LG Therma (Monoblock) warmtepompen topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 179 180 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:05
PeteSplit schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:39:
[...]

Nee, koelvermogen weet ik niet. Ik heb boven T22 radiatoren, deze werken maar beperkt met koelen. Ik had begrepen dat je voor koelen met een vierwegklep de stromingsrichting moet omkeren, voor een beter resultaat. Ik heb op zolder er een ventilator bijgezet, dat werkt goed.

[Afbeelding]

Volgende week wordt het weer 30 graden. Ik zal eens kijken wat de WP doet als ik 15 graden instel.
Krijg je geen roestproblemen met condens op staal? Bij ons ook her en der staal en ik bewaak het dauwpunt om condens te voorkomen

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:05
Wij hadden al een plafondventilatior met zomer/winterstand. Dat werkt ook redelijk om de radiatorcapaciteit te verhogen + de ventilator verlaagd de gevoelstemperatuur.

Ik heb er nog 2 bij besteld voor de kinderkamers

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
jvanderkroon schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
ik begrijp de discussie over te weinig koelvermogen niet helemaal. Bij @paQ heeft LG toch de firmware aangepast en toen werkte koelen bij hem wel goed. Voor die fix had hij ook het 12 graden probleem.

Dus ja je kan te weinig koelvermogen hebben maar het terug koelen tot 12 graden en niet terugtoeren naar een lagere frequentie lijkt toch echt een probleem van de 5, 7 en 9 kW 1 fase modellen.
Yep

Hij maakte toen (eind zomer) bij 15 graden al rechtsomkeer.
Dat zat niet in die 15, maar in de opstartpiek.

En kwa vermogen:
Ik kan nu op de warme zomerdag tegen de tijd dat alles gestabiliseerd is na enkele uren, ongeveer 2700W kwijt.
120 m2 semidroogbouw en 1 grote FCU.
24 binnen, 34 buiten.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 10-07-2025 17:02 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:53
paQ schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:00:
[...]

Yep

Hij maakte toen (eind zomer) bij 15 graden al rechtsomkeer.
Dat zat niet in die 15, maar in de opstartpiek.

En kwa vermogen:
Ik kan nu op de warme zomerdag tegen de tijd dat alles gestabiliseerd is na enkele uren, ongeveer 2700W kwijt.
120 m2 semidroogbouw en 1 grote FCU.
24 binnen, 34 buiten.
Kon je dat vermogen eigenlijk ook al kwijt voor de software update, lees toen (eind zomer)?

LG HM123MR | Goodwe GW8K-DT | Homeassistant | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46
jschel schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:53:
[...]

Kon je dat vermogen eigenlijk ook al kwijt voor de software update, lees toen (eind zomer)?
Ik heb het deze zomer pas gemeten. En het is de tweede zomer met een Vaillant ipv een LG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRaqXZpecWS9StxbRnk4g0-q1pQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H0wv5jHMsR0qIb4Fi0S4uZWV.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1 ... 179 180 Laatste