Met Evo Home heb ik (zeer)goede ervaringen.
Als volgt geïnstalleerd:
Wp verwarmt het buffervat.
Regeling hiervan gebeurt door de standaard LG console. Gebeurt weersafhankelijk en je kunt via de console je eigen stooklijn instellen. Dus de aanvoer en retour temperatuur.
Mijn cv installatie is ook met een aanvoer en retour leiding op het buffervat aangesloten.
In de aanvoerleiding vanuit het buffervat naar mijn cv heb ik een extra pomp geplaatst.
Deze pomp laat ik aansturen door Evo Home. Via de module die eerder de cv ketel draadloos aanstuurde (type nr weet ik zo niet maar kan ik opzoeken) laat ik nu de extra pomp aansturen.
Dus zodra Evo Home in een van de vertrekken een warmte behoefte signaleert dan krijgt de pomp een signaal en pompt hij er warm water heen. Tot de thermostaat of thermostaat knop signaleert dat de gevraagde temp bereikt is.
Zo kun dus elk vertrek afzonderlijk regelen qua temperatuur en tijdstippen.
Zelfde zoals EH eerder de cv ketel aanstuurde.
Een shunt hierbij is niet meer nodig omdat het buffervat de shunt is
Ook heb ik de module HCE 80 van EH ertussen zitten. Dus de vloerverwarming kun je per lus regelen (max

Ideaal als je een houtkachel hebt.
Dus mijn EH regelt mijn WP dus totaal NIET.
Daarom heb ik ook niets van doen met hysterese instellingen.
Dat begrijp ik nooit zo goed in jullie ervaringen. Ik meen er van op te maken dat je deze instelling gebruikt zodra je een extra thermostaat installeert naast de console van LG. Zoniet dan laat ik me dit graag uitleggen door een van ons.
Je kunt EHome ook zo instellen dat hij de wp wel aanstuurt. De update heb ik vorig jaar van Honeywel gehad.
Maar heb het nooit toegepast. Dus geen ervaring
Er zijn vast we mensen die EH de wp rechtstreeks aansturen.
Wellicht kan iemand vertellen hoe dat gaat en wat de ervaringen zijn.
Wellicht dat dat een optie kan zijn om ook eens toe toepassen in onze situatie.