Hoe zit het met een item dat op nalevering staat, krijg je dan wel de dubbele VIP punten?
Ik raad jullie dan ook ‘Women of NASA’ aan, dan heb je de set voor nu wel even compleet met de Saturn, Discovery en maanlander.
Zo nu en dan twijfel ik zelf nog over de ISS maar heb daar raar genoeg weer niets mee.
Zo nu en dan twijfel ik zelf nog over de ISS maar heb daar raar genoeg weer niets mee.
Die set is toch al jaren retired?Dagg schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:23:
Ik raad jullie dan ook ‘Women of NASA’ aan, dan heb je de set voor nu wel even compleet met de Saturn, Discovery en maanlander.
Klopt maar nog prima te vinden op marktplaats.
Maar je kunt ook drie keer de ‘Ruimteraket avontuur’ aanschaffen dan heb je ze alle vier voor de minder bedeelde onder ons
Maar ja, wat is compleet? Ik zou gewoon kopen wat je van het thema ruimte leuk vind, anders koop je straks de ISS terwijl je er niks mee hebtDagg schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:23:
Afas schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:07:
Heb me laten verleiden door de aanbieding op de LandroverStraks in dit topic terugzoeken hoe het zat met de tik in de versnellingsbak? en wat daarvoor aan te passen.

Signature van nature
Poeh, die grijze is wel echt serieus gaaf. Zijn daar instructies/een partlist voor? Die wil ik wel bouwen.Fraggert schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:
[...]
De Def is inderdaad lang en iets te smal, volgens mij lijkt dat ding ook meer op het nieuwe type defender en niet zozeer de oer-baksteen die het was helaas.
Het zal me ook niet gaan om een exacte relica er van, meer als inspiratie voor een eigen MOC. Ik kom ern heel eind met de stenen van de 42100 om een rups-onderstel te bouwen denk ik.![]()
Ik denk dat dat een kruising wordt tussen deze flatbed 6x6 en die halftrack.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar eerst verder met de Liebherr
Vanochtend zag ik een kortingsactie van 40% bij Bol.com op de Sian. Aasde er langer op en had nog een cadeau kaart liggen, dus nu voor een leuke prijs 'm eindelijk weten te bestellen.
Uh oh.......met even doorzoeken vind ik hem ook als sterk gelijkende set van de steentjesboer die niet genoemd zal wordenRBH schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:56:
[...]
Poeh, die grijze is wel echt serieus gaaf. Zijn daar instructies/een partlist voor? Die wil ik wel bouwen.
Ik heb nog geen instructies oid gevonden, de bouwer te vinden op insta met meerdere hele mooie MOC''s
https://www.instagram.com/alexandrerossier/
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
229 euro! Dat is volgens mij echt een koopje voor de Sian!bvsteyn schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:35:
Vanochtend zag ik een kortingsactie van 40% bij Bol.com op de Sian. Aasde er langer op en had nog een cadeau kaart liggen, dus nu voor een leuke prijs 'm eindelijk weten te bestellen.
M3P 24'
Was vanochtend in Oberhausen voor de kerstmarkt en ook meteen de LEGO Store ingelopen.
Het Elf House van de Winter Village Collection gekocht en getwijfeld over de Sian. Maarja, € 379..
Kijk ik nu bij Bol, 40% korting. Arghh tempting!!
Het Elf House van de Winter Village Collection gekocht en getwijfeld over de Sian. Maarja, € 379..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lekker goedkoop tanken, kan de rest naar de SianRivanov schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:41:
Was vanochtend in Oberhausen voor de kerstmarkt en ook meteen de LEGO Store ingelopen.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Leaseauto met tankpas.Toppe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:54:
[...]
Lekker goedkoop tanken, kan de rest naar de Sian
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Doen!!Rivanov schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:41:
Dit is 1/3e deel. Zojuist afgerond.Rivanov schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:40:
[...]
Zag ‘m vandaag in de LEGO Store in Oberhausen. Holyshit dat ding is gigantisch! Geweldig.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G4DK65WlgdWZeLxF3tkNXKeg.jpg?f=user_large)
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Zo doos/deel 1 klaar. Mijn vriendin vond dat ik het snel had gedaan. (Winter/kerst project).
Hier wat foto’s. Voor nu maar neergezet alsof die uit de mist tevoorschijn komt.

Hier wat foto’s. Voor nu maar neergezet alsof die uit de mist tevoorschijn komt.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Die twee doosjes met losse bloemen zeg maar.NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:08:
[...]
Wat zijn alle uitbreidingen?
Zojuist bloemenpakket besteld voor de vrouw voor de feestdagen en bonsaiboompje voor "mezelf".
Vind zelf de paradijsvogelplant leuker, dus wellicht komt die in de toekomst ook.
Er wordt ergens in het topic gelinkt naar een repair guide, daarin kun je even kijken bij welke stappen je goed op moet letten.Afas schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:07:
Heb me laten verleiden door de aanbieding op de LandroverStraks in dit topic terugzoeken hoe het zat met de tik in de versnellingsbak? en wat daarvoor aan te passen.
Ik heb ze alle drie en vind eigenlijk de paradijsvogelplant en bloemboeket het leukst. Heb het boeket van de week nog uitgebreid met het setje van 2 rode rozen, dat maakt hem net even wat voller en vind ik dus wel een aanrader om te doen.NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:08:
[...]
Wat zijn alle uitbreidingen?
Zojuist bloemenpakket besteld voor de vrouw voor de feestdagen en bonsaiboompje voor "mezelf".
Vind zelf de paradijsvogelplant leuker, dus wellicht komt die in de toekomst ook.
Na 1000+ orders op Bricklink heb ik dan mijn eerste "not shipping seller". Het ging gelukkig om een order van maar 8 Euro, maar toch. Ik wilde jullie waarschuwen, maar ik zie dat zijn account al op suspended is gezet.
1000 orders? Wat bestel je dan wel nietalmightyarjen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:04:
Na 1000+ orders op Bricklink heb ik dan mijn eerste "not shipping seller". Het ging gelukkig om een order van maar 8 Euro, maar toch. Ik wilde jullie waarschuwen, maar ik zie dat zijn account al op suspended is gezet.

Check even zijn website en YT kanaal (beide kun je wel vinden middels zijn tweakers nickname). Je krijgt dan wel een idee.
Onderdelen
Zie ook signaturemeesje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:16:
[...]
Check even zijn website en YT kanaal (beide kun je wel vinden middels zijn tweakers nickname). Je krijgt dan wel een idee.
[ Voor 30% gewijzigd door almightyarjen op 20-11-2021 21:44 ]
Zag ‘talmightyarjen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:43:
[...]
Onderdelenvan die 1000 orders zullen er 100 or so verkooporders zijn, dus de hoeveelheid lego die ik koop valt dan alweer wat lager uit
[...]
Zie ook signature
@Fraggert Mag ik vragen waar je die MOC van de verlengde Defender hebt gevonden? Heeft de persoon daar ook instructies voor achtergelaten?Fraggert schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:08:
Oh dear......d'r gaat een wereld voor me open hier met al die MOC's![]()
De Defender stond al erg hoog op mijn lijstje als LaRo-fan.......en dan zie ik ook nog een echte 4deurs build zoals de 110 eigenlijk is, de korte 2-deurs is eigenlijk een "90", wel raar omdat het modelnummer 42110 is, of is dat echt toeval?
[Afbeelding]
En als kers op de taart vind ik ook nog een half-track versie![]()
![]()
[Afbeelding]
Eens zien of ik nog plek in mijn schoen of onder de boom kan vinden
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Volgens mij staat die gewoon op rebrickable, ben hem ook tegen gekomen. De ontwerper raadt aan om 2 defenders te kopen als goedkoopste manier om de stenen ervoor te krijgen. Nu met 99 euro goed te doen_Dune_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:26:
[...]
@Fraggert Mag ik vragen waar je die MOC van de verlengde Defender hebt gevonden? Heeft de persoon daar ook instructies voor achtergelaten?
Nog even een update/review van de Jeep Wranger Defender MOC. Hij is erg mooi en de draaiende onderdelen lopen goed, maar hij is ook vrij kwetsbaar. Mijn zoontje van 1.5 reed hem van een plateautje af (~80cm), hij maakt een klapper, maar kreeg hem niet meer goed in elkaar. Hij is dus nu uit elkaar..
Nu begonnen aan de Arocs 3245 (42043) die ik tweedehands gekocht heb, leuke build so far (1.5 uur onderweg) Moet zeggen dat het vanuit die IKEA zakjes best handig werkt. Je vindt er dingen goed in. Wel jammer dat er de simpelere hub in zit met andere stekkers. Zijn die motors nog aan te sluiten op de USB hub?
De 42100 heb ik nu besteld bij Amazon aanbieding, die is dan voor de kerstvakantie
Nou, hier en daar via De Google en op Pinterest heb ik een aantal verlengde versies gezien. Het nadeel aan Pinterest is dat users de afbeelding pinnen en daarmee verdwijnt de link waar ze deze oorspronkelijk vandaan pinden helaas._Dune_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:26:
[...]
@Fraggert Mag ik vragen waar je die MOC van de verlengde Defender hebt gevonden? Heeft de persoon daar ook instructies voor achtergelaten?
Ik vond bijv. deze versie.....
:strip_exif()/f/image/zQuyLzuIiLvtl938XrEUVBF4.jpg?f=fotoalbum_large)
En die linkt door naar een of andere vage lego-aanbieder:
https://www.frwebs.fr/Pro...ail.aspx?iid=29478415&pr=
Maar, op Rebrickable staat gelukkig ook nog wel een leuke verlengde
/f/image/WoE9mdVVZKsXLIDcHgyuNxvn.png?f=fotoalbum_large)
https://rebrickable.com/m...-land-rover-defender-110/
Ik moet zeggen dat ik iets meer gecharmeerd ben van deze eigenlijk, een oudere MOC te vinden bij Lego Ideas.
En ja, deze heeft ook maar 2 deuren maar is toch echt een 110, namelijk met de lange laadbak, de HCPU High Capacity PickUp. Er is zelfs nog een variantje, te weten de 127/130, zelfs verkrijgbaar met een 4deurs crewcab, dus extra zitrij
:strip_exif()/f/image/7NEtyJP2OIVr41ugQrX5d0ws.jpg?f=fotoalbum_large)
https://ideas.lego.com/pr...fc-40a8-b659-a9c2ba88aae4
Hoop dat je er wat aan hebt
Ik heb inderdaad eens op Rebrickable rond gekeken, voordat ik hier reageerde, maar kon hem niet vinden. Ook gelijk naar de aanbieding gekeken, echter was deze bij Boll.com vanavond inmiddels uitverkocht en Amazon had de prijs ook gelijk weer omhoog gegooid jammergenoeg, want 99 euro is inderdaad niet veel voor dit model.Okasha schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:53:
[...]
Volgens mij staat die gewoon op rebrickable, ben hem ook tegen gekomen. De ontwerper raadt aan om 2 defenders te kopen als goedkoopste manier om de stenen ervoor te krijgen. Nu met 99 euro goed te doen
@Fraggert Dat zijn inderdaad leuke modellen.
[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 20-11-2021 23:48 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik ben weer een stuk verder met de 2e kraan van de geautomatiseerde container terminal; er zit inmiddels beweging in de kraan 
Leuke video, grappige gimmick met de pizza ook. Het eindblok wordt in treinjargon een stootblok genoemd.almightyarjen schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:32:
Ik ben weer een stuk verder met de 2e kraan van de geautomatiseerde container terminal; er zit inmiddels beweging in de kraan
[YouTube: Automated lego train container terminal episode 31: first movement of 2nd crane]
Ben aardig stukje onderweg met de Mercedes arocs, maar Holy moly wat wordt dat ding groot zeg. Stukje geholpen door dochter van 7 wat het tempo natuurlijk flink verlaagde, maar wel gezellig. Ben nu heel benieuwd hoe ze met die ene motor zoveel verschillende functies gaan aandrijven, maar ik zie onderdelen voor een schakelbak, dus ik heb nu wel een idee.
:strip_exif()/f/image/icHmvI5izxqVyjpg24aqE0Pe.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ken de set niet, maar je kunt het zo maken dat als de motor de ene kant op draait je wisselt van functie. Motor de andere kant op is dan die functie uitvoeren.Okasha schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:31:
Ben aardig stukje onderweg met de Mercedes arocs, maar Holy moly wat wordt dat ding groot zeg. Stukje geholpen door dochter van 7 wat het tempo natuurlijk flink verlaagde, maar wel gezellig. Ben nu heel benieuwd hoe ze met die ene motor zoveel verschillende functies gaan aandrijven, maar ik zie onderdelen voor een schakelbak, dus ik heb nu wel een idee.
[Afbeelding]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Goed. Na de Sian is nu ook de Chiron klaar. Je merkt dat de techniek in de Sian beter is dan de Chiron. Zo is de constructie waar de lampen in zitten bij de Chiron zwakker dan het systeem in de Sian.
:strip_exif()/f/image/TAxsIMAYsBdzQLH9DhENsx75.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben blij dat ik gewacht heb totdat ik de oranje auto heb kunnen bemachtigen. Ik kan ze nu in de juiste volgorde bouwen.Toppe schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:53:
Goed. Na de Sian is nu ook de Chiron klaar. Je merkt dat de techniek in de Sian beter is dan de Chiron. Zo is de constructie waar de lampen in zitten bij de Chiron zwakker dan het systeem in de Sian.
[Afbeelding]
Yep. Staat hier nog wel op het lijstje maar ze vragen er €400+ voor en weet niet of ik dat hem waard vindt.meesje schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:00:
[...]
Ik ben blij dat ik gewacht heb totdat ik de oranje auto heb kunnen bemachtigen. Ik kan ze nu in de juiste volgorde bouwen.
Gaaf zo naast elkaar!Toppe schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:53:
Goed. Na de Sian is nu ook de Chiron klaar.
Wel jammer dat je idd bij de Sian het kleurverschil goed kan zien van de 2 parts naast het Lambo logo op de motorkap.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Een paar maanden geleden er eentje (nieuw in seal) voor 350 kunnen bemachtigen. De verkoper had het set nummer niet in de advertentie opgenomen. Dat was denk ik mijn geluk. Op dit moment totaal geen tijd om te bouwen, maar de drie sets wachten geduldig op zolder. Eerst maar de Defender fixen. En misschien begin ik wel eerst aan de 42128 tow truck.Toppe schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:03:
[...]
Yep. Staat hier nog wel op het lijstje maar ze vragen er €400+ voor en weet niet of ik dat hem waard vindt.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 21-11-2021 11:11 ]
Klopt. Heb nieuwe stenen besteld voor het Pimp my Sian project. Hoop dat ik dan 4 stenen in de juiste kleur kan vinden.QuattroNL schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:06:
[...]
Gaaf zo naast elkaar!
Wel jammer dat je idd bij de Sian het kleurverschil goed kan zien van de 2 parts naast het Lambo logo op de motorkap.
Het vorkheftruckje dat ik een tijdje terug heb gemaakt was dus onderdeel van iets groters. Dat is Load Zone. Dit bestaat al een tijdje bij RC modeltrucks, maar de OP van het Eurobricks topic dacht: dat kan ook met Lego!
Hier wat foto's van mijn "Load Zone" combi (meer foto's in het Eurobricks topic)
20211121_124129 by Appie NL, on Flickr
(het heftruckje is een beetje verandert tov de eerdere variant)
20211121_124334 by Appie NL, on Flickr
20211121_125112 by Appie NL, on Flickr
20211121_125147 by Appie NL, on Flickr
20211121_124819 by Appie NL, on Flickr
Hier wat foto's van mijn "Load Zone" combi (meer foto's in het Eurobricks topic)

(het heftruckje is een beetje verandert tov de eerdere variant)

Een vraag voor de VIP X2 veteranen! Krijg je dubbele punten als je iets besteld wat op nalevering staat?
Na lang meegelezen te hebben en een hoop mooie dingen voorbij heb zien komen, vandaag mijn eerste set aangeschaft. Beetje gelezen op internet en al snel kwam ik uit op de Landrover Defender. Betaalbare prijs (nieuw in doos op marktplaats) en voor de beginnende bouwer lijkt hij mij uitdagend genoeg (gezien het boekwerk wat erbij zit).
Weet nog dat ik heel vroeger (even opgezocht; een dikke 30 jaar geleden alweer) een set had met een Vrachtwagen + Helikopter: https://www.toysperiod.co...rl-and-wheel-super-truck/ en het daar nog altijd over heb, als het om Lego gaat.
Benieuwd of ik hier weer even veel plezier uit ga halen als bovenstaande set wat in mijn geheugen gegrift staat!
Weet nog dat ik heel vroeger (even opgezocht; een dikke 30 jaar geleden alweer) een set had met een Vrachtwagen + Helikopter: https://www.toysperiod.co...rl-and-wheel-super-truck/ en het daar nog altijd over heb, als het om Lego gaat.
Benieuwd of ik hier weer even veel plezier uit ga halen als bovenstaande set wat in mijn geheugen gegrift staat!
[ Voor 7% gewijzigd door BTFD op 21-11-2021 18:14 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Welcome to the dark sideBTFD schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:34:
Benieuwd of ik er weer even veel plezier uit ga halen als bovenstaande set wat in mijn geheugen gegrift staat!

Inmiddels staat mijn huis al aardig vol (o.a. Millennium Falcon USC, Star Destroyer USC, hoop kleine Star Wars sets & aantal Technic lego
Moet mijzelf soms ook echt inhouden met al die leuke nieuwe sets

Die truck met helicopter zag ik toevallig vandaag ook nog langskomen op marktplaats. Prijs viel me alleszins mee, net als van de meeste Model Team sets trouwens.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hier op diverse redenen weer aangewakkerd, denk een combinatie van TV (Lego Masters), Tweakers (Ook de MOC topics, echt leuk) en met je zoon van 6 door de Intertoys lopen..SpeedyNick schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:56:
[...]
Moet mijzelf soms ook echt inhouden met al die leuke nieuwe sets
Mijn zoon is helemaal gek van auto's en iedere keer als we er langs lopen (de bekende Bugatti, Ferrari, Lambo) blijven we toch even staan om er een "boh" uit te gooien. Tijdens Corona het gamen weer opgepakt, maar merk dat ik ook toe was aan iets anders voor erbij, (lees; in contact blijven met je partner ivp met met oorkappen opzitten)
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Als je het besteld ten tijde van de vip actie dan krijg je het bijgeschreven zodra het geleverd wordt. Zo staat het mij bij in elk geval.Ninjetsu NL schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:33:
Een vraag voor de VIP X2 veteranen! Krijg je dubbele punten als je iets besteld wat op nalevering staat?
Bij bestellen zie je meteen hoeveel punten je krijgt. Ik ga er vanuit dat wat ze tonen je toch ook daadwerkelijk bijschrijvenNinjetsu NL schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:33:
200 fish found!
Shit. Eergisteren en gisteren veel aan het werk geweest vanwege de onrust in Rotterdam. Hierdoor de aanbieding van de Sian bij Bol gemist. Hopelijk komt ie nog een keer.
Vandaag mijn dienst aan een collega overgedragen en lekker met Lego bezig geweest. Even alvast in kerstsfeer gekomen net:
Vandaag mijn dienst aan een collega overgedragen en lekker met Lego bezig geweest. Even alvast in kerstsfeer gekomen net:
:strip_exif()/f/image/AcQl5z8Og5DJImv0O8Dj545G.jpg?f=fotoalbum_large)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Herkenbaar, bij mij is de vrouw ook enthousiast omdat ik zo lekker beneden zit te rommelenBTFD schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:31:
[...]
Hier op diverse redenen weer aangewakkerd, denk een combinatie van TV (Lego Masters), Tweakers (Ook de MOC topics, echt leuk) en met je zoon van 6 door de Intertoys lopen..
Mijn zoon is helemaal gek van auto's en iedere keer als we er langs lopen (de bekende Bugatti, Ferrari, Lambo) blijven we toch even staan om er een "boh" uit te gooien. Tijdens Corona het gamen weer opgepakt, maar merk dat ik ook toe was aan iets anders voor erbij, (lees; in contact blijven met je partner ivp met met oorkappen opzitten)Dus we gaan het gewoon weer eens proberen en zien wel waar het schip strandt..
Ben al wel de eerste 2 ontbrekende blokjes bij mijn marktplaats aankoop tegengekomen (2 tandwielen). Hopelijk blijft het hierbij
Is idd een leuke build...ben met zakje 6 bezig inmiddels. Dus einde van de build is nabij helaas..Cloud_VII schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:28:
Zakje 4… leuke build zeg. Vanavond ook maar Santa Visit besteld met dubbele punten als volgende project
[Afbeelding]
@AppieNL laat de arbo je foto’s maar niet zien. Niet zekeren van de lading vinden ze niet leuk
Ach, zelfs als de lading eraf valt, is deze vaak zo weer in elkaar te zettenToppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:18:
@AppieNL laat de arbo je foto’s maar niet zien. Niet zekeren van de lading vinden ze niet leuk
Het heeft een paar maanden geduurd ivm andere prioriteiten maar hij is eindelijk klaar 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rtpcuEitkskWfbyTHe0hsfjK.jpg?f=user_large)
Wat ik mij wel afvraag is hoe je die lightsaber er normaal uit krijgt zonder R2 op z'n kop te houden....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rtpcuEitkskWfbyTHe0hsfjK.jpg?f=user_large)
Wat ik mij wel afvraag is hoe je die lightsaber er normaal uit krijgt zonder R2 op z'n kop te houden....
Iemand nog een leuke opvolger en/of met zelfde bijltje gehakt? Ik vind het wel weer leuk om een leuke build te kopen maar ik kom niet verder omdat ik heel specifiek zit te kijken. Ik heb alle 3 de auto's (Porsche, Bugatti en Lamborghini), verder die Ducati maar heb niet het idee dat er snel een opvolger gaat komen.
Heb ook naar die CADA auto's zitten kijken, maar op een of andere manier trekt me dat niet. De overige Lego builds zijn andere schaal toch (die witte Porsche en Ferrari)?
Heb ook naar die CADA auto's zitten kijken, maar op een of andere manier trekt me dat niet. De overige Lego builds zijn andere schaal toch (die witte Porsche en Ferrari)?
Mijn boefje is liev!
Land Rover Defender past qua Technics wel in hetzelfde straatje.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:20:
Iemand nog een leuke opvolger en/of met zelfde bijltje gehakt? Ik vind het wel weer leuk om een leuke build te kopen maar ik kom niet verder omdat ik heel specifiek zit te kijken. Ik heb alle 3 de auto's (Porsche, Bugatti en Lamborghini), verder die Ducati maar heb niet het idee dat er snel een opvolger gaat komen.
Anders de Liebherr R9800 of de CAT D11 maar dat is meer 'werktuig' en weet niet of dat je ook aanspreekt.
De Porsche RSR en Ferrari zijn van andere schaal maar vooral stuk minder 'technisch' van binnen dus vergeleken met de rest stuk minder uitdaging.
Is die omgevallenvhal schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:33:
Het heeft een paar maanden geduurd ivm andere prioriteiten maar hij is eindelijk klaar
[Afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Helemaal eens met de aanbeveling van @Superhuuper.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:20:
De RSR en de Ferrari zijn grappig maar absoluut niet van hetzelfde kaliber als de Sian, Chiron en GT3 RS.
Hou je van grote builds dan zijn de Liebherr R9800 en de D11 CAT echt super gaaf om te bouwen. Ondanks ik niet veel heb met zulke machines zijn de builds wel heel leuk om te doen.
Ik heb ook wat CADA auto's gehad van het Chinese spul maar kan dit echt niet aanraden. Is gewoon troep vergeleken bij echt LEGO. Kwaliteit is vele malen minder en daar ga je jezelf echt aan storen tijdens het bouwen.
M3P 24'
Schiet me net te binnen dat ik de 42128 en 42129 ook nog in de backlog heb liggenVissa66 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:16:
[...]
Helemaal eens met de aanbeveling van @Superhuuper.
De RSR en de Ferrari zijn grappig maar absoluut niet van hetzelfde kaliber als de Sian, Chiron en GT3 RS.
Hou je van grote builds dan zijn de Liebherr R9800 en de D11 CAT echt super gaaf om te bouwen. Ondanks ik niet veel heb met zulke machines zijn de builds wel heel leuk om te doen.![]()
Ik heb ook wat CADA auto's gehad van het Chinese spul maar kan dit echt niet aanraden. Is gewoon troep vergeleken bij echt LEGO. Kwaliteit is vele malen minder en daar ga je jezelf echt aan storen tijdens het bouwen.

Hier dus nog geen bouw-ervaring mee maar ook deze lijken me ook beide interessanter dan de RSR en de Ferrari
Ik wil niet zo stellig zijn. De kwaliteit is meestal best ok, zeker als je een set op basis van een MOC koopt. Maar ik hou na het bouwen van zo'n nep Lego model zo'n onbevredigd gevoel over. Dat heb ik bij het bouwen van een MOC ook vrij vaak. Dan zitten sommige dingen bijv zo fragiel in elkaar, of het past net (niet) lekker bij elkaar. Bij Lego zouden er nog een paar slagen overheen gegaan zijn om dat te perfectioneren. En daarom zijn de Lego modellen duurder lijkt me.Vissa66 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:16:
Bijv, ik heb de groene Jeep rubicon. Daarvan haakt de vooras vaak achter het chassis en zijn de A-pillars net iets te kort, waardoor je het asje blijft zien, of het dak zit schuin omlaag. Of bij de rode italian supercar van CaDA gaat de voorklep onrelasistisch open met een mechanisme wat op 2 plekken scharniert. Of de paarse Aston Martin GT3 waarvan de spoiler niet goed werkt. En de tandwielen van de stuurinrichting grijpen net wel/niet in elkaar. Allemaal dingen die Lego gefixt zou hebben, maar bij de nepperds 'goed genoeg' zijn. En in de praktijk is het ook goed genoeg, want hoeveel speel je nou echt met dat soort grote modellen
Aan de andere kant, ik heb ook de Lego 8297 en daarvan gaat de hoogteverstelling van de assen niet echt soepel, dus ook daar kan nog wat aan geschaaft worden. Ook heb ik van de 3 supercars allemaal de pimp-my-build staan omdat er nog verbeteringen mogelijk waren, dus ook Lego zelf is niet feilloos. Bij de Chiron waren de deuren echt waardeloos, bij de Sian de achterspoiler (zakte altijd omlaag) en bij de Porsche had je het probleem met de versnellingsbak (1-3-4-2 meen ik). Maar goed dat er Rebrickable is
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb hetzelfde probleem gehad. Eigenlijk alleen maar Architecture serie en space hier echter kunnen mij de ieuwe architecture serie toevoegingen en de andere space sets niet bekoren. Dus toen laatst die grote ninja go set werd getoond dacht.. Die koop ik. Ik heb verder helemaal niks met/van Ninja go dus het kan ook tegenvallen maar dat weet ik pas als ik het gemaakt heb. Mocht het nou niks zijn dan ga ik hem weer verkopen.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:20:
Mja dit. Die architectuur sets heb ik ook naar zitten kijken, maar vind zo'n grote auto gewoon tof. Een leuke motor is er ook niet AFAIK. Dan kom je weer met MOC/nep/namaak uit.Webgnome schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:10:
[...]
Heb hetzelfde probleem gehad. Eigenlijk alleen maar Architecture serie en space hier echter kunnen mij de ieuwe architecture serie toevoegingen en de andere space sets niet bekoren. Dus toen laatst die ninja grote ninja go set werd getoond dacht.. Die koop ik. Ik heb verder helemaal niks met/van Ninja go dus het kan ook tegenvallen maar dat weet ik pas als ik het gemaakt heb. Mocht het nou niks zijn dan ga ik hem weer verkopen.
Mijn boefje is liev!
Hopelijk richting zomer 22' weer een nieuwe 1:8 super/hypercar.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:15:
[...]
Mja dit. Die architectuur sets heb ik ook naar zitten kijken, maar vind zo'n grote auto gewoon tof. Een leuke motor is er ook niet AFAIK. Dan kom je weer met MOC/nep/namaak uit.

M3P 24'
Is daar al iets van bekend, of en welke dat zou gaan zijn?Vissa66 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:19:
[...]
Hopelijk richting zomer 22' weer een nieuwe 1:8 super/hypercar.
Mijn boefje is liev!
Volgens mij niet. De cyclus is tot nu toe elke 2 jaar geweest dus ik hoop dat Lego volgend jaar met een nieuwe set komt.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:21:
[...]
Is daar al iets van bekend, of en welke dat zou gaan zijn?
M3P 24'
@Webgnome Ik denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen! Zelf heb ik ook niet zoveel met het thema Ninjago, maar die gebouwen schaar ik onder de leukste Lego-bouwwerken die er zijn!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Er gaan foto’s rond van een inside grapje bij Lego waarbij ze ooit een Lego bikini foto hebben gemaakt met een model. Best een leuke dame vondst 

https://www.flickr.com/ph...list-Z3Hu2c-YZYVw9-BWEcCC

Bij de Landrover ging het om een launch model, bij de Sian ook. De Chiron was een jaar of 2 op de markt voordat de Lego set uitkwam, dus de trend lijkt te gaan naar hypercars die net geintroduceert zijn. Dus ik hoop dat Ferrari volgend jaar een hypercar aangekondigt, samen met een Lego 1:8 model. Al zou geel wel mooier staan tussen de andere kleuren dan rood IMHO. Of misschien komt er iets moois van Rimec, die zijn gefuseert met Bugatti (of andersom).JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:21:
[...]
Is daar al iets van bekend, of en welke dat zou gaan zijn?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hoelang zou het duren voordat de SJW's daar schande van gaan spreken?ggj87 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:15:
Er gaan foto’s rond van een inside grapje bij Lego waarbij ze ooit een Lego bikini foto hebben gemaakt met een model. Best een leuke dame vondst
[Afbeelding]
@ggj87 Dat verhaal (en de foto) heb ik ook al eens langs zien komen. Het schijnt nogal een gepriegel te zijn geweest om de bikini heel te houden waardoor de photoshoot erg lang duurde en niet echt comfortabel was voor het model.
Misschien dat de foto ooit nog vrouwelijke AFOL's inspireert om iets vergelijkbaars te maken
(of mannelijke, whatever floats your boat)
Misschien dat de foto ooit nog vrouwelijke AFOL's inspireert om iets vergelijkbaars te maken
Of McLaren, als die gekocht worden door Audi.zonoskar schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:16:
[...]
Bij de Landrover ging het om een launch model, bij de Sian ook. De Chiron was een jaar of 2 op de markt voordat de Lego set uitkwam, dus de trend lijkt te gaan naar hypercars die net geintroduceert zijn. Dus ik hoop dat Ferrari volgend jaar een hypercar aangekondigt, samen met een Lego 1:8 model. Al zou geel wel mooier staan tussen de andere kleuren dan rood IMHO. Of misschien komt er iets moois van Rimec, die zijn gefuseert met Bugatti (of andersom).

Rimac heeft de rechten op de naam Bugatti gekregen van VW. In ruil daarvoor levert Rimac veel technische (EV) kennis aan VW.zonoskar schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:16:
[...]
...Of misschien komt er iets moois van Rimec, die zijn gefuseert met Bugatti (of andersom).
Bugatt's maken is verliesgevend voor VW, het was puur een marketings/prestigedingetje.
De technische kennis van Rimac is VW erg veel waard, het zou hen veel te veel tijd, en dus geld, gekost hebben om dat zelf allemaal ontwikkeld te hebben. En als je geld zat hebt, dan koop je gewoon die kennis.
Aan de andere kant kan Rimac nu een heeeeele interessante nieuwe auto hypercar lanceren,....met het Bugatti-logo (wel benieuwd wat dat dan doet met hun net geintroduceerde Nevera...of zou die ge-rebrand worden naar Bugatti Nevera?)
Tot zover de achtergrond info. Back to the bricks!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
De prikkende Lego an sich lijkt me al niet zo comfortabel voor het modelErikT738 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:35:
@ggj87 Dat verhaal (en de foto) heb ik ook al eens langs zien komen. Het schijnt nogal een gepriegel te zijn geweest om de bikini heel te houden waardoor de photoshoot erg lang duurde en niet echt comfortabel was voor het model.
Op basis van plantbladeren (2417) zie ik best mogelijkheden.Misschien dat de foto ooit nog vrouwelijke AFOL's inspireert om iets vergelijkbaars te maken![]()
Die trein is echt nice, wilde men zoon ook graag hebben, maar die prijzen zijn nu absurd.. Geen Home Alone huis voor jou?SunnieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:11:
Kerstdorp van dit jaar is af..
Volgend jaar eens bedenken waar die dan komt te staan, als ik de eettafel weer nodig heb
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nee, die is volgens mij veel te groot in verhouding met de andere huisjesSecsytime schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:17:
[...]
Die trein is echt nice, wilde men zoon ook graag hebben, maar die prijzen zijn nu absurd.. Geen Home Alone huis voor jou?
22H1 zit de BMW M1000 RR K66 (42130) van haast 2000 stukjes, 18+ en 1:5. Ben ik ook wel benieuwd naarVissa66 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:19:
[...]
Hopelijk richting zomer 22' weer een nieuwe 1:8 super/hypercar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De instructies voor de alternative builds van Brickative zijn beschikbaar.
:strip_exif()/f/image/IS4rxITTbDU3naxBOS9U9F4H.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ik deze zeker een keer ga bouwen! Er is een versie van dit gebouw waar je wat extra onderdelen voor nodig hebt, maar ook een versie waarmee je genoeg hebt aan de originele set. Op hun FB-pagina hebben ze gezegd dat ze meer alternative builds willen gaan maken komende tijd. Ik ben heel benieuwd!
:strip_exif()/f/image/IS4rxITTbDU3naxBOS9U9F4H.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ik deze zeker een keer ga bouwen! Er is een versie van dit gebouw waar je wat extra onderdelen voor nodig hebt, maar ook een versie waarmee je genoeg hebt aan de originele set. Op hun FB-pagina hebben ze gezegd dat ze meer alternative builds willen gaan maken komende tijd. Ik ben heel benieuwd!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Iemand deze al gezien; https://rebrickable.com/m...ncia-stratos-stradale-hf/
Ik vind m er een beetje gedrongen uitzien of ligt dat aan de foto's ?
Ik vind m er een beetje gedrongen uitzien of ligt dat aan de foto's ?
Daily driver; MB R171 SLK280
Lol, alsof ik mijn eigen verzameling zieSunnieNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:11:
Kerstdorp van dit jaar is af..
Ik zelf was ook van plan dit jaar 76388 Zweinsveld™ Dorpsbezoek er in op te nemen maar moet toch zeggen dat het wel iets meer kerst uitstraling mag krijgen, voornamelijk de herberg vind ik wat aan de grauwe kant in verhouding met de rest.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik vind ze alleen veel te duur voor die 1200 stenen moc en dan 12 euro vragen. Dat is ook >10 procent nieuwprijs van de set.Jakkus schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:46:
De instructies voor de alternative builds van Brickative zijn beschikbaar.
[Afbeelding]
Deze lui baten dit inmiddels commercieel uit, dat mag natuurlijk maar ik ga dit er niet voor betalen.
Even wat bakjes gekocht om de Sian te demonteren.
:strip_exif()/f/image/zFHpzGDRqM7yDbPRdcE6CtiT.jpg?f=fotoalbum_large)
@meesje ondertussen ook de 911 weten te bemachtigen
:strip_exif()/f/image/zFHpzGDRqM7yDbPRdcE6CtiT.jpg?f=fotoalbum_large)
@meesje ondertussen ook de 911 weten te bemachtigen
@Toppe Nice! Belangrijke
info laat je achterwege: prijs, nieuw/2ehands.
Uit elkaar halen…. Ik zie nu al op tegen de Defender. Niet voor niks ligt deze al maanden (in een curver box) op zolder.
Uit elkaar halen…. Ik zie nu al op tegen de Defender. Niet voor niks ligt deze al maanden (in een curver box) op zolder.
Via marktplaats in uitstekende staat. Één keer gebouwd en weer uit elkaar gehaald. €300meesje schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:18:
@Toppe Nice! Belangrijkeinfo laat je achterwege: prijs, nieuw/2ehands.
Je gaat overigens als een speer, zowel kopen als bouwen. Je hebt nog geen ruimtegebrek?Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:25:
[...]
Via marktplaats in uitstekende staat. Één keer gebouwd en weer uit elkaar gehaald. €300
Jawel. En helemaal omdat we in een tijdelijke woning zitten. Eerdaags maar even een stellingkast halen ofzomeesje schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:27:
[...]
Je gaat overigens als een speer, zowel kopen als bouwen. Je hebt nog geen ruimtegebrek?
Maar ja, koop wel wat teveel
Vanmiddag de Volvo kieptruck gehaald, zit al bijna in elkaar
[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 22-11-2021 19:37 ]
Have fun! Is een gave build. Als hij in elkaar zit wel oppassen, had net 2 stukjes in m’n hand die ik niet kan plaatsenbvsteyn schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:46:
Vandaag binnengekomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu nog bezig met de Assembly Square en krijg voor mijn verjaardag nog de Garage op de Hoek. Ben wel weer ff zoet. Zit nu toch in quarantaine aangezien de oudste vanochtend een positieve test had..
De Volvo leek me eerst helemaal niks, maar toen ik las dat ie ook een versnellingsbak had, vond ik ‘m wel interessant. Afgelopen weekend voor 140 euro bij bol.com was natuurlijk geen verkeerde prijs.Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:35:
[...]
Jawel. En helemaal omdat we in een tijdelijke woning zitten. Eerdaags maar even een stellingkast halen ofzo![]()
Maar ja, koop wel wat teveel
Vanmiddag de Volvo kieptruck gehaald, zit al bijna in elkaar
Precies. Zelfde actie gebruikt. Ben benieuwd, tot nu toe draaien de voor en achter wielen contra van elkaar…meesje schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:13:
[...]
De Volvo leek me eerst helemaal niks, maar toen ik las dat ie ook een versnellingsbak had, vond ik ‘m wel interessant. Afgelopen weekend voor 140 euro bij bol.com was natuurlijk geen verkeerde prijs.
Bouw vind ik tikkeltje saai
Vandaag meteen aan de Land Rover begonnen en stap 1 van 4 zit in elkaar. Dat lijkt er technisch meer op, beetje vergelijkbaar met de rode kraan ervaring. Maakt de technic porsche ook meteen nog meer een afknapper, blij dat ik die verkocht heb.
Onderweg nog een kleine extra uitdaging gekregen, trok iets te hard aan een differentieel waardoor een 24 tandwiel los van de as kwam op een onmogelijke plek. Kwartiertje mee bezig geweest om die weer op zijn plaats te krijgen, gelukkig niet alles uit elkaar hoeven halen. Begrijp nu wel dat het allemaal nauw luistert bij deze build
Onderweg nog een kleine extra uitdaging gekregen, trok iets te hard aan een differentieel waardoor een 24 tandwiel los van de as kwam op een onmogelijke plek. Kwartiertje mee bezig geweest om die weer op zijn plaats te krijgen, gelukkig niet alles uit elkaar hoeven halen. Begrijp nu wel dat het allemaal nauw luistert bij deze build
[ Voor 41% gewijzigd door Afas op 22-11-2021 21:18 ]
Ik vind de rode hijskraan, de land rover, maar ook de recente tow truck heel veel waar voor hun geld bieden.Afas schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:14:
Vandaag meteen aan de Land Rover begonnen en stap 1 van 4 zit in elkaar. Dat lijkt er technisch meer op, beetje vergelijkbaar met de rode kraan ervaring. Maakt de technic porsche ook meteen nog meer een afknapper, blij dat ik die verkocht heb.
De witte Porsche en rode Ferrari vind ik belachelijk duur voor wat je krijgt.
Als je die 42129 Zetros rallyetruck leuk vind dan is de 42099 misschien ook wat voor je?Superhuuper schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:25:
[...]
Schiet me net te binnen dat ik de 42128 en 42129 ook nog in de backlog heb liggen(cadeautjes voor de komende feestdagen, tijdje terug gekocht tijdens de 2e halve prijs + 20% kortingsactie bij Kruidvat).
Hier dus nog geen bouw-ervaring mee maar ook deze lijken me ook beide interessanter dan de RSR en de Ferrari
:strip_exif()/f/image/5bRD6Uc4Q967eWrCfvsdF1BJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook iets voor @JB ?
dat heb ik dus ook!Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:15:
[...]
Precies. Zelfde actie gebruikt. Ben benieuwd, tot nu toe draaien de voor en achter wielen contra van elkaar…
Weet nog niet of het aan de versnellingsbak ligt...
Had al eerder paar fouten gemaakt daar (serie half volgen en bouwen werkt niet

Tip die ik hier eerder las, de instructies niet uit het boek volgen, maar uit de app (ik doe het met het boek...)
Battle.net Spud#2543
Als ze nu verkeerd draaien is het goed. Net even aan de app gekoppeld en nu draaien ze wel goed.TepelStreeltje schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:34:
[...]
dat heb ik dus ook!
Weet nog niet of het aan de versnellingsbak ligt...
Had al eerder paar fouten gemaakt daar (serie half volgen en bouwen werkt niet), dus zit nu te kijken of ik kan vinden of alles goed zit...
Tip die ik hier eerder las, de instructies niet uit het boek volgen, maar uit de app (ik doe het met het boek...)
Bouwen uit een boek vindt ik makkelijker dan digitaal.
Totdat je echt gaat rijden...Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:15:
[...]
Precies. Zelfde actie gebruikt. Ben benieuwd, tot nu toe draaien de voor en achter wielen contra van elkaar…
De voorwielen draaien de tegenovergestelde richting op als de 4 achterwielen. Denk dat ik het diff van de voorwielen andersom moet zetten, maar volgens het boekje heb ik het goed gedaan...Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:35:
[...]
Als ze nu verkeerd draaien is het goed. Net even aan de app gekoppeld en nu draaien ze wel goed.
Bouwen uit een boek vindt ik makkelijker dan digitaal.
Volgens mij gaat de app er niets aan veranderen, zit mechanisch anders. Maar misschien dat jij dan een ander probleem hebt?
Battle.net Spud#2543
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked