Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.961 views

Onderwerpen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Whuuh........de laatste paar stappen, ik zit rond 950 van de 1000 stappen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKg4WQsiXNC8LoCQtdYhHSM3--I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JW2HgbJxxwCI3RMczoXaT77V.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf me verbazen over hoe fantastisch dit spul in elkaar steekt :P

Mijn laatste setje Technic waar ik vroeger als kind mee speelde was deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJGhGrUkFNNVNLruAPkccdlMmb4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/09Wunu7exHq7VF6F23yw6cEc.jpg?f=user_large

Dat was toen al heel wat _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:00:
Dankzij @Fraggert getwijfeld over de Land Rover maar toch voor de Mercedes truck (42129) gegaan zodat ik deze kan bouwen: https://rebrickable.com/m...nz-g-wagen-42129-b-model/

Dik ding :+
@gizmokat ...zie de post en de link hierboven van Toppe voor de Rebrickable pagina van de Merc G-wagon-MOC voor de Zetros d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55
schumi1986 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:39:
Vanmiddag even de nieuwe AT-AT wezen bezichtigen in Utrecht en meteen een mooie set meegenomen :)
Die kat is inderdaad mooi, hoeveel blokjes zitten daarin? Ik kende dat model zelfs niet :P ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fraggert schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De testcar had ik ook als kind. Echt ontzettend veel mee gespeeld. Zet hem nog steeds elke zoveel jaar in elkaar. Dochter vindt hem ook prachtig. Wat ik van deze lego mooi vind is dat de balkeb stijver zijn dan de huidige variant. Wanneer zijn ze op die nieuwe overgestapt?

Wij vierden vanavond sinterklaas dus heb nu ook de 42100!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
rammes schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:48:
Vraagje, die LEGO winkel in Nijmegen dat is toch geen officiële winkel? Vond het nogal aan de prijs daar.
In de zin van officieel vanuit Lego Niet, wel een officiële reseller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:24
Kapoen schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:47:
[...]

Die kat is inderdaad mooi, hoeveel blokjes zitten daarin? Ik kende dat model zelfs niet :P ;)
Is een speciale GWP bij aankoop van het Home Alone huis :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05:01
D. Ninjai schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:46:
Volgens mij hebben nu de bekende partijen op gebied van verlichting wel een kit uitgebracht voor de Titanic: Lightailing, Game of Bricks en Light My Bricks.

[Afbeelding]
Lightailing - Valt voor mij meteen af vanwege de schoorstenen die van binnenuit worden verlicht, ziet er daardoor raar uit. Ook mis ik verlichting bij de brug, de rode en groene steentjes horen verlicht te zijn. Voor $122 had ik meer aandacht voor details verwacht.

[Afbeelding]
Game of Bricks - Heel erg knap dat ze verlichting in de zwarte zijkant wisten te krijgen, want dat zit hartstikke dicht. Nu komt het meer tot leven. Jammer dat ze hun huiswerk niet hebben gedaan, het stond zelfs in de handleiding dat uit de vierde schoorsteen geen rook kwam omdat het een dummy was. Was enkel voor ventilatiedoeleinden en om het schip grootser te laten lijken, het was namelijk niet verbonden aan de boilers. Wel simpel te fixen lijkt me.

Deze set is 81 euro of 102 euro als je er ook geluid bij wilt. Van een scheepshoorn tot de soundtrack van James Horner, al betwijfel ik of ze daar toestemming voor hebben. De classic is 45 euro. Ik zou het zodanig aanpassen dat het lijkt op de classic edition maar dan ook met verlichting in het zwarte gedeelte.

[Afbeelding]
Light My Bricks - Had met hun kennis en kunde verwacht dat het hun ook zou lukken om verlichting te krijgen in het zwarte gedeelte. Maar omdat hun verlichting het meest accuraat is, en ook een beetje het idee heb dat ze wat meer 'premium' zijn ga ik toch voor deze set. Met Black Friday kost ie nu 165 euro, anders was het 220. Dat gaat wel even zeer doen, maar denk dat het wel waard is. Ik zie dat zij als enige het interieur hebben verlicht zoals het zwembad en de boilers. Nadeel is dat er wat blauw licht aan het lekken is door de zijkant.
In hoeverre houden deze 3 light sets rekening met het openmaken van het schip? Dus dat dat nog steeds kan om de dwarsdoorsnede te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Fraggert schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Balen hè, dat hij bijna af is..😉
En dan met de MOC van de landrover aan de gang?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 10:42
Begonnen aan de Defender en ben nu halverwege zakje 2, maar wat een leuke bezigheid is dit zeg! :) Vermaak me er uitstekend mee en hulde aan de mensen die het bedacht hebben..

Soms denk je echt: Wat is deze?! Om vervolgens die ene pin helemaal door te duwen tot alles weer één geheel is, love it!

Wel al een paar missers gehad, welke gelukkig redelijk eenvoudig te herstellen waren. Maar mijn vingers jeuken alweer om verder te gaan..

Nieuwe hobby is geboren! :7

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:02
BTFD schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:
Begonnen aan de Defender en ben nu halverwege zakje 2, maar wat een leuke bezigheid is dit zeg! :) Vermaak me er uitstekend mee en hulde aan de mensen die het bedacht hebben..

Soms denk je echt: Wat is deze?! Om vervolgens die ene pin helemaal door te duwen tot alles weer één geheel is, love it!

Wel al een paar missers gehad, welke gelukkig redelijk eenvoudig te herstellen waren. Maar mijn vingers jeuken alweer om verder te gaan..

Ja geweldig niet ? Ik verbaas me er ook nog steeds over. Ergens in stap 2 moet ik ergens een 3/4 pinnetje in duwen, 200 stappen verder nog steeds geen duidelijkheid. Maar dat pinnetje is daar niet voor niets :o

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Okasha schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:33:
[...]

De testcar had ik ook als kind. Echt ontzettend veel mee gespeeld. Zet hem nog steeds elke zoveel jaar in elkaar. Dochter vindt hem ook prachtig. Wat ik van deze lego mooi vind is dat de balkeb stijver zijn dan de huidige variant. Wanneer zijn ze op die nieuwe overgestapt?

Ik heb de testcar vorig jaar ook weer in elkaar gezet. Ik vind de eenvoud van de studded Lego technic uit de jaren 80 net zo leuk om te bouwen dan de veel complexere en gedetailleerde sets van nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Ik ga hem eerdaags ophalen bij pa en ma :)

Dan heb ik wat extra stenen/onderdelen voor mijn eigen MOC-avonturen maar ik sluit niet uit dat ik hem eerst ga bouwen :P

Volgens mij is het B-model een soort Jeep, die vond ik leuker dan het originele A-model.

Ik weet niet van het verschil, ik zal er wel even op letten.

Veel plezier met je Liebherr _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik verwacht dat ik een andere versie heb van de 42129 dan waar deze AMG op gebaseerd is, mis een paar ringetjes en een brick dus die nog na bestellen.

Hier en daar zelf wel een paar dingen anders gedaan :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmZcGeh0BNToKwQhAp6LQiFlF_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoXSJYs9m8YKKICXdTHYWGlR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDkZkHl4TcMrsqk1Wzivw9_6O-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rFCqtvdloWLC0742hZphcHY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpKfq7DX7R6nkLm2itKakEt-whk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7vkVthWohWGBEIqHkuvAycT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMNkTZhzzV400hq-3a4sMCkmcHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChjpSL7JvnlySKZuSN59EdrM.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Fraggert schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:37:
[...]

Dan heb ik wat extra stenen/onderdelen voor mijn eigen MOC-avonturen maar ik sluit niet uit dat ik hem eerst ga bouwen :P

Volgens mij is het B-model een soort Jeep, die vond ik leuker dan het originele A-model.

Het B model heb ik vorig jaar ook gebouwd, is inderdaad een Jeep. De Jeep heeft een stuk minder functionaliteit dan de test car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bvsteyn schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:30:
[...]

Balen hè, dat hij bijna af is..😉
En dan met de MOC van de landrover aan de gang?
Nou.......officieel heb ik de Defender nog niet.....maar als ik met een schuin oog hier naar de pakjes onder de kerstboom kijk.......dan lijkt 't alsof Sintekerstvrouwlief hier het een prima idee vind dat ik ben gaan Lego-en :P ^)

Maar tot die tijd.......als de 42100 klaar is.....dan wordt het eerst de PR776

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mosCzuMYzqO5fjEXFWXbYVfu5p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVCUclV2tdPOGve1vsqdjmHv.jpg?f=fotoalbum_large

En dan de Case Quadtrac 620

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61-FMZrp_Dd4mlbbBGuZYe8fMz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUYIciPnGefBOL1w6xrm20xq.jpg?f=fotoalbum_large

De Defender ga ik zeker wel ook eerst helemaal opbouwen, fantastisch ding qua looks en techniek.

Daarna ga ik helemaal los met een eigen MOC :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afas schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:41:
[...]
Het B model heb ik vorig jaar ook gebouwd, is inderdaad een Jeep. De Jeep heeft een stuk minder functionaliteit dan de test car.
Zeker, dat herinner ik me ook. Hij kon wel van een eind omhoog naar beneden stuiteren en doorrijden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNXuolqKFEz0V_F15sTVfTteNqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0B9r0YNW6rEMwsqzxgxc2neO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Fraggert op 27-11-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:39:
Ik verwacht dat ik een andere versie heb van de 42129 dan waar deze AMG op gebaseerd is, mis een paar ringetjes en een brick dus die nog na bestellen.

Hier en daar zelf wel een paar dingen anders gedaan :o
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hj is wel gaaf zeg d:)b

Weet niet of je het wat vind......maar er is ook een 42129 Humvee :)

https://rebrickable.com/m...-model-alternative-build/

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 27-11-2021 22:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

[...]
Wat ik van deze lego mooi vind is dat de balkeb stijver zijn dan de huidige variant. Wanneer zijn ze op die nieuwe overgestapt?
In 1996 kwam de eerste set uit met een studless beam: de legendarische 8480 witte Space Shuttle.
Leuk stukje leesvoer:
https://brickset.com/arti...-the-beginning-of-the-end

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58
Heel officieel is de eerste Technic studless liftarm uit 1989. In de 8862 Backhoe (en nog wat sets uit dat jaar).

Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/TL/41024.jpg?0

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 27-11-2021 23:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Wat ik van deze lego mooi vind is dat de balken stijver zijn dan de huidige variant. Wanneer zijn ze op die nieuwe overgestapt?
2003 is het eerste jaar dat de grote technic sets ook volledig van studless balken gemaakt zijn, En daarmee dus de hele lineup met als vlaggenschip 8455: Back-Hoe
In de jaren ervoor waren er al kleine setjes zonder de oude balken met studs, maar 2003 is dus het omslag jaar. (dat volgde overigens op een paar jaar met voornamelijk heruitgaven van oudere sets, omdat Lego toen financieel helemaal aan de grond zat.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Fraggert schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:37:
[...]

Ja het b model is ook prima, als ik mij goed herinner kon je die motoriseren ook, dat lukte bij de test car niet. Maar de achteras veert als geheel, toch echt minder leuk 😅 vind ik bij de willies moc van de defender ook jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
GeeBee schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:27:
[...]

In 1996 kwam de eerste set uit met een studless beam: de legendarische 8480 witte Space Shuttle.
Leuk stukje leesvoer:
Thanks hiervoor! En ik ben het eens met opmerkingen in de comments, de nieuwe balken zijn top en geven veel flexibiliteit, maar het ontbreekt wel aan stijfheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49
Justinn1988 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:24:
[...]

In hoeverre houden deze 3 light sets rekening met het openmaken van het schip? Dus dat dat nog steeds kan om de dwarsdoorsnede te zien?
Sterk punt. Enkel de sites lightailing en lightmybricks laten een foto zien van de dwarsdoorsnedes die verlicht zijn.

Maar zolang niemand er daadwerkelijk een heeft ingebouwd is dit moeilijk met zekerheid te zeggen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
TheKerremenke schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:11:
[...]

Sterk punt. Enkel de sites lightailing en lightmybricks laten een foto zien van de dwarsdoorsnedes die verlicht zijn.

Maar zolang niemand er daadwerkelijk een heeft ingebouwd is dit moeilijk met zekerheid te zeggen.
Bij Game of Bricks kan je de installatie foto's/handleiding bekijken: Classic of Remote/sound versie.

Het lijkt erop dat de dwarsdoorsnede daar inderdaad niet verlicht is, en alle kabels en dergelijke gaat bevatten.

[edit]
@D. Ninjai Game of Bricks kan je dus ook inzien, zie links hierboven

[ Voor 5% gewijzigd door mortael op 28-11-2021 09:15 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 15:55
Cloud_VII schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:14:
Voordat hij onbetaalbaar wordt.....
Laatste set dit jaar. Ook maar even een plaat halen bij de gamma waarop ik dit monster ga bouwen
Tot je de Kerstpromoties op S@H ziet? O-) ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:15
Kapoen schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:31:
[...]

Tot je de Kerstpromoties op S@H ziet? O-) ;)
1-1 nieuwe modular. Kan het maar 1x uitgeven helaas 😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Fraggert schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:45:
[...]

Nou.......officieel heb ik de Defender nog niet.....maar als ik met een schuin oog hier naar de pakjes onder de kerstboom kijk.......dan lijkt 't alsof Sintekerstvrouwlief hier het een prima idee vind dat ik ben gaan Lego-en :P ^)

Maar tot die tijd.......als de 42100 klaar is.....dan wordt het eerst de PR776

[Afbeelding]

En dan de Case Quadtrac 620

[Afbeelding]

De Defender ga ik zeker wel ook eerst helemaal opbouwen, fantastisch ding qua looks en techniek.

Daarna ga ik helemaal los met een eigen MOC :P
Wow...dat zijn ook gave builds! Zou 'm bijna zelf ook halen..maar denk dat ik dan wat uit te leggen heb.. :+

Ben nu met een MOC bezig van de 21318 Boomhut. De boomhut heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen en direct gebouwd. Helaas vonden de kids het leuk om de hele boom te verbouwen en ze zijn af en toe niet heel voorzichtig met de steentjes. Van hun eigen lego raakt ook nog wel eens wat kwijt namelijk. Dus heb 'm toen maar uit elkaar gehaald en op zolder gezet. Nu eerst deze MOC even maken en dan kijken we wel of ik mij verjaardagscadeau (10264) of de Sian ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:59
Justinn1988 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:24:
[...]

Dat kan sowieso bij Light My Bricks want die verlicht het interieur. Als ik de handleiding van Lightailing doorneem dan lijkt het erop dat je voor elk van de drie delen apart verlichting aanlegt zodat je alsnog de dwarsdoorsnede kunt bekijken.

Van Game of Bricks weet ik het helaas niet

Edit: heb eerdere reacties over het hoofd gezien. Zie boven mij :+

[ Voor 8% gewijzigd door D. Ninjai op 28-11-2021 09:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Okasha schreef op zondag 28 november 2021 @ 07:46:
[...]

Thanks hiervoor! En ik ben het eens met opmerkingen in de comments, de nieuwe balken zijn top en geven veel flexibiliteit, maar het ontbreekt wel aan stijfheid.
Klopt! Je moet bij grotere constructies echt nadenken over versterkingen in alle richtingen. En gebruik maken van de rechthoekige frames.
Ik ben bezig met het studless bouwen van de 8448 (Super Street Sensation uit 1996) en op dit moment is ‘ie nóg flexibeler dan de 42125 (Ferrari 448 GTE van dit jaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJKu0ydcvyBqhohBwrV04h-Ey1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCmtcGcFSbcEN6Vvfcxaj8WT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 28-11-2021 10:03 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bvsteyn schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:07:
[...]

Wow...dat zijn ook gave builds! Zou 'm bijna zelf ook halen..maar denk dat ik dan wat uit te leggen heb.. :+

Ben nu met een MOC bezig van de 21318 Boomhut. De boomhut heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen en direct gebouwd. Helaas vonden de kids het leuk om de hele boom te verbouwen en ze zijn af en toe niet heel voorzichtig met de steentjes. Van hun eigen lego raakt ook nog wel eens wat kwijt namelijk. Dus heb 'm toen maar uit elkaar gehaald en op zolder gezet. Nu eerst deze MOC even maken en dan kijken we wel of ik mij verjaardagscadeau (10264) of de Sian ga maken.
Herkenbaar, ik moet me ook inhouden om nu niet de 5 sets op mijn shortlist overal en nergens vandaan te trekken :P

De prijs van zulke grote sets is voor mij reden dat ik sowieso overwegend 2dehands zal gaan kopen, dat is hier via Tweakers het leukste, maar met wat geduld kun je op MP ook wel leuk slagen.

De Liebherr 42100 zag ik laatst op mp voor 120 :o , genoeg mensen die zonder eerst te kijken zaken te kopen zetten. Het 42100 nummer stond ook niet in de advertentie.

Een goeie MOC met degeljke handleiding kost zo'n 10-15 euro en ik moet zeggen dat ik dat zeer redelijk vind. Voor dat geld heb je gewoon een lego set waar je anders weer 200-300 mag ophoesten.

Ps: welke MOC bouw je? Ik ben wat meer van de Technic maar anderen lezen dat allicht graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GeeBee schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:01:
[...]

Klopt! Je moet bij grotere constructies echt nadenken over versterkingen in alle richtingen. En gebruik maken van de rechthoekige frames.
Thanks, goeie tip d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afas schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:34:
[...]

Ik heb de testcar vorig jaar ook weer in elkaar gezet. Ik vind de eenvoud van de studded Lego technic uit de jaren 80 net zo leuk om te bouwen dan de veel complexere en gedetailleerde sets van nu.
Die van mij zit al 20+ jaren zo in elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/es-EFEK72tMjChltSLHFqIhJlO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azjpO2HlRBvD7eZG5zcLDlY1.jpg?f=fotoalbum_large

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]
Je was een trendsetter: Pimp my Lego test car _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of, en waar, je steentjes kan laten bedrukken voor een specifieke set? Ik zou graag de 911 GT3 RS logo’s laten bedrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:53:
Iemand enig idee of, en waar, je steentjes kan laten bedrukken voor een specifieke set? Ik zou graag de 911 GT3 RS logo’s laten bedrukken.
https://www.steindrucker.com/ ?
Voor de oranje en blauwe auto overweeg ik om bij Steindrucker setjes te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 28-11-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door gizmokat op 28-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Fraggert schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:05:
[...]

Herkenbaar, ik moet me ook inhouden om nu niet de 5 sets op mijn shortlist overal en nergens vandaan te trekken :P

De prijs van zulke grote sets is voor mij reden dat ik sowieso overwegend 2dehands zal gaan kopen, dat is hier via Tweakers het leukste, maar met wat geduld kun je op MP ook wel leuk slagen.

De Liebherr 42100 zag ik laatst op mp voor 120 :o , genoeg mensen die zonder eerst te kijken zaken te kopen zetten. Het 42100 nummer stond ook niet in de advertentie.

Een goeie MOC met degeljke handleiding kost zo'n 10-15 euro en ik moet zeggen dat ik dat zeer redelijk vind. Voor dat geld heb je gewoon een lego set waar je anders weer 200-300 mag ophoesten.

Ps: welke MOC bouw je? Ik ben wat meer van de Technic maar anderen lezen dat allicht graag :)
Ik denk dat die liebherr die je gezien had voor die prijs dan geen echte lego was, maar vast een kopie van moldking ofzo vandaar denk ook geen set nummer, goed opletten dus voor dat je zoiets koopt en er dan pas achter komt dat het geen echte lego is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
gizmokat schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:07:
De Liebherr 42100 zag ik laatst op mp voor 120 :o , genoeg mensen die zonder eerst te kijken zaken te kopen zetten. Het 42100 nummer stond ook niet in de advertentie

Dat zal voor die prijs dan ook geen echte lego zijn maar een namaak van moldking of zo, vandaar ook geen set nummer denk ik.
Nou, soms heb je wel mensen op MP die echt niet checken wat het is, of een setnummer erbij zetten in een advertentie. Dus met wat creatief zoeken, vindt je dan wel wat leuke dingen. Zo heb ik jaren geleden een 8466 gescoord voor €50 terwijl de gangbare prijs rond de €120 was, omdat de verkoper hem had geadverteerd met "Lego offroader" (waar ik toen op zocht). De banden/velgen combi had ik toen op bricklink al kunnen verkopen voor €80 euro (geen idee wat ze nu waard zijn), maar heb de hele set nog.

Dat gezegd hebbende, vandaag de dag zou ik zeer wantrouwend zijn op MP met dit soort advertenties. Oplichters, nep-Lego en noem het maar op is vandaag de dag veel meer aanwezig op MP dan toen het geval was (en toen waren ze er ook al). Zelfs bij die 8466 aankoop dacht ik al: in het ergste geval heb ik €50 weggegooid, maar werd aangenaam verrast toen die hem daadwerkelijk verzond en het echt was.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 28-11-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
AppieNL schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:15:
[...]

Nou, soms heb je wel mensen op MP die echt niet checken wat het is, of een setnummer erbij zetten in een advertentie. Dus met wat creatief zoeken, vindt je dan wel wat leuke dingen. Zo heb ik jaren geleden een 8466 gescoord voor €50 terwijl de gangbare prijs rond de €120 was, omdat de verkoper hem had geadverteerd met "Lego offroader" (waar ik toen op zocht). De banden/velgen combi had ik toen op bricklink al kunnen verkopen voor €80 euro (geen idee wat ze nu waard zijn), maar heb de hele set nog.

Dat gezegd hebbende, vandaag de dag zou ik zeer wantrouwend zijn op MP met dit soort advertenties. Oplichters, nep-Lego en noem het maar op is vandaag de dag veel meer aanwezig op MP dan toen het geval was (en toen waren ze er ook al). Zelfs bij die 8466 aankoop dacht ik al: in het ergste geval heb ik €50 weggegooid, maar werd aangenaam verrast toen die hem daadwerkelijk verzond en het echt was.
Mijn vrouw heeft het al een aantal keer gehad dat ze nep lego kreeg inplaats van echt, zelfs specifiek naar gevraagd of het echte lego was, de verkoper zij dat het echt was om vervolgens gewoon nep lego op te sturen en daarna natuurlijk niets meer van zich laten horen, dat is voor mij de reden om het nieuw in de winkel te kopen, en als je goed oplet kan je ook hele goeie deals scoren nieuw die goedkoper zijn dan gebruikt op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@AppieNL @gizmokat thanks, even niet bij stilgestaan. Zal daar rekening mee houden.

Sowieso koop ik in 99% van de gevallen alleen lokaal, dus ik ga het spul bekijken en ophalen.

[n00b]die neplego.....zijn die steentjes ook bedrukt met het woord "lego"? Is dat een eenvoudige check? Of is er ook sprake van bedrukte namaak? [/n00b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[Afbeelding]
d:)b

Ik weet het niet zeker....maar volgens mij heb ik zelfs die truck met heli die er achter staat ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
[...]

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd welke versie van de 5590 je er boven hebt staan want op rebeickable kan ik er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

GeeBee schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:27:
[...]

Leuk stukje leesvoer:
Die spaceshuttle heb ik, ik wist niet dat die legendarisch was.
Ik heb er wel een leuke anecdote over. Ik heb deze als 10 jarig jochie bij de lokale huishoud/speelgoedwinkel besteld na schooltijd. Na een tijdje kreeg mijn moeder telefoon dat de bestelde lego in de winkel was aangekomen.... Die wist van niks. Ik denk dat ik hem uiteindelijk voor mijn verjaardag gekregen heb.

Ik ben erg benieuwd hoe hij er naar al die tijd uitziet. Mijn lego ligt al ruim 20 jaar op zolder bij mijn pa.

Stadia was beter....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dagg schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:56:
[...]

Ik ben benieuwd welke versie van de 5590 je er boven hebt staan want op rebeickable kan ik er weinig over vinden.
Dat is de "14yo The Eagle special". Zijn geen bouwtekeningen van, rebrickable bestond nog niet in 1991 ;)
Maar dank voor het compliment :)
Wat details: trekker verlengd, achterste as gemotoriseerd. Was een noodgreep, had te weinig steentjes en het 4,5v motorblok vulde lekker op :P
Verder heeft de trailer een extra as gekregen en helidek, en is de heli verlengd en zowel intern als extern lichtjes op Airwolf gebaseerd. Verplaats je in de gedachten van een 14jarige begin jaren 90 en je snapt waarom :P

Moet hem eens schoonspuiten btw, zit een laag stof op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:07
De Lego Sesamstraat-set is af! Ik heb er dit keer wat langer over gegaan, door drukte en doordat ik het ook gewoon leuk vond om hem niet in één keer door te bouwen. Ik vind het een leuke set! Hij komt er vrolijk en kleurrijk over. Niet alle referenties begreep ik, er zijn natuurlijk veel referenties naar de Amerikaanse versie. Maar gelukkig ook een aantal die wel herkenning oproepen. De minifigs zijn ook erg leuk!

Op zichzelf is hij erg leuk, met dat pleintje aan de achterkant, maar om hem een plekje in de stad te geven is de layout niet zo handig. Daarom ga ik hem later nog aanpassen aan de hand van een moc van Rebrickable :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIPSIevnPyN_5xajzcHROUeXiNU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNMDJvawEvUH2T7XEjGdMW5I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b89yVrvVBtrBKiVvDwlEQeLnzQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uLQ8jHENn97F8jjwdWpyN9O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjaGHV70rh_TKB1o4QYjTlFXfNg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLOv1BAF2u0Qa2Zwn0ys1eYE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Alqx5ub8pBEyBppu79f_HrI_o1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2Ivb1LM2dIZm56rS4N6k5v8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxRBa4vW_exP4uVR84-m5rJ8-OA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONbWZy4hlnq3twNsgfyqHKKT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1F-AzzjU27zBPGgj7UTPFdNJmQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBOJH2SIp34uD1PSpGOX6TlU.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Nice! Ik heb hem ook vaak dichtgemaakt maar die slaagden niet zo mooi als deze 😅. Deze was wel echt ook lekker stevig hoor, schil was kwetsbaar, maar simpel te repareren en de basis ging gewoon nooit stuk. Schakelen was natuurlijk gedoe en veel druk op de assen in de eerste versnelling omdat de cilinders vrij zwaar liepen

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxUGRyN4gDoDjz95S6bzEwn_3mw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XeTGs8jkPl7qcMPfp0bJfEim.jpg?f=user_large

Twee weken, elke dag een stukje. Erg leuk, veel interessante bouwtechnieken waarbij vooral de achterkant erg leuk was om te maken.

Volgende week beginnen met opbouw van Lego kerstdorp! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:32

QuattroNL

It is I.

Fraggert schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:33:
@AppieNL @gizmokat[n00b]die neplego.....zijn die steentjes ook bedrukt met het woord "lego"? Is dat een eenvoudige check? Of is er ook sprake van bedrukte namaak? [/n00b]
Alleen echte Lego heeft de opdruk 'Lego' op elk nopje staan.
Ik haal mijn 2e hands Lego altijd op en check dat dus ook altijd.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
QuattroNL schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:56:
[...]

Alleen echte Lego heeft de opdruk 'Lego' op elk nopje staan.
Ik haal mijn 2e hands Lego altijd op en check dat dus ook altijd.
Ook dat is geen garantie. Zo maar een resultaat met zoekopdracht ‘fake Lego’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnVfz3yOROYHMPa2aNyf_WKIPek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XbJuXNCWMNs5igTEx0cqC4an.jpg?f=user_large
Bron: http://www.brickfinder.ne...inted-bricks-found-china/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
Wat vinden we hier van de Saturn V? Leuke build? Kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18
Brammos85 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:10:
Leuke build om te bouwen. Wel wat herhaling, maar dat kan ook niet anders. Het is wel een indrukwekkende build met een hoogte van 1 meter. Kwaliteit is ook goed en geen stickers, maar bedrukte steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55

rammes

koekebakker 1e klas

ik vond hem superleuk, en het is ook een leuke set als je met twee pesonen bouwt.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heel leuk. Ook de historie eromheen. Heb hem gebouwd met de geniale BBC podcast “13 minutes to the moon” op de achtergrond :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
Vooruit dan, gekocht! :+

[ Voor 92% gewijzigd door Brammos85 op 28-11-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 17:46
BTFD schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:36:

Same here haha! Ik heb hem samen met de Porsche aan mijzelf kado gedaan. Voor mij zijn het de eerste sets. Wat een gaaf ding, heb nu net het technische gedeelde van de Landrover gehad in een uur of 6 en ben echt zeer onder de indruk hoe alles in elkaar steekt met werkende 4-speed versnellingsbak, stuurkolom, 4 wielaandrijving, differentieel, hi/lo. Ook nog wat van auto’s geleerd zo op de zondagmiddag.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Kwaliteit is goed, hangt een klein jaar later nog steeds aan 2 draadjes aan het plafond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcacsCJiY6hrcYRPCf1L5IgY-sU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kinYpuzbbePzPTSNnauKqlrc.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

+1 voor de Saturn V. Leuke build, erg realistisch model als eindresultaat. En ik ben lid van Team Space, dus sowieso vind ik sets zoals deze en bijv. de laatste Space Shuttle tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Fraggert schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:33:
@AppieNL @gizmokat thanks, even niet bij stilgestaan. Zal daar rekening mee houden.

Sowieso koop ik in 99% van de gevallen alleen lokaal, dus ik ga het spul bekijken en ophalen.

[n00b]die neplego.....zijn die steentjes ook bedrukt met het woord "lego"? Is dat een eenvoudige check? Of is er ook sprake van bedrukte namaak? [/n00b]
En zelfs dan nog kom je voor verrassingen te staan. Bij een recente build gehad dat steentjes missen en nu valt dat soms op te lossen maar soms mis je vitale dingen.
Sowieso vond ik t niet chill om t idee in t achterhoofd te hebben dat de kans dat iets mist groter is dan nieuw gekochte Lego.

Ook er achter gekomen dat ik een grote hoop Lego niet perse relaxt vind, ik ben meer van het bouwen aan de hand van de zakjes! Geeft me toch meer rust :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:54
Sunday build :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYTUMm8_GcBQ1E3wy2klnYDpWnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UAzTsZqHmUBwtHN0aBitQly.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ninjetsu NL schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:04:
[...]

En zelfs dan nog kom je voor verrassingen te staan. Bij een recente build gehad dat steentjes missen en nu valt dat soms op te lossen maar soms mis je vitale dingen.
Sowieso vond ik t niet chill om t idee in t achterhoofd te hebben dat de kans dat iets mist groter is dan nieuw gekochte Lego.

Ook er achter gekomen dat ik een grote hoop Lego niet perse relaxt vind, ik ben meer van het bouwen aan de hand van de zakjes! Geeft me toch meer rust :)
Ik snap je wel.......best irritant als je halverwege bent en ineens vastloopt.

Ik vind het juist heerlijk om in die grote bak te zitten grabbellen :P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUPfV6mapwnyKJ7ZBCTKom30tGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weZsItrWc3dtpXPipnwaPJRm.jpg?f=fotoalbum_large

Die lage bak werkte alleen niet door die open handvaten, dus maar de hogere dichtere bak gepakt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:37:
[...]

Ik vind het juist heerlijk om in die grote bak te zitten grabbellen :P [Afbeelding]

Die lage bak werkte alleen niet door die open handvaten, dus maar de hogere dichtere bak gepakt d:)b
Doe je er opeens 10 keer zolang over. Had zelf de Mercedes beetje verdeeld onder verschillende bakjes waaronder pinnetjes, wieltjes, liftarm (en T’s etc) korter dan 6 en langer dan 5 in twee aparte bakjes enzo.

Was best relaxed werken, mezelf kennende ga ik dat ook met nieuwe sets in de toekomst doen.

Zit er ook over te denken de sets die ik heb te gaan uitlenen ofzo… lekkere bezigheid om alles uit elkaar te halen en bij retour weer te controleren enzo :o

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 28-11-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Net nog een bestelling gedaan voor de G-Wagon om wat dingen wat meer detail te geven.

Valt me echt op hoe groot de prijs verschillen zijn. Zijn 20 regels met 48 artikelen totaal. Geen bijzondere of lastig verkrijgbare items… heb nu nog geen €5 betaald terwijl sommige verkopers dik €70(!!!) rekenen voor de zelfde artikelen. Wat bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leuke build, groot voor relatief weinig geld. 1e "druk" staat hier al een tijdje uitgestald :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Die lage bak werkte alleen niet door die open handvaten
Ducttape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
redfoxert schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:05:
[...]

Leuke build, groot voor relatief weinig geld. 1e "druk" staat hier al een tijdje uitgestald :)
Zitten daar nog noemenswaardige verschillen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Brammos85 schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:06:
[...]

Zitten daar nog noemenswaardige verschillen tussen?
Ik dacht dat er 1 onderdeeltje verschillend is. Maar geen noemenswaardige verschillen. De set was uit productie en is later onder een ander set nummer weer op de markt gebracht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:15
Hallo :w hier een lurker in dit topic :)

Maar ben nu as we speak aan het bouwen kijken naar m’n zoon die bezig is met het Bowsers luchtschip die hij voor z’n verjaardag gekregen heeft.

Zit iig leuk in elkaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBynqaBSUZVdo94Vd8cYnge28V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mlc3y0W0pa6TiMtB2pZWM9W.jpg?f=fotoalbum_large

Echter zal denk net als met z’n andere Mario sets de reis leuker zijn dan de bestemming, want met het spel element doen ze nog minimaal iets.

Achja van de week maar is alles (pakweg 10 sets ) is opbouwen want zitten toch in quarantaine…

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:32

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:02:
[...]

Ook dat is geen garantie. Zo maar een resultaat met zoekopdracht ‘fake Lego’.

[Afbeelding]
Bron: http://www.brickfinder.ne...inted-bricks-found-china/
Dat is wel heel nasty!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:35:
Hallo :w hier een lurker in dit topic :)

Maar ben nu as we speak aan het bouwen kijken naar m’n zoon die bezig is met het Bowsers luchtschip die hij voor z’n verjaardag gekregen heeft.

Zit iig leuk in elkaar :)

[Afbeelding]

Echter zal denk net als met z’n andere Mario sets de reis leuker zijn dan de bestemming, want met het spel element doen ze nog minimaal iets.

Achja van de week maar is alles (pakweg 10 sets ) is opbouwen want zitten toch in quarantaine…
Die set krijgt de oudste met Kerst. En met Sint eerst een Mario start set. Daarna maar kijken of het aanslaat. Mijn verwachting is dat er heel even mee gespeeld zal worden. Maar ja, we zullen het wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Reinier schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:58:
+1 voor de Saturn V. Leuke build, erg realistisch model als eindresultaat. En ik ben lid van Team Space, dus sowieso vind ik sets zoals deze en bijv. de laatste Space Shuttle tof.
Dit inderdaad. Vond het een leuke build om te doen als Space nerd.
De Space Shuttle is hier de volgende in de rij om gemaakt te worden.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• TheKerremenke
Consider it done. >:) Na ettelijke uren noeste arbeid is deze mooie build tot een einde gekomen. _/-\o_ Nu genieten van het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUOsuFMyf7fxk663fCUXJrJZdx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDUMjgTlyCHmnEeb20KtoUUs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCmFV7Pj8VrPTFsYG0lEhZXPCHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6XlpSk8YNkwmpxt6sEM3bbl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKozfYNslOLxzNbtH5tNuRFxvZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HczXVfh2FK51gy0J6sNxm4Ok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqlOGiKtgAyAFdiM3iAGr3vq1eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZt3Hn6qhn5Ypk7jNVQLAiM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuzxG0-tQz8qWemGbQ4sT2lQLSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix72biCoi4ATvnoJ5VNoXObE.jpg?f=fotoalbum_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Chicken88 Leuk gedaan zeg! Met steentjes van de Home Alone-set, zo te zien :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:49:
[...]

Doe je er opeens 10 keer zolang over.
Dat was het hele idee erachter inderdaad :P
Die bak zit inmiddels weer in mijn werkbank, gevuld met kleine lijmklemmen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Daarom heb ik het nooit aangedurfd om de bekende Technic oranje Porsche in gebouwde staat te kopen. Deze set was zelfs door Lepin(?) volledig nagemaakt.
Enige tijd geleden wat besteld via bricklink. Toen maar eens verdiept in (in mijn geval) fake Technic Lego. Er zijn wel wat guides, maar met het blote oog is het verschil tussen fake/real bijna niet meer te zien. Bij bijvoorbeeld een liftarm moet ergens in het diepe deel tussen de gaten een nummer worden getoond. Zonder goed (dag)licht en loep is dit voor mij niet zichtbaar. Bij elk soort steentje kan de plaats van dit nummer weer verschillen, maar ook per bouwjaar. Eerlijk gezegd vind ik dit niet meer te doen. Ik ga er maar vanuit dat een bricklink verkoper eerlijk is. Bij een marktplaats verkoper durf ik dit uitgangspunt niet zomaar te hanteren. Zeker niet bij sets waarvan 1op1 kopieën zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:54
Jakkus schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:01:
[...]

@Chicken88 Leuk gedaan zeg! Met steentjes van de Home Alone-set, zo te zien :)
Thanks.
Maar niet met de steentjes, maar wel met een schuin oog afgekeken van die set ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
TheKerremenke schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:17:
Consider it done. >:) Na ettelijke uren noeste arbeid is deze mooie build tot een einde gekomen. _/-\o_ Nu genieten van het resultaat.
Ziet er goed uit? Welke lampjes heb je gebruikt?
Mijne zit nog in de doos. Handen jeuken, maar wil echt pas beginnen op 1 januari als de kerstboom en winterdorp weer opgeruimd zijn.
(Op de grond zitten met bouwen is ook weer zoiets….)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:10
Mocht iemand op zoek zijn toevallig: Martijn1990 in "[te koop] Lego Porsche 911 RSR #42096"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
En het weekend is alweer bijna voorbij. Wel weer een leuk weekend, de rode pickup truck 10290 gebouwd.
Heel grappig eigenlijk. Ik wilde die tierelantijntjes eerst niet bouwen maar heb het toch gedaan; kruiwagen, kratje, etc. Zo leuk deze build dat ik maar eens een bestelling heb geplaatst bij https://steindrucker.com/search?q=10290&c=36 Jammer alleen dat ze de windshield met A-style er niet bij hebben gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ-iVn-_EDfRfWZxnLONMQv60As=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkgdkBs2LpJ5KCn7UnjMczqH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_mHfbIWshqw6xq9PcpQyd_CPRM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgVAXZBnZtQMz27UXUVvciCY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
[...]

Ik vind het juist heerlijk om in die grote bak te zitten grabbellen :P [Afbeelding]

Waar heb je die bakken vandaan? Heb nu een kleed wat ik vol gooi en dan aan de punten naar binnen vouw als ik moet opruimen. Werkt wel, maar niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
SunnieNL schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:00:
[...]

Ziet er goed uit? Welke lampjes heb je gebruikt?
Mijne zit nog in de doos. Handen jeuken, maar wil echt pas beginnen op 1 januari als de kerstboom en winterdorp weer opgeruimd zijn.
(Op de grond zitten met bouwen is ook weer zoiets….)
Gewoon zo’n goedkope ledjes kabel die je normaal in een fles kan stoppen voor kerst. Tijdelijk totdat de lightmybricks verlichtingsset binnen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bvsteyn schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:45:
[...]

Waar heb je die bakken vandaan? Heb nu een kleed wat ik vol gooi en dan aan de punten naar binnen vouw als ik moet opruimen. Werkt wel, maar niet ideaal.
Dat zijn zogenaamde "euronorm"-kratten. Die hebben vaststaande maten, beetje zoals papierformaten waarbij een A3 precies 2 x zo groot is als een A4.

Die kratten passen makkelijk op elkaar en zijn in diverse kleuren en uitvoeringen (bijv. open of dichte handvaten) te verkrijgen.

Marktplaats is een goede bron als je maar een enkele kist ofzo zoekt, een Lego-hoarder als @Toppe kan beter maar meteen naar Kruizinga :P

Mooi systeem in elk geval d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwQu6pzA8sjhZT7ruK7MvV_FxQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9DRTsOtxQxRKNgpb2OT2JlQ2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Vandaag voor het eerst sinds dat ik heel klein was weer eens een Lego set gebouwd. Ik heb afgelopen week met de Black Friday kortingen de Lego New York skyline, de Lego San Francisco skyline en de Lego Statue of Liberty besteld. Vandaag begonnen met de New York skyline, en na een kleine 3 uur was hij af. Was in het begin even zoeken maar vond het super leuk om weer eens te doen. Ik wil de Empire State Building nog halen en twijfel nog over de Paradijsvogelplant die nu nog in de aanbieding is op de Lego site.

Daarna denk ik dat ik me misschien ga wagen aan een van die Lego verhuur bedrijven zodat ik wat grotere sets kan huren waar ik toch geen plek voor heb om ze na het bouwen neer te zetten, dus dan lijkt huren me een betere optie.

Iemand trouwens enig idee hoe ik erachter kom wanneer een set ongeveer retired is? San Franisco bleek namelijk retired dus die heb ik van Marktplaats moeten halen, maar zou toch wel handig zijn om voortaan een indicatie te hebben van wanneer een set uit productie gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZiXMBMq8J0ForEsvifh02oSeM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnFYtxyXDXOqNx0TVC2PrKba.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Simone96 op 28-11-2021 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Die katten moeten er ook altijd bij zijn zo lijkt het. De tweede al dit weekend, geweldig _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:15:
[...]

Dat zijn zogenaamde "euronorm"-kratten. Die hebben vaststaande maten, beetje zoals papierformaten waarbij een A3 precies 2 x zo groot is als een A4.

Die kratten passen makkelijk op elkaar en zijn in diverse kleuren en uitvoeringen (bijv. open of dichte handvaten) te verkrijgen.

Marktplaats is een goede bron als je maar een enkele kist ofzo zoekt, een Lego-hoarder als @Toppe kan beter maar meteen naar Kruizinga :P

Mooi systeem in elk geval d:)b

[Afbeelding]
Ik doe het meteen goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Simone96 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:21:

Daarna denk ik dat ik me misschien ga wagen aan een van die Lego verhuur bedrijven zodat ik wat grotere sets kan huren waar ik toch geen plek voor heb om ze na het bouwen neer te zetten, dus dan lijkt huren me een betere optie.
Wat voor sets zou je willen huren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 09-09 14:34
[...]

Dat grabbelen herken ik wel ☺️. Ik trek bewust alle zakjes los en gooi alles op een hoop.
Lekker zoeken naar stukjes en je doet een stuk langer over je build!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4GX72kUp7gyrTL8JHRRBEwshJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGfvIbModVTyK2qwpD57cfA0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

bvsteyn schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:45:
[...]

Je kan hier ook naar kijken: https://www.reallyusefulp...lands/html/boxdetails.php

Heb er 10 van 64 liter in gebruik: echt perfect. Stevig, zakken niet door en zijn transparant waardoor je alles goed kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Iemand trouwens enig idee hoe ik erachter kom wanneer een set ongeveer retired is? San Franisco bleek namelijk retired dus die heb ik van Marktplaats moeten halen, maar zou toch wel handig zijn om voortaan een indicatie te hebben van wanneer een set uit productie gaat.
Hier kun je vinden welke sets er dit jaar (waarschijnlijk) uit gaan: https://www.google.com/am...-die-gaan-verdwijnen/amp/

Sommige zijn inmiddels al moeilijker te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Toppe schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:46:
[...]

Wat voor sets zou je willen huren dan?
Lijstje van sets die ik wel echt tof vind maar die te duur zijn en/of ik geen plaats voor heb in mijn appartement:
Home Alone
Tree House
Harry Potter Verzamelobjecten
Harry Potter Diagon Alley
R2-D2
Saturn V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 09-09 14:34
Nou dikke Cyber Monday korting…. Dacht een leuke extra korting te scoren met mijn punten, maar helaas valt het weer vies tegen;

“ Vouchers voor online winkelen en vouchers die je in de winkel of telefonisch kunt inwisselen, zijn beperkt beschikbaar. Maximaal 4 per account. Zolang de voorraad strekt.”

Maximaal 4 dus, oftewel iets van 5 euro extra korting aan vouchers.
Niet de moeite waard. Ik bewaar mijn punten wel 😊

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

M'n vriendin is dol op cactussen dus ik dacht dat het leuk zou zijn om met kerst LEGO-cactussen te geven als kleinigheidje. Zo gezegd zo gedaan, dus ik heb in Stud.io wat cactussen gemaakt (niet helemaal mijn eigen design, op de lichtgroene na) en ben nu bezig met de instructies. Het grootste deel van de steentjes is al binnen, en met het opbouwen in het echt direct een issue ontdekt, dus meteen maar even twee extra steentjes besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9g9cBDeec04xC5pecgPz4x4g7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STu89CCH1MugWK7g15mWWG6D.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd of iemand ziet wat het probleem is :P
richard_1st schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:47:
[...]

Dat grabbelen herken ik wel ☺️. Ik trek bewust alle zakjes los en gooi alles op een hoop.
Plaatje
Ik vind dat zoeken ook juist leuk om te doen, al ben ik niet zó gestoord om alle zakjes op een hoop te gooien O-) Sommige mensen doen aan knolling, maar persoonlijk vind ik het 'verstand op 0 en LEGO'en zoals vroeger' juist het leukste.

Afgelopen zaterdag besloten dat ik wel zin had in een leuke build, maar met kerst in het vooruitzicht is zomaar een set kopen gevaarlijk. Ik wilde al best een tijdje de Porsche 911 (10295) kopen, dus die set en nog 2 andere sets (Apollo 11 maanlander en het 3-in-1 kasteel) doorgestuurd naar vriendinlief zodat zij kon kiezen en ik niet per ongeluk wat kon kopen wat zij mogelijk al had gekocht. Uiteindelijk toch de Porsche 911 geworden met de opmerking 'bestel voor mij ook maar een set erbij' :D Voor haar de Zweinstein Klokkentoren klokkentoren besteld en beide sets diezelfde dag nog op kunnen halen bij de Intertoys.

Nou was het idee om woensdag gewoon lekker samen te bouwen... maar we hadden toch niks te doen gisterenavond en vanmiddag hadden we nog een loos uurtje... O-)

Inmiddels heb ik zakje 5 klaar van de Porsche en m'n vriendin heeft zakje 3 klaar, dus woensdag valt er nog genoeg te bouwen. Maar wat een enorm vette set!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYbfqBOp_EfcShXo0ViQST5ZJT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNcwpgHbVriki8DegUZrHpPM.jpg?f=fotoalbum_large

De manier waarop alles in elkaar steekt, de details, hoe stevig alles aanvoelt en dat je zelfs nu al duidelijk ziet wat het gaat worden is echt geweldig! Nu alleen nog beslissen welke build ik eerst ga doen: de Turbo of de Targa? Ik neig vooralsnog naar Turbo. Wat ik wel zeker nog wil doen is de Rijkspolitie-variant maken van de Targa, inclusief de custom stickers die daarvoor te koop zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:24
Net met de cybermonday actie bij Lego de 5euro coupons gekocht en toch maar >200 uitgegeven aan het spookhuis om het GWP kado voor vandaag te bemachtigen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
Wilde ook wat bestellen met de VIP punten, helaas is nu het VIP gedeelte offline..

Edit: doet het ondertussen weer.

[ Voor 18% gewijzigd door stijn1309 op 29-11-2021 07:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:15
meesje schreef op zondag 28 november 2021 @ 17:46:
[...]

Die set krijgt de oudste met Kerst. En met Sint eerst een Mario start set. Daarna maar kijken of het aanslaat. Mijn verwachting is dat er heel even mee gespeeld zal worden. Maar ja, we zullen het wel zien.
Hier krijgen de kinder Luigi nog erbij zodat ze er meer samen mee kunnen spelen maar ben benieuwd :)
Heb deze iig sets voor een leuk prijsje bij fun.be kunnen bestellen.

Verder is het luchtschip t.o.v. de andere sets wel mooi ergens te plaatsen aangezien het niet echt een parcours is.

Hier nog wat foto's :) m'n zoon was gisteren toch wel blij dat hij af was :) na een kleine 6 uur concentratie was ie toch wel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8U_MIIEvh72SDnBj16_JOGx-cK0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYKWjtC2vxmfAytVdalYOSZU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8Dwd4_60tuvrEVsYPImloWAPE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDcl9W3dnDWFIqU1jq2i0d3n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/METkCk_db9NSVWwdRrUmrjBBpeI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncMaP1frpSNfTn3ysOK5cAdJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rR5qQjSmjgoBukHgz03ZQUvKeHY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ha39T0ac1rMjHyaGdJTDHVXq.jpg?f=fotoalbum_tile

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

richard_1st schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:47:
[...]

[Afbeelding]
Heerlijk _/-\o_ d:)b

Het voelt ook een beetje aan als "vroeger" :) ik zat/lag altijd op de grond op
een hele grote handdoek, kon ik alles in 1 x opruimen.
Toppe schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:50:
[...]

Je kan hier ook naar kijken: https://www.reallyusefulp...lands/html/boxdetails.php

Heb er 10 van 64 liter in gebruik: echt perfect. Stevig, zakken niet door en zijn transparant waardoor je alles goed kan zien.
Wauw, goeie tip d:)b
Vandaag voor het eerst sinds dat ik heel klein was weer eens een Lego set gebouwd.
Welkom Simone :)
SomerenV schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:59:

Ik vind dat zoeken ook juist leuk om te doen, al ben ik niet zó gestoord om alle zakjes op een hoop te gooien O-) Sommige mensen doen aan knolling, maar persoonlijk vind ik het 'verstand op 0 en LEGO'en zoals vroeger' juist het leukste.
Knolling?.....nou ik heb weer wat geleerd vandaag :P d:)b

KNOLLING IS THE PROCESS OF ARRANGING RELATED OBJECTS IN PARALLEL OR 90-DEGREE ANGLES AS A METHOD OF ORGANIZATION

Dat is echt leuk on te zien zeg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWNEkrhNdiGp0F1US7BHytZUE6I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IjoJkEindxzcwNahxPCl5ZZQ.webp?f=user_large

En natuurlijk is er schijnbaar ook "Knolling XL" :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m39ll_amUnI-T3YuVTsby6dCFbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sfaqIgEfVwA7peo5br6vGU6.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een superleuk wereldje dat Lego :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
Zijn er mensen met verstand van de PoewerdUp app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ojn0DVATEbcIpObC3PqLrZEXbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoBJZqSa8K7yD8pHgr0szsnc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou graag de rotaties van de motoren bewaken. Kalibratie is niet nodig (want dat is met de aangesloten actuatoren zeer complex), ik vind het prima om altijd op 0 te starten. Ik zou alleen wel willen dat de motoren daarna maximaal "X" rotaties kunnen maken, op welke positie ze zich tussendoor dan ook bevinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@Fraggert de mensen van je foto’s kennen anders het woord OCD niet. Alles ligt scheef }:|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fraggert schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:59:
En natuurlijk is er schijnbaar ook "Knolling XL" :P

[Afbeelding]

Wat een superleuk wereldje dat Lego :D
Die hebben duidelijk geen katten of honden. Dit zou mij mij echt 3sec zo liggen voordat een of ander lomp beest erdoorheen raast.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:10
zonoskar schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:07:
[...]

Die hebben duidelijk geen katten of honden. Dit zou mij mij echt 3sec zo liggen voordat een of ander lomp beest erdoorheen raast.
Wat zou er dan voor etensbakje staan rechts bovenin? :P
Pagina: 1 ... 133 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .