Nja, ik vond de laatste regenrace in Duitsland ook best prima andersBastien schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:03:
De Q met lootjes trekken en de hele race gewoon lekker 60 ronden achter de SC.![]()
Al zal er ook tijdens de SC nog wel eens een code rood komen omdat er een paar buiten de lijntjes kleuren. Maar goed, entertainment zal het wel worden denk ik.
Denk niet dat deze voorspellingen bijdragen aan een leuke race. En daarmee bedoel ik niet continue botsauto spelen, da's een keer vermakelijk (zonder letsel) maar niet om de paar ronden.
Deze race won hij.hardware-lover schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:28:
[...]
Idd, hij "verspeelde" daar eigenlijk zijn F3 kampioenschap door mechanische pech.
"When you grow up your heart dies"
Dan passen ze hun snelheid maar aan hoor. Moeten wij ook met slecht weer.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:48:
[...]
Dan weet ik niet eens of ze gaan rijden. Het is immers zinloos als het kletsnat is en de banden ook zo koud zijn dat de ene na de ander van de baan vliegt.
Ik zie ze al met krap aan 60km/u een race rijden.
Als een team als Spyker destijds daar een kans maakte dan voorzie ik nog wel een heel verrassende uitslag.sjaool schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Dan passen ze hun snelheid maar aan hoor. Moeten wij ook met slecht weer.
Ik zie ze al met krap aan 60km/u een race rijden.
En toen was het nog geeneens herfst...
[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 06-10-2020 15:42 ]
Ik heb het volledige kampioenschap bekeken, dat was één van de 3
Testing, one, two ...
Mja de wintertests van 2019 zijn iets te ver weg om nog te weten hoe dat ging, maar volgens mij was het zo dat de softs toen nog wel gingen, maar hard kreeg je gewoon niet warm genoeg. Ik denk dat dat nu weer gaat zijn en dat de meesten gewoon met een 1-stop kunnen mits er geen regen is.TrekDr0p schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:41:
[Afbeelding]
Best wel bizar 3 graden maar tijdens de Q![]()
Het is maar een voorspelling, maar echt serieus koud.
Temperatuur van de baan, zal wel niet boven de 20 graden liggen als het zolang al regent en bewolkt is.
De zon kan dan ook de weg niet meer verwarmen.
Eindelijk weer een race
zal mij benieuwen wat het wordt met deze race.
Hail to the king baby!
Ik dacht ergens vernomen te hebben dat deze F1 auto's echt compleet onbestuurbaar zijn op 60 km/uur, ze hebben de snelheid nodig om downforce te creeeren.
Ze kunnen ook 60KM/u in de pitstraat rijden, en op nog langzamere snelheid de pitbox uit rijden (en als het moet ook langzaam de pitbox inrijden). Dus bochtjes maken met 60KM/u kan best.Krankenhausen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:13:
Ik dacht ergens vernomen te hebben dat deze F1 auto's echt compleet onbestuurbaar zijn op 60 km/uur, ze hebben de snelheid nodig om downforce te creeeren.
Maakt dat het F1? Nee. Maar zeggen dat de auto onbestuurbaar is op 60KM/u is ook wat overdreven.
Edit:
En downforce is voornamelijk nodig om op hoge snelheid bochten te nemen. Bij lage snelheden heb je geen (/veel minder) downforce. Maar als je langzaam rijdt heb je die downforce toch niet nodig. Een gewone straatauto kan toch ook zonder downforce een bocht maken met 60KM/u. En zoals gezegd, als ze de pitbox in of uit rijden kunnen ze ook gewoon de bocht sturen, en dan vertrekken ze ook met 0KM/u en op sommige circuits is de pitlane speed limit ook al 60KM/u.
[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 06-10-2020 18:22 ]
Dat klinkt op zich logisch. In de pit gaat het inderdaad ook goed.RobertMe schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:18:
[...]
Ze kunnen ook 60KM/u in de pitstraat rijden, en op nog langzamere snelheid de pitbox uit rijden (en als het moet ook langzaam de pitbox inrijden). Dus bochtjes maken met 60KM/u kan best.
Maakt dat het F1? Nee. Maar zeggen dat de auto onbestuurbaar is op 60KM/u is ook wat overdreven.
Edit:
En downforce is voornamelijk nodig om op hoge snelheid bochten te nemen. Bij lage snelheden heb je geen (/veel minder) downforce. Maar als je langzaam rijdt heb je die downforce toch niet nodig. Een gewone straatauto kan toch ook zonder downforce een bocht maken met 60KM/u. En zoals gezegd, als ze de pitbox in of uot rijden kunnen ze ook gewoon de bocht sturen, en dan vertrekken ze ook met 0KM/u en op sommige circuits is de pitlane speed limit ook al 60KM/u.
roses are redurk_forever schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:48:
Eindelijk weer een racezal mij benieuwen wat het wordt met deze race.
violets are blue
it's not gonna be a Mercedes 1-2
and that surprises you
No keyboard detected. Press F1 to continue.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Good news everyone.
Dit hele raceweekend gaan ze ook live uitzenden op YT. Dus als F1TV en/of Ziggo ermee kapt, dan is er een backup.
https://www.formula1.com/...cp4On6qzmgmsxum7D7mW.html
Dit hele raceweekend gaan ze ook live uitzenden op YT. Dus als F1TV en/of Ziggo ermee kapt, dan is er een backup.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat maakt het 'thuiswerken' vrijdag gelijk een stuk leuker...DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:37:
Dit hele raceweekend gaan ze ook live uitzenden op YT.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Helaas in NL wel met Nederlands commentaar van Ziggo of mis ik een handigheidje?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:37:
Good news everyone.![]()
Dit hele raceweekend gaan ze ook live uitzenden op YT. Dus als F1TV en/of Ziggo ermee kapt, dan is er een backup.![]()
Mijn OS draait momenteel in het Nederlands, ik maar daar rustig een dual boot van met Engels mocht dat helpen om dat commentaar erbij te krijgen of is het regio/ip gebonden?
Als ik zo af en toe het commentaar hoor over de wegvallende Ziggo stream dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon maar gelijk via YT kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 06-10-2020 21:49 ]
Anoniem: 91868
Ooit gehoord van mechanische grip?Krankenhausen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:13:
gaat aan de hand van regio/IP.PalingDrone schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:47:
[...]
Helaas in NL wel met Nederlands commentaar van Ziggo of mis ik een handigheidje?
Mijn OS draait momenteel in het Nederlands, ik maar daar rustig een dual boot van met Engels mocht dat helpen om dat commentaar erbij te krijgen of is het regio/ip gebonden?
Als ik zo af en toe het commentaar hoor over de wegvallende Ziggo stream dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon maar gelijk via YT kijken.
Even wat leven in dit topic blazen met wat Kimi nieuws:
Bron: https://www.formula1.com/...kdG3Vsc2UOm2SjHouNqT.html
Raikkonen typically nonchalant about prospect of breaking F1 race starts record at Eifel GP
“Every record is going to be broken at some point in most of the sports,” he said. “It’s just how it has [always] happened. But I’ve said it many times, I don’t think, definitely for me, it makes no difference right now. But maybe in the future, when I look back on things, whatever the number will be or the position will be, maybe I’ll look at it a bit differently.”
Meanwhile, asked whether he would remain in Formula 1 for 2021 to prevent Fernando Alonso claiming the record when he returns to the sport next year – with the Spaniard currently on 311 starts – Raikkonen laughingly replied: “That’s not the reason if I’m staying or not.”

Bron: https://www.formula1.com/...kdG3Vsc2UOm2SjHouNqT.html
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeThe First Onboard Camera In A Formula 1 Race | 1985 German Grand Prix
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeKimi Raikkonen's Last Lap Heartbreak - All The Angles | 2005 European Grand Prix
Bekijk op YouTubeHonda Leave Formula 1 And Nurburgring Preview | F1 Nation Podcast
[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-10-2020 08:55 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Weerbericht wordt ook al minder/beter (hoe je het bekijkt).
We krijgen een droge qualificatie en droge race. de enige twee droge dagen in October voor de eifel
We krijgen een droge qualificatie en droge race. de enige twee droge dagen in October voor de eifel
Weet niet waar jij precies kijkt, maar heb net 3 verschillende sites bekeken, en die geven allemaal 90% kans op regen voor het complete weekend.Bloodclot schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:56:
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik kijk wel eens hier: https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/7daagse
Het geeft een goede indicatie, uiteraard klopt het nooit volledig.
Gisteren gaf die minder regen aan voor zaterdag/zondag dan wat het nu aangeeft.
Maar zoals deze nu aangeeft: vrijdag veel regen, zaterdag regen, zondag ook zeker kans op regen maar nog beetje afwachten hoeveel en of het ook bij het circuit valt.
Maar zoals deze nu aangeeft: vrijdag veel regen, zaterdag regen, zondag ook zeker kans op regen maar nog beetje afwachten hoeveel en of het ook bij het circuit valt.
Als er 1 gebied niet te voorspellen is is het wel de Eifel rond de Nürburgring. Ik kom er vaak genoeg om te zeggen dat de weerberichten niet altijd kloppen.. Eén keer sneeuw en 14 graden voorspeld gekregen en vervolgens staan zweten met 24Plenkske schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:26:
Ik kijk wel eens hier: https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/7daagse
Ja inderdaad, daarom schreef ik er ook bij het geeft een indicatie. Weersvoorspellingen zijn in sommige gebieden gewoon veel moeilijker dan ergens anders.Boinkie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:29:
[...]
Als er 1 gebied niet te voorspellen is is het wel de Eifel rond de Nürburgring. Ik kom er vaak genoeg om te zeggen dat de weerberichten niet altijd kloppen.. Eén keer sneeuw en 14 graden voorspeld gekregen en vervolgens staan zweten met 24
Ze hebben grip nodig, en grip vereist warme banden. Ze hebben snelheid nodig om warmte in de band te krijgen. Je kan dus wel 60 rijden maar als je dat te lang doet en je wilt weer op race tempo rijden, dan hang je in de eerste de beste bandenstapel.Krankenhausen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:13:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Deze is er ook nog:Damian schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Weet niet waar jij precies kijkt, maar heb net 3 verschillende sites bekeken, en die geven allemaal 90% kans op regen voor het complete weekend.
https://www.metcheck.com/HOBBIES/formula1.asp
Maar het klopt inderdaad eifel-gebied is onvoorspelbaar.
Ik hoop eigenlijk op een race waar je echt toch de gok moet wagen, slicks of inters. misschien een 15 minuten stortregen tussendoor voor full wets, dan het zonnetje erdoor, waar iedereen op slicks weer gaat en eindigen met een wolkbreukje in de laatste drie ronden.
En dan reken je eigenlijk de slijtage slag nog niet mee, mocht het wel goed gaan.asing schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:44:
[...]
Ze hebben grip nodig, en grip vereist warme banden. Ze hebben snelheid nodig om warmte in de band te krijgen. Je kan dus wel 60 rijden maar als je dat te lang doet en je wilt weer op race tempo rijden, dan hang je in de eerste de beste bandenstapel.
Ik zit me af te vragen of ze wel genoeg wets en intermediates hebben als het alle sessies regent....
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Jammer, had wel zin in een regenraceBloodclot schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:56:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eiffel is vrij onvoorspelbaar. De kans op regen is gewoon reëel. Alleen je moet niet denken dat we nu al kunnen zien of het wel of niet tijdens de race gaat vallen. Ik denk dat je dit pas op zondag een beetje kan concluderen.
Dat, ik denk dat je kan spreken van een micro klimaat. Het enige wat je met enige zekerheid kan zeggen is dat het redelijk koud zal zijn.DoeEensGek schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:08:
[...]
Eiffel is vrij onvoorspelbaar. De kans op regen is gewoon reëel. Alleen je moet niet denken dat we nu al kunnen zien of het wel of niet tijdens de race gaat vallen. Ik denk dat je dit pas op zondag een beetje kan concluderen.
Tuurlijk, aan twee of drie sets hebben ze genoeg. Ze hoeven immers alleen Q en race te rijden.asing schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:06:
Ik zit me af te vragen of ze wel genoeg wets en intermediates hebben als het alle sessies regent....
Dat is immers hoe de F1 werkt. Gewoon lekker banden sparen en de FPs niet rijden als er ook maar het kleinste kansje is dat je de regenbanden nog nodig hebt. Enige dingetje kan zijn dat ze FP1 op intermediates rijden (als dat kan). Want als ze dan op intermediates rijden krijgen ze een nieuw setje ervoor terug. Voor FP2 geldt dat volgens mij al niet meer.
Die "knik" stelt in de praktijk ook niet veel voor, voor geen enkele klasse eigenlijk.Plenkske schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:15:
[...]
Zo'n knik(bocht 12) in een DRS zone zie je niet vaak.
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Die "knik" stelt in de praktijk ook niet veel voor, voor geen enkele klasse eigenlijk.
/f/image/7MpSUQsGjRU48mh7YDl1fE6U.png?f=fotoalbum_large)
Ziet er inderdaad niet heel erg indrukwekkend uit.
Iig wel vervelender dan droge regen.Jasphur schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:01:
[...]
Is natte sneeuw niet veel vervelender om te hebben?
Nog vervelender is een poging tot droge humor die nat gaat.
een treffende spreuk
Geen idee waarom eigenlijk, maar ik verwacht geen chaso in bocht 1 meteen na de start...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Denk dat je grote kans heb om gelijk te krijgen. Het circuit wordt een stuk breder in de bocht en er is voldoende uitloop. Zolang het niet té glad is kan je daar vrij gemakkelijk doorheen. het stuk na bocht 1, de Mercedes arena volgens mij, daar gaat het tricky worden.Jasphur schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:26:
Geen idee waarom eigenlijk, maar ik verwacht geen chaso in bocht 1 meteen na de start...
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ik verwacht juist chaos in bocht 1, misschien niet doordat de straight zo lang is, maar voornamelijk omdat er net voor het rempunt een vervelende knik loopt waarna het ook direct omlaag loopt. Dit in combinatie met het weer dat ze opgeven gok ik dat er wel een glibber partij komt. En wat je bijvoorbeeld met de GT3 races ziet is dat iedereen echt de kortste lijn door die bocht wilt nemen, maar de formule 1 auto's zijn toch allemaal nog wat groter.Jasphur schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:26:
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is waarschijnlijk koud, de baan kletsnat, geen kans om de boel een beetje in te rubberen want regen en nog meer regen, de banden zullen voor veel coureurs koud zijn en de baan is waarschijnlijk ook niet erg even omdat er veel op gereden word. Ja, bocht een gaat een SC opleveren. 
Zoals altijd met die hairpins, zorg dat je op de eerste of tweede rij start, daarachter begint het slagveld.
Zoals altijd met die hairpins, zorg dat je op de eerste of tweede rij start, daarachter begint het slagveld.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zet ook in op Grosjean in bocht 1DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:34:
Het is waarschijnlijk koud, de baan kletsnat, geen kans om de boel een beetje in te rubberen want regen en nog meer regen, de banden zullen voor veel coureurs koud zijn en de baan is waarschijnlijk ook niet erg even omdat er veel op gereden word. Ja, bocht een gaat een SC opleveren.
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Er zullen zeker auto wijd gaan vanwege het weer, maar ik weet weer waarom ik dat gevoel kreeg.SurfBoy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Ik verwacht juist chaos in bocht 1, misschien niet doordat de straight zo lang is, maar voornamelijk omdat er net voor het rempunt een vervelende knik loopt waarna het ook direct omlaag loopt. Dit in combinatie met het weer dat ze opgeven gok ik dat er wel een glibber partij komt. En wat je bijvoorbeeld met de GT3 races ziet is dat iedereen echt de kortste lijn door die bocht wilt nemen, maar de formule 1 auto's zijn toch allemaal nog wat groter.
YouTube: 5 Moments You Forgot At The Nurburgring
En spoel ook even terug naar moment 2
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 07-10-2020 16:33 ]
Er is er altijd wel één die zich gaat vergalopperen in die eerste bocht. Die binnenkant daarvan heeft altijd voor de nodige problemen gezorgd, ook tijdens recentere races met andere raceklassen (Frijns o.a.).Melkaz schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:30:
[...]
Denk dat je grote kans heb om gelijk te krijgen. Het circuit wordt een stuk breder in de bocht en er is voldoende uitloop. Zolang het niet té glad is kan je daar vrij gemakkelijk doorheen. het stuk na bocht 1, de Mercedes arena volgens mij, daar gaat het tricky worden.
Testing, one, two ...
Precies, maar ik zei chaoshardware-lover schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
Er is er altijd wel één die zich gaat vergalopperen in die eerste bocht. Die binnenkant daarvan heeft altijd voor de nodige problemen gezorgd, ook tijdens recentere races met andere raceklassen (Frijns o.a.).
- DaniëlWW2
- Niet online
Onboard met Grosjean. Nee grapjassen, hij crashte niet.
Maar bocht een loopt ook nog eens af. Dat gaat echt wat worden als het kletsnat is...

Maar bocht een loopt ook nog eens af. Dat gaat echt wat worden als het kletsnat is...
Bekijk op YouTube2020 Eifel Grand Prix | Romain Grosjean's Circuit Guide
Anoniem: 91868
Start achter de SC, het blijft wel F1 natuurlijk.DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:07:
Onboard met Grosjean. Nee grapjassen, hij crashte niet.![]()
[YouTube: 2020 Eifel Grand Prix | Romain Grosjean's Circuit Guide]
Doen ze dus niet meer bij regen. Start achter SC, droog rijden, en dan staande start.Anoniem: 91868 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Start achter de SC, het blijft wel F1 natuurlijk.
Tellen de droogrijronden wel of niet mee met het totale aantal?RobertMe schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:35:
[...]
Doen ze dus niet meer bij regen. Start achter SC, droog rijden, en dan staande start.
Die tellen uiteraard mee, want geen bijtanken.Jasphur schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:42:
[...]
Tellen de droogrijronden wel of niet mee met het totale aantal?
alle rondes NA de eerste formatie ronde zijn race rondes.Jasphur schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:42:
[...]
Tellen de droogrijronden wel of niet mee met het totale aantal?
Wel lekker veel grind rondom de baan, de heren blijven beter binnen de lijntjes dit weekend.
RBR scant nog even snel het circuit voor in de sim:
Red Bull escaneado el trazado en 3d.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 7 oktober 2020
Red Bull has been 3d scanning the track#EifelGP pic.twitter.com/hovLFB7ded
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hamilton hoeft dat niet, die wordt er wel uitgetakeld als ie in het grind komt.Hippocampus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:13:
Wel lekker veel grind rondom de baan, de heren blijven beter binnen de lijntjes dit weekend.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Haha idd!Zorro schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:37:
[...]
Hamilton hoeft dat niet, die wordt er wel uitgetakeld als ie in het grind komt.
Basement Bios ---- Exo-S
Lijkt mij niet dat ze daar veel mee kunnen doen voor de sim, maar 't blijft een F1 team dus ze kunnen altijd blijven verbazen in hun snelheid.Chiron schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:35:
RBR scant nog even snel het circuit voor in de sim:
[Twitter]
Zal wel meer voor berekeningen zijn op bijv afstelling of slijtage
Ahh was het bijna vergeten dat er een weekend topic is. Present.
Laatste "bocht" van Baku is ongeveer hetzelfde.Plenkske schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:15:
[...]
Zo'n knik(bocht 12) in een DRS zone zie je niet vaak.
[ Voor 65% gewijzigd door Martin0 op 08-10-2020 09:26 ]
Is het eigenlijk al ooit zo koud geweest tijdens een GP, probeerde daar een lijst van te vinden, maar vond alleen maar iets over warmste GPs
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
had van de week ergens gelezen dat de koudste race ooit, in Canada was, en was toen 5cGynnad schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:32:
Is het eigenlijk al ooit zo koud geweest tijdens een GP, probeerde daar een lijst van te vinden, maar vond alleen maar iets over warmste GPs
maar heb hier geen bron van, en weet het ook niet meer zeker
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het klopt en ik heb een bron, of iig Wikipedia is het er mee eens: Wikipedia: List of Formula One race recordsbasvn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
had van de week ergens gelezen dat de koudste race ooit, in Canada was, en was toen 5c
maar heb hier geen bron van, en weet het ook niet meer zeker
De Grand Prix van Canada in 1978 dus, vandaag precies 42 jaar geleden, toen men het blijkbaar een goed idee vond in oktober daar nog een Grand Prix te houden.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Volgens mij is elke race ooit in Duitsland, die gereden is in oktober, altijd koud geweest + slecht weerMigrator schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:37:
[...]
Het klopt en ik heb een bron, of iig Wikipedia is het er mee eens: Wikipedia: List of Formula One race records
De Grand Prix van Canada in 1978 dus, vandaag precies 42 jaar geleden, toen men het blijkbaar een goed idee vond in oktober daar nog een Grand Prix te houden.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
:fill(white):strip_exif()/f/image/wLablUNDPVzsPKTuX0badvIc.png?f=user_large)
Ik denk dat we vrijdag niet heel veel actie gaan zien. Zaterdagochtend zal druk worden. Ik had stiekem gehoopt op wat meer regen.
Ik denk dat ze vrijdag gewoon voorzichtig verkennende rondes gaan rijdenasing schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:16:
[Afbeelding]
Ik denk dat we vrijdag niet heel veel actie gaan zien. Zaterdagochtend zal druk worden. Ik had stiekem gehoopt op wat meer regen.
ze willen toch weten of de simulator klopt met de werkelijkheid
+ voor iedereen is het een eeuwigheid geleden dat ze hier hebben gereden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik juist niet. Te veel regen betekent gewoon dat ze helemaal niet rijden.asing schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:16:
[Afbeelding]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:06
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hopelijk is het toch een beetje droog tijdens FP1 morgen. Wil graag Mick Schumacher een paar rondjes zien rijden.
Overigens als de geruchten kloppen dan heeft Alfa Romeo volgend seizoen een leuk team met Mick en Kimi
Overigens als de geruchten kloppen dan heeft Alfa Romeo volgend seizoen een leuk team met Mick en Kimi
Nat wordt het sowieso...
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZdAyjUGS7Dz6GpaULrzYynks.png?f=user_large)
en we hebben weer tracklimits!
Google volgt niet bepaald de racing line daar.
[ Voor 5% gewijzigd door DeKaerften op 08-10-2020 13:05 ]
Deze bocht kenmerkt zich doordat hij knijpt en smaller wordt. Die kerbs aan de rechterkant worden tijdens de VLN race bijvoorbeeld als net niet bestaand behandeld :-P Zie bijvoorbeeld deze video:
YouTube: Nürburgring Battle DELUXE | ROWE-BMW vs. Manthey-Porsche
edit:
VLN
VLN
[ Voor 14% gewijzigd door Boinkie op 08-10-2020 13:17 ]
⚠️ Just confirming the practice start position for Nurburgring... Yep, that’s it ✅ #EifelGP 🇩🇪 pic.twitter.com/aEMwDTVJvG
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 8 oktober 2020
duidelijker kan niet
Waarom ze dan nog nooit eerder grid start belijning hebben gebruikt hiervoor is mij een raadsel
Omdat het altijd wel duidelijk was waar de proefstart plek was denk?Jasphur schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:55:
[...]
Waarom ze dan nog nooit eerder grid start belijning hebben gebruikt hiervoor is mij een raadselZo'n simpele en effectieve oplossing

@basvn Waarschijnlijk inderdaad. Maar nu kun je veel duidelijker zeggen dat dat de plek voor een oefenstart is. Daarvoor zal het wel zoiets zijn geweest "ja, daar ergens aan het einde van de pitstraat" *wapperend met zo'n handje
Volgens mij zijn er genoeg circuits waar zo'n box is getekend? Enige wat ontbreekt is die gele streep. Maar die is om de coureur te helpen om de auto niet te ver naar voren te zetten (band moet op de streep, en mag wellicht net een paar cm verder). Maar met proefstarts doen ze daar niet zo moeilijk over.Jasphur schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:55:
[...]
Waarom ze dan nog nooit eerder grid start belijning hebben gebruikt hiervoor is mij een raadselZo'n simpele en effectieve oplossing
Zat ook in RTL GP Slipstream. Allard Kalf had met Johny Herbert gebeld. Blijkbaar stond in Spa Leclerc ook te ver naar voren, en toen was Herbert steward. Zijn verklaring was dat Leclerc niet bestraft was omdat hij "net" buiten het vak stond (~5 meter?). Maar vervolgens wel een straf kreeg omdat die door te ver door te rijden al de tijdwaarneming had gepasseerd, en vervolgens te lang reed over de ronde. Dat terwijl Hamilton letterlijk een paar honderd meter verder stond. In die zin dus "je moet in de buurt van ... je proefstart doen". Het is geen plek die op een aantal centimeters wordt uitgemeten, en voor de overige coureurs is het ook vrij duidelijk dat je een proefstart gaat doen ook al sta je niet precies op de juiste plek. Maar Hamilton stond zo ver naar voren dat je dat niet meer kon scharen onder een overduidelijke proefstart.
We have sources within #F1 claiming that staff at @MercedesAMGF1 have tested positive for Covid-19.
— r/Formula1 (@F1Subreddit) 8 oktober 2020
Mercedes have now confirmed this story with us.
We wish everyone a quick recovery, and for a safe weekend of racing #EifelGP
De Nürburgring is voor zover ik weet de enige waar deze standaard te vinden is. Zouden ze op meer plekken moeten doen idd.Jasphur schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:55:
[...]
In andere raceklassen gaan ze daar volledig overheen. In dat gedeelte gelden ooit tracklimits eigenlijk. Tijdens het DTM weekend ook niet bijvoorbeeld. We ging daar zelfs nog over het kunstgras gedeelte met de PCCB
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
BWOAH
Nu snap ik ook dat HAM en takelen dingetje
Bekijk op YouTube[50fps] Rain Madness @ 2007 European GP - w/ Murray Walker commentary
[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 08-10-2020 15:50 ]
Tweet eronder : We have one positive case.
Het valt dus allemaal mee, het zal niet Lewis zijn die ziek is
Moet gelijk hieraan denken bij die video-overlayJasphur schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:44:
BWOAH
[YouTube: [50fps] Rain Madness @ 2007 European GP - w/ Murray Walker commentary]

Vorige GP in Duitsland was 'ie ook ziekasing schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:46:
[...]
Tweet eronder : We have one positive case.
Het valt dus allemaal mee, het zal niet Lewis zijn die ziek is.
Eerste podium voor Hulkenberg incoming?
#F1: Sainz did 3 laps with an Audi A6 yesterday on the Nordschleife. I guess the rental needs new brakes, tires ... #EifelGP
— Andreas Haupt (@andihaupt1) 8 oktober 2020
SAI heeft al een klein verkennend rondje gereden
Mercedes heeft wel een stuk of 1000 werknemers, dus ik neem aan dat dat wel goed komtWillem30 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:20:
https://www.gpupdate.net/...-test-positief-op-corona/
Geen Mercedes tijdens raceweekend ?
Want?Willem30 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:20:
https://www.gpupdate.net/...-test-positief-op-corona/
Geen Mercedes tijdens raceweekend ?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Best flauw grapje. Ik denk dat ze proberen te referen aan het feit dat Kubica vorige week een BMW rental op heeft gereden. Alles wat een beetje normaal kon slijten aan die bak was op (remmen, banden enz.)basvn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:19:
[Twitter]
https://jalopnik.com/here...es-to-your-car-1845227615
[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 08-10-2020 16:41 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dat heeft Rovert Kubica ook gedaan. Die heeft de Apex Ringtaxi (M4 GTS) meegenomen. Eén rondje staat op youtube maar hij blafte er 36 in totaal.basvn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:19:
[Twitter]
Resultaat :
- 1 set plakkerige semi slicks
- 1 set remblokken rondom (Robert reed met alles uit dus geen remingrepen)
- 1 set wiellagers rondom
- 1 schone onderboek voor Misha
F-E is afgelopen dus Stoffel magDataGhost schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
Vorige GP in Duitsland was 'ie ook ziek
Eerste podium voor Hulkenberg incoming?
Aaaaawh
Full wets

Welcome to the epic @nuerburgring! Of all our #F1 tyres, which do you think will be used most often this weekend? Here’s a clue (maybe): @f1 #Fit4F1 #Cinturato pic.twitter.com/MfVfi7oxwo
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 8 oktober 2020
[YouTube: F1 2020 Eifel GP - Thursday (Drivers) Press Conference - Red Bull Racing]
[ Voor 68% gewijzigd door Vuvuzela op 08-10-2020 18:17 ]
I served in a company of heroes.
Ja leuk, full wets en dan hebben ze twee setjes om het hele weekend mee door te komen.
Waiting on the world to change
3 sets full wets, en 4 sets interspinda powerrr schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Ja leuk, full wets en dan hebben ze twee setjes om het hele weekend mee door te komen.
I served in a company of heroes.
Dat wordt dus na de vrije trainingen ongebruikte setjes inleveren en bij Q3 gratis setje soft erbij.
alles kan off-topic
Max geeft antwoorden, Albon, uuh "the same as Max" man man man
Ik zou het doen!

Maar als Kimi het zegt dan is het grappig... Er zijn zo veel interviews tegenwoordig, ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik zoiets op een gegeven moment nog serieus kan nemen, dan kunnen ze van mij ook een zucht of een bwoah krijgenrammes schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:06:
[...]
Max geeft antwoorden, Albon, uuh "the same as Max" man man man
Plus ze kunnen nog een extra set wet/inter krijgen na fp2 oid.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hij herinnert zich onbewust dat hij in het verleden ooit erg is bestraft voor iets waar hij hoofdverantwoordelijke voor werd beschouwt, remt onbewust af voor bocht 1 na van een van de laatste plaatsen te zijn gestart, de mensen voor hem knallen op elkaar en schakelen in een grote schuivende beweging ook de top vijf uit, komt als enige zonder schade langs de slachting, en wint de race, naar ik aanneem?
Snel, de crash-videos voor de Nordschleife in de gaten houden, misschien dat hij er op staat!basvn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:19:
[Twitter]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.