Toon posts:

[F1 2020] Race 11 GP Eifel Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 66.759 views

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:48:
Ik bedacht me trouwens ook iets. Zowel Leclerc als Vettel waren wederom niet tevreden met hun bandenstrategie. Compleet ondergesneeuwd, maar het was weer eens zover. Vettel klaagde erover dat de harde banden het niet gingen halen, en deden dat ook niet. Vettel moest een paar ronden voor de SC ook naar binnen en toen kwam de SC. :P

Leclerc was niet bij met zijn eerste ronden op softs en zat al op zijn tweede set mediums voordat de SC kwam. Die kon er dus ook geen gebruik van maken. Resultaat was weer een miserabel weekend voor Ferrari.
Diezelfde Vettel vlakte in de beginfase dan ook mooi zijn eerste setje banden af waardoor hij eerder naar binnen moest voor vers rubber.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Dus Ferrari had de SC moeten voorspellen :? Leuk om altijd op Ferrari af te geven, maar het missen van de SC kunnen ze natuurlijk niks aan doen. En v.w.b. de harde band, volgens mij heeft niemand daar op gereden tot de race? Dus ja, dat het een gok zou zijn was ook wel bekend. Zoals dat eigenlijk alles gewoon een gok zou zijn gezien maar 1 FP van een uur. Daarin kun je nu eenmaal moeilijk een heel schema aan long runs afwerken om te kijken hoe de banden zich houden. Richten op de kwalificatie zal dan belangrijker zijn.
Je mag ook stoppen met woorden in mijn mond leggen dat ik Ferrari weer onnodig loop te bashen...
Van de vijftien auto's die nog reden, zijn er tien gestopt onder de SC. Grosjean heeft meer dan de halve race op harde banden gereden en scoorde eindelijk punten. Giovinazzi had een vergelijkbare strategie die eigenlijk ook matig was, Magnussen en Latifi waren weer eens onzichtbaar en zitten toch al niet bepaald in goede teams en dan blijven de twee Ferrari's over.

Kijk naar het schema. Ferrari doet het zelf. Vettel sloopte zijn banden met alweer een spin, maar Leclerc zijn strategie was al mis lang voordat de SC kwam. Het was geen toeval dat tien auto's onder de SC konden stoppen omdat al die teams een vergelijkbare conclusie hebben getrokken over optimale strategie en voordeel konden halen uit die SC. Ferrari is ook het enige team dat geen enkel voordeel heeft gehaald aan het uitvallen van Bottas, Albon, Norris en Ocon. Het was juist Leclerc die de plaatsen verloren is ten opzichte van een goede startpositie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Woudloper schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:41:
Blijft bijzonder dat de prestaties van Verstappen zo gewoon worden gevonden dat hij geeneens meer in de winnaars en verliezers voorkomt.

https://www.formula1.com/...eTNbtr0ODoGzihqNxJ89.html
Ze pikken er altijd maar een paar uit en zetten ze als tegenhanger tegenover elkaar.

"When you grow up your heart dies"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:02:
Zit Marko Albon te trollen, hoezo 'reasonable'? Hulkenberg of Perez naast Max in 2021 lijkt onvermijdelijk, wel sneu voor Albon dat AT al vol lijkt te zitten:

[...]
Tsunoda naar AT?
Zou me verbazen... Misschien als ruil voor de japanse motorbouw handleiding.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:43:
[...]
Tsunoda naar AT?
Hij zal er eerst voor moeten zorgen dat ie na de komende 4 races in de top 4 van het eindklassement terecht komt. Daar staat ie op dit moment ruim binnen, maar er kunnen nog veel puntjes gewonnen/verloren worden in die laatste races. Als ie 5e of lager eindigt heeft ie volgens mij onvoldoende punten voor een F1 licentie (dacht ik)?

Testing, one, two ...

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Tsunoda naar AT?
Tsunado is een Red Bull protegé dus ga er maar gewoon vanuit dat die in de Alpha Tauri komt en dat Kvyat zijn biezen mag pakken. Kan hij weer gaan testen voor Ferrari.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Tsunado is een Red Bull protegé dus ga er maar gewoon vanuit dat die in de Alpha Tauri komt en dat Kvyat zijn biezen mag pakken. Kan hij weer gaan testen voor Ferrari.
Tsunoda heet ie...

Maar hij was ongetwijfeld Red Bull junior op voordracht van Honda.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:40

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Tsunoda heet ie...

1 stoeltje bij AT voor een Japanner ruilen tegen de blauwdruk van de motor :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 21:51

CoronelHimself

Division Brabant

RonaldMcDonald schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Echt bizar om vanaf ronde 19 dat snelheidsverschil te zien tussen HAM+VER en de rest van het veld.
Nja, nieuwe banden versus de oude banden van de directe achtervolgers. Hamilton en Verstappen waren de enige volgens mij die konden profiteren van die korte VSC.

Steam - PTR83

CoronelHimself schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Nja, nieuwe banden versus de oude banden van de directe achtervolgers. Hamilton en Verstappen waren de enige volgens mij die konden profiteren van die korte VSC.
Ricciardo was ook gestopt. Zojuist het laatste stukje van zijn onboard gezien, en het team roept hem last minute binnen en echt binnen 1, 2 seconden verschijnt er op zijn stuur "VSC ending". Engineer roept wel nog "stay out" maar Ricciardo is op dat moment al in de pit entry en is geen Hamilton die achter de bollard door weer de baan op gaat.

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Tsunoda heet ie...

Ach ja, die klinkers gooi ik bij hem wel vaker door de war. ;)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee