Hier ook een Loria duo en zoals al aangegeven hanteert die een hysterie van 7 graden. Onze strategie nu is:ID-College schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:28:
Even een vraag aan de Atlantic Loria gebruikers. Ik probeer de SWW run te snappen maar kom er nog niet echt uit. De comfort warmtetemperatuur staat ingesteld op 52 graden. De eco watertemperatuur staat op 48 graden ingesteld. Ik heb de warmtepomp zo ingesteld dat hij elke dag om 14:00 SWW aanmaakt.
Wat ik zou verwachten is dat de warmtepomp elke dag om 14:00 uur het water opwarmt tot 52 graden. In de praktijk doet hij dat niet altijd, want hij slaat geregeld de run over om 14:00 uur. Waarom is mij een raadsel.
Gedurende de dag koelt het water in de boiler steeds verder af (logisch als je de run overslaat). Vervolgens komt het water op 41 graden aan het einde van de avond / begin van de nacht. Doordat het water nu 7 graden lager is dan de ingestelde termperatuur (48 graden), gaat hij de SWW run starten. Midden in de nacht regelmatig, wanneer dus iedereen slaapt en het lekker koud buiten is. Niet echt handig dus...
Weten jullie hoe dat komt? Waarom slaat hij de run over (water warm genoeg?). Ik wil dat hij gewoon elke dag om 14:00 het water opwarmt naar 52 graden, ongeacht de temperatuur van dat moment (tenzij hij al 52 graden is natuurlijk)
1e comfort stand: 03.00 - 04.00
2e comfort stand: 13.00 - 17.00
Comfort temp is 52 graden
Eco temp is 44 graden
Hij slaat nauwelijks 's nachts aan maar als die dat doet is er in ieder geval voldoende warm water voor de ochtend douchers.
Sinds wij van een CV ketel naar een boiler zijn gegaan (2019) heeft niemand nog een koude douche gehad.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***