Toon posts:

[F1 2020] Race 12 GP van Portugal Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 58.514 views

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Formula 1 Seizoen 2020 - GP-Topic Race 12

12. Grande Prémio De Portugal

Data

vr 23 Okt
Free Practice 1:12:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png11:00     
Free Practice 2:16:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00 
za 24 Okt
Free Practice 3:12:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png11:00 
Qualifying:15:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00 
zo 25 Okt
Race:14:10https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:10 

CircuitAutodromo Internacional do Algarve
LocatiePortimao, Portugal
Lengte4653m
Aantal race ronden66
Total race afstand306,826km
Laatste winnaarUh. :P
Laatste Top-3Uh. :P
PoleUh. :P
Lap recordUh. :P
Linkshttps://www.formula1.com/...020/Portugal/Circuit.html

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Ook in 2020 zijn er vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

[Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2020 12:03]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

En de uitgebreide uitleg voor deze bandenkeuze: https://press.pirelli.com...gal-grand-prix---preview/

Tweakers Discord

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:38

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41

rammes

koekebakker 1e klas

YEAH Raceweek!

Ik zou het doen!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55
Present! Heerlijke baan!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Eindelijk weer een raceweek. *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:28
Let's go!!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:46

Pierre

Van nature lui!

Yes het is weer Race week, ik heb er zin in. Hopelijk wordt het een mooie race, het is een prachtige baan
@basvn Thanks voor de reminder

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:06
Present! Moet de Q missen en de race kan ik helaas niet live zien. Die kan ik pas 's avonds aan zetten! Maar ik heb er potverdikkie veel zin in!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks @basvn

Een kleine waarschuwing: de vrijdag is alles een uurtje later. De zondag een uurtje vroeger ;)

Komt goed uit, kan ik vrijdag mooi even tussendoor naar het vakantiehuisje rijden ;)

[Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 20-10-2020 08:04]

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 16:08
Daar gaan we weer....

Kijken wat er waar is van het bericht dat Mercedes dit jaar niet sneller wordt ..

https://www.ad.nl/formule...et-meer-sneller~a97713b8/

Voorspelling:

HAM
VER
BOT

• basvn
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:03:
Thanks @basvn

Een kleine waarschuwing: de vrijdag is alles een uurtje later. De zondag een uurtje vroeger ;)

Komt goed uit, kan ik vrijdag mooi even tussendoor naar het vakantiehuisje rijden ;)
en vergeet de wintertijd niet! die is ook zaterdag > zondag

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Een ragen race zou wel weer een keer leuk zijn. *O*

• Jasphur
basvn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

en vergeet de wintertijd niet! die is ook zaterdag > zondag
Ik neem aan dat de tijden gewoon al de tijden op die dag zijn. En dat we er niet nog een uur vanaf hoeven te halen? :P Mja, ik kan ze toch niet live zien dus mij maakt het niet uit :D

• basvn
Jasphur schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:12:
[...]

Ik neem aan dat de tijden gewoon al de tijden op die dag zijn. En dat we er niet nog een uur vanaf hoeven te halen? :P Mja, ik kan ze toch niet live zien dus mij maakt het niet uit :D
ga ik ook van uit
maar voor de mensen die de klok pas zondagavond weer goed zetten een reminder :+

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 10:48

Kijk eens wat een fantastisch snel laprecord.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03 18:51
MrSparkels schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:06:
Daar gaan we weer....

Kijken wat er waar is van het bericht dat Mercedes dit jaar niet sneller wordt ..

Voorspelling:

HAM
VER
BOT
Ik zag die titel gisteren al voorbijkomen. Hoopvol nieuws voor Verstappen |:( Dan heb je het echt niet begrepen. Het interesseert Verstappen niets of hij dit jaar nog races wint, zolang hij volgend jaar maar het merendeel wint en bovenaan eindigt aan het einde van de race (pun intended). Het zegt veel meer over de dominantie van Mercedes dit jaar en het feit dat ze volgend jaar mogelijk ook weer heel goed uit de startblokken kunnen komen dat ze de aandacht al verlegd hebben :F

Maar, raceweek! Ik heb er zin in, lekker kort weekend en ik ben benieuwd hoe dit circuit is, ik ken het eigenlijk niet. Zag al wel een interview van Russell dat hij bang was voor veel waarschuwingen over track limits, specifiek in de eerste bocht.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Yes, raceweek. Ben ook weer present. Wordt een keer tijd voor een DNF voor HAM ;)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:03
Raceweken *O* *O* *O* *O*

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Arjan90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

Ik zag die titel gisteren al voorbijkomen. Hoopvol nieuws voor Verstappen |:( Dan heb je het echt niet begrepen. Het interesseert Verstappen niets of hij dit jaar nog races wint, zolang hij volgend jaar maar het merendeel wint en bovenaan eindigt aan het einde van de race (pun intended). Het zegt veel meer over de dominantie van Mercedes dit jaar en het feit dat ze volgend jaar mogelijk ook weer heel goed uit de startblokken kunnen komen dat ze de aandacht al verlegd hebben :F

Maar, raceweek! Ik heb er zin in, lekker kort weekend en ik ben benieuwd hoe dit circuit is, ik ken het eigenlijk niet. Zag al wel een interview van Russell dat hij bang was voor veel waarschuwingen over track limits, specifiek in de eerste bocht.
Normaal gaat mercedes als de voorsprong zeker genoeg is sandbaggen en lijkt het of de andere teams meer ontwikkelen. Zou RBR dat nu ook doen? (Enige kans op een spannend seizoen volgend jaar)

alles kan off-topic

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bijzondere Pirelli plaatjes.

De ene zegt 3-3-7 voor de banden en de andere 2-3-8.
Zal vast weer de 2-3-8 zijn :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Martin0
  • Laatst online: 24-03 17:41
Je kent de regel van dit seizoen betreffende voorspelde regen op zondag, als er regen komt, is het 10 min na de finish xD

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Nieuwe baan! Zin in icm de progressie die RBR lijkt te maken (of MER die niets meer doen...). Het is tenslotte weer halverwege het seizoen...

Mijn boefje is liev!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Raceweek! *O*
Heb het gemist de afgelopen tijd

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36

TrekDr0p

QR niet scannen

whoop whooop ik ben benieuwd wat dit circuit ons gaat brengen :)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Present, wederom bedankt voor het maken van dit topic @basvn !

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Damian
  • Laatst online: 23:02

Damian

Insane Obtrusion

't zal wel weer droog zijn tijdens de race ;(

Elke race dit jaar met regen als voorspelling was compleet droog...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:27:
Bijzondere Pirelli plaatjes.

De ene zegt 3-3-7 voor de banden en de andere 2-3-8.
Zal vast weer de 2-3-8 zijn :)
Nee het eerste plaatje was voor het begin van het seizoen en de tweede voor de rest van het seizoen. Is misschien wat verwarrend, eerste plaatje kan er wel weer uit @DaniëlWW2 :)

3-3-7 is het dus, een extra setje van de harde band :)

Tweakers Discord

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Wat ziet dit circuit er mooi uit! Ben heel benieuwd...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:25

H_H

'Tis but a scratch!

Damn, wat duurt het nog lang voor het weekend is.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

G_Dragon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:49:
Present, wederom bedankt voor het maken van dit topic @basvn !
Uhm... Topics werden normaliter gemaakt door @nachtnet, maar bij mijn weten zijn de "speciale" races dit seizoen voorzien van een topic door @DaniëlWW2.

Dat @basvn het meeste post in deze topics betekend niet automatisch dat hij ook het topic heeft aangemaakt :+

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Uhm... Topics werden normaliter gemaakt door @nachtnet, maar bij mijn weten zijn de "speciale" races dit seizoen voorzien van een topic door @DaniëlWW2.

Dat @basvn het meeste post in deze topics betekend niet automatisch dat hij ook het topic heeft aangemaakt :+
maar @basvn is wel een held want de quoteservice voor de racetopics is geweldig _/-\o_

• basvn
tweakduke schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Nee het eerste plaatje was voor het begin van het seizoen en de tweede voor de rest van het seizoen. Is misschien wat verwarrend, eerste plaatje kan er wel weer uit @DaniëlWW2 :)

3-3-7 is het dus, een extra setje van de harde band :)
in FP2 krijgen alle teams een setje van de band voor volgend jaar

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

RobertMe schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Oh mijn excusses! Heb er ook eerlijk gezegd nooit naar gekeken voordat ik dit poste, je hebt groot gelijk ook @DaniëlWW2 en @nachtnet verdienen het compliment! :)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 20:49
Ik hoop eigenlijk op een droge race, wil wel eens zien wat f1 doet met deze baan...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-03 20:41
droog...nat...maakt me eigenlijk niets uit. De rb lijkt wat beter te liggen dus hoop gewoon op een mooie race. En als die niet bij de top 3 is te zien dan wel erachter.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06

Bloodclot

Jawier!

wowly schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:04:
Ik hoop eigenlijk op een droge race, wil wel eens zien wat f1 doet met deze baan...
https://www.metcheck.com/HOBBIES/formula1.asp
voorspelt droge qualy (als je op details klikt)
en tussen 12:00 en 15:00 0.1 en 0.3mm regen. Minimaal dus, zal wel droog zijn. Maar een paar rondjes twijfelen of je inters of slicks moet hebben gooit de boel mooi om.

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:57:
[...]

in FP2 krijgen alle teams een setje van de band voor volgend jaar
Mogen ze die ook bewaren voor zaterdag of zondag? :+

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 13:25

Bansheeben

There never was any cake...

MrSparkels schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:06:
Daar gaan we weer....

Voorspelling:

HAM
VER
BOT
Pfff, glas halfvol bij het AD...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• mrveenie
  • Laatst online: 00:54
Waarom zou mercedes stoppen met de ontwikkeling voor dit jaar... als de auto voor volgend jaar nagenoeg identiek blijft. Denk dat je dat beter kunt afvragen. Denk dat ze eerder al resources aan het doorschuiven zijn voor 2022.

Of ze verwachten toch meer problemen door het wegvallen van das en of de kortere vloer onder de auto.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

mrveenie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:42:
Waarom zou mercedes stoppen met de ontwikkeling voor dit jaar... als de auto voor volgend jaar nagenoeg identiek blijft. Denk dat je dat beter kunt afvragen. Denk dat ze eerder al resources aan het doorschuiven zijn voor 2022.

Of ze verwachten toch meer problemen door het wegvallen van das en of de kortere vloer onder de auto.
Volgens mij mogen ze officieel nog niet ontwikkelen voor 2022.
(bij elke minuut CFD tijd moeten ze opgeven waarvoor het is)

https://www.autosport.com...evelopment-for-rest-of-20
Among the changes was a ban on "aerodynamic" development for the 2022 Regulations during 2020", which came in to force on Saturday 28 March.
/edit: wat wel zou kunnen is dat ze de niet aero parts voor 2022 aan het uitzoeken zijn :P

[Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 20-10-2020 09:53]

PSN

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:31

CoronelHimself

Division Brabant

mrveenie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:42:

Ze willen de andere teams niet wijzer maken dan dat ze al zijn. Alles wat nu geïntroduceerd wordt heeft een veel hogere kans dat het gekopieerd is bij de start van het volgende seizoen. Als iedereen pas kan afkijken, wat Mercedes doet aan het begin van het seizoen, dan is Mercedes al weer kampioen voordat iedereen weer in de buurt komt. :)
YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Volgens mij mogen ze officieel nog niet ontwikkelen voor 2022.
(bij elke minuut CFD tijd moeten ze opgeven waarvoor het is)

https://www.autosport.com...evelopment-for-rest-of-20

[...]

/edit: wat wel zou kunnen is dat ze de niet aero parts voor 2022 aan het uitzoeken zijn :P
En hoe zou dit in hemelsnaam gecontroleerd moeten worden? Je richt een "nieuw" bedrijf op en laat hen alle CFD testen en als het potentieel werkt, stuur je het door naar je eigen team. Aan dit en ook de budget cap, zitten zoveel manieren om de boel de ontwijken dat ik me sterk afvraag wat nu eigenlijk het effect gaat zijn.

[Voor 32% gewijzigd door CoronelHimself op 20-10-2020 09:59]

Steam - PTR83

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

CoronelHimself schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
En hoe zou dit in hemelsnaam gecontroleerd moeten worden? Je richt een "nieuw" bedrijf op en laat hen alle CFD testen en als het potentieel werkt, stuur je het door naar je eigen team. Aan dit en ook de budget cap, zitten zoveel manieren om de boel de ontwijken dat ik me sterk afvraag wat nu eigenlijk het effect gaat zijn.
Dit gaat al jaren zo.
Het risico van vals spelen is veel te groot voor de teams.

Verder meer iets voor het algemene F1 topic :)

PSN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Andere track, maar hey. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lurker present!

Leuk circuit om te rijden, of het een spannende race gaat worden; ik weet het niet.

We gaan het zien.

Te koop....

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:22
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:20:
[...]

Normaal gaat mercedes als de voorsprong zeker genoeg is sandbaggen en lijkt het of de andere teams meer ontwikkelen. Zou RBR dat nu ook doen? (Enige kans op een spannend seizoen volgend jaar)
Nee. Mercedes is werkelijk al lang en breed gestopt met de ontwikkeling van de huidige auto en in Q3 van race 1 van volgend jaar durf ik er wel wat op te zetten dat ze weer een mooie 0,5 seconde los staan van iedereen :)

PSN: xMaurice93

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-03 20:49
Hmm , ik denk dat andere teams ook allang bezig zijn met volgend jaar. Mercedes heeft hun voorsprong, en ze zijn dermate gedisciplineerd (management) dat ze het op deze manier kunnen volhoude. Ik blijf het ongehoord knap vinden, en zwak dat andere teams het dermate laten liggen. Je zou bijna denken dat ze iets ongeoorloofd doen zo dominant. Maarged, dat is voor een ander topic. Hier in portigal hoop ik dat er weer gevechten komen van RBR met MERC en dat het middenveld zo spannend blijft als nu.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Interessante weersvoorspelling... :P

"When you grow up your heart dies"

• Arjan90
  • Laatst online: 28-03 18:51
Ik zou het pas interessant vinden als er geen regen wordt voorspeld. Dan is er tenminste kans op regen. Elke keer als er regen is voorspeld, was er helemaal geen regen :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41

rammes

koekebakker 1e klas

Arjan90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:57:
Ik zou het pas interessant vinden als er geen regen wordt voorspeld. Dan is er tenminste kans op regen. Elke keer als er regen is voorspeld, was er helemaal geen regen :+
ja precies. kunt het een beetje vergelijken met sex :+

Ik zou het doen!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
wowly schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:52:
Hmm , ik denk dat andere teams ook allang bezig zijn met volgend jaar. Mercedes heeft hun voorsprong, en ze zijn dermate gedisciplineerd (management) dat ze het op deze manier kunnen volhoude. Ik blijf het ongehoord knap vinden, en zwak dat andere teams het dermate laten liggen. Je zou bijna denken dat ze iets ongeoorloofd doen zo dominant. Maarged, dat is voor een ander topic. Hier in portigal hoop ik dat er weer gevechten komen van RBR met MERC en dat het middenveld zo spannend blijft als nu.
De teams tussen RBR en AT zitten anders nog dicht op elkaar. Daar valt dit seizoen nog wel wat te verdienen of verliezen.

alles kan off-topic

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 16:06

pinda powerrr

Slow down...

Jasphur schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:03:
Present! Moet de Q missen en de race kan ik helaas niet live zien. Die kan ik pas 's avonds aan zetten! Maar ik heb er potverdikkie veel zin in!
Je weet dat zoiets garant staat voor een hele goede race? :9

Ben er bij! :Y

Waiting on the world to change

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Netflix nog ergens in de buurt?

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Raceweek Woohoo!

Zondag onder het genot van een lekker glaasje port kijken naar blinde bochten, heuveltjes en met een beetje geluk een bak regen :)

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 15:57
Wow. Wat zien die oude F1 wagens er toch vet uit, zo klein en gedrongen. Inhalen zal daardoor ook wel makkelijker zijn geweest.

Wel een verschil met de huidige wagens. Daar heb je nog net geen groot rijbewijs voor nodig. :|

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

AzzKickah

06-CENSORED

Héél benieuwd naar dit circuit :Y

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En nog wat kijkplezier.

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Erg blij hoe dit seizoen verloopt tot nu toe. Al die nieuwe races maken het echt interessant om naar te kijken, zeker ook hoe de teams zich verhouden in de nieuwe omgeving.
Wie weet gaat dat plan om 'invitational' races te doen door, maar we zullen zien of dat economisch haalbaar is in normalere tijden. Al met al zin in Portimão!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:25
YESSSSSS Raceleesvoer :9

DaniëlWW2 en basvn wederomweer bedankt toppers _/-\o_

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Martinspire

Awesomeness

AzzKickah schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:46:
Héél benieuwd naar dit circuit :Y
Idd. Iemand nog een F2/3/4 race om even naar te kijken hoe het verloopt?

Martinspire - PC, PS4, X1

• basvn
Martinspire schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Wikipedia: 2009 Algarve GP2 Series round
Hulk P3 *O*

maar kan niet zoveel recents vinden..

• Jasphur

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39
Racen in de Herfst in Europa. Kan er zondag niet gewoon voor de fun flink natte sneeuw gaan vallen in Portugal? :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Iets andere klasse maar recent gereden en ik heb begrepen dat er nieuw asfalt zou liggen nu.

Testing, one, two ...

• Jasphur
Ben eigenlijk nog wel benieuwd of het gaat uitmaken dat er maar 1 DRS zone is en dat het detectie punt daarvan echt ver voor het begin van de zone ligt.

• Jasphur
oh en trouwens
In order to be 2020 champions, Mercedes need to hold an advantage of 220 points after the weekend in Portugal, and at present they are 180 points clear of Red Bull. We’ll do the maths for you: Mercedes need at least a win and a third place to have any chance, and if they achieve that then they are champions if Red Bull fail to score.
Pirelli will bring their prototype 2021 compounds to Portimao, where they expect to use eight to 10 different variations of tyres. The test takes place during the first 30 minutes of FP2, and all teams and drivers are obliged to take part.

Each team is due to get three sets of Pirelli prototypes as well as specific run plans from the tyre supplier, with one driver running two sets and the other driver one during the half-hour period. The test is blind, but their feedback and the results will help shape the final 2020 tyres that Pirelli hope will have more integrity and be able to be run at lower pressures than this season.
https://www.formula1.com/...ZG3KTwenGaoxNnIIbDfJ.html

[Voor 51% gewijzigd door Jasphur op 20-10-2020 16:24]

• basvn
kans is vrij klein dat ze dit weekend WCC worden dus
is leuker om dat in Italië te doen :+

Ik dacht dat Pirelli de banden van dit jaar één-op-één zou over nemen naar volgend jaar? En dat juist om die reden de vloer volgend jaar wordt aangepast.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

Arjan90 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:18:
[...]

toch is dit wel lekker voor Mercedes. wanneer ze met updates komen zijn ze "relentless" en altijd maar bezig en daarom de beste. Wanneer ze niet met updates komen zijn ze al zo ver vooruit aan het denken dat ze het "ominous" is. Maar iig wat er ook gebeurt, of een ander nou dichterbij komt of verder achterop raakt, Mercedes is altijd degene met de beste aanpak.

Natuurlijk ze hebben de meeste mensen en spenderen altijd nog het meeste geld, en de laatste paar seizoenen zagen we vergelijkbare trajecten. Maar daar zijn wel steeds kantekeningen bij te zetten geweest. Regels die nou niet bepaald in hun nadeel werden gewijzigd (de FW aero) motorpartner die wisselde bij concurrent, concurrent die jarenlang valsspeelde maar (veel) te ver ging.

volgend jaar is er een doorontwikkeling van de huidige auto. Alhoewel ik bang ben door weer een sevige aero uitkleding denk ik dat veel van de gains die RBR nu maakt generiek zijn. Dan komen ze dus echt dichterbij, ook al voor volgend jaar.

we zien het dan wel weer.

een treffende spreuk

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:20:
Ben eigenlijk nog wel benieuwd of het gaat uitmaken dat er maar 1 DRS zone is en dat het detectie punt daarvan echt ver voor het begin van de zone ligt.
Wat gaat uitmaken? Er is eigenlijk maar één gedeelte van de baan wat in aanmerking komt?

Detectie ligt net na een wat langzamere bocht, en daarna zal het, tot aan het einde van het rechte stuk, vol gas gaan? Zo ver lijkt het ook niet voor de DRS zone te liggen?

Testing, one, two ...

• Jasphur
hardware-lover schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Wat gaat uitmaken? Er is eigenlijk maar één gedeelte van de baan wat in aanmerking komt?

Detectie ligt net na een wat langzamere bocht, en daarna zal het, tot aan het einde van het rechte stuk, vol gas gaan? Zo ver lijkt het ook niet voor de DRS zone te liggen?
Ik weet niet hoe het met hoogteverschil zit, maar tussen 8 en 10 had mijn inziens ook een zone kunnen liggen. Of is bocht 9 naar dan toch net iets te scherp voor?

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:49
basvn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

kans is vrij klein dat ze dit weekend WCC worden dus
is leuker om dat in Italië te doen :+
"Valtteri, please let 3 people pass, you need to come in at 5th place or lower" :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Ik weet niet hoe het met hoogteverschil zit, maar tussen 8 en 10 had mijn inziens ook een zone kunnen liggen. Of is bocht 9 naar dan toch net iets te scherp voor?
Lastig in te schatten, dat wordt na een vrije training misschien wat duidelijker. Werkelijk inhalen zal voor de meesten niet eerder kunnen dan op het rechte stuk verwacht ik, maar wie weet 🤞

Testing, one, two ...

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bots terri Val tas.

een treffende spreuk

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 17:37
Ah, raceweek, ben benieuwd of RBR er weer een beetje dicht bijzit...

Hail to the king baby!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

[...]
Hoe minder DRS hoe beter :)

PSN

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:33

DataGhost

iPL dev

[...]

Whoa, easy there, Satan. Ik denk dat ze dan gaan vliegen :+ Kijk maar vanaf 0:50:

• basvn

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Was wel een beetje te verwachten helaas :(

PSN

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:14:
[...]
Hoe minder DRS hoe beter :)
Na jarenlang races met DRS te hebben gezien, geeft het terugkijken van de kampioenschap race voor het jaar 2010 toch een wat vreemd gevoel. Je zit steeds te wachten op een achtervleugel die open zal klappen, maar dat komt steeds maar niet ;)

Testing, one, two ...

• basvn
YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Was wel een beetje te verwachten helaas :(
er zouden ook maar 30k kaarten verkocht zijn las ik later
waarvan er nog een hoop op een refund wachten, omdat ze toch niet heen kunnen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog steeds een achterlijk plan.

Die hoogte verschillen gaan nog leuk worden bij crashes. De helft van de bochten is blind doordat er een hobbel ligt.

[Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 21-10-2020 07:41]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:46

Pierre

Van nature lui!

Max heeft zijn auto vast geparkeerd in de lokale supermarkt :9

https://www.reddit.com/r/..._continentes_supermarket/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:02

p0st

Dutch Reefer

MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:38:
[...]

Nog steeds een achterlijk plan.

Die hoogte verschillen gaan nog leuk worden bij crashes. De helft van de bochten is blind doordat er een hobbel ligt.
Oftewel sneller een red flag, hopelijk 1 of 2 tijdens de race met staande (her)start. Nu al zin in :>

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb een aantal jaar geleden ook een Redbull F1 zelf gezien in een winkelcentrum. Als je al die kleine details, flapjes etc in het echt ziet, echt bizar. Was wel behoorlijk onder de indruk. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 16:21

JB

Cédric roelt!

Help!!!! schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Heb een aantal jaar geleden ook een Redbull F1 zelf gezien in een winkelcentrum. Als je al die kleine details, flapjes etc in het echt ziet, echt bizar. Was wel behoorlijk onder de indruk. :)
Daar kan ie normaal in de winkel staan zo lijkt. Hier stond ie nu op blokken :+

Mijn boefje is liev!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Stroll was positief getest na de Eifel GP, maar gelukkig nu weer negatief:

https://www.reddit.com/r/...ad_a_positive_covid_test/

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik hoopte al stiekem weer op Hulkenberg :)

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-03 14:34
pinda powerrr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:46:
Ik hoopte al stiekem weer op Hulkenberg :)
Ik heb zo'n gevoel dat we Hulkenberg dit jaar nog wel 1x gaan terug zien. Er zal vast nog wel een coureur een positieve coronatest hebben en dan is het inzetten van Hulkenberg een no-brainer. Als ik de Hulk was zou ik zorgen dat ik elk raceweekend met overall en helm bij het circuit in de buurt zou zitten.

• Jasphur
Er1k989 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb zo'n gevoel dat we Hulkenberg dit jaar nog wel 1x gaan terug zien. Er zal vast nog wel een coureur een positieve coronatest hebben en dan is het inzetten van Hulkenberg een no-brainer. Als ik de Hulk was zou ik zorgen dat ik elk raceweekend met overall en helm bij het circuit in de buurt zou zitten.
De HULK inzetten voor Racing Point is inderdaad een no-brainer. Voor andere teams zijn er genoeg andere reserve coureurs, AFAIK

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Er1k989 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

En zijn eigen stoeltje onder de arm, kan hij bij elk team instappen :)

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-03 14:34
Jasphur schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

De HULK inzetten voor Racing Point is inderdaad een no-brainer. Voor andere teams zijn er genoeg andere reserve coureurs, AFAIK
De meeste teams hebben een F2 coureur en/of een coureur die geen recente F1 ervaring heeft . Racing Point heeft daarom ook Hulkenberg opgetrommeld toen Perez corona had. Gutierrez en Vandoorne waren de officiele reservecoureurs maar voor beiden is het alweer even geleden dat ze een F1 bestuurd hebben (in het echt).

Voorbeelden:
Red Bull: Sebastien Buemi, Sergio Sette Camara
Renault: Guanyu Zhou, Sergey Sirotkin
Haas: Pietro Fittipaldi, Louis Deletraz

[Voor 11% gewijzigd door Er1k989 op 21-10-2020 11:08]

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 13:42
Jasphur schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

En hoeveel coureurs met recente ervaring, een superlicentie en een goede staat van dienst? Vandoorne bij Mercedes, Hartley/Sirotkin bij Ferrari, Buemi/Vergne/Sette Camara bij Red Bull/AT. Wehrlein was kortgeleden ook nog bij Ferrari in dienst, Kubica bij Alfa en Jack Aitken zou voor Williams mogen rijden.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

rammes schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

ja precies. kunt het een beetje vergelijken met sex :+
Dat komt er ook nooit zonder voorspel.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Type-R739 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:13:
Stroll was positief getest na de Eifel GP, maar gelukkig nu weer negatief:

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/...ad_a_positive_covid_test/
hmmmm. ik weet niet wat ik hier van moet denken. maar goed dat er geen uitraak is gekomen.

een treffende spreuk

• basvn
mavamal schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

En hoeveel coureurs met recente ervaring, een superlicentie en een goede staat van dienst? Vandoorne bij Mercedes, Hartley/Sirotkin bij Ferrari, Buemi/Vergne/Sette Camara bij Red Bull/AT. Wehrlein was kortgeleden ook nog bij Ferrari in dienst, Kubica bij Alfa en Jack Aitken zou voor Williams mogen rijden.
Sirotkin is bij Renault de reserve rijder

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 13:42
basvn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Je hebt gelijk, ik loop nog met eind 2018 in mijn kop toen Sirotkin aan Ferrari werd gelinkt als simulatorcoureur.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03 15:29

Rembock

Beh...

Misschien weet iemand hier meer, maar ik dacht ergens wat te hebben gelezen of te hebben gehoord dat een reservecoureur maar een maximum aantal keren mag invallen. Klopt dit?

• Jasphur
Hmm, dan ben ik nu op de hoogte van de reserverijders.

Hulk is dus freelance F1 coureur :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
basvn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

En als Ocon of Ricciardo niet kan rijden, nou zou je Sirotkin nemen of Alonso? ;)
En zo gaat het wel bij meer teams. Ik denk dat RBR uiteindelijk ook liever Hulkenberg zal willen uitproberen dan Sette Camara in het diepe gooien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee