overwinteraar schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:08:
[...]
Mijn beeld: WP kan vermogen niet kwijt, Ta bereikt Tset (hier WAR regeling, kan ook via thermostaat zijn), slaat af, Ta koelt af en WP slaat weer aan als Ta (of gemiddelde Ta en Tr) voldoende is afgekoeld.
Bij mijn Loria 6010 heb ik nog geen setting kunnen vinden die de stilstand-/wachttijd beïnvloedt, kan dus niet instellen dat de WP pas na 1 uur weer aan mag slaan. Dat resulteert in 4 tot 5 stops per uur. Speelt alleen bij dagen zoals afgelopen week, waar Tb overdag boven graad of 8 uitkomt. Probeer nu even WAR met zo vlak mogelijke stooklijn (27@Tb20 / 31@Tb-20) met pompsnelheid 2 (ca 20 l/m). Andere varianten van afgelopen dagen boden geen soelaas.
(Ervarings)deskundigen (al dan niet Loria gebruikers) hier (@
Chris_82 @
wervisser @
koevlaas2 @
Grolsch ...?) nog tips om 24/7 vlak/continu te stoken, zonder starts/stops alsTb boven graad of 8 komt? Of is dit gewoon een kwestie van bij neerleggen in deze setting?

Hier met een Loria 6008 duo doe ik nu:
In combinatie met een Jaga in de woonkamer en een jaren 90 convectorput (4,5 meter) geboost.
Daarnaast stook ik op de 1e etage op radiatoren (overbemeten) nog mee tot 18,5 graden.
Zolder stook ik niet. Wel geisoleerd en tevens onze slaapkamer.
Daar waar het de Loria gebruikers (met vvw) goed afging bij veel mist en 0/1 graad heb ik mijn instellingen laten staan op:
30 Helling van de verwarmingscurve 0,5
31 Verplaatsing van de verwarmingscurve 0,5
32 Max. ingestelde aanvoertemperatuur verwarming 50
33 Invloed van de omgevingstemperatuur 65,00%
34 Niet gebruikte parameter 0 (niet gebruikt)... 1 (aan) 1
35 Type zender zone 1 0 (Radiator)... 1 (Vloerverwarming) 0
36 Versneld verlagen 0 °C / u
37 Besparing tussenseizoen zone 1 0
Terwijl dat een jaar geleden zonder inregelen er zo uit zag:
Met meer nachtverlaging, minder comfort en meer geluid.