En het probleem is als de zekering er 's Nachts uit klapt staat er 's Ochtends een kapot gevroren pomp. Die van mij komt op een c20. Ik wacht nog op antwoord wat het effect van Peak control is op het uitgangsvermogen. We hebben nu 1 fase 40A, misschien wordt dat later 3 fase 25A dan kan het met 20A na de 25A net. De selectiviteit is dan net niet maar dat is dan net jammer, het werkt wel en het is veilig, zeker als ik die fase verder in huis niet gebruik en de EV slim laadt met meting en verdeling van de fasen.Kip schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:56:
[...]
De 9kW model wordt hier vaak achter een 20A zekering geplaatst zonder peak control. Helemaal correct is het niet. De warmtepomp komt soms boven de 20A tijdens de winter indien nodig.
Er is ook een driesfasemodel beschikbaar om te overwegen. Als de overstap naar een driefase meterkast aansluiting eerder kan plaatsvinden. Een fijnere situatie als er ooit een elektrische auto komt om thuis te laden of een inductiekookplaat.
Inductiekookplaat hebben we al en het is me nog niet gelukt om de hoofdzekering van 40A uit te laten schakelen met alle apparatuur gelijktijdig aan.
[ Voor 22% gewijzigd door jeroenst op 17-10-2025 14:58 ]