Met de huidige manier van werken wil ik eigenlijk liever niet weten wat ie doet met 0 gradenkoevlaas2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:14:
[...]
Dan ben ik zeer benieuwd wat het apparaat verstookt bij 0c
Edit: De Ta kan wel lager en dan gaat ie langer draaien, is comfortabeler en verstookt minder energie, Nibe presenteert zichzelf als 'god's gift to the world' qua warmtepompen maar wat ik ervan gezien heb ben ik het daar niet mee eens.
Veel te veel dat dat apparaat maar bepaald wat er moet gebeuren en daar houd koevlaas2 niet van.
De Ta zou ik zelf ook wel lager willen. Ik kan alleen niet vinden hoe bepaald wordt wat de Ta moet zijn bij Nibe.
Zou fijn zijn als Ta dichter bij Tcalc zat ja. Dan zou de compressor ook lager draaien wat de efficientie weer te goede zou moeten komen voor zo ver ik begrjp.
Met de instellingen welke ik tot nu toe tegen ben gekomen kan ik alleen maar bedenken dat ie de DT in stand wil houden, en daarvoor dus steeds de compressor verder omhoog jaagt.
Voor de DT kan ik maar 1 instelling vinden DT bij DOT. Maar wat is de DT dan bij een andere waarde dan de DOT? Wordt deze groter? kleiner? gelijk? dat kan ik nergens terug vinden.
Nog een info dingetje.. Het gas verbruik (voor zo ver dat veel zegt) was steeds rond de 2000M3 per jaar, dus dat er veel elektra verbruikt gaat worden ga ik al van uit. Maar als er wat te besparen valt door anders/beter/etc inregelen kan dat de moeite waard zijn.
30x SF175 NW - STP6000 Live PVoutput Nibe F2120-16 warmtepomp