Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.377.783 views

Onderwerpen

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
LOTG schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:59:
Ik ben al een tijd op zoek naar de 71044 Disney Trein set, maar die is uiteraard al maanden niet leverbaar. Nu had ik ook gelezen dat deze dus uit productie gaat eind dit jaar, en de prijzen op de tweede hands markt reflecteren dat nu al.

Is de kans groot dat er nog een laatste productie run in de verkoop gaat? Ik heb geen idee hoe heet bij andere sets gegaan is.
Nee, dan heb je pech gehad. De status bij Lego is "Uitverkocht" en dat betekent dat er geen extra productie run meer van komt. In sommige zeldzame gevallen gebeurt het wel eens dat er nog een kleine voorraad (bv. een halve pallet ofzo) ergens nog gevonden wordt en dat die set dan nog even beschikbaar komt. Maar dan is die set vervolgens ook weer in no-time opnieuw uitverkocht. Dus... reken er maar niet op.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
D. Ninjai schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:57:
[...]

Omdat Light My Bricks accurater is met het dek- en mastverlichting. Ik denk dat ik niet handig genoeg ben om er zelf mee te gaan spelen, dan ga ik liever voor een zo goed mogelijk uitgedacht systeem. Het is weliswaar momenteel 2x zo duur, maar ik ga dit 1x doen en dan wil ik ook dat het klopt.

Hopelijk is dit niet zo verslavend als Lego zelf.
Ik mis ook wel een beetje wat voorbeelden van de montage en hoeveel werk het is. Is het b.v. handig om het tijdens de bouw gelijk te doen of kan je het makkelijk achteraf erin maken.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:25:
[...]

De 42043 staat nu boven aan de wishlist! Wat een gaaf ding is dat zeg!

Allemaal houden is wel ‘t idee maar goed, morgen kan alles weer anders zijn. Enige waar ik over twijfel is de Mack en de rode kraan, vindt ze leuk, maar niet speciaal ofzo.
De rode kraan 42082 is wmb wel een aanrader. Erg mooi om te zien hoe met 1 motor alle functies bediend worden. Als je van tandwieltjes en overbrengingen houdt, zeker overwegen!

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:15

Toppe

Oké ✅

u_nix_we_all schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:03:
[...]

De rode kraan 42082 is wmb wel een aanrader. Erg mooi om te zien hoe met 1 motor alle functies bediend worden. Als je van tandwieltjes en overbrengingen houdt, zeker overwegen!
Die heb ik al, ik twijfel dus om hem weg te doen :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:32
bassio schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:00:
[...]

Ik mis ook wel een beetje wat voorbeelden van de montage en hoeveel werk het is. Is het b.v. handig om het tijdens de bouw gelijk te doen of kan je het makkelijk achteraf erin maken.
De handleiding staat nog niet online omdat het een pre-order is. Maar vaak bouw je het achteraf in. In dit geval leveren ze ook 44 officiële Lego steentjes erbij voor hopelijk onzichtbare aanpassingen, om kabels beter te kunnen wegwerken denk ik. Geen idee, dit is de eerste kit die ik bestel :P

• u_nix_we_all
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:10:
[...]

Oh, doh, verkeerd gelezen.

Lego wegdoen... the horror :o
Maar kost wel wat ruimte, hier sinds de lockdown ook aardig los gegaan met technic, zit nu op 25 sets, allemaal grote modellen. Alleen de D11 dozer nog niet, even afwachten of de prijzen nog wat zakken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
D. Ninjai schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:57:
[...]

Omdat Light My Bricks accurater is met het dek- en mastverlichting. Ik denk dat ik niet handig genoeg ben om er zelf mee te gaan spelen, dan ga ik liever voor een zo goed mogelijk uitgedacht systeem. Het is weliswaar momenteel 2x zo duur, maar ik ga dit 1x doen en dan wil ik ook dat het klopt.

Hopelijk is dit niet zo verslavend als Lego zelf.
heb je gekeken naar MTELE, of die hem al hebben?

Water-Escape

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
water_escape schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:29:
[...]

heb je gekeken naar MTELE, of die hem al hebben?
Daar heb ik zelf een set van voor in de boom.. niet de beste kwaliteit en nogal een gepruts om alles er in gebouwd te krijgen.. denk niet dat ik het nog eens ga doen.. met name omdat het toch echt gewoon lastig blijft om alle kabeltjes netjes weg te werken. Die zijn daarnaast erg dun waardoor je bang bent snel iets stuk te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassio
D. Ninjai schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:14:
[...]

De handleiding staat nog niet online omdat het een pre-order is. Maar vaak bouw je het achteraf in. In dit geval leveren ze ook 44 officiële Lego steentjes erbij voor hopelijk onzichtbare aanpassingen, om kabels beter te kunnen wegwerken denk ik. Geen idee, dit is de eerste kit die ik bestel :P
Thanks! Overigens heeft Game of Bricks ook nog Black Friday korting dus bij de remote variant gaat er nog eens 25% af. https://gameofbricks.eu/pages/black-friday-sale

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 12:45
Is er een manier om aan blokjes te komen in een kleur waarin die niet officieel door Lego is uitgegeven (behalve zelf overspuiten)? Ik ben specifiek op zoek naar 24599 in de kleur zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lee245 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:34:
Is er een manier om aan blokjes te komen in een kleur waarin die niet officieel door Lego is uitgegeven (behalve zelf overspuiten)? Ik ben specifiek op zoek naar 24599 in de kleur zwart.
ali

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Wachten tot ze er evt. wel komen in die kleur en zolang een andere kleur gebruiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:06
Aankomende nacht is de UCS AT-AT 75313 te bestellen met gratis Luke Skywalker lichtzwaard

Misschien een mooi moment om als Starwars fan mijn eerste UCS set te kopen :p

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 25-11-2021 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:10:
[...]

Bij twijfel niet doen zegt men toch? :P

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gim schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:38:
[...]

Mijn vrouw twijfelt ook wel eens om half 1 ‘s nachts. Dan is het bij twijfel wél doen ;) lastige keuzes.

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:38:
[...]

En wat je weg doet, ben je kwijt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 14:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuHjl_jKrX6PyGykWM3x66UzNZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/39CCA5cnHk82OjdRTsvDoSzD.jpg?f=user_large
Ben benieuwd of er nog mensen deze GWP gaat scoren morgen/ vannacht?
Ter info:
Setnummer: 40483
Naam: Luke Skywalkers Lightsaber
Prijs: gratis bij aankoop LEGO Star Wars UCS 75313 AT-AT (€799,99)
Bij black-friday ook meerder GWP verkrijgbaar.

• Okasha
  • Niet online
Ik heb in hindsight wel geluk gehad met de 42100 Liebherr voor 310 euro. Vanochtend kwam hij opeens online voor 299 en dacht ik nog, balen ;) Maar Bijenkorf had hem helemaal niet op voorraad, was gewoon lokkertje. Die prijs is er nu ook af en opeens is de goedkoopste 350 euro. Hij zal ook wel uit de handel gaan over enige tijd hè?

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:23
Even een vraagje aan de kenners hier, dit onderdeeltje komt niet voor in de sheet die ik voorhanden heb;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6rG083pACQVxgf9PrOJ0vU0Clc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EME839NxMR6y0UFXO3ltlT0Z.jpg?f=fotoalbum_large
Weet iemand het onderdeel nummer van dat middelste blokje ?

Daily driver; MB R171 SLK280

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mir4dor schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:55:
Even een vraagje aan de kenners hier, dit onderdeeltje komt niet voor in de sheet die ik voorhanden heb;
[Afbeelding]
Welke bouwset hebben het hier over? Vind dat Brickowl hem niet via het modelnummer?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Fraggert schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:01:
[...]

Welke bouwset hebben het hier over? Vind brickowl hem niet via het modelnummer?
Ooit eens gedownload maar kan deze niet meer vinden op Rebrickable. GAZ-66

Eerst vragen, dan pas zoeken :X
Het is #2743 excuus

[ Voor 9% gewijzigd door mir4dor op 25-11-2021 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Haha, ik heb echt nét de Police Station weer teruggebouwd nadat ik er een tijdje geleden een moc van Rebrickable van had gemaakt, en nu kom ik deze tegen, een nieuwe moc van Versteinert, gemaakt van de Police Station:
https://rebrickable.com/m...uXQijxqOWEGCvYkmk#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDym3yeBJVm2UyI4W6dU1245KK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aexJQWrN0ccPCi1ktOzgGzlO.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heeft brickative nu een moc online gezet voor de Boekwinkel:
https://brickative.shoplo.com/en_GB/p/Corner-Bookshop/143
(Helaas wel weer een beetje prijzig).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc8Nuezu3z5gS9ecQHffyx6b4Yg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Mz058fMwAmBXDBBqcMkUDfp.jpg?f=user_large

Dat wordt weer een hoop bouwen komende tijd! Mijn backlog wordt langzamerhand steeds groter...

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
[Afbeelding]
6143851
https://rebrickable.com/p...c-slope-short-wing-front/

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-07 11:38
[Afbeelding]
Achterin in het boekje staan alle onderdelen vermeld met bijbehorende nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Loader schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:47:
[...]

Achterin in het boekje staan alle onderdelen vermeld met bijbehorende nummer.
Er is geen boekje, wel een inventory list; https://rebrickable.com/m...hacheroku/gaz-66/#details
Heb hem weer gevonden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[Afbeelding]
Bij dit blokje heb ik een associatie met mijn jeugd, de 8855 prop plane :*)

Ondertussen is de Land Rover 3/4 klaar. Echt een leuke build en waar voor je geld.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[bassie] schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
Ter info:
Ik zou hem heel graag willen hebben, vind m erg leuk. Maar nevernooitniet dat ik 800 euro ga uitgeven aan die AT-AT, hoe mooi ie ook is. :N

Nomen nescio

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:04
Nou ik dacht met die Amazon deals even wat Lego kopen om jeugd weer te herbeleven(lego x wing 75301)ik dol enthousiast bouwen ontbreken er gewoon 2 k$(# stukjes :X

Maar heb wel een laser blaster teveel :') ontbreken er gewoon 2 balken van 4x1 of hoe dat ook mag heten. Meer mensen meegemaakt ? Maar wel top websites dat je gewoon gratis ontbreken stukjes kan nabestellen.

Hopelijk is mijn tweede pakket wel compleet O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Amdwarrior op 25-11-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

2 weken geleden voor het eerst na 300+ sets bij een lego stunts set miste een 2x16 zwarte plate.
Verder altijd alles compleet incl. het juiste aantal extra stukjes.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

De 42129 zit in elkaar. Leuke build maar dat was het ook. Set was erg incompleet maar heel veel spare parts.

Die vlaggetjes die er bij zitten zijn leuk maar kan je totaal niet vervoeren aangezien de laadvloer niet vlak is.

Eerdaags weer uit elkaar halen en de AMG bouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-td_9gdLE1IdFaVzWDD5dL9QTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FfkDJnaZxw8bi9cMheRwj0N.jpg?f=fotoalbum_large

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:04
DukeBox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:15:
[...]

2 weken geleden voor het eerst na 300+ sets bij een lego stunts set miste een 2x16 zwarte plate.
Verder altijd alles compleet incl. het juiste aantal extra stukjes.
Moet zeggen website wel heel duidelijk met wat er ontbreekt en gratis verzenden

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:51
Jakkus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:05:

Daarnaast heeft brickative nu een moc online gezet voor de Boekwinkel:
https://brickative.shoplo.com/en_GB/p/Corner-Bookshop/143
(Helaas wel weer een beetje prijzig).
Ja haha belachelijke prijs voor die 2000 stenen. Je zou eigenlijk die handleiding hier met meer mensen moeten kopen/delen. Zal wel niet de bedoeling zijn alleen.

Heb ook nog nooit handleidingen in nieuwsgroepen gepost zien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Nu online
@HBSVDK Dat is inderdaad niet de bedoeling, denk ik ;) Het is wel behoorlijk prijzig, en aan de andere kant: een nieuwe set kopen is nog veel duurder. En als een MOC echt goed in elkaar zit vind ik het hem ook wel waard. Bij Versteinert en Brickative weet je van tevoren dat het stevig in elkaar zit, en dat het leuk is om te bouwen. En dan heb je voor 10-20 euro ineens weer een hoop extra plezier van de set die je toch al had!

De tofste MOC vind ik persoonlijk nog het kasteel van Mocscout, die ik eerder heb gepost. Die handleiding is helemaal gratis, en daar ben ik nog steeds diep van onder de indruk.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Okasha
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:17:
De 42129 zit in elkaar. Leuke build maar dat was het ook. Set was erg incompleet maar heel veel spare parts.

Die vlaggetjes die er bij zitten zijn leuk maar kan je totaal niet vervoeren aangezien de laadvloer niet vlak is.

Eerdaags weer uit elkaar halen en de AMG bouwen :)

[Afbeelding]
Vind hem wel mooi! Hoe bedoel je incompleet? Het deze echte cilinders of van die kleine als de defender. Meeste 2021 sets spreken mij niet zo aan overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Okasha schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:42:
[...]

Vind hem wel mooi! Hoe bedoel je incompleet? Het deze echte cilinders of van die kleine als de defender. Meeste 2021 sets spreken mij niet zo aan overigens.
Miste wat steentjes. Zoals je ziet mis ik direct achter de cabine nog een groen steentje (links van de bovenste laag) dus die heb ik nu na besteld.

En nee, deze heeft helemaal geen cilinders.

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 25-11-2021 21:46 ]

• meesje
  • Laatst online: 19:59
Toppe schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:45:
[...]

Miste wat steentjes. Zoals je ziet mis ik direct achter de cabine nog een groen steentje (links van de bovenste laag) dus die heb ik nu na besteld.

En nee, deze heeft helemaal geen cilinders.
Ieder z’n ding, maar de 42129 (maar ook 42099) sla ik echt over. Dit zijn enorm kale sets. De Volvo kiepwagen biedt toch veel meer techniek (versnellingsbak, kiepbak) en is ook nog (flink) goedkoper.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:03:
[...]

Ieder z’n ding, maar de 42129 (maar ook 42099) sla ik echt over. Dit zijn enorm kale sets. De Volvo kiepwagen biedt toch veel meer techniek (versnellingsbak, kiepbak) en is ook nog (flink) goedkoper.
Ja eens maar de 42129 heb ik gekocht om die AMG mee te kunnen bouwen. Kopen van losse stenen is dan duurder ;)

Overigens zijn het ook wel de details: die vlaggenmast is zwart maar het koppelstuk grijs terwijl de zwarte koppelstukjes óók in de verpakkingen zaten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:17

Kraz

Saving the world

Bij mij is vanmiddag de Elf Club House binnengekomen.
Nu weer even op zoek naar een licht setje om weer wat leuks neer te kunnen zetten tijdens kerst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZT9ijyoi6kapr8etO1_IZbFo5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6oWIycAVXPX6AEAgtYufZUG5.jpg?f=fotoalbum_large

Vorig jaar was het de Gingerbread House :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsNvPtw94dig9_EMecOzYDH_Wzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46hHSxOu1Pg0V9CuzydmRRRy.jpg?f=fotoalbum_large

• richard_1st
  • Laatst online: 06-06 17:52
Jakkus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:41:
@HBSVDK Dat is inderdaad niet de bedoeling, denk ik ;) Het is wel behoorlijk prijzig, en aan de andere kant: een nieuwe set kopen is nog veel duurder. En als een MOC echt goed in elkaar zit vind ik het hem ook wel waard. Bij Versteinert en Brickative weet je van tevoren dat het stevig in elkaar zit, en dat het leuk is om te bouwen. En dan heb je voor 10-20 euro ineens weer een hoop extra plezier van de set die je toch al had!

De tofste MOC vind ik persoonlijk nog het kasteel van Mocscout, die ik eerder heb gepost. Die handleiding is helemaal gratis, en daar ben ik nog steeds diep van onder de indruk.
Dat het stevig en echt goed in elkaar zit had ik inderdaad bij Brickative echt verwacht. Laatst eens een poging gedaan met een kleine set (https://brickative.shoplo.com/en_GB/p/Home-By-The-Sea/140)
Vond de stevigheid echt om te huilen. Hele build valt bijna uit elkaar als je er naar kijkt. Zitten rare hoeken en ideeën in.
Hopelijk zijn de grotere/duurdere MOC’s beter hiervan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:51
Nou black Friday is goedkoop voor me. De aanbiedingen zijn echt enorm matig. Vorig jaar waren er tenminste nog wat creator expert auto's in de aanbieding.
Wellicht maandag nog wat moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Aanbiedingen zijn zeker niet heel speciaal. Maar dat is maar beter ook, want anders zou ik het komende uur veel te veel in mijn mandje gooien. Ik moet tenslotte wachten tot 1:00 uur voor de AT-AT.

Nu blijft het (gelukkig!) daarbij en dan kan ik gelijk de code van de fotocamera van vorige week inleveren. Toen wilde ik ofwel de Titanic of het Home Alone huis bestellen. Dan maar eerst de AT-AT, heb in ieder geval weer een nieuwe doos te bouwen de komende weken.

Alleen doordeweeks tot 1:00 wachten... pfff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:36
bassio schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:00:
[...]

Zelf heb ik zojuist de LightmyBricks variant besteld omdat ik deze het mooiste vind uitzien. Inderdaad flink aan de prijs, maar de meest accurate mbt mast en dek verlichting. 8)

Echter mbt je vraag om je een idee te geven van de hoeveelheid werk. De volgende tweedelige pdf handleiding vond ik op Lighttrailing

https://drive.google.com/...qO-C1jElSZAhFwgejF5N/view

https://drive.google.com/...bl2WWGHE4rDECRoo86Ni/view

[ Voor 1% gewijzigd door TheKerremenke op 26-11-2021 00:28 . Reden: Verwijzing naar url ipv img. ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Bardu schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:22:
Aanbiedingen zijn zeker niet heel speciaal. Maar dat is maar beter ook, want anders zou ik het komende uur veel te veel in mijn mandje gooien. Ik moet tenslotte wachten tot 1:00 uur voor de AT-AT.

Nu blijft het (gelukkig!) daarbij en dan kan ik gelijk de code van de fotocamera van vorige week inleveren. Toen wilde ik ofwel de Titanic of het Home Alone huis bestellen. Dan maar eerst de AT-AT, heb in ieder geval weer een nieuwe doos te bouwen de komende weken.

Sterkte. Ik ga pitten. Geld zit al in de Titanic en de verlichtingsset. :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Bardu schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:22:

Ik wacht ook op de AT-AT :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Genoeg AT AT's op voorraad zo te zien. 800 euro is ook een stevige prijs, op Marktplaats worden ze al nieuw aangeboden voor 100 euro minder. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:24
Vraagje...

Kan je bij lego.com bij je bestelling 2x een kortingscode opgeven die je met VIP punten kan kopen of is dit beperkt tot 1 code?

Zou het jammer vinden als ik twee codes koop voor de punten en blijkt dat je er maar 1 per bestelling kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:07
stijn1309 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:53:
Vraagje...

Kan je bij lego.com bij je bestelling 2x een kortingscode opgeven die je met VIP punten kan kopen of is dit beperkt tot 1 code?

Zou het jammer vinden als ik twee codes koop voor de punten en blijkt dat je er maar 1 per bestelling kan gebruiken.
Vraag ik me ook af…. En die 5 euro bonnen van Cyber Monday. Is al bekend hoelang die geldig zijn?
Wil die gebruiken voor de Modular 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Laatst online: 24-12-2023
stijn1309 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:53:
Vraagje...

Je kunt zoveel codes inleveren als je wil. Zit geen max op. Geloof dat je alleen niet meer codes in waarde kunt inleveren dan de waarde van het product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Cloud_VII schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:04:
Vraag ik me ook af…. En die 5 euro bonnen van Cyber Monday. Is al bekend hoelang die geldig zijn?
Wil die gebruiken voor de Modular 2022
De kortingscode van Cyber Monday is 60 dagen geldig, meen ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:27:
[...]

Zelf heb ik zojuist de LightmyBricks variant besteld omdat ik deze het mooiste vind uitzien. Inderdaad flink aan de prijs, maar de meest accurate mbt mast en dek verlichting. 8)

Echter mbt je vraag om je een idee te geven van de hoeveelheid werk. De volgende tweedelige pdf handleiding vond ik op Lighttrailing

https://drive.google.com/...qO-C1jElSZAhFwgejF5N/view

https://drive.google.com/...bl2WWGHE4rDECRoo86Ni/view
Dat ziet er nog serieus ingewikkeld uit. Kan je ook zo maar weer flink wat uren mee bezig zijn. Maar geeft wel een goed beeld wat er bij komt kijken! Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Nu online
richard_1st schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:09:
[...]

Dat het stevig en echt goed in elkaar zit had ik inderdaad bij Brickative echt verwacht. Laatst eens een poging gedaan met een kleine set (https://brickative.shoplo.com/en_GB/p/Home-By-The-Sea/140)
Vond de stevigheid echt om te huilen. Hele build valt bijna uit elkaar als je er naar kijkt. Zitten rare hoeken en ideeën in.
Hopelijk zijn de grotere/duurdere MOC’s beter hiervan..
Die ben ik inderdaad ook nog van plan om te maken. Jammer dat het zo tegenvalt! Bij de grotere gebouwen van Brickative heb ik inderdaad andere ervaringen, die zitten tot nu toe altijd erg goed in elkaar. Soms nog steviger dan de gebouwen die Lego zelf ontwerpt.
Al hoor ik van bijvoorbeeld de alternative build van de Corner Garage ook wel andere geluiden, de achterkant schijnt daar niet zo stevig te zitten.

Misschien zit het verschil er wel in dat het alternative builds zijn, bedenk ik me nu. Dan moet je het toch doen met wat je hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 26-11-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
Ik vond het met de Ironman helm en Boba Fett ook best wel een dingetje qua verlichting. Eigenlijk zou je een stukje van de lego blokjes in moeten snijden *shudders*.
Tegen mijn principe, maar dan kun je de draden wel beter weg werken, de blokjes staan altijd wel iets omhoog namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
Arunia schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:58:
Ik vond het met de Ironman helm en Boba Fett ook best wel een dingetje qua verlichting. Eigenlijk zou je een stukje van de lego blokjes in moeten snijden *shudders*.
Tegen mijn principe, maar dan kun je de draden wel beter weg werken, de blokjes staan altijd wel iets omhoog namelijk.
Beter gesteld, eigenlijk zouden er dus bij die verlichting sets speciale vervangende Lego blokken met uitsparingen bij moeten zitten. Maar ja de kosten daarvan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:05:
[...]

Beter gesteld, eigenlijk zouden er dus bij die verlichting sets speciale vervangende Lego blokken met uitsparingen bij moeten zitten. Maar ja de kosten daarvan..
Kosten, als je ziet wat zo'n set van lightmybricks kost...
Ben er overigens wel fan van en ze helpen ook wel als je iets specifieks wil zoals bijvoorbeeld bij mijn eerste Gen speel Millenium Falcon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TheKerremenke schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:05:
[...]

En dan weer kleurverschillen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11
Tot nu toe nog niet zo veel aanbiedingen gezien voor me zelf die ik echt wil hebben, heb alleen 2x de 31118 surfhuis gekocht omdat dat een goeie deal was en ik er een alternative build van wil maken van de 2 sets.

hier een linkje naar wat ik er van wil maken,

https://rebrickable.com/m...an/tiki-surf-bar/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nu de Home Alone lighting kit bij Lightailing "maar" 66 dollar met code 21BF50.... Toch wel errug tempting!

Edit: besloten om het dit jaar nog niet te doen. Eerst de set met de kids in elkaar zetten. Volgend zien we wel opnieuw met de BF deal.

[ Voor 64% gewijzigd door XeNoBiTe op 26-11-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:29
XeNoBiTe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:29:
Nu de Home Alone lighting kit bij Lightailing "maar" 66 dollar met code 21BF50.... Toch wel errug tempting!

Edit: besloten om het dit jaar nog niet te doen. Eerst de set met de kids in elkaar zetten. Volgend zien we wel opnieuw met de BF deal.
Ik ben met Lightailing gestopt. De draadjes zijn echt rampzalig in modulars. Zijn vaak veel te kort waardoor je de verdiepingen er niet eens af kan nemen zonder dat het lampje losbreekt en op het einde heb je dan een hele bundel aan draden achter de modular liggen. Daarnaast klikten de andere bricks er niet lekker op/overheen waardoor er dingen 'scheef' kwamen te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
Jakkus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:31:
[...]

Die ben ik inderdaad ook nog van plan om te maken. Jammer dat het zo tegenvalt! Bij de grotere gebouwen van Brickative heb ik inderdaad andere ervaringen, die zitten tot nu toe altijd erg goed in elkaar. Soms nog steviger dan de gebouwen die Lego zelf ontwerpt.
Al hoor ik van bijvoorbeeld de alternative build van de Corner Garage ook wel andere geluiden, de achterkant schijnt daar niet zo stevig te zitten.

Misschien zit het verschil er wel in dat het alternative builds zijn, bedenk ik me nu. Dan moet je het toch doen met wat je hebt.
Mocht je hem willen proberen te bouwen, kan je me altijd ff pb sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

XeNoBiTe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:29:

nofi; maar ik ben niet bijsterend enthousiast over die 'light bricks' - 'lightails' van de .com sites.

Heb die ook niet meer gekocht; duur en al 2x dat kabeltjes te kort zijn ...

tegenwoordig alles via aliexpres; 'joy mags'
https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.52a318d7EQ4Eud
kosten veel minder, kabeltjes geen issues mee gehad. En voor gemak bestel 2stk, kan ze vaak nog elders inbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 26-11-2021 13:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Nou de Landrover is af, inclusief gekraak als er flink wat beweging in komt. Dus ik heb er straks nog een tweede keer lol van om dat proberen op te lossen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:17

Kraz

Saving the world

SunnieNL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:18:
[...]

Ik ben met Lightailing gestopt. De draadjes zijn echt rampzalig in modulars. Zijn vaak veel te kort waardoor je de verdiepingen er niet eens af kan nemen zonder dat het lampje losbreekt en op het einde heb je dan een hele bundel aan draden achter de modular liggen. Daarnaast klikten de andere bricks er niet lekker op/overheen waardoor er dingen 'scheef' kwamen te staan.
Ik heb net een review achtergelaten van de Ginger Bread House op Lightailing. 3/5 sterren.
Het ziet er OK uit, maar de kwaliteit van de (nep) LEGO stukjes laat te wensen over.
Voor die prijs verwacht ik gewoon een goede, nette set.

Batterijen gaan trouwens wel erg snel. Na 1,5 avond zijn ze leeg.

Edit:
Ik zit nog te kijken naar de Light My Bricks set voor de Elf Club House, maar 86 euro voor een paar ledjes gaat me toch nét te ver.
Wellicht toch geen specifieke lampjes in de set dit jaar. Ik leg er wel een string van de Action in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4D148IOzD3IJUSsXD257yIU4T8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YyilxkIMYhb6ElHPG8w53VI8.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Kraz op 26-11-2021 13:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
Zou een update sturen zodra mijn 'haul' binnen was 8)

Er zitten nog twee GWPs bij maar t tinnen plaatje hangt al op z'n plek en de voortuin van de Kerstman is verstopt voor de kids.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxyi3h_DuolL5oPd6hzY0Cmb3b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCPOtJWF8FT8Ri8zFjMnPcwx.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ook genoeg punten om de 'grote' Tumbler te halen met 100 euro korting :9

En de andere Batman helm komt er ook aan :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ninjetsu NL op 26-11-2021 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31
Iemand die futuristische olifant al gekocht? Als je veel grijs wilt hebben is dit wel een mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
[bassie] schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:52:
[Afbeelding]
Ter info:
beetje gek om mijzelf te qouten. Maar uiteindelijk toch besteld.
- De AT-T zal voorlopig in waarde blijven.
- GWP heeft in het verleden (Yoda lightsaber) een waarde vertegenwoordigt van + €100,-
- 6000 vip punten (40,-)
- Kerst GWP vertegenwoordig een waarde van €25,-
Totaal een vermoedelijke korting waarde van €165,-
De aankoop prijs is nog steeds (erg) hoog. Maar met 20% 'korting' dmv natura betaling voor mij voldoende. Omdat het een exclusive is van lego, zal deze set niet in cash korting komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:40:
Zou een update sturen zodra mijn 'haul' binnen was 8)
Ben benieuwd naar de foto's wanneer de Mario Cube in elkaar zit :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Laatst online: 21-05 20:00
ReVision. schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:40:
[...]

Ben benieuwd naar de foto's wanneer de Mario Cube in elkaar zit :)
En heb je dan nog specifieke vragen? Ik heb m vorige week afgebouwd, leuke set met details voor fans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:32
Afas schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:21:
Nou de Landrover is af, inclusief gekraak als er flink wat beweging in komt. Dus ik heb er straks nog een tweede keer lol van om dat proberen op te lossen :D
Misschien heb je hier dan wat aan:
https://youtu.be/NA_JRpzQ4ZQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
[bassie] schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:10:
- GWP heeft in het verleden (Yoda lightsaber) een waarde vertegenwoordigt van + €100,-
- 6000 vip punten (40,-)
De aankoop prijs is nog steeds (erg) hoog. Maar met 20% 'korting' dmv natura betaling voor mij voldoende. Omdat het een exclusive is van lego, zal deze set niet in cash korting komen
De komende maanden is de Lego winkel de enige plek waar je de UCS AT-AT kunt kopen, voor €799. Na de exclusiviteitsperiode zal de set ook wel via andere kanalen (en dan met korting) verkocht worden. Zie bv. de UCS Millennium Falcon die bij Lego zelf €850 kost en laagste Brickwatch prijs van €559 heeft (wie hem echter voor die prijs heeft kunnen kopen heeft wel ontiegelijk veel geluk gehad!).

De lightsaber GWP van Yoda was ERG zeldzaam en heeft dus een hoge waarde. Vraag vs aanbod... Bij deze Luke's lightsaber GWP is nog heel erg de vraag hoe zeldzaam die is / wordt. Wie er nu 70, 80 Euro voor betaalt kan mogelijk later balen wanneer die misschien voor €50 of minder te krijgen zal zijn. Koffiedik kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Had al opgelet op de veel voorkomende problemen en die net grotendeels extra gecontroleerd. Dus de u-joints, bepaalde tandwielen die niet mogen schaven en of bepaalde verbindingen goed zitten. Ik kan er niets aan vinden, het kraakt alleen in 2 van de 4 versnellingen in de hoge gearing. Straks nog wat verder zoeken en anders op naar de pimp my landrover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 22:33

GeeBee

Oddball

bassio schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:17:
[...]

Dat ziet er nog serieus ingewikkeld uit. Kan je ook zo maar weer flink wat uren mee bezig zijn. Maar geeft wel een goed beeld wat er bij komt kijken! Thanks! _/-\o_
Bijzondere handleiding ook: Costume, Dismantle, Penetrate, Penetrate, Pull, Turn.
Het is maar goed dat je weet dat het om LEGO gaat...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dagje vrij resulteerde in het afronden van box 2
Voorlopig genoeg ronde ramen gemaakt. Even klaar mee voor nu. Het formaat wordt nu pas echt zichtbaar.

Zojuist al begonnen aan box 3. De achterzijde wordt gelukkig wel weer meer variatie gezien de ronding die erin zit.

Zo maar even wat goedkope ledjes erin gestopt.
Zo’n setje wat je normaal in de fles stopt. Ter afwachting van de verlichtingsset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wUiG6SmvV2bjxrID7K6Kz7z8ls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAeZSC9PeUJqJYd2htlfvxFP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Mhif9xBx0CSp150ztLzRBmsX1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSfKBWohD6EeXebwcBinmBES.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iV3H8gntp7vCQoRu0kheWTfjugA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNDhODyBTmzTis3siaQRH81X.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXV4uwEz71vFKFX6tCy97aWokK4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGCZyzNA0Mfrx9K2XPGokAd5.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 128% gewijzigd door TheKerremenke op 26-11-2021 18:51 . Reden: Foto’s opnieuw toegevoegd. En nogmaals toegevoegd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:59
[...]

- 6000 vip punten (40,-)
Ja hier ook vandaag 1 besteld! De bijkomende sets zijn zeker leuk, maar voor mij gaf de doorslag dat de set een volledig interieur heeft. Ben erg benieuwd 😊

Wel flink aan de prijs, dus voorlopig even uitgewinkeld weer voor lego.

Blizzard: Speakerrrr#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 17:49
Iemand een idee of de Friends appartementen ook buiten de LEGO shop verkocht gaan worden, en dus met wat korting?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:07
Voordat hij onbetaalbaar wordt.....
Laatste set dit jaar. Ook maar even een plaat halen bij de gamma waarop ik dit monster ga bouwen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KngNKz1PnQoWc1ThACtyTnkvNbk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aCg2PW6I6H7Zg8eMI6QVEPpg.jpg?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13

Mappy

Piramide van Austerlitz

1. Ontwerp een MOC waar 24599 in het zwart prominent aanwezig is
  2. Upload je MOC naar ideas.lego.com
  3. Haal 10000 stemmen
  4. Word gekozen door LEGO om in productie te gaan
  5. Zorg dat dit steentje er echt in het zwart in blijft zitten in het uiteindelijke ontwerp van LEGO
  6. Profit!

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-07 11:38
Brammos85 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:14:
Iemand een idee of de Friends appartementen ook buiten de LEGO shop verkocht gaan worden, en dus met wat korting?
Normaal gesproken wel. Misschien nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
zakkenjongen schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:50:
En heb je dan nog specifieke vragen? Ik heb m vorige week afgebouwd, leuke set met details voor fans!
Ben voornamelijk beniewd naar het formaat in verhouding.met andere sets en hoe hij eruit ziet uitgeklapt als display.

Afmetingen zijn makkelijk te vinden, maar real life vergelijkingen en foto's heb ik.persoonlijk een stuk meer aan. :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-07 21:37
Dat vreesde ik al...

Dacht even dat dat al een oude creator expert model was die ik had gemist.

Eerst maar mijn backlog van mijn verzameling compleet maken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• schumi1986
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh2Jn5XVISLA3nGAvSh4bpECgcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDmnq1pBvBLM1RmcFLkDzsYy.jpg?f=fotoalbum_large

Na 2 weken begint het al ergens op te lijken :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:26
Watch out for your your dog.
Never leave your staff unattended.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEQCVZ_8DR_rwyvIP9G_jp9_rvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHIOLRNcJiCgi2BomSWulxyf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
nuker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:43:
Wij hebben de home alone set inmiddels ook binnen! Wat blijkt.... Zakje 17 zit er 2x in. Zakje 23 mist helemaal. Doos was gesealed, dus morgen maar contact opnemen met lego. Iemand dit ooit al eens meegemaakt?
ja. gewoon mailen en je krijgt een nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:52
nuker schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:43:
Wij hebben de home alone set inmiddels ook binnen! Wat blijkt.... Zakje 17 zit er 2x in. Zakje 23 mist helemaal. Doos was gesealed, dus morgen maar contact opnemen met lego. Iemand dit ooit al eens meegemaakt?
Ja, bellen of mailen. Was bij mij destijds bij de Sian en die was net nieuw, duurde twee weken voordat ik het zakje ontving en toen hadden ze ook nog de verkeerde opgestuurd. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richard_1st
Kraz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:21:
[...]

Ik heb net een review achtergelaten van de Ginger Bread House op Lightailing. 3/5 sterren.
Het ziet er OK uit, maar de kwaliteit van de (nep) LEGO stukjes laat te wensen over.
Voor die prijs verwacht ik gewoon een goede, nette set.

Batterijen gaan trouwens wel erg snel. Na 1,5 avond zijn ze leeg.

Edit:
Ik zit nog te kijken naar de Light My Bricks set voor de Elf Club House, maar 86 euro voor een paar ledjes gaat me toch nét te ver.
Wellicht toch geen specifieke lampjes in de set dit jaar. Ik leg er wel een string van de Action in.
[Afbeelding]
Mocht je er voor open staan; zoek dezelfde licht set eens op via Ali Expres. Kost daar rond de 25/30 euro voor dezelfde set aan lampjes.
Ik heb zelf al mijn verlichting er vandaan gehaald en de kwaliteit is echt prima en zonder gezeur.

Vind zelf ruim 80 euro voor zo’n licht setje echt belachelijk, dat kost de Lego set zelf bijna in zijn geheel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40
NotSoSteady schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:10:
[...]

Ja, bellen of mailen. Was bij mij destijds bij de Sian en die was net nieuw, duurde twee weken voordat ik het zakje ontving en toen hadden ze ook nog de verkeerde opgestuurd. :+
Na een belletje met lego krijgen we alle missende steentjes netjes thuisbezorgd. Goed geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 21-06 13:31
[...]

Er is al 100 euro van de prijs af, genoeg kanalen die hem voor 699 aanbieden, dus als je hem voor 799 besteld op de Lego site maak je al wat verlies zonder hem te bouwen. De AT is geen Titanic blijkt al. :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gistermiddag waren dit de keuzes bij de Pick-and-Build muur in de Lego winkel in Utrecht. De groene 2x4 blokjes en de 8x8 grijze platen waren echter op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QoOnQ1k.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [bassie]
Vissa66 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 03:00:
[...]

Er is al 100 euro van de prijs af, genoeg kanalen die hem voor 699 aanbieden, dus als je hem voor 799 besteld op de Lego site maak je al wat verlies zonder hem te bouwen. De AT is geen Titanic blijkt al. :P
Ik hoop niet dat je mplaats als kanaal bedoelt. Ik kan nergens een on/off-line winkel zien die de set voor 699 verkoopt (behalve mplaats). En hoe denk dat de verkopers op mplaats er aan komen? Juist gekocht bij Lego.

Overigens snap ik het koffiedik kijken van een andere post. Ik geef eerlijk toe dat ik gwp lightsaber erg mooi cool vindt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mir4dor
Vandaag voor het eerst echt moeite gedaan voor m'n Lego :+ Even met de tram naar de store op de Kalverstraat want ik wilde de rode pickup truck toch wel graag hebben. Voor de gf de arrenslee 40499 meegenomen en ik kreeg de 40484 en de 30576 er gratis bij !

En passant maar even VIP geworden aan de kassa.
Demonstratie gekregen van een Lego dude over de AT AT, man dat ding is groot!
Bizar eigenlijk, mijn eerste keer in de Lego store terwijl ik hier al 20+ jaar woon :| Leuke ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npNqnK2FlH1kyvxo7_SPaAWXr0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rtor6RfzMfQQ3e46H7btEKcq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Bezig met de 4x4 AMG. Schiet lekker op :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IgPKaiVy7ZeCcOUlUNZL1xLEuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFZ9dO5R4dGkh9tLHZqIfmk0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11
Is dit een alternative build op de zetros truck, normaal heb ik niet veel met technic, maar gisteren de mercedes zetros goedkoop kunnen scoren voor 139 euro bij de makro voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, twijvel nog of ik er iets mee ga bouwen of ik hem met een kleine winst te koop zet.

Mijn benieuwen hoe deze build wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:51
mir4dor schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:03:
Vandaag voor het eerst echt moeite gedaan voor m'n Lego :+ Even met de tram naar de store op de Kalverstraat want ik wilde de rode pickup truck toch wel graag hebben. Voor de gf de arrenslee 40499 meegenomen en ik kreeg de 40484 en de 30576 er gratis bij !

En passant maar even VIP geworden aan de kassa.
Demonstratie gekregen van een Lego dude over de AT AT, man dat ding is groot!
Bizar eigenlijk, mijn eerste keer in de Lego store terwijl ik hier al 20+ jaar woon :| Leuke ervaring.

[Afbeelding]
De store zit er nog niet zo extreem lang dus ach ja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

gizmokat schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:30:
[...]

Is dit een alternative build op de zetros truck, normaal heb ik niet veel met technic, maar gisteren de mercedes zetros goedkoop kunnen scoren voor 139 euro bij de makro voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, twijvel nog of ik er iets mee ga bouwen of ik hem met een kleine winst te koop zet.

Mijn benieuwen hoe deze build wordt.
Ja, alternatief voor de 42129 :9

Tot nu toe veel leuker om te bouwen dan de originele build.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• schumi1986
Vanmiddag even de nieuwe AT-AT wezen bezichtigen in Utrecht en meteen een mooie set meegenomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyOANcFXcVP893K-ZGxS-8WSURk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFTTYyZ5PNYCtmRhb23b3wdg.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: hoef mij voorlopig niet te vervelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB12USxOw5Ax0TLBOXv4MhEKat0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vuIhKcUBsIIGsrh9MNfWL0T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door schumi1986 op 27-11-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

Vraagje, die LEGO winkel in Nijmegen dat is toch geen officiële winkel? Vond het nogal aan de prijs daar.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
rammes schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:48:
Vraagje, die LEGO winkel in Nijmegen dat is toch geen officiële winkel? Vond het nogal aan de prijs daar.
welke winkel?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-07 22:43
Wat wil ik toch graag de Lego Volvo dunptruck of landrover. Maar pff, die prijs... Iemand enig idee hoe je goedkoper aan zulke sets kan komen? Voorlopig nog even doorsparen dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
m4bnl schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:15:
Wat wil ik toch graag de Lego Volvo dunptruck of landrover. Maar pff, die prijs... Iemand enig idee hoe je goedkoper aan zulke sets kan komen? Voorlopig nog even doorsparen dus
Misschien is deze aanbieding iets voor je, 3 Lego sets voor de prijs van 2 nu bij Amazon.fr. Je ziet de uiteindelijke prijs in de allerlaatste checkout pagina voordat je de definitieve bestelling doet. Je kan sets combineren (jammer genoeg was het meeste al uitverkocht), dus dat wordt even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

m4bnl schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:15:
We willen allemaal goedkoop Lego dus als je een manier hebt gevonden hou ik me, net zoals iedereen hier, aanbevolen! d:)b

Pagina: 1 ... 132 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .