Toon posts:

[F1 2020] Race 11 GP Eifel Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 66.755 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Wom schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:32:
Is de reden van het uitvallen van Albon al bekend?
Zullen we wel niet te horen krijgen, officieel zal het wel een technisch mankement zijn.

Maar nadat je eerst Kvyat bijna de wedstrijd uit kegelt, daarna loopt te klagen over het feit dat Gasly aan het racen is en daar gefrustreerd door raakt. Die is gewoon uit de race gehaald om een crash voor te zijn.

alles kan off-topic

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
kazuka schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:39:
Ik gok dat Cyril's tattoo een Eifel toren wordt.
Een Duitse vlag. Dat kan hij als Fransman echt niet hebben!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32
Auw, die doet pijn. En dan te bedenken dat Badoer in het tijdperk reed waarbij alleen de eerste 6 coureurs punten kregen.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:15
Ankona schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Zullen we wel niet te horen krijgen, officieel zal het wel een technisch mankement zijn.

Maar nadat je eerst Kvyat bijna de wedstrijd uit kegelt, daarna loopt te klagen over het feit dat Gasly aan het racen is en daar gefrustreerd door raakt. Die is gewoon uit de race gehaald om een crash voor te zijn.
Motor probleem, uit voorzorg naar binnen gehaald. Tenminste, dat vertelde Sky tijdens de race volgens mij.

https://wren.co/join/Devian

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sjaool schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Eerder de Nürnberger Burg.
Heb je gezien hoeveel mensen er boven op de toren stonden? Corona-Proof was dat niet écht :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Heb je gezien hoeveel mensen er boven op de toren stonden? Corona-Proof was dat niet écht :9
Duitsland heeft veel minder besmettingen dan Nederland. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sjaool schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Duitsland heeft veel minder besmettingen dan Nederland. ;)
Oohwja.... ;)

Halve meter is dan voldoende, inderdaad :9

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Devian schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Motor probleem, uit voorzorg naar binnen gehaald. Tenminste, dat vertelde Sky tijdens de race volgens mij.
Verbaast me niets dat dat het verhaal is dat ze naar buiten brengen, niet te controleren.

alles kan off-topic

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Verbaast me niets dat dat het verhaal is dat ze naar buiten brengen, niet te controleren.
Ze halen een coureur echt niet uit de race omdat hij niet in zijn hum is. Er zal toch wel degelijk iets met de wagen geweest zijn.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
sjaool schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Eerder de Nürnberger Burg.
Wat heeft het kasteel van Nürnberg met Nürburg van doen?

[Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 11-10-2020 16:51]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ricciardo is de shoey vergeten. -O- :P
Was net bij de post race show.

[Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-10-2020 16:52]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:22
Geweldig, nu interview met Daniël op de F1TV nabeschouwing.
Was de shoeey vergeten daar Max hem meteen begon onder te spuiten met champagne

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
Eigenlijk is het wel sneu voor eenieder wie er langs Max rijd. Je krijgt een vreselijke wagen en de beste coureur naast je. Dat is niet goed voor je zelfbeeld. Albon maakt het jaar af, en hopelijk blijft ie professioneel Zodat ie punten kan pakken.

Als de Hulk naast Max komt te rijden zien we hetzelfde beeld ben ik bang. Al zal de Hulk er beter mee om kunnen gaan.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• sjaool

sjaool

GAIAjohan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Wat heeft Nürnberg met Nürburg van doen?
Ach, tikfoutje. Ik bedoel natuurlijk kasteel Nürburg.

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:54
Maarten_E schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:06:
Ik ben toch niet de enige die na het Duitse volkslied nog altijd het Italiaanse volkslied verwacht?
Ik had precies hetzelfde net, zo van 'komt er niets meer'?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-03 01:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

De strijd in de F1.5 is bere spannend met nog 6 races te gaan. :P

RacingPoint 120pt
McClaren 116pt
Renault 114pt

Van de top 11 is PER de enige nog zonder een podium, misschien wil die komende races nog wat beter z'n best gaan doen ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sjaool schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Ach, tikfoutje. Ik bedoel natuurlijk kasteel Nürburg.
Ik lees er ook wel eens overheen. Punten verzamelen doe je in Nürnberg terwijl je in de buurt van Nürburg gereden hebt.... Raar land, hé >:)

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hippocampus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:01:
De strijd in de F1.5 is bere spannend met nog 6 races te gaan. :P

RacingPoint 120pt
McClaren 116pt
Renault 114pt

Van de top 11 is PER de enige nog zonder een podium, misschien wil die komende races nog wat beter z'n best gaan doen ;)
Toch die 4 punten van Hulk. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-dark schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:51:
Geweldig, nu interview met Daniël op de F1TV nabeschouwing.
Was de shoeey vergeten daar Max hem meteen begon onder te spuiten met champagne
Goed gedaan van Verstappen dan 😜

Testing, one, two ...

• Arjan90
  • Laatst online: 28-03 18:51
JeroenTheStig schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Auw, die doet pijn. En dan te bedenken dat Badoer in het tijdperk reed waarbij alleen de eerste 6 coureurs punten kregen.
Zegt meer over Williams dan over Russell. Die rijden echt roemloos achteraan :N Het is dit jaar beter maar man, wat zijn die ver naar achteren gezakt in een paar jaar tijd.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
wowly schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:52:
Eigenlijk is het wel sneu voor eenieder wie er langs Max rijd. Je krijgt een vreselijke wagen en de beste coureur naast je. Dat is niet goed voor je zelfbeeld. Albon maakt het jaar af, en hopelijk blijft ie professioneel Zodat ie punten kan pakken.

Als de Hulk naast Max komt te rijden zien we hetzelfde beeld ben ik bang. Al zal de Hulk er beter mee om kunnen gaan.
Ik weet het niet... Ik heb vaak genoeg Albon verdedigd en dat de auto ruk is. Maar nu weer het klagen over Gasly die hard maar correct verdedigd... Natuurlijk gaat Gasly Albon niet er langs laten. Als er een Red Bull junior volgend jaar naast Verstappen rijdt zal het een van die twee zijn dus natuurlijk verdedigd Gasly met hand en tand. Maar de (meerdere) lockups van Albon waarmee die de strategie verprutst is ook gewoon slecht (en niet eens de eerste race).

En v.w.b. de slechte auto. Als je ziet wat de Hulk nu weer presteert. Compleet nieuwe auto*, maar 4 ronden rijden in Q, en maar 1,7s achter de snelste tijd en 0,4 te langzaam om door te gaan. En vervolgens ook vandaag weer een solide race gereden. Wellicht dat daaruit dan ook blijkt dat hij zich ook kan aanpassen aan de auto i.p.v. dat de auto bij hem moet passen.

* De Racing Point is intussen immers een kopie van de Mercedes van dit jaar, en in Silverstone nog die van vorig jaar

• P.O. Box
  • Niet online
ik heb het idee dat de radio van Albon niet het volledige bericht heeft weergegeven en dat hij hier door de regie een beetje genaaid wordt. Ik denk dat hij,vanuit zijn perspectief,vond dat men niet fair racete en daar op doelde. Door alleen dit zinnetje te laten horen (ik denk/hoop althans dat er meer was) graaft de regie eigenlijk een mooi graf voor Albon.

Over de bijna niet besproken tattoo: ik neem aan dat Abiteboul er geen heeft terwijl Ricciardo er iets van 20 heeft. Ric zal echt Abiteboul niet gaan naaien met e.o.a. kuttattoo. Dus ik verwacht gewoon een keurige outline van de Nurburgring met de tekst " RIC 3rd" erbij ofzo.

• RobertMe
Arjan90 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Zegt meer over Williams dan over Russell. Die rijden echt roemloos achteraan :N Het is dit jaar beter maar man, wat zijn die ver naar achteren gezakt in een paar jaar tijd.
Toch heeft Kubica vorig jaar één punt gescoord met die Williams, nuff said.

Ja, er waren tijd-straffen voor beide Alfas voor nodig, maar hij behaalde wel één punt

• Tk55
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:13:
ik heb het idee dat de radio van Albon niet het volledige bericht heeft weergegeven en dat hij hier door de regie een beetje genaaid wordt. Ik denk dat hij,vanuit zijn perspectief,vond dat men niet fair racete en daar op doelde. Door alleen dit zinnetje te laten horen (ik denk/hoop althans dat er meer was) graaft de regie eigenlijk een mooi graf voor Albon.
Het is ook vreemd dat we niet tijdens de race te horen krijgen waarom RBR de auto naar binnen heeft gehaald en in de garage zet. Het lijkt door de context alsof RBR Albon uit voorzorg uit de race haalt en dit soort (mogelijk geknipte) boordradios ondersteunen dat beeld. Uiteindelijk verkoopt drama gewoon, daarom kijken we.

• Hippocampus
  • Laatst online: 28-03 01:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Arjan90 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Nogal. En zo zonde want ze konden met die Mercedes motor toen nog echt goed meedoen.
In 2014 en 2015 als het 3e team eindigen en dan afzakken en vorig jaar uiteindelijk maar 1 punt halen is dan wel erg bedroevend. :/

• RobertMe
P.O. Box schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:13:
Wat valt er verkeerd te interpreteren? Albon zegt zelf dat ze te hard verdedigen. Ergo: hij wil niet racen, of verwacht dat het B-team maar even aan de kant gaat. En eerlijk is eerlijk, de Alphas zouden ook aan de kant moeten gaan voor de Bulls. Alleen maakt Albon er intussen een gewoonte van om de hele race wat in het middenveld te rijden. Je kunt dus moeilijk zeggen dat de Alpha coureurs een goede klassering voor Albon / de Red Bull in de weg rijden.

Als Verstappen, of toentertijd een Ricciardo, of nu een Mercedes, achter Gasly of Kvyat komt zullen ze echt niet zo hard verdediging. Want het is een kansloze missie, en in het geval van verdediging tegen de Red Bulls zelf tegenwerken van het hoofdteam. Maar gezien Albon toch niet echt sneller is en ze hem niet veel punten afnemen. Is het gewoon de ideale mogelijkheid om te laten zien dat je zelf beter bent dan Albon.

• Tk55
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Wat valt er verkeerd te interpreteren? Albon zegt zelf dat ze te hard verdedigen. Ergo: hij wil niet racen, of verwacht dat het B-team maar even aan de kant gaat.
Je kan de tekst "ze racen me heel hard" op meerdere manieren interpreteren. Een uiting van frustratie met dat je er maar moeilijk langs komt, of dat je vind dat ze je langs moeten laten. Er is een behoorlijk verschil in wat dat zegt over Albon.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Vuvuzela

My spire is forming

Tk55 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Je kan de tekst "ze racen me heel hard" op meerdere manieren interpreteren. Een uiting van frustratie met dat je er maar moeilijk langs komt, of dat je vind dat ze je langs moeten laten. Er is een behoorlijk verschil in wat dat zegt over Albon.
Maar op beide manieren vind ik het toch zwak van Albon om zoiets te roepen. Het is gewoon gezeur, als iemand zegt dat hij van de baan gedrukt wordt is het anders.. dit was fair. Lang leek hij mentaal sterker te zijn dan Gasly vorig jaar maar de koek is op voor hem in RB.
Deze uitspraak is misschien het domste dat hij kon doen.

[Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 11-10-2020 17:39]

I served in a company of heroes.

• RobertMe
Tk55 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:26:
Een uiting van frustratie met dat je er maar moeilijk langs komt
Waarmee die zegt dat die geen goede coureur is. Zie bv Leclerc die later wel met twee vingers in z'n neus Gasly inhaalt.
of dat je vind dat ze je langs moeten laten.
Waarmee die zegt dat ze hem er langs zouden moeten laten, omdat die ze niet fair and square kan inhalen?

Vind ik voor beide toch hetzelfde. Als Albon zo goed was haalt die ze gewoon in. En hoeft die dus niet te klagen over dat die ze zelf niet langs komt / ze hem niet er langs laten.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

't is en blijft een Duitser welke nét aan de verkeerde kant van de grens geboren is... Had gewoon 'Brabander' moeten worden (zó trots als een Fries).... 8)
Dan was hij Achterhoeker geweest :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Waarmee die zegt dat die geen goede coureur is. Zie bv Leclerc die later wel met twee vingers Gasly inhaalt.

[...]

Waarmee die zegt dat ze hem er langs zouden moeten laten, omdat die ze niet fair and square kan inhalen?

Vind ik voor beide toch hetzelfde. Als Albon zo goed was haalt die ze gewoon in. En hoeft die dus niet te klagen over dat die ze zelf niet langs komt / ze hem niet er langs laten.
Als Albon zo goed was had hij op p4 gestart en had hij niet vast gezeten achter LEC waardoor hij moest omschakelen naar een 2stopper.
:)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• P.O. Box
  • Niet online
hansvk schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Dan was hij Achterhoeker geweest :)
Ligt eraan, je kunt ook bij Nijmegen de grens overgaan ;)
edit: oh nee, ik ben ik de war met Kleef

[Voor 8% gewijzigd door P.O. Box op 11-10-2020 17:47]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

PatrickC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:15:
Max heeft nu door de snelste ronde te rijden ook het race lap record op de Nürburgring. Die gaat lang blijven staan verwacht ik... alleen als de F1 hier volgend jaar terugkomt is er nog een kans, maar de auto’s zullen volgend jaar wellicht al trager zijn.
Net zoals Maleisië :*)

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Maar op beide manieren vind ik het toch zwak van Albon om zoiets te roepen. Het is gewoon gezeur, als iemand zegt dat hij van de baan gedrukt wordt is het anders.. dit was fair. Lang leek hij mentaal sterker te zijn dan Gasly vorig jaar maar de koek is op voor hem in RB.
Deze uitspraak is misschien het domste dat hij kon doen.
Hij is beschaafd en een teamplayer. Hij bedoeld dat het zonde is (Gasly rookte zijn banden op daar en verloor daarna 2 kostbare plaatsen tegen teams die wél concurrent zijn van AlphaTauri) maar Idd op dit moment kan dit alleen maar verkeerd worden uitgelegd.

een treffende spreuk

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:23:
[...]

Wat valt er verkeerd te interpreteren? Albon zegt zelf dat ze te hard verdedigen. Ergo: hij wil niet racen, of verwacht dat het B-team maar even aan de kant gaat. En eerlijk is eerlijk, de Alphas zouden ook aan de kant moeten gaan voor de Bulls. Alleen maakt Albon er intussen een gewoonte van om de hele race wat in het middenveld te rijden. Je kunt dus moeilijk zeggen dat de Alpha coureurs een goede klassering voor Albon / de Red Bull in de weg rijden.

Als Verstappen, of toentertijd een Ricciardo, of nu een Mercedes, achter Gasly of Kvyat komt zullen ze echt niet zo hard verdediging. Want het is een kansloze missie, en in het geval van verdediging tegen de Red Bulls zelf tegenwerken van het hoofdteam. Maar gezien Albon toch niet echt sneller is en ze hem niet veel punten afnemen. Is het gewoon de ideale mogelijkheid om te laten zien dat je zelf beter bent dan Albon.
Red Bull doet alleen niet aan teamorders tussen de teams. ;)
Ze zijn vrij om te racen en in 2015 pakte Max ook nog wel eens een Red Bull, net zoals dat Gasly en Albon nu wel vaker met elkaar in gevecht zijn geweest, in beide teams. Het probleem is en blijft dat ze beiden in gevecht waren met de mindere auto en moeite hebben om die te passeren. Daarna volgen nog de Renault's, Racing Points en McLaren's die gewoon betere auto's hebben.

Ik denk alleen niet dat het zulke slechte coureurs zijn, maar ze zijn niet aanpasbaar gebleken en dan ben je eigenlijk veroordeeld tot de middenmoot. Dus zet ze naast elkaar in AlphaTauri, Kvyat eruit en Hulkenberg naar RBR want die laat wel zien dat die snel kan schakelen. Het is natuurlijk een verkapte Mercedes van vorig seizoen, maar zelf dan nog verwacht ik wat meer van hem met zijn ervaring in een Red Bull.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:25
Opvallend sport feitje... op de dag dat Lewis het record van Schumi evenaart mbt het aantal GP overwinningen, doet Nadal hetzelfde met het record van Federer mbt het aantal grandslam overwinningen in het tennis.

• demonic
  • Laatst online: 22:57
De shoey van Ric heeft die even ingehaald.

Dit bericht bekijken op Instagram

Better late than never. BOTTOMS UP 👞🍾

Een bericht gedeeld door Daniel Ricciardo (@danielricciardo) op 11 Okt 2020 om 8:59 (PDT)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:19
PatrickC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:03:
Opvallend sport feitje... op de dag dat Lewis het record van Schumi evenaart mbt het aantal GP overwinningen, doet Nadal hetzelfde met het record van Federer mbt het aantal grandslam overwinningen in het tennis.
Wie en wie? :?

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Bloodclot

Jawier!

Lewis hamilton = de huidige leider in f1 klassement die nu op gelijke hoogte is gekomen net schumi( michael Schumacher). Google het maar eens.

• RobertMe
YakuzA schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Als Albon zo goed was had hij op p4 gestart en had hij niet vast gezeten achter LEC waardoor hij moest omschakelen naar een 2stopper.
:)
Die twee stopper zou die toch wel gemaakt hebben, door de VSC & SC. Maar die vroege stop kwam ook niet door het vast zitten achter Leclerc, maar door de vlakke bandjes na T1 L1. Daar had die al een lockup waarbij die een flatspot op liep. Dat werd steeds erger en daardoor de vroege stop. En ook met Gasly liep die ook alweer een flatspot op. En afgelopen races heeft die ook al vaker een flatspot opgelopen waardoor die de strategie moest aanpassen (lees: vroege eerste stop en in het verkeer terecht komen).

• Arjantje72
Bloodclot schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Lewis hamilton = de huidige leider in f1 klassement die nu op gelijke hoogte is gekomen net schumi( michael Schumacher). Google het maar eens.
Het ging mij om het tennisen :)

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Arjantje72 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Dan was het dus wel duidelijk dat het niet om volleyballers ging.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Arjantje72 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Wat is dat? Ken ik niet.

Doe het al 15 jaar :)

een treffende spreuk

• D-dark
Nu ook bekend waarom Albon is uitgevallen.
Lekke radiator door troep op de baan.

https://www.motorsport.co...get&ic_campaign=widget-22

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

D-dark schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:23:

Ik denk dat dat een excuus was. Hij had al geen banden meer over. Motor sparen. Voor de Hulk.

een treffende spreuk

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Natuurlijk, niet door zijn Torpedo acties .... O-) |:( 8)7 ;w
New RB driver incoming.......

I have no special talent. I am only passionately curious.

• RobertMe

Laat me raden, troep van de voorvleugel van Kvyat? Voor de rest was er immers niks gebeurd. "Karma", zoals een groot filosoof F1 coureur ooit zei.

En.v.w.b. Horner zijn opmerking over dat Albon een kans op podium had als die niet was uitgevallen, hoe dan? Hij kwam Gasly niet eens voorbij. Hoe had ie dan de snellere Ricciardo en Perez moeten inhalen?

• hoevenpe
RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:31:
En.v.w.b. Horner zijn opmerking over dat Albon een kans op podium had als die niet was uitgevallen, hoe dan?
Niet.

In het begin van de race viel hij al terug achter Ricciardo, Norris en Sainz.

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-03 13:29
pro_6or schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat dat een excuus was. Hij had al geen banden meer over. Motor sparen. Voor de Hulk.
Dat denk ik ook.
Boordradio was ook raar, alsof ze de reden niet willen geven. Vlak voor ingang pit komt melding "we're going to retire the car.
Albon vraagt dan "why" en als antwoord komt dan "we'll explain in the box, stop the car please"

Klinkt alsof er op de boordradio niet iets gezegd mag worden wat nogal gevoelig kan liggen.

Alsof Marko gelijk gezegd heeft, haal die gozer maar gelijk naar de kant, dat wordt helemaal niks :+ .

• RobertMe
hoevenpe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Niet.

In het begin van de race viel hij aan terug achter Ricciardo, Norris en Sainz.
Het artikel meld dus "Horner believes that the Thai/British driver would have been challenging for a podium had he not retired, despite an early pit stop that compromised his race." Horner geloofde dus dat Albon nog steeds op het podium kon komen, ondanks het terug vallen. Nu is er natuurlijk wel nog die SC geweest na het uitvallen. Maar ook dan zou ik toch een hard hoofd erin hebben gehad dat Albon nog "even" naar voren reed.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
En.v.w.b. Horner zijn opmerking over dat Albon een kans op podium had als die niet was uitgevallen, hoe dan? Hij kwam Gasly niet eens voorbij. Hoe had ie dan de snellere Ricciardo en Perez moeten inhalen?
Omdat hij in een RB rijdt. Als 1 van de top 3 uitvalt moet hij gewoon op het podium staan en niet ergens in het middenveld ploeteren. Normaal gesproken als de Mercs + Max finishen heeft Albon geen kans op een podium.

• RobertMe
smurf_nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:35:
[...]

Dat denk ik ook.
Boordradio was ook raar, alsof ze de reden niet willen geven. Vlak voor ingang pit komt melding "we're going to retire the car.
Albon vraagt dan "why" en als antwoord komt dan "we'll explain in the box, stop the car please"

Klinkt alsof er op de boordradio niet iets gezegd mag worden wat nogal gevoelig kan liggen.

Alsof Marko gelijk gezegd heeft, haal die gozer maar gelijk naar de kant, dat wordt helemaal niks :+ .
Dat is standaard. Concurrenten luisteren mee. Natuurlijk ga je niet over de boordradio melden wat er aan de hand is.

Bij Bottas en Norris is er net zo min gesproken over wat er aan de hand was. Alleen aanpassingen op het stuur zijn gecommuniceerd. En ook bij Bottas "box box, we're gonna retire". Niks over wat het issue was of zo.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat de radiator best wel kapot gegaan kan zijn, toen Albon zelf de voorvleugel van Kvyat verpulverde.
Maar Horner was weer eens Horner. Als hij zegt dat Albon best derde had kunnen worden, dan bedoeld hij eigenlijk dat de auto derde had moeten worden. Zo gaat het wel vaker bij Horner. Hij heeft niks te zeggen over de coureurs, dus is hij vaak vocaal over hoe goed de auto is.

Maar onderhand hebben we denk ik weer het stadium van Gasly in 2019 bereikt. Het is onderhand wel duidelijk dat Albon het ook niet kan. Ik zou echt hopen dat Marko nu eindelijk opgeeft en Hulkenberg een contract aanbied, maar ergens denk ik dat het ijdele hoop is.

Rosberg zat trouwens een beetje te prikken en er lijken achter de schermen ook wat dingen te zijn gebeurd tussen Gasly en RBR.

https://streamable.com/5eiizg

[Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-10-2020 18:41]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:40:
Ik denk dat de radiator best wel kapot gegaan kan zijn, toen Albon zelf de voorvleugel van Kvyat verpulverde.
Maar Horner was weer eens Horner. Als hij zegt dat Albon best derde had kunnen worden, dan bedoeld hij eigenlijk dat de auto derde had moeten worden. Zo gaat het wel vaker bij Horner. Hij heeft niks te zeggen over de coureurs, dus is hij vaak vocaal over hoe goed de auto is.

Maar onderhand hebben we denk ik weer het stadium van Gasly in 2019 bereikt. Het is onderhand wel duidelijk dat Albon het ook niet kan. Ik zou echt hopen dat Marko nu eindelijk opgeeft en Hulkenberg een contract aanbied, maar ergens denk ik dat het ijdele hoop is.
Eens, maar toch daarnaast Gasly heeft zich wel ontwikkeld en hem zie ik toch meer en beter racen ondertussen. Ik ben een Hulkenberg fan omdat hij op mij sympathiek overkomt. maar de beste sporters zijn vaak niet de meest sympathieke mensen in het spel (en daarbuiten ook niet altijd).

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Arjantje72
Vuvuzela schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Dan was het dus wel duidelijk dat het niet om volleyballers ging.
En dat hoort dus niet in een F1 topic.

• RobertMe
Rosberg zat trouwens een beetje te prikken en er lijken achter de schermen ook wat dingen te zijn gebeurd tussen Gasly en RBR.
[Embed]
Kan ik mij trouwens ook wel indenken. Als ik Gasly was zou ik ook niet terug willen gaan. En iets teveel hart luchten en RBR afbranden na de demotie en daarmee kwaad bloed zetten bij RBR.

Maar tegelijkertijd zou ik hem als RBR zijnde ook niet terug nemen. Wat als het weer mis gaat? Dan staat RBR ook gigantisch voor paal. En een andere coureur binnen de Red Bull familie is er ook niet. Ja, Vettel hadden ze wellicht kunnen terug halen zonder teveel gezichtsverlies, maar die kans is nu verkeken.

Dus hoe je het ook wend of keert, zal Red Bull het nu altijd verkeerd doen. Albon laten aanmodderen is "fout". Gasly terug wordt dan ook een raar verhaal, geprobeerd, niet goed genoeg, en dan terug laten komen. En dan moet je nog steeds hopen dat die zo goed rijdt als bij Alpha Tauri nu i.p.v. zoals toen bij Red Bull. En stiekem was Gasly achteraf ook überhaupt niet goed genoeg en te snel gepromoveerd, maar Red Bull had geen keuze. Kvyat terug in de Red Bull zetten zie ik ook al helemaal niet gebeuren. Die's zelfs helemaal uit het Red Bull programma gezet omdat die te slecht was (en Hartley had ook al niemand een hoge pet voor op). En als ze nu een coureur (Hulk, Perez, of wie dan ook) van buitenaf aan trekken krijg je weer de eeuwige "doodsteek voor het junioren programma".

Waarbij "doodsteek junioren programma" dan ook wel weer grappig is. Want Ferrari haalt nu Sainz, en Mercedes heeft toentertijd Bottas gehaald. Beiden kwamen niet uit hun eigen juniorenprogramma, terwijl daar wel opties lagen, in respectievelijk Giovinazzi en Wehrlein of Ocon.

• P.O. Box
  • Niet online
[...]

Laat me raden, troep van de voorvleugel van Kvyat? Voor de rest was er immers niks gebeurd.
Dat is niet waar. Na het Kimi-Russel incident lag er vrij veel troep in bocht 1 en Kimi heeft daarna ook nog wat wing-end-plate onderdelen als een soort Hans van Grietje achtergelaten gedurende de rest van de race.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-03 16:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

:( Arme Ricciardo, nu moet hij dit voortaan bij ieder podium doen. :(
Wat is die Rosberg toch een kwal. Als hij het zelf niet durft te zeggen moet hij niet z'n collega's onder druk zetten om het wel te doen. Hij is geen journalist die de waarheid uit iemand moet trekken. Rosberg is mijn minst favoriete F1 persoonlijkheid.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
franssie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Eens, maar toch daarnaast Gasly heeft zich wel ontwikkeld en hem zie ik toch meer en beter racen ondertussen. Ik ben een Hulkenberg fan omdat hij op mij sympathiek overkomt. maar de beste sporters zijn vaak niet de meest sympathieke mensen in het spel (en daarbuiten ook niet altijd).
Gasly lijkt beter, maar ik denk dat hem weer naast Max zetten in RBR, hetzelfde zal aflopen. Dat team kan giftig zijn voor de no.2 als ze niet presteren. Ik denk dat Hulkenberg daar ook veel beter zal liggen. Hij is ouder, ervarener en ik denk dat hij zich beter zal schikken in die rol.

Onderhand hebben we nu wel gezien wat Max echt kan. Ricciardo kwam nog dichtbij en die laat ook wel zien wat voor een coureur dat eigenlijk is. De rest, Max maakt ze af. Die jonge coureurs in begin 20 die denken dat de wereld aan hun voeten ligt en dan zo afgemaakt worden, het werkt totaal niet. Albon zit er ook gewoon doorheen en dat hoor je wel met commentaar over de radio zoals: thanks for sticking with me of they are racing me too hard.

https://streamable.com/3ej058

Kijk dit alleen.

Precies hetzelfde als met Gasly. Maak hier een einde aan want niemand wint hiermee. Het team heeft er niks aan en de coureur gaat eraan onderdoor. Deze sport is keihard, maar dit is onderhand gewoon wreed aan het worden, net zoals met Gasly...
RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Kan ik mij trouwens ook wel indenken. Als ik Gasly was zou ik ook niet terug willen gaan. En iets teveel hart luchten en RBR afbranden na de demotie en daarmee kwaad bloed zetten bij RBR.

Maar tegelijkertijd zou ik hem als RBR zijnde ook niet terug nemen. Wat als het weer mis gaat? Dan staat RBR ook gigantisch voor paal. En een andere coureur binnen de Red Bull familie is er ook niet. Ja, Vettel hadden ze wellicht kunnen terug halen zonder teveel gezichtsverlies, maar die kans is nu verkeken.

Dus hoe je het ook wend of keert, zal Red Bull het nu altijd verkeerd doen. Albon laten aanmodderen is "fout". Gasly terug wordt dan ook een raar verhaal, geprobeerd, niet goed genoeg, en dan terug laten komen. En dan moet je nog steeds hopen dat die zo goed rijdt als bij Alpha Tauri nu i.p.v. zoals toen bij Red Bull. En stiekem was Gasly achteraf ook überhaupt niet goed genoeg en te snel gepromoveerd, maar Red Bull had geen keuze. Kvyat terug in de Red Bull zetten zie ik ook al helemaal niet gebeuren. Die's zelfs helemaal uit het Red Bull programma gezet omdat die te slecht was (en Hartley had ook al niemand een hoge pet voor op). En als ze nu een coureur (Hulk, Perez, of wie dan ook) van buitenaf aan trekken krijg je weer de eeuwige "doodsteek voor het junioren programma".

Waarbij "doodsteek junioren programma" dan ook wel weer grappig is. Want Ferrari haalt nu Sainz, en Mercedes heeft toentertijd Bottas gehaald. Beiden kwamen niet uit hun eigen juniorenprogramma, terwijl daar wel opties lagen, in respectievelijk Giovinazzi en Wehrlein of Ocon.
Heel bot, buck dat programma. Het is goed dat Red Bull zoveel coureurs de Formule 1 in brengt, maar de helft hoorde er maar net of niet thuis en de rest hebben ze grotendeels zelf weggegooid. Idem voor Mercedes waar na jaren ook helemaal niks uitkomt of Renault wat ook op niks uitdraait. Ferrari heeft Leclerc en Schumacher zal komen, maar Schwartzman en Illiot lijken ook einde verhaal als Perez naar Haas gaat. Eigenlijk alleen McLaren doet het beter, maar ook niet veel. Perez en Magnussen zijn redelijke successen, buiten McLaren. Stoffel had het kunnen zijn, Norris lijkt echt goed te zijn en Hamilton, tja die schijnt ook best aardig te kunnen rijden.

Al die programma's zijn leuk, maar je hebt er maar een coureur uit nodig. Dat liet RBR zien met Vettel, McLaren met Hamilton, Ferrari met Leclerc en Mercedes kijkt niet eens naar hun eigen "programma" want ze hebben Hamilton. Renault idem met Ricciardo en volgend jaar Alonso.

Acties:
  • +25Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar Grosjean heeft in ieder geval niet zijn vinger gebroken en heeft ook punten. Die mag soms ook wel eens wat positiefs krijgen. Hij doet soms echt stomme dingen, maar soms heeft hij ook wel echt heel erg veel pech. :P
https://www.ziggosport.nl...ndelijk-in-de-punten.html

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

...Zo gaat het wel vaker bij Horner. Hij heeft niks te zeggen over de coureurs, ...
Daar is Marko voor

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nee maar Horner heeft heus wel invloed op wie er in het team zit. Hij zal alleen niet publiek iemand gaan afvallen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze Albon nu lang laten zitten. Die jongen zit er compleet doorheen, dit is voor beide partijen niet goed.
Ik vond Hulkenberg ook wel extreem relaxed bij Jack. Natuurlijk heeft hij een goede invalbeurt gemaakt, maar er is denk ik meer aan de hand achter de schermen. En zakelijk gezien moet je ook doorpakken een keer daarin, als het junioren team niet iemand heeft die de plaats in kan nemen dan haal je iemand extern. En zeker als iemand als Hulkenberg klaar staat. Hij kan zich schikken in een 2e rol, heeft ervaring en is al wat ouder.
Hij heeft wel laten zien dat hij snel zich kan aanpassen en doen wat hij moet doen, dat is al een groot pluspunt.

Tweakers Discord

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 15:17
franssie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Gasly is gewoon op zijn oude niveau terug gekomen, doordat hij geen enkele druk voelt in die wagen. Punten rijden is prima en met wat er allemaal gebeurd is dit jaar, was gewoon blijven rijden al goed genoeg.

Hij is zeker in vorm en heeft sterke races gereden, maar je kunt iemand niet beoordelen op een seizoen in een middenmoot team, terwijl hij net een wanprestatie heeft geleverd in het topteam.

Gasly, Kvyat en Albon hebben hun kansen gehad en die gewoon niet gepakt. Bij AT hebben Kvyat en Gasly nu hun 2e kans en 1 van die 2 rijdt daar volgend jaar samen met Albon. Want ook Albon verdient die 2e kans nog in AT. Maar ik hoop voor RB dat ze die 3 niet meer terugnemen in het topteam.

Zet Hulky daar weg en je hebt een stabiele en ervaren 2e rijder.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:29:
Nee maar Horner heeft heus wel invloed op wie er in het team zit. Hij zal alleen niet publiek iemand gaan afvallen,
Dat zeg ik, als er kritiek komt op de rijder dan hebben ze daar Marko voor om dat te leveren.

• RobertMe
Ik vond Hulkenberg ook wel extreem relaxed bij Jack
Waarom zou die dat ook niet zijn? Hij was gewoon afgeschreven / geen stoeltje kunnen regelen, en heeft nu de tweede / derde kans gehad om zich in de picture te rijden. Het ergste wat kan gebeuren is dat die slecht is en geen stoeltje meer krijgt, maar dat heeft die nu ook al niet.
Natuurlijk heeft hij een goede invalbeurt gemaakt, maar er is denk ik meer aan de hand achter de schermen.
Er zullen vast wel een aantal teams met interesse zijn. Haas is wel vaker genoemd. Alfa Romeo is vaker genoemd, maar waarschijnlijk afgelopen gezien de geruchten dat Kimi verlengt en Schumacher ernaast komt. Wellicht kan die naar Williams? Dat nieuwe eigenaren een degelijke coureur willen hebben i.p.v. alleen maar paydrivers. En uiteraard kan Red Bull een optie zijn. Maar hij heeft in ieder geval waarschijnlijk wel een aantal opties / teams waar die eens kan gaan babbelen. En dat hoeft dan dus nog niet eens perse Red Bull te zijn.

• tweakduke

tweakduke

RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:35:
[...]

Waarom zou die dat ook niet zijn? Hij was gewoon afgeschreven / geen stoeltje kunnen regelen, en heeft nu de tweede / derde kans gehad om zich in de picture te rijden. Het ergste wat kan gebeuren is dat die slecht is en geen stoeltje meer krijgt, maar dat heeft die nu ook al niet.

[...]

Er zullen vast wel een aantal teams met interesse zijn. Haas is wel vaker genoemd. Alfa Romeo is vaker genoemd, maar waarschijnlijk afgelopen gezien de geruchten dat Kimi verlengt en Schumacher ernaast komt. Wellicht kan die naar Williams? Dat nieuwe eigenaren een degelijke coureur willen hebben i.p.v. alleen maar paydrivers. En uiteraard kan Red Bull een optie zijn. Maar hij heeft in ieder geval waarschijnlijk wel een aantal opties / teams waar die eens kan gaan babbelen. En dat hoeft dan dus nog niet eens perse Red Bull te zijn.
Klopt, ik verwacht haast ook wel dat hij volgend seizoen weer in de F1 rijdt en heb natuurlijk lichte voorkeur voor Red Bull nu :+

Tweakers Discord

• D-dark
StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Gasly, Kvyat en Albon hebben hun kansen gehad en die gewoon niet gepakt. Bij AT hebben Kvyat en Gasly nu hun 2e kans en 1 van die 2 rijdt daar volgend jaar samen met Albon. Want ook Albon verdient die 2e kans nog in AT. Maar ik hoop voor RB dat ze die 3 niet meer terugnemen in het topteam.

Zet Hulky daar weg en je hebt een stabiele en ervaren 2e rijder.
Bijna goed.
Hulkenberg zou logisch zijn als ervaren coureur en een goede 2e rijder naast Max.
Wat Alpha Tauri betreft gok ik op Gasly en Tsunado (ben te lui om de naam op te zoeken) als 2e rijder.
Exit Albon en Kvyatt

Ps. voor Hulkberberg blijft alleen Haas als reële optie over en daar verwacht ik Perez eigenlijk

[Voor 6% gewijzigd door D-dark op 11-10-2020 19:43]

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:22
D-dark schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Bijna goed.
Hulkenberg zou logisch zijn als ervaren coureur en een goede 2e rijder naast Max.
Wat Alpha Tauri betreft gok ik op Gasly en Tsunado (ben te lui om de naam op te zoeken) als 2e rijder.
Exit Albon en Kvyatt

Ps. voor Hulkberberg blijft alleen Haas als reële optie over en daar verwacht ik Perez eigenlijk
Aangezien Honda vertrekt zie ik Tsunoda niet meer instappen. Zo getalenteerd is die kerel niet

[Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 11-10-2020 19:47]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tweakduke schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Klopt, ik verwacht haast ook wel dat hij volgend seizoen weer in de F1 rijdt en heb natuurlijk lichte voorkeur voor Red Bull nu :+
Mercedes / Racing Point / BWT belt last minute met de vraag om te komen rijden:

- Já, maar ik zit nu ff op een terrasje in Keulen met wat maatjes...
Oké, maar kun je een Q3 komen rijden binnen 4 uur....?
- Mwah, denk ik wel, ik stap op de fiets en kom even kijken, hebben jullie m'n helm en stoeltje nog liggen?

Die jongen verdient gewoon een plaatsje bij een TOP team :*)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:58
[...]

Bijna goed.
Exit Albon en Kvyatt

Haas gaat met Perez en ik verwacht die ene Rus rijden met een dikke Wallet.

• tweakduke

tweakduke

[...]

Bijna goed.
Exit Albon en Kvyatt

Tsunoda is inderdaad een goed talent uit de F2. Dat zou zeker een leuke teamgenoot zijn naast Gasly :)

Tweakers Discord

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:25
[...]

Bijna goed.
Exit Albon en Kvyatt

Ik zie alleen kans voor Hulkenberg bij Red Bull. Bij Haas gaan Perez en Mazepin rijden volgend jaar, dus daar is geen plek voor Hulkenberg. Tsunoda bij Alpha Tauri was verwacht vanwege Honda en een Japanse coureur, maar nu Honda er mee stopt, is die kans wat kleiner geworden lijkt mij.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:29

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb even de eerste win van Hamilton opgezocht. Grappig om te horen wat die commentator toen zei: "If he can do this after six races, what might he achieve in the future?"

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
[...]

Bijna goed.
Exit Albon en Kvyatt

Ik hoop niet dat Hulkenberg naar RBR gaat, dan gaan ze weer iemand finaal afbranden en onder druk zetten, zou eeuwig zonde zijn voor de Hulk

Hetzelfde met Gasly en Albon, iedereen wijst wel met de vinger naar hun maar RBR is net zo erg, je coureur zo gigantisch onder druk zetten dat hij knakt

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FabianGTI schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Ik hoop niet dat Hulkenberg naar RBR gaat, dan gaan ze weer iemand finaal afbranden en onder druk zetten, zou eeuwig zonde zijn voor de Hulk

Hetzelfde met Gasly en Albon, iedereen wijst wel met de vinger naar hun maar RBR is net zo erg, je coureur zo gigantisch onder druk zetten dat hij knakt
Nico 'Knakt' niet zo snel meer, denk ik. Hij rijdt de auto in de punten voor 't constructeur-schap en maakt zich verder niet (meer) zo druk om een P1.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Bloodclot

Jawier!

Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Nico 'Knakt' niet zo snel, denk ik. Hij rijdt die auto in de punten voor 't constructeur-schap en maakt zich verder niet (meer) zo druk om een P1.
Je mist het woord 'podium' in je verhaal.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

Dat is standaard. Concurrenten luisteren mee. Natuurlijk ga je niet over de boordradio melden wat er aan de hand is.

Bij Bottas en Norris is er net zo min gesproken over wat er aan de hand was. Alleen aanpassingen op het stuur zijn gecommuniceerd. En ook bij Bottas "box box, we're gonna retire". Niks over wat het issue was of zo.
Ik zou het niet zo gek vinden als ze zeggen, we expect a radiator puncture, temps suddenly increasing, engine fail04 and bring her in.

een treffende spreuk

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bloodclot schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

Je mist het woord 'podium' in je verhaal.
Een P2 of P3 zou serieus geweldig zijn, als íe dat nog ooit kan gaan halen (zou z'n éérste podium gaan worden dan)...

Maar: Je hebt wel gelijk, daar tel ik gewoon al helemaal niet meer op voor 'm :'(

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Hulk is ervaren, Hulk is in de qualy ongeveer gelijk aan Ricciardo en hij doet geen rare dingen op de baan. Hij weet waar hij aan toe is. Prima keuze.

een treffende spreuk

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:10
Hulk gaat nooit naar RBR..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• RobertMe
[...]

Gasly en Albon zijn te onervaren, niet goed genoeg, en willen zelf te veel. Ik denk dat daar ook een groot deel van het probleem ligt. Ze hadden respectievelijk 1,5 en 0,5 seizoen ervaring in de F1. Vervolgens worden ze in die RBR auto gezet terwijl van beide duidelijk was dat ze geen toppers waren. Ze hadden beide wel leuke races gehad, maar ze moesten zich IMO nog echt bewijzen. Vervolgens komen ze in het grote Red Bull Racing team, "moeten" ze presteren, zal er waarschijnlijk niet heel veel begeleiding zijn, en als ze niet presteren beginnen ze ook meer aan zichzelf te twijfelen / laten ze de kop hangen. Dat die RB15 / RB16 vervolgens ook nog eens voor geen meter werken en erg picky zijn maakt het er niet beter op.
Verstappen was vervolgens wel dat echte talent, dat ook met de druk om kon gaan. En als ik nu zo terug denk: ja, hij heeft Spanje gewonnen en zich daarmee meteen gevestigd. Maar vervolgens heeft hij ook extreem veel kritiek gekregen, veel (domme) fouten gemaakt, etc. Als hij Spanje niet had gewonnen had dat ook zomaar anders kunnen lopen.

Al met al denk ik dat er voldoende kritiek te leveren valt op Red Bull en hoe ze met Gasly en Albon zijn omgegaan. Maar de coureurs zijn het ook gewoon echt niet. En ik persoonlijk denk dat de Hulk er wellicht wel beter mee om kan gaan. Zal die Verstappen het vuur aan de schenen leggen? (Zoals Ricciardo wel bij tijd en wijlen kon) Ik verwacht van niet. Maar veel slechter dan ze nu hebben kan het niet worden. En Hulkenberg heeft nu tot twee maal toe bewezen gewoon koud in een auto te kunnen stappen en te kunnen rijden. En in die zin zoals ik al eerder schreef zich beter lijkt aan te kunnen passen aan de auto, i.p.v. dat de auto bij hem moet passen. En daarnaast "hoeft" het voor de Hulk ook niet meer. Zijn carrière is min of meer over, en hij kan nu hoogstens nog een herkansing krijgen. Als ook hij mislukt tsja, dan is zijn carrière echt over. Hoogstens dat een beetje van het mythische qua "goede coureur die nooit een echte kans heeft gehad" er vanaf gaat. Maar de carrière is toch al over en bij RBR kan hij die een tweede leven inblazen als hij wel presteert.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Vraag mij alleen af of Hülkenberg marketingtechnisch handig is voor RBR. Meestal waren de RBR rijders afkomstig uit andere regio's (alhoewel NL en FR redelijk dicht bij elkaar liggen.) Met een Nederlandse en Duitse rijder en een Oostenrijks concern erachter heb je natuurlijk wel een Europa-centrisch team. Je ziet met Ricciardo, Albon en Webber dat er zo toch wel wat meer een globaal publiek werd aangesproken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• wowly
Mijn 50 cents:

Er wordt helemaal niemand door RBR geknakt. Of nou ja, misschien door die malloot van een Marko (die zich altijd laat aanspreken met Dr. Marko), maargoed die vent spoort denk ik niet.

Mensen laten zich knakken door datgene wat ze het liefste willen, maar niet kunnen bereiken. Er is niets wat Albon tegenhoud om Max voorbij te rijden. Ik geloof zelfs dat hij al met die nieuwere voorwielophanging mocht rijden hier. Dwz, een voordeel tov Max. Ook destijds hebben ze geprobeerd Gasly te helpen, door maar steeds vertrouwen in hem uit te spreken.

Nee het enige is dat ie niet van het caliber van Max Verstappen is. Net zo goed als Bottas niet het caliber van Hamilton is. Alhoewel, Bottas blijft zichzelf uitvinden en komt steeds dichter bij Hamilton. Hij laat zich niet kapot racen. Net zomin als Ricciardo zich niet kapot liet racen door Max.

Gasly en Albon zijn gewoon niet goed genoeg om Max bij te houden. Dat is het probleem bij het rijden met Max naast je. Daarom denk ik dat de HULK het goed zou doen maast max. Hij is veel relaxter, weet zijn plaats maar al te goed, maar is prima in staat om als tweede rijder te functioneren en zo te maximaliseren. Het zal niet meevallen voor hem, omdat het een gedrocht van een wagen is (schijnt nu beter te worden), maar hij zal zich niet zo snel gek laten maken....

Even wat anders: ik zag vanmiddag een interview van Olav met Horner waarin Olav (voor zijn doen) zeer vervelende vragen stelde aan Horner, die duidelijk niet gediend was van die vragen. Het leek alsof Olav de vinger op de pijnlijke plek legde (jullie zijn goed in catch-up). En eerlijk gezegd vind ik RBR ook onder de maat presteren gezien hun ervaring en budget. Wat vonden jullie van dat interview?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maarten_E schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:19:
Vraag mij alleen af of Hülkenberg marketingtechnisch handig is voor RBR. Meestal waren de RBR rijders afkomstig uit andere regio's (alhoewel NL en FR redelijk dicht bij elkaar liggen.) Met een Nederlandse en Duitse rijder en een Oostenrijks concern erachter heb je natuurlijk wel een Europa-centrisch team. Je ziet met Ricciardo, Albon en Webber dat er zo toch wel wat meer een globaal publiek werd aangesproken.
Pardon!!! Vettel rijdt nú nog in de F1 en komt voor zover ik weet ook uit de RBR stal 8)

• toolkist
  • Niet online
[...]

Bijna goed.
Exit Albon en Kvyatt

De Hulk wordt alleen nog veel harder naar huis gereden, dus dan kun je net zo goed niet wisselen.

• Maarten_E
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Pardon!!! Vettel rijdt nú nog in de F1 en komt voor zover ik weet ook uit de RBR stal 8)
Ik begrijp je even niet?
Vettel is een Duitser die bij RBR vooral heeft gereden met een Australiër.
Dat is een prima globale combi om publiek mee aan te spreken.
Een Duitser (HUL)+Nederlander (VER) bij een Oostenrijks team is nogal Eurocentrisch, wat ik mij voor kan stellen dat dat moeilijker te marketen is in de VS (enige reden dat Scott Speed ooit in de F1 reed was de publiciteit als Amerikaan) en Azië/Australië.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

Tacoos

i am i

... snip...
Ik vond Hulkenberg ook wel extreem relaxed bij Jack. Natuurlijk heeft hij een goede invalbeurt gemaakt, maar er is denk ik meer aan de hand achter de schermen. En zakelijk gezien moet je ook doorpakken een keer daarin, als het junioren team niet iemand heeft die de plaats in kan nemen dan haal je iemand extern. En zeker als iemand als Hulkenberg klaar staat...snip
Ik denk dat Hulkenberg met zijn ervaring en vechtlust RB nu meer vooruit zou kunnen helpen dan Albon. En ik vind em sympathiek. Dus als Albon plaats moet maken voor de Hulk juich ik dat toe.

Maar: mag Hulk zo naar RB of zouden ze em bij Racing Point wat hebben laten tekenen wat dat voor dit jaar iig moeilijk of onmogelijk maakt?

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• hoevenpe
Wat heeft hij nog te verliezen?

• D-dark
[...]

Sorry, maar welkom in de grote mensen wereld.
Karten/ F3, F2, Formula Renault, Japanse Supercars zijn de preselecties voor F1.
Daarna heb je de junior teams om te wennen aan de F1. Dat gaat dan meer om de complexiteit want inhalen, bandenbeheersing, hoe bouw je een race op etc dien je al goed te beheersen.

Maar elke rijder die al zover komt wordt geacht te presteren. Ook die teams knokken voor punten.
Natuurlijk mag je fouten maken maar ook niet teveel.

Kom je dan vervroegd in 1 van de topteams terecht dan verwacht niemand dat je meteen om de overwinning kan meedoen. Maar een plek 6 eindnotering vorig jaar of dit jaar plek 4 moet minimaal haalbaar zijn.
Daarnaast een geleidelijke progressie om je teamgenoot bijtehouden in de kwalificatie en de race.

Kan je niet accepteren dat je gelijk even snel of sneller dan je teamgenoot bent dan ga je fouten maken en jezelf afbranden. Dat is voor geen van beide partijen goed en genoeg psychologen om te helpen. Maar op een gegeven moment houd het op.

Dit klinkt hard en dat is het ook. Maar voor de top krijg je vaak maar 1 kans. Genoeg andere coureurs die er van zouden dromen om bij zo'n topteam een kans te krijgen.

• Maarten_E
HUL heeft niks te verliezen.
Als hij nog steeds onderpresteert in een RBR weten we definitief dat hij niet de laatste 10% heeft, als hij consistent top-5 rijdt heeft RBR er een heel goede aan en pakt hij nog een aantal podiums. Win-win.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maarten_E schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Ik begrijp je even niet?
Vettel is een Duitser die bij RBR vooral heeft gereden met een Australiër.
Dat is een prima globale combi om publiek mee aan te spreken.
Een Duitser (HUL)+Nederlander (VER) bij een Oostenrijks team is nogal Eurocentrisch, wat ik mij voor kan stellen dat dat moeilijker te marketen is in de VS (enige reden dat Scott Speed ooit in de F1 reed was de publiciteit als Amerikaan) en Azië/Australië.
Wat doen andere teams nu?

Maar noem, buiten Ayrton Senna, eens één F1 wereld kampioen welke niet uit Europa kwam?

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 19:40
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Maar noem, buiten Ayrton Senna, eens een F1 wereld kampioen welke niet uit Europa kwam?
Emerson Fittipaldi, Phil Hill, Jack Brabham, Alan Jones en zo'n gap uit Argentinië... Fangio.

• Maarten_E
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Maar noem, buiten Ayrton Senna, eens een F1 wereld kampioen welke niet uit Europa kwam?
Phill Hill
Emerson Fittipaldi
Alan Jones
Fangio

moet ik nog even doorgaan?

Brabham (dank hierboven)
Scheckter
Piquet

Andere teams doen niks anders, maar Red Bull is een product dat bereikbaar is voor de massa en over de hele wereld wordt verkocht, als één van de weinige producten (en teams) op de grid. Voor hen lijkt mij diversiteit qua bezetting van groter belang qua PR en commercie dan een Ferrari, Mercedes en andere teams.

[Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 11-10-2020 20:37]

• RobertMe
wowly schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:20:
Even wat anders: ik zag vanmiddag een interview van Olav met Horner waarin Olav (voor zijn doen) zeer vervelende vragen stelde aan Horner, die duidelijk niet gediend was van die vragen. Het leek alsof Olav de vinger op de pijnlijke plek legde (jullie zijn goed in catch-up). En eerlijk gezegd vind ik RBR ook onder de maat presteren gezien hun ervaring en budget. Wat vonden jullie van dat interview?
Dit interview? https://www.ziggosport.nl...4490575f3c723aff-mp4.html

Wel een interessant interview eigenlijk. Ja, natuurlijk ontwijkt die de vraag over "catch up". Maar v.w.b. motoren verhaal heeft hij wel een punt. Waarom zou iemand / Red Bull nu de boel van Honda over nemen als er (potentieel) in 2026 een compleet andere motor komt? Als in: die white label fabrikant / Red Bull koopt nu een (goede) motor, die door ontwikkelen is waarschijnlijk wel te doen. Maar kan die white label fabrikant / Red Bull ook from scratch een nieuwe motor maken voor de nieuwe regelgeving? Waarschijnlijk dus niet. En dan zou die fabrikant zich dus nog steeds terug trekken. Wat dat betreft heeft Horner wel een punt dat ook de FIA moet aangeven wat zij willen. Halen ze de nieuwe motoren naar voren zal het voor Red Bull veel handiger / rendabeler zijn om maar tijdelijk met een Renault / Ferrari (/Mercedes) motor gaan te rijden. Gaat F1 de komende jaren met dezelfde motoren verder kan het wel beter zijn om de Honda motor door te ontwikkelen. Want grote kans dat je het terug verdient over de lange termijn. I.p.v. dat je het moet terug verdienen op 2, 3, 4 jaar.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik denk dat je over een paar dagen verbaasd op zult kijken.

een treffende spreuk

• wowly
Hier een waanzinnig goede uiteenzetting waarom de hulk naar rbr kan

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

• tweakduke

tweakduke

Tacoos schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Ik denk dat Hulkenberg met zijn ervaring en vechtlust RB nu meer vooruit zou kunnen helpen dan Albon. En ik vind em sympathiek. Dus als Albon plaats moet maken voor de Hulk juich ik dat toe.

Maar: mag Hulk zo naar RB of zouden ze em bij Racing Point wat hebben laten tekenen wat dat voor dit jaar iig moeilijk of onmogelijk maakt?
Het contract van Hulkenberg heb ik geen idee over, maar normaal gesproken valt daar over te onderhandelen lijkt mij.
Tevens ben ik ook van mening dat Hulkenberg niet snel knakt en zijn prestaties dat weet je nooit 100% zeker tot dat hij met de RBR op de baan rijdt. Mocht het mislukken dan stort zijn wereld niet in, zijn carrière is op zijn einde en wat een pluspunt is dat hij nu 2x een goede invalbeurt heeft gemaakt. Tevens denk ik dat het ook goed gaat met Max. Met Albon heb ik totaal niet het idee dat er sprake is van een goede samenwerking.
Je kunt niet oneindig de jonge jongens oproken naast Max. Gasly heeft zich goed hersteld, maar daar heeft hij heel hard voor moeten werken.

Tweakers Discord

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05
Nou ik heb de race in welgeteld 5 minuten gezien, start, uitvallen Bottas, ronde 20, ronde 40 en last lap zonder finish.............Wat een optocht, die van carnaval is toch leuker moet ik zeggen................
Nummer 3 op meer dan 1 minuut en dan nadenken om een Renault motor te nemen in de Red Bull???
Lachen........

WDC 2020 Hamilton
WDC 2021 Hamilton
WDC 2022 Hamilton
Dan heeft ie er tien geloof ik :-)

Eens kijken hoe de Moto3, Moto2 en MotoGP races waren, vast veel interessanterrrrrrrrrrrrrrrrr

Dit is een leuke WK-stand met nog een paar races te gaan........

[Voor 30% gewijzigd door aveenhuysen op 11-10-2020 20:50]

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee