Toon posts:

[F1 2020] Race 11 GP Eifel Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 66.754 views

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Dit interview? https://www.ziggosport.nl...4490575f3c723aff-mp4.html

Wel een interessant interview eigenlijk. Ja, natuurlijk ontwijkt die de vraag over "catch up". Maar v.w.b. motoren verhaal heeft hij wel een punt. Waarom zou iemand / Red Bull nu de boel van Honda over nemen als er (potentieel) in 2026 een compleet andere motor komt? Als in: die white label fabrikant / Red Bull koopt nu een (goede) motor, die door ontwikkelen is waarschijnlijk wel te doen. Maar kan die white label fabrikant / Red Bull ook from scratch een nieuwe motor maken voor de nieuwe regelgeving? Waarschijnlijk dus niet. En dan zou die fabrikant zich dus nog steeds terug trekken. Wat dat betreft heeft Horner wel een punt dat ook de FIA moet aangeven wat zij willen. Halen ze de nieuwe motoren naar voren zal het voor Red Bull veel handiger / rendabeler zijn om maar tijdelijk met een Renault / Ferrari (/Mercedes) motor gaan te rijden. Gaat F1 de komende jaren met dezelfde motoren verder kan het wel beter zijn om de Honda motor door te ontwikkelen. Want grote kans dat je het terug verdient over de lange termijn. I.p.v. dat je het moet terug verdienen op 2, 3, 4 jaar.
precies dat interview. helaas gaat Olav er snel aan voorbij, en laat hij zich bashen door Christian mbt die lokatie voor motoren, maar ik vind het wel een leuke deze keer :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erwin schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:36:
Emerson Fittipaldi, Phil Hill, Jack Brabham, Alan Jones en zo'n gap uit Argentinië... Fangio.
En Mario Andretti.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 19:41

pro_6or

amateur_60r

wowly schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

precies dat interview. helaas gaat Olav er snel aan voorbij, en laat hij zich bashen door Christian mbt die lokatie voor motoren, maar ik vind het wel een leuke deze keer :)
Het ging te snel voor Olav. Goed luisteren (en daar snel over nadenken) is ook wel echt moeilijk.

een treffende spreuk

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Erwin & @Maarten_E : Koekjes voor jullie (serieus!!) , ik had niet verwacht dat er nog mensen waren welke de F1 kende ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:19
Wist dat ik nog een Amerikaan van rond de jaren '80 vergat.

[Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 11-10-2020 20:43]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

StealthyPeanut schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Gasly is gewoon op zijn oude niveau terug gekomen, doordat hij geen enkele druk voelt in die wagen. Punten rijden is prima en met wat er allemaal gebeurd is dit jaar, was gewoon blijven rijden al goed genoeg.

Hij is zeker in vorm en heeft sterke races gereden, maar je kunt iemand niet beoordelen op een seizoen in een middenmoot team, terwijl hij net een wanprestatie heeft geleverd in het topteam.

Gasly, Kvyat en Albon hebben hun kansen gehad en die gewoon niet gepakt. Bij AT hebben Kvyat en Gasly nu hun 2e kans en 1 van die 2 rijdt daar volgend jaar samen met Albon. Want ook Albon verdient die 2e kans nog in AT. Maar ik hoop voor RB dat ze die 3 niet meer terugnemen in het topteam.
Van de namen die je noemt vind ik Gasly wel de enige die is doorgerijpt of doorgegroeid in de F1. Bij Albon en Kyvat heb ik weinig vooruitgang gezien.
Zet Hulky daar weg en je hebt een stabiele en ervaren 2e rijder.
Neerzetten bedoel je? Hulkenberg is denk ik een van de betere nieuwe rijders, niet noodzakelijk het niveau van een LeClerc maar hij verdient zeker de kans om zichzelf te bewijzen, die man heeft potentie tot racen, of hij echt een winnaar wil en gaat zijn hoop ik te zien in een goed team, dus in ieder geval een vast stoeltje en de grootst gemeenschappelijke deler hier lijkt wel te zijn dat dat bij RB moet zijn en dat lijkt mij ook.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Massa niet vergeten, al was dat maar 10 seconden tot Lewis de titel weer terug pakte.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Maarten_E
MeNTaL_TO schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:46:
Massa niet vergeten, al was dat maar 10 seconden tot Lewis de titel weer terug pakte.
Technically correct, the best kind of correct!
Had-ie maar niet te vroeg weg moeten rijden in Singapore })

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
franssie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:43:
Hulkenberg is denk ik een van de betere nieuwe rijders
Nieuw? Je weet dat hij al een jaartje of 10 meedraait in het wereldje? :+

-

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52
pro_6or schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Het ging te snel voor Olav. Goed luisteren (en daar snel over nadenken) is ook wel echt moeilijk.
Ik denk eerder dat Olav precies heeft gedaan wat die wou doen. Even prikken, kijken hoe Horner reageert, en door. Ik kan mij echt niet indenken dat Olav, voorzitter van de Max Verstappen fanclub, ineens Horner het vuur aan de schenen gaat leggen.

Hetzelfde als dat hij vraagt "hypothetisch gezien, als ik nu het IP van Honda zou kopen bla bla". Dat is gewoon een van de sterke geruchten die er nu meteen kwamen. Deze vraag is dus gewoon vragen naar "zou Red Bull dat doen?" en niet "wat als iemand...". En ondanks "de hypothetische vraag" geeft Horner wel gewoon een goed antwoord waaruit blijkt dat zij er wel echt mee bezig zijn geweest. Als Red Bull niet een eigen motor zou overwegen dan zou het hem ook niet uit maken wanneer de nieuwe motor-regels komen en in hoeverre het rendabel zou zijn om nu zo'n stap te zetten.

In die zin vergelijkbaar met wat @DaniëlWW2 eerder poste van Rosberg & DiResta. Ze weten "iets", maar niemand kan/mag/durft het te zeggen. Maar puur met wat insinuaties wel een reactie proberen 'uit te lokken' en kijken waar die toe leidt.

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-03 19:22
MeNTaL_TO schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:46:
Zijn landgenoot Piquet heeft er wel officieel n paar

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Vuvuzela

My spire is forming

Edd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Nieuw? Je weet dat hij al een jaartje of 10 meedraait in het wereldje? :+
haha wilde net zeggen. Van de coureurs die mee deden in Hulk zijn 1e race waren er vandaag nog maar 2 anderen bij. Lewis en Seb.(Grosjean had een tussenjaartje ofzo)
Hulk is ondertussen al een veteraan.

[Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 11-10-2020 20:51]

I served in a company of heroes.

• Maarten_E
Vuvuzela schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

haha wilde net zeggen. Van de coureurs die mee deden in Hulk zijn 1e race waren er vandaag nog maar 2 anderen bij. Lewis en Seb.(Grosjean had een tussenjaartje ofzo)
Hulk is ondertussen al een veteraan.
Raikkonen was er toen niet bij?
Edit, nee 2010 was hij in het WRC bezig.

[Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 11-10-2020 20:53]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

Ik denk eerder dat Olav precies heeft gedaan wat die wou doen. Even prikken, kijken hoe Horner reageert, en door. Ik kan mij echt niet indenken dat Olav, voorzitter van de Max Verstappen fanclub, ineens Horner het vuur aan de schenen gaat leggen.

Hetzelfde als dat hij vraagt "hypothetisch gezien, als ik nu het IP van Honda zou kopen bla bla". Dat is gewoon een van de sterke geruchten die er nu meteen kwamen. Deze vraag is dus gewoon vragen naar "zou Red Bull dat doen?" en niet "wat als iemand...". En ondanks "de hypothetische vraag" geeft Horner wel gewoon een goed antwoord waaruit blijkt dat zij er wel echt mee bezig zijn geweest. Als Red Bull niet een eigen motor zou overwegen dan zou het hem ook niet uit maken wanneer de nieuwe motor-regels komen en in hoeverre het rendabel zou zijn om nu zo'n stap te zetten.

In die zin vergelijkbaar met wat @DaniëlWW2 eerder poste van Rosberg & DiResta. Ze weten "iets", maar niemand kan/mag/durft het te zeggen. Maar puur met wat insinuaties wel een reactie proberen 'uit te lokken' en kijken waar die toe leidt.
Hij had inderdaad een paar vantevoren uitgewerkte vragen, maar als je die dan stelt, en horner begint het eea uit de doeken te doen, dan is het misschien mooi als het je lukt door heel snel te reageren op zijn antwoorden om misschien iets los te krijgen. Hij had Horner nu namelijk wel aan het praten, maar uiteindelijk niet écht een aanknopingspunt over wat er nu gaat gebeuren met de motor situatie.

Hoeft ook niet van mij, laat RBR en Honda en derden het maar rustig uitwerken, maar ik denk wel dat Olav daar naar op zoek was. Hij luisterde niet echt goed naar wat Horner zei, liep simpelweg zijn lijstje af. Hij wil hem ook niet in verlegenheid brengen, dat hoeft van mij ook niet en is zeer begrijpelijk.

een treffende spreuk

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-03 19:22
Horner heeft hetzelfde gezegt bij sky en RTL, waar de vragen lang niet zo scherp gesteld werden. Die openheid was allang gepland door Horner, die probeert alleen maar druk te leggen bij de FIA om zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen over het nieuwe Motorreglement

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
FabianGTI schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Ik hoop niet dat Hulkenberg naar RBR gaat, dan gaan ze weer iemand finaal afbranden en onder druk zetten, zou eeuwig zonde zijn voor de Hulk

Hetzelfde met Gasly en Albon, iedereen wijst wel met de vinger naar hun maar RBR is net zo erg, je coureur zo gigantisch onder druk zetten dat hij knakt
Als Gasly en Albon knakken zijn ze niet geschikt voor die positie.
Verder heeft Hulk niks te verliezen. Zit in de nadagen van z'n carrière, als er überhaupt nog een kans komt..

En Albon heeft naar mijn mening vandaag zijn zitje verspeeld.. :'( they race me so hard :'(

[Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 11-10-2020 21:21]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

tweakduke schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:29:
Nee maar Horner heeft heus wel invloed op wie er in het team zit. Hij zal alleen niet publiek iemand gaan afvallen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze Albon nu lang laten zitten. Die jongen zit er compleet doorheen, dit is voor beide partijen niet goed.
Ik vond Hulkenberg ook wel extreem relaxed bij Jack. Natuurlijk heeft hij een goede invalbeurt gemaakt, maar er is denk ik meer aan de hand achter de schermen. En zakelijk gezien moet je ook doorpakken een keer daarin, als het junioren team niet iemand heeft die de plaats in kan nemen dan haal je iemand extern. En zeker als iemand als Hulkenberg klaar staat. Hij kan zich schikken in een 2e rol, heeft ervaring en is al wat ouder.
Hij heeft wel laten zien dat hij snel zich kan aanpassen en doen wat hij moet doen, dat is al een groot pluspunt.
Hulkenberg kan ook heel relaxt doen aangezien hij niks te verliezen heeft. Hij kan met zijn invalbeurten eigenlijk alleen maar winnen. :D

"When you grow up your heart dies"

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Hulkenberg mag weer eens een race meedoen en meteen zit het gros hier te fantaseren hoe fantastisch het wel allemaal niet zou zijn als ie bij RB gaat rijden.

Dream on! De man is ongetwijfeld heel aardig maar mist uiteindelijk de echte racecraft. Volgend jaar komt gewoon Gasly naar Max en gaat Albon of terug naar AT of eruit.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Binotto probeerde na de race ook de Ferrari hospitality in te komen. :P

https://streamable.com/rbytu1

Incoming protest jegens Renault. :+

https://streamable.com/fxlyci

[Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-10-2020 21:49]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aveenhuysen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:38:
Nou ik heb de race in welgeteld 5 minuten gezien, start, uitvallen Bottas, ronde 20, ronde 40 en last lap zonder finish.............Wat een optocht, die van carnaval is toch leuker moet ik zeggen................
Nummer 3 op meer dan 1 minuut en dan nadenken om een Renault motor te nemen in de Red Bull???
Lachen........

WDC 2020 Hamilton
WDC 2021 Hamilton
WDC 2022 Hamilton
Dan heeft ie er tien geloof ik :-)

Eens kijken hoe de Moto3, Moto2 en MotoGP races waren, vast veel interessanterrrrrrrrrrrrrrrrr

Dit is een leuke WK-stand met nog een paar races te gaan........

[Afbeelding]
En dan gewoon een Valentino Rossi welke met z'n 42 jaren nog even bijtekent bij Yamaha...

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
"Oops, they did it again.."

-

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Maarten_E schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:36:
Phill Hill
Emerson Fittipaldi
Alan Jones
Fangio

moet ik nog even doorgaan?

Brabham (dank hierboven)
Scheckter
Piquet
Denny Hulme in 1967 (Nieuw Zeeland) en Jacques Villeneuve (Canada) ook niet vergeten ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

gambieter schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Denny Hulme in 1967 (Nieuw Zeeland) en Jacques Villeneuve (Canada) ook niet vergeten ;)
Commonwealth, brittania rules the waves, horen ook na de brexit gewoon bij Europa :+

een treffende spreuk

• GAIAjohan
MazeWing schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:40:
Hulkenberg mag weer eens een race meedoen en meteen zit het gros hier te fantaseren hoe fantastisch het wel allemaal niet zou zijn als ie bij RB gaat rijden.

Dream on! De man is ongetwijfeld heel aardig maar mist uiteindelijk de echte racecraft. Volgend jaar komt gewoon Gasly naar Max en gaat Albon of terug naar AT of eruit.
Pardon?
De enige teammaten van de Hulk die hem verslagen hebben waren:
Barrichello in 2010
Perez in 2015 en 2016, (hij versloeg Perez wel in 2014)
Ricciardo vorig jaar.
Verder is hij GP2 kampioen, wellicht niet in een erg kwalitatief jaar (Maldonado, di Grassi, van der Gardena, Perez).

Denk niet dat je dan van een tekort aan race craft kunt spreken. Zeker als je ziet dat hij Ricciardo nog best aardig kon volgen en Sainz versloeg.

• Maarten_E
GAIAjohan schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Verder is hij GP2 kampioen, wellicht niet in een erg kwalitatief jaar (Maldonado, di Grassi, van der Gardena
Snap dat je geen fan van hem bent on track, maar het is geen tuinkabouter.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
En dan gewoon een Valentino Rossi welke met z'n 42 jaren nog even bijtekent bij Yamaha...
Toch een jaartje te lang, die heeft de laatste tijd al moeite genoeg met het op de motor blijven zitten. Dat probleem heb je in een raceauto dan weer niet :+

Testing, one, two ...

• GAIAjohan
Maarten_E schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Snap dat je geen fan van hem bent on track, maar het is geen tuinkabouter.
Of gewoon autocorrect ;w

• Maarten_E
Snap ik, nofi, moest er om lachen. ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hardware-lover schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:17:
[...]

Toch een jaartje te lang, die heeft de laatste tijd al moeite genoeg met het op de motor blijven zitten. Dat probleem heb je in een raceauto dan weer niet :+
Afgelopen drie MotoGP races waren .... schandalig voor No.46 inderdaad :o

Serieus: Die gast moet en zál z'n tiende wereldtitel kunnen halen en gaat dus door _/-\o_

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Afgelopen drie MotoGP races waren .... schandalig voor No.46 inderdaad :o

Serieus: Die gast moet en zál z'n tiende wereldtitel kunnen halen en gaat dus door _/-\o_
Moest toch even dubbelchecken of ik niet per ongeluk het ‘grote MotoGP topic’ volgde..

per aspera ad astra

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LAD93 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Moest toch even dubbelchecken of ik niet per ongeluk het ‘grote MotoGP topic’ volgde..
Tsja... Ferrari in de F1 is dát wat Ducati voor Rossi in de MotoGP was.... 8)

Dubbel-Check... Check >:)

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
gambieter schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

En als laatste nog Jody Scheckter

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:27
wowly schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:20:
Mijn 50 cents:

die malloot van een Marko (die zich altijd laat aanspreken met Dr. Marko), maargoed die vent spoort denk ik niet.
Hier ga ik je even corrigeren. In tegenstelling tot Nederland gelden in Duitsland en Oostenrijk andere regels. Heb je daar een academische titel dan dien je aangesproken te worden met Herr Doktor of Frau Doktor. Het maakt niet uit in welke discipline je titel valt, je dient netjes met Doktor te worden aangesproken tenzij je zelf aangeeft dat dat niet hoeft.

Heeft iemand er twee, Prof. Dr. bijvoorbeeld, dan wordt alleen de hoogste gebruitk.

Dr Marko heeft inderdaad een graad in de rechtsgeleerdheid dus het is een belediging om dat niet te noemen.
De Oostenrijkers zijn zeer correct in het aanspreken van personen. Een Oostenrijker zal niet snel gaan tutoyeren tenzij iemand de ander al jaren goed kent. U spreekt elkaar in principe aan met 'Herr' of 'Frau' (eventueel gevolgd door de academische titel) en gebruikt in zakelijke contacten de beleefdheidsvorm ('Sie').

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Die was al genoemd ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03 12:09

SomerenV

It's something!

Beetje late to the party, maar Albon is wel hard afgegaan deze race. Hij is absoluut geen slechte coureur en heeft als hij inhaalt echt mooie acties (vaak buitenom op plekken waar het niet gebruikelijk is). Als hij inhaalt. ..Hij blijft vaak véél te lang hangen achter in theorie tragere wagens, en maakt dan ook geregeld foutjes die hem al meermaals de kop hebben gekost. Een lockup hier, een touché daar.

Het probleem is dat Max gewoon te goed is en meer uit die RBR haalt dan waarschijnlijk vrijwel iedere andere coureur zou kunnen. Vervolgens ligt de druk op de tweede rijder dermate hoog dat er veel sneller fouten gemaakt worden. Als dat race na race gebeurt dan ben je je zelfvertrouwen het vertrouwen in de wagen zo kwijt. Ik denk dan ook dat een jonge coureur als tweede rijder gewoon niet gaat werken. In dat opzicht zou een Hulkenberg dus een prima keuze zijn. Oudere coureur, veel ervaring, hoeft het niet perse meer te doen om wereldkampioen te worden en heeft in dat opzicht dan ook minder te verliezen. Als je minder te verliezen hebt dan ben je in de wagen waarschijnlijk een stuk relaxter en maak je minder snel fouten.

Het is gewoon jammer om te zien in wat voor ellende RBR eigenlijk zit. Je hebt een zusterteam, maar coureurs van dat team kun je niet overplaatsen naar RBR omdat ze daar gebukt gaan onder enorme druk vanwege hun nummer 1 coureur. Echter, als je een coureur van buitenaf haalt, wat zeg je dan over je zusterteam? Ik zou in ieder geval niet graag in de schoenen van Marko of Horner staan.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Maarten_E schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Technically correct, the best kind of correct!
Had-ie maar niet te vroeg weg moeten rijden in Singapore })
Je bedoelt: had Ferrari maar niet dat automatische systeem moeten gebruiken? Als je dan toch het hebt over technisch correct ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
LAD93 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Inderdaad het is ongekend zeg ik zou zeker een topic rapport aanmaken over Rossi praten in een F1 topic hoe durven ze !!

"Beautiful Clean Coal"

• RobertMe
SomerenV schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:53:
Het is gewoon jammer om te zien in wat voor ellende RBR eigenlijk zit. Je hebt een zusterteam, maar coureurs van dat team kun je niet overplaatsen naar RBR omdat ze daar gebukt gaan onder enorme druk vanwege hun nummer 1 coureur. Echter, als je een coureur van buitenaf haalt, wat zeg je dan over je zusterteam? Ik zou in ieder geval niet graag in de schoenen van Marko of Horner staan.
Tsja. Zoals ik gisteren al schreef. Mercedes kiest ook voor Bottas terwijl ze Wehrlein en Ocon onder contract hebben als junior. En Ferrari kiest ook voor Sainz en niet voor Giovinazzi. Ja, Red Bull heeft dan een echt zusterteam, maar wellicht moeten ze dat hele idee ook maar los laten. Want eigenlijk blijkt nu dat dat helemaal niet werkt. Ze zijn begonnen met oudgediende Coulthard en wat jonge "mislukkingen" ernaast. Toen maar even oudgedienden Coulthard en Webber naast elkaar. Vervolgens Webber met rising star Vettel. Webber moest toen plaatsmaken voor mogelijk talent Ricciardo. Vettel vertrekt en te jonge Kvyat mag het proberen. Vervolgens wordt die vervangen door Verstappen die met geluk / gelukkig de eerste race wint, want ook die krijgt daarna voldoende shit over zich heen. Ricciardo gaat weg en Gasly en Albon zijn de volgende mislukkingen.
De enige goede, of op z'n minst acceptabele, coureurs uit Red Bulls eigen stal zijn dus Vettel, Ricciardo en Verstappen. En dan hebben ze Coulthard en Webber van buitenaf gehaald en voor de rest hebben ze alleen "mislukkingen" gehad. Klien, Doornbos, Kvyat, Gasly, Albon, en dan vergeet ik er vast nog uit de begindagen.

• wowly
asing schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:42:
[...]

Hier ga ik je even corrigeren. In tegenstelling tot Nederland gelden in Duitsland en Oostenrijk andere regels. Heb je daar een academische titel dan dien je aangesproken te worden met Herr Doktor of Frau Doktor. Het maakt niet uit in welke discipline je titel valt, je dient netjes met Doktor te worden aangesproken tenzij je zelf aangeeft dat dat niet hoeft.

Heeft iemand er twee, Prof. Dr. bijvoorbeeld, dan wordt alleen de hoogste gebruitk.

Dr Marko heeft inderdaad een graad in de rechtsgeleerdheid dus het is een belediging om dat niet te noemen.

[...]
Dat weet ik maar al te goed. In hun eigen land is dat een beleefdheidsvorm. Internationaal wordt dat echter niet veel gebezigd, en vinden onze Duitssprekende buren het niet erg als je dat achterwege laat. Ze vinden het overigens wel zeer prettig, als teken van respect, dat je het wel doet.

Aangezien F1 een internationale sport is wordt dit niet snel gebezigd.veel Aziatisch personeel in de paddock, maar ook hier wordt nooit respectvol tegen gebogen, als was het maar een mm. Ze snappen dat. Marko heeft gewoon erg veel invloed in het paddock, dus misschien ligt het ook wel aan die “bijzondere” Olav dat ie hem met doktor aanspreekt.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54
Als dit waar is zijn de lijntjes tussen Marko en Nico al hecht:
Helmut Marko onthult: 'Hulkenberg had bijna Albon vervangen voor GP van Eifel'

''We waren vrijdag al in gesprek met Hulkenberg,'' onthulde de Red Bull-topman in het AvD Motorsport Magazin op SPORT1. ''Albon had een onzeker en ongedefinieerd testresultaat. Die test had dus nog positief kunnen uitvallen. Ik heb Hulkenberg direct na de landing in Duitsland gebeld,'' aldus Marko.

In datzelfde interview liet Helmut Marko ook nog weten dat Albon wel moet presteren als hij zijn stoeltje bij Red Bull wil behouden. Mocht de Britse Thai het niet klaarspelen, dan zal Red Bull gaan kijken naar coureurs als Sergio Perez en de eerder genoemde Nico Hulkenberg om in 2021 het stoeltje naast Max Verstappen te vullen. Wel benadrukt Marko dat dit alleen gebeurt als Albon echt niet goed genoeg presteert. Marko geloofd namelijk dat niemand dichter dan drie tienden bij Verstappen in de buurt kan komen en volgens de 77-jarige Oostenrijker heeft Albon laten zien dat hij dat kan op een goede dag.
Die goede dag had hij dus gisteren zeker niet...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Maar hoe zit dat dan, mag Nico zomaar in alle auto's instappen in 1 seizoen als vervanger?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Volgens mij is Hulk "Freelancer" dus ja? :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BHv-rU1HrA4]

[Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-10-2020 08:45. Reden: AAAAAAAAAAAAAARGH rottags :(]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RobertMe
Martinusz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:42:
Maar hoe zit dat dan, mag Nico zomaar in alle auto's instappen in 1 seizoen als vervanger?
Van FOM / FIA natuurlijk wel. Vraag is uiteraard wat hij verder voor contracten heeft. Als in: heeft hij bv bij Racing Point een contract dat hij de rest van het seizoen niet meer mag rijden voor een ander team? En dat lijkt mij eerlijk gezegd van niet. Want dan had RP hem wel soort van vastgelegd als officiële reservecoureur en hadden ze lijkt mij niet gewacht tot zaterdagmorgen 11 uur om Nico te bellen, terwijl blijkbaar Stroll dus al ziekjes was vanaf Sochi.

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:06
hoevenpe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:36:
Als dit waar is zijn de lijntjes tussen Marko en Nico al hecht:

[...]

Die goede dag had hij dus gisteren zeker niet...
Het openbaar aan de stoelpoten van Albon zagen is officieel begonnen!
Lekker bezig daar... Die zal niet meer rustig slapen.

• hoevenpe
doomtech schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:47:
Men zou Albon tegen zichzelf moeten beschermen, zet hem terug naar Alpha Tauri en voor de rest van het seizoen Hulkenberg naast Verstappen in de RedBull. Mag Nico in de resterende races laten zien of hij het wel kan, haalt hij consequent een P4 binnen dan ook volgend jaar het stoeltje en anders toch weer Gasly proberen?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Ik ben bang dat Albon dit niet meer boven water gaan krijgen. In onderstaande interview zie je wederom een verslagen coureur die helemaal de weg kwijt is. Ik vind het erg sneu voor hem want het is verder een sympathieke gast, maar daarmee win je geen podiums. Vandaag had hij er wederom moeten staan voor P3. Dat een coureur is die best een potje kan sturen is wel duidelijk maar de druk binnen het RBR team is gewoon te hoog, zeker naast iemand zoals VER.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3epR1LzGWTU]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• asing
wowly schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:49:
[...]
dus misschien ligt het ook wel aan die “bijzondere” Olav dat ie hem met doktor aanspreekt.
Olav is journalist, hij is afhankelijk van de F1 goegemeente als informatiebron. Omtrent RBR is Dr Marko een prima bron. Dus Olav doet het prima door Dr Marko met respect te behandelen en daarom zijn titel te gebruiken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• asing
[...]

Blijkbaar heb je het niet gelezen ;) . De uitslag van de corona test van Alex was niet helder, vandaar dat men al keek naar een vervanger. Verder gaf Dr Marko aan dat Alex goed gepresteerd had dus voorlopig zou hij mogen blijven zitten. :)

• doomtech
asing schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Blijkbaar heb je het niet gelezen ;) . De uitslag van de corona test van Alex was niet helder, vandaar dat men al keek naar een vervanger. Verder gaf Dr Marko aan dat Alex goed gepresteerd had dus voorlopig zou hij mogen blijven zitten. :)
Ik heb het wel gelezen. Het staat er alleen niet direct in. Waarom beginnen over dat andere rijders zijn plek in kunnen nemen als het huidige seizoen nog aan de gang is? Geeft gewoon een raar signaal af in mijn optiek.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinusz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:42:
Dat mag gewoon, volgens mij is er alleen een regel dat je niet in 1 race weekend voor 2 teams mag rijden als coureur.
(maar die weet ik niet zeker of die echt is, heb daar alleen een keer iets over gehoord/gelezen)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[...]

Kvyat slams ‘unprofessional’ Albon after race-ruining collision in Germany
https://www.formula1.com/...1JpKILsIE27rDycwQcyH.html
2020 Eifel Grand Prix: Albon complains after Gasly battle
https://www.formula1.com/...s_after_Gasly_battle.html

Alpha Tauri rijders zijn ook al bezig...

[Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-10-2020 09:18]

• hoevenpe
Illegal_Alien schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:16:
Alpha Tauri rijders zijn ook al bezig...
Logisch, Kvyat voelt de bui al hangen.
Als Albon voor de volgende race terug naar AT moet, dan is hij de pineut...

• asing
YakuzA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Dat mag gewoon, volgens mij is er alleen een regel dat je niet in 1 race weekend voor 2 teams mag rijden als coureur.
(maar die weet ik niet zeker of die echt is, heb daar alleen een keer iets over gehoord/gelezen)
Er zat ook een maximum aantal coureurs per team aan. Volgens mij mochten ze een coureur maar 2 keer vervangen door een andere coureur, waarbij die andere coureur niet dezelfde is die ze al eerder gebruikten.

Maar het klopt, in theorie mag Nico dit seizoen in iedere auto op de de grid rijden :) .

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56
Begin ook een beetje genoeg te krijgen van een Herr dokter bij RBR. Mis langzaam maar zeker steeds meer sympathie voor deze man.

Als topmanagement zou je verwachten dat hij er gewoon moet staan voor zijn team. Nu zaagt hij publiekelijk de poten onder Albon zijn stoel vandaan om RBR haar eigen incompetente keuzes te verdoezelen.

Ga daar dan gewoon staan en zeg dat Albon niks te zoeken heeft bij RBR, keuze is fout uitgepakt en de conclusie moet zijn dat dat satellietteam niks van waarde levert.

Ik krijg hierdoor ook steeds minder vertrouwen in Max zijn toekomst en kansen op een WDC bij RBR.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• FastFred
  • Laatst online: 22:16
warp schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Iets met Duitsland liet Ricciardo ontvallen.
Mercedes logo dus :+ :D

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

asing schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Er zat ook een maximum aantal coureurs per team aan. Volgens mij mochten ze een coureur maar 2 keer vervangen door een andere coureur, waarbij die andere coureur niet dezelfde is die ze al eerder gebruikten.

Maar het klopt, in theorie mag Nico dit seizoen in iedere auto op de de grid rijden :) .
Grappig, die regel kende ik niet eens :)
26.1a) During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice session provided any change proposed less than 18 hours before the scheduled start of P1 receives the consent of the stewards.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:25

H_H

'Tis but a scratch!

wowly schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:49:
[...]
...dus misschien ligt het ook wel aan die “bijzondere” Olav dat ie hem met doktor aanspreekt.
Titels worden in Duitsland (en wellicht in Oostenrijk ook?) erg belangrijk gevonden. Dus om de professionele relatie goed te houden met iemand als Dr. Marko, is het verstandig om de titel te gebruiken.

Ik vond het zelf erg ongemakkelijk om bij Duitse en Oostenrijkse klanten vroeger aangesproken te worden met Herr Ingenieur; ik was een broekie van ergens in de 20 destijds. Maar voor die operators en laboranten was ik iemand met een titel, dus...

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 15:57
We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook. ;)

[Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-10-2020 09:43]

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:25

H_H

'Tis but a scratch!

Laat het dan ook. We weten het nu wel. ;)

[Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-10-2020 09:42]

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• doomtech
Rene schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:23:
Begin ook een beetje genoeg te krijgen van een Herr dokter bij RBR. Mis langzaam maar zeker steeds meer sympathie voor deze man.

Als topmanagement zou je verwachten dat hij er gewoon moet staan voor zijn team. Nu zaagt hij publiekelijk de poten onder Albon zijn stoel vandaan om RBR haar eigen incompetente keuzes te verdoezelen.

Ga daar dan gewoon staan en zeg dat Albon niks te zoeken heeft bij RBR, keuze is fout uitgepakt en de conclusie moet zijn dat dat satellietteam niks van waarde levert.

Ik krijg hierdoor ook steeds minder vertrouwen in Max zijn toekomst en kansen op een WDC bij RBR.
Helemaal eens, behalve het stukje over Albon heeft er niks te zoeken. Dat moeten ze gewoon intern communiceren en naar buiten toe niks over zeggen. Je ziet aan alles dat coureurs als Albon en Gasly niet wel varen bij de constante druk. Om dat (deels) weg te nemen moeten mensen als Marko niet op dat soort vragen ingaan.

Ik vraag me overigens ook heel erg af wat nou precies de verwachting is richting de tweede coureur.
1) Max het vuur aan de schenen leggen > not gonna happen met wie dan ook.
2) Constant vechten om de vierde plaats > vraag me af of dat überhaupt al realistisch is met de auto van nu en dan vooral met alle coureurs die nu beschikbaar zijn voor die plek.

• hoevenpe
doomtech schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:34:
Constant vechten om de vierde plaats
Gisteren was het gat tussen Max en Daniel op een gegeven moment meer dan een minuut, de tweede RedBull 'hoort' in ieder geval voor F1.5 te rijden. Meedoen met Max en de zwarte taxi's is wenselijk maar Horner zal tevreden zijn met een 'zekere' P4.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:40
[...]

Ik vraag me overigens ook heel erg af wat nou precies de verwachting is richting de tweede coureur.
1) Max het vuur aan de schenen leggen > not gonna happen met wie dan ook.
2) Constant vechten om de vierde plaats > vraag me af of dat überhaupt al realistisch is met de auto van nu en dan vooral met alle coureurs die nu beschikbaar zijn voor die plek.
Volgens mij wil je niet, zoals nu gebeurt, dat het 2 vs 1 qua strategie vooraan is. Mercedes kan daardoor zowel under- als overcut doen met de pitstops omdat Max wel moet reageren op 1 van beide Mercedessen. uitgaande dat Mercedes liever 1e en 3e is, dan mogelijk 1e en 2e, met groter risico op 2 en 3. Als je nog een teamgenoot hebt die in de buurt is, wordt het wat lastiger omdat je meer meer dan 1 rekening moet houden. Ze hebben het zelfs gezegd dit jaar, dat ze alleen naar Max kijken.

• doomtech
Ik ben het met jullie eens, maar dan zijn er (even simpelweg beredeneerd) twee opties.
-Auto is voor een (bovengemiddeld coureur) niet goed genoeg om constant P4 te rijden. Zie Kvyat, Albon en Gasly > je intern op de auto richten en niet constant coureurs voor de bus gooien.
-Coureurs zijn niet goed genoeg, je eigen opleidingsprogramma eens goed nagaan wat daar precies misgaat de aflopen zes jaar.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Def1ant schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Volgens mij wil je niet, zoals nu gebeurt, dat het 2 vs 1 qua strategie vooraan is. Mercedes kan daardoor zowel under- als overcut doen met de pitstops omdat Max wel moet reageren op 1 van beide Mercedessen. uitgaande dat Mercedes liever 1e en 3e is, dan mogelijk 1e en 2e, met groter risico op 2 en 3. Als je nog een teamgenoot hebt die in de buurt is, wordt het wat lastiger omdat je meer meer dan 1 rekening moet houden. Ze hebben het zelfs gezegd dit jaar, dat ze alleen naar Max kijken.
Je zag gisteren dat nadat Bottas zich verremde, hij meteen een rijdende chicane voor Max werd.

Ander puntje: er was een gele vlag omdat de vleugel van Kvyat op de baan lag (want Albon). Er werden dus gele vlaggen gezwaaid. In dat time window reed Hamilton meermaals de snelste ronde. Je weet wel, gele vlaggen, waar je van zou kunnen zeggen dat je dan je gas af moet? Of zit ik mis hier?

ping 127.212.23.124

• asing
H_H schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:33:
[mbr] Laat het dan ook. We weten het nu wel. ;) [/]
Ik deed het simpel. Ik schakelde om 14:05 in, race gekeken. Daarna de ziggo box op pauze gezet. Rustig wat anders gaan doen en daarna eens doorspoelen naar de twee interviews die ik wilde zien. Max en Nico.

Je kan ook achteraf op zoek gaan naar de interviews van de Britten. Die zijn meestal beter. ;)

• FastFred
Rene schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:23:
Oh dat heb ik al veel langer. Ieder artikel dat gaat over iets dat Marko geroepen heeft skip ik al 'dit seizoen zitten we er echt bij hoor!' en 'nee echt, dit seizoen worden we wereldkampioen' en toen Max won in Silverstone 'Ja we hebben het gat met Mercedes gedicht hoor' (dat een dag later weer tegen gesproken werd door Horner)

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Dat die auto ondermaats is, lijkt me wel duidelijk. Zowel tijdens de kwalificatie als in race-pace komen ze, zelfs met een Max, gewoon tekort om mee te doen voor de overwinning. Lijkt me dus duidelijk waar het probleem zit, en da's niet bij Albon. En da's ook niet voor het eerst dat de auto ondermaats is.

Ze winnen er helemaal niets mee als ze Albon nu voor die laatste paar races nog terugzetten; bijna 100 punten voor op de nr. 3 in het constructeurskampioenschap, meer dan 150 punten achter op de nr. 1, dus plek 2 is zo goed als definitief. Voor 2021 is het een ander verhaal, dan moeten ze gewoon alle opties bekijken en niet blind zijn voor een kandidaat buiten de 4 huidige coureurs, maar dit seizoen gewoon afmaken zoals het is.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• RobertMe
doomtech schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:47:
-Auto is voor een (bovengemiddeld coureur) niet goed genoeg om constant P4 te rijden. Zie Kvyat, Albon en Gasly > je intern op de auto richten en niet constant coureurs voor de bus gooien.
Kvyat is een ander verhaal. Kvyat was gewoon niet goed genoeg terwijl de auto dat min of meer wel was. En Kvyat presteert nu bij Toro Rosso / Alpha Tauri ook niet meer. Daarnaast is die vrij man geweest en was er ook geen ander team dat hem wou hebben (ja, Ferrari als test / simulator coureur). Daarnaast waren de verwachtingen toen bij Red Bull ook anders. De auto was wellicht wat beter, maar toen was er vooraan ook nog een strijd van 6 auto's. Kvyat had enerzijds de pech dat hij toch net wat minder was dan Ricciardo, hij twee races achter elkaar een first lap incident had (ook nog eens met Vettel beide keren), en het een publiek geheim was dat de familie Verstappen aan het rondkijken was om bv naar Mercedes te gaan. Die optelsom zorgde ervoor dat Kvyat werd terug gezet.

• RobertMe
pjottum schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:51:
Ander puntje: er was een gele vlag omdat de vleugel van Kvyat op de baan lag (want Albon). Er werden dus gele vlaggen gezwaaid. In dat time window reed Hamilton meermaals de snelste ronde. Je weet wel, gele vlaggen, waar je van zou kunnen zeggen dat je dan je gas af moet? Of zit ik mis hier?
Gele vlag is niet van gas af. Dubbel geel is gevaar op de baan verminder je snelheid. Enkel geel is "let op". Daarnaast kan hij natuurlijk ook op andere delen van het circuit zijn rondetijden verbeteren en alsnog inhouden op dat punt en de snelste tijd rijden (ook gezien auto steeds lichter wordt).

Er is ook eens een kwalificatie geweest waarbij iemand (Bottas of Hamilton denk ik?) zijn rondetijd verbeterde terwijl die gele vlaggen passeerde (niet dubbel geel dus, maar enkele gele vlag). Uit de minisectoren bleek dat de coureur daar niet harder ging dan anders en dus vonden de stewards het in orde.

• hoevenpe
AGee schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:55:
Voor 2021 is het een ander verhaal, dan moeten ze gewoon alle opties bekijken en niet blind zijn voor een kandidaat buiten de 4 huidige coureurs, maar dit seizoen gewoon afmaken zoals het is.
De rest van het seizoen iemand als Hulkenberg in de auto zetten zal in ieder geval duidelijkheid geven of een ervaren coureur wel in de buurt van de top drie kan blijven. Die informatie is erg nuttig om de definitieve lineup voor 2021 te bepalen.

Laten we eerlijk zijn, een geknakte Albon heeft niets meer in de RedBull te zoeken.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

hoevenpe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

De rest van het seizoen iemand als Hulkenberg in de auto zetten zal in ieder geval duidelijkheid geven of een ervaren coureur wel in de buurt van de top drie kan blijven. Die informatie is erg nuttig om de definitieve lineup voor 2021 te bepalen.

Laten we eerlijk zijn, een geknakte Albon heeft niets meer in de RedBull te zoeken.
Hij rijdt z'n rondjes nog steeds net zoals ie daarvoor deed, die heeft net zoveel te zoeken in die auto dan eerst.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• hoevenpe
AGee schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:13:
Hij rijdt z'n rondjes nog steeds net zoals ie daarvoor deed, die heeft net zoveel te zoeken in die auto dan eerst.
Hij rijdt in de middenmoot, een plek onwaardig voor een RedBull.
Het zou imo beter zijn als hij in de AT weer aan zijn vertrouwen kan werken, dat heeft Gasly ook goed gedaan.

• FastFred
@hoevenpe en waar moet Gasly dan heen? Terug naar RB zodat ie weer om z'n oren gereden wordt door Max?

Sainz en Ricciardo zagen dit al van ver aankomen, denk dat die de enige goeie keus gemaakt hebben om RB te verlaten

[Voor 37% gewijzigd door FastFred op 12-10-2020 10:23]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:28

Spotmatic

Ken sent me

De reden dat ze Albon nu nog niet willen dumpen bij AT is ongetwijfeld dat KVY dan meteen ook de zak zal moeten krijgen. Het zet een kettingreactie van rijderswissels in gang.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• hoevenpe
FastFred schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:22:
en waar moet Gasly dan heen? Terug naar RB zodat ie weer om z'n oren gereden wordt door Max?
Gasly blijft samen met Albon lekker in de AT rijden, Hulkenberg naast Max en Kvyat met pensioen.
Als Nico steeds P4's haalt dan dit zo houden voor 2021, anders toch een 'gerijpte' Gasly promoveren of kijken of Perez nog beschikbaar is.

• wowly
@hoevenpe en waar moet Gasly dan heen? Terug naar RB zodat ie weer om z'n oren gereden wordt door Max?

Sainz en Ricciardo zagen dit al van ver aankomen, denk dat die de enige goeie keus gemaakt hebben om RB te verlaten
Dat zie je denk ik goed. Die twee kozen rieten voor hun geld, en gaven zichzelf met ruimte om te ontwikkelen. Het is nu wel duidelijk dat het geen zin heeft om een ontwikkelend coureur naast Max te zetten... Je hebt daar een ervaren coureur voor nodig. Zoals Perez of de hulk

• RobertMe
Sainz? Die denkt nog steeds dat hij beter is dan Verstappen vermoed ik zo. Al dan niet "opgehitst" door senior. Daarnaast is het verhaal bij Sainz ook iets complexer. Immers geldt er een beetje "eens een Red Bull rijder altijd een Red Bull rijder". Als je eenmaal in het junior programma stapt dan bepaald Red Bull wanneer je weg mag, niet andersom. Oftewel: Red Bull heeft Sainz zelf laten gaan, eerst verhuurt aan Renault en daarna op straat gezet (waarna Renault hem in dienst heeft genomen). Ook omdat, mede door senior, er een toxic situatie was ontstaan binnen Toro Rosso.

Ricciardo daarentegen was wel een vrij man en kreeg voor de eerste keer in zijn F1 carriere de keuze. Vervolgens zal hij ook ruim voldoende redenen hebben gehad om te vertrekken. Het gras bij de buren is altijd groener (geld-groen in dit geval :+), Red Bull stapte over naar het onzekere Honda, en Verstappen begon hem meer de baas te worden. Dat was dus niet alleen maar "Verstappen is mij te goed". En Ricciardo kon Verstappen ook nog wel zo nu en dan het vuur aan de schenen leggen. Iets wat Gasly en Albon absoluut niet kunnen/konden.

• warp
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:25:
Gasly blijft samen met Albon lekker in de AT rijden, Hulkenberg naast Max en Kvyat met pensioen.
Als Nico steeds P4's haalt dan dit zo houden voor 2021, anders toch een 'gerijpte' Gasly promoveren of kijken of Perez nog beschikbaar is.
Perez gaat naar Haas toch?

• hoevenpe
Dat zijn de geruchten idd, maar nog niet getekend begreep ik.
Als Marko vandaag belt lijkt me de RB een veel betere optie dan de Haas...

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56
[...]

Helemaal eens, behalve het stukje over Albon heeft er niks te zoeken. Dat moeten ze gewoon intern communiceren en naar buiten toe niks over zeggen.
Kwam er even raar uit vanuit mijn kant maar inderdaad helemaal mee eens. Dit moeten ze lekker intern houden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Iets met een Tatoo

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RobertMe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:02:
[...]

Gele vlag is niet van gas af.
Zeker wel. Bij elke gele vlag moet je van je gas af. Enkel geel, dubbel geel, vast of gezwaaid: van je gas af.
Dubbele gele vlag is een indicatie dat de baan geblokkeerd kan zijn.

Natuurlijk kun je je tijd nog wel verbeteren bij een gele vlag. Die flag geldt alleen voor een bepaalde sector. Als je in de andere sectoren veel sneller bent kun je in totaal sneller zijn.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AGee schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:55:
Ze winnen er helemaal niets mee als ze Albon nu voor die laatste paar races nog terugzetten; bijna 100 punten voor op de nr. 3 in het constructeurskampioenschap, meer dan 150 punten achter op de nr. 1, dus plek 2 is zo goed als definitief. Voor 2021 is het een ander verhaal, dan moeten ze gewoon alle opties bekijken en niet blind zijn voor een kandidaat buiten de 4 huidige coureurs, maar dit seizoen gewoon afmaken zoals het is.
Met het terugzetten sloop je het vertrouwen van Albon, iets wat ze vaker hebben gedaan. Maar tegelijk, er is wel wat te winnen voor Red Bull. Nu al een andere coureur (in Red Bull) kan de nieuwe persoon al leren hoe de auto werkt. Je ziet bij elke team wissel dat het toch wel een aantal races duurt voordat ze alles uit een auto halen. Liever dat je dat in 2020 doet dan de eerste races van 2021.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

bkor schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Met het terugzetten sloop je het vertrouwen van Albon, iets wat ze vaker hebben gedaan. Maar tegelijk, er is wel wat te winnen voor Red Bull. Nu al een andere coureur (in Red Bull) kan de nieuwe persoon al leren hoe de auto werkt. Je ziet bij elke team wissel dat het toch wel een aantal races duurt voordat ze alles uit een auto halen. Liever dat je dat in 2020 doet dan de eerste races van 2021.
Het terugzetten hebben ze vaker gedaan, en hoe heeft dat uitgepakt voor gasly?
Gasly inmiddels 2 podiums waarvan 1 overwinning in de AT, rijdt beter in de AT dan Albon in de RBR.

Als albon terug wordt gezet naar AT, dan heb je met Gasly en Albon een goed duo. Maar wordt dit in 2020 gedaan of 2021? Als het in 2020 zie ik wel een kvyat/albon swap. in 2021 zie ik eerder een hulk in de RBR en alb in AT en kvyat exit.

opleidingspool? willen ze resultaten halen, kappen ze daarmee, zet een goede rijder in de 2e auto naast max, ongeacht 'afkomst'. Met een goede tweede rijder wordt max ook geprikkeld. Zowel max als het hele RBR team heeft baat bij een goede 2e rijder die podia kan pakken mocht er issues met max zijn. of kan rijden binnen de pitwindow van mercedes om paar secondes af te snoepen.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Maasluip schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Zeker wel. Bij elke gele vlag moet je van je gas af. Enkel geel, dubbel geel, vast of gezwaaid: van je gas af.
Er zit nog net wel een groter verschil tussen enkel en dubbel. Gele vlaggen moeten altijd gezwaaid worden, een statische gele vlag bestaat voor de FIA niet.

Uit de Sporting Code, appendix H voor de volledigheid (cc @RobertMe):
2.5.5.1 Marshal flag signals - b) Yellow flag
This is a signal of danger and should be shown to drivers in two ways with the following meanings:

• Single waved: Reduce your speed, do not overtake, and be prepared to change direction. There is a hazard beside or partly on the track. It must be evident that a driver has reduced speed; this means a driver is expected to have braked earlier and/or noticeably reduced speed in that sector.

• Double waved: Reduce your speed significantly, do not overtake, and be prepared to change direction or stop. There is a hazard wholly or partly blocking the track and/or marshals working on or beside the track. During free practice and qualifying, it must be evident that a driver has not attempted to set a meaningful lap time; this means the driver should abandon the lap (this does not mean he has to pit as the track could well be clear the following lap).
Dus enkel geel is (minstens) van het gas af en bereid zijn om van richting te veranderen, dubbel geel is langzamer rijden, bereid zijn te stoppen en bovendien een verbod om een snelle rondetijd neer te zetten tijdens de beide soorten trainingen. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• RobertMe
Maasluip schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Natuurlijk kun je je tijd nog wel verbeteren bij een gele vlag. Die flag geldt alleen voor een bepaalde sector. Als je in de andere sectoren veel sneller bent kun je in totaal sneller zijn.
Nja, ok. Wel van gas af inderdaad. Maar zoals @Evest aangeeft / citeert zit er een groot verschil tussen enkel en dubbel. Bij enkel is even liften voldoende, bij dubbel geel zit je met "prepare to stop" en even liften is geen "prepare to stop". Daarnaast dan dat in regels dus ook al staat dat je tijdens FP en Q je ronde moet afbreken. En de marshalling sectoren zijn ook maar tientallen / honderden meters lang. Dus een kleine lift onder geel valt dan nog wel te compenseren.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
Hee maar wat een gave baan is dit he. Echt mooie battles gezien in het middenveld. Na start-finish duikt het voor bocht 1 naar beneden, waardoor het voor degene met DRS best makkelijk is om je rempunt te missen en je dus niet helemaal sitting duck bent als voorste rijder. Dikke pluim voor Leclerc die het iedereen toch erg lastig maakte die er voorbij wilde. Nurnburgring terug op de kalender aub! Of weer om en om met Hockenheim. Dat is ook een tijdje zo geweest meen ik.

[Voor 25% gewijzigd door Rudolf op 12-10-2020 12:03]

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-03 15:57
Als je terug kijkt dan zou Sainz nu echt de perfecte teammate voor Max zijn.

Ferrari wordt volgend jaar toch niks dus heeeel misschien. :P

#blijvendromen

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:27:
[...]

Tsja. Zoals ik gisteren al schreef. Mercedes kiest ook voor Bottas terwijl ze Wehrlein en Ocon onder contract hebben als junior. En Ferrari kiest ook voor Sainz en niet voor Giovinazzi. Ja, Red Bull heeft dan een echt zusterteam, maar wellicht moeten ze dat hele idee ook maar los laten. Want eigenlijk blijkt nu dat dat helemaal niet werkt. Ze zijn begonnen met oudgediende Coulthard en wat jonge "mislukkingen" ernaast. Toen maar even oudgedienden Coulthard en Webber naast elkaar. Vervolgens Webber met rising star Vettel. Webber moest toen plaatsmaken voor mogelijk talent Ricciardo. Vettel vertrekt en te jonge Kvyat mag het proberen. Vervolgens wordt die vervangen door Verstappen die met geluk / gelukkig de eerste race wint, want ook die krijgt daarna voldoende shit over zich heen. Ricciardo gaat weg en Gasly en Albon zijn de volgende mislukkingen.
De enige goede, of op z'n minst acceptabele, coureurs uit Red Bulls eigen stal zijn dus Vettel, Ricciardo en Verstappen. En dan hebben ze Coulthard en Webber van buitenaf gehaald en voor de rest hebben ze alleen "mislukkingen" gehad. Klien, Doornbos, Kvyat, Gasly, Albon, en dan vergeet ik er vast nog uit de begindagen.
Max heeft niet alleen in 2016 veel shit over zich heen gehad. Ook in begin 2018 toen zijn auto hem steeds in de steek liet kwam er een shitstorm na Monaco en baku. Ook omdat Ricci zijn kaarten goed uitspeelde. Max overleefd dat door zijn surplus aan kwaliteit, geloof in zichzelf en omdat die shitstorms natuurlijk grotendeels de buitenwacht zijn. Mensen die het slechtste met je voorhebben. Dat geld voor iedereen, terwijl ook iedereen de echte feiten wel kent, maar die druk van buitenaf kan enorm worden.

Ik verwacht dat wanneer Max echt kan strijden met Lewis en hij ook maar een half foutje maakt weer enorme shitstormen. Vergeet niet hoe goed de straks 7voudig kampioen ligt in de voornamelijk Britse pers. Lewis heeft allerlei overtredingen begaan dit jaar, krijgt hij een shitstorm? Nee, het is de schuld van de corrupte FIA, die krijgen de shitstorm. Als Max had gedaan wat Lewis dit jaar allemaal heeft geflikt stonden elk weekend de forums roodgloeiend. Zie nou wel, hij leert het nooit.

een treffende spreuk

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Max gas met Max.

• Evest
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Rudolf schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:02:
Nurnburgring terug op de kalender aub! Of weer om en om met Hockenheim. Dat is ook een tijdje zo geweest meen ik.
Klopt, dat was de originele deal voor de Grote Prijs van Duitsland sinds 2007 (met wat gedoe over de naam, dat wel). In 2014 heeft de Nürburgring nieuwe eigenaars gekregen, die het contractueel niet voor elkaar kregen om in 2015 (en de jaren daarna) een race te houden. Sinds de Grand Prix van de Eifel is aangekondigd hebben de huidige eigenaars weer interesse getoond in de originele afwisselende Duitse GP hier en in Hockenheim, dus duimen dat dat inderdaad gaat gebeuren, want zoals je zegt, deze baan verdient een plek op de kalender!

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

2020 Eifel GP timelapse

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:22
Echt bizar om vanaf ronde 19 dat snelheidsverschil te zien tussen HAM+VER en de rest van het veld.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft bijzonder dat de prestaties van Verstappen zo gewoon worden gevonden dat hij geeneens meer in de winnaars en verliezers voorkomt.

https://www.formula1.com/...eTNbtr0ODoGzihqNxJ89.html

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik bedacht me trouwens ook iets. Zowel Leclerc als Vettel waren wederom niet tevreden met hun bandenstrategie. Compleet ondergesneeuwd, maar het was weer eens zover. Vettel klaagde erover dat de harde banden het niet gingen halen, en deden dat ook niet. Vettel moest een paar ronden voor de SC ook naar binnen en toen kwam de SC. :P

Leclerc was niet bij met zijn eerste ronden op softs en zat al op zijn tweede set mediums voordat de SC kwam. Die kon er dus ook geen gebruik van maken. Resultaat was weer een miserabel weekend voor Ferrari.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:48:
Ik bedacht me trouwens ook iets. Zowel Leclerc als Vettel waren wederom niet tevreden met hun bandenstrategie. Compleet ondergesneeuwd, maar het was weer eens zover. Vettel klaagde erover dat de harde banden het niet gingen halen, en deden dat ook niet. Vettel moest een paar ronden voor de SC ook naar binnen en toen kwam de SC. :P

Leclerc was niet bij met zijn eerste ronden op softs en zat al op zijn tweede set mediums voordat de SC kwam. Die kon er dus ook geen gebruik van maken,. Resultaat was weer een miserabel weekend voor Ferrari.
Tsja, is al weken zo toch? :P
Het blijft mij verbazen dat Binotto daar nog steeds zit.

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:48:

Leclerc was niet bij met zijn eerste ronden op softs en zat al op zijn tweede set mediums voordat de SC kwam. Die kon er dus ook geen gebruik van maken,. Resultaat was weer een miserabel weekend voor Ferrari.
Dus Ferrari had de SC moeten voorspellen :? Leuk om altijd op Ferrari af te geven, maar het missen van de SC kunnen ze natuurlijk niks aan doen. En v.w.b. de harde band, volgens mij heeft niemand daar op gereden tot de race? Dus ja, dat het een gok zou zijn was ook wel bekend. Zoals dat eigenlijk alles gewoon een gok zou zijn gezien maar 1 FP van een uur. Daarin kun je nu eenmaal moeilijk een heel schema aan long runs afwerken om te kijken hoe de banden zich houden. Richten op de kwalificatie zal dan belangrijker zijn.

• hoevenpe
Zit Marko Albon te trollen, hoezo 'reasonable'? Hulkenberg of Perez naast Max in 2021 lijkt onvermijdelijk, wel sneu voor Albon dat AT al vol lijkt te zitten:
One thing is clear: three of the four cockpits are as good as fixed: Pierre Gasly and Yuki Tsunoda are to drive for Alpha Tauri, Max Verstappen for Red Bull. “We want to be clear about the fourth position in Istanbul at the latest,” reveals Marko. The race is scheduled for November 15.

Marko about Albon’s situation: “The distance to Max at the Nürburgring was reasonable. If he continues to deliver races like this, he will have his cockpit for 2021 safely”.

• asing
Vaniska schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Tsja, is al weken zo toch? :P
Het blijft mij verbazen dat Binotto daar nog steeds zit.

;)

[Voor 10% gewijzigd door asing op 12-10-2020 16:04]

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee