat er een ander verdienmodel achter hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Prosac schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:40:
[...]

Toch even een tip om in elk geval alle boekjes te bewaren. Na 20 jaar is de lego-kist bij mijn ouders weer geopend en mijn vader heeft een hele lockdown besteed aan het sorteren van de lego. Aan de hand van bepaalde blokjes, foto's en herinneringen konden we voor een deel wel achterhalen van welke set de blokjes waren waar we geen boekje meer van hadden.
Maar er blijft nog altijd een redeljke stapel over waarmee we nu over het internet struinen naar boekjes uit de jaren 80 en 90.
Meestal kun je de sets wel vinden adhv torso's via Bricklink en bepaalde steentjes. Tenminste, zo doe ik het. En om het je helemaal makkelijker te maken kun je Google Lens gebruiken.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
meesje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:11:
[...]

Door die referrals kun je dus de objectiviteit van een review in twijfel trekken. Een beetje overgedreven geformuleerd: een negatieve/minder goede review levert minder clicks. Zelf hou ik er wel van om een review te lezen (kun je lekker even snel scannen), maar een review via YouTube lijkt me objectiever omdat er een ander verdienmodel achter hangt.
Ja klopt, ik bedoelde ook meer te verklaren waarom Intertoys er bijv. niet bij staat en Amazon en Bol.com wel. De objectiviteit kun je sowieso al in twijfel trekken bij veel sites omdat ze de sets gratis krijgen opgestuurd door LEGO (dan staat er wel een disclaimer bij, maarja).

Dat gezegd hebbende denk ik dat verreweg de meeste LEGO reviewers dat ondanks alle materiële verleidingen toch redelijk naar eer en geweten doen. ;) De toon is vaak positief, maar dat komt denk ik ook (zoals @Haay al opmerkt) omdat LEGO meestal kwalitatief hoogwaardige en goed doordachte producten levert. Desondanks zie ik ook wel eens wat kritische opmerkingen. Maar je kunt natuurlijk prima in algemene zin positief zijn over een set, en wat op- en aanmerkingen te hebben, daarvoor hoeft een set niet direct helemaal te worden afgebrand.

scintillating

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:36

Superkiwi

Hoi doei

Ik was (vanwege de release van Farming Simulator 22) al een tijdje aan het azen op de kleine Claas tractor en vandaag zag ik 'm voor een leuke prijs (€7,99) bij de Kruitvat. Daar aangekomen zag ik dat je 20% korting krijgt bij aankoop van twee sets dus gelijk de Koeningsegg erbij gekocht :P
€20 voor deze twee setjes betaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV2CYT-zhlqw38MduCx0k8gHElQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ss3vC1UsS2nmxQFPJhBMO1Mn.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:45
Superkiwi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:46:
Ik was (vanwege de release van Farming Simulator 22) al een tijdje aan het azen op de kleine Claas tractor en vandaag zag ik 'm voor een leuke prijs (€7,99) bij de Kruitvat. Daar aangekomen zag ik dat je 20% korting krijgt bij aankoop van twee sets dus gelijk de Koeningsegg erbij gekocht :P
€20 voor deze twee setjes betaald.

[Afbeelding]
Nog alleen even de grote Claas fixen, uit m'n hoofd de 42054

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
Ik heb eigenlijk niets met Ninjago en sowieso niet echt met 'drukke' builds. Deze vond ik echter intrigerend. Na wat getwijfel toch hiervoor gegaan, juist ook omdat het niet iets is waar ik snel voor zou kiezen.
En wat is dit een toffe set O+ Afwisselende technieken en veel aandacht voor details:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duojt4WxPkdf0z3JzsYenWhw12Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VRi83DjWDZ06WOtEp5YaH7i.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens jammer dat hij af is. Misschien moet ik nu dan de haven bij elkaar gaan bricklinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Prosac schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:40:
[...]

Weet niet zeker, maar misschien staan zelfs de oudere instructies ook nog online:

https://www.lego.com/nl-nl/service/buildinginstructions/

Bij mijn ouders staat ook nog een zwik Lego, allicht binnenkort maar eens een grote lege Euronorm bak meezeulen als we toch op de koffie langsgaan :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Dank je voor de link. Deze is best grappig inderdaad en ik zie al steentjes die ik nog niet heb.
Wel vrij nieuw toch, bij Intertoys en Bol is het nog niet te koop.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
mir4dor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:32:
[...]

Dank je voor de link. Deze is best grappig inderdaad en ik zie al steentjes die ik nog niet heb.
Wel vrij nieuw toch, bij Intertoys en Bol is het nog niet te koop.
Is inderdaad een vrij recente set. Op dit moment alleen bij Amazon en Lego te koop (volgens Brickwatch).
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10290/Pickup-Truck.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online

Hier hebben we ook wat meters "lego" plakstrip, waarmee je lego bouwwerken aan de muur kan hangen. (Zijn volgens mij niet van Lego, maar alternatief bedenk ik me nu)

Daarnaast hebben we ook echte Lego kapstokhaakjes en kastdeur-knoppen gebruikt in zijn kamer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Okay, de 10295 (witte Porche) is gebouwd.
Echt een hele leuke build vind ik. Mijn geheugen is niet zo best maar volgens mij wat complexer dan de Mustang (mijn enige referentie tot nu toe) interessante technieken !

Wat mij wel opvalt; de zwarte velgen onder de turbo versie vind ik wat minder maar dat zal persoonlijk zijn, de grijze vind ik zelf mooier staan.

Verder, ik vind het niet echt erg dat studs zichtbaar zijn, het is tenslotte Lego. Maar in dit geval laten de designers toch wat liggen?
Voorbeeld kofferbak;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9bCfM1gIZ9i-rJ3a1QcxqjKJZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HL6Lxd0DFf78RpkcUIGcPuq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit met een eigen steentje is dan toch mooier afgewerkt?

Binnenkant deuren, hier zitten ook wat ongebruikte studs;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22kf-Oq3OU606guTG4WmfS_2MGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTmEFEsUmg41DFlLbD3a2NiO.jpg?f=fotoalbum_large

Daar kun je nog best iets nuttigs op plakken en de deur kan nog gewoon dicht. IRL hebben sommige deuren een rood licht wanneer geopend. Een ventilatierooster moet ook nog kunnen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1uwxvPpH-4K1Dc7OW8wq8ZOMqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDMIPPOFgsSwAobLVlLkQ0xL.jpg?f=fotoalbum_large
Of wat je zelf leuk vind staan.

Misschien gezeur van mijn kant maar prettig dat ik wat los Lego heb om het af te maken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
lola schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:05:
Ik heb eigenlijk niets met Ninjago en sowieso niet echt met 'drukke' builds. Deze vond ik echter intrigerend. Na wat getwijfel toch hiervoor gegaan, juist ook omdat het niet iets is waar ik snel voor zou kiezen.
En wat is dit een toffe set O+ Afwisselende technieken en veel aandacht voor details:

[Afbeelding]

Ergens jammer dat hij af is. Misschien moet ik nu dan de haven bij elkaar gaan bricklinken :P
Ik zag deze al een keer bij de intertoys staan maar als ik hem zo zie.. nou ja besteld.. :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Webgnome schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:33:
[...]

Ik zag deze al een keer bij de intertoys staan maar als ik hem zo zie.. nou ja besteld.. :+
Ben in dubio of ik heb bij Lego zal bestellen om middernacht. Dan krijg je 30 euro vip punten waarde, cashback via shopbuddies en 2 gwp's. Dan zit je ook al ongeveer op de Intertoys prijs. Maar wellicht gaat die nog zakken met black friday. Heb laatst de fun.be actie gemist van 212 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
HBSVDK schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:59:
[...]

Ben in dubio of ik heb bij Lego zal bestellen om middernacht. Dan krijg je 30 euro vip punten waarde, cashback via shopbuddies en 2 gwp's. Dan zit je ook al ongeveer op de Intertoys prijs. Maar wellicht gaat die nog zakken met black friday. Heb laatst de fun.be actie gemist van 212 euro....
Bij Intertoys was ie ook al eens 225 euro. Toen maar gekocht. Ik heb ook weinig met Ninjago maar deze lijkt me wel leuk om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zo alle onderdelen voor de Pimp My Sian besteld :+

Morgen de Chiron afmaken en dan de Sian demonteren. Iemand tips om dit goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Okasha schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:08:
[...]

De maker van de MOC zegt dat de makkelijkste/goedkoopste manier om de 4 deurs defender te maken is om 2 defenders te kopen, dan zit je goed. Kun je meteen misschien een dubbel achteras versie maken met 6 wielaandrijving :+

Andere vraag, ik ben op zoek naar de 42100, die nu voor 319 euro is. Wat is nu de kans dat er met black friday een aanbieding komt? Hij moet er zijn met sinterklaas wat wij op 27/11 vieren, dus black friday is nogal een risico, maar als het 30-40 euro scheelt kan het de moeite zijn :) Ik zie dat de laagste prijs ooit 270 euro is, dat scheelt toch een mooie 50 euro.
Nu 309 bij Amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Toppe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:46:

Morgen de Chiron afmaken en dan de Sian demonteren. Iemand tips om dit goed te doen?
Als je het netjes wilt doen en niet alles wil slopen; achterstevoren demonteren (instructieboek). Anders gewoon alles lostrekken wat je tegen komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mir4dor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:17:
[...]

Als je het netjes wilt doen en niet alles wil slopen; achterstevoren demonteren (instructieboek). Anders gewoon alles lostrekken wat je tegen komt :+
Ja, ik twijfel dus even welke methode om ga kiezen. Heb nu het idee van achterste voren werken in gedachten en de top 10 items in bakjes te doen zodat ik die tijdens het nieuw bouwproject altijd bij de hand heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:10
Toppe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:46:

Als je hem weer op wilt bouwen zoals de eerste keer, per 'zakje' afbreken en in genummerde gripzakjes doen. Als dit lastig lijkt de eerste keer, kan je ook de bouwbeschrijving van achteren naar voren door en zo de set weer afbreken.

Als je de volgende keer meer wil 'genieten' en/of 'ploeteren', alles op 1 grote hoop... de old school way 😁

Het ligt er dus helemaal aan waar jij je prettig bij voelt.

Ps gebruik de brick-separator en/of een axle om de pinnetjes eruit te duwen... scheelt weer een paar beurse duimen 😁

[ Voor 7% gewijzigd door Psyx88 op 19-11-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb na kerst altijd een paar dagen lang zere vingers van het afbreken ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Lego ruimte bijna klaar om in te richten. Eind Nov. komt de vloer en de bouwtafels worden nu gemaakt (door mijzelf) 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-SWmutfUCv33-5vsEgpeVAUYEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DQxVucfVLCbUkLgapxqkvsJ4.png?f=fotoalbum_large

Kunnen we daarna EINDELIJK door met Venetië!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Wow, tegen verwachting in een code voor de Camera kunnen bemachtigen! Nice. De site is wel zo traag als maar kan, maar he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Na een beetje refreshen is de VIP camera gereserveerd (voor omgerekend 13 Euro aan VIP punten).

Toch een beetje jammer dat de Titanic tijdelijk niet op voorraad zit. Nou ja, de code is 60 dagen geldig, misschien worden de GWP's nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zingo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:07:
Wow, tegen verwachting in een code voor de Camera kunnen bemachtigen! Nice. De site is wel zo traag als maar kan, maar he.
Hier ook! Verder helaas hoop uitverkocht. Batman Tumbler en Home Alone stond op mijn lijstje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Remi

Moo!

Zingo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:07:
Vanaf exact 0:00 uur werd de wachtrij actief en was de site idd extreem traag.

Uiteindelijk is het gelukt om een bestelling te plaatsen voor de GWP's en een camera te claimen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
https://gutscheine.focus.de/gutscheine/lego-shop

Daar kun je een code aanvragen voor een gratis Dots framepje(polybag). Stelt niet veel voor maar kost ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:52
Hmm, het retro-bord leek me leuk. Heb expres een aantal sets nog niet besteld, ervan uitgaande dat eentje toch zou moeten lukken... Valt me toch tegen van LEGO, probeer maar even 250euro uit te geven als je de recentere duurdere sets niet kan bestellen (en je de oudere al hebt).

Het gaat me toch te ver om dingen te bestellen die ik niet op mijn wishlist heb staan - dan maar wachten op de AT-AT (volgende week toch?) met hopelijk de lightsabre en nu even geen kadootje.

Toch blijf ik dit weekend nog vaak proberen - hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 20:20

Flabergasted

Prepare to die !

Vorige week mijn Millennium Falcon 75192 verkocht en had dus een ruimer budget.

Ik ben gegaan voor de HP Diagon Alley 75978.
Hoop mijn vrouw daarmee volgende week te verassen..

Helaas nu niet voldoende Vip punten voor de camera, maar goed er komen er binnenkort een hoop bij na deze aankoop :X

(Stom dat de Titanic of Home Alone set niet voorradig was )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:53
Flabergasted schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:39:
(Stom dat de Titanic of Home Alone set niet voorradig was )
Inderdaad, ☹️...
Wel nog beschikbaar in sommige Lego store maar dat is al weer een heel eind rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door tmagus op 20-11-2021 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
De Defender is weer voor €99,99 te koop bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:18:
De Defender is weer voor €99,99 te koop bij Amazon.
Ook bij bol

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Bardu schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:30:
[...]
Toch blijf ik dit weekend nog vaak proberen - hebben anderen dat ook?
Ik vertrouw op de e-mail-reminder, anders bestel ik de Titanic bij de volgende leuke actie.

Deze week kwam het Mario-64-vraagtekenblok binnen en ik moet nog een paar dino's bouwen met onze dochter ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:02
mir4dor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:54:
Okay, de 10295 (witte Porche) is gebouwd.

Wat mij wel opvalt; de zwarte velgen onder de turbo versie vind ik wat minder maar dat zal persoonlijk zijn, de grijze vind ik zelf mooier .
Eens , ik heb ook de grijze velgen erop . En een dubbele uitlaat ( aan de andere kant nog een)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:25
Ik kreeg van mijn vrouw de hint dat ze het wel leuk zou vinden om mosaics te maken. Er is een boekje over, maar dat boekje zegt "zorg dat je een grote bak met Lego hebt en alles komt goed". Ik weet het niet. Ze gebruiken voornamelijk plates van diverse kleuren en maten, ik zou graag wat verzamelingen plates kopen (bv van 1 bepaalde kleur, een flink aantal 1x1, 1x2, 1x4, 2x3, etc), zodat ik niet ieder stukje dat wordt genoemd apart hoef op te zoeken maar alleen de kleuren. Dat scheelt vast ook met verzenden. Op Bricklink en Owl gekeken, maar als ik daar zoek op 'set' krijg ik natuurlijk allemaal officiële sets, en niet alleen/hoofdzakelijk plates. Wat is nu een slimme manier om dit aan te pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Visitor.q schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:55:
Ik kreeg van mijn vrouw de hint dat ze het wel leuk zou vinden om mosaics te maken. Er is een boekje over, maar dat boekje zegt "zorg dat je een grote bak met Lego hebt en alles komt goed". Ik weet het niet. Ze gebruiken voornamelijk plates van diverse kleuren en maten, ik zou graag wat verzamelingen plates kopen (bv van 1 bepaalde kleur, een flink aantal 1x1, 1x2, 1x4, 2x3, etc), zodat ik niet ieder stukje dat wordt genoemd apart hoef op te zoeken maar alleen de kleuren. Dat scheelt vast ook met verzenden. Op Bricklink en Owl gekeken, maar als ik daar zoek op 'set' krijg ik natuurlijk allemaal officiële sets, en niet alleen/hoofdzakelijk plates. Wat is nu een slimme manier om dit aan te pakken?
Misschien zoiets kopen? https://www.lego.com/nl-nl/product/lots-of-dots-41935 of zoiets? https://www.lego.com/nl-n...ricks-bricks-bricks-10717

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Visitor.q schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:55:
De Lego Wereldkaart kopen. Heb je genoeg steentjes aan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Weet iemand of je de rozen en/of tulpen kunt combineren met bloemenpakket.

Of zijn die qua constructie of formaat afwijkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Heb me laten verleiden door de aanbieding op de Landrover O-) Straks in dit topic terugzoeken hoe het zat met de tik in de versnellingsbak? en wat daarvoor aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:57
Toch nog een set gekocht bij Lego. Ik wilde eigenlijk de Titanic of het Home Alone set maar het is de Zweinstein Iconen - verzamelobjecten (76391) set geworden.
Deze wilde ik ook al langer en dit was een mooi moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier is het de camera en de fiat geworden. Genoeg geld uitgegeven aan de Titanic afgelopen maand.

Wil wel nog een keer de typewriter.

Merk dat ik vooral de meeste interesse heb in de nostalgische sets die over oudere onderwerpen gaan (Fiat, rode pickup truck, Titanic, typewriter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 14:52
NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:54:
Weet iemand of je de rozen en/of tulpen kunt combineren met bloemenpakket.

Of zijn die qua constructie of formaat afwijkend.
Prima te combineren vind ik. De rozen zijn qua kleuren en onderdelen bijna exact hetzelfde. De tulpen zijn iets kleiner en hebben een lichtere tint groen voor de stengel. Maar samen in het boeket vormt het een mooi geheel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9RR6jeHxnIFD8bcfBxfKMUIUWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByDOR52zpyiCVltQuLkXpAkI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59
Ik lees al even mee, maar kan me hier ook wel melden. Heb vorige week na wat twijfelen toch maar de Landrover gekocht als een eerste set (uiteraard nu veel goedkoper te krijgen..), en ik moet zeggen dat ik wel verkocht ben. :)

Inmiddels staat de Landrover bijna in elkaar, en ben al aan het kijken naar de volgende. Zat te denken aan de Spaceshuttle of de Saturn V, maar kan nog alle kanten opgaan. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Arrne op 20-11-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
ejsp schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:23:
[...]

Prima te combineren vind ik. De rozen zijn qua kleuren en onderdelen bijna exact hetzelfde. De tulpen zijn iets kleiner en hebben een lichtere tint groen voor de stengel. Maar samen in het boeket vormt het een mooi geheel.

[Afbeelding]
Ik heb ze toen meteen gekocht met alle (uitbreiding) er bij. Zelf zou ik los nog wat stengel onderdelen aanschaffen om ze wat langer te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

Crap, weer te veel uitgegeven... Ah well, de spaceshuttle wilde ik toch nog graag een keer een het kerstdorp moet toch bijgevuld hé...

De elf clubhuis is niet op voorraad. Nou, misschien later nog een keer met mooie actie. Dan doe ik er ook gelijk de maanlander bij.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Met dank aan de Black Friday week bij Bol is de Sian onderweg naar me 😁.
Bij Lego zelf nu ff niks wat ik wil halen ivm vip weekend, dus de punten laten we maar mooi ff staan nog ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:55
Arrne schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:43:
Ik lees al even mee, maar kan me hier ook wel melden. Heb vorige week na wat twijfelen toch maar de Landrover gekocht als een eerste set (uiteraard nu veel goedkoper te krijgen..), en ik moet zeggen dat ik wel verkocht ben. :)

Inmiddels staat de Landrover bijna in elkaar, en ben al aan het kijken naar de volgende. Zat te denken aan de Spaceshuttle of de Saturn V, maar kan nog alle kanten opgaan. :P
Dr spaceshuttle was echt heel leuk om te bouwen en ziet er ook erg mooi uit als ie klaar is! De Saturn vond ik weer dat minder.

Waar je ook naar zou kunnen kijken is de Aston Martin (James bond). Die vond ik tot nu toe het leukst om te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJagroep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-11-2024
richard_1st schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:26:
Met dank aan de Black Friday week bij Bol is de Sian onderweg naar me 😁.
Bij Lego zelf nu ff niks wat ik wil halen ivm vip weekend, dus de punten laten we maar mooi ff staan nog ☺️
Nice! Ik vind die Sian eerlijk gezegd niet zo mooi. Heb de Landrover en de Porsche staan, zou de Chiron er wel bij willen hebben. Echter nu nog de vrouw overtuigen. 😬

Ben voor de Volvo 6x6 gegaan van de BF-actie van Bol😊. Straks de Liebherr 42100 erbij om zo een "bouw"sectie te maken 😏

Geniet van het bouwen van de Sian!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Pfffff.. de AT-AT in de aanbieding bij Bol onder 100 euro, net geld uitgegeven aan de ECTO-1 en ik wil eigenlijk ook nog de maanlander en spaceshuttle. -O-

misschien maar geen cadeautjes voor de kinderen dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MichaelJagroep schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:40:
[...]

Nice! Ik vind die Sian eerlijk gezegd niet zo mooi. Heb de Landrover en de Porsche staan, zou de Chiron er wel bij willen hebben. Echter nu nog de vrouw overtuigen. 😬

Ben voor de Volvo 6x6 gegaan van de BF-actie van Bol😊. Straks de Liebherr 42100 erbij om zo een "bouw"sectie te maken 😏

Geniet van het bouwen van de Sian!
Ik twijfelde ook over de Sian, toch gekocht, en wat een mooi exemplaar hoor. Zeker geen spijt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Prosac schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:40:
Pfffff.. de AT-AT in de aanbieding bij Bol onder 100 euro, net geld uitgegeven aan de ECTO-1 en ik wil eigenlijk ook nog de maanlander en spaceshuttle. -O-

misschien maar geen cadeautjes voor de kinderen dit jaar.
Ik herken de 'hebberigheid' die Lego op levert. Omdat ik niet oneindig veel ruimte of geld heb, heb ik mezelf een maximaal budget per maand opgelegd. En om in te kunnen spelen op aanbiedingen is het dan handig om altijd wat buffer te hebben en dat remt ook wat af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Afas schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:07:
Heb me laten verleiden door de aanbieding op de Landrover O-) Straks in dit topic terugzoeken hoe het zat met de tik in de versnellingsbak? en wat daarvoor aan te passen.
Advies: volg de digitale handleiding, deze is aangepast. Het betreft een u-joint die in de gedrukte handleiding verkeerd wordt weergegeven. Er is ook een hele handleiding op internet welke beschrijft wat je allemaal extra moet checken. Dit alles tijdens het bouwen gedaan. Toch loopt het niet lekker in alle versnellingen: het lijkt alsof er iets vast loopt, er druk opgebouwd wordt en dan opeens doorschiet. Ik heb zo’n vermoeden dat ik ergens in te vast heb aangedrukt. Ik moet dit nog gaan fixen. Ik zou ook gelijk de pimp guide kunnen volgen, maar iets zegt me dat ik deze set ook standaard goed werkend wil hebben. Maar ja, (grotendeels) uit elkaar halen en opnieuw beginnen is best een aardige klus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Zoooo.. heb ook toegegeven..

Landrover besteld bij Bol en de Spaceshuttle en Saturn V besteld bij lego zelf :)
Maanlander heb ik al staan (nep lego) ga ik tzt een keer vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
stutrecht schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:29:
[...]

Dr spaceshuttle was echt heel leuk om te bouwen en ziet er ook erg mooi uit als ie klaar is! De Saturn vond ik weer dat minder.

Waar je ook naar zou kunnen kijken is de Aston Martin (James bond). Die vond ik tot nu toe het leukst om te bouwen!
De Shuttle was zeker gaaf om te bouwen. Maar de Saturn vond ik eigenlijk ook. Er zitten toch wel een aantal bijzondere technieken in en het is ook behoorlijk imposant hoe hoog hij uiteindelijk wordt. Dat scheelt ook wel behoorlijk in de ruimte ( :+) die hij inneemt, ondanks dat hij zo groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Door jullie net ook de Saturn V besteld bij Lego zelf, hij zal mooi staan naast de Shuttle :)

Helaas geen GWP erbij, wel dubbele VIP punten.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Arunia schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:46:
[...]

Ik heb ze toen meteen gekocht met alle (uitbreiding) er bij. Zelf zou ik los nog wat stengel onderdelen aanschaffen om ze wat langer te maken.
Wat zijn alle uitbreidingen?

Zojuist bloemenpakket besteld voor de vrouw voor de feestdagen en bonsaiboompje voor "mezelf".
Vind zelf de paradijsvogelplant leuker, dus wellicht komt die in de toekomst ook.
Pagina: 1 ... 129 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .