Grolsch schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Duizenden euro's zal ook nog wel meevallen.
Hier schiet de WOZ ook elk jaar omhoog, in 2017 begonnen met WOZ van 420K en op dit moment ruim 480K.
Helaas zou ik niet weten hoe ik dat aan zou moeten vechten, ik wil hem er niet voor verkopen en als ik het bord in de tuin zou zetten weet ik zeker dat we veel meer krijgen.
Ook huizen in de buurt worden voor tonnen meer verkocht, dus die kan ik ook niet als referentie gebruiken.
Stel dat ik de WOZ met 100K naar beneden zou krijgen, wat scheelt me dat dan per jaar

100 euro ofzo?
En als ze de WOZ waarde niet verhogen, dan verhogen ze het percentage wel, betalen moeten we toch

Nou pas op duizenden euro's
Zoek maar eens uit wat er allemaal vanaf WOZ berekent wordt. Je belasting aangifte... Sommige mensen zijn erg rijk omdat ze een hoge woz hebben, dan ben ik maar arm..Waterschap afvalstoffe, verzekeringen enz enz enz
Verkoop en WOZ zijn twee uiterste.
Loop na wat er financieel afgeschreven is.
Een keuken zomaar 20-30K omdat je huis ook een bepaald waarde heeft.[ een huis van 400k of van 200k zit een andere index in ]
Cv
wp goed kijken welk jaar.
Mijn WOZ werd in een jaar berekent dat mijn cv al afgeschreven was.
Badkamer >10 afgeschreven
Achterstallig onderhoud enz enz
Ik heb via internet een bedrijf.
Paar foto omschrijven en zij doen de rest.
5 jaar gedaan. Afgelopen jaar een makkelaar gehad, omdat ze het niet zagen zitten
Die gaf ons gelijk :-)
Er zijn twee dingen prijs per eenheid bepaald de gemeente
En de Waarde een index of de taxateur.
Ander topic wss waard :-) , maar het is ECHT de moeite waard.
Indexeren = automatisch, 5% over 6% over 10% [ en erger, dalen in de crisis deden ze niet, maar bij mij wel ]
Of 1% over 3% over 4% rekenen er maar eens aan
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520