Toon posts:

[F1 2020] Race 12 GP van Portugal Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:
  • 58.513 views

Anoniem: 1344348

Mooi dat Max écht blij kan zijn en niet meer die domme fouten als in zijn eerste jaren maakt. Maar misschien had ie anders dit hoge niveau niet bereikt...

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 1344348 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Mooi dat Max écht blij kan zijn en niet meer die domme fouten als in zijn eerste jaren maakt. Maar misschien had ie anders dit hoge niveau niet bereikt...
Tsja, als Pereze hem anders had geraakt, had hij er ook zo uit kunnen liggen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

ik zie het een beetje als Ronaldo.
Hè, wat jammer nou....

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Anoniem: 1344348 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Mooi dat Max écht blij kan zijn en niet meer die domme fouten als in zijn eerste jaren maakt.
Op die leeftijd mag je fouten maken. Zelfs domme fouten. Als je er maar van leert en dat heeft hij laten zien en horen

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Toen Senna nog bij McLaren zat was Williams verreweg de beste auto. Schumacher won pas in 1994, toen reed Senna niet meer bij McLaren. De Williams was in 1994 sneller, Benetton was ook geen factory team (had de klanten Ford V8 nog dat jaar). De Williams was alleen ontzettend instabiel, omdat deze een doorontwikkeling was van de fullactive 1993 auto. Benetton had dit probleem ook enigszins, daardoor kwamen Schumacher's teamgenoten er niet aan dat jaar. MSC kon er blijkbaar goed mee omgaan. Daarnaast had hij natuurlijk al 2 jaar lang de auto naar zijn hand kunnen ontwikkelen. Toen Williams het lek boven had (en met hulp van de FIA) kon zelfs Hill winnen met die auto.
De Benetton was in 1993 iig beter dan de McLaren Ford (pas halverwege het seizoen kreeg McLaren dezelfde motor; juist McLaren had een klantenmotor en was niet vooruit te branden) en in 1994 wint ie zeker niet voor niets de eerste vier races. Nu ik de plaatjes zie was 1994 pas de blauwe Benetton dus laten we zeggen dat tot de Williams het lek boven had ze gelijkwaardig waren (uiteraard was de Renault motor iig de beste) en in 1995 wint Benetton de constructeurstitel met dezelfde Renault motor?
"As Ford's de facto works team, Benetton maintained exclusivity with this model through the rest of 1989 and 1990. 1991 saw the introduction of customer units, two specifications behind their works equivalents. In 1991, these were supplied to the fledgling Jordan Grand Prix outfit, and for 1992, Lotus. 1993 saw the customer deal extended to McLaren who had lost the use of their Honda V12 engines after 1992. Using the customer HBA7 (and later a customer HBA8), McLaren won five Grands Prix with triple World Champion Ayrton Senna that year. "
Requiem19 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Die jaren met Ferrari waren toch wel even heel anders. We hadden in de periode 1998-2003 een behoorlijk intens gevecht tussen Ferrari en Mclaren. In 2000 won Hakkinen bijna, in 2003 Kimi bijna.

2002 en 2004 waren behoorlijk dominant*, maar de gehele dominantie duurde 'maar' 5 jaar. Voor Mercedes zitten we nu al op 7 (!) jaar en daar komt 2021 in principe ook bij aangezien de auto's weinig mogen worden aangepast. De pole position rate en overall win rate van Mercedes is veel hoger daarnaast dan Ferrari.

Mercedes is al met al een stuk dominanter... en daar dankt Hamilton toch wel aardig z'n records aan. Maar goed, hij is wel gewoon goed. Dus je kunt het hem ook niet kwalijk nemen natuurlijk 8)
'Bijna' in 2000, maar 19 punten verschil :D , de enige reden dat ie in de buurt was is omdat Schumacher vier keer uitgevallen was al had Hakkinen er zelf ook drie dus dat heft elkaar al bijna op iig (in de tijd was ik nog voor Hakkinen[/anyone but 'Schumi' O-) ] en als écht spannend heb ik het niet beleefd [iets in de trend van voetbal is een spel van 90 minuten en aan het eind winnen de Duitsers], zeker vanaf het seizoen erna met idd 2003 als uitzondering. De uiteindelijke val van Ferrari was ook voor een aardig deel aan de bandenconcurrentie te danken)
* 2001 nog vergeten: 58 punten voorsprong (123 vs 65)

Maar ik ben allang afgehaakt toen er op elke hoek van de auto een spoiler verscheen (gelukkig al een stuk minder inmiddels tov het hoogtepunt), laatst dat ik iig nog een beetje heb gekeken zat Vettel nog in een Red Bull en was op weg naar Ferrari.
Die Indycars zijn tegenwoordig al helemaal niet om aan te zien, iets wat ik voorheen ook nog wel volgde.

[Voor 30% gewijzigd door apis29 op 26-10-2020 19:34]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Even hierop terugkomend, hebben/hadden ze bij Mclaren niet simpelweg teveel downforce op hun auto's, en dat werkte prima op die glibberige baan maar totaal niet op een droge. Dan heb ik in mijn achterhoofd dat er volgend jaar een aardig betere krachtbron onder de oranje cover komt te liggen, dat zal ze aardig helpen.
Ik denk dat McLaren absoluut niet zoveel neerwaartse druk heeft als Mercedes of RBR. Ik denk dat McLaren gewoon slecht omgaat met hun banden en ze daarom zo snel heet waren. Dat zou ook verklaren waarom Kimi zo enorm veel plaatsen won. Die Alfa Romeo is ook verschrikkelijk tijdens de race met haar banden.
Dat gezegd hebbende is nu misschien ook wel aardig duidelijk geworden dat die RB16 een bitch is om te besturen onder bepaalde omstandigheden en dat Verstappen dit normaal gesproken heel aardig weet te verdoezelen, maar gisteren na de start en in de glibber dus eigenlijk niet. Eigenlijk had ie 1½ baanbreedte nodig om enigszins vooraan te blijven, maar heel degelijk zag dat er niet uit.
De RB16 is ook lastig net zoals de RB15, maar de lastigere auto's zijn vaak juist wat sneller. Deze race was alleen een combinatie van nieuw asfalt, te koud en de banden sloten helemaal niet aan bij het circuit. Dat zelfs Mercedes met DAS moeite had, zegt al heel wat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
Ik denk dat McLaren absoluut niet zoveel neerwaartse druk heeft als Mercedes of RBR. Ik denk dat McLaren gewoon slecht omgaat met hun banden en ze daarom zo snel heet waren. Dat zou ook verklaren waarom Kimi zo enorm veel plaatsen won. Die Alfa Romeo is ook verschrikkelijk tijdens de race met haar banden.

[...]

De RB16 is ook lastig net zoals de RB15, maar de lastigere auto's zijn vaak juist wat sneller. Deze race was alleen een combinatie van nieuw asfalt, te koud en de banden sloten helemaal niet aan bij het circuit. Dat zelfs Mercedes met DAS moeite had, zegt al heel wat.
Mercedes is van een buitencategorie (Bottas dan weer niet) en hoewel DAS, ze reden op geel, en Verstappen doet de RB16 beter lijken dan ie werkelijk lijkt te zijn. Dat kon ie tijdens zijn Formule 3 tijd ook al met een bolide die veruit de mindere was t.o.v. de top teams, dat de RB16 het soms nog steeds meer dan redelijk lijkt te doen schrijf ik toch werkelijk hoofdzakelijk aan de eerste rijder toe, niet aan het geweldige ontwerp.

Testing, one, two ...

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-03 16:07

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

N1v3K schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:57:
En wat dacht je van de teamstrategie?Gisteren wordt ie gelapt, maar wel met een pitstop meer en zowat de hele race in verkeer en op een circuit waar alleen op de drs iets mogelijk was.
Albon had anders wel de grootste moeite om Raikkonen in te halen, en rookte op die manier lekker z'n bandjes op.. Gek genoeg had Gasly daar vorig jaar ook al moeite mee.
Aardappelbakker schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:17:
Ondanks dat het een Mercedes feestje was op de track, was het in de pits weer een Red Bull feestje. Wat een prestatie zetten die mannen en vrouwen neer _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer stats zien? Klik!
Valt vaak op dat ze zo snel zijn dat de timer op het scherm het ook niet meer weet. Die laat dan alleen de volledige pit delta zien :+ Op dat soort momenten ga ik er meestal al vanuit dat de stop onder de 2sec was :D

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:11

mark-k

AKA markkNL

Geen idee of Kimi zijn rondje naar P6 al geplaatst was (zo ja excuus voor de dumpert link): https://www.dumpert.nl/item/8006191_8bfafd82

Kunnen we Kimi niet in de 2e Red Bull zetten, echt zo jammer dat hij moet wegkwijnen in zo'n traag hok als de Alfa. Lekker n beetje bwoah-en met Max in de interviews :P

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 16:06

pinda powerrr

Slow down...

mark-k schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:10:
Geen idee of Kimi zijn rondje naar P6 al geplaatst was (zo ja excuus voor de dumpert link): https://www.dumpert.nl/item/8006191_8bfafd82

Kunnen we Kimi niet in de 2e Red Bull zetten, echt zo jammer dat hij moet wegkwijnen in zo'n traag hok als de Alfa. Lekker n beetje bwoah-en met Max in de interviews :P
Ik vind het geen gek idee!
Iedereen is helemaal gek van Hulkenberg, maar Kimi kan nog veel beter feedback geven! :) Geen behoefte meer aan gedoe, wil gewoon goed rijden. Ideaal d:)b

Waiting on the world to change

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022

Ik dacht dat het de bedoeling was dat hij na een of twee jaartjes zelf rijden in het management van dat team terecht zou komen.

alles kan off-topic

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ankona schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:19:
[...]

Ik dacht dat het de bedoeling was dat hij na een of twee jaartjes zelf rijden in het management van dat team terecht zou komen.
Lol zie je t al gebeuren, Kimi als manager? Die gaat dat echt nooit doen. Of hij blijft racen of hij gaat fijn van zijn leven genieten en n beetje hobbyen enzo.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

mark-k schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Lol zie je t al gebeuren, Kimi als manager? Die gaat dat echt nooit doen. Of hij blijft racen of hij gaat fijn van zijn leven genieten en n beetje hobbyen enzo.
Managing a F1 team? Thats just like a hobby to me.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Ik durf niet op Kimi te hopen, maar Kimi is natuurlijk helemaal geweldig als No.2. Ik betwijfel alleen of hij zo blij zal zijn met bepaalde RBR media verplichtingen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-03 16:20
Erapaz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Toen Senna nog bij McLaren zat was Williams verreweg de beste auto. Schumacher won pas in 1994, toen reed Senna niet meer bij McLaren. De Williams was in 1994 sneller, Benetton was ook geen factory team (had de klanten Ford V8 nog dat jaar). De Williams was alleen ontzettend instabiel, omdat deze een doorontwikkeling was van de fullactive 1993 auto. Benetton had dit probleem ook enigszins, daardoor kwamen Schumacher's teamgenoten er niet aan dat jaar. MSC kon er blijkbaar goed mee omgaan. Daarnaast had hij natuurlijk al 2 jaar lang de auto naar zijn hand kunnen ontwikkelen. Toen Williams het lek boven had (en met hulp van de FIA) kon zelfs Hill winnen met die auto.
Schumacher had dan ook wat systemen op zijn auto die zijn teamgenoten niet hadden, dus dat is ook reden dat zij er niet aan kwamen. De Williams was de eerste helft van seizoen ook niet de beste auto. Naar eigen zeggen van Senna was de Williams helemaal niet zo goed. De auto was idd doorontwikkeling van 1993 toen de auto nog actieve vering en traction control etc had. Pas de 2e helft van seizoen had Williams het weer opgelost en was de auto idd waarschijnlijk weer de snelste. De eerste races was het waarschijnlijk meer Senna dan de auto waar de snelheid vandaan kwam. Senna zette de auto nog steeds op pole, maar kijk eens naar het gat met Hill de eerste paar races. Denk dat Hill meer liet zien hoe ‘goed’ de auto was die eerste races. En ja, met hulp van de FIA... Benetton reed met een illegale auto dat seizoen. Wat mij betreft had Benetton gediskwalificeerd moeten worden. Vind het eerder veelzeggend dat Senna nog steeds sneller was in die Williams terwijl Schumacher met een illegale auto reed en filters die uit de brandstof installatie waren gehaald etc.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
DaniëlWW2 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Ik durf niet op Kimi te hopen, maar Kimi is natuurlijk helemaal geweldig als No.2. Ik betwijfel alleen of hij zo blij zal zijn met bepaalde RBR media verplichtingen. :P
Kimi haat media verplichtingen omdat de media altijd dezelfde domme vragen stelt.

Hij heeft niet voor niks een tijdje terug op Reddit een AMA gehouden, en daarbij o.a. de vraag beantwoord of hij zat vastgebonden en verplicht die AMA moest doen (=> Nee, hij wou gewoon eens wat anders dan steeds dezelfde vragen beantwoorden). In die zin zouden de lollige mediadingen van Red Bull wellicht dus in zijn straatje passen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Daar kunnen ze vast wat op verzinnen, genoeg dingen die Kimi prima zal willen doen voor de PR hoor. Kan Red Bull meteen een nieuwe Vodka Red Bull editie beginnen ofzo :p

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:18

Dat is racen inderdaad. Buitenom, binnendoor, aparte lijnen. Geen idee waar hij de grip vandaan haalde die rest blijkbaar miste. En allemaal zonder drama, niemand geraakt, geen gekke dingen. Gewoon de gaatjes goed gezien.
Ik zou het rondje van Sainz ook nog wel willen zien overigens.

Roomba E5 te koop

• Erapaz
  • Laatst online: 28-03 09:14
Tomcatter_31 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Schumacher had dan ook wat systemen op zijn auto die zijn teamgenoten niet hadden, dus dat is ook reden dat zij er niet aan kwamen. De Williams was de eerste helft van seizoen ook niet de beste auto. Naar eigen zeggen van Senna was de Williams helemaal niet zo goed. De auto was idd doorontwikkeling van 1993 toen de auto nog actieve vering en traction control etc had. Pas de 2e helft van seizoen had Williams het weer opgelost en was de auto idd waarschijnlijk weer de snelste. De eerste races was het waarschijnlijk meer Senna dan de auto waar de snelheid vandaan kwam. Senna zette de auto nog steeds op pole, maar kijk eens naar het gat met Hill de eerste paar races. Denk dat Hill meer liet zien hoe ‘goed’ de auto was die eerste races. En ja, met hulp van de FIA... Benetton reed met een illegale auto dat seizoen. Wat mij betreft had Benetton gediskwalificeerd moeten worden. Vind het eerder veelzeggend dat Senna nog steeds sneller was in die Williams terwijl Schumacher met een illegale auto reed en filters die uit de brandstof installatie waren gehaald etc.
Dat Benetton met een illegale auto reed is een hardnekkig gerucht. Er is nooit bewezen dat de launch control gebruikt is. Het waren dus geen “systemen”, maar eentje. Het filter mochten ze weghalen van de leverancier van de tankinstallatie. Pacific had hetzelfde gedaan.

• Erapaz
  • Laatst online: 28-03 09:14
Tomcatter_31 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Dat Benetton met een illegale auto reed is een hardnekkig gerucht. Er is nooit bewezen dat de launch control gebruikt is. Het waren dus geen “systemen”, maar eentje, waar je ook alleen bij de start wat aan zou hebben gehad. Het filter mochten ze weghalen van de leverancier van de tankinstallatie. Pacific had hetzelfde gedaan.

Senna was sneller als hij de auto in het smalle operating window had, dat lukte hem over 1 rondje beter. Qua race hebben we alleen Brazilië dat jaarcontract te vergelijken. Daar toonde de Williams zijn nukken en spinde Senna uit de race.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop. ;)

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee