Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 130 131 132 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:58
@HBSVDK Ik ben het met je eens, ik vind hem ook vrij prijzig. Meer dan ik verwacht had. Maar ja, niemand dwingt ons het te kopen, dus uitbuiten zou ik het niet noemen ;)
(De prijs is trouwens in dollars, niet in euro's, dat scheelt weer een heel klein beetje).

[Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 22-11-2021 22:21]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik wist dat het een forse set was.....maar dit is echt waanzin, wat een apparaat joh :D

“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 01:16
Sorry voor de spam. Wat is dit vet zeg!!

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 03:51
@Toppe jij gaat als een speer zeg :p

Heb de Sian nu bijna 2 weken in bezit en een aantal avonden rustig aan het bouwen geweest maar ben nog steeds met het eerste boek bezig :p

Echt genieten zeg. maar waar het vroeger altijd ging om geld gebrek gaat het nu om ruimte gebrek, juist de grote sets trekken mijn aandacht maar met een huis vol katten (vriendin heeft een Brits korthaar cattery) ben ik beperkt waar ik lego kan neerzetten :p

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• rdbruin
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05:08
bvsteyn schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:46:
Vandaag binnengekomen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog bezig met de Assembly Square en krijg voor mijn verjaardag nog de Garage op de Hoek. Ben wel weer ff zoet. Zit nu toch in quarantaine aangezien de oudste vanochtend een positieve test had.. :+
Geweldig! Vandaag ook hier bezorgd en de eerste foto is nagenoeg gelijk ☺️

Was alleen nergens meer mee bezig, dus alles los van de lambo en rustig aan de gang nu ☺️

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:50
ben ik nou de enge hier zonder sian?! :p

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 19:46
42erik schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 01:39:
Nee, hier ook geen Sian!

• gizmokat
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:05
Ik heb er ook geen een en gaat er ook niet komen, ik heb niet zo veel met technic modellen, om te bouwen zal het wel gaaf zijn, maar ik vind de modellen gewoon niet mooi en maak mijn modellen ook voor display, gelukkig maar anders wou ik nog meer lego :+ kopen en ik heb al zo veel gekocht.

• headhunter1985
  • Laatst online: 06:53
gizmokat schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 06:44:
[...]

Ik heb er ook geen een en gaat er ook niet komen, ik heb niet zo veel met technic modellen, om te bouwen zal het wel gaaf zijn, maar ik vind de modellen gewoon niet mooi en maak mijn modellen ook voor display, gelukkig maar anders wou ik nog meer lego :+ kopen en ik heb al zo veel gekocht.
Ik had altijd veel met technic. Totdat ik vorig jaar de threehouse heb gebouwd, wat ik echt mooi vond om te bouwen. Sinds bf 2020 ligt de witte liebher kraan nieuw in de doos.....nu the haunted house aan het bouwen.

• gizmokat
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:05
headhunter1985 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 06:58:
[...]

Ik had altijd veel met technic. Totdat ik vorig jaar de threehouse heb gebouwd, wat ik echt mooi vond om te bouwen. Sinds bf 2020 ligt de witte liebher kraan nieuw in de doos.....nu the haunted house aan het bouwen.
Haunted house heb ik ook zelf ook, goeie keus ik vind hem echt gaaf zowel om te bouwen en om naar te kijken, ben op dit moment bezig met bouwen van het assembly sqaure, ben nu vooral verslaafd geraakt aan modulars en creator expert auto's

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:10

Toppe

Oké ✅

Toppe schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:11:
[...]

Nee. Want heb ze omgedraaid gehad, toen draaien ze alsnog beide in tegenovergestelde richting waardoor ik ze terug heb gezet zoals beschreven in de handleiding.

@TepelStreeltje zal morgen even foto voor je maken.
@TepelStreeltje
Als je hem ook zo hebt en de rest van de stappen juist gevolgd hebt zou het goed moeten komen.

Nee is ook een antwoord

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:50
rdbruin schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:43:
[...]

Geweldig! Vandaag ook hier bezorgd en de eerste foto is nagenoeg gelijk ☺️
[Afbeelding]

Was alleen nergens meer mee bezig, dus alles los van de lambo en rustig aan de gang nu ☺️
[Afbeelding]
Have fun!

Moet hier thuis bijna stiekem dit topic volgen. Gisteren zag vrouwlief dat ik hier zat te lezen...kwam vervolgens een grote zucht en de opmerking; "Niet meer Lego, toch?" O-)

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:47
Ikzelf ook niet hoor. Technic spreekt mij persoonlijk gewoon niet aan.

En dat is het leuke van dit Grote Lego topic: we houden allemaal van Lego maar kijken er vanuit verschillende invalshoeken naar. Er zijn MOC ontwerpers/bouwers, er zijn Technic fans, er zijn Creator Expert auto verzamelaars, er zijn Modular verzamelaars, LEGO Star Wars fanaten, Architecture liefhebbers... En natuurlijk flinke overlap ertussen.

Er zijn Lego puristen die Lego verkopen bijna als een doodzonde zien, en er zijn anderen die bij een goede aanbieding de set 2x kopen om die 2e later met winst weer te verkopen om de eigen collectie mee te financieren. Het komt hier allemaal langs. :)

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:17
Haay schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:28:
[...]

Ikzelf ook niet hoor. Technic spreekt mij persoonlijk gewoon niet aan.

En dat is het leuke van dit Grote Lego topic: we houden allemaal van Lego maar kijken er vanuit verschillende invalshoeken naar. Er zijn MOC ontwerpers/bouwers, er zijn Technic fans, er zijn Creator Expert auto verzamelaars, er zijn Modular verzamelaars, LEGO Star Wars fanaten, Architecture liefhebbers... En natuurlijk flinke overlap ertussen.

Er zijn Lego puristen die Lego verkopen bijna als een doodzonde zien, en er zijn anderen die bij een goede aanbieding de set 2x kopen om die 2e later met winst weer te verkopen om de eigen collectie mee te financieren. Het komt hier allemaal langs. :)
Helemaal mee eens. De laatste jaren heb ik veel Technic gebouwd, waaronder de MB Arocs, de grote rode kraan, de Claas Xerion, de betonmixer en autotransporter. Omdat het toch wel weer kriebelde, en mijn zoontje de nodige Lego City gaat krijgen voor zijn verjaardag en van de Sint ben ik gaan kijken naar niet-Technics sets. Heb getwijfeld over de Assembly Square (vond ik toch aan de prijs), garage op de hoek en het Home Alone huis. Die laatste vind ik echt gaaf omdat ik de film ook geweldig vind, maar die is nergens te krijgen en ook behoorlijk aan de prijs.

Maar nu heeft een insider in het pietenhuis mij laten weten dat Sint in petto heeft om mij de Space Shuttle 10283 te geven. Dus weer meer met de lego blokjes i.p.v. Technics en ook weer veel interessante bouwtechnieken. Heb er zin in.

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-11 16:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:33:
[...]

@TepelStreeltje
Als je hem ook zo hebt en de rest van de stappen juist gevolgd hebt zou het goed moeten komen.

[Afbeelding]
zo zit die bij mij ook, maar als ik em laat rijden, blokkeert hij. denk toch dat ik de bak ff goed na moet kijken...

• rdbruin
bvsteyn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:22:
[...]

Have fun!

Moet hier thuis bijna stiekem dit topic volgen. Gisteren zag vrouwlief dat ik hier zat te lezen...kwam vervolgens een grote zucht en de opmerking; "Niet meer Lego, toch?" O-)
Haha thanks!
Gaat hier gelukkig (nog) niet zo. Sterker nog; mijn vriendin wilde me deze cadeau doen. Alleen was ik te snel met bestellen van de week tijdens de aanbieding bij Bol.

• rdbruin
gizmokat schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 06:44:
[...]

Met de meeste Technic modellen heb ik ook niet zo veel. Dit is er wel een uitzondering op.
Koop meestal meer City en Modulars ed. voor in de stad.
Hounted house staat hier ook nog hoog op het verlanglijstje.

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19:46
Afas schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:14:
Vandaag meteen aan de Land Rover begonnen en stap 1 van 4 zit in elkaar. Dat lijkt er technisch meer op, beetje vergelijkbaar met de rode kraan ervaring. Maakt de technic porsche ook meteen nog meer een afknapper, blij dat ik die verkocht heb.

Onderweg nog een kleine extra uitdaging gekregen, trok iets te hard aan een differentieel waardoor een 24 tandwiel los van de as kwam op een onmogelijke plek. Kwartiertje mee bezig geweest om die weer op zijn plaats te krijgen, gelukkig niet alles uit elkaar hoeven halen. Begrijp nu wel dat het allemaal nauw luistert bij deze build :D
Ja erg herkenbaar. Heb zelf de landrover ook in elkaar gezet. Je bent er lekker lang mee bezig omdat je halverwege erachter komt dat er een klein tandwiel niet goed zit en weer uit elkaar moet het ding. Heerlijke build. Ik ga denk ik de rode kraan ook proberen of toch het Colosseum

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mark777 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:59:
[...]

Ja erg herkenbaar. Heb zelf de landrover ook in elkaar gezet. Je bent er lekker lang mee bezig omdat je halverwege erachter komt dat er een klein tandwiel niet goed zit en weer uit elkaar moet het ding. Heerlijke build. Ik ga denk ik de rode kraan ook proberen of toch het Colosseum
De rode kraan is erg tof om te doen! Vooral die mast zit erg stevig in elkaar.

Nee is ook een antwoord

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03:01
mark777 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:59:
[...]

Ik heb Camp Nou laatst gebouwd, daar vond ik persoonlijk echt zeer weinig aan. Je bent continu, bijna, hetzelfde in elkaar aan het zetten. Collosseum is eenzelfde build als Camp Nou wat dat betreft.

Ik ben er geen liefhebber van. Repetitief bouwen. Maar misschien dat het jou wel aanspreekt. :)

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:50
Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:58:
[...]

De rode kraan is erg tof om te doen! Vooral die mast zit erg stevig in elkaar.
De rode kraan staat ook nog op mijn lijstje qua aanschaf. O-)
Wordt dan wel 2dehands..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

bvsteyn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:41:
[...]

De rode kraan staat ook nog op mijn lijstje qua aanschaf. O-)
Wordt dan wel 2dehands..
Beetje zoeken dan vindt je ze wel. Alleen opletten dat ze echt compleet zijn ;)

Nee is ook een antwoord

• Okasha
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Heb net de Mercedes Arocs afgerond 42043. Mijn eerste marktplaats build, viel niet tegen. Het ding is écht enorm. De functies werken OK-ish. Vrij traag, maar het werkt allemaal wel. Vond het een leuke build om te maken en de staat is goed.

Wat is jullie ervaring nu met stukjes die missen? Alle kritieke 42043 stukjes waren er, in totaal had ik wel 7 stukjes die ontbraken, gelukkig allemaal stukken die ik zelf wel op voorraad had, maar dus wel ten kostte van andere dozen, paar ringen, een balkje en 2 tandwieltjes. Toch wel balen, want dat moet ik dus nu gaan bestellen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Heb de Volvo dumptruck in elkaar. Leuke build maar zeker niet heel spannend.

Dit steentje even loshalen (midden onder de accu) en dan kan je de 2 motor kabels er achter leggen en het blokje weer terug klikken. Zijn je kabels wat netter weg gewerkt.

[Voor 37% gewijzigd door Toppe op 23-11-2021 14:05]

Nee is ook een antwoord

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Okasha schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:51:
Heb net de Mercedes Arocs afgerond 42043. Mijn eerste marktplaats build, viel niet tegen. Het ding is écht enorm. De functies werken OK-ish. Vrij traag, maar het werkt allemaal wel. Vond het een leuke build om te maken en de staat is goed.

Wat is jullie ervaring nu met stukjes die missen? Alle kritieke 42043 stukjes waren er, in totaal had ik wel 7 stukjes die ontbraken, gelukkig allemaal stukken die ik zelf wel op voorraad had, maar dus wel ten kostte van andere dozen, paar ringen, een balkje en 2 tandwieltjes. Toch wel balen, want dat moet ik dus nu gaan bestellen.
Dit ga je niet tegen. Zelf twee sets gekocht via Marktplaats en toen ik begon met de eerste set kwam ik een aantal eenvoudige steentjes te kort. Uiteindelijk uit de Liebherr kunnen halen maar een deel van die stenen had ik weer over bij de bouw van de tweede set.

Ondertussen ga ik ook wat reserve onderdelen bestellen. Z’n tandwiel heeft wellicht ook geen eeuwig leven :)

Nee is ook een antwoord

• emieltenberge
  • Laatst online: 25-11 08:55
het bouwen van de MOC Friends Appartment gemaakt door LegoArtisan kan beginnen :D

2x lego 21319 en 1x 10292 + nog ca 1000 overige blokjes voorgesorteerd

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

met die blacksale korting heb ik t serieus overwogen, maar 'must resist' anders is het einde zoek hier (als ook nog aan technics ga beginnen :+)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Inderdaad. Heb zelf soms ook dat ik een model afgebroken heb en in zakjes gestopt en bij het opnieuw opbouwen kom je dan ook blokjes tegen die verdwenen zijn. Soms gebruikt in andere MOCs, soms gewoon verdwenen. Je denkt dus een compleet model te hebben, maar helaas.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
Ik heb zowel de Porsche als de Bugatti en zie geen reden om ook de Sian te kopen.
Het leukste deel om te bouwen is voor mij toch wel de technische kant (gearbox) en de gearbox van de Sian en de Bugatti tonen toch iets te veel overeenkomsten.
Ook verwacht ik dat een set van dit kaliber geen kleurafwijking heeft, dat is iets dat ik verwacht bij een (goedkope) clone-brand, maar niet bij Lego :|

• KrusT
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:17
Vandaag door de lagere prijs op Bol.com dan toch maar overstag gegaan om de Ghostbusters ECTO-1 (10274) aan te schaffen. :P
Zaterdag af te halen bij het postkantoor, en daarna de recentste film gaan zien.

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:08

rammes

koekebakker 1e klas

nu wil ik ook een Sian :+

Ik zou het doen!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sian staat hier ook in doos :P
Heb em ook paar weken geleden besteld, toen die 227 was (laagste prijs sinds ergens vorig jaar)
stond al tijd op de wish list, ik wachtte tot de prijs goed genoeg was.

@Toppe geen stickers geplakt?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TepelStreeltje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:23:
Sian staat hier ook in doos :P
Heb em ook paar weken geleden besteld, toen die 227 was (laagste prijs sinds ergens vorig jaar)
stond al tijd op de wish list, ik wachtte tot de prijs goed genoeg was.

@Toppe geen stickers geplakt?
Nee. Vindt stickers plakken beetje zonde van de tijd en niet in alle gevallen een verbetering. Ze moeten meer bedrukte stenen leveren als je het mij vraagt.

Doet je gearbox het al?

Nee is ook een antwoord

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:28:
[...]

Nee. Vindt stickers plakken beetje zonde van de tijd en niet in alle gevallen een verbetering. Ze moeten meer bedrukte stenen leveren als je het mij vraagt.

Doet je gearbox het al?
Vind de stickers hier bij de Volvo wel passen, bij de Heavy Tow Truck heb ik ze er ook af gelaten, zoals men hier ook al vaker zei, te schreeuwerig

nee, ga er vanavond nog ff mee stoeien :P Heb hem gisteren wel al voor een deel los gehaald, zodat ik kan kijken of ik ergens een fout heb gemaakt.

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:34

QuattroNL

It is I.

Ik vond de lage prijs laatst voor de Sian erg interessant en moest me erg inhouden want wil 'm graag hebben.
Ik hou wel van een gok dus ik vermoed/hoop/bid dat ie met BF nog een stukje lager geprijsd gaat worden.

En als dat niet zo blijkt te zijn dan wacht ik gewoon op de volgende 'laagste prijs ooit'.
(is met met de Chiron ook gelukt, na 5,5 jaar kwam ie heel even voor een zéér interessante prijs voorbij (lager dan de laagste prijs op BW) dus toen toegeslagen) :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

5,5 jaar? Zo lang is de Chiron niet in productie geweest. Ik heb hem voor 265 euro gekocht een tijdje terug.

[Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 23-11-2021 17:14]

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06:49
zonoskar schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:13:
5,5 jaar? Zo lang is de Chiron niet in productie geweest. Ik heb hem voor 265 euro gekocht een tijdje terug.
Ik heb hem vorig jaar gekocht bij Amazon Duitsland met korting op korting (kinder wens lijstje truuck) bij een verkoopwindow van 1 uur ongeveer voor 198 euro. Denk dat hij daar toen ook heeft toegeslagen.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Okasha schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:51:

Jaarlijks bij Bricklink van alles 100 bestellen. :P

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 26-11 16:15
almightyarjen schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:32:
Ik ben weer een stuk verder met de 2e kraan van de geautomatiseerde container terminal; er zit inmiddels beweging in de kraan :)

[YouTube: Automated lego train container terminal episode 31: first movement of 2nd crane]
Nice! Klopt het dat je gebruik maakt van de Powered Up Hub? Hierbij maak je voor de aansturing vast gebruik van Arduino?

Ik vond het eerder leuk om dezelfde Hub (heb hem van de 42099) en een soort gelijke Hub (die van de Lego Boost van mijn dochter) aan te kunnen sturen met een PlayStation controller. Zo heb ik eerder een ombouw van de 42099 gewoon kunnen gebruiken als een RC wagen en hetzelfde heb ik kunnen doen met haar Lego Boost robot :) Daarnaast heb ik zelf een Lego domino wagentje gemaakt die ik wederom middels controller kon laten sturen en rijden (middels de beweging van het rijden werden de domino steentjes uit een cartridge geduwd, rechtop gezet en naar buiten geduwd).

Nu heb ik echter een ander idee :P Voor mijn werk wil ik een soort 4dof platform op schaal nabouwen. De bewegingen die ik voor ogen heb zijn heave, pitch, roll en yaw. Gezien de werkelijkheid denk ik weg te komen met 3 cilinders (zodat het platform in zijn geheel omhoog / omlaag kan en naar iedere willekeurige hoek schuin kan staan) 1 aandrijving (om het platform te laten roteren) en een 360 graden koppeling om het platform in het midden op zijn positie te houden (ik denk aan een wheel joint omdat we irl ook zoiets gebruiken). 4 aandrijvingen zou daarbij perfect zijn, want dan kunnen ze alle 4 aangestuurd worden vanuit 1 hub.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is dat de cilinders natuurlijk los van elkaar werken indien ik deze met een controller bedien. Iedere beweging / positie zal ik op deze manier dus handmatig moeten ingeven in de controller. Nu maakt dat voor rotatie t.o.v. de hoogterichtingen nog niet zo uit, maar de cilinders onderling hebben uiteraard geen enkele connectie met elkaar.

Nu zou ik natuurlijk iedere mogelijke beweging afzonderlijk onder een knop kunnen zetten:
  • Cilinder 1 uit
  • Cilinder 1 in
  • Cilinder 2 uit
  • Etc.
  • Cilinder 1 & 2 uit
  • Cilinder 2 & 3 uit
  • Etc.
  • Cilinder 1 & 2 & 3 uit
  • Cilinder 1 & 2 & 3 in
Los van het gegeven dat ik dan waarschijnlijk knoppen tekort kom en dat mijn geheugen niet toereikend zou zijn welke knop nou ook alweer wat was hebben de cilinders dan nog altijd geen idee in welke positie ze staan. Stel Cilinder 1 staat helemaal uit, dan zou ik Cilinder 2 & 3 omhoog kunnen sturen maar iedere combinatie met Cilinder 1 erin niet. Dat is natuurlijk best een puzzel die te maken zou zijn, maar zou je daarvoor ook Arduino (met een hoop sensoren of andere terugmeldingen) aanbevelen?

Of denk je dat dit veel te complex wordt en kan ik het beter doen door gewoon iedere cilinder los aan te sturen en het zelf goed in de gaten te houden? >:)

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03:01
Hij is toch nog steeds in productie? Gaat er toevallig wel binnenkort uit.

Edit: Kwam 2018 uit, 3.5 jaar dus inderdaad. :)

[Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 23-11-2021 19:04]

• Okasha
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:50:
[...]

Jaarlijks bij Bricklink van alles 100 bestellen. :P
Haha ik kende dat Bricklink dus helemaal niet. Nu even account aangemaakt en even rond aan het neuzen.

De 42100 die ik zaterdag bestelde zou vandaag aankomen (moet komende zaterdag in de zak van Sint) maar Amazon heeft het vrij druk geloof ik. Vandaag zei Amazon nog dat hij vanavond zou komen, maar ondertussen is hij nog niet verzonden.. Hopelijk was ik niet te laat :)

• jadjong
  • Laatst online: 21:34
Okasha schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:02:
[...]

Haha ik kende dat Bricklink dus helemaal niet. Nu even account aangemaakt en even rond aan het neuzen.
Sorry.

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:34

QuattroNL

It is I.

Sorry, was wat te overdreven met het aantal jaren, hij is er 'pas' 3,5 jaar (de Assembly Square is er nu ruim 5 jaar, die had ik in m'n hoofd).

Ik kocht 'm idd met 15% extra korting op de toen al zeer lage prijs bij Amazon. Kwam uit op 194,-
Aangezien de adviesprijs van de Sian lager ligt dan die van de Chiron hoop ik op minimaal eenzelfde soort prijs voor de Sian :9

Zoals Max zegt: we gaan het zien 8)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

Joster schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:51:
[...]

Nice! Klopt het dat je gebruik maakt van de Powered Up Hub? Hierbij maak je voor de aansturing vast gebruik van Arduino?

Ik vond het eerder leuk om dezelfde Hub (heb hem van de 42099) en een soort gelijke Hub (die van de Lego Boost van mijn dochter) aan te kunnen sturen met een PlayStation controller. Zo heb ik eerder een ombouw van de 42099 gewoon kunnen gebruiken als een RC wagen en hetzelfde heb ik kunnen doen met haar Lego Boost robot :) Daarnaast heb ik zelf een Lego domino wagentje gemaakt die ik wederom middels controller kon laten sturen en rijden (middels de beweging van het rijden werden de domino steentjes uit een cartridge geduwd, rechtop gezet en naar buiten geduwd).

Nu heb ik echter een ander idee :P Voor mijn werk wil ik een soort 4dof platform op schaal nabouwen. De bewegingen die ik voor ogen heb zijn heave, pitch, roll en yaw. Gezien de werkelijkheid denk ik weg te komen met 3 cilinders (zodat het platform in zijn geheel omhoog / omlaag kan en naar iedere willekeurige hoek schuin kan staan) 1 aandrijving (om het platform te laten roteren) en een 360 graden koppeling om het platform in het midden op zijn positie te houden (ik denk aan een wheel joint omdat we irl ook zoiets gebruiken). 4 aandrijvingen zou daarbij perfect zijn, want dan kunnen ze alle 4 aangestuurd worden vanuit 1 hub.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is dat de cilinders natuurlijk los van elkaar werken indien ik deze met een controller bedien. Iedere beweging / positie zal ik op deze manier dus handmatig moeten ingeven in de controller. Nu maakt dat voor rotatie t.o.v. de hoogterichtingen nog niet zo uit, maar de cilinders onderling hebben uiteraard geen enkele connectie met elkaar.

Nu zou ik natuurlijk iedere mogelijke beweging afzonderlijk onder een knop kunnen zetten:
  • Cilinder 1 uit
  • Cilinder 1 in
  • Cilinder 2 uit
  • Etc.
  • Cilinder 1 & 2 uit
  • Cilinder 2 & 3 uit
  • Etc.
  • Cilinder 1 & 2 & 3 uit
  • Cilinder 1 & 2 & 3 in
Los van het gegeven dat ik dan waarschijnlijk knoppen tekort kom en dat mijn geheugen niet toereikend zou zijn welke knop nou ook alweer wat was hebben de cilinders dan nog altijd geen idee in welke positie ze staan. Stel Cilinder 1 staat helemaal uit, dan zou ik Cilinder 2 & 3 omhoog kunnen sturen maar iedere combinatie met Cilinder 1 erin niet. Dat is natuurlijk best een puzzel die te maken zou zijn, maar zou je daarvoor ook Arduino (met een hoop sensoren of andere terugmeldingen) aanbevelen?

Of denk je dat dit veel te complex wordt en kan ik het beter doen door gewoon iedere cilinder los aan te sturen en het zelf goed in de gaten te houden? >:)
Ik gebruik een ESP32, vergelijkbaar met arduino maar met standaard een bluetooth module aan boord welke communiceert met de control hub. Ik gebruik de Legoino library daarvoor. Google en gij zult de Github pagina vinden.

Wat bedoel je met "cilinder"? Als in een pneumatische cilinder of een linear actuator? Het beste kan je de laatste gebruiken omdat je die nauwkeurig kan positioneren. Een pneumaat is eigenlijk helemaal in of helemaal uit. In combinatie met een LA kan je dan een PoweredUp motor gebruiken welke een rotary encoder heeft. Die kan je uitlezen en op basis daarvan de stand van je LA bepalen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Afas
  • Registratie: juli 2020
  • Niet online
Stap 2 van de landrover is klaar en daarmee zit de meeste techniek er wel in. Vooralsnog lijkt het allemaal goed te werken maar echt weet ik dat pas als de bouw straks klaar is. Heb me er weer mee vermaakt vanavond :)

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:16
Je kunt de wielen er nu onder zetten en alles testen toch?

• Joster
almightyarjen schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:05:
[...]

Ik gebruik een ESP32, vergelijkbaar met arduino maar met standaard een bluetooth module aan boord welke communiceert met de control hub. Ik gebruik de Legoino library daarvoor. Google en gij zult de Github pagina vinden.
Ik zal er eens op zoeken inderdaad :Y)
Wat bedoel je met "cilinder"? Als in een pneumatische cilinder of een linear actuator? Het beste kan je de laatste gebruiken omdat je die nauwkeurig kan positioneren. Een pneumaat is eigenlijk helemaal in of helemaal uit. In combinatie met een LA kan je dan een PoweredUp motor gebruiken welke een rotary encoder heeft. Die kan je uitlezen en op basis daarvan de stand van je LA bepalen.
My bad, uiteraard doelde ik hier op de LA's. Aan de 3x LA heb ik 3x de XL PoweredUp motor hangen. Aangezien deze zoals je zegt zelf al een rotary encoder bevatten, is er dan ook echt een ESP32 voor nodig om daar iets mee te doen of zijn er simpelere manieren om deze uit te kunnen lezen en te gebruikten? Zoals bijvoorbeeld met BrickControllerV2 of de PowerdUp app van Lego zelf (https://racingbrick.com/l...p-customized-controllers/) ?

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 06:59

vhal

ಠ_ಠ

Nee al was ik wel even aan het twijfelen geslagen toen hij voor 220 weg ging. Maar ik heb de oranje Porsche nog in een dichte doos staan waar ik nog steeds aan moet beginnen. :X De Bugatti staat al weer een tijdje 'pimped' in de vitrinekast

STRAVA

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Weet iemand of het mogelijk is om via Bricklist snel parts te kunnen toevoegen met de bijbehorende kleur?

Ik heb een XML bestandje gevonden met onderdelen die ik nodig heb, heb hem alleen al 3x handmatig zitten intikken en klopt steeds niet.

Edit: het gaat om deze moc: https://rebrickable.com/m...for-42100-r-9800/#details

Via onderdelen alles toevoegen lukt niet omdat ik dan dik 1000+ onderdelen krijg ipv de 74 regels die ik nodig heb :(

[Voor 34% gewijzigd door Toppe op 24-11-2021 09:46]

Nee is ook een antwoord

• Vitruvius
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:20
Barracuday Bay staat nu officieel op uitverkocht op de site van LEGO. Dat was wel een hele korte doorlooptijd, maar met alle releases van LEGO IDEAS de laatste tijd snap ik dat er keuzes gemaakt worden.
De prijs zal wel door het dak gaan, sinds augustus (uitkomst EOL lijst) nog een aantal keer kort verkrijgbaar geweest. Maart 2020 - Augustus 2021 is wel een korte tijd voor zo'n set. Had 'm nog wel een jaartje gegeven.

• Dagg
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik heb eigenlijk wel zin in de Lego Black Friday en Cyber Monday van aankomend weekend met de verschillende GWP’s. Misschien maar eens langs gaan voor de Winnie de Poeh ondermeer.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:43:
Weet iemand of het mogelijk is om via Bricklist snel parts te kunnen toevoegen met de bijbehorende kleur?

Ik heb een XML bestandje gevonden met onderdelen die ik nodig heb, heb hem alleen al 3x handmatig zitten intikken en klopt steeds niet.

Edit: het gaat om deze moc: https://rebrickable.com/m...for-42100-r-9800/#details

Via onderdelen alles toevoegen lukt niet omdat ik dan dik 1000+ onderdelen krijg ipv de 74 regels die ik nodig heb :(
Werkt deze niet: https://rebrickable.com/u...68ed4c/?expire=1637751503

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

Joster schreef op woensdag 24 november 2021 @ 06:52:
is er dan ook echt een ESP32 voor nodig om daar iets mee te doen of zijn er simpelere manieren om deze uit te kunnen lezen en te gebruikten? Zoals bijvoorbeeld met BrickControllerV2 of de PowerdUp app van Lego zelf (https://racingbrick.com/l...p-customized-controllers/) ?
Geen idee, die gebruik ik niet en heb ik geen ervaring mee. @AppieNL misschien?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nee is ook een antwoord

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb die naar bricklink geupload en krijg een nette wanted list met 74 unique parts.

[Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 24-11-2021 11:06]

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Als ik op de link klik krijg ik ook een XML met 'needed extra parts'

Discogs

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@zonoskar @ReVision. thuis even proberen op een vaste machine. Thanks!

Nee is ook een antwoord

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:51
almightyarjen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:01:
[...]

Geen idee, die gebruik ik niet en heb ik geen ervaring mee. @AppieNL misschien?
@Joster
Ik moest even terug lezen wat je precies wil.

Met brickcontroller 2 app kan je elke soort Bluetooth controller (in principe) koppelen. Hier kan je dus elke motor apart aansturen, maar ook meerdere tegelijk. En ook een sequence is in te stellen (geen ervaring mee, maar hij staat er als optie).

In theorie kan dit ook in de PoweredUp app, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, want het start sinds een recente app update hier niet meer op :')

Om echt een LA2 en 3 te laten sturen en LA1 niks te laten doen, kan met PoweredUp. De Liebherr 42100 arm is hier een voorbeeld van, die de arm naar een gewenste positie beweegt aan de hand van alle betrokken motors nadat jij de positie hebt bepaald in de Control+ app van die set. Dit vergt wellicht wat programmeren (wat in theorie kan in de PoweredUp app). Maar wat je ook kan proberen is om de motor layout van de Liebherr 42100 te faken (door alles zo aan te sluiten als in de set mbt exact dezelfde motors op dezelfde ports) en dan kijken hoe ver je komt. Als je pech hebt, moet je er ook de tweede hub van de set bij faken, anders start de Control+ voor die set gewoon niet.

Misschien handiger om gewoon eerst rond te neuzen in de brickcontroller 2 app hoe ver je komt met bepaalde settings voor motors gebruiken.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou nog ééntje dan......een "Trackfender" :P ....aangezien er hier een aantal zijn die dit wel waarderen.......met in elk geval als basis de standaardkleurtjes van de 42110.

Bij mij trekt die link een pdf XML open, samsung tablet, fwiw :)

“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work” - Thomas Edison

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:58
Vitruvius schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:33:
Barracuday Bay staat nu officieel op uitverkocht op de site van LEGO. Dat was wel een hele korte doorlooptijd, maar met alle releases van LEGO IDEAS de laatste tijd snap ik dat er keuzes gemaakt worden.
De prijs zal wel door het dak gaan, sinds augustus (uitkomst EOL lijst) nog een aantal keer kort verkrijgbaar geweest. Maart 2020 - Augustus 2021 is wel een korte tijd voor zo'n set. Had 'm nog wel een jaartje gegeven.
Hij is afgelopen maanden inderdaad ook nog wel verkrijgbaar geweest bij Lego. Maar het zat er al een tijdje aan te komen dat hij eruit ging. Volgens mij zijn Ideas-sets vaak maar zo'n anderhalf - twee jaar te koop bij Lego, tenzij dat wordt verlengd zoals bij het Boomhuis.

Ik heb zelf nu plannen voor een andere ideas-set, de Sesamstraat-set: die heb ik pas via marktplaats gekocht, en nu heb ik er afgelopen week goedkoop nog een gekocht zonder minifigs. Op Rebrickable staat een leuke MOC die je daarvan kunt maken! Die wil ik denk ik na gaan bouwen, met wat kleine aanpassingen (ik vind bijvoorbeeld de ramen van het kleine gebouwtje niet zo mooi geplaatst). En als die niet bevalt kan ik er altijd nog zelf iets van gaan maken!

[Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 24-11-2021 12:17]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Joster
AppieNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:28:
[...]

@Joster
Ik moest even terug lezen wat je precies wil.

Met brickcontroller 2 app kan je elke soort Bluetooth controller (in principe) koppelen. Hier kan je dus elke motor apart aansturen, maar ook meerdere tegelijk. En ook een sequence is in te stellen (geen ervaring mee, maar hij staat er als optie).
Dat eerste en tweede wist ik inderdaad. Daarmee is het me gelukt om m'n 42099 moc en het Domino voertuigje aan te sturen. Een sequence ben ik daarin nog niet tegen gekomen, maar daar zal ik eens naar zoeken en er wat mee proberen :)
In theorie kan dit ook in de PoweredUp app, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, want het start sinds een recente app update hier niet meer op :')
Ghehe.
Om echt een LA2 en 3 te laten sturen en LA1 niks te laten doen, kan met PoweredUp. De Liebherr 42100 arm is hier een voorbeeld van, die de arm naar een gewenste positie beweegt aan de hand van alle betrokken motors nadat jij de positie hebt bepaald in de Control+ app van die set. Dit vergt wellicht wat programmeren (wat in theorie kan in de PoweredUp app).
Dat was ook mijn gedachte ja. De PowerdUp app geeft wat vrijheden qua programmeren, zal daar ook eens mee gaan stoeien :Y)

[qupte]Maar wat je ook kan proberen is om de motor layout van de Liebherr 42100 te faken (door alles zo aan te sluiten als in de set mbt exact dezelfde motors op dezelfde ports) en dan kijken hoe ver je komt. Als je pech hebt, moet je er ook de tweede hub van de set bij faken, anders start de Control+ voor die set gewoon niet.[/]

Deze laat ik dan even gaan, want ik vind de Control+ app wel heel beperkend en het lijkt me omslachtig om iets totaal anders aan te gaan sluiten en werkend te krijgen in de "Control+ 42100 omgeving".
Misschien handiger om gewoon eerst rond te neuzen in de brickcontroller 2 app hoe ver je komt met bepaalde settings voor motors gebruiken.
Yes, dit ja :) Is ook een heel topic op Eurobricks wat over deze app gaat en daar heb ik al meerdere posts gezien over positions en encoders, dus ik ga daar maar eens even induiken. Thanks!

• Afas
  • Registratie: juli 2020
  • Niet online
Vitruvius schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:33:
Die ligt nog in de doos op zolder bij mij. Gelukkig net op tijd gekocht een paar maanden geleden

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-11 14:50

Soggney

Zeekomkommer

Afas schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:45:
[...]

Die ligt nog in de doos op zolder bij mij. Gelukkig net op tijd gekocht een paar maanden geleden
Oh die heb ik niet lang kunnen laten liggen, een geweldig creatieve build. (en het laatste zakje moet ik nog eens bouwen (van gestrand gebroken schip op eiland naar volledig schip).
Nu bezig met de middeleeuwse smid. Ook daar weer pareltjes van creatieve details.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• rdbruin
Dagg schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:54:
Ik heb eigenlijk wel zin in de Lego Black Friday en Cyber Monday van aankomend weekend met de verschillende GWP’s. Misschien maar eens langs gaan voor de Winnie de Poeh ondermeer.
Ben vooral in afwachting van Cyber Monday. Als ik de mail goed lees kan je voordelig je punten inwisselen voor kortingsbonnen.
Maandag maar eens kijken wat het wordt ☺️

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Fraggert @zonoskar @ReVision.

Wel gekeken naar het uploaden van een XML maar kon die optie niet vinden. Nu gelukt, thanks!

Zijn er mensen hier die de alternatieve arm gebruiken? En is het echt een verbetering?

Nee is ook een antwoord

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:08:
@Fraggert @zonoskar @ReVision.

Wel gekeken naar het uploaden van een XML maar kon die optie niet vinden. Nu gelukt, thanks!

Zijn er mensen hier die de alternatieve arm gebruiken? En is het echt een verbetering?
Ah, mooi zo d:)b

Had je deze op youtube al gevonden?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:18:
[...]

Ah, mooi zo d:)b

Had je deze op youtube al gevonden?

[YouTube: Modified Boom for 42100]
Yep. Maar ik rij er niet dagelijks mee dus het moet vooral steviger zijn om hem voor langere tijd weg te zetten. Geen idee waarom, maar ik geef liever honderdje meer uit aan een nieuwe set.

Nee is ook een antwoord

• Sircuri
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Fraggert schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:30:
Nou nog ééntje dan......een "Trackfender" :P ....aangezien er hier een aantal zijn die dit wel waarderen.......met in elk geval als basis de standaardkleurtjes van de 42110.

[Afbeelding]
hmm. Hij ziet er uit alsof ie zo door midden breekt... wel cool bedacht

Signature van nature

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:30:

[Afbeelding]

[...]

Bij mij trekt die link een pdf XML open, samsung tablet, fwiw :)
Jij moet wat meer Diesel Brothers op Discovery kijken :o

Nee is ook een antwoord

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sircuri schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:53:
[...]

hmm. Hij ziet er uit alsof ie zo door midden breekt... wel cool bedacht
Die tweede deur doet ook wat vreemd aan, staat iets uit het lood tov de linkerdeur en de laadbak aan de rechterzijde, maar voor mij zijn dit soort MOCs ook slechts een inspiratie om zelf wat te gaan bouwen ipv exact nabouwen :)

6x6 zonder rupsen is ook een leuk uitgangspunt, de 110 zagen we al langskomen en ook de 42099 is er als 6x6 te vinden :P

Ik ga iets bouwen in de postapocalyptische dystopische vehicle-hoek ;)

Niet zo extreem a la Mad Max Fury Road, maar meer een overlanding adventure-rig.

Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:04:
[...]

Jij moet wat meer Diesel Brothers op Discovery kijken :o
Ik heb geen abo op ze, maar dat soort zaken verschijnen met een zekere regelmatigheid in mijn "Aanbevolen" :P

[Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 24-11-2021 16:55]

• Ottooo
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Ottooo

Vuurvlieg

Van het weekend is de kerstversiering hier thuis van stal gehaald en 's-avonds liet de vrouw weten dat er eigenlijk nog een kerststal of iets dergelijks ontbrak, waarna ze met het idee kwam het Home Alone huis daar neer te zetten en dat als kersttraditie elk jaar met onze zoons te gaan bouwen. Dat laat ik mij natuurlijk niet 2x zeggen. Online bleek deze uitverkocht, maar dat gaf mij een mooi excuus om vanmorgen even langs de Lego store in Utrecht te fietsen ;)

Daar hadden ze er nog meer dan voldoende op voorraad, dus een kersttraditie is geboren :*)
(nu nog even met black friday de verlichtingsset op de kop tikken. ) >:)

Ook gelijk even de muur uitgeprobeerd, ze hadden veel plantbladeren e.d. voor als ik ooit nog eens dat jungle fort ga bouwen ;)
Op het moment dat de beker bijna vol was vroeg ik of er nog wat platen bij konden, waarop de verkoper zei dat hij die wel los zou toevoegen omdat het niet meer goed ging passen.. :D

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dankzij @Fraggert getwijfeld over de Land Rover maar toch voor de Mercedes truck (42129) gegaan zodat ik deze kan bouwen: https://rebrickable.com/m...nz-g-wagen-42129-b-model/

Dik ding :+

Nee is ook een antwoord

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:39
Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:00:
Dankzij @Fraggert getwijfeld over de Land Rover maar toch voor de Mercedes trui (42129) gegaan zodat ik deze kan bouwen: https://rebrickable.com/m...nz-g-wagen-42129-b-model/

Is een Mercedes trui van Lego een beetje comfortabel? :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:28:
[...]

Is een Mercedes trui van Lego een beetje comfortabel? :)
Heerlijk! Die steentjes over je tepels, grrr

:o

Nee is ook een antwoord

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:00:
Dankzij @Fraggert getwijfeld over de Land Rover maar toch voor de Mercedes truck (42129) gegaan zodat ik deze kan bouwen: https://rebrickable.com/m...nz-g-wagen-42129-b-model/

Goeiedag zeg :D .......CAT in de kast, de Volvo is klaar, dus op naar de volgende _/-\o_ d:)b

Die Merc is een leuke set hoor, die G-wagon zie ik voor 't eerst maar die is erg gaaf!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:56:
[...]

Goeiedag zeg :D .......CAT in de kast, de Volvo is klaar, dus op naar de volgende _/-\o_ d:)b

Die Merc is een leuke set hoor, die G-wagon zie ik voor 't eerst maar die is erg gaaf!
42082
42128
42100
42078
42114
42129
42115
42083
42056
42131

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :$

Nee is ook een antwoord

• mir4dor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Jij gaat echt retesnel, geniet je wel van het bouwen ? :9

• Okasha
  • Niet online
Haha, ga je ze allemaal houden? Ik heb vandaag een defender MOC weer uit elkaar gehaald, die Arocs 42043 neemt zo belachelijk veel ruimte in :+ De 42100 is nu binnengekomen, maar daar wil ik in de kerstvakantie pas mee beginnen. Kijk er naar uit om het allemaal uit elkaar te gaan trekken en met MOCS aan de slag te gaan, maar ook zelf eens wat pruts projecten te gaan maken. Met al die dozen heb je ook flinke set motoren, dus wil sowieso een wat snellere remote controlled auto maken met bijvoorbeeld voor en achteras die beide sturen op basis van delen van de defender.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mir4dor schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:16:
[...]

Jij gaat echt retesnel, geniet je wel van het bouwen ? :9
Zeker wel. Al wordt de ruimte nu wel een dingetje! Denk dat ik ze weer uit elkaar ga halen en ga wachten tot ik ze in het nieuwe huis kwijt kan :)

Nee is ook een antwoord

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Okasha schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:16:
[...]

Haha, ga je ze allemaal houden? Ik heb vandaag een defender MOC weer uit elkaar gehaald, die Arocs 42043 neemt zo belachelijk veel ruimte in :+ De 42100 is nu binnengekomen, maar daar wil ik in de kerstvakantie pas mee beginnen. Kijk er naar uit om het allemaal uit elkaar te gaan trekken en met MOCS aan de slag te gaan, maar ook zelf eens wat pruts projecten te gaan maken. Met al die dozen heb je ook flinke set motoren, dus wil sowieso een wat snellere remote controlled auto maken met bijvoorbeeld voor en achteras die beide sturen op basis van delen van de defender.
De 42043 staat nu boven aan de wishlist! Wat een gaaf ding is dat zeg!

Allemaal houden is wel ‘t idee maar goed, morgen kan alles weer anders zijn. Enige waar ik over twijfel is de Mack en de rode kraan, vindt ze leuk, maar niet speciaal ofzo.

Nee is ook een antwoord

• nuker
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:10
Wij hebben de home alone set inmiddels ook binnen! Wat blijkt.... Zakje 17 zit er 2x in. Zakje 23 mist helemaal. Doos was gesealed, dus morgen maar contact opnemen met lego. Iemand dit ooit al eens meegemaakt?

• Barthezz Brick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04:40
nuker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:43:
Wij hebben de home alone set inmiddels ook binnen! Wat blijkt.... Zakje 17 zit er 2x in. Zakje 23 mist helemaal. Doos was gesealed, dus morgen maar contact opnemen met lego. Iemand dit ooit al eens meegemaakt?
Nee, wel dubbele stickervellen in de Ninjago city stad... Verder geen gekke fratsen op een ontbrekend steentje na her en der.

Kan wel eens gebeuren. Iemand heeft nu zakje 23 2x 😆

• Okasha
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:25:
[...]

De 42043 staat nu boven aan de wishlist! Wat een gaaf ding is dat zeg!

Allemaal houden is wel ‘t idee maar goed, morgen kan alles weer anders zijn. Enige waar ik over twijfel is de Mack en de rode kraan, vindt ze leuk, maar niet speciaal ofzo.
De 42043 is echt absoluut een topper. Moet nog kijken of er ook leuke mocs voor zijn. Iemand hier toevallig ervaring?

Even rondgekeken en deze ziet er eigenlijk wel heel vet uit :)

[Voor 14% gewijzigd door Okasha op 25-11-2021 06:23]

• aReaRe
  • Niet online
Hier ook geen Sian.

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen (mei 2017) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
GSX-MAN schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:04: Luister, ik ben een prinsesje.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:33
Hier ook geen Sian, maar wel de Land Rover, via Amazon.
Best oké binnengekomen

Maar de build, heb nu ‘één’ zakje gedaan, maar eigenlijk gewoon gigantisch veel tov creator. Dit had ik niet verwacht en is gewoon echt gaaf. Bouwniveau ligt ook flink stukje hoger dan alles 18+..
Uiteindelijk slechts 4 zakken, maar wel 600+ stappen heb ik al gezien. En ook dat je gewoon ziet werken wat je bouwt, heerlijk. Was die 99€ meer dan waard denk ik

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ottooo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:46:
Van het weekend is de kerstversiering hier thuis van stal gehaald en 's-avonds liet de vrouw weten dat er eigenlijk nog een kerststal of iets dergelijks ontbrak, waarna ze met het idee kwam het Home Alone huis daar neer te zetten en dat als kersttraditie elk jaar met onze zoons te gaan bouwen. Dat laat ik mij natuurlijk niet 2x zeggen. Online bleek deze uitverkocht, maar dat gaf mij een mooi excuus om vanmorgen even langs de Lego store in Utrecht te fietsen ;)

Daar hadden ze er nog meer dan voldoende op voorraad, dus een kersttraditie is geboren :*)
(nu nog even met black friday de verlichtingsset op de kop tikken. ) >:)

[Afbeelding]

Ook gelijk even de muur uitgeprobeerd, ze hadden veel plantbladeren e.d. voor als ik ooit nog eens dat jungle fort ga bouwen ;)
Op het moment dat de beker bijna vol was vroeg ik of er nog wat platen bij konden, waarop de verkoper zei dat hij die wel los zou toevoegen omdat het niet meer goed ging passen.. :D

[Afbeelding]
Ook net verzendbevestiging gekregen van de Home Alone set en heb ongeveer hetzelfde plan hier thuis 😉. Die light kit ga ik ook goed over nadenken. Maakt het natuurlijk nog meer een kerstdecoratie! Normale prijs vrij hoog, maar met 50% korting aardig geprijsd en gelijk ongeveer aan de sets van Ome Ali. Geen ervaring ermee, maar in deze producent iets meer vertrouwen…

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Okasha schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:32:
[...]

De 42043 is echt absoluut een topper. Moet nog kijken of er ook leuke mocs voor zijn. Iemand hier toevallig ervaring?

Even rondgekeken en deze ziet er eigenlijk wel heel vet uit :)
Haha... voor de 42043 heb ik eigenlijk nooit naar MOC's gekeken :o. Vind het hoofdmodel nog steeds te leuk om af te breken al ga ik het wel doen zo rond de kerst... alles schoonmaken, zodat het weer soepeltjes loopt :P Wel gekeken voor een MOD om hem RC te maken.

Begin me af te vragen of ik niet beter de Technic in de "stofvrije" vitrinekast kan zetten en de Creator Expert sets op de wandplanken :+

[Voor 9% gewijzigd door Gim op 25-11-2021 09:19]

• Okasha
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:18:
[...]

Haha... voor de 42043 heb ik eigenlijk nooit naar MOC's gekeken :o. Vind het hoofdmodel nog steeds te leuk om af te breken al ga ik het wel doen zo rond de kerst... alles schoonmaken, zodat het weer soepeltjes loopt :P Wel gekeken voor een MOD om hem RC te maken.

Begin me af te vragen of ik niet beter de Technic in de "stofvrije" vitrinekast kan zetten en de Creator Expert sets op de wandplanken :+
De motorisatie van de 42043 wordt in de comments section behoorlijk bekritiseerd. Te traag, teveel torque op de assen waardoor koppelingen los schieten. Kan mij dat voorstellen, ding is enorm zwaar, dat ding kan wel 6XLmotoren gebruiken

• Tarin
  • Registratie: januari 2001

Tarin

Just plain weird.

Meer mensen die voor de Titanic de 'stuur me een mailtje als hij er weer is'-functie geactiveerd hebben? Ik kreeg gisternacht (23 november om 23:38) een mailtje dat hij er weer zou zijn, maar woensdagochtend om 6:00 was hij weer (of nog steeds) uitverkocht. Ik wilde sowieso op een leuke deal wachten na vorig weekend gemist te hebben, en we moeten het vraagtekenblok nog bouwen, maar ik hoop dat hij dan wel redelijk op voorraad is.
nuker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:43:
Niet bij Lego, wel bij een bordspelletje (Sagrada, 2 zakjes gele dobbelstenen en geen paarse). Kan gebeuren, uiteindelijk zit er nog best wat mensenwerk bij denk ik; Lego lost dit soort dingen volgens mij prima op.
Bol had voor het spel ook direct een vervanging opgestuurd die de volgende dag bezorgd werd.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Okasha schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:23:
[...]

De motorisatie van de 42043 wordt in de comments section behoorlijk bekritiseerd. Te traag, teveel torque op de assen waardoor koppelingen los schieten. Kan mij dat voorstellen, ding is enorm zwaar, dat ding kan wel 6XLmotoren gebruiken
Daar heb ik dan weer niet naar gekeken. Ik zag het, spontaan alles in huis gehaald en vervolgens ingehaald door de werkelijkheid, waardoor ik er wederom nog niet aan toegekomen ben. Nu is dus de vraag of het voor niks is geweest... nah, ga hem wel RC maken zodra ie schoon is, eigen conclusies trekken en daarna vrolijk door naar de kraan MOC die gedeeld werd.

• Blucky
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 23:37

Blucky

Still tweaking my profile

Jakkus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:13:
[...]

Hij is afgelopen maanden inderdaad ook nog wel verkrijgbaar geweest bij Lego. Maar het zat er al een tijdje aan te komen dat hij eruit ging. Volgens mij zijn Ideas-sets vaak maar zo'n anderhalf - twee jaar te koop bij Lego, tenzij dat wordt verlengd zoals bij het Boomhuis.

Ik heb zelf nu plannen voor een andere ideas-set, de Sesamstraat-set: die heb ik pas via marktplaats gekocht, en nu heb ik er afgelopen week goedkoop nog een gekocht zonder minifigs. Op Rebrickable staat een leuke MOC die je daarvan kunt maken! Die wil ik denk ik na gaan bouwen, met wat kleine aanpassingen (ik vind bijvoorbeeld de ramen van het kleine gebouwtje niet zo mooi geplaatst). En als die niet bevalt kan ik er altijd nog zelf iets van gaan maken!
LEGO Ideas Piraten van Barracuda Baai - 21322
nu weer beschikbaar bij onze vrienden van Bol voor de originele prijs

https://www.bol.com/nl/nl...38KQWaEAQYASABEgLxYvD_BwE

Feeling lucky...Phunk

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:16
Volgens mij hebben nu de bekende partijen op gebied van verlichting wel een kit uitgebracht voor de Titanic: Lightailing, Game of Bricks en Light My Bricks.

Lightailing - Valt voor mij meteen af vanwege de schoorstenen die van binnenuit worden verlicht, ziet er daardoor raar uit. Ook mis ik verlichting bij de brug, de rode en groene steentjes horen verlicht te zijn. Voor $122 had ik meer aandacht voor details verwacht.

Game of Bricks - Heel erg knap dat ze verlichting in de zwarte zijkant wisten te krijgen, want dat zit hartstikke dicht. Nu komt het meer tot leven. Jammer dat ze hun huiswerk niet hebben gedaan, het stond zelfs in de handleiding dat uit de vierde schoorsteen geen rook kwam omdat het een dummy was. Was enkel voor ventilatiedoeleinden en om het schip grootser te laten lijken, het was namelijk niet verbonden aan de boilers. Wel simpel te fixen lijkt me.

Deze set is 81 euro of 102 euro als je er ook geluid bij wilt. Van een scheepshoorn tot de soundtrack van James Horner, al betwijfel ik of ze daar toestemming voor hebben. De classic is 45 euro. Ik zou het zodanig aanpassen dat het lijkt op de classic edition maar dan ook met verlichting in het zwarte gedeelte.

Light My Bricks - Had met hun kennis en kunde verwacht dat het hun ook zou lukken om verlichting te krijgen in het zwarte gedeelte. Maar omdat hun verlichting het meest accuraat is, en ook een beetje het idee heb dat ze wat meer 'premium' zijn ga ik toch voor deze set. Met Black Friday kost ie nu 165 euro, anders was het 220. Dat gaat wel even zeer doen, maar denk dat het wel waard is. Ik zie dat zij als enige het interieur hebben verlicht zoals het zwembad en de boilers. Nadeel is dat er wat blauw licht aan het lekken is door de zijkant.

[Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 26-11-2021 21:15]

• Okasha
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:27:
[...]

Daar heb ik dan weer niet naar gekeken. Ik zag het, spontaan alles in huis gehaald en vervolgens ingehaald door de werkelijkheid, waardoor ik er wederom nog niet aan toegekomen ben. Nu is dus de vraag of het voor niks is geweest... nah, ga hem wel RC maken zodra ie schoon is, eigen conclusies trekken en daarna vrolijk door naar de kraan MOC die gedeeld werd.
Die krijgt geweldige comments:

I built the model in about 5 hours. Here's my thoughts:

THE BUILD
The build was probably the most enjoyable Technic MOC build I have built yet. The instructions are top class, with a good level of difficulty (not too easy as regular Lego Technic instructions, not too hard either), and with a lot of submodels – you can see that a lot of work and care was put into these instructions! Axle lengths are indicated, the instructions are always clear. The only issue I found is the wrong size of the long grey tube, as others have already mentioned.

There are some challenges like getting the steering together (aligning all axles the same way) or affixing the superstructure, but it's nothing that can't be done.

There were several moments in the build where I shook my head in amazement. The whole internals of the superstructure for example: it is quite impressive how tight Marek managed to put everything inside. The gearbox, Motor, pneumatic system - it's all in there, and invisible from the outside, with absolutely no space wasted. Now that is some engineering ingenuity, even more so given the fact that he worked with a limited set of parts.

THE MODEL
For a C-Model with a given set of pieces, it is almost flawless. From the looks, it might well be an official set. The steering is brilliant, it has a very tight steering radius thanks to 3 turning wheels. The way the outriggers work is perfectly constructed and I could operate and watch them all day :) . The superstructure with the extending boom made out of the gear racks is very cleverly built, and everything works. If I had to nitpick, it would be the slow speed of raising the boom and moving the winch, but I suppose that 42043 doesn't provide enough gears to build a better gear ratio to make these two functions run faster. Also, I can't get the string to stay on the wheel in the winch, it keeps slipping to the side, which is due to the fact that the groove of the technic wheel is not deep enough.
Small nitpicking: The doors of the cabin open inwards, I didn't understand why that is.
The model also seems very sturdy and is great fun to play with.

VERDICT
This crane is the best Technic C-Model MOC I have ever built. Marek displays a very high level of engineering skills as the model is filled with complex functions that are built in a very efficient and space-saving way. Furthermore, he managed to create a perfect look with the limited parts. Add to that a brilliant set of instructions with a lot of care and attention and you have a perfect C-Model that probably couldn't be better. I wonder why Marek hasn't gotten a call from Lego yet.

10/10

De comments section is echt een aanrader :) Laat zelf ook altijd even wat achter voor mensen die na mij komen.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03:43
Wilde alleen even kwijt dat de Ninja Go set echt leuker is om te maken dan ik in eerste instantie dacht. Ben net bij zakje 4 of 5 en heb het watertje op de begane grond een heel eind af. Het is echt leuk gedaan met die beplanting zo. Wel een beetje repetitief en ik snap nu hoe je aan 5600 steentjes kan komen ;)

Strava, Twitter

• bassio
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:05
Tarin schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:25:
Meer mensen die voor de Titanic de 'stuur me een mailtje als hij er weer is'-functie geactiveerd hebben? Ik kreeg gisternacht (23 november om 23:38) een mailtje dat hij er weer zou zijn, maar woensdagochtend om 6:00 was hij weer (of nog steeds) uitverkocht. Ik wilde sowieso op een leuke deal wachten na vorig weekend gemist te hebben, en we moeten het vraagtekenblok nog bouwen, maar ik hoop dat hij dan wel redelijk op voorraad is.
Ik had het mailtje ook gehad en hij lag bij mij om 23:40 in het winkelmandje. om 23:50 was hij al niet meer op voorraad. Dus je moet er echt direct bij zijn vrees ik. Nu wachten tot hij verzonden wordt...

• Tarin
  • Registratie: januari 2001

Tarin

Just plain weird.

bassio schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ik had het mailtje ook gehad en hij lag bij mij om 23:40 in het winkelmandje. om 23:50 was hij al niet meer op voorraad. Dus je moet er echt direct bij zijn vrees ik. Nu wachten tot hij verzonden wordt...
Wow, dat ging snel dan, aangezien hij de 2 weken ervoor wel steeds bestelbaar was maar met opschuivende levertijd (13 december stond er uiteindelijk) had ik op grotere batches gehoopt.
Dan maar duimen dat het na de kerst en/of bij de volgende goeie actie beter is.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• bassio
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:05
D. Ninjai schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:46:
Volgens mij hebben nu de bekende partijen op gebied van verlichting wel een kit uitgebracht voor de Titanic: Lightailing, Game of Bricks en Light My Bricks.

Light My Bricks - Had met hun kennis en kunde verwacht dat het hun ook zou lukken om verlichting te krijgen in het zwarte gedeelte. Maar omdat hun verlichting het meest accuraat is, en ook een beetje het idee heb dat ze wat meer 'premium' zijn ga ik toch voor deze set. Met Black Friday kost ie nu 165 euro, anders was het 220. Dat gaat wel even zeer doen, maar denk dat het wel waard is.
Bedankt voor het posten en uitzoeken!

Waarom zou je dan niet gaan voor de Game My Brick Remote versie en laat je de 4e schoorsteen verlichting weg? Scheelt meer dan de helft in prijs voor (ogenschijnlijk) hetzelfde resultaat.

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:16
bassio schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:43:
[...]

Bedankt voor het posten en uitzoeken!

Waarom zou je dan niet gaan voor de Game My Brick Remote versie en laat je de 4e schoorsteen verlichting weg? Scheelt meer dan de helft in prijs voor (ogenschijnlijk) hetzelfde resultaat.
Omdat Light My Bricks accurater is met het dek- en mastverlichting. Ik denk dat ik niet handig genoeg ben om er zelf mee te gaan spelen, dan ga ik liever voor een zo goed mogelijk uitgedacht systeem. Het is weliswaar momenteel 2x zo duur, maar ik ga dit 1x doen en dan wil ik ook dat het klopt.

Hopelijk is dit niet zo verslavend als Lego zelf.

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:16
Ik ben al een tijd op zoek naar de 71044 Disney Trein set, maar die is uiteraard al maanden niet leverbaar. Nu had ik ook gelezen dat deze dus uit productie gaat eind dit jaar, en de prijzen op de tweede hands markt reflecteren dat nu al.

Is de kans groot dat er nog een laatste productie run in de verkoop gaat? Ik heb geen idee hoe heet bij andere sets gegaan is.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:47
LOTG schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:59:
Ik ben al een tijd op zoek naar de 71044 Disney Trein set, maar die is uiteraard al maanden niet leverbaar. Nu had ik ook gelezen dat deze dus uit productie gaat eind dit jaar, en de prijzen op de tweede hands markt reflecteren dat nu al.

Is de kans groot dat er nog een laatste productie run in de verkoop gaat? Ik heb geen idee hoe heet bij andere sets gegaan is.
Nee, dan heb je pech gehad. De status bij Lego is "Uitverkocht" en dat betekent dat er geen extra productie run meer van komt. In sommige zeldzame gevallen gebeurt het wel eens dat er nog een kleine voorraad (bv. een halve pallet ofzo) ergens nog gevonden wordt en dat die set dan nog even beschikbaar komt. Maar dan is die set vervolgens ook weer in no-time opnieuw uitverkocht. Dus... reken er maar niet op.
Pagina: 1 ... 130 131 132 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee