franssie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
Eens, maar toch daarnaast Gasly heeft zich wel ontwikkeld en hem zie ik toch meer en beter racen ondertussen. Ik ben een Hulkenberg fan omdat hij op mij sympathiek overkomt. maar de beste sporters zijn vaak niet de meest sympathieke mensen in het spel (en daarbuiten ook niet altijd).
Gasly lijkt beter, maar ik denk dat hem weer naast Max zetten in RBR, hetzelfde zal aflopen. Dat team kan giftig zijn voor de no.2 als ze niet presteren. Ik denk dat Hulkenberg daar ook veel beter zal liggen. Hij is ouder, ervarener en ik denk dat hij zich beter zal schikken in die rol.
Onderhand hebben we nu wel gezien wat Max echt kan. Ricciardo kwam nog dichtbij en die laat ook wel zien wat voor een coureur dat eigenlijk is. De rest, Max maakt ze af. Die jonge coureurs in begin 20 die denken dat de wereld aan hun voeten ligt en dan zo afgemaakt worden, het werkt totaal niet. Albon zit er ook gewoon doorheen en dat hoor je wel met commentaar over de radio zoals: thanks for sticking with me of they are racing me too hard.
https://streamable.com/3ej058
Kijk dit alleen.
Precies hetzelfde als met Gasly. Maak hier een einde aan want niemand wint hiermee. Het team heeft er niks aan en de coureur gaat eraan onderdoor. Deze sport is keihard, maar dit is onderhand gewoon wreed aan het worden, net zoals met Gasly...
RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:51:
[...]
Kan ik mij trouwens ook wel indenken. Als ik Gasly was zou ik ook niet terug willen gaan. En iets teveel hart luchten en RBR afbranden na de demotie en daarmee kwaad bloed zetten bij RBR.
Maar tegelijkertijd zou ik hem als RBR zijnde ook niet terug nemen. Wat als het weer mis gaat? Dan staat RBR ook gigantisch voor paal. En een andere coureur binnen de Red Bull familie is er ook niet. Ja, Vettel hadden ze wellicht kunnen terug halen zonder teveel gezichtsverlies, maar die kans is nu verkeken.
Dus hoe je het ook wend of keert, zal Red Bull het nu altijd verkeerd doen. Albon laten aanmodderen is "fout". Gasly terug wordt dan ook een raar verhaal, geprobeerd, niet goed genoeg, en dan terug laten komen. En dan moet je nog steeds hopen dat die zo goed rijdt als bij Alpha Tauri nu i.p.v. zoals toen bij Red Bull.
En stiekem was Gasly achteraf ook überhaupt niet goed genoeg en te snel gepromoveerd, maar Red Bull had geen keuze. Kvyat terug in de Red Bull zetten zie ik ook al helemaal niet gebeuren. Die's zelfs helemaal uit het Red Bull programma gezet omdat die te slecht was (en Hartley had ook al niemand een hoge pet voor op). En als ze nu een coureur (Hulk, Perez, of wie dan ook) van buitenaf aan trekken krijg je weer de eeuwige "doodsteek voor het junioren programma".
Waarbij "doodsteek junioren programma" dan ook wel weer grappig is. Want Ferrari haalt nu Sainz, en Mercedes heeft toentertijd Bottas gehaald. Beiden kwamen niet uit hun eigen juniorenprogramma, terwijl daar wel opties lagen, in respectievelijk Giovinazzi en Wehrlein of Ocon.
Heel bot, buck dat programma. Het is goed dat Red Bull zoveel coureurs de Formule 1 in brengt, maar de helft hoorde er maar net of niet thuis en de rest hebben ze grotendeels zelf weggegooid. Idem voor Mercedes waar na jaren ook helemaal niks uitkomt of Renault wat ook op niks uitdraait. Ferrari heeft Leclerc en Schumacher zal komen, maar Schwartzman en Illiot lijken ook einde verhaal als Perez naar Haas gaat. Eigenlijk alleen McLaren doet het beter, maar ook niet veel. Perez en Magnussen zijn redelijke successen, buiten McLaren. Stoffel had het kunnen zijn, Norris lijkt echt goed te zijn en Hamilton, tja die schijnt ook best aardig te kunnen rijden.
Al die programma's zijn leuk, maar je hebt er maar een coureur uit nodig. Dat liet RBR zien met Vettel, McLaren met Hamilton, Ferrari met Leclerc en Mercedes kijkt niet eens naar hun eigen "programma" want ze hebben Hamilton. Renault idem met Ricciardo en volgend jaar Alonso.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.