Even de feiten op een rij.tehfnz schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:09:
Twee weken geleden een PUHZ-SW75VAA + EHST20D-VM2D laten installeren en afgelopen weekend verhuisd (). Gisteren de compensatiecurve aangepast in overeenstemming met de warmteverliesberekening & MELCloud geactiveerd. Met het weer van deze middag (Tb = 12°C) zou de aanvoertemperatuur 26°C moeten bedragen.
[Afbeelding]
Als ik MELCloud echter bekijk ligt Ta beduidend hoger (30 tot 31°C).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Allemaal nog nieuwe materie voor mij, iemand een verklaring?
Je verwarmt dmv compensatiecurve, Ta zou 26 graden moeten zijn, dit wordt bevestigd door een latere screenshot.
Je hebt een buffervat en naregeling.
Blijkbaar heb jij setje PAC-TH011-E aangesloten omdat ik waarden zie bij THW6 + THW7 en heb je dispwitch SW2-6 op aan staan, anders zag je deze waarden niet.
Met andere woorden, hij regelt nu op waarde THW6, en daar wil hij 26 graden hebben.
Ik vermoed dat dat je een buffervat hebt, en dat sensor PAC-TH011-E (THW6) meet op de leiding na het buffervat, of in het buffervat. Hij gaat net zolang door met verwarmen tot dat deze sensor deze waarde geef.
Zoals eerder aangegeven vind ik setje PAC-TH011-E jammer van het geld, ik heb hem ook gehad en er weer afgehaald.
Wel frapant dat dat THW7 een hogere temperatuur weergeeft dan THW6, want THW6 is aanvoer, THW7 is retour. Maar op zich doet die THW7 niets hij regelt op THW6.